• 148.

    הגיע הזמן להעיף קיבינימט את ראש הממשלה, שר הבטחון המעפן ואת הרמטכ''ל (ל''ת)

    אסנת, 30/08/06 00:24

    הגב לתגובה זו

  • 147.

    ''אל יתהלל חוגר כמפתח''

    אלכס, 22/08/06 20:58

    מן הראוי היה עתה, לאחר שוך הקרבות ולאחר המלחמה, לדון דיון נוקב ומעמיק בדיסאינפורמציה הצה''לית (לא זו אשר נועדה להסיח את דעתו של האויב ולהגן על חיילינו) ובתופעת תרבות השקר הצה''לית. זו המרשה לעצמה להכריז ולהודיע, טרם עת, כי כבשנו את מרון-א-ראס (שעה שעדיין לא כלל לא כבשנו)... זו המרשה לעצמה להכריז ולהודיע כי ''כבשנו את בינת-ג'ובייל'' (שעה שעדיין לא כבשנו). שבועיים לאחר ההודעה מסתבר כי עדיין מתחוללים במקום קרבות קשים ומרים וכי יש נפגעים רבים בקרב כוחותינו. המשפט ''אל יתהלל חוגר כמפתח'' נאה ויאה לכל אלו אשר הזדרזו ומזדרזים לומר דברים אשר אין להם שום שחר, אין להם כל בסיס איתן ואחיזה אמיתית במציאות ואין בהם קורטוב ושמץ של אמת. האם נאמרו בדומה לדיסאינפורמציה הצה''לית שנמסרה לציבור דברים דומים, ברוח זו, גם לחיילים אשר פשטו על בינת-ג'ובייל או על מארון-א-ראס ? אם נאמרו דברים ברוח זו לחיילים הרי הדבר מטריד, מחריד וחמור ביותר. את הדיון ואת החשבון הנוקב עם שיקולי האומרים יש צורך לערוך כאן ועכשיו, מיד ולא לדחותו או לקבור אותו בוועדות למיניהן אשר עלולות להפוך את הנושא לבכיה לדורות.

    הגב לתגובה זו

  • 146.

    מישהו מוכן לומר לי מתי חלוץ יבין הרמז ויתפטר? (ל''ת)

    יוסי, 22/08/06 18:23

    הגב לתגובה זו

  • 145.

    יוהרה לאומית ממושכת.

    קול לקטיב, 22/08/06 11:08

    חטא היוהרה הוא חטאו של עם ישראל במולדתו במשך שנים רבות.
    מלכתחילה, נוסדה המדינה כדי להוות בית לאומי ליהודי העולם בארץ ישראל. צה''ל נוסד כדי להגן על תושבי המדינה, להגן על הבית.
    תושבי המדינה שחיו כאן בזמן מלחמת השחרור, הרגישו זאת על בשרם, וידעו היטב מה המטרות, מה המגבלות, מה המחירים. הם לא פיתחו יוהרה.
    לעומתם, רוב תושבי המדינה היום, נולדו או עלו לכאן אחרי מלחמת ששת הימים. אנו הפכנו למעצמה בעיני עצמנו. כל יכולים. הגישה השתנתה.
    האכזבה מחוסר היכולת ''למחוק'' ו''לקטוש'' ו''להשמיד'' כל גורם ערבי מטריד, הפכה את העם הזה לממורמר, ביקורתי, חסר מוטיבציה ומתוסכל. איכותנו ניפגמה.
    אם נדע כולנו לעצור, לחזור מחשבתית חמישים שנה לאחור, ולהתחיל להתקדם בצניעות, לאט, קדימה, נשוב לדרכנו הטובה, וייטב לכולנו!!!

    הגב לתגובה זו

    • איש חכם, האמת לאמיתה, אל תפחד להתבטא בשימך ....

      יעקב, 23/08/06 05:07

      גם אם הכל נכון, גם הכתיב, שמך אינו קולקטיב !!!

      הגב לתגובה זו

      • חינני ונאה

        שלמה חזן, 23/08/06 07:53

        חריזה עדינה על הבוקר, ומילה טובה, רוממו מעט את מצב רוחי. תודה

        הגב לתגובה זו

  • 144.

    תגובה מס' 111 הכי אמיתית ונוגעת לכל אחד מאיתנו...

    רונן, 22/08/06 05:03

    סחתיין על התגובה אחי...

    הגב לתגובה זו

  • 143.

    חלוץ - התפטר. תנאי לשיקום המדינה (ל''ת)

    סא''ל, 22/08/06 00:39

    הגב לתגובה זו

  • 142.

    קשקשן

    גבי, 21/08/06 23:33

    קשקשן אוכל חינם.נכשלת-לך הביתה.אל תשחק לנו את הצדיק הגדול.

    הגב לתגובה זו

  • 141.

    יוהרה כללית

    מתבונן, 21/08/06 21:42

    שמעתי אותו כבר בעבר, שחצנות זו מילה עדינה לגבי הערכת יכולותיו ויכולות צה''ל בכלל. אז הוא אמר: אין כבר אופציית מלחמה והבעיה היא רק טרור וזה בכלל לא איום!! והנה הוא וחבריו בנו את הצבא לפי קונספציה זו. וזו התוצאה. לך הביתה וקח איתך את התפיסות הפוליטיות שלך הביתה. אם לא קשה לך קח גם את חלוץ איתך...

    הגב לתגובה זו

  • 140.

    חלוץ-מאחורי גבך אלופי המטכ''ל מתכננים פוץ'-תבין את הרמז ולך

    אבי, 21/08/06 20:24

    הביתה

    הגב לתגובה זו

  • 139.

    חלוץ כך דוגמה ותתפטר ותן לצה''ל לעבוד (ל''ת)

    יעקב, 21/08/06 20:23

    הגב לתגובה זו

  • 138.

    יוסי אם כך אתה חושב - תתפטר ואל תלך לפו''ם (ל''ת)

    משה, 21/08/06 20:22

    הגב לתגובה זו

  • 137.

    רק בוגר בני עקיבא לוקח אחריות (ל''ת)

    מכיר את היימן, 21/08/06 19:23

    הגב לתגובה זו

  • 136.

    הלוואי שהוא וחלוץ היו מתיישבים ו''חורשים'' ומפיקים לקחים

    אבל למה להועיל, 21/08/06 17:21

    להוריד ראשים ולהיות מזה מאוכזבים

    הגב לתגובה זו

  • 135.

    קשקשן מתחסד. עליך להחזיר הדרגות (ל''ת)

    ולקצץ בפנסית, 21/08/06 15:49

    הגב לתגובה זו

  • 134.

    1.כל הכבוד לך. 2.היום נזכרת??? (ל''ת)

    אייל, 21/08/06 14:03

    הגב לתגובה זו

  • 133.

    צדיק בסדום (ל''ת)

    רפי, 21/08/06 11:37

    הגב לתגובה זו

    • המבול בא יבוא.... (ל''ת)

      שמעון 101, 22/08/06 13:19

      הגב לתגובה זו

  • 132.

    מתחילה הברברת: חושבים שאם יגידו שטעו נשכח מה שעשו

    לא נשכח לא נסלח, 21/08/06 10:42

    מהיום שישכחו שהם יצליחו לסתום את הפיות. האינטרנט יאפשר להם לגלות את כל השחיתות.
    קצין צנחנים שמודה בפשלות עוד יהיה רמטכ''ל שיודה אח''כ בפאשלות. הוא צריך לסיים את הצבא וללכת הביתה עם כל הצמרת המושחתת והפוליטית יותר מדי

    הגב לתגובה זו

    • הכתום המגיב לא לעניין נוזל מכל מילה...נקמנות מטורללת,אז ככה: (ל''ת)

      הימין באיפסון, 21/08/06 17:27

      הגב לתגובה זו

  • 131.

    חבל שהגדולים יותר לא לומדים ממך (ל''ת)

    חזק ואמץ, 21/08/06 10:13

    הגב לתגובה זו

  • 130.

    הבעיה העיקרית הוא הדרג המדיני ההססן: אולמרט, ליבני, פרץ (ל''ת)

    רמי, 21/08/06 09:58

    הגב לתגובה זו

  • 129.

    קשקוש ילדותי, עושים מתקלת ( מפקדים)אידיאולוגייה,תקרא פחות עיתונים (ל''ת)

    נווה איציק, 21/08/06 09:51

    הגב לתגובה זו

  • 128.

    חבל שדווקא הטובים עוזבים

    רחל, 21/08/06 09:45

    מפקד יקר, אינך צריך לקחת על מצפונך את טעויותיהם של אחרים.

    הגב לתגובה זו

  • 127.

    אין כפרה ואין מחילה. גם לא צריך וועדות חקירה

    סא''ל מיל., 21/08/06 09:44

    יש להעיף מיד את כל הממשלה ואת כל המטכ''ל. החיילים בין כך הוכיחו שהם יודעים להילחם לבד.

    הגב לתגובה זו

    • right!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      love, 21/08/06 09:56

      הגב לתגובה זו

    • נכון. כך היה גם במלחמת יום כיפור (ל''ת)

      מזכיר המדינה, 21/08/06 17:30

      הגב לתגובה זו

  • 126.

    חייבים לקרא תגובות 73-74 (ל''ת)

    יצחק, 21/08/06 09:38

    הגב לתגובה זו

  • 125.

    ועדת חקירה ממלכתית ומייד- די לטיוח (ל''ת)

    משה קופמן, 21/08/06 09:34

    הגב לתגובה זו

  • 124.

    כבר מזמן חלפה תקופת הבכינות של

    מזכיר המדינה, 21/08/06 09:20

    שיח לוחמים. רק ועדת חקירה ממלכתית על כל המסקנות האישיות המשתמעות בעקר כלפי הדרג המדיני.

    הגב לתגובה זו

  • 123.

    ועדת חקירה ממלכתית עכשיו (ל''ת)

    שרון רוזנפלד, 21/08/06 09:20

    הגב לתגובה זו

  • 122.

    בצה''ל הפוסט מודרני למדו לדבר יפה.

    9 בחיבור, 21/08/06 09:20

    חלאות ה''שלום'' הוציאו את רוח הלחימה, הדבקות במטרה, ההסתערות, אהבת העם והארץ.
    יודעים לתחקר, לנתח - ולהפסיד.

    הגב לתגובה זו

  • 121.

    קחצ''ר, גם כעת במעשהו חוטא ביוהרה, אל תתבלבלו!

    מכיר ויודע, 21/08/06 09:19

    קחצ''ר אחראי על תורת לחימת החי''ר, לא מפקד על יחידות או גיזרה. מוטב היה שידבר רק בשם עצמו, אך כשהוא אומר ''חטאנו''- הוא נוטל אחריות בשם המערכת, כשהוא יודע שכולם יודעים שחלקו והשפעתו בתפקידו הם מזעריים ממילא, בהכאה על חטא קולקטיבית מעין זו יש לא מעט יחסי ציבור. אל תתבלבלו. כי הרי מתי בטקס החלפת קחצ''ר היתה תיקשורת? טלוויזיה, ערוץ 10?

    הגב לתגובה זו

  • 120.

    כל הכבוד ללוקחים אחריות

    yael, 21/08/06 09:16

    חבל שלא לומדים ממנו עוד כמה מפקדים ומניהיגים וחבל על החיים של אלה שנהרגו

    הגב לתגובה זו

  • 119.

    כלומר: לקח מלחמת הכיפורים לא נלמד-לכן מה הטעם בעוד חקירה סרקסרק?! (ל''ת)

    זעקי ארץטבריה, 21/08/06 09:11

    הגב לתגובה זו

    • הפקת לקחים

      אמנון, 21/08/06 10:03

      נכון,,לקחי מלחמת יום כיפור לא הופקו.!!!!!!

      מה קרה בחווה הסינית?,לא רק קרב הצנחנים,אלה כל קרבות השיריון,הקרבות
      דו צדדייים של כוחות צה''ל,הקרב על העיר סואץ,הקרב על החרמון ,ועוד קרבות שחובה לתחקר וללמוד מהם,
      צודק - אורי מילשטיין בספריו האחרונים,ראו גם התכתבויות וכתבות של לוחמים בנושא החווה הסינית,שגם היו שם,לא אין צורך בעריפת ראשים ,לא צריך לחפש נקמה לשם נחמה,אבל צריך להקים גוף בילתי תלוי (מועצה לביטחון לאומי?)החוקר את הקרבות והמכתיב תורת לחימה חדשה ומעודכנת מהפקת הלקחים,

      כל זאת אם באמת חפצי חיים אנחנו.

      הגב לתגובה זו

  • 118.

    לתגובה של לקיחת אחריות אני מצפה מאולמרט פרץ וחלוץ (ל''ת)

    דליה, 21/08/06 09:05

    הגב לתגובה זו

  • 117.

