• 57.

    לכל הבכיינים-המנצחת היא ישראל

    יורם, 14/08/06 17:10

    הכנו בהם ולמדנו למה עלינו להתכונן בעתיד.המלחמה הזאת היתה תרגיל .

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    היכן הבנים החטופים?

    אזרח, 14/08/06 11:51

    הפגנה הערב יום ב' בשעה 19:30 בכיכר רבין.


    ''תנו לצה''ל לנצח -לא להסכם הכניעה''


    הגב לתגובה זו

  • 55.

    חלוקה לא צודקת ופושעת

    הזועם, 14/08/06 09:34

    איני מבין איך יכול להיות שרוב חללי צהל מהיחידות הלוחמות הינם בני קיבוצים,ישובי ספר,וישובים דתיים.מישוב עלי לבד ומקבוץ בית השיטה לבד ישנם יותר חללי קרב מאשר כל תל אביב.
    משהו מאוד מסריח כאן,איני מאחל חלילה וחס להרוגים מתל אביב,אבל חייבת לקום ועדה שתבדוק את הנטל הבילתי צודק של אוכלוסית היחידות הקרביות.לא יתכן מצב בו אזור המאוכלס בשליש מהאוכלוסיה היהודית בישראל -מקריב רק 0.5% מהסך הכולל.ושוב אחזור ואומר-איני מאחל להרוגים מתל אביב חלילה,אני רק תוהה האם יש יד מכוונת מהדרגים העליונים שתרמה למצב זה .
    האם יש למישהו הסבר סביר לענין זה??

    הגב לתגובה זו

    • המשתמטים.. החינוך!

      מ, 14/08/06 10:21

      לא אדבר על ''המתים באוהלה של תורה''... שעדיין לא שמעתי את מטח הירי בהלוויותיהם..
      אבל כן נדבר על המתנדבים ליחידות הקרביות! נדבר עליהם ועל החינוך שהם מקבלים וקיבלו!
      אתה מתייחס להרוגים - הרשימה העצובה הזו פתאום חושפת בפנינו מי הם המשתתפים בקרבות. הם התנדבו בחייהם! והם ברובם לא גדלו בתל-אביב ודומיה.
      זה דורש ניעור רציני של החברה בארץ! של ההורים והמחנכים!
      ושלא תהיינה לנו רשימות כלל!

      הגב לתגובה זו

    • כן ההסבר הוא פשוט

      ברק, 14/08/06 10:53

      בלי הכללות. ואני מצדיע לכל החיילים הלוחמים ובוכה על כל גיבור שקיפח את חייו במלחמה הנוראה הזאת.
      אך רוב הכוח הטכנולוגי של הצבא בנוי מאוכלוסיה שמגיעה מהמעמד הבינוני/הגבוה ומאיזורים שיש להם יותר נגישות וכוון בחיים לתחומים הטכנולוגים. על כן חיילים אילו שעושים את תפקידם נאמנה בחילות הטכנוליוגיה וחילות המודיעין לא חשופים לסכנות של השדה הקרב.
      דרך אגב, יש מגמה כזו בכל הצבאות בעולם שהחיילים הלוחמים מגיעים מהשכבות היותר חלשות ואצל חלק מהם זו הדרך להפגין את היכולת וגם לקדם את עצמם בדירוג החברתי.

      הגב לתגובה זו

      • בנוסף

        ברק, 14/08/06 11:47

        אין ספק שהחינוך והמוטיבציה לאזרחות ולארץ ישראל הם באחוזים גבוהים יחסית לכמות האוכלוסיה בקרב חברי הקיבוצים, מושבים, התנחליות, וההתישבות האחרת(ועובדה, בגלל זה הם שם ולא בערים הגדולות) לעומת תושבי הערים הגדולות שחיים באטמוספרה שונה ומסתכלים על החיים אחרת.
        ועוד פעם בלי הכללות מפני שאני אישית מכיר לא מאט אנשים מאיזור המרכז שמשרתים החובה ובמילואים היחידות קרביות והם לא פחות ''מורעלים'' מהאחרים. וכנראה למרות המספרים החד משמעים יש גם קצת מזל (לפעמים)

        הגב לתגובה זו

      • אתה מקשקש בשכל - ביחידת מילואים שלי יש 75אחוז אקדמאים ו6 דוקטורים (ל''ת)

        דולפין מרושע, 14/08/06 11:53

        הגב לתגובה זו

        • קשה לדבר עם עובדות

          ברק, 14/08/06 12:17

          ההסבר שנתתי מגיע מתוך מחקרים של מערכת הביטחון. מדובר בעיקר על חיילי חובה משתי סיבות:
          1. אני בטוח שרוב האקדמאים ביחידתך רכשו את השכלתם אחרי השירות הצבאי.
          2. הדור הנוחכי עשה קפיצה טכנולוגית אדירה יחסית אלינו ה''זקנים'' ולא מדובר על הרבה שנים אחורה.
          חוץ מזה, למה אתה קורה לעצמך ''דולפין מרושע'' אין חיה כזאת ואתה גורם אוול לתדמית של החיה הנפלאה הזאת.

          הגב לתגובה זו

    • אני יש לי הסבר... כנס.

      משקיף, 14/08/06 11:44

      ברגע שתיחילו ליפול חיילים מת''א וגוש דן בשדה הקרב המחאה גם תגיע לשם. אנשים יצאו לרחובות והממשלה הפושעת תאלץ לקחת בחשבון את המחאה הזו..
      לכן הם מעדיפים שהחיילים המשתתפים בשדה הקרב יהיו מן הפריפריה.
      פשוט מאוד

      הגב לתגובה זו

    • הסבר פשוט

      קיבוצניק מת''א, 14/08/06 11:49

      בת''א חיים כמוני המוני צעירים שנולדו, גדלו ורשומים כתושבי הפריפריה.
      יחסית מעט משפחות עם ילדים חיות בת''א.

      הגב לתגובה זו

    • אולי תרדו כבר מהענין של תל אביב??

      חמציץ, 14/08/06 13:09

      היו 2 חיילים (סדיר ומילואים)הרוגים מת''א (ומן הסתם כמו שהקיבוצניק אמר, היו יותר, אבל הם לא רשומים כתושבי ת''א). לא היו יותר הרוגים מבאר שבע, ירושלים, חולון, בת ים, ראשון לציון, חדרה. מחיפה היו 4 הרוגים, מנתניה, מכבים-רעות וראשל''צ 3.

      בתל אביב גרים 370,000 תושבים, שמהווים 6.5% מהאוכלוסיה היהודית בישראל (למרות שנכללים בהם גם ערביי יפו, אבל מילא), לא שליש מתושבי המדינה.

      מה שנכון בדבריך הוא שאחוז ההרוגים מיישובים כפריים: מושבים, קיבוצים והתנחלויות (38%) גבוה בהרבה מאחוז התושבים בהם מכלל האוכלוסיה (8.6%). אבל זה לא קשור ספציפית לתל אביב.

      דרך אגב, אם כבר נגענו בסטטיסטיקה, למרות ה''התפארות'' של המתנחלים על תרומתם הגדולה למניין ההרוגים סך ההרוגים תושבי התנחלויות הוא 5 (4.4% מכלל ההרוגים, מעט יותר מאחוז התושבים מכלל אוכ' המדינה) לעומת 15 קיבוצניקים (13.3%), למרות שמספר תושבי הקיבוצים דומה למספר תושבי ההתנחלויות.

      כל ההתפסות לעניין הזה היא קטנונית ואני מצטער שאני בכלל מתעסק בזה, אבל העליהום הזה על תל אביב כבר ממש עולה על העצבים.

      אז בבקשה, מספיק. זה כואב גם ככה, בלי האשמות מטופשות.

      הגב לתגובה זו

  • 54.

    למה מרבית ההרוגים הם מההתיישבות והתנחלויות?

    למרות המיעוט בא, 14/08/06 08:10

    תושבי גוש דן מהווים חצי מהאוכלוסיה אבל כשצריכים לתרופ הם כאילו חיים במדינה אחרת. כן יש לוחמים עירוניים מחיפה, רחובות, נתניה והמון המון לוחמים מההתנחלויות ומהמושבים וקיבוצים. ואנשי גוש דן? אוכלי חינם

    הגב לתגובה זו

    • אל תנפח סתם את המספרים (ואל תתנפח סתם)

      חמציץ, 14/08/06 14:41

      ע''פי הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2004 גרו בגוש דן 1,176,000 תושבים שהיוו 17.1% מאוכלוסיית המדינה.

      אם תלך לפי הגדרה רחבה במיוחד ותכלול גם את מחוז מרכז (מחדרה עד גדרה) תקבל 2,789,000 תושבים שהיוו 40.6% מאוכלוסיית המדינה, אבל גם 32.4% מהנופלים הגיעו מאזור זה, כך שההפרש לא כל כך דרמטי.

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    איפה הבנים של אולמרט? (ל''ת)

    רוני, 14/08/06 06:50

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    תגובה 12 - חובה לקרוא ! חשוב ביותר !!! (ל''ת)

    תודה רועי, 14/08/06 06:40

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    ב2008 2 פצצות אטום בישראל -הנה אני להזהיר אותכם עדין לא מאוחר (ל''ת)

    מדיום שראתה, 14/08/06 01:40

    הגב לתגובה זו

    • תזחלי בחזרה למחילה ממנה יצאת (ל''ת)

      חגי, 14/08/06 02:53

      הגב לתגובה זו

  • 50.

