• 102.

    כמו שרמון יחקור את קצב ו/או להפך (ל''ת)

    מאור, 23/08/06 23:39

    הגב לתגובה זו

  • 101.

    זאת לא המנהיגות, זו השיטה

    שמואל קופר, 22/08/06 11:20

    השאלה היא לא אם אולמרט צריך ללכת. על תצוגה מבישה כזאל של מנהיגות בעת חירום, בשעה שהיא המבחן העליון של מנהיג - אין ספק שהוא צריך ללכת.

    אבל השאלה היא לא אם הוא ילך ואיך הוא ילך. השאלה היא אם יש מישהו שיבוא במקומו. התשובה היא לא. כי הכשלון הזה הוא לא בלעדי לאולמרט. גם לא לפרץ וחלוץ שאחראים כמוהו למחדל. הכשלון הוא של כל השיטה הציונית.

    הרציו מאחורי הקמת מדינת ישראל ע''י התנועה הציונית היה שזאת הדרך להבטיח מקלט בטוח לעם היהודי ולחסל את האנטישמיות פעם אחת ולתמיד. ''עם ככל העמים'' ב''מדינה ככל המדינות'' הוצג כנוסחה שתעשה את הטריק.

    עוד לפני המלחמה הנוכחית, היה ברור שזה נכשל. הציונות הקימה בארץ ישראל את הגטו היהודי הגדול ביותר אי פעם, עם חמשה מיליון יהודים נתונים במצור של מאות מיליוני ערבים ומוסלמים חמושים מכף רגל עד ראש המנסים בכל עת ושעה לחסל את היהודים כאן. המקום המסוכן ביותר כיום בעולם ליהודי כיהודי הוא דווקא במדינה הזאת, שנועדה להבטיח את קיומו.

    המלחמה הנוכחית רק העצימה והוציאה לפועל את האמור לעיל. קרוב למיליון יהודים הישובים חודש במקלטים תחת מטר אלפי טילים הנוחת על ראשם ועוד כחצי מיליון הופכים פליטים בארצם שלהם, ואחרי חודש של לחימה לא מצליח הצבא לשנות את המצב וכל אותם אזרחים, פלוס אזרחי המרכז, ממשיכים להיות בני ערובה תחת אותו איום עד לסיבוב הבא, כאשר אז עשויים להצטרף לחינגא מאות, או אלפי טילים סוריים ואיראנים, חלקם חמושים בראשי נפץ לא קונבציונליים, ואולי גם המצרים והירדנים אם תהיה שם הפיכה איסלמית - כל זה הוא ההמחשה האולטימטיבית לכשלון הציונות.

    גם בפתרון הבעיה האנטישמית נכשלה הציונות כשלון חרוץ. אפשר לצעוק בלי הרף ''הסברה, הסברה!'', אבל זה לא הסברה. זאת אנטשימיות, הפעם במסווה של אנטי-ציונות. כאשר כמעט כל העולם מצדד בתוקפנות גלויה ובוטה של טרוריסטים נגד אזרחים שלווים, ללא כל פרובוקציה, הסיבה היא אחת. זהות הקרבנות. יהודים. מרבית העולם רוצה לראות את היהודים מתים. ולא משנה העובדה שאלו יהודים שמתכחשים ליהדותם והקימו מדינה חילונית למהדרין, מדינה ככל המדינות. המדינה הזו לא רק שלא פתרה את בעית האנטישמיות, אלא הפכה למחולל האנטישמיות מס' 1 כיום בעולם.

    הציונות לא הבינה את המהות האמיתית, הרוחנית, של היהודי ולכן לא את ההתנגדות אליו מצד אומות העולם. נכון, אולמרט נכשל. אבל אם הוא ילך זה לא יעזור. הציונות נכשלה, ומה שיעזור הוא רק הודאה בכשלון הזה ונטילת עצה מצד המנהיגים האמיתיים של העם היהודי, אלה שנווטו אותו במהלך כל ההיסטוריה, כיצד לחלץ עצמנו מן הביצה הזאת שלתוכה השקיעה הציונות חמשה מיליון יהודים.

    הגב לתגובה זו

  • 100.

    שחק-תחזור לנוח בגינה (ל''ת)

    ..., 22/08/06 10:19

    הגב לתגובה זו

  • 99.

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''

    אלכס, 22/08/06 09:33

    ''תגיד לי עם יד על הלב.. .!''

    השיר מוקדש לסמ''ר אורי גרוסמן זכרונו לברכה ולחיילינו אשר הקריבו נפשם ונפלו בלבנון מלחמה אליה יצאה ישראל בלתי ערוכה ולחלוטין בלתי מוכנה הן מבחינת החזית והן מבחינת העורף. ''הטיעון לפיו נוכחות ישראלית בליטני תמנע ירי טילים על ישראל, הוא אחיזת עיניים. גם הטיעון שאומר שאסור לתת לחיזבאללה הרגשה של ביטחון הוא כבר מזמן לא אקטואלי. חיזבאללה רוצה להעמיק עוד ועוד את השקיעה שלנו בביצה של לבנון. ההסתבכות שלנו היא סם החיים של חיזבאללה, זו סיבת הקיום שלה שבגללה התהוותה ונוצרה התנועה הזו. ...אנחנו מוכרחים להביט שלושה צעדים קדימה ולא לכיוון הרגיל, לא לתגובה האינסטינקטיבית המוכרת של צורת הלחימה בישראל - שמה שלא הולך בכוח, יילך בהרבה יותר כוח. כוח, במקרה הזה, ילבה את השנאה לישראל באזור, בעולם כולו ואולי חלילה דווקא המצב שניצור יביא עלינו את המלחמה הבאה ויידרדר את המזרח התיכון למלחמה אזורית כוללת''. דוד גרוסמן, אבא של אורי זכרונו לברכה.

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אמור לי ואל תְבַּלֵף
    איך חטאת ? פשעת ? כשלת ?
    בתפקידך כל-כך התרשלת ?

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אמור לי ואל תְחַפֵף
    איך כשלת ? זִלזלת ? נכשלת ?
    כזאת לאוּרִי שלנו עוללת ?

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמוֹר לי אם גם לבך דואב וכואב ?
    האם גם אתה על אוּרִי שלנו חושב ?
    איך נָמוֹג לו עולם מלא ואוהב.

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אְמור לי אם גם לבך שטוף כאב ?
    האם גם אותך מייסר המצפון ?
    ובמפקדיך אתה נותן עוד אֵמוּן ? ? ?

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אמור לי ואל תכזב.
    איך התרשלת ? כשלת ? פישלת ?
    לשמור חיי אוּרִי שלנו נכשלת !

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אמור לי ואל תִתְנדֵף
    כיצד לאוּרִי שלנו כך עוללת
    את האשמה מעצמך והלאה גִלְגלת... !

    הגב לתגובה זו

  • 98.

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''

    אלכס, 22/08/06 09:32

    ''תגיד לי עם יד על הלב.. .!''

    השיר מוקדש לסמ''ר אורי גרוסמן זכרונו לברכה ולחיילינו אשר הקריבו נפשם ונפלו בלבנון מלחמה אליה יצאה ישראל בלתי ערוכה ולחלוטין בלתי מוכנה הן מבחינת החזית והן מבחינת העורף. ''הטיעון לפיו נוכחות ישראלית בליטני תמנע ירי טילים על ישראל, הוא אחיזת עיניים. גם הטיעון שאומר שאסור לתת לחיזבאללה הרגשה של ביטחון הוא כבר מזמן לא אקטואלי. חיזבאללה רוצה להעמיק עוד ועוד את השקיעה שלנו בביצה של לבנון. ההסתבכות שלנו היא סם החיים של חיזבאללה, זו סיבת הקיום שלה שבגללה התהוותה ונוצרה התנועה הזו. ...אנחנו מוכרחים להביט שלושה צעדים קדימה ולא לכיוון הרגיל, לא לתגובה האינסטינקטיבית המוכרת של צורת הלחימה בישראל - שמה שלא הולך בכוח, יילך בהרבה יותר כוח. כוח, במקרה הזה, ילבה את השנאה לישראל באזור, בעולם כולו ואולי חלילה דווקא המצב שניצור יביא עלינו את המלחמה הבאה ויידרדר את המזרח התיכון למלחמה אזורית כוללת''. דוד גרוסמן, אבא של אורי זכרונו לברכה.

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אמור לי ואל תְבַּלֵף
    איך חטאת ? פשעת ? כשלת ?
    בתפקידך כל-כך התרשלת ?

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אמור לי ואל תְחַפֵף
    איך כשלת ? זִלזלת ? נכשלת ?
    כזאת לאוּרִי שלנו עוללת ?

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אֱמוֹר לי אם גם לבך דואב וכואב ?
    האם גם אתה על אוּרִי שלנו חושב ?
    איך נָמוֹג לו עולם מלא ואוהב.

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אְמור לי אם גם לבך שטוף כאב ?
    האם גם אותך מייסר המצפון ?
    ובמפקדיך אתה נותן עוד אֵמוּן ? ? ?

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אמור לי ואל תכזב.
    איך התרשלת ? כשלת ? פישלת ?
    לשמור חיי אוּרִי שלנו נכשלת !

    ''תַגִיד לִי עִם יָד עַל הַלֵב...!''
    אמור לי ואל תִתְנדֵף
    כיצד לאוּרִי שלנו כך עוללת
    את האשמה מעצמך והלאה גִלְגלת... !

    הגב לתגובה זו

  • 97.

    מדוע סוריה עכשיו

    דבקה, 22/08/06 09:27

    אולי תתפלאו לשמוע מדוע חלק מהפוליטיקאים הישראלים שהפסידו את המלחמה נתקפו, משר הביטחון עמיר פרץ, דרך שרת החוץ ציפי ליבני, שמינתה 'פרויקטור' לנושא, ועד השר לביטחון הפנים אבי דיכטר, בסוריה מאניה. לפתע פתאום נתקפו הפוליטיקאים הישראלים בגעגועים למו''מ עם באשר אסד, אשר תמך בסדאם חוסיין לאורך כל הדרך, תומך כבר שלוש שנים בלוחמי הגרילה ואל קעידה בעיראק, ברשתות הטרור של החמס והג'יאהד האיסלמי, הוא גם רצח את ראש ממשלת לבנון לשעבר ראפיק חארירי, ומספק נשק וטילים לחיזבאללה, בעוד חיילי צה''ל נמצאים בלבנון. באשר אסד עצמו בוודאי מתקשה להאמין לגודל הצלחתו, ומלך ערב הסעודית המלך עבדאללה, ונשיא מצרים חוסני מובראק, שהציר אסד, טהרן, ונסראללה, נראה להם כאיום הגדול ביותר עליהם כיום בעולם הערבי, מתפלצים לראות את הפוליטיקאים הישראלים זוחלים במהירות, על מקום אחד, לעבר דמשק.

    אולם כדאי וצריך לשאול מדוע? מה קרה לפתע שהשרים הבכירים הישראלים, רצים לדמשק? לכך יש שתי תשובות,
    שאחת מהן יותר גרועה מהשנייה.

    1. זו היא התשובה הגרועה מהשתיים. השרים הישראלים שהתקשו לראות את ידה הארוכה של איראן מאחורי החמס, שעה שביצעו את ההתנתקות ברצועת עזה, נבהלו כאשר נוכחו לדעת כי גם בלבנון הם עומדים פנים מול פנים עם איראן. כלומר במקום חזית אחת עם איראן, עכשיו יש להם שתי חזיתות כאלה. ואם אסד יממש את איומו, אותו השמיע בנאומו בשבוע שעבר, לפתוח את חזית הגולן, ויש לכך כבר סימנים בשטח, הרי מדיניותם של שרים אלה תסבך את ישראל בשלוש חזיתות עם איראן. לכן צריך לדעתם לפעול מהר מאוד כדי להוציא את אסד מהמשוואה או הציר האיראני הסוגר במהירות על ישראל. זה שיש דרך פשוטה יותר כדי להדוף את המהלכים האיראנים+סוריה+חיזבאללה+חמס+ג'יהאד איסלמי נגד ישראל, והיא להפסיק את מדיניות הוויתורים והנסיגות, שעכשיו לאחר שנכשלה ב-2000 בלבנון, ב-2005 ברצועת עזה, וב-2006 בגדה המערבית, הגיעה סוף סוף לרמת הגולן, זה כמובן לא עולה על דעתם של פרץ, ליבני, ודיכטר, מסיבות פוליטיות אישיות

    הגב לתגובה זו

  • 96.

    אפילו וועדה מחרבנת אולמרט לא מצליח (ל''ת)

    להקים. אז לנהל, 22/08/06 08:52

    הגב לתגובה זו

  • 95.

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''

    בנימין, 22/08/06 08:48

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''

    ''מטילים עליהם (על המפקדים) אחריות שהם לא מסוגלים לעמוד בה. איש מהם לא נותן את הדין על הדרך שבה מעבירים פקודות הקובעות חיים ומוות. הם יודעים שבהיותם טובים ונחוצים במערכת, לא יצטרכו לתת את הדין על אסונות. וזה מנוון את הבלמים הטבעיים שלהם. הם עדים לבריחה מאחריות מלמעלה, מהקצונה הגבוהה. זה החינוך המשמעותי ביותר שהם מקבלים'' נעמי אונגר, אמא של ניצן אונגר ז''ל אשר נהרג מכדור תועה במהלך תרגיל בצנחנים בספרה ''לעצור את הכדור'', הוצאת מערכות.
    ''אם מפקד היה יודע שכשהוא מתכנן תרגיל-אש ולא סוגר אותו מכל הקצוות וקורה אסון – הוא יאכל אותה בגדול – אולי האסון שקרה עכשיו לא היה קורה'' בינה, אחותו של רס''ר רמי כץ ז''ל שנהרג באסון צאלים א'.

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    אך איש אינו לוקח זאת, חלילה, ברצינות יותר מדי חמורה
    באשר להמשך קידומם הצבאי, אין ספק,
    כי לא יחלוף יום והם יקודמו במהרה... ! ! !
    המוות. השכול. היגון. הכעס. הסבל. הכאב. עובדה גמורה. חתומה.
    גדשה הכוס. הגיעו מים עד נפש. פקע כיס המרה.
    כלום ''הם קיבלו מכתבי אזהרה'' מתיימר להיות מס-מתק-שפתיים ? קלישאה ? אמירה ?

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    לא לחינם פרקליטות המדינה (העורב)
    על הפצ''ר (הזרזיר) שפע הלל ושבחים מרעיפה, מעטירה
    צה''ל ניצח ! ניצלה (בנס?) מדינה !
    לשבט או חסד ייחרץ בעתיד גורלה או דינה ?