    מסקנות ועדת החקירה

    האמת, 21/08/06 09:01

    הבעיה הבסיסית שלקח זמן עד שהממשל הבין כי הוא במלחמה והצליח להשתחרר מטראומת מלחמת 82 והחליט לצאת למתקפה קרקעית.
    אני רואה במלחמה שתי בעיות
    עיקריות ברמת הביצוע
    הצבא בנוי על חיל רגלים ככח עיקרי ושאר החילות אמורות לתמוך כגון שריון, אויר תותחנים וכו'

    1. האלוף אדם איש שיריון שחושב כמו שיריונר וניסה להשתמש בכח שיריון יותר ממה שצריך כמובן מתוך אמונה שזה הכי טוב אבל פה בעצם הגורם לאחוז גבוה של האבדות מחד ומאידח אי ניצול של כח החי''ר בצורה מקסימלית (שהוא בעצם הכח העיקרי), לדעתי במטכ''ל איבחנו את הבעיה ולכן שלחו את סגן הרמטכ''ל
    שהוא איש חי''ר
    לעומת זאת אנו רואים רמטכ''ל איש חיל האויר בהיכרו את יכולות החיל ניצל בצורה הטובה ביותר את חיל האויר כדי לסייע לשאר הכוחות ולא ניסה להפוך את היוצרות והתוצאות מדברות
    לסיכום אני רואה את הבעיה באנשים שמינו את האלוף אדם לתפקיד שלא השכילו לבדוק את דרך חשיבתו (לעומת זאת ניסיון מוצלח עם חלוץ )
    2, בעיית הלוגיסטה, טבעי שמשקעים יותר בהכשרת הכח הלוחם ופחות בתומך אבל אסור להזניח תחום זה כפי שאמר נפוליאון ''הצבא צועד על קיבתו'' ראה ערך מלחמת עולם השניה בחזית גרמניה-רוסיה
    לסיכום גם הדרג המידיני וגם הצבאי צריכים להפיק לקחים

    הגב לתגובה זו

  • 116.

    יש לו יותר אינטגריטי מלרמטכל (ל''ת)

    יוסי, 21/08/06 08:50

    הגב לתגובה זו

  • 115.

    מי שחטא במילוי תפקידו צריך לתת הדין אין מחילה על הדם שנישפך. (ל''ת)

    דוד ע, 21/08/06 08:50

    הגב לתגובה זו

  • 114.

    שאול מופז האחראי המרכזי

    דני סביר, 21/08/06 08:45

    רבותיי
    האחראי המרכזי למצב העגום של הצבא הוא לא אחר משאול מופז
    האיש היה 4 שנים רמטכל ואחר כך 5 שנים שר בטחון . כמעט 9 שנים עמד בראש מערכת הבטחון והוא זה שאחראי להזנחה העצומה של המילואים ושל כוחות השטח הירוקים. ולמצב הלוגיסטי הגרוע.
    האיש הזה חייב להעלם מהמפה הפוליטית ולתת את הדין.

    הגב לתגובה זו

    • כשכול מושחת מכסה את התחת של השני צריך לשלוח את כולם הביתה (ל''ת)

      לא ישתנה דבר, 21/08/06 08:53

      הגב לתגובה זו

  • 113.

    כל הכבוד! זאת ההתחלה לניקוי אמיתי חלוץ קח דוגמא (ל''ת)

    אורי, 21/08/06 08:40

    הגב לתגובה זו

    • חלוץ - תהיה חלוץ למתפטרים !!! לך לפני המחנה (הביתה !!) (ל''ת)

      אחריך - אולמרט, 21/08/06 08:49

      הגב לתגובה זו

  • 112.

    לא שכחנו איך כנית את המתנחלים... (ל''ת)

    לא תמים, 21/08/06 08:21

    הגב לתגובה זו

    • תפסיקו כבר לתקוע את המתנחלים...

      בני, 21/08/06 09:06

      בכל מקום

      זה לא ייתן להם יותר סימפטיה בציבור

      דיי כבר

      הגב לתגובה זו

      • בני,יש לך בעיה עם האמת? (ל''ת)

        כ. תום, 21/08/06 19:57

        הגב לתגובה זו

  • 111.

    תא''ל יוסי היימן, כל הכבוד לך. אתה מקשיב ללב...

    אביהו, 21/08/06 08:16

    אין הרבה אנשים שמודים כשהם טועים.
    חטא היוהרה או יותר נכון לקרא לו ''חטא הגאווה'', הוא החטא החמור ביותר שהאדם יכול לחטוא בו.

    אף אחד מאיתנו אינו אוהב להיות בחברת אנשים יהירים, רברבנים או גאוותנים.
    גאווה היא חטא שכולם חוטאים בו אבל לא כולם מוכנים להודות בזאת.

    לכל אחד מאיתנו יש מידה של גאווה.

    וכמו שאמר דוד המלך ''אין צדיק אפילו לא אחד''...

    כווווולנו חוטאים בעיניי אלוהים אפילו אלו שלמראית עין נראים לנו צדיקים,
    גם להם יש את החטאים שלהם.

    כל הכבוד לך על המילים האמיתיות שיוצאות מהלב.

    הלוואי ומקבלי ההחלטות במדינה שלנו היו עושים כמוך (לא רק חושבים...) אבל כנראה שהחמדנות והשאיפה לכח ושליטה הם הכח המניע שלהם.

    להם חשוב מה יחשוב ''בוש'' עליהם, לא מה יחשוב אלוהים עליהם.

    אצלהם אלוהים קיים רק ב''טקסים'' כגון הנחת תפילין (בפומבי)...

    על זה אלוהים אומר בתנ'ך לנביא: ''העם הזה בפיו כיבדוני, אבל ליבו רחק ממני''.

    הגב לתגובה זו

    • תגובה ל 111

      ליאור, 21/08/06 09:38

      אתה צודק במאה אחוז. נקווה שבמקום להאשים נלמד מה יש לתקן ואכן נתקן ויהיה רק טוב

      הגב לתגובה זו

  • 110.

    ועדת חקירה ממלכתית עכשיו!!! (ל''ת)

    לא נסלח, 21/08/06 08:13

    הגב לתגובה זו

    • גם בלי ועדה - אולמרט פרס פרץ ליבני - הביתה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      נכשלתם !, 21/08/06 08:46

      הגב לתגובה זו

      • אתה פשוט צודק, השלישיה המובילה הביתה. (ל''ת)

        מבקר תגובות, 21/08/06 09:22

        הגב לתגובה זו

  • 109.

    שאול מופז הוא האחראי הראשי למצב הצבא!

    דוד, 21/08/06 08:13

    איציק מרדכי מינה אותו במקום את וילנאי שהיה ותיק ומנוסה ממנו רק בגלל שיקולים אישיים.

    הגב לתגובה זו

    • שקר-זה שרון שמינה אותו (ל''ת)

      טאר, 21/08/06 10:11

      הגב לתגובה זו

  • 108.

    מדהים!! הוא לא חושש מועדת החקירה? עו ד יפילו עליו את כל התיק... (ל''ת)

    הוא מודה, 21/08/06 08:12

    הגב לתגובה זו

    • אתה טועה

      הרצליאני, 21/08/06 23:21

      איציק מרדכי אחראי למינוי מופז מאחר והוא שנא אישית את מתן וילנאי.
      מופז מינה את חלוץ ושרון אישר את המינוי, לאחר שקיבל או קיי מעומרי אשר ניהל את המדינה...

      הגב לתגובה זו

  • 107.

    לאמרות שכל אחד מהציבור מהאזרח הקטן ועד למשכיל ביותר ולאמרות שה צבא

    לאמרות שכל אחד, 21/08/06 08:08

    לאמרות שכל אחד מהציבור מהאזרח הקטן ועד למשכיל ביותר ולאמרות שה צבא חיילי המילואים הקבע והסדיר מבינים שהשלישייה אולמרט חלוץ ופרץ לא יכולים עוד להנהיג הם נכשלו כשלון חרוץ במבחן המעשי היחידי שלא מקבלים בו הזדמנות נוספת להנהיג באתגרים הגורליים שמצפים לנו מתגייס ברביבי - פריצקי –לפיד-רמון-הנגבי-וקצב-כדי להגן על אולמרט-חלוץ-ופרץ-עם שסוד כוחו ברמתו האקדמית והטכנולוגית הפקיר את עתידו ועתיד העם היהודי בידי מערכת של הון שלטון מושחתת וחסרת מוסר לחלוטין וזה כולל יועץ משפטי ותקשורת האם דקה לפני 12 ננקה את האורבות או פשוט נצלול למצולות

    הגב לתגובה זו

  • 106.

    הנוסחה היא אולמרט פרץ וחלוץ

    יורי, 21/08/06 08:08

    עליהם לתת את דין ההתעלמות וההתנשאות והבורות בעניין הלבנוני.

    הגב לתגובה זו

    • שחיתות מיליוני הדולרים. (ל''ת)

      אולמרט, 21/08/06 09:24

      הגב לתגובה זו

  • 105.

    הייתם עסוקים באשליית אוסלו וההתנתקות (ל''ת)

    דובי, 21/08/06 08:05

    הגב לתגובה זו

  • 104.

    הפגנה בחדרה

    איזגיל, 21/08/06 08:04

    בס'ד
    הפגנה !!!

    עם ישראל , תתעורר! בואו למחות נגד ממשלת תבוסה ולקרוא להפלתה! בשעה קריטית זו , כאשר גורל המדינה – גורלנו מונח על כף המזניים אל לנו להישאר אדישים. לא ניתן לממשלת חרפה להשלים את הריסת הצבא והמדינה ! אחינו ואחיותינו , מוכרחים לעצור את הרכבת הדוהרת בטירוף אל תוך תהום ! דם חיילנו שנשפך אינו לשווא !

    ההפגנה מאושרת ומאובטחת על-ידי משטרה ותתקיים בעה'ש בפיאצה בחדרה ביום שלישי הקרוב בתאריך 22.08.2006, כח באב תשס'ו , בשעה 18.00.

    יישר כוח , יחד נעשה ונצליח למנוע אסונות נוספים !!!

    הגב לתגובה זו

    • נכון, יש לארגן הפגנות קטנות בכל הארץ

      ן, 21/08/06 13:25

      וכן אחת ענקית או בירושלים או בכיכר רבין. אך גם הפגנות קטנות בכל הישובים בארץ!

      הגב לתגובה זו

  • 103.

    מדוע עם ישראל

    פקק תנועה, 21/08/06 08:04

    לא מפסיק להפיק לקחים מאז הקמת המדינה ב48 ?מדוע אן מיבצע או תקופה מסוימת בחיינו שעוברת בשלום ובמנוחה ללא שארוריות מסביב?

    הגב לתגובה זו

  • 102.

    הפגנה בחדרה

    איזגיל, 21/08/06 08:02

    בס'ד
    הפגנה !!!

    עם ישראל , תתעורר! בואו למחות נגד ממשלת תבוסה ולקרוא להפלתה! בשעה קריטית זו , כאשר גורל המדינה – גורלנו מונח על כף המזניים אל לנו להישאר אדישים. לא ניתן לממשלת חרפה להשלים את הריסת הצבא והמדינה ! אחינו ואחיותינו , מוכרחים לעצור את הרכבת הדוהרת בטירוף אל תוך תהום ! דם חיילנו שנשפך אינו לשווא !

    ההפגנה מאושרת ומאובטחת על-ידי משטרה ותתקיים בעה'ש בפיאצה בחדרה ביום שלישי הקרוב בתאריך 22.08.2006, כח באב תשס'ו , בשעה 18.00.

    יישר כוח , יחד נעשה ונצליח למנוע אסונות נוספים !!!

    הגב לתגובה זו

  • 101.

    עוד יתפסו עליך טרמפ - כל צה''ל ויפטרו אותך (ל''ת)

    מי שאותר אמת, 21/08/06 08:02

    הגב לתגובה זו

  • 100.

    אין להתפלא

    אזרח, 21/08/06 07:58

    את הסטנדרטים קבע
    ראש ממשלת ישראל מר ברק והרמטכל מופז
    הם הפקירו פצוע למוות
    בקבר יוסף

    הגב לתגובה זו

  • 99.

    תרגום לחטא היוהרה

    ע, 21/08/06 07:48

    לא הכנו את הצבא למלחמה כבר עשרים שנה, אבל תמיד חשבנו שביום אלד אפשר לכבוש את כל לבנון ואם לא לא נורא ימותו כמה חיילים ותמיד אפשר להאשים את הדרג המדיני

    הגב לתגובה זו

    • כן גם הרעבנו את החיליים 48 שעות (ל''ת)

      יוהרה גבוהה, 21/08/06 07:59

      הגב לתגובה זו

  • 98.

    חטאת היוהרה

    שרגא יהודה, 21/08/06 07:26

    אל תיקח על עצמיך אחריות על מה שקרה.
    האשם העיקרי הוא הדרג המדיני שהעדיף את חיל האויר על פני חילות הקרקע.
    העובדה שחילות היבשה של המילואים לא התאמנו מזה 6 שנים תמימות.
    כאשר תקום ועדה חקירה, ואני בטוח שהיא תקום למרות ניסיונותיהם של מספר מדינאים להתחמק מכך, הכל יתגלה ונעמוד על תפקודו של כל אחד ואחד.
    לכן, אל תתנדב לקחת אחריות על עצמך. עוד עלול להתברר שדווקה אתה פעלת בסדר גמור במסגרת הכלים שנתנו בידך.

    הגב לתגובה זו

  • 97.

    הנהנתנות תהרוס את המדינה הפער יהרוס את החברה לכן חייבים לצמצמם על י

    משה מ,,,, 21/08/06 07:16

    הנהנתנות תהרוס את המדינה הפער יהרוס את החברה לכן חייבים לצמצמם על ידי חקיקת חוק לשכר מ ק ס י מ ו ם במשק הציבורי .על מנת לצמצם את הפער ולייצר מקור להרחבת תקציב הביטחון
    את שני הדברים האלה אם לא נבצע נסתכן בחורבן נוסף ! ! ! האויב השער ! ! !

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק

      אתה צודק, 21/08/06 07:31

      אתה צודק
      לחילופין ניתן להעלות המיסים ל 95% מדרגת שכר כזו או אחרת, אני רוצה לראות את המעסיק שיממן פי 20 ממשכורת של כמה מיליונים כמיסים למדינה....
      במיסים הללו יש לפעול למען אינטרסים ציבוריים מובהקים.

