• 86.

    גם בגיבוש חובלים צריך עכשיו להזהר

    *, 24/08/06 21:17

    בשבוע האחרון הייתי בגיבוש לקורס חובלים ואני חייבת לציין שהתנאים היו נוראיים אפילו בשביל גיבוש, היה עומס חום, לא היה זמן לאכול ולעכל את האוכל, המימיות היו מטונפות וכו'. אני מבינה שחלק מהגיבוש זה לטזז ולהקפיץ בלי סוף כדי לראות מי מתאים לקורס ומי לא אבל לדעתי יש גבול. בבוקר של היום השני בגיבוש חזרו הביתה 50 אנשים כשהרופא העיף לפחות חצי מהם כי הם היו בדרך להתייבש (ואני ביניהם), בינינו היתה גם מישהי שהיתה צריכה לקבל אינפוזיה ישירות לוריד שלה. כאן צריך לשאול האם יש להמשיך בתהליכי המיון בכל התנאים או שיש להקל בעקבות תנאי אקלים מסויימים ולחכות עם החלקיים הפיזים של הגיבוש לימים הפחות חמים, כל זה כדי להמנע ותאונות ואסונות.

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    ''נטביע בהם את הפחד, שלהם זה עומד לקרות. ''

    דבורה, 24/08/06 20:57

    ''נטביע בהם את הפחד, שלהם זה עומד לקרות. שכל אחד מהם יאמר על ניצן: זה הבן שלי. שיאמר על צביקה: אני האב, זה קורה לי. יש לנו תפקיד איום באכזריותו, להדביק אנשים עייפי מלחמות בחרדה שאצלם היום או מחר...'' נעמי אונגר, אמא של ניצן אשר נהרג מכדור תועה במהלך תרגיל בצנחנים בספרה 'לעצור את הכדור', הוצאת מערכות, עמוד 40.

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    צה''ל לא למד מאוּמה וקרוב לוודאי שגם לא ילמד

    אלכס, 24/08/06 19:28

    צה''ל לא למד מאוּמה וקרוב לוודאי שגם לא ילמד מאוּמָה

    משך חודשים ארוכים ישבתי ועקבתי, בתחילת שנות ה-90 בבית הדין הצבאי בקריה אחר הדיונים שהתנהלו בבית המשפח (עיין בישעיה ה' 7) הצבאי בקריה באסון התייבשותם למוות של שני חיילי סיירת מטכ''ל: ערן עופר זכרונו לברכה וירון בר-דור זכרונו לברכה. מה קישקשו הקטגורים והסנגורים (הצבאיים) ועל מה לא שחו ודיברו שם... ? על חריגה משמעותית ומסוכנת מ''נוהלים'', חריגה ממה שהצבא מכנה בשם ''סרגל מאמצים'' על חום, על עומס חום, על מים ועל רשלנות ארורה, פושעת, נמנעת אשר הביא למותם של שני החיילים המצטיינים. אוי לנו כי יש לנו צבא כה אדיש, כה טיפש, כה שאנן, כה אטום וכה מקומם (אם לשפוט עפ''י תגובתו של הצבא שבאה לידי ביטוי על ידי לא פחות מקצין רפואה ראשי. בוש לך והיכלם על הכסת''ח שאתה מעניק לצבא. שבועת הרופא שלך שווה כקליפת השום)) הקרפ''ר חזי לוי התגייס לעזרת הרשלנות הצבאית הארורה והפושעת אותה הפגינו אלה אשר הוציאו את האימון בעומס החום הכבד לפועל. איתי שרון זכרונו לברכה הוא עוד חייל בשרשרת ארוכה ארוכה של קורבנות שווא וחינם בצה''ל. המינימום אותו יכול אני לעשותו עתה הוא לכתוב לזיכרו של איתי שיר והדבר אכן ייעשה.

    הגב לתגובה זו

    • ''הצבא הוא באמת לא חברת ביטוח.''

      מיכאל, 24/08/06 20:07

      ''הצבא הוא באמת לא חברת ביטוח. התפישה הזאת קיימת אך השאלה היא מה אתה עושה כדי למנוע תאונה ? כדי להעניש ? התפישה שאתה שולח את בנך לשלוש שנים, אחר-כך כל שנה לחודש מילואים והוא שייך למערכת זה נכון. זה עדיין קיים. וודאי... התפישה שהוא רכוש צה''ל קיימת. אתה קיבלת 12,000 שקל דמי ביטוח שלו. החיים שווים 12,000 שקל...'' צבי יקותיאל, אבא של סגן אמיר יקותיאל זכרונו לברכה אשר נהרג בתאונות אימונים בבית-גוברין.

      הגב לתגובה זו

  • 83.

    ''אלה יפוררו את יסודות החברה בישראל וימוטטוה''

    אריה, 24/08/06 19:16

    ''דרושה עזות מצח
    והרבה גבהות לב לבוא ולספר להורים שכולים דברים
    שאינם אמת הרגשה איומה.
    תופעה זו היא אחד הביטויים
    לניוון שהשתלט על חיינו.
    כזב ושקר
    ועשיית עוול במשפט,
    בגוף כה מרכזי בחייה של החברה, כצה''ל - היא כתובת על הקיר המזהירה ומתריעה: אלה יפוררו את יסודות החברה בישראל וימוטטוה''
    אריה אבי חיים בר-נתן, אביו של חיים בר-נתן זיכרונו לברכה.

    הגב לתגובה זו

    • ''היו לוֹ פָּנִים מוּבָסוֹת''.

      ברכה, 24/08/06 21:34

      ''היו לוֹ פָּנִים מוּבָסוֹת''. אמרה אסתר בר-נתן, אמו של חיים בר-נתן זכרונו לברכה, כאשר ראתה את פני בנה לאחר מותו.

      הגב לתגובה זו

  • 82.

    ''המפקדים nילאו אחר ההוראות''

    יוסי, 24/08/06 19:14

    ''המפקדים nילאו אחר ההוראות''

    תגובתו של חזי לוי, קצין רפואה ראשי ''''המפקדים מילאו אחר ההוראות'' מזכירה מאד תקופה אחרת, מדינה אחרת ותשובות בלשון זהה אשר ניתנו על ידי הנאשמים לבית המשפט.

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    ''''אני כואבת את מריחת חקירת האסון הזה כי היא תביא לעוד מקרי מוות''

    כרמלה, 24/08/06 17:02

    ''אני כואבת את מריחת חקירת האסון הזה כי היא תביא לעוד מקרי מוות מיותרים. באיזשהו מקום האמנתי, שיתייחסו לאסון הזה ברצינות. הזעזוע הרי היה אדיר. חצי ממשלה ישבה פה בבית. בכירים מהצבא. הושמעו התבטאויות חמורות, וחברי כנסת זעקו, שאסוּר שאסון כזה יחזור. היום, לאחר כל אסון נוסף, אני שומעת בדיוק אותן התבטאויות והבטחות. המסקנות החפוזות של הוועדה, ההדחות, עיסקות הטיעון – כל אלה יצרו בציבור את התחוּשה, שאסון צאלים ארע בשל טעות-אנוש, לא מוּצְתָה אחריות, לא הופקו לקחים אמיתיים איך להתמודד עם רשלנות פושעת ועם זילזול בחיי אדם''.
    איילה, רעייתו של רס''ר רמי כץ זכרונו לברכה אשר נהרג באסון צאלים הראשון.

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    ''אין ספק: לא ממצים את הדין עם מוכשרים ונאמנים שהמערכת רוצה בהם''.

    שולה, 24/08/06 16:55

    ''המומה, כואבת וקפואה, אני שומעת את דבריו החלשים של התובע הדורש למצות את הדין על רשלנות מירבית והוא לבדו מול סניגוריה משומנת היטב, מול נציגי התנועה הקיבוצית ומול הקצונה הצבאית. הולכת ונחשפת דרך סלולה לפיזור האשמות ולשחרור נאשמים... אין ספק: לא ממצים את הדין עם מוכשרים ונאמנים שהמערכת רוצה בהם''.
    נעמי אונגר, אמא של ניצן אשר נהרג מכדור תועה בתאונת אימונים במהלך תרגיל בצנחנים בספרה הבלתי-נשכח 'לעצור את הכדור', הוצאת מערכות.

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    השכול הוא שפעת… ?

    לאה, 24/08/06 16:50

    השכול הוא שפעת… ?

    לאה אומרת,
    שאנשים חושבים,
    כי השכול הוא שפעת...
    אך הם שעברו זאת,
    יודעים,
    כי אויב בריאות האדם הוא לנצח. מדעת.
    במילון לא תמצא הגדרה מדוייקת אשר תצליח לבטא שכול
    בצורה חותכת. נוקבת. קולעת.
    מַגְמָה רותחת. לוחכת.
    פורצת מהר געש פָעִיל,
    הטָמוּן בגרעין אותה פקעת.

    כי מה שעושה השכול לנשמה עוֹשָה לגוף (אולי?) הצרעת
    והיעדרותה של שמחת החיים, הנה, לבטח,
    חסרון עיקרי, ברור ובולט, בלי כל צל של ספק - מגרעת.
    אם פעם רוחנו היתה מכסה מרחבים אדירים...
    מרחקים כבירים מדבירה וגומעת...
    היום רק בשנת נדודים, בלילות טרופים-קטופים-רדופים, מצטיינת היא. בגודש שופעת.

    שורף, דואב, צורב, כואב הוא השכול, בהגיונו מוטב לא לגעת !
    גם דעתו, מרצון או מבלי... ברוחנו פוגעת... אותה משגעת...
    כל הִרְהוּר בו את תאי זיכרוננו, חוט מחשבתנו, קורעת. שוסעת. קוטעת. גודעת.
    שממה של דממה. שִבְרוֹן לב. אדמה נכריה. אכזריה. רעה ומרושעת.

    יש בו בשכול, לדאבוננו הרב, סבלנות מעורערת, פוקעת
    קוצר-רוח מדהים הגורם לאדם אי-שקט מַתְמִיד וחוסר-נצח בנחת.
    למצוא מנוחה לנשמה... כמו לחפש מחט בערמת שחת,
    בפרט כאשר נזכרים כי מדובר ברשלנות נוראה. איומה ועיקשת. נמנעת! פושעת!
    מאופיינת על ידי ''סמוך עלי!'', אדישות תהומית מקוממת,
    תרבות חברתית יְרוּדָה, פְּסוּלָה וקְלוֹקֶלֶת, מלווה בחוסר ברור של משמעת,
    וקצינים אשר במקום להשתמש במוח ושכל - בחרו ( למה...? מדוע...? משום מה...? )
    להפעיל רק ראש דלעת.

    אך מה שלאה לא אמרה
    והיא היטב זאת יודעת...
    הוא שכשהעין בוכה ושוטפת, נוטפת, מוצפת, קולחת,
    היא נזכרת, בלית כל ברירה: באותה הפקרות נוראה ! רשלנות איומה ! לא-מקרית !
    עיוורת ! עיקשת ! קישחת ! נמנעת ! ארורה ופושעת !
    אשר בשמחת ימינו פוגעת.
    תוחלת חיינו קוטעת. שוסעת. קורעת. גודעת.

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    השכול הוא שפעת… ?

    לאה, 24/08/06 16:49

    השכול הוא שפעת… ?

    לאה אומרת,
    שאנשים חושבים,
    כי השכול הוא שפעת...
    אך הם שעברו זאת,
    יודעים,
    כי אויב בריאות האדם הוא לנצח. מדעת.
    במילון לא תמצא הגדרה מדוייקת אשר תצליח לבטא שכול
    בצורה חותכת. נוקבת. קולעת.
    מַגְמָה רותחת. לוחכת.
    פורצת מהר געש פָעִיל,
    הטָמוּן בגרעין אותה פקעת.

    כי מה שעושה השכול לנשמה עוֹשָה לגוף (אולי?) הצרעת
    והיעדרותה של שמחת החיים, הנה, לבטח,
    חסרון עיקרי, ברור ובולט, בלי כל צל של ספק - מגרעת.
    אם פעם רוחנו היתה מכסה מרחבים אדירים...
    מרחקים כבירים מדבירה וגומעת...
    היום רק בשנת נדודים, בלילות טרופים-קטופים-רדופים, מצטיינת היא. בגודש שופעת.