    2 פגיעות ישירות בצהל בצפון-תצפיתנים ערבים לתשומת לב צהל (ל''ת)

    הנביא, 14/08/06 01:38

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    יש תצפיתנים ערבים שמדווחים לחיזבללה על תנועות צבא בצפון (ל''ת)

    הנביא, 14/08/06 01:35

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    חלוץ-אמרת לאילנה דיין שאתה אתיאיסט, כדאי שתתחיל להתפלל

    mec, 14/08/06 01:17

    מעל 70% מחייליך מגדירים עצמם מסורתיים! תעשה סקר ותמצא זאת.
    אז כדאי שתתחיל להתפלל, אולי זה יעזור .......

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    DREAM DREAM DREAM.......

    Hagit, 14/08/06 01:15

    You people dont understand. They have won. The devil has won. Believe me the son of the bitch knows what he is doing. Syria and Iran will supply him with more missiles in the mean time and he will send it to Israel. and when Israel will reply the world is going to call on us to stop the war crimes. Where is the kidnapped soliders? where are they? How could there be a seize fire without them? Why does Israel has to lose all the time?

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    אתר ''דבקה'' מרגל לטובת החיזבאללה

    אביגיל, 14/08/06 01:06

    באתר ''דבקה'' נכתב היום לקראת חצות (13.8) כדלקמן: --''המקורות הצבאיים שלנו מוסרים כי בתגובה להפגזת הטילים הכבדה ביותר במלחמה שחיזבאללה ביצע ביום א` על ישראל, 260 טילים מהם 8 טילים ארוכי טווח `חייבר 1`, והאפשרות כי טילים יגיעו בלילה לתל-אביב ומרכז הארץ, מתכונן חיל האוויר לערוך ביום ב` בבוקר את ההפצצה הכבדה ביותר שלו על ביירות ועל ערים אחרות בלבנון שם ישנה נוכחות של חיזבאללה''- -מה זה אם לא ריגול וחבלה?

    הגב לתגובה זו

    • הלו אביגייל מראש העין שמי גיימס

      007, 14/08/06 05:45

      בא לך לשבת על בירכי וללעוס מצמח הגת?

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    ליישר את השטח-זה המוסר היהודי האמיתי

    יגאל כהן, 14/08/06 00:56

    כל המרחם על האכזריים סופו שמתאכזר על הרחמנים בני עמו

    הגב לתגובה זו

    • אתה פשוט צודק!!

      fg, 14/08/06 04:03

      אני בעד!!!

      הגב לתגובה זו

    • כמו תמיד הגיבורים הגדולים מסתתרים בבית (ל''ת)

      טובה, 14/08/06 10:36

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    אל תתיאש חמש חמש

    רמני, 14/08/06 00:03

    אמור מה יש חמש חמש

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    זה מה שקורה שכל התקציב הולך לחיל האוויר (ל''ת)

    ושוכחים את, 13/08/06 23:58

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    שכל את בנו והיום את נכדו

    לא צפונבוני, 13/08/06 23:51

    משפחה גלילת וותיקה ושורשית אשר שכלה את בנה בקרב הגבורה בבופור, שכלה היום בן משפחה נוסף, לבנון הורגת שני דורות באותה משפחה, הלב נקרע ואין ניחומים

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    ההתנתקות הרסה לנו את המדינה

    עמרי, 13/08/06 23:45

    ההתנתקות הרסה לנו את המדינה

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    חבל שאתם לא מציינים מה עשו החיילים וכמה חיסלו.לכבודם. (ל''ת)

    תיקשורת שערוריה, 13/08/06 23:28

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    שמאל/ימין - בנתינה על הארץ לא נבדלים. רק החרדים משתמטים. (ל''ת)

    הדר בית''ר, 13/08/06 23:20

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    אז עכשיו אתם נזכרים לילל. 18 שנים של הסתבכות בבוץ הכיבוש בלבנון ...

    בילאל, 13/08/06 23:17

    לא הועילו מאומה. כווווווולכם כמעט.. תמכתם במלחמה כשפרצה ולא יצאתם לרחובות בקריאה להפסיק את ההרג משני הצדדים.
    את ההשיגים שישראל השיגה בהחלטת האו''מ יכלה גם להשיג ביומיים הראשונים של ''הלחימה'' ליתר דיוק הפשעים שהיא חוללה בלבנון..
    שלא נדבר על זה שיכלה לחסוך את זה מהיסוד כששנים לאחר הנסיגה מדרום לבנון לא נכנסה למשא ומתן והמשיכה להחזיק באסירים הלבנונים וחוות שבעה ואטמה את האוזניים מהאיומים החוזרים של נסראללה שהוא יחטוף חילים בכדי להחזירם תמורת שחרור האסירים הלבנונים וחוות שבעה.

    לאחר עשרות הרוגים בצד הישראלי הן חיילים והן אזרחים.

    לאחר כ- 1300 אזרחים לבנונים הרוגים מרביתם ילדים ונשים. וכמיליון פליטים והריסת מרבית התשתיות האזרחיות בלבנון.

    לאחר השתבשות חייהם של כמיליון וחצי אזרחים בצפון וישיבתם במקלטים בפחד, רעב וחום.

    לאחר שבתי עסק הוחרבו קרסו והכלכלה הישראלית בכללותה ניזוקה.

    לאחר שגדלתם עוד דור שידע איך לשנוא את היהודים בצד הערבי וגם בעולם.
    (מקווה שזה לא מה שישראל רוצה ).

    מה ישראל השיגה?

    איפה הייתם?

    אזרחי ישראל היהודים אל לכם לחשוב שאתם נקיי קפיים. אתם אשמים בדיוק כמו המנהיגות, הצבא והעיתונות המגוייסת שלכם ששתקה שתיקה מחפירה בתחילת המתקפה ואף הפכה לנערת עידוד.

    אז תמשיכו לילל ולתרץ את הטיפשות שלכם ושל המנהיגות שלכם בזה שכוווווווווולם שונאים אותנו.
    בסכנת קיום.
    ומלחמות אין ברירה שנכפות על ישראל.

    הגב לתגובה זו

    • עזוב אותם ! עם מי אתה מדבר? בחיים הם לא ישתכנעו ! (ל''ת)

      חסן, 14/08/06 09:09

      הגב לתגובה זו

      • להפך, אותי אישית זה כמעט שכנע. חשוב להשמיע דעות אחרות גם בזמן מלחמה (ל''ת)

        אורן, 14/08/06 09:42

        הגב לתגובה זו

    • ולמה אתם (הערבים) לא יצאתם לרחובות ?? (ל''ת)

      אילן, 14/08/06 09:11

      הגב לתגובה זו

    • צודק. כל מילה בסלע. (ל''ת)

      חיים, 14/08/06 10:03

      הגב לתגובה זו

    • דיי להתפלפלות הזו ושבו בשקט או שנעיף אותכם מהארץ (ל''ת)

      רונית, 14/08/06 10:06

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    צאו כבר מלבנון. צאו מלבנון. (ל''ת)

    צאו מלבנון, 13/08/06 23:09

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    עיתונאים המציאו אולמרט . לשלוח עיתונאים לחזית בלבנון (ל''ת)

    אמיר, 13/08/06 23:07

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    בחיזבלה יודעים על ניצול הצלחה.

    חייל וותיק, 13/08/06 23:05

    יש לצפות לכן, שבאמתלה זו או אחרת. יתחדשו פעולות האיבה בעצמה שלא ראינו עד כה. הפגזת הגליל רק מתגברת ומיום ליום נופלים יותר חיילים. קפלינסקי וגנץ קחו את העניינים ברצינות הכי גמורה, זו מלחמת קיום. הפסיקו לחכות לאישור של ההדיוט אולמרט אם לקחת את הקיטבג ותכנסו בלבנונים עם כל מה שיש: נפל''מים, להביורים ופצצות 4 טון.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    הפסקת אש כרגע - התפוררות הריבונות הישראלית במז''הת, לצערנו (ל''ת)

    בוני, 13/08/06 22:54

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    אולמרט לדין

    מוקי, 13/08/06 22:42

    איפה תמונות החטופים שעליהם דיברת בכנסת??
    הכל דיבורים קלאם פאדי.
    מתקפלים בלא כלום.

    הגב לתגובה זו

    • איזה דין הטמבל לא כשיר בכלל (ל''ת)

      מדחק יוסף, 14/08/06 00:03

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    אולמרט הרסת את המדינה (ל''ת)

    אביעד, 13/08/06 22:38

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    ושבו בנ ים לגבולם

    אזרח, 13/08/06 22:32

    הפגנה מחר יום ב' בשעה 19:30 בכיכר רבין ''תנו לצה''ל לנצח - לא להסכם הכניעה''. לא להפסיק המלחמה עד שישובו החטופים.