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    לכל היותר, יגישו שוב כמה הורים שכולים עתירה לבג''ץ, שִגרה של עוד עתירה...
    מנהיגות הצבא עם קציניה לעולם לא מחמירה...
    ערך שמירת החיים צונח. יורד. נופל נפילה חופשית. מדרדר ומוּזל. מתחסל במכירה.
    ''כי במותם הם ציוו לנו את החיים...''. יחרוק תקליט ישן. אך יש צורך להמשיך בשמירה.

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    לאפס שואף היום ערך חיי-האדם בצבא
    באוצר מילות צה''ל לא קיים מונח המגדיר בוודאות מהות אחריות אישית
    אך יש במילון מושג המסביר מהי:
    רשלנות פושעת. נמנעת. מיותרת. נמהרת. ארורה. לבטח טיפשית.

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    מבחינת הצבא, עובדה זו, בהחלט מספיק מרתיעה !
    זורים חול לבריות בעיניים. משלמים מס מתק שפתיים.
    דובר צה''ל מודיע: ''התאונה הבאה תתרחש'' בעוד שעה ? שעתיים ? שבוע ? שבועיים ? יומיים ?

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    מאין ולאן הולכת את, משתרכת, בכבדות מתנהלת לך, השיירה... ?
    רשימת חללים מתארכת... מלאכה מפרכת...
    חזיון שווא ?! כלום אמנם, אכן, באמת ''אין ברירה'' ?
    רגבי עפר. זר פרחים. את חפירה. אדמה. רב. קדיש. ''אל מלא רחמים''.
    אם ואב. אח ואחות. מגש כסף. נער. נערה.

    יש שקיבלו מכתבי אזהרה
    יש שעבורם אין כבר דרך חזרה.

    הגב לתגובה זו

  • 94.

    סיבת הכישלון - קונדוליסה ניהלה את אולמרט הטיפש!

    לא להאמין!!!, 22/08/06 08:23

    מיוחד ובלעדי למקורות הצבאיים ובוושינגטון של תיקדבקה: להלן התשובות המדויקות והמדהימות ל-4 השאלות המציקות ביותר לתושבי מדינת ישראל וחיילי הצבא והמילואים, מה קרה באמת במלחמה? שאלה א: מדוע בשלושת השבועות הראשונים למלחמה בוצעה רק אופנסיבה אווירית, ואנשי המילואים שגויסו ישבו בבסיסים באפס מעשה? תשובה א: משום שראש הממשלה אהוד אולמרט התחייב לשרת החוץ האמריקנית קונדוליסה רייס, שניהלה את המלחמה מטעם הממשל, לבצע רק אופנסיבה אווירית. הרמטכ``ל רב אלוף דן חלוץ הבטיח לאמריקנים כי בגלל הצלחה מבוטחת מראש של האופנסיבה האווירית,`זו תהייה מלחמה קצרה וזולה`. שאלה ב: מדוע לא נהרסו מהאוויר או מהקרקע הבתים בהם נמצאו חולייות הנ``ט והקומנדו של חיזבאללה? תשובה ב: משום שאולמרט התחייב לפני האמריקנים לא לפגוע בתשתיות ובבניינים אזרחיים בלבנון. שאלה ג: מדוע במשך כל המלחמה הפקודות שניתנו לכוחות היו סותרות ומבולבלות? תשובה לשאלה ג: גם כאשר הכוחות הקרקעיים נכנסו סוף סוף ללבנון התנתה רייס תנאי מרכזי אחד. אסור לכוחות צה``ל להגיע עד הליטני. האמריקנים עקבו באמצעות לוויינים אחרי ביצוע הוראה זו. כך קרה כי כל יחידה ישראלית שרק החלה לנוע לכיוון הזה, או שלאמריקנים היה נדמה כי היא נעה `בכיוון הלא נכון`, נבלמה מיד, לפי פקודה מלמעלה. דבר זה יצר התנגשות בין הפקודות שניתנו בפיקוד הצפון ובשטח ובין הפקודות שהגיעו מראש הממשלה באמצעות הרמטכ``ל. היו פעמים כי גם הרמטכ``ל רב אלוף דן חלוץ עצמו, לא הבין בדיוק את פשר הפקודות הניתנות לו על ידי ראש הממשלה. שאלה ד: מדוע לא הייתה אספקה של מים ואוכל? תשובה ד: השינויים הבלתי פוסקים בפקודות הביאו לשינויים תכופים במיקום היחידות בתוך לבנון. זו היא רק אחת הסיבות שהביאו לכך כי משאיות האוכל והמים לא הגיעו ליעדן. יחידות האספקה והנהגים לא יכלו לאתר אותם. מי שהסתובב באזור גבול ישראל-לבנון בזמן המלחמה יכול היה לראות לא פעם משאיות פורקות, או ליתר דיוק זורקות, אלפי ארוחות חמות בצידי הדרכים או בשדות ריקים. איך כל זה קשור לסוריה מאניה שתקפה את השרים הבכירים בממשלה? להלן הפרטים המלאים:

    הגב לתגובה זו

  • 93.

    מדוע נכשלנו במלחמה - כנסו ותבינו!!!!!

    האמת המרה!!, 22/08/06 08:21

    מיוחד ובלעדי למקורות הצבאיים ובוושינגטון של תיקדבקה: להלן התשובות המדויקות והמדהימות ל-4 השאלות המציקות ביותר לתושבי מדינת ישראל וחיילי הצבא והמילואים, מה קרה באמת במלחמה? שאלה א: מדוע בשלושת השבועות הראשונים למלחמה בוצעה רק אופנסיבה אווירית, ואנשי המילואים שגויסו ישבו בבסיסים באפס מעשה? תשובה א: משום שראש הממשלה אהוד אולמרט התחייב לשרת החוץ האמריקנית קונדוליסה רייס, שניהלה את המלחמה מטעם הממשל, לבצע רק אופנסיבה אווירית. הרמטכ``ל רב אלוף דן חלוץ הבטיח לאמריקנים כי בגלל הצלחה מבוטחת מראש של האופנסיבה האווירית,`זו תהייה מלחמה קצרה וזולה`. שאלה ב: מדוע לא נהרסו מהאוויר או מהקרקע הבתים בהם נמצאו חולייות הנ``ט והקומנדו של חיזבאללה? תשובה ב: משום שאולמרט התחייב לפני האמריקנים לא לפגוע בתשתיות ובבניינים אזרחיים בלבנון. שאלה ג: מדוע במשך כל המלחמה הפקודות שניתנו לכוחות היו סותרות ומבולבלות? תשובה לשאלה ג: גם כאשר הכוחות הקרקעיים נכנסו סוף סוף ללבנון התנתה רייס תנאי מרכזי אחד. אסור לכוחות צה``ל להגיע עד הליטני. האמריקנים עקבו באמצעות לוויינים אחרי ביצוע הוראה זו. כך קרה כי כל יחידה ישראלית שרק החלה לנוע לכיוון הזה, או שלאמריקנים היה נדמה כי היא נעה `בכיוון הלא נכון`, נבלמה מיד, לפי פקודה מלמעלה. דבר זה יצר התנגשות בין הפקודות שניתנו בפיקוד הצפון ובשטח ובין הפקודות שהגיעו מראש הממשלה באמצעות הרמטכ``ל. היו פעמים כי גם הרמטכ``ל רב אלוף דן חלוץ עצמו, לא הבין בדיוק את פשר הפקודות הניתנות לו על ידי ראש הממשלה. שאלה ד: מדוע לא הייתה אספקה של מים ואוכל? תשובה ד: השינויים הבלתי פוסקים בפקודות הביאו לשינויים תכופים במיקום היחידות בתוך לבנון. זו היא רק אחת הסיבות שהביאו לכך כי משאיות האוכל והמים לא הגיעו ליעדן. יחידות האספקה והנהגים לא יכלו לאתר אותם. מי שהסתובב באזור גבול ישראל-לבנון בזמן המלחמה יכול היה לראות לא פעם משאיות פורקות, או ליתר דיוק זורקות, אלפי ארוחות חמות בצידי הדרכים או בשדות ריקים. איך כל זה קשור לסוריה מאניה שתקפה את השרים הבכירים בממשלה? להלן הפרטים המלאים:

    הגב לתגובה זו

    • אתה משכנע בניתוח רוב הכשלים!

      יונה בת יהודה, 22/08/06 10:44

      בזה אתה גם מנקה את אולמרט, זו טעות שדבוקה בנו, זו טעותנו, במקרים רבים ארה''ב חשבה לטובתנו, ויש דוגמאות לכך, אך אנו חייבים שינוי כיוון,אם חפצי חיים אנו!

      הגב לתגובה זו

  • 92.

    ליפקין שחק - ראש וועדה? חה, חה, חה

    אלי, 22/08/06 08:17

    זוכרים את אותו חובבן מצוי, ליפקין, זה האיש שאמר ''נתניהו מסוכן לישראל''? התברר שליפקין וחבורתו - כל אותם חבר'ה בעלי הדם הכחול, חושבים שנולדו להחליט, אלו המסוכנים... אז את החובבן הבלתי מצליחן מינו לעמוד בראש וועדת הטיהור. וואלק, מדינה שלך צחוקים.....

    הגב לתגובה זו

  • 91.

    ''כמו בשואה, מאחורי כל דלת מאמינים שהמכה תדלג ותנחת על אחרים''.

    רות, 22/08/06 08:08

    ''ביודענו שאין מקום בארץ לכאב שלנו ואנו מושבעים להגיד ולדרוש – אמרנו קץ לשתיקה ולוּ במחיר מאבק שיכתוש אותנו, הקורבנות החיים, ואף במחיר קטיעת ההשתייכות לאותה חברה, שקיומה ידרוש שתתלכד נגדנו ותגן על תדמיתה של המדינה. הרי כאן, כמו בשואה, מאחורי כל דלת מאמינים שהמכה תדלג ותנחת על אחרים , ולא פורצים החוּצה לעצור אותה. השואה כתשלובת של ההשתקה וההכחשה שבה אלינו על כל תיסמונותיה''. נעמי אונגר, אמו של ניצן זיכרונו לברכה, אשר נהרג מכדור תועה במהלך תרגיל בצנחנים, בספרה 'לעצור את הכדור', הוצאת 'מערכות'.

    הגב לתגובה זו

    • אֲנִי נושֵא עִמִּי אֶת צַעַר הַשְּתִיקָה,

      אורלנד וזהבי, 22/08/06 19:24

      אֲנִי נושֵא עִמִּי

      אֲנִי נושֵא עִמִּי אֶת צַעַר הַשְּתִיקָה,
      אֶת נוף הָאֵלֶם שֶשָרַפְנוּ אָז מִפַּחַד
      הֲלא אָמַרְתְּ אֵלַי, הָעִיר כּל-כָּך רֵיקָה,
      הֲלא אָמַרְתְּ אֵלַי, נִשְתּוק מְעַט בְּיַחַד.

      בְּחַלונִי קָמְלוּ כְּבָר שושַנֵי הַנוחַם
      בְּחַלונִי נִסְתַּם חֲזון הַמֶּרְחָבִים,
      רַק הָרְחובות עוד מְחַיְּיכִים בִּמְלוא הָרוחַב
      אֶל כָּל אֶשְנָב מוּצָּת בְּאור הָעֲרָבִים.

      בּואִי נֵצֵא שוּב לַחוּצות אותָם הָלַכְנוּ,
      אֶל סַפְסְלֵי הָאֲהוּבִים בְּגַן-הָעִיר,
      אוּלַי נִפְגוש עוד בַּפָּנִים אֲשֶר שָכַחְנוּ,
      אוּלַי נִשְמַע עוד מֵחָדָש אותו הַשִיר.

      בַּחֲלומות הָהֵם עַל הַסָפְסָל הַקַּר
      בַּחֲלומות הָהֵם נַרְדִים אֶת עֲבָרֵנוּ,
      עַד שֶיום אֶחָד, גָּבוהַּ וּמוּכָּר
      יִפּול שוּב בִּנְשִיקות עַל צַּוָוארֵנוּ.


      מילים: יעקב אורלנד
      לחן: דוד זהבי





      הגב לתגובה זו

  • 90.

    ''מיום מותו אני נוסעת לבדי וזועקת את שמו בקולי קולות. ''

    שולה, 22/08/06 08:07

    ''מיום מותו אני נוסעת לבדי וזועקת את שמו בקולי קולות. כל כבישי הארץ מהצפון ועד הדרום שמעו כבר את הזעקה של שמו ושום דבר לא קרה. לפי גודל הזעקה כבר צריך היה לקרות משהו... היום בנוסעי, אני מטה אוזן לקולן של המכוניות. נדמה לי שכל מכונית שניה צועקת. יש לי הרגשה שיבוא הרגע והכבישים לא יבלמו יותר את הזעקות ומישהו יצטרך לשמוע. בינתיים אין בכוחי לעשות דבר. את כל המכתבים כתבתי. החוקים הם שקובעים כרגע. צה''ל יכפה עצמו בדרכו ויעמידנו על המוגמר חוץ מאם יקרה נס חנוכה''.
    שולה מלט זיכרונה לברכה, ''אמא של ילד'', אמו של אמיר מלט זיכרונו לברכה אשר נהרג כתוצאה מ''משחקים'' אותם נהגו ''לשחק'' בבסיס חיל האוויר בחצרים.

    הגב לתגובה זו

    • כשבית המִשְפָּט העֶלְיוֹן שוֹתֵק –

      בנימין, 22/08/06 08:42

      כשבית המִשְפָּט העֶלְיוֹן שוֹתֵק –
      שוּתָּף מָלֵא הוּא לפֶשַע.
      אֶת אֵמוּן העַם בכֵּס הַצֶדֶק
      הוּא שוֹחֵק ומוֹחֵק
      - תְּחִי מַמְלֶכֶת הרֶשַע !

      שְתִיקָה אִילֶמֶת,
      אוֹ שְתִיקָה רוֹעֶמֶת,
      מַשְמָעוּת הִיסְטוֹרִית לָהֶן - אַחַת ויְחִידָה :
      נֶחֱרָץ שוּב גּוֹרָל לשֵבֶט אוֹ חֶסֶד
      שֶל אֵם עִבְרִיָה וּתְּמִימָה.

      הגב לתגובה זו

      • ''מרוב הוד כבודו לא רואים כבר יותר את הצדק...''

        אלכס, 22/08/06 09:11

        מרוב הוד כבודו לא רואים כבר יותר את הצדק...

