• 181.

    שוועדת הבדיקה תענה על השאלות הבאות:

    אמירי, 20/08/06 16:33

    לחמתי ביום כיפור כקצין שריון.
    אני זוכר הרבה פשלות אבל לא כל כך הרבה ברמה הטקטית.
    ניכנסנו למלחמה בהפתעה גמורה והציוד בימחים היה במצב עלוב.
    למרות זאת התבצעו מהלכי לחימה שיילמדו עוד שנים רבות.
    לעומת זאת במלחמה הנוכחית בלבנון ראינו את צה''ל ומפקדיו פועלים באופן תמוה ביותר.
    מכיוון ששני בני משרתים ביחידות קרביות כלוחמים ואני רוצה תשובות לכמה שאלות לפני שמתחיל הסיבוב השני. אני רואה צורך לענות על כמה שאלות חשובות (יש עוד הרבה....)

    1. האם הקצונה הגבוהה של צה''ל שכחה את יתרונותיו של קרב ההתקדמות?
    (או שמא לא ידעה אותם? אולי היא אינה מכירה כלל את עקרונותיו?) האם היא ערה לכך שקרב זה נחשב לפחות מסוכן עבור הכח התוקף?
    2. מה ההגיון שעומד מאחורי ההחלטה להלחם בגרילה מחופר ומוסתר ע''י שליחת צוותים קטנים לאיזורים מיושבים וממולכדים כאשר יושב בהם אויב מאומן, מוכן, מבוצר וערני?
    3. מי עומד מאחורי התפיסה שכשקשה להתגבר על אויב בכפר מסוים יש לסגת ולנסות שנית למחרת, באותה שיטה, עם כח חדש אשר אינו מכיר את השטח אך לעומת זאת עומד להתקל באויב דרוך ומוכן שיודע כבר למי ומתי הוא מחכה.
    4. מדוע לא נוצל הכח הגדול שצה''ל גייס על מנת לבצע מספר רב של מאמצי התקפה מקבילים אשר בכל אחד מהם יש לצה''ל יתרון מספרי רב. זאת במקום לתת לאויב לבצע תיגבור כוחות בין גזרה לגזרה.
    5. למה החליטו לצמצם את אימוניו של כל צבא המילואים ללא ביצוע מיון פנימי (יחידות יותר מאומנות שיכולות להכנס ללחימה עם התארגנות מינימלית לעומת יחידות אחרות שיכנסו ללחימה לאחר ביצוע אימון מרוכז בן שבוע - שבועיים..)
    6. איך קרה שיחידות שאמורות להכנס ללחימה מיידית נשלחו להצטייד דווקא בימ''חים מרוקנים מציוד חיוני.
    7. האם יצא למפקדי צה''ל בסדיר ומילואים, מרמת מג''ד ומעלה, לבצע אימונים בקנה מידה מלא עם יחידותיהם? (כשכל החיילים רכובים על רכבים וחלק מהיחידות על כליהם היעודיים.) אם כן כמה אימונים כאלה ומתי בדיוק נעשו? כמה אימונים באש חיה וללא הדמיה?
    8. כשהתקבלה ההחלטה להטיל על חיל האויר את האחריות להצלחתו של צה''ל בהתמודדות הבאה האם נלקחה בחשבון האפשרות שצה''ל ידרש גם לתקוף ולהכנס לתוך שטח האויב (ע''פ אסטרטגיית ההגנה של מדינת ישראל ועקרונות הלחימה הבסיסיים של צה''ל)? ואם כן באיזה כוחות ואמצעים בדיוק הוא אמור לתקוף?
    9. בהנחה שהפיקוד העליון של צה''ל ידע שכוחות היבשה אינם מאומנים דיים האם הייתה תכנית אימון חפוז לכוחות אלה לקראת הכנסתם למלחמה ואם כן האם היא בוצעה?
    10. האם בוצע תרגול במתווה דומה במרחב פיקוד צפון זמן קצר לפני המלחמה ? במידה וכן מה היו תוצאותיו והאם הן נילקחו בחשבון בתהליך קבלת ההחלטות של הדרגים הצבאיים והדרג המדיני?
    11. בהנחה שבידי האויב יש רק טילי נ''ט ובורות יקוש ללחימה בשריון ועובדה זאת הייתה ידועה לאמ''ן מזמן, איזה הכנה בוצעה ברמה התורתית ובאימונים לקראת סוג לחימה זה? במידה ולא נעשתה הכנה כזאת מי קיבל את ההחלטה לוותר על כך?
    12. מדוע לא מופעלת הצנזורה הצבאית בכל מקרה שבו יש דיווחים על כוונותיו של צה''ל ועל סדר הכוחות שנמצא בכל אזור לחימה?
    13. מי היה אחראי לבחירה וחלוקתם של שיטחי הכינוס ליחידות ועל פי איזו אמות מידה הם ניבחרו?
    14. האם אמ''ן לקח בחשבון אפשרות של לחימה נגד החיזבאללה? אם כן מדוע לא היו אצל קציני המודיעין של יחידות המשנה תיקי מודיעין כולל תצ''אות מעודכנים של איזורי הלחימה?
    האם יתכן שצבא כל כך דגיטלי יכניס כוחות לשטח הלחימה ללא חלוקת גזרות אחריות וגזרות אש?
    15. האם לצירים העיקריים באיזור הלחימה היו מפקדים האחראים על התעבורה בהם? אם לא כיצד ניתן להעלות זאת על הדעת?

    הגב לתגובה זו

  • 180.

    תתחיל בקטן, אין תקציב????

    chelo, 20/08/06 08:56

    400 שכפודים* שהיו חסרים ליחדה שנכנסה ללבנון שקולים כספית למשכורת שנתית של קצינה בקבע בקריה עם 1/3 רכב. מה יותר תורם למוכנותנו למלחמה, להגנה על חילינו?
    וזה רק בקטנה. זה מתרחש יום יום בגדול ,בצבא, במערכת הבטחון, בממשלה, ברשויות המקומיות....
    *שכפוד הנו אפוד מגן, המאפשר לחייל להיות מוגן ועם זאת קל ויעיל יותר.
    לעולם לא נדע כמה חיילים נצלו בזכות 400 השכפודים שנוחי דנקנר תרם ליחידה שנכנסה לקרב, לעולם לא נדע כמה חיילים נהרגו ונפצעו מכך שהיו מסורבלים וכבדי תנועה.

    הגב לתגובה זו

  • 179.

    לא יתכן שפרץ ימנה וועדה-אידיוט ואינפנטיל

    גדי, 18/08/06 19:10

    פרץ חייב להתפטר מכל מינוי ממשלתי
    חייבים לשפוט אותו בכל חומרת הדין ולהשליך אותו לכלא ל-25 שנה
    פושע ואינפנטיל

    הגב לתגובה זו

  • 178.

    ''מיום מותו אני נוסעת לבדי וזועקת את שמו בקולי קולות.''

    שולה, 18/08/06 07:43

    ''מיום מותו אני נוסעת לבדי וזועקת את שמו בקולי קולות. כל כבישי הארץ מהצפון ועד הדרום שמעו כבר את הזעקה של שמו ושום דבר לא קרה. לפי גודל הזעקה כבר צריך היה לקרות משהו... היום בנוסעי, אני מטה אוזן לקולן של המכוניות. נדמה לי שכל מכונית שניה צועקת. יש לי הרגשה שיבוא הרגע והכבישים לא יבלמו יותר את הזעקות ומישהו יצטרך לשמוע. בינתיים אין בכוחי לעשות דבר. את כל המכתבים כתבתי. החוקים הם שקובעים כרגע. צה''ל יכפה עצמו בדרכו ויעמידנו על המוגמר חוץ מאם יקרה נס חנוכה''.
    שולה מלט זיכרונה לברכה, ''אמא של ילד'', אמו של אמיר מלט זיכרונו לברכה אשר נהרג כתוצאה מ''משחקים'' אותם נהגו ''לשחק'' בבסיס חיל האוויר בחצרים.

    הגב לתגובה זו

    • שְתִיקָה

      בנימין, 18/08/06 09:15

      כשבית המִשְפָּט העֶלְיוֹן שוֹתֵק –
      שוּתָּף מָלֵא הוּא לפֶשַע.
      אֶת אֵמוּן העַם בכֵּס הַצֶדֶק
      הוּא שוֹחֵק ומוֹחֵק
      - תְּחִי מַמְלֶכֶת הרֶשַע !

      שְתִיקָה אִילֶמֶת,
      אוֹ שְתִיקָה רוֹעֶמֶת,
      מַשְמָעוּת הִיסְטוֹרִית לָהֶן - אַחַת ויְחִידָה :
      נֶחֱרָץ שוּב גּוֹרָל לשֵבֶט אוֹ חֶסֶד
      שֶל אֵם עִבְרִיָה וּתְּמִימָה.

      הגב לתגובה זו

  • 177.

    ''כמו בשואה, מאחורי כל דלת מאמינים שהמכה תדלג ותנחת על אחרים''.

    רות, 18/08/06 00:12

    ''ביודענו שאין מקום בארץ לכאב שלנו ואנו מושבעים להגיד ולדרוש – אמרנו קץ לשתיקה ולוּ במחיר מאבק שיכתוש אותנו, הקורבנות החיים, ואף במחיר קטיעת ההשתייכות לאותה חברה, שקיומה ידרוש שתתלכד נגדנו ותגן על תדמיתה של המדינה. הרי כאן, כמו בשואה, מאחורי כל דלת מאמינים שהמכה תדלג ותנחת על אחרים , ולא פורצים החוּצה לעצור אותה. השואה כתשלובת של ההשתקה וההכחשה שבה אלינו על כל תיסמונותיה''. נעמי אונגר, אמו של ניצן זיכרונו לברכה, אשר נהרג מכדור תועה במהלך תרגיל בצנחנים, בספרה 'לעצור את הכדור', הוצאת 'מערכות'.

    הגב לתגובה זו

    • שְתִיקָה

      רחל, 18/08/06 09:17

      שְתִיקָה

      זֶה נֵטֶל הַשְּתִיקָה לָאָרֶץ מְדַכְּאֵנִי,
      זוֹ חֶרֶב הַשְּתִיקָה גוֹזְרָה אֶת לְבָבִי.
      אֲנִי עוֹדֶנִּי פֹּה וּמַמְתִּינָה - עוֹדֶנִּי,
      וְדַם שִירַי פָּלוּט עוֹד מַאְדִּים סְבִיבִי.


      הַמָּוֶת הוּא דוֹמֵם, אָכֵן נִדֹּם כּוּלָנוּ
      כְּתוֹם, בְּבוֹא הַיוֹם, הָאֹרַח הַקָּצֵר;
      אַךְ לַחַיִּים יֵש קוֹל וְנִיב לָהֶם, וְלָנוּ
      הֶמְיָה לַנִּיב הַזֶּה וְהֵד צָלוּל וָעֵר.


      הִיא מַקְפִּיאָה אוֹתִי. עִמָּה אֵימַת הַקֶּבֶר
      אֶת פִּיהָ הֶעָקוֹם פּוֹעֶרֶת לִבְלִי חוֹק -
      אֲנִי עוֹדֶנִּי פֹּה - - עוֹדֶנִּי פֹּה - - מֵעֵבֶר - -
      הַכֵּנִי בְּמִילִים ! אַךְ אַל נָא - אַל תִּשְתּוֹק !


      רחל



      הגב לתגובה זו

  • 176.

    כָּחוּש-רָזֶה

    אלכס, 18/08/06 00:11

    השיר מוקדש: למיכל ולדוד גרוסמן, הוריו של סמ''ר אורי גרוסמן אשר נפל השבוע בלבנון. כן מוקדש השיר לכרמלה מנור, אמו של טייס חיל האוויר סרן אורי מנור אשר אמרה: ''שאלו אותי לא פעם: מָה זה יִתֵּן לך, המלחמה הזאת'' ? לי, זה כבר לא יִתֵּן דבר. אבל לרבים מאיתנו יש עוד ילדים המשרתים בשלב כזה או אחר בצבא ואם הצבא לא לומד מטעויות, לא מפיק לקחים ובחיל האוויר לא מסוגלים להודות באחריות – לאן נגיע ?'' ....לעודד רענן: ''....כשאני מספר לאנשים שברצוני לחזור לפורטסמות, לנמל היציאה, וכשאני מנסה לברר שמות, תאריכים ואנשים, שהיו קשורים לאירוע, אני מקבל ''למה לך?'' כתשובה. ''עזוב את זה, מה יצא לך מִזֶה...?''. כן מוקדש השיר לכל שאר האבות והאמהות, אשר בחלומם הגרוע ביותר, לא תיארו לעצמם ולא היו מאמינים כי במדינתנו, מדינה בה גדלנו והתחנכנו ובצבאנו היקר לנו כל-כך, מסוגלים יהיו להוליך אותנו שולל, להתיש אותנו עד-כדי כך, לכזב ולשקר בריות בגבהות לב שכזו ובעַזוּת מצ''ח נחושה. ''כשקיבלנו את תיק החקירה, הרגשנו עלבון נורא ! שמתייחסים אלינו כמו אל ילד מפגר. זאת היתה התחושה. איך אפשר לכתוב תיק חקירה כזה ולחשוב שאנחנו נקבל את הדברים...? רמת החקירה. השפה שבה זה נכתב. השאלות שנשאלו ובעיקר אלו שלא נשאלו. התשובות שהתקבלו וכיצד הסתפקו בהם. זלזול. פשוט זלזול מוחלט ! חושבים שאנו מטומטמים ! הרי גמרנו פה בית ספר. שרתנו בצבא. פשוט עלבון לאינטיליגנציה'' (בינה, אחותו של רס''ר רמי כץ אשר נהרג באסון צאלים הראשון).