      הגב לתגובה זו

    • 97 אתה גאון (ציניות...)

      אלון, 21/08/06 09:17

      צודק... שכר מקסימום זה דבר גאוני.
      כך נוכל לגרש כל אדם אינטיליגנטי מהמדינה ולהקים מדינה של חסרי השכלה בלבד!

      אני לא אומר שכל אדם שמקבל שכר גבוה הוא גאון... אבל בוא לא נתחמק מהעובדות. עילויים מגיעים להישגים ומתוגמלים במשכורת.

      השיטה שלך תהפוך את המדינה למדינת פועלים, אבל עם רמת חיים של מדינות עולם שלישי.

      הגב לתגובה זו

  • 96.

    לתקן לא להרוס

    אזרח ב, 21/08/06 07:13

    מחסור באימונים, קיצוץ מתמשך בתקציב הבטחון הם חלק מהנורמות שהיו נהוגות כאן בשנים האחרונות בהם התנפצו האשליות שאנו הולכים לקראת שלום.
    האשמים הם לא אולמרט שהשיג לצבא 33 יום לשבור להם את העצמות ופרץ שמצא צבא שלא התאמן שנים.
    כל ועדת חקירה שלא תקום צריכה ללכת אחורה לשנות ה-90 ולראות את כל התהליך.
    במלחמה זו נבדק המערך עליו היה אחראי שאול מופז ומדהים אותי הרצון של מישהו להחזירו למרכז הזירה.
    אין לנו זמן לחפש אשמים בפרט לא על לחימה שהתרחשה מיד לאחר הקמת הממשלה החדשה. והמחדלים כולם בתפר בין הממשלות עם דומיננטיות לממשלה ושר הביטחון הקודם.
    דוקא בתקופת הממשלה הזאת משתנה תפיסת הביטחון של מדינת ישראל.ישראל מתפקחת מהאשליות.
    אין צורך בהקמת ממשלת ימין אותה אני מדמה לראש של בן 18 עם זין של בן 81.

    הגב לתגובה זו

    • צודק 100000 אחוז

      בני, 21/08/06 09:08

      הם לא האשמים
      אולמרט אכן השיג חודש זמן
      ופרץ לא מספיק זמן כדי להרוס

      זה עדיין נשאר משנים של יוהרה

      הגב לתגובה זו

  • 95.

    תגובות כנות צריך לעודד

    שלמה, 21/08/06 07:11

    בתקופה שבה כולם עוסקים בתירוצים ובגילגול האחריות הלאה, יש לקבל בהערצה נטילת אחריות אישית, זאת הדרך הנכונה לתיקון המעוות בפרט במלחמה ובכלל אצלנו

    הגב לתגובה זו

  • 94.

    ועדת חקירה ממלכתית עכשיו!!!כנסו!

    ועדת חקירה ממלכ, 21/08/06 07:06

    צריך ועדת חקירה ממלכתית ולא רק בגלל שאולמרט חלוץ ופרץ פיספסו הזדמנות אסטרטגית שלא בטוח שתחזור (בתנאים נוחים לנו יחסית) לחסל את מרכיב הכח העיקרי של החיזבללה .דבר זה נבע מחוסר הבנה בסיסי שלהם את המצב הנוכחי שלנו במזה''ת ואני לא אפרט....
    כמו כן צריך להעיף דרגים שלמים בצה''ל שאחראים לבלאגן ולהכניס לשימוש תורת לחימה שליטה בקרה ומודיעין אחרת ורלבנטית יותר עם כלים מתאימים...(עיוורון של הכוחות, אש דו צדדית וכו אלו דברים אלמנטריים שיכולים היו להימנע בקלות באמצעותה.... )

    צריך לעשות רעש כמה שרק אפשר עד הקמתה.

    על כולנו אזרחי מדינת ישראל להתאחד מאחורי התנועה לאיכות השלטון(אינני חבר בה או קשור אליה באיזשהי דרך!) שפתחה במאבק ציבורי נרחב להקמת ועדת חקירה ממלכתית.
    פרטים נוספים וחתימה על עצומה ניתן למצוא ב-http://www.mqg.org.il/

    ועדת חקירה ממלכתית עכשיו!!!

    הגב לתגובה זו

  • 93.

    אי אפשר היום להכשיר לוחם טוב בצה''ל. ולכן תמיד נפסיד!!!!

    רונן, 21/08/06 06:58

    כולם שאלו במהלך המלחמה ''איך זה שצה''ל לא מצליח לכבוש כפר אחד''?
    כל מי ששרת בצה''ל בעשר השנים האחרונות יודע שבצה''ל כבר אין אימונים, אין תרגולות, אין משמעת.
    הצבא החל להשקיע בצבע הכומתה, בתגי יחידה, בחולצות טריקו יפות, אימונים מתקיימים בחוסר עצום של חיילים כי הפנייה לקב''ן ולרופא הפכה להמונית.
    להכשיר חייל למלחמה הפכה להיות בלתי אפשרית. המפקד כבול באינסוף איסורים. כמו אסור אימון נוסף, אסור להקשות על החייל, שעות שינה, שעות חום, שעות קור, ועוד...
    מפקדי הצבא החלו להיות משותקים מחשש שיגיע משהו לתקשורת, לכרמלה מנשה.
    מפקדים פוחדים שמעמדם יפגע, וכל מה שעניין אותם זה יחסי אנוש, והרבה פופוליזים, כדי להיות מפקדים טובים זורמים ושקט תעשייתי.


    הגב לתגובה זו

    • כל כך נכון שזה כואב

      יוסי, 21/08/06 08:18

      להאריך את שירות היחידות המיוחדות
      להוריד את דרגות הנגדים למטה
      לבטל את הכנפיים על כל חייל
      לטרטר זה לא בושה אחרת החיזבללאה יעשו זאת
      לבטל חלק מקייטנת המודיעיו שהוקמה לרווחת תל אביב והרצליה פתוח
      ןעוד ועוד ועוד

      הגב לתגובה זו

    • אז אם אין צבא להילחם, אולי זה זמן לשלום?

      יעל, 21/08/06 08:51

      אולי הצבא הפך להיות כמו שהוא, כי נמאס לנו להילחם? כמה שנים אפשר? אולי אם אין לנו כוח להילחם כל הזמן, הגיע הזמן לוותר, להתפשר ולעשות שלום?

      הגב לתגובה זו

      • ומי חושב לעשות עם אידיוטים מהשמאל שלום?! (ל''ת)

        Avi Ecuador, 22/08/06 05:59

        הגב לתגובה זו

  • 92.

    הביתה חיל קטן- על מצפונך חייליך

    אריק, 21/08/06 06:47

    לא שגיתם, לא טעיתם, לא פשעתם. כך אתם מפקדי צבאנו - עלובים. בכל מערכת אזרחית הייתם משלמים בתפקיד ובקריירה. כאן אנחנו משלמים בכסף רב את משכורתכם עד קץ ימיכם הנוחים מדי ובדם בנינו את חוסר כשרונכם. חלטורסטים ואנשי ביניים קטנים השתלטו על צבאנו.

    הגב לתגובה זו

  • 91.

    כך זה ששר בטחון עסוק בענינים פולטיים במקום מה קורה במשרד (ל''ת)

    פרץ הביתה, 21/08/06 06:43

    הגב לתגובה זו

    • זה לא כשל של חודשיים - זה כשל של שש שנים

      אזרח, 21/08/06 07:23

      אי אפשר להפיל את אשמת הכשלון על שר בטחון שבתפקיד חדשיים. לא מאמנים צבא בזמן קצר. מחסני חרום לא מוכנים, מזון שלא מגיע לחייל, זה עניין ארגוני של תחזוקת מחסנים, תרגול של צוות. מה לזה ולשר הבטחון???

      הגב לתגובה זו

  • 90.

    אדלר לאולמרט ופרץ ''רואים? הצלחתי! ההסחה עובדת! ובגדול?'' (ל''ת)

    בפועל אדלר, 21/08/06 06:35

    הגב לתגובה זו

  • 89.

    אני מצדיע לך המפקד. כנסו וקיראו

    יאיר, 21/08/06 06:27

    המפקד, רק אדם עם אומץ וישר דרך כמוך, לוקח אחריות לפיקודיו.
    נקראנו למשימה על הגנת המדינה, והתייצבנו למלא אותה באחריות ואמונה.
    הייתי שם וראיתי את חבריי נופלים ונפצעים, על הגנת המדינה.
    לא שיערתי בנפשי שמלחמה זו תצא לדרך, רק כדי להגן על כיסאותיהם ותפקידיהם, של הפוליטיקאים ומלחכי הפינכה.
    לתופת הם שלחו אותנו בלי תוכנית והכנה, וכולנו יודעים מה הייתה התוצאה.
    אם לא תוקם ועדת חקירה, דמם של חבריי, יהיה על מצפונם.

    הגב לתגובה זו

    • ןלגירוש כן התכוננתם?!

      יעקב, 21/08/06 07:15

      אנא זכור- במה היה עסוק המפקד הנערץ יוסי היימן בגירוש? בלשכנע את אחותו וגיסו בצדקת עבודת הצבא? ביהירות- בשחץ שהם עושים פעולה מתוך טוהר המידות ולא מתוך שמירה על כסאות הפוליטיקאים.
      שילך לגיסו הטייס וילמד מהי ענווה אמיתית ואידיאלים המולידים אנשים למופת שיום אחד בע''ה יחליפו את ה''מלקקים'' שבפיקוד הצבא.

      הגב לתגובה זו

  • 88.

    ומה על תרבות הלקה בציפורניים של האלופים ? מה !

    דוד שלום, 21/08/06 06:18

    יש לשלוח הבביתה כל קצין מדרגת תת אלוף ומעלה, ללא יצא מהכלל. כולם כשלו.
    יש להחזיר אלופים וותיקים 15 שנה משחרורם, כדי שיחנכו את הצבא וקציניו הצעירים.
    יש לשלוח הבייתה את כל מערך הנגדים הבטלנים אנשי הקבע.
    שמתים משעמום וממיתים אותנו בדרך לשם.
    יש להעמיד למשפט צבאי את כל מי שהיה לו יד ורגל בתחזוקת הימחים.

    כשכל זה יבוא נוכל בקלות להיערך למלחמה הבאה ובאפס תקלות עם תוצאות של 10 ל 0 לטובתינו.

    הגב לתגובה זו

  • 87.

    ומי מכה על חטא?

    אזרח קטן, 21/08/06 06:08

    נא לשים לב: האנשים שיש בהם האומץ להכות על חטא - הם בדרך כלל אלה שיש להם הכי פחות סיבות לעשות זאת.
    האנשים האשמים - לעולם לא יתנצלו!

    הגב לתגובה זו

  • 86.

    Mame zisse, forty eight hours

    Shomu Shamayim, 21/08/06 05:55

    Somehing stinks terribly wrong and not in Denmark.

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    קצין וגנטלמן

    שלמה בן יוסף, 21/08/06 05:53

    מנהיגים, מנהלים, בעלי תפקידי ציבור אזרחי ישראל, קחו דוגמא !
    כך נוהג אדם ישר, אדם עם מצפון !
    הלואי והיו לנו הרבה כאלה, הכל היה ניראה אחרת.
    מוריד לפניך את הקובע, בחור. אם הייתי אביך, הייתי גהה בך.
    תבורך, ושיהיה לך כל טוב !

    הגב לתגובה זו

    • כמי שמכיר את אבא שלו

      חיפה, 21/08/06 07:39

      יש לו הרבה מאד להתגאות באבא ואמא הצדיקים שלו.

      הגב לתגובה זו

  • 84.

    ''הכניסה אסורה לחיילים ופושעי מלחמה'' באתר ספידי. לא יאומן, כנסו

    בצלאל, 21/08/06 04:57

    בכותרת האתר כתוב: הכניסה אסורה לחיילים ופושעי מלחמה לאתר.
    להחרים אותם מיד.
    www.speedy.co.il

    הגב לתגובה זו

    • Here is the email for speedy.co.il

      Anat, 21/08/06 06:15

      uri@speedy.co.il
      Flood his inbox with your emails.

      הגב לתגובה זו

  • 83.

    חטאים החוזרים על עצמם

    האחד, 21/08/06 04:51

    ודבר לא נעשה. האסונות, הפאשלות, אי ההבנות וכו', הן התירוץ/סיבה לכשלים הבאים בהם נהרגים בני אדם. הגם שלהודות ולהכיר בחטא הוא הבסיס לשיפורים... מלבד להודות בחטאים דבר לא נעשה. כמו לזרוק מים באוויר לכל רוח, בכדי להשקות צמח קטן אחד לרגליך. מילים, מילים, מילים.

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    השמאל השתלט על צהל

    אהרן, 21/08/06 04:42

    צהל היה תמיד לצנינים בעיני השמאל הצלחותיו הפריעו להם.לאט לאט הם חישקו אותו וכבלו את ידיו בשם הנאורות והמוסר וזכויות הפרט ובצלם וכדומה
    אי אפשר לדרוש מאדם שהשקפת עולמו היא שצריך לדבר עם האויב (וכזו היא הצמרת הצהלית כיום)שינצח במלחמה
    זה הרי יחזק את הימין רחמנא לצלן
    הם הפסידו את המלחמה בכוונה

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    הוא לא היה מכה על חטא לולי סיים את תפקידו.

    אופיר, 21/08/06 04:32

    ממילא הוא עוזב. אז מה אכפת לו לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ?
    גועל נפש. פחדן.
    אם לא היה במצב עזיבה, הוא היה כמובן מגן על המערכת הכוללת אותו, מה הוא משוגע לתקוע לעצמו כדור?

