• 147.

    גיא צור הביתה - זה מחדל שלך מההתחלה ועד הסוף

    נ. מ''פ, 31/08/06 05:59

    היהירות שלך הביאה את הקרב האיום הזה לאן שהגיע... קח אחריות ןלך למקום שבו לא תוכל לעשות נזק כל כך גדול.

    הגב לתגובה זו

    • מסכים עם כל מילה - התפקוד שלו היה שערורייתי

      י. מיל', 31/08/06 08:12

      ראיתי אותו ב''עובדה'' - משוויץ לרמטכ''ל:''רק תגיד'' וכד'... יהיר ושחצן ועל פי ידיעתי גם התרשל קשות בפיקוד על האוגדה לאורך כל הקרבות (כנראה שהיה עסוק עם התקשורת).

      הגב לתגובה זו

  • 146.

    עצה למט''כל

    נדב, 30/08/06 19:33

    תכננו כבר עכשיו את הצעדים קדימה, אל תכבו שריפות, הסיבוב השני קרוב יותר ממה שאתם חושבים...

    הגב לתגובה זו

  • 145.

    עם ראשי צבא לא מתאימים - שום נשק חדיש ותקציבים לא יעזרו!!! (ל''ת)

    דמיטרי, 30/08/06 15:06

    הגב לתגובה זו

  • 144.

    הכתומים לא קולטים שהשיטנה האוטומטית הלא עניינית שלהם (ל''ת)

    נותנת כלום, 30/08/06 12:46

    הגב לתגובה זו

    • הדבר שקולטים הכי טוב מהתגובה שלך זה ש''קדימה'' בפאניקה (ל''ת)

      חבורת חוצפנים, 30/08/06 21:13

      הגב לתגובה זו

  • 143.

    ביום כיפור-הסגארים !בלבנון הראשונה-ילדי ה RPG !

    אולי יש בעייה, 30/08/06 12:44

    ככל הנראה צריך להחליף איזה קסטה בקשר לטנק ולעשות בו שימוש (אם בכלל) הרבה יותר סלקטיבי ומושכל.

    הגב לתגובה זו

  • 142.

    לא לתת למחדל להמשיך

    פרי מנדל, 30/08/06 10:32

    למה אתם מתפלאים מהכשלונות וסיכון החילים.כשבראש ההנהגה
    ישנם 3 אנשים ללא ידעה וניסיון
    למשל חלוץ שהונחת ישר מחיל האויר
    לרמתכל איזה ידעה יש לו?
    לרמתכל מיחידות השדה לוקח 30 שנה לעבור את כל המסלולים כל הגזרות מילחמה שנים ב-30 שנה ואז מקבל את תפקיד הרמתכל.שיהיה לך הצבא הטוב ביותר מצויד היטב עם אולמרט פרץ חלוץ יהיו בהנהגה אנשים ללא ניסיון מינימלי בורות צבאית למחדל יהיה המשך

    הגב לתגובה זו

  • 141.

    האשם ההראשון הוא הדרג במדיני אשר

    פרעה, 30/08/06 00:16

    ניהל את מלחמתו הראשונה בצורה חובבנית ביותר, מה שגרם לספיגת אבדות שווה של חיילי צה*ל אשר אמת,
    היו לברווזים לאנשי החיזבאללה!!

    אני אומר ובכובד ראש,
    לדרג המדיני והצבאי,
    דהיינו,
    ראש הממשלה אולמרט,
    שר הביטחון פרץ,
    שרת החוץ ליבני,
    וכמובן כל שאר חברי הממשלה הנוכחית הכושלת של מדינת ישראל,
    ושילטונות הצבא,
    ידיכם מגואלות בדם חיילנו אשר נהרגו למען הגלוור והפרסטיז' שלכם!!

    אם לא תשכילו להיתפטר לאלתר ומייד,
    עם ישראל ידע להיתחשבן איתכם בבוא היום,
    בקלפי!!!

    הגב לתגובה זו

  • 140.

    עוד ספין של משרד הביטחון למען תקציב

    דור, 29/08/06 22:40

    מנסים לגרום לנו לבזז מילארדים על טנקים מיותרים!

    שימו לב טיל שעולה 10 אלף $ משמיד טנק שעולה 4 מילון $

    במשוואה הזאת יש רק מפסיד אחד והוא ברור

    הגב לתגובה זו

    • בסוף תקציב אין, ציוד בימ''חים אין, אבל גאונים כמוך יש תמיד (ל''ת)

      נלחם עם אבנים, 30/08/06 20:01

      הגב לתגובה זו

  • 139.

    כשכל המשאבים מושקעים בהנצחת פשעי הכיבוש הטרור פורח והכשלונות עולים (ל''ת)

    מני, 29/08/06 22:09

    הגב לתגובה זו

    • חוסר היכולת שלך להגיב לענין - גם זה בגלל הכיבוש? (ל''ת)

      סובי סובי, 30/08/06 19:17

      הגב לתגובה זו

  • 138.

    ככה זה, שמקצצים בתקציב הבטחון וחוסכים בלוחות קראמיים להגנה על הטנק (ל''ת)

    דודי, 29/08/06 19:38

    הגב לתגובה זו

    • זה לא תקציב ביטחון!

      Avi Ecuador, 29/08/06 19:59

      זו גישה כיוון ולהלחם במקום הנכון ולמטרה הנכונה.
      חוסיין עם צבא הרבה יותר קטן ועם הרבה פחות משאבים כשהוא מיעוט בין הפלסטינים שהם 70 אחוז (שם צריכה להיות אולי מדינתם), פתר את הבעיה בצ'יק ואין בעיות בירדן, הפלסטינים יודעים את מקומם שם.
      למעשה ישראל אחת מהמלחמות הבוערות שלה והסכנה שהיא צריכה לדאוג יותר ממנה הוא מאיידס-שמאל.

      הגב לתגובה זו

      • אבי ידידי, לא לזה התכוון המשורר.... (ל''ת)

        דודי, 29/08/06 20:48

        הגב לתגובה זו

  • 137.

    לכל הכתומים-עלה בדעתכם שאפשר לכאב את תוצאות המלחמה ולשאוף לפשרה?

    רןאה נכוחה, 29/08/06 13:58

    צדקו הכתומים כי בקדימה התרכזו מושחתים וכפי שאנחנו רואים עכשיו גם בלתי מוכשרים בעליל, אבל צריך להיות ברור שאין זה הופך אותם ופלוסופית החיים שלהם לצודקת.

    הרוחות הגזעניות/פשיסטיות העולות מן הימין בימים אלו של כאב וחשבון נפש מפחידות ויש להתנגד ולהוקיע אותן

    הגב לתגובה זו

    • ומה הפשרה שאתה רואה לפלנטת חלם?

      Avi Ecuador, 29/08/06 19:53

      אולי יבשת עכו, יפו בהמשך?
      מדינה ליהודים אולי?
      אולי מדינה לאידיוטים מהשמאל עם ערבים שיסבלו אותם?
      הפשרה היא שהערבים למדינות ערב ואם לא אז להסתפח לארצות הברית שתעשה את ישראל לשמורת טבע לכל הדתות, משהו בסגנון ישרפלסטין דיסני או ישרפלסטין קודש ללא צבא.

      הגב לתגובה זו

  • 136.

    אולמרט: ''עייפנו מלהיות מנצחים''

    ישראל, 29/08/06 06:19

    אז עכשיו הוא מספר לנו עוד פעם ש''ניצחנו'' ועכשיו אנחנו עוד פעם ''עייפים מלנצח''...
    אולמרט - מכה שלא כתובה התורה...

    הגב לתגובה זו

    • גיא צור לא התעייף.הוא פשוט לא רוצה לנצח

      שמעון שדה, 29/08/06 11:47

      אוגדונר הגליל טען בפני אנשי מילואים שטוב שלא נצחנו. נצחונות רק גורמים לנו נזק.
      אתם הבנתם את זה?
      תא''ל צור צריך לעוף מהצבא

      הגב לתגובה זו

  • 135.

    מלחמת לבנון 2 + תחילת סיום עידן הטנקים

    חיים חרמון, 29/08/06 04:18

    לעבור לבולדוזרים כבדים

    הגב לתגובה זו

    • קשקוש מקושקש,אם ימגנו את הטנקים כמו שצריך(עם מע' ''מעיל רוח'') הם (ל''ת)

      יהפכו לכח הכרעה, 29/08/06 07:43

      הגב לתגובה זו

  • 134.

    מה אתם רוצים לאמר? שהיה קרב אחד קשה שם?

    יגאל כהן, 29/08/06 03:55

    נו?
    שקרב קשה,זה בדרך כלל כשהצד השני יותר מצלח ממה שחשבנו או שרצינו?
    מה אתם רוצים להגיד בזה?
    זו דרכה של מלחמה ומהקרב הזה יופקו הלקחים לקרב הבא.
    בגדול.
    צה''ל לא היה מוכן למלחמה.
    כי ביבי ריסק אותו כמו שריסק את כל המערכות בישראל.
    רק המערכות הוולונטריות עבדו.
    ביבי השמיד הכל בקיצוצים שלו.

    הגב לתגובה זו

    • אבל עכשיו עושים מביבי גיבור לאומי (ל''ת)

      רמי, 29/08/06 07:47

      הגב לתגובה זו

      • ובצדק. תבדוק מה היה לפניו ואחריו

        שמעון שדה, 29/08/06 10:45

        בסוף תקופתו של נתניהו כראש ממשלה נושא הטרור ירד מסדר היום.
        הוא חזר בגדול עם אהוד ברק, אריאל שרון ואולמרט.

        הגב לתגובה זו

    • אכן הקיצוצים פגעו בזרוע היבשה אך לא בגלל

      ניר החסכן, 29/08/06 12:43

      ביבי בהכרח.
      יש להניח שאם התקציב היה יותר גדול היו קונים עוד טייסת F16 וזרוע היבשה הייתה ממשיכה להיות מוזנחת. בעייתו של צה''ל נובעת מכך שנותנים לחיל האויר כבוד מוגזם. לא שאין כבוד.... אבל צריך פרופורציות. אם צבא היבשה עסוק כל הזמן מחסומים ומרדף אחר מחבלים
      בטול כרם נישרף כל תקציבו על הפעילות השוטפת ולא נישאר זמן ולא כסף, לביצוע אימונים כפי שנידרש. יש לשנות את סידרי העדיפות ולהפנות חלק מהמשאבים מחיל האויר לעבר צבא היבשה.בכך חיל האויר אולי ינזק מעט אבל צבא ביבשה יתחזק מאוד.

      הגב לתגובה זו

    • הריני מקבל עלי מצוות ואהבת לרעך כמוך

      המוכיח, 29/08/06 21:16

      תגיד את זה בכל בוקר והעניינים ישתנו לטובה.
      בדוק ומנוסה.

      הגב לתגובה זו

  • 133.

    ''הטילים חדרו רק 22 טנקים''

    ר, 29/08/06 03:08

    איזה אומץ היה לו להגיד את זה

    הגב לתגובה זו

    • הוא לא התכוון לפגוע באיש

      מילואים שריון, 29/08/06 12:48

      כשמשתתפות בלחימה לפחות 4 חטיבות טנקים לאורך ונפגעים 22 מתוכם באופן קשה זה בהחלט מספר לא גבוה. אין זה ממעיט כלל מחשיבותו של כל ניפגע וניפגע מתוך אנשי הצוות שלחמו בטנקים האלה. כבודם יקר לכולנו וגם למי שאמר את שציטטת כאן.

      הגב לתגובה זו

      • תבדוק את עצמך - בסלוקי נלחמה חטיבה אחת

        מ., 31/08/06 08:18

        תבדוק את עצמך - בסלוקי נלחמה חטיבה אחת ומתוכה רק גדוד אחד נכנס לציר ההררי - כשליש מהטנקים שלו נפגעו - תאמין לי - זה היה מטווח מה שעשו לנו שם. מפקד האוגדה לא מסוגל לבצע קרב אחד כמו שצריך למרות שקיבל התרעות מהמג''ד והמח''ט הוא אמר ''יהיה בסדר''

        הגב לתגובה זו

  • 132.

    אז מה יהודים שחצנים-אתם כבר לא חזקים כמו

    יאסר, 29/08/06 02:55

    שחשבתם אה?
    הגיע הזמן שאחרי 50 שנה-אנו פלסטינים כבושים במדינת ישראל הגזענית-נרים את רושנו המושפל והמוכה ונדע שאפשר לשחרר את ארצנו הכבושה.
    באתם לכאן וגזלתם את ארצנו-וחשבתם שאין לזה מחיר?

    בקרוב תשוחרר פלסטין הכבושה!

    אינשאאללה!!!

    הגב לתגובה זו

    • לא חזקים? אתה ממש לא הבנת מה קרה

      שמעון שדה, 29/08/06 11:49

      צה''ל כמעט ולא נלחם אבל דרום לבנון כמעט ונמחקה מהמפה והחיזבאללה ספג מאות הרוגים.
      נסראללה כבר מתחרט.
      אל תתבלבל בין מה שמקובל במדינה דמוקרטית לבין הפרימיטיביות שלכם.

      הגב לתגובה זו

    • אל תדאג זמנך יגיע גם בכם יטפלו ותאמין לי צה''ל יודע לעשות זאת (ל''ת)

      אורי, 29/08/06 19:25

      הגב לתגובה זו

    • ליאסר הטיפש!!!וואלה כמה אתה טיפש!!!אתם חלשים טיפשים!!!אתם חיות יש ל

      o, 29/08/06 23:11

      אתם חיות!!אבל לא סתם חיות.. אתם בועשים!!!צבועים!!!
      כל היום רק חולמים על הבתולים והבתולות!!! או יאסר כמה אתה מסכן!!!! פלסתין בחיים לא תשוחרר!!!!יא חתיכת עלוב!!!!!

      הגב לתגובה זו

  • 131.

    ככה זה בכל מלחמה..........הופתענו,הופתענו,הופתענו

    איש1, 29/08/06 02:13

    כל מלחמה ..צ.ה.ל מופתע מנשק אחר
    יום כיפור..סאגר וטילי הנ''מ
    לבנון..טילי נ''ט טילי קרקע ים.
    תגידו...אתם באמת מצפים מהם להילחם עם אבנים ומקלות?
    אגב...איראן מעבירה נשק לחיבאללה,וארה''ב לא מעבירה לישראל?
    האם ישראל אינה החיזבאללה של ארה''ב ?
    האם ישראל אינה באותו מעמד , כפי שהחיזבאללה בשביל איראן ?
    חומר למחשבה.

    הגב לתגובה זו

  • 130.

    באופן דחוף לעשות שינויים בצבא

    אלי, 29/08/06 01:10

    המצב שבו האויב יודע הכל על מפקדים,ציוד ויודע לזהות אותם טוב מאד, צריך להשתנות.

    יש לשנות עיקורנות בצה''ל מן הבסיס. החיזבאלה אסף מידע מן המרגלים, בוגדים ושבויים פשוט על הכל: דרגות, צופן וקידוד וכד'. לכן יש לשנות את הכל.

    אם לא ישנו את הדבר אזי יש לעבור למדיניות לחימה אחרת לגמרי.

    הגב לתגובה זו

  • 129.

    גיא צור- תתכונן לכתבה של חן קוטס... (ל''ת)

    עוז, 29/08/06 00:00

    הגב לתגובה זו

    • אני סולד מחבורת היחצנים המזוויעה הזו (ל''ת)

      TB, 29/08/06 08:21

      הגב לתגובה זו

  • 128.

    אז מה? ציך להדיח את כל מפקדי האוגדות כולל אביב כוכבי? (ל''ת)

    משה, 28/08/06 23:58

    הגב לתגובה זו

    • לא להדיח אבל להחזיר אותם לשדה האימונים

      אמירי, 29/08/06 10:50

      לוודא שכל מפקדי האוגדות עשו תרח''ט אחד מלא ואז לעשות להם תרגיל אוגדה ולראות אם הם מסוגלים לגלות חשיבה וכושר פיקודי כמצופה מתפקידם הרם.

      הגב לתגובה זו

      • אוגדה 91 היחידה שתרגלה והוכיחה עצמה במלחמה הזאת (ל''ת)

        מוטי, 29/08/06 19:47

        הגב לתגובה זו

  • 127.

    למה לא לבצע איגוף למשל הצורר ימח שמו איגף את קו מז'ינו דרך בלגיה (ל''ת)

    וחינבעל היגיע, 28/08/06 23:36

    הגב לתגובה זו

    • אמת ידידי. בשביל זה צריך מפקדי צבא עם יכולות חשיבה..

      חייל ערמומי, 29/08/06 09:17

      מסכים עם דבריך.
      הצבא הכבד והמסורבל נעשה צבא של טכנוקרטים שחושב רק במונחים של ''ראש בראש'' . יכולת חשיבה וצורת התקפה של עדרי בופאלו. מורידים את הראש עם המצח הקשה למטה ומתחילים להסתער. אין שום חשיבה על הונאה, תחבולה, הסתרה,(הכל מפורסם והצנזורה לא קיימת..) אין הפתעות...צבא כזה לא יצלח למאומה. יש להחליף את ההנהגה הצבאית - בטחונית, או, לפחות, להחליף להם את המוח.

      הגב לתגובה זו

  • 126.

    איך אמר הרמטכ''ל הטנק כלי מיושן אני לא משקיע בו זו התשובה!!

    ש.לוין, 28/08/06 23:00

    אם רוצים לדעת מה התשובה לכישלון בהפעלת הטנקים תפנו ישר לרמטכ''ל ולמפקדי עוצבת השיריון שלא השכילו לשלוח בתבונה את הלוחמים בתוך השיריון ישר לתוך מלכודות אש תופת של הטילים הניידים . בראש וראשונה זה הרמטכ''ל הוא האשם בגדול. וצריך ליתן את הדין תרתי משמע לכל מחדלי התנהלות הצבא .
    הוא לא מתאים לנהל צבא כל כך גדול וחזק. חיילים נשרפו והתפוצצאו בתוך הטנק רק בגלל רמטכ''ל דה מי קולו.

    הגב לתגובה זו

    • הרמטכ''ל התנכל שנים לצבא היבשה

      אמירי, 29/08/06 09:36

      הוא היה מוכן לוותר כליל על צבא היבשה אבל לא הצליח לעצור את יצור המרכבה משיקולים של הצורך להחזיק את התעשיות הבטחוניות בחיים. בצר לו קיצץ כמעט לחלוטין את תקציבי האימונים של חיילות השדה כדי להעביר יותר תקציבים לחיל האויר. הטנק הטוב בעולם שווה רק למשקלו בפלדה כאשר אין בתוכו צוות מיומן והפיקוד שמעליו עסוק רק ביצור דוחות, ביצוע מחסומים, ופעולות שיטור בשטחים.
      אני הייתי קצין קרבי סדיר בתחילת שנות ה 70. דרך שני בני המשרתים ביחידות קרביות אני מעורה בקורה בימים אלה ביחידות השדה.
      אמרתי להם ולחבריהם, לא פעם, שאילו אנו היינו מתאמנים בזמננו כפי שהם מתאמנים כיום, הייתה מלחמת יום כיפור מסתיימת תוך 3 ימים בנצחון האויב.
      מוזר שאני, הקטן, ראיתי זאת, והדגנרלים הגדולים לא יכלו להבחין ולהבין זאת.
      כנראה שככל שעוברות השנים מצליח חיל האוויר להשתלט על הצבא ולייבש את זרוע היבשה. אם פעם מפקדי האוגדות היו משכמם ומעלה הרי היום הם חבורה של אקדמאיים יבשושיים ללא מנהיגות וללא יכולת חשיבה והבנה צבאית. את התוצאות ראינו במלחמת לבנון 2 . האחריות על כך , כולה, מוטלת לפתחו של דן חלוץ.