    כָּחוּש-רָזֶה

    ''לכן כה אמר ה' אלוקים אליהם, הנני-אני, ושפטתי בין-שֶה בִרְיָה ובין שֶה רָזָה'' יחזקאל, ל''ד, כ'

    הם פונים ברחוב אליך ושואלים: ''מה יצא לך מִזֶה...?''
    הופכים אותך, בלית ברירה, לעוד יותר כָּחוּש. רָזֶה.
    דַּל. מוּשְפָּל ועֲרִירִי. חָבוּל. חָבוּט. עָלוּב. נִבְזֶה.
    על שֶלְך... כלום תוותר ? ...הרי הנך יַבְחוּש כָּזֶה ?!

    אבל אתה יודע, כי בעצם, לא נותרה לך בְּרֵירָה
    לחילופין, המציאות, פִּי שבעתיים חֲמוּרָה !
    כל כולך, הנך בינתיים, חַבּוּרָה אחת גְדוֹלָה
    חשרת עבים, בכל דקה, לבוא שֵנִית הֵן עֲלוּלָה !

    הם פוגשים אותך, על אֵם הדרך, בשאלתם:
    ''הגד-נא... מה יצא לך מִזֶה... ?''
    אינך נוכח, כי זה זמן רב, מחוּלְשָה אתה מְזֵה ?
    עזוב את זה... ! תשכח מכך ! מי אתה ? נָבִיא ?! חוֹזֶה ?
    המציאות חֲזָקָה מִמְך ! דוֹן קִישוֹט הִנְך ?! הוֹזֶה ?

    מסביבך, כולם דוברים, אך אין אחד שפיו פוֹצֶה !
    מצפצפים ...על מי ? ...על מה ? - מכנה משותף אחד בלבד אותם חוֹצֶה
    קו תָּחוּם-בָּרוּר, בֵּינְך-בֵּינָם, שרק אמת אחת רוֹצֶה :
    שאף אחד, מן העולם, שוב לחִינָם ושווא יצא !

    נִרְגָשִים, נִיגְשִים בשְבִיל אליך ושואלים: ''אֱמוֹר-נָא, מה יֵצֵא לְך מִזֶה?''
    הופכים אותך, בשאלתם, לעוד יותר פָּחוּס. רָזֶה.
    חֲדַל-אִישִים. עוֹר וגִידִים. דַּך. מָך. יְדוּע חוֹלי. אִיש-מַכְאוֹבוֹת. הַלָזֶה.
    נִקְלֶה. כָּחוּש. מוּתָּש. מוּחְלָש. רָצוּץ. קָצוּץ. ּמָעוּך. נִבְזֶה.
    על שלך, כְּלוּם תוותר ? הִנְך נָחוּש, יַתּוּש כָּזֶה !

    הגב לתגובה זו

  • 175.

    למה ניצחנו במלחמה

    דנה, 17/08/06 22:01

    מי שנלחם במלחמות ישראל יודע שבכל מלחמה יש בלגן, ציוד לא מגיע, חסר אוכל, יש פשלות. למרות זאת אנחנו מנצחים. למה? כי יש לנו לוחמים שאין לשום צבא אחר בעולם – שילוב של אומץ ועוז רוח, פטריוטיות, מסירות, מוסר, אחוות לוחמים, תחושת הגנה על הבית ואיכויות אנושיות נדירות.
    לא את זה צריך לבדוק – אלא את הניהול.
    בעין בלתי מזוינת יכול כל אזרח ששירת בצבא להבחין, עוד בטרם קמה הועדה – כי הדרג המנהל לא תיפקד. הדרג המנהל הוא ממשלת אולמרט – פרץ – פרס – ולבני על שריהם. אלה צריכים לתת את הדין.

    הגב לתגובה זו

    • מלא הערכה ללוחמים, תהיות כלפי דרגי הביניים, חשדנות כלפי הדרגים

      chelo, 20/08/06 13:53

      הגבוהים, סלידה כלפי מערכת
      הביטחון, תיעוב כלפי ממשלות וחברי הכנסת לדורותיהם, אכזבה מהציבור הישראלי השותק, העורף הישן.
      הגיע הזמן להתעורר.

      הגב לתגובה זו

  • 174.

    לא יתכן שפרץ ימנה ועדה שתחקור אותו?

    מזרחן, 17/08/06 21:31

    מה לא יתכן, הוא כבר מינה וגם שם בה את החברים שלו.

    חוץ מאחלמה שצריכה להשאר בבית.

    הגב לתגובה זו

  • 173.

    שִימוּעַ

    בנימין, 17/08/06 20:57

    שִימוּעַ

    כשאתה קורא בעיתון ...שהפצ''ר יערוך לקָצִין שִימוּעַ...
    יודע הנך... שאתה נמצא (לפחות) במערב הפָרוּע !
    חַיֵי הַבָּנִים, עֲבוּר הקצִינִים, לא היו ואינם בחזקת שַעֲשוּעַ
    עָלֶה תְּאֵנָה... מִן הפצ''ר... פִּתְרוֹן בהחלט רק גָרוּעַ ! ! !

    כי כשאתה שומע, שהפצ''ר יזְמִין, קָצִין לשִימוּעַ
    יודע אתה שבצה''ל מכין לנו (ביסודיות) עוד טִאטוּא !
    מְרִיחָה וטִיוּחַ של עוד עניין ''סוֹדִי'', רָקוּב ונָגוּעַ
    כשלכל ברור, שהסוף גם לבטח, כְּבָר גָלוּי ויָדוּעַ !

    כששומע הנך, שהפצ''ר מְזַמֵן, קָצִין לשִימוּעַ
    קח בחשבון, כי אין זה מִיקְסָם שווא, חִזָּיוֹן רְפָאִים או תַּעְתּוּעַ
    יען כי הפצ''ר יְזַמֵן קָצִין לשִימוּעַ
    רק ואך אם ברצונו להשאיר (באמת ובתמים!) את העסק תָּקוּעַ
    ''טוב שֶהַכֶּלֶב ימשיך לָנוּם את שְנָתוֹ''
    ובלבד שהכל יישאר כה אָדִיש, כה רָדוּם, כה שאנן, כּה רָגוּע,
    קְרוֹב הקוֹרְבָּן לבדו יחוּש: שָסוּע... קָרוּעַ... פָּגוּעַ...

    ...ומי שלו כבר לא ישחק המזל
    וזמנו, בעולם זה, תם חִיש מהר ואזל
    יען מת, ככה סתם, מוות בִּיש ואוּמְלָל
    מה גם שלא היה אִיש שלֶקָח הֵפִיק מִן המֶחְדָל
    אנא חייל... אנא...
    אל תשאל... אל תשאל...
    בצה''ל לא הפיקו לקח, לא למדו כלל מן המחדל !

    כלום העלה הפצ''ר בדעתו שאולי הוא עצמו הפושע ?? ?
    שכן, את האמת, אין ספק, (לפחות) הוא לבטח יודע !
    יודע... שומע... מטייח... מורח...
    בצה''ל לצדק מעולם לא היה טַעַם... לא רֵיחַ...

    בסרט הזה, כך דומה, כבר פעם היינו...
    עת כולנו יחדיו, בחדווה, בשמחה ובצוותא, את חיינו חיינו.

    חייל ! אזרח ! זכור !

    כשאתה שוֹמֵע שהפצ''ר עומד לערוך שִימוּעַ...
    דַע לך, כי הגעת אל טַבּוּרוֹ של המַעֲרָב הפָּרוּעַ ! ! !

    הגב לתגובה זו

  • 172.

    ''אלה יפוררו את יסודות החברה בישראל וימוטטוה''

    אריה, 17/08/06 20:53

    ''דרושה עזות מצח והרבה גבהות לב לבוא ולספר להורים שכולים דברים שאינם אמת הרגשה איומה.
    תופעה זו היא אחד הביטויים לניוון שהשתלט על חיינו. כזב ושקר ועשיית עוול במשפט, בגוף כה מרכזי בחייה של החברה, כצה''ל - היא כתובת על הקיר המזהירה ומתריעה: אלה יפוררו את יסודות החברה בישראל וימוטטוה'' אריה אבי חיים בר-נתן, אביו של חיים בר-נתן זיכרונו לברכה.

    הגב לתגובה זו

  • 171.

    ממשיכים בחיים משל שום דבר לא ארע....

    אלכס, 17/08/06 17:35

    ממשיכים בחיים משל שום דבר לא ארע....
    כתרנגולות בסופרמרקט, גידלנו עבורכם ילדים, לשם כפרה.
    כפרה על חיינו... עוון כולנו... עוול כלפיהם...
    במדינה ובצה''ל מעולם לא ייחסו חשיבות מיוחדת למשמעות חייהם !
    ילד ...ועוד ילד ...ועוד ילד ...בזרם מתמיד !
    לנֶצַח... לעד... כך תוּבְטַח בעירת נר התמיד...
    מחורבן צאלים השני כבר כמעט אין שומעים יותר על תאונות
    אין מדווחים... אין כותבים... אין מוסרים יותר על התאבדויות
    זה וודאי, אינו אומר בהכרח, שהן אינן קיימות
    בצה''ל פשוט מִתְמָחִים בהסתרת ובהעלמת ראיות
    ההכחשה, הכזב, הטיוח, השקר, תקפים וחלים על הכל
    ערך חיי האדם היום בצבאנו נמכר בחיסול בזיל הזול !
    את המציאות אפשר תמיד לצבוע וורוד ועובדות ניתן להטות
    ''הדג מן הראש מסריח !'' ...ישיחו ...יאמרו הבריות
    מיטב נוער צעיר ובריא בשיא פריחת עלומיו
    על חטאי ושגיאות מפקדיו ישלם בחייו
    דור שואף דרור... צמא חיים... חופשי... רענן...
    נרמס, נהרס, נדרס ונגרס באמצעות גוף מסואב שאנן
    נופל שדוד ...ללא קרב מניח הנשק ...למולך מוקרב כקורבן !
    אבות אכלו בוסר וחיי בנים יִכְלוּ טרם זמן
    ''כי במותם הם ציוו לנו...'' יחרוק התקליט הישן...
    הולך סובב לו הרוח ועל סביבותיו שב
    קדיש על הבן יאמר כבר לבטח האב
    אין חדש תחת השמש
    מה שהיה הוא מה שיהיה: היום, מחר או אמש.
    השמש זרחה... הקָמָה בשלה... וצה''ל שחט
    מי עוד זוכר שפעם חגגנו יחדיו ט''ו בשבט ?

    הגב לתגובה זו

  • 170.

    לכל ועדה עוד ועדה מה הסוף? (ל''ת)

    אלי, 17/08/06 15:50

    הגב לתגובה זו

  • 169.

    חברי הוועדה התפטרו מיוזמתכם (ל''ת)

    ששי, 17/08/06 15:47

    הגב לתגובה זו

  • 168.

    צדק נסרלללללה -הפרץ הזה ממש טיפש (ל''ת)

    צדק נסרלללה., 17/08/06 14:54

    הגב לתגובה זו

  • 167.

    מוזר שהרמטכ''ל מסתייע באנשי חוץ וע''ח מי ?

    חנן וייס,סא''ל מ, 17/08/06 13:28

    מוזר שהרמטכ''ל מסתייע באנשי חוץ וע''ח מי ?

    הזמנים קשים אלה של הפוגה בקרבות ואולי מלחמה חדשה

    יש למלא את הימ''חים ולמנות גנרלים ואדמירלים ראויים, הרמטכ''ל שוב מוצא זמן ע''מ לקיים יח''צ.

    1. יש לך כאלה בצבא, תא''ל מירי רגב וכל השמנת...
    2. מי יממן את איש היח''צ ?!

    האם שוב הציבור ?!

    וכיצד אינך סומך על אנשיך ?!
    ואם אינך סומך עליהם , לשם מה הם מקבלים משכורות עתק ?


    לא קבע לשעבר

    הגב לתגובה זו

  • 166.

    הותר הדם

    עופר, 17/08/06 13:07

    אחרי הרדיפה אחר חלוץ (שלא צלחה), שכן התגובות הפליאו בשיבחו, ויצאו נגד התקשורת.
    כעת צריכה התקשורת להפנות את חיציה לבא בתור.
    ברור שכתבה מסוג זה מציתה אש וגופרית על שר הביטחון שחלקו במחדל עוד יחקר,
    אלא שקזת הדם הצפויה (כפי שמופיעה בתגובות) אמורה להדליק נורה אדומה לחריצת הדין הקולקטיבית הזו.
    התקשורת באה להגן על האשם האמיתי. שחייב לקחת אחריות ולפנות את כסאו, שכן הוא האחראי הישיר ל''נצחון''.
    זה שהתקשורת מגוננת עליו, זו לא מאהבתה לעומד בראש אלא שנאתה למי שעשוי להחליפו.

    הגב לתגובה זו

  • 165.

    אם אכן מחכה לנו סיבוב נוסץ פרץ חייב ללכת הביתה-והגנרלים ואדמירלים . (ל''ת)

    פרץ הביתה ומיד, 17/08/06 12:55

    הגב לתגובה זו

  • 164.

