• 117.

    כל מילה בסלע

    סלע קיומנו, 27/04/08 13:15

    מבריק ולא רואה אף אחד בעיניים

    הגב לתגובה זו

  • 116.

    מר ויס שכחת שרוני ערמון יצא מבני עקיבא?

    בטי בנבנישתי, 24/04/08 20:27

    רוני ערמון מנהיג תנועת האנרכיסטים היה מדריך בבני עקיבא.
    מה הצמיחה התנועה הזו לעם ישראל שאתה כל כך מתגאה בה?

    הגב לתגובה זו

  • 115.

    זה לא הכל

    דב מאיר, 24/04/08 16:03

    האיש הנהדר הזה שכח לספר על השיחוד רחב ההיקף של כל מערכות השליטה במדינה.
    שוחד כדי לזרוק יהודים מארצם ושוחד כדי להפסיד במלחמות. שוחד כדי לחייב זכאים ולזכות חייבים.
    מלאה הארץ חמס!!!
    שוחד משפטי לשונאינו. ושוחד לתקשורת.

    הגב לתגובה זו

  • 114.

    חופש ביטוי

    אלישע, 09/08/07 12:36

    התחת זאת לא יומת שמעי כי קלל את משיח ה'.
    אתה נמושה רק לקלל אתה יודע לא כמו יגאל עמיר וגולדשטין שהם לא סרחונות כמוך. כמי שהיה שכנך ברמת -גן ,אתה דוס מושתן והלואי ותדע קבורת כלב והכספים לתרופות. וכל זה בשם חופש הביטוי ,נבל אתה

    הגב לתגובה זו

  • 113.

    ערימת של לשון הרע!

    דוד, 12/06/07 22:39

    המרגלים היו מרגישים בבית כשהיו קוראים את השטויות האלה.

    הגב לתגובה זו

  • 112.

    היה חויה אמיתית לקרוא. מלא אבחנות מקסימות ואמיצות (ל''ת)

    esti, 25/01/07 00:56

    הגב לתגובה זו

  • 111.

    הוא מבהיל אותי

    דתיה, 04/01/07 11:17

    א-לוהים, מה זה היה????

    כאילו בא מהימים החשוכים להוציא אותי מהסרט ש''כיום טוב יותר ברוך ה'''. רק ה' יצילנו מאנשים כאלו.

    הגב לתגובה זו

  • 110.

    אהבתי !!!!!!!!

    מתנחל חילוני, 13/12/06 14:59

    מצא חן בעיני

    הגב לתגובה זו

  • 109.

    שוביניסט קיצוני!פאשיסט! (ל''ת)

    פ, 04/10/06 13:24

    הגב לתגובה זו

  • 108.

    (כמעט) כל מילה בסלע

    רונה מקרונה, 10/09/06 21:04

    הוא ממש הגדיר כל שליפה באופן בהיר ונכון. אשרינו שיש לנו מרצה כזה בבר אילן, צדיק בסדום.

    הגב לתגובה זו

  • 107.

    איזו חוצפה, ללכלך נשים.....

    פרל הרשקוביץ, 06/09/06 12:18

    מיהו ד''ר וייס? איזו חוצפה להגיד בימינו אלו שגבר כובש אישה. כנראה הדוקטור פוחד מנשים המעוניינות ללמוד יותר תורה ולהתקרב לקדושה. (מה, רק לגברים מותר?)

    מגיעה לנו, לכל הנשים, התנצלות.

    הגב לתגובה זו

  • 106.

    הלל וייס הוא מהשפויים היחידים במדינה!!

    וגם הדוגמא, 01/09/06 01:31

    תענוג לקרוא דברים של יהודים ישרים וחזקים

    הגב לתגובה זו

    • הלל וייס הוא מהמטורפים של המדינה (ל''ת)

      כסיל בחושך יהלך, 03/09/06 00:10

      הגב לתגובה זו

    • הלל וייס הוא קיצוני, מסוכן ואגואיסטי (ל''ת)

      כסיל בחושך יהלך, 03/09/06 00:12

      הגב לתגובה זו

  • 105.

    צריכים להכיר את הלל

    איציק, 01/09/06 00:50

    פעם היה סרט (לפני למעלה מ- 50 שנה) ''אילו כולם היו כמותם''. אילו במדינה שלנו היו עוד הרבה היללים היינו נראים אחרת לחלוטין.

    יכול להיות שישנם דברים מרגיזים אצל הלל ו/או התבטאויות לא נאותות - אבל הסה''כ הוא משוה משהו.

    המלחמה של הלל על הר הבית והסנהדרין הם מלחמות שלבסוף יביאו את כולנו לחזור למקורותינו.

    אתם יודעים שהלל החזיר עטרה ליושנה של אירועי הקהל ברחבת הכותל ?

    וחוץ מזה בהכירי אותו באופן אישי - הוא אדם נחמד ולבבי.

    הגב לתגובה זו

    • ממש לא צריכים להכיר את הלל (ל''ת)

      חסיד שוטה, 02/09/06 05:53

      הגב לתגובה זו

  • 104.

    לשתות מתוך מעיין מים זכים (ל''ת)

    רבקה, 31/08/06 16:55

    הגב לתגובה זו

  • 103.

    ד''ש מקנידל טשרני, ברוך הירשל ומנשה חיים (ל''ת)

    ש''י עגנון, 31/08/06 11:08

    הגב לתגובה זו

  • 102.

    לא להאמין שאנשים כאן מגוננים על הלל וייס

    איתמר, 31/08/06 11:02

    איש שאומר ש''קולך'' זה ''ניסיון כושל של התפרצות אל הקודש באמצעות פתיינות דביקה. תפוח מתולע, פעמים רבות סוכן של הרס, שד שיצא מן הבקבוק בפרט בימי כהונתה של חנה קהת'' ומה שיש לו להגיד על אוניברסיטת בר-אילן זה ש''בחורות הולכות שם בלבוש חווה, ממש גן עדן. ויש שם יותר מנחש אחד'' הוא אדם שראוי לכל גינוי. מי שאינו מכיר את הלל וייס, חושב שהביאו למדור השליפות העלוב הזה שיכור תמהוני מן הרחוב. מי שמכיר אותו, מה לו כי ילין. בעיה שלו

    הגב לתגובה זו

  • 101.

    האדם פשוט לא שפוי. מעורער לחלוטין. לא צריך להיבהל ממנו. (ל''ת)

    דרור, 31/08/06 10:25

    הגב לתגובה זו

  • 100.

    המשך-פרופסור=טירוף מוחלט (ל''ת)

    גבי, 31/08/06 03:23

    הגב לתגובה זו

  • 99.

    פרופסור שמעריץ את אמנון יצחק (ל''ת)

    אפשרי רק אצל, 31/08/06 00:02

    הגב לתגובה זו

  • 98.

    מה זה המשקפיים האלה?

    יהודה, 30/08/06 22:07

    ככה הולכים כל הפסיכים?

    הגב לתגובה זו

  • 97.

    התואר פרופ' שלו הוא נזם זהב באף חזיר (ל''ת)

    מיכל נ., 30/08/06 20:01

    הגב לתגובה זו

  • 96.

    חבר'ה, אני קורס תחת העומס. תעזרו לי !! (ל''ת)

    פסיכיאטר מחוזי, 30/08/06 19:25

    הגב לתגובה זו

    • גדעון לוי, לא ביקשו ממך להגיב (ל''ת)

      רינה מרגרינה, 30/08/06 19:34

      הגב לתגובה זו

      • רינה, מהר לחזור למחלקה.מחלקים תרופות (ל''ת)

        ד''ר פרויד, 30/08/06 20:16

        הגב לתגובה זו

  • 95.

    ככל שהסמולנים כועסים יותר. אתה יודע שהתשובות לעניין. יישר כוח. (ל''ת)

    יהודי, 30/08/06 18:07

    הגב לתגובה זו

    • ככל שהימנוניים מגדפים יותר, אתה יודע שאין להם מה להגיד. ברוך תהיה (ל''ת)

      יהודי טוב, 31/08/06 14:52

      הגב לתגובה זו

  • 94.

    גם אני רוצה וילה באלקנה, כמו פר' וייס (ל''ת)

    ברוך גולדשטיין, 30/08/06 17:27

    הגב לתגובה זו

  • 93.

    פשוט גדול! ענק!

    edit, 30/08/06 17:19

    כעת צריך להיזהר שלא תקרה לו 'תאונה'.... חו''ח.
    מי יודע בימים אלה, שבהםפ מנסים לטפול על הימין כוונות לרצח ראה''מ
    ומפחידים בחקירות שב''כ את יריבי אולמרט מהימין.

    הגב לתגובה זו

  • 92.

    וייס הוא שליח השמאל ותפקידו להפוך את הימין למגוחך (ל''ת)

    השמאל השפוי, 30/08/06 16:55

    הגב לתגובה זו

  • 91.

    מה, נגמרו הפסיכולוגים ב'בר אילן' ? (ל''ת)

    תתחילו לעבוד, 30/08/06 16:44

    הגב לתגובה זו

  • 90.

    הפטריוט וייס חי בישוב הוילות אלקנה ונהנה מהחיים (ל''ת)

    לך להתנחלות, 30/08/06 16:42

    הגב לתגובה זו

    • ימותו ה קנאים ושיהיה לו לבריאות (ל''ת)

      חן, 30/08/06 23:30

      הגב לתגובה זו

  • 89.

    פר' וויס הוא מסר מהקב''ה :

    סתם מאמין, 30/08/06 16:40

    אזהרה לציונות הדתית מה קורה
    אם החרדל''יות והמשיחיות לא
    ניתנים לשליטה.
    פר' וייס הוא איש מפחיד שצריך
    להדיר שינה מעיני כל ציוני דתי שפוי

    הגב לתגובה זו

  • 88.

    שילמד קצת מעגנון להעביר ביקורת בדרך מתורבתת (ל''ת)

    זבולון, 30/08/06 16:38

    הגב לתגובה זו

  • 87.

    חידה- יהודי גאון בנושא עגנון.ביזרי ומביך בנושאים אחרים (ל''ת)

    יהודי פשוט, 30/08/06 16:36

    הגב לתגובה זו

    • במשפט אחד סיכמת את כל העניין התמוה הזה (ל''ת)

      מיכל, 31/08/06 14:14

      הגב לתגובה זו

  • 86.

    תנו לנו עוד מהמתוק הזה!!!!!! (ל''ת)

    בועז, 30/08/06 15:29

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    איזה קשפרצן, בחיי, רחמי שמיים עליו! (ל''ת)

    ברני, 30/08/06 12:06

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    יש כאן מספיק חומר לכתב אישום על הסטה (ל''ת)

    רחלי, 30/08/06 11:07

    הגב לתגובה זו

    • מאמאלה, תלמדי קודם לכתוב ''הסתה'', יא מסיתה (ל''ת)

      עורך לשוני, 30/08/06 12:56

      הגב לתגובה זו

      • היא התכוונה לסטיה שלו, כובש הנשים הידוע... (ל''ת)

        זרזיר ועורב, 30/08/06 15:14

        הגב לתגובה זו

        • כובש הנשים? מה אתה, רכלן? מוציא לשון הרע? או סתם זרזיר נחש (ל''ת)

          לזרזיר, 30/08/06 19:27

          הגב לתגובה זו

          • תקרא שוב - הוא אומר שאת הנשים צריך לכבוש. לא סוטה??? (ל''ת)

            זרזיר, 01/09/06 09:48

            הגב לתגובה זו

  • 83.

    יש מי שמייחד יחודים, ויש מי שתוקע תריסין ועוסק בהפרדות

    אהרון, 30/08/06 11:04

    יבדוק עצמו כל אחד מה הוא עושה עם הפוטנציאל הגלום בו - לייחד או להפריד.

    מנקודת הראות הדתית שלי - חבל, חבל, על הדברים ועל המעשים, ועל כיווני המחשבה שכן הללו רק מרחקים את הגאולה.