    שורף, דואב, צורב, כואב הוא השכול, בהגיונו מוטב לא לגעת !
    גם דעתו, מרצון או מבלי... ברוחנו פוגעת... אותה משגעת...
    כל הִרְהוּר בו את תאי זיכרוננו, חוט מחשבתנו, קורעת. שוסעת. קוטעת. גודעת.
    שממה של דממה. שִבְרוֹן לב. אדמה נכריה. אכזריה. רעה ומרושעת.

    יש בו בשכול, לדאבוננו הרב, סבלנות מעורערת, פוקעת
    קוצר-רוח מדהים הגורם לאדם אי-שקט מַתְמִיד וחוסר-נצח בנחת.
    למצוא מנוחה לנשמה... כמו לחפש מחט בערמת שחת,
    בפרט כאשר נזכרים כי מדובר ברשלנות נוראה. איומה ועיקשת. נמנעת! פושעת!
    מאופיינת על ידי ''סמוך עלי!'', אדישות תהומית מקוממת,
    תרבות חברתית יְרוּדָה, פְּסוּלָה וקְלוֹקֶלֶת, מלווה בחוסר ברור של משמעת,
    וקצינים אשר במקום להשתמש במוח ושכל - בחרו ( למה...? מדוע...? משום מה...? )
    להפעיל רק ראש דלעת.

    אך מה שלאה לא אמרה
    והיא היטב זאת יודעת...
    הוא שכשהעין בוכה ושוטפת, נוטפת, מוצפת, קולחת,
    היא נזכרת, בלית כל ברירה: באותה הפקרות נוראה ! רשלנות איומה ! לא-מקרית !
    עיוורת ! עיקשת ! קישחת ! נמנעת ! ארורה ופושעת !
    אשר בשמחת ימינו פוגעת.
    תוחלת חיינו קוטעת. שוסעת. קורעת. גודעת.

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    מספר 23

    מלי ורדי, 24/08/06 15:19

    תגובה מרגשת
    למשפחה השכולה משתתפת בצערכם ומביעה תנחומים לכם ולכל המשפחות השכולות מכה קשה ביותר מקוה שתחזיקו מעמד

    הגב לתגובה זו

    • ''שתי מדינות לשני עמים'' - אלה שעברו את השכול ואלה שלא. (ל''ת)

      בנימין, 24/08/06 17:09

      הגב לתגובה זו

  • 76.

    ס-כ-נ-ה ! החיילים מופקרים בידי צהל הורים הזהרו (ל''ת)

    צביקה, 24/08/06 13:39

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    אח, אנטנה, אנטנה, לפחות תהנה גם

    ביג S, 24/08/06 12:35

    אתה במרומים מילד כזה יפה שיש לך.
    שמיל הגדול עצוב.

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    אימונים בעומס חום גבוה - בניגוד להנחיות הצבא,

    אמא, 24/08/06 11:47

    החלטה להמשיך את הגיבוש בעומס חום גבוה, בניגוד להנחיות הצבא, והחלטה זו היא שוב מדגישה את מה שחזינו במלחמה זו, יוהרה.. גאווה והמטרה מקדשת את כל האמצעים, וחבל שכך, כיצד יכולים הגורמים בצה''ל להגיע למשפחה ולאמר לה שהבן פשוט מת מעקת חום... שום עונש כזה ואחר שיוטלו על האחראים לא ישיב את הנער לחיים. המשפחות מפקידות בידכם את היקר להם מכל, אנא שמרו על החיים של בננו

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    אותו דבר בגיבוש חובלים !!! חייבים לראות

    יאיר, 24/08/06 11:42

    הייתי בגיבוש חובלים ובנס לא נהרג שם ילד-הריצו אותנו בשעות החמות כמעת כל היום בלי מנוחה!
    השפילו אותנו ,דרסו אותנו בלי מקלחת וצחצוח שיניים 4 ימים!
    הצוערים שתיזזו אותנו פשוט חאארות!
    זה החברה הטובים של חיל הים?
    שטפו לנו ת'מוח. אני מבקש מהעיתון שיפרסם זאת ויחקור זאת.

    הגב לתגובה זו

    • בטח לא עברת את הגיבוש, נכון? (ל''ת)

      חובל, 24/08/06 12:49

      הגב לתגובה זו

    • אף אחד לא הכריח אותך להגיע,ולהשאר

      חובל, 24/08/06 14:21

      והיית יכול ללכת הביתה בכל רגע, מה שבטח עשית

      הגב לתגובה זו

  • 72.

    בורות מתלהמת

    אבי, 24/08/06 11:31

    ממש מדהים כמה אפשר להתהלם ולהפגין בורות.
    המקרה קשה דיו מבלי שיש צורך להעצים אותו ע''י הפרחת דעות ומסקנות חסרות בסיס.
    ראשית צריך להבחין בין מצב של התייבשות למצב של מכת חום.
    מכת חום יכולה להתחולל גם ללא מצב של התייבשות כתוצאה מעומס פיזי רב מידי/מחלה קיימת.
    בתנאי חום קשים טמפרטורת הגוף עולה ללא יכולת הגוף לשמור על טמפרטורה נורמלית ומכאן הידרדרות למצב של מוות המרחק קרוב.
    התייבשות זה מצב של חוסר נוזלים בגוף היכולה להתרחש גם בתנאי מזג אוויר קר. אם לא יטופל אפשר להגיע לכשל מערכתי של איברים שונים בגוף/למכת חום ובסופו גם למוות.
    וללא קשר לנאמר, לצערנו קורים מקרים שצעירים שלכאורה אין להם כל בעיה רפואית מתמוטטים ומתים.
    הסיבות לכך יכלות להיות שונות, חלקן יכולות להיות קשורות לסיטואציה נפשית/פיזית מלחיצה וחלקן ללא קשר לסיטואציה.
    רק בדיקה שלאחר המוות (פוסט מורטום) יכולה לגלות את הסיבה.
    עד אז כדאי להיתעזר בסבלנות ולא להביע דעות והשערות חסרות בסיס.

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    למה לא לומדים

    אבי יריב, 24/08/06 10:51

    החום היה כבד ורוב האנשים ישבו מי שיכל בצל המזגן ורק בצהל המהולל חייבים בכזה מזג אויר לעשות מבחנים לקורס טייס באמת קשה לי להבין לא מספיק ההרוגים במלחה

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    יהי זכרו ברוך !!!

    אבי 56, 24/08/06 10:50

    תנחומים למשפחה.

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    חובה!

    רפי, 24/08/06 10:40

    לפני מספר שנים התייבש בני עם חייל נןסף במסגרת שייטת13 החייל השני הגיע למכונת החייאה וניצל בנס ועדת חקירה מצאה את האשם ונזפה בו כעבור 3 שנים מונה הקצין למפקד השייטת בבקשה !

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    הפליה צהלית?!

    מיכאל, 24/08/06 10:37

    האין זו הפליה שתלמיד תיכון יקבר בחלקה צבאית ומשפחתו תוכר על ידי משרד הבטחון רק בגלל שהוא נהרג בגיבוש לחייל האויר ובגלל העבר המשפחתי שלו לעומת משפחות שילדיהם נרצחו בפיגוע בפנימיה צבאית ורק לאחר ויתור על זכויות ממשרד הבטחון הוסכם לקברם בחלקה צבאית בטענה שהם לא חיילים. אבל הם כבר לא היו אזרחים כי מדובר בפנימיה צבאית!!!
    כדאי גם לבדוק את זכויות הקד'צ כי הם מחויילים אבל לא מגוייסים.

    הגב לתגובה זו

    • הוא זכאי להיקבר בחלקה צבאית בגלל שהוא יתום צה''ל, ללא קשר לגיבוש (ל''ת)

      אבי, 24/08/06 10:54

      הגב לתגובה זו

      • יתום צה'ל

        מיכאל, 24/08/06 11:50

        גם בגלל זה המשפחה שלו זכאית לקצבת משרד הבטחון???(משפחות שכולות)על תלמיד תיכון???

        הגב לתגובה זו

  • 67.

    לבטל גיבוש קורס טייס מיד (ל''ת)

    אמא של חייל, 24/08/06 10:35

    הגב לתגובה זו

    • מספיק לבלבל את המח !!! (ל''ת)

      אזרחית, 24/08/06 10:46

      הגב לתגובה זו

  • 66.

    ל 59 המתלהם.

    כנס ולמד., 24/08/06 10:32

    מבלי להקל ראש באירוע המחריד בו נער (שעדיין אינו חיל אלא מלש''ב בלבד) מת בגיבוש, צריך לומר ביושר כי בתקופת עזר וייצמן ז''ל, שאתה כל כך מתהדר בו, התאונות בחיל האוויר היו בכמות ובשיעור גבוהים מאד ללא תהליכי מניעה ובקרה יעילים.
    זו היתה תקופה גרועה בחיל האוויר מההיבט הזה.
    לימים, עם הגעתו של בני פלד ובהמשך שאר המפקדים - כולל חלוץ - ירדו שיעורי התאונות לרמות נמוכות ביותר, וזאת מבלי לפגוע בצורך להתאמן באופן מעיז ומאתגר.
    נא לא להתלהם ללא ידע. תודה.

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    תאונת המסוק בדרום

    כנסו, 24/08/06 10:26

    לא מדובר בתאונת אימונים אלא בתאונה בפעילות להנחת אבני הגבול בין ישראל ומצרים בדרום הארץ. במהלך הפעילות חל אבדן שליטה והמסוק מדגם יסעור התרסק.
    http://www.iaf.org.il/Templates/FlightLog/FlightLog.aspx?lang=HE&lobbyID=40&folderID=48&subfolderID=323&docfolderID=382&docID=5331&docType=EVENT

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    להדיח את מפקד חיל האויר

    ערן (ק.מיל), 24/08/06 10:15

    פשוט שערוריה
    לא קראו הוראות בטיחות כרך א'
    עומס חום
    איפוא היתה המרפאה?
    למה לא התריעה?
    כואב הלב

    הגב לתגובה זו

    • הטעות היתה של בית החולים

      אחי, 24/08/06 10:40

      בזבזו זמן בלי לעשות דבר

      הגב לתגובה זו

      • ערן הקשקשן אם אתה קצין אוי ואבוי.מסע בין 6 בבקר ל8וחצי זה לא בעומס

        איזה עומס חום, 24/08/06 11:01

        שעתיים וחצי של מסע בין שש בבקר לשמונה וחצי בבקר - זה עומד בכל תקנה אפשרית . כי עומס החום הוא לא כבד בשעה כזו וגם זה מסע ממש מינימלי .

        הגב לתגובה זו

  • 63.

    אדם לא מתפקד אם חום גופו עולה על 42 מעלות1

    נעמה, 24/08/06 10:02

    כל כך חשוב לשמור על כל פרח ופרח. כל אדם הוא פרח, הוא יכול להיות קשוח בחוץ- אבל עדיין הוא אדם עם רגישות טבעית. הגוף שלנו מוגבל-וצריך לשמור עליו. חבל- הקב''ה ישלם את שכרו.

    הגב לתגובה זו

    • את צודקת !!!!! (ל''ת)

      טל, 24/08/06 10:29

      הגב לתגובה זו

  • 62.

    גיבוש טייס-שערוריה. דרישה להדחת המפקדים האחראים.

    רחל שוקרון, 24/08/06 10:02

    הבן שלי השתתף בגיבוש וביום ה-3 חש סחרחורת ונהיה לו חושך בעיניים הוא פנה למ''כ שהעביר אותו למרפאה שם שכב יום שלם עם עירוי ואח''כ שוחרר לביתו. לדברי בני יחד אתו נשלחו עוד 50 משתתפים על סעיף רפואי וזה רק ביום אחד. הם לק קבלו שום הנחות בגלל מזג האויר הקיצוני ובנוסף גם ''תיזזו'' אותם על שטויות.
    בני אינו מפונק, הוא ספורטאי ויש לו כושר פיזי (נוסף ל''ראש'') אבל לדבריו הזעה נשפכה כמים הוא כולו היה רטוב למרות האקלים היבש באזור וזה הגורם להתיבשות איבוד נוזלים קיצוני. לדעתי המ''כ לא קבלו מספיק הנחיות מהדרג שמעל וכך הלאה. חברה צעירים טובים שרוצים להתנדב ולתרום האם זו הדרך לנהוג בהם? מישהו צריך לתת את הדעת ואת הדין. הבעיה שתמיד זה נעשה מאוחר מדי! מתי ילמדו להפיק לקחים וגם ליישם אותם?
    האם התמודדות והשרדות במז''א קיצוני הוא מדד לקבלה לטייס?
    אלה אינן שאלות רטוריות מחכה שמישהו מוסמך יגיב.
    ר.ש.

