• 114.

    מה לגבי השמועות שהטיל לא התפוצץ?

    א', 29/08/06 11:27

    ושאם היה מתפוצץ הסטי''ל היה טובע בוודאות?
    מה לגבי הטיל השני שפגע בספינה המצרית? הידיעה לא שלמה.

    IP: 89.0.117.194דווח על תגובה זו

  • 113.

    לא יאומן כי יסופר

    מנדי, 28/08/06 11:18

    כבוגר חיל הים ששייט לפני 30 שנה מול חופי לבנון לא זוכר מצב שהספינה שלנו לא הייתה בכוננות מלאה מול כל איום צפוי.
    הטילים האלה קיימים כבר מאמצע שנות השבעים בחילות ערב.
    אז שלא יספרו סיפורים שלא ידענו.
    יש להעיף את כל שרשרת הפיקוד ממפקד חיל הים ועד למפקד הספינה.
    ממש ביזיון ומזל שנגמר רק בארבע הרוגים. מי שמוכן אף לא יפתיעו אותו!

    IP: 199.203.92.86דווח על תגובה זו

  • 112.

    MEFAKED HIL HAYAM -GO HOME

    GADI, 24/08/06 10:47

    MEFAKED HEIL HAYAM -HABAYTA

    GO HOME

    IP: 85.250.209.244דווח על תגובה זו

  • 111.

    פשוט לא מבין?

    משה בן יוסף, 19/08/06 14:34

    האם המערכת לשיבוש טילים תוקפים, כאשר היא מופעלת היא מפריעה למישהו, האם היא מתבזבזת.
    למען השם רק תגידו את זה.
    זה מזכיר קצת לצאת לסיור על הגבול, בלי נשק הרי לא היו התראות...עד כדי כך הטמטום השתלט עלינו?

    IP: 88.154.248.200דווח על תגובה זו

  • 110.

    הדג מסריח מהראש!!

    שמר, 18/08/06 09:50

    מפקד חיל הים חייב להחזיר את הדרגות - ולהיעלם!!!

    IP: 71.160.16.3דווח על תגובה זו

    • הכי קל

      שאול, 18/08/06 11:04

      לשלוף הסיסמה,
      אולם הכל מתחיל באיכות האנשים, המצמיחים מתוכם גם מפקדים ומנהיגים, ברצונם מעלים, וברצונם מורידים,
      אי אפשר מחול לייצר זהב.

      IP: 217.132.170.170 דווח על תגובה זו

    • איך נתנו לדודו לפקד על החיל? איך בכלל נעשה בכיר? (ל''ת)

      מכירו מנערותו, 24/08/06 16:05


      IP: 89.138.106.90 דווח על תגובה זו

  • 109.

    אחד המחדלים...החמורים...

    אורן-שלמה, 18/08/06 08:46

    מודיעין מוקדם... זהו.

    צריך להבין, ידע זה כוח... חוצמזה אנחנו חזקים בכל השאר וחבל כי זה מעכיר. אנחנו חזקים מאוד במודיעין בזמן אמת, אנחנו חזקים בעמידות מול איומים חדשים...(אי אפשר להתכחש להשגחה האלוהית שיש עלינו ואני ממש אבל ממש חילוני... תקראו לזה מזל איך שבא לכם), אנחנו גם חזקים בכל התחום של חשיבה אסטרטגית... אוליי לא מספיק ראייה אסטרטגית רחוקת טווח אבל זה בסדר... חבל, מודיעין מוקדם... אפשר לייחס את זה למוסד/אמ''ן... כי השב''כ נותן מודיעין מוקדם נהדר. זהו... זאת דעתי... הא, ולעניות דעתי למרות שאני ממש לא בקיא ברזי הדברים... אם אולמרט יתנגד ל''ועדת חקירה ממלכתית'' סימן שיש לו סיבה... ולאו דווקא סיבה חיובית. אני בכל אופן מעודד מהמצב שבוא נו נראים כ''נחותים'', למרבה האירוניה זה נותן לנו עמדת פתיחה מצויינת. :) יומטוב...

    IP: 88.152.44.38דווח על תגובה זו

    • ממש ממש חילוני - אתה מוזמןלפגוש ממש ממש דתיים

      ayalah06@gmail., 24/08/06 11:40

      ללימוד ודיון בצוותא נושאים בעיניני היום באמצעות טקסטים מן התרבות היהודית לדורותיה. נראה שמפגש כזה יכול לתרום לכל הצדדים , וכל אחד יהיה אולי 'רק' חילונ י או דתי.

      IP: 212.116.182.92 דווח על תגובה זו

  • 108.

    ''''מיום מותו אני נוסעת לבדי וזועקת את שמו בקולי קולות.''

    שולה, 18/08/06 08:19

    ''מיום מותו אני נוסעת לבדי וזועקת את שמו בקולי קולות. כל כבישי הארץ מהצפון ועד הדרום שמעו כבר את הזעקה של שמו ושום דבר לא קרה. לפי גודל הזעקה כבר צריך היה לקרות משהו... היום בנוסעי, אני מטה אוזן לקולן של המכוניות. נדמה לי שכל מכונית שניה צועקת. יש לי הרגשה שיבוא הרגע והכבישים לא יבלמו יותר את הזעקות ומישהו יצטרך לשמוע. בינתיים אין בכוחי לעשות דבר. את כל המכתבים כתבתי. החוקים הם שקובעים כרגע. צה''ל יכפה עצמו בדרכו ויעמידנו על המוגמר חוץ מאם יקרה נס חנוכה''.
    שולה מלט זיכרונה לברכה, ''אמא של ילד'', אמו של אמיר מלט זיכרונו לברכה אשר נהרג כתוצאה מ''משחקים'' אותם נהגו ''לשחק'' בבסיס חיל האוויר בחצרים.

    IP: 88.154.4.115דווח על תגובה זו

    • למי שבאמת חשוב לו,

      שאול, 18/08/06 11:07

      מומלץ לקרוא הספר: ' פוליטיקה של שכול '

      IP: 217.132.170.170 דווח על תגובה זו

  • 107.

    הרי כאן, כמו בשואה, מאחורי כל דלת מאמינים שהמכה תדלג ותנחת על אחרים

    רחל, 18/08/06 08:18

    ''ביודענו שאין מקום בארץ לכאב שלנו ואנו מושבעים להגיד ולדרוש – אמרנו קץ לשתיקה ולוּ במחיר מאבק שיכתוש אותנו, הקורבנות החיים, ואף במחיר קטיעת ההשתייכות לאותה חברה, שקיומה ידרוש שתתלכד נגדנו ותגן על תדמיתה של המדינה. הרי כאן, כמו בשואה, מאחורי כל דלת מאמינים שהמכה תדלג ותנחת על אחרים , ולא פורצים החוּצה לעצור אותה. השואה כתשלובת של ההשתקה וההכחשה שבה אלינו על כל תיסמונותיה''. נעמי אונגר, אמו של ניצן זיכרונו לברכה, אשר נהרג מכדור תועה במהלך תרגיל בצנחנים, בספרה 'לעצור את הכדור', הוצאת 'מערכות'.

    IP: 88.154.4.115דווח על תגובה זו

  • 106.

    כָּחוּש-רָזֶה

    אלכס, 18/08/06 08:03

    השיר מוקדש: למיכל ולדוד גרוסמן, הוריו של סמ''ר אורי גרוסמן אשר נפל השבוע בלבנון. כן מוקדש השיר לכרמלה מנור, אמו של טייס חיל האוויר סרן אורי מנור אשר אמרה: ''שאלו אותי לא פעם: מָה זה יִתֵּן לך, המלחמה הזאת'' ? לי, זה כבר לא יִתֵּן דבר. אבל לרבים מאיתנו יש עוד ילדים המשרתים בשלב כזה או אחר בצבא ואם הצבא לא לומד מטעויות, לא מפיק לקחים ובחיל האוויר לא מסוגלים להודות באחריות – לאן נגיע ?'' ....לעודד רענן: ''....כשאני מספר לאנשים שברצוני לחזור לפורטסמות, לנמל היציאה, וכשאני מנסה לברר שמות, תאריכים ואנשים, שהיו קשורים לאירוע, אני מקבל ''למה לך?'' כתשובה. ''עזוב את זה, מה יצא לך מִזֶה...?''. כן מוקדש השיר לכל שאר האבות והאמהות, אשר בחלומם הגרוע ביותר, לא תיארו לעצמם ולא היו מאמינים כי במדינתנו, מדינה בה גדלנו והתחנכנו ובצבאנו היקר לנו כל-כך, מסוגלים יהיו להוליך אותנו שולל, להתיש אותנו עד-כדי כך, לכזב ולשקר בריות בגבהות לב שכזו ובעַזוּת מצ''ח נחושה. ''כשקיבלנו את תיק החקירה, הרגשנו עלבון נורא ! שמתייחסים אלינו כמו אל ילד מפגר. זאת היתה התחושה. איך אפשר לכתוב תיק חקירה כזה ולחשוב שאנחנו נקבל את הדברים...? רמת החקירה. השפה שבה זה נכתב. השאלות שנשאלו ובעיקר אלו שלא נשאלו. התשובות שהתקבלו וכיצד הסתפקו בהם. זלזול. פשוט זלזול מוחלט ! חושבים שאנו מטומטמים ! הרי גמרנו פה בית ספר. שרתנו בצבא. פשוט עלבון לאינטיליגנציה'' (בינה, אחותו של רס''ר רמי כץ אשר נהרג באסון צאלים הראשון).

    כָּחוּש-רָזֶה

    ''לכן כה אמר ה' אלוקים אליהם, הנני-אני, ושפטתי בין-שֶה בִרְיָה ובין שֶה רָזָה'' יחזקאל, ל''ד, כ'

    הם פונים ברחוב אליך ושואלים: ''מה יצא לך מִזֶה...?''
    הופכים אותך, בלית ברירה, לעוד יותר כָּחוּש. רָזֶה.
    דַּל. מוּשְפָּל ועֲרִירִי. חָבוּל. חָבוּט. עָלוּב. נִבְזֶה.
    על שֶלְך... כלום תוותר ? ...הרי הנך יַבְחוּש כָּזֶה ?!

    אבל אתה יודע, כי בעצם, לא נותרה לך בְּרֵירָה
    לחילופין, המציאות, פִּי שבעתיים חֲמוּרָה !
    כל כולך, הנך בינתיים, חַבּוּרָה אחת גְדוֹלָה
    חשרת עבים, בכל דקה, לבוא שֵנִית הֵן עֲלוּלָה !

    הם פוגשים אותך, על אֵם הדרך, בשאלתם:
    ''הגד-נא... מה יצא לך מִזֶה... ?''
    אינך נוכח, כי זה זמן רב, מחוּלְשָה אתה מְזֵה ?
    עזוב את זה... ! תשכח מכך ! מי אתה ? נָבִיא ?! חוֹזֶה ?
    המציאות חֲזָקָה מִמְך ! דוֹן קִישוֹט הִנְך ?! הוֹזֶה ?

    מסביבך, כולם דוברים, אך אין אחד שפיו פוֹצֶה !
    מצפצפים ...על מי ? ...על מה ? - מכנה משותף אחד בלבד אותם חוֹצֶה
    קו תָּחוּם-בָּרוּר, בֵּינְך-בֵּינָם, שרק אמת אחת רוֹצֶה :
    שאף אחד, מן העולם, שוב לחִינָם ושווא יצא !

    נִרְגָשִים, נִיגְשִים בשְבִיל אליך ושואלים: ''אֱמוֹר-נָא, מה יֵצֵא לְך מִזֶה?''
    הופכים אותך, בשאלתם, לעוד יותר פָּחוּס. רָזֶה.
    חֲדַל-אִישִים. עוֹר וגִידִים. דַּך. מָך. יְדוּע חוֹלי. אִיש-מַכְאוֹבוֹת. הַלָזֶה.
    נִקְלֶה. כָּחוּש. מוּתָּש. מוּחְלָש. רָצוּץ. קָצוּץ. ּמָעוּך. נִבְזֶה.
    על שלך, כְּלוּם תוותר ? הִנְך נָחוּש, יַתּוּש כָּזֶה !

    IP: 88.154.4.115דווח על תגובה זו

    • ל106,כתוב נהדר.נא הזכר את עיניין מנור.

      רותי, 24/08/06 11:35

      איני זוכרת במה המדובר.

      תודה.

      IP: 1.2.76.6 דווח על תגובה זו

  • 105.

    צבא ההגנה הציוני הרוס, צריך צבא על בסיס יהודי דתי עם מוטיבצית על

    הבא להרגך, 18/08/06 05:57

    אין מנוס מלעשות חשבון נפש אמיתי
    צהל, הבנוי על עקרונות ציויניים איבד את ערכו
    הלוחמים הנפלאים של העם היהודי אינם מסוגלים לנצח בגלל
    מפקדים פולטיים בדרג הגבוה
    מפקדים אומללים בדרג היותר נמוך
    שחיתות
    חוסר התאמה
    כלים שנבנו בלי התאמה
    יהירות
    יהירות
    גאווה גאווה סתמית
    צריך לתת לעם הנפלא מוטיבציה של אמת לצאת למלחמה ולהשמיד את האויב
    מוטיבציה שכזאת מצויה כיום רק אצל הדתיים
    אשר על כן צהל צריך להתנהל על פי כללי ההלכה היהודית ואז ינצח אל כל העולם

    IP: 69.231.245.186דווח על תגובה זו

    • המממ... אבל גם חילוניים הם יהודים.

