• 87.

    ישנה טעות בתמונות בין יער לבחור שמלפניו. (ל''ת)

    מ, 14/11/08 09:27

  • 86.

    לשרית גומז תנוחמי מהשמיים.... (ל''ת)

    אלעד, 06/05/08 22:13

  • 85.

    בת דודה שלך אוהבת

    מיר ב, 12/07/07 01:49

    יניב טמרסון ז''ל בן דו שלי למה אתה למעלה אני רוצה אותך פה לידי קשה לי אם זה אני מקווה שתשמר על אחי שמתגייס לקרבי לשמעון ביום שלישי ב18.7.07

  • 84.

    דן והרן ז''ל

    תושבי העמק, 14/08/06 16:19

    גיבורים אצילים שהגנו על ביתם.
    אנחנו תושבי עמק החולה לא נשכח אתכם!



    יהי זכרם ברוך.

  • 83.

    תנחומים למשפחת טנדלר וליתר משפחות החללים

    עדי ונוי, 14/08/06 00:08

    למדנו עם קרן באותו המסלול, במכללה למנהל, הלב נקרע
    מחזקים את ידיכם
    שלא נדע עוד צער
    תהיו חזקים

  • 82.

    ''קרן היתה צריכה לחגוג יומולדת בחודש הבא''?!?!?!?!?11

    די לתקשורת, 13/08/06 23:49

    אני לא הכרתי את קרן ז''ל, אבל אני בטוחה שיש דברים קצת יותר משמעותיים שאפשר לכתוב עליה חוץ מזה שיום הולדתה חל בעוד 30-60 יום. מבחינה סטטיסטית מתוך 24 חיילים שנהרגו באותו יום, שניים נהרגו בחודש בו חל יום הולדתם.
    זה זלזול מוחלט מה שכתבתם. אם אין לכם מה לכתוב, אולי עדיף שלא.

  • 81.

    לבניה ריין יש גם אחים

    מכירה, 13/08/06 23:27

    בכתבה מוזכרים רק הוריו אבל הוא הותיר אחריו גם אחים ואחיות.
    משפחה מדהימה.
    דבירה של העם בעלי עוצמה שלא תאומן.

  • 80.

    פשוט כואב הלב.

    טל, 13/08/06 21:31

    דיי עם זה, דיי! דיי להרג של חיילים.

  • 79.

    מחזיר אותי שנים אחורה,לכל התמונות של

    אורנה, 13/08/06 20:44

    ההרוגים, שמכסים את העמוד הראשון של העיתון.....
    ושום דבר לא השתנה.....
    ושוב אותה שינאה....
    ושוב אותה מלחמה...
    ושוב מאבדים ילדים יקרים.....
    ושוב משפחות שלמות מתרסקות.......
    כמה שזה כל כך עצוב.
    מתפללת ללוחמים שלנו....
    תחזרו הביתה בשלום.

    • איזה אורנה? שמעוני? 4 אמהות? נו.. היה כדאי לברוח? להיכנע?

      רינה, 14/08/06 23:36

      האשמה היא לא שלכם. זו זכותכם למחות. האשמה היא על מי שנטל האחריות לבזיון הזה, וברח משם. בכך שימן את גלגלי הטרור שהתפרץ עכשיו ויתפרץ יותר מאוחר כדי למחוק את מדינת ישראל מהמפה.

  • 78.

    מבקש סליחה מהמתנחלים (ועופו כבר מהשטחים מחרירי מלחמה) (ל''ת)

    ישראל קטנה, 13/08/06 17:53

  • 77.

    הערה קטנה לגבי משולמי

    גדי, 13/08/06 17:37

    כדאי לציין שהם הגיעו ליישוב יבול בנגב במערבי רק לפני שנה, לאחר שגורשו בזמן ההתנתקות מהיישוב נצרים, שבו חיו שנים רבות. חבל ששכחתם לציין את העובדה המעניינית הזאת

  • 76.

    ממשיכים בחיים משל שום דבר לא ארע....

    אלכס, 13/08/06 17:09

    ממשיכים בחיים משל שום דבר לא ארע....
    כתרנגולות בסופרמרקט, גידלנו עבורכם ילדים, לשם כפרה.
    כפרה על חיינו... עוון כולנו... עוול כלפיהם...
    במדינה ובצה''ל מעולם לא ייחסו חשיבות מיוחדת למשמעות חייהם !
    ילד ...ועוד ילד ...ועוד ילד ...בזרם מתמיד !
    לנצח... לעד... כך תובטח בעירת נר התמיד...
    מחורבן צאלים השני כבר כמעט אין שומעים יותר על תאונות
    אין מדווחים... אין כותבים... אין מוסרים יותר על התאבדויות
    זה וודאי, אינו אומר בהכרח, שהן אינן קיימות
    בצה''ל פשוט מִתְמָחִים בהסתרת ובהעלמת ראיות
    ההכחשה, הכזב, הטיוח, השקר, תקפים וחלים על הכל
    ערך חיי האדם היום בצבאנו נמכר בחיסול בזיל הזול !
    את המציאות אפשר תמיד לצבוע וורוד ועובדות ניתן להטות
    הדג מן הראש מסריח ! ...ישיחו ...יאמרו הבריות
    מיטב נוער צעיר בשיא פריחת עלומיו
    על חטאי ושגיאות מפקדיו ישלם בחייו
    דור שואף דרור... צמא חיים... חופשי... רענן...
    נרמס, נהרס, נדרס ונגרס באמצעות גוף מסואב שאנן
    נופל שדוד ...ללא קרב מניח הנשק ...למולך מוקרב כקורבן !
    אבות אכלו בוסר וחיי בנים יִכְלוּ טרם זמן
    ''כי במותם הם ציוו לנו...'' יחרוק התקליט הישן...
    הולך סובב לו הרוח ועל סביבותיו שב
    קדיש על הבן יאמר כבר לבטח האב
    אין חדש תחת השמש
    מה שהיה הוא מה שיהיה: היום, מחר או אמש.
    השמש זרחה... הקָמָה בשלה... וצה''ל שחט
    מי עוד זוכר שפעם חגגנו יחדיו ט''ו בשבט ?

    • 76/

      מלכה, 13/08/06 19:49

      כואב הלב
      יהי זכרם ברוך.

  • 75.

    הלווית משולמי ב6:30 (ל''ת)

    בהר הרצל, 13/08/06 17:05

  • 74.

    ההלויה של עמי משולמי שעה שבע הר הרצל

    אוהבת, 13/08/06 16:52

    יהי זכרו ברוך יונת אנחנו איתך!!!!! את חזקה. מן השמים תונחמי.

  • 73.

    בניה- גיבור בשקט

    נעם, 13/08/06 16:35

    אין מאיפה להתחיל... אי אפשר להסביר בכלל את גודל האבידה.. בניה הוא גיבור אמיתי, בשקט בלי שאף אחד יידע, בניה עשה הכל , פשוט הכל התגייס לצבא וראה בכך שליחות אמיתית, כשאלתי אותו מה התוכניות שלו הוא אמר שכרגע הוא בתפקיד מסויים ורק על זה הוא חושב, וזה מה שהוא ידע לעשות , לעשות את תפקידו בלי לשאול שאלות ועל הצד הטוב ביותר, הוא צדיק אמיתי ואי אפשר להבין איך ולמה.... אני רק יודע שהוא יחסר ויחסר מאוד , לא רק למשפחתו היקרה ולשכניו, אלא לכל עם ישראל, כי הוא מנהיג וזה מה שאנחנו צריכים מנהיג .. שקט חכם נבון וירא שמיים... אני רוצה לקרוע את השמיים.. למה הוא ? למה דווקא אותו? אנחנו צריכים את בניה לעשות עוד הרבה.. באמונה באהבה ובצניעות וענווה מכל הלב...
    אז מה שנשאר זה רק ללמוד ונסות לעכל...
    אוהבים ומתגעגעים...

  • 72.

    לבני'ה השם ייקום דמו יש 7 אחים ואחיות שיחיו ולא רק הורים שיחיו (ל''ת)

    דפנה, 13/08/06 16:24

    • לא שמעת על הדברה לא תשא שם ה' לשוא? ובטח לא על שנאה (ל''ת)

      אלו יהודים?, 13/08/06 18:21

      • את 'הי''ד' לא המצאנו עכשיו...

        אורית, 13/08/06 19:45

        מה זאת אומרת, את לא רוצה נקמה על מות הבנים האלו?! מה זה קשור ליהודים, לעזאזל...

        • אלוהי היהודים הוא לא אל נוקם. הנוקמים הם הרבנים העיוורים (ל''ת)

          גנבו את, 13/08/06 22:21

    • הסבר על ה' יקום דמו- זהו ביטוי שיהודים אומרים אותו...

      יהודיה, 13/08/06 23:23

      על יהודים שנהרגו/נרצחו ע''י אוייבנו. זה לא ביטוי שהומצא היום אלא קיים כבר אלפי שנים ואמרו אותו תמיד על יהודים שנרצחו ע''י הגויים.(כמו על קדושי השואה לדוג'). מה הבעיה בזה שה' יקום את רציחתם של החיילים? מה הבעיה שחיזבאללה יקבל עונש על כך מ-ה'?