        ''ונתת לעבדך לב שֹמע לשפוט את-עמך להבין בין-טוב לרע, כי מי יוכל לשפוט את-עמך הכבד הזה''. מלכים א', ג', ט'. שיר זה מוקדש למרבית שופטי בית-הדין ה''גבוה'' ל''צדק''.

        מרוֹב הוֹד כְּבוֹדוֹ לא רוֹאִים כְּבָר יוֹתֵר את האָרֶץ...
        אִיש מבינינו איננו עוֹמֵד כלל בפֶּרֶץ
        רַק שוֹפְטֵי ''העֶלְיוֹן'' בפסיקותיהם
        מֵיטִיבִים, מַפְלִיאִים, מַדְהִימִים בִּיְכוֹלְתָם את הכּל לתָרֵץ
        איש מביניהם אף אֵיננו טוֹבֵל וביָדוֹ שֶרֶץ .

        מִפְּאַת הוֹד כְּבוֹדוֹ ומַעֲמָדוֹ לא רוֹאִים יוֹתֵר את היַעַר
        לא דוּבִּים, לא זְאֵבִים, לא פִּטְרִיוֹת, אֲפִילוּ לא כִּיפָּה אֲדוּמָה
        לא שִלְגִיָה, לא גַמָּדִים, אַף לא, אוּלַי, סתם דְבוֹרָה, תְּאֵנָה, תוּתִּים או פִּרְחֵי-בָּר
        הם שם, ממעל, באַרְמוֹן השֶנְהָב: סְפוּנִים , נִישָאִים, מְדוּשָנִים, מְחוּסָנִים,
        שוֹתְקִים, מְשוּתָקִים (?) מרוּחֲקִים, מְנוּוָנִים (?) מְנוּתָקִים (?),
        אך חֲרִיפִים, מְפוּלְפָּלִים וְחַדִים מִתָּמִיד כַּתער !
        אנחנו כָּאן, על פְּנֵי אֲדָמָה (טוֹבָה?) זו מִתַחַת,
        סוֹפְגֵי מוּסָר תּוֹכֵחָה וגַעַר !
        מִי היה מַאֲמִין, כִּי עד כְּדֵי כך, ביניהם לבינינו
        יִיוָוצֵר כָזֶה, כּה רָחָב ועָמוֹק, אוֹתוֹ פַּעַר ? ? ?
        הֵן כְּסִיל לא יבִין זאת, לא אֱווִיל, לא חָכָם,
        וודאי לא שוֹטֶה או איש בַּעַר
        אֱלוֹהִים, שא-נא תְפִילָה, קַבֵּל מְחִילָה,
        פְּתַח לָנוּ בְּעֵת נְעִילָה את השַעַר .

        מֵחֲמַת הוֹד כְּבוֹד מְאוֹדוֹ ומַעֲמָדוֹ,
        רוּחַ כְּבוֹד אַהֲבַת-האָדָם וחֵירוּתוֹ הפוֹעֶמֶת, יוֹקֶדֶת בִּלְבָבוֹ.
        שוֹכֶנֶת, שוֹרָה, לִפְרָקִים חָבוּיָה (אֲבוּדָה?) מקננת (לבטח?) בְּקוֹדְקוֹדוֹ
        מַעֲלָתוֹ, כְּבוֹד זוּלָתוֹ, תְּזוּנָתוֹ (?), חָזוּתוֹ, חָזוֹנוֹ, מְזוֹנוֹ,
        הֶגְיוֹנוֹ, פִגְיוֹנוֹ, אֲרֶשֶת פָּניו, לְשוֹנוֹ, קִלְשוֹנוֹ,
        שְנִינוּתוֹ, נְחִישוּתוֹ, נִמְרָצוּתוֹ, נֶחֱרָצוּתוֹ, עֶלְיוֹנוּתוֹ, הָגוּתוֹ, דַקּוּתוֹ, יַנְקוּתוֹ,
        מוֹרָשְתוֹ, תוֹרָשְתוֹ, מַחֲרַשְתוֹ, יַבָּשְתוֹ, אִשְתוֹ (?) תִּלְבּוֹשְתוֹ,
        עוֹמֶק אֱנוֹשִיּוּתו, הֵיקֵף תוּשִיָתוֹ,
        מִבְנֶה אִישִיוּתוֹ, עוֹצְמָת יֵישוּתוֹ,
        ...לא רוֹאִים יוֹתֵר את האָרֶץ
        איש מִבֵּינֵינוּ כְּבָר אֵיננוּ עוֹמֵד כְּלָל בפָּרֶץ.

        הגב לתגובה זו

  • 89.

    ממשיכים בחיים כאילו כלום לא קרה....

    אלכס, 22/08/06 08:05

    ממשיכים בחיים כאילו כלום לא קרה....
    כתרנגולות בסופרמרקט, גידלנו עבורכם ילדים, לשם כפרה.
    כפרה על חיינו... עוון כולנו... עוול כלפיהם...
    במדינה ובצה''ל מעולם לא ייחסו חשיבות מיוחדת למשמעות חייהם !
    ילד ...ועוד ילד ...ועוד ילד ...בזרם מתמיד !
    לנֶצַח... לעד... כך תוּבְטַח בעירת נר התמיד...
    מחורבן צאלים השני כבר כמעט אין שומעים יותר על תאונות
    אין מדווחים... אין כותבים... אין מוסרים יותר על התאבדויות
    זה וודאי, אינו אומר בהכרח, שהן אינן קיימות
    בצה''ל פשוט מִתְמָחִים בהסתרת ובהעלמת ראיות
    ההכחשה, הכזב, הטיוח, השקר, תקפים וחלים על הכל
    ערך חיי האדם היום בצבאנו נמכר בחיסול בזיל הזול !
    את המציאות אפשר תמיד לצבוע וורוד ועובדות ניתן להטות
    ''הדג מן הראש מסריח !'' ...ישיחו ...יאמרו הבריות
    מיטב נוער צעיר ובריא בשיא פריחת עלומיו
    על חטאי ושגיאות מפקדיו ישלם בחייו
    דור שואף דרור... צמא חיים... חופשי... רענן...
    נרמס, נהרס, נדרס ונגרס באמצעות גוף מסואב שאנן
    נופל שדוד ...ללא קרב מניח הנשק ...למולך מוקרב כקורבן !
    אבות אכלו בוסר וחיי בנים יִכְלוּ טרם זמן
    ''כי במותם הם ציוו לנו...'' יחרוק התקליט הישן...
    הולך סובב לו הרוח ועל סביבותיו שב
    קדיש על הבן יאמר כבר לבטח האב
    אין חדש תחת השמש
    מה שהיה הוא מה שיהיה: היום, מחר או אמש.
    השמש זרחה... הקָמָה בשלה... וצה''ל שחט
    מי עוד זוכר שפעם חגגנו יחדיו ט''ו בשבט ?

    הגב לתגובה זו

    • אנשים כמוך יוליכונו כצאן לטבח....

      עמית, 22/08/06 10:53

      נבזה עם נשק העט.

      הגב לתגובה זו

    • ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''

      בנימין, 22/08/06 15:23

      ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''

      ''מטילים עליהם (על המפקדים) אחריות שהם לא מסוגלים לעמוד בה. איש מהם לא נותן את הדין על הדרך שבה מעבירים פקודות הקובעות חיים ומוות. הם יודעים שבהיותם טובים ונחוצים במערכת, לא יצטרכו לתת את הדין על אסונות. וזה מנוון את הבלמים הטבעיים שלהם. הם עדים לבריחה מאחריות מלמעלה, מהקצונה הגבוהה. זה החינוך המשמעותי ביותר שהם מקבלים'' נעמי אונגר, אמא של ניצן אונגר ז''ל אשר נהרג מכדור תועה במהלך תרגיל בצנחנים בספרה ''לעצור את הכדור'', הוצאת מערכות.
      ''אם מפקד היה יודע שכשהוא מתכנן תרגיל-אש ולא סוגר אותו מכל הקצוות וקורה אסון – הוא יאכל אותה בגדול – אולי האסון שקרה עכשיו לא היה קורה'' בינה, אחותו של רס''ר רמי כץ ז''ל שנהרג באסון צאלים א'.

      ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
      אך איש אינו לוקח זאת, חלילה, ברצינות יותר מדי חמורה
      באשר להמשך קידומם הצבאי, אין ספק,
      כי לא יחלוף יום והם יקודמו במהרה... ! ! !
      המוות. השכול. היגון. הכעס. הסבל. הכאב. עובדה גמורה. חתומה.
      גדשה הכוס. הגיעו מים עד נפש. פקע כיס המרה.
      כלום ''הם קיבלו מכתבי אזהרה'' מתיימר להיות מס-מתק-שפתיים ? קלישאה ? אמירה ?

      ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
      לא לחינם פרקליטות המדינה (העורב)
      על הפצ''ר (הזרזיר) שפע הלל ושבחים מרעיפה, מעטירה
      צה''ל ניצח ! ניצלה (בנס?) מדינה !
      לשבט או חסד ייחרץ בעתיד גורלה או דינה ?

      ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
      לכל היותר, יגישו שוב כמה הורים שכולים עתירה לבג''ץ, שִגרה של עוד עתירה...
      מנהיגות הצבא עם קציניה לעולם לא מחמירה...
      ערך שמירת החיים צונח. יורד. נופל נפילה חופשית. מדרדר ומוּזל. מתחסל במכירה.
      ''כי במותם הם ציוו לנו את החיים...''. יחרוק תקליט ישן. אך יש צורך להמשיך בשמירה.

      ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
      לאפס שואף היום ערך חיי-האדם בצבא
      באוצר מילות צה''ל לא קיים מונח המגדיר בוודאות מהות אחריות אישית
      אך יש במילון מושג המסביר מהי:
      רשלנות פושעת. נמנעת. מיותרת. נמהרת. ארורה. לבטח טיפשית.

      ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
      מבחינת הצבא, עובדה זו, בהחלט מספיק מרתיעה !
      זורים חול לבריות בעיניים. משלמים מס מתק שפתיים.
      דובר צה''ל מודיע: ''התאונה הבאה תתרחש'' בעוד שעה ? שעתיים ? שבוע ? שבועיים ? יומיים ?

      ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
      מאין ולאן הולכת את, משתרכת, בכבדות מתנהלת לך, השיירה... ?
      רשימת חללים מתארכת... מלאכה מפרכת...
      חזיון שווא ?! כלום אמנם, אכן, באמת ''אין ברירה'' ?
      רגבי עפר. זר פרחים. את חפירה. אדמה. רב. קדיש. ''אל מלא רחמים''.
      אם ואב. אח ואחות. מגש כסף. נער. נערה.

      יש שקיבלו מכתבי אזהרה
      יש שעבורם אין כבר דרך חזרה.

      הגב לתגובה זו

      • ''אלה יפוררו את יסודות החברה בישראל וימוטטוה''

        אריה, 22/08/06 19:18

        ''דרושה עזות מצח
        והרבה גבהות לב לבוא ולספר להורים שכולים דברים
        שאינם אמת הרגשה איומה.
        תופעה זו היא אחד הביטויים
        לניוון שהשתלט על חיינו.
        כזב ושקר
        ועשיית עוול במשפט,
        בגוף כה מרכזי בחייה של החברה, כצה''ל - היא כתובת על הקיר המזהירה ומתריעה: אלה יפוררו את יסודות החברה בישראל וימוטטוה''
        אריה אבי חיים בר-נתן, אביו של חיים בר-נתן זיכרונו לברכה.

        הגב לתגובה זו

    • הם אינם יוֹדְעִים כי דמם אֵינוֹ נחשב בדמים...

      נתן, 22/08/06 15:29

      אילו משוררנו, נתן אלתרמן, היה חי היום, לא מן הנמנע שהיה צריך לכתוב כך את שירו ''מכל העמים''. השיר מוקדש לשַרְשֶרֶת אֲרוּכָּה-אֲרוּכָּה, נִמְנַעַת ומְיוּתֶּרֶת, פְּרִי רַשְלָנוּת והֶפְקֵרוּת אֲרוּרָה ופּוֹשַעַת בצה''ל, במְדִינָה בְּתוֹך מְדִינָה פּורַעַת-חוֹק שהֵקִים. מְדִינָה בַּעֲלַת נוֹרְמוֹת מוּסָרִיּוֹת מִשֶלָה, חוּקִים מִשֶלָה, חוֹקְרִים מִשֶלָה, תוֹבְעִים מִשֶלָה, שוֹפְטִים מִשֶלָה.

      בִּצְעוֹד נערינו אֱלי מִבְצָעִים
      את חמת ישראל לא שמענו
      כי אתה בחרתנו מכל העמים
      אהבת אותנו ורצית בנו.

      כי אתה בחרתנו מכל העמים
      מסינים, מהודים, מדנים
      אך בצעוד בנינו אל תוך בְּסִיסִים –
      נערים ישראליים, בחוּרִים נְבוֹנִים,
      הם אינם יוֹדְעִים כי דמם אֵינוֹ נחשב בדמים...
      הם לא אומרים למשפחתם: אל תַבִּיטוּ !

      ורבה דאגה לדרגות ומדים
      וקריירות קצינים פן יוּפסָקוּ
      אך המשך חייהם של קורבנות חפים
      על אספלט, טרשים וסלעים יְקוּפְּדוּ !

      עיניהם מדברות: אל תַבִּיטוּ, האֵם והאָב,
      אֵיך שוּרוֹת אֲרוּכוֹת הוּנַחְנוּ
      תְמִימִים וצְנוּעִים וידוּעִים לשֵם,
      רק לא טוב לחיים הוּכָנוּ...

      עיניהם מדברות עוד דברים אחדים:
      אֱלוֹהֵי האָבוֹת ידענו
      כי אתה בחרתנו מכל העמים
      אהבת אותנו ורָצִיתָ בנו !

      כי אתה בחרתנו מכל העַמִים
      לְהָרֵג מוּל כִּסֵא כְּבוֹדך,
      ואתה את דָמֵינוּ אוֹסֶף בכַּדִים
      כִּי אֵין לוֹ אוֹסֶף אַחֵר זוּלָתֶך.

      ואתה מְרִיחוֹ כְּמו רֵיחַ פְּרָחִים
      ואתה מְלַטְפוֹ במִטְפַּחַת,
      ואתה תתבענו מידי הַפּוֹלִיטִיקָאִים
      ומידי השוֹתְקִים גַם יַחַד !

      הגב לתגובה זו

  • 88.