    הגב לתגובה זו

    • תנו לנאסראללה לנצח. (ל''ת)

      אחמד, 14/08/06 00:06

      הגב לתגובה זו

    • ההפגנה הערב! כיכר רבין 19.30 (ל''ת)

      חי, 14/08/06 11:45

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    לצערי המלך הוא ערום

    Avi Ecuador, 13/08/06 22:24

    והדרך היחידה של האידיוט לנסות לצאת מהבוץ זה להוכיח שהאידיוטיות שלו מוצדקת.
    הוא מברבר צבא ועם שמתבוסס בדמו.
    יש להעיף את האידיוט וחבר הלצנים בממשלה מהשלטון אם העם שואף חיים ועדיף שיתפתרו ויצאו בהמשך הפוליטיקאים מהצבא, עדיף להכריז על תבוסה כבר מאשר להיות אחרי אידיוט.
    חבורת אידיוטים ושר שביטות שמוליך צבא.

    הגב לתגובה זו

    • השמאל לא יתן להם להתפטר.

      האמת, 13/08/06 23:07

      שכחת שצריכים לעשות התכנסות ?

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    הפגנה מחר יום ב' בשעה 19:30 בכיכר רבין

    אזרח, 13/08/06 22:16

    הפגנה מחר יום ב' בשעה 19:30 בכיכר רבין ''תנו לצה''ל לנצח - לא להסכם הכניעה''

    הגב לתגובה זו

    • אין שום ערך למלחמה הזאת עם אולמרט והשמאל

      Avi Ecuador, 13/08/06 22:51

      בכלל לא בכיוון, אין מטרה ולא יהיו שום השגים.
      עדיף לעצור את צה''ל, לקפל את הזנב לסלק מהשלטון את ממשל האידיוטים ומהצבא את הפוליטיקאים שהכניס שרון, להתארגן וללכת למלחמה שבאה בכל מקרה והיא הרבה יותר גדולה.
      המערב הוריד חבל הצלה לישראל, היא לא יכולה לנצח עם המנטליות שלה והיא גם לא בכיוון ובדרך והקורבנות וההרס בחזית, סליחה, בעורף אין להם שום ערך מעשי לעתידה של ישראל חוץ מההתנערות מתורת האידיוטים ומאיידס שחדר בעם וקוראים לו שמאל.

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    מדוע לא מדווחים על הסורים???

    NY, 13/08/06 22:13

    דיווחים בתקשורת הזרה טוענים שישנם תנועות צבא סוריות לאורך הגבול ברמת הגולן הכוללת טנקים, מערכות אנטי טנקיות, וסילוק מוקשים מהגבול.
    היכן התקשורת? היכן???

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    תקציב לחיל אויר - כמה עצוב

    דורית, 13/08/06 22:13

    מובן השריון והחיר ופיקוד העורף מוזנח ללא תקציבים כי הכל הולך לחיל אויר.. רמטכל ''כחול'' וצבא כחול...
    אבל אי אפשר לנצח מערכות מהאויר... אז זה מה שקורה, לא משקיעים הגנת ה'' מעטפת '' לטנקים כי חבל על הכסף בעוד שבחיל אויר תקציב האוכל מרקיע שחקים תרתי משמע..
    נאוטילוס לא מבצעי כי לא צריך הרי חייל אויר ''יטפל'' בהכל..
    '' אכזריות'' כלי מצוקמק כי זה מה שיש לגולני.. כי הוא לא חיל אויר.. תקציב עלוב של רגלים ושריון מול תקציב מנופח ולא סביר של ה''טובים'' לטיס .. ואת התוצאות רואים עכשיו.. אולי מישהו יתעורר.. כי יש בצבא הזה גם חיילים בצבע ירוק ששוים לא פחות מהכחולים...

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    לערבי המתגאה.לצערי אתה צודק.וכמה חבל. (ל''ת)

    שמשון, 13/08/06 22:11

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    מלחמה=מוות שלום=חיים (ל''ת)

    שלום, 13/08/06 22:10

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    הפגנה מחר יום ב' בשעה 19:30 בכיכר רבין

    אזרח, 13/08/06 22:05

    הפגנה מחר יום ב' בשעה 19:30 בכיכר רבין ''תנו לצה''ל לנצח - לא להסכם הכניעה''

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    שוב תודה לאהוד ברח ול-4 אמהות ! (ל''ת)

    עם ישראל, 13/08/06 21:59

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    ל 2 הערבי המתגאה

    יגאל, 13/08/06 21:52

    בשקרים שלו, זה אתה, כי אני יודיע כל מי שמתגאה במה שהוא הוא צריך להשתייך אליו או לרכוש אותו או לעבור ולחיות איתו , אתה לא עשיתה אף אחד מכל שכתבתי, לכן אני קורא לך שקרן, אתה לא רק משקר לנו אלא גם ובמיוחד משקר לעצמך , לכן אין לך ולעמך שאתה מתגאה בו סוף טוב, עתידכם בגיהינום זה בטוח.

    הגב לתגובה זו

    • תלמד לכתוב. ויכוח זה אינו מיועד למפגרים. (ל''ת)

      ערבי, 13/08/06 22:05

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    השחצנות לפעמים הורגת!רק שתדעו. (ל''ת)

    האו''ם, 13/08/06 21:52

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    אולמרט את גדול אחי נצחת, וואלה אכבר גבר (ל''ת)

    חסן נסראללה, 13/08/06 21:48

    הגב לתגובה זו

    • גבר

      יוסי, 13/08/06 21:55

      זבל

      הגב לתגובה זו

    • תגובה ל1

      יוסי, 13/08/06 21:57

      זבל

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    תוצאות וועדת החקירה- לא נמצאו אשמים למעט הלוחמים (ל''ת)

    השופט הדימוס, 13/08/06 21:46

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    תנחומי לכל המשפחות השכולות אולמרט ופרץ תתפטרו (ל''ת)

    ערבי, 13/08/06 21:42

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    טהרן או תל אביב זה כל הסיפור, תחליטו !! (ל''ת)

    ועדיף ניוטרון, 13/08/06 21:37

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אולמרת רוה''מ הטוב ביוטר שהיה לנו (ל''ת)

    רק, 13/08/06 21:33

    הגב לתגובה זו

    • אולמרט

      יצחק, 14/08/06 00:55

      קשקשן

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    ###### ועדת חקירה עכשיו!!!!!! בחירות!!!! החלפת שלטון!!! ###### (ל''ת)

    אזרח רותח, 13/08/06 21:32

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    שאלה-האם אני יכול להסיק מכך שזה המספר הסופי להיום ? (ל''ת)

    תומר, 13/08/06 21:29

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    הפכנו לברוזים? מה קורה פה? (ל''ת)

    ארי, 13/08/06 21:29

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    מאמר של עיתנואי לבנוני חובה לקרוא המשך 4

    רועי, 13/08/06 21:29

    הרובע שנמחק הוא זה שהבניינים שנהרסו היו שייכים למנהיגי הארגון הטרוריסטי.
    ביירות, כל השאר של ביירות, 95% של ביירות, חי ונושם טוב יותר מאשר לפני שבועיים.
    כל אלה אשר לא היו שותפים לטרור, יודעים שאין להם מה לפחד מאווירוני ישראל,
    אלא נהפוך הוא ! לדוגמה, המסעדה שאליה הלכתי אמש לאכול הייתה מלאה לגמרי
    והייתי צריך לחכות עד 21.30 כדי לקבל שולחן. האנשים מחייכים, רגועים, אך אין
    איש שיצלם אותם. משונה ''הריסת ביירות'', לא כן?
    בוודאי, ישנם כ – 500,000 פליטים מהדרום והם עוברים טרגדיה אמיתית והם לא מחייכים. אך ג'אן צדיק אשר עיניו לכפר קילה (לכל מילה שלו אפשר להאמין), מבטיח לי כי כמעט כל בתי הפליטים האלה הם שלמים. זאת אומרת שיוכלו לחזור אליהם, בדרום לבנון, כאשר חיזבאלה ינוצח.
    תבוסת הקיצוניים השיעיים אשר נשמעים לאיראן, היא בלתי נמנעת. הדו''חות אשר פורסמו ע''י אנשי נסראללה וע''י הצלב האדום הלבנוני הם שקריים: מתוך 400 נפטרים שהוכרזו ע''י לבנון, רק 150 הם קורבנות אזרחים אמיתיים של מלחמה. היתר הם אנשי מליציה ללא מדים בשירות איראן. הכתבה הפוטוגרפית של סטפן יופה: ''האזרחים מתוך הדו''חות הלבנוניים...'' עבור הסוכנות שלנו, מהווה הוכחה מיוחדת במינה למידת ''פיברוק'' חולני. וזה עושה את המסמך הזה לחשוב ביותר.
    כמו כן, הארגון של חסן נסראללה , לא איבד 200 לוחמים, כפי שצה''ל טוען. המספר הזה מתייחס לקרבות אשר התחוללו ליד הגבול. ואף הוא מופחת על ידי הישראלים (מתוך סיבה שאינני מכיר) במאה אנשי מליציה נוספים. הסך הכל של אבדות חיזבאללה בבסיסי שילוח הטילים ובמחסני הנשק והתחמושת (בביירות, בבקעה ובבעלבק) מגיע לכ – 1,100 אנשי חיזבאללה נוספים אשר פסקו מלהטיל טרור ולהעליב את ארצי.
    כמו הרוב העצום של אנשי לבנון אני מתפלל שאף אחד לא יפסיק את ההתקפה הישראלית לפני שתפסיק לשבור את הטרוריסטים. אני מתפלל שהחיילים היהודים העברים יחדרו לכל פינה של דרום- לבנון ויגרשו, במקום שאנו נעשה זאת, את כל התולעים שמתחפרים שם.
    כמו רוב הלבנונים, שמתי בקבוק שמפניה לקירור כדי לחגוג את ניצחון הישראלים.
    אך אני מסכים למשפטו של מישל סרדו: שהם לוחמים גם עבור החופש שלנו, קרב
    נוסף, ''אשר בו לא הייתה'' !
    ובשם העם שלי, אני רוצה להביע את הוקרתי האין-סופית למשפחות הקורבנות הישראליים, אזרחים וצבאיים, אשר קרוביהם נפלו כדי שגם אני אוכל לחיות לפי זהותי. שיידעו שאני בוכה יחד איתם.
    ובאשר לחבורת העלובים אשר פורחים בראש ארצי, הגיע הזמן שיבינו כי אחרי המלחמה הזאת, אחרי שבני הברית הטבעיים יפטרו אותנו מאלה שמונעים מאתנו להקים מחדש את המדינה, הפסקת אש לא תספיק. כדי להבטיח את עתיד לבנון, עליהם להבין שהגיע הזמן לעשות שלום עם אלה שאין לנו כל סיבה להלחם נגדם. רק השלום יכול להבטיח את השלום. מישהו אמור להגיד להם שבארץ הזאת עדיין לא למדו מה היא ''אמת ודאית''...