      אורן-שלמה, 18/08/06 08:40

      מצטער לאכזב... אותך.

      מוטיבצייה לא הייתה חסרה פה, ולדעתי גם לא תהיה חסרה במצב של להיות או לחדול... הבעיה בהכוונה אלוהית... אוליי לזה אתה מתכוון?

      אמונה, קדמה לדרך ארץ שקדמה לתורה... :)

      IP: 88.152.44.38 דווח על תגובה זו

  • 104.

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''

    בנימין, 17/08/06 23:21

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''

    ''מטילים עליהם (על המפקדים) אחריות שהם לא מסוגלים לעמוד בה. איש מהם לא נותן את הדין על הדרך שבה מעבירים פקודות הקובעות חיים ומוות. הם יודעים שבהיותם טובים ונחוצים במערכת, לא יצטרכו לתת את הדין על אסונות. וזה מנוון את הבלמים הטבעיים שלהם. הם עדים לבריחה מאחריות מלמעלה, מהקצונה הגבוהה. זה החינוך המשמעותי ביותר שהם מקבלים'' נעמי אונגר, אמא של ניצן אונגר ז''ל אשר נהרג מכדור תועה במהלך תרגיל בצנחנים בספרה ''לעצור את הכדור'', הוצאת מערכות.
    ''אם מפקד היה יודע שכשהוא מתכנן תרגיל-אש ולא סוגר אותו מכל הקצוות וקורה אסון – הוא יאכל אותה בגדול – אולי האסון שקרה עכשיו לא היה קורה'' בינה, אחותו של רס''ר רמי כץ ז''ל שנהרג באסון צאלים א'.

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    אך איש אינו לוקח זאת, חלילה, ברצינות יותר מדי חמורה
    באשר להמשך קידומם הצבאי, אין ספק,
    כי לא יחלוף יום והם יקודמו במהרה... ! ! !
    המוות. השכול. היגון. הכעס. הסבל. הכאב. עובדה גמורה. חתומה.
    גדשה הכוס. הגיעו מים עד נפש. פקע כיס המרה.
    כלום ''הם קיבלו מכתבי אזהרה'' מתיימר להיות מס-מתק-שפתיים ? קלישאה ? אמירה ?

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    לא לחינם פרקליטות המדינה (העורב)
    על הפצ''ר (הזרזיר) שפע הלל ושבחים מרעיפה, מעטירה
    צה''ל ניצח ! ניצלה (בנס?) מדינה !
    לשבט או חסד ייחרץ בעתיד גורלה או דינה ?

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    לכל היותר, שוב יגישו כמה הורים שכולים עתירה לבג''ץ, שִגרה של עוד עתירה...
    מנהיגות הצבא עם קציניה לעולם לא מחמירה...
    ערך שמירת החיים צונח. יורד. נופל נפילה חופשית. מדרדר ומוּזל. מתחסל במכירה.
    ''כי במותם הם ציוו לנו את החיים...''. יחרוק תקליט ישן. אך יש צורך להמשיך בשמירה.

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    לאפס שואף היום ערך חיי-האדם בצבא
    באוצר מילות צה''ל לא קיים מונח המגדיר בוודאות מהות אחריות אישית
    אך יש במילון מושג המסביר מהי:
    רשלנות פושעת. נמנעת. מיותרת. נמהרת. ארורה. לבטח טיפשית.

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    מבחינת הצבא, עובדה זו, בהחלט מספיק מרתיעה !
    זורים חול לבריות בעיניים. משלמים מס מתק שפתיים.
    דובר צה''ל מודיע: ''התאונה הבאה תתרחש'' בעוד שעה ? שעתיים ? יומיים ? שבועיים ?

    ...''הם קיבלו מכתבי אזהרה''
    מאין ולאן הולכת את, משתרכת, בכבדות מתנהלת לך, השיירה... ?
    רשימת חללים מתארכת... מלאכה מפרכת...
    חזיון שווא ?! כלום אמנם, אכן, באמת ''אין ברירה'' ?
    זר פרחים. רגבי עפר. את חפירה. אדמה. קדיש. ''אל מלא רחמים''.
    אם ואב. אח ואחות. מגש כסף. נער. נערה.

    יש שקיבלו מכתבי אזהרה
    יש שעבורם אין כבר דרך חזרה.

    IP: 88.155.148.83דווח על תגובה זו

    • אם יש למישהו מוטיבציה להבין את הקורה,

      שאול, 18/08/06 01:07

      מומלץ הספר: 'פוליטיקה של שכול ' , של ספרית עכשיו, הקיבוץ המאוחד.

      IP: 85.250.62.129 דווח על תגובה זו

    • אחריות

      אלי, 24/08/06 12:55

      השאננות היא אם כל חטאת בצה''ל
      וזה מתחיל מלמעלה.אין ביקורת .אין נוהלים מיושמים.תמחקו מזיכרונכם את 67'' רצינות.התמדה .והפקת לקחים .לא מספיקים'' יש צורך דחוף בישום הלקחים ובקורת רצופה. האויב למד! אנחנו הינו מחוץ לכיתה.

      IP: 84.108.0.178 דווח על תגובה זו

  • 103.

    מיום ליום מבינים יותר, כמה רבין חסר !!! (ל''ת)

    אזרחית, 17/08/06 23:09


    IP: 84.108.158.29דווח על תגובה זו

    • רבין היה שתיין כידוע לך, והרבה פעמים שכור של ממש, (ל''ת)

      מורה להסטוריה, 18/08/06 05:54


      IP: 69.231.245.186 דווח על תגובה זו

  • 102.

    יותר טיפשות והובר חוכמיות מיוהרה (ל''ת)

    לא להאמין, 17/08/06 22:49


    IP: 88.154.144.235דווח על תגובה זו

  • 101.

    מה דרגתו של הקצין שדיבר

    קצין מהסטילים, 17/08/06 22:40

    מעניין מאוד מה דרגתו של אותו קצין עתיר ניסיון, ובעל בקיאות מנהלי ההפעלה של החיל, שתייחס ליהרות ושאננות.
    צריך להבין מדובר בכשל מודיעיני.
    ח''י הים לא לוקח סיכונים מיותרים, גם בתקופות הרבה פחות מתוחות . ופועל לפי האיומים שהוא יודע שקיימים בזירה.

    IP: 62.128.48.113דווח על תגובה זו

    • לא ברור לי מה סער 5 עושה 16000 מהחוף במלחמה

      קצין נוסף, 17/08/06 23:47

      ללא שום סיבה שתצדיק טווח כזה.
      גם ללא התראה מודיעינית על טילים - בטווח כזה מהחוף כל חסקה עמוסה חמרי נפץ, אופנוע ים וכו' יכולים לפגוע בספינה, ובמצב שאננות של ארוחת שישי אף אחד לא היה מבחין בכלי המתקרב.
      חיל הים נכשל ביהירות ובחשיבה שבלונית אופיינית - כמו תמיד.
      צריכים לתת על כך את הדין מח''י רמי''מ רמ''ח מבצעים מש''ט 3 ומפקד הספינה - כי כל אחד היה יכול לעצור בקלות את המחדל אם היה חושב טיפה.
      המודיעין לא אשם - כי כשאין אז אין - זה לא אומר שלא צריך להשתמש בראש.

      IP: 85.250.212.12 דווח על תגובה זו

      • אתה מגיב אטום

        קרול, 28/08/06 18:40

        למה היזכרת שאננות של שישי לפני שאתה קושט אחרים קשוט עצמך חכמולוג

        IP: 213.8.210.251 דווח על תגובה זו

  • 100.

    התצפיתנים לא הביטו לאחור...

    אמיר, 17/08/06 22:36

    לפי מקור בכיר בבחיל הים, לפי הפקודות לא היה צריך להביט לאחור כיוון שלא היה איום קונקרטי. נו באמת. בסטי''ל יש רובוטים שמסובבים ראש לאחור רק לפי פקודה?

    IP: 62.105.187.131דווח על תגובה זו

    • כשלי:מודיעין, ימאותת לוחמה ו חטא ה''איגריס'' (יהירות)

      איש ים זקן, 24/08/06 14:03

      1. חיל הים הישראלי ''הצטיין'' מתמיד בימאות גרועה. בצי הסוחר קצין המשמרת ומלח המשמרת מתצפתים לכל הכיוונים,כולל לאחור, גם כשאניתם מהירה ומשיגה אחרות !!! למה? כי זאת ימאות תקינה!!! בים, גם בעת שלום, צפה לבלתי צפוי!!! חיל הים חדור מנטליות שטכנולוגיה תענה על הכל, מזלזלים באמצעי הפשוט ביותר: האדם. לכן סטי''ל עושה החפה בחוף סעודי, כי קציני משמרת בחיל אינם בודקים תאימות מצפני ג'יירו למגנטי (למה מגנטי זה פרימיטיבי). סטיל עושה החפה תחת אף המצרים ב''יום כיפור''. צוללת עולה על שרטון ליד החוף מול ראש כרמל, כי נווטו עם אומגה נביגייטור ולא עם ברינגים לחוף (זה פרימיטיבי), אח''י נוגה ק21 בששת הימים אינה מוצאת את נמל לטקיה בסוריה (ממש מלטה יוק). 2 דבורים עולים במסדר 1 על הגרפטון ריף המיצרי טיראן, מילא הראשון. אבל השני? רק להסתכל על התחת של המוביל?
      מדרום לרודוס ישנו שרטון אחד יחיד, ''שמוק'' בולק שמייד מסמנים במפה סביבו עיגול אדום, חה''י בחר לסמן אותו עם סטיל שעלה עליו והיה צורך לגררו בין 2 אניות סוחר. פינויי דרך שמאלה - שגררו התנגשויות, פליטות פגזים ורקטול ל''א לים ולגן הבאהאי, טביעת חייל טירון שעשו לו ''קאדר''- מקמ''ש וציוד כבד על גבו האימון ''צוות השתלטות'', המסכן לא הצליח להגיע בקפיצה מהספינה לס''ג וצלל בים כמו אבן- למרות חגורת ההצלה. אתם לא ימאים, אתם דמיקולו. הימאות בחייל מתה עם המשחתות ואניות הסוחר החמושות. חיל הים מתנהג כאופנועני ים, לכו ולמדו מיאכטונרים

      IP: 89.138.106.90 דווח על תגובה זו

  • 99.

    מפקד הסטילים

    בני, 17/08/06 21:46

    מפקד השיטת הביתה יחד עם נועם פייג מפקדים צרכים לדעת לכבל אחריות...הביתה.

    IP: 85.130.139.19דווח על תגובה זו

    • בסוף אתה תיאלץ לפקד על חה''י - אם כולם ילכו הביתה (ל''ת)

      נלסון, 18/08/06 01:35


      IP: 12.24.47.10 דווח על תגובה זו

  • 98.

    השחצנות היא זו שבעוכרינו

    יעקב, 17/08/06 21:44

    ''פרט ליהירות ושאננות אין דרך אחרת מדוע לא הופעלה מערכת ההגנה של הסטי''ל. זו מלחמה ובמלחמה מתנהגים כמו במלחמה''

    IP: 83.130.35.42דווח על תגובה זו

  • 97.

    היחידים שתפקדו טוב הם ח''א ולוחמי החי''ר...

    מיקי, 17/08/06 21:29

    כל השאר צריכים לבדוק את עצמם ולהסיק מסקנות במהרה רגע לפני המלחמה הבאה שתגיע לאזורנו, הרבה יותר מהר ממה שחושבים.

    IP: 89.1.183.95דווח על תגובה זו

  • 96.

    700 ק''ג??? מה זה סקאד??

    איל, 17/08/06 21:10

    מה אלה הקשקושים האלה?
    טיל של 700 ק''ג ו8 מטרים הוא טיל קרקע קרקע.
    שחיל הים יבדוק את עצמו.

    IP: 68.161.240.31דווח על תגובה זו

    • כן זה נכון זה טיל ענקי

      משה, 18/08/06 01:48

      הנתונים אכן נכונים זה טיל ענק שמשוגר ממשאית ולכן זה רק מעצים את הכשל המודיעיני.
      חיל הים לא אשם , רבותי.

      IP: 84.228.241.103 דווח על תגובה זו

  • 95.

    כשדובר צה''ל טוען שהמַעֲשֶה הוא ''חָרִיג''....

    בנימין, 17/08/06 21:05

    ''מַעֲשֶה חָרִיג''

    כשדובר צה''ל טוען שהמַעֲשֶה הוא ''חָרִיג''
    אתה יוֹדֵעַ... שלְפָחוֹת עבוּרוֹ... הדִיבּוּר רק הָגִיג
    WISHFUL THINKING שאין עמו שֶמֶץ קוּרְטוֹב של אֱמֶת
    דוֹבֵר צה''ל... מוכן להוסיף... רק פֶּשַע על חֵטְא !

    דוֹבֵר צה''ל מוכן להוסיף רק פֶּשַע על חֵטְא
    כי יש בדבריו הרבה יותר מאשר בִּיזְיוֹן כְּבוֹד המֵת
    לא הִתְבַּגֵּר, לא השְכִּיל לעלות מכתה א' ל-ב'
    בִּזְכוּתוֹ נתן צה''ל לחִינָם לעַם גֵט !