    הגב לתגובה זו

    • כן אחת הדרישות !! ואמהות לא יקבעו !!! (ל''ת)

      טופ גאן, 24/08/06 10:49

      הגב לתגובה זו

    • קודם לבדוק מידע ואח''כ לדבר גברתי.

      מכיר את המערכת, 24/08/06 13:14

      1) לגבי טענתך ש''תיזזו'' אותם סתם רק אשיב שאם חשבת שהבן שלך הולך לנוח שם אז הבנתך מהו גיבוש אינה מעולה. תיזוזים וקדרים הם עיקר הגיבושים (לא רק טייס). גם אני כמו כולם רצתי אחרי סטיקלייט שנזרק מצד לצד ''בלי מטרה'' מיוחדת. כן. זה מבחן המסנן את מי שממש רוצה להישאר ממי שנמאס לו או מרחם על עצמו.
      2) בסיפור על הבן שלך הוכחת שדווקא היתה דאגה רפואית למלש''בים שכן ציינת שהעבירו אותו למרפאה וטיפלו בו. אני יכול להגיד לך שזה הנוהל וזה לא טיפול מיוחד שקיבל בנך. יתרה מכך, מלש''בים שעוזבים את הגיבוש על סעיף רפואי רשאים להגיש בקשה לגיבוש חוזר וחברים רבים שהיו איתי בקורס היו בשני גיבושים.
      3) טענתך לגבי המ''כים לפיה לא קיבלו מספיק הנחיות מהדרג שמעל - חסרת שחר היא! אם היית מכירה את המערכת היית יודעת שלא כך עובדים במערכת הזאת. אם יש לך מידע ספציפי אשמח לשמוע עליו אך הרשי לי להניח שזו דעה שלא מגובה במידע כלל.
      4) כאשר את אומרת ''מישהו צריך לתת את הדעת ואת הדין'' את מתכוונת בעצם לציד מכשפות. לא אכפת לך ממש אם הם אשמים או לא העיקר שיערפו ראשים. האם לגבי כל תאונה את מתייחסת כך? האם גם לגבי תאונת דרכים? לפני כמה שנים התמוטט שחקן כדורגל במגרש ומת. האם היה צריך לכלוא את מנהל הקבוצה? האם לא ראוי לבדוק את הנסיבות לפני שמחפשים אשמים? אני מסכים שאם יימצא שמישהו אחראי ישירות למותו יש להעמידו לדין כראוי במדינת חוק. אך לא אחפש להטיל על מישהו את האשמה רק למען ההרגשה הטובה שלי.
      5) לגבי התמודדות במז''א קיצוני התשובה היא ללא ספק כן!!! את יכולה לשאול הרבה שאלות בסגנון זה. האם לאכול מהר ולישון מעט הם תכונות שצריך בשביל להיות טייס? כנראה שהתשובה היא לא. אז למה בכל זאת אלה הם התנאים בגיבוש? כי תכונות אלו נדרשות להכשרת טייס ולאו דווקא לתפקידו הספציפי. פעם חבר שלי שאל את אחד המפקדים שלו מדוע הם עושים מסע של 100 ק''מ כאשר המסע הכי ארוך בזמן אמת הוא עשרות בודדות של קילומטרים. תשובת המפקד היתה שבשביל לעשות מסע של 20 ק''מ בזמן אמת צריך להתאמן על 100 ק''מ. והוא צדק במאת האחוזים.

      אני מקווה שחלק משאלותייך נענו. יש להימנע מהסקת מסקנות בטרם יתבררו העובדות לגבי מצבו הרפואי, התנהגות החיילים למלש''ב, התנאים במקום, הצוות הרפואי, הטיפול בביה''ח.
      רק כך יוכלו לחקור באמת את המקרה ולהבין כיצד ניתן לשפר את המערכת ולדאוג שדברים כאלו לא יישנו.

      א.ק.

      הגב לתגובה זו

  • 61.

    איתי שרון ז''ל. החקירה לא תחזיר אותו לחיים.

    מה יהיה מח''א ?, 24/08/06 10:01

    אכן רק חקירה תקבע למה מת איתי שרון ז''ל. עוד לפני חקירה, ניתן לקבוע כבר עכשיו, שהיתה רשלנות פושעת בעצם קיום פעילות שטח לא חיונית, בתנאי מזג האויר הקיצוני. מזלנו שלא מתו עוד כמה מלש''בים. שתייה מרובה לא תמיד מונעת התייבשות או מכת חום שהיא היא הסכנה הגדולה.

    הגב לתגובה זו

    • ''מִשְחָק מָכוּר!''

      שמואל, 24/08/06 16:51

      נעמי טובים, אמו של אליחי טובים זיכרונו לברכה, לוחם שמשון אשר נהרג בנפילתו לבאר, בשטח אימונים צה''לי מוכרז בנבטים, ארבעים מטר עומקה של הבאר וחמישה (!) מטר קוטרה, באר אשר הושארה בשדה בלתי מגודרת לחלוטין וללא כל שילוט, אמצעי אזהרה או התראה אחרים (באר אותה מכנים בצה''ל בשם ''בוֹר'') אמרה, בסיומו של המשפח הצבאי אשר נערך בבית-הדין הצבאי בקריה ובעקבות פסק הדין המגוחך אשר הוּטַל על הנאשמים ברשלנות אשר גרמה למות בנה'' ''משחק מָכוּר''. על משפט זה מבוסס השיר.

      ''מִשְחָק מָכוּר!''

      ''מִשְחָק מָכוּר!''
      הבן קָבוּר
      הלב שָבוּר
      הכל גמוּר.

      ''מִשְחָק מָכוּר!''
      כל-כך בָּרוּר
      חֶשְבּוֹן אָרוּר
      יָגוֹן אָצוּר.

      ''מִשְחָק מָכוּר!''
      מִשְפָּט עָכוּר
      היה בָּחוּר...
      מה שמו ? זָכוּר ?

      צה''ל הטוֹבֵל בחטא
      מכזב בכחש לאמת
      מבזה זכרון המת
      לא השכיל לעלות מכתה א' ל ב'.

      אין נֶחָמָה !
      אין תחוּשת נקמה.
      חברה אטוּמָה
      מתפוררת... אוּמְלָלָה.

      משחק. כָּדוּר.
      לחיות אָסוּר.
      נעֱתק דיבוּר.
      הכל אָרוּר.

      חֶשְבּוֹן גָמוּר.

      הגב לתגובה זו

  • 60.

    זו כמעט בוודאות תוצאה של מכת חום

    נבו, 24/08/06 09:42

    אדם יכול להראות מתפקד לגמרי, אולי קצת תשוש, אבל מנקודה מסויימת כל המערכות בגוף קורסות אחת אחרי השניה, ומהר.
    מהנקודה הזו אי אפשר להציל את האדם....

    הרבה מים, והרבה צל היו מצילים את הבחור אם המפקדים היו מקפידים על זה.

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    האם זה פלא????

    אובן תלמי, 24/08/06 09:40

    חיל האוויר מזמן חיל הפאשלות הלאומי
    אז אם בארזים נפלה שלהבת
    מה יגידו איזובי הקיר
    ברור שכל ההתנהלות הכושלת היא פרי עבודתו של האדם הכי שנוא כיום בישראל
    דן ח-לוץ
    עזר ויצמן היה מתהפך בקברן

    הגב לתגובה זו

    • צודק

      בני, 24/08/06 09:54

      ב-100%

      הגב לתגובה זו

    • למה צריך לדבר כך על משהו עצוב .ולערבב הכל יחד ?

      בר כוכבה, 24/08/06 10:09

      מה הקשר לחלוץ ?גם אם הוא עשה מעשים נוראים
      ולמה כל החייל אשם
      למה לרקוד כאשר יש תרגדיה לאומית ואישית ?
      חבל ומיותר ,הלואי ונסכיל לדעת ללמוד מכל טרגדיה
      אגב ההתנחליות לא אשמות גם לא הכיבוש

      הגב לתגובה זו

  • 58.

    סה''כ ילד .

    מורני, 24/08/06 09:38

    למה ?למה? ילדון יפה בן 17. יש לבדוק לעומק את העניין.בחום הכבד והנורא ששרר היה צריך להפסיק את האימונים -כלום לא היה קורה.משתתפת בצער המשפחה -כואב הלב.

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    אביו לא נהרג בתאונת אימונים

    גיא י, 24/08/06 09:34

    הוא נהרג בשעה שהעביר אבני גבול באחת הגזרות., הייתה תקלה במסוק והוא נפל והתרסק.

    הגב לתגובה זו

    • תאונה או לא הוא חיל האויר

      מיכאל, 24/08/06 10:50

      מה זה משנה? חיל האויר. גם אם הוא נפל במדרגות ומת משבירת המפרקת הוא חיל האויר!!!

      הגב לתגובה זו

    • מה זה אבני גבול?? (ל''ת)

      סליחה על, 24/08/06 16:07

      הגב לתגובה זו

  • 56.

    גם בבה''ד 1 נדרשו חניכים בשלב המנין לריצת מאמץ אתמול בצהריים בחום. (ל''ת)

    עומס חום, 24/08/06 09:11

    הגב לתגובה זו

    • רק שבקרה הנדון המסע היה בשש בבקר והסתיים בשמונה וחצי בבקר . (ל''ת)

      כל אחד נהיה לי, 24/08/06 11:02

      הגב לתגובה זו

  • 55.

    שערוריה-צה''ל לא מצליח למנוע תיזוזים בעומס חום !!! (ל''ת)

    אירי, 24/08/06 09:05

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    ילד בן 17 התעלף מחום ומת, הוא לא היה לבד והיו גם מפקדיו-נדרשת חקירה

    יהי זכרך ברוך, 24/08/06 09:01

    לפני כשבוע התעלף ומת בחור בן 20 זמן לא רב אחרי שיצא לנחל ערוגות מקיבוץ עין גדיאליו הגיע כדי לבקר את אחיו), קשה ועצוב מאוד אך באחריותו ובאחריות תושבי קיבוץ עין גדי משם יצא, במקרה זה האחריות מוטלת על הצבא, על הרופאים/ החובשים/ המפקדים של המסע, על מפקד הגיבוש, על מפקד הבסיס, ומפקד החיל, כולם צריכים לתת את הדין, כי ילד תמים בן 17, חדור מוטיבציה, בן שכול מאב טייס, עלול להאמין בטוהר מידות מפקדיו, כי הוא טהור, ובטעות לתת גם את חייו.

    הגב לתגובה זו

    • ששוני הזעיר... הפרח שטיפחתי ביד חרדה

      רחל, 24/08/06 23:59

      ששוני הזעיר... הפרח
      שטיפחתי ביד חרדה
      בגינת חיי השוממת,
      באדמת חיי הכבדה.

      ששוני הזעיר ! ידעתי,
      לא ימוט החוק האכזר;
      כל טיפה של טל להדיח
      בניטפי דמעות אין מספר.

      זו הדרך - אחרת איננה,
      בה ללכת, ללכת עד תום;
      ולזכור, ולשיר, ולכמוה
      ולזכור, ולידום... ולידום...

      רחל
      סוף קיץ, תר''ץ



      הגב לתגובה זו

      • ''מטילים עליהם (על המפקדים) אחריות שהם לא מסוגלים לעמוד בה. ''

        רוחמה, 25/08/06 21:43

        ''מטילים עליהם (על המפקדים) אחריות שהם לא מסוגלים לעמוד בה. איש מהם לא נותן את הדין על הדרך שבה מעבירים פקודות הקובעות חיים ומוות. הם יודעים שבהיותם טובים ונחוצים במערכת, לא יצטרכו לתת את הדין על אסונות. וזה מנוון את הבלמים הטבעיים שלהם. הם עדים לבריחה מאחריות מלמעלה, מהקצונה הגבוהה. זה החינוך המשמעותי ביותר שהם מקבלים'' נעמי אונגר, אמא של ניצן אונגר ז''ל בספרה ''לעצור את הכדור'', הוצאת מערכות.

        הגב לתגובה זו

  • 53.