    הגב לתגובה זו

    • איפה הופיעה הכתבה?

      טל, 13/08/06 22:32

      אני צריכה עוד פרטים, זה יעזור לי במלחמת ההסברה פה באנגליה...

      הגב לתגובה זו

    • מאמר מרתק (ל''ת)

      יוסי, 13/08/06 22:40

      הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד

      יוני, 13/08/06 22:53

      אבל למה לשלוח את זה לטוקבק ולא למערכת של עיתון?
      עוד דבר- מדובר בכתבה בת שבועיים. מעניין מה הוא כותב היום.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    ''נפגעים'' - כנראה עוד פעם הרבה הרוגים (ל''ת)

    דן, 13/08/06 21:28

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    מאמר של עיתונאי לבנוני חובה לקרוא המשך 3

    רועי, 13/08/06 21:28

    והנה הם, הפוליטיקאים השפלים, כמעט כולם, כולל מנהיגים רבים ואנשי דת שיעים, מברכים כל פצצה אשר נוחתת מ – 16 F יהודי ואשר באה להקטין את העלבון לריבונות שלנו שחרט חרייק מהווה בלב לבה של ביירות. בלי הישראלים, מה היינו עושים כדי לקבל הזדמנות נוספת ( אשר לא מגיעה לנו בכלל!) לבנות מחדש את ארצנו ?
    כל מבצר איראני- סורי אשר ירושלים הורסת, כל לוחם איסלאמי שסולק, מאפשר ללבנון לשוב על רגליה באופן יחסי ולקום מחדש ! החיילים של ישראל עושים פעם נוספת את עבודתנו. מחדש, כמו ב – 82, אנו צופים,- שפלים, מפוחדים ותוך כדי העלבתם - לקורבנם ההירואי, המאפשר לנו לשמור על תקווה לא להבלע במעמקי האדמה.
    בהיותנו מוטרדים בדרום לבנון כמו משלג של אשתקד, נתנו לזרים להשתלט על זכויותינו מבלי שיהיה לנו הכוח להחזיר לעצמנו את העצמאות והריבונות.
    והיה בגמר המלחמה, והצבא הלבנוני יחזיר לעצמו את השליטה על השטח שלו והתפטר מהמדינה אשר בתוך המדינה הפועלת לחנק העיר (הבירה) זה יהיה רק הודות לצה''ל. זאת, הכל יודעים היטב, כל הפוליטיקאים הפחדנים – מהרמאי פואד סיניורא, אל סעד חרירי בנו של שודד לבנון, ועד הגנרל און- הישר.
    ובעניין ההרס הנגרם ע''י הישראלים... הנה לכם עוד מעשה מרמה: לכו אל המפה. אני ציינתי פחות או יותר אך בקנה מידה נכון, את החלקים של הבירה שלי אשר נהרסו ע''י ישראל. מדובר על חרט חרייק – בשלמותה – ועל שכנות מנהיגי חיזבאלה הנמצאים בפרבר השיעי בשם דאייה.
    בנוסף לשני אזורים אלה, צה''ל פצץ:- בניין מפקדת החיזבאלה בן 9 קומות, בתוך הסיטי של ביירות (זה היה ''מוט'' של נסראללה בתוך העיר, באמצעותו הוא הוכיח את נוכחותו ושליטתו עלינו), - מחסן נשק סורי בנמל, - שתי תחנות רדאר של הצבא, אשר קצינים שיעיים העמידו לרשות החיזבאלה, - ומשאית אשר נחשדה בהעברת נשק בתוך הרובע הנוצרי של אשרפיה.
    בנוסף לזה, הוצאו מכלל שימוש דרכים ושדות תעופה, אשר שימשו לצייד את החיזבאלה בנשק ותחמושת.
    מחוץ לזה, צה''ל לא נגע ולא הרס שום דבר! וכל אלה המדברים על ''הריסת ביירות'', הם – או שקרנים או איראניים, או אנטישמיים, או לא נוכחים. אפילו הבתים הנמצאים במרחק סימטה מהמטרות שצוינו לא נפגעו, אפילו לא קבלו שריטה. כאשר רואים את העבודה הזאת, מבינים את פירוש המושג ''ניתוח כירורגי'' ויכולים להתפעל על מיומנות הטייסים היהודים.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    מאמר של עיתנואי לבנוני חובה לקרוא המשך 2

    רועי, 13/08/06 21:27

    וכאשר אני מדבר על אסון, אינני מתכוון לפעולה של ישראל כתשובה לתקיפת אזרחיה וצבאה, אשר נעשתה משטחנו ושאנו לא עשינו כלום בכדי למנוע אותה... ולכן אנו אחראיים לה. כל בריחה מאחריות זו (אחדים כאן לא מכירים את המונחים המינימלים של המשפט הבינלאומי כדי להבין זאת) פירושה שלבנון, כמדינה, איננה קיימת.
    הצביעות נמשכת: אפילו כמה עיתונאים של L ORIENT -LE JOUR המכובד מעמידים, זה מול זה, את הפראות של החיזבאלה ושל הישראליים. בושה ! חוסר יושר ! ומי אנחנו בתוך הסיפור הזה ? הקורבנות ''המסכנים לעולם'' של שאיפות האחרים ?
    הפוליטיקאים תומכים בתיזה חסרת-שחר זו, או שהם שותקים. ואלה שציפו מהם שידברו, כדי להציל את התדמית שלנו, גם הם שותקים כמו האחרים. ואני מתכוון בדיוק לגנרל און AOUN, אשר יכול היה לדחוף כתף ולצעוק את האמת. אפילו האויב שלו – ווליד ג'ומבלט, מנהיג הדרוזים הראה את עצמו פחות ... מעורפל.
    קורבן ? לבנון ? איזו בדיחה !
    לפני ההתקפה הישראלית, לבנון כבר לא הייתה קיימת. היא הייתה רק הולוגרמה. בביירות, לאזרחים תמימים כמוני נאסרה הכניסה באזורים מסוימים של עיר הבירה שלהם. אף המשטרה שלנו, הצבא שלנו והשופטים שלנו היו בין אלה שנאסר עליהם להיכנס.
    למשל, המקרה של אזור המפקדה של חיזבאלה ושל הסורים בשכונת חרט חרייק. ריבוע של קילומטר מכל צד, בירה בתוך בירה, נשמרת ללא הפסקה ע''י צבאו של חוריא, לרשותה מוסדות משלה, בתי ספר, גני ילדים, בתי משפט, רדיו משלה, טלוויזיה ובעיקר... ממשל משלה.
    ''ממשל'' אשר החליט לבדו (במקום ''הבובות'' שבממשלת לבנון – בה לחיזבאלה יש גם שרים) החליט לתקוף מדינה שכנה אשר אין לנו איתה כל סיכסוך מהותי או מבוסס, ולהטביע אותנו בסיכסוך דמים. ואם תקיפת מדינה ריבונית על שטחה, אם רצח 8 מחייליה, אם חטיפת שניים נוספים ובמקביל שיגור טילים על תשע ערים, אם זה איננו מהווה סיבת-מלחמה (CASUS BELLI) אז, צריך לבדוק מחדש את ההגדרה של עקרון היורידי הזה.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    נהרגו עוד 5 חיילים ועוד פעם מ נ''ט (ל''ת)

    שינוי כיוון?, 13/08/06 21:26

    הגב לתגובה זו

    • חיילים

      ישראלי, 14/08/06 14:21

      חיילי ישראל ראוים שהמדינה תשקיע בציודים מתאימים למיגונם אם לא היינו מוכנים למלחמה מוגבלת שאנו יזמנו ,בקטע של התחלת הקרבות? מה היה קורה חלילה במקרה מלחמה כוללת באיזור ?מדוע הצבא לא יכול לנפק לחיילים את הדרוש ביום פקודה ?