    דוֹבֵר צה''ל מכזב (לו ולנו) באופן טִבְעִי
    השֶקֶר פשוט הפך לו לאוֹפִי, לטֶבַע שֵנִי
    חשובים לו יותר התַּדְמִית, הדַּרְגָּה, ה''אֲנִי''
    מִנְכסיו יָרַד לְגַמְרֵי, הָפַך לאֶבְיוֹן ועָנִי.

    ואילו אַתָּה, הקוֹרְבָּן, האֶזְרָח הקָטָן, אָנָּא הַסְכֵּת והַחְלֵט
    האִם שַאֲנָן מִן הצַד בדְבָרִים רַק תמְשִיך ותַּבֵּט ?
    אוֹ שֶמָא הגִיעָה גַם עֵת לשָנֵס אֶת מוֹתְנֶיך
    לְמַעַן לא יִבְכּוּ... מְאוּחָר מִדַּי...
    יְדִידיך עֲליך !

    IP: 88.155.148.83דווח על תגובה זו

  • 94.

    במלחמה הזו עשו נסוי כלים ויפיקו לקחים

    ש.לוין, 17/08/06 20:15

    המלחמה הבאה כבר תיראה אחרת לגמרי כל הבארדק שהיה כאן לא יחזור על עצמו , הצבא חייב לעבור טלטלה מלמעלה עד למטה וזה אומר מהמטכ''ל כולל הרמטכל ועד הרמה הנמוכה ביותר בימחים. הלקח של השאננות והסמוך חייב לעבור מן העולם.

    IP: 85.250.30.248דווח על תגובה זו

    • גם אם תטלטל

      שאול, 17/08/06 23:53

      חזק חזק, האנשים ישארו אותם אנשים,
      גם אם אתה כותב פעמיים ' חייב ', אני לא משוכנע כי מה שהיה לא יהיה.

      IP: 85.250.62.129 דווח על תגובה זו

  • 93.

    רצף התגובות מזכיר ישיבת עירית חלם

    פלוני, 17/08/06 19:34

    את מה שקורה בפרסום הכתבות החושפניות ורצף התגובות הבלתי פוסק ניתן להמשיל לישיבה של כולנו על ענף עבה וכל אחד בתורו הולך זקוף לשורש הענף ומנסר עוד קצת...
    בסוף כולנו ניפול!
    תפסיקו לנהל דיוני עומק בנושאים שהשתיקה יפה להם, וכן לא חכם לחסל את אנשי הצבא הסדיר , אלא אם כן כל המכונסים סביב המחשב במשך 33 יום מתכוונים פעם גם להילחם ולסכן עצמם למול התופת.

    IP: 84.229.29.49דווח על תגובה זו

  • 92.

    כשהמודיעין מתאים עצמן לממשלה ככה זה נראה

    ליאת, 17/08/06 19:32

    חיי חיילים הם הפקר, מפקדים פוחדים על הקריירה העולמית שלהם ומוכנים להפקיר את החיילים. אז מה אם ימותו כמה מאות? העיקר שהדרך לבלגיה ואנגליה יהיו פתוחות בפניהם

    IP: 89.138.86.70דווח על תגובה זו

  • 91.

    אני מכיר 2 שהיו בספינה לאחר הארוע

    ענווס, 17/08/06 19:04

    אני לא יודע מי ממציא את כל השמועות ולאיזו מטרה. מה, משעמם לכם מארועים אמיתיים?
    ואח''י חנית אכן חזרה לשוט, לא שום ספינה אחרת.

    IP: 87.68.148.49דווח על תגובה זו

  • 90.

    איזה עלובים. חוץ משייטת 13 אין בחיל הים לוחם אחד.

    שיריונר במיל', 17/08/06 18:57

    הספינה שעולה מאות מיליונים שבמקומה היה ניתן לרכוש מערכת מיגון אקטיבית לכל הטנקים והנגמ''שים בצה''ל כמעט הושמדה כליל בגלל שלא טרחו להדליק את המערכת נגד טילים. הקצין האחראי בטח ישב במועדון וצפה בסרט ברגע הפגיעה.
    עלובים אחד אחד

    IP: 88.152.177.18דווח על תגובה זו

  • 89.

    הספינה לא טבעה! טיל אחד פגע! בכ''ז מחדל! (ל''ת)

    איש חיל הים, 17/08/06 18:49


    IP: 81.64.237.61דווח על תגובה זו

    • זה נס אדיר שהספינה לא טבעה

      חיים, 18/08/06 01:12

      כנראה שעוד לא שיחררו את הסיבה לכך שהספינה לא התפוצצה לרסיסים - זה היה מזל ענק

      IP: 88.152.177.18 דווח על תגובה זו

  • 88.

    תחשפו את האמת ומיד

    לא להיות כמו, 17/08/06 18:37

    טבעה או לא?

    IP: 89.138.78.72דווח על תגובה זו

    • אתה מקשיב יותר מדי לנסראללה

      סטי''לן לשעבר, 17/08/06 21:54

      קודם כל, אח''י חנית חזרה לשוט בגדול. אני מכיר אנשים המשרתים עליה, היא לא טבעה חלילה. מה השטויות האלה?

      בנרטיב של העם ההלום שלנו נכנס חזק מדי שנסראללה אמין ותמיד אומר את האמת ואילו צה''ל והממשלה משקרים.
      העובדה הפשוטה היא שנסראללה הוא שקרן פתולוגי ופאתטי:
      * הוא טען שהטביע סטי''ל. האמת היא שאח''י חנית נפגעה מטיל שלא התפוצץ ולרוע המזל פגע באנשים שאינם אנשי הצוות הקבוע (ובגלל תקלה גם לא היו רשומים) לכן לא ידעו מיד לדווח על הנפגעים.
      * הוא טען שהפיל מטוס. האמת היא שחיה''א שלנו פוצץ לו מחסן טילים וכתוצאה מהפיצוץ עף לגובה טיל שהתלקח, נפל בוער ותועד ע''י מצלמות טלויזיה. גם שקרן וגם מעפן.
      * הוא טוען שהוא שיגר על ישראל טילים ישראלים שצה''ל השאיר בלבנון ובגלל זה קולות הנפץ שלהם מוכרים לנו. האמת היא שכל הטילים שנפלו הם רקטות קטיושה, רקטות סוריות משופרות או ה''חייבר'' שלהם.

      חוץ מזה היו לו עוד הרבה אמירות אומללות ושקריות.
      אז אם אתה רוצה ''לא להיות כמו הערבים'' תתחבר למציאות ולהיגיון.

      IP: 89.138.15.94 דווח על תגובה זו

  • 87.

    בים יש רק צוללות ומטרות... (ל''ת)

    צוללן, 17/08/06 18:28


    IP: 84.228.245.59דווח על תגובה זו

  • 86.

    חשוב לדעת, סדר בדברים!!!כנסו!!!

    צופה!!!, 17/08/06 18:23

    אח''י חנית לא טבעה, אלה נפגעה, שופצה וחזרה לפעילות סדירה.
    לגבי הטביעה- מדובר בספינת חיל הים שטובעה לפני כשבוע בלבד מול חופי צור. הטביעה צולמה עי'' צלמי אלג'זירה, ואף שודר בשידור ישיר כיצד היא עולה באש, ומקץ מס' דקות- טבעה וירדה לקרקעית הים.
    היה ניתן לצפות היטב בצילומים של הטביעה.
    כולם הכחישו, אך חיזבאללה דבק בזה.
    הטביעה הוכחשה, כדי לשמור על המוראל. אך למעשה- הספינה טבעה .
    אנני יכול להצביע על ניצולים או נעדרים.

    IP: 217.132.248.110דווח על תגובה זו

  • 85.

    זו לא הנקודה - חשוב !!!!

    לא הנקודה, 17/08/06 18:18

    הנקודה היא שלא הפגזנו להם את המכ''מ איך שהמילחמה התחילה

    בתור לוחם בחיל הים (לשעבר) היתי בטוח שהורידו להם את המכ''מים על ההתחלה
    כשאנו הינו שם (1999) המכ''מ שלהם לא היה פעיל תמידית ואם הוא פעל יום למחרת היו מורידים אותו...
    בלי מכ''מ הם לא היו יודעים איפה הסטיל ..

    IP: 206.82.140.150דווח על תגובה זו

  • 84.

    שימו לב: כל הכתבות השליליות כתובות ע''י תומכי המיזבאללה

    א.ה, 17/08/06 18:05

    הם מנסים לפגוע במורל הציבור אל תאכלו את מה שהם מנסים להאכיל אתכם.

    IP: 89.1.82.153דווח על תגובה זו

  • 83.

    מתי מח''י יפוטר / יתפטר ?

    הבזיון הכי גדול, 17/08/06 17:59

    מקרה כמעט הטבעת החנית הוא קטסטרופה שמחייבת הדחה סיטונית בחיל הים. מח''י רמי''ם, רמד''ן, מש''ט 3, מפקד הספינה. הטעויות בהפעלת הספינה במלחמה נעשו על ידי מפקדים שכשלו. יש להם מחליפים.
    להזכירכם: 4 הרוגים שאיש לא יחזירם ומרחק יריקה שכל הספינה היתה באויר על 80 אנשי הצוות.

    IP: 84.109.58.248דווח על תגובה זו

    • דודו בן- בעש''ט מפקד ח''י? הצחקתם 2 מחזורי בוגרי עכו

      ביה''ס לקציני ים, 24/08/06 16:02

      זה שבקושי סיים את ביה''ס גם אחרי שנשאר כיתה?
      הצחקתם את המחזור שאיתו התחיל וגם את המחזור שלי

      IP: 89.138.106.90 דווח על תגובה זו

  • 82.

    בלתי פגיעה? טיטאניק כבר אמרנו? (ל''ת)

    לאונרדו, 17/08/06 17:53


    IP: 83.130.244.114דווח על תגובה זו

  • 81.

    גם באקוודור יש הרי געש (ל''ת)

    מוטי אטלנטה, 17/08/06 17:52


    IP: 70.134.190.49דווח על תגובה זו

  • 80.

    כן, ככה יכול לתפקד צבא. להתיחס לחמור מכל.

    אופיר, 17/08/06 17:50

    כן אפילו להתיחס לפצצת אטום. אם אין לך מודיעין התיחס לחמור מכל.
    אחרת האוייב יפתיע אותך ואתה תובס.

    IP: 209.210.48.118דווח על תגובה זו

  • 79.

    רעידת אדמה? בחיל הים? (ל''ת)

    אמיר, 17/08/06 17:44


    IP: 89.138.121.248דווח על תגובה זו

  • 78.

    השאלה

    מוטי אטלנטה, 17/08/06 17:31

    השאלה היא לא ''האם היא טבעה?.''
    השאלה היא האם תניח היום תפילין?!
    וכשתדע התשובה אז יפסקו השאלות.
    -אין עוד מלבדו.

    IP: 70.134.190.49דווח על תגובה זו

  • 77.

    כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''

    בנימין, 17/08/06 17:29

    כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''

    כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
    אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח
    שהטאטוא הפעם יהא סופי. יסודי. חיובי. גמור. מוחלט ומושלם !
    מריחה, לא בדיחה, עם סימן קריאת חֶלֶם גָדוֹל וְחוֹלָם !
    בצה''ל מוליכים שוֹלָל ב100%- הצלחה (כמעט) את כולם.

    כי כשבצה''ל מודיעים ש...
    ''נסיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
    יודע אתה גם, מה חושבים עליך, האזרח הקטן
    אתה החוּשָם, התֶּרַח, הפֶּתִּי, ההֶדְיוֹט או הַלֶמֶך
    או אתם: הקָשִיש, היָשִיש והנער התָּם
    צה''ל עשה את שֶלוֹ: הִתְרַשֵל... קָבַר וחָתַם.
    ''נערים נפלאים וטובים היו... מה גדולה ויפה הייתה שעתם!''

    אולם אתה ההֶלֶך, העומד מן הצד
    האָדִיש הרָגִיש, האֱוִויל המַחֲרִיש, הנָתִין המתִּיש, האָטוּם המַשְרִיש
    הצַבָּר המַמְחִיש, הגדא הבִּיש, המַמְתִּין לתַּרְחִיש: הבּוֹאֵש, המַבְאִיש, המֵבִיש !
    הנִבְעָר, הנִרְגַּן או המְנוּמְנָם
    טוב תעשה אם תתעורר יום אחד,
    טרם שדברים סוף-סוף יגעו בך גם.
    תשמיע דבריך באופן בָּרוּר.
    לא כמו דוֹבֵר צה''ל: בְּטוֹן מְעוּרְפָּל, מְעוּמְעָם, מְגוּמְגָם.
    אָכֵן חָצִיר. עם לְבָדָד יִשְכּוֹן. סְגוּלָה הוא.
    אין כל סימן בו לדוֹפִי או פְּגָם.

    חייל ! אזרח ! זכור !

    כשבצה''ל מודיעים ש''סיבות המחדל לא ייוודעו לעולם...''
    אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח שהטאטוא הפעם יהיה סופי.
    יסודי. חיובי. גמור. מוּחְלָט ומוּשְלָם !
    צה''ל השלים את מלאכתו... הִתְרַשֵל, קָבַר וחָתַם.
    ...וכמו להוסיף חטא על פשע
    מנסים הם בצה''ל להפוך גם אותך למטומטם ! ! !