    החתול שומר על החלב

    יוסי כהן, 17/08/06 12:20

    זה אפסורד חוסר הגינות וכמובן לא מוסרי שהוועדה תקום בידי שר הביטחון ואשר ברושה יהיה אמנון שחר שבכבודו ובעצמו היה בן יועציו של השר . הוועדה לא תהיה אוביקטיבית בכול הקשור לניהול הלוגיסטי הכושל והמחדלים שהיו במהלך הלחימה אשר היבאו לידי התמרמרות של החיליים ואי שבעת רצון .באשר לסיבות שגרמו לחימושם של החיזבלה כתוצאה מימודעין כושל והעלמת עין של ממשלת ברק שהוציאה את החיליים מילבנון חד צדדי וללא הסדר. חיבת להיות וועת חקירה ממלכתית וליבדוק מדוע ברק וממשלתו ישנו בשמירה ולא היו ערים למיתרחש מיתחת לאפם

    הגב לתגובה זו

  • 163.

    יש להעיף את פרץ מהביטחון לפני שיהיה

    אזרח מודאג, 17/08/06 11:31

    סיבוב שני עם החיזבאללה . האיש היה סכנה , ונשאר סכנה , האיש גורם לדמוראליזציה בעם ובצבא , ואיני רואה את מדינת ישראל מתמודדת מול חיזבאללה מול סוריה ומול אירן כשהדחליל מההסתדרות עומד בראש מערכת הביטחון , יש להעיף אותו מיד מהתפקיד ,

    הגב לתגובה זו

  • 162.

    פרץ התפטר

    יואל ש., 17/08/06 11:22

    ועדת בדיקה לצבא - לא תוכל לבדוק את פרץ. היא מהווה תקיעת סכין בגב החיילים.

    היא מהווה נסיון בוטה של פרץ להציל את עצמו מהכשלון שהוא הוביל אליו.

    ברור היה גם לפני המלחמה שהוא אינו כשיר , וכעת כל העולם יודע זאת כולל כל אויבינו. בחוסר כשירותו הוא גרם לאובדן ההרתעה הישראלית באופן שלא קרה מאז 1948.

    ב 1973 גולדה מאיר לקחה אחריות והתפטרה לאחר מלחמה קשה שבה לפחות היה נצחון.

    היום היתה מלחמה קשה, היה כשלון חרוץ, היה אבדן הרתעה מוחלט

    על כל אלה צריך פרץ להתפטר מיידית - גם על מחדלי העבר וגם מאחר ופיטוריו והבאת שר בטחון כשיר יותר הם המזער שניתן לעשות כדי לשפר את ההרתעה הישראלית.

    וכן - שמרו על החרמון - אסד מתכנן מחטף בחרמון - פרץ - שלא תאמר אח''כ - לא ידעתי.

    הגב לתגובה זו

  • 161.

    הנושא הראשון שאלי הורוביץ יבדוק : האם

    ברוקר, 17/08/06 10:58

    הרמטכ''ל מכר מניות של טבע?

    הגב לתגובה זו

  • 160.

    לא ידע? אם כך הוא שקרן פתולוגי כפי שהיה כראש מועצת שדרות

    חי, 17/08/06 10:24

    והרי ליפקי-שחק לא אחת ולא שתיים בהתייחסויות שונותהן הרמכל במיל הן בהיותו פוליטיקאי והן לאחר פרישתו מהכנסת והממשלה בהופעות שונות השתמש לא אחת בביטוי '' מי שגר בבית זכוכית שלא יידה אבנים החוצה '' בהתייחסו לטילים ולרקטות ואף אמר בגלוי שכל הקריות המפרץ ועד חדרה הכל מטווח
    איך עכשו יעיז מי שהתיימר כל הזמן להיות ראש ממשלה לאמר שלא ידע? מה הוא לא קורא עיתונים אינו שומע חדשות ובעיקר כשהוא היה אחד האייתימים שלהם ותוך כך ליפקין הופיע? הרי האיש הזה תאוו פירסום היעלה על הדעת שבשום הזדמנות לא שמע את מי שמינה עכשו לחקור?
    האיש הזה שבהיותו ראש מועצת שדרות השתלט באמצעות כתב ערוץ אחד על יומן השבת וכיכב בו מדי שבוע לא ידע? לא שמע? לא ראה את ליפקין מתריע ומדבר על כך?
    אם כך האיש הוא גדול השקרנים ואין שקרן גדול ממנו

    הגב לתגובה זו

  • 159.

    רק שם אחד לשלטון הזה והוא ח-ו-נ-ט-ה (ל''ת)

    לביא, 17/08/06 09:54

    הגב לתגובה זו

  • 158.

    אם לא ימוגרו האחראים למחדל אוי לנו מהסיבוב הבא (ל''ת)

    מחדל+מחדל+מחדל+, 17/08/06 09:52

    הגב לתגובה זו

  • 157.

    חוצפה של פרץ ! (ל''ת)

    שאול, 17/08/06 09:49

    הגב לתגובה זו

  • 156.

    כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''

    אלכס, 17/08/06 09:33

    כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''


    כשצה''ל מודיע ש''סיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
    אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח
    שהטאטוא הפעם יהא סופי. יסודי. חיובי. גמור. מוחלט ומושלם !
    מריחה, לא בדיחה, עם סימן קריאת חֶלֶם גָדוֹל וְחוֹלָם !
    בצה''ל מוליכים שוֹלָל ב100%- הצלחה (כמעט) את כולם.

    כי כשבצה''ל מודיעים ש...
    ''נסיבות המחדל ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
    יודע אתה גם, מה חושבים עליך, האזרח הקטן
    אתה החוּשָם, התֶּרַח, הפֶּתִּי, ההֶדְיוֹט או הַלֶמֶך
    או אתם: הקָשִיש, היָשִיש והנער התָּם
    צה''ל עשה את שֶלוֹ: הִתְרַשֵל... קָבַר וחָתַם.
    ''נערים נפלאים וטובים היו... מה גדולה ויפה הייתה שעתם!''

    אולם אתה ההֶלֶך, העומד מן הצד
    האָדִיש הרָגִיש, האֱוִויל המַחֲרִיש, הנָתִין המתִּיש, האָטוּם המַשְרִיש
    הצַבָּר המַמְחִיש, הגדא הבִּיש, המַמְתִּין לתַּרְחִיש: הבּוֹאֵש, המַבְאִיש, המֵבִיש !
    הנִבְעָר, הנִרְגַּן או המְנוּמְנָם
    טוב תעשה אם תתעורר יום אחד,
    טרם שדברים סוף-סוף יגעו בך גם.
    תשמיע דבריך באופן בָּרוּר.
    לא כמו דוֹבֵר צה''ל: בְּטוֹן מְעוּרְפָּל, מְעוּמְעָם, מְגוּמְגָם.
    אָכֵן חָצִיר. עם לְבָדָד יִשְכּוֹן. סְגוּלָה הוא.
    אין כל סימן בו לדוֹפִי או פְּגָם.

    חייל ! אזרח ! זכור !

    כשבצה''ל מודיעים ש''סיבות המחדל לא ייוודעו לעולם...''
    אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח שהטאטוא הפעם יהיה סופי.
    יסודי. חיובי. גמור. מוּחְלָט ומוּשְלָם !
    צה''ל השלים את מלאכתו... הִתְרַשֵל, קָבַר וחָתַם.
    ...וכמו להוסיף חטא על פשע
    מנסים הם בצה''ל להפוך גם אותך למטומטם ! ! !

    תם אך לא נשלם.

    הגב לתגובה זו

    • ישר כוח!! קלעת (ל''ת)

      נאוה, 17/08/06 11:22

      הגב לתגובה זו

  • 155.

    בִּצְעוֹד נערינו אֱלי מִבְצָעִים

    נתן, 17/08/06 09:32

    אילו משוררנו, נתן אלתרמן, היה חי היום, לא מן הנמנע שהיה צריך לכתוב כך את שירו ''מכל העמים''. השיר מוקדש לשַרְשֶרֶת אֲרוּכָּה-אֲרוּכָּה, נִמְנַעַת ומְיוּתֶּרֶת, פְּרִי רַשְלָנוּת והֶפְקֵרוּת אֲרוּרָה ופּוֹשַעַת בצה''ל, במְדִינָה בְּתוֹך מְדִינָה פּורַעַת-חוֹק שהֵקִים. מְדִינָה בַּעֲלַת נוֹרְמוֹת מוּסָרִיּוֹת מִשֶלָה, חוּקִים מִשֶלָה, חוֹקְרִים מִשֶלָה, תוֹבְעִים מִשֶלָה, שוֹפְטִים מִשֶלָה.

    בִּצְעוֹד נערינו אֱלי מִבְצָעִים
    את חמת ישראל לא שמענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורצית בנו.

    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    מסינים, מהודים, מדנים
    אך בצעוד בנינו אל תוך בְּסִיסִים –
    נערים ישראליים, בחוּרִים נְבוֹנִים,
    הם אינם יוֹדְעִים כי דמם אֵינוֹ נחשב בדמים –
    הם לא קוראים לאֵם ולאָב: אל תַבִּיטוּ !

    ורבה דאגה לדרגות ומדים
    וקריירות קצינים פן יוּפסָקוּ
    אך המשך חייהם של קורבנות חפים
    על אספלט, טרשים וסלעים יְקוּפְּדוּ !

    עיניהם מדברות: אל תַבִּיטוּ, האֵם והאָב,
    אֵיך שוּרוֹת אֲרוּכוֹת הוּנַחְנוּ
    תְמִימִים וצְנוּעִים וידוּעִים לשֵם,
    רק לא טוב לחיים הוּכָנוּ...

    עיניהם מדברות עוד דברים אחדים:
    אֱלוֹהֵי האָבוֹת ידענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורָצִיתָ בנו !

    כי אתה בחרתנו מכל העַמִים
    לְהָרֵג מוּל כִּסֵא כְּבוֹדך,
    ואתה את דָמֵינוּ אוֹסֶף בכַּדִים
    כִּי אֵין לוֹ אוֹסֶף אַחֵר זוּלָתֶך.

    ואתה מְרִיחוֹ כְּמו רֵיחַ פְּרָחִים
    ואתה מְלַטְפוֹ במִטְפַּחַת,
    ואתה תתבענו מידי הַפּוֹלִיטִיקָאִים
    ומידי השוֹתְקִים גַם יַחַד !

    הגב לתגובה זו

  • 154.

    בִּצְעוֹד נערינו אֱלי מִבְצָעִים

    נתן, 17/08/06 09:29

    אילו משוררנו, נתן אלתרמן, היה חי היום, לא מן הנמנע שהיה צריך לכתוב כך את שירו ''מכל העמים''. השיר מוקדש לשַרְשֶרֶת אֲרוּכָּה-אֲרוּכָּה, נִמְנַעַת ומְיוּתֶּרֶת, פְּרִי רַשְלָנוּת והֶפְקֵרוּת אֲרוּרָה ופּוֹשַעַת בצה''ל, במְדִינָה בְּתוֹך מְדִינָה פּורַעַת-חוֹק שהֵקִים. מְדִינָה בַּעֲלַת נוֹרְמוֹת מוּסָרִיּוֹת מִשֶלָה, חוּקִים מִשֶלָה, חוֹקְרִים מִשֶלָה, תוֹבְעִים מִשֶלָה, שוֹפְטִים מִשֶלָה.

    בִּצְעוֹד נערינו אֱלי מִבְצָעִים
    את חמת ישראל לא שמענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורצית בנו.

    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    מסינים, מהודים, מדנים
    אך בצעוד בנינו אל תוך בְּסִיסִים –
    נערים ישראליים, בחוּרִים נְבוֹנִים,
    הם אינם יוֹדְעִים כי דמם אֵינוֹ נחשב בדמים –
    הם לא קוראים לאֵם ולאָב: אל תַבִּיטוּ !

    ורבה דאגה לדרגות ומדים
    וקריירות קצינים פן יוּפסָקוּ
    אך המשך חייהם של קורבנות חפים
    על אספלט, טרשים וסלעים יְקוּפְּדוּ !

    עיניהם מדברות: אל תַבִּיטוּ, האֵם והאָב,
    אֵיך שוּרוֹת אֲרוּכוֹת הוּנַחְנוּ
    תְמִימִים וצְנוּעִים וידוּעִים לשֵם,
    רק לא טוב לחיים הוּכָנוּ...

    עיניהם מדברות עוד דברים אחדים:
    אֱלוֹהֵי האָבוֹת ידענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורָצִיתָ בנו !

    כי אתה בחרתנו מכל העַמִים
    לְהָרֵג מוּל כִּסֵא כְּבוֹדך,
    ואתה את דָמֵינוּ אוֹסֶף בכַּדִים
    כִּי אֵין לוֹ אוֹסֶף אַחֵר זוּלָתֶך.

    ואתה מְרִיחוֹ כְּמו רֵיחַ פְּרָחִים
    ואתה מְלַטְפוֹ במִטְפַּחַת,
    ואתה תתבענו מידי הַפּוֹלִיטִיקָאִים
    ומידי השוֹתְקִים גַם יַחַד !

    הגב לתגובה זו

  • 153.

    אולמרט, ליבני, חלוץ - תתפטרו מייד

    מלכה, 17/08/06 08:54

    קודם תתפטרו אח''כ וועדת חקירה

    הגב לתגובה זו

    • ----כנסו וחתמו על העצומה-----

      זועם, 17/08/06 09:34

      http://www.geocities.com/olmert_resign

      הגב לתגובה זו

  • 152.

    שחק הוא הוא אשם במחדל מילואים!

    צ לנדו, 17/08/06 08:53

    שחק .. בתור ''רמטכ''ל'' הפסיק את ה''ציוד חירום'' למילואים שהיה נהוג לאחר אוסלו.. והיה הראשון לומר ש''לא צריך היום, בעידן השלום'' להחזיק מערך גדול כל כך של מילואים.

    כל מי שנגוע באוסלו חייב ללכת.. אנחנו מהימין אומרים לכם את זה מהפיגוע הראשון, האמירה הראשונה של ערפאת שלא צריך לכבד הסכמים... ולא שמעתם... אולי תמשעו כעת?????