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    טוב שהפסקת לפרסם תגובות של הפרובוקטור הזה (ל''ת)

    אמיתי, 30/08/06 10:56

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    האוניברסיטה העברית בתל-אביב?!

    תמהה, 30/08/06 09:28

    איפה זה?
    ליד חוף ירושלים?
    או ליד הברקפסט במאה שערים?

    הגב לתגובה זו

    • ל-82 התמהה

      ירושלמי, 30/08/06 10:11

      ניתן לתמוה על כל הקטע ההזוי שנכתב לעיל ועל התגובות ההזויות אף יותר.

      אך אם יש דבר שניתן לסמוך עליו הוא, קיומה של שלוחה תל אביבית לאוניברסיטה העברית, זאת בימים שעוד לא הייתה אוניברסיטת ת''א.

      ''עושה שכל'', אה?

      הגב לתגובה זו

    • הפקולטה למשפטים

      הלל ויס, 30/08/06 10:29

      האוניברסיטה העברית קיימה את לימודי המשפטים בבניין טרובובוץ' באוניברסיטה תל-אביב שהוא בנין הפקולטה עד היום הזה. עד שהסמכות ללמד משפטים עברה לפקולטה העצמאית של אוניברסיטה תל-אביב. קודם לכן היה בית ספר למשפט וכלכלה .
      למדתי בשנים 1965-70 במחזור של ויסגלס, אליקים רובינשטיין וחברי אריאל רוזן-צבי ז''ל שהפך לדיקאן הפקולטה ומועמד לכהונת בית המשפט העליון.
      נרגעת?

      הגב לתגובה זו

      • סליחה והערה

        תמהה, 30/08/06 12:34

        שמעתי בזיוני אדום ואשתוק.
        תודה על ההערה המחכימה.

        באשר למגיב השני (ירושלמי בת''א), המתפלא על תמהיתי בזוטות ולא על דבריו של פרופ' ויס - הומור ואירוניה הם שני גורמים כ''כ חסרים כאן, הן בחידודיו של ויס ובמיוחד בתדובות לו.

        הגב לתגובה זו

  • 80.

    צרור הערות לפרופסור בנכבד

    מענדי, 30/08/06 07:50

    ''ס נ ה ד ר י ן - הולכת וקמה.'' - האומנם? האם ''נשיא הסנהדרין'', הרב עדין אבן ישראל, קיבל ''סמיכה'' ממשה רבינו? (ההמשך אכן נכון, אך לגבי הסנהדרין האמיתית שיקים משיח צדקנו - ראה להלן ערך 'חב''ד'.) -''בלא הסנהדרין.. אין קיום.. למדינת ישראל'' - עדיין לא התפקחת מאשליית ה''אתחלתא דגאולה''? אתה מוזמן לקרוא את ''בין אור לחושך'' מאת הרה''ג רבי שלום דובער וולפא.


    ''ב נ י ע ק י ב א - ''הנוער החביב'', אדני האומה, ענווי ארץ, גיבורי התהילה'' - גם מבחינת צניעות?

    ''ה ר ב ק ו ק - .. לדורות הגאולה.'' - ראה לעיל ערך 'סנהדרין'.

    ''ה ר ה ב י ת'' - .. אם נבנהו עכשיו בידיים.'' - הרמב''ם מספר על בניית בית שני, ''ושלושה נביאים עלו עמהם מן הגולה, אחד העיד להן על מקום המזבח..'' (עבודה הל' ביהב''ח פ''ב ה''ב). גם כעת חבריך, חברי ''הסנהדרין'', לא יתקשו לדעת את מקום המזבח למרות הספקות שיש לנו, שוכני בתי בחומר, בדבר שכן ''מיום שחרב בית המקדש ניתנה נבואה ל..''

    ''ח ב '' ד - יהודים נפלאים אינטלקטואלים'' - איני חולק על כך. -''עם באג מהותי.'' - האם כוונתך לבאג 2000 שמעולם לא התרחש? -''נושאים על גבם את כל היהודים הזרוקים בעולם.'' - 'הזרוקים' - מיותר,פליטת הקולמוס. -''גם אני משיחיסט רק שאני עדיין מצפה לו, והוא אינו הרבי'' - מניין לך? מאות רבנים פסקו פסק מנומק ומעוגן ברמב''ם שזה הוא! -''והוא חי,'' - מניין לך? הגמרא במסכת סנהדרין (כמה אירוני) דף צח, ב מתייחסת מפורש לאפשרות שמשיח יבוא מן המתים! -''חי גואלי.'' - נאמר על הקב''ה, אשר כידוע (שם צט, א) הוא אינו המשיח, המשיח הוא שלוחו.

    ''ש י ע ג נ ו ן - לית אתר פנוי מיניה.'' - כפירה! המשפט הזה נאמר בזוהר על הקב''ה! מעבר לכך, גם עובדתית לא נכון לומר כך על הסופר.

    ''א מ נ ו ן י צ ח ק - גדול מרבן שמו.'' - האומנם? תואר 'רבן' ניתן לנשיא הסנהדרין (האמיתית)!

    הגב לתגובה זו

    • הערות להערות

      חיים, 01/09/06 13:10

      אקדים לפני הערות כמה דברים. ידוע לי ששותפים לכם את המוח, לכן אתה לא תקבל דעתי ומה שאני אביא, אך בכל זאת. גם ידוע לי שאתם בוררים במקורות ולוקחים רק מה שנוח לתפיסתכם.
      סנהדרין הולכת וקמה - רב שטנזלץ לא אמר שהוא מוסמך, אך הם מתחילים להחיות את מוסד. גם לענין סמיכה ממה רבינו, שמעת על מושג חידוש הסמיכה. מופיע בראשונים ע''פ הגמרות שאם רוב ראבני ארץ ישראל ( ורק של ארץ ישראל ולא ברוקלין ) יסכימו לחידוש הסמיכה וחידוש הסנהדרין היא תתחדש. ראיה לכך בתקופת רבי יוסף קרו חידשו מוסד הסמיכה והוא היה מוסמך. אז באמת סנהדרין לאט לאט מתחיל לפעול.
      בני עקיבא - נכון יש הרבה מה לתקן, אך יש מהפכים ויש הרבה מאד צניעות גם בבני עקיבא. אז אנא אל תכליל את כולם . אני יכול להביא לך בעיות חמורות של צניעות גם אצל צעירי חב''ד.
      לענין הר הבית - אתה מכיר ''מכון המדקש''. הם עוסקים בשחזור שלך כל הדברים וביניהם לחקור את ספרי הנביאים, היכן צריך לעמוד המזבח.
      חב''ד - אכן אתם אם הבאג של משיחיסטיות. אתם מחשיבים אדם שנפטר ( ואף אחד לא יגרע מאדמו''ר השביעי זצוק''ל את מעלותיו וצדיקותו. אולי היה ראוי להיות משיח ) למשיח. וזה שטות ולא מסדר עם המקורות ( חוץ ממקורות הנוצריים ). גם בחייו אדמו''ר בקושי ענה על הגדרות חזקת משיח ואף פעם לא הגיע להגדרת משיח ודאי. ראה הרמב''םפ בהל' מלכים פרק יא ופרק יב, אך אנא ראה אותם במלואם ולא בפינצטה ( לקחת מה שנוח ) ותסתכל על עובדות ואז תבין שאדמו''ר השביעי זצוק''ל אינו משיח. לענין פעולות בחו''ל. בהרב ה מקומות אתם עושים קידוש ה' ובהרבה חילול ה'. יש הרבה מקומות שכבר יש רב המקום והוא לא מחב''ד. אתם עושים לו צרות, מסיתים נגדו, מוצאיים שם רע ושקר, וןאפילו יש מקומות שזה מגיע לבריונות מצדכם. כל זה אתם עושים , כדי להשתלט על המקום במקום אותו רב. אביא מספר דוגמאות:
      בקייב יש רב הראשי של אוקראינה , הוא מחסידי קרלין, הוא הגיע לקייב ראשון, הקים בית כנסת, מקווה, בית טבחיים, בקיצור הרוויח ביושר תואר רב הראשי של אוקראינה. ופתאום בא שליח חב''ד שמכריז על עצמו שהוא רב הראשי של אוקראינה ועושה הרבה צרות לרב הראשי האמיתי. אבל זה לא הכל, הגיע עוד שליח חב''ד לקייב והוא גם החליט שהוא רוצה כהונה של רב הראשי. תוצאה של כל זה יש רב הראשי הרשמי ( מקובל על ממשלת אוקראינה) והוא אותו חסיד קרלין, יש שני רבנים ראשיים נוספים ( שהכריזו על עצמם ) שניהם מחב''ד. אך זה עדיין לא הכל, שני הרבנים מחב''ד רבים ביניהם גם וכתוצאה מכך בקייב יש 2 קהילות חב''ד שמחרימות אחד את השניה. ויש עוד הרבה דוגמאות : בפראג, בוארשה ועוד מקומות. המשחקים הפוליטיים האלו ובריונות של חב''ד ממש לא מוסיךף להם כבוד. אך יש מקומות ששם באמת הם יחידים ועושים עבודת קודש.
      לענין לית אתר פנוי מיניה - לא נאמר בזהר, אלא אצל אריז''ל. השימוש בביטוי לא היה כדי להשוות עגנון להקב''ה, אלא כדי להעביר מסר, שש''י עגנון מאד חשוב בשביל פרופ' וממלא עולמו.
      כנ''ל לאמנון יצחק צריך להבין שהלל ויס לא התכוון לשים אותו לנשיאות על ישראל, אלא להראות שבן אדם חשוב.

      הגב לתגובה זו

      • צניעות בבני עקיבא????

        מורן, 14/01/09 18:25

        כנראה שאתה בדרן... להגיד צניעות בבני עקיבא זה כמו להגיד כשרות בעזה. אין דבר כזה!!!!

        הגב לתגובה זו

    • תמשיך לשאת שם לועזי ולהאמין בנצרות החדשה...

      משיחיות שקר =, 03/09/06 03:37

      המשיחיים בחב''ד כבר יותר קרובים לנצרות מליהדות!
      אותו וולפא ש''מענדי'' מזכיר הוא למעשה 'הוגה הדעות' של הדת החדשה שרואה ברבי מליובוויטש חלק מהאלוהים בעצמו!!! (תיאולוגיה נוצרית למהדרין...)

      אגב, צריך להיות מסומם כדי להוציא מדברי הרמב''ם את האפשרות שמת יהיה משיח - פשוט תקראו (הל' מלכים יא')

      הגב לתגובה זו

  • 79.

    אוניברסיטת בר אילן מוכרחה לפרסם גינוי

    אני, 30/08/06 03:16

    מותר להגיד שהטבח של גולדשטיין דורש בירור נוסף. אבל העובדה שהוא קורא לו צדיק.. השם ירחם. עליו ועלינו. אני רק מתארת לעצמי מה היה קורה אם חבר סגל היה בוחר לומר דבר דומה על טרוריסט פלסטינאי -היה מודח מיד. כנראה שלאוניברסיטת בר אילן חשוב יותר לוודא שמרצים שלה לא יסעו בשבת מאשר שיהיו בני אדם.

    הגב לתגובה זו

    • בוא אסביר לך את הקונספציה

      אשר, 30/08/06 10:46

      (למרות שאני לא מסכים איתה)
      מבחינתו גולדשטיין היה מוכר כאדם טוב לב, רופא מסור עד מאוד וכיו''ב מה שככל הידוע לי נכון, ומכניס אותו לגדר של צדיק.
      ולכן כשהוא רואה שהלה רצח עשרות אנשים נראה לו שכנראה היתה איזו סיבה אמיתית לדבר (מה שלפי עדויות ממכריו ומהשטח יש רגלים לדבר), ולכן צריך לחקור את הדבר.