    תם אך לא נשלם.

    IP: 88.155.148.83דווח על תגובה זו

  • 76.

    בִּצְעוֹד נערינו אֱלי מִבְצָעִים

    נתן, 17/08/06 17:27

    אילו משוררנו, נתן אלתרמן, היה חי היום, לא מן הנמנע שהיה צריך לכתוב כך את שירו ''מכל העמים''. השיר מוקדש לשַרְשֶרֶת אֲרוּכָּה-אֲרוּכָּה, נִמְנַעַת ומְיוּתֶּרֶת, פְּרִי רַשְלָנוּת והֶפְקֵרוּת אֲרוּרָה ופּוֹשַעַת בצה''ל, במְדִינָה בְּתוֹך מְדִינָה פּורַעַת-חוֹק שהֵקִים. מְדִינָה בַּעֲלַת נוֹרְמוֹת מוּסָרִיּוֹת מִשֶלָה, חוּקִים מִשֶלָה, חוֹקְרִים מִשֶלָה, תוֹבְעִים מִשֶלָה, שוֹפְטִים מִשֶלָה.

    בִּצְעוֹד נערינו אֱלי מִבְצָעִים
    את חמת ישראל לא שמענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורצית בנו.

    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    מסינים, מהודים, מדנים
    אך בצעוד בנינו אל תוך בְּסִיסִים –
    נערים ישראליים, בחוּרִים נְבוֹנִים,
    הם אינם יוֹדְעִים כי דמם אֵינוֹ נחשב בדמים –
    הם לא קוראים לאֵם ולאָב: אל תַבִּיטוּ !

    ורבה דאגה לדרגות ומדים
    וקריירות קצינים פן יוּפסָקוּ
    אך המשך חייהם של קורבנות חפים
    על אספלט, טרשים וסלעים יְקוּפְּדוּ !

    עיניהם מדברות: אל תַבִּיטוּ, האֵם והאָב,
    אֵיך שוּרוֹת אֲרוּכוֹת הוּנַחְנוּ
    תְמִימִים וצְנוּעִים וידוּעִים לשֵם,
    רק לא טוב לחיים הוּכָנוּ...

    עיניהם מדברות עוד דברים אחדים:
    אֱלוֹהֵי האָבוֹת ידענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורָצִיתָ בנו !

    כי אתה בחרתנו מכל העַמִים
    לְהָרֵג מוּל כִּסֵא כְּבוֹדך,
    ואתה את דָמֵינוּ אוֹסֶף בכַּדִים
    כִּי אֵין לוֹ אוֹסֶף אַחֵר זוּלָתֶך.

    ואתה מְרִיחוֹ כְּמו רֵיחַ פְּרָחִים
    ואתה מְלַטְפוֹ במִטְפַּחַת,
    ואתה תתבענו מידי הַפּוֹלִיטִיקָאִים
    ומידי השוֹתְקִים גַם יַחַד !

    IP: 88.155.148.83דווח על תגובה זו

  • 75.

    ממשיכים בחיים משל שום דבר לא ארע....

    אלכס, 17/08/06 17:25

    ממשיכים בחיים משל שום דבר לא ארע....
    כתרנגולות בסופרמרקט, גידלנו עבורכם ילדים, לשם כפרה.
    כפרה על חיינו... עוון כולנו... עוול כלפיהם...
    במדינה ובצה''ל מעולם לא ייחסו חשיבות מיוחדת למשמעות חייהם !
    ילד ...ועוד ילד ...ועוד ילד ...בזרם מתמיד !
    לנֶצַח... לעד... כך תוּבְטַח בעירת נר התמיד...
    מחורבן צאלים השני כבר כמעט אין שומעים יותר על תאונות
    אין מדווחים... אין כותבים... אין מוסרים יותר על התאבדויות
    זה וודאי, אינו אומר בהכרח, שהן אינן קיימות
    בצה''ל פשוט מִתְמָחִים בהסתרת ובהעלמת ראיות
    ההכחשה, הכזב, הטיוח, השקר, תקפים וחלים על הכל
    ערך חיי האדם היום בצבאנו נמכר בחיסול בזיל הזול !
    את המציאות אפשר תמיד לצבוע וורוד ועובדות ניתן להטות
    ''הדג מן הראש מסריח !'' ...ישיחו ...יאמרו הבריות
    מיטב נוער צעיר ובריא בשיא פריחת עלומיו
    על חטאי ושגיאות מפקדיו ישלם בחייו
    דור שואף דרור... צמא חיים... חופשי... רענן...
    נרמס, נהרס, נדרס ונגרס באמצעות גוף מסואב שאנן
    נופל שדוד ...ללא קרב מניח הנשק ...למולך מוקרב כקורבן !
    אבות אכלו בוסר וחיי בנים יִכְלוּ טרם זמן
    ''כי במותם הם ציוו לנו...'' יחרוק התקליט הישן...
    הולך סובב לו הרוח ועל סביבותיו שב
    קדיש על הבן יאמר כבר לבטח האב
    אין חדש תחת השמש
    מה שהיה הוא מה שיהיה: היום, מחר או אמש.
    השמש זרחה... הקָמָה בשלה... וצה''ל שחט
    מי עוד זוכר שפעם חגגנו יחדיו ט''ו בשבט ?

    IP: 88.155.148.83דווח על תגובה זו

  • 74.

    אולמרט,ליבני, חלוץ - להתפטר מייד

    מלכה, 17/08/06 17:03

    אני מנצלת כל במה לקרוא להתפטרותם. קודם הם אח''כ ילכו אחרים מהצבא האחראיים לפשלה הנוראה הזו.

    צה''ל קחו את עצמכם בידים, תנערו את כל העצים, תנו לתפוחים הרקובים ליפול ותבריאו את הפרדס.

    IP: 88.153.209.122דווח על תגובה זו

  • 73.

    עמדות קרב

    מוטי אטלנטה, 17/08/06 16:59

    הכונה להפעלת כל האמצעים למיגון
    בעת מלחמה.
    לארגון מחבלים יש להתייחס כאל צבא ברגע שהוא מקבל תמיכה ממדינות טרור.
    יש לאיים על אותן מדינות הטרור המספקות נשק המיועד לצבאות לארגוני טרור.
    האיום יכול להיות מהפעלת סנקציות
    נגדן עד שיוחזר אליהם נשק זה,או ע''י
    איום במלחמה גרעינית.או בפועל
    כניסה למלחמה איתן.
    הספור הזה של נשק צבאי הרשאי
    להיות רק בידיים של מדינות והנמצא
    בפועל בידי ארגוני טרור יביא למלחמת עולם שלישית,וזה לא תנאי כי אם הבטחה.
    -אין עוד מלבדו.

    IP: 70.134.190.49דווח על תגובה זו

    • נשק אסור!!!!

      מוטי אטלנטה, 17/08/06 20:54

      יש נשק שאסור שיימצא בידי ארגוני טרור-נשק כגון טילים ארוכי טווח היכולים לסכן את ראשי הנפץ הגרעיניים המצויים בישראל.
      על המדינות תומכות הטרור לדעת כי
      אספקת נשק אסור זה לידי ארגוני טרור יכול להוביל לידי מלחמת עולם
      שלישית.
      ועדיף להבהיר להם בצורה חד משמעית עובדה זו!!!
      ולחזור ולהדגיש.
      על המדינות שספקו נשק אסור זה לידי ארגוני טרור שאינן במסגרת מדינה לדרוש נשק זה שיוחזר אליהם,
      אחרת......ודי לחכימא ברמיזא.
      וזה לא איום אלא הבטחה.
      -אין עוד מלבדו

      IP: 70.134.190.49 דווח על תגובה זו

  • 72.

    ואולי המערכת היוקרתית פעלה ולא הצליחה להתמודד עם הטיל החדש ? (ל''ת)

    האם מישהו חשב ?, 17/08/06 16:54


    IP: 84.229.12.39דווח על תגובה זו

  • 71.

    משימה ''מוזרה''

    ליאור, 17/08/06 16:54

    התחקיר חייב להתחיל בהגדרת המשימה של החנית באזור ביירות. הספינה נעה במקום יום שלם , חשופה לתצפיות מהחוף. אולי התכוונו בחיל הים להפגין נוכחות מול החוף ?? זה מזכיר יותר מדי את אסון אח''י אילת אשר פטרלה במקום יום שלם מול פורט סעיד ב-1967. גם אז המשימה לא היתה ברורה- הפגנת נוכחות וכד'. שימו לב מפקדי חיל הים.חזרנו כמעט 40 שנה לאחור....

    IP: 80.230.217.19דווח על תגובה זו

  • 70.

    דרושה אינטואיציה נשית למודיעין הישראלי (ל''ת)

    נונה, 17/08/06 16:52


    IP: 147.237.70.101דווח על תגובה זו

  • 69.

    גם המודיעין וגם המפקדים פישלו בגדול

    עין צופיה, 17/08/06 16:48

    המודיעין שנח לו על זרי דפנה כי סבר שהשלום הגיע או יגיע ולא תהיה עוד מלחמה. על החיזבאללה כלל לא נתן את דעתו, כאילו הם יושבים באנטרטיקה ולא על גבול ישראל.
    ועל מפקדי החייל, שהרשו לעצמם להחזיק כלי סופר משוכלל, והעדיפו לשחק ברולטה רוסית גם בעת מלחמה.

    הבעיה שלנו שכל הצבא נרדם, על כל מפקדיו הבכירים ביותר, ומכאן השאננות שהובילה אותנו לאן שאנו.
    לא הפגיעה באחי חנית היא המסעירה אלא התרדמה העמוקה שנכנס צה''ל אליה ב-6 השנים האחרונות. ללא ספק שיש גורמים רבים לתרדמת, מדיניים וכלכליים, אך אין בהם כדי להוריד מהחומרה של התרדמת..

    IP: 82.166.48.58דווח על תגובה זו

  • 68.

    השאלה הקריטית: האם יפטרו את המפקד דוד בן בעש''ט או כרגיל את הש.ג.... (ל''ת)

    חייל דפוק, 17/08/06 16:46


    IP: 213.8.7.205דווח על תגובה זו

  • 67.

    אני מצטער . בדיוק בזמן שההיתי צריך ..

    גיא יוחאי, 17/08/06 16:46

    ללמוד ולתרגל את בהפעלת המערכת המגינה על הספינה שלחו אותי להיתנתקות ומיד אחרי זה לתורנות ובסוף גם להגנת ישובים .
    אז מה אתם רוצים ממני אני בסך הכל בן אדם אחד .
    חייל .


    IP: 84.229.21.96דווח על תגובה זו

  • 66.

    פשוט נמאס לשמוע - כנסו

    משה, 17/08/06 16:43

    כל הזמן אומרים :
    הספינה בעלת אמצעי ההגנה המשוכללים בעולם

    טנק המרכבה הטוב בעולם....

    או המטוסים הטובים בעולם

    מספיק עם השטויות

    טיל פשוט פגע ב'ספינה בעלת אמצעי ההגנה הטובים בעולם'
    טילי נ.ט טווחו ב'טנקים הטובים בעולם'
    ואפילו הורידו מסוק

    זו חלק מהיהירות,לחשוב שיש לנו את הכלים הטובים בעולם.

    צריך לבוא בגישה שגם לאוייבנו יש נשק מעולה !!!
    ואפילו לבוא מנקודת הנחה שיש להם נשק יותר טוב משיש לנו
    ככה נגיע עם משנה זהירות לקרב הבא, עם יותר מקוריות ותחבולות,
    וננסה להתשפר ולהתקדם כל הזמן
    ונקווה שבקרב הבא הצבא ומפקדיו יהיו יותר מוכנים

    מקווה שלמדו את הלקח


    IP: 194.90.25.27דווח על תגובה זו

    • משה, אתה בסדר! רק טיפה יותר מידי אופטימי...

      אורן, 17/08/06 20:26

      אבל אתה בסדר!
      לא לומדים לקחים בישראל, רק ההיפך... משתינים (לא יורקים כי את זה עשו ב-73) עלינו ואומרים לנו שזה גשם... ואנחנו צוהלים שהיורה הגיע באוגוסט....ושהחקלאים ישמחו...

      האמת שזה סתם פיפי, והחקלאים גם ככה יבקשו פיצוי כלכלי כי זה היה יותר מידי פיפי... ואנחנו נשלם, נירטב ונשאר עם טעם רע בפה....של פיפי

      IP: 206.186.94.10 דווח על תגובה זו

  • 65.

    למספר 40 הנקרא גם 39-לקחת את הפרוזאק? (ל''ת)

    hbui, 17/08/06 16:38


    IP: 84.94.39.110דווח על תגובה זו

  • 64.

    מס 39-אתה כנראה מאוד חולה

    יאיר, 17/08/06 16:36

    מה הקשר בין שמאל ימין לאי הפעלת מערכת??הפרימיטיביות שלך ושל דומיך היא שמביאה לתוצאות כאלה

    IP: 84.94.39.110דווח על תגובה זו

  • 63.

    שקר

    סטי''ל, 17/08/06 16:35

    איך טיל באורך של 8 מטר משקל של 700 ק''ג ופגיעה ישירה רק עם נזק קל לסטי''ל ?????