    אם האזרחים לא יצורו על משרדי ממשלה, הם לא ילכו!!! בואו לירולשים לכפות את זה אליהם!

    הגב לתגובה זו

  • 151.

    אמריתי לכם שמלחמה כזאת גם אני הייתי יכול לעשות.אולי יותר טוב (ל''ת)

    חתול אשפתות, 17/08/06 08:36

    הגב לתגובה זו

  • 150.

    וועדה ממלכתית- מילואימניקים שלא יעשו טיח עם דמכם (ל''ת)

    לימון, 17/08/06 08:34

    הגב לתגובה זו

  • 149.

    ועדות עולות כסף - תחסכו לכו הביתה. (ל''ת)

    משרד האוצר, 17/08/06 08:34

    הגב לתגובה זו

  • 148.

    פרץ תתעורר יש לך חלק ענק בתבוסה אותך צריכים לחקור (ל''ת)

    רפי, 17/08/06 08:32

    הגב לתגובה זו

  • 147.

    כנופית אולמרט & פרץ סכנה ברורה ומיידית לשראל (ל''ת)

    גבריאל, 17/08/06 08:27

    הגב לתגובה זו

  • 146.

    כרגיל השחיתות חוגגת

    שחיתות, 17/08/06 08:25

    איזה ממשלה בלי שכל ממנים ועדה שתחקור רק אנשים מסוימים כאילו שאומרים הנה האנשים ועכשיו תמצאו עליהם האשמות הכל מושחת, צריך להקים ועדה שתחקור את כל המלחמה מהדרג המדיני ועד הדרג הצבאי. הדג מסריח מהראש!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 145.

    איך שלא תסתכלו על פרץ, תמיד תראו (ל''ת)

    חורבן., 17/08/06 08:24

    הגב לתגובה זו

  • 144.

    פרץ הוזהר עוד קודם להימנע מיועצים אשכנזים.

    משה גו דרך, 17/08/06 08:12

    ומי אתם חושבים יכול להעלות הצעה הזוייה כזאת,
    כיצד להימנע מהאמת - וועדת בדיקה ?
    די לפלצנות.

    הגב לתגובה זו

  • 143.

    לא ידע לא שמע לא ראה-לא ידע שיש טילים בצפון איך ייתכן (ל''ת)

    שאלת תם, 17/08/06 08:02

    הגב לתגובה זו

  • 142.

    אולי הוועדים החזקים גם ישבו בוועדה. מגוחך ניגוד ענינים (ל''ת)

    לא ניתן, 17/08/06 08:01

    הגב לתגובה זו

  • 141.

    חבר מביא חבר האסימון עוד לא ירד-משרד הבטחון לא ההסתדרות (ל''ת)

    חייל מהצפון, 17/08/06 07:55

    הגב לתגובה זו

  • 140.

    שר הבטחון אמר כי לא ידע שלחיזבאללה יש הרבה טילים...חחחחחח. (ל''ת)

    עדן, 17/08/06 07:52

    הגב לתגובה זו

    • הוא הבין בכלל שהוא שר בטחון? נראה שלא

      עין צופיה, 17/08/06 09:35

      פרץ מתנג כמו אחד שאינו מבין את כובד האחריות שרובצת עליו.
      פרץ מחוק ותעשה טוב מפלגת העבודה שתחפש מנהיג אחר למפלגתה כבר היום ושתציג אותו מיד למחרת צאת אחרון חיילנו מלבנון. רק לא ברק, כי ינקה לחלוטין את סיכוי העבודה להשתקם.

      הגב לתגובה זו

  • 139.

    הוא צדיק!!!!! כנסו!!

    פנחס עידן יו''ר, 17/08/06 07:50

    תראו את התנאים שלנו ברש''ת , הכל בזכותו...

    הגב לתגובה זו

  • 138.

    מינוי ועדה על ידי פרץ

    שרגא יהודה, 17/08/06 07:46

    הבעיה של עמיר פרץ היא שהוא לא מבין שכדי להיות שר ביטחון לא מספיק לקצץ את השפם וללבוש חליפה ועניבה

    הגב לתגובה זו

  • 137.

    אולמרט צריך ללכת ראשון - כי הוא מינה אותך

    לכו הביתה, 17/08/06 07:45

    אולמרט חשב ששר הביטחון זה תפקיד זוטר - שלא חשוב ידע צבאי והוא חייב לשלם ראשון על חוצפתו. וצריך לבדוק את מופז מה הוא כן ידע ושתק כשמינה את הרמטכ''ל. שרשרת טעויות שמסתכמת בכיסאות.

    הגב לתגובה זו

  • 136.

    על חברי הועדה להתפטר מרצונם! (ל''ת)

    שאול א., 17/08/06 07:44

    הגב לתגובה זו

  • 135.

    פרץ, נכון אתה מצטער שלא בחרת בתיק חברתי?

    אופיר, 17/08/06 07:41

    מי יבחר בך שוב?
    נותרת קירח מכאן ומכאן.
    שמת עצמך למלך שאינו מבין דבר בממלכתו ועכשיו אתה רוצה לחקור את הממלכה?
    החשבון יוגש בבחירות יא עיוני לכל המאוחר וטובה אפילו שעה אחת קודם.

    הגב לתגובה זו

  • 134.

    בתמונה נאשם מס' 2 על ספסל הנאשמים (ל''ת)

    עיני יעקב, 17/08/06 07:30

    הגב לתגובה זו

  • 133.

    פרץ ''אשבית הז' השופטת וכל ועדת חקירה מכל סוג'' (ל''ת)

    שביתה והשבתה, 17/08/06 07:29

    הגב לתגובה זו

  • 132.

    אם ביבי היה בענין-העתונאים היום היו מוצצים לו את הדם מה קורה פה (ל''ת)

    אמינות העתונאים, 17/08/06 07:23

    הגב לתגובה זו

  • 131.

    ניגוד ענינים חברים חוקרים חבר- חבר מביא חבר (ל''ת)

    לא ניתן לפרץ לח, 17/08/06 07:20

    הגב לתגובה זו

  • 130.

    רוצים להפיל את הממשלה!?... מרי אזרחי.

    גנדי, 17/08/06 07:16

    .ממשלה שהמוסר כלפי אוביה חשוב יותר מהמוסר כלפי אזרחיה וחיליה היא ממשלת דמים

    הגב לתגובה זו

  • 129.

    השתן עלה לא לראש

    יוסי, 17/08/06 07:12

    כמו שבתור יושב ראש הסתדרות הוא לא עשה כלום חוץ מאשר להחריב מפעלים ,כך גם בתור שר הבטחון רק שהפעם הוא כמעט החריב את המדינה, מה גם שברוב חוצפתו הוא מכריז על הידברות עם סוריה שעה לאחר שסוריה מודיעה על רצונו לכבוש את הגולן בכח.
    מעניין מאד איזה גלגלים מסתובבים לו בראש בדיוק ???

    הגב לתגובה זו

  • 128.

    פרץ חושב שמולו יש עובדים חלשים

    חנה, 17/08/06 07:00

    פרץ חושב שהמילה ''לא'' שהיא הדבר היחיד שהוא יודע להגיד בלי לקרוא נאום מהכתב שמיהוא אחר כתב לו עובדת מול החיזבלה כמו מול עובדים חלשים. אי אפשר לקבל שוחד מחיזבללה ולסגור עניין.
    לך הבייתה
    רוצים ועדת חקירה ממלכתית ולא את הפיונים שלך.

    הגב לתגובה זו

  • 127.

    בלי ועדה, בלי חקירה, פרץ עוף הביתה ואל תחזור

    נתן, 17/08/06 06:59

    אג'נדה חברתית עאלק, סתם אגו מניאק בלי גבולות, בלי בושה. להציב אותו כשר ביטחון זה כמו להצהיר : ''בואו תקרעו את צה''ל, כי יותר נמוך מזה לא נגיע''

    הגב לתגובה זו

  • 126.

    פרץ הפוליטיקאי השאפתן רוצה לשמור

    מונסי, 17/08/06 06:49

    את כסאו ומעמדו הן במפלגה הן בכנסת. יותר מיור וועד חברת החשמל איננו מסוגל להיות

    הגב לתגובה זו

  • 125.

    נותנים לחתול לשמור ...

    יהודיה גאה, 17/08/06 06:40

    לא יעלה על הדעת במדינה מתוקנת שהגוף שנבדק,תפקודו של שר בטחון שכל ידיעותיו הן עסקנות ..יכהן כשר בטחון בשעת משבר שכזו. איך לא קם ופינה את מקומו למקצועיים יותר. אז הוא הוא יבחר את האדם שאיתו הוא התייעץ .ממתי במדינה מתוקנת האדם והגוף שנבדקים בוחרים את הבודק. אינו ראוי העם הזה למנהיגים כאלה, אנא אנו באים?!

    הגב לתגובה זו

  • 124.

    למדינה קטנה וחבוטה - דרוש מנהיג!

    מדינת ישראל, 17/08/06 06:15

    דרוש מנהיג.
    שיהיה רהוט, כריזמטי, מפוכח, אמיץ, אמין וישר.
    מנהיג שידע בדיוק מתי ללחוץ על דוושת ההאצה של המלחמה ומתי לדבר שלום.
    מנהיג שלא מפחד מהצל של עצמו.
    מנהיג ללא שערוריות או פוטנציאל להטרדות מיניות.
    דרוש מנהיג מסוג שמזמן לא ראינו כאן.
    המנהיג דרוש בדחיפות, אחרת לא תהיה כאן מדינה.

    הגב לתגובה זו

  • 123.

    מי יחקור את חברי הוועדה מטעם?מי יחקור את השופטים של השופטים חוקרים? (ל''ת)

    זעקי ארץטבריה, 17/08/06 05:35

    הגב לתגובה זו

  • 122.

    די נמאסתם

    שרון, 17/08/06 04:27

    מספיק גבר עם חיפוש ראשים לערוף הכול פוליטי והנסיון להציג זאת ככנה הוא צביעות אחת גדולה. תתבוננו באויב מעבר לגבול שלא רק שקיבל מכה ניצחת, גרם להרס אדיר, צריך לפנות את המדינה שהקים בדרום, וגם ישחרר במחיר סמלי את השבויים -הוא מתקבל בתופים ובמצילות ולא בוועדות חקירה. עם אוכל מנהיגיו אנחנו וחבל שזה כך.

    הגב לתגובה זו

  • 121.

    WHITE FLAG GOVERMENT (ל''ת)

    mike, 17/08/06 04:17

    הגב לתגובה זו

  • 120.

    peretz,

    aviv, 17/08/06 03:45

    Peretz, Olmert and all of this government needs to go home and stay there. Am Israel should start thinking about their mistake in voting to the person who pretended to continue Sharon's whay that broght us to this situatio.
    he is talking about another disengagement that will not only destroy the land of Israel but also am Israel.

    הגב לתגובה זו

  • 119.

    עכשיו ברור מדוע נכשלנו!עם יועץ כזה לשר הביטחון אין כל סיכוי (ל''ת)

    טורונטו, 17/08/06 03:11

    הגב לתגובה זו

  • 118.

    peretz go home,we want you out (ל''ת)

    ziva, 17/08/06 03:09

    הגב לתגובה זו

  • 117.

    המלחמה נפתחה בנאום טוב של אולמרט ובתמיכת העם, והסתיימה בבלבול והתקפ

    אוףףף, 17/08/06 02:06

    התקפלות פזילה בזיון וועדות...

    הגב לתגובה זו

  • 116.

    הטייח

    אור, 17/08/06 01:56

    גוש הסירחון הנייד הזה חייבים לזרוק אותו הביתה, מתאים לו להיות טייח, אבל של בתים וקירות, לא ח''ו בממשלה.

    הגב לתגובה זו

  • 115.

    עם קשה עורף

    שננדואה, 17/08/06 01:55

    נראה שהישראלים לא למדו עדין שעליהם לסבול, להיהרג... ולשתוק. נראה שיש להכביד עליהם את המכות הנ''ל, עד שילמדו שאינם שווים הם בעיני ''המנהיגים'' בהם ''בחרו'', ויפה שעה אחת קודם.

    הגב לתגובה זו

  • 114.

    פרץ תחחן ונבזה.

    אוףףףףףףףףףףףףף, 17/08/06 01:35

    מה זה אמור להיות? הרי הוועדה
    הזו צריכה לבדוק את תפקודו ואת
    תפקוד יועצו כמו אמנון ליפקין שחק.
    והוא יסתכל בראי? אני מאוכזב גם
    מאמנון ליפקין שחק, איך הוא לא
    מתבייש לשחק את המשחק
    המלוכלך של פרץ.
    מושחתים, נמאסתם!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 113.

    ברק, פנקס ואחרים אמרו לכם!

    קובי, 17/08/06 01:25

    אני חברותיק במפלגת העבודה, ומבקש להזכיר לכול אלו ששכחו: אהוד ברק הזהיר אותנו, ואמרנו שזה ממניעים אישיים. ולפני הבחירות אלון פינקס אמר בידיעות אחרונות שהאיש הזה לא ראוי להיות ראש ממשלה כי הוא מזלזל בנושאי בטחון ומדיניות, ופסלנו אותו כי חשבנו שגם זה ממניעים אישיים ופוליטים. אתמול התכנסנו מספר חברים באזור השרון ונזכרנו שהוזהרנו..

    הגב לתגובה זו

    • נכון מאד

      עודד, 17/08/06 06:35

      גם אני שמעתי את זה במו אוזני והתעלמתי ממה שחברים אמרו על פרץ והתריעו. וגם אצלנו אמרו ''מה פתאום שנצביע לאלון פינקס ולאהוד ברק אחרי מה שהם אמרו על יו''ר המפלגה הנבחר. מה לעשות, הם צדקו.