      הגב לתגובה זו

  • 125.

    רני כותב לכם מלבנון,..........

    ##חיל ג'ובניק##, 28/08/06 22:48

    עם ישראל יקר שלי.
    אני '' ##חיל ג'ובניק## ''
    אני משרת בסדיר – בצנחנים - וכואב לי.
    כואבות לי הרגליים , כואב לי הראש , כואב לי הגב ותפוסים לי כל השרירים.
    כואב לי כל הגוף ואני מת לישון.
    אני בוכה כל היום על החברים שנהרגו.
    רזיתי 5.5 קילו בחודש האחרון ולא הרבצתי מקלחת חמה כבר הרבה הרבה זמן.
    כואב לי הלב.
    הכאב הכי גדול זה בלב.
    הלב הורג אותי.
    איך הם לא מתביישים ?
    עוד לא קברנו את המתים שלנו – עוד לא סיימנו את הלחימה שלנו – עוד לא יצאנו מלבנון - אנחנו עוד שם – עוד לא ניקינו את רסיסי הטילים מהמרפסות.
    התקשורת – התקשורת .........
    תפסיקו כבר. למה אתם מחפשים כל הזמן את הרע ?
    במקום לחפש סקופים תתחילו לכבד את אלה שנלחמים בשביל המדינה! תתחילו לכבד את הנופלים והפצועים! תתחילו לכבד את אילו שחוזרים לבתים הרוסים.
    תמיד מחפשים את הביקורת והרוע:
    מחפשים את החיילים שמתלוננים שלא היה מספיק אוכל או שהאפודים לא נוחים והתנאים לא תנאים , תיק ההשקעות של הרמטכ''ל , מינויים לא מתאימים של אנשי צבא , צה''ל לא מצליח להפסיק ירי רקטות , אזרחים שמתלוננים שהפסדנו במלחמה וסתם נהרגים חיילים.

    אתם לא הייתם שם – אני הייתי שם. הכול שטויות.
    החיילים אומנו להלחם ולשרוד בכל מצב ואנחנו לא יצאנו לטיול שנתי עם תרמילים מלאים בבמבה על הגב. למדנו לשרוד גם במדבר ללא אוכל ומים.
    החיילים שהתלוננו וכמובן שחיפשו אותם – אילו מיעוט מפונק שבכו שאין להם מקלחת חמה בסוף יום.
    ראינו הורים שקנו לילדים שלהם אפילו אפודים מרופדים (להזכירכם אם איזה אפודים נלחמנו בששת הימים).
    תיכף ההורים יבקשו לעשות ישיבות בנוגע לתנאי השדה של הילדים שלהם - אהההה ...... יש כבר יום הורים – שכחתי.
    הרמטכ''ל – חיפשו את מי להאשים. בתור איש חיל האוויר יש עליו המון ביקורת על לחימה קרקעית אבל אם תשמעו את מה שמפקדי האוגדות שלנו אומרים עליו תחשבו אחרת – הם פשוט טוענים שהוא עושה להם בית ספר בכל הקשור ללחימה על הקרקע. בן אדם גדול וחכם ולא מגיעה לו הביקורת. תוכנית המלחמה שלו היא שקט לטווח ארוך.
    דרך אגב – למה לא מפרסמים את התנועות בתיקי ההשקעות של חברי הכנסת ביום החטיפה של החיילים – אני חושב שהייתם מופתעים מאד.
    לגבי עמידה במטרות – היינו בפנים רק שבועיים וחצי אחרי העבודה של חיל האוויר – למי יש את החוצפה להעביר ביקורת על צה''ל ? למה אני לא שומע על תלונות לגבי הטרור הפלסטיני שאנחנו נלחמים בו יותר מעשור ולא מצליחים לעצור פיגועים , קאסמים וחטיפות חיילים – אהה ? כמה רמטכ''לים , שרי ביטחון וראשי ממשלה עברו מאז – אהה ? מה אתם מצפים – שצבא חיילים מתאבדים שחומש בלא מפריע בציוד לחימה מהחדשים בעולם ואומן והתבצר במשך 6 שנים – נוכל לעצור בשעתיים ??
    אף אחד לא חושב על זה ?
    לגבי האזרחים המתלוננים שהתקשורת צדה – תגידו לי את האמת – ראיתם פעם ישראלי שלא מתלונן ? ראיתם פעם אזרח ישראלי שלא מעביר ביקורת וחושב שהוא הכי חכם בעולם ? ראיתם פעם אזרח ישראלי שהוא לא חכם בדיעבד ?

    אני יכול להמשיך ולהמשיך בלי סוף אבל אני צריך לעלות לתצפית.
    אני שולח את המכתב לאחי שיפרסם אותו ברשת – אולי זה יגיע לחלק מאנשים שיסכימו איתי.

    לגבי הלב שכואב ....
    אתם לא מבינים איך זה לתת את החיים והנשמה בשביל העם הזה ואז לשמוע ביקורות על הצבא , החיילים ועל המפקדים.
    והתקשורת שכיוונה את הרקטות של אנשי החיזבאללה בטלוויזיה לכיוון ישראל מכוונת את הרוע ללב החיילים שנתנו למדינה את הנשמה.

    '' ##חיל ג'ובניק## ''
    מלבנון

    הגב לתגובה זו

    • שטות מוחלטת-חלוץ- אתה כתבת את המכתב הזה???? (ל''ת)

      דני, 29/08/06 00:11

      הגב לתגובה זו

    • אתה צודק אך הכנסת כש לא כדאי לה היא לא מוכנה לתת דין על מעשיה (ל''ת)

      רמי, 29/08/06 01:11

      הגב לתגובה זו

    • רני שלום,

      שאול, 29/08/06 01:51

      אתה מעביר ביקורת על מעבירי הביקורת,
      האם אתה יכול לתת הסבר ,אינטליגנטי,מדוע לא טוב ביקורת?
      האם אינך מסכים שלמי שחשובה לו המדינה, חייב לבקר?
      האם אינך מסכים כי ביקורת היא הבסיס לשיפור?

      הגב לתגובה זו

    • שלום לך רני!

      ישראל, 29/08/06 06:10

      תתחזק! רק אתה ושכמותך באמת עוזרים לעם ישראל בימים קשים אלו. רק עליכם אפשר לסמוך. אתה וחביריך שעושים מתוך אהבה לזולת ומתוך אחריות לעם ישראל, תתחזק. חזק ואמץ. אל תירא ואל תיחת.
      אלה שהגיבו לתגובתך פשוט לא מבינים את הדברים הפשוטים שאתה אומר. לא אמרת שאסור להעביר ביקורת... אמרת שאלה שמבקרים מתבכיינים על שטויות במקום להעביר ביקורת בונה, ביקורת כנה ויעילה.
      אתה רני, ההוכחה שאין כמו חיילי ישראל במלחמה. פשוט אין כמוכם. האויבים רואים את הכשלים של הפיקוד, את ההיסוסים של המנהיגות האימפוטנטית, את הבילבול בצמרת צהל... הם רואים הכל. אבל דבר אחד מפתיע אותם ומרתיע אותם ומשרה עליהם אימת מוות! אתם החיילים מהשורה! על אף הכשלים החמורים, ההיסוסים, הבלבול והתוהו ובוהו, אתם עשיתם את עבודתכם בנאמנות, בחירוף נפש, בהקרבה עילאית!
      לא כמו חיילי הטרור של האוייב שנלחמים כדי למות ולזכות ב72 בתולות (כמה מגוחך, אבל אמת...) אתם, חיילינו היקרים נלחמים כדי לחיות! כדי שכולנו נחיה.
      תודה לך רני, מקרב לב. חזק ואמץ. אנחנו אוהבים אתכם.
      מכל הפאשלות והשחיתות שיש לנו במדינה הקטנה שלנו, מכל הפוליטיקאים הנוכלים, מכל הבכירים בצהל שוחרי השרירות ועטורי יוהרה - יש לנו רק אתכם! אנשים יקרים אמיצים אמיתים ששמים נפשם בכפם למען מדינת ישראל ולמען עם ישראל. אתם הסיבה היחידה שעדיין יש ישות יהודית על פיסת אדמה קטנטונת בעולם הגדול.
      ליבי כואב את כאבך, רני. כאבך הוא הכאב של כולנו. אבל מצד שני, רק אנשים כמוך מפיחים בנו את התקווה שהאוייב האכזר שרוצה להשמידנו יפול וינגף לפניכם, חיילינו היקרים.

      נ.ב. תמיד היתה לי התחושה ש''##חיל ג'ובניק##'' זה אחד כמוך שאכפת לו מאד ממה שקורה ורק מעביר ביקורת בצורה זו כדי לעורר את אלו שבינינו שנשבו בקסמי ''עשיית שלום''... אני מודה אבל, שלפעמים עשית עבודה כל-כך טובה, וספיקות עזות התעוררו בי שאולי זה באמת האוייב שמגיב...

      תחזקנה ידיך. יברך אלוקים חילך ופועל ידיך ירצה. חזור אלינו עם כל חביריך היקרים עטורי ניצחון, שלמים ובריאים ללא פגע.

      הגב לתגובה זו

    • קשה לי להאמין שחייל סדיר כתב שטויות כאלה.

      אמירי, 29/08/06 09:55

      ''הרמטכ''ל עשה בית ספר למפקדי האוגדות''... באמת..האמת היא שהוא יכול ללמד אותם פשוט כי הם לא יודעים מאומה. למה הם לא יודעים? כי הטובים ברחו והנשארים אינם מאומנים ובזכות מי? בזכות מי שהיה סגן רמטכ''ל ורמטכ''ל בשלוש השנים האחרונות וגם לפני זה עשה הכל כמפקד חיל האויר כדי ליבש את תקציבי חיילות השדה.
      חיילי השדה של צה''ל עושים ככל שביכולתם ואין וויכוח על כך. בזכות חיילים כאלה הצלחנו לשרוד את המלחמה הזאת למרות הפיקוד העלוב והאימונים המאוד דלילים.
      אילו הייתי עושה לך השוואה בין כמות ימי האימון של לוחם מהשורה במילואים וסדיר לפני עשרים - שלושים שנה לבין כמות האימונים כיום היית מבין שלא מפקדי האוגדות ולא המפקדים שמתחתם ובוודאי לא התותחנים ולא הטנקיסטים מאומנים במקצוע הצבאי שלהם. הטרוניות העיקריות כלפי מערכת הבטחון מתרכזות סביב עובדה זאת.
      אילו הצבא היה מאומן כפי שצריך הרבה מהטענות, (כולל ענין דחיפת המזון לתוך השטח) לא היו נשמעות.
      הלא אין דרך להסביר את פרשת השריון בסאלוקי חוץ מאשר בכך שלא מפקד האוגדה ולא הדרגים מעליו מבינים את משמעות ביצוע מעבר הכרחי בלילה ללא הכנות מתאימות תוך התקדמות מהוססת לעבר המעבר ועם צוותים שלא התאמנו בקרב ''ציר הררי לילה''. תיבחן מעט נושא זה ותלמד שאיש מהמעורבים בקרב הזה לא ביצע אימון מכין לסוג לחימה זאת. לפני שנים היה פרק אימון כזה , לפחות ביחידות הסדירות. כשלא מתאמנים לא מצליחים. על הקצאת הקצבות האימונים אחראים דרגי המטכ''ל. סיכום: דן חלוץ, שלא הגיע אתמול למטכ''ל, אשם בתקלות ועוד איך!! אם לא נצעק זאת תהיה המלחמה הבאה קשה אף יותר!

      הגב לתגובה זו

  • 124.

    מליציה

    רכב ישראל, 28/08/06 22:25

    כל כך עצוב לראות שמה שהתריעו חוקרים צבאיים במשך שנים כי צה''ל הוא מליציה עם כלים משוכללים מסתבר כאמת. קינו שאולי הם טועים. המלחמה הזו הוכיחה מעל כל ספק כי הארגון הצבאי הזה מנוהל ברשלנות וחוסר מקצועיות פושעת. איזה מין צבא בעולם לא מתאמן לכל התרחישים? איזו מדינה מאויימת כמו ישרלא והעם היהודי מזניחים את המקצועיות ההכרחית של קצינים ומפקדים? חיר+שריון+הנדסה+קשר+אויר - השילוב ההכרחי שבצה''ל עדיין לא הצליחו לעשות.

    הגב לתגובה זו

    • אמת ויציב! (ל''ת)

      אמירי, 29/08/06 09:56

      הגב לתגובה זו

  • 123.

    ל- 109:על ראשו של מופז

    חובשי הכומתות, 28/08/06 22:16

    בכל מחיר ניסה מופז טרם עזיבתו את משרד הבטחון לקדם את תא''ל כליפי לאלוף.בסוף המציאו תפקיד מיוחד לכליפי מה שלפניו מילא אותו קצין בדרגת תא''ל.
    אצל מופז כל הצוות המוביל בהיותו מח''ט הצנחנים קודם לתפקידי אלוף במוקדם או במאוחר:
    אלוף בני גנץ- היה מגד אצלו בחטיבה.
    אלוף גרשון יצחק - היה מגד אצלו בחטיבה.
    אלוף שטרן אלעזר- היה אצלו מג''ד בחטיבה.
    אלוף כליפי מאיר - קצין אגם בחטיבה.
    תא''ל מורנו קצין לוגיטיקה ראשי מונה לראש אגף השיקום במשרד הבטחון.
    לכל תפקיד שמופז קודם לקח איתו את מורנו(החל ממ''פ מפקדה כשמופז היה מג''ד).
    עכשיו הבנת את זה ברוך...

    הגב לתגובה זו

  • 122.

    גיא צור טיפוס שפל ומושחת - למשפט

    ראינו אותו, 28/08/06 21:59

    המפקד ששמח שלא ניצח במלחמה, ששלח את חייליו להרג מיותר - איך קוראים לכזה?

    הגב לתגובה זו

    • גיא צור היה מפקדי בקורס מט''קים

      מיכה, 29/08/06 00:56

      הדבר האחרון שאפשר להגיד עליו הוא ''טיפוס שפל ומושחת''.

      הגב לתגובה זו

    • אדם טיפש מאוס ודוחה

      רולס, 29/08/06 02:50

      מי אתה בור ונבער שמטיל רפש באדם שמקדיש שנים מחייו לביטחון ישראל. אני מכיר את גיא, אדם מוסרי, ישר וחייל למופת. כנראה שלרשעות ולטמטום אין גבולות. חבל שאי אפשר להעמיד אותך למשפט בעוון טפשות וכסילות מעבר למותר. מעניין במה באה תרומתך אתה לצבא ולמדינה... תמשיך לשחות בביב השופכין העוטף אותך ואני מקווה שלא תחנק מהסחי הנודף ממך ואולי בעצם אני מקווה שכן...

      הגב לתגובה זו

    • לא שפל ולא מושחת - אך עשה המון שגיאות במלחמה

      י. סמג''ד, 31/08/06 08:24

      לא שפל ולא מושחת - אך עשה המון שגיאות במלחמה. הטעויות שלו עלו בהרבה חיי אדם - זה לא מרוע לב אך הגיע הזמן שיפסיק עם הרדיפה אחרי התקשורת. היהירות שלו והשחצנות עלו לנו ביוקר רב.

      הגב לתגובה זו

  • 121.

    זה מה שקורה שדרג מדיני חסר נסיון נותן פקודות לא רציונליות!!!!!!! (ל''ת)

    עמי, 28/08/06 21:53

    הגב לתגובה זו

  • 120.

    די עם הפלגנות- האויב קורא ונהנה

    אחדות עכשיו!!!, 28/08/06 21:52

    את הויכוחים צריך לעשות בחדרי חדרים ולא כאן משום שזה משרת את האויב ולא באמת מועיל. למידה והסקת מסקנות יכולה להיות רק
    ע''י בעלי מקצוע ומומחים ואתם רק מתווכחים וטוחנים מים.

    הגב לתגובה זו

    • העיקר

      שאול, 29/08/06 02:02

      הוא לחתור לשיפור, ואת זה עושים ע''י ביקורת, תמיד ,בכל מצב, ועל יד כל אחד [כמובן שרצוי כי הביקורת תהיה אינטליגנטית], כל הגבלת ביקורת [חדרי חדרים], לא משרתת המטרה.
      לא חשוב מי אומר, חשוב מה אומרים.
      אם תתן רק לאותם אנשים מסוימים,לדסקס הנושא, הרבה לא יכול להתחדש.
      הטפל הוא : אחדות שלא משרתת המטרות,ועשיה ע''פ הנאותיו של האויב.

      הגב לתגובה זו

  • 119.

    מדהים-וכואב לשמוע קשה.........

    רן הופמן, 28/08/06 21:30

    ממש בואב לשמיע את התיאורים-מחזיר לתקופת מלחמת יום הכיפןרים.

    מה שכי מדהים שרשלנות מדינית גרמה לשנוי טקטי ומאזן כוחות באזור-ומדבר כזה אולמרט מנסה להתנער מאחריות.
    החלטה כזאת גורלית על חיי אדם-לוחמים לא רחוקה מבגידה .

    רק לפני ימים מספר דיבר אותו מחט על פגיעות הנט-וניסה לטשטש את גודל הפגיעה ביחידות השריון. כמו כן אותו מחט דיבר גם שמספר חיילי השריון לא היה גבוה ביחס לכמות הירי על הטנקים-
    שזאת כלעצמה תשובה בלתי אחראית וזלזול בחיי אדם-שהם קודש המורשת והחינוך בצה''ל.

    איזה זלזלול בהערכת האויב- ידענו שיש להם את טילי הנ''ט הללו -אבל לא חשבני שהן ידעו איזה טיל לירות על איזה טנק או רכב קרבי אחר.
    ומה חשבתם שע''פ זה החיזבללה לא ישגר אף טיל- הרי כל טירון יאמר לך שהם ישגרו את כל הסוגים עד שמטרה תושמד-ולמסקנה כזאת צריך להיות מחט......??????? לא יאומן

    אשמח לדעת אם היה שימוש קבוע במיסוך עצמי של כל טנק-מדוחות עשן או שריפת דיזל. נראה לי מצורת לחימה קודמות שנצפו בטלויזיה על טנקים נוסעים חופשי בלי מיסוך-ועד לפגיעה ישירה - רק לאחר הפגיעה ופינוי הפצועים התחילו להשתמש במיסוך- איפה ביצוע תורת חיל שריון.

    כמה טנקים יפגעו וכמה חיילם יהרגו ויפצעו עד שיתחיל השימוש במערכת הגנת הטנק בפני כל טיל או אמצעי אנטי טנקי- מערכת מעיל רוח-שהוכיחה את עצמה- צבא ארצות הברית משתמש-ולפי כתבה קודמת בעיתון היו כמה טנקים שהורכב עליהם מערכת מעיל רוח-ולא נראה עליהם אפילו פגיעה אחת.