    IP: 88.154.54.71דווח על תגובה זו

    • זה משקל ומימדים ברוטו, לא של ראש הנפץ. (ל''ת)

      אורן, 17/08/06 20:11


      IP: 206.186.94.10 דווח על תגובה זו

    • המזל:הטיל פגע קודם במנוף על הסיפון

      ימאי, 24/08/06 15:57

      לכן פיצוץ הראש היה מחוץ לספינה ולא בתוכה.
      הפיצוץ פגע בקיר ההאנגר של המסוק וגרם לשריפה של דלק המסוק, כ''כ החום גרם לניטרול אחד מ2 חדרי המכונות ולכן המהירות נפלה חזק.

      אם הטיל היהפוגע בסטי''ל - סביר שלא היו כלל ניצולים. ב 73 אחרי השמדת פלגת סטילים מצרים נותרו 3 ניצולים בלבד, שקפצו למים מספינתם כשראו מה קורה לאחרות ובטרם נפגעה.

      IP: 89.138.106.90 דווח על תגובה זו

  • 62.

    חוסר מודעות

    שמיל, 17/08/06 16:34

    התקלה הקשה בארוע אח''י חנית נבעה מחוסר מודעות מבצעית בקרב מפקדי החייל והספינות מול לבנון.
    במצב מלחמה יש להעביר המתג במוח למצב ON. לצערנו הם היו עדיין במוד שגרה.לא היו בעמדות קרב, ערכו קבלת שבת מול חוף אויב, מכמ''י החוף בלבנון פעלו באופן חופשי וגילו אותם. רק למחרת נזכרו בחיל הים לתקוף מכמ''י החוף.לא היתה ערנות מבצעית בספינה. מכמ''י הספינה אמורים לגלות בקלות טיל כזה אשר מתקרב לספינה.מערכות לוחמה אלקטרונית מתריעות על איום כזה גם אם לא ידוע עליו במודיעין. ועוד כהנה וכהנה תקלות מבצעיות חמורות.אם לא יודחו מפקדים לא יופק שום לקח.

    IP: 80.230.217.19דווח על תגובה זו

  • 61.

    ומה עם הטנק שחטפו לנו?

    לא מופתע מכלום, 17/08/06 16:33

    מרכבה סימן 4 ''נעלם'' בכפר שיחין, פשוט עלו עליו ונסעו. בושה. עוד ועדת חקירה לרשימה.

    IP: 80.230.240.167דווח על תגובה זו

    • מישהו מוכן להסביר את התגובה הזו? (ל''ת)

      ישראל, 17/08/06 22:31


      IP: 70.23.173.86 דווח על תגובה זו

  • 60.

    ל36 וכל החכמים

    איש מדן לשעבר, 17/08/06 16:29

    לכל מי שלא הבין עד עכשיו מודיעין היא מערכת אינפורמטיבית ולא מערכת מערכת אופרטיבית אין מצב שהחומר לא הועבר לגורמים הרלונטים שהוא גורם אופרטיבי מה הוא עושה עם הידיעה היא בדרך כלל נתונה לשיקול דעתו, כל פשלה אופרטיבית מיד חוזרת למערכת אינפורמטיבית שלצערי הרב או לא לצערי הרב לא יכולה ורצוי כך להיתגונן. לאותו דביל 36 אני גם היתי נותן לך כנפיים רק ההבדל הוא שעד היום היתה נשאר עם פה סגור. מערכת המודיעין מורכבת ומסורבלת ותאמינו לי שלנו היא מהמובילות בעולם ומהחכמות יותר. אנשי המודיעין עובדים מסביב השעון במשך 24 שעות ביממה. תמשיכו כך וישרו ראש ולא לתת לגורמי חוץ לסחרר את המוח. אין יחידה בצהל שכל כך מבקרת את עצמה.

    IP: 24.42.37.12דווח על תגובה זו

  • 59.

    רמד''ן הבייתה!

    סטי''לן לשעבר, 17/08/06 16:28

    אתה אחראי למותם של חיילים - תשלם!

    IP: 83.130.174.64דווח על תגובה זו

  • 58.

    אלמרט\פרץ נכשלתם!!! תתפטרו!!! (ל''ת)

    ישראל 06, 17/08/06 16:27


    IP: 87.69.70.84דווח על תגובה זו

  • 57.

    תבינו המודיעין..

    שי, 17/08/06 16:25

    המודיעין פישל בגדול!
    הוא לא ידע איזה אמצעי לחימה יש להם, איזה טילים, בהתחלה אמרו יש להם כ6000 קטיושות, לאחר מכן 10000, עלה ל15000 והגיע עד ל20000, הם לא ידעו איפה מסתתר נסראלה! ותבינו משלמים להם בשביל לדעת בדיוק את זה!
    זה החיל השני כן השני הכי מתוקצב בצהל! מדובר ברוב של גובניקים שיושבים בעורף ומוצצים לנו את הכסף וכמגיע רגע האמת אין להם תשובות לכלום!

    IP: 83.130.253.106דווח על תגובה זו

  • 56.

    איך כורדי הורג דג?

    בולבול הקבולבול, 17/08/06 16:17

    הוא מטביע אותו

    IP: 72.229.176.238דווח על תגובה זו

  • 55.

    שרון ובניו הפכו את ישראל לרפובליקת בננות (ל''ת)

    חלוץ הביתה!, 17/08/06 16:12


    IP: 172.17.180.167דווח על תגובה זו

  • 54.

    כשל מודיעיני

    דאגני, 17/08/06 16:10

    כשהמודיעין מוצף בבנים של....ופרוטקציונרים אזי
    1.אנשים לא מתאימים מנפקים הערכות מוטעות ומטעות
    2.אנשים אלו חסרים ביחידות הקרביות (שמהן הם מתחמקים בעזרת
    בעלי הקשרים)
    כלומר-בטחון המדינה נפגע פעמיים

    IP: 217.132.147.50דווח על תגובה זו

    • תפסיק ליבב, נמושה...

      אורן, 17/08/06 20:06

      פרוטקציה או לא, מפקד הסטיל היה אמור להפעיל את המערכת גם אם אין לו דוח מודיעיני. מפקד חיל הים היה אמור להורות על הפעלת כל מערכות ההגנה.
      מה זה קשור בבנים של.... בכיין

      IP: 206.186.94.10 דווח על תגובה זו

  • 53.

    הקדוש ברוך הוא מעורר אותנו : לא עוד ''כוחי ועוצם ידי''! (ל''ת)

    יהודי נאמן, 17/08/06 16:04


    IP: 84.95.116.55דווח על תגובה זו

  • 52.

    האם עובדים עלינו

    אילן, 17/08/06 16:02

    לא העליתי על דעתי אפשרות שהצבא
    הסתיר את הטביעה.
    אכן החזרה המהירה לכשירות וגם העובדה שלא נראתה פגיעה או סימני שריפה מחשידים מאד שהיה כאן תרגיל הטעייה.
    צריך לדעת להודות גם בכשלונות.
    זה נראה עוד תרגיל מבית מדרשו השחצני של חלוץ.

    IP: 87.69.66.55דווח על תגובה זו

    • חזרה לכשירות אחרי 3 שבועות???

      תחשוב קצת, 17/08/06 18:11

      גם אם כל מפעלי התעשייה הצבאית היו עובדים 24 שעות רצוף אין מצב...

      IP: 89.138.78.72 דווח על תגובה זו

  • 51.

    למה לא מוגנו טנקים נגד טילי נ''ט מתקדמים? (ל''ת)

    גל, 17/08/06 16:02


    IP: 85.250.22.149דווח על תגובה זו

    • כי,כמו שבמלחמת יום-כיפור,צה''ל 'הופתע' מטיל הסאגר,כך גם הפעם.

      Rנב, 17/08/06 18:30

      במקום להפוך לצבא קטן וחכם הפכו,
      מפקדי הצבא,לראש קטן.

      IP: 84.229.202.244 דווח על תגובה זו

  • 50.

    זה מה שצריך (ל''ת)

    הגיון בריא, 17/08/06 15:56


    IP: 10.236.5.91דווח על תגובה זו

  • 49.

    הבייתה

    אילן, 17/08/06 15:53

    חבל על הזמן עם וועדות חקירה לסוגיהן השונים. זהו פישול ממדרגה ראשונה ובכלל לא משנה אם ידענו מה שיש לחיזבלה או לא. גם חיזבלה לא ידע איזה מערכות הגנה יש לסטיל, ובכל זאת ירה את הטיל.
    השתתפתי בהלווית חייל המודיען שנהרג בפיגוע הזה. וראיתי שקצינים בכירים בכו וכך גם אני. הייתי שם ומעולם לא ראתי את החייל. אבל הרגשתי שאני חייב.
    אני מצפה שיפסק הטיוח.
    חד משמעית:
    מפקד חיל הים -לסיים תפקידו והבייתה
    מפקד הסטיל -לסיים תפקידו והבייתה.
    שום טירוץ לא ינקה אותם מאחריות ישירה. זה המקום וזה הזמן להתחלת הסדר
    מי שטעה ראשון שילך ראשון
    אילן

    IP: 192.168.0.75דווח על תגובה זו

  • 48.

    אני מבקשת שתעשו סדר עם האינפורמציה

    רות, 17/08/06 15:51

    מה זאת אומרת טבעה? על איזה אוניה שניה מדברים? מה קורה פה?
    שיבוא מישהו מוסמך מלמעלה ויגיד לי שהכל סיפורים מצוצים מהאצבע, שאכן היתה פגיעה בלבד באחי חנית ושאין עוד אוניה אחרת שטבעה.
    זכות הציבור לדעת את האמת.

    IP: 62.90.127.130דווח על תגובה זו

    • כנראה שלא הקשבת לחדשות

      אחד, 17/08/06 18:04

      החיזבאללה ירו 2 טילים - אחד פגע בסטי''ל - והשני פגע באוניית סוחר קמבודית שהייתה באותו איזור, היא טבעה ואנשי הצוות שלה נמשו מהמיים על ידי אוניה אחרת.

      כל זה פורסם כבר באותו יום - ואם תקראי את הכתבות שפורסמו באותו היום תראי את זה.

      IP: 88.155.133.240 דווח על תגובה זו

    • האוניה השנייה

      חילי, 17/08/06 18:27

      האונייה השנייה שהוטבעה, היא ספינת סוחר מצרית, שנפגעה במרחק 60 קמ מהחוף

      IP: 212.117.154.242 דווח על תגובה זו

  • 47.

    מערכות ההגנה שלנו לא מעודכנות...

    אריק, 17/08/06 15:47

    אין פלא שדבר כזה קורה
    מערכות הגנה מטבען מתיישנות במהירות, כי האוייב מחפש תשובות להגנות הקיימות.
    צהל לא השקיע כמו שצריך בהגדרת האיומים שבעיקרה היא פעולה מודיעינית ולכן לא קיימת תשובה לאיום זה כל ניסיון לבלבל את המוח בתירוצים אחרים הם מצג שוא.
    הבעיה היא לא תקציב אלא חלוקה תקציב הביטחון בצורה נכונה על ידי הצבא.

    IP: 192.114.178.22דווח על תגובה זו

    • הנה עוד קשקשן...

      אורן, 17/08/06 20:01

      גם מערכת חדשה לא תעבוד אם לא תדליק אותה....אפילו עם תקציב בלתי מוגבל. הבנת? או שאתה מוגבל?

      IP: 206.186.94.10 דווח על תגובה זו

  • 46.

    ירו עלי ! המודיעין לא אמר לי !!!!

    אני לא אשם, 17/08/06 15:47

    טענה שמתאימה לאנשים ברמה של פרץ.

    IP: 88.154.48.116דווח על תגובה זו

    • אני מניח

      מוטי אטלנטה, 17/08/06 17:19

      אני מניח שאם פרץ היה קורא דבריך הוא היה מחייך.
      -אין עוד מלבדו.








      IP: 70.134.190.49 דווח על תגובה זו

  • 45.

    קיצוצים

    פרדי, 17/08/06 15:45

    אם כל שנה מקצצים מצה''ל ושרי הבטחון לא התפטרו ורמטכ''לים לא התפטרו אז זה התוצאה, אין מודיעין, אין נשק מתוחכם, אין אימונים, יורים 5 כדורים באימון ועולים למילואים כאילו אנו בשוויץ.
    מה לעשות שהמדינאים חושבים שהם אלוקים

    IP: 212.199.252.21דווח על תגובה זו

    • ישראל אינה עשירה

      מוטי אטלנטה, 17/08/06 17:28

      אך יש בה עדיין את הלהט של העם
      היהודי,אז אלוהי ישראל ישמור.
      כן,צריך תמיד להיות מוכנים לביאת המשיח.
      כי ביום ההוא תדע ללא ספק כי מה שמציל אותך זה אלוהי ישראל,ולא שום דבר אחר,
      ואל תסמוך על בינתך אלא התנהג עם כל אדם על פני כדור הארץ ביושר ובמידת הרחמים לפנים משורת הדין ואז תגאל.
      -אין עוד מלבדו.

      IP: 70.134.190.49 דווח על תגובה זו

  • 44.

    תגידו כולכם, שמעתם על המושג ''בטחון שדה'' ?

    בני, 17/08/06 15:45

    מה כל הכתבה הזאת והתגובות המפורטות ? אתם לא מבינים שהאויב מנצל את זה כדי לפגוע בנו ?