    האיש והאגדה

    טל קפטל, 22/08/06 08:05

    עכשו כולנו מבינים מאיזה חומר קורץ שחק ר''מטכל לשעבר.

    כשלון כרמטכ''ל

    כשלון כפוליטקאי (זוכרים מפלגת המרכז)

    כשלון כשר בממשלה.

    ועכשו הפארסה בדמות הועדה המצחיקה.

    העיקר שהוא מרבה להופיע כפרשן מוביל בתקשורת.

    הגב לתגובה זו

  • 87.

    ''אלה יפוררו את יסודות החברה בישראל וימוטטוה''

    אריה, 22/08/06 08:04

    ''דרושה עזות מצח
    והרבה גבהות לב לבוא ולספר להורים שכולים דברים
    שאינם אמת הרגשה איומה.
    תופעה זו היא אחד הביטויים
    לניוון שהשתלט על חיינו.
    כזב ושקר
    ועשיית עוול במשפט,
    בגוף כה מרכזי בחייה של החברה, כצה''ל - היא כתובת על הקיר המזהירה ומתריעה: אלה יפוררו את יסודות החברה בישראל וימוטטוה''
    אריה אבי חיים בר-נתן, אביו של חיים בר-נתן זיכרונו לברכה.

    הגב לתגובה זו

  • 86.

    ועדת חקירה ממלכתית ומיד (ל''ת)

    משה אופניק, 22/08/06 08:03

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''

    אלכס, 22/08/06 08:02

    כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''


    כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
    אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח
    שהטאטוא הפעם יהא סופי. יסודי. חיובי. גמור. מוחלט ומושלם !
    מריחה, לא בדיחה, עם סימן קריאת חֶלֶם גָדוֹל וְחוֹלָם !
    בצה''ל מוליכים שוֹלָל ב100%- הצלחה (כמעט) את כולם.

    כי כשבצה''ל מודיעים ש...
    ''נסיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
    יודע אתה גם, מה חושבים עליך, האזרח הקטן
    אתה החוּשָם, התֶּרַח, הפֶּתִּי, ההֶדְיוֹט או הַלֶמֶך
    או אתם: הקָשִיש, היָשִיש והנער התָּם
    צה''ל עשה את שֶלוֹ: הִתְרַשֵל... קָבַר וחָתַם.
    ''נערים נפלאים וטובים היו... מה גדולה ויפה הייתה שעתם!''

    אולם אתה ההֶלֶך, העומד מן הצד
    האָדִיש הרָגִיש, האֱוִויל המַחֲרִיש, הנָתִין המתִּיש, האָטוּם המַשְרִיש
    הצַבָּר המַמְחִיש, הגדא הבִּיש, המַמְתִּין לתַּרְחִיש: הבּוֹאֵש, המַבְאִיש, המֵבִיש !
    הנִבְעָר, הנִרְגַּן או המְנוּמְנָם
    טוב תעשה אם תתעורר יום אחד,
    טרם שדברים סוף-סוף יגעו בך גם.
    תשמיע דבריך באופן בָּרוּר.
    לא כמו דוֹבֵר צה''ל: בְּטוֹן מְעוּרְפָּל, מְעוּמְעָם, מְגוּמְגָם.
    אָכֵן חָצִיר. עם לְבָדָד יִשְכּוֹן. סְגוּלָה הוא.
    אין כל סימן בו לדוֹפִי או פְּגָם.

    חייל ! אזרח ! זכור !

    כשבצה''ל מודיעים ש''סיבות המחדל לא ייוודעו לעולם...''
    אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח שהטאטוא הפעם יהיה סופי.
    יסודי. חיובי. גמור. מוּחְלָט ומוּשְלָם !
    צה''ל השלים את מלאכתו... הִתְרַשֵל, קָבַר וחָתַם.
    ...וכמו להוסיף חטא על פשע
    מנסים הם בצה''ל להפוך גם אותך למטומטם ! ! !

    תם אך לא נשלם.

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    הם אינם יוֹדְעִים כי דמם אֵינוֹ נחשב בדמים...

    נתן, 22/08/06 08:01

    אילו משוררנו, נתן אלתרמן, היה חי היום, לא מן הנמנע שהיה צריך לכתוב כך את שירו ''מכל העמים''. השיר מוקדש לשַרְשֶרֶת אֲרוּכָּה-אֲרוּכָּה, נִמְנַעַת ומְיוּתֶּרֶת, פְּרִי רַשְלָנוּת והֶפְקֵרוּת אֲרוּרָה ופּוֹשַעַת בצה''ל, במְדִינָה בְּתוֹך מְדִינָה פּורַעַת-חוֹק שהֵקִים. מְדִינָה בַּעֲלַת נוֹרְמוֹת מוּסָרִיּוֹת מִשֶלָה, חוּקִים מִשֶלָה, חוֹקְרִים מִשֶלָה, תוֹבְעִים מִשֶלָה, שוֹפְטִים מִשֶלָה.

    בִּצְעוֹד נערינו אֱלי מִבְצָעִים
    את חמת ישראל לא שמענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורצית בנו.

    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    מסינים, מהודים, מדנים
    אך בצעוד בנינו אל תוך בְּסִיסִים –
    נערים ישראליים, בחוּרִים נְבוֹנִים,
    הם אינם יוֹדְעִים כי דמם אֵינוֹ נחשב בדמים...
    הם לא אומרים לאֵם ולאָב: אל תַבִּיטוּ !

    ורבה דאגה לדרגות ומדים
    וקריירות קצינים פן יוּפסָקוּ
    אך המשך חייהם של קורבנות חפים
    על אספלט, טרשים וסלעים יְקוּפְּדוּ !

    עיניהם מדברות: אל תַבִּיטוּ, האֵם והאָב,
    אֵיך שוּרוֹת אֲרוּכוֹת הוּנַחְנוּ
    תְמִימִים וצְנוּעִים וידוּעִים לשֵם,
    רק לא טוב לחיים הוּכָנוּ...

    עיניהם מדברות עוד דברים אחדים:
    אֱלוֹהֵי האָבוֹת ידענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורָצִיתָ בנו !

    כי אתה בחרתנו מכל העַמִים
    לְהָרֵג מוּל כִּסֵא כְּבוֹדך,
    ואתה את דָמֵינוּ אוֹסֶף בכַּדִים
    כִּי אֵין לוֹ אוֹסֶף אַחֵר זוּלָתֶך.

    ואתה מְרִיחוֹ כְּמו רֵיחַ פְּרָחִים
    ואתה מְלַטְפוֹ במִטְפַּחַת,
    ואתה תתבענו מידי הַפּוֹלִיטִיקָאִים
    ומידי השוֹתְקִים גַם יַחַד !

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    קינת שחק

    אלכס, 22/08/06 07:43

    קינת שחק

    שיר זה נכתב בעקבות כתבתו של משה נגבי ב''מעריב'', מוסף שבת 1.11.96 ''קינת שחק מול קינת שושן''.

    קינת שחק
    מול קינת אברהם שושן
    כמו קינת מחק
    אל מול קינת יונתן.
    קיטוּר רמטכ''ל שנקלע
    בין שבִּקֵש זאת או לא
    להגנה על קצין ששגה....
    התרשל ...ועשה את שלו.

    קינת מחק
    מוּל קינת אברהם
    כמו קינת דחק
    אל מוּל קינת נצח הזמן.
    כי דימעות דחק....
    מוּל כבוד אב ואדם
    כעשן מתמוגג... מתפוגג אֲלֵי שחק
    נח על אדמה רווית דם.

    קינת שחק
    מול יגון אב על בנו שנדם
    כמו רישרוּש.... קישקוּש מחק
    והלוואי ....ולא היו הדברים מעולם.

    הגב לתגובה זו

    • ואולי לא היו הדברים...

      רחל, 22/08/06 08:38

      ואולי לא היו הדברים...


      ואולי לא היו הדברים מעולם,
      אולי
      מעולם לא השכמתי עם שחר לגן,
      לעבדו בזיעת-אפי ?

      מעולם, בימים ארוכים ויוקדים
      של קציר,
      במרומי עגלה עמוסת אלומות
      לא נתתי קולי בשיר ?
      מעולם לא טהרתי בתכלת שוקטה
      ובתום
      של כינרת שלי... הוי, כינרת שלי,
      ההיית, או חלמתי חלום ?

      רחל

      הגב לתגובה זו

  • 82.

    אולמרט כמה פטטי (ל''ת)

    לא יעזור כלום, 22/08/06 07:40

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    כמה שחיתות!

    גולן, 22/08/06 07:35

    המדינה הזאת רקובה מרב שחיתות!! עוד ועדת חקירה ועוד ועדת חקירה,ושום דבר לא משתנה.אף אחד לא תופס את העניינים בידיים ומשנה כאן דברים.כל הליצנים האלו שיושבים בממשלה,מה הם עושים ומה הם יעשו בשביל לשנות משהו?

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    כמו במלחמה גם עכשו מתזזים

    דוד, 22/08/06 07:09

    כן עושים - לא עושים .
    כן מתקדמים - לא מתקדמים .
    הממשלה הזו עושה הפוך מהנאמר בחכמה - סוף מעשה במחשבה תחילה .
    אין שום מחשבה רק עשייה - והכל אמוציונאלי .
    ולחשוב שאלו אנשים שמנהיגים מדינה כל כך מסובכת .............
    בררררררררררר............

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    אולמרט לא דיבר אל העם - אפילו פעם אחת !!!

    מתנחל מהערבה, 22/08/06 06:58

    במקום זאת נאם בהתלהמות בפורומים אוהדים כמו התאחדות התעשיינים ושאר לקקנים לשעה.

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    מושחתים ! רק ועדת חקירה ממלכתית!

    רון, 22/08/06 06:29

    בושה לחיות עם מנהיגים שכאלה!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    ממשלת קדימה מסוכנת לישראל וחייבת ללכת מייד!!!!!!!!! (ל''ת)

    אין ברירה, 22/08/06 05:45

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    אני מאשים. את ברק ןאת ליפקין באי השגת מטרת מלחמת לבנון 2.

    טורונטו, 22/08/06 05:32

    אנליזה מצחיקה עד כדי דמעות. אהוד ברק ברח מלבנון תוך שימוש בסיסמאות של ש''ג ולא של מצביא או מדינאי, אמנון ליפקין נושא כליו של ברק וקודם על ידו לאורך כל הדרך(ברק ליפקין שניהם יוצאי סיירת מטכ''ל וחברות ארוכת שנים)שניהם ממוחים להשמעת קולות של רמי מעלה מהבטן, שר הביטחון עשה החלטה נכונה למועד התקיפה, וטעות מרה כאשר לקח את ליפקין כיועץ, והסיבה: ליפקין היה נושא כליו של ברק ולויאלי לברק(הבוס)לכן לעולם לא יאפשר להכנס ללבנון, ויתן מיליון סיבות למה לא, והסיבה היקרית היא: ליפקין לא ימליץ על מהלך הנוגד את תפיסת הבוס, לכן כל הפעילויות היו כמו משגל נסוג, אין הצלחה כמו שאין הריון, והמחיר הרבה דם, בריחת תושבי הצפון מבתיהם, דמורליזציה בצבא, ואובדן אמון של העם במנהיגות הפוליטית(לא בצבא)כמו כן אני מאשים את השב''כ והמוסד שנתנו לפרץ לעשות טעות מסוג זה ולקבל יעוץ מליפקין,(הגנרלים הכניסו נוק האוט לפרץ ואולמרט) דבר שהכשיל את ראש הממשלה, שר הביטחון והצבא, יש לזכור שגם ביבי יוצא סיירת מטכ''ל, ולכן ליפקין שרת במישרין או בעקיפין בידיעה או שלא בידיעה ((אני בטוח)גם את ביבי.

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    ועדת חקירה ממלכתית לדרג המדיני הפושע (ל''ת)

    צדק, 22/08/06 05:25

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    כבר שנו ענקי הרוח ממדור הספורט...

    קומפורטי, 22/08/06 04:55

    ...כשהקבוצה מדשדשת, אי אפשר להחליף את כל הקבוצה, לכן צריך להחליף את המאמן. אהוד, עמיר, דן: תתחילו לקפל.

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    חברי ועדה כ''כ נכבדים וכ''כ התפתו ליפול בפח

    עין צופיה, 22/08/06 04:28

    וכי לא הבנתם עד כמה המדינה רועשת וגועשת, שלא תיסתפק בועדה שמונתה מטעם?
    הכיצד לא חשבתם שהעם יקבל את מסקנותיכם כשאינכם ועדה בלתי תלויה?
    הכיצד חלק מכם הסכים - בעזות מצח - להשתתף בועדה ואף לעמוד בראשה, כשהייתם יועצים של פרץ בזמן המלחמה אותה אתם אמורים לבדוק? והכיצד חלקכם האחר, הסכים ליטול חלק בבדיקת מחדלי המלחמה, כשהחלק מחברי הועדה שותפים לכשלון, לפחות מבחינת היעוץ שנתנו לפרץ ( או שיעצו לא טוב, או שלא דאגו שפרץ יבין אותם כהלכה) ?
    החלק שלא יעץ לפרץ - נשמח לראותכם בין חברי הועדה הבלתי תלוי שתקום.

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    לחכות עם הוועדות עוד קצת

    תובל, 22/08/06 04:07

    עכשיו צריכים להתעסק בחיסולו האישי של נסראללה,חידוש הכתישה על החיזבאללה,והשמדת הכור האיראני,אם אנחנו רוצים מדינה.
    וועדות חקירה אחר כך,עוד מעט.

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    די לבכי

    רוני, 22/08/06 02:31

    די לבכי ולהלקאה עצמית.
    היו תקלות, היו פשלות גדולות, על זה אף אחד אינו מתווכח.
    השאלה לאן מכאן?, האם לבכי וליללנות ולקריאות חסרות אחריות לעריפת ראשים או לחילופין הרמת הנושא והפקת לקחים בעתיד.
    אין אומה בעולם שכ''כ מייסרת את עצמה ויורה לעצמה ברגליים כמונו . האם משהו חשב מה תהיינה תוצאות היללנות?, איך אנחנו נראים ונתפסים בעיני אוייבנו?, האם יש בכלל הנהגה חלופית?
    בקיצור רב הנזק על התועלת.
    בכי ויללנות - לא. בדיקה ומינוף התוצאות לטוב יותר - כן
    ותחשבו על זה......

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    רב עלוב ליפקין שחק...גם יועץ לשר הבטחון,וגם בודק אותו. (ל''ת)

    לא מכובד, 22/08/06 02:24

    הגב לתגובה זו

    • האם היה מגנה החלטה מחדלית של פרץ שניתנה עפ''י יעוץ שחק?