      אלא שלדעתי המצב כולו ודאי מוציא את גולדשטיין מגדר צדיק (ובודאי צדיק יסוד עולם...) אלא אם יתברר בעליל שהלה אכן עשה פעולה נועזת מתוך מסירות נפש כדי להציל עשרות יהודים, נכון לעכשיו ממש לא ברור שכך הוא, והסברה הפשוטה היא שגולדשטיין רצח מתוך זעם גדול על הערבים ככלל, וממילא אין לו גדר של צדיק, ובטח שלא צדיק יסוד עולם.
      זה שהמקרה הזה מצריך בירור, (כמו מקרים רבים אחרים) אני מסכים בהחלט.

      הגב לתגובה זו

      • בקישור המצורף

        מצריך בירור, 30/08/06 13:30

        מובאות כמה תגובות שיענו על כמה שאלות:

        http://www.faz.co.il/thread?rep=9526

        הגב לתגובה זו

    • קראתי פעם שד''ר גולדשטיין הציל המון ערבים, ושהם רצחו אותו ורק התנגד (ל''ת)

      אני לא מבין איך, 30/08/06 12:55

      הגב לתגובה זו

      • תראו מה מצאתי , נכון מעניין? הימנים האלה, חבורת הזויים!!!!!!!!!!!!!

        ימין = קיצוני, 30/08/06 19:31

        מנשביק (יום ראשון, 01/09/2002 שעה 21:28)
        בתשובה לרפי גטניו

        עד שלא ייחקרו ללא משוא פנים כל הרציחות הפוליטיות במדינת ישראל (כולל רצח ארלוזורוב ורצח קסטנר ורצח ברוך גולדשטיין), אשר שירתו את השמאל במאבקו נגד הדמוקרטיה, ודומות דימיון בלתי מפתיע לרציחות קונספירטיביות מההיסטוריה הרוסית של העת החדשה (ביניהן, רצח קירוב) - תגובה כמו זו שלך,רפי, גרועה מהעלבת אלף פמיניסטיות בבת אחת.

        וגם הרפש שאתה מטיח באדיר זיק הוא התחמקות מהתייחסות עניינית לטענותיו אחת לאחת.

        הגב לתגובה זו

  • 78.

    אהבתי את מה שאמר על גולדשטיין... לגבי חב''ד

    חב''דניק, 30/08/06 01:29

    קצת פחות... פרופ' וייס התראיין דווקא לבטאון של המשיחיסטים פעם...

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    כל הכבוד - עוד לא אבדה תקוותינו . . .

    סולומון, 30/08/06 01:24

    גאון - פשוט גאון ( עם באג קטן ... לא נורא ) מסמן את מגמת ההתפכחות של הד''לים

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    איזה חתיך ההלל הזה! אני מתה! כזה נשמה חמוד וחכם, רק חבל - ימני (ל''ת)

    דינדוש, 30/08/06 01:14

    הגב לתגובה זו

    • מאמי, תתבגרי כבר יא שמאלנית!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 (ל''ת)

      אחמד, 30/08/06 19:28

      הגב לתגובה זו

  • 75.

    תגידו, למה תמיד קיצוני הימין הדתי כאן?

    שחר, 30/08/06 00:50

    למה אתם לא מראיינים את השמאלנים במחנה כקונטרה? למה לא לראיין את מלכיאור, את קינלי, את בנימיני, את רביצקי? למה רק הלל וייס ופייגלין ושמואליק אליהו ועוד משיחיים ימניים. יש גם שמאל דתי, תנו קצת צד שני.

    הגב לתגובה זו

    • כי כל ה''מגזר'' מנסה להשתיק אותנו

      דתי לא ימני, 30/08/06 08:12

      אבל כל האיומים,וכל החרמות,לא יעזרו לאף אחד ולא ניתן לסתום לנו את הפה.
      שידעו שיש גם דתיים שפויים,לא קיצוניים,שחושבים אחרת מכל הצעקנים למיניהם.

      הגב לתגובה זו

    • אתה כנראה לא קורא כאן את חגי אפרתי ויעל משאלי ושאר שמאלנים דתיים (ל''ת)

      נודניק, 30/08/06 12:53

      הגב לתגובה זו

  • 74.

    אנחנו איתך!

    אליסף, 29/08/06 23:41

    כל הכבוד!
    איש גדול!

    בתורה ננצח.

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    אתר ערוץ שבע הנפוח מטיפשות וצדקנות? מה? השתגעת? (ל''ת)

    מה עובר עליך,הם, 29/08/06 23:27

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    איך לא שאלת אותו על רצח רבין? הרי האיש אוחז בממצאים מזעזעים על הרצח (ל''ת)

    כפי שפורסם כבר, 29/08/06 23:17

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    super right

    right, 29/08/06 23:17

    mega right

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    חבל שלא שאלתם אותו על רצח רבין

    סטודנט לשעבר, 29/08/06 22:33

    כי אם הוא היה הגון הוא היה חוזר על תשובתו ששמעתי ממנו במו אוזניי בעצרת שהתקיימה בבר אילן במלאת חודש לרצח:
    רבין נרצח באשמת מר''צ והשמאל שגררו אותו לדרך מסוכנת...
    זה מה שפרופ' וייס אמר ומאז הוא סתם זבל בעיניי.

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    תישאר במיאמי, וייס

    דון ג'ונסון, 29/08/06 22:26

    נו טוב.

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    לא להאמין שבר אילן מחזיקה אותו.

    אני, 29/08/06 22:22

    הוא אפילו לא שווה תגובה.
    חוצפן.

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    אהבתי מה שאמר על בר-אילו, אבל מה עם הסטודנטים (הגברים) הלא צנועים?? (ל''ת)

    די לשוביניזם!!!, 29/08/06 21:47

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    מה עגנון היה אומר עליך ? חזור בך !! כנסו

    בנצי, 29/08/06 21:08

    למדתי אצלך לפני כמה שנים וחשבתי שאתה אדם חכם ומשכיל , בעת האחרונה חל שיבוש מה במחשבה...

    חבל , היאוש מהשמאל לא צריך להביא לשטחיות של הקמת סנהדרין הזויה , או הערצה של אמנון יצחק ...

    חזור בך !

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    קיצוני בטרוף (ל''ת)

    יעל, 29/08/06 20:43

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    כמה מזה ברצינות? (ל''ת)

    תמר, 29/08/06 19:36

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    ראוי שנדע מי הם חובשי הכיפות הסרוגות

    דיוויד, 29/08/06 18:11

    מיהם אנשי הרוח שלהם, מה לומדים באוניברסיטה שלהם ועד כמה האנשים הללו מסוכנים למדינת ישראל.
    מי שמעסיק / מתחבר / מתיידד / סלחני לכיפות הסרוגות - כורה את קברה של מדינת ישראל.

    הגב לתגובה זו

    • לאור האירועים שעברנו בצפון, הייתי

      חני, 29/08/06 20:54

      מצפה שהשמאל הישראלי ישב בצד בשקט,ויתבייש לו.
      ושלא יעיז להטיל דופי בציבורים שהתריעו וצדקו. שישתוק ויעשה חשבון נפש, לאיזו סכנה הם דירדרו את המדינה הזו!

      הגב לתגובה זו

      • לאור האירועים בצפון ראוי שנזכור

        דיוויד, 29/08/06 21:30

        מי מתהדר בנוצו לא לו:
        מי משרת שנה וחצי במקום 3 שנים אבל מעיד לצעוק בגלוי על ''נשיאה מירבית בנטל'' (רמז: דתיי הכיפות הסרוגות וישיבות ההסדר שלהם).
        ראוי שנזכור מי קראו לסרב (''לא נלחם עבור ממשלה ש''גירשה'' אותנו מהביתם) ומי הם חיילים על תנאי.

        דתיי הכיפות הסרוגות - הסכנה הגדולה לישראל

        הגב לתגובה זו

        • יאללה יאללה תחזור ל''הארץ''

          אשר, 30/08/06 09:02

          המשיחיות שלכם הרגה אלפי יהודים, והרבה יותר מכך ערבים, לא מספיק שנתנו לך לערוך את ה''פראבדה'' שלכם???

          הגב לתגובה זו

          • שלדתיים אין תשובה: ''יאללה יאללה''...

            דיוויד, 30/08/06 11:58

            אנחנו כבר יודעים מי אתם :
            תכניסו את זה טוב טוב לראש:
            דתיי הכיפות הסרוגות צריכים להשאר מחוץ לגדר.
            צבועים, שקרנים, מגלגלי עיניים ומסוכנים.

            הגב לתגובה זו

            • נו טוב, אם אתה אומר

              אשר, 30/08/06 13:14

              לך יש עיתון שלם לי בקושי יש טוקבק.

              הגב לתגובה זו

        • לאור האירועים בצפון...

          עודד, 30/08/06 15:21

          כמה מההרוגים דתיים ? וכמה מתנחלים ? אופס זה לא מסתדר לך עם התאוריה?

          הגב לתגובה זו

      • קיוויתי שהימין הפנים את הלקח מהמלחמה:כוח לא פותר כלום.לא הבנתם? (ל''ת)

        דוד, 30/08/06 09:02

        הגב לתגובה זו

    • אם אתה מייצג את השמאל, אז אני לא מודאג כי א''כ אתם חבורת סתומים !!!! (ל''ת)

      רק לא, 29/08/06 22:45

      הגב לתגובה זו

      • אתה מייצג את הימין הדתי - אין ספק

        דיוויד, 30/08/06 12:01

        ''אתם כל כך סתומים''
        שלדתיי הכיפות הסרוגות אין תשובה לטענות נגדם אז תגובתם היא: ''אתם כל כך סתומים''.

        אתה וחבריך לתגובות כאן מוכיחים הכל.
        להשאיר אתכם מחוץ לגדר.

        הגב לתגובה זו

    • אווווווו, אנחנו רועדים מפחד עכשיו

      קרוקודיל דנדי, 29/08/06 23:23

      השמאל ההזוי יהיה ברוגז איתנו, רק לא זה !!!

      הגב לתגובה זו

      • אתם אכן רועדים מפחד: תסמונת המחוץ לגדר

        דיוויד, 30/08/06 12:00

        שם הייתם שנים רבות ולשם צריך להחזיר אתכם.

        הגב לתגובה זו

  • 62.

    Weiss President of Banana Republica

    Ougouda, 29/08/06 15:54

    Sanhedrin will be the justice court of this new Republica.
    The son of Rabbi Amar will be Vice President and Mazal Amar, will give advices and lessons on education.
    Metzger will be
    accountant general chancelor Amar will be the minister of the justice.
    Just tink
    and don't sleep anymore :-

    הגב לתגובה זו

    • Your deion depicts more like Olmert, a bardak (ל''ת)

      Kapo de tutty, 31/08/06 07:05

      הגב לתגובה זו

  • 61.

    איש שאומר את האמת!!!

    תלמיד שלא, 29/08/06 14:19

    אתם פשוט שטופים במוסר נוצרי וקשה לכם לקבל מוסר יהודי אבל מה לעשות, כמה שתברחו מהאמת להודו, טיבט והמזרח בכלל תמיד תחזרו ליהדות. ונשארות לכם שתי אופציות
    1.תתעלמו ותשארו כמו שאתם. 2. תתמודדו ותודו באמת.

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    אמר הכל

    אברום, 29/08/06 14:05

    הוא מעדיף את אמנון יצחק על ישעיהו ליבוביץ.

    מי שנתן לו תואר פרופסור ומי שנתן לו במה בעיתון צריך לבדוק אם הם שפויים.

    הגב לתגובה זו

    • ישעיהו ליבוביץ מול אמנון יצחק

      השוואה, 29/08/06 16:42

      מה ליבוביץ תרם לעולם חוץ מיצירות הזויות בסגנון יודונאצים וכדומה?

      אמנון יצחק החזיר אלפי יהודים בתשובה ובנה בתים הרוסים מאין ספור.