    IP: 199.203.226.14דווח על תגובה זו

    • לבני

      מוטי אטלנטה, 17/08/06 17:10

      בימינו עם כל ההתפתחות הטכנולוגית
      אז בודאי קשה לשמור על דבר כזה.
      זה רק שאלה של חינוך אישי.
      לכן יש להמנע ממסירת פרטים טכניים
      לידי האוייב.
      אשר לתעמולת האוייב את זה אי אפשר למנוע.
      ומוטב שיהיה מצב שחילינו יכבשו את כל לבנון בזמן שהאוייב יצהיר שהוא הגיע לת''א.מאשר שימסרו פרטים טכניים בהקשר לצורת ניהול המלחמה.
      כי האוייב לומד מטעויות ומשתכלל
      בהאזנות ובהטעיות.-חיוך

      IP: 70.134.190.49 דווח על תגובה זו

    • דיי כבר לפאראנואידיות הזו

      אבי, 17/08/06 17:58

      למה כולם נכנסים לפאניקה על כל פיפס קטן שכותבים על הצבא? את מה בדיוק האויב ינצל כדי לפגוע בנו? הוא לא צריך את התקשורת כדי לדעת שלספינה יש מערכת הגנה נגד טילים

      IP: 89.0.238.224 דווח על תגובה זו

    • לבני

      לולו, 17/08/06 18:04

      ודאי שהתקשורת יודעת שזה טוב לאוייב להעביר אינפורמציה בשל זה היא מעבירה אותם.אבל סקופ טוב זה כסף,כסף זה כח לקנות בתים יוקרתיים במרכז ומבחינתם בטחון המדינה יכול ללכת לאלף עזאזל.ואל תשכח שהשריון שהם מסתתים מאחוריו ניקרא''זכות הציבור לדעת''.אז תתכונן לעוד פאשלות בעתיד כי זה רק ההתחלה.

      IP: 67.80.61.223 דווח על תגובה זו

  • 43.

    לא טבעה ולא נעליים, אבל זה חיל אמבטיה . (ל''ת)

    קונטה קינטה X, 17/08/06 15:42


    IP: 62.90.4.2דווח על תגובה זו

  • 42.

    מוזר שמפקד חיל הים מזמין את התחקיר

    י, 17/08/06 15:37

    הרי הוא בראש פירמידת האחריות

    IP: 199.203.96.62דווח על תגובה זו

    • אם היית משרת בצבא היית מבין (ל''ת)

      איל, 17/08/06 17:17


      IP: 88.153.184.105 דווח על תגובה זו

    • בישראל, מקסימום האחריות שמישהו לוקח זה למנות ועדת חקירה (ל''ת)

      יוסי, 17/08/06 20:14


      IP: 165.165.175.187 דווח על תגובה זו

  • 41.

    המערכת לא הופעלה בשל טימטום.להעיף את האחראי לכך מצהל ולשלול דרגותיו

    רני, 17/08/06 15:35

    מבלי להתחשב בכלום מעברו לטובה או לרעה. להעיף כיבינימט !!!
    כך צריך לנהוג בכל הרשלנים האחראים למחדלים ולביזיונות שהיו במלחמת בין המצרים.

    IP: 85.250.19.77דווח על תגובה זו

    • רני כל הכבוד הע זקוק לך -בוא לפקד על סטי''ל (ל''ת)

      איל, 17/08/06 17:17


      IP: 88.153.184.105 דווח על תגובה זו

  • 40.

    הסכמי אוסלו שרפו את התכנה במוח של כולם. (ל''ת)

    תודה לרבין ופרס, 17/08/06 15:32


    IP: 88.152.21.117דווח על תגובה זו

    • אתה אדיוט. פשוט אדיוט. (ל''ת)

      ארז, 17/08/06 17:22


      IP: 84.108.88.246 דווח על תגובה זו

    • איזה מזל ששלך עובד (ל''ת)

      אורן, 17/08/06 20:38


      IP: 206.186.94.10 דווח על תגובה זו

  • 39.

    ראש קטן תוצאה של שמלאנים

    יגאל, 17/08/06 15:26

    כי הם מאמינים שאסור לנו להשמיד את הקם עלינו להשמידו, וכל אשר יאמר ע''י כל המגיבים למיניהם, לא יעזור אלא להחליף את המנהיגים שלנו בהנהגה המאמינה שצריך להשמיד עד היסוד את העומד להשמידך, כמו נסראללה ואחמדי נג'אד, דחוף מאו היה טוב אם אתמול ולא מחר.

    IP: 84.94.138.115דווח על תגובה זו

    • חייבים לתת לשמאלנים לשרת בסט''ילים.

      א, 17/08/06 16:45

      תראה, זה נכון שהחיילים השמאלנים הורסים את הצבא, אבל מה האפשרות השניה ?

      מדובר על מערכות נשק מתוחכמות ויקרות, ואי אפשר לצפות ממי שלא יודע לכתוב אפילו משפט אחד בעברית נכונה, שיידע להפעילן.

      אין לי ספק שאם אתה היית בחדר הפיקוד, המערכות לא היו מופעלות מחוסר יכולת, ולא מחוסר רצון.

      IP: 212.143.169.120 דווח על תגובה זו

    • גם אתה סתם אדיוט כמו מגיב 40. (ל''ת)

      ארז, 17/08/06 17:23


      IP: 84.108.88.246 דווח על תגובה זו

    • טוב ראש שמאלני קטן מראש ימני חלול (ל''ת)

      שמאל מלא, 17/08/06 17:24


      IP: 80.178.45.238 דווח על תגובה זו

  • 38.

    מפקדי החיל אנשים ישרים אמיצים יישר כח

    איל, 17/08/06 15:22

    יש למפקדי חיל הים היום את כל היושר בעולם ואת כל החוכמה להפיק מסקנות מבצעיות, מדובר על מפקדים שלא חוסכים ביקורת מעצמם ומאחרים. אנחנו מאמינים לכם אמונה שלמה שתעשו עבודה ללא רבב

    IP: 88.153.184.105דווח על תגובה זו

  • 37.

    ל-18 איש חיל אל תשקר לציבור

    חייל , מחיל הים, 17/08/06 15:19

    הסטי''ל לא הוטבע אני אישית הייתי עליו , ואם אתה מעוניין להשמיץ את את חיל הים אז אל תשקר לציבור שחושב שאתה יודע על מה אתה מדבר , הסטי''ל כבר יצא לים והשתתף בסוף הלחימה .

    IP: 132.74.14.30דווח על תגובה זו

  • 36.

    כיוצא מספן מודיעין חיל הים, ידוע לי שהוא מושחת.

    חושף שחיתויות., 17/08/06 15:19

    בזמן שירותי חשפתי פרשת שחיתות שקשורה אף היא לאמל''ח חדיש בידי האויב, שלא טופל כראוי. הנושא הוצף עד לרמות הבכירות ביותר, והתוצאה - נזרקתי מהחיל.

    IP: 62.90.202.173דווח על תגובה זו

    • טוב שאין אנשים כמוך בחיל הים (ל''ת)

      איל, 17/08/06 17:19


      IP: 88.153.184.105 דווח על תגובה זו

  • 35.

    יחובלל התור לבקו''ם

    קאטו, 17/08/06 15:18

    הם עוד ב''שירות'' ומקבלים משכורת ? הרי אפילו גופר ואיזיק מספינת האהבה, שלא לדבר - קפטן סטיוביק, היו מניחים הימצאות טיל איראני אצל החיזבאלה כמו שמזל''ט איראני נמצא אצל החזבאלה, וכן - כשיוצאים למלחמה מניחים שלצד השני יש פצצה אטומית אלא אם כן יש אינדיקציה פוזיטיבית ששוללת הנחה שכזו. אוי לנו מצבא הקבע.

    IP: 62.0.174.186דווח על תגובה זו

  • 34.

    הטבעה??

    האו, 17/08/06 15:16

    באמת מוזר ...
    העיתונות שלנו תמיד מנפחת עובדות ... הרי כותרת נועדה למשוך .. ולמי הכפת שבהמשך מתברר שההר הוליד עכבר ??
    הרי תמיד אפשר לפרסם ידיעות בלי לבדוק ומקסימום לתקן... זה מה שקורה יום יום אם לא שמתם לב ... האם זו תקשורת ??? איפה האמינות ? נראה כי השם ואינטגריתי לא חשובים העיקר להיות ''בלעדיים''

    IP: 89.138.119.79דווח על תגובה זו

  • 33.

    זו רשלנות פושעת!! (ל''ת)

    מודאג, 17/08/06 15:15


    IP: 198.96.34.55דווח על תגובה זו

  • 32.

    אני מודה לחסן על המלחמה. הוא הכניס אותנו (ל''ת)

    למקום הנכון, 17/08/06 15:15


    IP: 212.179.79.130דווח על תגובה זו

  • 31.

    מחייל שמשרת בחיל הים

    חייל, 17/08/06 15:14

    הסטי''ל לא הוטבע ,הוא כבר חזר לפעילות והספיק להשתתף בהמשך הלימה

    IP: 132.74.14.30דווח על תגובה זו

  • 30.

    מלחמה אם המון כשלים ואף אחד לא לוקח אחריות (ל''ת)

    יורי, 17/08/06 15:12


    IP: 212.199.196.77דווח על תגובה זו

    • יורי אתה אשם, כי אתה לא עושה כלום רק מקטר (ל''ת)

      איל, 17/08/06 17:19


      IP: 88.153.184.105 דווח על תגובה זו

  • 29.

    סוף סוף יוצאת האמת לאור

    זאב ירקוני, 17/08/06 15:11

    הסטי''ל הוטבעה ורווח לי שכותבים את האמת
    נמאס לי כבר מהשקרים

    IP: 192.114.23.18דווח על תגובה זו

  • 28.

    אולי היא באמת טבעה? (ל''ת)

    ג'וק לוחם, 17/08/06 15:09


    IP: 88.152.179.152דווח על תגובה זו

  • 27.

    הוטבעה..? מעניין כי היא שטה עכשיו

    ערן,תל אביב, 17/08/06 15:08

    מול חופי ישראל..
    מסקנה :
    העיתונות הישראלית גרועה מעין כמוה..
    ואני אתפלא אם תגובה זו תפורסם

    IP: 82.80.76.117דווח על תגובה זו

    • לצורך העניין הספינה אכן טובעה

      חובל לשעבר, 17/08/06 15:50

      כשטיל פוגע פגיעה ישירה בספינה, גורם לה נזק חמור ומשבית אותה - אפשר להתייחס מבחינת הכשל כאל הטבעה.
      העובדה שהספינה לא ירדה למצולות, אלא נשארה צפה על פני המים היא שולית לצורך העניין.

      IP: 192.118.34.229 דווח על תגובה זו

  • 26.

    יהירות ושאננות- כמה אופיני לישראל. (ל''ת)

    המטיף, 17/08/06 15:05


    IP: 89.138.126.207דווח על תגובה זו

  • 25.

    העברתמסרים מוטעת ולא מדוייקת

    uhs0s, 17/08/06 15:04

    הכתב אמיר בוחבוט סובל כנראה מחוסר ריטינג לידיעותיו ולכן מתבטא בצורה סנסציונית , בצורה מטעה ולא מדויקת .
    לא הייתה כאן הטבעה של ספינת טילים היה כאן ניסיון להטבעה
    פגיעה ונזק וכו....

    IP: 10.4.11.50דווח על תגובה זו

  • 24.

    הטבעת הספינה?!?!?!?

    גיא, 17/08/06 15:00

    מתי בדיוק הספינה טבעה אנשי nrg?? . אתם צריכים לדייק מפני שהדבר אינו נכון . הרי אם הספינה טבעה היא צריכה להיות בקרקעית הים ולא בפעילות שוטפת כמו שהיא עכשיו.

    IP: 80.230.161.181דווח על תגובה זו

    • ישראבלוף

      חיל הים, 17/08/06 15:40

      הספינה כמעט טבעה היא נשארה צוף במזל . כ ההצגות של הספינה בטויזיה כאילו חזרה לפעילות זה תרגיל ביחסי ציבור הנזק בספינה אדיר והיא תהיה בתיקונים שנה פחות.

      IP: 202.156.100.222 דווח על תגובה זו

  • 23.

    לקרוא ולא להאמין

    דני, 17/08/06 15:00

    שאלה: האם מפקד הספינה קיבל מודיעין שאומר שלחיזבאאלה אין טיל כזה? האם במלחמה לא מעלים את רף חוסר המודעות. האם המשפט ''אם יש ספק, אין ספק'' לא ידוע בחיל הים.

    יש גבול לטימטום שאזרחי המדינה צרכים לקבל ממפקדי הצבא.
    עצם העובדה שמפקד הספינה עדיין במדים מעוררת גועל.
    התירוצים של ''לא אמרו לי שיש'' פשוט מעליבים.
    גם לא אמרו לך שאין יא אידיוט!

    IP: 84.108.204.50דווח על תגובה זו

    • דני פעם אחת הוא חטף טיל מחיזבאללה ועם ממך

      איל, 17/08/06 17:24

      דני רד מהעץ, מפקד הסטיל הוא לא האויב שלך, הוא לא מטומטם ואתה לא מכיר אותו כלל, הוא איבד שלושה חיילים והוא לא יישן בלילה הרבה אחרי שאתה תשכח מהסיפור הזה.
      אתה כן צודק שחיזבאלה הפתיע אותנו על זה לא מתווכחים.