    • וגם חברה הייתה לבניה- כרמית.

      -, 14/08/06 03:48

      כרמיתוש,
      מחבקים אותך חזק חזק
      אנחנו פה בשבילך גם הרבה אחרי שכל הרעש ייגמר...
      אוהבות
      החברות

  • 71.

    מבקש סליחה מהנופלים,סליחה שאנחנו לא חזקים לסתום לתקשורת את הפה כבר! (ל''ת)

    איזו בושה, 13/08/06 16:11

  • 70.

    הלוויה של שי בעה שש בבאר שבע (ל''ת)

    ל, 13/08/06 15:40

  • 69.

    90% מהכתומים שווים -00- בושה וחרפה (ל''ת)

    סמי הנביא, 13/08/06 15:38

    • אל תגיבו לו!!! הוא לא ראוי (ל''ת)

      @@@, 13/08/06 16:38

  • 68.

    הלוחמים

    מתן, 13/08/06 15:35

    במהלך השנה האחרונה בכלי תיקשורת ימניים -בעיקר בשבועון הימני -קיצוני ''בשבע'' הסיתו נגד הציבור החילוני ובדגש על הקיבוצניקים שהם לא הולכים ליחידות קרביות ומתחמקים ממילואים והנה לצערנו באה המלחמה הזאת ומראה לנו על התגיסות מלאה של הציבור החילוני כולל בני הקיבוצים(וגם מהציבור הדתי) אפילו בקרב הנופלים רואים זאת--מספר הנופלים הקיבוצניקים גבוה מאד ביחס למספרם באוכלוסיה, דוקא בכלי התיקשורת הימניים יש דיבורים לערוק מן המלחמה-נשמע מוזר אבל לצערי זה קיים , יש לציין שבכלי התיקשורת הכללים לא עושים הבחנה בין הנופלים

  • 67.

    תנחומים למשפחת משולמי

    אדרת שטרן, 13/08/06 15:34

    הכרתי את משפחת משולמי הם כאלה גיבורים מסירות הנפש שלהם בעד ארץ ישראל מעל ומעבר מי יתן ולא תדעו עוד צער תהיו חזקים והיושב בשמיים יתן לכם כוחות המקום ינחם אותכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד אמן

  • 66.

    כמה עוד אפשר?

    ג, 13/08/06 15:29

    כמה אנשים נהרגים. כמה כואב, כמה עצוב!!!... אני חיה בקיבוץ ויודעת מה זה לאבד בנאדם קרוב או אפילו לא כל כך..אבל הוא מהקיבוץ... אז כמה עוד קיבוצניקים יהרגו כמה??? למה ?? לא שלא איכפת לי מהמתנחלים, מהמושבניקים ומהעירונים..אני פשוט לא יודעת איך זה ולא אומרת שזה לא קשה...פשוט כאן כולנו משפחה אחת מגובשת!!! אז מספיק עם ההרג והמלחמה...ושתהיה כברר הפסקת אששש!! נמאסס אי אפשר להמשיך ככה...לחיות בפחד..בפחד שאתה תמות או שמישהו מהקיבוץ/ חברים או משפחה שלך....
    יהי זכר הנופלים ברוך! אמהות, אבות, אחים ואחיות.. תהיו חזקים ומבטיחה להיות חזקה בשבילכם....
    שיבוא שלום על כולנווווו...אמןןן!!!

    • הכל יפה אך מה עשית באחרונה כדי למנוע את המלחמה? (ל''ת)

      אמהות הצילו, 13/08/06 16:36

  • 65.

    לרומי קריפס

    א, 13/08/06 15:22

    משתתפים בצערך ובצער כל המשפחות מי יתן וידעו רק טוב ושמחה.

  • 64.

    החתימה על ההחלטה היא כת אישום לו.חקירה (ל''ת)

    לא תימלטו, 13/08/06 14:26

  • 63.

    פרדוקס בהללויה

    השואל המתמיד, 13/08/06 14:23

    שאלה קטנה, נאמר שאחד החיילים היה אהוב על כולם, האם מכן ניתן להסיק ששאר החללים לא היו אהובים על כולם?

    • לא, למה?

      אור, 13/08/06 15:31

      אהבה לאחד לא עולה באי-אהבה לאחר.
      זה יופיה של האהבה.
      כדאי לך לנסות.

    • איזה טמבל. אלללה יוסטור (ל''ת)

      ?!?!, 13/08/06 21:44

  • 62.

    אני לא מאמין!!

    יוסי, 13/08/06 14:15

    כאשר אנחנו נלמים נגד אזרחים ננצח!!! אבל נגד חיילים מפסידים חבל צהל בסוף חייו!!!

    • הסיבה לתחילת הסוף שלנו היא אספסוף פסימי שכמותך... (ל''ת)

      אליהו, 13/08/06 16:12

  • 61.

    גיבורי ישראל. נזכור ולא נשכח. (ל''ת)

    שני, 13/08/06 14:14

  • 60.

    האם מפוני גוש קטיף איבדו את הערכים ביחד עם הבית? (ל''ת)

    למה רוקדים, 13/08/06 14:07

    • יאללה יאללה ....שב בשקט! (ל''ת)

      א.ב, 13/08/06 14:30

    • לא, את הערכים הם איבדו עוד הרבה קודם.

      חן, 13/08/06 15:35

      כשנשלחו אנשים להתנחל באמצע השטח המיושב בצפיפות הרבה ביותר בעולם תוך שהם גורמים לשכניהם מצוקה נוראה, לא נבחרו לשם כך סתם אנשים. נבחרו, ובחרו את עצמם, צרי האופקים ביותר, חסרי המוסר ביותר, נטולי המצפון ביותר. אנשים שמסוגלים לבכות על עצמם, ועל עצמם בלבד, ולצחוק על כל אלה שסובלים כמותם או יותר. צוחקים על הפלשתינאים והגיהנום שלהם, צוחקים עלינו ועל האוטובוסים המפוצצים שלנו, צוחקים עלינו ובוכים על עצמם. ועכשיו, שהם יושבים בתוכנו מתוגמלים היטב בפיצויים ובתשומת לב ציבורית, איזה סיבה יש להם לשנות את דרכיהם? הם ציבור סוציופתי שהשתלם לו, והם רק מקצינים את דרכיהם, לא מתרככים, לא הופכים אנושיים יותר. עכשיו הם קוראים לסירוב תוך מלחמה, להפיכה אזרחית מתוך הדם. אלו הם מתנחלייך, ישראל.

      • לא נכון ערכי הדירות אפילו עלו שם לפני ההתנתקות (ל''ת)

        משלם מיסים, 13/08/06 16:29

      • גועל נפש...תתבייש לך

        הרחקתאותי מעמי, 13/08/06 17:03

        הצחקת את כולם.כולם יודעים שבזמן שאתה יושב בשקט ושותה קפה ובוכה על הכיבוש הנורא שמגן עלינו כ''כ נהרגים עשרות חיילים ובתוכם אחוזים גבוהים מאוד של מתנחלים.עד מתי נשמע את הגיגכם הריקניים השמאלניים, יפי הנפש על מסכנות הפלשתינאים שרוצחים בנו. בימים כאלה,עדיף שתשתוק.

      • אפשר לתבוע אותך על דיבה

        דרור, 13/08/06 17:50

        מאיפה אתה לוקח את הדעה הלא מבוססת הזו? האם יתכן ואתה מדגים לנו תוצר ניסוי שטיפת המוח של התקשורת? אפילו התאור שבחרת כבר שמעתי אותו היכן שהוא.

        אח שלי, זה לא בריא. כשתתחיל לחשוב בעצמך, תראה איזה דברים מופלאים קורים.

        • זהו תוצר הניסוי המושלם שלהם.. הם הצליחו ובגדול (ל''ת)

          **, 13/08/06 23:28

    • לא, הם לא איבדו את הערכים. למרות הכל, הם קמו ויצאו לקרב. ונהרגו (ל''ת)

      למענך, למעני ו, 13/08/06 15:59

      • כולם התגייסו, לא רק הם...אין להם שום עדיפות!! תודה לכל החיילים! (ל''ת)

        אין קשר בין, 13/08/06 17:24

    • מה הקשר לרוקדים על הדם???

      יהודיה, 13/08/06 16:37

      זה פשע לציין שההרוג היה גר בנצרים?זה פשע לציין ששם היתה ילדותו???זה מקומם שמסתירים את זה וכותבים שגר ביבול למרות שהישוב הוקם אחרי החורבן,רק לפני מס' חודשים ולכן הוא לא גר שם לפני נישואיו אלא בנצרים תובב''א. אבל הרי תמיד יהיה לכם מילה רעה לומר. תמיד תהיו חייבים להקניט ולהיות רעים.גם במקרים קשים כאלה שנהרגים חיילים.