    כל הכבוד לחילי השריון חיזרו בשלום

    הגב לתגובה זו

  • 118.

    לא צה''ל רצה כבוד. היועצים של אולמרט המליצו לו ! נבלות ! (ל''ת)

    טל זילברשטיין, 28/08/06 21:02

    הגב לתגובה זו

  • 117.

    הטנקים במלחמה

    אריה גיטליס, 28/08/06 19:51

    אינני רוצה להגיד אמרתי לכם. אך עם פתיחת המלחמה אמרתי לכל מי שאני מכיר שצ.ה.ל עושה שגיאה גדולה שהוא מכניס את הטנקים למלחמה הזאת, קודם כל מהטעם שהאזור בו נלחם צ.ה.ל הוא מלכודת מוות לטנקים, זה לא מדבר פתוח בו הטנקים שועטים והרבה יותר אפקטיביים. חבל ביותר על כל ההרוגים והפצועים ואלה שעדיין בטראומה מן המלחמה הזו.
    אני אב לטנקיסט שלחם בימים הראשונים במלחמה וספג טיל נ''ט ישיר שבנס גדול לא גרם לנפגעים בטנק.

    הגב לתגובה זו

  • 116.

    ''החזיר את הכבוד''??? בושה וכלימה! השריון וצבא היבשה לא מתאמנים!

    אמירי שריונר, 28/08/06 19:49

    לא ניכנסים למקום כזה עם טנקים כאלה בלילה וללא ביצוע מוקדם של הכנת הציר והשטחים השולטים עליו.
    ע''פ התיאור כאן שום דבר מאלה לא נעשה. שליחת חי''ר לשטחים השולטים אינה ערובה לשליטה. יש לגבות זאת באופציות נוספות כמו מיסוך עשן. בכל מקרה היה מקום להכניס את הטנקים ברווחים גדולים ועם ליוי חי''ר צמוד כי הטנקים בסוג ציר כזה נמצאים ממש חוץ ''לאלמנט'' שלהם.יש להבין שטנק בציר הררי לא יציב ותלול עסוק בהתמודדות עם עצם התנועה הקשה והמסוכנת. הוא לא פנוי ללחימה. רק השתלטות מוקדמת על הרכסים השולטים יכולה להבטיח מעבר שריון. העובדה שכל אלה לא בוצעו מראה שהיחידה הזאת לא התאמנה הרבה זמן אם בכלל. חבל להשקיע בטנקים כה יקרים ולבסוף לוותא על אימון הלוחמים.

    הגב לתגובה זו

  • 115.

    זה מה שקורה שמשקיעים מיליונים ב''יחידות מובחרות...''

    דן, 28/08/06 19:18

    מיליונים עולים להכשיר לוחם ביחידה מובחרת,
    כאשר בכסף הזה היה ניתן לאמן פלוגת חיר שלמה !

    לצמצם מהר ביחידות המובחרות !

    הגב לתגובה זו

    • היחידות המובחרות ?

      שועל המדבר d9, 28/08/06 22:12

      צה''ל משקיע מיליונים ביחידות המובחרות שמשקלם הסגולי שואף ל0 אחד גדול ראה מלחמת יום הכיפורים במקום להשקיע בחי''ר ובשריון בעיקר במילואימניקים .
      במקום שמפקדי המבא ייללו כל הזמן שאין כסף שיקצצו את כל השומן והפרזיטים ביחידות העורפיות ויפסיקו לתת עדיפות ליחידות המובחרות......

      הגב לתגובה זו

  • 114.

    הבנתי... היהודים תמיד אשים, המוחים כתומים וכל הרוע שבעולם ביבי

    אבי, 28/08/06 19:15

    כמה פשוטים חייו של איש שמאל בארץ הכל כל כך פשוט בתוך תבנית קבועה לא צריך עינים לא צריך שכל .
    תמיד אותה מנתרה אותה מסקנה.

    הגב לתגובה זו

    • הכתומים זה לא יהודים

      עודד, 28/08/06 20:32

      אלה עובדי אלילים ששיכים לימי הביניים

      הגב לתגובה זו

      • עוד ספינאי עלוב של קדימה

        שמעון שדה, 29/08/06 10:47

        אתם ממש בלחץ מה?
        הכל מתפרק לכם, המושחת שהמלכתם עלינו תמורת אתנן גרם נזק בל ישוער.
        חשבתם להתפטר וללכת הביתה או שהכסף חשוב יותר מהמדינה?

        הגב לתגובה זו

  • 113.

    להפטר מהתת אלופים שהובילו את המערכה.

    מוקי, 28/08/06 19:12

    כצעד ראשון.

    חוסר יצירתיות , טמטום מוחלט.

    ולהפטר כצעד שני מהאלוף שאחראי על המודיעין בצבא .

    הגב לתגובה זו

  • 112.

    חלוץ , במטוסים והדם של הטייסים כחול יותר

    שאלה, 28/08/06 19:07

    כשיש תקלה חמורה, נחיתת אונס או חס וחלילה התרסקות בחיל האויר עושים תחקיר ולפעמים משביתים את הטיסות מאותו סוג,
    למה כאן לא נעשה תחקיר תוך כדי הלחימה? הדם של חיל האויר כחול יותר?

    הגב לתגובה זו

    • לאמכניסים מים ללוחמים מיובשים מפחד פגיעה בבמסוק

      ניר, 28/08/06 23:19

      אבל חלוץ שולח טנקיסטים לתוך מארב נ''ט וודאי ועוד לא דואג לאמן אותם ואת כוחות החי''ר שאמורים לטפל בנ''טים.
      אם כולם מרמת מפקד האוגדה ועד החירניק ב''שמורת הטבע'' היו מתאמנים כמו שצריך כל זה לא היה נגמר בצורה כל כך מקוממת.
      במחיר F16 אחד היה אפשר לספק תקציב לאימון אוגדה מלא מרמת החייל הבודד.

      הגב לתגובה זו

  • 111.

    זורע רוח יקצור סופה

    מיילס טג(באשאר), 28/08/06 19:02

    צבא המתאמן ל''עימות בעצימות נמוכה'' ומקדש את חיי אויביו - אל לא להתפלא על תוצאות עצובות אלה.

    עם הבוחר באולמרט, ''נסיך התחמון והכחש'' לראש ממשלה וממנה את ''המנהיג החברתי'' לשר הבטחון לצידו של רמטכ''ל פוליטי מוצנח - שיאכל את מה שבישל!

    הגב לתגובה זו

    • כבר אמרת: אלוף התחמון והכחש

      והוא דבוק, 28/08/06 21:18

      הוא לא יגמור להאכיל אותנו. בואו להפגה בככר בת''א לתמיכה
      בלוחמים . וביום ה' ב-19:00

      הגב לתגובה זו

  • 110.

    מי שמשקשק להחיל את ריבונות ישראל בהר הבית (ל''ת)

    יובס בכל, 28/08/06 19:01

    הגב לתגובה זו

    • אכן, מקשקש !!...אך טרם ביצע!

      איש יהיר רו''מנו, 28/08/06 21:23

      וגם הובס בחרפה נגד אנשי גרילה
      מתוחכמים ומצוידים במיטב הטכנולוגיה.

      הגב לתגובה זו

  • 109.

    זרוע היבשה-2 אלופים

    ג.אברהם, 28/08/06 19:01

    2 אלופים מנהלים את זרוע היבשה,אחד מפקד הזרוע והשני אלוף לשם כבוד ותנאים.
    והתוצאה? מתחת לכל ביקורת .וכך זה מתנהל ברוחב כל צה''ל.
    וכך אנחנו נראים.

    הגב לתגובה זו

  • 108.

    במלחמה, אתם יודעים, אפשר לפעמים להפגע

    ניר מאיר, 28/08/06 18:59

    במלחמת ששת הימים הוביל אבי, ז''ל התקפת מצח של זחלמי בנזין על מוצב חפור היטב של הדיביזיה הפלשתינאית באל-קובה.
    הזחלמים נפגעו, עלו באש וזעקות הפצועים בקשר היו קשות...
    במלחמת שלום הגליל נקלעו חברי לגדוד 362 למארב ה B.M.P 1הסורי, בסולטן יעקוב...
    צעקות הפצועים היו מחרישות אוזניים...
    במלחמת לבנון השניה לחם בני, בקרב הסלוקי.
    זה לא היה קרב מיותר.
    זה היה הקרב בו כבש צה''ל את השטח השולט בדרום לבנון והכריע, מבחינה צבאית את המערכה.
    כן... אני יודע... מלחמה עלולה להיות דבר מסוכן...
    אבל בלי להילחם אי אפשר לנצח, וכשנילחמים, לפעמים, אפשר גם להיפגע !
    די כבר עם היבבות הבלתי נסבלות של התקשורת.
    לוחמי הסלוקי, כובשי א-רנדוריה יודעים כי הם ניצחו במאבק הקשה...
    וכן, היו גם נפגעים.
    מה לעשות.
    ככה זה, במלחמה לפעמים עלולים גם להיפגע.
    וחטיבה 401 על טנקי מרכבה 4 שלה נבנתה כדי להילחם.
    קצת פרופורציה לא תזיק.
    רס''ן מיל. (פעיל) ניר מאיר

    הגב לתגובה זו

    • קשקוש מקושקש

      שמעון שדה, 28/08/06 19:58

      קרבות שמתוכננים כמו שצריך לא צריכים להגמר בצרחות הפצועים בקשר.
      תלמד את ההבדל בין כיבוש תל עזזיאת ותל פאחר ב-67. הראשון היה לפי הספר ואף אחד לא זוכר אותו בשני היתה טעות של הכח וזה הפך ל''קרב גבורה''. שם הקוד לקרבות מיותרים שהסתבכו.
      עיין ערך גבעת התחמושת.
      ברור שבמלחמה נפגעים. השאלה היא איך תוכנן הקרב ואיך הוא בוצע.

      הגב לתגובה זו

      • שמעון, מי אני על ידך ???

        ניר מאיר, 28/08/06 20:05

        קטנתי !
        אבל מה לעשות?
        שדה הקרב הוא ממלכת אי- הוודאות.
        קרבות מתוכננים לפעמים...
        ולפעמים לא!!!
        צה''ל לא יזם את המלחמה הזאת, והאוגדה לא ביצעה את תכנית הקרב שלה.
        אז מה? לא להילחם ?

        הגב לתגובה זו

        • מפקד האוגדה צור לא רצה לנצח

          שמעון שדה, 28/08/06 20:37

          זה המפקדים של צה''ל כיום. לא רוצים לנצח. מתחמקים מקרבות וגוררים רגליים.
          אם גיא צור אומר שטוב שלא נצחנו כי נצחונות רק גורמים לנו נזק - אוי לנו.
          את המחיר שילמו החיילים בקרבות מיותרים במלחמה מוצדקת.
          לא היה שום דבר במלחמה הזו שחייב לא ללכת לפי התוכניות. רק דרג מדיני מבולבל ודרג צבאי בכיר כושל

          הגב לתגובה זו

        • ניר,

          ש, 29/08/06 02:21

          כתבתה כמה משפטים חכמים,
          אבל מה הם שייכים לכאן?
          מה שחשוב, האם הצבא תיפקד טוב,
          אני יכול להביא מספיק דוגמאות המספרות כי הבעיות הן הרבה עמוק ומעבר לתכנית הקרב.

          הגב לתגובה זו

    • ניר,

      ש, 29/08/06 02:12

      היבבות לא היו של התקשורת,
      הנושא כאן הינו הלחימה,
      והתיחסות רצינית לכך צריכה לקבוע האם הצבא נלחם טוב?
      מי שחושב שלא צריך לעשות עניין מתפקוד לא מוצלח, לא מבין את מטרתנו, מטרת הצבא.

      הגב לתגובה זו

  • 107.

    האמת, איני סומך על הקצינים הבכירים

    גבי, 28/08/06 18:57

    קציננו הבכירים כנראה הם די מחורבנים , כאשר בגיל 45-50 יוצאים עם פנסיות שמנות , עינם פוזלת למה הם יעשו בחיים האזרחיים , מבחינתם הצבא הוא קרש קפיצה לקריירות אזרחיות ,מתגמלות .
    לפנסיות האלה גם זורם מרבית תקציב הבטחון .

    הגב לתגובה זו

  • 106.

    לבעוט לפוליטיקאים בתחת

    אפי, 28/08/06 18:54

    אולי כך הם יתעוררו

    הגב לתגובה זו

  • 105.

    הצבא אומן היטב לפנויים-לא למילחמה

    יגאל כהן, 28/08/06 18:52

    הרמטכל הטוב ביותר לפנויים !! זה הוכח!

    הגב לתגובה זו

  • 104.

    לא נתנו לצהל לנצח

    קובי, 28/08/06 18:48

    הצבא השתמש ב15 אחוז מכוחו בגלל לחצים פוליטיים
    אי אפשר גם להלחם וגם לרחם באותו זמן

    הגב לתגובה זו

  • 103.

    אני בתור אחד אדיוט שלא מבין

    אילן, 28/08/06 18:47

    אני הבנתי שני דברים שכל אדיוט מבין,
    אחרי שאחד שנים שלושה טנקים נימרחו
    הבנתי שמשהו פה לא הולך, אז למה המשיכו עם זה?
    דבר שני, אם הגאונים במטכ'ל ראו
    שטנק מרכבה 4 עמיד
    אז למה לסכן חיילים ולשלוח אותם עם מרכבות 2 ו 3 ?
    חוץ מזה, ברגע שראו שאין מיגון והטנקים הופכים ל'צרחות בקשר'
    למלכודות אש ומוות ,למה בכלל הכניסו לשם שוב ושוב טנקים?
    שלא לדבר שנשלחו לשטח טנקים ללא מגונים זה כמו לשלוח
    חילים בלי קסדות, למה?
    שרשרת הפיקוד לא תיפקדה דבר
    שגרם להססנות ולהתקדמות עם ברקסים
    שהיא אסון. קרה גם ב82 כאשר האמריקאים
    הפסיקו אותנו באמצע הקרב עם הסורים ופשוט
    איפשרו להם זמן יקר להתארגן.
    אם הפיקוד היה מקצועי והחלטי
    היינו מסיימים את הניצחון בשבוע וחצי.
    ראש ממשלה הססני לא מקצועי ולא החלטי,
    שר ביטחון שמתווכח יומים עם הרמטכל על פעולה,
    רמטכל שבאמצע הלחימה קונה ומוכר מניות מקבל
    כמעט התקף לב ומגיע לבית החולים, ממשלה שבשבוע
    הראשון מתחננת להפסקת אש
    וטעות פטלית של 'חיזוק' מפקד צפון אדם
    דבר שהיה סובל דיחוי, דבר שהיה יכול
    להיות פשוט וללא פירסום, כל הגורמים האלו
    מראים על כשל בשרשרת הפיקוד דבר
    שהשפיע על החילים 'הקטנים' בשטח שאמורים
    להביא לנו את הניצחון.
    כל הדרג הזה לא מתאים להנהגה והוא חייב
    להיות מוחלף אחרת ישראל בסכנה קיומית אמיתית.

    הגב לתגובה זו

    • סוף סוף דיבורים אינטיליגנטיים (ל''ת)

      אורית, 28/08/06 23:39

      הגב לתגובה זו

    • תיקון קל-האמריקאים לא הפסיקו אותנו

      שמעון שדה, 29/08/06 09:41

      תקרא את דוח ולד.
      הצבא נכשל בהשגת המשימות גם בשנת 82. מכיוון שלא רצו להפיק לקחים - נפלנו שוב עכשיו.

      הגב לתגובה זו

  • 102.

    השריונרים טובים רק בשביל לגרש יהודים

    כתום חיוור, 28/08/06 18:46

    אין לשלוח אותם לקרבות אמיתיים.

    הגב לתגובה זו

    • צה''ל במקום להתאמן שמר על המתנחלים (ל''ת)

      רפאל, 30/08/06 16:42

      הגב לתגובה זו

  • 101.

    ללמוד איזה כח יש לחירניק 1 מחובר היטב

    אורי, 28/08/06 18:43

    מחופרת מחובר ומנוייד- ללמוד מהלומדים- מאירן

    הגב לתגובה זו

  • 100.

    מי שהחליט על זה שילך הביתה...הוא אידיוט

    אל''מ במילואים, 28/08/06 18:40

    ... ''היו שם המון בעיות מקצועיות. היו בעיות חמורות, אבל צריך לזכור שלא התאמנו לכך שנים. מה שברור - שבהפעלת הטנקים לא התאמנו כמו שצריך. לא מפקד הטנק בנסיעת לילה. לא המ''פ, שלא ידע להפעיל כוחות, אפילו לא תרגיל אוגדתי משמעותי....''

    הגב לתגובה זו

  • 99.

    היכן מתחבא כבודם העצמי של קברניטנו

    אליאור, 28/08/06 18:38

    מי שדאגו לרפד ישבנם הגדול בוולוו S80 מפוארת, מי שדאגו למנות את חבר מכריהם כחברי דירקטריון, סמנכל''ים ושאר מרעיו בישין שכחו את יוסי את גלעד את גיא, ואת שאר לוחמי צה''ל שחרפו נפשם בהגנה על ישבנם השמנמן והמדושן, להם לא היה אכפת מבכיין של משפחות הנופלים ומכאבן העמוק, וזאת מסיבה אחת פשוטה בשעה בה נלחמו הבנים בלבנון מרבית בניהם של קברניטנו היו עסוקים בנגינה בקונטרבס, ובאכילת גלידה בניו יורק, ומכל מקום לא נטלו חלק במערכה, וזאת בשעה שכאן זרם דם הבנים ללא הפסק, אז מר אולמרט היקר תסתכל לעצמך בראי והצל את שארית כבודך אם בכלל נותר לך כזה וצא בהודעה ברוררה נכשלתי, טעיתי, אני מתפטר !

    הגב לתגובה זו

  • 98.

    אולי תחליטו...פתאום לא היה צריך להכנס עם כוח קרקעי?

    שרון, 28/08/06 18:31

    עכשיו יקומו כל המבקרים פה באתר ויגידו שוב שפרץ ואולמרט צריכים ללכת..בהתחלה קיטרו למה לא נכנסים לכסח בכל כוח...עכשיו יגידו למה נכנסו.....

    הגב לתגובה זו

    • תאה באמת חושב ככה -כי אז עצוב

      רן הופמן, 28/08/06 21:41

      אם היית קצת מבין על מהלכי מלחמה נכונים לא היית כותב שטויות כאלו: המחדל של הדרג המדיני שלא נכנסו מההתחלה עם עוצמה צבאית שהיתה מביאה לתוצאות , ההבדל לאחר מכן דקה לפני כניסת הפסקת האש לשלוח כוחות רמטרה לא הגיונית -זאת התרעומת -הבנת-זלזול בחיי לוחמים זהו פשע.

      הגב לתגובה זו

  • 97.

    והכתומים שוב קופצים לריב ומדון נקמני (ל''ת)

    הדס, 28/08/06 18:30

    הגב לתגובה זו

    • כשה10 מיליארד ויותר הולכים לבריחה

      שמעון שדה, 28/08/06 18:55

      במקום לאן שצריך, כשהשמאל ההזוי ממשיך לברוח ולגרום למלחמות ולאבידות, הרי שהכתומים מתנהגים כנופת צופים.