      הגב לתגובה זו

  • 112.

    הפגנה בחדרה בעד הפלת ממשלת חרפה.כנסו!!!

    איזגיל, 17/08/06 01:17

    ביום שלישי הקרוב, ב-22.08.2006, באים להפגין נגד ממשלת הכשלון , לא עוד שתיקת הכבשים, לא ניתן לאפסים להוביל אותנו לאבדון !!! נמנע את האסונות הבאים, כי אף אחד לא יעשה זאת בשבילנו.
    נפגשים כולם בפיאצה של חדרה ביום ג', שעה 18.00 , 22.08.2006 !!! המעוניינים להצטרף מוזמנים לשלוח דוא''ל לכתובת הנ''ל. izgil@013.net.il

    הגב לתגובה זו

    • למה בחדרה, למה ללכת בקטן, צריך לארגן

      אוריאל, 17/08/06 01:42

      בכיכר רבין ,ת''א!

      הגב לתגובה זו

      • נתחיל בהדרגה...בטיפטופים - עג שצה''ל וכל המילואים ייצאו משם!! (ל''ת)

        אילן, 17/08/06 03:00

        הגב לתגובה זו

  • 111.

    שימו לב מי נבחר לעמוד בראש הוועדה

    אנטוני הופקינס, 17/08/06 01:07

    האיש שבזמן מהומות פתיחת מנהרת הכותל היה רמטכל ולא חזה את האש של הכחות הפלסטינים בסיורים המשותפים על כחות צהל,האיש שסמך על ג'בריל רג'וב שיוציא את כוחותנו מקבר יוסף ללא פגע וספגנו כשישה הרוגים,,האיש שלא הכין את צהל למקרה עימות עם הפלשתים יו''ר וועדה לבדיקת צהל ,אכן גחמה לאומית בראשות המשבית הלאומי.

    הגב לתגובה זו

  • 110.

    שחיתות במיטבה

    שמעון אמסלם, 17/08/06 01:06

    עדיין לא נגמר הקונפליקט וכבר רץ לו העסקן בנסיון לכסות את חוסר כשרונו ואת כשלונו המוחלט. כשלון שגרם לדי הרבה משפחות לאבד את עולמן בין לילה.

    עמיר פרץ- כולי תקווה שדרכך האישית תיכשל ונזכה לראות מהר מאוד שאתה נפרד ממשרד הבטחון ומהמערכת הפוליטית.

    הביתה.!!!

    הגב לתגובה זו

  • 109.

    היצור הזה פשוט לא יאומן, מדהים רמת החוצפה והזילזול בעם שלם הפרץ הזה

    Human Being, 17/08/06 01:03

    הבן אדם פשוט הוציא לי את המילים מהפה, אין לי מה להוסיף.

    הגב לתגובה זו

  • 108.

    אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק

    שלומי, 17/08/06 00:42

    פרץ מקים ועדה? וכי הועדה שהוא מקים תוכל לומר שמי שהקים אותה הוא איך נאמר זאת בעדינות ..... מי שהראש זה לא החלק הכי חזק אצלו בגוף (גם הגוף לא משהו).

    בדיחה הפרץ הזה.... בדיחה עצובה

    הגב לתגובה זו

  • 107.

    קריאה לכל המילואימניקים

    שלום, 17/08/06 00:39

    התגבשו והקימו ועדה פרטית בלתי תלויה
    משלכם. בחרו אתם את חבריה כמשקל נגד לועדת הטיוח שתוצאותיה כבר ברורות
    יש מספיק אנשים מתאימים לתפקיד.

    הגב לתגובה זו

  • 106.

    צריך לשלוח את פרץ הביתה !!!!

    שבתאי, 17/08/06 00:36

    אסור שזאת תהיה הרמה לפני העימותים הצפויים מול סוריה ואיראן,שר בטחון ברמתו של פרץ מעמיד את ישראל בפני סכנה אסטרטגית.

    הגב לתגובה זו

    • פרץ הביתה ומיד

      עמית, 17/08/06 01:10

      האגו של העסקן הזה ימית אותנו.

      הגב לתגובה זו

  • 105.

    השפמנון מקים וועדה שתציל אותו ותפגע בצה''ל. השפמנון לא מתאים להיות

    אלכס לוין, 17/08/06 00:32

    מי שמקים וועדות כאלה ורצה להכפיש את צה''ל לא מתאים להיות שר בטחון.
    בואו נגרש את השפמנון ממשרד הבטחון.

    הגב לתגובה זו

  • 104.

    זו לא וועדת חקירה! - זו וועדת מריחה, ואת זה יש לנו בשפע!!! (ל''ת)

    וועדת מריחה!!, 17/08/06 00:30

    הגב לתגובה זו

  • 103.

    העם אשם - מי שהצביע לאולמרט ופרץ (ל''ת)

    לא צריך ועדה, 17/08/06 00:29

    הגב לתגובה זו

  • 102.

    ====== אין זמן לועדת חקירה =====

    סבר, 17/08/06 00:22

    עד שהועדה תתחיל לעבוד היא כבר תצטרך לחקור את הסיבוב הבא. הסכנה
    בשער. חוץ משריטות עמוקות לחיזבאללה
    לא קרה דבר. כרגיל ישראל תצא ללא הישגים מדיניים ממשיים עם הרתעה מופחתת ממה שהיה קודם ועם תיאבון וביטחון עצמי ערבי גדול יותר. מהר מהר
    לכוונן את התודעה למלחמת אוקטובר השניה. האויב ברוח גבית חזקה.
    ראו הוזהרתם !!!

    הגב לתגובה זו

    • נכון מאד, אתה צודק!! (ל''ת)

      תהיה מלחמה, 17/08/06 00:44

      הגב לתגובה זו

  • 101.

    מחיר הבורות

    שננדואה, 17/08/06 00:21

    עם בור ומושחת מביא עליו שלטון לא כל כך בור אך בהחלט מושחת. על מה הבכי אם כך הם פני הדברים?

    הגב לתגובה זו

  • 100.

    שימו לב איך שהתקשורת שותקת,,,בפשע כזה (ל''ת)

    יהודה, 17/08/06 00:15

    הגב לתגובה זו

  • 99.

    אני מודה שפרס צדיק שהכיר את בהמתו פרץ,וברח מהעבודה (ל''ת)

    פוטיפר שר צבא, 17/08/06 00:08

    הגב לתגובה זו

  • 98.

    פרץ תמכתי בך עד כה. עכשיו הגזמת....!!! (ל''ת)

    איל, 17/08/06 00:06

    הגב לתגובה זו

  • 97.

    פרף תמכתי בך עד כה. עכשיו הגזמת....!!! (ל''ת)

    איל, 17/08/06 00:05

    הגב לתגובה זו

  • 96.

    איך מסוגל ליפקין לקבל על עצמו בידיעה שהוא יעץ לפרץ,תתבייש (ל''ת)

    נהג הטנק מיל., 17/08/06 00:05

    הגב לתגובה זו

    • הוא קיבל על עצמו מפני שהוא מושחת ורמאי כרוני (ל''ת)

      טורונטו, 17/08/06 03:09

      הגב לתגובה זו

  • 95.

    רודפי ''הצדק'' מהעבודה,,אל תתנו לפרץ להתחמק מחקירה, הפטרו ממנו (ל''ת)

    בוחר עבודה ותיק, 17/08/06 00:02

    הגב לתגובה זו

  • 94.

    מדוע ב''עבודה'' שותקים,זרקו את פרץ,הפילו את הממשלה עשו משהו,,, (ל''ת)

    בחרתי עבודה חבל, 17/08/06 00:00

    הגב לתגובה זו

  • 93.

    מה לזהבה גלאון ולנושא הזה?

    דן, 16/08/06 23:58

    וועדת החקירה מיועדת למצוא כשלים כדי שבפעם הבאה צה''ל ינצח

    הגב לתגובה זו

  • 92.

    ממתי חוקר השודד את פשעיו,,?ואולמרט שותק, מזוז שותק, שר המשפטים שותק (ל''ת)

    פרץ גרוע מאולמר, 16/08/06 23:58

    הגב לתגובה זו

  • 91.

    פרץ, זו לא ועדת בדיקה, זו ועדת מריחה. כדאי לקרוא

    משה, 16/08/06 23:57

    פרץ, לא יעזרו לך אוצרות רשע.
    פרץ, אולי כבר שכחת, שבמחדל זה, נהרגו עשרות חיילים ואזרחים, ואתה משחק בתרגילים קטנים ומלוכלכים.
    אם אין לך מה להסתיר, הקם ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה בראשות שופט, שתחקור את האמת.
    פרץ, זכור ואל תשכח, אתה שלחת חיילים לחזית, ולא לעבודה בהסתדרות.
    פרץ, במלחמה זו השארת יתומים ואלמנות, ואבות בוכים ואימהות מקוננות, על בנים שנפלו בעשרות.
    פרץ, בעזות פנים ובחוצפה גדולה, אתה מקים ועדת מריחה ולא ועדת חקירה.
    פרץ, זכור את יום הדין, בו תצטרך לתת דין.

    הגב לתגובה זו

  • 90.

    ליפקין שחק והורוביץ - למה לכם להתלכלך (ל''ת)

    תגידו לא, 16/08/06 23:54

    הגב לתגובה זו

  • 89.

    ===== מדוע לא מפרסמים את תגובתי - ורק דעת הכתב בלבד ========

    אלברט לוי, 16/08/06 23:53

    עורץ נכבד ,
    כתבתי שצריך לחקור מי הכין את המלחמה ולא את מי שקיבל את התבשיל מוכן לפני זמן קצר
    בכתבה : ''לא ייתכן שפרץ ימנה הוועדה''
    לא פרסמו את תגובתי וממשיכים לפרסם רק דיעה אחת נגד שר הביטחון

    הגב לתגובה זו

    • Homeless agreing with you things were dropped on pares laps (ל''ת)

      homeless, 17/08/06 00:18

      הגב לתגובה זו

  • 88.

    לכבוד רה''מ

    עמיר פרץ, 16/08/06 23:49

    לכבוד רה''מ

    נכבדי,
    הנדון: התפטרות
    עקב הכישלון הצורב של צה''ל ומערכת הבטחון במלחמה האחרונה (הפעם הראשונה בה מדינת ישראל מובסת במערכה צבאית), הריני להכיר בכך שאין בידי את הכלים לנהל את מערכת הבטחון. כאדם עלי להכיר במגבלותיי, אינני מתאים לתפקיד זה בעת הזו. על כן הריני להודיעך על התפטרותי מתפקידי כשר הבטחון.
    במאמר מוסגר עלי לציין שאני לא היחיד שאינו מתאים לשרת בתפקיד בו אני נמצא והמלצתי היא, למען עם ישראל, שתגיע למסקנה דומה לשלי גם כן. בטחונו של עם ישראל חשוב יותר מהקריירה של שנינו.

    בכבוד רב,
    עמיר פרץ
    שר הבטחון

    הגב לתגובה זו

  • 87.

    הבא בתור: אולמרט ימנה ועדה בראשות הירשזון ובראון, אולי עם דן מרגלית (ל''ת)

    עקור, 16/08/06 23:45

    הגב לתגובה זו

  • 86.

    שר הכישלון דואג ששום פירור לא ידבק לשפם שלו !! (ל''ת)

    צנחן במיל, 16/08/06 23:42

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    למה שלא נמסור את פרץ תמורת החטופים? (ל''ת)

    אלריק, 16/08/06 23:41

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    הקמת ועדת חקירה ממלכתית בדחיפות

    גבי, 16/08/06 23:36

    רבותי צריך לקום ולהתעורר כל העם כגוף אחד ולא להרפות עד שתוקם ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק כיצד קרה שמצאנו את עצמנו במלחמה שמטרות רבות ומכובדות היו לה ובין השאר להחזיר את כושר ההרתעה של צהל.
    בתום הלחימה מצאנו את עצמנו עם הזנב בין הרגלים ונאחזים בהחלטות האו''ם כקרש הצלה על מנת לצאת מהמלחמה שהדרג המדיני + הרמטכ''ל גררו אותנו אליה, אחד מתוצאות המלחמה הינו שחיקה בכושר ההרתעה של צה''ל ותופי המלחמה החלו לתופף בסוריה ובאירן.

    לעומת זאת הספינים אצלנו חוגגים ובמקום שאין מנהיגות הספינים חוגגים-מה קרה לנו?

    מעם דגול עם מנהיגים דגולים שהקימו את המדינה והובילו אותה להישגים כבירים ולפסגות, הגיענו לשפל ושבר ללא מנהיגות ועם ספנים תקשורתיים החל בדרג המדיני וכלה בדרג הצבאי הבכיר.
    אין ספק רבותי למי שנתנה הסמכות יש לו גם אחריות ועל כן יש להקים ועדת חקירה ממלכתית בהקדם שתבדוק את כל המעורבים בנושא ותמצא את האחרים לכשל המערכתי שנחסף בפיננו החל בתהליך קבלה ההחלטה לצאת למלחמה, להצגת התרחישים השונים של המלחמה, הצגה ואישור תוכניות למבצע , הכנת תוכניות גיבוי, מודיעין, נושא ההסברה, הטיפול בעורף, מוכנות הצבא, ניהול המלחמה, קבלת ההחלטות בזמן המלחמה.