    הגב לתגובה זו

    • הוא גם צריך לת את הדין על החטא הזה

      גיל אזולאי, 21/08/06 08:13

      זה לא יציל אותו מועדת החקירה

      הגב לתגובה זו

  • 80.

    מילואימניקים שאיבדו את עבודתם

    מכירה את המערכת, 21/08/06 04:30

    אל תחכו שיעזרו לכם, תתחילו להלחם בבוסים או לחפש עבודה אחרת בעצמכם.
    בתקופת חומת מגן שירתתי ברכז גיוס (הנודניקים ששולחים צווי 8) וכל המילואימניקים שאיבדו את עבודתם אז, והיו לא מעטים כאלו, קיבלו שלל הבטחות לעזרה, כשלמעשה לא עשו למענם כלום.
    אני באמת מקווה שהפעם זה יהיה אחרת, אולי בגלל שהמלחמה הזו היתה רצינית יותר, אבל אל תסמכו על זה, זה סתם חבל.

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    שייתן את הדין על כל מחדל שלו (ל''ת)

    ריכוזי אלאק, 21/08/06 03:55

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    היימן סיים את תפקידו ומה הלאה,

    מזרחן, 21/08/06 03:52

    משתחרר, או עובר לתפקיד אחר?

    כנראה האפשרות השניה, כי אם היה משתחרר היה אולי משחיז ביצים ופותח פה גם על הדרג המדיני, האשם העיקרי.

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    Thanks to Olmert. Saved life of Hundreds

    david, 21/08/06 03:42

    Olmert was right. This man understood that IDF is failing and would loss hundreds of soldiers before achieving anything on the ground. Olmert has SAVED HUNDREDS OF ISRAELI SOLDIERS

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    ממשיכים בחיים כאילו כלום לא קרה....

    אלכס, 21/08/06 02:36

    ממשיכים בחיים כאילו כלום לא קרה....
    כתרנגולות בסופרמרקט, גידלנו עבורכם ילדים, לשם כפרה.
    כפרה על חיינו... עוון כולנו... עוול כלפיהם...
    במדינה ובצה''ל מעולם לא ייחסו חשיבות מיוחדת למשמעות חייהם !
    ילד ...ועוד ילד ...ועוד ילד ...בזרם מתמיד !
    לנֶצַח... לעד... כך תוּבְטַח בעירת נר התמיד...
    מחורבן צאלים השני כבר כמעט אין שומעים יותר על תאונות
    אין מדווחים... אין כותבים... אין מוסרים יותר על התאבדויות
    זה וודאי, אינו אומר בהכרח, שהן אינן קיימות
    בצה''ל פשוט מִתְמָחִים בהסתרת ובהעלמת ראיות
    ההכחשה, הכזב, הטיוח, השקר, תקפים וחלים על הכל
    ערך חיי האדם היום בצבאנו נמכר בחיסול בזיל הזול !
    את המציאות אפשר תמיד לצבוע וורוד ועובדות ניתן להטות
    ''הדג מן הראש מסריח !'' ...ישיחו ...יאמרו הבריות
    מיטב נוער צעיר ובריא בשיא פריחת עלומיו
    על חטאי ושגיאות מפקדיו ישלם בחייו
    דור שואף דרור... צמא חיים... חופשי... רענן...
    נרמס, נהרס, נדרס ונגרס באמצעות גוף מסואב שאנן
    נופל שדוד ...ללא קרב מניח הנשק ...למולך מוקרב כקורבן !
    אבות אכלו בוסר וחיי בנים יִכְלוּ טרם זמן
    ''כי במותם הם ציוו לנו...'' יחרוק התקליט הישן...
    הולך סובב לו הרוח ועל סביבותיו שב
    קדיש על הבן יאמר כבר לבטח האב
    אין חדש תחת השמש
    מה שהיה הוא מה שיהיה: היום, מחר או אמש.
    השמש זרחה... הקָמָה בשלה... וצה''ל שחט
    מי עוד זוכר שפעם חגגנו יחדיו ט''ו בשבט ?

    הגב לתגובה זו

    • אני מתיימר להבין, אבל לא אוכל להבין (ל''ת)

      איתן, 21/08/06 03:05

      הגב לתגובה זו

      • השכול הוא שפעת… ?

        לאה, 21/08/06 04:42

        השכול הוא שפעת… ?

        לאה אומרת,
        שאנשים חושבים,
        כי השכול הוא שפעת...
        אך הם שעברו זאת,
        יודעים,
        כי אויב בריאות האדם הוא לנצח. מדעת.
        במילון לא תמצא הגדרה מדוייקת אשר תצליח לבטא שכול
        בצורה חותכת. נוקבת. קולעת.
        מַגְמָה רותחת. לוחכת.
        פורצת מהר געש פָעִיל,
        הטָמוּן בגרעין אותה פקעת.

        כי מה שעושה השכול לנשמה עוֹשָה לגוף (אולי?) הצרעת
        והיעדרותה של שמחת החיים, הנה, לבטח,
        חסרון עיקרי, ברור ובולט, בלי כל צל של ספק - מגרעת.
        אם פעם רוחנו היתה מכסה מרחבים אדירים...
        מרחקים כבירים מדבירה וגומעת...
        היום רק בשנת נדודים, בלילות טרופים-קטופים-רדופים, מצטיינת היא. בגודש שופעת.

        שורף, דואב, צורב, כואב הוא השכול, בהגיונו מוטב לא לגעת !
        גם דעתו, מרצון או מבלי... ברוחנו פוגעת... אותה משגעת...
        כל הִרְהוּר בו את תאי זיכרוננו, חוט מחשבתנו, קורעת. שוסעת. קוטעת. גודעת.
        שממה של דממה. שִבְרוֹן לב. אדמה נכריה. אכזריה. רעה ומרושעת.

        יש בו בשכול, לדאבוננו הרב, סבלנות מעורערת, פוקעת
        קוצר-רוח מדהים הגורם לאדם אי-שקט מַתְמִיד וחוסר-נצח בנחת.
        למצוא מנוחה לנשמה... כמו לחפש מחט בערמת שחת,
        בפרט כאשר נזכרים כי מדובר ברשלנות נוראה. איומה ועיקשת. נמנעת! פושעת!
        מאופיינת על ידי ''סמוך עלי!'', אדישות תהומית מקוממת,
        תרבות חברתית יְרוּדָה, פְּסוּלָה וקְלוֹקֶלֶת, מלווה בחוסר ברור של משמעת,
        וקצינים אשר במקום להשתמש במוח ושכל - בחרו ( למה...? מדוע...? משום מה...? )
        להפעיל רק ראש דלעת.

        אך מה שלאה לא אמרה
        והיא היטב זאת יודעת...
        הוא שכשהעין בוכה ושוטפת, נוטפת, מוצפת, קולחת,
        היא נזכרת, בלית כל ברירה: באותה הפקרות נוראה ! רשלנות איומה ! לא-מקרית !
        עיוורת ! עיקשת ! קישחת ! נמנעת ! ארורה ופושעת !
        אשר בשמחת ימינו פוגעת.
        תוחלת חיינו קוטעת. שוסעת. קורעת. גודעת.

        הגב לתגובה זו

    • כָּחוּש-רָזֶה

      אלכס, 21/08/06 04:40

      השיר מוקדש: למיכל ולדוד גרוסמן, הוריו של סמ''ר אורי גרוסמן אשר נפל השבוע במלחמה בלבנון. כן מוקדש השיר לכרמלה מנור, אמו של טייס חיל האוויר סרן אורי מנור אשר אמרה: ''שאלו אותי לא פעם: מָה זה יִתֵּן לך, המלחמה הזאת'' ? לי, זה כבר לא יִתֵּן דבר. אבל לרבים מאיתנו יש עוד ילדים המשרתים בשלב כזה או אחר בצבא ואם הצבא לא לומד מטעויות, לא מפיק לקחים ובחיל האוויר לא מסוגלים להודות באחריות – לאן נגיע ?'' ....לעודד רענן: ''....כשאני מספר לאנשים שברצוני לחזור לפורטסמות, לנמל היציאה, וכשאני מנסה לברר שמות, תאריכים ואנשים, שהיו קשורים לאירוע, אני מקבל ''למה לך?'' כתשובה. ''עזוב את זה, מה יצא לך מִזֶה...?''. כן מוקדש השיר לכל שאר האבות והאמהות, אשר בחלומם הגרוע ביותר, לא תיארו לעצמם ולא היו מאמינים כי במדינתנו, מדינה בה גדלנו והתחנכנו ובצבאנו היקר לנו כל-כך, מסוגלים יהיו להוליך אותנו שולל, להתיש אותנו עד-כדי כך, לכזב ולשקר בריות בגבהות לב שכזו ובעַזוּת מצ''ח נחושה. ''כשקיבלנו את תיק החקירה, הרגשנו עלבון נורא ! שמתייחסים אלינו כמו אל ילד מפגר. זאת היתה התחושה. איך אפשר לכתוב תיק חקירה כזה ולחשוב שאנחנו נקבל את הדברים...? רמת החקירה. השפה שבה זה נכתב. השאלות שנשאלו ובעיקר אלו שלא נשאלו. התשובות שהתקבלו וכיצד הסתפקו בהם. זלזול. פשוט זלזול מוחלט ! חושבים שאנו מטומטמים ! הרי גמרנו פה בית ספר. שרתנו בצבא. פשוט עלבון לאינטיליגנציה'' (בינה, אחותו של רס''ר רמי כץ אשר נהרג באסון צאלים הראשון).

      כָּחוּש-רָזֶה

      ''לכן כה אמר ה' אלוקים אליהם, הנני-אני, ושפטתי בין-שֶה בִרְיָה ובין שֶה רָזָה'' יחזקאל, ל''ד, כ'

      הם פונים ברחוב אליך ושואלים: ''מה יצא לך מִזֶה...?''
      הופכים אותך, בלית ברירה, לעוד יותר כָּחוּש. רָזֶה.
      דַּל. מוּשְפָּל ועֲרִירִי. חָבוּל. חָבוּט. עָלוּב. נִבְזֶה.
      על שֶלְך... כלום תוותר ? ...הרי הנך יַבְחוּש כָּזֶה ?!

      אבל אתה יודע, כי בעצם, לא נותרה לך בְּרֵירָה
      לחילופין, המציאות, פִּי שבעתיים חֲמוּרָה !
      כל כולך, הנך בינתיים, חַבּוּרָה אחת גְדוֹלָה
      חשרת עבים, בכל דקה, לבוא שֵנִית הֵן עֲלוּלָה !

      הם פוגשים אותך, על אֵם הדרך, בשאלתם:
      ''הגד-נא... מה יצא לך מִזֶה... ?''
      אינך נוכח, כי זה זמן רב, מחוּלְשָה אתה מְזֵה ?
      עזוב את זה... ! תשכח מכך ! מי אתה ? נָבִיא ?! חוֹזֶה ?
      המציאות חֲזָקָה מִמְך ! דוֹן קִישוֹט הִנְך ?! הוֹזֶה ?

      מסביבך, כולם דוברים, אך אין אחד שפיו פוֹצֶה !
      מצפצפים ...על מי ? ...על מה ? - מכנה משותף אחד בלבד אותם חוֹצֶה
      קו תָּחוּם-בָּרוּר, בֵּינְך-בֵּינָם, שרק אמת אחת רוֹצֶה :
      שאף אחד, מן העולם, שוב לחִינָם ושווא יצא !

      נִרְגָשִים, נִיגְשִים בשְבִיל אליך ושואלים: ''אֱמוֹר-נָא, מה יֵצֵא לְך מִזֶה?''
      הופכים אותך, בשאלתם, לעוד יותר פָּחוּס. רָזֶה.
      חֲדַל-אִישִים. עוֹר וגִידִים. דַּך. מָך. יְדוּע חוֹלי. אִיש-מַכְאוֹבוֹת. הַלָזֶה.
      נִקְלֶה. כָּחוּש. מוּתָּש. מוּחְלָש. רָצוּץ. קָצוּץ. ּמָעוּך. נִבְזֶה.
      על שלך, כְּלוּם תוותר ? הִנְך נָחוּש, יַתּוּש כָּזֶה !

      הגב לתגובה זו

  • 75.

    כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''

    בנימין, 21/08/06 02:35

    כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''

    כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
    אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח
    שהטאטוא הפעם יהא סופי. יסודי. חיובי. גמור. מוחלט ומושלם !
    מריחה, לא בדיחה, עם סימן קריאת חֶלֶם גָדוֹל וְחוֹלָם !
    בצה''ל מוליכים שוֹלָל ב100%- הצלחה (כמעט) את כולם.

    כי כשבצה''ל מודיעים ש...
    ''נסיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
    יודע אתה גם, מה חושבים עליך, האזרח הקטן
    אתה החוּשָם, התֶּרַח, הפֶּתִּי, ההֶדְיוֹט או הַלֶמֶך
    או אתם: הקָשִיש, היָשִיש והנער התָּם
    צה''ל עשה את שֶלוֹ: הִתְרַשֵל... קָבַר וחָתַם.
    ''נערים נפלאים וטובים היו... מה גדולה ויפה הייתה שעתם!''

    אולם אתה ההֶלֶך, העומד מן הצד
    האָדִיש הרָגִיש, האֱוִויל המַחֲרִיש, הנָתִין המתִּיש, האָטוּם המַשְרִיש
    הצַבָּר המַמְחִיש, הגדא הבִּיש, המַמְתִּין לתַּרְחִיש: הבּוֹאֵש, המַבְאִיש, המֵבִיש !
    הנִבְעָר, הנִרְגַּן או המְנוּמְנָם
    טוב תעשה אם תתעורר יום אחד,
    טרם שדברים סוף-סוף יגעו בך גם.
    תשמיע דבריך באופן בָּרוּר.
    לא כמו דוֹבֵר צה''ל: בְּטוֹן מְעוּרְפָּל, מְעוּמְעָם, מְגוּמְגָם.
    אָכֵן חָצִיר. עם לְבָדָד יִשְכּוֹן. סְגוּלָה הוא.
    אין כל סימן בו לדוֹפִי או פְּגָם.