    • תתבישו לכם את הבנים שלהם הם שלחו למלחמה וחלקם מסרו את נפשם לארץ (ל''ת)

      מגורשת מגוש קטי, 13/08/06 16:42

    • עמשא משולמי הי''ד

      תתביישו לכם!, 13/08/06 16:49

      עמשא משולמי הי''ד שנפל בשבת בלבנון היה ממגורשי נצרים. שמאלנים כמוך וכמו מר ''חן'' החוכמולוג שיושבים בנוחיות מול המחשב ומפיצים דברי נאצה נגד אחוז גדול של הלוחמים בשל כתובת המגורים שלהם, מעלים בי וברוב העם גועל נפש עמוק.
      בקיצור: עלוקות נמאסתם!!!!!

  • 59.

    איזה נבזה צריך להיות אדם כדי לחלל את כבוד הנופלים? (ל''ת)

    שאלו את, 13/08/06 14:06

  • 58.

    חברה מגוש אמונים פה זה לא לוח מודעות שלכם (ל''ת)

    איזה ציניות, 13/08/06 13:50

    • כבר כתבת את זה! שליש מהנופלים במלחמה שלהם, וגם הפעם יש כמה. שב בשקט (ל''ת)

      ותן להם לזעוק, 13/08/06 14:41

      • מה יש להם לזעוק? מה זה קשור אליהם? מה זו רק מלחמה שלהם?

        שביט, 13/08/06 16:06

        דם יהודי שווה - לא משנה היכן הוא מתגורר!
        מה הקשר???

        הם רוקדים על הדם!!!

        בושה בושה בושה!!

        מנצלים את המצב כדי לשכנע את הציבור בדעה שלהם. יש לי חדשות עבורכם - אתם רק יוצרים עוד סלידה מכם.

        שבו בשקט - כולם! (חילונים, דתיים וכל יהודי באשר הוא)...חבקו את משפחות החללים, הקשיבו לסיפורי הגבורה של חיילינו האמיצים...

        תנו לצה''ל את הכוח, תנו לחיילים את הגב ואת העוז להמשיך להילחם ותחושה של איחוד וליכוד!!!

        עם ישראל חי!!

      • הם חשבו שיש להם מונופול על המדינה ועכשיו על הכאב,,,מיהם בכלל? (ל''ת)

        דניאל, 13/08/06 16:46

  • 57.

    אני מבקש סליחה מכל המתנחלים (ל''ת)

    נועם, 13/08/06 13:44

    • זה לא עוזר. את הנזק שעשיתם כולנו נאכל (ל''ת)

      מימין, 15/08/06 20:45

  • 56.

    קדימה לשלום ? לגרוש ?

    יפתח, 13/08/06 13:41

    הצבא מנצח בלבנון ואנו בוכים על ההרוגים, כאילו במלחמה הכל וירטואלי !
    אולמרט נכשל וישלם על כך !
    פרץ נכשל וישלם על כך !
    חלוץ נכשל וישלם על כך !
    הצבא מנצח ויבוא שלום ושקט לצפון הארץ , עד למלחמה הבאה , עקב חולשתם של מנהיגי המדינה שנבחרו על ידינו !!!!!!

    • אז לא ברור מה אתה אומר

      להגיב עכשיו, 13/08/06 14:28

      אתה רוצה שתהיה מלחמה? כי אם כן...למלחמה יש מחיר, ואם לא...אז מה בעצם אתה רוצה? שיהיה שלום עכשיו?

  • 55.

    ליבי, ליבי עם המשפחות

    שרה, 13/08/06 13:34

    מן השמים תנוחמו

  • 54.

    תקראו את 34. מזעזע. (ל''ת)

    גל, 13/08/06 13:29

  • 53.

    בכתר העליון נולדו כוכבים אמיתיים (ל''ת)

    LUBER, 13/08/06 13:24

  • 52.

    נזכור אותכם ולא נשכח ! גיבורי ישראל

    נכה צה''ל, 13/08/06 13:18

    שחרפו נפשם על הגנת המולדת.

  • 51.

    אל תתנו לצה''ל לנצח,הוא לא יכול. (ל''ת)

    מודאג, 13/08/06 13:17

  • 50.

    הגעתי למסקנה שצריך לעזוב את הארץ

    חיים, 13/08/06 13:15

    לאור החלטת הממשלה לאשר את ההסכם באו''ם שמום

    • לא נכון

      אמיר, 13/08/06 13:53

      גם בימים נוראים כאלו שהבנים שלנו נהרגים לחינם אסור לנו להתיאש ולוותר כי יש לנו רק מדינה אחת לחיות בה והבנים לפני שהם נהרגו ידעו שהם מגינים על המולדת האחת שלהם אז עדיף שתיהיה הפסקת אש. ולמרות שההסכם לא מאה אחוז זה עדיף על עוד 20 חיילים הרוגים בכל יום.

  • 49.

    אין דבר כזה משפחת השכול

    ליאת, 13/08/06 13:14

    זה עוד אחד מהמיתוסים שמוכרים לנו יחד עם 'טוב למות בעד ארצנו'!!!!
    שכול זה דבר נורא. הנורא מכל. ואין לו שום קשר למשפחה.
    מספיק עם הסיסמאות!

    • אין ''משפחת השכול''-כולם יתומים!!!

      ציון, 13/08/06 13:46

      ''משפחת השכול ''העורף החזק''
      כולן סיסמאות ריקות מיתוכן!!!
      כבעל נסיון מר!!!!
      אחרי האסון -המשפחות נותרות-''לבד''!!!
      אין חיבוקים ואין כלום!!!
      הבירוקראטיה עושה את שלה
      והמשפחות קורסות!!!
      לכן כל מי שיוצא להלחם בחזית
      שידע-שאם יפגע-גם משפחתו-תלך
      בעקותיו.....

    • זה מושג, יא טיפש - אומר שאנחנו שותפים לצער..אולי אתה לא... (ל''ת)

      מספיק לרדת, 13/08/06 16:23

    • מה ? השכול הוא שפעת... ?

      אלכס, 13/08/06 17:02

      השכול הוא שפעת… ?


      לאה אומרת,
      שאנשים חושבים,
      כי השכול הוא שפעת...
      אך הם שעברו זאת,
      יודעים,
      כי אויב בריאות האדם הוא לנצח. מדעת.
      במילון לא תמצא הגדרה מדוייקת אשר תצליח לבטא שכול
      בצורה חותכת. נוקבת. קולעת.
      מַגְמָה רותחת. לוחכת.
      פורצת מהר געש פָעִיל,
      הטָמוּן בגרעין אותה פקעת.

      כי מה שעושה השכול לנשמה עוֹשָה לגוף (אולי?) הצרעת
      והיעדרותה של שמחת החיים, הנה, לבטח,
      חסרון עיקרי, ברור ובולט, בלי כל צל של ספק - מגרעת.
      אם פעם רוחנו היתה מכסה מרחבים אדירים...
      מרחקים כבירים מדבירה וגומעת...
      היום רק בשנת נדודים, בלילות טרופים-קטופים-רדופים, מצטיינת היא. בגודש שופעת.

      שורף, דואב, צורב, כואב הוא השכול, בהגיונו מוטב לא לגעת !
      גם דעתו, מרצון או מבלי... ברוחנו פוגעת... אותה משגעת...
      כל הִרְהוּר בו את תאי זיכרוננו, חוט מחשבתנו, קורעת. שוסעת. קוטעת. גודעת.
      שממה של דממה. שִבְרוֹן לב. אדמה נכריה. אכזריה. רעה ומרושעת.

      יש בו בשכול, לדאבוננו הרב, סבלנות מעורערת, פוקעת
      קוצר-רוח מדהים הגורם לאדם אי-שקט מַתְמִיד וחוסר-נצח בנחת.
      למצוא מנוחה לנשמה... כמו לחפש מחט בערמת שחת,
      בפרט כאשר נזכרים כי מדובר ברשלנות נוראה. איומה ועיקשת. נמנעת! פושעת!
      מאופיינת על ידי ''סמוך עלי!'', אדישות תהומית מקוממת,
      תרבות חברתית יְרוּדָה, פְּסוּלָה וקְלוֹקֶלֶת, מלווה בחוסר ברור של משמעת,
      וקצינים אשר במקום להשתמש במוח ושכל - בחרו ( למה...? מדוע...? משום מה...? )
      להפעיל רק ראש דלעת.

      אך מה שלאה לא אמרה
      והיא היטב זאת יודעת...
      הוא שכשהעין בוכה ושוטפת, נוטפת, מוצפת, קולחת,
      היא נזכרת, בלית כל ברירה: באותה הפקרות נוראה ! רשלנות איומה ! לא-מקרית !
      עיוורת ! עיקשת ! קישחת ! נמנעת ! ארורה ופושעת !
      אשר בשמחת ימינו פוגעת.
      תוחלת חיינו קוטעת. שוסעת. קורעת. גודעת.

  • 48.