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    מאמר של עיתונאי לבנוני חובה לקרוא ולהפיץ!!!

    רועי, 13/08/06 21:25

    ''האנשים הצבועים ביותר שעל כדור הארץ''

    מאמר מאת מיכאל בהה -E MICHAEL BĖH
    עיתונאי נוצרי לבנוני מביירות (30.7.2006)

    הפוליטיקאים, העיתונאים והאינטלקטואלים של לבנון קבלו בימים אלה את שוק חייהם. הם ידעו היטב שחיזבאלה הקימה מדינה עצמאית בתוך ארצנו. מדינה שכוללת מיניסטריונים ומוסדות מקבילים, בכפילות לאלה של לבנון. מה שלא ידעו - והם מגלים הודות למלחמה זו (דבר שמשתק אותם בגלל ההפתעה והפחד) אלה מידות ההרס העצמי.
    למעשה ארצנו הפכה להיות שלוחה של איראן וכוחנו הפוליטי כביכול, משמש מגן פוליטי וצבאי לאיסלמיסטים מטהרן. פתאום גילינו שטהרן מאחסנת מעל 12,000 טילים מכל הסוגים והמידות, הכל על השטח שלנו. ושהם ארגנו בסבלנות ובשיטתיות כח משלים, אשר בעזרת הסורים, משתלט יותר ויותר, כל יום על כל חדרי הבית - לבנון. תארו לעצמכם שאנו מאחסנים טילי קרקע – קרקע על שטח ארצנו, טילי זילזל ושהיירי ממכשירים אלו יכול לגרום, בלי שנדע, למאבק אסטרטגי אזורי שבכוחו חיסול לבנון.
    אנו ידענו שאיראן – באמצעות החיזבאלה, בנה קוו מג'ינו אמיתי בדרום. אך רק התמונות של מרון אל- רס ובינת - ג'ביל גילו לנו את היקף העבודות שמידותיהן מאפשרות לנו להבין מספר דברים בבת אחת: שלא היינו יותר שולטים על גורלנו, שאין לנו האמצעים הנחוצים כדי להפוך את המצב. הבנו גם שאלה אשר עשו מארצנו בסיס קדמי למאבק התורה האיסלמית נגד ישראל, לא הייתה להם כל כוונה לוותר מרצונם על מעשיהם.
    חוסר החלטיות, פחדנות, מחלוקות וחוסר אחריות איפיינו את מנהיגינו. לכן לא היו מסוגלים להתמודד מול כוחות פוליטיים אחרים בארץ הארזים.
    צבאנו בוודאי שונה במשך שנות הכיבוש הסורי כך שלא יהיה מסוגל למלא את תפקידו כמגן האומה. אף לא היה מסוגל להתמודד עם המליציות של חיזבאלה.
    צבאנו הוא כוח שעדיין תלוי בבעליו הזרים ואיננו ניתן לביקורת. למשל, הוא שיתף פעולה עם האיראנים כדי להעמיד את הראדר שלנו על שפת הים לרשות הטילים שלהם, טילים שכמעט הטביעו אוניה ישראלית במימי ביירות. חברי הממשל שאינם אנשי חיזבאלה אפילו לא ידעו על קיום טילי קרקע - ים על שטחנו... זה עלה הרס מוצדק של כל תחנות הראדר שלנו ע''י צבא היהודים. ועדיין אנו יוצאים בזול מכל התסבוכת הזאת.
    וכעת אנו בוכים ומשחקים בצביעות את תפקיד הקורבנות. אנו יודעים להתלונן ולטעון כי אנו אף פעם לא אחראיים על הזוועות שמתרחשות, בהפרשי זמן קבועים, על שטחינו.

    החלטת מועצת הביטחון 1559, התובעת מממשלתנו להציב את צבאנו על השטח העצמאי שלנו, לאורך הגבול הבינלאומי שלנו עם ישראל ודורש פירוק כל המיליציות הנמצאות על השטח שלנו , התקבלה ב – 2.9.2004
    היו לרשותנו שנתיים כדי לבצע החלטה זו ולהבטיח עתיד של שלום לילדינו ואנו לא עשינו כלום לביצועה. וזו היא טעותם של הפוליטיקאים פחותי-ערך הלבנוניים, ושל אף אחד אחר!
    גם אחרי יציאת הכובש הסורי,הממשלה שלנו נתנה לאוניות ולמשאיות עם כלי נשק לפרוק
    את המטען אצלנו, מבלי להיות מוטרדים מהמשא שלהם. היא שכנה את סיכויי התחייה של הארץ הזאת כאשר המירה את ''האביב של ביירות'' עם ''השחרור של ביירות''. למעשה, אנו קבלנו אז הזדמנות,- כחנינה שלא קיווינו לה,- כדי לאפשר לנו לקחת את עתידנו לידינו.
    כעת אפשר בהחלט לומר כי לא היינו מסוגלים להגיע להסכמה כדי להרחיק את אמיל לחוד, הבובה של אסאד, ושהוא עדיין נשיא של – מי שאחדים מתעקשים לקרוא הרפובליקה שלנו... אין צורך לחפש רחוק: אנחנו מה שאנחנו, כלומר, לא מי יודע מה.
    כל האישים הנושאים באחריות ציבורית ותקשורתית בארץ זו, הם האחראיים לאסון. פרט לקולגות שלי, עיתונאים ומוציאים לאור, אשר מתו נרצחים ע''י הקלגסים הסורים, בגלל זה שהיו ממש פחות פחדנים מאלה אשר נותרו. ולחוד נשאר בבעבדה (ארמון הנשיא).

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    ל 2 לך תעשה סביח - מסתתרים בתוך אוכלוסיה אזרחית

    ערן, 13/08/06 16:00

    תקשיב דביל
    באם הכיזבאללה היו נלחמים כמו צבא ולא כמו פחדנים בתוך כפרים/בתי חולים/מסגדים/בתי ספר ועוד ..
    מזמן היו מושמדים .
    נקודה

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    2- תודה רב לך, שאתה עוזר לנו לפקוח עיניים...

    יורם, 13/08/06 15:52

    ואני מקווה שגם המנהיגים שלנו יפקחו עיניים.
    הייתי כל חיי מחזיק בדעות מרכז/שמאל מתון...
    היום אני יותר ויותר מבין שדרכו של גנדי היא הדרך היחידה לפתור את הסכסוך.
    אני מאד מקווה שהפתרון יהיה שאנשים כמוך יוכלו להיות גאים במנהיגים שלהם ו''בעם הערבי האציל'' בארצות שבהם הם נמצאים.. כלומר באירן , בסוריה בלבנון...
    הכל רק לא כאן !
    טרנספר ועכשיו לכל ערביי ישראל שחושבים כמוך !!!

    הגב לתגובה זו

    • נכון להעיף אותם למדינת אחרת .זו שלנו (ל''ת)

      אבי, 13/08/06 21:36

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    חלוץ הביתה !!! (ל''ת)

    אריאל, 13/08/06 15:47

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    ל 2 אני לא תוקף אותך אבל

    שרוליק, 13/08/06 15:37

    יש לי שאלה קטנה
    ממה יש לך גאווה לאומית
    מזה שהצלחתם לירות טילים על ישראל
    מזה שיצרתם הרג הרס ופחד גם בלבנון וגם בישראל
    חשבתי שתזכיר את כל הפיתוחים הטכנולוגיים של הערבים בעת האחרונה
    או את כל ההמצאות הרפואיות של העם שלך
    או את כל המדענים שלכם שקיבלו פרס נובל
    ומה יש לך להזכיר זה שיריתם כמה טילים
    רק שתדע שהתגובה שלך כל כך עודדה אותי כי אם זאת הרמה של האויבים שלנו אז מצבנו טוב
    רק חסר לנו שתתחילו לבנות קריות מדע ולהשקיע בחינוך וטכנולוגיה כי אז באמת המצב יהיה קשה
    אבל כל עוד העם שלך נשאר פרימיטיבי שכל גאוותו היא בירי טילים אז אני מרוצה

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    גאווה לאומית

    סביח, 13/08/06 15:18

    אני חייב לאמר לכם: אני אומנם נוצרי ,(בן 36, אקדמאי) וזאת הפעם הראשונה בחיי שאני מרגיש גאווה לאומית , גאווה להיות בן הלאום הערבי האציל , המהולל והמפואר , גם אם חיזבללה גוף איסלאמי דתי אבל הוא בראש וראשונה גוף ערבי שהחזיר לי אישית את הבטחון העצמי , תיכף יתנפלו כל מיני אנשים ויתקיפו אותי אבל כבר לא איכפת לי מהם , ההרגשה הפנימית שלי היא שמנחה אותי ואני , מה לעשות , מרגיש בימים אלה טוב מאוד , צר לי על ההרוגים משני הצדדים אבל כערבי אני כבר יודע שהאומה שלי חיה בועטת ועוד תחזור להנהיג את העולם

    הגב לתגובה זו

    • אני מבין אותך

      21, 13/08/06 15:30

      יותר מדיי ביצים בפיתה לא עושה טוב למוח.