    החברה

    פקק תנועה, 24/08/06 09:01

    בישראל מאמצתלעצמה תרבות חדשה מק'ולקלת והיא תרבות החקירה.והקמת ועדות שונות ומשונות שלא מטפלות במחדלים אלה רק גורמות לכיסוי תחת.וכך הברדק בחברה הישראלית ממשיך וצומח.טוכל מיני חוכמולוגים שקיבלו היזדמנטות לתקן משהו כעת צצים ומטילים ביקורת באחרים ולא במחדלים שהם גרמו להם בעבר.זוהי שחיתות ציבורית מצפונית.בתוך העם היהודי.שנימצא בישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    אלכס תזדהה, אולי נשלח אותך לתחרות כשרונות צעירים.

    שרלוק הולמס, 24/08/06 09:00

    אלכס, שולה מיקנעם, רחל מירושלים, בנימין, בתיה מעפולה, אסתר מירושלים, דוד משדה בוקר, שמואל מנס ציונה, נתן מתל אביב. כולכם אותו אדם. או שהוא משורר דגול או שסתם קרא איזה ספר והחליט להתלהב עלינו.

    הגב לתגובה זו

    • תקרא את '' לעצור את הכדור'' ואז תדבר חוכמולוג (ל''ת)

      בבית הקברות, 24/08/06 11:20

      הגב לתגובה זו

      • כדאי שתקשיב ותשמע להצעתו של המגיב. לא תצטער.

        אלכס, 24/08/06 17:43

        (כמעט) כל מה שרצית לדעת על תאונות אימונים ולא העזת לשאול. אי-לקיחת אחריות אישית, אדישות תהומית מקוממת, זילזול תהומי בחיי אדם ומה לא ?

        הגב לתגובה זו

  • 51.

    תאונת האב - לא אימונים

    ללא, 24/08/06 08:56

    הנחת אבן גבול אינה תאונת אימונים אלא תאונת מבצעית או תאונת עבודה

    חוץ מזה כולם כבר מנתחים, משמיצים, יודעים הכל - צריך פשוט לחקור מה קרה ולהפיק הלקחים המתאימים, מקצועיים ואישיים עפ''י מה שיתברר

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    איזה צבא יש לנו

    ירון, 24/08/06 08:53

    הצבא הזה תמיד אבל תמיד כם בשירות שלי לפני 7 שנים עושה דווקא ת לא מוכן לוותר ולהקל בכלום סוג של אגו - גם באימונים מפרכים בחום כבד ת וגם ביציאות הביתה - משאיר סתם חיילים לעשות שבת - סתם ללא סיבה אם זה חיילים שיכולים לצאת בשישי על הבוקר מוקדם בשביל להנות עם המשפחה אז לא הם יצאו בכוונה רק ב12 בצהריים- הכל דווקא ובכוונה ללא סיבה שתהיו בריאים

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    יש הבדל בין התייבשות למכת חום

    שושי, 24/08/06 08:53

    אפשר לשתות כמויות מספיקות של מים ובכל זאת למות ממכת חום. אפשר שזה מה שקרה במקרה המצער הזה.

    תנחומים למשפחה.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    זה החייל השני השבוע שנפטר מהתייבשות:(

    עדי, 24/08/06 08:50

    אחד בטיול במדבר...ואיתי שאפילו עוד לא חייל....


    עצוב !!!!!!!!! עצוב!!!!!! עצוב!!!!!!

    יהיה זכרם ברוך ושינוחו על משכבם בשלום

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    ''הצבא הוא באמת לא חברת ביטוח. ''

    מיכאל, 24/08/06 08:48

    ''הצבא הוא באמת לא חברת ביטוח. התפישה הזאת קיימת אך השאלה היא מה אתה עושה כדי למנוע תאונה ? כדי להעניש ? התפישה שאתה שולח את בנך לשלוש שנים, אחר-כך כל שנה לחודש מילואים והוא שייך למערכת זה נכון. זה עדיין קיים. וודאי... התפישה שהוא רכוש צה''ל קיימת. אתה קיבלת 12,000 שקל דמי ביטוח שלו. החיים שווים 12,000 שקל...'' צבי יקותיאל, אבא של סגן אמיר יקותיאל זכרונו לברכה אשר נהרג בתאונות אימונים בבית-גוברין.

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    ''מיום מותו אני נוסעת לבדי וזועקת את שמו בקולי קולות.''

    שולה, 24/08/06 08:39

    ''מיום מותו אני נוסעת לבדי וזועקת את שמו בקולי קולות. כל כבישי הארץ מהצפון ועד הדרום שמעו כבר את הזעקה של שמו ושום דבר לא קרה. לפי גודל הזעקה כבר צריך היה לקרות משהו... היום בנוסעי, אני מטה אוזן לקולן של המכוניות. נדמה לי שכל מכונית שניה צועקת. יש לי הרגשה שיבוא הרגע והכבישים לא יבלמו יותר את הזעקות ומישהו יצטרך לשמוע. בינתיים אין בכוחי לעשות דבר. את כל המכתבים כתבתי. החוקים הם שקובעים כרגע. צה''ל יכפה עצמו בדרכו ויעמידנו על המוגמר חוץ מאם יקרה נס חנוכה''.
    שולה מלט זיכרונה לברכה, ''אמא של ילד'', אמו של אמיר מלט זיכרונו לברכה אשר נהרג כתוצאה מ''משחקים'' אותם נהגו ''לשחק'' בבסיס חיל האוויר בחצרים.

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    מְדִינָה מִקְרִית, שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !

    אלכס, 24/08/06 08:37

    מְדִינָה מִקְרִית
    שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
    אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
    מְדִינָה לְמַרְאִית.

    מְדִינָה עִיזִית,
    נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
    אֲחוּזַת תְּזָזִית,
    יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

    עַם מְנוּוָן,
    מעֲרָכָיו מְרוּקָן
    אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
    רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

    חֶבְרָה אֲרוּרָה
    מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
    רָעָה וגְרוּעָה
    עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.

    מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
    עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
    מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח...
    בְּלִי סוֹלֶת...
    סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

    הגב לתגובה זו

    • נהניתי לקרוא למרות שלא הסכמתי

      דורון, 24/08/06 10:32

      עם כל דבריך.

      הגב לתגובה זו

    • מוכשר... יפה כתבת.

      תאנה, 24/08/06 16:09

      לא עם הכל מסכימה אבל בהחלט יש כישרון.

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    עולם ומלואו......

    דין, 24/08/06 08:27

    חבל חבל חבל.....כל אדם הוא עולם ומלואו וכל שכן למשפחתו קסם של בחור משתתף בצערה של המשפחה ו...ונא לזכור שאחריי כל נער חייל יש משפחה ושאיפות ואהבות ודאגות אז קצת להתייחס ביותר כבוד ודאגה הריי אלא בעצם הבנים של כולנו

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    ''אויב העם''

    אלכס, 24/08/06 08:19

    ''יותר חשוב בעיני, יותר חשוב אפילו ממה שאני אדע את האמת, חשוב לי שהארץ הזאת תטוהר. שהארץ הזאת תצא לדרך אחרת. כי היום אני רואה שהארץ מדרדרת לתהום שאין מוצא ממנה... וזה לא כמו, אני חושבת, שהבכירים בצה''ל שחושבים שאני מעוררת דמורליזציה בעם. אני חושבת את ההפך. פה צריך לטהר את המערכות. אם ישתיקו דבר כזה, זה ייפול עלינו כפגזים לעשרות. זאת פרשת דרכים''. שולה מלט, אמא של אמיר זכרונו לברכה.

    ''הבן נקבר אבל אסור שכך יקרה גם לאמת... מתייחסים אלי כאל אוייבת העם. זו הרגשה איומה. אבל אני חושבת ששמרי היה רוצה שנילחם עבור האמת, ולכן אנו ממשיכים'' יוכי שפרן, אמא של שמרי זכרונו לברכה.

    ''מבטו של הרמטכ''ל נח עלי, ואני מרגישה: אנחנו משפחה שכולה ''אוייבת המדינה''. אני חשה שאנו נתפשים כהורים מובסים, שלא ייתכן אלא שבאנו לדרוש נקם, שהרי הצבא הוא שהרג את בננו. ואני, ברגע הזה, לא יודעת איזה מבט להחזיר לו, כדי שיאמין לנו שלא באנו לנקום. חוששת שבזהירות ינסו לעייף אותנו ולהרחיקנו, אלא שלרמטכ''ל יש מידע על הקושי להתיש אותנו, והוא זונח את הזהירות''. נעמי אונגר, אמא של ניצן זכרונו לברכה.

    דמורליזציה... אתה זורע !
    אויב העם הנך, חולירע ! קיפוד גלמוד ! נותר בלא ידיד ורע !
    שָמות, פרעות בלבד בנו, הנך פורע !

    מול אלוהים אתה כורע ?
    לתחינותינו לא שומע ?
    חושב שאת הכל יודע ?!
    לנצח ? אף פעם ? לא יַגֵע ?

    ענף עליו יושבים אנו – בלי-הרף מנענע !
    בעקביות אותו כורת, חותך, גוזם, פוצע
    באילן רם ונישא מעז, נוגע
    כך בנו, ככה סתם (!), קולע.
    דמורליזציה בעם הנך זורֵעַ !
    דורש (מדוע...? למה...?) צֶדֶק למַפְרֵעַ...
    טוען לעוול משווע ! ! !
    בתי משפח קוטל ! גודע !
    בים של רשלנות ארוּרָה-טיפשית טובע...
    אחריות אישית בלבד תובע !
    את דמֵנוּ מלעלע ! את מוחנו משגע... !
    אין מָנוח... ! אין רוגֵעַ... !
    דמורליזציה בעם הנך זורֵעַ
    כל חלקה טובה בולע
    שָחוּק-מָחוּק הנך... כמו מטבע !
    אויב העם אתה ! פושע !

    במצוקתך... אל מי אתה כָּמֵהָ... ?
    בזעקתך... שמיו של מי קורע... ?
    ברגלים מעצבנות-רוטטות בלי-הרף... ללא-הפסק... רוקע...
    ספר תהילים זעיר מחזיק בכיס...
    חושב שיעזור ?! מהו בשבילך ? קמע ?

    כלום לעיתים... ? אף אתה...? מעט דומע ?
    בשופר ביום-כיפור תוקע ?
    או שמא כל חייך רק שוקע ?
    באפור-שחור את החיים והמציאות צובע ?
    דמורליזציה בעם הנך זורֵעַ ... !
    במוראל אתה פוגע !
    אמות סיפים מזעזע !
    בנו, בלי כל סיבה, נוגע !

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    ''לא ממצים את הדין עם מוכשרים ונאמנים שהמערכת רוצה בהם''.

    אלכס, 24/08/06 08:16

    ''המומה, כואבת וקפואה, אני שומעת את דבריו החלשים של התובע הדורש למצות את הדין על רשלנות מירבית והוא לבדו מול סניגוריה משומנת היטב, מול נציגי התנועה הקיבוצית ומול הקצונה הצבאית. הולכת ונחשפת דרך סלולה לפיזור האשמות ולשחרור נאשמים... אין ספק: לא ממצים את הדין עם מוכשרים ונאמנים שהמערכת רוצה בהם''.
    נעמי אונגר, אמא של ניצן אשר נהרג מכדור תועה במהלך תרגיל בצנחנים בספרה 'לעצור את הכדור', הוצאת מערכות.

    הגב לתגובה זו

    • ''לעצור את הכדור'' נכתב ע''י נעמי אונגר

      ספר חובה, 24/08/06 08:46

      ספר חובה למפקדים והורים.
      ניצן אונגר ז''ל, בנם של נעמי וצביקה אונגר, נהרג בתאונת אימונים. בעבר נהוג היה, לחלק את הספר למפקדי צה''ל. .
      אם מפקדי הגיבוש הקטלני היו קוראים את הספר, יתכן ואיתי שרון ז''ל היה עדיין בחיים.
      אין ניחומים למשפחה, איתכם באבלכם.

      הגב לתגובה זו

      • כל מילה בספר חקוקה בסלע. תמים דעים עם הכותב.

        אלכס, 24/08/06 08:55

        תקוותה של נעמי אונגר היתה, למיטב ידיעתי, כי ספרה יחולק בסיום קורס קצינים בבה''ד 1. תקווה אשר לא יצאה לפועל, לא מומשה ולא הוגשמה. אילו היו מפקדים טורחים לקרוא את הכתוב בספר, ייתכן, לא מן הנמנע, כי רבות מתאונות האימונים היו נמנעות. אגב, הספר האקטואלי והרלבנטי מאד היום, ''נעלם'' משום מה מן המדפים בחנויות הספרים וללא ספק הגיעה השעה להוציאו מחדש.