    בשעה בה אנו בוכים על הדם

    דורון, 13/08/06 12:58

    אל לנו לשכוח את האחראים לכך. לעולם לא נשכח אולמרט, איך במחיר של פוליטיקה לא שלחת את ציפי לבני להביא את השלום כדי שלא יראה שאתה הבאת את המלחמה. לא נסלח לעמיר פרץ על חוסר האחריות בניהול המלחמה ובמקום לתת למופז, שהיה שר לפניך, ולו למראית עין גיבוי לנהל את המלחמה התעסקת בשטויות. וכמובן, הרמטכ''ל הדגול שלנו שעליך לא נותר לי אלא לרחם. לרחם על כך שאת כל המלחמה הזו ניהלת דרך התקשורת. הנה פה קצת מפות , הנה שם יחידות עילית והנה כאן עוד קצת דפי ניהול המלחמה וע''י כך לשחק לידיו של האוייב. דוברת צה''ל ואתה תיזכרו כמי שחשבו שניצחון המלחמה הזו תלוי ביחסי ציבור זולים של ערוצי החדשות השונים. צר לי עליכם חיילים שלי, חברים שלי ותושבי הצפון המסכנים. כנראה שהבחירות האחרונות בישראל היו בדיעבד הבחירות החשובות ביותר של העם בישראל. על כך אנו משלמים כיום. חיזקו ואימצו אחיי.

  • 47.

    עצוב מאוד

    אוסנת, 13/08/06 12:56

    עצוב מאוד לקרוא את הכתבה וללמוד על עולמם של החיילים הללו, כל אחד מהם הוא עולם ומלאו, יהיה זכרם ברוך, מי ייתן ומשפחות הנופלים לא ידעו עוד צער.

  • 46.

    האם ניצחנו?

    בן דויד, 13/08/06 12:48

    צריך להודות נכשלנו!

    אני תושב קריית שמונה לשעבר וגדלתי במקלטים עוד במלחמת שלום הגליל לפניה ואחריה, כך שאני מכיר מקרוב את מצוקת העורף.

    מדוע נכשלנו? כמה שאלות למקבלי ההחלטות:

    1. איך קורה שאחרי למעלה מחודש לחימה ועדיין החיזבאלה יורה והורג לאור יום וללא חשש גם אזרחים וגם חיילים? מה קרה להרתעה?
    2. האם הצבא פוחד? כן. הצבא שלנו מפחד מסוריה, נקודה. מה קרה להרתעה?
    3. האם יוחזרו החיילים החטופים? לא בטוח שהם יוחזרו כשעודם בחיים. מה קרה להרתעה?
    4. האם השגנו את מטרתנו? לא. איום החיזבאלה לא הוסר ולא יוסר בקרוב אלא יתוגבר בעתיד. האם האו''ם או צבא לבנון ילחמו בחיזבאלה את מלחמתנו? בברור לא. ההפך לבנונים רואים בחיזבאלה גיבור ומוכנים להצטרף לחיזבאלה. והיכן ההרתעה?
    5. האם המנהיגים שלנו טעו? כן. המלחמה כולה טעות מיסודה, הן בתזמון והן במיקום. ישראל מהססת, פוגעת מאוחר מדיי לא היכן שצריך לפגוע ולא בעוצמה הנכונה. ומה קורה להרתעה?

    הכישלון הגדול ביותר הוא בפגיעה הקשה בכוח ההרתעה שלנו. נסראלה כבר מודיע שאפשר לנצח אותנו, אנחנו לא צבא חזק כפי שחשבו ומעודד את כל הערבים לחסל את מדינת ישראל.

    אז מה היה צריך לעשות ולא עשינו?

    היינו צריכים מלכתחילה וכבר לפני שנים רבות – עוד כשהייתי ילד להכריז מלחמה על סוריה שהיא האחראית למצב בצפון ישראל. לחסל את הצבא והערים הסוריות ולגרום להם להתחנן שנפסיק. וכך להחזיר את כוח ההרתעה.

    מה נשיג?

    · סוריה בעצמה, מתוך פחד, לא יתנו לארגוני טרור לתקוף את ישראל מלבנון. החיזבאלה פוחד מהסורים יותר מאשר מישראל.
    · כל העולם הערבי ידע מה כוחו של הצבא הישראלי.
    · הערבים בעצמם יבקשו שלום מתוך חשש ומתוך אמונה שלא ניתן לחסל את מדינת ישראל בכוח.
    · שקט לצפון לשנים רבות.

    מה המחיר?

    אין ספק שהמחיר יהי כבד אך לא יותר מהמחיר שאנחנו גם כך משלמים היום ובודאי נצטרך לשלם בעתיד הלא רחוק, מניסיון.

    אני מבקש ממשלת ישראל לשנות את פני המלחמה עוד היום, צאו למלחמה והפתיעו את הסורים היום כשעוד אפשר! מחר כבר מאוחר.

    • יש הרבה במה שאתה אומר... (ל''ת)

      ירון ,מהמרכז, 13/08/06 13:08

      • כן (לכו לבתי קברות צבאיים ותדעו) (ל''ת)

        פנינה רוזנבלום, 13/08/06 13:22

  • 45.

    עמי משולמי היה מנצרים בגוש קטיף

    תגידו את האמת, 13/08/06 12:36

    הוריו הועברו ליבול לאחר שהושלכו מביתם

    • אז מה? איך זה קשור? (ל''ת)

      מה הקשר?, 13/08/06 14:46

      • הקשר הוא שמסתירים את זה...

        יהודיה, 13/08/06 15:37

        עד לפהי שנה הוא גר בגוש. יבול זה ישוב חדש שהוקם ע'' י תושבי נצרים. כל הילדות שלו עברה שם. לא ראוי שיזכירו את מקום מגוריו? זה נראה שיש סיבה לכך שמסתירים זאת..

        • מה את רוצה שיכתבו איפה כל חייל חי כל חייו?כותבים מה שהמשפחה מבקשת.

          די, אנשים תנו, 13/08/06 16:29

          אולי את גם רוצה שמי שנולד או גדל בצעירותו בימים שבסיני - גם יזכירו את זה???

      • הוא שילם את מחיר הגירוש שלו

        יואב, 13/08/06 15:52

        תא''ל (היום אלוף) הכהן, מפקד כוחות הגירוש, אמר בשבוע שעבר שהיה לו ברור שלאחר הגירוש (''פינוי'' בשפתו) תהיה מלחמה.

  • 44.

    עמי משולמי הי''ד מגורש מנצרים

    טלי, 13/08/06 12:36

    אף אחד לא טרח לציין בכתבה שמשפחתו גורשה לפני שנה מגוש קטיף- שאחרי שירשו אותו מהבית הוא הלך להלחם בשביל המדינה, בשביל להכשיר את תכנית ההתכנסות של אולמרט.
    לפחות תכתבו בכתבה דבר אלמנטרי כמו איפה הוא גדל, באיזה בי''ס יסודי ותיכון למד.
    בחרתם להתעלם!!!!!!!!

    • אין קשר בין פינוי התושבים מגוש קטיף למלחמה הזו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      תפסיקו לרקוד על, 13/08/06 13:38

      • הדם שנשפך עכשיו תוצאה ישירה של הרס חייהם! (ל''ת)

        אל תיתמם!, 13/08/06 14:25

        • מה הקשר, תסביר לי - גאון!!?

          אשמח להשכיל, 13/08/06 16:19

          קיבלנו עונש מאלוהים?

      • מפקד כוחות הגירוש: היה ברור לי שתפרוץ מלחמה

        יואב, 13/08/06 15:47

        האלוף גרשון הכהן, מפקד כוחות הגירוש אמר שהיה ברור לו שתפרוץ מלחמה בעקבות הגירוש.
        הדברים נאמרו בפומבי בשבוע שעבר, והובאו במפורש ובאריכות ב''מקור ראשון''. זה היה הנימוק שלו מדוע כל כך לחץ על המתנחלים להשאר בגולני - כדי שיהיה מי שילחם.

      • הרמטכ''ל יעלון אמר מראש: ''ההתנתקות תהיה רוח גבית לטרור''

        מ. נמרודי, 13/08/06 16:02

        והמתנחלים אמרו: ''ההתנתקות עוד תתפוצץ לנו בפנים''.

        זה הקשר.



        נא לפרסם את התגובה.

    • תנחומי למשפחה

      אדרת שטרן, 13/08/06 15:42

      משפחת משולמי היקרה

  • 43.

    שכחתם לציין שהוא ממגורשי נצרים!!! (ל''ת)

    זה קרה בטעות???, 13/08/06 12:32

    • שתוק שתוק

      רועי, 13/08/06 12:57

      ממש זה הזמן

      • רועי, תן לו להביע את הכאב שלו. עמי גורש לפני שנה בדיוק, זה כאב גדול (ל''ת)

        תנסה להבין ללבו, 13/08/06 13:32

    • מי מהנופלים גורש מגוש קטיף (אגב, זה בדיוק לפני שנה)? לא הבנתי!!!!!! (ל''ת)

      ל-43, 13/08/06 13:22

  • 42.

    ההנהגה שלנו פשטה את הרגל

    די כבר כנסו בהם, 13/08/06 12:31

    ואנחנו משלמים בדם!!!!!!!!!!!!

  • 41.