      הגב לתגובה זו

    • מה יש להתגאות ברצחנות הערבית?

      ישראלי 1, 13/08/06 15:39

      אם היית מתגאה ביכולת של הערבים לארגן פעולה תרבותי, לבנות משהו יצירתי, לפתח טכנולוגיה מתקדמת, לסייע לאנשים בקשיים - זה אכן מביא כבוד ומובן, אבל להתגאות ביכולת של הערבים לפתח קטיושות ממולאת כדוריות נגד אזרחים - זה מגוחך.

      הגב לתגובה זו

    • על מה גאותך ?

      ישראלי גאה, 13/08/06 15:48

      תכניס לך טוב לראש שאנחנו נמשיך להיות בארץ הזאת
      מדינות הטרור ניצלו את לבנון ונלחמו
      בנו .
      לידיעתך בסוף יהיה תמות נפשי עם פלשתים

      הגב לתגובה זו

    • מעולה סביח עם טחינה וחציל

      העוזר לך, 13/08/06 16:00

      אין ספק שיש לערבים במה להתגאות, בארגון טרור שמתחבא מאחורי ילדים ונשים. בראש ממשלת לבנון הבכיין. המון גאווה הביאו 500 לוחמי/מחבלי חיזבלה שחוסלו. הכי הרבה גאווה שארגון שהתכונן שש שנים לעימות הזה, בורח מכל כפר שצה''ל נכנס אליו.

      אבל אם אתה בכל זאת כל כך גאה למה שלא תציע שהכפר הגאה שלך, עם האנשים הגאים שבו יצטרפו למדינה הפלסטינאית הגאה.. או שכאן כבר נגמרת לך הגאווה.

      אני גם מציע לך שתגיע למקומות מעוררי גאווה והשתאות כמו מכה או אירן ושם תכריז כי אתה נוצרי גאה. מעניין כמה גאווה תהיה לך בלי ראש.

      הגב לתגובה זו

    • גם אני גאה 2 כנס ותבין

      שרוליק, 13/08/06 16:13

      יש לי שאלה קטנה
      ממה יש לך גאווה לאומית
      מזה שהצלחתם לירות טילים על ישראל
      מזה שיצרתם הרג הרס ופחד גם בלבנון וגם בישראל
      חשבתי שתזכיר את כל הפיתוחים הטכנולוגיים של הערבים בעת האחרונה
      או את כל ההמצאות הרפואיות של העם שלך
      או את כל המדענים שלכם שקיבלו פרס נובל
      ומה יש לך להזכיר זה שיריתם כמה טילים
      רק שתדע שהתגובה שלך כל כך עודדה אותי כי אם זאת הרמה של האויבים שלנו אז מצבנו טוב
      רק חסר לנו שתתחילו לבנות קריות מדע ולהשקיע בחינוך וטכנולוגיה כי אז באמת המצב יהיה קשה
      אבל כל עוד העם שלך נשאר פרימיטיבי שכל גאוותו היא בירי טילים אז אני מרוצה

      הגב לתגובה זו

      • לכל המיגיבים לסביח-תקראו!!

        ערבי גאה, 13/08/06 21:56

        כל המדענים הערבים גרים או באירופה או בארה''ב,בשנת 2000 זכה מצרי(לא זוכר את השם) בפרס נובל לפיזיקה ועוד הרבה זכו לפניו. גם כן פרס נובל הוא יותר פוליטי וזה לא אומר מי יותר זוכה אז הוא בן האומה הכי חכמה. למשל מג'די יעקוב מנתח לב מפורסם בלונדון,לא מזמן ביצע ניתוח מוצלח שזכה להידים בכל רחבי העולם ואני מכיר הרבה אינטיליקטואלים ערבים שחיים במערב. צריך לציין את המדענים העיראקים(מדעני הפיזיקה והכימיה) שנרצחו ע''י סוכני המוסד בתקופה האחרונה בלי שאף אחד ישים לב לזה. ולא לשכוח את כל המדענים הערבים בתקופת הביניים שהמציאו את הרפואה,הכימיה,סוציולוגיה ומתמטיקה-כמו אבן-סינא,אבן-כאלדון ועוד רבים. גם התרבות של האנדלוס טופחה ע''י הערבים. מאחל לכולכם שלום שלום

        הגב לתגובה זו

        • כל הכבוד ! אתם יודעים גם לבנות.

          חיים, 13/08/06 22:11

          אז אולי תמשיכו בבנייה ותפסיקו להרוס?

          הערבים יותר גאים בנסראללה ובהריסת ה''תאומים'' מאשר בבנייה של לבנון וקידום המדע.

          מה לעשות העדה השיעית תמיד הייתה מפגרת אינלקטואלית וכלכלית, ולכן הם נמשכים לפיגועים ולהרס - הם מרגישים חזקים בזה שהם מתאבדים והורסים בלי חשבון.

          מה לעשות, אני לא מאשים אותם מפגרים תמיד ישארו מפגרים, צריך לאמן את הצבא ולהתכונן למערכה הבאה.

          הגב לתגובה זו

        • 8 מוסלמים זכו בפרסי נובל לאורך כול ההיסטוריה

          גאה במה?, 13/08/06 22:27

          כולל עראפת.

          הגב לתגובה זו

        • קצת תשובות!!!

          עם הספר, 14/08/06 11:41

          שלום לכולם! חלק מהדברים כאן ממש מקוממים- ואני מעוניינת לענות על מקצתם:
          1. נכון, היתה אימפריה מוסלמית מפוארת ששלטה מאות שנים והגיעה אף לשערי וינה(שם נעצרה), אך, כפי היום, התרחבה הודות להפעלת כוח וכפייה.
          2. האסלאם במקורו!!!מבוסס על הקוראן והחדית', לפיהם- בגלל שהיהודים היו כאן קודם(בהגהה יומיומית)- ושדתם היא מונותאיסטית-(אמונה באל אחד)- יש לכבדם!!!!! מה שלא קיים היום- מה גם שהרבה פוסקים משום מה מנסים לתקן חוקים ולכתוב חדשים בשם השינאה ליהודים- והשמדתם בשם הג'יהאד( שאגב, לא מצוין באופן מפורש בקוראן- אלה הלכות שהם מנסים לומר שהן קיימות ברמיזות)- אז גם את הקוראן שלהם הם סותרים ולא מכבדים!!!!
          3. מדינות ערב לא התייחסו בכזו סובלנות ליהודים- כשהיו תחתם, אולי רק בתקופת ''תור הזהב'' של היהודים, כשהחליט הסולטן הסובלני דאז , להכניס לספריותיו כתבים הן של התלמוד , פילוסופיה וכתבים אחרים. לא רק זה - אלא בתקופות מסוימות ממש רדו ביהודים!!!בתקופת השואה אף סייעו להיטלר להשמדת היהודים!!!- אע''פ שלמרבה האירוניה גם הם שמים(גזע שמי)!!
          4. היתה לכם בעבר תרבות שקשורה ברפואה(אבן סיני), פילוסופיה , אלגוריתמים ואלגברה (אך נראה כי היום אתם מתעלמים מכל פן אינטלקטואלי ומתרכזים רק בכוח, ברבריות וכפייה)- יחד עם זאת, מספר זוכי פרס הנובל הוא אפסי- ביחס למספרכם בעולם, לעומת מספר היהודים שזכו בפרס נובל ביחס לכמותם. (ואנחנו אפילו לא אחוז מכם).
          ותפסיקו כבר עם כל הקונספירציות וההמצאות אודות הרג ע''י אנשי מוסד- כל ''פשלה'' שלכם (ושל הורגים ערבים מצדכם), אתם מאשימים את ישראל- אנחנו , לעומתכם- לא חיים על החרב!!!

          הגב לתגובה זו

    • ממש חשוב לקרוא: אני דווקא לא מתנפל... אני אשמח לקבל הסברים

      רוני, 13/08/06 16:29

      סביח היקר,

      קראתי בעניין (ובתדהמה רבה) את דבריך ולמרות שהם עוררו בי כעס וזעם החלטתי שיהיה זה חכם יותר לא ''להתנפל'' עליך אלא פשוט לשאול אותך מספר שאלות ולדון איתך בנושא... ומי יודע, אולי נמצא דרך נכונה יותר לדו קיום.

      דיברת בהערצה גדולה על ''האומה הערבית המפוארת והאצילית'' אשר השיבה לך את כבודך ואשר ''תחזור להנהיג את העולם''...

      שאלה 1: מי היא בדיוק אותה ''אומה ערבית מפוארת'' ? מה ההגדרות שלה ? ומתי בדיוק היא שלטה בעולם ? אני יודע, כמובן, על קיומם של עמים דוברי ערבית (הלבנונים, הסורים, המצרים וכו...) אשר מקיימים ביניהם קשרים תרבותיים כלשהם אבל זה עדיין לא הופך אותם לאומה אחת !!! הלבנוני - לבנוני , הסורי - סורי והמצרי - מצרי . . . אשמח לקבל ממך הסבר מפורט יותר על אותה ''אומה מופלאה'' הכוללת בתוכה את כל הערבים בני כל הדתות והפלגים השונים... (דרך אגב, האם לדעתך גם יהודים שנולדו במצרים, עיראק וסוריה נחשבים לחלק מאותה ''אומה'' ?) אשמח גם לשמוע מתי בדיוק שלטה אותה ''אומה מופלאה'' על העולם ?