    חייל ! אזרח ! זכור !

    כשבצה''ל מודיעים ש''סיבות המחדל לא ייוודעו לעולם...''
    אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח שהטאטוא הפעם יהיה סופי.
    יסודי. חיובי. גמור. מוּחְלָט ומוּשְלָם !
    צה''ל השלים את מלאכתו... הִתְרַשֵל, קָבַר וחָתַם.
    ...וכמו להוסיף חטא על פשע
    מנסים הם בצה''ל להפוך גם אותך למטומטם ! ! !

    תם אך לא נשלם.

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    הם אינם יוֹדְעִים כי דמם אֵינוֹ נחשב בדמים...

    נתן, 21/08/06 02:34

    אילו משוררנו, נתן אלתרמן, היה חי היום, לא מן הנמנע שהיה צריך לכתוב כך את שירו ''מכל העמים''. השיר מוקדש לשַרְשֶרֶת אֲרוּכָּה-אֲרוּכָּה, נִמְנַעַת ומְיוּתֶּרֶת, פְּרִי רַשְלָנוּת והֶפְקֵרוּת אֲרוּרָה ופּוֹשַעַת בצה''ל, במְדִינָה בְּתוֹך מְדִינָה פּורַעַת-חוֹק שהֵקִים. מְדִינָה בַּעֲלַת נוֹרְמוֹת מוּסָרִיּוֹת מִשֶלָה, חוּקִים מִשֶלָה, חוֹקְרִים מִשֶלָה, תוֹבְעִים מִשֶלָה, שוֹפְטִים מִשֶלָה.

    בִּצְעוֹד נערינו אֱלי מִבְצָעִים
    את חמת ישראל לא שמענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורצית בנו.

    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    מסינים, מהודים, מדנים
    אך בצעוד בנינו אל תוך בְּסִיסִים –
    נערים ישראליים, בחוּרִים נְבוֹנִים,
    הם אינם יוֹדְעִים כי דמם אֵינוֹ נחשב בדמים...
    הם לא קוראים לאֵם ולאָב: אל תַבִּיטוּ !

    ורבה דאגה לדרגות ומדים
    וקריירות קצינים פן יוּפסָקוּ
    אך המשך חייהם של קורבנות חפים
    על אספלט, טרשים וסלעים יְקוּפְּדוּ !

    עיניהם מדברות: אל תַבִּיטוּ, האֵם והאָב,
    אֵיך שוּרוֹת אֲרוּכוֹת הוּנַחְנוּ
    תְמִימִים וצְנוּעִים וידוּעִים לשֵם,
    רק לא טוב לחיים הוּכָנוּ...

    עיניהם מדברות עוד דברים אחדים:
    אֱלוֹהֵי האָבוֹת ידענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורָצִיתָ בנו !

    כי אתה בחרתנו מכל העַמִים
    לְהָרֵג מוּל כִּסֵא כְּבוֹדך,
    ואתה את דָמֵינוּ אוֹסֶף בכַּדִים
    כִּי אֵין לוֹ אוֹסֶף אַחֵר זוּלָתֶך.

    ואתה מְרִיחוֹ כְּמו רֵיחַ פְּרָחִים
    ואתה מְלַטְפוֹ במִטְפַּחַת,
    ואתה תתבענו מידי הַפּוֹלִיטִיקָאִים
    ומידי השוֹתְקִים גַם יַחַד !

    הגב לתגובה זו

    • 74 אתה נהדר (ל''ת)

      מאיר, 29/08/06 22:37

      הגב לתגובה זו

  • 73.

    רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

    שאול, 21/08/06 02:33

    רְאִי, אֲדָמָה

    רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !
    בְּחֵיקֵךְ, מְלוֹן-בְּרָכָה, מְעוֹן סֵתֶר, זֶרַע טָמַנּוּ... לא עוֹד
    פְּנִינֵי זְגוּגִיוֹת שֶל כּוּסֶּמֶת, זֶרַע חִטָּה כְּבֵדָה,
    גַּרְגֵּר שְעוֹרָה, חֲתוּל כֶּתֶם, שִיבּוֹלֶת-שוּעָל חֲרֵדָה.

    רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד :
    פִּרְחֵי פְרָחִים בָּךְ טָמַנּוּ רַעֲנַנִּים וּבְהוֹד,
    אֲשֶר נְשָקָתַם הַשֶּמֶש מִנְּשִיקָתָה רִאשוֹנָה,
    מַצְנִיעַ חֵן עִם יְפֵה קֶלַח, קְטוֹרֶת כּוֹסוֹ נְכוֹנָה.
    וְעַד שֶיָדְעוּ צָהֳרַיִם בְּעֶצֶם הַצַּעַר הַתָּם,
    וּבְטֶרֶם רָווּ טַל שֶל בּוֹקֶר בַּחֲלוֹמוֹת-אוֹר נִבְטָם.

    הֵא לָך הַטּוֹבִים בְּבָנֵינוּ, נוֹעַר טְהוֹר חֲלוֹמוֹת,
    בָּרֵי לֵב, נְקִיֵּי כַפַּיִם, טֶרֶם חֶלְאַת אֲדָמוֹת,
    וְאֶרֶג יוֹמָם עוֹדוֹ שֶתִי, אֶרֶג תִּקְווֹת יוֹם יָבוֹא,
    אֵין לָנוּ טוֹבִים מִכָּל אֵלֶּה. אַתְּ הֲרָאִית ? וְאֵיפה ?

    וְאַתְּ תְּכַסִּי עַל כָּל אֵלֶּה. יַעַל הַצֶּמַח בְּעִתוֹ !
    מֵאָה שְעָרִים הוֹד וָכוֹחַ, קוֹדֶש לְעַם מְכוֹרָתוֹ !
    בָּרוּך קָרְבָּנָם בְּסוֹד מָוֶת, כּוֹפֶר חַיֵינוּ בְּהוֹד...
    רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

    שאול טשרניחובסקי

    תל-אביב, 3.9.1938

    הגב לתגובה זו

    • אני מתנצל, אני כעפר לרגליך, סלח לי על ... (ל''ת)

      המרכז האטום, 21/08/06 03:07

      הגב לתגובה זו

      • כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר''

        אלכס, 21/08/06 04:45

        כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר''

        ''בעצב תלדי בנים'' (בראשית, ג', ט''ז)

        כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר...''
        אתם יודעים, עד כמה, ביניהם לביניכם - רב וגדול הוא הפַּעַר
        הן כְּסִיל לא יבין זאת... לא אֱווִיל... לא שוֹטֶה... וודאי לא אִיש בַּעַר
        סָגוּר הלב ונָעוּל... מוּגָף לוֹ השַעַר.

        כי כשהם אומרים לכם: ''אנחנו כל-כך משתתפים בצַעַר...''
        אתם מרגישים עד כמה כבד היגון, עמוקה התהום, רחב הוא הפַּעַר
        אמת כּוֹאֶבֶת. נוֹקֶבֶת. חוֹצֶבֶת. צוֹרֶבֶת. דוֹאֶבֶת. שוֹאֶבֶת. חוֹתֶכֶת כתַּעַר.
        כְּלוּם אָכֵן, בְּאֱמֶת וּבְּתָמִים, זֶהוּ מַגָּש הכֶּסֶף, שאליו נתכוונו הנַעֲרָה והנַעַר ?

        לֵילוֹת קְרִירִים... לֵילוֹת קָרִים... לֵילוֹת יְקָרִים...
        לֵילוֹת קְפוּאִים... לֵילוֹת צוֹנְנִים... לֵילוֹת מַקְפִּיאִים...
        לֵילוֹת סוּמִים... לֵילוֹת חֲמוּסִים... לֵילוֹת כְּמוּסִים...
        לֵילוֹת טְרוּפִים... לֵילוֹת קְטוּפִים... לֵילוֹת רְדוּפִים...
        לֵילוֹת שְקוּפִים... לֵילוֹת כְּסוּפִים... הלְבָנָה חצי-סַהַר
        רוֹגֵש הלֵב והוֹמֶה... מָלֵא רוּחוֹת סַעַר
        הֵן איש חָכָם לא יבין זאת... לא שוֹטֶה... אף לא איש בַּעַר
        אָטוּם הלֵב וחָתוּם... איש לא יבוא בּוֹ, בשַעַר.

        כי כשהם מאחלים לָך, לְך, לכם: ''הלוואי שלא תדעו עוד צַעַר''
        אתם יודעים...
        עמוק בתוך הלב פנימה...
        כי מרוב קורבנות...
        הם אינם מסוגלים אפילו
        ...לראות את היער.

        הגב לתגובה זו

  • 72.

    יוסי הימן

    רועי, 21/08/06 02:11

    הוא היה המג''ד שלי לפני 15 שנה.
    משקיען, מקצוען, בעל יכולת, אך מאוד ריכוזי ולא סומך על הכפופים אליו

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    לפחות מישהו שלא מצתדק,וגם הוא צריך לתתאת הדין על החיילים שמתו

    מילואמניק, 21/08/06 01:53

    אני לא מבין,נותנים ללוחם להפוך לקצין ,והוא מתקדם בדרגותיו,ולבסוף
    הופך לפקיד של לוחמים''גנרל'' ואז כל
    מה שמעניין אותו זה איך להתקדם הלאה ... בסולם הדרגות,ואני יודע שחלק מהקידום זה מציאת חן וחסד בעיניי הפיקוד העליון והדרג המדיני שדורשים לקצץ ואז הוא לא יוצא נגדם אלא משתף פעולה איתם על חשבון מערך הלוחמים,וזה בסוף מה שקורה
    וכמובן שעכשו אחד יאשים את השני.
    פשוט בושה
    העם מרגיש מאוים וחוסר ביטחון
    בגגל האג'נדה הפיקודית

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    יוהרה? זהו? ושנאת המתנחלים, זה כלום?

    אחד שסבל, 21/08/06 01:41

    שנים על גבי שנים מאמן צה''ל -דרך 'חיל החינוך' לשנוא את המתנחלים. נערכתם שם בצה''ל ללחום בהם, בערבים ראיתם 'מקבילים' לכם. זה הפשע הכי גדול שלכם. חבורת שמנמנים מפוטמים!

    הגב לתגובה זו

    • שנאה!!!

      יעקב, 21/08/06 02:10

      השנאה לצה''ל נוטפת מתגובתך.
      צה''ל לא שונא מתנחלים. אבל המתנחלים בהתנהגותם וביחסם לצבא המאיסו את עצמם על החיילים והעם.

      הגב לתגובה זו

      • השמאל וההנהגה המאיסו את המתנחלים

        Avi Ecuador, 21/08/06 02:50

        דחפו אותם לפינה, מה רצית שיעשו, שיפוצצו שמאלנים בכדי שגם להם תתנו מדינה ותגידו שלא משתלם?
        השמאל ו''מנהיגים'' שלימדו אידיוטים לאהוב רשעים ושחובה עלינו לבנות את סדום פלסטין עמלק.
        הרי השמאל אוהב את אויביו או לפחות נותן להם פרסים ומדינה על רצח שנאה ורוע.
        כל מדינה נורמלית אחרת היתה מוחקת את סדום עמלק מעל פני האדמה אם היו פוגעים כך בעמם.
        סלח לי, בעצם אין לך מה לסלוח, השמאל באמת כת של דבילים שתורתם אידיוטיות ולא יעזור לכם משיכים כמו רבין שרון או אולמרט.

        הגב לתגובה זו

  • 69.

    פרץ ואולמרט: אני לדודי ודודי לי (ל''ת)

    חייל זקן, 21/08/06 01:41

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    תא''ל היימן: מצדיעה לך . הצלת אותנו ואותך בהתפטרותך

    עין צופיה, 21/08/06 01:39

    אנו כמהים לראות שנותר ערך כלשהו אצל חלק מאיתנו.

    יתר המפקדים שנותרו - בנו את הדברים האלמנטרים, שלא נדרשת שם מחשבה מעמיקה - שכנראה איננה - ולכו לכם לביתכם לשלום.
    אל דאגה, אנו יודעים שלא רק אתם אשמים, גם הממשלות. אך הצבא לא היה מוכן בעיקר באשמתכם.

    הגב לתגובה זו

    • התפטר? לא...

      RIKO, 21/08/06 02:28

      הרי ברור לך שהוא לא התפטר עין צופיה, כנראה שאת ממש מחפשת לערוף ראשים.
      קורה שאדם מסיים תפקיד.
      יום טוב אנשים.
      תשכילו, תקראו.
      תקראו ותשכילו.

      הגב לתגובה זו

    • לא התפטר ולא נעלים

      מילואימניק, 21/08/06 02:28

      סיים את תפקידו וייחיה על חשבוננו את שארית חייו...

      הגב לתגובה זו

  • 67.

    רק כששלישיית הטירונים:אולמרט, פרץ וחלוץ יעופו, יגיע תורם של הקצינים (ל''ת)

    אבי, 21/08/06 01:31

    הגב לתגובה זו

    • אל תשכח את האחראית להסברה שלא היתה: ציפי ליבני- בלון נפוח.

      המום, 21/08/06 02:15

      שופרות התעמולה הערבית רעמו בעוד ההסברה הישראלית פשוט לא היתה.
      תודה לך בת בליעל, ליבני הכושלת.