      אבל לכם, לשמאל המזוהם שכלית, עדיף משיגנער בחליפה מגוהצת על פני יהודי עם זקן ופאות רחמנא ליצלן שלא מתבייש ביהדותו.

      תגידו, איך אתם חיים עם הצביעות המבחילה שלכם?

      הגב לתגובה זו

      • למס60-ליבוביץ עשה הרבה יותר מאמנון יצחק אפילו בתחומי היהדות (ל''ת)

        מגיב, 29/08/06 19:34

        הגב לתגובה זו

        • כשליבוביץ וחסידיו יישרפו בגיהנום אני אצחק עליהם מגן עדן!!חחח!!!!!!! (ל''ת)

          אמנון יצחק, 29/08/06 22:46

          הגב לתגובה זו

          • כן זאת בערך התורה של אמנון יצחק, גהנום וגן-עדן מקל וגזר

            נראה לך?, 30/08/06 09:05

            אין לו מושג מהי ''לשמה'' שזה המושג שליבובייץ' האמין בו וחי לפיו. מי שקורא לו כופר ברור שלמד אותו בתיווך מרושע ומעוות. גם אם היו שולחים את ליבוביץ' לגהנום- דבר שאף אחד מאיתנו לא יודע ולא ידע- הוא היה מברך על זה ''שהכל נהיה בדברו'' מי שמזלזל בדתיות של ליבוביץ' אני מיד חושדת בדתיות שלו.

            הגב לתגובה זו

        • שטויות במיץ, אתם מנותקים

          מבקר ספרות, 29/08/06 23:29

          ליבוביץ היה מנותק מהעם ומהחברה, חוג התומכים שלו היה מצומצם ובעולם התורני צחקו מה''יצירות'' שלו שהיו פילוסופיה זולה וכפרנית לרוב ותו לא.

          פילוסופים בגרוש יש באלפים, מנהיגים ובעלי השפעה יש מעט.

          לשכנע מישהו לצאת מעולם התאווה לעולם של תורה זה קשה בהרבה מלכתוב מאמר פילוסופי שיתקבל בתשועות בעולם האקדמיה.

          אמנון יצחק אחד שווה מיליארדים של ליבוביצים קטנים. ''הוגי דעות'' עלק.

          הגב לתגובה זו

      • לא ניתן להשוות אישיות תורנית ואקדמית כמו ישעיהו ליבוביץ לאמנון יצחק

        בן אדם, 29/08/06 20:06

        1.מבינת ביטויים אמנון יצחק חריף הרבה יותר מליבוביץ 2ליבוביץ חי בצניעות כל חייו. 3.הגותו התורנית ידועה בעשרות ספריו שיצאו בחייו ולאחר מותו ועדיין נקנים... 4.ליבוביץ קירב אנשים לתורה במסירות ובצניעותוהדברים ידועים 5.בניגוד לכל מיני אנשים שמתנהגים כאילו נולדו למלכות--ביתו של ליבוביץ היה פתוח לכל -הכנסת אורחים ,סבלנות לכל פונה וכד- בלי מזכירים ועוזרים..

        הגב לתגובה זו

      • תלמידי לייבוביץ - כנסו!

        אלמוני, 30/08/06 11:06

        שולמית אלוני

        אולמרט - כך הוא העיד על עצמו לפני שנים

        ועוד כופרים

        הגב לתגובה זו

    • כן אה?

      לאברום,, 29/08/06 17:13

      כנראה שמשהו קורה פה...
      כנראה שמישהו שם מתחיל להבין שהאמת נמצאת יותר בכיוון של אמנון יצחק ולא של לייבוביץ'...
      ברוך ה'.

      הגב לתגובה זו

  • 59.

    לפרופ' וייס: למה לא הקמת התנחלות בבינת ג'בל,

    בתוך עמי אנוכי, 29/08/06 13:48

    עיטא -א-שעב, או על גבעה ליד צידון? למה אתה מסתפק באלקנה? שמאלני ריקני ודקדנטי שכמוך!

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    הלל ויס - אחד האינטלקטואלים הנדירים שיש להם גם חוש הומור ואירוניה

    יותם, 29/08/06 13:36

    כל הצדקנים והצקצקנים מתייחסים ברצינות יתרה לכל שפריץ שפרופ' ויס מתיז. נו. לפעמים זה נועד גם לאתגר את מאותגרי החשיבה בינינו. ויס הוא אדם מבריק וכל הפרובוקציות שלו ושל המתריסים נגדו לא ייקחו זאת ממנו. בנוף המשעמם של בר-אילן ויס הוא פרח נדיר המראה שניתן להיות עצמאי בדעותיך גם בתוך סביבה קונפורמיסטית בינונית כמו האקדמיה.

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    קול מחאה

    דוד, 29/08/06 13:33

    הריני מוחה בקול גדול על פגיעה בגדולי ישראל.

    אין לנו יד עם דברים אלו.
    ה' יצילנו!

    אנא ה' - סלח לנו!

    עד מתי?

    בואו נפסיק עםהקריאות נגד גדולי ישראל!

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    כיבוש - מצוות עשה הן בארץ הן באשה

    נעמי, 29/08/06 13:00

    איזה שפל

    הגב לתגובה זו

    • האם הוא כובש את הארץ כדרך שכובש את האשה,או להיפך? (ל''ת)

      לא מבין, 29/08/06 13:34

      הגב לתגובה זו

      • מצוות כיבוש הארץ חלה גם באישה - ולא יש מצווה לכבוש אישה

        אישה, 29/08/06 14:38

        קצת שכל-רבותיי וגבירותיי

        הגב לתגובה זו

        • אין שכל, יש מקורות, כך כתוב בגמרא

          יהודי, 29/08/06 17:31

          ''איש דרכו לכבוש'', ולזה התכוון הפרופסור שכנראה גם את הגמרא לא הבין.

          הגב לתגובה זו

    • כיבוש הארץ כמשל

      אביה, 29/08/06 13:34

      אם ''כיבוש האשה'' (ביטוי רע ומקומם) צריך להקביל לכיבוש הארץ, פירושו של דבר:
      דונם אחר דונם?
      במאחזים בלתי חוקיים?
      בזכות אבות?
      בזכות הכוח?
      אוי למשל, אבוי לנמשל.

      הגב לתגובה זו

    • נעמי מקולך,חיכיתי שמישהי מממכם תיפגע ותפתח את הג'ורה !!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      נעמה, 29/08/06 16:33

      הגב לתגובה זו

      • מעניין לאיזה גבר קוראים נעמה (ל''ת)

        רותם, 29/08/06 20:41

        הגב לתגובה זו

        • רותם, מתי תבינו שלא כל נשים הם ''קולך''?ואתן רק מיעוט קטן וצעקני? (ל''ת)

          לא נעמה, 29/08/06 22:40

          הגב לתגובה זו

      • מה הקשר לקולך? זה פשוט פוגע (ל''ת)

        שרה ביילע, 29/08/06 20:42

        הגב לתגובה זו

  • 55.

    בני קשרם על לוח ליבך

    mordechai, 29/08/06 12:58

    ענק. יהודי גאה ומשכיל. את הדברים שפרופ' ווייס אומר על בג''ץ צריך להדפיס באותיות קידוש לבנה , ולהפוך למנטרה של כל אזרח חופשי.

    הגב לתגובה זו

    • אבל רק בקשר לבגץ (ל''ת)

      קורא, 29/08/06 17:32

      הגב לתגובה זו

  • 54.

    לפי הצוארון והאפודה שלו...

    רעות, 29/08/06 12:49

    הוא בטח הולך גם עם דובון ןסנדלים
    אמאלה
    איזה מתנחל קיצוני...

    הגב לתגובה זו

    • הוא דווקא הולך עם חליפות ונוסע באחלה אוטו

      שכן, 29/08/06 14:39

      מספיק עם הסטיגמות של חולי הרוח. תתפקחי...

      הגב לתגובה זו

      • גם קיצוני גם בורגני.

        חורזת., 29/08/06 20:00

        מקסים...

        הגב לתגובה זו

    • התמונה ישנה

      נעמה, 29/08/06 15:24

      הלל וייס יצור מדליק, פשוט כך

      הגב לתגובה זו

    • רעות כדאי שתלכי לקורס שלומדים בו על לבוש, את מזה גרועה בזה!!!!!!!!! (ל''ת)

      ירונה, 29/08/06 16:27

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    Bar Ilan is a University or a Gan?

    Georges, 29/08/06 12:43

    Mister Weiss are you Professor???

    הגב לתגובה זו

    • אם אדיוט כמוך יודע אנגלית אז וודאי שוויס יכול להיות פרופסור!!!!!!!! (ל''ת)

      דינה, 29/08/06 22:47

      הגב לתגובה זו

  • 52.

    כל מילה בסלע!! כנסו

    סטודנטית, 29/08/06 12:42

    יישר כח לפרופסור הלל וייס. סוף סוף פר' שאינו נכנע לאליטות השמאל, ובעל מחשבה צלולה על המצב בימינו.

    אשרי בר אילן שאלו מרציה!!

    הגב לתגובה זו

    • עדיף היה לו היה נוהג כמו שנאמר:מילה בסלע,שתיקה בתרי... (ל''ת)

      דוד, 29/08/06 13:57

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    איזה חולצה אתה בדיוק לובש??

    מתיתיהו, 29/08/06 12:35

    סבא שלי לא קפא עם המחלקה שלו ביערות של רוסיה בזמן המלחמה בגרמנים בשביל שבמדינה של הנכד שלו ילמד באוניברסיטה פרו''פ שהוא לא נעים להגיד לובש חולצה חומה ונועל מגבי עור גבוהות,

    הגב לתגובה זו

    • בינתיים מי שלבש שחור וגירש יהודים לא היה פרופ' וייס !!!!!!!

      סבל'ה, 29/08/06 14:41

      מסור לסבא שלך היי, ואם הוא בחיים תשאל אותו איך הוא היה מגיב אם היו גוררים אותו המוני שוטרים וחיילים לבושי שחור. אולי אז הוא היה מקבל זכרונות מזמן אחר וממקום אחר

      הגב לתגובה זו

  • 50.

    מנת המשכל של כל השמאלנים בארץ

    שורוק, 29/08/06 12:13

    מחוברים יחדיו לא מגיעה למנת משכלו של פרופ' הלל וייס.

    הגב לתגובה זו

    • הם ממש לא אשמים

      נעמי, 29/08/06 12:25

      ומנת המשכל שלהם לא נופלת משל אחרים אלא שהם שטופי מוח אומללים שכל השיט ששטפו אותם במשך שנים מטפטפ מטה וחוסם את עיניהם, וכן...זה מסריח

      הגב לתגובה זו

      • תראו מי שמדברת..

        שמאל, 29/08/06 12:49

        הימין מדבר על שטיפת מוח...
        חחחחח...
        מה זה כל הימין אם לא שטיפת מוח אחת גדולה

        הגב לתגובה זו

        • ומתי אתה ראית לאחרונה ימני ממרחק של מטר - אתה חי בסרט! (ל''ת)

          ימני, 29/08/06 14:42

          הגב לתגובה זו

        • תגובה לשמאל-איך עברתי משמאל לימין

          נעמי, 29/08/06 16:05

          ובאמת לא לשם ההתנצחות: המלחמה הלא הוכיחה לנו שקיבלנו תמונה מעוותת על המציאות, מהיכן התמונה ? משטיפות מוח של התקשורת, ומהי התקשורת לא שמאל? ולמה שטיפת מוח? כי הוכח על פני השטח כטעות! כדאי מאוד להכנס לגוגל ולכתוב לדוג את הערכים: קונספירציית רבין/ פרופסור היס במרכאות ולקבל מסה של חומר שמאל וימין,פשוט לקרוא הכל ולהפנים - כך עברתי משמאל לימין(בעוונותיי הצבעתי רבין)

          הגב לתגובה זו

    • באמת תהיתי איך מנת משכל גבוהה מדברת כאלה שטויות (ל''ת)

      קמץ, 29/08/06 12:51

      הגב לתגובה זו

    • איפוא נעלמה האינטילגנציה הרגשית (ל''ת)

      ניסים, 29/08/06 19:30

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    תודו שיהירידה שלו על ערוץ 7 היא פיצוצית ברמות מטורפות (ל''ת)

    שלומית כהן, 29/08/06 12:05

    הגב לתגובה זו

    • מודים (ל''ת)

      יוני, 29/08/06 14:17

      הגב לתגובה זו

    • מה פיצוצי בזה, ילדה קטנה? שלומית, לכי תבני סוכה (ל''ת)

      מישהי, 30/08/06 16:32

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    אבוי לבר-אילן שאלו מוריה

    מיכל, 29/08/06 12:03

    דבריו של וייס מפילים עלי חושך ואימה. איזו קיצוניות, איזו משיחיות הרת אסון. איך באקדמיה המהוללת שלו לא מתביישים למנות אותו על סגל אנשיה. המשכורת שמשלמים לו היא מכספי מיסים לעזאזל. הבן אדם חי בסרט מפחיד שמסוכן לחברה הישראלית.