        הגב לתגובה זו

  • 41.

    ''מרחו אותנו''

    רחל, 24/08/06 08:12

    ''הושיבו אותנו סביב שולחן מלא מומחים. מרחו אותנו. דיברו איתנו על חשיבות המסר החינוכי, שרואה הפרקליטות במשפט הזה. יש איזה אבסורד בכך, שעד שאתה לא נפגע אישית, אתה לא מוּדע לנושא הבטיחות. אבל כשאתה נפגע, המערכת מתייחסת אליך בפטרונות כאל מסכן, מסכנה, אלמנה. צריך להתייחס לטענות שלה בהבנה – וכך פוטרים את הטענות שלי כלא רציניות...'' איילה כץ, אלמנתו של רס''ר רמי כץ שנהרג באסון צאלים הראשון.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    ''...ואז קורה מה שקורה שהם לא מסוגלים לקבל על עצמם אחריות. ''

    בנימין, 24/08/06 08:11

    ''במערכת הצבאית יש קצינים מעוּלים שאני מכיר אישית... מוריד בפניהם את הכובע ושולח את ילדי אליהם בעיניים עצומות. אבל כמו בכל מערכת גדולה גדולה, ישנם לצערי גם קוצים ודרדרים שאיך שהוא משתלבים בתוך המערכת ומכוח האינרציה גם מתקדמים ומגיעים לתפקידים בכירים. ואז קורה מה שקורה שהם לא מסוגלים לקבל על עצמם אחריות. ישנם גם קצינים כאלה בצבא...''. צבי יקותיאל, אבא של סגן אמיר יקותיאל ז''ל אשר נהרג בתאונת אימונים בבית-גוברין.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    ממשיכים בחיים משל שום דבר לא ארע....

    אלכס, 24/08/06 08:09

    ממשיכים בחיים משל שום דבר לא ארע....
    כתרנגולות בסופרמרקט, גידלנו עבורכם ילדים, לשם כפרה.
    כפרה על חיינו... עוון כולנו... עוול כלפיהם...
    במדינה ובצה''ל מעולם לא ייחסו חשיבות מיוחדת למשמעות חייהם !
    ילד ...ועוד ילד ...ועוד ילד ...בזרם מתמיד !
    לנֶצַח... לעד... כך תוּבְטַח בעירת נר התמיד...
    מחורבן צאלים השני כבר כמעט אין שומעים יותר על תאונות
    אין מדווחים... אין כותבים... אין מוסרים יותר על התאבדויות
    זה וודאי, אינו אומר בהכרח, שהן אינן קיימות
    בצה''ל פשוט מִתְמָחִים בהסתרת ובהעלמת ראיות
    ההכחשה, הכזב, הטיוח, השקר, תקפים וחלים על הכל
    ערך חיי האדם היום בצבאנו נמכר בחיסול בזיל הזול !
    את המציאות אפשר תמיד לצבוע וורוד ועובדות ניתן להטות
    ''הדג מן הראש מסריח !'' ...ישיחו ...יאמרו הבריות
    מיטב נוער צעיר ובריא בשיא פריחת עלומיו
    על חטאי ושגיאות מפקדיו ישלם בחייו
    דור שואף דרור... צמא חיים... חופשי... רענן...
    נרמס, נהרס, נדרס ונגרס באמצעות גוף מסואב שאנן
    נופל שדוד ...ללא קרב מניח הנשק ...למולך מוקרב כקורבן !
    אבות אכלו בוסר וחיי בנים יִכְלוּ טרם זמן
    ''כי במותם הם ציוו לנו...'' יחרוק התקליט הישן...
    הולך סובב לו הרוח ועל סביבותיו שב
    קדיש על הבן יאמר כבר לבטח האב
    אין חדש תחת השמש

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    צריך לנקות את האורוות בחיל. אפילו בגיבושים הם עושים (ל''ת)

    שטויות, 24/08/06 08:09

    הגב לתגובה זו

    • 38 אולי תסתום? אין שום סיבה שחייל לא יעמוד במסע קצר בשעת בקר מוקדמת

      זה לא נבע מאותו, 24/08/06 11:04

      יתכן שהיתה בעיה אחרת רפואית , אבל מסע של שעתיים בבקר מוקדם עם שתייה מספיקת לא מביא למוות

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    בחור חמוד (רואים). יהי זכרון ברוך. (ל''ת)

    משתתף בצערכם, 24/08/06 08:05

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    עוד סיבה לטייח צהל לא מאים לך לבגוד בנו

    דרור, 24/08/06 08:01

    עומס חום מי נתן את ההוראה לבצע הכל בכל מזג אויר

    עוד סיבה לוועדת חקירה לבדיקת השיקולים אחרי שכבר נעשה איפה החקירה לפני

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    עצוב נורא. משתתפים בצערכם (ל''ת)

    ריה, 24/08/06 07:59

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    עובדות שגויות

    שייקה, 24/08/06 07:55

    סרן מוטי שרון ז''ל נהרג כשהניח את אבן הגבול בגבול ישראל מצרים.
    ראו כתבה:
    http://www.iaf.org.il/Templates/Journal/Journal.In.aspx?lang=HE&lobbyID=50&folderID=465&subfolderID=467&docfolderID=468&docID=18666

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    מסתירים פה משהו...

    צבי, 24/08/06 07:54

    איך בחור כמו בתמונה הולך כך סתם.לא יתכן שימות כך.אולי החברים יודעים את האמת.נראה בחור כארז ממש עצוב. יהי זכרו ברוך.

    הגב לתגובה זו

    • מְדִינָה מִקְרִית

      אלכס, 25/08/06 00:01

      מְדִינָה מִקְרִית
      שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
      אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
      מְדִינָה לְמַרְאִית.

      מְדִינָה עִיזִית,
      נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
      אֲחוּזַת תְּזָזִית,
      יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

      עַם מְנוּוָן,
      מעֲרָכָיו מְרוּקָן
      אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
      רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

      חֶבְרָה אֲרוּרָה
      מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
      רָעָה וגְרוּעָה
      עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.

      מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
      עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
      מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח...
      בְּלִי סוֹלֶת...
      סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    והאמא האלמנה

    מוטי חיפה, 24/08/06 07:48

    כמה שהעולם בו אנו חיים אכזר? לא להשתליח בצבא זה קורא גם על מגרשי הספורט, תנו לצבא לחקור, יהי זכרו של האבא והבן ברוך.

    הגב לתגובה זו

    • אנא ממך, לך תלמד תחילה לכתוב עברית.

      אזרח, 24/08/06 08:44

      רק אחר-כך תעלה את הצעתך שצבא הטיוח ימשיך לחקןר את עצמו.

      הגב לתגובה זו

      • נוּן סופית באמצע המילה?! גם אתה לא יודע עברית (ל''ת)

        מוטי חיפה, 24/08/06 10:03

        הגב לתגובה זו

  • 31.

    תנחומים למשפחה

    המוות הזה, 24/08/06 07:40

    צער רב על מותו של איתי שרון ז''ל.
    קרה בעבר ואין הפקת לקחים. בתנאי מזג האויר קיצוניים כמו אתמול, אסור היה להתאמן בשטח פתוח בשעות החום. הסיכון שמישהו יקרוס וישלם בחייו גדול מידי. סביר שבחיל האויר ימרחו את החקירה.

    הגב לתגובה זו

    • לא רק סביר. בטוח שבחיל האוויר יטאטאו, ימרחו ויטייחו את העובדות. (ל''ת)

      דניאלה, 24/08/06 21:20

      הגב לתגובה זו

    • כשצה''ל מודיע ש''סיבות האסון ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''

      אלכס, 24/08/06 21:24

      כשצה''ל מודיע ש''סיבות האסון ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''


      כשצה''ל מודיע ש''סיבות האסון ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
      אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח
      שהטאטוא הפעם יהא סופי. יסודי. חיובי. גמור. מוחלט ומושלם !
      מריחה, לא בדיחה, עם סימן קריאת חֶלֶם גָדוֹל וְחוֹלָם !
      בצה''ל מוליכים שוֹלָל ב100%- הצלחה (כמעט) את כולם.

      כי כשבצה''ל מודיעים ש...
      ''נסיבות האסון ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
      יודע אתה גם, מה חושבים עליך, האזרח הקטן
      אתה החוּשָם, התֶּרַח, הפֶּתִּי, ההֶדְיוֹט או הַלֶמֶך
      או אתם: הקָשִיש, היָשִיש והנער התָּם
      צה''ל עשה את שֶלוֹ: הִתְרַשֵל... קָבַר וחָתַם.
      ''נערים נפלאים וטובים היו... מה גדולה ויפה הייתה שעתם!''

      אולם אתה ההֶלֶך, העומד מן הצד
      האָדִיש הרָגִיש, האֱוִויל המַחֲרִיש, הנָתִין המתִּיש, האָטוּם המַשְרִיש
      הצַבָּר המַמְחִיש, הגדא הבִּיש, המַמְתִּין לתַּרְחִיש: הבּוֹאֵש, המַבְאִיש, המֵבִיש !
      הנִבְעָר, הנִרְגַּן או המְנוּמְנָם
      טוב תעשה אם תתעורר יום אחד,
      טרם שדברים סוף-סוף יגעו בך גם.
      תשמיע דבריך באופן בָּרוּר.
      לא כמו דוֹבֵר צה''ל: בְּטוֹן מְעוּרְפָּל, מְעוּמְעָם, מְגוּמְגָם.
      אָכֵן חָצִיר. עם לְבָדָד יִשְכּוֹן. סְגוּלָה הוא.
      אין כל סימן בו לדוֹפִי או פְּגָם.

      חייל ! אזרח ! זכור !

      כשבצה''ל מודיעים ש''סיבות האסון לא ייוודעו לעולם...''
      אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח שהטאטוא הפעם יהיה סופי.
      יסודי. חיובי. גמור. מוּחְלָט ומוּשְלָם !
      צה''ל השלים את מלאכתו... הִתְרַשֵל, קָבַר וחָתַם.
      ...וכמו להוסיף חטא על פשע
      מנסים הם בצה''ל להפוך גם אותך למטומטם ! ! !

      תם אך לא נשלם.

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    מי אמר לכם שהוא מת מהתייבשות? אולי היתה בעיה אחרת?שלא אתרו במבדקים? (ל''ת)

    חכו לתשובות, 24/08/06 07:39

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    חובה להתאמן גם בעומס חום. ראו מה קורה בלבנון

    איתי, 24/08/06 07:38

    לצערנו רוב המלחמות הן בחודשי הקייץ. ועל החיילים להיות מוכנים למלחמה גם בעומסי חום קשים. כמו שקרה בלבנון השנה.
    חייל שלא יתאמן בעומסי חום קשים, בזמן קרב יסכן את חייו ואת חיי חבריו, החייל הלא מאומן לא ידע איך להתנהג.
    ''קשה באימונים קל בקרב'' ולא ההפך!!

    הגב לתגובה זו

    • זה גיבוש טייס לא חיל רגלים - טייסים המשימות שלהם באוויר. (ל''ת)

      תחשוב נכון, 24/08/06 08:09

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    בנים יחידים-לא משרתים בקרבי.הגיע הזמן שצה''ל יוציא חוק כזה !

    די להתחכם עם, 24/08/06 07:35

    צה''ל צריך להפסיק להפיל על ההורים שכולים או לילדים יחידים את האחריות והתמודדות עם הילדים שרוצים שיחתמו להם לשירות קרבי.