    עמי משולמי ז''ל

    דורון, 13/08/06 12:29

    גורש מנצרים
    נהרג מלבנון!!!
    יהיה זיכרו ברוך!

    • יהי זיכרו ברוך, ה' יקום דמו. (ל''ת)

      אורן, 13/08/06 12:43

  • 40.

    תסיגו את הכוחות ושלחו כח אוירי

    נאוה, 13/08/06 12:25

    נקו את השטח ורק אז תחזירו את החי''ר. מדוע הם בשר תותחים? כמה כרוזים עוד יש לשלוח. מי שלא עזב
    דמו בראשו ! לא על חשבון חיילינו.
    יהא זכר הנופלים ברוך!

    • לאמא של לוחם:

      אורן, 13/08/06 12:42

      חודש ימים הצבא עסק ב''מכות קרקעיות'' ולא יותר מזה, אש הארטילריה ואש חיל האוויר לא הופנו כלפי בתים אלה, ההגיון הוא פשוט: ההגיון המדיני הלקוי.

      חודש מאוחר מדי הבינו שם למעלה כל המפורסמים האלה מהטלוויזיה שחיילים הם גם בנים של מישהי ומישהו, חודש מאוחר מדי .

      3 ימים לקח לצה''ל לכבוש בצורה נקייה בסיוע ארטילרי עד לליטני ועד לצור, כל ההרוגים האחרונים, כל ה24 הם חיילים שנהרגו תוך כדי מלחמה ויש שכר לפעולתם, לצערי משפחות רבות יישאלו שאלות אח''כ.

  • 39.

    עשרות עשרות יום יום אלי קבר, אכן אלמן ישראל (ל''ת)

    רוזנברג, 13/08/06 12:22

  • 38.

    יהי זכרם ברוך

    חמימו, 13/08/06 12:14

    עצוב קשה כואב במותם העניקו לנו חיים יש לנו חיילים גיבורים וצבא חזק יהי זכרם ברוך

    • במותם לא העניקו לנו את החיים

      דני, 13/08/06 12:33

      וזה מה שהכי עצוב בשכול הנורא והמיותר. האמת הכי כואבת היא שמותם היה מיותר ונמנע ולא תרם כלום למדינה חוץ מממשפחות הרוסות שאיבדו את הבנים שלהם לשווא.

      • תתבייש לך, כדי להעביר מסר אתה מבזה את כבוד הנופלים...תתבייש!!!!!! (ל''ת)

        לא לרקוד על דם, 13/08/06 13:42

  • 37.

    עכשיו גם האמהות השכולות יזכרו מי זה פרץ

    גל, 13/08/06 12:05

    המשפחות השכולות יזכרו מי זה פרץ, קורבנות החינם יזכרו מי זה פרץ, הפליטים , הילדים ההרוגים, כולם יזכרו מי זה פרץ, כן גם נסראאלה יזכור מי זה פרץ שביחד עם אולמרט וחלוץ מהווים את אחת ההנהגות הגרועות ביותר שמדינת ישראל ידעה.

  • 36.

    המחדל של המלחמה

    טנקיסט, 13/08/06 11:54

    המחדל הגדול של המלחמה הוא שלא מיגנו את הטנקים במערכת המיגון של ''רפאל''.
    רצו לחסוך כסף.
    אם הטנקים היו ממוגנים כל המלחמה הייתה נראית אחרת.

    • וועדת חקירה עניינית יכולה למצות את הכל. (ל''ת)

      אורן, 13/08/06 12:38

  • 35.

    אחוז המתנחלים, המושבניקים והקיבוצניקים גבוה

    עמי, 13/08/06 11:39

    מאד ביחס לגודלם באוכלוסיה.
    לפחות נלמד לכבד ולהעריך אותם. ונזכר זאת גם בעת שלום.

  • 34.

    כנסו בהול! דחוף! חשוב!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

    ה., 13/08/06 11:24

    בעלי קיבל צו 8 והוא נשלח לעזה בתפקיד קרבי להחליף סדירניקים שנקראו לצפון, אין לחילים בעזה ציוד, אוכל,כלום, כל החבילות של התרומות נשלחות לחילים בצפון, חבר שלנו נהג בצפון קיבל חבילה, בעלי מסכן את חייו בעזה ואף אחד לא חושב לכיוון הזה בכלל, גם לא מעדכנים מה קורה שם, עם כל הכבוד לצפון ולחילים בצפון, הם לא היחידים שמסכנים חייהם למען ביטחון המדינה. אין להם אוכל,ציוד,גרבים,סיגריות,מצעים כלום,זהו חוסר צדק האפליות האלה,גם הם חיילים בצה''ל לא מזכירים אותם בכלל. אני מקווה להיות הקול שלהם, אנא הביאו את הנושא לתודעת הציבור, זאת בושה וחרפה.

    • צודקת100% איפה קברניטי צה''ל??!!

      דוד, 13/08/06 13:49

      חייבים לטפל מיד בנושא!!

      • לאילנית

        לאילנית, 13/08/06 17:23

        גם לבעלי אין מה לאכול, לפחות לצפון שולחים חבילות אוכל, לעזה לא שולחים חבילת במבה! בשום מקום לא מזכירים אפילו את החיילים בעזה שגם הם עזבו אשה ילדים ועבודה ומסכנים את חייהם כדי להגן עלינו. אז עדיף שלא תגיבי מאשר תפלטי שטויות קטנוניות ולא לענין.

    • אין להם סיגריות?!

      אילנית, 13/08/06 14:04

      אחי נמצא כבר חודש בצפון ואין להם מה לאכול.....

    • אם לא היו מחריבים ומגרשים את גוש קטיף,היו מקבלים הכל הכל..... (ל''ת)

      מוטי, 13/08/06 15:52

    • אני במקומך נוסע לעזה ומביא מכל טוב,לא לסמוך על הממשלה (ל''ת)

      עמי, 13/08/06 16:01

    • יש סדר עדיפויות, צה''ל עושה כמיטב יכולו - מספיק להתבכיין - תנו גב!! (ל''ת)

      יורם, 13/08/06 16:15

      • ליורם, הטענה לא מופנת כלפי צה''ל אלא כלפי התורמים. (ל''ת)

        שרון, 13/08/06 17:30

  • 33.

    יהי זכרם ברוך, ליבי עם המשפחות,

    נעמי, 13/08/06 11:22

    כואב !!! הלוואי ולא יהיו לנו יותר
    אבידות עד הפסקת האש שתכנס
    לתוקפה רק מחר אמן !!!

  • 32.

    חה חה הטוקבאק הפך ללוח מודעות של גוש אמונים (ל''ת)

    פרסום חינם, 13/08/06 10:59

    • כנראה שיש סיבה (ל''ת)

      איל, 13/08/06 11:13

    • זה מה שיש לך להגיד אחרי כתבה כזאת ? יהי זכרם ברוך (ל''ת)

      שלומי, 13/08/06 11:34

    • מה ציפית שיקרה כשהם החלק העיקרי מבין הנופלים? (ל''ת)

      מ. הוניג, 13/08/06 15:02

      • תסביר לי איפה ראית שהם חלק עיקרי מהנופלים?

        ח, 13/08/06 16:46

        גם מזה אתם עושים קרדום לחפור בו?

        למה לא שומעים את בני הקיבוצים והמושבים שחלקם בלחימה לא מוטלת בספק, והקרבתם היא הרבה ביותר, למה הם לא משתמשים בכך כדי למנף את עמדתם הפוליטית, שאין לאף אחד ספק מהי, למה?

    • תבין, כשהחברים שלך הורגים ת'זמן בחוף אנחנו נלחמים

      נועם ב., 13/08/06 15:07

      אתה לא יכול להחזיק במקל משני קצותיו: גם לא להלחם כי זה לא מתאים לפיתוח הקריירה שלך וגם לצאת כנגד אלו שנהרגו.

  • 31.

    ליבי עם המשפחות,

    ענבל, 13/08/06 10:54

    מן השמיים תנוחמו.

  • 30.

    יהי זכרכם ברוך. ת.נ.צ.ב.ה אמן! (ל''ת)

    איתן, 13/08/06 10:53

  • 29.

    אני מתפלל שאלה הקורבנות האחרונים של המלחמה הארורה והמיותרת הזאת!

    סבא גאה, 13/08/06 10:52

    אולמרט: תחזיר את הבנים הביתה חיים בריאים ושלמים עכשיו!!

    • מיותרת ?

      סבתא מודאגת, 13/08/06 12:43

      הם לא יורים עלינו סוכריות.

  • 28.

    מבקש סליחה מהמתנחלים. הם צדקו (ל''ת)

    בתקשורת הרדימה, 13/08/06 10:20

    • אני מצטרף לבקשת הסליחה שלך

      אורי, 13/08/06 11:33

      טעינו כשיצאנו מלבנון

  • 27.