      הגב לתגובה זו

      • בגלל מיליארדים שהלכו לשמירה על מתנחלים

        מוקי, 28/08/06 19:14

        לצהל לא היה תקציב.

        כששולחים פלוגה שלמה ללוות ילדה לבית ספר באמצע חברון,
        פלא שהפלוגה לא מאומנת ???

        הגב לתגובה זו

        • לא היה צורך בשמירה לולא אוסלו

          שמעון שדה, 28/08/06 23:26

          אבל פחדן כמוך שמעולם לא עבר את הקו הירוק ובודאי לא יודע היכן הוא עובר לא יודע את זה.
          כמה כסף מוציאה המדינה על הנוער השמאלני המסומם? כמה כסף מוציאה המדינה לשמור עליך מפני פיגועים שאוסלו הביא לנו?
          להמשיך שמאלני טפש?

          הגב לתגובה זו

          • אה נכון,לפני אוסלו לא שמרו על מעלה טיז אל נבי

            רמי, 29/08/06 08:40

            לא סתם אומרים שהמחאה מסריחה מכתום,והיא לא עניינית בכלל.ועוד משהו:כשאין לך מה להגיד אז אתה עובר לכינויים כמו שמאלני וטיפש,נכון? מה שמעיד רק על כמה אפס שאתה

            הגב לתגובה זו

            • הספינאים העלובים של קדימה בלחץ

              שמעון שדה, 29/08/06 10:42

              אתה כל כך טפש שאתה אפילו לא מצליח להסתיר את הזיוף.
              כנראה שגם לא עשית יום אחד מילואים בחייך. לפחות לא בחייל קרבי.
              לו היית עושה, היית יודע שצה''ל שומר גם על ישובים בגליל, בעמק הירדן, בבקעה, בערבה ובנגב ובכל מקום שצריך.
              צה''ל משקיע ים כסף לשמור על תושבי ת''א מהים.
              במשך שנים אנשי מילואים עשו תעסוקות במקביל לאימונים.
              במשך שנים הסדירים החזיקו קו במקביל לאימונים.
              על תושבי הישובים באיו''ש יש חובת שמירה והם שומרים או מממנים מכיסם שמירה בישובים הגדולים.
              אתה וחבריך במרכז רק מייללים ושוכחים מי מממן את השמירה על גני הילדים ובתי הספר שלכם וכמה זה עולה.
              ויותר מכך, אתה ''שוכח'' מדוע צריך לשמור. אוסלו כבר אמרנו?
              כמה עלתה לנו האינתיפאדה - עשית חשבון ספינאי עלוב?
              הציבור אפילו מממן את השכר שלך.

              הגב לתגובה זו

            • אם אקרא לך טפש רמי, זאת תהיה לך מחמאה

              ישראל, 29/08/06 10:45

              לפני אוסלו שמרו שני חיילים על ''מעלה טיז'' וזה ענה על כל הצרכים הבטחוניים...
              אחרי אוסלו, שנתתם להם רובים והבאתם רבבות טרוריסטים בראשות הארכי-טרוריסט לתוך מדינתינו הקטנטונת ונתתם להם שליטה מסביב ל''מעלה-טיז'' אז פתאום צריכים ''פלוגה שלמה ללוות ילדה לבית ספר''...
              הבנת? (לא חושב...)

              הגב לתגובה זו

            • לא ידעתי שאתה גם רואה נסתרות(כנראה שלא עשית מילואים...)

              רמי, 29/08/06 12:44

              ואתה גם טיפש מספיק בשביל לכתוב את דברי הבלע וההבל האלה,כמו שאתם עושים שנים למחנה שלם.ונוספת לזה ראיית הסתר בקשר לזה שאני ספינאי (ועוד עלוב,אוי ואבוי לי) כן,כן,רק אתם עושים צבא.ורק אתם עושים מחאה בלי כוונות זדון מלוכלכות מאחוריה(וזה לא ספין,מה פתאום?)

              הגב לתגובה זו

            • לאן הולך הכסף שלנו ומה התוצאות..

              חיים, 29/08/06 13:12

              1. אם היו מוותרים על ההתיישבות בשטחים היינו חוסכים עשרות מליארדי דולרים. אם היו מפנים חלק מהסכום הזה לבטחון היינו חזקים פי כמה מכפי שאנחנו כיום. היה נשאר גם הרבה כסף לפתרון בעית העוני בישראל.
              2. אני הייתי טנקיסט בסדיר וכשכבר החזקתי קו זה היה רק עם טנק. לא על בטשית ולא כחייל רגלי במחסום ובמעצרים. זה היה מזמן כשטנקיסט היה מקצוע לא תחביב כמו היום.
              אבל אני הייתי מאומן מאוד. כמות התחמושת שיריתי באימונים שלי בסדיר וכמות שעות המנוע שהוקצבה לי מקבילים כיום לכמות שמוקצבת לפלוגה.
              אני ידעתי לעבור את כל ציר המפלים (עוד כשהיה דרך עפר..)בלילה עם פלוגת טנקים ללא אורות כלל וללא שימוש בקשר חוץ וללא נתקים ותאונות. לא עשיתי את זה כי אני כה מוכשר. פשוט היינו מאומנים מאוד. היום אין מ''פ שיכול לומר שהוא בכלל ניסה לעשות אימון כזה. אין לו הקצבה לתרגול כזה אפילו ביום , שלא לדבר על לילה.

              הגב לתגובה זו

            • התגובה האחרונה שלי מכוונת אליך מר שדה,זה שמעליך אפילו לא שווה תגובה

              רמי, 29/08/06 15:10

              זאת שמדברת על ראיית הנסתר...

              הגב לתגובה זו

  • 96.

    זה לא סתם שמי שהצטיין בגירוש יהודים התגלה כאפס במלחמה (ל''ת)

    סא''ל מיל., 28/08/06 18:28

    הגב לתגובה זו

    • לא רק גירוש,גם שמירה על 2 משפחות

      אריה, 28/08/06 18:55

      בהתנחלות טיז אל נבי, גם הגנה על מאחזי הרפאים של נוער הגבעות, גם גדודים שלמים לפתיחת צירים בגדה וברצועה לפני פתיחת יום לימודים. ומאיפה שיהיה להם זמן להתאמן בדיוק ? הם עסוקים לנגב את הרוק בחברון

      הגב לתגובה זו

      • לידיעתך,כל יישוב בארץ נקרא בראשיתו התנחלות והיו בו חלוצים מועטים.לכ

        בשם בן גוריון, 28/08/06 19:20

        לכן הינך נוקט בטיעון אנטי ציוני מנוול וקדמון.צא מהנבזות

        הגב לתגובה זו

      • ספינאי עלוב,החלפת השמות לא עוזרת

        שמעון שדה, 29/08/06 09:44

        אין לך אפילו מספיק שכל להסוות את הזיוף.
        צה''ל שומר בכל מקום ושמר בכל מקום ללא קשר לכמות האימונים.
        צה''ל שומר גם על ישובים בגליל ובנגב.
        הבעיה היא שהשמאל הישראל סרס את הצבא במשך שנים והיום הוא בדמעות תנין לא מבין איך זה קרה.
        מי טוחן את המח שנים שאי אפשר לנצח טרור וגרילה? אתה וחבריך התבוסתנים.

        הגב לתגובה זו

    • סא''ל מיל

      גבי, 28/08/06 19:04

      אדוני הסא''ל , עייפנו מבכירים במיל , אם אתם כל כך חכמים , מדוע אתם פורשים כל כך מוקדם אל הפנסיות השמנות שלכם .
      למרביתכם הצבא הוא קרש קפיצה בלבד לקריירה אזרחית שמנה , עם פנסיה שמנה , שאנו צריכים לשלם דורות .
      מרבית הקצונה הבכירה בצבאות רציניים ,שרתו את צבאם אפילו מעבר לגיל 60 ואז הם היו במיטבם ,
      ראה את הבכירים האמריקאים והגרמנים במלחמת העולם השניה

      הגב לתגובה זו

  • 95.

    אין פתרון נגד חוליות נ''ט

    א., 28/08/06 18:26

    חוץ מהפצצה מסיבית של אלטילריה על החוליות.
    הפגז תמיד ינצח את השיריון, עושים שיריון עבה יותר אז יהיה פגז כבד יותר.

    עדיין מרכבה זה הטנק הטוב בעולם במלחמה נגד טנקים אחרים

    הגב לתגובה זו

    • הכוונה: ''אין פתרון מדיני כנגד נ''ט''

      יאיר, 28/08/06 18:44

      כשמחפשים את הפתרון מתחת לפנס, כמו חושם, סביר שלא ימצאו.

      הגב לתגובה זו

    • יש פתרון-והוא כספי האם חייל צוות שווה 75 אלף דולר

      רן, 29/08/06 05:52

      ערכת מעיל רוח עולה שלוש מאות אלף דולר לחלק ל4 זה כמה שווה איש צוות טנק- כנראה יקר מדי למדינה.
      אנשי חיר שנוסעים באכזריות או פומה שווים אפילו פחות. זוהי הנהגת המדינה........והמבין יבין

      הגב לתגובה זו

    • יש פתרונות ל-נ''ט אך הם יקרים וזה מחדל שלא מיגנו (ל''ת)

      ג., 31/08/06 08:32

      הגב לתגובה זו

  • 94.

    הסיבה לאי מוכנות הצבא :

    רפיסות מוחלטת, 28/08/06 18:26

    הסיבה היא פשוטה - כל הקצינים הבכירים לא העזו להגיד שאי אפשר להמשיך ולהתאמן על יבש כי אז היו נאלצים להתפטר.
    אבל על זה אף אחד לא מוכן לוותר.

    אם לכל החכמים האלה היה שכל וביצים, הם היו נעמדים על הרגליים האחוריות שלהם ומאלצים את המטכ''ל ושר הביטחון לתקצב באופן נכון כך שכל החיילים יתאמנו כמו שצריך ולא רק בנדמה לי.

    הגיע הזמן שמישהו יתחיל להתעורר בצה''ל.
    הזחיחות הפעה לנורמה. העיקר להגיע לתפקיד הבא ולפנסיה.

    הגב לתגובה זו

  • 93.

    הרשלנות שבהחלטה ''להתנתק'' גובה מחיר יקר.

    בעל זכרון טוב, 28/08/06 18:25

    הרשלנות המחשבתית שהובילה לבריחה מלבנון ולהתנתקות מגוש קטיף, ושכרון הכוח, הובילו ל- ''דרך ללא מוצא''. כך גם נוהלה המלחמה.

    הגב לתגובה זו

  • 92.

    צעקות בקשר הלב נשרף לקרוא את זה (ל''ת)

    lia, 28/08/06 18:19

    הגב לתגובה זו

  • 91.

    שלום עושים עם אוייבים

    לביא, 28/08/06 18:17

    אם נתחיל לדבר עכשיו על וויתור של רמת הגולן זה יתפרש שוב כחולשה שלנו וזה יצדיק הטענה של אסד לפיה הוא ניצח במלחמה הזאת.
    רק לפני ימים נשק סורי הרג חיילים ואזרחים שלנו ואנחנו צריכים לרוץ ולתת להם כפרס את רמת הגולן.
    ואגב, למה רק עם סוריה? בואו נתחיל לעשות ''שלום'' גם עם אירן הרי אירן מאיימת עלינו הרבה יותר מסוריה ויש דחיפות רבה יותר בעשיית שלום עמה.
    תאמינו לי אם היטלר היה חי השמאל היה מציע לנהל גם איתו משא ומתן. הרי הם
    הביאו לכאן את הרוצח עראפת.
    אין גבול לפייסנות וותרנות של השמאל הישראלי. השמאל לא מבין דבר אחד חשוב:
    ''שלום עושים עם אוייבים שרוצים שלום'' ולא
    עם מדינת טרור פאשיסטית כמו סוריה (ראה נאום אסד).

    הגב לתגובה זו

  • 90.

    חייבים להודות: יש לנו רמטכ''ל גרוע שלא מבין בלוחמת קרקע

    הוא נכשל בתפקיד, 28/08/06 18:17

    הוא עטף עצמו במפקדים בינוניים ומטה כי הטא לא מבין בלוחמה אמיתית. אם הוא לא מבין את זה צריל חעזור לו להבין זאת.
    הוא השתחצן וזלזל בכוחות חי''ר ושריון והם צריכים לתבוע אותו על הפקרתם

    הגב לתגובה זו

  • 89.

    ''רק'' 22 טנקים נפגעו?!?!

    שריונר במיל', 28/08/06 18:16

    לך תזדיין, טוב?

    הגב לתגובה זו

  • 88.

    אוף! מספיק לקשקש וליילל!

    גורדי, 28/08/06 18:15

    זה מה שלא טורחים לספר -
    1) הטנק היחידי שנפגע במתקפה עלה על מטען ששום מיגון אקטיבי לא היה עוזר לו.
    2) כל הטנקים שאכן נפגעו - לא נפגעו בהם הלוחמים. פרט לאותו המקרה שצוין. כלומר מערכות ההגנה עבדו - וכמו שצריך.
    3) במלחמה - כמו במלחמה גם יש אי וודאות של תנאי השטח, וזה לא מה שמוביל לכשלון.

    זה לפעמים פשוט מכעיס שכתבים בורים כותבים על דברים שאין להם מושג וכך נותנים במה לדמגוגיה זולה.

    הגב לתגובה זו

    • יופי.ניצחנו וזהו! (ל''ת)

      בשם בן גוריון, 28/08/06 19:00

      הגב לתגובה זו

  • 87.

    הכותרת צריכה להיות : ''להציל את הכבוד של אולמרט ופרץ''...

    צדק, 28/08/06 18:13

    הטנקים אכלו אותה בגלל פקודות סותרות... לנוע... לעצור... וחוזר חלילה עשרות פעמים.
    אמיר בוחבוט... גם לך זה ברור שלהעמיד טנקים כברווזים במטווח זה פשע... וזה לא מה שהצבא עשה... זה מה שאולמרט ופרץ הורו לו לעשות.

    ה''טבח'' הזה התרחש משום שההוראות ניתנו מכתב במחנה לשעבר, אולמרט, ומיו''ר ועד העובדים לשעבר, פרץ... אם היו נלחמים מההתחלה על מנת להגיע להכרעה היה סיכוי טוב מאוד להצליח בהכרעה ובפחות נפגעים.... ואת זה אומרים גדולים ממני וממך... ואת זה מלמדים חזור ולמד בכל הקורסים בשריון... ואת זה לומדים כל אלו שחוו מלחמות.

    כטנקיסט לשעבר ששירת ברמת הגולן ובלבנון... טנק עומד הוא ברווז במטווח... כוחו של הטנק הוא בכוח האש שלו בתנועה... והדגש הוא בתנועה.

    הגב לתגובה זו

  • 86.

    תכניסו לראש. מול גרילה לא נלחמים עם טנקים אלא אחד על אחד (ל''ת)

    דוכיפת קשוח, 28/08/06 18:04

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    הפתרון התקנת ''מעיל רוח'' של רפאל

    דן, 28/08/06 17:59

    לא היה נפגע אפילו טנק אחד כתוצאה מטיל אם היתה מותקנת מערכת זו
    צהל חסך כסף וכתוצאה מכך יש לנו
    הרוגים רבים וכ 44 טנקים פגועים

    מעניין מה העלות של הנזק לעומת
    התקנת מערכת כזו בחטיבת טנקים אחת.

    הגב לתגובה זו

    • אין כסף אומרים -זאת הסיבה הכואבת

      רן, 28/08/06 21:49

      אתה צודק- ולפי כתבה שפורסמה לא מזמן ארבעה טנקים צוידו במערכת מעיל רוח-ואף פגיעה לא נראתה על הטנק.
      חשבון פשוט-שלוש מאות אלף דולר למחיר של כמה מליונים -עלות הטנק. וכנראה איש צוות טנק אינו שווה יותר מ75 אלף דולר- זה מה שהכי כואב

      הגב לתגובה זו

      • זה הפתרון היחידי בעולם! (ל''ת)

        א., 29/08/06 02:11

        הגב לתגובה זו

        • מעיל-רוח עכשיו!!! (ל''ת)

          יובל, 29/08/06 09:23

          הגב לתגובה זו

        • לא מדויק. יש גם את ''אגרוף ברזל'' של תע''ש (ל''ת)

          ב., 31/08/06 14:16

          הגב לתגובה זו

  • 84.

    מי שאחראי לפשע הזה צריך ללכת. (ל''ת)

    המטיף, 28/08/06 17:59

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    אנחנו אוכלים את פרי הביאושים של 15 השנים האחרונות בשהם משתמטים

    שרה, מזרחנית, 28/08/06 17:55

    מהצבא התגאו בכך שהם לא מתגייסים.
    בכך שההורים סרסו את המפקדים בקונטרול שלהם ועשו למפקדים כמו שעשו למורים בבתי הספר שפוחדים מהצל של עצמם ולא ירימו קול אל ילד אפילו האלים ביותר.
    במעסיקים שאיימו על המילואימניקים שיפטרו אותם אם לא ישיגו פטור.
    בהתייוונות של הבועה שבחרה באסקפיזם נהנתני והודוניסטי על פני הדאגה למולדת והקשר לאדמה.
    על פקידי האוצר שמשחקים בחיינו במונופול כדי להוכיח איזה זין גדול יש להם וכל קיצוץ שישיגו יכנס לרזומה שלהם לקראת התפקיד הבכיר באיזה בנק ואנחנו הפריירים נשלם את משכורת העתק שלו מהעמלות הענקיות שאנחנו משלשלים לכיסיהם.
    על 5 מערכות בחירות במשך 7 שנים.
    על השקעות יתר בטכנולוגיה ולא באימוני חיר ושריון.
    על האמונה המטופשת שהמחשב יעשה את המלחמות ויהרוג את האנשים הרעים בלי טיפת דם.
    ועוד, ועוד, ועוד...אני לא יכולה יותר הראש שלי מפוצץ מעצב וכעס

    הגב לתגובה זו

    • שרה, את צודקת במאה אחוז. (ל''ת)

      צפוני, 28/08/06 18:33

      הגב לתגובה זו

    • מסכימה עם שרה לגמרי

      אביה, 28/08/06 19:25

      השאלה איפה הפיתרון-איך עושים תיקון לכל העוולות שפשו בארצנו..
      קודם כל צריך לחוקק חוק ששר ביטחון לא יכול להיות אדם ללא רקע ביטחוני..
      צריך לבטל את השימוש במשרדי פרסום לצרכי יעוץ פוליטי
      להקטין את משכורות העתק בכל הסקטורים הציבוריים
      לעשות רוויזיה רצינית בצבא-לא יתכן שאנשי מינהלה יצאו לפנסיה בגיל צעיר ויחיו על חשבוננו כל כך הרבה זמן-לשם הולך חלק ניכר מתקציב הצבא..
      ועוד ועוד..