    במלחמה האחרונה היו שתיים או שלוש אמהות חד הוריות שבן היחיד שלהם נהרג . הבן לחץ והן נכנעו וחתמו ועכשיו נשארו ללא ילדים בכלל . הגיע הזמן להפסיק עם השטות הזו . אם זה יהיה חוק לא יהיו ויכוחים בבבית ואח''כ אמהות שבוכות כל חייהן

    הגב לתגובה זו

    • הוא לא היה בן יחיד.לאמו ילדים נוספים מהחבר שלה. (ל''ת)

      לא מדויק, 24/08/06 08:14

      הגב לתגובה זו

      • אתה לא יודע מה מוגדר בן יחיד.הוא בן יחיד לאביו שנהרג ולאמו . (ל''ת)

        נכד יחיד לסבים, 24/08/06 11:06

        הגב לתגובה זו

    • גם אם לא יחיד הוא בן למשפחה שכולה ולכן נזקק לאישור האם לקרבי , (ל''ת)

      שלא תתמודד עם, 24/08/06 11:07

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    חבל , אבל מספיק להיות יועצים בהכל !!! (ל''ת)

    אזרח, 24/08/06 07:33

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    ''מטילים עליהם (על המפקדים) אחריות שהם לא מסוגלים לעמוד בה. ''

    בתיה, 24/08/06 07:29

    ''מטילים עליהם (על המפקדים) אחריות שהם לא מסוגלים לעמוד בה. איש מהם לא נותן את הדין על הדרך שבה מעבירים פקודות הקובעות חיים ומוות. הם יודעים שבהיותם טובים ונחוצים במערכת, לא יצטרכו לתת את הדין על אסונות. וזה מנוון את הבלמים הטבעיים שלהם. הם עדים לבריחה מאחריות מלמעלה, מהקצונה הגבוהה. זה החינוך המשמעותי ביותר שהם מקבלים'' נעמי אונגר, אמא של ניצן אונגר ז''ל בספרה ''לעצור את הכדור'', הוצאת מערכות.

    הגב לתגובה זו

    • ''לעצור את הכדור'' ע''י נעמי אונגר, ספר חובה (ל''ת)

      למפקדים, 24/08/06 07:52

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    ''מסע ייסורים ארוך בדרך אל האמת...''

    אסתר, 24/08/06 07:28

    ''על כן ראוי לכל אם עבריה השולחת את בנה לצה''ל, לתפור לו בשולי הבגד קופסא קטנה שחורה באמצעותה תתוודע אל האמת אם וכאשר תזדקק לה חס ושלום, ותחסוך מעצמה וממשפחתה מסע ייסורים ארוך בדרך אל האמת...'' רות מור-חיים, אמא של דביר מור-חיים זכרונו לברכה.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    ''תדע כל אם עבריה כי מסרה את בניה לידי מפקדים הראויים לכך''

    דוד, 24/08/06 07:27

    ''תדע כל אם עבריה כי מסרה את בניה לידי מפקדים הראויים לכך'' (ציווה דוד בן-גוריון את צה''ל בראשית דרכו).

    הגב לתגובה זו

    • no 24 you are an idiot

      haim, 24/08/06 07:40

      please who is the .MEFAKED?...its just another boy who is a son of another mother........one day if it did not happen to our young boy it could be him the commander.......please

      הגב לתגובה זו

    • מה עושים כשהמפקדים לא ראויים ? (ל''ת)

      זו הבעייה, 24/08/06 07:55

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''

    שמואל, 24/08/06 07:26

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''

    נילי פלד, אב בית הדין במשפטם של ששת הקצינים והחיילים שהואשמו בהתרשלות אשר גרמה את מותו של אליחי טובים זכרונו לברכה, פנתה לקראת סוף המשפט אל עוזרי דותן, הזוטר שבנאשמים, באומרה: ''תגיד לי עם יד על הלב!''. נעמי, אמו של אליחי טובים ז''ל, הספיקה לקלוט משפט זה של נילי הצופן בחובו את תמצית המשפט כולו. בפנותה אל השופטת שאלה נעמי טובים: ''מדוע אינך פונה גם אל שאר הנאשמים באותה שאלה ?''.
    דומה היה כי לזמן-מה, דיבורה של נילי נעתק כליל מפיה. היא נותרה פעורת-פה, אילמת ונדהמת. בסופה של אותה שתיקה ארוכה הפטירה השופטת: ''טעיתי''.


    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אמור לי ואל תְבַּלֵף
    איך חטאת ? פשעת ? כשלת ?
    בתפקידך כל-כך התרשלת ?

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אמור לי ואל תְחַפֵף
    איך כשלת ? זִלזלת ? נכשלת ?
    כזאת לאילי שלנו עוללת ?

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אֱמוֹר לי אם גם לבך דואב וכואב ?
    האם גם אתה על אִילִי שלנו חושב ?
    איך נמוג לו עולם מלא ואוהב.

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אְמור לי אם גם לבך שטוף כאב ?
    האם גם אותך מייסר המצפון ?
    ובמפקדיך אתה נותן עוד אֵמוּן ? ? ?

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אמור לי ואל תכזב.
    איך התרשלת ? כשלת ? פישלת ?
    לשמור חיי אילי שלנו נכשלת !

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אמור לי ואל תִתְנדֵף
    כיצד לאילי שלנו כך עוללת
    את האשמה מעצמך והלאה גִלְגלת... !

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    בִּצְעוֹד נערינו אֱלי אִימוּנִים

    נתן, 24/08/06 07:23

    אילו משוררנו, נתן אלתרמן, היה חי היום, לא מן הנמנע שהיה צריך לכתוב כך את שירו ''מכל העמים''. השיר מוקדש לשַרְשֶרֶת אֲרוּכָּה-אֲרוּכָּה, נִמְנַעַת ומְיוּתֶּרֶת, פְּרִי רַשְלָנוּת והֶפְקֵרוּת אֲרוּרָה ופּוֹשַעַת בצה''ל, במְדִינָה בְּתוֹך מְדִינָה פּורַעַת-חוֹק שהֵקִים. מְדִינָה בַּעֲלַת נוֹרְמוֹת מוּסָרִיּוֹת מִשֶלָה, חוּקִים מִשֶלָה, חוֹקְרִים מִשֶלָה, תוֹבְעִים מִשֶלָה, שוֹפְטִים מִשֶלָה.


    בִּצְעוֹד נערינו אֱלי אִימוּנִים
    את חמת ישראל לא שמענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורצית בנו.

    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    מסינים, מהודים, מדנים
    אך בצעוד בנינו אל תוך בְּסִיסִים –
    נערים ישראליים, בחוּרִים נְבוֹנִים,
    הם אינם יוֹדְעִים כי דמם לא נחשב בדמים –
    הם לא קוראים לאֵם ולאָב: אל תַבִּיטוּ !

    ורבה דאגה לדרגות ומדים
    וקריירות קצינים פן יוּפסָקוּ
    אך המשך חייהם של קורבנות חפים
    אל אספלט וסלעים יְרוּצָצוּ !

    עיניהם מדברות: אל תַבִּיטוּ, האֵם והאָב,
    אֵיך שוּרוֹת אֲרוּכוֹת הוּנַחְנוּ
    תְמִימִים וצְנוּעִים וידוּעִים לשֵם,
    רק לא טוב לחיים הוּכָנוּ...

    עיניהם מדברות עוד דברים אחדים:
    אֱלוֹהֵי האָבוֹת ידענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורָצִיתָ בנו !

    כי אתה בחרתנו מכל העַמִים
    לְהָרֵג מוּל כִּסֵא כְּבוֹדך,
    ואתה את דָמֵינוּ אוֹסֶף בכַּדִים
    כִּי אֵין לוֹ אוֹסֶף אַחֵר זוּלָתֶך.

    ואתה מְרִיחוֹ כְּמו רֵיחַ פְּרָחִים
    ואתה מְלַטְפוֹ במִטְפַּחַת,
    ואתה תתבענו מידי הַקְצִינִים
    ומידי השותקים גַם יַחַד !

    הגב לתגובה זו

    • השוואה מזעזעת ומיותרת. (ל''ת)

      ליזה, 24/08/06 09:04

      הגב לתגובה זו

      • מונה ליזה ? ? ? (ל''ת)

        אזרח, 24/08/06 21:09

        הגב לתגובה זו

  • 21.

    בחור שגידלו אותו והשקיעו בו וציפו ממנו לראות פירות

    Avi Ecuador, 24/08/06 07:20

    ורק התחיל את חייו הפקידו אותו בידי מפקד אידיוט שחושב שהוא אלוהים אולי ושלקח להם את הפרח.
    מביע צער עמוק למשפחה.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    its easy to blame

    haim, 24/08/06 07:13

    the army,the system what ever.but listen its difficult to say ,but i heard of a man that fell during a trip to the golan.....i heard of pepole who got lost in the negev.............it happens on a random basis.........god its sad,its not fair, its not easy to take,but a young man this week took a wrong turn in netive ayalon.....life is full of this........if we could understand why.............we do not,cama haval al habchur .

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    אי אפשר היה לדחות את הגיבוש - לימים פחות חמים (ל''ת)

    לא הגזמתם, 24/08/06 06:49

    הגב לתגובה זו

    • 19!

      מוטי חיפה, 24/08/06 07:52

      אי אפשר היה לדחות את מלחמות ישראל לימים יותר קרירים? ואים מטילים עליהים משימות בקייץ הלוהט אולי תמליץ שכל לוחם ישא אחריו...מזגן מספיק עם שטויות, חייל ולוחם חייב לעמוד בכל משימה כפוף לנוהלים של שתיה מרובה, יכול להיות שהבעיה אחרת, תנו לצה''ל לחקור זאת,

      הגב לתגובה זו

      • בשביל מה לטרטר טייסים - הרי המסימות שלהם באויר בסופו של דבר.

        טייסים, 24/08/06 08:07

        עוד שהטמפרטורה גבוה שכזאת. כואב לי הלב איך הלך בחור שכזה. חוצפה

        הגב לתגובה זו

  • 18.

    רוע נורא

    עצוב, 24/08/06 06:47

    ברור שאך אחד לא יוותר על חלום חייו ויבקש לנוח בצד (=לעוף מהגיבוש ולוותר על הקורס) עד שנשמתו עומדת לצאת. זה בדיוק מה שקרה ומי שאישר גיבוש כזה ביום שהיה אפשר למות רק מלהוציא את הראש מהחלון, צריך לערוף לו את הראש.
    זאת רק עוד סיבה טובה להעיף את הרמטכ''ל ושר הביטחון.
    או שתחפשו שוב את הש.ג.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    נא לא להאשים ישר את המפקדים

    אחד שמכיר מקרוב, 24/08/06 05:00

    הנערים האלה באים עם כזו מוטיבציה לעבור את הגיבוש של סיירות או קורס טייס ויעשו הכל כדי לעבור אותו. וזה כולל לא להראות חולשה כלשהי ולהסתיר מומים או פגמים.

    הגב לתגובה זו

    • ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''

      בנימין, 24/08/06 17:25

      ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''

      ''מטילים עליהם (על המפקדים) אחריות שהם לא מסוגלים לעמוד בה. איש מהם לא נותן את הדין על הדרך שבה מעבירים פקודות הקובעות חיים ומוות. הם יודעים שבהיותם טובים ונחוצים במערכת, לא יצטרכו לתת את הדין על אסונות. וזה מנוון את הבלמים הטבעיים שלהם. הם עדים לבריחה מאחריות מלמעלה, מהקצונה הגבוהה. זה החינוך המשמעותי ביותר שהם מקבלים''.
      נעמי אונגר, אמא של ניצן אונגר ז''ל אשר נהרג מכדור תועה במהלך תרגיל בצנחנים בספרה ''לעצור את הכדור'', הוצאת מערכות.
      ''אני כואבת את מריחת חקירת האסון הזה כי היא תביא לעוד מקרי מוות מיותרים. באיזשהו מקום האמנתי, שיתייחסו לאסון הזה ברצינות. הזעזוע הרי היה אדיר. חצי ממשלה ישבה פה בבית. בכירים מהצבא. הושמעו התבטאויות חמורות, וחברי כנסת זעקו, שאסוּר שאסון כזה יחזור. היום, לאחר כל אסון נוסף, אני שומעת בדיוק אותן התבטאויות והבטחות. המסקנות החפוזות של הוועדה, ההדחות, עיסקות הטיעון – כל אלה יצרו בציבור את התחוּשה, שאסון צאלים ארע בשל טעות-אנוש, לא מוּצְתָה אחריות, לא הופקו לקחים אמיתיים איך להתמודד עם רשלנות פושעת ועם זילזול בחיי אדם. ''ברור היה לי שהם לא בסדר אבל ברור היה יותר שהאחראים האמיתיים לא יושבים אתם על הספסל. היה ברור שהמערכת מגלגלת את האשמה על אנשים בדרגת סרן, כשהבעיות הן ברמת ניהול של תא''ל. כגודל הכאב היה גודל הכעס. אני חושבת שאת עיקר הכעס צברתי כלפי התובעת. עיסקות-הטיעון הרתיחו אותי. איזה מסר מעבירים על-ידי עיסקות אלה לציבור ולצה''ל...?''. איילה, רעייתו של רס''ר רמי כץ זכרונו לברכה אשר נהרג באסון צאלים הראשון.

      ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
      אך איש אינו לוקח זאת, חלילה, ברצינות יותר מדי חמורה
      באשר להמשך קידומם הצבאי, אין ספק,
      כי לא יחלוף יום והם יקודמו במהרה... ! ! !
      המוות. השכול. היגון. הכעס. הסבל. הכאב. עובדה גמורה. חתומה.
      גדשה הכוס. הגיעו מים עד נפש. פקע כיס המרה.
      כלום ''הם קיבלו מכתבי אזהרה'' מתיימר להיות מס-מתק-שפתיים ? קלישאה ? אמירה ?

      ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
      לא לחינם פרקליטות המדינה (העורב)
      על הפצ''ר (הזרזיר) שפע הלל ושבחים מרעיפה, מעטירה
      צה''ל ניצח ! ניצלה (בנס?) מדינה !
      לשבט או חסד ייחרץ בעתיד גורלה או דינה ?

      ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
      לכל היותר, יגישו שוב כמה הורים שכולים עתירה לבג''ץ, שִגרה של עוד עתירה...
      מנהיגות הצבא עם קציניה לעולם לא מחמירה...
      ערך שמירת החיים צונח. יורד. נופל נפילה חופשית. מדרדר ומוּזל. מתחסל במכירה.
      ''כי במותם הם ציוו לנו את החיים...''. יחרוק תקליט ישן. אך יש צורך להמשיך בשמירה.

      ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
      לאפס שואף היום ערך חיי-האדם בצבא
      באוצר מילות צה''ל לא קיים מונח המגדיר בוודאות מַהוּת אחריות אישית
      אך יש במילון מושג המסביר מהי:
      רשלנות פושעת. נמנעת. מיותרת. נמהרת. ארורה. טיפשית.

      ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
      מבחינת הצבא, עובדה זו, בהחלט מספיק מרתיעה !
      זורים חול לבריות בעיניים. משלמים מס מתק שפתיים.
      דובר צה''ל מודיע: ''התאונה הבאה תתרחש'' בעוד שעה ? שעתיים ? שבוע ? שבועיים ? יומיים ?

      ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
      מאין ולאן הולכת את, משתרכת, בכבדות מתנהלת לך, השיירה... ?
      רשימת חללים מתארכת... מלאכה מפרכת...
      חזיון שווא ?! כלום אמנם, אכן, באמת ''אין ברירה'' ?
      זר פרחים. רגבי עפר. את חפירה. אדמה. רב. קדיש. ''אל מלא רחמים''.
      אם ואב. אח ואחות. מגש כסף. נער. נערה.
      יש שקיבלו מכתבי אזהרה... יש שעבורם אין כבר דרך חזרה.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    להתפוצץ!! מי המטומטם שלא עצר את הגיבוש

    תמר, 24/08/06 03:19

    בימי עומסי החום הללו?
    למי זה תרם, את מי זה הציל כשהמשיכו כאילו כלום?
    כ''כ הרבה מקרים בהם הוכח שלגוף האדם יש מגבלות.
    גם אם היו מצליחים להצילו, גם אם זה היה מסתיים בהתייבשות קלה וגם אם לא היה קורה דבר - הרי זו שערוריה!

    אסון נוראי!
    והטרגדיה ענקית ומתעצמת בהיותו בן לנופל.

    אביו, מוטי שרון ז''ל, נהרג ב 29/12/1988, בעת הנחת אבן גבול בגבול עם מצריים. המסוק בו טס וביצע את הורדת האבן הכבדה, נפל והתרסק.
    הלב פשוט לא עומד בזה.
    נורא, איום ונורא!!

    הגב לתגובה זו

    • זה אכן נורא ואיום

      רס''ן ב', 24/08/06 05:28

      אבל יחד עם זאת, אי אפשר לעשות פוס בגלל תנאי מז''א כאלה אחרים.
      תארי לך שאותו בחורצ'יק היה מסיים את הגיבוש בהצלחה מסיים את הקורס מוכשר כטייס קרב ויוצא לגיחה מסוג זה או אחר מעל לארץ אויב. במהלך הגיחה היה לא עלינו מופל באותם תנאי מז''א. האם גם אז היית מצפה ממנו שיפסיק את כל פעילותו ? האם לא היית מצפה מח''א לרכז מאמץ (כגוף וכלוחמים בודדים, פיזי נפשי ומערכתי) בכדי להצילו ?
      ככל שהאבידה הזאת כואבת, יש לחקור מדוע נפטר הבחור ולהפיק את מירב הלקחים המתבקשים.
      אין לעצור פעילות ולו גם לרגע אחד.
      יהי זיכרו ברוך

      הגב לתגובה זו

      • רס''ן אבל אידיוט. לוא זה היה בנך היית (ל''ת)

        אב שכול אידיוט, 24/08/06 08:25

        הגב לתגובה זו

        • לרס''ן ב' - מצטרף לדעתו של המגיב. גם לדעתי אתה מטומטם. (ל''ת)

          אזרח, 24/08/06 21:18

          הגב לתגובה זו

    • תודה על האינפורמציה (ל''ת)

      הלב כואב, 24/08/06 07:00

      הגב לתגובה זו

      • ''נטביע בהם את הפחד, שלהם זה עומד לקרות. ''

        אסתר, 24/08/06 21:17

        ''נטביע בהם את הפחד, שלהם זה עומד לקרות. שכל אחד מהם יאמר על ניצן: זה הבן שלי. שיאמר על צביקה: אני האב, זה קורה לי. יש לנו תפקיד איום באכזריותו, להדביק אנשים עייפי מלחמות בחרדה שאצלם היום או מחר...'' נעמי אונגר, אמא של ניצן אשר נהרג מכדור תועה במהלך תרגיל בצנחנים בספרה 'לעצור את הכדור', הוצאת מערכות, עמוד 40.

        הגב לתגובה זו

  • 15.

    עצוב, נצבט הלב. (ל''ת)

    אזרח מן השורה, 24/08/06 03:08

    הגב לתגובה זו

    • רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

      שאול, 25/08/06 00:10

      רְאִי, אֲדָמָה

      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !
      בְּחֵיקֵךְ, מְלוֹן-בְּרָכָה, מְעוֹן סֵתֶר, זֶרַע טָמַנּוּ... לא עוֹד
      פְּנִינֵי זְגוּגִיוֹת שֶל כּוּסֶּמֶת, זֶרַע חִטָּה כְּבֵדָה,
      גַּרְגֵּר שְעוֹרָה, חֲתוּל כֶּתֶם, שִיבּוֹלֶת-שוּעָל חֲרֵדָה.

      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד :
      פִּרְחֵי פְרָחִים בָּךְ טָמַנּוּ רַעֲנַנִּים וּבְהוֹד,
      אֲשֶר נְשָקָתַם הַשֶּמֶש מִנְּשִיקָתָה רִאשוֹנָה,
      מַצְנִיעַ חֵן עִם יְפֵה קֶלַח, קְטוֹרֶת כּוֹסוֹ נְכוֹנָה.
      וְעַד שֶיָדְעוּ צָהֳרַיִם בְּעֶצֶם הַצַּעַר הַתָּם,
      וּבְטֶרֶם רָווּ טַל שֶל בּוֹקֶר בַּחֲלוֹמוֹת-אוֹר נִבְטָם.

      הֵא לָך הַטּוֹבִים בְּבָנֵינוּ, נוֹעַר טְהוֹר חֲלוֹמוֹת,
      בָּרֵי לֵב, נְקִיֵּי כַפַּיִם, טֶרֶם חֶלְאַת אֲדָמוֹת,
      וְאֶרֶג יוֹמָם עוֹדוֹ שֶתִי, אֶרֶג תִּקְווֹת יוֹם יָבוֹא,
      אֵין לָנוּ טוֹבִים מִכָּל אֵלֶּה. אַתְּ הֲרָאִית ? וְאֵיפה ?

      וְאַתְּ תְּכַסִּי עַל כָּל אֵלֶּה. יַעַל הַצֶּמַח בְּעִתוֹ !
      מֵאָה שְעָרִים הוֹד וָכוֹחַ, קוֹדֶש לְעַם מְכוֹרָתוֹ !
      בָּרוּך קָרְבָּנָם בְּסוֹד מָוֶת, כּוֹפֶר חַיֵינוּ בְּהוֹד...
      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

      שאול טשרניחובסקי

      תל-אביב, 3.9.1938

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    אחת מהשיכבה של איתי ז''ל=(

    מיטל, 24/08/06 02:25

    שיר לזכרו של איתי שרון ז''ל

    דיי אני לא מאמינה
    ובטח שגם לא מעכלת
    איך פתאום נעלמת
    נעלמת ויותר לא תחזור=(
    פרשת כנפיים
    ועפת לשמיים
    מלאך עם נוכחות עצומה
    שלא היה אפשר לפספס אותו
    אפילו לדקה
    איתי-אתה תחסר לנו מאוד
    ליבינו עדיין כואב ועצוב
    הזכרונות הצחוקים והתמונות
    ישארו בליבינו לעד
    כי אותך אנחנו לא נשכח לעולם
    כל מקום שנלך
    כל דרך שנעבור
    אותך תמיד נזכר.

    יהי זיכרו ברוך...אמן
    ת.נ.צ.ב.ה


    הגב לתגובה זו

    • למיטל...

      תושב חיפה, 24/08/06 03:24

      יש בדברים שלך כל כך הרבה תמימות ויופי, באהבה הזו לחבר - אהבה של ילדים, ילדים שהם מלח הארץ, מזכרון יעקוב.

      שלא תדעו עוד צער והיו חזקים!!

      אתם האור של המדינה שלנו!!

      הגב לתגובה זו

    • מתאים לפלייליסט של גלגל''צ ?... (ל''ת)

      MISTER DJ, 24/08/06 15:50

      הגב לתגובה זו

      • מה זה פלייליסט של גלגל''צ?? (ל''ת)

        מיטל, 24/08/06 19:53

        הגב לתגובה זו

      • מה זה לפלייליסט של גלגל''צ?? (ל''ת)

        מיטל, 24/08/06 20:22

        הגב לתגובה זו

  • 13.

    הבחור לא יגשים חלום, איזה חורה בלב

    אביעד, 24/08/06 01:16

    יהיו זכרו ברוך.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    על תסיקו מסקנות חפוזות

    אחד שעבר אירוע, 24/08/06 01:05

    כאחד שעבר אירוע של מכת חום בצבא אני יכול להעיד:
    * הייתי בכושר טוב לפני
    * שתיתי ליטר מים לפני הפעילות
    * בצענו פעילות בדרגת קושי בינונית
    * לא היו סימנים קודמים
    אבל:
    * היה עומס חום כבד (גם חודש אוגוסט)
    * הרגשתי עייפות (דבר נורמלי ביותר לחייל באימונים)
    * היתה לי היפר-מוטיבציה (יתכן והדחקתי סימנים מקדימים)
    לאחר שארע לי מכת חום, מה שהציל אותי היתה הקירבה לבסיס והעבודה של הצוות הרפואי.
    עברתי תחקיר של חייל רפואה ולא הצליחו לגלות את הסיבה למה זה קרא לי מבין יתר 100 החיילים האחרים. האפשרות שהועלתה היא שהייתי חולה כבר בתחילת הפעילות...

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    what the hell is wrong /

    ornit, 24/08/06 00:45

    it is hot hot why to stress them like that ?what is ahppining to our army

    yehi zichro baruch

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    הסוף יגיע כאשר המפקדים יפסיקו לחשוב שהם האלו הים (ל''ת)

    יואב, 24/08/06 00:31

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    יהי זיכרו ברוך

    חני, 24/08/06 00:29

    ;-(

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    מקרה טרגי

    שמחה, 24/08/06 00:26

    לא פשלה ולא בטיח,לפי התאור גם
    איש בקרת מןינגט לא היה עוזר
    כנראה שמדובר באנומליה של כלי דם במוח שבמוקדם או מאוחר היה קורה בזמן מאמץ . והסכוי להציל מקרה כזה הוא כמעט אפסי.