    הגב לתגובה זו

    • בואי נדבר על קיצוניות ומשיחיות הרות אסון:

      קצת להתעורר..., 29/08/06 17:24

      בינתיים המשיחיות הכי קיצונית והכי הרת אסון היא משיחיות השלום המדומה, שעליה אנו עדיין משלמים בטרור משתולל שרק מתקרב לבתינו יותר ויותר, כל זמן שההגה בידי השמאל. פשוט המצאה מזוייפת השוטפת מוחות.
      ומאידך: משיחיותו של הפרופ' מעוגנת היטב במקורות יהודיים איתנים שמרבית הנבואות שנבעו משם התגשמו והתקיימו. (כגון: א''י שנתנה פירות לאחר שממונה שנמשך מאות שנים, קיבוץ גלויות, הכותל שלעולם לא יחרב, החוצפה המרובה שבדור וכו' - שלא היה מעולם בדורות אחרים ביהדות.)
      אז אנא, קצת פרופורציות.
      הסכנה הממשית ביותר למדינת ישראל היא שלטון השמאל הקיצוני שמוביל להרס וחורבן המדינה.

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    אילן פפה מצא חבר חדש. ההבדלים מינוריים ושנאת ישראל זהה

    ציוני, 29/08/06 11:48

    שניהם מחכים למחיקת המדינה וקיומה אינו חשוב או הכרחי עבורם.

    הגב לתגובה זו

    • תלאביבי משתמט!תעבור בתיכונים אצלכם ותשכנע להתגייס!(וייס היה צנחן!) (ל''ת)

      יוסי, 29/08/06 22:48

      הגב לתגובה זו

  • 46.

    טוב לדעת

    שפוי, 29/08/06 11:41

    שיש עדיין כאלו המהללים את ''ברוך הגבר'' ודבקים בדין רודף (המוטל על כל השמאל הישראלי)...מותר לרצוח, לכבוש, להשפיל ולרמוס בשם האל. הכל עבור אמונה שעבר זמנה. הסכנה האמיתי לעם היהודי, שפעם היה עם שוחר שלום ו''אור לגויים''.
    היום החושך כבר כאן, וכנראה שמעבר לקו הירוק שעות האור מועטות מועטות.

    הגב לתגובה זו

    • ועם נמשיך ''לרדוף שלום'' עוד מעט לא יישאר לנו איפה לגור

      שוחר, 29/08/06 14:45

      מתי בדיוק היינו ''אור לגויים'' - באושוויץ, בבירקנאו???
      אולי בפרעות תרפ''ט או תרצ''ו-תרצ''ט?
      בינתיים רק שחטו אותנו, ואם זה נקרא להיות אור לגויים, אז אין לי שום חשק לשמש בתפקיד הזה.
      ''אור לגויים'' הפכנו בששת הימים ומאז אנחנו מתדרדרים, ומושפלים, ומובסים כי כבר שכחנו מה זאת אומרת להיות ''אור לגויים''.

      הגב לתגובה זו

    • אל תכפיש!

      שוחר שלום, 29/08/06 17:29

      עדיין העם היהודי שוחר שלום, ואם כבודו יעיין במקורות עמו - ישכיל נא ויבין מהו שלום אמת וכיצד משיגים אותו.
      מה שבטוח, שלום אמת לא יושג על ידי שקרים והכפשות.
      ולא מצינו שהפרופ' ציין שעל כל השמאל יש דין רודף, הנה עוד דוגמא לשקר שנועד אך ורק להסית. בושה.

      הגב לתגובה זו

    • ל''שפוי תל אביב'' כל שם אחר אולי יתאים לך,חוץ משפוי!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      שפוי אמיתי, 29/08/06 22:49

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    עענננקקקקק!!!!! (ל''ת)

    אוריאל, 29/08/06 11:40

    הגב לתגובה זו

    • אכן,2 האותיות האחרונות מתאימות מאד... (ל''ת)

      גבריאל, 29/08/06 12:02

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    אני כבר מכיר אותו

    יהודי, 29/08/06 11:37

    פרופ' הלל וייס הוא יהודי משכיל וממולח שלא רואה אף אחד ממטר...
    אני מעריץ אותו!!

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    הלל איש נהדר

    ורד, 29/08/06 11:33

    אני תלמידה שלו ובניגוד לדעותיו ועמדותיו הקיצוניות הוא איש טוב ואוהב את הבריות. שנון ומפולפל אבל לא לטעות בו.

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    איש מדהים !!

    אופטימיסט, 29/08/06 11:32

    הלוואי שכולנו נלמד ממנו.

    בכ''ז כמו אצל ישעיהו לייבוביץ קח - אמץ את מה שטוב וזרוק את הדעות הקיצוניות.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    לזכות פרופ' וייס יאמר שהיה גם צנחן ומנהיג לתלמידיו (ל''ת)

    אבי, 29/08/06 11:32

    הגב לתגובה זו

    • המצנח נפתח באיחור בצניחה השלישית

      צנח לו זילזל, 29/08/06 12:42

      מאז הוא לא חזר להיות מה שהיה קודם. מסכן.

      הגב לתגובה זו

      • ואצל מקסימום נשברה כוס הקפה בזמן שירותך בקירייה (ל''ת)

        צנחן, 29/08/06 14:46

        הגב לתגובה זו

      • ואצלך הדבר המסוכן ביותר בשירות הצבאי בקירייה היה נפילתה של כוס קפה (ל''ת)

        צנחן, 29/08/06 17:24

        הגב לתגובה זו

  • 40.

    חבל חבל חבל

    מיכל, 29/08/06 11:24

    שאין עוד הרבה בימין בשיעור קומתו האינטלקטואלית. אנתיטזה מושלמת לפרופסורים של השמאל.

    הגב לתגובה זו

    • אנטיתזה לאחמדינג'אד אם כבר.

      מכחיש, 29/08/06 15:27

      גם לאחמדינג'אד יש השגות על כמה אירועים היסטוריים שצריך לחקור.

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    בתמונה הוא נראה נורמלי לגמרי

    הרצל, 29/08/06 11:21

    מאחל לו רפואה שלימה בימינו אמן

    הגב לתגובה זו

    • וגם אין לו קרניים, ולא אף של נשר - אולי הוא בן-אדם?! מזכיר לך משהו? (ל''ת)

      נירנברג, 29/08/06 14:47

      הגב לתגובה זו

      • אתה כזה בכיין, זה בלתי נסבל. (ל''ת)

        רחובות, 29/08/06 19:52

        הגב לתגובה זו

  • 38.

    ברוך גולדשטיין - צדיק יסוד עולם.והמחבל ממלון פארק?

    משמרת הצביעות, 29/08/06 11:18

    הוא גם צדיק?
    כי שניהם שקולים מוסרית

    הגב לתגובה זו

    • ע''פ איזה אמות מוסר??? (ל''ת)

      נעמי, 29/08/06 11:55

      הגב לתגובה זו

      • אמות מוסר אנושיות (ל''ת)

        ללא הבדל דת, 29/08/06 13:29

        הגב לתגובה זו

        • ומי קבע את אמות המוסר הללו?

          המוסרי, 29/08/06 17:33

          האם הקניבלים גם מסכימים לכך?
          או שמא הם אינם מוגדרים אצלך כ ''בני אדם''? מה, להם אין גוף ונשמה?
          תתעורר, אמות מוסר ''אנושיות'' זהו ביטוי שעבר במכבסת המילים, ואם מגרדים קצת, אפשר לראות את הנוצריות מבצבצת לה משם.

          הגב לתגובה זו

          • יהוה קבע!!!!! (ל''ת)

            מתקשר בדפים, 29/08/06 18:16

            הגב לתגובה זו

          • קניבלים אוכלים אנשים שמתו בקרב

            תמר, 29/08/06 19:50

            זה אולי דוחה מאוד, אבל הם לא הורגים אנשים בשביל לאכול אותם. ואין שום תרבות בעולם שעושה את זה. ואם תחקור תרבויות ''פרימיטיביות'' אתה עלול להתאכזב ולגלות שהם לא רצחניות ומושחתות כמו שקיווית.
            ולגבי ההרגל המגונה לצרוח נוצרי, נוצרי, בכל פעם שמישהו מנסה לטעון טענה מוסרית ''לא תרצח'' זה מהתורה. אז או שגולדשטיין עובר על איסור תורה מפורש מאין כמותו, או שזאת אינטרפולציה מאוחרת.

            הגב לתגובה זו

    • זה בדיוק העניין עליו הוא מדבר, קצת הבנת הנקרא לא תזיק לך...

      ב, 29/08/06 13:25

      העניין עליו מדבר הלל, הוא שהעניין שלו מצריך חקירה, ושיש בו שאלות מהותיות שאינן פתורות, בניגוד למחבלים- וזה בדיוק ההבדל ביניהם!

      הגב לתגובה זו

      • אני בטוח שגם המחבל ממלון פארק היה

        משמרת הצביעות, 29/08/06 15:25

        איש משפחה למןפת, עזר לזקנות לחצות את הכביש וכו' וכו'

        ואני בטוח שגם המקרה שלו מצריך חקירה.
        שהרי היתה שמועה לפני הפסח ההוא שיהודים ממלון פארק הולכים לכין מצה מאחיו הקטן!!!
        שלא לדבר על קשריו המפוקפקים עם גורמי ביטחון, שלא עשו דבר לעצור אותו.

        עוד קונספירציה?

        הבנת הנקרא שלי מצויינת. הבעיה היא בפסיכוזה הימנית שלך ושל מושא הערצתך.

        הגב לתגובה זו

  • 37.

    הוא חזק

    נעמי, 29/08/06 11:10

    כן ירבו כמותך!
    הלוואי ואזכה ללמוד אצלך , אפיץ ברצון את הלינק למאמר זה שלך,
    מעניין מה דעתו על ... דברים לא קשורים: רבין/החלבן/ימימה אביטל/דורית בייניש/פרופסור היס,

    אולי טור קבוע לפרופסור וייס???

    הגב לתגובה זו

    • אני מצטרף להצעה!! (ל''ת)

      ערן, 29/08/06 19:57

      הגב לתגובה זו

    • אולי לא?! (ל''ת)

      בני, 30/08/06 02:12

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    צודק!!! הלוואי כולם כמוהו (ל''ת)

    טדי, 29/08/06 11:08

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    אבראבנל קורא לך מותק!!!! אתה מטורף כסנאי (ל''ת)

    המבקרת1, 29/08/06 11:07

    הגב לתגובה זו

    • ואז הוא יקריא לך קצת ש''י עגנון ליד מיטתך באברבנאל

      מבקר, 29/08/06 14:48

      אולי תקבלי קצת שכל

      הגב לתגובה זו

    • הוא יתנדב להקריא לך קצת משירי עגנון במחלקה הסגורה (ל''ת)

      שיר, 29/08/06 17:25

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    הבנאדם מטורף

    יוראי, 29/08/06 11:06

    ולא מסתיר את זה.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    פשיזם מזוקק

    תמהוני, 29/08/06 11:02

    הסכנה הגדולה ביותר למדינת ישראל

    הגב לתגובה זו

    • אכן תמהוני (ל''ת)

      יהודי מא''י, 29/08/06 14:03

      הגב לתגובה זו

      • נחלת יהודה - איפה שגרים הצפונים שמסרבים להבין שהם מעבר לקו הירוק? (ל''ת)

        יהודי, 29/08/06 14:49

        הגב לתגובה זו

  • 32.