    רבותי באם חפצים חיים אנו אסור לנו לוותר על הקמת ועדת חקירה ממלכתית עם שיניים שתוציא מסקנות לגבי כל בעלי הסמכות שאחראים לכשלון ותוציא לאור כיצד מתקבלות החלטות הרות גורל במדינת ישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    שחק - מנחקר לחוקר

    אביעד הירושלמי, 16/08/06 23:35

    איך ייתכן שמי שהיה רמטכ''ל בשנים הקשות בלבנון, והיה אחד מהשרים בממשלת ברק שיצאה מלבנון, חוקר את הכישלון של 'מלחמת הצפון'..??
    תמהני!!
    ואם מישהו יכול להחכים ואתי - אולי אלי הורביץ יודי להרוויח כסף והרבה, אבל מה הוא מבין בביטחון ובצה''ל?!
    או שאולי זה בגלל שהוא מקורב למפלגת העבודה וישמור על הבכירים שלה מפני החלטות לא נעימות...?

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    בודינגר בועדה ?! שכחו את כישלונותיו

    מוטי, 16/08/06 23:34

    הוא היה מח''א בנסיון האוירי הקודם לנצח את החיזבאללה בענבי זעם וכמו חלוץ לא השיג דבר.
    הוא גם סיבח את משרד הבטחון ב''תיווך'' הכושל שלו בפרשת המזל''טים וגרם לכך שקובי תורן יפוטר מתפקיד מנכ''ל משהב''ט.
    הועדה הזו היא הזמנות בשבילו לשמור על התחת של כמה קצינים שהוא יצטרך אותם אחר כך בעסקים.

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    אפס עם שפם!

    דורי א, 16/08/06 23:31

    לא יאומן!
    ראש הפאשלונרים מנסה למנות ועדת כסת''ח.
    הוא יודע שהוא כנראה יצטרך לשלם מחיר אישי אם תקום ועדת חקירה רצינית.
    פרץ! אתה אפס מאופס, אין לך שום מושג בענייני ביטחון. עדיף שתסיק את המסקנות ותעוף לנו מהעיניים!

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    שיא החוצפה

    gadi, 16/08/06 23:26

    הבנאדם לא שם קצוץ על אף אחד.
    העם מטומטם, אז שהעם ישלם!
    אלו המנהיגים שבחרנו

    הגב לתגובה זו

    • העם לא מטומטם. אנחנו נותנים כבוד לחיילנו שעודם בלבנון

      הציבור מבועת, 17/08/06 09:43

      בשוב אחרון חיילנו מלבנון תוקם הפגנה ענקית בכיכר רבין וכל עם ישראל יבוא ויכריע את מארגן ההפגנות מול עלה התאנה שמנסה לשים על מערומיו.
      פה מדובר על מלחמה על עצם קיומנו.

      הגב לתגובה זו

  • 79.

    למה התקשורת שותקת? כי אולמרט

    מה קורה לתקשורת, 16/08/06 23:25

    משוחד לתקשורת יחד אם פרץ.

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    חוג

    נחום, 16/08/06 23:24

    אחרי החוג לאנגלית תתחיל עם דידלומטיה פה לא הסתדרות!

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    ====== מי הכין את המלחמה הזאת כך ?==========

    אלברט לוי, 16/08/06 23:22

    מי הוציא את צה''ל מלבנון ?
    מי נתן במשך 6 שנים לחיזבאללה לצבור נשק ?
    מי לא אסף מודיעין על החזבאללה ?
    מי קיצץ את תקציבי הבטחון ?
    מי לא רכש את הציוד הדרוש לנו ?
    מי לא אימן את המילואים ?
    מכל השאלות הנ''ל , זה לא היה עמיר פרץ שנכנס לתפקיד לפני זמן קצר

    הגב לתגובה זו

    • מס' 77 - אולמרט ופרץ אשמים מאד- בפנים:

      הנביא עמוס, 17/08/06 00:18

      אשמתם היא שלא הסתכלו במה שיש להם לפני שקפצו ונתנו הוראה לפעול.
      הקודמים הוציאו את הכדורים מהאקדח, אבל אולמרט ופרץ לקחו אותנו למקום מסוכן בלי לבדוק את
      הנשק. ההפקרות היא של הממשלה
      הזו לא פחות, ואולי יותר.
      שישלמו. העם כבר שילם מספיק.

      הגב לתגובה זו

    • עצם היותו שר,זו הוכחה מדעית מדוייקת,שמיתפוררת לנו האשליה,שאנו עם...

      בכר גורדיס, 17/08/06 01:10

      ולא סתם עדר עילג.

      הגב לתגובה זו

    • מי בגד בצד''ל ומצפה שיהיה לנו מודיעין טוב בלבנון?? (ל''ת)

      תם, 17/08/06 02:03

      הגב לתגובה זו

  • 76.

    ועדת בדיקה נועדה למצוא ליקויים כדי לתקן ולשפר

    צביקה, 16/08/06 23:21

    זו ועדה מיקצועית טכנית !
    ועדת חקירה הקונוטציה שלילית היא לא מחפשת את הליקויים ומציעה פתרונות, אלא מחפשת אשמים.
    ועדת חקירה יכולה להעזר בחומר של ועדת בדיקה שהיא ועדה מקצועית.
    אך מאחר ובעמינו אנו יושבים אין ולא היתה ועדת חקירה אחת שהיו לה תוצאות קונסטרוקטיביות . רק עם הכנסת תסכים לועדה ממלכתית בראשות השופט העליון ברק ותתחייב מראש לבצע ! כל דרישה של הועדה כולל פיטורי חכ''ים והעמדתם לדין המאמץ כדאי.

    הגב לתגובה זו

    • אני מסכים עם עקרונית. רוצה תשובות לשאלות הבאות:

      אמירי, 20/08/06 16:38

      לחמתי ביום כיפור כקצין שריון.
      אני זוכר הרבה פשלות אבל לא כל כך הרבה ברמה הטקטית.
      ניכנסנו למלחמה בהפתעה גמורה והציוד בימחים היה במצב עלוב.
      למרות זאת התבצעו מהלכי לחימה שילמדו עוד שנים רבות.
      לעומת זאת במלחמה בלבנון ראינו את צה''ל ומפקדיו פועלים באופן תמוה ביותר.
      מכיוון ששני בני משרתים ביחידות קרביות כלוחמים ואני רוצה תשובות לכמה שאלות לפני שמתחיל הסיבוב השני.

      1. האם הקצונה הגבוהה של צה''ל שכחה את יתרונותיו של קרב ההתקדמות?
      (או שמא לא ידעה אותם? אולי היא אינה מכירה כלל את עקרונותיו?) האם היא ערה לכך שקרב זה נחשב לפחות מסוכן עבור הכח התוקף?
      2. מה ההגיון שעומד מאחורי ההחלטה להלחם בגרילה מחופר ומוסתר ע''י שליחת צוותים קטנים לאיזורים מיושבים וממולכדים כאשר יושב בהם אויב מאומן, מוכן, מבוצר וערני?
      3. מי עומד מאחורי התפיסה שכשקשה להתגבר על אויב בכפר מסוים יש לסגת ולנסות שנית למחרת, באותה שיטה, עם כח חדש אשר אינו מכיר את השטח אך לעומת זאת עומד להתקל באויב דרוך ומוכן שיודע כבר למי ומתי הוא מחכה.
      4. מדוע לא נוצל הכח הגדול שצה''ל גייס על מנת לבצע מספר רב של מאמצי התקפה מקבילים אשר בכל אחד מהם יש לצה''ל יתרון מספרי רב. זאת במקום לתת לאויב לבצע תיגבור כוחות בין גזרה לגזרה.
      5. למה החליטו לצמצם את אימוניו של כל צבא המילואים ללא ביצוע מיון פנימי (יחידות יותר מאומנות שיכולות להכנס ללחימה עם התארגנות מינימלית לעומת יחידות אחרות שיכנסו ללחימה לאחר ביצוע אימון מרוכז בן שבוע - שבועיים..)
      6. איך קרה שיחידות שאמורות להכנס ללחימה מיידית נשלחו להצטייד דווקא בימ''חים מרוקנים מציוד חיוני.
      7. האם יצא למפקדי צה''ל בסדיר ומילואים, מרמת מג''ד ומעלה, לבצע אימונים בקנה מידה מלא עם יחידותיהם? (כשכל החיילים רכובים על רכבים וחלק מהיחידות על כליהם היעודיים.) אם כן כמה אימונים כאלה ומתי בדיוק נעשו? כמה אימונים באש חיה וללא הדמיה?
      8. כשהתקבלה ההחלטה להטיל על חיל האויר את האחריות להצלחתו של צה''ל בהתמודדות הבאה האם נלקחה בחשבון האפשרות שצה''ל ידרש גם לתקוף ולהכנס לתוך שטח האויב (ע''פ אסטרטגיית ההגנה של מדינת ישראל ועקרונות הלחימה הבסיסיים של צה''ל)? ואם כן באיזה כוחות ואמצעים בדיוק הוא אמור לתקוף?
      9. בהנחה שהפיקוד העליון של צה''ל ידע שכוחות היבשה אינם מאומנים דיים האם הייתה תכנית אימון חפוז לכוחות אלה לקראת הכנסתם למלחמה ואם כן האם היא בוצעה?
      10. האם בוצע תרגול במתווה דומה במרחב פיקוד צפון זמן קצר לפני המלחמה ? במידה וכן מה היו תוצאותיו והאם הן נילקחו בחשבון בתהליך קבלת ההחלטות של הדרגים הצבאיים והדרג המדיני?
      11. בהנחה שבידי האויב יש רק טילי נ''ט ובורות יקוש ללחימה בשריון ועובדה זאת הייתה ידועה לאמ''ן מזמן, איזה הכנה בוצעה ברמה התורתית ובאימונים לקראת סוג לחימה זה? במידה ולא נעשתה הכנה כזאת מי קיבל את ההחלטה לוותר על כך?
      12. מדוע לא מופעלת הצנזורה הצבאית בכל מקרה שבו יש דיווחים על כוונותיו של צה''ל ועל סדר הכוחות שנמצא בכל אזור לחימה?
      13. מי היה אחראי לבחירה וחלוקתם של שיטחי הכינוס ליחידות ועל פי איזו אמות מידה הם ניבחרו?
      14. האם אמ''ן לקח בחשבון אפשרות של לחימה נגד החיזבאללה? אם כן מדוע לא היו אצל קציני המודיעין של יחידות המשנה תיקי מודיעין כולל תצ''אות מעודכנים של איזורי הלחימה?
      האם יתכן שצבא כל כך דגיטלי יכניס כוחות לשטח הלחימה ללא חלוקת גזרות אחריות וגזרות אש?
      15. האם לצירים העיקריים באיזור הלחימה היו מפקדים האחראים על התעבורה בהם? אם לא כיצד ניתן להעלות זאת על הדעת?

      הגב לתגובה זו

  • 75.

    ועדת בדיקה נועדה למצוא ליקויים כדי לתקן ולשפר

    צביקה, 16/08/06 23:20

    זו ועדה מיקצועית טכנית !
    ועדת חקירה הקונוטציה שלילית היא לא מחפשת את הליקויים ומציעה פתרונות, אלא מחפשת אשמים.
    ועדת חקירה יכולה להעזר בחומר של ועדת בדיקה שהיא ועדה מקצועית.
    אך מאחר ובעמינו אנו יושבים אין ולא היתה ועדת חקירה אחת שהיו לה תוצאות קונסטרוקטיביות . רק עם הכנסת תסכים לועדה ממלכתית בראשות השופט העליון ברק ותתחייב מראש לבצע ! כל דרישה של הועדה כולל פיטורי חכ''ים והעמדתם לדין המאמץ כדאי.

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    האיש והחלטתו ע ל ו ב י ם (ל''ת)

    אלף, 16/08/06 23:19

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    שימו לב לחברי הועדה!!!

    אני, 16/08/06 23:18

    הרצל בודינגר - מפקד חיל האויר לשעבר. יגן על חלוץ גם אם יצבעו לו את הבגדים בירוק.

    אמנון ליפקים שחק - שמאלני עם דיפלומה, חבר בקליקה של שלי יחימוביץ וכרמלה מנשה דרך אשתו שעובדת ברדיו וקידמה את מועמדותו האבסורדית (מישהו זוכר?) לראשות הממשלה. יצדיק בכל מחיר את הנסיגה מלבנון אפילו אם יגיעו טילים עד שארם א-שייח.

    האמת את השלושה האחרים אני לא מכיר ואפילו נניח שהם אנשים טובים וישרים, בסופו של דבר פרץ מינה אותם.

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    שלי!!! שלי זה רעיון טוב.אף אחד לא ירגיש. (ל''ת)

    שלי, 16/08/06 23:17

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    פרה קדושה חדשה ''ועדת חקירה ממלכתית'' כמו זאת שטייח רצח רבין (ל''ת)

    דולפין מרושע, 16/08/06 23:12

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    לצאת לרחובות ולהוציא אותו מחיינו -פרץ לך הביתה (ל''ת)

    לא ניתן לך, 16/08/06 23:12

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    את פרץ אין לחקור - הוא מושלם.

    מוטקה הדר, 16/08/06 23:11

    אולי לא התרגלנו לרעיון אבל האיש נותר יו''ר ההסתדרות בנשמתו. הוועדה נועדה להלל לשבח לפאר ולרומם את שאהבה נפשינו. יו''ר
    הסתדרותינו, החכם והנבון מכל החבר
    עמיר פרץ.
    לא במקרה נבחר שחק לתפקיד - יד
    רוחצת יד יעבוד גם כאן ואז שחק
    ייתמם ''את זה לא בקשו שנבדוק''. ופרץ
    לא רק ייצא נקי אלא אפילו מורם מעם.
    אתם תראו שיומיום יקבלו חברי הוועדה מופלטה על מנת להכניסם
    לאווירה של רפובליקת מופלטות.