      איזהו מכובד?, 22/08/06 04:35

      כיצד היה שופט ליפקין-שחק החלטה מחדלית שאימץ פרץ על סמך ייעוצו שלו.
      ליפקין שחק לא כיבד את עצמו ואת העם כשהסכים לשמש גם יועץ לפרץ וגם בו זמנית לעמוד בראש ועדת הבדיקה.

      הגב לתגובה זו

  • 69.

    לא לירות לעצמנו ברגל -להפריד בין חקירת הדרג המדיני והצבאי

    Surfers Logic, 22/08/06 02:19

    ממש באותה המידה שהציבור נחוש
    בדעתו שלא להיות מובל ומונהג מדינית ופוליטית ע''י הדרג המדיני שכשל, וזה לא רק אולמרט ופרץ,
    זו כל הממשלה, כך חייב הציבור
    להבין שהדרך היחידה להפיק לקחים
    ולתקן כל הניתן לתיקון מיידי והיערך ללא דיחוי וללא המתנה לועדות
    לכשירות ומוכנות מיטביים, ניתן ליישם הכי מהר ויעיל באמצעות
    המטכל ודרג הפיקוד המכהנים.

    אסור להפריע לפיקוד הבכיר של צ.ה.ל. לעשות את מה שהוא יודע
    מרגע שהבעיה ידועה וברורה.

    ועדות כאשר ימונו, רצוי שיתכננו
    את עבודתן כך שלא תפריע לצ.ה.ל.
    לעשות את מה שהכי חשוב וחיוני עכשיו, הערכות מהירה להבטחת
    ניצחון, מהיר ברור מוחץ וחד משמעי.

    כל מי שצריך יודע שאם וכאשר יתחייבו מסקנות לגבי הפיקוד הבכיר
    יסתבר שכמו בממשלה גם בצבא
    לא היה אף סגן או אלוף שהתפטר
    כי הצעתו או תוכניתו היותר טובה לא אושרו ולכן האחריות חלה על הרמטכ''ל וגם על כל שרשרת הפיקוד
    שיישרה קו.

    החלפת כל המטכ''ל עכשיו היא המעשה הגרוע והאווילי ביותר הנחוץ
    לבטחון ישראל.

    המטכ''ל הזה יכול ומוכשר לתקן את הטעון תיקון. ואחרי זה הרמטכ''ל לא בורח לשום מקום.

    הייתה כוונה חיובית וארוכת טווח
    במינוי מפקד חיל אויר לרמטכ''ל.
    מי שמכיר יודע שלו כל צ.ה.ל. או רובו
    היו מאורגנים, מתואמים ומתנהלים כמו חיל האויר, תוצאות המלחמה הזו היו אחרות.

    הליקויים, הכשלים, חוסר האימונים,
    תאום, פקודות ברורות, לוגיסטיקה,
    בדיוק בשביל זה בא דן חלוץ להשרות
    מהכחולים לירוקים, זו האמת, עם אותה מוטיבציה, חיילים מצויינים בשרות חובה ומילואים, אנחנו בגלל
    קונספציות מיושנות במשך 58 שנים
    מקיימים שניים או שלושה צבאות,
    דן חלוץ בא כדי לאחד אותם לצבא אחד. יש לנו היום ארבעה כחולים
    בפיקוד הבכיר הגאים ללבוש ירוק
    כי זה שלנו בדיוק כמו הכחול והלבן,
    צריך טיפה זמן וסבלנות ונראה לי
    שנסראללה עצמו מבין ואולי מצטער
    שעזר לנו להתנער וגרם לנו למהר
    להיות טובים וחזקים כמו שאנחנו מסוגלים.

    מעבר לאי אילו בעיות טכניות שמרגע שנחשפו ויתוקצבו יתוקנו, אם אנו רוצים לומר לעצמנו במילה אחת
    מה לא היה בסדר במלחמה הזו
    מהו המחדל העיקרי? התשובה היא
    ברדק !
    אם אנחנו בודקים לעומק ולרוחב
    מתגלה לנו אמת עתיקה-בגדול,
    בחיל האויר אין ברדק, קורות תאונות שהן תמיד מיותרות ומצערות זה נלמד ומופנם מייד.
    ביזור ושילוב הנסיון בין צעירים לוותיקים חובה ומילואים לוחמים ותומכי לחימה מסורת של הכי טוב ופרפקציוניזם, בושה לפשל, מרמת טכנאי ועד מפקד כנף.
    את זה בא דן חלוץ לתרום לכל הצבא
    ומה שקרה במלחמת לבנון א. מעיד כמה השינוי הזה נחוץ
    ב. מכריח אותנו ליישם הרבה יותר מהר ממה שתוכנן.

    צריך דחוף שר בטחון המשרה בטחון
    וכזה ממילא גם מרתיע את מי שצריך

    צריך דחוף ראש ממשלה שהציבור
    רואה בו ראש ולא קומבינטור, מנהיג
    שאנחנו רואים בו מנהיג ולא כזה שכופה אתעצמו עלינו או מתבכיין שמגיע לא אפליה מתקנת והוא יוכיח...
    אנחנו לא שפני נסיון ולא נולדנו כדי
    לשמש מעבדה לגחמותיו של מישהו
    להוכיח לעצמו על חשבוננו שהוא
    מסוגל.

    את הצבא תעזבו, שר הבטחון הבא
    אם ימצא לנכון ישאיר יקצר או יאריך
    את כהונת הרמטכ''ל בהתאם לנסיבות ולתוצאות.

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    הלך הזרזיר אל העורב ! כנסו,,,,,,

    יוסי רעננה, 22/08/06 01:50

    יש לי עדויות והקלטות שבדומה לשיחה של עבדול נאצר והמלך חוסיין באמצע מלחמת ששת הימים
    שומעים את אולמרט ופרץ מאשימים את ביבי בכישלון המלחמה והרי התמליל שברשותי :
    אולמרט: מה אתה אומר פרץ הכל בגלל הקיצוצים הא ?
    פרץ: כן כן הוא אשם בכל אנחנו צריכים כמה אמהות חד הוריות ליד הבית הגדול שלו בקסריה שישבתו רעב
    אולמרט: רעיון טוב אמיר יש לך כמה אשכנזיות הפעם שיראה שממש כל העם נגדו ?
    פרץ: אני אמצא אל תדאג אם לא אני משבית את הצבא
    אולמרט: תמיד ידעתי שאני יכול לסמוך עליך העם מתחיל להתפקח וחייבים לעצור את הביבי לפני שיהיה ראש ממשלה ויציל את המדינה
    אתה יודע אמיר באמת רציתי אותך כשר אוצר אבל הייתי חייב להכניס למופז ושלחתי אותו לכוון רמזורים
    פרץ:כן הבנתי שלי (יחימוביץ) גם כעסה עלי שלא לקחתי את האוצר שלא לדבר על יולי (תמיר) הן בכלל הורגות אותי שתי הש'יכנוז'יות האלה
    אולמרט: עזוב אותך אמיר אני יושבפה עם כמה פרסומאים אני מכין לביבי הפתעה כזאת שהוא לא חלם עליה
    מצאתי מסמכים על כל הגזרות הכלכליות שלו ואנחנו יכולים להוכיח שכישלון המלחמה היה באשמתו הבלעדית !
    פרץ: אחלה אודי (אהוד אולמרט) גמני ידעתי שתמיד אוכל לסמוך עליך עוד שאלה אודי מה באמת יהיה עם השבויים שלנו בלבנון ובעזה
    אולמרט: עזוב אמיר עוד מעט בחירות ביבי יהיה ראש ממשלה תן לו לדאוג לזה
    --- סוף תמליל----
    קלטת של השיחה בעזרת לינק תפורסם לקראת בחירות דצמבר 2006
    בברכת חזקו ואמצו
    יוסי רעננה
    yossiraanana@yahoo.com

    הגב לתגובה זו

    • ענק גדול מהחיים היוסי רעננה הזה (ל''ת)

      מילואימניק, 22/08/06 12:35

      הגב לתגובה זו

  • 67.

    ועכשיו שמאלמרט רוצה לתת את הגולן

    רמבו, 22/08/06 01:50

    הסורי, בתקווה להרוויח עוד קצת שקט בלבנון. כמאמר הפתגם הרומי: לטעות-זה אנושי, לחזור על טעות-מעשה שטן!
    שמאלמרט התפטר-לא רוצים אותך יותר!

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    ועדת חקירה לתקשורת עם שיני מלתעות עכשיו! (ל''ת)

    רוטווילר דמוקרט, 22/08/06 01:43

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    יש לי תאוריה

    הראל, 22/08/06 01:32

    השאלה הנשאלת:
    איך הגענו למצב שאיכות המנהיגים שלנו כ''כ ירודה: כאלו שיוצאים באמירות שמתאימות לאלו הסובלים מפיגור קל, ולמחרת לא מתביישים לחזור בהם.

    התשובה:
    בהנחה שדמוקרטיה זהו הדבר הנכון ביותר עבורינו,
    ומתוך התרשמות (מהטוקבקים) שהעם הזה ממש לא טיפש,
    הסיבה שבכל זאת הנבחרים שלנו כ''כ מטומטמים,
    היא אך רק תקשורת רעה,
    שכוחה יכול אפילו למכור להמונים כימיקלים כמו קולה-קולה בתור
    ''טעם החיים''
    ואת הג'אנק הזה הם מוכרים לנו בתור מנהיגים.

    המסקנה:
    אנחנו כעם צריכים להחליף את כל הקודקודים שברשויות השידור - באנשים פטריוטים,
    שבאמת יידאגו לעתיד המדינה.

    רוב הפוליטיקאים הם מריונטות של התקשורת.
    הכוח לשנות דברים נמצא במעריב, ידיעות, רשות השידור, ערוץ 2, קול ישראל וכו'.

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    פרץ חזור לבאסטה שלך בשדרות, לך הביתה ותציל את הכבוד שלך

    אולמרט פרץ שרץ, 22/08/06 00:55

    איזה אנשים עם חוסר כבוד עצמי,
    לכו הביתה והפסיקו להיות נטל על העם

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    אוי ארצי מולדתי את..

    יאיר, 22/08/06 00:52

    ''אוי ארצי מולדתי
    את הולכת פייפן..
    שברת לי את הלב
    לחתיכות
    קטנות
    כן היה לנו חלום
    ועכשיו הוא איננו
    אני כל כך עצוב שבא לי לבכות''

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    ועדת חקירה בראשות קצב והנגבי בצירוף

    פינוקיו, 22/08/06 00:43

    בצירוף רוני דניאל ואהרון ברק, אין ספק שתיגע בשורש האמת.

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    יש לי תגובה נחרצת לאיומים של אירן!!! כנסו!!!!!!!!!

    עמיר פרץ, 22/08/06 00:37

    חייבים להפציץ מייד את כל אירן!!!!!

    לא, בעצם עדיף לפתוח משא ומתן מתקדם לשלום. שלום עושים עם אויבים! (או שהתבלבלתי בציטוט?! לא משנה...).

    לא, רגע, למה לא לתכנן חטיפה חשאית של אחמדיניג'ד?! כן, רעיון גדול!!!

    לא, בעצם נעשה שלום!

    לא, נפציץ!

    לא, הכי טוב פשוט להתעלם מהם!

    לא, רגע, מה פתאום להתעלם - בואו נפציץ!

    ואולי הכי טוב פשוט לעשות איתם שלום מחר בבוקר?

    אולי לאיים במלחמת עולם גרעינית כוללת אם הם יסרבו לפתוח איתנו במשא ומתן לשלום ונורמליזציה מלאה כולל ניגוב חומוס?

    ואולי בכל זאת נפציץ? זה נשמע נחמד! האחמדיניג'אד הזה לא ישכח את השם עמיר פרץ! (ואם הוא ישכח - נסראללה יזכיר לו: ''נו, ההוא מהקריקטורות...'').

    אוי, שיט, אמרו לי שאני צריך להחזיר אלי את השמאלנים. אז אולי פשוט נעשה איתם שלום של אמיצים?

    או שפשוט נתעלם מהם? כן, הכי טוב.

    אוקיי, החלטתי: מפציצים וזהו!
    טוב, תשיגו לי את חלוץ!

    תגיד, חלוץ, איך קוראים למטוס הזה, אֵם שש עשרה, שבע עשרה משהו כזה... לא משנה. בקיצור תשלח אותו עם פצצה לקהיר!

    מה ז'תומרת קהיר זה לא באירן?!

    הגב לתגובה זו

    • גדול מה שכואב שזה נכון (ל''ת)

      אחי, 22/08/06 04:37

      הגב לתגובה זו

  • 60.

    ליפקין שחק - בכל מקרה כבר לא רלוונטי

    חנון, 22/08/06 00:35

    גם כשכיהן כרמטכ''ל היה לא רלוונטי.
    הוא מתאים למשימות כמו ייעוץ ל''שר הבטחון '' פרץ (השפם) ותו לא.

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    אדם לכל עת יחקור את התקשורת בין שר הבטחון לרמטכ''ל

    Facts Reminder, 22/08/06 00:17

    בימים הראשונים של המלחמה היו שמועות והכחשות על ''קילקולים''
    בתקשורת שבין הרמטכ''ל לשר הבטחון.

    רק אצלנו אפשרית בדיחה שבה
    מכל האנשים המוכשרים בעולם
    מי שגויס לחקור איך קרה מה שלא היה צריך לקרות ומדוע לא קרה מה
    שצריך ואפשרי, מי המומחה שאותר
    לחקור את הסוגיה?
    ''במקרה'' ממש במקרה...רמטכ''ל
    לשעבר שבעת כהונתו לא דיבר
    עם שר הבטחון הממונה עליו.

    רמטכ''ל בכלל לא פוליטי, איך שפשט את מדיו ויעני הלך לעסקים וגילה
    שהעסק הכי משתלם על פי כישוריו
    זה פוליטיקה...אז הקים מפלגה
    ועמד בראשה, אבל בשביל עוד כמה קולות, ויתר על הכבוד וזז למרכז
    כדי שבראש ירוץ איציק מרדכי
    שהעדיף על וילנאי את מופז,
    והצ'ילבות חברו עד שמרדכי כמעט
    איבד את הדרגות ושחק כמו שחל
    לא מתנגד לכבוד, איזה בוררות
    תווך קטן
    פוליטיקה עסקית או להיפך
    מתפרנסים מצרות של אחרים
    מה שבמחוזותינו מכנים
    קשרים

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    הסכמתם להתמנות והחלטתם ''לקפוא'' מאותם מניעים

    Surfers Logic, 21/08/06 23:49

    כל אזרח ישראלי המאוכזב ומתוסכל
    מתוצאות המלחמה הזו, כל ישראלי
    היודע שעם ישראל מסוגל וראוי ליותר טוב, הבין מייד עם מינוי ועדת שחק ע''י פרץ שזו לא הועדה שהציבור
    דורש וזקוק כדי להחזיר לעצמו את הבטחון והאמונה בכוחו לאכוף את סמכותו הבלבדית לקבוע מי ראוי לאמון הציבור.