      הגב לתגובה זו

      • עזוב את ציפי לבני - מה אתה רוצה ממנה

        מזרחן, 21/08/06 03:45

        היא היחידה בצמרת הליכוד שאין לה תיק או חקירת פלילית נגדה.

        אם כישורים מרשימים כאלה, וידע באנגלית בערך כמו של פרץ (היה להם אותו מורה?) , מה פלא שהיא מצטיינת בתפקידה?

        הגב לתגובה זו

        • אתה אבל כנראה ישנת הרבה זמן

          אבי, 21/08/06 07:49

          ליבני בליכוד?

          הגב לתגובה זו

          • תודה על תיקון הטעות

            מזרחן, 03/01/07 09:06

            טלח''ס = טעות לעולם חוזרת סליחה

            הגב לתגובה זו

  • 66.

    נכון, חטאתם. יחד עם זאת אני מצדיע על אומץ הלב להודות בכך! (ל''ת)

    ארתור שרמן, 21/08/06 01:13

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    תתביישו לכם פושעי מלחמה,את ילדי שמרתי מחוץ לצבא. עליזה אולמרט (ל''ת)

    עליזה וילדיה, 21/08/06 01:12

    הגב לתגובה זו

    • ולא לשכוח את חלקה בשחיתות הכספית. (ל''ת)

      המום, 21/08/06 02:16

      הגב לתגובה זו

  • 64.

    הציבור הורגל במלחמות דה-לוכס, והוא זועם על צה''ל שלא סיפק את הסחורה.

    נעמה מרעננה, 21/08/06 01:07

    מלחמות העבר הועברו לשטח אויב. הציבור ישב על הטריבונה, כאב את הנופלים והריע למנצחים...
    והיום...
    טילים נורים לשטחנו, מאות אלפים במקלטים, נזק כבד ברכוש ובנפש ...
    לא כך תארנו לעצמנו את המלחמה, ואנחנו תובעים לשווא את עלבוננו מצה''ל. לשווא משום שכך תראנה מלחמות בעתיד, ואולי אפילו גרוע יותר.

    הגב לתגובה זו

    • יפה שאת משלימה עם כל מצב - ממש אזרחית למופת!! (ל''ת)

      ילד, 21/08/06 02:36

      הגב לתגובה זו

      • אשרי המשלים עם רע, שנסיון לשנותו יוביל לרעה חמורה יותר... (ל''ת)

        נעמה מרעננה, 21/08/06 02:59

        הגב לתגובה זו

  • 63.

    48 שעות ללא מזון ומים??? עשרה ימים!

    בנץ, 21/08/06 01:02

    עשרה ימים!!! שמעתם??? עשרה ימים ללא מזון ומים!!

    הגב לתגובה זו

    • Shomu shamayim!!! (ל''ת)

      Haim yad SMALL, 21/08/06 05:48

      הגב לתגובה זו

  • 62.

    אדם שמסוגל להודות בטעות יכול גם לתקן

    טל, 21/08/06 01:01

    כזה אדם ראוי שיהיה הרמטכ''ל יישר כוחך

    הגב לתגובה זו

    • תגובה נכונה, אך כל אלו שאינם מודים ישרדו בצה''ל (ל''ת)

      צודק, 21/08/06 04:40

      הגב לתגובה זו

  • 61.

    רק חיסול האדלריזם יציל את המדינה (ל''ת)

    בוגי קח פיקוד, 21/08/06 00:47

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    לצערי זה נכון, אתה ממש צודק. (ל''ת)

    אפי, 21/08/06 00:46

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    אני קורא ומתבייש

    אבא של טייס, 21/08/06 00:46

    לקרוא אנשים שלא עשו כלום בחיים שלהם מנאצים ומשתלחים בדן חלוץ גורם לי להתבייש במקומם. אני יודע איך חיל האויר תפקד. זה מביא לי גאוה. חלוץ היה מפקד החיל עד לפני שנה. למעשה הוא רמטכ''ל רק שנה. אולמרט ראש ממשלה 4 חודשים. כל הגבורים שמנסים לירוק בפניהם- תתחילו לשלם לאינסטלטור, לחשמלאי ולאיש התחזוקה גם את המע''מ ותבקשו קבלות. עד אז - תתביישו.

    הגב לתגובה זו

    • לאבא: אתה לא מבין שהם אלה שהחליטו???

      המום, 21/08/06 02:20

      נכון שהרבה נופל על הקודמים ועל הצבא, אבל מי לעזעזל קבע שצריך לצאת למלחמה עכשיו? נכון: אולמרט פרץ הטירונים, וחלוץ הבטוח יותר מדי בעצמו.
      ואל נא תזלזל אדוני בעמך. הרבה מבני משפחת השכול הם בקטגוריה שאתה כה בז לה, שלא לדבר על הפצועים ועל נפגעי הרכוש.

      הגב לתגובה זו

    • פחחחח

      נעליים, 21/08/06 02:41

      עברו הימים שבהם תתנשאו מעלינו בגלל שאתם ובניכם טייסים. זמנכם עבר...לא כולם עוצמים עיניים כדי לא לראות את מקבץ הפדיחות הלא יאמן של השנים האחרונות. טייסים שלא פוגעים, טייסים שמפקירים לוחמים בגלל ''מצפון'', וברדק בכל מבצע. מודיעין ח''א-אם זה לא היה שלנו הייתי צוחק.
      נראה כמה קצינים כחולים ישארו במטכ''ל אחרי חלוץ. אפילו שתי הפוסטמות שהצנחתם לדו''צ ולצנזורה לא ישרדו. נראה אתכם גוזלים תקציבים מהירוקים בעידן פוסט-חלוץ. עזבו אותנו במנוחה. כל מה שמעניין אתכם זה מעמד, תהילה, נוחות, ומניות!!!
      בושה לצה''ל שהרמטכ''ל שלו לא פיקד אף פעם על גדוד, וכך גם נראתה המלחמה. תחזרו לבסיסים המרופדים שלכם, עם המגורים, הבריכות, בתי-הקולנוע והאוכל המשובח. תשאירו את הפיקוד, התו''ל, הפיסטינים, והאוהלים לאלה שבאמת נלחמים. בגללכם הצבא נראה כמו שהוא נראה. לכו, לכו לבסיסים הסודיים שלכם ותעשו את העבודה שלכם בשקט. ואם אנחנו צריכים אוכל, מים, דלק, שכפצים ומקוצרים, תשתדלו לסתום עד שנקבל. זה פשוט שפיכם הפתוח מעלה צחנה שאפילו אנחנו החי''רנים לא מסוגלים לסבול.

      הגב לתגובה זו

      • ''נעליים'',אתה בטוח שאמך לא ערביה!?

        דדו, 21/08/06 05:03

        ''נעליים'',אתה בטוח שאמך לא ערביה!?
        רד מהעץ אוכל נבלות.

        הגב לתגובה זו

    • תודות לנסיכי חיל האויר המדינה שורדת

      דדו, 21/08/06 04:07

      חלוץ, איש ישר ואמיץ. אחד האנשים הישרים ואיכותיים שקיימים במדינה .חלוץ תמשיך להיות מלך ישראל.
      טייס מספר אחת שמוכן למות למען מולדתו תראו במה השמאל מתעסק כאילו אין לנו מספיק צרות
      מדינה אוכלת יושביה. תרדו ממנו. אדם שנתן ימים כלילות למדינה
      לטובת כלל הציבור. עושים לו ''עוול'' ומכתימים את אופיו בגלל שטות. מי שצריך לפטר זה את הבנקאי שחשף את העניין, ואת העיתונאי שפירסם.

      ישר כח איש יקר, אני מצדיע לך-חלוץ, רה''מ הבא!

      הגב לתגובה זו

      • יוחזר בוגי!!!! (ל''ת)

        אזרחית, 21/08/06 16:49

        הגב לתגובה זו

    • הניאוץ התחיל עם ''טלטול הכנף'' ואז לא שמעתי הרבה ממך וחבריך

      עמיר, 21/08/06 07:24

      מכל מקום, אחרי מלחמה כזו שבה כל הדרג הצבאי הבכיר המאיס את עצמו על היחידות בשטח בחוסר החלטה ובהחלטות טקטיות מוטעות, כדאי שתשב בשקט אם אין לך מה להוסיף.
      השחצנות והאטימות של אנשי חיל האויר (המוכרת לי מקרוב), אינה מגובה בביצועים כשרואים תאונות חוזרות של מסוקים ובחירת פצצות מוטעית.

      הגב לתגובה זו

    • חלוץ נכשל בכל. עברו לא קשור לעניין (ל''ת)

      רובין, 22/08/06 00:32

      הגב לתגובה זו

  • 58.

    צער רב שהישרים הולכים הביתה

    nz, 21/08/06 00:37

    כל הכבוד אך כל הישרים הולכים הביתה ואת כל הצדיקים הכתומים זרקו אז מי נשאר לנ ו כמפקדים???
    את כל צמרת הגרוש קידמו... וזו התוצאה!!
    מחכה שיעיפו את גיא צור שהיה רמ''ט פיקוד דרום בהתנתקות...

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    אני כזה מושלם שאפילו ביוהרה לא חטאתי מעולם!!!

    אהוד אולמרט, 21/08/06 00:24

    בזכותי ניצחנו במלחמה (כבר לפני חודש), ולא סתם ניצחון - חמש-עשרה אפס! ובכל זאת אני כזה צנוע.

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    ''בחטא היוהרה'' = אוסלו = עגל הזהב (ל''ת)

    גנדי, 21/08/06 00:24

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    מספיק עם ההלקאה העצמית

    יוסף הגלילי, 21/08/06 00:22

    אם משהו ראוי לשבחים אלה חיילי החיר, גיבורים ומיקצוענים אחד אחד אין כמוהם בעולם.
    אז אולי מספיק להרעיל בארות תתחילו לחשוב חיובי.

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    צדיק אחד בסדום... (ל''ת)

    מפוכח, 21/08/06 00:10

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    ויאקום צדיק אחד ב.... וכולם אחריו (ל''ת)

    מילואימניק, 21/08/06 00:10

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    האם אתם יודעים

    שאול, 21/08/06 00:04

    כיצד להביא הצבא למקום הכי טוב שהוא יכול להגיע?
    לדעתי לא.
    כי בכדי להתחיל את התהליך ,צריך אמץ, יושר וחכמה, וזה אין מימחים.

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    כל הכבוד שויתרת על האגו - השאלה היא מה יעשו עם זה הלאה... (ל''ת)

    הראל, 20/08/06 23:55

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    שיודה שמינה קצינים לא ראויים לתפקידם- מחדל!!

    קצין שהשתחרר את, 20/08/06 23:50

    הקחצ''ר הוא האחראי על שיבוצי קצינים בחיל הרגלים. זהו הכשלון הגדול ביותר שלו. בצה''ל המינויים נערכים ע''פ שמור לי ואשמור לך, והיימן היה מלך הקומבינות. כל עוד צה''ל ממנה מפקדים ע''פ קשרים ולא ע''פ כישורים אלו יהיו התוצאות. הדבר הטוב שקרה היום הוא שהיימן סיים את תפקידו. עוד מינוי כושל....

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    אולי תחפשו את האשמים האמיתיים אלה

    עוד מילואימניק, 20/08/06 23:43

    שחטאו בהתעלמות מהאיום והשאירו את הסדירים והמילואימניקים כמו ברווזים. שמינו את כל הקצינים שכשלו בניהול הלחימה והשאירו את הדרג המדיני עם ה... ביד!!! לא שאולמרט, פרץ וחלוץ נקיים אבל חבורת המופזיות היא שדפקה את צה''ל 8 שנים עד העצם 4 ברמטכ''לות ו 4 בתור שר ביטחון - מופז הראשון על המוקד וכל השאר אחריו!

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    פנסיה תקבל..

    רותי, 20/08/06 23:42

    נחמד-כל זה אתה יודע ואתה יוצא לפנסיה מוקדמת... משכורת יפה ועוד אחת מהתפקיד החדש ואנחנו נשארנו ללקק את הפצעים ולאסוף את השברים..

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    טוב לדעת שיש גם כאלו (ל''ת)

    בב, 20/08/06 23:39

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    היימן בוא לקדימה אתה מתאים לנו מושחת (ל''ת)

    רכז התעסוקה, 20/08/06 23:31

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    נכשלת? תקודם (ל''ת)

    אורית, 20/08/06 23:28

    הגב לתגובה זו

    • ישראל, מדינת הקומבינות. (ל''ת)

      גנדי, 21/08/06 00:54

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    GOOD THAT SOMEONE CARE , BUT WHY WOULD YOU SAY IT IN PUBLIC?

    Jerry, 20/08/06 23:27

    KEEP PLAYING TO THE HEZBALLONIM'S HANDS AND WILL SEE WHERE IT WILL TAKE US! WE HELP THEM BE STRONGER; i JUST CAN'T BELIEVE HOW STUPID WE BECAME.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    פרץ לאולמרט - ''אדלר צדק!!! זה עובד על העם'' (ל''ת)

    העם בולע, 20/08/06 23:27

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    סוף סוף אחד שלא מכסת''ח ! (ל''ת)

    שלום, 20/08/06 23:25

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    אדלר לאולמרט ''שצהל יקח הכווווווווול עליו'' (ל''ת)

    פירסומאי מנהל, 20/08/06 23:24

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    פרץ להיימן ''אתה הרמטכ''ל הבא! המשיך לכסח את צהל'' (ל''ת)

    שטיינברג, 20/08/06 23:23

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    הפלשטינים התישו את צה''ל עד לאבק - חלק מתוכנית השלבים! (ל''ת)

    להפיק לקחים!, 20/08/06 23:23

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    אולמרט ''כל הכבוד היימן שהפיל הכל על צהל'',,, (ל''ת)

    שטיינברג, 20/08/06 23:21

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    צבא שגירש יהודים מעל אדמתם הוא לוזר,עכשיו רואים זאת ומשלמים על כך (ל''ת)

    אמרנו לכם,, 20/08/06 23:20

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    צריך הפגנות כמו באוקראינה ורק אז אולמרט ופרץ יעופו לעזה,,,, (ל''ת)

    בואו נפגין, 20/08/06 23:19

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    זה היה צריך להיות בנאום ההתפטרות של הרמטכ''ל !!!!!!