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    פרץ בדוק את 59

    מ כהן, 16/08/06 23:09

    הרעיון של 59 פשוט נפלא

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    מי שגידל אתרוגים בל יתלונן על טעם מר בפה (ל''ת)

    כתום, 16/08/06 23:08

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    קומבינות כאלה תעשה בהסתדרות המושחתת

    ערן, 16/08/06 23:07

    אחרי שתחזור לשם

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    הוא לא הפנים שהוא כבר לא בהסתדרות (ל''ת)

    עמי, 16/08/06 23:07

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    פרץ זה לא הסתדרות חבר מביא חבר !!!

    rakel7, 16/08/06 23:06

    דיי תפנים אתה וחבירייך הולכים הביתה ,מה חשבתה שצבא זה הסתדרות ?מה חשבתה שצבא עושה שביתות?אתה לא מתאים להיות החייל מספר אחד של ישראל ,ואנחנו נחליט מי יקים וועדת חקירה על הפשעים שלכם במחמלה הזאת!!!
    רחלי

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    רק וועדה ממלכתית - נצא לרחובות!!!

    אירנה פ, 16/08/06 23:04

    מצטרפת לקריאה לכול העיתונאים, אל תנוחו, עד שתהיה וועדת חקירה ממלכתית. אנחנו לא מדינת בננות, ואנחנו לא הסתדרות. אני רק חושבת מה היה קורה אם בעל השפם היה באופוציזיה ובצד השני כל אדם אחר.
    היתה מלחמה בישראל!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    איפה העיתונות המוחה כשצריך אותה באמת??? (ל''ת)

    משה, 16/08/06 23:02

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    כנפית אולמרט&פרץ סכנה ברורה ומיידית לישראל (ל''ת)

    גבריאל, 16/08/06 22:58

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    וועדה ממלכתית בלבד!!!

    טרונשו ל., 16/08/06 22:56

    נצא לרחובות, עד שנדע את האמת!!!
    בעל השפם, מנוסה מאוד ברמאות, חושב שכול עם ישראל טיפש. אל תתנו לו.

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    פרץ צרף את תורגמן

    ביאליק תל אביב, 16/08/06 22:55

    פרץ למה אתה לא מצרף את רחל תורגמן .היא ישרה ענינית .ובעלת נסיוןרב. ולמה לא תכניס אישה לועדה. רחל בשקט יכולה לעבור בציבור כנציגת עובדים.

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    חקירה ממלכתית!!!

    פטר שליו, 16/08/06 22:54

    עתונאים - מדובר בעם שלכם. לא שלי לבד, אם אתם חשים חובה לחקור את המלחמה שגבתה מאיתנו כ- 200 הרוגים, צפון הרוס, כלכלה פצועה, חודש לחימה , וללא תוצאות של ממש מול החיזבלה - הילחמו!!! ואל תרפו, שלא נהיה מדינת בננות!!!!

    הגב לתגובה זו

    • ומי יחקור את התקשורת?

      טל מהצפון, 16/08/06 23:50

      ההתנהלות של התקשורת היתה מתחת לכל ביקורת בבקשה לקרוא את הטקסט הבא:

      '' חיילי צבא התקשורת, יוצאים לחזית ללא פחד,
      משסעים את מיקרופוניהם
      בביקורתיות בחיילים שיוצאים לקרב,
      מפקפקים ללא רחם בכל איגוף, בכל נסיגה.
      לא עוצרים עד הופעתו של הסדק הראשון בפניו צבועות של הגולנצ'יק.
      '' אתה יוצא לקרב בגאווה? תוקף השדרן.
      ''הא... מה זאת אומרת?''
      מהסס החייל ועיני הכתב בורקות באושר.

      הגב לתגובה זו

  • 57.

    הוא חושב שהוא בהסתדרות חבר מביא חבר -זה לא ילך אתה הולך הביתה (ל''ת)

    לא נוותר, 16/08/06 22:52

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    ועדת חקירה ממלכתית, נצא לרחובות!!!!

    אלכסנדר מ., 16/08/06 22:50

    אנחנו לא הסתדרות. ולא מדינת בננות.
    היתה מלחמה!, 200 צעירים מתו, הצפון נהרס, חודש מלחמה, ולא השגנו דבר. ובעל השפם לא רוצה וועדת חקירה ממלכתית?
    עתונאים - אתם מסכימים? מדובר בעם שלכם? לא בעם אחר.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    פרץ, הצבעתי לך גם בפריימריז וגם בבחירות, אבל אתה חייב ללכת - עכשיו! (ל''ת)

    מערכניק, 16/08/06 22:50

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    איזו בושה?! ומי יחקור את פרץ?! (ל''ת)

    שלמה, 16/08/06 22:48

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    במדינת הגמדים רעש מהומה...

    דמו, 16/08/06 22:47

    במדינת הגמדים רעש צלצולים
    החתול גנב דגים פותח בתשאולים
    את הפשע תחקור -ועדת מומחים
    חבריה הוא יבחור וילקק את השפמים





























    הגב לתגובה זו

  • 52.

    הרמאי חושב שאנחנו הסתדרות!!!!

    לארי ב., 16/08/06 22:47

    לכול העתונאים,
    שעתה היפה של הדמוקטיה בידכם, עליכם להילחם בבעל השפם, עד שתהיה וועדה ממלכתית לחקירה המלחמה.
    אנחנו לא הסתדרות. אל תתנון יד להפוך אותנו למדינת בננות.

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    חבר'ה, אל תרדו על פרץ !

    אנטוניו, 16/08/06 22:46

    אי אפשר לצפות מאדם עילג, חסר השכלה, נטול נסיון צבאי או מדיני שיצליח לנהל את הצבא בימי שגרה - וקל וחומר במלחמה קשה.

    עם טיעון כזה, כל ועדה תוציא אותו זכאי ובצדק.
    גם הצבא מס' 1 בעולם, יכול לטעון שעם שר בטחון כזה, אי אפשר לצפות ממנו לנצח במלחמה כלשהי (וזה נכון).

    הגב לתגובה זו

    • אני מסכים! האיש לא כשיר לעמוד בפני ועדת חקירה!

      דורי א., 16/08/06 23:33

      יפה מאוד.

      הגב לתגובה זו

  • 50.

    צריך לפטר את פרס על זה שהוא תכנן לרמות את עם ישראל

    פרץ תתחיל לארוז, 16/08/06 22:45

    עכשיו כבר לא יצא לו .
    אבל הוא תכנן !
    זה אדם מושחת ! לפטרו מייד

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    הערב ביקשתי מבני שיבדוק אם במשך היום פעלתי כשורה , (ל''ת)

    אבו יסמין, 16/08/06 22:44

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    נצא לרחובות, רק וועדה ממלכתית!!

    מיקו ד., 16/08/06 22:44

    לא ניתן לבעל השפם מנוחה עד שתקום ועדה ממלכתית לחקירת המלחמה.
    עיתונאים אתם מוזמנים להוביל, זו שעתכם היפה.

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    לא ניתן, רק ועדת חקירה ממלכתית

    אלון ש, 16/08/06 22:42

    לכול העתונאים,
    עליכם להילחם בבעל השפם, עד שתהיה וועדה ממלכתית לחקירה המלחמה. אנחנו לא הסתדרות, וחבל שהעניין יגיע שאזרחים ינהלו את המלחמה הזו.
    הרמאי מספר 1, חושב שהוא יכול להתל בנו כאילו אנחנו חברי הסתדרות!

    הגב לתגובה זו

    • אין גבול לאטימות

      נעמי נאמן, 17/08/06 09:23

      אולמרט ,פרץ וחלוץ.
      כל אחד מכם נכשל בתחומו וכולכם יחד הבאתם לשכול וכשלון. הסיקו את המסקנות והתפטרו.
      יש למנות וועדת חקירה בלתי תלויה אשר תחקור את הדרג הצבאי והפוליטי כאחד

      הגב לתגובה זו

  • 46.

    ד''ר חיסדאי לראש הועדה הוא לא שייך לאף צד וכן יש לו נסיון (ל''ת)

    חן, 16/08/06 22:41

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    עיתונאים - היגע שעתכם, חקירה ממלכתית

    יוסף ט., 16/08/06 22:41

    לכול העתונאים,
    עליכם להילחם בבעל השפם, עד שתהיה וועדה ממלכתית לחקירה המלחמה. אנחנו לא הסתדרות, וחבל שהעניין יגיע שאזרחים ינהלו את המלחמה הזו.
    הרמאי מספר 1, חושב שהוא יכול להתל בנו כאילו אנחנו חברי הסתדרות!

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    לבדוק קודם כל את אולמרט האתרוג

    רחל כהן, 16/08/06 22:41

    העיתונאים מתנפלים על הצבא כי זה נוח להם ולא נוגעים באתרוג שלהם - אולמרט. הוא מינה את פרץ לעמוד בראש הצבא. הוא לא טיפל באזרחים (ועדיין לא מטפל) והעיקר, לא מילא את תפקידו כשיכול היה להפסיק את המלחמה לאחר שבוע. 7 הנקודות של ממשלת לבנון טובות יותר מהחלטת האום שקיבלנו.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    מדינה מסריחה !!##!! מדינה מסריחה !!##!! מדינה מסריחה !!##!! (ל''ת)

    סדום ועמורה, 16/08/06 22:40

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    לפי מידע ממודיעיני,אולמרט ופרץ נראו לאחרונה.......כנסו זה עדיין לא

    הלום ''שם'', 16/08/06 22:39

    על כבש מטוס עם מעיל-קפונה,משקפי שמש,ומזוודה.כזאת כמו שתמיד ברכבת,קשורה בשרשרת,וג'יין הקמאן עובר מתא לתא עם אקדח שלוף. כזאת מינזוועדה.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    פאניקה פוליטית- שערוריה

    רון, 16/08/06 22:39

    שוב חאפ פוליטי .
    1. מחר יכולה להתחדש הלחימה . מה בוער להתחיל לבדוק היום?
    2. מי בצבא ובמשרד הביטחון פנוי היום לתהליכים מעמיקים של בדיקה ודיווח לועדה? כולם אמורים להיות עסוקים עדיין בשטח, ברענון ומילוי ימחים, עיסוק בתחקיר ראשוני ברמת היחידות, הפיקןד ומז''י וכו' וכו' וכו'.
    3. איזו ועדה רצינית יכולה לחקור ולהסיק מסקנות ב -3 שבועות?
    לא מתפלא על פרץ שבוער לו להציג ''אני מיניתי ועדה'', אבל מאד מתפלא על חברי הועדה שהסכימו להתמנות . דווקא חבר'ה רציניים בדרך כלל

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    שימו לב לתמונה - פרץ עושה לנו אצבע !!! (ל''ת)

    ירון, 16/08/06 22:33

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    שוב טיוח-יד רוחצת יד -שמור לי ואשמור לך

    מוריה, 16/08/06 22:30

    לא יתכן שפרץ ימנה מאנשיו לבדוק את המחדלים ,
    אין צורך בחקירה,
    הצרך המידי בהחלפת ההנהגה הכושלת והמבישה.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    כנפית אולמרט&פרץ סכנה ברורה ומיידית לישראל (ל''ת)

    בנגימין, 16/08/06 22:30

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    על ראש הגנב בוער הכישלון

    schlommi, 16/08/06 22:28

    ראשון הנכשלים כבר מנקה את כפיו. *יושב ראש ההסתדרות לשעבר* מינה ועדת חקירה, על מנת לדכא מלחתחילה טענות אי תפקוד וחוסר ידע ביטחוני בזמן המלחמה כלפיו. בזה הוא מושך את האש עליו, שלא תאחר לבוא. אם הוא חושב שהמהלך הזה יציל אותו, הוא טועה. העורבים הפוליטיקיים כבר מתעופפים סביבו להפוך את תהליך ההתנקות שלו ובצדק. לדעתי אין פוליטיקאי במדינת ישראל שהיה מתפקד גרוע יותר מפרץ בשעת מלחמה. בביטחה אפשר כבר לסכם, הקואליציה תשבר והממשלה תתפזר והבוחר במהרה יקבל אפשרות לתקן את טעות הבחירות האחרונות. אני מקווה שעד אז תרד אולי מהשמים אישיות מתאימה להנהיג את העם הקשה הזה ביד חזקה, בזרוע נטויה וחוכמה. החתום שלמה.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    שחק - אחראי על מחדל אוסלו

    דן, 16/08/06 22:28

    שחק היה רמטכ''ל בזמן הסכמי אוסלו, מעל בתפקידו בכך שהחליף את המדים בחליפות ובמקום להזהיר את ישראל מהסכנות בהסכם חשב כבר על הכסא בכנסת במפלגת המרכז.
    אחד האחראים הראשיים למחדלי אוסלו - יבדוק את מחדלי המלחמה ??

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    וועדת חקירה

    ס, 16/08/06 22:24

    כנראה שאולמרט ופרץ מרגישים שחרב מתקרבת לצוורם ומנסים ליתחמק מוועדת חקירה ממלכתית

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    לא לטיוח

    מנחם, 16/08/06 22:23

    לא פרץ - הכלומניק ימנה ועדת חקירה לוובדוק את פשלנותו!!!
    תפסת את זה פרץ?
    קונספירציות שלך בהסתדרות עדיין אינן מכשיקרות אותך לשום תפקיד ממלכתיץ
    אף אחד לא הסמיך אותך לקבוע מי יבדוק את כלומיותך-טיפשותך-
    אתה מנותק מהמציאות!!!

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    ועדת חקירה ממלכתית עכשיו (ל''ת)

    סמי גולן, 16/08/06 22:18

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    ועדת חקירה ממלכתית ומייד!