    כל הכבוד

    אליהו, 29/08/06 11:00

    ב''ה
    כל הכבוד לפרופסור וייס על אומץ הלב לומר בצורה ברורה וחדה ללר מורא חזק ואמץ .

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    הו, כמה עמוקה הסריטה (ל''ת)

    שלומי, 29/08/06 10:59

    הגב לתגובה זו

    • וייס לפחות יודע ש''שריטה''

      ע. סרס''פ, 29/08/06 12:47

      ולא כפי שכתבת.
      כשתלמד לאיית, תחזור להגיב.

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    שליפות עם משה כטב''מי

    משה כטב''מי, 29/08/06 10:56

    הסנהדרין - ראיתי אותם באמפי ראשון עם ''היהודים'' , ''הדורבנים'' ו''הבילויים'' להקה קצת גדולה אבל קטלנית.

    חרדלים- זרחנים אורגניים, עצבים, פשוט להשמע להוראות פיקוד העורף ולא להזריק אטרופין.

    נאמני תורה ועבודה - זה כמו להיות נאמן לבני סכנין ובית''ר י-ם בו זמנית.

    הרב יובל שרלו - לא תצליחו לעבוד עלי, יובל זה לא שם של רב!

    שלום עכשיו - הכנסו לגוגל תמונות וחפשו את הערך
    ''shar pai'' שימרו כמה התמונות ואז חפשו תמונה של יריב אופנהיימר. חזרו לספר על התוצאות.

    נסראללה - עם כזה כובע פלא שלא לוהק לפרסומות של מישלן או קלבר.

    נוער הגבעות - סתם חמור.

    ''קולך רוח וצילצולים''

    נינט טייב - נצר למשפחת צדיקים ובסייעתא דשמייא שידוך הגון לנצר למשפחת לויים.

    ערוץ 2 - במבחן התוצאה נראה כי כתביו מקבלים משכורת וזמן אויר מאל מנאר.

    אוניברסיטת בר אילן - הזרוע הצבאית של בני עקיבא.

    אינטרנט - המצאה שהיתה ידועה לחסידות מקדמת דנא ולראיה האדמו''ר מנטויז'ניץ.

    חבל שהשאלות חוזרות על עצמן, על רוב השאר כבר עניתי בהזדמנויות קודמות. נא לגוון.

    katbami@gmail.com

    הגב לתגובה זו

    • חחחחחחח..............

      נאור, 29/08/06 12:30

      הקטע עם אופנהיימר ענק!! הם פשוט אחים!!

      הגב לתגובה זו

      • פניה מרגשת לכתב''מי

        מעריצה ותיקה, 29/08/06 14:03

        בבקשה, טור קבוע., רק אתה תציל אותנו. נסלח לך על הכל, על השחצנות שניכרת דרך המילים, על החיבה הסוטה שלך לאוגר של נילס ולשהרה בלאו, ואפילו על השם המוזר (ובהזדמנות זו: מה זה כתב''מי???)
        מצפה באהבה,
        נילי

        הגב לתגובה זו

        • לבקשת הקהל : פירוש השם כטמב''י

          מסעודה כטמב''י, 29/08/06 17:56

          כטמב''י=
          כותב טוקבקים מטעם בשכר יומי.

          או בגרסתו האחרת : כתמב''י =
          כותב תגובות משעשעות באתר יהדות.

          או בעברית צחה: כתום-בי !

          אז ג'וני, נו, תעשה כבר חיקוי של חשוך ימי ביניימי !

          הגב לתגובה זו

          • רגע, אז ג'וני הוא גם משה כטמב''י???

            רינת, 30/08/06 12:01

            הקטע עם האדמו''ר מנטויז'ניץ, ענק!

            הגב לתגובה זו

            • אין קשר ביני לבין ג'וני

              ראובן, 30/08/06 21:28

              אבל בטוח אנחנו מכירים דרך צד ג'.

              הגב לתגובה זו

        • אם את לא צינית, גם אני מצטרפת לבקשה (ל''ת)

          מיכל, 29/08/06 18:03

          הגב לתגובה זו

    • חביב מאוד, אבל הרשה לי תיקון קל.

      צ'ארלס דארווין, 29/08/06 12:36

      Shar Pei הידוע בערוץ הילדים בכינויו הפופולארי ''ממושה'', הינו כלבלב חינוכי חמוד, שמנמן, רב תושיה ומקומט , אך אין הוא דומה למקבילו האופנהיימרי כמו השימפנזה.
      אחרי מחקר מדעי מעמיק ומייגע והשוואת תמונות דיוקן, מנת משכל ו-DNA הגעתי למסקנה הבלתי נמנעת שמזכ''ל שלום אך-שווא הוא הוא החוליה החסרה המקשרת בין השימפנזה לניאנדארטל .

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    וואו! איזה אידיוט!

    קוראת, 29/08/06 10:55

    כזה טמטום עוד לא ראיתי! איזו אוניברסיטה מוכנה שילמד בה איש מופרע כזה, שזקוק לאישפוז???

    הגב לתגובה זו

    • את כל כך חכמה! אפשר לבוא ללמוד אצלך? (ל''ת)

      בן, 29/08/06 14:13

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    פרופסור וייס,אדם כלבבי!!!!!!!!!! (ל''ת)

    משה, 29/08/06 10:55

    הגב לתגובה זו

    • משה,לך דחוף לקרדיולוג (ל''ת)

      דוד, 29/08/06 11:54

      הגב לתגובה זו

      • דוד, לך דחוף לפסיכולוג (ל''ת)

        אלמוני, 29/08/06 14:02

        הגב לתגובה זו

        • תן לי את הטלפון של הפסיכולוג שלך.בעצם לא,לפי התוצאות הוא לא משהו... (ל''ת)

          דוד, 29/08/06 15:04

          הגב לתגובה זו

  • 27.

    הלל וייס? מסית ומדיח

    יהושפט, 29/08/06 10:54

    בשליפה על הביטוי ''חרד''לים'' מייחל הלל וייס שהאריות (החרד''ליים) ייצאו מהכלוב וישחרו לטרף.
    הפירוש הפשוט והטבעי של התקווה שהאריות ישחרו לטרף הוא שהחרד''לים יילכו בדרכיו של יגאל עמיר שר''י, שרצח את ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז''ל.
    האריה טורף הורג את טרפו.
    הלל וייס הוא מסית ומדיח, חסר אחריות בעליל.

    הגב לתגובה זו

    • יתר על כן

      שלום, 29/08/06 12:49

      החרד''לים של הלל וייס צריכים לטרוף בעתיד. גולדשטיין כבר ''טרף'' (=רצח) בעבר. לא פלא שהלל וייס משבח אותו בביטוי נואל.

      הגב לתגובה זו

      • ליהושפט ושאר בורים המסיתים

        חיים, 29/08/06 21:05

        עד כמה יש בכם בורות וחוסר אינטלגנציה, שבגללה יש אי הבנה של דברי פרופ' הלל וייס. תבינו בן אדם פרופ' לספרות! ''אריות ישחרו טרף'' זה ביטוי ספרותי מטפורי. כוונת הדבר שאדם ישיג מטרתיו כמנהיג, ולא כרוצח ( שהשגתם בחוסר ההבנה שלכם ) אריה במובן מטפורי - זה מנהיג חזק, טרף במובן מטפורי - זה מטרות. כמו ברכה שניתנה ליהודה ( בנו של יעקב אבינו. זה פירוש לאלו שלא מבינים ) ''גור אריה יהודה''. כוונה לתכונות של אדם כמנהיג שמשיג מטרותיו ומדובר על מנהיגות רוחנית ופיזית.
        חברה, תתחילו לקרוא ספרים,
        תפתחו אינטלגנציה והשכל, תתחילו להבין ביטויים ספרותיים ומטפוריים.

        הגב לתגובה זו

        • לחיים ולמעמידי הפנים כמוהו

          יהושפט, 29/08/06 22:41

          אל תתנשא ואל תעמיד פנים.
          בתנ''ך מופיע הביטוי ''משחרי לטרף'' בדיוק פעם אחת (בספר איוב) ולא מדובר באריות.
          וכאשר מדובר בתנ''ך על אריות ועל טרפם מדובר על אריות שהרגו ואכלו את טרפם.
          אתה לא חייב להגן על כל שטות שיוצאת מפיו הפעור מדי של הלל וייס.

          הגב לתגובה זו

          • טוב אז לשיטתך

            אשר, 30/08/06 10:54

            את מי אם צריך לפרש כ''פשוטו'' אחרי הרמח צריכים לאכול גם את הגויה???
            לי אתה נשמע הזוי ומסוכן, אדם שלא מבין מטפורה פשוטה עלול מחר לרצוח בגלל זה. (וכבר היו דברים מעולם)

            הגב לתגובה זו

          • אף אחד לא דיבר על תנ''ך דווקא

            חיים, 30/08/06 11:26

            אלא על ספרות ושם מטפרה זו מופיעה במובן מנהיג שמשיג מטרתו. לכן אמרתי: ''שימו לב, בן אדם פרופ' לספרות''.
            ולגבי תנ''ך נכון ביטוי מדוייק ישחרו טרף מופיע באיוב. אך אריות שטורפות טרפם אני מצאתי לפחות 38 פעמים בוריאציות שונות, אם כתוב אריה ואם כתוב כפיר ( שזה גם אריה ). ולא תמיד מדובר שזה אריה שהורג, אלא יש מטפורה בדברים.
            לדוגמה מיכה פרק ה פסוק ז ''והיה שארית יעקב בגוים בקרב עמים רבים כאריה בבהמות יער ככפיר בעדרי צאן אשר אם עבר ורמס וטרף ואין מציל''.
            אם תראה מפרשים תראה שאריה הטורף זה עם ישראל אחרי מלחמת גוג ומגוג ביחסו לגוים, במובן שלטוני ומלכותי - כוונה שעם ישראל ישלוט עליהם וינצח אותם.
            כאמור יש המון דוגמואות עאלו שלא מדברות על שום רצח.
            שורה תחתונה, לך ולמד תנ''ך כראוי ובעיקר פתח ספרות.

            הגב לתגובה זו

            • תפסיק

              דני, 31/08/06 14:49

              אתה ממשיך להתנשא ולהעמיד פנים.
              תראה לי דוגמה של אריה טורף שלא קשורה במותו של הטרף.
              ''פסיק רישא ולא ימות?'', אם אתה מכיר את השאלה הזאת.

              הגב לתגובה זו

            • הבנתי, מטפרות אתם לא מבינים

              חיים, 31/08/06 17:33

              או אולי אתם לא יודעים מה זה מטפורה? אני אסביר . זה כלי ספרותי, שדרכו סופר מעביר מסר. משפט מטפורי אף פעם לא מובן כפשוטו, אלא הוא מבטא רעיון מסויים. סופר מסביר דבר מסויים ע''י שימוש במילה או משפט, שלא כפשט משמעותה.
              בקיצור לא כל דבר מובן כפשוטו. לכן אני הצעתי לכם ללמוד קצת ספרות עכשיו, כי בבית הספר כנראה הפסדם כל השיעורים.
              דני, מה זה ''פסיק רישא ולא ימות'' אני מכיר היטב - זה דין בדין ב''דבר שאינו מתכוון'' במלאכת מחשבת בהל'' שבת. אגב נוא גם מטפורי שמעביר מסר מסויים ולא מובן כפשוטו. כיוון שאתם לא מבינים מה כוונת המטפורה אסביר מה המשמעות של ''פסיק רישא ולא ימות''. כוונה שאם אני עושה משהו שפעולה שלי מחייבת באופן אובייקטיבי מציאותי שע''י יקרה איסור הלכתי, למרות שלךא התכוונתי לאיסור, הדבר אסור.