    עד כמה יודעים חברי הועדה שמונו
    ע''י פרץ את מה שהם צריכים לדעת
    על תוקפה המוסרי ועל מידת חוסר
    האמון שיחוש הציבור כלפי ועדת חקירה שמונתה ע''י אחד החשודים
    העיקריים בייצור הסיבות לצורך
    בחקירה ?

    ידעו ולמרות זאת קיבלו המינוי ?
    מה זה מוכיח ?
    שהציבור צודק כשאינו ממהר לסמוך
    שמקבלי המינוי אינם מייצגים ואולי
    אינם חשים את שחש הציבור
    ואולי דווקא משום כך גייסם פרץ
    לעזור לו להוכיח שהציבור טועה
    ובכלל כדור האשמה במגרש אחר...

    לא ידעו את מה שכל ישראלי מעורב ואיכפתניק יודע אך ''נעתרו'' לבקשת
    פרץ...אז איזה אינטרס ואיזה גחמה
    התכוונו לשרת?
    כמה חיונית ''התגייסותם'' לשיקום
    בטחון הציבור בעצמו וכמה דחופה
    היא לשמש ציפוי טפלון למי שמינה אותם ?

    ואולי זה עוד סממן לחוליי החברה הישראלית , החיבור האינטרסנטי
    שבין בעלי ערשת בר סמכה, הון וממון
    ועסקונה בשלטון.
    כוווולם רק יועצים,אותם פרצופים
    מקבלים זמן מסך ושידור, איזה ג'וב
    למשועמם ולא פחות חשוב לחלקם
    קםבק מפרקים לא נעימים ישר לאור הזרקורים, מועצת זקנים יעני סנהדרין.

    אילו מנכ''ל טבע היה מוביל לתוצאות
    רבעון הרות אסון, כמו שפרץ הביא לנו
    במלחמת לבנון, האם היו''ר מר אלי
    הורביץ היה מציג זאת לבעלי המניות
    כהישג? כהשקעה משתלמת ממש כמו קופקסון?

    עובדה היא שחברי הועדה לא השכילו
    להניח מראש עד כמה ייפגעו המוניטין
    האישי שלהם וההערכה ממנה הם
    נהנים בציבור, בעצם הסכמתם
    להתמנות ע''י פרץ לחקור, להסיק ולנמק בסוגיה שהציבור לא מסכים
    כי יעסקו בה הממונים ע''י מי שהציבור
    מטיל בו ספק.

    נכון אמר האלוף במיל' יוסי פלד:

    1. אחריות, אחריות, אחריות.
    ראש ממשלה ושר בטחון אלה תפקידים שהעם לא יכול להרשות לעצמו את הלוקסוס לתת למי שנכשל
    עוד הזדמנות.
    אם מצפונם של אולמרט ופרץ להם
    להם לא מציק,
    אם בעלי יושרה הם, יצאו לחופשה,
    ועדה שלא בצילם תלמד ותסיק
    אם היה כאן מיטב היכולת...
    והציבור ישפוט מדוע זה לא הספיק

    אנחנו עם חזק, ועברנו את פרעה ואנחנו ננצח, את העסקנים כווולם,
    הגיע הזמן להחזיר שפיות למדינה ולעם, להגיד תודה למי שהשתדל
    אבל לא יצא לו, לשלם להם במטבע הלשון שלהם, די, לא עוד, עד כאן,
    אנחנו נשנה ללא הכר, את מעלליכם
    נחרוט על לוח ליבנו, תונצחו לדורות
    ובפורים תועלו בראש שמחתנו,
    פרץ ואולמרט וזנבותיכם גם
    וכבדיחה עצובה נזכור את כולם
    ואפילו תפזם המדינה לזכרם
    איזו מדינה...וציירי לך שפם

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    אני לא אתפלא אם הוועדה הממלכתית תמצא שגם שחק נושא באחריות, הרי הוא (ל''ת)

    היה יועץ של פרץ, 21/08/06 23:44

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    שחק - עשית טעות גדולה! בקרוב נסדר לך משהו...

    ראובן אדלר, 21/08/06 23:43

    כנראה שתאלץ ללמוד בדרך הקשה שלראובן אדלר לא אומרים לא.
    בקרוב תתפרסם עליך פרשייה מביכה.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    לכל הטובקבקים-לעלות לירושלים ולעזור למילואים (ל''ת)

    צו 8 לטוקבקים, 21/08/06 23:42

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    אזרחים יקרים לא להפקיר את השח לכל יחצן או ספין-לעזור למילואיניקים ו (ל''ת)

    ולא רק לקטר, 21/08/06 23:42

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    ליפקין שחק אינו פראייר !

    אריה, 21/08/06 23:36

    ליפקין שחק הוא אדם שקול ומיושב בדעתו אשר הבין כנראה שלועדת הבדיקה לא יהיו כל שיניים.
    רמז ברור לפרנסי המדינה שיש להקים ועדת חקירה ממלכתית על רקע הכשלים הרבים והרב מערכתיים שהתגלו.

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    אתם שמים לב לאירוניה ?

    מרק, 21/08/06 23:31

    חקירת המלחמה מתנהלת בדיוק באותה צורה כמו המלחמה:
    הססנות, תככנות ומאבקי כח, חיפוש שעירים לעזאזל להפיל עליהם את התיק, הכל מתנהל בתקשורת ע''י יועצי תדמית ויחצ''נים.
    המערכת רקובה לחלוטין.

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    וועדת ליפקין-כסתחת. (ל''ת)

    חיפני, 21/08/06 23:08

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    לא להפקיר את המילואימניקים לעלות לירושלים להפגין יחד עד שאולמרט ופר (ל''ת)

    אולמרט תתפטר, 21/08/06 23:01

    הגב לתגובה זו

    • הכשלים החלו הרבה הרבה לפני כניסתם לתפקיד

      מילואימניק יקר, 22/08/06 00:41

      ולא צריך להיות גאון בשביל להבין שישראל לא היתה מוכנה לתרחיש הצפוי הזה.

      עכשיו צריך להתכונן היטב לתרחיש הצפוי הבא ולהתרכז בזה.

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    אולמרט-פרץ-חלוץ הביתה (ל''ת)

    דב, 21/08/06 22:54

    הגב לתגובה זו

    • ושיקחו איתם את ציפינוקיו לבני.שאפה מתארך עם כל שקר. (ל''ת)

      אזרח מושפל, 22/08/06 02:32

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    מה היו מטרות המלחמה ומה הושג? סתם יצאנו למלחמה?

    עופר, 21/08/06 22:51

    בגין התפטר והסתגר בביתו עד סוף ימיו על הרבה, הרבה פחות מזה.

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    דון אולמרט והאביר השביתות פרץ סכנה ברורה לישראל (ל''ת)

    בנגימין, 21/08/06 22:46

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    בחרתם קדימה? הלכתם אחורה !

    הכי זבללה, 21/08/06 22:45

    עוד לא ראיתי ממשלה כזו לא החלטית!
    שכול שעה משנה עמדה.
    שכול הזמן מזגזגת!
    גם במילחמה, גם בפקודות לחילים, גם בהחלטות חשובות.
    אין דרך,אין כיוון,הכול ספינים ובילבול.
    פעם כן ופעם לא
    פעם שלום פעם מילחמה
    פעם להיכנס בהם בכוח
    פעם לוותר ולהיות נינוח
    פעם לתת ופעם לקחת
    הממשלה הזאת היא בדיחה מצוברחת!

    הגב לתגובה זו

    • אולמרט בכלל בדיכאון תסתכל על

      ק, 22/08/06 01:26

      הפרצוף שלו בקושי יכול לתפקד בעצמו אז להנהיג מדינה? אפילו לא יכול להסתיר את ההתמוטטות הנפשית שלו לעין המצלמות לדעתי סופו קרב אולי הוא יתפטר לא כי הוא הגון אלא כי הוא לא יוכל לסבול יותר נראה לי שכרגע הוא בקושי גורר את עצמו מהמיטה עם מצבו הנפשי וקשה לו לעשות את עצמו שפוי.

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    רני רהב, אייל ארד וראובן אדלר היו

    מנש, 21/08/06 22:44

    חייבים להתמנות לוועדה, בלעדיהם אין טעם בכלל, אז הקפיאו.

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    מי שיש לו טיפת שכל

    ברח מהועדה, 21/08/06 22:41

    קדימה לועדת חקירה ממלכתית!

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    ועדת חקירה ממלכתית ומיד (ל''ת)

    דני ברנשטיין, 21/08/06 22:36

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    מי שלא היה שם, פשוט לא יבין...(

    חיל מיל, 21/08/06 22:35

    מכתב פתוח לאמהות )לוחם שחזר ( , 17/08/06 21:53
    מי שלא היה שם, פשוט לא יבין.
    לא יבין, איך הגענו כולנו 100% התפקדות לימחי''ם באזור הצפון באוטובוסים של אגד מפוצצים באזרחים שלבשו מדים, ובאו להלחם על הארץ המובטחת.
    מי שלא היה שם, לא יבין למה בתוך האפודי חזייה מצאנו גלויה משנת 1983. איפה כל הכסף של הימחי''ם?
    מי שלא היה שם לא יבין, איך כל משקית כלום או כל גובני'ק, מסתובבים עם מקוצרים, בזמן שהלוחמים קיבלו נשקים ארוכים ממלחמת שלום הגליל ואיתם צריכים לבצע לוחמה בשטח בנוי.
    מי שלא היה שם לא יבין, איך במו עיניי ראיתי שזורקים על הכביש ליד אביבים 2500 מנות חמות, כי הכוח חיכה וחיכה לארוחת הערב לפני הקרב, אבל איזה נהג, עשה הפסקה לסיגריה איפשהוא, ובסוף הלוחמים נכנסו ללבנון רעבים...
    מי שלא היה שם לא יבין, איך יצאנו מלבנון אחרי לילה של פשיטה וחזרנו לישון בתוך הפרדסים, כי מזכירי הקיבוצים לא הסכימו שנישן על הדשא או במקלטים הנעולים בקיבוץ.
    ואחר כך שואלים למה נהרגו חיילים בבית הקברות של כפר גלעדי...(כמה אירוני, נהרגו בבית קברות(
    מי שלא היה שם לא יבין, למה שפוצצו לנו את התחת בעשרות טילי נ''ט, ולא קיבלנו אישור להרוס את הבתים ליד כדי לפתוח שטח. ולמה אנחנו אכלנו חצי לחמניה ביום, כי אסור לפגוע בפרדסים של הלבנונים, על מנת לנטרל את האיום ולהביא אספקה, כי הם חפים מפשע.
    אני לא ימני, אבל מי שלא היה שם, לא יבין ואף לא ישכיל למה המלחמה הזאת היתה של בני קיבוצים ובני משקים ושל דתיים ושחור לבן (עולים חדשים ומזרחיים)
    למה קצין ילדון שפגשתי, סיפר לי שהוא היחיד מכל החבר'ה שלו מרעננה ומרמת השרון שהתגייס לקרבי...

    למה הבת ואשתו של אולמרט אומרות שאנחנו רוצחים...
    ולמה, למה אלוהים הרגת בנו...
    אמהות יקרות, הגרון חונק בי, שנים מחברי נהרגו, ועוד כמה נפצעו וישארו נכים לנצח ואני יכול לצרוח, ומקווה שזה יועיל...
    אמהות יקרות, תצעקו את הצעקה של הילדים שלכם שעדיין משרתים כלוחמים בסדיר, כי אף אחד לא ישמור לכן על הילדים...
    ושלא תבינו אותי לא נכון. יכולנו לנצח, אנחנו חזקים יותר, חכמים יותר, מתוחכמים יותר, ומישהוא פישל בענק, וזה לא הלוחמים הקטנים....
    לזכרם של המתים, ולא ישובו...









    רוני ,
    חיפה
    (18.08.06)




    הגב לתגובה זו

    • הכל מובן חביבי

      דן, 21/08/06 22:55

      ובגלל זה, לא הסכמתי להיות לוחם במילואים. אינני סומך כלל, לא על המטכ''ל ולא על אנשי קבע. וזר לא יבין זאת.

      הגב לתגובה זו

    • עצוב! (ל''ת)

      באמת בלתי נתפס, 21/08/06 23:10

      הגב לתגובה זו

    • חובה לקרוא!!! - אנשים תתעוררו!!!

      הראל, 21/08/06 23:39

      בגלל כאלו מחדלים אנחנו יכולים לאבד את המדינה!!

      הגב לתגובה זו

    • מצמרר!!! (ל''ת)

      לא יאומן!, 22/08/06 00:17

      הגב לתגובה זו

    • מדהים מה שרוני כותב , לגזור ןלשמור! תקראו! (ל''ת)

      יג, 22/08/06 00:28

      הגב לתגובה זו

    • amazing - please read Roni response

      dd, 22/08/06 00:45

      amazing.