    חיילים יקרים אין כמוכם ולא יכולים בלעדכם

    כנרת, 13/08/06 09:54

    חיילים יקרים שימרו על עצמכם אתם המלאכים שלנו תהיו חזקים
    רק לאחר תוכנית עובדה הבנתי מה משמעות הלחימה בלבנון והחיילים המקסימים האלה שעושים עבודת קודש המון חיבוקים ושימרו על עצמכם שם ותהרגו כמה שיותר מחבלים

  • 26.

    החיילים של היום..ומחר,החיילים של מחר..כואב

    אודליה, 13/08/06 09:47

    עצוב לחשוב,ולהבין שחיילינו יקירנו,הם חיילים של היום..היום הם יפורסמו,היום כל כך נכאב עליהם..אך מחר כבר יהיו חיילים נוספים כל כל אבל כל כך לצערנו.!! שנצטרך לבכות גם עליהם..ולכאוב אותם כל כך..זה כבר לא אמיתי נשבר לי הלב!!

  • 25.

    עמי משולמי גורש מנצרים ונהרג בלבנון

    נועה, 13/08/06 09:43

    למה אתם לא כותבים את זה???
    מתביישים להודות שעכשו אנחנו משלמים מחיר כבד על ההתנתקות???

    תנחומיי.

    • אני הצבעתי לקדימה. אני מבקש סליחה מהמתנחלים.

      אייל מרום, 13/08/06 10:00

      לא ידעתי שהבנים של אולמרט לא משרתים בצהל.
      לא ידעתי שהמתנחלים הם חוד החנית של הלוחמים הקרביים בצבא.

      עכשיו ראיתי שמתוך 100 הרוגים, יש 3 הרוגים מהתנחלות עלי והרוג אחד מתל אביב, והבנתי את היחס.

      למה לא אמרתם ?
      למה לפני הבחירות לא הסברתם ?

      • הסברנו

        אתה- לא, 13/08/06 10:20

        אני אישית עברתי ב-100 בתים לפחות, אולי ב-10 פתחו לי בכלל את הדלת..

        • מי אומר שצדקתם?

          אז מה?, 13/08/06 13:47

          מה הקשר בין המלחמה הזאת להתנתקות?
          אירועים בצפון היו מאז יצאנו משם, פעם בשנה בערך. הפעם הם רק עברו את הגבול.

          • מי אמר?

            ארז, 13/08/06 15:08

            המציאות.
            אולי תעזוב לרגע את עולם הפנטזיות שלך ותצטרף אלינו פה.

      • הסברנו והסברנו

        איל, 13/08/06 10:29

        אולי עכשיו ילמדו

      • לישב את המתנחלים בלבנון ולסגת מייד אח''כ (ל''ת)

        מדינה שפויה, 13/08/06 10:43

      • אמרנו, עמדנו בצמתים, חילקנו דפי הסברה, עשינו הפגנות, מחאות, צעקנו!!

        אודליה, 13/08/06 12:34

        הבעיה שאנשים שומעים רק מה שהם רוצים לשמוע, ואח''כ... זה כבר מאוחר מידי... עם ישראל, תתעוררו!!!!

        • וגם שפכתם חומצה וכל השאר. ואנחנו אומרים לכם ''לא'' רבתי גם עכשיו. (ל''ת)

          רוקדים על הדם, 13/08/06 15:44

          • לא היתה שם שום חומצה תצאו מיזה.

            יערה, 13/08/06 16:45

            ואני יודעת ממקור נאמן. תפסיקו לחיות בסרט אקשן הוליוודי.

      • לאייל - זה לא רק ה-3 שהזכרת, שליש מהנופלים הם מתנחלים, וזה -

        גולני, 13/08/06 13:34

        הרבה מעל מספרם היחסי באוכלוסייה.

        מצדיע לכם!

        • איך שליש? (ל''ת)

          דני, 13/08/06 15:01

        • נפלו לפחות אותו מספר קיבוצניקים, ואיש לא מנפנף בזה. (ל''ת)

          מתנחבל, 13/08/06 15:39

        • הקבוצה ההזויה הזאת השתלטה גם על הצבא? עכשיו אני הבנתי מה קרה לצהל. (ל''ת)

          נערי גבעות, 13/08/06 17:00

      • לאייל - מציע לך לנסות ולהכיר את התושבים בישובי יהודה ושומרון

        סתם אחת, 13/08/06 23:42

        אם אתה בן אדם עם עומק תמצא שם אנשים מופלאים ותבין אייך צריך יהודי להיראות. זה מה שקרה לי כשהכרתי קבוצה של בנות מ''אלון מורה'' ו''קרני שומרון'' והשילוב הזה זה יוזמה ופעלתנות, עומק מחשבה, אומץ לשאול שאלות, כנות, חסד, יציבות נפשית, שמחת חיים וחיות פנימית שזיהיתי בהן גרם לי לאהוב את הקבוצה הזאת שמכונה ''הכיפות הסרוגות'' ויש עוד קבוצות מעולות בארץ שלנו.

    • גם אני מבקשת סליחה (ל''ת)

      מיכל, 13/08/06 10:33

    • חבר שלי שנהרג לא גורש, אז מה? אז האמונה שלו נכונה? (ל''ת)

      שמאלני, 13/08/06 14:22

    • ששששששש... שאף אחד לא ידע (ל''ת)

      התקשורת, 13/08/06 15:07

    • אין שום קשר בין ההתנתקות המבורכת לבין המלחמה בלבנון.

      באה בתור, 13/08/06 15:43

      אם כבר, היחס בין ההתנחלויות והמלחמה בלבנון - הפוך. בלי ההתנחלויות לא היתה ההתנגדות הפלשתינאית בשטחים, בירדן ובלבנון יוצרת את אש''ף ומושיבה אותו בלבנון, לא היתה מלחמת לבנון הראשונה ולא היה נוצר חיזבאללה. גם במלחמה הזאת, בלי תמיכת הפלשתינאים והשתתפותם הפעילה (חלק נכבד מלוחמי חיזבאללה הם פלשתינאים תושבי מחנות הפליטים בלבנון) לא היה חיזבאללה, ולו היה - היה חלש בהרבה ולא יכול היה להיסמך על התמיכה העממית שנובעת מהמשך קיומה של הבעיה הפלשתינאית.
      כך שהמתנחלים, קוץ בבשרנו מזה עשרות שנים, הם בשורש המלחמה הזאת, וככל שניפטר מהגידול הזה בבני מעינו סיכויינו לחיות גדולים יותר.

  • 24.

    איפה הבנים של אולמרט?

    עליזה, 13/08/06 09:28

    הם עדין בחול?

    • חזרתי

      אני, 13/08/06 13:54

      לא שם פס עליכם פסיכים
      הבאתי לאבא סיגר

    • את מי זה מעניין?

      אורן ש., 13/08/06 15:46

      אולמרט פה. אדם יכול לקחת אחריות רק על עצמו, ואם נותנים לו - גם על אלו שנתנו לו. אנחנו נתנו לאולמרט אחריות עלינו, ועד כה הוא עושה עבודה בסדר - בתנאי שאכן יבצע את ההתכנסות הזאת בסופו של דבר.

  • 23.

    רציתי לבקש מימכם סליחה פרחים יקרים

    רונית, 13/08/06 09:24

    סליחה על הביקורת וחוסר הידע באומץ שלכם , חיילים יקרים שלנו אנחנו אוהבים אותכם כאילו הייתם שלנו מנוחתכם עדן אהובים...

  • 22.

    שיהיה זכרם ברוך...ואל' ישמור על כל החיילים דרוזים ויהודים....

    דרוזית, 13/08/06 09:22

    כולי צער למשפחת עאמר הדרוזית

  • 21.

    המון קיבוצניקים נהרגים!! המון!! (ל''ת)

    שמיר, 13/08/06 09:14

    • וגם המון דתיים. (ל''ת)

      תמיר, 13/08/06 09:38

      • והמון עולים

        ישראלי, 13/08/06 09:57

        והמון ישראלים!!!!

      • המון בני אדם נהרגו חארם (ל''ת)

        שולטי, 13/08/06 09:57

      • הרבה הרבה דתיים נהרגים בפעולה הזאת (ל''ת)

        רינת, 13/08/06 12:09

    • זה לא משנה. כולנו יהודים. (ל''ת)

      משה, 13/08/06 10:08

      • חלקנו דרוזים או ערבים. תומר עאמר (ל''ת)

        לא כולם, 13/08/06 14:23

    • חשבונאות מביישת !! (ל''ת)

      אליעזר, 13/08/06 10:40

    • כולנו ישראלים, אחים!! כולם! כואבת את המשפחות.

      קסם, 13/08/06 11:00

      לא משנה מהיכן. אם אתיופים, קיבוצניקים, עולים מחבר העמים, מתנחלים או דרוזים.

      זהו שבר ללא תחתית למשפחות השכולות. המוות עבורם הוא משאבה השואבת את החיים.

      • מסכים איתך קסם.

        כולנו אחד, 13/08/06 15:24

        חבל שאחרי כתבה כזאת עצובה רואים פה תגובות שגורמות להתנצחויות.ואהבת לרעך כמוך.