      IP: 88.153.184.105 דווח על תגובה זו

  • 22.

    חזרנו לדברי הרהב והשחצנות ?

    אזרח, 17/08/06 14:58

    ''מערכת ההפעלה של החנית לא מנידה עפעף ומורידה את הטיל הזה אפילו עם יד אחת קשורה לאחור '' .
    הגיע הזמן שיפנימו בצה''ל כי הם נמדדים במבחן התוצאה ולא במבחן הדיבורים .
    במבחן הדיבורים הם זכו לציון גבוה...........

    IP: 80.178.45.238דווח על תגובה זו

    • צודק. השתן עלה לראשם...

      שמעון, 17/08/06 15:42

      פיתחנו עם השנים גישה יהירה.
      כל זמן שזה היה במילים היה בסדר אבל מילים כוחם רב כשהן מקבלות לגיטימציה התנהגותית הנה לך הרוגים .
      ראה התבטאויות של שרת החוץ, טעות לחשוב שזה שונה.
      ראה התבטאות של ראש הממשלה ערב המלחמה זה גם לא שונה.
      אז למה לא בצה''ל ???

      IP: 192.114.178.22 דווח על תגובה זו

  • 21.

    אלא לבשתי משקפי שמש היום, כי אף אחד לא הודיע שהשמש תזרח

    הרשלה, 17/08/06 14:58

    מה זה הראש הקטן הזה? תוצאה של מה? שחיתות או טמטום ?!

    IP: 89.0.193.253דווח על תגובה זו

  • 20.

    זה כמו למלא לוטו באותם מספרים

    ניר, 17/08/06 14:55

    זה כמו למלא לוטו באותם מספרים כל החיים, אבל לא לשלוח את הטופס דווקא בשבוע שהמספרים האלה זוכים.
    משקיעים מליוני ועשרות מליוני דולרים במיגון של ספינת טילים, אבל דווקא כשיוצאים לקרב ונמצאים בשטח אויב לא מפעילים אותה

    IP: 62.90.2.123דווח על תגובה זו

  • 19.

    חיל הים - לכו לבית הספר של חיל האויר

    דמיט, 17/08/06 14:55

    למדו את הכלל הראשון: ''הסתכל סביב. זה שאינך רואה הוא שיפילך''.




    IP: 84.94.158.51דווח על תגובה זו

    • צודק 100% (ל''ת)

      איש חיל הים, 17/08/06 15:11


      IP: 147.234.2.2 דווח על תגובה זו

    • צודק! בים-זה שאינך רואה , תתנגש עימו

      ימאי זקן, 24/08/06 15:40

      זה ימאות תקינה?
      מירינרוס דה אקווה דולצ'ה ולא ימאים!
      תצפית עין (LOOK OUT) זה הא''ב של ימאי, ל 360 מעלות!!! לא להסתכל לאחור? מה זה? בדיחה? כל נער סיפון הצי הסוחר יודע שתצפית הנה סביב כל האופק.
      אבל זה מה שקורה כאשר מכשירים קצינים בחובלים שהם בוגרי תיכונים רגילים. יש להחזיר ל''בי''ס לקציני ים '' בעכו את מעמדו ועברו וגם להפכו לאקדמיה ימית אמיתית.
      הימאות של ח''י הנה שערוריתית.

      IP: 89.138.106.90 דווח על תגובה זו

  • 18.

    הסט''ל כן הוטבע

    איש חיל הים, 17/08/06 14:54

    הסט''ל שהראוו כאילו הוא הוחזר למלחמה הוא הטעיה מכוונת של מפקד חיל הים דודו בן בש''ט וזאת ספינה חדשה לגמרי שהגיע מגרמניה לפני שלושה שבועות
    וחיל הים עשה כאילו
    אח''י חנית טבעה למצולות בגלל היהירות
    דוגמא משנים עברו הייתה עם הצוללת דקר שהגיעו עוד צוללות מבלי לידע את הציבור
    ידוע לי לפחות על עוד שני אנשי צוות שנהרגו

    IP: 192.114.23.18דווח על תגובה זו

    • אתה בטוח??

      איש חיל הים, 17/08/06 15:01

      שמעתי כבר על הספינה הגרמנית אתה בטוח שזה הסיפור
      במידה וכן זאת בושה וחרפה
      אני גם שירתתי על סטי''ל ותרגלנו כל הזמן התקפת טילים

      IP: 192.114.23.18 דווח על תגובה זו

      • לצערי זה נכון היא הוטבעה רישמית

        בכיר בחיל הים, 17/08/06 16:15

        אסור לפרסם עדיין
        אבל זה נכון

        IP: 80.178.47.60 דווח על תגובה זו

        • בכיר מה? אז למה אתה מפרסם ?

          ישראלי אמיתי, 17/08/06 20:41

          תגידו , אתם מפגרים ?
          מה אתם מאמינים לכל טוקבקיסט?!

          IP: 84.94.109.73 דווח על תגובה זו

    • גם אני שמעתי

      שמוליק, 17/08/06 15:02

      הספינה טבעה ממול חופי צור
      זה בדוק
      ממשיכים לשקר אותנו
      חייבים ועדת חקירה ממלכתית

      IP: 192.114.23.18 דווח על תגובה זו

    • הסטי''ל שוכן במצולות

      דוד ארצי, 17/08/06 15:05

      הביאו אוניית חילוץ מפינדלנד
      לא הספיקו להרים את הסטי''ל כי הוא שוכב למעלה מאלף מטר תחת המים
      אומרים שיש עוד גופות אנשי צוות בספינה

      IP: 192.114.23.18 דווח על תגובה זו

    • שכן שלי נחשב לנעדר

      סמי ישר, 17/08/06 15:07

      אצלי בשכנות יש איש חיל הים שנעדר מאז שלשה שבועות

      IP: 192.114.23.18 דווח על תגובה זו

      • חחחח- בואנה אתה מפגר ברמות- אתה מגיב לעצמך יותר מ-7 פעמים (ל''ת)

        דן, 17/08/06 16:15


        IP: 84.228.185.7 דווח על תגובה זו

      • למה לא תשנה את השם לסמי עקום? שקרן! (ל''ת)

        גל, 17/08/06 16:36


        IP: 85.250.22.149 דווח על תגובה זו

    • מכחישה, מכחישה ומכחישה (ל''ת)

      שם הדוברת של צה, 17/08/06 15:10


      IP: 192.114.23.18 דווח על תגובה זו

    • למה שלא תדייק יותר בשם

      קובי, 17/08/06 15:23

      איש חיל הים, צבא החיזבאללה.

      IP: 209.168.190.2 דווח על תגובה זו

    • 18 אתה אידיוט ??? (ל''ת)

      db, 17/08/06 15:24


      IP: 84.228.34.189 דווח על תגובה זו

    • תגובה ל 18

      המילאוימניק, 17/08/06 15:26

      נכון עו 2 טבעו השכל שלך וושל נסראללה ילה תעוף יחיזבלונר מה אתה חושב שלא מבינים ישר שאתה חיזבלונר תעוף לפני שאני אפתח לך את כל הבתולת בגן עדן ולך ישארו רק חזירות בתולות לזיין
      לפי מה שראיתי עכשיו בלבנון כדאי לך ללכת לבית זונות שם יש יתר יפות
      אה סליחה שכחתי לא נישארו בתים בלבנון

      IP: 80.178.189.52 דווח על תגובה זו

    • איש חיל הים צבא?מה זה איש חיל הים צבא?

      עוד שתול, 17/08/06 15:38

      אני רואה שהשתדלת. אצלינו לא מסתירים את הנופלים.
      ועכשיו ארצה!

      IP: 217.132.49.184 דווח על תגובה זו

    • אתה לא רק שקרן - אלא גם טיפש ובור

      סטיל''ן, 17/08/06 16:14

      ספינות סער 5 נבנו בארה''ב (ולא בגרמניה)

      מעבר לכך, צריך להיות באמת טיפש כדי להאמין לבדיה הזו. (מי יכול להיות מספיק טיפש כדי להאמין ש100 חיילים נהרגו על הסטי''ל ושאפשר להסתיר את זה... פשוט מגוחך)

      לך תעשה משהו עם החיים שלך במקום לשבת ולהציף פה עם תגובות כזב.

      IP: 88.155.133.240 דווח על תגובה זו

    • זה איש חיזבאללה שמנסה לשבור אותנו (ל''ת)

      יואב, 17/08/06 16:14


      IP: 84.228.185.7 דווח על תגובה זו

    • תגובה ל18

      פיני, 17/08/06 17:04

      לך דחוף לפסיכאטור ותגיד שהמצב מחמיר.כדאי לבקש טיפול בשוקר חשמלי ומינון גבוה יותר של כדורים

      IP: 84.228.67.152 דווח על תגובה זו

    • הסטי''ל רק נפגע בגלל נס שהציל את רוב החיילים (ל''ת)

      חח, 17/08/06 17:40


      IP: 194.51.179.193 דווח על תגובה זו

    • אני מכיר 2 שעלו עליה לאחר הארוע

      ענווס, 17/08/06 19:02

      אני לא יודע מי ממציא את כל השמועות ולאיזו מטרה. מה, משעמם לכם מארועים אמיתיים?
      ואח''י חנית אכן חזרה לשוט, לא שום ספינה אחרת

      IP: 87.68.148.49 דווח על תגובה זו

    • אבל בשם כל הקדוש, מה ההיגיון בהודעתך?

      ישראלי אמיתי, 17/08/06 20:47

      גם אם זה היה נכון, מה כבר הסיבה שמישהו צריך לפרסם ידיע מסווגת כזאת?.

      יש שתי סיבות :
      א. או שאתה אויב ישראל מבחוץ שמנסה
      לפגוע במורל ישראל.

      ב.או שאתה אויב מבפנים ומפרסם דברי אמת או שקר שפוגעים במדינת ישראל, וזאת בגידה.

      החלטה שלך..............

      IP: 84.94.109.73 דווח על תגובה זו

    • כמובן כמובן.... כמו ה F16 שנפל

      אחד, 17/08/06 20:54

      רק שהיה לו צורת טיל בליסטי-צינור במימדי זילזל.

      וכמו אותם 37 החיילים ש ''נהרגו'' איזה יום
      [על פי חיזבאללה] אך בפועל באותו היום היה זה 7 חיילים שנפלו [ז''ל]

      כמו שחיזבלונים ''סגרו'' על חיילינו בבעלבק.
      כמו שלא נהרגו להם שום בכירים
      רק שלא שמו לב למות מפקד הכח הבכיר.
      ובעצם גם לא נפל להם אף לוחם....

      אחחח... חבל שאני לא רושם את כל השקרים של נסראאלה, הייתה לי כבר רשימה של עמוד שלם.
      ועוד אומרים שהוא דובר אמת.......עלק.

      בעדה בעדה בעדה בעדה .....

      IP: 84.94.109.73 דווח על תגובה זו

    • 18 הוא ערבוש - התעלמו !!!

      אל תזיין את, 24/08/06 15:31

      1. אם היה מחיל היה, היה יודע שהמפקד שמו בן- בעש''ט ולא בן בש''ט.
      2. הסטי''לים תוצרת ארה''ב ולא גרמניה.
      3. כשנעלמה הדקר, דווח מיד ל''כל העולם ואשתו'' ב''תדר המצוקה הבינלאומי'' וחיפשו אותה ו/או סימני טביעה כל האניות בים התיכון, כולל ציי ארה''ב, ברה''מ , אניות סוחר ואחרים.
      אבל אינך איש ח''י, ובכלל אינך ''משלנו'' אלא חריון נסראללתי מצחין. לכן אינך יודע !!!

      IP: 89.138.106.90 דווח על תגובה זו

  • 17.

    החלפנו תפקידים

    רותי, 17/08/06 14:53

    כל מה שזוכרת ילדה זה השירים במלחמות-אז, אז במלחמות של ילדותי,אנחנו עשינו והם על פי השירים התרבבו ושיקרו... הפעם אנחנו יהירים ומתרברבים והם עושים כל מה שהם מבטיחים..
    ההבדל הגדול הוא שלנו יש הרבה מה להפסיד והפחד מלהפסיד את החיים הטובים, שיתק אותנו. ואילו ולהם אין ברירה, ואין הרבה מה להפסיד לכן הפעם הם המנצחים ובגדול.

    IP: 65.8.10.151דווח על תגובה זו

    • צודק, אנחנו כמו המצרים במלחמה הזאת (ל''ת)

      אריק, 17/08/06 15:37


      IP: 192.114.178.22 דווח על תגובה זו

    • צודקת, קול הרע''ם מתל-אביב. (ל''ת)

      ב-67 קול הרעם, 17/08/06 17:23


      IP: 203.194.53.125 דווח על תגובה זו

  • 16.

    מחדל אי הפעלת מערכת ההגנה הינו

    איתן, 17/08/06 14:50

    תוצאה ישירה של החובבנות והזלזול המאפיינים כל תחום במדינה כי הדג מסריח מהראש וכשהנהגת המדינה בשנים האחרונות נראית כמו חבורה של עסקנים פוליטיים מושחתים שכל מעייניהם זה טובתם האישית ותו לא,החיילים והאזרחים הם שמשלמים את המחיר!!!