      הגב לתגובה זו

      • מעמד המורה ועתיד המדינה

        קסנדרה, 28/08/06 23:49

        העובדה שלא ניתן להעניש ילדים בבתי הספר יצרה מנטליות שבה לא ניתן למשמע אף אחד. אם ''החייל יהיה במרכז'' כמו ''הילד במרכז'' בבית הספר אף אחד לא ימלא פקודות. נוצרה כאן תרבות של ''מגיע לי'' במקום תרבות של ''אני רוצה לתת''. במצב כזה יש לארגוני טרור ייתרון אדיר מאחר שפינוק זו לא אחת הבעיות שלהם . אחת הטעויות החמורות בבחירות הייתה תחושה מוטעית שהמצב הבטחוני מובטח (על סמך מה?) ועכשיו אנחנו בוחרים רק כדי לחלק את עוגת הכסף בציבור לפי אינטרסים קבוצתיים.

        הגב לתגובה זו

  • 82.

    נצחון השריון

    טנקיסט, 28/08/06 17:54

    מתוך מאות טנקים שלחמו נפגעו רק עשרים הושמדו רק 4 וזה בפרוש בגלל הצלחת המיגון יללה מלחמה שהקצין הבכיר יזדהה (אולי זה מוטי שמתבכיין) זה מלחמה לא תרגיל בבאליש. פשוט חיילינו האמיצים לא חבו מלחמה. להפסיק לקטר ולהתחיל לגרז!!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

    • הזלזול שלך בחיי אדם מפחיד אותי...בושה

      רן, 28/08/06 21:56

      הרכבת ערכת מעיל רוח -שהורכבה בכמה טנקים- היתה נותנת לנו 0000 אחוז נפגעים......אתה שומע......
      0000 אחוז נפגעים. גם אני הייתי טנקיסט, אבל זה לא אומר שיש מחיר והוא מוצדק מרשלנות.
      תתחיל לשנון הוראת בטיחות חדשה:
      אין לשלוח טנק ללא אצמעי מגן הכי טובים שיש-ןלהגן על צוותם......

      זכור: הוראות אלו נכתבו בדם.........

      הגב לתגובה זו

  • 81.

    תדע כל אם עברייה המפקידה גורל בניה בידי מפקדים שממש לא ראויים לכך! (ל''ת)

    המטיף, 28/08/06 17:52

    הגב לתגובה זו

    • לא מפקידה - מפקירה (ל''ת)

      גבי, 28/08/06 19:08

      הגב לתגובה זו

  • 80.

    קצין בכיר

    איל, 28/08/06 17:50

    אדון קצין בכיר-מה?אתה לא שירתת
    בצבא בתקופת המלחמה.
    איפה היית אז-למה היום אתה עומד בצד ונותן ציונים.
    די -כולם רק תאבי פירסום.אני אמרתי!
    אני הזהרתי!,אני ידעתי! ועוד ועוד.
    אם לא מתאים לך,יכולת לפרוש מהצבא ואז למתוח ביקורת.

    הגב לתגובה זו

    • אם הוא היה תאב פרסום הוא היה מציין את שמו !!!! (ל''ת)

      הלו אייל החמוד, 28/08/06 18:38

      הגב לתגובה זו

      • חמודי, הוא פוחד להזדהות. תפסת? (ל''ת)

        אבי גיל, 29/08/06 16:56

        הגב לתגובה זו

  • 79.

    לא אולמרט ולא פרץ אשמים

    שי, 28/08/06 17:41

    הם אולי קצה הקרחון הזחוח שמכסה על צמרת צה''ל ומשרד הביטחון שם יושבים אלפי מטומטמים חדלי אישים ששואבים תקציבי ביטחון של מיליארדים מחד, ומאידך מזלזלים ביריב וביכולתו ומובילים את צה''ל מכישלון אחד לכישלון שני.
    ומה שכואב בזה - מי שמשלם את המחיר הם אותם חיילים חדורי מוטיבציה ויכולת גבוהה שנופלים קרבן לטימטום של מי שמנהל אותם.

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    מלחמה

    מ. כהן, 28/08/06 17:39

    במלחמה אין מנצחים ..............

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    אפשר למגן את הטנקים בזול ומהר

    גל, 28/08/06 17:38

    יש פתרונות טובים וזולים למגן
    את הטנקים
    הרבה יותר זול -ובהרבה פחות !מיליארדים מהמערכת המוצעת
    ובזמנים הרבה יותר מהירים !

    הגב לתגובה זו

    • בלי סיסמאות בבקשה, אם יש פרט! (ל''ת)

      david, 28/08/06 18:40

      הגב לתגובה זו

      • אולי תתעורר קצת......על מעיל רוח שמעת....

        רן, 28/08/06 21:59

        אז תתחיל לקרא ולא להיות יען שראשו בחול

        הגב לתגובה זו

    • די לסיסמאות - מעיל רוח וזהו!! (ל''ת)

      יובל, 29/08/06 09:26

      הגב לתגובה זו

  • 76.

    לפי מח''ט השריון אם לא היתה השתהות

    ע, 28/08/06 17:36

    אז לא היו פוגעים בטנקים.
    תגיד אנחנו אידיוטים. את הטנקים ניתן לראות ואת תוכניות צה''ל פרסם אתר דבקה ( זהו אתר ימני) כבר ביום רביעי
    הפתרון - לא להעביר שמה טנקים

    הגב לתגובה זו

    • דבקה אתר ימני? מהיכן השטות הזאת? (ל''ת)

      דבקה דרוזית, 28/08/06 18:21

      הגב לתגובה זו

  • 75.

    ל-9 מרעננה, גם אתה היית ב-401 שם ב-73?

    ל-9 מרעננה, 28/08/06 17:34

    מאיזה מהגדודים? אולי 46?

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    גם במלחמה ההיא 401 עם הטנקים שלו

    לשעבר ב-401, 28/08/06 17:31

    היו אלה שהשתתפו בקרבות הבלימה בתעלה, ולסמל של החטיבה שלנו יצא הכינוי על הטנק שברח..

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    להניע צוערי קורס טיס, חובלים, שייטת ויח' מיוחדות לביצוע ההתנתקות (ל''ת)

    הם ידעו, 28/08/06 17:28

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    חברה, אין מלחמות שמחות

    מוטי חיפה, 28/08/06 17:27

    מי שפישל ולא קרא את תמונת הקרב שימהר ללכת.

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    פשוט איש רע

    מיקו ליקובלנקו, 28/08/06 17:26

    מר בוחבוט היקר.
    אתה איש רע.פשוט רע לב.תודה שהדגשת בפנינו את הצרחות וחבל שלא פרסמת את תצלומי חיילינו השרופים.פשוט איש רע.

    הגב לתגובה זו

    • מסכים מסכים מסכים

      עין, 28/08/06 18:42

      הוא בטח יזמר את המנטרה הרגילה: ''אבל זה חובתי הקדושה לדווח...''

      הגב לתגובה זו

  • 70.

    הארץ לא שייכת לשמולנים המשגעים (ל''ת)

    ירושלמי, 28/08/06 17:22

    הגב לתגובה זו

    • לך תעשה צבא חרדי משתמט (ל''ת)

      ראובן, 30/08/06 16:45

      הגב לתגובה זו

  • 69.

    לחקור 6 שנים אחורה מי אשם במחדלים (ל''ת)

    מודן, 28/08/06 17:17

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    עוד כתבה פוליטית

    אבי מהגליל, 28/08/06 17:16

    הכותב אמר בעצמו שהטנקים נכנסו למלכודת,מלכודת זה דבר שלא יודעים עליו,אחרת זו לא מלכודת,לפי הכתבה נאמר שקצין אחד אמר שיש סכנה שהטנקים יפגעו,מפקד אחר בכיר יותר הרגיע בטענה שיש לו פיתרון רגלי לבעיה,הסתבר שהפתרון הזה לא הצליח כנראה,האם למישהו יש תעודת ביטוח שכל הנחה של קצין כזה או אחר תצליח,האם בגלל שיש סכנה שיהרגו חילים הצבא לא ייצא למבצע נחוץ,עכשיו תתוכח איתי שהמבצע לא היה נחוץ,מי אתה שתקבע מה מחוץ ומה לא נחוץ,ככה זה בעידן שנות ה-2000 של מדינת ישראל כל אחד מחשיב עצמו ידען גדול,כל אחד יכול להגיד אם היה צריך להכניס טנקים או לא היה צריך,או האם להכניס את הכוחות ברגל או במסוקים,והאם להכנס קודם לליטני ומשם דרומה או להפך,בגלל כל אלה ככה אנחנו נראים,כאשר סגן יגיד לאלוף מה צריך לעשות,זוהי אנרכיה,זו פשיטת רגל.

    הגב לתגובה זו

    • מבצע מתגלגל - לא עוצרים!

      יוסי, 28/08/06 18:14

      אלא אם כן חל שינוי בהערכת המודיעין, הכוח נחשף או שהוחלט לסגת לחלוטין ולבטל את המבצע.

      אולמרט התקשר למפקדי האוגדות בעצמו ו''שאל'' אותם אם הם יכולים לחכות ''עוד קצת'' (אחרי שכבר חיכו לא מעט עקב ''מיצוי תהליכים דיפלומטיים'' קודם) - זה לא עונה על הקריטריונים הצבאיים לעצירת מבצע!

      אל תנסה להתעלם מהעובדות - עברו כאן על כללי ניהול המלחמה באופן בוטה.

      הגב לתגובה זו

    • עוד ספינאי בתשלום של קדימה

      שמעון שדה, 28/08/06 18:57

      הכשלון היה לכל האורך. הססנות, שינוי פקודות ובלבול שגרמו לנפגעים.
      מה לא ברור כאן ומה פוליטי?
      אגב, שכחת לכתוב שנתניהו אשם.
      זה יהיה בשלב הבא?

      הגב לתגובה זו

    • מעבר הסלוקי חשף את כל הבעיות של צבא היבשה

      קצין שריון, 28/08/06 19:02

      1. יש מושג שנקרא ''מעבר מותנה''. הוא נועד בדיוק למקרה כזה - מעבר הכרחי שיש לוודא שליטה קרקעית וארטילרית על השטחים ששולטים בו.
      לא הייתה שליטה קרקעית ואף לא ארטילרית. במקרה כזה צריך מיסוך עשן בעזרת ארטילריה אבל לתותחנים לא היו הקצבות לעשן מיסוך. - לסיכום סעיף זה - מפקד האוגדה מקבל ציון ''ניכשל'' במבחן ביצוע ''מעבר מותנה''.
      2. ציר הררי כמו במעבר הסלוקי נחשב לבעייתי מאוד עבור שריון ובמיוחד טנק כבד כמרכבה סימן 4.
      אין להכנס אליו ללא בדיקה מוקדמת של התאמתו למעבר טנקים כה כבדים. בדיקה זאת לא נעשתה והציר אמנם לא היה במצב מתאים למעבר הטנקים ללא הכנה הנדסית.
      ציון ''ניכשל'' למודיעין אוגדה.
      3. חטיבה 401 מצוידת בטנקים הטובים והיקרים בעולם אך ראשי צה''ל ומערכת הבטחון לא נתנו דעתם על הצורך בהקצבת שעות אימון בלחימת לילה. הם הסתבכו בתירגולת ההתקפלות לאחור על ציר הררי כי פשוט אף פעם לא למדו אותה ובוודאי לא בלילה. ציון ''ניכשל''
      על סעיף ''לחימה בציר הררי לילה'' למ''פ אך במיוחד לרמטכ''ל הנוכחי ואף לקודם.
      4. מפקד האוגדה שלח את לוחמיו לביצוע תירגולת צבאית מהמסובכות והמסוכנות ביותר ליחידת טנקים - מעבר הכרחי בציר הררי תלול, מפותל ומתפורר הנישלט ע''י רכסים תפוסים בידי אויב חמוש בטילי נ''ט. כל זאת לאחר התקדמות איטית ומהוססת לעבר המעבר ההכרחי מה שמאפשר לאויב לעמוד מראש על הכוונות ללא ספקות כלל. במצב כזה היה על מפקד האוגדה לחשוב על ביצוע מהלך מתוחכם יותר ושונה בעזרת חי''ר ולא להכנס עם הראש בקיר ע''י יחידת טנקים שכל החיזהאללה יושב ומחכה להם. ציון ''ניכשל'' למפקד האוגדה בסעיף ''טקטיקה''.
      5. כל המהלך הפגין חוסר אחריות בלתי מוסבר של מפקד האוגדה. נישאלת השאלה האם באמת ''תדע כל אם עבריה שנתנה גורל בניה בידי מפקדים הראויים לכך''?

      הגב לתגובה זו

      • צודק בכל מילה - גיא צור הביתה (ל''ת)

        ניר, 31/08/06 08:38

        הגב לתגובה זו

  • 67.

    מפקד האוגדה צריך לעוף כמו טיל

    שמעון שדה, 28/08/06 17:11

    גיא צור האוגודונר האומלל אמר בשיחה עם אנשי מילואים שטוב שצה''ל לא ניצח, כי כל פעם שנצחנו - לא היה לנו טוב בסוף.
    אז מה הפלא שעם מפקד דביל כזה אילו הם התוצאות?
    הוא פשוט לא רצה לנצח

    הגב לתגובה זו

    • קלעת לנקודה.נראה שממפקדי אוגדות ומעלה-בסיס המינוי פוליטי-המסקנה:פטר (ל''ת)

      בשם בן גוריון, 28/08/06 18:57

      הגב לתגובה זו

  • 66.

    איזו מלחמה טפשית. למה פרץ פתח אותה?

    מילואמניק, 28/08/06 17:10

    ועדת חקירה ממלכתית עכשיו

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    עמדות החיזבאללה לא הושמדו ע''י א''ח

    צנף, 28/08/06 17:09

    קורות החטיבה הצפונית של הצנחנים.
    בכפר יוחמור זוהו לפחות שתי עמדות של החיזבאללה שהיו בתוך בתים , מהם נורו טילי נ''ט לכיוון גיזרת
    טייבה .במשך יומיים ביקשו מחיל-האויר להוריד את הבתים אך הוא סרב בטענה שאלו בתים של אזרחים,אח''כ בטענה שהשטח רווי בטילי נ''מ והכניסה מסוכנת. בזמן הזה הורידו לנו החיזבאללה לפחות טנק אחד .לאחר יומיים הביאו הצנחנים
    טילי גיל מהעורף(מחלקת ה''גיל''של הגדוד נפגעה מדו''צ ) והשמידו את שני הבתים, לפי ההתפוצצויות ניכר שהיתה תחמושת רבה בתוכו.
    סיפור ששמעתי מאחי שראה את החיזבאללונים בבתים.

    הגב לתגובה זו

    • של מה ראשי תיבות א''ח?

      מצנפת, 28/08/06 18:16

      כשאתה אומר חיזבלונים...
      זה על משקל יהודונים?

      הגב לתגובה זו

    • גיל אחלה טיל (ל''ת)

      אני מכיר, 28/08/06 18:34

      הגב לתגובה זו

  • 64.

    לא התאמנו? זה מעביר את האשמה לשנים קודמות!

    דני, 28/08/06 17:09

    בואו נראה למה לא התאמנו: קיצוצים בתקציבי אימונים וגיוס מילואים לאימונים == מי היה שר האוצר? מי היה שר הביטחון? מי היה ראש הממשלה???
    לגבי אי הפקת לקחים, זה קורה היום!!! יש להחליף לא מעט חוליות בשרשרת הפיקוד

    שימוש רשלני בטנקים? זו לא אשמת הטנקיסטים אלא האשמה בדרגי הפיקוד.

    ומה עם העובדה שהחיזבאללה היה מוכן למלחמה עם מודיעין מדהים, ואילו אנחנו, הצבא הטוב בעולם עאלק, לא ידענו כלום אודותם???

    הגב לתגובה זו

    • ומי ישב במטכ''ל בשבע השנים האחרונות? חלוץ!

      אמירי, 29/08/06 10:09

      האופן שבו חיל האויר יבש את תקציבי חילות השדה הוא מצביע על חוסר אחריות ממדרגה ראשונה. בלי תקציבים אין אימונים. אין אימונים יש מפקדי אוגדות שצמחו בתוך פעולות השיטור בשטחים. אני מניח שהם יודעים לרדוף אחר מחבלי התנזים בקסבה של שכם אבל בחיים הם לא הזיזו אוגדה מול שטח רווי מיקוש ונ''ט ואף לא הראו את יכולותיהם באימונים. כלומר הדרך שלהם להתקדם לא הייתה באמצעות הוכחת יכולות מנהיגות ושליטה על תימרוני כוחות וחשיבה צבאית טקטית אלא ע''י ביצוע מחסומים ומרדפים בג'נין ושכם. כחי אם אין אימונים זה המפתח היחידי לקידום.
      כפי שזה נראה זה נראה עלוב מאוד...

      הגב לתגובה זו

  • 63.

    מה חשובים 12 חיילים לעומת

    ''הניצחון'', 28/08/06 17:09

    כולם ידעו שיהיו הרוגים אבל אולמרט פרץ נכנעו לכוחות הימין ושלחו חיילים כדי להראות שהם יותר ימניים מכולם . מבחינתם חיי חילים לא נחשבים.

    תוקם ועדת חקירה

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    המידע על הרק''מ הצהלי נמצא בכל מקום באינטרנט

    איתמר, 28/08/06 17:05

    ובכלל זה בויקיפדיה שבה אפשר לקרוא על הטנקים הפומות, הנקפדון וכו...מה חדש?

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    קבלו תיקון...

    חייל קשיש, 28/08/06 17:05

    ''במלחמת לבנון השנייה התגלתה עובדה כואבת: הטנקים הגדולים והחזקים ביותר אינם עמידים בפני מחבל מיומן המצוייד בטיל כתף.''

    אז ככה, זה התגלה עוד במלחמת יום כיפור. וההבדל היחיד היה שלנשק קראו אז אר.פי.ג'י וטילי סאגר.

    כאז כן עתה, הבעיה הייתה פשוטה: האומץ והמוטיבציה של החיילים הסורים, לעומת החיילים שלנו, שלא העזו להוציא את האף מהטנק ונלחמו על אדמה לא להם.

    הגב לתגובה זו

    • אתה מדבר שטיות אולי מפאת מחסור בחמצן למוח. הסתיידות כנראה.

      טנקיסט ישיש, 28/08/06 23:12

      במלחמת יום כיפור נהרגו וניפצעו למעלה מ 70% ממפקדי הטנקים. הרבה מעבר לאחוזים של שאר אנשי הצוות ושאר הלומים בכל יחידות צה''ל לדורותיהם.. אם היה לך יותר חמצן במוח היית בוודאי מבין את הסיבות לכך. מכיוון שאני מאמין שיש צורך לעזור לך לחשוב אני אלעס זאת עבורך ואני עושה זאת בשמם של למעלה מ 1000 טנקיסטים אמיצים שעמדו גבוה בצריח ואינם עוד איתנו..
      1. הם היו במקומות שיורים עליהם. המון.
      2. הגוף שלהם היה חשוף, מחוץ לטנק.

      לידיעתך אחת ממסקנות ממצא זה , לאחר המלחמה, הייתה שיש להורות למפקדי הטנקים בפקודה לא להוציא גופם מעבר לגובה כיסי החולצה, באימונים, בתקווה שזה ייושם גם בקרב..