      הגב לתגובה זו

    • Must Read!!!! #45 (ל''ת)

      Important, 22/08/06 02:06

      הגב לתגובה זו

    • אחד שכן היה שם

      רס''ן מיל' ב', 22/08/06 07:32

      לדעתי יש להפריד בין שני דברים:
      1. לוגיסטיקה - חבר'ה במלחמה כמו במלחמה לעיתים קצב פריצת הצירים הוא לא מספיק מהיר, ולכן לעיתים חלים עיקובים בקצב דחיפת האספקה קדימה, לכן מצוידים הלוחמים בכדורי כלור (שיוכלו לטהר את המיים שהם מוצאים בשטח) ובאמצעים אחרים שיאפשרו להם להסתדר פרק זמן מסוים ללא קבלת אספקה.
      2. לחימה - הפקודות והאישורים שקיבל צה''ל מהדרג המדיני, לא איפשרו לו לפעול בהתאם לתוכניות שתיכנן הוא עצמו ותירגל אותם אך חודש לפני הארועים הקשים בצפון.
      בנוסף כל שיטת הפעלת הכוח ע''י הרמטכ''ל נכשלה כישלון חרוץ, הוכח שח''א לא מסוגל לטפל לבד בכל מחבל שנמצא מתחת לעץ ובסופו של דבר חי''ר ושיריון יאלצו לבצע את העבודה ''השחורה'', לח''א היו הישגים נהדרים בלחימה בדברים שהוא כן מסוגל לטפל בהם.
      ההססנות של הדרג המדיני, והכניעה של הדרג הצבאי להססנות הזאת עלו בחיי אדם רבים.
      3. מסקנות - אין מה להקים ועדת חקירה, ההסננות של הדרג המדיני תיבחן אך ורק בפרספקטיבה של זמן, כיוון שבעקבות המלחמה המצב המדיני בדרום לבנון כן שונה וישראל הצליחה להשיג הישגים משמעותיים בזירה זו, השאלה שנשאלת היא באם החלטה 1701 תגיע למימוש או שגורלה יהיה כגורלה של החלטה 1559.
      4. הדרג הצבאי - על קפלינסקי,ישראל זיו, ובני גנץ להגיש את התפטרותם במיידי. לא ייתכן שקולם של אלופי החי''ר לא ישמע, לא יתכן שאף אחד מכם לא שם את הדרגות שלו על השולחן והתפטר במהלך המלחמה מתוך מחאה על דרך הפעלת הכוח של הרמטכ''ל.
      הטמטום הגדול שלכם ו''שתיקת הכבשים'' שלכם עלתה בחיים של 33 אנשים ביומיים האחרונים של הלחימה, לא עמדתם לפני חלוץ וכשלתם לפני פרץ ואולמרט.
      4. הרמטכ''ל - חייב להניח את מפתחותיו על השולחן ומהר, במדינת ישראל בוצעו המון ניסיונות בעת האחרונה, מתוך מחשבה שהגענו למנוחה ולנחלה, החל מנשים בתפקדי לחימה כאלה ואחרים ועד לרמטכ''ל שהוא איש ח''א. על כל הניסיונות האלה להיפסק במידי, כיוון שבנפשנו היא.
      5. ראש אמ''ן - ידלין עושה עבודה נהדרת, מי שחושב שאמ''ן יכול להביא מודיעין נקודתי על כל קטיושה טועה ומטעה.
      אחרון אחרון חביב, כל הלוחמים שבוכים על כשלים לוגיסטים, סביר להניח שאתם ישנתם שש שעות במהלך הטירונות שלכם מעולם לא הייתם במצב שתיים עם אפוד, וכלוחמים פינקו אותכם עם נשקים מקוצרים, רבותי שש שעות שינה בלילה, שעה ת''ש חצי שעה ארוחת צהריים, זה לא חייל זה בקושי משקית חינוך, אז תפנימו שבמלחמה תמיד יש בלאגן, תוסיפו על זה את הבלאגן הרגיל של המילואים ויאללה תתבגרו כבר.

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    עוד לא התחילו,וכבר הקפיאו? (ל''ת)

    חסן נאסרל......, 21/08/06 22:27

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    די עם ההתנהלות החובבנית הזו!!!!!!!!!!!!!!!!!

    אולמרט ופרץ, 21/08/06 22:21

    כמו ביציאה החובבנית למלחמה וכמו בהתקפלות בסופה - גם עכשיו המדינה ממשיכה להתנהל כמו בסטה! כל שר אומר מה שבא לו ללא שום עמדה כלשהי של הממשלה בשום נושא (מדיני, חברתי, צבאי, הסברתי), מקימים ועדה ומקפיאים אותה, מכריזים על קמפיין מטומטם להסברה לחילים בהשקעת 2.3 מיליון שקל - ואחרי שעתים מקפיאים גם אותו ללא הסבר (ערוץ 1). חבורת חובבנים צוחקת על כולנו ונהנת מהג'וב והתנאים של המשרה - ללא שום שמץ של מחוייבות ציבורית!

    הגב לתגובה זו

    • כנסו (ל''ת)

      כל מילה בסלע, 22/08/06 00:19

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    עלינו להילחם כדי שבפעם הבאה, לא נעשה טעויות!

    ISRAEL, 21/08/06 22:20

    מילואימניקים, תושבי הצפון ואזרחי מדינת ישראל! אנחנו צריכים אתכם!

    עכשיו הזמן לצו 8 נוסף! עלינו להילחם כדי שבפעם הבאה, לא נעשה טעויות!


    156 חיילים ואזרחים הרוגים, 2457 פצועים שפונו על ידי מד''א, 2773 נפגעי הלם וחרדה, 3970 רקטות, 15 אלף גיחות בשמי לבנון, נזק כלכלי ישיר של מעל 10 מיליארד שקלים, ועקיף שלא ניתן לחשב. מאות משפחות אבלות ובוכות... זקנים וטף שנשארו ללא בית לחזור אליו, בעלי משפחות שפוטרו מעבודותיהם...

    והקץ לקרבות, בדמותה של החלטה 1701, מפנה מקום למלחמה הבאה, ''מלחמת לבנון השלישית''.

    ועדת חקירה ממלכתית, הכרחית על מנת שנפיק את המסקנות מהמלחמה הזאת, לפעם הבאה. ועדת חקירה ממלכתית תעשה הכול כדי למנוע כישלונות מיותרים, ברמה המדינית וגם בצבאית, כישלונות שעלולים לעלות לנו בחיים שוב. אין להשאיר את הבדיקה בידי הפוליטיקאים, אלו יאפשרו למנהיגי המלחמה הכושלת להתחמק מאחריות. מי שימצאו אחראיים, חייבים לתת את הדין!

    אנו קוראים לכם להצטרף לעצומה בדבר הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית, בעלת שיניים, להפקת לקחים מהמלחמה.

    www.lebanon2.co.il.
    www.lebanon2.co.il
    www.lebanon2.co.il

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    מה עם מבקר המדינה?

    אזרח מודאג, 21/08/06 22:14

    יש לו סמכויות! [נירחבות בחוק]
    הוא אדם אמין וישר!
    הוא לא פוליטיקאי!
    ועולה הרבה פחות כסף!
    תנו לו צאנס

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    וועדה ממלכתית

    מ.צ., 21/08/06 22:11

    יש לבדוק מן השורש את הקונספציה הנלוזה והשקרית שחלחלה והפכה להיות נחלת ומחלת כל הדרגים ובכל הרמות עד אשר נגעה והדביקה את אנשי הצבא.יש לחקור מה היה האינטרס המרושע והסטני של אותו פוליטיקאי קטן שהרעיל את האומה והוליכה שולל. יש להדביר את זוהמת הסמים והרעלים שבקונספציה אשר דרדרה את האומה לעברי פי שחת,וזרעה אלוזיות מטומטמות שאינן שייכות לאיזורנו.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    אצלנו בכפר....

    הנרי ה-8, 21/08/06 22:00

    אצלנו בכפר לא מופתעים כלל וכלל מהתוהו והבלגן, מחילופי האשמות והמהלומות. כך תמיד התנהגנו אחרי כל כשלון. למדנו משהו...? נאדה, אפס, כלום. זוכרים את ''הקונספציה'' של מלחמת יום כיפור? מלחמת לבנון השניה נגועה באותו כשל. אולמרט והעם הוטעו על ידי הגנרלים לחשוב שמלחמה זו כנגד החיזבאללה תהיה טיול קצר בפארק.זוכרים את דברי הרהב ברדיו ובטלויזיה ביומיים הראשונים למלחמה...?. מתחילת המלחמה המיותרת הזו, במהלכה ועד היום חזרנו והתרענו מפני הצפוי. בתחילה , קולות המתלהמים הפשיסטים,כאן ,היו רבים וחזקים. עם הזמן רבים הצטרפו אלינו בהבנה שהפסדנו במלחמה זו,. הפסד במלחמה במאה ה-21 הוא לא בהכרח לצד ש''ניצח'' בשטח. ישראל רמסה ברגל כבדה של קלגס את לבנון. מה בדיוק יצא לנו מזה...? ישראל ממשיכה לרמוס את הפלשתינאים. מה בדיוק נשיג בזה...? הם יקומו וילכו מכאן..? אנחנו מאד טובים בלהציע לשכנינו היום את מה שהם היו מוכנים לקבל בשמחה לפני 10 שנים. ראש ממשלת לבנון הושיט לנו יד לשלום. מישהו בכלל טרח להתייחס אליו...?
    יש לבצע מהלך אמיץ של שלום עם סוריה (ויתור על רמת הגולן הוא הכרחי) , עם לבנון ועם הפלשתינאים. על ישראל לחזור לגבולות השפיות של קווי 67. הבטחון האמיתי הוא בשלום.המשך ההשענות על הכח יוביל בהכרח לאבדון.

    הגב לתגובה זו

    • אכן .עצות הייתי מקבל רק מהנרי השמיני (ל''ת)

      pop up, 21/08/06 22:44

      הגב לתגובה זו

    • 39 יותר צודק מצודק.

      נלי, 21/08/06 23:23

      חבל שעדת הפחדנים העלובים שמנהיגים והינהיגו את המדינה לא מסוגלת לראות אמת כל כך פשוטה ולנהוג בהתאם.
      הם יחד עם עדת הפשיסטים שמקוננת כאן יורידו אותנו לטמיון.

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    ועדת חקירה ממלכתית עכשיו!!!!!!! (ל''ת)

    אברהם, 21/08/06 21:58

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    ועדת כיסוי תחת

    איתן כרמי, 21/08/06 21:54

    זוהי ועדה שנועדה לכסות את התחת למנהיגות הפוליטית ולמנוע הקמת ועדת חקירה ממלכתית. לא יקום ולא יהיה. אנשים הגונים היו אפילו מסרבים להיות חברים בועדה כזו

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    כנופית מושחתי קדימה ומפלגת האבודה סכנה ברורה ומיידית לישראל (ל''ת)

    בנגי, 21/08/06 21:53

    הגב לתגובה זו

    • מושחתי הליכוד שחילקו ג'ובים למופלטות

      נעמה, 21/08/06 23:31

      משנת 1977 מאז עלה בגין לשלטון. מאז שרון בנה תחת כל עץ רענן התנחלות פרובוקטיבית וסלל כבישים במיליארדי דולרים למתנחלים מתפללים במקום להשקיע בחינוך ובבריאות ובצבא.
      הוא שקידש את מתן הג'ובים למכינות המופלטות הטעימות ביותר ולאלו שיודעים לילל הכי גבוה במיימונות- הם האשמים במחדל הנורא.
      לא קדימה והעבודה - שבנתה עבורך את המדינה הזו

      הגב לתגובה זו

      • נעמה מהשלום אביר השביתות משדרותשל מפלגת האבודה חחחחח (ל''ת)

        ורדושקה, 22/08/06 05:15

        הגב לתגובה זו

  • 32.

    מה יש לבדוק אולמרט-פרץ-וחלוץ השילוש הרקוב אשם. זה עונש משמים

    יהודי, 21/08/06 21:52

    פושעי קטיף חייבים לשלם את המחיר כי מאת השם היתה זאת.

    מי שגירשו באכזריות יהודים מביתם יפלו מאיגרא רמה לבירא עמיקתא.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    אדלר

    יריב, 21/08/06 21:52

    אין סוף לרשעות
    שום דבר לא יעזור לספנינולוגים
    כן ביבי לא ביבי
    כל השולשה יגורשו בבושת פנים.

    עוד מעט תגידו שביבי היה ראש ממשלה במלחמה.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    פרץ שר בטחון זה לא הסתדרות לך הביתה תחזור להסתדרות (ל''ת)

    יוני, 21/08/06 21:46

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    זכות הציבור לדעת

    זכות הציבור, 21/08/06 21:44

    ח ש י פ ה - התגלו הגורמים הפוליטיים העומדים אחרי המחאה

    סיפרו לכם שהמחאה של המילואימניקים היא לא פוליטית אלא ספונטנית.

    שיקרו לכם.

    מי שאירגן ועומד אחרי המבצע הוא דניאל דורון ממבשרת ציון. דניאל דורון הוא הקמב''צ של הפעילויות המוסוות של נתניהו (ביבי החתרן הבלתי נלאה).

    דניאל דורון מפעיל עמותה המקדמת את משנתו של נתניהו ובפעם הקודמת שהוא הופעל בצורה אגרסיבית היה זה כאשר נתניהו קידם את הפרדת קופות הגמל מהבנקים.

    זוכרים את אוהל המחאה של ''הסטודנטים'' בכיכר רבין ? זו לא היתה התארגנות ספונטנית אלא התארגנות שמומנה על ידי אנשיו של דניאל דורון ששם בראש ההתארגנות סטודנט שלו בשם ערן ברטל.

    נתניהו שותף פעיל בגיוס כספים לעמותה של דניאל דורון.

    שימו לב אזרחים יקרים - ביבי עובד עליכם בעיניים וכמו הקמפיין של ''ביבי טוב ליהודים'' הוא יוצא עכשיו בקמפיין ''אולמרט רע ליהודים''

    ביבי מקווה שריקוד על הדם יביא אותו לכיסא ראש הממשלה.

    תשאלו את דניאל דורון על קשריו עם נתניהו ועל קשריו עם יובל שטייניץ והכל יתחוור לכם.

    תבררו איתו כמה פעמים הוא אירח את הג'נטלמנים האחלה בביתו.

    תבדקו גם מה קשריו של מר מוסקל ממזכרת בתיה (בנו רפנאל מוסקל ז''ל נפל במלחמה) עם נתניהו ! תבררו כמה פעמים הוא אירח את נתניהו בביתו.

    הגב לתגובה זו

    • עוד פעם אתה , יא קרציה. אולמרט פישל. נקודה (ל''ת)

      m, 21/08/06 22:42

      הגב לתגובה זו

    • אחי מה לקחת?תספר לחבריה שנדע,כך שגם אנחנו נשתמש (ל''ת)

      גימבו, 21/08/06 22:57

      הגב לתגובה זו

    • לא נמאס לך??? (ל''ת)

      חלאס!!, 21/08/06 23:19

      הגב לתגובה זו

    • אתה מתוכנת מיקרובסופט!!!

      Surfers Logic, 22/08/06 01:14

      איפה תכנתו אותך, ברמת אפעל או בגבעת חביבה?

      אתה התגלמות הישראלי המכוער.

      נוכל מצוי ממדרשת העסקנות ומגדלי העדרים.

      צא מהאנונימיות האינטרנטית שלך,
      תפסיק להשפריץ מהחומר ממנו אתה עשוי לזהם ולהצחין את הסביבה.