    IP: 89.0.84.63דווח על תגובה זו

    • איתן, ההנהגה נבחרה ע''י העם, הם לא נחתו מן הירח.

      גד, 17/08/06 17:47

      למרות שאולמרט ופרץ נראים כאילו שנחתו לאחרונה.

      IP: 88.154.48.116 דווח על תגובה זו

    • בכל דבר הפוליטיקאים אשמים?

      אורן, 17/08/06 19:53

      אולי אתה אשם? הרי הם נבחרי העם! זהו כשל צבאי נטו. דחוף ת'פוליטיקה שלך עמוק לחריץ!

      IP: 206.186.94.10 דווח על תגובה זו

  • 15.

    הכל עקום

    דוד, 17/08/06 14:49

    כל יום מתגלה עוד חור בצבא האדיר שלנו.

    מישהו צריך לעשות בדק בית עמוק מאוד.


    IP: 194.90.41.50דווח על תגובה זו

  • 14.

    מה הסיבה לא להפעיל את מערכת ההגנה?

    פיני, 17/08/06 14:49

    בכל הכתבות שקראתי בנושא זה חוזרים ומציינים שמערכת ההגנה לא הופעלה משום שלא היה מידע על האיום. עד כאן זה בסדר.

    אבל מישהו יכול להסביר לי, מה הסיבה לא להפעיל מערכת כזו סביב השעון גם אם אין איום? האם כשהמערכת עובדת זה מפריע באיזה שהוא אופן לתפקוד הספינה?

    ואת השאלה הזו (או ההסבר לשאלה זו) לא מצאתי בשום כתבה שהתפרסמה בנושא זה.
    מדוע?


    IP: 199.203.92.86דווח על תגובה זו

    • תשובה

      פופאי, 17/08/06 14:59

      זה נקרא מדיניות פליטת אלקטרונים כל מערכת כזאת פולטת אלקטרונים המקלים את זיהויה בים ע''י כוחות אחרים אבל במקרה שלנו זה לא שינה הרבב כי המיקום היה ידוע

      IP: 89.1.40.190 דווח על תגובה זו

      • האם כולם מפגרים פה?

        אורן, 17/08/06 19:52

        מחדל מחדל מחדל! המערכת מזהה מטוסים! איך מערכת כזו עובדת על נושאת מטוסים אמריקאית? ושם הם ממש נוחתים על הסיפון (להבדיל מגיחת הפצצה שמתבצעת במרחק קילומטרים ולא במסלול יירוט).
        שחצנות וטימטום (מדיניות פליטת האלקטרונים שאתה נמצא מול החוף בטווח ראייה ובטווח מכ''ם חוף מודל 84 בלי מזגן והגה כוח...) פשוט שחצנות של כל המפקדים המבצעיים ובראש ובראשונה מפקד הסטי''ל!!! תתפלאו כמה עצמאות יש למפקד כזה. הוא לא חייב שיהיה לו דו''ח ממודיעין חיל הים שימסור לו שעה מדויקת מתי יירו עליו. זו מלחמה והוא אמור להיות מוכן! לכל דבר! אפילו אם אנחנו חושבים שאין להם טיל כזה! כמו שאין להם בונקרים, ואין להם אמצעי ראיית לילה, והם בכלל לא מכוונים שהם יורים, וזו בכלל תנועת נוער חלוצי החיזבאללה הזה...

        IP: 206.186.94.10 דווח על תגובה זו

    • פשוט כי החברה היו עסוקים

      מנחם, 17/08/06 15:00

      ב''שתיה'' לאחד החיילים ולמרות שאפשר להפעיל את המערכת בלחיצת כפתור תוך שניות, לא היתה שום פיגורה בחדר הפיקוד, כי כולם היו עסוקים בלאכול ביסלי ובמבה.

      IP: 62.0.60.248 דווח על תגובה זו

    • הטענה היתה כי הפעלת ההגנה עלולה להפריע למטוסים של חיל האוויר באזור (ל''ת)

      שמוליק, 17/08/06 15:01


      IP: 89.1.234.32 דווח על תגובה זו

      • לא מבין בעניין, אבל חושב שזה לא מדויק

        א, 17/08/06 21:00

        לו כל מערכת נגד טילים הייתה מזהה מטוס כטיל
        היו לנו אלפי אזעקות יותר מבפועל.
        אבל מערכת ההתראה כן מבדילה בין גוף ידיד
        כמו מטוס לגוף אויב כמו מטוס זר או טיל.

        ז''א יש טכנולוגיה כזאת להבדלה,
        אז למה שמערכת מתוחכמת כמו זאת שבספינות לא תבדיל בין מטוס שלנו לטיל אויב ?

        IP: 84.94.109.73 דווח על תגובה זו

    • הסבר אפשרי למה המערכת לא עובדת מסביב לשעון

      קמצן, 17/08/06 15:05

      1) קמצנות על הכסף
      2) אלו מערכות אוטומטיות בלי התערבות אנוש, כדי שיהיה זמן תגובה מהיר. בטח פחדו שלא תינעל בטעות על מטוס של איזה פונקציונר מהאו''ם , אירופה, או איזו נבלה אחרת ,תוריד אותו ותסבך את ישראל בצרות עם החלאות הללו.

      IP: 62.90.171.84 דווח על תגובה זו

    • סכנה לדו''צ על מטוסים (ל''ת)

      אח שלו, 17/08/06 15:05


      IP: 80.178.1.219 דווח על תגובה זו

    • מערכת הירי היא אוטומטית והיה חשש שהיא תיירט מטוסי חיל האויר (ל''ת)

      יורד ים, 17/08/06 18:29


      IP: 144.136.68.150 דווח על תגובה זו

  • 13.

    לא היה הטבעה (ל''ת)

    שרון, 17/08/06 14:48


    IP: 193.27.93.1דווח על תגובה זו

  • 12.

    מה יגידו כעת למשפחות הקורבנות על הספינה? (ל''ת)

    חניתה לוי, 17/08/06 14:48


    IP: 89.138.115.211דווח על תגובה זו

    • שהיתה מלחמה ובמלחמה יש הרוגים

      איל, 17/08/06 17:26

      מי סיפר לך שבמלחמה תמיד מנצחים ואין הרוגים? מי סיפר לך שחיל הים חסין מזה, קראי על המשחתת אילת וקראי על האי גרין ותראי שחיל הים כבר איבד רבים מלוחמיו.
      יגידו להם כמו שאומרים לכל חלל צה''ל, נהרג בהגנה על המולדת.

      IP: 88.153.184.105 דווח על תגובה זו

  • 11.

    בושה

    מלחי, 17/08/06 14:47

    בתור חייל בסטילים(לשעבר) אני מבין שמה שהיה שם זה פשוט מחדל ענקי של כל שרשרת הפיקוד וכולם צריכים לעוף החל ממ''חי דרך רמ''ים ראש מספר מודיעין כולם

    IP: 89.1.40.190דווח על תגובה זו

  • 10.

    We were in peace so why to get informations? (ל''ת)

    Marc, 17/08/06 14:44


    IP: 195.176.20.45דווח על תגובה זו

  • 9.

    האם הסטי''ל טבע?! (ל''ת)

    א, 17/08/06 14:43


    IP: 212.25.107.145דווח על תגובה זו

    • ממש לא, הייתי על הספינה הזו אחרי

      אלון, 17/08/06 22:06

      ממש לא, הייתי על הספינה הזו אחרי הארוע: ניזוקה כן, 4 חיילים נהרגו כן (וזה נורא) אבל לא להאמין לתעמולת החזבאללה. אגב מפקד הסטי''ל פעל בהתאם לפקודות. ברמה האישית הוא אחלה. די לשפוך את דמו...

      IP: 84.228.169.148 דווח על תגובה זו

  • 8.

    למה הכותרת אומרת ''הטבעה'' ? הספינה רק נפגעה

    שולד, 17/08/06 14:42

    שוב כותרת מטעה . כרגיל .

    IP: 83.130.230.47דווח על תגובה זו

  • 7.

    הטבעה!??!?!?

    כפיר, 17/08/06 14:42

    תגידו מה אתם דפוקים?!!??
    על איזו הטבעה אתם מדברים??!?
    הסטי''ל נפגע אבל בטח שלא הוטבע!!!

    IP: 172.17.7.96דווח על תגובה זו

  • 6.

    איזה שטויות

    תמר, 17/08/06 14:41

    יוצאים למלחמה ולא מפעילים את מערכת ההגנה. מה הבעיה להפעיל אותה? האם ההפעלה שלה פוגעת בתפקוד הספינה? אם כן, איזו מן מערכת הגנה זו ולמה משתמשים בה? ואם לא, אז למה לכל הרוחות לא הפעילו אותה?
    צודק הדובר שאמר שזו שאננות ויהירות, אבל הוא שכח להוסיף גם טפשות.

    IP: 147.237.70.102דווח על תגובה זו

    • הפעלה עלולה היתה לסכן מטוסי חה''א...

      איש חיל הים, 17/08/06 18:57

      ודורשת תיאום ודריכות גבוהה. היה לנו הרבה מזל, אפילו נס שהסטי''ל לא טבע.

      IP: 81.64.237.61 דווח על תגובה זו

      • הפעלה לא מסכנת בשיט

        טכנאי ל''א, 18/08/06 00:24

        ככלל, מערכת גילוי טילים היא פסיבית, כלומר בטח שלא מסכנת...

        וגם סביר להניח שהיא פעלה, כי המערכות תמיד עובדות פסיבית...

        הבעיה היא שמי שישב על המערכת כנראה לא היה מיומן מספיק, להבין בין רעש רקע לדבר האמיתי

        IP: 217.132.178.176 דווח על תגובה זו

  • 5.

    מדינה מוזרה

    מאיר, 17/08/06 14:37

    כל פעם מחדש אנחנו מקימים ועדות חקירה בזה אנחנו הכי טובים בלחפש את מי לתלות. (הקישור הראשון אינו פועל).

    IP: 84.228.90.213דווח על תגובה זו

  • 4.

    יוהרה וטמטום של קציני חיל הים, האוויר והיבשה

    ב.ק., 17/08/06 14:37

    ייתכן פשוט שמדובר בוירוס מסוג חדש (מוטציה של אלציימר) שתוקף את המוחות של קציני צה''ל.

    IP: 62.219.85.104דווח על תגובה זו

  • 3.

    לא מאמין לצבא

    אבאטו, 17/08/06 14:33

    לא נראה לי כי לא הפעילו את מערכות הלא כמו בהרבה דברים לא רוצים לחשוף את האמת שהמערכת לא מסוגלת ליירט טיל איראני מתקדם למרות כל הכספים שהשקיעו ולא רוצים לחשוף את העובדה כי המערכת פגיעה לטילים מסוג בלתי מוכר למערב מסוג זה

    IP: 80.178.109.39דווח על תגובה זו

    • כניראה שאתה צודק

      ילג, 17/08/06 15:05

      אם הטנקים לא ממוגנים כמו שצריך ואם לא כל המילואימניקים קיבלו ציוד מיגון כמו שצריך אז זה גם הגיוני שהספינות גם לא היו ממוגנות ולא פלא שהופל מסוק שגם לו לא היה מיגון. השאלה רק למה תקציב הביטחון כלכך גדול אם אין מיגון מתאים שאפילו לא עומד נגד נשק של אירגון גרילה האם כל הכסף הולך לתעשית הביטחון הכושלת או למשכורות העתק של הקצינים הבכירים?

      IP: 88.155.112.254 דווח על תגובה זו

    • במציאות שלנו יכול להיות שלא הפעילו אותה

      אאא, 17/08/06 15:12

      הרי חשבו שיוצאים לטייל בחופי עזה ..
      הרי לא דובר על מלחמה בימים הראשונים .
      לדעתי לא הובן עם מי מתעסקים ...
      להזכירכם באותו היום פגעה קטיושה בחיפה ... האם מישהו חשב על בעדה בעדה בעדה לחיפה?
      אנחנו לא מעריכים את אויביינו ...

      IP: 89.138.119.79 דווח על תגובה זו

  • 2.

    הטבעה?!??!?!?!! (ל''ת)

    המום, 17/08/06 14:32


    IP: 80.178.1.219דווח על תגובה זו

    • מה אתה המום זה כנראה כתב של אל מנאר כותב את זה (ל''ת)

      גם כן כתב, 17/08/06 14:45


      IP: 62.90.171.84 דווח על תגובה זו

  • 1.

    למה ''הטבעת'' הספינה? היא לא טבעה רק נפגעה (ל''ת)

    בועז, 17/08/06 14:32


    IP: 85.250.231.96דווח על תגובה זו

    • בעצם טבעה

      טבעה, 17/08/06 14:48

      הספינה לא טבעה בגלל נס שבמקרה הציל אותה מטביעה. נכון מאוד להתחיל תחקיר כזה בהנחת עבודה שהספינה בעצם טבעה. כך נגיע למסקנות נכונות. רק להזכיר אניה גדולה מאוד בה פגע הטיל השני טבעה. לנו כאמור היה נס

      IP: 202.156.100.222 דווח על תגובה זו

      • איך טבעה אם שטה לעבר אשדוד באופן עצמאי? (ל''ת)

        ?, 17/08/06 14:55


        IP: 89.138.55.190 דווח על תגובה זו