    מתן אור, 16/08/06 22:17

    המחדלים המתפרסמים בכלי התקשורת הם רק קצה הקרחון של כלל המחדלים הצבאיים והמדיניים אשר ליוו את המלחמה הזו.
    יש לחקור זאת ומייד!!!!

    הגב לתגובה זו

    • אני אגיד לך בלי וועדה: ה'' ש''ג ''...! (ל''ת)

      אז למה כל, 16/08/06 22:25

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    ועדת כסת''ח (ל''ת)

    הראל, 16/08/06 22:15

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    למה סוהא ערפאת לא בועדה ?גזענים ! (ל''ת)

    ח''כ קסאם קסאם, 16/08/06 22:15

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    כל הכבוד ! לא לתת לפרץ ולאולמרט לחמוק מאחריות !!

    לא לברוח מאחריו, 16/08/06 22:14

    פרץ ואולמרט אתם ראש הנחש - אל תחפשו את ה - ש.ג.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    גם אני בועדה (ל''ת)

    אחלמה, 16/08/06 22:10

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    שימו לב לתנועת האצבעות שלו...no comment :)) (ל''ת)

    Yo, 16/08/06 22:09

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    פרץ מזדרז

    יצחק, 16/08/06 22:08

    פרץ מזדרז לפהי שיקימו ועדה ממלכתית
    יום לפני סיום המלחמה שחק הביע תמיכה על מהלכים של היום אחרון של המלחמה זה בלתי סביר למנות אותו לראש הועדה פרץ לא יכול להתחמק ככה פה זה לא הסתדרות

    הגב לתגובה זו

    • לפני שהפקט '' תיק שחק '' יפוג,יתפוגג,וכולם כבר יחפשו עוד פעם קרבן טרי (ל''ת)

      !!!, 16/08/06 22:31

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    נפוליאון - לא ניתן לזה לקרות -אתה גם בעסק. והביתה מהר (ל''ת)

    גם אתה בעסק, 16/08/06 22:05

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    הותר הדם

    עופר, 16/08/06 22:05

    אחרי הרדיפה אחר חלוץ (שלא צלחה), שכן התגובות הפליאו בשיבחו, ויצאו נגד התקשורת.
    כעת צריכה התקשורת להפנות את חיציה לבא בתור.
    ברור שכתבה מסוג זה מציתה אש וגופרית על שר הביטחון שחלקו במחדל עוד יחקר,
    אלא שקזת הדם הצפויה (כפי שמופיעה בתגובות) אמורה להדליק נורה אדומה לחריצת הדין הקולקטיבית הזו.
    התקשורת באה להגן על האשם האמיתי. שחייב לקחת אחריות ולפנות את כסאו, שכן הוא האחראי הישיר ל''נצחון''.
    זה שהתקשורת מגוננת עליו, זו לא מאהבתה לעומד בראש אלא שנאתה למי שעשוי להחליפו.

    הגב לתגובה זו

    • עופרה: הכניסי לראש פרץ גמור בעולם הפוליטיקה

      המתפכח, 17/08/06 14:22

      ואת מדמיינת אותו כראש ממשלה. אולי את היחידה שתתמכי בו, אם בכלל ישאר לו מקום בעבודה.

      ואני מתפקד של העבודה, בזכות חבר מקורב של פרץ ההסתדרות , שהזניח את עבודתו ע''מ לעבוד למען בחירתו של פרץ, בכל השלבים... על חטא זה לא אסלח לעצמי, שזנחתי את השכל הישר למען...

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    אילו רק היית אומר לא לתפקיד שר הבטחון (ל''ת)

    החיים היו הרבה, 16/08/06 22:00

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    אהוד ברח ויש לו סיבות טובות לזה שעשה מכה של מיליונים

    מהגז הפלסטיני, 16/08/06 21:57

    זמן קצר לאחר הנסיגה מלבנון, ישראל גילתה שאיראן החלה לשגר כמויות עצומות של רקטות ונשק אחר לחיזבאללה ולאמן את אנשיו. לאחר מכן התברר שגם סוריה מספקת רקטות כבדות לארגון.

    המידע הזה נפרש בפני ראשי הממשלות אהוד ברק ואריאל שרון, אבל הם החליטו שלא לפתוח במלחמת מנע. ברק, שניצח על הנסיגה מלבנון זמן קצר לפני כן, לא רצה להחזיר את צה''ל למדינה זו. בנוסף, ישראל נקלעה לאינתיפאדה קשה. שרון הבין היטב את המציאות המתהווה בלבנון ואת הסכנות שגלומות בה, אך העדיף להתרכז בזירה הפלשתינית ולא רצה לפתוח חזית שנייה.

    הגב לתגובה זו

    • בנוסף, ישראל נקלעה לאינתיפאדה קשה

      קסנדרה, 16/08/06 23:31

      שנגרמה עקב הבריחה מלבנון...

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    חחחח החתול והשמנת נפגשו בועדת החקירה

    ש.לוין, 16/08/06 21:57

    פרץ פה זה לא ההסתדרות כאן זה ליגה אחרת אתה בממשלה ואתה חשוף לגמרי השקיפות שלך ניראת עכורה אתה מתחיל לאבד גובה אולמארט מימין ובעבודה כבר מביאם לך את אהוד משמאל תיזהר!!!!!!!!!!
    מן הראוי הוא שתסלק מיד את החתול מועדת החקירה אחרת מישהו אחר יאכל בסוף את השמנת ואתה תחזור כלעומת שבאת.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    הותר הדם

    עופר, 16/08/06 21:56

    אחרי הרדיפה אחר חלוץ (שלא צלחה), שכן התגובות הפליאו בשיבחו, ויצאו נגד התקשורת.
    כעת צריכה התקשורת להפנות את חיציה לבא בתור.
    ברור שכתבה מסוג זה מציתה אש וגופרית על שר הביטחון שחלקו במחדל עוד יחקר,
    אלא שקזת הדם הצפויה (כפי שמופיעה בתגובות) אמורה להדליק נורה אדומה לחריצת הדין הקולקטיבית הזו.
    התקשורת באה להגן על האשם האמיתי. שחייב לקחת אחריות ולפנות את כסאו, שכן הוא האחראי הישיר ל''נצחון''.
    זה שהתקשורת מגוננת עליו, זו לא מאהבתה לעומד בראש אלא שנאתה למי שעשוי להחליפו.

    הגב לתגובה זו

    • אל תיתמם. פרץ רוצה להפיל כל התיק על צה''ל

      אזרח תמים, 17/08/06 09:46

      לא אתפלא אם אשמע שפרץ עמד מאחורי העליהום שעשו לרמטכ''ל.

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    רק לא לשקוע בועדת חקירה חבל על הזמן, צריך לעבוד עניינית

    אורן, 16/08/06 21:56

    אי אפשר לסבול עוד ועדת חקירה ממלכתית.
    אסור שכל ראשי הדרג הפוליטי והצבאי יתחילו להתהלך עם פרקליטים צמודים ובמקום להפיק את הלקחים ולעבוד למעןו המדינה הם יהיו עסוקים בעצמם ובהגנה על הוכחת חפותם.
    כולם חפים מפשע, ובלבד שיתחילו מיד בהפקת לקחים, בהקצאת משאבים נכונה, בהצטיידות נכונה, והפקת לקחים על הטיפול הלקוי בעורף, בציוד, במיגון, בכלים, ובמלאים. כמו גם חיזוק מערך המילואים... יש לנו מדינה לשמור עליה ולא לעסוק יום יום בשקרים ובעאלק ''תגליות'' של ועדת חקירה .. על מנת שזו תספק לנו איזה ראש לערוף. הגיע הזמן שהפוליטיקאים העלובים הקוראים לועדת חקירה ילמדו שחלק מהצתיבור רואה בכך הרס המדינה ... והרס הרצון לתקן באמת ..

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    עמיר פרץ הוא אחד החשודים!!

    חבר הסתדרות, 16/08/06 21:56

    כיצד הוא מעז להקים ועדת חקירה, מצית השביתות הזה, סר בטחון חסר כישורים והבנה??
    אולי שלי יחימוביץ יודעת...

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    חבל שיצירתיות המחשבה של פרץ,לא באה לבטוי במסגרת תפקידו... (ל''ת)

    כשר ביטחון, 16/08/06 21:50

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    ליפקין מינוי מפוקפק לחקירה.

    וועדת טיוח, 16/08/06 21:50

    זה יהיה טיוח. דיי לזלזל באינטליגנציה של הציבור. המצב מסוכן והציבור צריך לדרוש וועדה שבאמת תחקור אחרת אוי לנו. לשמוע מה שחיילים מספרים ולהצטמרר.

    הגב לתגובה זו

    • ליפקין שחק בחור טוב אך שחוק ומקורקע לבדיקה מהימנה. (ל''ת)

      קבירת האמת, 17/08/06 09:48

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    הפשלונר שחק יחקור את הפשלונר פרץ

    שרי, 16/08/06 21:49

    ומי יחקור את אולמרט?
    כנראה שהוא מתחבא
    ולא מוצאים אותו

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    לפקין יחקור את מחדליו?

    אזרח כועס, 16/08/06 21:46

    בא לנו האזרחים להקיא מפרץ ולפקין הזה.
    שלא יחשבו שאנו טמבלים המושחתים האלה לפקין יעץ במהלך כל המלחמה לפרץ וכך נראים התוצאות של המלחמה. אז מה יחקור לפקין את מחדליו?

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    פרץ אינטרסנט שטוף אמביציה

    אורלי, 16/08/06 21:45

    פרץ הוא אדם שפועל רק מתוך אמביציה אישית של עצמו ולמען הקריירה של עצמו.
    הוא, כיו''ר ההסתדרות השתלט על מפלגת העבודה על ידי מפקד של 20000 איש.
    מיד אח''כ הפיל ממשלת אחדות בראשות שרון ופרס - סתם בשביל האינטרסים האישיים שלו.
    הוא רץ לממשלת אחדות עם קדימה לאחר הכישלון שלו בבחירות כדי לקבל תפקיד בכיר ולהנציח את מעמדו הפוליטי הבכיר.
    לצערנו קיבל באופן שערורייתי את תפקיד שר הביטחון וגם כעת הוא מנסה לשרוד בתפקיד שהוא אינו מתאים לו - אבל, כאן הנזק למדינה גדול מדי - הוא צריך להתפטר או להיות מפוטר - מייד.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    בוגי יעלון לראשות הועדה. מקצועי וישר. (ל''ת)

    מאיר, 16/08/06 21:42

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    המינוי של פרץ לתפקיד שר הביטחון היה הימור מסוכן!הבן אדם פשוט חסר (ל''ת)

    יכולות רק עסקן, 16/08/06 21:42

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    ליפקין - שחק איפו היושר שלך תתבייש!!!!!! (ל''ת)

    אזרחית, 16/08/06 21:37

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    חזר לך פרץ עם אתה תפיל את העסק על הצבא נוציא הכל החוצה (ל''ת)

    פרץ הביתה, 16/08/06 21:36

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    שחק היה צמוד אליו בבחירות האחרונות ולכן הטיוח החל (ל''ת)

    הטיוח הגדול, 16/08/06 21:35

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    לא ניתן לשר הבטחון לחמוק מהאחריות למה שקרה במלחמה הזאת (ל''ת)

    מיד להתפטר, 16/08/06 21:34

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    פרץ הזריז רץ למקלט!!! (ל''ת)

    מתי, 16/08/06 21:32

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    אין להתחמק, ועדת חקירה מקיפה תקום ותערוף ראשים.

    אורן, 16/08/06 21:32

    פרץ יכול להודיע שהוא ממנה וועדות עד מחר.

    הפעם אין להתחמק מן הדין, גם התקשורת לא תעזור.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    נאפוליון משדרות פחחחחחחחחחחח (ל''ת)

    שיפ, 16/08/06 21:32

    הגב לתגובה זו

    • אמיר פרץ אביר השביתות משדרות המופגזת (ל''ת)

      בנגי, 16/08/06 23:00

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    יש לחקור גם את חבר הוועדה -אילן בירן

    רוני, 16/08/06 21:26

    הוא מנע פיתוח אמצעים כולל נגד המינהרות ונגד הקטיושות .
    עליו להתפטר מהוועדה .
    עליו להחקר ע''י הוועדה .

    הגב לתגובה זו

    • ממשלת חלם

      פושי, 17/08/06 09:24

      את מי שמו שר הבטחון? אחד שיודע לעשות שביתות ושקר את האנשים במסר חברתי. ראש ממשלה שיודע לעשות כסף .שאר החבורה סתם אנשים שבאו למצא מקלט ונחתו בקדימה. את כולם צריך לחקור ולשלוח אותם הביתה .

      הגב לתגובה זו

    • פרץ יחקור אותו ויצדיקו. הדדיות (ל''ת)

      בשם ההדדיות, 17/08/06 09:49

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    המשך כך, פרץ- אתה כורך את העניבה ר'ק חזק יותר סביב צוארך... (ל''ת)

    המטיף, 16/08/06 21:24

    הגב לתגובה זו

    • ועדה זו היא אשר תוביל לועדת חקירה ממלכתית

      ועדת כסת''ח, 17/08/06 09:53

      אכן פרץ הזדרז לשים עניבת חנק סביב צוארו , וטוב שכך.

      מי שמזלזל באדמירלים וגנרלים, הגורל מזמן לו בצורה הצינית ביותר את נחיצותם הקיומית - תרתי משמע.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    שלום עכשיו במשרד הבטחון ואתם שותקים (ל''ת)

    להעיף את המשופם, 16/08/06 21:19

    הגב לתגובה זו