      שאלה 2: השייך חסן נסראללה וארגון החיזבאללה שבראשו הוא עומד מונהגים וממומנים ע''י הרפובליקה האיסלאמית של איראן - זוהי עובדה !!! כיצד אתה רואה את הישתלבותה של איראן בתוך אותה ''אומה ערבית'' מהוללת ? האיראנים אינם ערבים. שפתם אינה השפה הערבית. תרבותם אינה ערבית וההיסטוריה שלהם אינה קשורה להיסטוריה של האזור שלנו... הקשר היחיד שלהם ל ''אומה הערבית'' לכאורה הינו רצונם להשליט את חוקי האיסלאם השיעי הקיצוני על כל עמי האזור... תסביר לי בבקשה איך אתה, בתור נוצרי, רואה את עצמך משתלב בתוך התוכנית האיראנית ??? (דרך אגב, סביח, נאומיו של נשיא איראן לא מותירים שום ספק באשר לכוונות שלו ולתכניות שלו...)

      שאלה 3: האם אתה מקבל את זכותה של ממשלת לבנון הנבחרת (בראשות פואד סיניורה) לנהל את ענייניה של לבנון ? אם תשובתך היא כן, כיצד זה שאתה מרגיש ''גאווה'' לנוכח העובדה שארגון מוסלמי חמוש ''לקח את החוק ליידים'' ופעל בניגוד למדיניות של ממשלת לבנון הנבחרת ? הרי זאת עובדה שרוב אנשי הציבור בלבנון (נוצרים, דרוזים וסונים) התנגדו למעשה וטענו שנסראללה מוליך את לבנון להרפתקה מסוכנת ? הרי זאת עובדה שרוב מנהיגי הארצות הערביות (סעודיה, מצרים, ירדן וכו...) טענו שהחלטות של מלחמה ושלום צריכות להיעשות רק על ידי ממשלתה הריבונית של לבנון....
      למפלגת חיזבאללה יש 11 ח''כים בפרלמנט הלבנוני מתוך 128. זאת אומרת שפחות מ 10% של העם הלבנוני תומך בהם בבחירות ואני חוזר ושואל : מה הגאווה הגדולה בזה שקבוצה שמייצגת פחות מ 10% של העם לוקחת את החוק ליידים ומכניסה את כל האזור לבלאגן ומלחמה ???

      שאלה 4: צבא ישראל עזב את לבנון לפני שש שנים מתוך מטרה שלא לחזור לשם. העם הלבנוני בנה את מדינתו לתפארת, שיקם את הערים היפות ופיתח את התיירות... והנה, מגיע אדון נסראללה (''שליט האומה הערבית המפוארת'') ובצעד גס של טימטום, רשעות ולקיחת החוק ליידים הוא גורם למלחמה שהורסת את לבנון (ואת ישראל) ומחרבנת את כל ההישגים שהיו למדינה הזאת בשש השנים האחרונות... האם זה גורם לך ל ''גאווה'' סביח ? האם אתה באמת חושב שבעלי העסקים בביירות חשים ''גאווה'' ברגע זה ???

      אשמח מאד לקבל ממך תשובות כנות וישירות לשאלותי... אני בטוח שזה יכול לתרום לדו שיח הציבורי.

      דרך אגב, הייתי מאד מעוניין לשאול אותך גם כיצד אתה רואה את עצמך כ ''אזרח מדינת ישראל'' בתוך כל העניין הזה... אבל אני חושב שבשלב זה השאלה הזאת ממש מיותרת !!!

      בברכה, רוני

      הגב לתגובה זו

      • רוני תגובה מדהימה! חובה לקרוא (ל''ת)

        רונן, 13/08/06 21:22

        הגב לתגובה זו

      • לרוני המגיב ל-2

        חי, 13/08/06 21:26

        כל הכבוד. תגובה לתפארת!

        הגב לתגובה זו

      • אכן היתה אמפריה אסלמית ערבית,חשוב

        ג'ורג', 13/08/06 21:59

        אך לצערי הרב אתם לא לומדים ולא מלמדים את ההסטוריה המפוארת של הערבים, אינני יודע למה!
        האמפריה האיסלמית היתה מעצמה כלכלית לא פחות מארצות הברית או יפן היום והיתה מעצמה מדעית גם כן .
        אני לא ארחיב , אך אם תיסע לספרד אך יכול לראות בעצמך את שרידי המעצמה שעוד תבוא
        נ.ב היהודים היו תחת חסות ערבים בספרד וכשהתפרקה האמפריה הערבית היוהדים יצאו הערבים למדינות ערב (גירוש ספרד) ואנו הערבים שקבלנו אותם בחום ואהבה

        הגב לתגובה זו

      • חור בהשכלה !תקרא את ההיסטוריה קטנוני. (ל''ת)

        ערבי, 13/08/06 22:02

        הגב לתגובה זו

      • רוני.אתה ממש מעורר רחמים.מה הוציאו תרופתך מסל התרופות? (ל''ת)

        מוסלמי, 13/08/06 22:04

        הגב לתגובה זו

      • זה הבעיה. שאתה לא מתנפל.

        אני, 13/08/06 22:20

        השאלות שלך לא רלוונטיות בשבילו. הוא שייך לעם שהרצח האכזרי הוא חלק מהמורשת המפוארת שלו, וכמה שיותר אכזרי זה מביא יותר כבוד. במדינה אחרת היו קושרים אותו לעמוד ויורים בו.

        הגב לתגובה זו

      • רוני החמוד,אתה מדבר עם מוטאציה,לא לרמת הכתיבה הטובה שלך...חבל! (ל''ת)

        חייבר 1, 13/08/06 23:39

        הגב לתגובה זו

      • רוני, קרעת אותו לגזרים. (ל''ת)

        יפה!, 14/08/06 15:32

        הגב לתגובה זו

    • ערבים ?

      הפרסי, 13/08/06 16:48

      היחידים שעוד נלחמו הם בכלל פרסים, איזו גאווה לערבים

      הגב לתגובה זו

    • סביח לך עם מוחמד להכין קפה ....

      אבי 56, 13/08/06 18:34

      אני גאה בחיל האויר לחיילי צ.ה.ל שמשמידים את אחיך המחבלים....
      מוות למחבלים..סייעניהם..ותוכיהם...( כולל ''נןצרים'' שהיתאסלמו )...

      הגב לתגובה זו

    • לערבי מ -2

      חי, 13/08/06 21:24

      אם הגאווה הלאומית שלך תלויה באוסף טרוריסטים ברברים, שגרמו להרס צפון המדינה שמארחת אותך ונתנה לך השכלה ופרנסה, ולהרס לבנון שמרצון או באי רצון מארחת את אחיך הרוצחים השפלים - אז אתה בבעיה נפשית חמורה. אני מרחמת עליך ומקווה שבקרוב תעבור לגור בין אחיך, באומה שלך, שנושמת ובועטת
      וחיה בזבל בגלל הטרור.

      הגב לתגובה זו

      • סליחה מי הורג אזרחים?קאנא זה כאן?אה התבלבלת! הבנתי. (ל''ת)

        ערבי, 13/08/06 22:00

        הגב לתגובה זו

        • מטומטם!אם ישראל באמת רוצה היא יכולה למחוק את כל לבנון ביום אחד (ל''ת)

          תומר, 13/08/06 22:56

          הגב לתגובה זו

          • כן. ובקרוב איראן תוכל למחוק את ישראל (ל''ת)

            אם תרצה, 14/08/06 12:06

            הגב לתגובה זו

          • אההההה אההההההההההה אחלה בדיחה.תודה. (ל''ת)

            נסראללה, 14/08/06 12:26

            הגב לתגובה זו

    • גם אני מאד גאה

      סולימן, 13/08/06 21:28

      כערבי אני גאה מאד בהישג של חיזבאללה לעמוד מול הצבא הישראלי , ולא משנה שדודה שלי נהרגה עם בנה בשבוע שעבר בכפר יאסיף מטיל של חיזבאללה. הרי אנחנו עם כל כך אציל שלא איכפת לנו להיהרג ובלבד שאיזה יהודון ימחק מן המפה. זו תמיד היתה האידאולוגיה שלנו וכך היא תהיה לנצח נצחים אינשאללה. אין לנו שום תכלית בעולם חוץ משנאת יהודים.

      הגב לתגובה זו

      • תגובה לסולימן או ליתר דיוק ''סולימן'' אתה יהודי ואם יש לך ביצים אז

        בילאל- ערבי, 13/08/06 23:23

        תגיב ואני מוכן למסור לך בפומבי את מס' הטלפון שלי שתתקשר ואף תפגש איתי.

        אף פעם לא הייתה תכליתם של הערבים לשנוא את היהודים.. זו הקונספציה הציונית שהגדירה את היהודי כזה שנרדף על ידי שנואי יהודים.. במילים אחרות אתה צריך שונאים בכדי שיקבעו לך את הזהות אחרת אתה לא תרגיש יהודי ולא תדע מי אתה בכלל. ז''א .. שזה הולך ככה מנקודת מבטך : ''אני לא יודע מי אני ..אבל אם הם שונאים אותי.. אז כנראה שאני קיים בשבילם''

        אל לך לשכוח שהתקופות הטובות ביותר שחיו בהן היהודים היו מתחת לשלטון ערבי-מוסלמי.