        • מסכימה אתכם! אין פה מחנות, זה עם אחד (ל''ת)

          יהודיה, 13/08/06 15:40

    • תמיד הקיבוצניקים והמושבניקים גילו מוטיבציה גבוהה.

      כואב לי, 13/08/06 12:34

      הם זן אחר. ויש לי צער בלב על כל מי שהלך ולא ישוב לעולם. יהי זיכרם ברוך. מלאכי שמים. אין ניחומים כמה כאב.

    • יהודים ודרוזים נהרגים למען המדינה כולם גיבורים!!! (ל''ת)

      מספיק עם, 13/08/06 12:51

  • 20.

    יניב

    בני ג., 13/08/06 09:07

    בתיכון היינו חברים טובים
    ומאז לא דיברתי איתך

    היום אני אראה אותך בפעם האחרונה...

    יהי זכרך ברוך

    • כל כך עצוב, כל כך חבל.

      חבר, 13/08/06 10:23

      יניב, היית אדם מדהים.
      כל כך כואב.

  • 19.

    הפסקת אש עוד היום!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    רמי, 13/08/06 08:59

    ואין טעם להוסיף עוד.

    • אבל אם נפסיק עכשיו מחר נצטרך לחזור והמצב יהיה קשה שבעתיים!!!!!!!!!! (ל''ת)

      אחיך, 13/08/06 10:53

  • 18.

    עמי משולמי ה''יד ממגורשע נצרים!!! (ל''ת)

    שלום, 13/08/06 08:57

    • שלום הנודניק רוקד על הדם!!!! (ל''ת)

      רד מהקו כבר יה, 13/08/06 15:48

  • 17.

    פעולה קרקעית נרחבת לשיפור המוסר בעם - עכשיו! (ל''ת)

    מני, 13/08/06 08:48

  • 16.

    ציפי לבני גילתה חובבנות משוועת . הביתה!!!! (ל''ת)

    עמי, 13/08/06 08:18

  • 15.

    שלא נדע עוד צער (ל''ת)

    בילבי, 13/08/06 07:39

  • 14.

    יהי זכרם ברוך - (ל''ת)

    אורן, 13/08/06 07:28

  • 13.

    מתי יפסיקו עם הביטוי הנורא הזה ''משפחת השכול''.

    מירי, 13/08/06 07:27

    זו משפחה אומללה שאיש אינו רוצה להימנות עליה.
    מספיק עם מכבסת המילים. כשקורה דבר כזה - אתה הכי בודד בעולם. זה אסון אישי שלך. אין כזה דבר ''משפחת השכול''.

    • נכון מאוד (ל''ת)

      ניצה, 13/08/06 07:45

  • 12.

    בִּצְעוֹד נערינו אֱלי מִבְצָעִים

    נתן, 13/08/06 07:16

    בִּצְעוֹד נערינו אֱלי מִבְצָעִים
    את חמת ישראל לא שמענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורצית בנו.

    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    מסינים, מהודים, מדנים
    אך בצעוד בנינו אל תוך בְּסִיסִים –
    נערים ישראליים, בחוּרִים נְבוֹנִים,
    הם אינם יוֹדְעִים כי דמם אֵינוֹ נחשב בדמים –
    הם לא קוראים לאֵם ולאָב: אל תַבִּיטוּ !

    ורבה דאגה לדרגות ומדים
    וקריירות קצינים פן יוּפסָקוּ
    אך המשך חייהם של קורבנות חפים
    על אספלט, טרשים וסלעים יְקוּפְּדוּ !

    עיניהם מדברות: אל תַבִּיטוּ, האֵם והאָב,
    אֵיך שוּרוֹת אֲרוּכוֹת הוּנַחְנוּ
    תְמִימִים וצְנוּעִים וידוּעִים לשֵם,
    רק לא טוב לחיים הוּכָנוּ...

    עיניהם מדברות עוד דברים אחדים:
    אֱלוֹהֵי האָבוֹת ידענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורָצִיתָ בנו !

    כי אתה בחרתנו מכל העַמִים
    לְהָרֵג מוּל כִּסֵא כְּבוֹדך,
    ואתה את דָמֵינוּ אוֹסֶף בכַּדִים
    כִּי אֵין לוֹ אוֹסֶף אַחֵר זוּלָתֶך.

    ואתה מְרִיחוֹ כְּמו רֵיחַ פְּרָחִים
    ואתה מְלַטְפוֹ במִטְפַּחַת,
    ואתה תתבענו מידי הַפוֹלִיטִיקָאִים
    ומידי השוֹתְקִים גַם יַחַד !

    • מילים

      מרב, 13/08/06 11:25

      ולנו, אין אפילו מילים.

      האם נתן יונתן?

      • נתן (ל''ת)

        אלתרמן, 13/08/06 11:30

  • 11.

    כמה קיבוצניקים..... (ל''ת)

    זוזו, 13/08/06 06:19

    • שאף אחד לא יגיד יותר שהם לא תורמים (ל''ת)

      א, 13/08/06 07:49

    • קולם של מנהיגי ש''ס נדם?!צריך לשאול למה הם ברחו מהמערכה על המדינה?! (ל''ת)

      יהודי חרד, 13/08/06 08:26

  • 10.

    אלוהים שבשמים

    c, 13/08/06 06:01

    אלוהים שבשמים, תגן על החיילים שלנו לפחות מלמעלה... מי יתן שאלו יהיו אחרוני הנופלים. משתתפים בצער כל המשפחות, מי יתן ולא ידעו עוד צער.

    • אני עונה א מ ן (ל''ת)

      בפה מלא, 13/08/06 10:44

  • 9.

    תגובה ל-6

    תגובה ל -6, 13/08/06 05:22

    אני לא מבינה מאיפה יש לך את החוצפה לכתוב מה שכתבת?!?!?! מאיפה את/ה יודע/ת שאים חיילים, לוחמים מתל אביב??? עד כמה אנשים יכולים להיות כ''כ חסרי לב וחוצפנים? מה את/ה צריכ/ה שמישהו ימות מת''א ואז כשיפרסמו את מקום מגוריו את/ה תוכל/י לדעת שגם מת''א יש לוחמים? בוש/י לך!!!

    חיילים שלנו! מאיפה שלא תהיו שמרו על עצמכם! אנחנו איתכם!

  • 8.

    אני המומה...

    נצחישראללאישקר, 13/08/06 05:13

    כל העוז והגבורה.... כל ההקרבה העצמית של הילדים היפים האלה!!! אלה שגדלו לתפארת הוריהם. שעתידם היה בטוח.... יפה! נפלו בידיהם של מרצחים שאין להם שום סיבה לחיות. האירוניה.... מוציאה אותי מדעתי. העולם יחסר אתכם... העם והארץ... ישוועו לכם. ולכם אשבע שבלבבינו ובלבבות רבים עד מאד, תשארו חיים לנצח.

    • גם אני המום.

      אלה, 13/08/06 15:52

      המום מזה שהמוות שיכול היה לפתוח את הלב שלך כלפי כל בני האדם פותח אותו אל חיילנו ההרוגים וסוגר אותו אל כל השאר. אלו שנלחמים בחיילים שלנו גם הם חיילים, גם להם משפחות, נשים, ילדים, קרובים וחברים. בלבנון נהרגו יותר מאלף אזרחים, בעזה - כמה מאות. את לא יכולה להחשיב את עצמך לפתוחת-לב ולקלל את כל מי שאיננו את. הגישה הזאת היא שמנעה אותנו מלדבר עם כל אויבינו ואויבינו-לשעבר, הביאה למלחמה הזאת, וגרמה למות הבנים. גם את בפושעים!

  • 7.

    עצוב....מצטער. (ל''ת)

    מיכאל, 13/08/06 04:53

  • 6.

    הבושה ממשיכה-אין חללי קרב מתל אביב!!

    קול העם, 13/08/06 04:24

    בושה וחרפה ל''עיר ללא הפסקה'' האגואיסטית והמנוכרת!!ממושב עלי לבד יש יותר חללי קרב מתל אביב,מה שמוכיח שרק עם הכתומים,העולים,מושבי הספר והקיבוצים -יכולה ישראל לשרוד!!
    תל אביב הוציאה את עצמה ממשואה זאת ולכן על הממשלה להטיל תוספת מיסים על תל אביב שלפחות תביא העיר הגובניקית הזאת תועלת כלשהי לטובת המדינה!!!
    ישובי הספר על לוחמיהם הקרבים יתנו את דמם,ותושביה הנהנתנים של תל אביב יתנו את כספם-זה לא שיוויון צודק אבל גם כן משהו.

    • יש לזה פתרון הרבה יותר פשוט

      אוהד, 13/08/06 05:03

      אם זה כל כך מפריע לך, אפשר לקחת כמה תל אביבים ולזרוק אותם בדרום לבנון בלי מיגון וללא כלי נשק.
      אז תהיה מרוצה?
      אם כתבת תגובה כזאת לאחר קריאת כתבה כזאת זה אומר עליך משהו.
      זה אומר שבמקום לחשוב על החיים שנגמרו, קודם כל בדקת מהיכן כל אחד מהם.
      זה אומר שאתה לא שם קצוץ על החברה האלה. אתה לא רגיש למותם.
      מה יתן לך דם תל אביבי?
      מה נתנה לך התגובה הזאת?
      לא שונאים אותנו מספיק מבחוץ שאנחנו צריכים לשנוא גם אחד את השני?
      אני לא מצליח להבין את זה.
      כתבת ''כתומים''. אני לא יודע אם זה אומר משהו, אבל אם אתה ימני, אתה מבייש אותי.