      דרך אגב, בתור אחד שהיה שם, (ואף הקפיד לא לסגור מדפי צריח כי מדפים פתוחים מחלישים את האפקט של חדירת מטען חלול..וגם את זה אני אומר לך כאחד הפחדנים שיצא להם לחוות את זה יותר מפעם אחת ולהמשיך להלחם . גם לך יש חוויות כאלה ?..) אני יכול להגיד לך שהסורים הפסידו את מלחמת השריון מכמה סיבות. אחת מהן הייתה שהם, ולא אנחנו, נילחמו עם מדף מפקד סגור.

      הגב לתגובה זו

    • אז איך הגענו למזרעת בית ג'אן? ברגל?

      עוז 77, 29/08/06 11:02

      לסורים הושמדו במלחמה הזאת יותר מ 1000 טנקים. מי השמיד אותם? אולי חוליות הסאגר שלהם? מה אתה אומר? יכול להיות??

      הגב לתגובה זו

  • 60.

    שוב עם השחצנות ''אפילו לא מגרד''. שוב אנחנו הכי טובים בעולם? (ל''ת)

    עמית, 28/08/06 17:05

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    צריך רמטכ''ל גולנצי'ק!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    51 כבוד!!, 28/08/06 17:01

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    דרוש מנהיג:למדינה,לצבא,לבתי המשפט,למשטרה........................... (ל''ת)

    בזיון-כלםהביתה!, 28/08/06 16:59

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    הפתרון האפקטיבי

    ישי, 28/08/06 16:58

    להחליף את אולמרט בנסראללה.
    נסראללה הוכיח עצמו כמנהיג אחראי וראוי לציבור מונהגיו.
    הייתי ברצון מאמץ אותו ומחליפו באולמרט מובטח תוך 6 שנים שהכל ישתנה.

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    כל כך הרבה מטומטמים

    לוחם, 28/08/06 16:56

    והלוחמים מתים.
    הצבא בינוני וכנראה ישאר כזה.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    יש סיבה ברורה לכך

    שושו, 28/08/06 16:54

    ''זה הכל בגלל המתנחלים'' (עפ''י הוד רוממתו האלוף במיל' עמוס לפידות)

    הגב לתגובה זו

    • נכון מאד.

      הצבוע במכרכור, 28/08/06 17:39

      המתנחלים לא שפכו מספיק דם ולא נהרגו מהם מספיק מפקדים ולוחמים כדי שתהיה להם זכות דיבור במדינה הזאת. שיתביישו.

      הם שונאים את המדינה ואני מתעב אותם.

      הגב לתגובה זו

    • לא, הכל בגלל אוסלו. למה נתתם להם (ל''ת)

      רובים, 28/08/06 18:16

      הגב לתגובה זו

  • 54.

    זה היה שקוף

    חיים, 28/08/06 16:54

    מיד אחרי החטיפה כתבתי תגובות בכל אתרי החדשות בישראל
    ואמרתי אל תכניסו טנקים בלי מיגון גחון ובלי מיגון אקטיבי

    אבל אף אחד לא התייחס
    צריך להיות אדיוט
    לשלוח חיילים למוות בטוח
    שעה שהפתרון קיים אך שיקולים כלכליים עדיפים כנראה על חיי חיילים
    תדע כל אם עברייה המפקידה גורל בניה בידי מפקדים שממש לא ראויים לכך!

    הגב לתגובה זו

    • איך אולמרט לא הקשיב לך

      עוז, 28/08/06 17:40

      הרי כתבת תגובות בכל אתרי החדשות בישראל

      הגב לתגובה זו

    • מה אתה חושב שהאלוף פיקוד צפון

      ד, 28/08/06 17:48

      קורא את העיתון ואז בונה את תוכנית המתקפה?
      את מי זה מעניין מה כתבתה, אלוף הפיקוד הוא שריונר ולדעתי מכיר את כל המגבלות.

      הגב לתגובה זו

    • תרשה לי לנחש: אתה מצביע ביבי או פרץ (ל''ת)

      משה, 28/08/06 18:43

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    העיקר שההתנתקות עברה ב-100% בהצלחה

    מושון, 28/08/06 16:51

    כך ע''פ הרמטכ''ל.
    הצלחה זה דבר יחסי...

    וחבל שההצלחה באה על חשבון חוסר המוכנות המשווע שהתגלה תחת שרביטו של החלוץ הראשי.

    הגב לתגובה זו

    • העם רוצה התכנסות עכשיו - תשתוק (ל''ת)

      דני, 28/08/06 17:14

      הגב לתגובה זו

      • ששששש דני דני, עוד פעם שכחנו את הכדורים בבוקר (ל''ת)

        העם רוצה במבה, 28/08/06 18:08

        הגב לתגובה זו

      • אתה לא קשור לעם

        ז, 28/08/06 18:33

        אתה חי בבועה

        הגב לתגובה זו

      • גם שלום עכשיו ?????????? (ל''ת)

        dor, 28/08/06 18:41

        הגב לתגובה זו

    • האויב הכתום הודבר

      מיכל, 28/08/06 17:56

      נכנע ללא קרב.
      טורי החיילים לבושי שחורים הכניסו מורך בלב הכתומים אויבי העם.
      בתיהם נהרסו.
      הם הפכו לפליטים.
      בתי הפולחן שלהם היו למאכולת אש.
      כבודם נרמס.
      עד עתה הם חיים ללא בית ראוי לשמו וללא פרנסה - למען יראו ויראו.

      בכל זאת מסתבר שהם למדו את הלקח כי הם שלחו את בניהם הפראיים לשמש בשר תותחים במלחמה נגד אויב פחות מסוכן - החיזבאללה.

      דן חלוץ - כל הכבוד.
      מבצע הכנעת האויב הכתום הוכרז כהצלחה מרשימה.
      מאורגן עד הפרט האחרון - אפילו לסימולציות, לפסיכולוגים ולבורגר ראנץ' דאגתם.

      אין ספק שהעיסוק באויב הכתום חשוב בהרבה מדאגה למיגון טנקים, לימח''ים ולאימוני המילואים.

      על החתום
      אשת מילואימניק עם סרט כתום.

      הגב לתגובה זו

      • הכתומים מתעסקים רק בעצמם, אגוצנטריות לשמה

        ארנון, 28/08/06 18:42

        1. אין שום קשר בין ביצועי הצבא במלחמה להתנתקות, למרות שאתם מנסים ליצור קשר כזה. אם ישנו קשר למשהו, הוא להתעסקות הצבא בפלסתינאים, כתוצר ישיר של התנגדות הימין להחזרת שטחים.
        2. לא נכון שהכתומים בשר תותחים - רוב ניכר של הנפגעים במלחמה היו מקיבוצים ומושבים וערים שונות בארץ, אוכלוסיה שמאלנית ברובה. היו נפגעים מהתנחלויות (למשל עלי), אבל לא יותר מהיחס הכללי האוכלוסיה.
        3. לא נכון שרוב הצבא כתומים וחובשי כיפות - ראי יחס הנפגעים כמוסבר למעלה. עוד מיתוס צווחני של הכתומים שהופר.

        הגב לתגובה זו

        • טוב ארנון, כשחילקו שכל אתה כנראה

          מיכל, 28/08/06 22:17

          היית עסוק בדברים אחרים:

          אם חיילים מתאמנים במשך 3 חודשים בפינוי האויב מסתמא הם לא עסוקים בהכנות לשיחות נפש עם החיזבאללה.

          אם למבצע הגירוש גויסו 50 אלף איש, וללבנון גויסו אלפים בודדים, ברור ממי יש לפחד ומי מהווה איום.

          אם הגירוש כלל אינסוף ימי אימונים, סדנאות פסיכולוגים (אני מכירה פסיכולוגים לא צבאיים שגויסו לשטיפת המוח הזו. כמה זה עולה, ולמי?), ימי כיף , מאהלים מאובזרים, מדים מיוחדים ועוד שטויות, קצת צורם לשמוע שהיו חסרים ציודים לראיית לילה, פצצות תאורה, מזון ושתיה, לא?

          יחסם של הנופלים מקרב ההתישבות העובדת וההתנחלויות עולה בהרבה על האחוזים הבודדים של שתי הקבוצות הללו באוכלוסיה.
          (כך גם במילואים, אגב. לפחות אלו שבעלי מגיע אליהם. רוב למושבניקים, קיבוצניקים ודתיים, שחיים יפה מאוד בלי שטופי שינאה מסוגך).

          רוב הצבא מורכב מחיילים. מיעוטם חובשי כיפות, לא טענתי אחרת. התגובות שלך דומות לאלה של הכלב הפבלובי.

          טענתי שהאויב הוכנע באופן כה גורף עד שאפילו הוא שלח את בניו להיהרג על מזבח האולמרטיזציה הספינולוגית.

          מעניין שלמות מותר לנו, אבל להביע מחאה על שפיכות דמים מיותרת כל כך, על זחיחותם ויהירותם של ''המנהיגים'' - זו כבר בכיינות.

          אם מותר לנו למות, מותר לנו גם לדבר ואתה מוזמן לסתום אזניים.

          הגב לתגובה זו

      • תכנית ההתאבדות הלאומית

        קסנדרה, 29/08/06 00:03

        אם יש עוד אידיוטים בינינו (חבורת מתאבדים בע''מ) שרוצים התכנסות לפחות שלא ידביקו לרצונות המקבריים שלהם את המילה המהוללת ''העם''. לא, יקייריי, העם לא מעוניין בהתאבדות הקולקטיבית שנקראת ''תכנית ההתכנסות''. לא כולנו מטומטמים.

        הגב לתגובה זו

  • 52.

    בודאי שהחיזבאללה יודעים הכל

    אזרחית, 28/08/06 16:50

    הרי לא היה שבוע בשנים האחרונות שבו לא היתה כתבה בטלויזיה על יחידות צה''ל, על כל פרטיהן, על ציודן, על ההתארגנות בתוך היחידה והכלים שלהן.
    כתבות מצולמות ומפורטות על יחידות חי''ר, שריון, סיירות, חיל אויר, חיל הים, מודיעין.
    היו כמובן גם כתבות על הפיתוחים האחרונים בתחום הטילים, עם צילומים ושמות מלאים של החוקרים והמהנדסים שהשתתפו בפרויקטים. כי צה''ל חכם וויתר מזמן על ביטחון שדה ועל הצנזורה, זה לא איני, זה כל כך פאסה.
    עדיף שייהרגו חיילים רק לא לפספס כותרות אישיות מחמיאות בתקשורת.

    הגב לתגובה זו

    • ואל תשכחי שחיילי צבא הגנה ל,ניכנסים עם סלולרים ומדווחים בשידור חי (ל''ת)

      Rנב, 28/08/06 17:19

      הגב לתגובה זו

    • כל מילה נכונה לאין שיעור חובה לקרוא ולהפנים (ל''ת)

      יהודה, 28/08/06 17:21

      הגב לתגובה זו

    • :-( (ל''ת)

      אז מה חדש, ג'ור, 28/08/06 17:55

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    פרץ חלוץ גל הירש אדם

    חייל, 28/08/06 16:48

    איפה הייתם כשאנחנו הגנו בגופנו ? איפה? אנא הורידו מדים. פרץ- אתה לא מבין כלום בביטחון. לך.

    הגב לתגובה זו

    • הם הגנו על הגב שלך חייל מסכן (ל''ת)

      רון, 28/08/06 23:56

      הגב לתגובה זו

  • 50.

    עם שבחר בפרץ כשר בטחון, קוצר את מה שזרע (ל''ת)

    האמת הטרגית, 28/08/06 16:46

    הגב לתגובה זו

    • העם לא בחר בפרץ כשר ביטחון

      ד, 28/08/06 17:50

      הוא נבחר להיות ראש ממשלה והתגלגל לשר ביטחון.

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    לשפוט את אולמרט. הוא פשוט פושע (ל''ת)

    יהודי, 28/08/06 16:46

    הגב לתגובה זו

    • לשפוט את אולמרט

      יהודיה, 28/08/06 17:18

      הוא כרגע באמת ראש הממשלה ואחראי על מה שנעשה במדינה ובצבא, אבל לא לשכוח את השנים מאז פינוי לבנון איך היתנהלה המדינה ובמה הייתה עסוקה - וזו התוצאה לצערינו, אבל זה לא לוקח כהוא זה את האחריות הישירה של המנהיגים עכשו, הם קיבלו מדינה והיו אמורים לדאוג שהכל יהיה תקין. הכתבה ממש זועקת אפשר לשמוע את זעקת החיילים, נורא. כדאי שישמיעו את הזעקות למנהיגים בחוגים המשפחתיים שלהם.

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    מה עם שר הבטחון הוא היה חייב להפסיק את ההתנהלות הרעה הזאת (ל''ת)

    לא היה הרמקול, 28/08/06 16:45

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    בחוה הסינית היה הרבה יותר גרוע.ולקחנו אותה.

    חשב שבת, 28/08/06 16:44

    אף אחד לא שאל ''שימוש מושכל''.לא היה משהו אחר.

    הגב לתגובה זו

    • מצער לשמוע זאת -שלא היה משהו אחר

      רן, 28/08/06 22:14

      אם אתה חושב ככה אש צריך לפרק את צהל ואת המדינה. יש אמצעי מיגון שלא השתמשו- וגם הכי חשוב צריך דרג מדיני שמבין בניהול קרב........

      הגב לתגובה זו

  • 46.

    צור וחלוץ הכינו את הצבא להתנקות

    יוסי, 28/08/06 16:38

    הגיבורים הגדולים על בני עמם החלוצים. כאשר מדובר באויבים ממש הם אפסים גדולים.

    הגב לתגובה זו

    • צור לא רצה לנצח במלחמה.צור צריך לעוף

      שמעון שדה, 28/08/06 19:27

      בשיחה עם מילואימניקים הוא אמר שטוב שלא נצחנו כי כל פעם שאנחנו מנצחים זה לא טוב לנו.
      זה מפקד האוגדה שהיה צריך לנצח בלבנון. זה מפקד אוגדה שצריך לעוף הביתה ורצוי גם לשלול לו את הפנסיה הצבאית.
      ממילא יהיו הרבה קרנות אנטישמיות שישמחו לממן אותו.

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    לך הביתה נפלללללללללללל

    פרץ יא אפס, 28/08/06 16:38

    לך יא אפס כישלון נפל מושחת

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    תחליטו:4 שריונרים ו8 חי''ר או 8 שריונרים ן4 חי''ר? (ל''ת)

    חבבו 10, 28/08/06 16:37

    הגב לתגובה זו

    • הם מפגרים זה 8 שיריונרים ו-4 חי''ר (ל''ת)

      יוסי, 28/08/06 16:59

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    כולנו אשמים כל אחד בנישה הקטנה שלו ,עצוב (ל''ת)

    אלי אלון, 28/08/06 16:37

    הגב לתגובה זו

    • דבר בשם עצמך.יש מחנה שכל הזמן התריע (ל''ת)

      וזה לא השמאל, 28/08/06 17:29

      הגב לתגובה זו

      • ראינו את המחנה הזה, היה בשלטון 20 שנה האחרונות

        ארנון, 28/08/06 18:47

        כל הצרות שלנו מגיעות מהתדרדרות איומה של המדינה ב-20 השנה האחרונות בהם שלט הימין. ''להתריע'' גם אני יכול, החוכמה היא לעשות עם זה משהו אופרטיבי. הימין בשלטון עדיין מתנהג כאילו הוא באופוזיציה, מדבר ומאשים את כולם בלי לקחת שום אחריות.

        הגב לתגובה זו

        • תרגעו,המחנה השולט הוא התקשורת הנשלטת ע''י שולטי ההון במדינה.שכחתם? (ל''ת)

          בשם בן גוריון, 28/08/06 19:09

          הגב לתגובה זו

        • איזה דביל.אפילו חשבון פשוט לא יודע

          שמעון שדה, 28/08/06 23:33

          מי הביא את אוסלו שגרם ל-1500 הרוגים, עשרות אלפי פצועים ונזק במילארדים?
          כמה שקט היה בתקופה של נתניהו עד כי בבחירות של 99 לא דברו בכלל על טרור?
          מי ברח מלבנון והביא לנו את אינתיפאדת 2000?
          אפילו את הבריחה מעזה כבר לא עשה הליכוד אלא עריק שרון וחבריו למחנה העריקיםץ
          כמה טיפש יכול שמאלני להיות?

          הגב לתגובה זו

    • לא!!!

      אבי, 28/08/06 17:47

      אל תכניס אותי לעסק. כמו שאף אחד לא נותן לי קרדיט על הצלחות גם כשהן שלי, אני לא מוכן לחלק עם אף אחד את האשמה. אז שלא תעיז להאשים את האזרחים. אפילו אלו שהצביעו עבור חלאות כמו ראש הממשלה הם פחות מ 25% מסך הבוחרים שזה קצת יותר מ14 אחוז מהעם, אז תאשים את עצמך אם אתה רוצה, תאשים את הפוליטקאים (גם בצבא) אבל שלא תעיז להטיל אשמה גלובלית. חוצפן.

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    שורה אחרונה !! אכלתם אותה חזק מאוד

    Ahmad, 28/08/06 16:36

    המרכבה סימן 4 הוכיחה שהיא יעילה כמטרה לקורנטים

    קורנטים בעזה בקרוב

    הגב לתגובה זו

    • הי חתיחת פחדן

      max, 28/08/06 17:11

      נראה אותך מול הטנן - נראה אותך עושה במכנסים

      הגב לתגובה זו

    • אתה צודק אבל תגיד לחברים שלך לפנות את הבתים בעזה כי בפעם הבאה ימחקו

      שרה, מזרחנית, 28/08/06 17:46

      שכונות שלמות.

      הגב לתגובה זו

    • מהמרכז? ערבי ישראלי?

      ל - אחמד, 28/08/06 19:02

      המשיכו לרקוד על הגגות בקריאה לסאדם ולחיזבללה למחוק את תל אביב. המשיכו להסיע מפגעים ולשתף איתם פעולה. המשיכו לא להתגייס ואפילו לא לשרות לאומי. המשיכו לא לשלם מיסים, אבל המשיכו לחלוב את הביטוח הלאומי. המשיכו להנשא לפלשתינאים מהשטחים ולדרוש איחוד משפחות(אבל רק לישראל כמובן)
      המשיכו להנשא לחמש נשים ולהביא לעולם עשרות ילדים, שאת כלכלתם כמובן תתבעו מהמדינה. המשיכו להיות גנבי רכב סוחרי סמים וגנבי ציוד השקייה ומתכת, כולל של אנדרטאות.
      המשיכו לבחור חברי כנסת אנטישמיים החיים כפרזיט על חשבון משלם המיסים הישראלי התמים, והקוראים לחיסולנו, ומשתפים פעולה עם אויבנו.
      המשיכו, עוד ועוד....
      זה נושא תוצאות, השלב הבא יהיה שתמיכה בחיזבללה תיתן מספר נקודות זכות במבחן הזכאות למעונות.
      כן, אתם צודקים, אנחנו היהודים אהבלים, ואפשר למצוץ את לשדנו.