    דני, 20/08/06 23:18

    אם חלוץ לא הולך הביתה לאחר הכשלון . זה הסימן הכי ברור ששום דבר לא ישתנה פה. חטא היוהרה ימשך ונחטוף שוב בפעם הבא. כל הכבוד לאותו קצין שפתח את הפה .

    הגב לתגובה זו

    • חלוץ צריך לסיים תפקידו. כשלון!!! (ל''ת)

      רימון, 22/08/06 00:34

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    רבותי,מצטער,אבל צהל כבר לא צהל,ורה''מ לא רה''מ,וזה מסריח נורא,,, (ל''ת)

    צנחן ותיק, 20/08/06 23:16

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    גנץ ,קח אחריות ו תפרוש. (ל''ת)

    דן חלוץ, 20/08/06 23:14

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    למה השנאה הגדולה למי שמגן עלינו?

    שוש, 20/08/06 23:13

    שמישהו יסביר לי למה השנאה הגדולה לפרץ ולמה כל כך מבקשים את ראשו של אולמרט?
    yaelp4
    לעניות דעתי:
    א. כולנו, או לפחות רובנו הגדול - הסכים עם המלחמה.
    ב. חוץ ממלחמת ששת הימים, שהתכוננו אליה, אף מלחמה אחרת לא הביאה עימה נצחון סוחף.
    ג. אף אחד אינו יכול לומר שלא הרחקנו את החיזבאללה מהגבול, שפעם ראשונה האו''ם תומך בנו, שפעם ראשונה האו''ם מחליט החלטה שיש בה, לפחות ניסיון, לתת לה שיניים - ולהגן עלינו (ועל לבנון) מפני סכנת החיזבאללה.
    ד. אם לא היינו יוצאים עתה למלחמה - היינו חוטפים אותה בגדול, כשהחיזבאללה ואיראן מוכנים למלחמה ואנחנו בלתי מוכנים. לאחר המלחמה הנוכחית לפחות אנחנו יודעים בדיוק איפה הסכנה הבאה וכיצד להתכונן לה.
    אז אני חוזרת ושואלת במה חטאו שני המנהיגים, פרץ ואולמרט, כשיצאו למלחמה שכל תכליתה להגן עלינו במקום שבו כל קודמיהם, החל בברק וכלה בשרון ומופז (וכל אלה בדרך) - גילו פחדנות ראויה לשמצה, הקטינו בחשיבותה, טמנו ראשיהם בחול ולא התכוננו אליה.

    הגב לתגובה זו

    • אין שום שנאה פשוט מי שלא יודע לנהל מלחמה שלא יהיה בראש (ל''ת)

      גל, 21/08/06 00:08

      הגב לתגובה זו

    • You will never understand you are too stupid

      ARIE, 21/08/06 00:12

      Peretz and Olmart managed the war like its a game. They failed they lost the war, the enemy is ready for the second half of the game. The first thing to fix the problem is fire the coaching team and get a better one. Its very simple. The bull shit must stop its not a football game you have more then 100 dead soldiers.

      הגב לתגובה זו

    • את טועה בגדול אני מוד אוהב את מי שמגן עלנו

      לשושי, 21/08/06 00:17

      ישתבח שמו של בורא עולם!!!

      הגב לתגובה זו

    • אל תקיאי כאן את הספין של אדלר.

      המום, 21/08/06 02:27

      העם תמך במלחמה כי היינו בעיצומה.
      אסור היה להגיב כך בלי לבדוק אם אנחנו מוכנים טוב טוב, ובלי לדעת לאן זה הולך.
      את הולכת לקנות אוטו עם אוברדרפט בבנק? את הולכת לבד בלילה בשכונה של פושעים?
      זה מה שה''מנהיגים'' עשו, רק שהם שלחו אותנו לסיכון לא את עצמם.

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    יש להעיף את הרמטכ''ל המעופף ולא לתת לכחולים לנהל את הצבא (ל''ת)

    משה, 20/08/06 23:13

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    צדיק 1 בסדום יוסי היינן, אולמרט תלמד ממנו יושר, ביצים, והגינות... (ל''ת)

    מילואימניק, 20/08/06 23:13

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    יוסי היימן תותח

    סיזר, 20/08/06 23:12

    אחד המפקדים הגדולים והנערצים שידע צה''ל

    הגב לתגובה זו

    • תותח הפוך

      יהודה עציון, 21/08/06 01:13

      יוסי היימן ודומיו בפיקוד צה''ל הם תותח הפוך: הרשף שלו פוגע בנו, יותר מאשר פוגע הפגז באויב.
      הם החדירו את השיח הפוסט מודרני, הבלתי מוגדר, ושחקו את הדבר הפשוט: ניצחון על האויב, הנמדד בתפיסת אדמותיו, ובהריגת לוחמיו ותומכיהם.
      ואף מעבר לכך -
      לו בידי הדבר, הייתי מטהר את הצבא מכל המנתקים והמגרשים, מכל המחריבים, ונותר עם חיילים חדורי אמונה, משטמה לאויב, ואהבת ישראל וארצו.
      זהו הצבא שינצח.

      הגב לתגובה זו

    • כמח''ט בנימין יצא היימן בראיון פוגעני בהארץ וקומם עליו קצינים/חיילים (ל''ת)

      משה, 21/08/06 07:09

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    מי שהיה מטומטם מספיק לעשות אולמרט ראש ממשלה - זה כנראה מגיע לו! (ל''ת)

    החטא ועונשו, 20/08/06 23:11

    הגב לתגובה זו

    • יש אנשים

      ש, 21/08/06 00:06

      שעל מה שלא ידברו, הם ישר קופצים לפוליטיקה,
      הנושא כן זה הצבא.

      הגב לתגובה זו

    • אתה צודק, אבל למה זה מגיע לנו?! (ל''ת)

      לא הצבעתי לאפס, 21/08/06 00:21

      הגב לתגובה זו

    • כמה שאתה צודק

      חח, 21/08/06 04:31

      אבל אתה חושב שפרץ היה יותר טוב בתפקיד?

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    סוריה

    1 העם, 20/08/06 23:08

    מזלנו הגדול שהמטוטמים הסורים לא פתחו חזית נוספת
    אחרת היו כובשים אותנו בשעתיים.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    מחדלת ישראל והבעל של עליזה (ל''ת)

    חייבים להתפטר, 20/08/06 23:02

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    יפה אמרת

    מיקו ליקובלנקו, 20/08/06 23:01

    נכון,לא השכלת(דווקא מילה יפה הלקוחה מתרבות הלשון של שחקני ומאמני הכדורגל הישראלי הכושל)להכין את חיילי הח''יר למשימתם,ועכשיו הגיע הזמן ללכת הביתה.לך קודם כל לבקר את משפחות החללים והפצועים ואח''כ צא לתקשורת ,מגוהץ,נקי ומסודר למשעי.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    לאמן את מערך המילואים בדחיפות!!! (ל''ת)

    אזרח, 20/08/06 23:00

    הגב לתגובה זו

    • חשוב לאמן

      ש, 21/08/06 00:08

      אך יש לבחון את כל מערך האימונים,ולא להתביש לבחון את כל מה שקורה בבתי המדרש של הצבא.

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    הצבא חטא בחטא היוהרה, ואולמרט פי שבעים ושבעה

    אולמרט, 20/08/06 22:49

    אולמרט וחבורתו חייבים ללכת הביתה!

    hillel55509@gmail.com

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    לאור ההתלהמות נגד פרץ ואולמרט - אדיוט יהיה מי שבעתיד ינסה להגן עלינ

    שוש, 20/08/06 22:41

    עלינו מפני אויב כלשהו.

    הגב לתגובה זו

    • אולמרט לא מנסה להגן עלינו, זה רק טוב לעסק. (ל''ת)

      מטריה, 21/08/06 04:58

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    נו,תחקרו אני אשם!

    מושון השין גימל, 20/08/06 22:40

    העסק הזה יותר רקוב מהשיניים שלי. החיילים התייבשו בשטח עויין ,ממתינים שמישהו למעלה יקח אחריות ויגיד להם להתחיל לעבוד. אוכל ומים הם לא הבעייה. מצטער לעצבן. מי שמסתובב בכפרים ריקים יכול למצא מים ואוכל .הבעייה היא בגישה ,בהבנה של החייל שעליו להסתדר בשטח ,ויותר ,בהבנה של המפקדים שאומרת שאם יש שם חיילים עליהם לפעול ולא להמתין לדרג המדיני. אם ממתינים ,למה לא בישראל.כאן יש הרבה אוכל. זלזלנו בחיזבזבל ,עד היום לא אומרים לנו את האמת על האיראנים בדרום לבנון ומי שלא יודע את האמת לא יכול לנצח.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    שני תסריטים

    יואב, 20/08/06 22:40

    התסריט הראשון כבר החל בהכרזתו של פרץ על הקמתה של וועדת בדיקה. כבר יש השגות לגבי הרכב הוועדה, אך כשזו תתחיל לפעול היא תתמקד בדרג הצבאי, התשובות שתקבל (אחרי חודשים של עבודה) יביאו אותנו למסקנה שאין מנוס מחקירת הדרג המדיני, והלחץ הציבורי יביא לבסוף להקמת וועדת חקירה ממלכתית. כיוון שלכל אחד מהנחקרים חשובה- ה ש ר ד ו ת ו, חשובה אפילו יותר מאשר טובת המדינה, נהיה עדים לחקירה ארוכה ומייגעת, כאשר מיטב עורכי הדין נרתמים (בכסף רב) להגן על מרשהם. לבסוף (אחרי חודשים רבים נוספים, יתבררו מחדליהם של הממשלה הנוכחית ושל כל ממשלות העבר. בעקבות פעולת הוועדה יקום לחץ ציבורי ופוליטי אדיר שיביא להתפטרות ראש הממשלה ולמערכת בחירות מהמלוכלכות שידענו. בינתיים אוייבנו יתעצמו, יצטיידו בנשק חדש כולל טילי נ''מ, ועלולים להפתיענו בשנית.

    לפי התסריט השני יתפטר ראש הממשלה לאלתר, והכנסת תודיע על בחירות במתכונת מזורזת, ללא תשדירי תעמולה ובתקציב מצומצם. יש לצפות לכך שראש הממשלה הבא יהיה נקי ממינויים פוליטיים, ושהאנשים הראוים ביותר יכהנו במשרות השרים.
    פשוט וטוב יותר, לא כן?

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    חלוץ תתביש מההתלעמות בחיילים

    יורי, 20/08/06 22:38

    החלוץ הזה מהתל בחיילי צה''ל עבור מה הוא צריך להנפיק לחיילי המילואים שאלונים? הוא לא יודע שהם לא קיבלו אוכל ואמצאי מיגון אישיים מניין יש לו חוצפה לשחק אותה ראש קטן .הוא ממש מתנהג כמו ש''ג גדודי ולא כמפקד הצבא.תעשה לנו טובה ולך להחזיר ציוד.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    דחוף ברק לבטחון-ביבי שר חוץ..להעביר את פרץ וליבני לאוצר ולמשפטים . (ל''ת)

    שמואל, 20/08/06 22:37

    הגב לתגובה זו

    • ברק ? השתגעת ? (ל''ת)

      ארי, 21/08/06 07:46

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    מוקד טלפוני לרעידת אדמה קצין דפוק ומנותק

    חייבים לנקות את, 20/08/06 22:32

    דחוף

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    הקונספציה של חלוץ ואולמרט לחלחמת דלוקס מהאוויר, קרסה !!! וזו הבעיה (ל''ת)

    גד, 20/08/06 22:32

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    ביזיון (ל''ת)

    קלרה, 20/08/06 22:31

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    ככה זה הקצינים רואים בצבא ג'וב, פנסיה, הטבות, כוח ונשים (ל''ת)

    הטובים הולכים, 20/08/06 22:26

    הגב לתגובה זו

    • כמה שאתה צודק ..... (ל''ת)

      אזרחית, 21/08/06 16:53

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    נראה אתכם מאפשרים לגוף חיצוני לבחון את המכתבים

    רבקה זהר, 20/08/06 22:24

    מה יצא לנו אם המכתבים ישארו בצה''ל או במשרד הביטחון?
    המכתבים צריכים לצאת החוצה לגוף חיצוני נאמן שיבחן את השאלונים.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    מישהו בצד השני נהנה

    yousif tareef, 20/08/06 22:14

    למרות התקלות והטענות שחייבים מענה מיידי בואו לא נשכח שהאויב נהנה לראות ולשמוע את הויכוח הזה. בואו לא נתן לו את התענוג הזה.

    הגב לתגובה זו

    • אז מה אתה מציע, לא לדבר על זה בכלל?