      זה בוער בעצמותיך ובנשמת שטופי מוח כמוך, נראה אותך קם ועושה מעשה.

      תקים מפלגה של שונאי ביבי,
      תגייס את אדלר ואת ארד,
      וגם אם ישניאו מהבוקר עד הערב
      את האימ אימא של...וגם אם
      תריץ קמפיין בסיוע כל פלצני התקשורת מטעם והחברים של
      וגם אם ביבי לא יתמודד, תגלה
      עם פתיחת הקלפיות שהציבור
      הישראלי לא ייתן לך אפילו לעבור
      את אחוז החסימה.

      לו הייתה אזרח הגון ומועיל, תוצאה כזו אמורה להספיק כדי לחסום את
      הביב ממנו נודפת השנאה העיוורת שלך.

      אתה ושכמותך רשאים לא להסכים ואף להתנגד לדעה אחרת.
      אתה רשאי אפילו לשקר לעצמך,
      אם תמשיך לנסות ולזהם את הבמה הציבורית שהיא נחלת הכלל, אני ושכמותי נדאג להפנות את תשומת
      לב הגולשים לכיעור ולסכנה שאתה מהווה לחברה השואפת וזכאית
      לתרבות דיון טובים משלך.

      כנראה שכל קבי הנבלות התנקזו
      אל מוחך אחרת לא ניתן להבין
      את החוצפה והזילות שאתה נוהג
      בערכים שכל הגולשים חוץ ממך
      מכבדים.

      אינני מכיר את המ''פ מיל' שפושט מדים כדי לחולל שינוי אזרחי ולא טרחת להסביר ולשכנע את הגולשים
      במה ומדוע יוזמה זו פחות ראויה וכשרה מהשימוש שעושה מזכ''ל
      מפלגת העבודה במדי צ.ה.ל. לצבירת רייטינג פוליטי ?

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    אם ישראל לא תצליח להתפטר מהפשלונרים מהר...

    Metziuty, 21/08/06 21:43

    חייבים ללכת לבחירות, לאחר המסקנות הראשונות של הוועדות השונות.

    המדינה חייבת להתחיל לתפקד נקיה ללא מושחתים או פשלונרים.

    הוועדות חייבות לסיים את פעולתן ולהסיק מסקנות לאחר הבחירות.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    ממשלת ישראל השתגעה- כמו במלחמה- כן להיכנס- לא להיכנס, כך עכשיו-

    המטיף, 21/08/06 21:43

    כן וועדה- לא וועדה, כן שלום עם סוריה- לא שלום עם סוריה. ממשלה מחורפנת- הסתלקו לנו מהעינים...

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    שחק הבנתה שלא תוכל לכסות על פרץ? (ל''ת)

    אלי, 21/08/06 21:42

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    סוף סוף אף אחד לא עושה כלום(רק בישראל)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    יעקב, 21/08/06 21:39

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    אל תפלו בפח - ביבי חותר תחת השלטון

    ביבי האחראי, 21/08/06 21:33

    ח ש י פ ה - התגלו הגורמים הפוליטיים העומדים אחרי המחאה

    סיפרו לכם שהמחאה של המילואימניקים היא לא פוליטית אלא ספונטנית.

    שיקרו לכם.

    מי שאירגן ועומד אחרי המבצע הוא דניאל דורון ממבשרת ציון. דניאל דורון הוא הקמב''צ של הפעילויות המוסוות של נתניהו (ביבי החתרן הבלתי נלאה).

    דניאל דורון מפעיל עמותה המקדמת את משנתו של נתניהו ובפעם הקודמת שהוא הופעל בצורה אגרסיבית היה זה כאשר נתניהו קידם את הפרדת קופות הגמל מהבנקים.

    זוכרים את אוהל המחאה של ''הסטודנטים'' בכיכר רבין ? זו לא היתה התארגנות ספונטנית אלא התארגנות שמומנה על ידי אנשיו של דניאל דורון ששם בראש ההתארגנות סטודנט שלו בשם ערן ברטל.

    נתניהו שותף פעיל בגיוס כספים לעמותה של דניאל דורון.

    שימו לב אזרחים יקרים - ביבי עובד עליכם בעיניים וכמו הקמפיין של ''ביבי טוב ליהודים'' הוא יוצא עכשיו בקמפיין ''אולמרט רע ליהודים''

    ביבי מקווה שריקוד על הדם יביא אותו לכיסא ראש הממשלה.

    תשאלו את דניאל דורון על קשריו עם נתניהו ועל קשריו עם יובל שטייניץ והכל יתחוור לכם.

    תבררו איתו כמה פעמים הוא אירח את הג'נטלמנים האחלה בביתו.

    תבדקו גם מה קשריו של מר מוסקל ממזכרת בתיה (בנו רפנאל מוסקל ז''ל נפל במלחמה) עם נתניהו ! תבררו כמה פעמים הוא אירח את נתניהו בביתו.

    הגב לתגובה זו

    • אחי מה אתה לוקח - תספר לחבר'ה שנדע, כך שגם אנחנו נשתמש (ל''ת)

      יגאל כהן, 21/08/06 22:03

      הגב לתגובה זו

    • לא הפנמנו את החשיפה!! תפרסם אותה שוב, אולי נבין יותר טוב... (ל''ת)

      עוד לא הפנמתי!!, 21/08/06 23:17

      הגב לתגובה זו

    • ביבי צדק זה מה שקובע!!! (ל''ת)

      יגאל כהן, 22/08/06 01:36

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    פרץ תמנה את חכמי האנושות מרום תורגמן ברעם יועצי האחיתופל שלך יה אפס (ל''ת)

    היועץ הבכיר, 21/08/06 21:24

    הגב לתגובה זו

    • דיי עם הספינים של אדלר (ל''ת)

      רמי, 21/08/06 21:49

      הגב לתגובה זו

    • כנסו

      כנסו, 21/08/06 21:59

      זה חסר משמעות לחלוטין!!
      אלפי אנשים אחרים בלי שום קשר לנתניהו מעונינים בוועדת חקירה ממלכתית!

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    רק ממלכתית ושופט בראשה!! (ל''ת)

    ל.י.אור, 21/08/06 21:23

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    צריך וועדת חקירה בראשות הרב הראשי (ל''ת)

    בס''ד, 21/08/06 21:22

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    נמאס לעם מכל הועדות החקירה הממלכתיות- הן עולות הון ולא תורמות כלום

    עו''ד, 21/08/06 21:22

    ישבו שעות וידונו כל מיני קשקשנים ובסוף אחרי שנים יוציאו מסקנות שכבר עבר זמנם.

    צריך אנשי מקצוע מהתחום שיחשבו איך לשפר עכשיו ומה צריך לעשות עכשיו ולא מי אשם ולצייד את כולם בעורכי דין ולהתחיל את הכסת''ח.

    כל הסיפור הזה שנועד לסדר לאנשים כמו אהרון ברק שלא מבין כלום בענייני צבא וניהול מערכות ושופטים אחרים עוד ג'וב להרגיש בו מכובדים.

    הגב לתגובה זו

    • אדלר תרגיע

      דניאל, 21/08/06 21:53

      כלום לא יעזור
      עוד יום עוד יומיים
      חלוץ פרץ ואולמרט
      יגורשו

      הגב לתגובה זו

      • שוביניסט יקר, את תגובה 21 כתבה אישה (ל''ת)

        עו''ד, 22/08/06 00:34

        הגב לתגובה זו

    • הפיתרון : מבקר המדינה! בדו''ח מיוחד

      מיקו22, 21/08/06 22:11

      המבקר הזה רציני, הוא אומר הכול בפנים ולא מטאטא מיתחת לשטיח!
      הוא לא פוליטי,פחות ביזבוז כסף למדינה!
      יש לו צוות מיקצועי !
      אני סומך עליו !!!!
      יש לו סמכויות בחוק,הוא יכול לבקר גם את הצבא ומישרד הביטחון!
      גם את הרשויות,יש לו סיווג ביטחוני גבוהה!
      יש לו סמכות לקחת מיסמכים ולזמן עדים.
      הדוחות מוגשים לכנסת, לתיקשורת, ולנשיא המדינה!

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    אדלר בפאניקה הספין לא עובד על העם הפסיקו להאמין (ל''ת)

    לתקשורת הבזויה, 21/08/06 21:19

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    התמונה של היחצן של שחק - מליון דולאר! (ל''ת)

    צלם, 21/08/06 21:17

    הגב לתגובה זו

    • נכון, הוא נראה כמו איזה שופט (ל''ת)

      בג''ץ, 22/08/06 07:45

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    לא צריך שום וועדה, בחירות עכשיו!!!!! (ל''ת)

    אני,, 21/08/06 21:15

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    פרץ קח 5 דקות תסתכל היטב במראה

    דורון, 21/08/06 21:07

    אתה לא חייב לספר מה אתה רואה...
    העם ברובו הגדול מאס בך איש ועדים קטן חדל אישים ויכולת....

    הגב לתגובה זו

    • לא יפה...לא אומרים לעיוור להסתכל במראה (ל''ת)

      Surfers Logic, 22/08/06 01:18

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    ועדה לוקחת שלוש שנים. ומה בינתיים?

    ישראלית, 21/08/06 21:01

    מי יקח אחריות על הבינתיים?
    נקים עוד ועדה?
    לא יהיו מספיק עורכי דין במדינה ללוות את כל הנחקרים.

    הגב לתגובה זו

    • בדיוק, הקונספציה הזאת נכשלה צריך פעולה רצינית עכשיו

      בדיוק, 22/08/06 00:39

      כל פעם במדינה הזאת מקימים ועדות מטופשות שרק מחפשות לתלות מישהו ולא משפרות כלום במערכות ובתפקוד.

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    ועכשיו ההברקה פרץ ימנה וועדה שפרץ יעמוד בראשה. נפלא (ל''ת)

    לכו להפגנה, 21/08/06 20:58

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    עוד תרגיל מסריח של עמיר פרץ

    עובד עירית לוד, 21/08/06 20:57

    אנו מכירים היטב את עמיר פרץ ושיטותיו.
    הוא מנצל אנשים וזורק אותם אחר כך לכל הרוחות.
    אצלנו בלוד זה קרה כמה פעמים.
    מסכן אמנון ליפקין שחק. הוא נפל בפח שהטמין לו עמיר פרץ.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    מלחמה כזאת (פרץ) נפוליאון גם אני יכול בצניעות גם יותר טוב (ל''ת)

    די עם הספין, 21/08/06 20:57

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    לא רוצים לשמוע ספינים של פרץ -הוא חייב ללכת הבית לך כבר........... (ל''ת)

    לא יעזור הספיני, 21/08/06 20:55

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    אולמרט, חזרה למקום ה-33 בליכוד. שם מקומך. (ל''ת)

    איתי, 21/08/06 20:55

    הגב לתגובה זו

    • חחח צריך אישור של עוזי כהן.... (ל''ת)

      בננה, 21/08/06 21:59

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    אמנון שחק בתמונה דומה להנרי קיסינג'ר

    ילג, 21/08/06 20:51

    אבל נכון, גם הם הבינו שהם וועדה מטייחת.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    שר בטחון כושל-לא צריך וועדה הגל גלוי וידוע.ולכן (ל''ת)

    בלי ועדה להתפטר, 21/08/06 20:48

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    וטוב שכך-בלי וועדות פרץ מיד צריך להתפטר בלי תירוצים . (ל''ת)

    מיד ועכשיו, 21/08/06 20:47

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    נסיון כיסתו''ח שלא עלה יפה

    מזרחן, 21/08/06 20:47

    להרצל בודינגר היה שכל וירד מהעסק בזמן, אני מתפלא שליפקין-שחק היה כ''כ מטומטם לחשוב שזה יילך.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    למה הורוביץ נתן ידו לשטות הזו ??? (ל''ת)

    טעות בשיקול, 21/08/06 20:45

    הגב לתגובה זו

    • למה?

      t, 21/08/06 21:30

      הורביץ היה ונשאר מאפ''יניק וכל שאר חברי הועדה ,איך למשל יכול הרמטכ''ל ליפקין לחקור את העצות שנתן לפרץ במהלך המלחמה טובות או לא ? איך למשל הורביץ יפעל כאשר ימצא כי אחד או יותר מחברי הועדה שיעצו לפרץ בשלב כזה או אחר טלפונית או אחרת במהלכי המלחמה שעשויים להוביל לראיה שונה של מפלגת העבודה החברתית ?
      טוב עשה הרצל בודינגר מקירית חיים מעוז מאפ''י לשעבר שיצא בזמן מהעועדה. לחקור צריך וחשוב ואף חיוני אך רק לאחר שמר אולמרט יתפטר יחד עם חברו מר פרץ ,אז יש שתי אפשרויות או שתוקם ממשלה שלא בראשותם של אותם חברים כושלים או שחבר הכנסת שיוכל לכנס סביבו את מספר חברי הכנסת הגדול יקים ממשלה זמנית עד לאחר שהסערה הנוכחית באזורנו תעלם ואז בחירות חדשות . אסור לתת לשניים הללו יום אחד נוסף במשרדים הללו,רק הביתה.........

      הגב לתגובה זו

      • אומרים מפא''י, מפא''י, מפא''י, מפא''י,

        אורי, 21/08/06 22:24

        מפא''י, מפא''י, מפא''י, מפא''י, מפא''י,

        לא חולפות כמה שנים וכבר לא יודעים לאיית את השם!!

        יא אללה!! איזה עם רדוד זה?

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    הדבר הטוב הראשון שקרה פה ב 100 הימים האחרונים!!!!

    ועדת חקירה, 21/08/06 20:45

    פרץ ואולמרט לא תתחמקו אתם תשלמו את מלוא המחיר הפוליטי על הבזיון הנורא והארור הזה!!!

    הגב לתגובה זו

    • כל מילה בסלע (ל''ת)

      דור שלם, 21/08/06 21:10

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    הכבוד של הבזוי הזה כבר לא קיים (ל''ת)

    נזכור לו את, 21/08/06 20:44

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    יפה ליפקין. לקח לך זמן אבל הבנת שאתה לא המפקד.

    מפקד, 21/08/06 20:42

    עכשיו אתה שרוף. בוועדת החקירה הממלכתית אתה לא תשב אלא אם כן יעשו לך תחיית המתים.
    למה היית צריך הרפתקה מסוג זה?
    אפילו סיווג לא נתנו לך.
    בושה.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    זה לא רציני- צריך מגה וועדה! (ל''ת)

    הב, 21/08/06 20:38

    הגב לתגובה זו