      הגב לתגובה זו

    • אחמד, רד מהחמור ותלמד

      לאחמד חמודי, 28/08/06 19:05

      בשום מקום בעולם לא רצחו מוסלמים יותר מאשר במדינות מוסלמיות. קחו לדוגמא את
      אלג'ריה בה נטבחו מיליונים על ידי בני מינם.
      מלחמת עירק-אירן בה מתו מיליונים. הפלישה העירקית לכווית. מלחמת צפון-תימן בדרום תימן כאשר עוזרות לטבח הזה מצרים מצד אחד וסעודיה מצד שני.
      בנוסף, ראה מקרה באלי, שבאינדונזיה המוסלמית, בו מטורפי האסלם רצחו מאות בני נוער מבלים, ראה מקרה הרכבת בהודו השבוע, מאות הרוגים ואלפי פצועים.
      שנמשיך
      בכל מקום בו קיים האיסלם, ושילוב גרוע יותר הינו בין ערבי ואיסלם, אתה מוצא רצח, ואלימות.
      יותר ויותר מצטירים הערבים המוסלמים כמחלת רוח של האנושות.
      שנמשיך
      מה תרמו הערבים והאיסלם לעולם. יש לכם את אוצרות הטבע העשירים בעולם, ואיפוא זה לקח אתכם.
      רובכם נשארתם רוכבי חמורים, ורועי עיזים
      אתם מיצגים את החושך, ומנסים למשוך את העולם המערבי איתכם.
      רק הקשב למהיג הדרוזים, המכנה את נאסרללה כהיטלר מודרני. מה לנו היהודים להוסיף...
      ואתם בשלכם, חיים כפרזיטים על חשבוננו, ויורקים לבאר בכל היזדמנות.
      לך גלגל בשפם, זה מה שאתם טובים בו.

      הגב לתגובה זו

    • נאסרללה חיסל אותכם בכפרים וגם עודד אותכם לברוח

      יורם, 28/08/06 19:36

      אם היית גבר היית מנסה לחסל אותו עפ''י המסורת שלכם -''נקמת דם''. אבל מה אפשר לצפות מפחדן עלוב שכמוך. הוא הורג אותכם בלי אבחנה ואתם מתרפסים כמו עלובים בדיוק כמו שרק אתם יודעים לעשות טוב טוב

      הגב לתגובה זו

    • מקווה שהשבכ בודק תגובות..כמו בארה''ב

      איש הסוד, 28/08/06 22:47

      עיקוב על שיחות,אתרים באינטרנט ותגובות...

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    הפטפטת בתקשורת ואתרי אינטרנט מוסרים מידע לאויב (ל''ת)

    מילואימניק, 28/08/06 16:35

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    חבל שהתמונות לא רלונטיות

    שריונר, 28/08/06 16:29

    חוץ מתמונה אחת (האחרונה) אין אף תמונה של מרכבה 4. הראשונה היא 2ב, השניה 3, השלישית היא בכלל של האמר (אולי מזרעית?), והחמישית שוב 2ב. חיבאללה יודעים יותר טוב מNRG.

    הגב לתגובה זו

    • אולי תפסיק לעזור? (ל''ת)

      יוסי, 28/08/06 17:54

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    זו אשמתם של הדרגים בצה''ל ובצה''ל בלבד. רק הם אשמים בכך.

    מילואימניק, 28/08/06 16:28

    הדרג המדיני לא קשור לכך ושלא ינסו להפיל עליו את האשמה.

    החלטות מבצעיות חסרות תיחכום ומרובות טיפשות של דרגים גבוהים בצבא האמורים להיות נותני הטון גרמו למצב.

    חבל מאוד שזה המצב, וכל מה שנותר הוא לקוות הוא שיפיקו את הלקחים לגבי האנשים הנותנים את הפקודות המסוכנות האלה מהבורות העמוקים והממוגנים ומסכנים בטיפשות מוחלטת את שלום החיילים כמו גם את ביצוע המשימה.

    הגב לתגובה זו

    • לבני פרץ אדם קפלינסקי אולמרט חלוץ-אנו מתחננים:תתפטרו!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      קדימה לשעבר, 28/08/06 16:52

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    ועדת חקירה לחייב את מז''י לחשיבה ופתרונות

    המטיף, 28/08/06 16:28

    היו בעיות רבות במלחמה זאת, אם מז''י מתעלם -אזי אין מי שידאג לשיריון לכן חשוב ועדת חקירה מי שפישל שילך הביתה כמו באזרחות -מי שיודע לתת פתרונות ולהכין את צה''ל בהתאם, שיתנו לו להוביל ויש גם כאלה בצה''ל-הזמן קצר והמלאכה מרובה.....

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    המחט

    יוסי, 28/08/06 16:28

    אם המחט מופיע בערוץ 10 ומיתהלל . מודיע בערוץ 10 איזה סד''כ יש לו .אז מה הפלא שהאויב נערך נכון.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    כל התשובות של מפקדי צה''ל - לו ולו ולו ולו

    דוד, 28/08/06 16:26

    לו לא היתה הפסקת אש.....
    לו המפקדים הבכירים היו חושבים אחרת.........
    לו היו מתאמנים יותר...............
    לו היה כך.............
    לו היה אחרת....................
    בקיצור , כדי בנוכל לנצח צריך לשנות את הכל ...............

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    קל להיות מוסרי ולהלחם כשהילדים בארה''ב

    שי, 28/08/06 16:25

    חבל שאי אפשר להכניס טייסים שפחדו להפציץ מחשש לפגיעה באזרחים לעמדות רתק ואבטחה כחיילי חי''ר רגילים.

    הגב לתגובה זו

    • אם היו מלמדים אותך לקרוא היית מבין שהם לא הפציצו מסיבה אחרת

      דיקי, 28/08/06 17:18

      חבל שהזניחו את הלימודים שלך בילדות, עכשיו התוצאות ניכרות לעין. חיל האוויר לא הפציץ מאחר ובשטח היו גם חיילים ישראלים (פלס''ר הנח''ל), ובמצב כזה לטייס קל מאוד לזהות צוות ישראלי כחוליית אויב - פצצה אחת לא במקום והאסון של השיריונרים היה מתגמד, והכתבה עכשיו הייתה על רשלנות חיל האוויר.

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    פשוט זלזלו בחיזבאללה וקיבלנו את כל הצינור פשוט חבל על החיילים שנפלו

    כאב לב, 28/08/06 16:25

    בשל בורות מצד אחד ויוהרה מצד שני

    הגב לתגובה זו

    • זלזלו בחיזבאללה כי לא יודעים, פשוט, לאיזה רמה ניתן להגיע

      אמירי, 29/08/06 10:13

      כשמתאמנים כמו שצריך.
      מי שלא התאמן לא יודע ממה צריך לחשוש. הוא יודע רק את מה שהוא מכיר - מרדפים בג'נין אחרי חוליות תנזים.

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    מה שבטוח, הדרג המדיני לא יקבל שום צל''ש על ההסנותו, דם החיילים על יד (ל''ת)

    יו, פרץ תתפטר., 28/08/06 16:21

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    אשמים = שמאלנים שחיי ערבים חשובים להם מחיי חיילים

    אזרח, 28/08/06 16:21

    היו צריכים לשרוף את השעים מהאוויר ובתותחים

    הגב לתגובה זו

    • תגובה של לוזר

      קק, 28/08/06 16:47

      אתה לא מצליח למצוא את החיזבאאלה אז אתה תירה למרכז כפר?

      נשמע לי הגיון של ערבי

      הגב לתגובה זו

      • הגיון של כל הדמוקרטיות.בזכותו ניצחו במלחמות העולם ובמדינות הטרור,גם

        בשם בן גוריון, 28/08/06 19:15

        גם באפגניסטן ובעיראק.
        חפצי חיים אנו

        הגב לתגובה זו

  • 31.

    בשום פנים ואופן לא לקנות מארה''ב !יש לפתח בארץ ולהעשיר את התעשיה (ל''ת)

    אריאל, 28/08/06 16:21

    הגב לתגובה זו

    • זוהי אחת הבעיות

      ארי, 28/08/06 17:24

      שה''תעשיה'' שלנו מיועדת ל''תעשיינים'' ולא למי שמשתמש בציוד. ה''מוצרים'' הם בהתאם.

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    איך רוצים שהצבא יעבוד כאשר הוא מקבל פקודות סותרות

    אחד שלא מבין, 28/08/06 16:20

    הדג מריח מראשו

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    הנקודה המרכזית ממנה נובעים הכשלונות

    נ, 28/08/06 16:20

    ''סמוך עלי, יהיה בסדר''

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    בבקשה שנו הכותרת

    יהודי, 28/08/06 16:19

    לרגע נבהלתי, אנא שנו הכותרת

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    עושה צמרמורת

    אזרח עצבני מהמצ, 28/08/06 16:18

    וכאבים בחזה רק מלקרוא את הרשלנות הפושעת הזאת .......

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    אולמרט, פרץ, חלוץ הפקירו את החיילים

    מילואימניק זועם, 28/08/06 16:18

    תתפטרו מיד !
    כל רגע שאתם בתפקיד מסכן אותנו !

    הגב לתגובה זו

    • מרוב זעם אתה מתעוור, מילואימניק

      דני, 28/08/06 17:12

      כתבת את תגובתך מבלי לקרוא את הכתבה. נסה לקרוא ותחכים.

      הגב לתגובה זו

    • מה, אתה לא מבין שעליזה היא ''מוסרית''

      ד, 28/08/06 17:33

      ושהכי חשוב לא להרוס פרדסים של לבנוני חף מפשע?

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    נהי ובכי

    לא מתלהם, 28/08/06 16:14

    מישהו בדק סטטיסטית כמה טנקים הושמדו ביחס למלחמות אחרות? ביחס לטנקים שהשתתפו בקרבות בלבנון?
    אולי תופתעו?
    ועוד חידוש: במלחמות יש נפגעים..מה לעשות. זה חלק מהעניין ובסופו של דבר התוצאות המדיניות יקבעו.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    ככל שעובר הזמן

    צחי, 28/08/06 16:13

    התחושות מהמלחמה הזו נ יותר ויותר קשות, במלחמות תמיד חיל השריון נפגע אבל במלחמה הזו זה היה כזה מיותר! איך ייתכן שרמת המפקדים בצה''ל הדרדרה כ''כ? זה לא נובע מהקיצוצים בתקציב הבטחון הרי המפקדים הבכירים נמצאים כבר שנים בצבא איך אין להם מושג כיצד מפעילים שיריון בתנאים כאלה מישהו צריך לענות על שאלות הציבור בצורה ענינית בוועדת חקירה עם שיניים!

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    עצוב

    מזעזע, 28/08/06 16:13

    הצבא שלנו ביזיון, חיילים נזרקים לאש כמו ברווזים

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    צור- האשם! לא הכין הכוחות כלל.

    דוידי, 28/08/06 16:13

    היה עסוק כל השנה שעברה בהכנת גירוש יהודי גוש קטיף וזנח את הכנת כוחות השריון למלחמה. מבחינתי- זה האיש הראשון שצריך ללכת הביתה. הלב נמלא זעם וכאב כאשר קוראים לאיזה תופת האידיוט הזה שלח את חייליו

    הגב לתגובה זו

    • זה עוד הרבה יותר חמור.הוא לא רצה לנצח

      שמעון שדה, 28/08/06 17:54

      צור מאמין שלישראל אסור לנצח במלחמות. כך הוא אמר בשיחה עם מילואים.
      הוא טען שהנצחונות בעבר רק הזיקו לישראל.
      הוא פשוט נסה לממש את תפיסת עולמו ולא לנצח.

      הגב לתגובה זו

    • שתוק מתנחל! (ל''ת)

      סתם אזרח, 28/08/06 18:00

      הגב לתגובה זו

      • סתם אזרח? ספינולוג עלוב של קדימה

        שמעון שדה, 28/08/06 23:18

        כל מקבלי האתנן מקדימה מנסים לשוא להגן על המושחת שלהם

        הגב לתגובה זו

  • 21.

    כל זאת ואולמירט עדיין בראש,בזיון למדינה (ל''ת)

    AmiHud, 28/08/06 16:12

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    אי שלמות, תקלות וליקויים זה מהותו של האדם! אין פעילות אנושית מושלמת (ל''ת)

    דן, 28/08/06 16:08

    הגב לתגובה זו

    • זה מהותו של השמאלן, לא של האדם. (ל''ת)

      רפי, 28/08/06 16:22

      הגב לתגובה זו

      • כמה שאתה שנון רפי, שנון אבל בעל IQ נמוך מים המלח (ל''ת)

        דני, 28/08/06 17:13

        הגב לתגובה זו

  • 19.

    העיקר שהעם אוחד מאחורי מנהיגות חזקה לא? (ל''ת)

    צפוני, 28/08/06 16:07

    הגב לתגובה זו

    • שיתפטרו, הנבלות. חלוץ מכר מניות ואולמרט מקשקש על ההתכנסות באנגלית!

      ירון, 28/08/06 16:21

      על זה שפרץ שר בטחון אין לי מה להגיד, כי אם אנסה לדבר אני אקיא.

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    רק מסקנה אחת

    הגדר, 28/08/06 16:07

    יותר טוב שנימנע ממלחמות, כי אנחנו עם מפגר. אם היו מחזירים את האסירים העלובים שלהם, היו היום 3 חיילים חטופים בבית ו-100 משפחות לא היו שכולות

    הגב לתגובה זו

    • ועוד מסקנה שנובעת מהמסקנה שלך:

      עידן, 28/08/06 17:02

      ואז היו עוד חטיפות חיילים, עוד הרוגים, ואז כשכבר היינו מחליטים להגן על עצמנו, גם אפסים תל אביביים כמוך היו יושבים חודש במקלט כי החיזבאללה היה ממשיך להתחמש בלי הפרעה!
      בגלל אנשים כמוך החיזבאללה והחמאס ממשיכים בנסיונות לחטוף חיילים- הם יודעים שניתן להם מה שיבקשו- עובדה שאפילו נסראללה הודה שאם היה יודע שזו תהיה תגובתינו לא היה חוטף את החיילים. אתה צריך הוכחה יותר חותכת מזו?!

      הגב לתגובה זו

    • התגובה השפויה היחידה כאן

      אחד שיודע, 28/08/06 17:11

      כל השאר כמובן לא מסתפקים ב-150הרוגים, ואם זה היה תלוי בהם היינו גומרים עם 600 הרוגים, ובדיוק באותו מצב (ואולי קצת יותר גרוע).

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    ניהול כושל

    יוספוס, 28/08/06 16:07

    אם האמור בכתבה נכון, הרי המסקנה היחידה היא ניהול כושל של שרשרת הפיקוד.

    מה ציפו ש- 3 ימים לא יקרו את המהלך? טנקים קטנים מדי?

    זה מה שקורה שפועלים לפי הקונספציה שלא צריך: שיריון הנדסה וארטילריה הכל בידי חיל האוייר.

    בשנים האחרונות הטנקיסטים והתותחנים מבצעים בעיקר פעולות שיטור בשטחים, ומה מצפים מהחייל הבודד עד המגד במלחמה?

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    בושה לצה''ל שיש בו מפקדים כאלו כמו כליפי

    זלמן, 28/08/06 16:06

    יש לצבא הזה כ''כ הרבה חיילים טובים ובסוף מי שמפקד עליהם זה אחד אטום !
    חבל על כל החיים שאבדו בגלל יוהרה וטיפשות.
    אני נדהם אחרי כל כתבה כזו שאני קורא על איך שנתנו לחבורת טמבלים לפקד על חומר אנושי כ''כ איכותי ולשלוח אותם אל מותם.

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק - כליפי זה כלפו - והמבין יבין.... (ל''ת)

      בני, 28/08/06 17:24

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    פשוט לא יאומן. אין מילים. (ל''ת)

    אורן, 28/08/06 16:05

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    לפני שנים גישת ארבע האימהות גרמה לעורף להפוך לחזית

    Avi Ecuador, 28/08/06 16:04

    היום גישת ממשלת השיתוק המוחי של עם גורמת לחזית להיות מוקרב כקורבן.
    אידיוטים ''מנהיגים'' שמובילים צבא בעיניים עצומות לרווחה; קדימה-אחורה-עצור-קדימה, מברברים עם וצבא שלא יודע בכלל מה המטרה ולאיפה הוא צריך להגיע ובטח לא מדובר במנהיגות שיש לה איזה חזון חוץ מניקוי אתני ליהודים ב''סדום-פלסטין-עמלק''אולי.
    לרוע מזלו של צה''ל בנוסף לכל הצרות שתלו לו פוליטיקאים למעלה.
    נו, ארבעה אימהות ''שחסכו'' קורבנות ובת יענה שטמנה ראשה בחול ואפילו את המנהרות של החיזבאלה לא ראתה, אפילו חשבון לא יודעים; כמה קורבנות היו בסך הכל בלבנון אם היו נשארים שם כל השנים או לפחות מאיימים על סוריה שתוציא מייד את החיזבאלה והיא תשלם בשטחים כפיצויים אם היא תמשיך לתמוך בטרור...
    היו יוצאים מלבנון תמורת משהו.

    הגב לתגובה זו

    • עוד מרוקאי פותח את הפה (ל''ת)

      קק, 28/08/06 16:48

      הגב לתגובה זו

      • עוד אידיוט מכת השמאל של האידיוטים, גזען! (ל''ת)

        Avi Ecuador, 28/08/06 17:54

        הגב לתגובה זו

        • אבי, צא מהבלון, אהבל, ולמד מעוד מרוקאי שפותח את פיו

          לאבי ה''חכם'', 28/08/06 19:10

          צאו מהבלון שלכם, אהבלים. התרבות המערבית הולכת ומתפנקת במחשבה שתמו ימי המאבקים הגדולים וכעת תקופת האור הגדול בה בני אדם ישוחחו אחד עם השני ויפתרו סכסוכים במשא ומתן .
          מצג השוא הזה מסתיר מעיניכם המסרבות לראות את המאבק האדיר מול ''תרבות'' הפונדמנטליזם האיסלאמי הבלתי מתפשר.
          רק עוד וויתור קטן והכול יהיה בסדר.
          נשמור על כבודם של הערבים, הם קצת ילדותיים במחשבתם.
          אנחנו הישראלים מתוחכמים ולא צריכים להקפיד בכבודנו.
          מול הגישה ההיפר ליברלית וההיפר סובלנית עומדת תרבות ערבית מוסלמית חסרת פשרות שמוכנה להקריב פרטים למען מטרת הכלל.
          ''תרבות'' שלא רואה דבר פרט למטרה האחת שילטון האסלאם המעוות.
          הפצת שקר האיסלאם העלוב התוצר של הנביא האיום :הרוצח, הפדופיל ,והשקרן שהוביל את רוב ממאמיניו לבורות, אכזריות וחיי קנאה ושינאה של המערב המצליח.
          לא רצינו את המלחמה הזו, לא פתחנו בה, אבל כשסכין לגרוננו, המשוואה פשוטה, או אנחנו או הם. ולכן עלינו להגיב, חזק, ללא גמגומים, ללא רעד בידיים. במשוואה מי יהיה התליין ומי יהיה התלוי, כל שפוי היה בוחר כפי שצריך לבחור.