        אז תפסיק את התעמולה הזולה שלך.

        הגב לתגובה זו

    • אנחנו כולנו אומה אחד

      ערבי גאה, 13/08/06 21:35

      אין הבדל בין נוצרי למוסלמי-האומה הערבית היא אחד,ויש הרבה מלוחמי חיזבאללה שהם גם כן נוצרים. גם אני מלא גאווה באנשי חיבאללה שזעזעו את השחצנות הישראלית.

      הגב לתגובה זו

      • לכול הערבים הגאים, בוא מותק למצעד הגאווה

        נאבלוס, 14/08/06 01:55

        נכניס לך קצת גאווה ,



        הגב לתגובה זו

    • במי אתה מתגאה-במנהיג שמתחבא כמו עכבר בבונקר

      יוסי, 13/08/06 21:55

      והורס את כל לבנון.או אולי אתה מתגאה בלוחמי החיזבאללה אלה שלמרות כל ההומניות של צהל שיכל להרוג בהם עוד הרבה יותר יש להם קרוב ל-600 הרוגים וכ 50 שבויים.או אולי אתה מתגאה בירי טילים על אוכלוסיה אזרחית אז רק לידיעתך ההתרברבות הקודמת של נסראללה היתה שהוא יכול להגיע עד תל-אביב איפה הטילים?ושש שנים וחצי הוא קיבל טילים אירנים וכשהפעיל אותם בלי אבחנה הרג את אחיו הערבים ביחס גבוה יותר מהיהודים יחסית לאוכלוסיה.כשאני חושב נניח הפוך שצהל היה פוגע בטיליו ביהודים אני מתפלץ אבל יש לך כנראה מוח מעוות ואתה מתגאה בזה.ורק לידיעתך מדית ישראל יכולה ביום אחד לחסל מדינה ערבית שלמה(דימונה)יש לכם מזל שלנו יש מנהיגים לא כמו נסראללה שאתה מתגאה בו

      הגב לתגובה זו

      • אתה כותב מהמקלט??? (ל''ת)

        ערבי, 13/08/06 22:16

        הגב לתגובה זו

      • ראש הממשלה של זה שיוצא לבד ברחוב עם חרב ואומר גבר שיתקרב ..

        ראש הממשלה, 14/08/06 00:21

        עכשיו אתה מדבר עליו שהוא מתחבא

        הגב לתגובה זו

    • גאוה על מה?!על זה שהמוסלמים מגרשים את הנוצרים מלבנון ! אתה חי כאן

      אחד מהעם, 13/08/06 21:58

      מוגן ,עם זכויות אזרחיות למרות שאתה מגלה סוג של בגידה,אתה שמח על ההרס הכבד שהביא אירגון טרור שממומן ע''י הפרסים שכידוע לך אינם ערבים רק מה מנצלים טיפשים כמוך ומרושעים כמו נסרלה. הערבים מסוגלים ליצר רק דבר אחד טרור.על טרור נגיב אנחנו והעולם הנוצרי בנחישות.האירופים לא טיפשים גמורים הם מבינים שהם המטרה העיקרית!!!

      הגב לתגובה זו

    • טרוריסט מימין למעלה, על אש!!!

      אני, 13/08/06 22:01

      מסכים עם מה שאתה אומר. מגיב בהתאם.

      הגב לתגובה זו

    • תגובת ערבי חילוני ל-2 הפרובוקטור

      ערבי נאור, 13/08/06 22:11

      גם אני ערבי כמוך. ואין לי תחושה כמוך. לדעתי אתה מכפיש ציבור שלם אשר כואב באמת ובתמים את ההרג משני הצדדים. מתגובתך ניתן לראות את רדידות מחשבותיך ושהן מבוססות, כמו תמיד אצלנו, הערבים, על אמוציות. לידיעתך הגיבור שלך, חיזבאללה הנו תנועה דתית קיצונית שאינה יכולה ליצג בשום פנים ואופן את הערבים החילוניים, ובטח שלא את הנוצרים, מכאן שתעשה לעצמך טובה ותחפש ''גאווה'' במקומות אחרים.

      הגב לתגובה זו

      • אני שם 10000 דולר שאינך ערבי ושאתה ממעלה אדומים. (ל''ת)

        ערבי, 13/08/06 22:50

        הגב לתגובה זו

    • ל2 תאמין לי אני מבין אותך טוב מאוד!!!

      מתי, 13/08/06 22:34

      מהתחלת הלחימה הייתי נגד המלחמה כי ידעתי מראש לא ניתן לנצח קבוצות טרור כי זה לא צבא מסודר!!! וגם כתבתי ואמרתי הרבה פעמים ***מה זה יעשה לאויבי נפשנו???***
      והיום כל ערבים רואים ישראל חלשה שאפשר להשמיד ולמחוק אותה מהמפה!!! ומרגישים שהם על הסוס!!! וכולם קיבלו תאבון!!!!
      מה זה אומר????
      אולי המלחמה בלבנון יגמר זמנית אבל המלחמה עם פלסטינים וערבים ישראלים רק מתחילה!!!!
      הבית בסכנה ואנחנו צריכים להתכונן לגרוע ביותר!!!! והכל עניין של זמן!!!

      הגב לתגובה זו

    • למה להגיב

      arni5858, 13/08/06 22:39

      ערבי אקדמי?באוניברסיטה בטהרן בטח
      גיס חמישי היה בכול המלחמות בעולם המבוזה והמגעיל ביותר
      במקום להקשיב להבטחות של השיח הקנאי''72 בתולות בגן עדן''--שילמד הסטוריה עולמית ויבין את הקידמה של העולם המערבי(לא ערבי)

      הגב לתגובה זו

    • סביח , פעמיים חומוס עם פול הרבה חמוצים ושתי קולות

      אבנר, 13/08/06 22:57

      ממתי נעשת פאלסף , יאללה תחזור למטבח ותארגן את ההזמנות

      הגב לתגובה זו

    • בבקשה תסביר לי למה האומה שלך

      מבקש להבין, 13/08/06 23:01

      בבקשה תסביר לי למה האומה שלך אמורה להנהיג את העולם??? וגם לפי אילו עקרונות היא תנהיג אותו: הג'יהאד - כפייה של כל תפישותיה ואיסלום העולם??? נא תשובתך, תודה!

      הגב לתגובה זו

    • סאביח כפר יסיף 2

      Avi Ecuador, 14/08/06 00:45

      אומר לך את האמת
      את החלק הזה במערכה ''ניצחתם''
      ההשג?
      שהאירופאים והמערב עכשיו באמת מפחדים ממכם.
      גם גרמניה במלחמת העולם השניה היו לה ''השגים'' וגם אז היתה צ'כוסלובקיה ואולי ישראל היום.
      מעניין כמה מיליארדים תהיה מוכן להקריב בעם שלך בכדי להבין ואם המשפחה שלך תהיה בין המיליארדים שאתם הולכים אולי לשואה שווה לך את ההנאה.
      דרך אגב, תיזהר לא לפגוש שם כשאתה מגיע למשפט של מעלה יהודים, בכניסה לגן עדן וגהנום היהודים אחראים ותצטרך לקבל מהם קרטיס אשראי לך ולמשפחתך ותתפלל כבר היום שיהיה להם קרטיס בשבילך ודומיך.

      הגב לתגובה זו

      • תלמד לכתוב עברית נכונה

        סביח, 15/08/06 10:13

        ''כרטיס'' כותבים ולא קרטיס יא מפגר

        הגב לתגובה זו

    • אתה סובל מעודף דימיון!!!

      אשר, 14/08/06 02:22

      מה לעשות שההיסטוריה לימדה אותנו שכל מי שניסה לחסל את העם היהודי נעלם מין המפה או שספג מהלומה מוחצת,האמן לי זה יקרא גם לערבים הגאים,זה רק שאלה של זמן!!! לנו יש נביאי אמת ובראשם משה רבנו מה שלכם אין וגם לא יהיה!!! לנו יש הבטחה מברא עולם שיקום מלך בישראל ושמו משיח שישלוט בעולם כולו וכל הגויים יקבלו את מלכותו ברצון ולא מיתוך כפייה כמו שהאיסלם מנסה לעשות!!!בינתיים אתה ושכמותך יכולים להמשיך ליחיות באשליות ובתיקוות מדומות עד אשר תתנפץ האשליה לרסיסים, כי אמת יש רק אחת ולכן לא יתכנו דתות רבות שכולם אמת.....אסיים באימרה מיתוך ההגדה של פסח'' בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם''!!!!!!!!!!

      הגב לתגובה זו

    • לכל הערבים תהיו גאים רק תנו לנו לחיות בשקט כאן בארץ ישראל

      יורם, 14/08/06 16:55

      חוץ מחומוס ופלאפל וקנאפה וקובה וסינייה- מה טוב יש לכם?

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    לא לקחת שבויים. אין בשביל מה. (ל''ת)

    לוחם 101 דאז, 13/08/06 14:44

    הגב לתגובה זו