              הגב לתגובה זו

            • שתיקה בתרי

              דני, 31/08/06 22:55

              מוטב לך שלא תסביר מהי מטפורה ולא תסביר מה פירוש ''פסיק רישא ולא ימות'' כיוון שמדבריך ניכר שאין לך מושג על מה שאתה מדבר.
              אני חוזר, בעברית קלה: אם במשל מדובר על אריה טורף, מדובר על אריה ההורג לשם מאכל. לא ייתכן שיטרוף ויאכל בלי להרוג. ואם כך במשל, הדעת נותנת כי כך גם בנמשל: החרד''ל המשול לאריה, לפי הללוייס, צריך לטרוף, לאכול, להרוג, מעניין את מי.

              הגב לתגובה זו

            • תגובה

              חיים, 01/09/06 00:08

              איך בדיוק מדברי ניכר שאיני יודע מה זה מטפורה ומה זה פסיק רישא ולא ימות?
              מוזר מאד! דווקא יש לי קצת בקיאות בספרות וגם בעניני ההלכה. אינני רוצה לחשוף תארים, אז תאמין למילה שלי שמושגים הנ''ל ידועים לי היטב.
              אולי לא הסברתי מספיק פשוט לאנשים כמוך ואתה צריך הדגמות ברורות ופשוטות? טוב , אז אצטרך לרדת רמה לקראתך. מטפורה של אריות טורפים הראתי מספר מיכה ( מופיע בתנ''ך בחלק תרי עשר של ספר נביאים ) פרק ה' פסוק ז' ( בהתחלה מחפשים פרק, בד''כ מופיע בצד העליון של העמוד. ןאח''כ פסוק. מופיע בצידי הטקסט לצד החיצוני של הספר ) שם מובא מטפורה ממש לא לפי הבנתך, אלא שאריות זה עם ישראל שטורף כוונה שולט, משיג מטרתו באופן מוחלט ולא רוצח גוים. אם נפרש אותו פסוק לפי שיטתך,אז סופו של עם ישראל ע''פ נביא לרצוח כל הגוים ואף אחד לא יציל אותם. נשמע לא טוב, נכון?
              עכשיו הסבר מה היא מטאפורה:
              אף על פי שישנן לא מעט פיגורות לשוניות הנקראות מטאפורה (מהמילה היוונית שפירושה ''העברה''. Meta- מילה הרומזת לשינוי. pherein - ''לסחוב'', ''לשאת''), המשמעות המקובלת למילה זו היא פיגורה לשונית שנעשה בה שימוש על מנת להאיר מושג אחד בתכונותיו של מושג אחר. פירוש המשפט ''X הוא מטאפורה ל-Y'' הוא ש-Y מתואר על ידי תכונותיו של X. המינוח המקובל לתיאור היחסים בין שני האיברים X ו-Y הוא: X נקרא ''תחום המקור'' ו-Y נקרא ''תחום היעד''.

              כל מטאפורה מבוססת על אנלוגיה, קשר של דמיון, בין שדה סמאנטי אחד לשדה סמאנטי אחר. עם זאת, בניגוד לדימוי, אין במרבית המטאפורות מילת השוואה (''כמו'', ''כ'', ''דומה ל'' וכו'), ולרוב לא מצוינת אף התכונה המשותפת לשני השדות הסמאנטיים. כך, לדוגמה, במשפט ''דן הוא שועל'' לא מצוינת אף מילת השוואה בין ''דן'' לבין ''שועל'', ואף לא מצוינת התכונה המשותפת לשמות עצם אלו. דן יכול להיות ערמומי כשועל או, לחילופין, זריז כשועל. נמען המטאפורה משלים לבדו הן את מילת ההשוואה והן את התכונה האנלוגית.
              הסבר על פסיק רישא באופן מפורט אביא בתגובה הבאה, כיוון שזו ארוכה מדי.

              הגב לתגובה זו

            • הסבר קצר על פסיק רישא

              חיים, 01/09/06 00:29

              אנסה להסביר כמה שיותר פשוט כדי להתאים לרמתך.
              גמרא מדברת על משחק בראש תרנגול. שאם יתנו ראשו של תרנגול אל תחשוב שהו ישאר חי. מכאן השאלה: פסיק רישא ולא ימות?
              גמ' מביא סיפור הזה כחלק מדיון ב''דבר שאינו מתכוון'' ( מושג הלכתי בהלכות שבת. כדי להתחייב באיסור שבת מהתורה צריך כוונה לעשיית המלאכה האסורה ואם לא היה כוונה אדם לא עבר על האיסור מהתורה ולא חייב להביא קורבן בתקופת בית המקדש ). יש מצבים שאדם עשה פעולה ולא התכוון לזה, אז לכאורה הוא פטור מקורבן, אבל אם פעולה שהוא עשה באופן הכרחי גורמת לעשיית איסור נלווה, זה נקרא בלשון ההלכה ''פסיק רישא'' ( ולזה גמרא הביאה את הסיפור ), אז אם הוא נהנה מהתוצאת לווי שהיא איסור אדם חייב קורבן. גמרא לא מביאה סתם סיפורים על תרנגולים שחתכו להם את הראש, אלא מנסה להעביר מסר מסויים ( כך גם פועלת מטאפורה ).
              נביא דוגמה של פעולה זאת ( אביא ע''פ שיטת תוספות שהיא הכי פשוטה להסבר, כייון שהם אומרים שפסיק רישא בדבר שאינו מתכוון ומלאכה שאינה צריכה לגופה ( גם זה דין במלאכת מחשבת של הלכות שבת ) זה היינו הך ):
              אדם לוקח אדמה מהקרקע לצורך מותר בשבת. לקיחת האדמה מותר בשבת, אך ע''י הלקיחה נוצר בור. חפירת בור בשבת אסורה , כיוון שזה תולדה של מלאכת בונה. אבל אדם שלנו לא רצה לחפור בור, אלא רק לקחת אדמה. אך מה לעשות אין מצב שתקח אדמה מקרקע ולא יווצר בתוכה בור. זה נקרא פסיק רישא.
              אז תסביר בבקשה, איפה בדין זה יש מישהו שמת או נרצח??? הרי פסיק רישא, זה חתיכת ראש ומישהו מת, לא?
              אז אני מסכם שתי התגובות שהן ממשיכות זו את זו. לך ולמד.

              הגב לתגובה זו

    • איך הגעת למסקנה הזאת?

      ב, 29/08/06 13:23

      איפה ראית שחרדלי''ם בעד לרצוח ראשי ממשלות?? אתה לא חושב שהלכת קצת רחוק מדי?

      הגב לתגובה זו

      • הבנת הנקרא

        יהושפט, 29/08/06 14:55

        אני לא אומר על החרד''לים שהם בעד רצח ראש ממשלה. אמרתי שהקריאה של הלל וייס לחרד''לים, להיות כאריות, לצאת מהכלוב ולשחר לטרף, היא קריאה לחרד''לים לטרוף, לרצוח, כדוגמת יגאל עמיר שר''י.

        הגב לתגובה זו

      • מסקנה: יש לנו מסית ומדיח חדש... (ישן?)

        ישראלי, 29/08/06 17:38

        כן, אתה, יהושפט, שמחליט בעקבות איזו מחשבה מטורפת להכניס ציבור שלם לתוך הגדרות של רוצחים.
        אנשים שמדברים כמוך צריכים לשבת בכלא!

        הגב לתגובה זו

        • הבנת הנקרא, הגנב והכובע

          יהושפט, 29/08/06 20:51

          ישמעו אזניך מה שפיך מדבר: איפה אמרתי מילה אחת על ציבור שלם?
          ניתחתי את אחת השליפות של הלל וייס ועליו אמרתי שהוא מסית ומדיח. האם הלל וייס הוא ציבור שלם?
          או אולי על ראש הגנב בוער הכובע? אולי אתה קופץ להתלהם כי אתה מרגיש מותקף למרות שאני לא יודע ולא רוצה לדעת מי אתה ומה אתה, אלא אם כן אתה הלל וייס, מה שלפי רמת ההתבטאות יכול להיות.

          הגב לתגובה זו

    • הניסיון להפוך כל אמירה ימנית להסתה כבר לא עובד (ל''ת)

      אלמוני, 29/08/06 14:01

      הגב לתגובה זו

      • הניסיון להתנער מאחריות לא עובד

        יהושפט, 29/08/06 14:57

        אני לא אמרתי שכל אמירה ימנית היא הסתה. אמרתי שאמירה ימנית קיצונית, הקוראת לאריות החרד''ליים לצאת מן הכלוב ולשחר לטרף היא הסתה. לטרוף פירושו לרצוח.
        כבר לא עובד הניסיון להתנער מאחריות לכוח ההרסני של מלים המסיתות ומדיחות לרצח.

        הגב לתגובה זו

      • As a matter of fact, look what these SMALL inflicted us with this

        Am naval velo, 31/08/06 06:50

        recent war, with the Intifadas. It is cynical for a soldier to risk his life, only to wait for his house to be demolished, once he finishes warring Hizbollah. How stupid can you be. Rasha veomed berisho, it is not the Mitnachlim, that is the enemy, indeed it is the Palestinians, the Hizbollah's. But you don't get it. How Pathetic.

        הגב לתגובה זו

    • חבוב 27, יגאל עמיר אינו מתנחל, הוא תושב הרצליה, לידיעתך (ל''ת)

      שולה, 29/08/06 23:19

      הגב לתגובה זו

    • ומה תגיד לריטה,

      אילנית, 30/08/06 14:19

      שבשירה ''ערב כחול עמוק'' אומרת: רק תעמוד בפתח
      בלי הודעה מוקדמת
      כמשחר לטרף....

      אהעעם אהחעעעם אולי היא רוצה שהוא ירצח אותה? כמו את ראש הממשלה?

      ''הבנת הנקרא'' שלך היא פרנויה לשמה

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    כל הכבוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    רינה, 29/08/06 10:54

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    ברוך גולדשטיין צדיק?!?!

    תוהה, 29/08/06 10:54

    איך אתם יכולים לפרסם את דברי המטורף הזה ברצינות??

    הגב לתגובה זו

    • The same reason you applied for this war Haba Lehorgech, apply to (ל''ת)

      Baruch G. Gam, 31/08/06 06:44

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    Rabanut and Corruption?

    Meryl, 29/08/06 10:54

    There is no better than Bagats Mister Weiss.
    If you consider Amar and Metzger like Rabanim we are far from Mashiah

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    ילד

    אברי, 29/08/06 10:53

    נדמה שפרופ' ויס נהנה להביע דעות קיצוניות רדיקאליות, כמו ילד קטן המעורר פרובוקציה.
    מבחינה זו אין הבדל בינו לבין פרופ' אילן פפה, לדוגמא או כל אחד מהשמאל הרדיקלי. בשני המקרים הדבר מוכיח חוסר בגרות.
    מה שעצוב בעניין זה שהוא באמת מאמין בשטויות שהוא אומר.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    על עוכר ישראל זה נאמר:מהרסייך ושונאייך ממך יצאו (ל''ת)

    ד.לאלו, 29/08/06 10:48

    הגב לתגובה זו

    • ''על עוכר ישראל זה''-אתה מתכוון לדץ לאלו מחיפה,נכון?????????????????? (ל''ת)

      יפה, 29/08/06 22:51

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    ברוך גולדשטיין צדיק?...