    הגב לתגובה זו

    • הנה עוד גאון גדול - ד''ר ''דיאגנוזה לפי כתבה''!!! (ל''ת)

      יוחחחח-נן, 24/08/06 03:19

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    כואב הלב

    אזרח, 24/08/06 00:24

    כל כך מצער לשמוע שבחור כה צעיר איבד את חייו בגלל קורס כזה או אחר. אולי צריך לבדוק יותר יסודית את עמידות המועמדים לפני שמייבשים אותם בשטח, או לעבור אימונים יותר הדרגתיים כדי לסנן מועמדים לפני שמותחים אותם עד הסוף. משהו לא בסדר במערכת. עוד מקרה נוסף לרשימה של בעיות בחיל האויר. מקווה מאוד לא לקרוא עוד יומיים על סקנדל נוסף בחיל האויר.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    עם כל הכבוד...

    מישהי, 24/08/06 00:12

    אני חושבת שהנער היה צריך לשים קצת יותר תשומת לב לכמות המים שהוא שתה בהתחשב בנסיבות.. אי אפשר להאשים את כולם ולא להסתכל על הנער...

    הגב לתגובה זו

    • עם כל הכבוד אלייך,

      דניאל, 24/08/06 03:02

      איתי היה בחור זהב. וכל מה שמספרים פה לא מדויק בכלל. איתי חש לא בטוב, התעלף, נח בצד, וביקש לחזור באמת כדי להגשים את החלום שלו מילדות. להיות טייס כמו אבא. אשמת המפקדים בלבד שאיפשרו לו לחזור.
      את מביישת את זכרו כשאת מאשימה אותו בזה. את בנאדם קטן

      הגב לתגובה זו

      • לדניאל...

        תושב חיפה, 24/08/06 03:16

        אני קורא את תגובתך ואת הלויאליות שלך לחברך הטוב שמת. ויש בדבריך הערכה רבה כל כך.

        אתם מלח הארץ של המדינה הזו ובזכותכם היא עומדת על תילה.

        יהי זכרו ברוך, ושאתם החברים והמשפחה של איתי - לא תדעו עוד צער!!

        הגב לתגובה זו

    • אל תשכחי שהוא בסך הכל היה ילד שהופך לגבר

      Avi Ecuador, 24/08/06 04:24

      רצה לתרום ולא חשב על המוות, צריכים להיות עם הילדים האלה רופאים שבודקים אותם ועם הנסיון וההבנה שלהם יודעים להבחין בבעיות שיכולות לקרות.
      בסך הכל אם הבחור היה ז'ובניק היה חוזר לביתו בשלום ותורם לפי יכולתו.

      הגב לתגובה זו

    • כן, שכחתי להוסיף

      Avi Ecuador, 24/08/06 05:46

      אם היה לו אבא אולמרט אולי היה משיג לו מקום בארצות הברית, קצת יותר בטוח.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    יש לוותר על אימונים בעומסי חום כאלה.

    סטודנט, 24/08/06 00:09

    לא יכול להיות ששוב ושוב אנשים מתים בגלל חוסר אחריות של ממונים עליהם.

    אם חם מידי או קר מידי - דוחים את האימון.

    זה לא פעם ראשונה שזה קורה
    בוא נדאג שזוהי תהיה הפעם האחרונה

    קצת אחריות של המפקדים לא תזיק.

    זאת לא בושה לעצור אימון בגלל חום עז או קר עז.

    הגב לתגובה זו

    • לא, נו באמת?! מה, נשלח עכשיו מכתבים שוב לכולם??'' (ל''ת)

      איזבל, 24/08/06 03:12

      הגב לתגובה זו

      • העניין הוא שמלחמות קורות גם בקיץ ואז נפלט טייס וצריך לנווט בחום

        וללמוד לדאוג, 24/08/06 07:38

        הרעיון הוא ללמוד להתמודד גם בחום. לכן השאלה האם הדכירו אותם איך מתנהגים בחום כזה ואם שמרו עליהם שימלאו אחר הכללים ..

        הגב לתגובה זו

        • עוד לא ראיתי טייס שניפלט

          יודע דבר, 24/08/06 08:09

          והיה צריך לנווט ,או שחיצו אותו תחת אש, או שאספו אותו מהר מאוד לשבי,אז אל תבלבלו את המוח,רוב הפעילות שלהם היא עם מיזוג.ולכן יש למתן את הפעילות במזג אויר שהיה

          הגב לתגובה זו

          • אז אתה אומר שטייסים לא צריכים לדעת לנווט על הקרקע ? זה חידוש (ל''ת)

            תחסוך לח''א הרבה, 24/08/06 12:14

            הגב לתגובה זו

            • לא אמרתי שלא צריך ללמוד לנווט

              יודע דבר, 24/08/06 14:07

              מעטים הימים שהטמפרטורות כאלה אם בכלל.ונכון שקשה באימונים וקל בקרב.אבל אם יש יום עם מזג אויר חריג יש אפשרות להתחשבות.במיוחד ואני חוזר בשבילך!עוד לא שמעתי על טייס שפלט והיה צריך לנווט יותר מקילומטר,או שחיל האויר חילץ אותו או שאספו אותו לשבי תוך דקות.
              הבנת ברוך???
              יום טוב וחודש טוב.

              הגב לתגובה זו

            • צודק אחי (ל''ת)

              בראוו, 24/08/06 14:43

              הגב לתגובה זו

    • אתה צודק!

      יוגב לפני חפש''ש, 24/08/06 08:00

      נסארללה והנייה לא פועלים בתנאי חום או קור קיצוניים ולכן מיותר לקיים אימונים בתנאים כאלה נכון?

      הגב לתגובה זו

    • הם אינם יוֹדְעִים כי דמם אֵינוֹ נחשב בדמים...

      נתן, 25/08/06 00:06

      אילו משוררנו, נתן אלתרמן, היה חי היום, לא מן הנמנע שהיה צריך לכתוב כך את שירו ''מכל העמים''. השיר מוקדש לשַרְשֶרֶת אֲרוּכָּה-אֲרוּכָּה, נִמְנַעַת ומְיוּתֶּרֶת, פְּרִי רַשְלָנוּת והֶפְקֵרוּת אֲרוּרָה ופּוֹשַעַת בצה''ל, במְדִינָה בְּתוֹך מְדִינָה פּורַעַת-חוֹק שהֵקִים. מְדִינָה בַּעֲלַת נוֹרְמוֹת מוּסָרִיּוֹת מִשֶלָה, חוּקִים מִשֶלָה, חוֹקְרִים מִשֶלָה, תוֹבְעִים מִשֶלָה, שוֹפְטִים מִשֶלָה.

      בִּצְעוֹד נערינו אֱלי אימונים
      את חמת ישראל לא שמענו
      כי אתה בחרתנו מכל העמים
      אהבת אותנו ורצית בנו.

      כי אתה בחרתנו מכל העמים
      מסינים, מהודים, מדנים
      אך בצעוד בנינו אל תוך בְּסִיסִים –
      נערים ישראליים, בחוּרִים נְבוֹנִים,
      הם אינם יוֹדְעִים כי דמם אֵינוֹ נחשב בדמים...
      הם לא אומרים למשפחתם: אל תַבִּיטוּ !

      ורבה דאגה לדרגות ומדים
      וקריירות קצינים פן יוּפסָקוּ
      אך המשך חייהם של קורבנות חפים
      על אספלט, טרשים וסלעים יְקוּפְּדוּ !

      עיניהם מדברות: אל תַבִּיטוּ, האֵם, הבן, האָב והבת,
      אֵיך שוּרוֹת אֲרוּכוֹת הוּנַחְנוּ
      תְמִימִים וצְנוּעִים וידוּעִים לשֵם,
      רק לא טוב לחיים הוּכָנוּ...

      עיניהם מדברות עוד דברים אחדים:
      אֱלוֹהֵי האָבוֹת ידענו
      כי אתה בחרתנו מכל העמים
      אהבת אותנו ורָצִיתָ בנו !

      כי אתה בחרתנו מכל העַמִים
      לְהָרֵג מוּל כִּסֵא כְּבוֹדך,
      ואתה את דָמֵינוּ אוֹסֶף בכַּדִים
      כִּי אֵין לוֹ אוֹסֶף אַחֵר זוּלָתֶך.

      ואתה מְרִיחוֹ כְּמו רֵיחַ פְּרָחִים
      ואתה מְלַטְפוֹ במִטְפַּחַת,
      ואתה תתבענו מידי הַפּוֹלִיטִיקָאִים
      ומידי השוֹתְקִים גַם יַחַד !

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    כאשר מקצצים באנשי מילואים...

    חסוי, 23/08/06 23:52

    כל גיבוש בעבר היו צמודים אנשי ביקורת מוינגייט לאורך כל הגיבוש, לפני שלש שנים קוצצו המשאבים ואלו התוצאות המרות , לצערי הרב
    בקר במיל...

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    יהי זכרך ברוך

    למשפחה היקרה, 23/08/06 23:51

    צריך לבדוק אפשרות לבטל פעילויות מאומצות בימים של עומסי חום כבדים.

    הגב לתגובה זו

    • כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר''

      אלכס, 25/08/06 00:08

      כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר''

      ''בעצב תלדי בנים'' (בראשית, ג', ט''ז)

      כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר...''
      אתם יודעים, עד כמה, ביניהם לביניכם - רב וגדול הוא הפַּעַר
      הן כְּסִיל לא יבין זאת... לא אֱווִיל... לא שוֹטֶה... וודאי לא אִיש בַּעַר
      סָגוּר הלב ונָעוּל... מוּגָף לוֹ השַעַר.

      כי כשהם אומרים לכם: ''אנחנו כל-כך משתתפים בצַעַר...''
      אתם מרגישים עד כמה כבד היגון, עמוקה התהום, רחב הוא הפַּעַר
      אמת כּוֹאֶבֶת. נוֹקֶבֶת. חוֹצֶבֶת. צוֹרֶבֶת. דוֹאֶבֶת. שוֹאֶבֶת. חוֹתֶכֶת כתַּעַר.
      כְּלוּם אָכֵן, בְּאֱמֶת וּבְּתָמִים, זֶהוּ מַגָּש הכֶּסֶף, שאליו נתכוונו הנַעֲרָה והנַעַר ?

      לֵילוֹת קְרִירִים... לֵילוֹת קָרִים... לֵילוֹת יְקָרִים...
      לֵילוֹת קְפוּאִים... לֵילוֹת צוֹנְנִים... לֵילוֹת מַקְפִּיאִים...
      לֵילוֹת סוּמִים... לֵילוֹת חֲמוּסִים... לֵילוֹת כְּמוּסִים...
      לֵילוֹת טְרוּפִים... לֵילוֹת קְטוּפִים... לֵילוֹת רְדוּפִים...
      לֵילוֹת שְקוּפִים... לֵילוֹת כְּסוּפִים... הלְבָנָה חצי-סַהַר
      רוֹגֵש הלֵב והוֹמֶה... מָלֵא רוּחוֹת סַעַר
      הֵן איש חָכָם לא יבין זאת... לא שוֹטֶה... אף לא איש בַּעַר
      אָטוּם הלֵב וחָתוּם... איש לא יבוא בּוֹ, בשַעַר.

      כי כשהם מאחלים לָך, לְך, לכם: ''הלוואי שלא תדעו עוד צַעַר''
      אתם יודעים... עמוק בתוך הלב פנימה...
      כי מרוב קורבנות...
      הם אינם מסוגלים אפילו
      ...לראות את היער.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    שוב אותה טעות חוזרת שוב

    איל, 23/08/06 23:49

    בעבר היו מקרים דומים של התיבשות ומות מיותר
    של ילדים חילים מתי בצבא הגנה לישראל יתחילו לחשוב יותר רחוק מצל הטנק

    הגב לתגובה זו

    • תשובתי אליך:''כשתתחיל להשתמש בניקוד.....'' (ל''ת)

      איל, 24/08/06 03:09

      הגב לתגובה זו

    • גם בצל הטנק לא תמיד חושבים

      אור, 24/08/06 06:05

      אל תזלזל בטנקיסטים. הם מלח הארץ, וראה את סיפורי הגבורה שלהם מהמלחמה האחרונה.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    שוב פאשלה של מפקדים בחיל האוויר

    מני, 23/08/06 23:31

    מתי יתחילו בחיל האוויר לעשות בדק בית רציני , כל שבוע סיפור חדש.

    רק היום פורסם על רס''ן טייס בכיר שנזרק מהחיל בגלל סמים

    הגב לתגובה זו

    • מני, מחפשים מפקדים. אתה ופרץ בראש הרשימה (ל''ת)

      ע, 24/08/06 02:13

      הגב לתגובה זו