      מוטי, 20/08/06 23:11

      נכון האוייב מאזין רואה ובטח נהנה.
      דווקא בגללזה צריך לבדוק ההככככלללל לעשות ניקיון יסודי להעיף מי שצריך להעיף ולהסתכל קדימה

      הגב לתגובה זו

    • יכול להיות שאתה צודק

      ת, 20/08/06 23:27

      אבל זה העניין בחברה דמוקרטית, שהיא ניראת חלשה כלפי חוץ, אבל הכוח שלה טמון בדיוק בזה, מצידי חסן האהבל יכול להמשיך לזבל בשכל על קורי העכביש שלנו, חשוב שנסיק מסקנות ונהיה מוכנים לסיבוב הבא.

      הגב לתגובה זו

    • אכן.

      עין, 20/08/06 23:40

      זה לא המקום להעביר ביקורת בונה ובטח לא בונה.

      הגב לתגובה זו

    • צריך לעשות מה טוב לנו,

      שאול, 21/08/06 00:11

      בלי להתחשב בשטויות.

      הגב לתגובה זו

    • כן אפשר גם לסתום קצת את הפה

      יוסף הגלילי, 21/08/06 00:48

      במיוחד אם זה מעלה את המורל לאוייב.

      הגב לתגובה זו

    • יוסף טריף יש רק אחד

      ריקו, 21/08/06 02:31

      ואם זה אתה, אז מה קורה??????
      תמיד נעים הליכות שכזה..
      ניר הקמבצ מרפיח.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    מתי נשמע תשובות של חלוץ פרץ ואולמרט? (ל''ת)

    שוש, 20/08/06 22:14

    הגב לתגובה זו

    • מה זאת אומרת מתי? אחרי שראובן אדלר ואייל ארד יגידו להם מה לענות (ל''ת)

      מוטי, 20/08/06 23:19

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    TURN THE GRIENCES INTO ACTION (ל''ת)

    WAS DISGRACEFUL, 20/08/06 22:07

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    אולמרט חייב לשלם בכסאו על המחדל החמור (ל''ת)

    רמי, 20/08/06 22:06

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    הכל פקה..פקה..

    בעל ניסיון, 20/08/06 22:00

    רק יציאה לרחובות עשויה לחולל שינוי!!!

    קיטורים סלוניים,מכתבי מחאה '' לא מזיזים'' לא לאולמרט,לא לפרץ ובוודאי לא לחלוץ והגנרלים הליצניים שלו!!!!

    הגב לתגובה זו

    • יש הפגנה כל יום חמישי 19:30 כיכר רבין (ל''ת)

      ג, 20/08/06 23:54

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    איפה היית כשבאמת היה צריך אותך? (ל''ת)

    לוחם צנחן, 20/08/06 21:54

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    סוף סוף גבר אחד שקם ואומר את האמת..... (ל''ת)

    חכמי, 20/08/06 21:53

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    הוא פוליטיקאי כמו גל הירש. צמד חמד (ל''ת)

    מג''ד במיל', 20/08/06 21:50

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    תחליפו לפחות את שר הבטחון..קצת אומץ לב . (ל''ת)

    שמואל, 20/08/06 21:41

    הגב לתגובה זו

    • שר הבטחון צריך ללכת מיד. השאר, עם הזמן

      ציפציף, 21/08/06 01:34

      כי אסור שיווצר וקום, או שיבחר ראש ממשלה חדש, שיקח לו זמן להבין את תפקידו.

      צה''ל איכזב בגדול. זה לא צה''ל, אלו לא המפקדים שידענו פעם.תפקידו של צה''ל להגן על העורף, לא ההפך!!

      הממשלות פגעו רבות בצה''ל, בתקציבים ובתנאי ההקצינים, פגעו במורל של הקצינים הטובים הלא מרושתים.
      צה''ל - קידום מהיר של קצינים על חשבון המקצועיות והבשלות. אף קצין בכיר לא מילא את תפקידו האלמנטרי, וזה כואב וצורב !!!

      והיום אנו בהלם גדול יותר משל מלחמת יום כיפור.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    למה לא נותנים לנו את מיטב הציוד

    חייל מילואים, 20/08/06 21:40

    למה לחיילי המילואים שמוכנים לסכן את חייהם ולהילחם עבור המדינה לא ניתן מיטב הציוד שקיים היום? קרי נשקי A4 , אפודים קרמים, אלונקות חדשות, חוסמי עורקים לכל חייל ( ולא רק תחבושת אישית) וכו...
    למה אנחנו שיוצאים להגן על המדינה לא מקבלים את התנאים המקסימלים שיאפשרו לנו לחזור הביתה בשלום!
    בסופו של יום אנחנו שנלחמים דואגים לאינטרס הרחב של כלל האוכלוסיה אז מדוע הדאגה של כלל הציבור לשלומנו אינה מתורגמת הלכה למעשה בציוד שאנחנו מקבלים.
    אם צריך לקחת מס מאלו שאינם יוצאים להילחם כדי שנקבל את הציוד הדרוש אז מן הראוי שמס זה יוטל! אני בטוח שמעטים במדינה יצאו כנגד מס שכזה, שמטרתו היחידה היא דאגה לשלומם של אלו שדואגים למדינה.
    לוחמי היבשה ובעיקר לוחמי החי''ר הוזנחו ע''י הצבא ששם את כל המשאבים בחיל האוויר, הגיע הזמן ששם למעלה תדאגו גם לנו!

    חייל מילואים בגדס''ר 310

    הגב לתגובה זו

    • תגובה ל-3

      לוחם חי''ר, 20/08/06 23:00

      את הנשק 4A מקבלים הג'ובנקים בקריה, הטבחים, האפסנאים, עובדי מנהלה וכו'.
      יש לדרוש לתקן את המצב הנ''ל, ולכל לוחם קרבי חייב נשק יעיל [תבור] 4A וכו'.
      כמו כן, יש לאמן את מערך המילואים בתדירות גבוה[ראה מדינות ערב\אירן].
      בסופו של יום- אם כח לום קורס=המדינה קורסת.
      על כל מג''ד חלה החובה לדאוד כי מחסני החירום שלו מלאים ציוד תקני וכשיר.

      הגב לתגובה זו

    • טוקבקים זה לא המקום להתלונן

      עין, 20/08/06 23:39

      למרות התחושות הקשות. כל העולם קורא את זה. מה זה נותן ?

      הגב לתגובה זו

    • בבסיס הבעיה

      שאול, 21/08/06 00:13

      אי הבנה מה הוא ציוד נחוץ , ומה יכול לעשות ציוד יותר טוב.

      הגב לתגובה זו

    • 50 מיליארד סיבות לחוסר ציוד חדיש

      קצין תחזוקה מיל, 21/08/06 13:30

      א. לפחות 40 מיליארד הלכו
      להתנחלויות
      ב. לפחות 5 מיליארד הולכים כל שנה
      לחרדים באופן ישיר ועקיף.
      ג. עוד 5 מיליארד מבוזבזים על
      הטבות מפלגות לחברי כנסת,
      לשרים מיותרים, למסיבות של חיל
      האויר, ללשכת הנשיא ועוד.
      25 שנה עסקתי בתחזוקת גדוד מילויאים ותמיד, אבל תמיד קיבלנו ציוד ישן, בלוי, לא תקין ולעיתים קרובות בלתי מספיק.
      מה שכן, אוכל מעולם לא היה חסר, רטי או מנות קרב.

      הגב לתגובה זו

      • שכחת את אנשי הקבע !!!

        אזרחית, 21/08/06 16:52

        שמרוויחים הון תועפות עם תנאים מצויינים וכל מה שמעסיק אותם זה מתי הם יוצאים לפנסיה וכמה כסף יהיה להם אח''כ וכל זה כמובן בין חופשה לחופשה שממומנת ע''י האזרחים הפשוטים כמונו שמשלמים מיסים. (''מסכינים עובדים נורא נורא קשה'').

        הגב לתגובה זו

  • 2.

    משבר אמון עמוק

    טלי, 20/08/06 21:35

    זה לא קמל''ר זה נציג הרמטכ''ל בעולם המילואים
    לא הוא ולא מפקדו מבינים במה מדובר

    זה משבר אמון אמיתי ועמוק!!!

    הגב לתגובה זו

    • קצין מילואים

      יואב, 21/08/06 00:23

      דווקא קמל''ר הנוכחי עלא כיפק ונותן תשובות ענייניות.

      הוא לא אחראי על האימון אלא הרמטכ''ל, סגנו ומפקד מז''י האפס המאופס השחצן שיודע לומר שהימין יותר מסוכן לצה''ל מהחיזבאללה.
      רמות אפסיות ביחס ישר ליהירות כמו שראאיתי בתקופה האחרונה בצה''ל לא יאומנו.
      אז במטותא ממך טלי, אם את לא מבינה אל תתערבי

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    להקים וועדת חקירה ממלכתית נגד אולמרט ופרץ דחוף

    עוז, 20/08/06 21:21

    אנחנו חשים שירקו לנו בפרצוף''

    חיילי מילואים מאוגדה 98 חתמו על מכתב שנשלח לשר הביטחון ולרמטכ''ל, ובו הם מתארים את משבר האמון החריף עם ההנהגה ודרגי הפיקוד. ''אנו מאמינים שמנעתם מאיתנו לנצח'', הם טוענים



    דפדף בחדשות
    nrg מעריב
    עדכון אחרון : 20/8/2006 19:52






    הרמטכ''ל אמנם ציין היום בישיבת הממשלה, בהתייחסו למלחמה בלבנון, כי ''אולי זה לא היה ניצחון בנוק-אאוט, אך זה בהחלט היה ניצחון בנקודות'', אבל הלוחמים ששבו מזירת הקרבות ממשיכים לצייר תמונה קשה, מעודדת הרבה פחות. במכתב ששלחו לוחמים ומפקדים בחטיבת המילואים ''חוד החנית'' לפרץ ולחלוץ, הם מתארים משבר אמון חריף בין ההנהגה לחיילים, ומציינים שחוסר ההחלטיות שאפיין את ניהול המערכה גרם להם להרגיש כי ''יורקים בפרצופם'' וביטא זלזול בנכונותם להתגייס ולהילחם. ''שילמנו מחיר כבד על מנת להילחם ולנצח, והתחושה היא כי מנעתם זאת מאתנו''.

    - היום שאחרי - סיקור מיוחד ב-nrg מעריב
    - לקריאת מכתבם של לוחמי ומפקדי חטיבת ''חוד החנית''

    עד עתה חתמו על המכתב מאות חיילים וקצינים מהחטיבה המשתייכת לאוגדה 98, אותה מגדירים בצה''ל כאחת האוגדות המובחרות. כל החותמים גויסו למלחמה בצו 8 ב-30 ביוני, ולדבריהם ''ההתייצבות הייתה מלאה בכל הפלוגות''.
    ''ניצחנו בנקודות''
    על רקע הקריאות להקמת ועדת חקירה, התחייב חלוץ לקיים תחקיר מלא של ההתנהלות במלחמה, ''מרמת הרמטכ''ל עד אחרון החיילים''. אולמרט: ''חיזוק הצפון - משימה לאומית''
    לכתבה המלאה





    ''עזבנו נשים וילדים, חברות ובני משפחה, דחקנו לצד את העבודה והפרנסה, היינו מוכנים לבצע את משימתנו גם בתנאים קשים, בחום, בצמא או ברעב. בירכתי התודעה ידע כל אחד מאתנו, כי למען המטרה הצודקת של הגנה על אזרחי ישראל אף נסכן את חיינו'', כותבים הלוחמים.

    הם מציינים בכאב כי היו ויהיו מוכנים לכל מלבד דבר אחד - חוסר ההחלטיות. ''חוסר ההחלטיות התבטא בחוסר מעש, באי ביצוע של תוכניות אופרטיביות, ובביטול כל המשימות שקיבלנו במהלך הלחימה'', נכתב. ''הדבר הוביל לשהייה ממושכת בשטח עוין, ללא תכלית מבצעית ומתוך שיקולים שאינם מקצועיים, ללא חתירה למגע, כשבכל מקום ניכרות טביעות 'הרגליים הקרות' בתהליכי קבלת ההחלטות


    הגב לתגובה זו

    • משבר אמון = חקירה ממלכתית

      אמנון, 20/08/06 23:20

      אבל...

      ועדת חקירה שתבדוק לא רק את הדרג הצבאי,וכל פעולותיו לא ב-6 שנים האחרונות,
      אלא ב10 שנים האחרונות,כל הכשלים
      ב-2 האינתיפאדות.
      שיקוד הקוד המוסרי של צה''ל,קרי-שמירת חיי חיילנו מעל הכל,ורק אח''כ
      אזרחי האוייב.
      חשיבה אופנסיבית,עם חכמת התחבולה והטקטיקה בהטעיית האוייב
      ,והוצאתו משיווי משקלו.
      הקמת מועצה לבטחון לאומי - אותו יאיישו מיטב המוחות הטכנולוגיים,אלופים יוצאי צבא המוכשרים והאמינים ביותר בנמצא
      אשר ישקדו כל זמנם וכתיבת תורת לחימה מתאימה לכל זירה ,ומתן מענה טכנולוגי לכל איום.
      מה לעשות נגזר עלינו לחיות על חרבנו ,וגם עם זה עלינו להשלים.
      להרחיק גייס חמישי מקרבנו - כן כולל חברי כנסת שפוגעים בבטחון המדינה ויש להם חסינות.
      חקירת כלי התקשורת והתנהגותם בזמן מלחמה.
      חקירת דובר צה''ל - מוסד שירד מנכסיו.
      ועוד ועוד - שכאן קצרה היריה מלפרט.

      זאת חובה מוסרית מאין כמותה,נוכח
      הרוגינו ופצועינו במלחמה מוזרה זו שנוהלה בשלומיאליות.

      הגב לתגובה זו