          הגב לתגובה זו

    • שמענו עליך אבי, המגיב הסדרתי

      ארנון, 28/08/06 18:56

      עשרות תגובות לכל כתבה, כולן קיצוניות ומתלהמות בלי שום דבר חכם לומר. אנו מכירים את הפזמון בע''פ, תן לנו מנוחה.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    עצוב לקרוא ... (ל''ת)

    נורא., 28/08/06 16:03

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    לתשאל את הליכוד שהיו 5 שנים בשילטון לאן הלך הכסף במקום אימונים (ל''ת)

    עצוב, 28/08/06 16:00

    הגב לתגובה זו

    • לעזור לעניים שהשמאל בכה עליהם. שכחת איך השמאל רצה לקצץ בבטחון? (ל''ת)

      אפי, 28/08/06 16:22

      הגב לתגובה זו

      • קשקוש

        אזרח, 28/08/06 16:57

        אל תשכתב את ההסטוריה.
        הכסף הלך לחברים של ביבי בהורדת מס חברות, מס הכנסה, מע''מ וכו'.
        העשירים התעשרו, העניים נעשו עניים יותר והצבא הפסיק לקבל תקציב (כמו ששאג הביבי: הקיצוץ הוא מנוע סילון למשק).

        הגב לתגובה זו

        • יה ....

          ישראלית, 28/08/06 18:20

          בזכות ביבי הכלכלה שלנו פרחה!
          אי אפשר לעשות כלום תמיד יהיה ענים ועשירים חוצמזה אם כ''כ מעצבן אותך ביבי אז למה אולמרט עם אישתו ה''צדיקה'' לא דאגו לאנשים שם בצפון בזמן ההפגזות?
          כל השמאלנים אותו דבהר מרחמים על כולם חוץ מהאחים האמיתים שלהם....
          ביבי לשילטון!!!!

          הגב לתגובה זו

        • אזרח? ספינולוג עלוב של קדימה

          שמעון שדה, 28/08/06 23:22

          תמשיכו לשקר, אבל אפילו נחמיה שטרסלר איש השמאל נגדכם.
          תקציב הביטחון עלה משנת 2000 בגלל האינתיפאדה שהבריחה מלבנון הביאה.
          לאחר דעיכתה הוחל בהחזרת תקציב הביטחון למצבו הקודם.
          הבעיה לא בתקציב אלא בסדרי העדיפות של הצבא.
          תמשיך לשקר ספינולוג עלוב. זה רק מראה כמה קשה המצב שלכם.

          הגב לתגובה זו

    • הכסף הופנה לגירוש מגוש קטיף (ל''ת)

      שם לא היה חסר, 28/08/06 16:25

      הגב לתגובה זו

    • שאלתי והסתבר לי

      אבי, 28/08/06 17:56

      שלמעשה למשרד הבטחון היה הרבה יותר כסף ממה שהתקציב הראה. אבל כמה קל היה לשרון וחבריו שהיום הם כמובן בקדימה, לרמות את כל העולם ולהעביר עוד ועוד כספים מבוזבזים על כל מה שלא צריך ורק לא לאימונים וציוד.
      אז אל תנסה להסית את האש מקדימה ושותפיה.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    הם פירקו לנו את הצורה

    המפורק, 28/08/06 15:58

    להפסיק להתבכיין ולזרות מלח על הפצעים. מה שהיה היה ואחרי שהחיזבאללה פירקו לנו את הצורהבצורה הכי מרשימה שיכולה להיות הגיע הזמן למטכ''ל חדש שיבנה צבא שהחיילים שלו לא מחרבנים בכל פעם שהם רואים מולם איש חיזבאללה מולם ולהתכונן לדבר האמיתי מול אירן-חיזבאללה. אין טעם לבכות ולא בושה להיות מובס ב מלחמה אחת מתוך 5 העיקר ללמוד מהטעויות כפי שחלק מהן מופיעות בכתבה. השיעים עשו לנו בית ספר הגיע הזמן להתכונן לאוניברסיטה

    הגב לתגובה זו

    • מי פרק למי את הצורה ?

      צפוני, 28/08/06 16:34

      אל תגזים בהתבכיינות הזו.
      אם הם פירקו לנו את הצורה אז איך זה עכשיו אנחנו מפוצצים להם את הבונקרים שלהם ?

      הגב לתגובה זו

    • הצורה שלך מזוינת מזמן, לא בגלל המלחמה אלא בגלל אבא שלך (ל''ת)

      דרומי, 28/08/06 17:45

      הגב לתגובה זו

    • אנחנו פרקנו להם את הצורה, שאלה של פרופורציות

      ארנון, 28/08/06 18:54

      הבעייה היא שהציבור מצפה מהצבא שלנו לביצועים פנטסטיים ולא מציאותיים של אפס נפגעים ואפס טעויות בקרב. כל דבר פחות מזה מוכרז כ''כשלון'' ו''תבוסה''. צריך להיות ריאלים, ברגע שהאויב נחוש ומחומש מספיק טוב יהיו אבידות משמעותיות גם לנו. בפועל, יחס הנפגעים היה לפחות 1:2 בכל הקרבות ללא יוצא מהכלל, וכמות הנפגעים לנו היתה קטנה בהחלט במושגי מלחמה.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    למה החלוץ הנהנתן עדיין בתפקיד? איזו עזות פנים לאיש מדושן וזחוח

    למה ישנם עוד, 28/08/06 15:55

     

    הגב לתגובה זו

    • דמגוגיה

      בילי בוי, 28/08/06 16:31

      אני לא בן דוד של חלוץ, ובטרם בחירתו, כמו עתה, תהיתי על בחירת ''כחול'' לרמטכלות. את צורת ניהול המלחמה על ידו, יש לבדוק לפני ולפנים.
      מאידך, כל סופרלטיב כמו ''נהנתנות'' או ''זחיחות'', כמו הרעש האיום שנעשה מענין מכירת המניות, לא רק שמכפיש,לשוא, את שמו, הוא בעיקר מסיט את נקודת המבט מעצם הענין.
      ואם מחר תוצג מועמדות של איש ח''א לרמטכלות, והוא לא יהיה ''נהנתן'' או ''זחוח'' - אז הכל בסדר?

      הגב לתגובה זו

      • למה?

        אבי, 28/08/06 17:53

        כל הרמטכ''לים הצנחנים שמונו היו יותר טובים? ברק ואסון צאלים שלא למדו ממנו לקח, ליפקין שחק פוץ היה יותר טוב? אין קשר לחיל שממנו בא. הוא סתם דרעק.

        הגב לתגובה זו

        • לא לשכוח שברק מהסיירת הוציא אותנו מלבנון, כדי שנחזור עכשיו...... (ל''ת)

          אהוד, 28/08/06 19:35

          הגב לתגובה זו

  • 9.

    הצרחות בקשר.....

    לוחם, 1973, 28/08/06 15:55

    חייל סדיר בטנק, ששומע את הצרחות בקשר של חבריו הפצועים, השרופים , הגוססים שאין מי שיעזור להם....
    חשבתי שלא נחזור לימים אלה....

    הגב לתגובה זו

    • אתה במקרה מ-401 ? (ל''ת)

      גדוד 46, 73', 28/08/06 17:36

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    למה החלוץ הנהנתן עדיין בתפקיד? איזו עזות פנים לאיש מדושן וזחוח

    למה ישנם עוד, 28/08/06 15:55

     

    הגב לתגובה זו

    • כנראה שהפסיד בבורסה

      א, 28/08/06 17:21

      וצריך לכסות את ההפסדים ממשכורתו...

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    למה??

    Hagit, 28/08/06 15:54

    מי יכול להסביר לי למה אם או אב שכול צריכים לקרוא את התיאור קורע הלב ולדמיין את הרגעים האחרונים של הבן שלהם כעינויי תופת? אפשר היה לפרסם את המאמר בלי התאור של הזעקות. חוסר רגישות של הכותב והעורך, הגובל בסוג של סאדיזם.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    ככה זה

    אזרח, 28/08/06 15:54

    כשהשריונרים מבלים את השרות שלהם ככלבי שמירה של המתנחלים
    ולא מתאמנים עם הטנקים

    הגב לתגובה זו

    • צה''ל הפך לכלבי משטרה

      אחד שיודע, 28/08/06 17:13

      ששומרים על יליד המתנחלים בדרך לחוגים.
      והשב''כ הפך למשטרה חשאית שבולשת אחרי נשות שמאל קשישות שמעזות לעזור במחסומים.
      פלא שאף אחד לא שם לב לנסראללה?

      הגב לתגובה זו

      • הספינאים של קדימה ממש בלחץ

        שמעון שדה, 29/08/06 11:40

        איזה אוסף שטויות.
        צה''ל גם שומר על ישובי הצפון והנגב ובכל מקום שצריך.
        הצורך להגביר שמירה באיו''ש נובע מאוסלו. מהחכמים שהביאו צבא פלשתינאי לכאן.
        הספינאים ה''חכמים'' של קדימה כנראה לא שרתו בצבא. לפחות לא בחלק הקרבי שלו. גם מילואים וגם סדירים תמיד החזיקו קו בנוסף על האימונים.
        הם ''שוכחים'' שעל תושבי איו''ש יש חובת שמירה. הם ''שוכחים'' שבישובים גדולים התושבים מממנים מכיסם את השמירה.
        אבל תזכירו לנו ספינאים עלובים: מי מממן את השמירה במוסדות החינוך בתוך הקו הירוק? כמה זה עולה לנו?
        למה צריך את זה?
        כמה עלתה הבריחה מעזה?
        כמה עלתה אינתיפאדת אוסלו?

        הגב לתגובה זו

    • כבר הוכח בהתנתקות שהם שומרים על מישור החוף בעיקר, ולא על המתנחלים.

      יוסי, 28/08/06 18:00

      לו לא היו שומרים ביו''ש, היינו חוטפים טילים על כל ערי החוף, ירושלים, חבל התענכים וכיו''ב.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    כל המלחמה הזו היתה מיותרת ובלי מטרות ריאליות

    שניר-סרבן, 28/08/06 15:53

    האשמים הם כמובן הדרג המדיני שהושפל והיה חייב להחזיר מכה אך לא פחות מכך כל העם והתקשורת שתמכו ביציאה למלחמה כוללת מול חיזבאללה והיחשפות לכל היכולות שלו כשהם יודעים שמטרות אמיתיות אין פה.

    ההיתפלות והטפלות של הביקורת על ה-60 השעות האחרונות יכולה בקלות להפול לביקורת אמיתית כלפי היציאה למחלמה עצמה.

    בשתי ההחלטות הכוונה היתה ''להחזיר את הכבוד'' והטיעונים הרשמיים הסתירו זאת תחת אצטלה של מטרות הרות גורל.

    בשתי ההחלטות היה ברור מראש שהקורבנות יהיו קשים ואין היתכנות אמיתית להגיע להישגם המוצהרים.

    ועכשיו העם הזה, שהרגיש כל כך צודק כאשר נסחב אחרי מנהיגות שמחפשת כבוד פתאון תוקף אותה שהיא חיפשה כבוד! זה לא קצת הזוי?
    אולי במקום לתקוף את המנהיגות על כשלים ניהוליים תבחנו אותה על המנהיגות והאידאולוגיה? אולי???

    כמובן שלא, אנחנו טעינו? מה פתאום! זה הכל הימ''חים!...

    הגב לתגובה זו

    • המטרות היו מוצדקות, הביצוע - פושע

      איתי, 28/08/06 16:35

      היה צורך להכנס 10 ק''מ ללבנון ולא 5, כי הטווח של הרוב הגדול של הקטיושות הוא 10 ק''מ.

      למה ספגנו 4000 טילים ולא 40? כי אולמרט לא רצה סיבוכים בינ''ל והעדיף שחיילינו ישבו 5 ק''מ מהגבול ולא 10.

      סתם כך 5 ק''מ בעומק לבנון, בלי מטרה. כמו ברווזים במטווח.

      ולמה לא הוחזרו החטופים? למה לא פגענו בתשתית החשמל הלבנונית - סחיטה כזו היתה מחזירה לנו את החטופים? עכשיו רק חסר לנו שישחררו אלפי רוצחים לרחובות בשביל להחזיר אותם. תתחיל עוד אינתיפאדה, והכל בגלל אולמרט.

      אולמרט פחד מהעולם.
      אולמרט לא מתאים להיות רה''מ.
      אולמרט גרם לתוצאות עגומות במלחמה, עם כ''כ הרבה הרוגים.

      אולמרט צריך להתפטר.

      הגב לתגובה זו

      • יפה אמרת (ל''ת)

        פינטו, 28/08/06 17:14

        הגב לתגובה זו

    • ומה אתה מציע?

      דני, 28/08/06 16:40

      להתאבד? לפרק את המדינה?

      הגב לתגובה זו

      • אז ככה

        שניר, 28/08/06 18:08

        בגלל שיש לי ביצים יותר גדולות פי 30 מכל טייס חיל אויר, גיבור ישראל, אז יש לי את היכולת לעמוד מול אנשים כמוך ודומים לך שמהווים את הרוב האבוד של המדינה הזו ולהגיד לו את האמת!

        בסוף נחזיר את השטחים! נחזור לגבולות 67'! ונחזיר את הגולן (חבל הארץ הכי יפה בארץ), וכמה שזה כואב, אנחנו צריכים לעשות את זה סוף סוף כי מוות של חיילים ואזרחים, ילדים וזקנים, יהודים וערבים, כואב יותר מהחזרה של כל שטח.
        ובגלל הביצים הגדולות הנ''ל, אני מציע לעשות את זה עכשיו מול אבו מאזן מחד, ואסאד מאידך, שהמשותף להם כרגע הוא שהם מתחננים למשא אמיתי כנה לסיום הכיבוש. מו''מ גלוי או סמוי להסדר קבע כולל בנוסח דומה לזה של היוזמה הסעודית מ2002.

        הגיע הזמן! די לשיכרון של חצי פתרונות וחצי נסיגות. הגיע הזמן להסכמה ושלום!.

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    שאלה פשוטה

    ארי, 28/08/06 15:53

    כמה פרזיטים ''עוסקים בפיתוח וביצור'' המרכבה ? הרי רק כדי לספק ''פרנסה'' להם ולשכמותם ממשיך צה''ל לשלם כל שנה מיליארדים מיותרים. הצרה היא שאנשים משלמים על כך בחייהם.
    אגב, באותה קטגוריה נמצאים אנשי ה''דיגיטציה'' של אלביט, ה''חץ'' וה''אופק'' של התע''א, השו''ב של השד יודע מי וסליחה ממי שלא הזכרתי.
    אז אל תתפלאו שאין זמן לאימונים ולציוד לצה''ל, לחינוך, בריאות ורווחה.
    הכלבים שנפגעו מוזמנים לנבוח !

    הגב לתגובה זו

    • ומה פרזיט כמוך עושה למשל? (ל''ת)

      אבי, 28/08/06 17:49

      הגב לתגובה זו

    • ההתנתקות וגדר ההפרדה עלו ויעלו כ-20 מיליארד ש''ח.

      יוסי, 28/08/06 17:58

      טנקים צריך, ולאחר סיום הפיתוח של סימן 4 כבר עדיף לייצר ממנו, כי עלות הייצור שלו לא שונה משמעותית מעלות הייצור של סימן 3.

      הגב לתגובה זו

      • שמירה על שתי משפחות ב''מעלה עמיר'' עולה עשרות מיליונים. (ל''ת)

        מוקי, 28/08/06 19:19

        הגב לתגובה זו

        • הספינאים של קדימה ממש בלחץ

          שמעון שדה, 29/08/06 11:44

          מה לא עושים כדי לקבל אתנן?
          צה''ל גם שומר על ישובי הצפון, הנגב, בקעת הירדן וכל מקום שצריך.
          חיל הים משקיע מיליארדים לשמור על תושבי מישור החוף מהים.
          מאז אוסלו במקום 2 שומרים לישוב צריך פלוגות כדי להלחם בצבא הטרוריסטים שהביא אוסלו.
          על תושבי איו''ש יש חובת שמירה ובישובים גדולים מממנים מכיסם את השמירה.
          מי מממן לספינאים את השמירה על מוסדות החינוך של ילדיהם?
          הקופה הציבורית כמובן - על חשבון האימונים של צה''ל.

          הגב לתגובה זו

    • טיפש שזורק שטות! ללא כל אלה שציינת היית היום נלחם בחץ וקשת.

      אבי, 28/08/06 19:04

      אבי נימר אומר: ''יותר טוב תשתוק ויגידו לך לדבר מלדבר ויגידו לך תשתוק''......

      הגב לתגובה זו

    • ארי - יש רמת מינימום לאינטילגנציה? (ל''ת)

      יובל, 29/08/06 09:36

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    לכל ''הנשמות הטובות'' המגינות על אולמרט

    כתום, 28/08/06 15:51

    כתבה זו מתארת רק חלק מהמחדל המדיני בקבלת ההחלטות ההססניות הסותרות המבולבלות והבלתי הגיוניות שהובילו למחיר הכבד בחיי אדם ופצועים ולתוצאות המלחמה.

    זה לא רק המוכנות של הצבא אלא גם ובעיקר ההנהגה המדינית

    הגב לתגובה זו

    • ה''נשמות הטובות'' מקבלות 19.5 ש''ח

      ', 28/08/06 17:34

      לשעה מטעם אדלר במימון כספי המיסים להגיב סיסמאות שאדלר ניסחו באינטרנט כדי לעשות יחסי ציבור לאולמרט

      הגב לתגובה זו

    • זה לא נשמות טובות זה מקבלי שכר (ל''ת)

      מקו, 28/08/06 17:55

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    זה מגד דפוק שלא ראוי להיות רב''ט (ל''ת)

    יוסי, 28/08/06 15:51

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    ב''ס לאסטרטגיה

    קובי, 28/08/06 15:47

    יש לנו פיקוד כושל בכל מה שנוגע לטקטיקה ואסטרטגיה. צה''ל חייב למצוא אנשים חדשים עם יכולת חשיבה ולשם כך עליו לבנות בתי ספר חדש ללימוד דרכי מלחמה וטקטיקה במלחמה הזו נחשפנו לאנשי פיקוד עם חשיבה מיושנת במיקרה הטוב וחשיבה ברמת אפס במיקרה הרע

    הגב לתגובה זו

    • ככה זה

      ארי, 28/08/06 17:20

      בשצה''ל עדיין חושב במושגים של דור הפלמ''ח. ההשכלה לא משחקת תפקיד. מעניין מה מלמדים בפו''ם וב''מכללה של צה''ל'' ?

      הגב לתגובה זו

      • הלוואי שהיו חושבים כמו בדור הפלמ''ח

        אמירי, 28/08/06 22:48

        אז לא היה נשק. רק טקטיקה כדי לשרוד. הענין הוא שאם תבדוק קצת יותק לעומק תראה שהחיזבאללה נילחם ומתנהג כמו הפלמ''ח ואנחנו כמו הבריטים. ככה זה כשמשמינים ומקבלים מרכבה 4 מקבלים מין תחושת עליונות כזאת... לא צריך להתאמן יותר.. לא צריך לחשוב.. אתה הלא מוגן ונימצא בטנק שחושב בשבילך. מפקד האוגדה הפעיל יכולות חשיבה שלא עולות על אלו של מחשב הטנק. אני מכיר את המחשב הזה. הוא הרבה פחות מפנטיום 3...

        הגב לתגובה זו

    • כל צוער בבהד 1 יודע שתנועה(!) ואש הם הבסיס להפעלת שריון (ל''ת)

      חירניק לא גנרל, 29/08/06 12:05

      הגב לתגובה זו