      • וואלה מסכים איתך

        מקסי, 13/08/06 10:33

        כאילו שזה חשוב מאיפה היו ההרוגים.
        כל חיים יקרים הם.

      • אוהד, כל מילה בסלע. (ל''ת)

        ח.מ., 13/08/06 14:44

    • אולי בתל אביב שפויים יותר

      יעל, 13/08/06 07:54

      אולי צומחת בתל אביב תרבות חדשה? תרבות פחות מילטריסטית. תרבות שלא רואה בשירות הקרבי בצה''ל מרכיב הכרחי בזהות הגברית הישראלית. תרבות שמבינה שלתרום אפשר גם בהיי-טק, ובאומנות, ובהוראה, וברפואה - לאו דווקא רק בלחימה. תרבות הומניסטית שנעים יותר לחיות בה. הלוואי ותרבות זאת תתפשט על פני כל הארץ, ונהיה פחות ששים אלי קרב.

      • ומי יגן על המדינה הזאת ועלינו?

        אתי, 13/08/06 11:43

        זה נשמע מאד יפה ותרבותי, תורמים למדינה בהייטק ובאומנות..... אבל להזכירך אנשים הולכים לצבא כדי להגן על המדינה הזאת ולא כי זה מקצוע שהם בחרו בו כדי להוכיח את גבריותם.
        אולי עוד יגיעו ימים בהם לא נזדקק לצבא כ''כ גדול שיגן על עצם קיומינו, אך אין ספק שהרגע הזה עוד לא הגיע. וכל המילים שלך הן אולי מילים מאד יפות ונשמעות יפות ומתקדמות, אך הן בעצם מייצגות תופעה מכוערת של השתמטות, אנחנו נהיה תרבותיים ופשוטי העם שם יגינו עלינו.
        הבהרה: אני ממש לא חושבת שכל מי שגר בגוש דן הוא משתמט, להיפך אני מכירה הרבה חיילים משם, רק הגבתי בהתאם לדברי הכותבת.
        בתפילה שכל חיילינו ישובו בשלום!

        • המחשבה שלך מוטעית

          הודיה כהן, 22/08/06 16:34

          אם את חושבת שהחילים הולכים להלחם.להוכיח גבריות. מה מוסרים את נפשם למען הגבריות .ואם נהרג חד ושלחום איפה הגבריות שיתגאה בה זה הזוי.ואם אותך היו שולחים לדגמן להוכח את הנשיות שלך .לעשות צילום בין זאבים ואריות היית מוכנב להוכיח שאת נשית.היית מוותרת אףאדם לא מוכן למות אלא אם נכפה עלינו משמים .

      • ומי יגן עליכם?

        ארז, 13/08/06 15:11

        ומדוע?
        אם אתם לא נותנים את חלקכם, מדוע שמישהו אחר יסכן את חייו בשבילכם?
        האם את לא מבינה שגישה כזו תביא לפירוקה הסופי של החברה הישראלית?

    • יכול להיות

      ., 13/08/06 08:49

      שאין תל אביבים בגלל שרוב תושבי תל אביב הם זקנים? כל אלפי הצעירים שאתה רואה פה ברחוב הרי מגיעים לתל אביב אחרי השיחרור. ובאמת מה זו ההתחשבנות הזו? חללים תל אביבים היו עושים אותנו שמחים יותר? חזקים ומנצחים יותר? תל אביב אכן מגדלת דור פחות מיליטנטי ונערים מישובי הספר(שגם אני נמניתי עליהםן) צריכים להוכיח שהם חלק מהחברה- משהו פה מקולקל אז אתה לא חושב?

    • יש חלל מתל-אביב תבדוק שוב (ל''ת)

      אלי, 13/08/06 09:02

    • קול העם

      יוסק'ה, 13/08/06 10:49

      אתה באמת חושב שאנחנו צריכים לבדוק מאיפה באים החיילים שנהרגו ? בגלל אנשים כמוך לא מפסיקות המריבות והשנאה הבין ישראלית ! שתוק כבר ועזוב אותם בשקט

    • די עם החשבונאות

      דגג, 13/08/06 10:53

      מספיק כבר עם החשבונאות הזאת, רבאק, הילדים עוד לא נקברו

    • תגובתך מתלהמת, לא חכמה אי אפשר

      ניק, 13/08/06 12:52

      לעשות הכללות על עיר שלמה שמורכבת מפרטים שונים. והאמירות הן סטריאוטיפיות. אם היית בודק/ת היית רואה שיש גם חלל תל אביבי.
      לא אנחנו החלטנו שעל ת''א לא יפלו טילים. יש להטיל מס על בעלי האמצעים באשר הם באופן מדורג בלי דגש מהיכן הם.אנשים באזור המרכז ממשיכים לנהל את חייהם ומוטב שזה לא קורה בכל המדינה. כל אחד צריך לעשות חשבון נפש עם עצמו לגבי מידת תרומתו ועזרתו לציבור בימים אלה. במלחמת המפרץ לכלכו על ציבור שלם שהוא עריק בגלל הפחד להשאר באזור הטילים.(אינני משווה בין שתי המלחמות) אני באופן אישי נעניתי אצל משפחתי באזור כרמיאל לאחר 3 ימי שהות שהם רוצים לחזור לשיגרה ומוטב שנחזור לאזור המרכז. היום הם יושבים כחודש אצל חבריהם ואף אחד לא מעלה בדעתו לשלחם.

    • זה קול הטיפשות - איך בכלל כתבו את דעתך

      חולת רוח, 13/08/06 14:50

      אסור להכניס דעות כאלה. סננו. במיוחד עכשו שהכאב אדיר עבור כולם.

    • תן לי שניה אני מתאבד וחוזר אליך

      חייל בחופשה, 13/08/06 15:54

      או אם אתה מעדיף אני אפנה בנימוס אל החיזבאללון הקרוב ביותר כשאחזור ללבנון ואבקש ממנו בשמך לחסל אותי, כדי שתהיה מרוצה.

    • אתה מטומטם

      אלעד, 13/08/06 17:31

      קול העם נדם!!!
      בתור בן למשפחה שהצטרפה ב24 שעות האחרונות למשפחת השכול, אני מציע שלא תכתוב פה יותר אתה מעליב את המדינה באופן המחשבה המאוד גרועה שלך. אתה קול העם מייחל להרוגים מתל אביב פשוט רוצה לראות הרוגים בתל אביב. אתה בטוח שאתה לא קול חיזבללאה בשטחים הכבושים?

      תעשו לעצמכם טובה בזמן זה אנו צריכים להתאחד ולחזק אחד את השני לא משנה אם אנחנו דתיים חילוניים אשכנזים מזרחיים וכל צבעי הקשת. חזק ואמץ לחיילינו שנושאים בנטל לאזרחים היושבים כבר 31 יום במקלטים, אנו נצא מזה נתחזק עם הזמן נפיק לקחים כדי שבפעם הבאה עלינו לרעה נוכל להם שבעתיים ונחסלם כליל.

    • מזכיר לי את האידיוט ההוא

      אורן האדום, 13/08/06 17:59

      שאחרי הפיגועים בקו 18 בירושלים אמר ברדיו '' איפה הם, אלה משנקין'' כשכל הקהל מאחוריו מסכים איתו, כאילו שדיזינגוף זה לא 5 דקות משם. מה אתה מנסה להגיד יא אידיוט?

  • 5.

    יהי זכרם ברוך.הרסתם את המדינה והצבא האזרחים מה יהיה עוד שבועים?

    רונן, 13/08/06 04:22

    תיגמרו את זה עד בירות וזהו.

  • 4.

    חיילינו האהובים, יהי זכרכם ברוך עד עולם. (ל''ת)

    עצוב...., 13/08/06 04:22

  • 3.

    אוי מדינתנו האהובה מה רב הוא עושרך אם אלו בנייך!!! (ל''ת)

    ארז, 13/08/06 04:21

  • 2.

    יהי זכרם ברוך

    עמרי, 13/08/06 04:13

    הי''ד
    מקוללים המשחקים בחיילים כמו כלי שח

    הייתי בסרט הזה בחומת מגן בגלל אי ודאות מדינית חיילים נהרגים כל יום

    פוליטיקה מחורבנת יש לנו

    • צודק! די למלחמות, שום עכשיו! (ל''ת)

      שלום עכשיו, 13/08/06 14:26

  • 1.

    יהי זיכרם ברוך! (ל''ת)

    א, 13/08/06 03:51

    • כל אחד עולם ומלאו! כל אחד אדם מדהים בדרכו! (ל''ת)

      יום עצוב!!!!, 13/08/06 08:38