    אדי, 29/08/06 10:38

    נו באמת.... והאיש הזה מתיימר לייצג דור?
    בושה שאין כדוגמתה.

    הגב לתגובה זו

    • ''ברוך גולדשטיין צדיק?'' כן!!אתה לא יודע לקרוא? (ל''ת)

      רפאלה, 29/08/06 22:52

      הגב לתגובה זו

    • אדי, אני בטוח שאתה מרוקני עם שיניים רקובות ללא תעודת בגרות (ל''ת)

      טומי לפיד, 31/08/06 03:02

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    כל מה שהוא רואה הוא הופך לגל של עצמות

    יוסף, 29/08/06 10:20

    אבל הוא לפחות איש אמת.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    וייס מאשר את כל הסטיגמות.  (ל''ת)

    אייל, 29/08/06 10:19

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    בושה וכלימה, אוי לנו מאדם כזה.

    עופר, 29/08/06 10:18

    לך לך מארצך, לך מצא לך בית אחר.

    הגב לתגובה זו

    • מי שילך מהארץ בעז''ה זה אתה וחבריך שמחפשים גרין קארד כל היום!!! (ל''ת)

      עופרה, 29/08/06 22:53

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    האינטרנט הוא גן עדן לאנשים ולארגונים קיצוניים, ולכן

    על וייס לשבחו!, 29/08/06 10:15

    הלל היה צריך להלל את האינטרנט, שנותן במה לכהניסטים שכמותו. הם יכולים לטפטף בו ארס גזעני, ולהפיץ תיאוריות קונספירציה סהרוריות, ללא שום בקרה. אין מה לעשות, זו המציאות וזה חלק מחופש הביטוי, אבל וייס הוא האחרון שיכול לקרוא לאינטרנט ''מיותר''.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    בן אדם שנון, יודע לדבר.

    ב, 29/08/06 10:14

    אפילו שאיני מסכים עם חלק מדבריו.

    הגב לתגובה זו

    • אין ספק שהוא יודע לדבר:המון שטויות הוא יודע לדבר (ל''ת)

      S, 29/08/06 11:42

      הגב לתגובה זו

      • It is all in the eyes of the beholder. However, unfortunately you (ל''ת)

        are Blind, 31/08/06 06:37

        הגב לתגובה זו

  • 15.

    פשוט תענוג לשמוע יהודי בעל קומה זקופה (ל''ת)

    אלמוני, 29/08/06 10:00

    הגב לתגובה זו

    • קופה זקופה?אבל שכל עקום עקום (ל''ת)

      פלמוני, 29/08/06 12:48

      הגב לתגובה זו

      • As straight as a crooked (ל''ת)

        ladder, 31/08/06 06:35

        הגב לתגובה זו

  • 14.

    כמה שנאה בבן אדם אחד. ראיון מיותר בהחלט (ל''ת)

    דני האדום, 29/08/06 09:59

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    מ-ז-ע-ז-ע-!-! (ל''ת)

    מזעזע, 29/08/06 09:58

    הגב לתגובה זו

    • למגיב המזעזע והדפוק! ''מזעזע'' לא כותבים אם קווים ביו האותיות,הבנת? (ל''ת)

      רינתוש, 29/08/06 22:54

      הגב לתגובה זו

      • רינתוש, עם לא כותבים עם א' (ל''ת)

        אכן, 30/08/06 23:29

        הגב לתגובה זו

  • 12.

    רק מי שמכיר את ר' הלל (ל''ת)

    מבין את העומק, 29/08/06 09:55

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    בושה לאונ' בר-אילן...

    יהודי-חילוני, 29/08/06 09:49

    שאני אחד מבוגריה, שתחזיק את המטורף הזה בסגל מרציה.

    פשוט בושה וחרפה.

    הגב לתגובה זו

    • בושה לאונ' בר אילן שאתה, המגיב החילוני והחולני, למדת שם!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      אני, 29/08/06 22:55

      הגב לתגובה זו

      • בושה אתה בעצמך (ל''ת)

        פודולסקי, 02/10/06 12:55

        הגב לתגובה זו

  • 10.

    זה רציני?

    תמיהה, 29/08/06 09:44

    אם כך לושב האדם הזה, אסור לו להיות מורה ומחנך

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    בושה וחרפה (ל''ת)

    חיים, 29/08/06 09:44

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    בזיון שיש אוניברסיטה שנתנה לאיש הזה תואר (ל''ת)

    הימין המשתולל, 29/08/06 09:43

    הגב לתגובה זו

    • בזיון שיש אתר באינטרנט שנותן למגיב מס' 8 הדביל להגיב!!!!!!!!! (ל''ת)

      ימני מאד, 29/08/06 22:58

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    פנאט

    חילונית, 29/08/06 09:42

    מי נותן לפנאט כזה ללמד במוסד ממלכתי?!

    הגב לתגובה זו

    • הפרופ' מאוניבר' תל אביב לא פחות פנטיים

      חשבי על זה..., 29/08/06 18:03

      נא הקדישי כמה דקות לכך, זה קצת מורכב אך זה מעניין, שימי לב:
      אדם פנאט שולל את כל הדעות כי לדעתו - רק שלו מוצדקת.
      לעומתו, אדם 'פלורליסט', טוען שכל הדעות לגיטימיות, כיוון שאין דעה אחת מוחלטת ונכונה, וגם אם ישנה - היא אינה בנמצא. (כי אם היא היתה בנמצא - אזי כולם היו מוכרחים לסור למשמעתה.).
      אוטומאטית, כל אדם בר דעת שראה בכמה דם נצבעה ההסטוריה בגלל הפנאטים, יעדיף לחיות כפלורליסט.
      עוד לפני שביררנו מהו הפלורליזם, שאותו אנו הולכים לחיות, ברור לנו שפנאטיות איננה באה בחשבון. וזה מקובל ולגיטימי.
      אך למען האמת, הפלורליזם כגישה הוא לא פחות מפנאטיות מוסווית, ואסביר זאת על פי הכלל שאומר: גם אי נקיטת עמדה היא עמדה. ולהלן ההסבר:

      נניח שפנאט ששונא פלורליסטים ופלורליסט מתווכחים ביניהם. הפנאט יאמר שהייות והפלורליסט מוכרח (לפי הגדרתו) לקבל את כל הדעות,
      אזי גם דעתו של הפנאט לגיטימית. אך כאן, לפלורליסט ישנה בעייה.
      אם יקבל את דעת הפנאט - הרי בכך הוא בחר להיות מושמד, כי הפנאט מעוניין בהשמדתו. ואם הפלורליסט לא יקבל את דעת הפנאט - הוא כבר אינו פלורליסט, כי עובדה שיש דעות שהוא לא מקבל. וכאן - הפלורליסט נקרע בין האידאל, שאותו הוא לא מסוגל ליישם (קבלת כל הדעות), לבין המציאות.
      איני בא לומר חלילה שהפנאטיות עדיפה, ודאי שלא. אלא אני מנסה להראות שהפלורליזם מסוכן לא פחות, כיוון שהוא מייצג פנטיות מוסווית. ומדוע?
      כיוון שהוא בשקט בשקט, בלי שאנשים ישימו לב, קונה את לב ההמון, ומנסה להחיל את האידיאולוגיה שלו על כולם, כדי שכולם יהיו כאלה, שמקבלים את כל הדעות, שכולם יהיו כאלה 'פתוחים ונאורים'. ואם מישהו מתנגד לכך - אזי הוא מיידית הופך ל ''פנאט'', חשוך, משיחי והזוי.
      אם כן, תשאלי מה עדיף, הרי איננו רוצים לחיות לא כפנטיים ולא כפנטיים מוסווים, זו אינה כוונתנו, אז מה כן?
      התשובה לכך, והבירור המעמיק בנושא נמצאים בספר שממנו לקחתי את הדברים: הכותב הוא: יוסף קלנר, שם הספר: ''פלורליזם פנטיזם כלליות''
      תחשבי על זה...

      הגב לתגובה זו

      • אהבתי את תגובתך

        אני כלומניק, 30/08/06 23:58

        למידע על הרבה קלנר:
        http://tinyurl.com/hzdl6

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    מונופול על הטיפשות

    ערן, 29/08/06 09:41

    כנראה שאין לאף אחד מונופול על הטיפשות אך אדם זה בהחלט קרוב להשתלטות עליה וניכוסה לעצמו.מיעוט המגיבים אולי מעיד על חוסר הענין והרלוונטיות של האיש אך בכל זאת חשוב לקרוא כדי שנדע איך נשמע אדם שאיבד את המצפן.

    הגב לתגובה זו

    • תמיד שמגיבים ראשונים יש מיעוט מגיבים! לא למדו אותך את זה בגן? (ל''ת)

      חכמה יותר, 29/08/06 22:56

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    מאמר מעניין. חשוב שנדע

    אברהם, 29/08/06 09:40

    מי הזכר ומה משנתו. הלל להלל ושוב תודה, ממני אברהם.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    אנא ממך, פרופ' וייס

    מעריץ לשעבר, 29/08/06 09:34

    אם אתה רואה בטלוויזיה ובאינטרנט ''מיותרים'', אל תתראיין להם. אורך נעשה מגוחך כאשר אתה פולט את דבריך לאתר אינטרנט או לערוץ טלוויזיה אותם אתה מבטל במחי יד. בכלל, אולי עדיף שתתקשר עם העולם במורס, כך ייטב לכולנו.

    הגב לתגובה זו

    • The remedy for you my dear, tocho ochel, uklipato zorek (ל''ת)

      Kappish,Maaritz, 31/08/06 06:25

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    אין סוף לטימטום (ל''ת)

    ספי, 29/08/06 09:29

    הגב לתגובה זו

    • אכן אין סוף לטמטום שלך ,ספי!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      יוספי, 29/08/06 22:58

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    איש רציני זה. אבל רוצים את משה מהכט''ם (ל''ת)

    ירוק, 29/08/06 09:02

    הגב לתגובה זו

    • ''איש רציני''?אדם שדניאלה וייס בעיניו היא כמו אחת האמהות הוא בדיחה . (ל''ת)

      דוד, 29/08/06 09:31

      הגב לתגובה זו

      • הלל וייס, דניאלה וייס והרב הצבאי וייס, כולם קרובי משפחה ?

        וייס אאלעס, 29/08/06 12:22

        והאם שמם המשותף מעיד על כך שגם הם צלבנים סמולנים לבנים שחיים במצודה הצלבנית בלב המון מוסלמי עצבני בשליחות המלך ריצ'ארד לב האר''י, מסדר ה(סיימון) טמפלרים ,ארגון הבונים החפשיים, הותיקן, האילומינטי ותושבי הבית הלבן, יעני ''דה וייס האוס'' ?

        אין ספק ! אחרת איך אפשר להסביר את העובדה שהם מככבים במדור הזה ?

        הגב לתגובה זו

        • שכחת את שבח וייס. (ל''ת)

          שולה, 29/08/06 23:33

          הגב לתגובה זו

        • NOt everything is black or white. This is a GRAY area (ל''ת)

          gai veiss, 31/08/06 06:22

          הגב לתגובה זו

  • 1.

    הלל וייס?מיותר (ל''ת)

    דוד, 29/08/06 08:56

    הגב לתגובה זו

    • אמרה היבלת על האצבע...! (ל''ת)

      חשוך ימי בינימי, 29/08/06 11:11

      הגב לתגובה זו

      • אם כך, אז גם אני יבלת. (ל''ת)

        אילנית, 30/08/06 14:20

        הגב לתגובה זו

        • אילנית זה סוג של קרפדה ירוקה מאוד (ל''ת)

          זואולוג, 31/08/06 03:04

          הגב לתגובה זו

          • אם ככה, אני גם יבלת וגם קרפדה ירוקה מאוד (ל''ת)

            מושיקו, 01/09/06 21:15

            הגב לתגובה זו