• 104.

    סתכלו. סתכלו על רשימת ההרוגים****

    איום ונורא, 13/08/06 20:14

    קחו את הרשימה של 24 ההרוגים מאתמול.
    רק ישובים, ומושבים, וקיבוצים.
    בכל מושב נידח וזניח יש פי שלוש הרוגים מאשר בת''א.
    במועצה אזורית בנימין יש פי 6 הרוגים מבת''א!!!
    אז כן, המאמר הזה מדוייק וצודק וכואב.
    חייבים לצעוק.

    הגב לתגובה זו

  • 103.

    מר הרצליה, נח לך לעצום עיניים, יופי, תבלה

    חיים רהב, 13/08/06 19:00

    מר זילברג,
    העובדה המרשימה, המרגשת, והראויה להערכה, שיש לך שני בנים בחזית הלחימה, היא אות מופת. בתור אב ללוחם, אני יכול להזדהות ולדמיין כמה קשים הימים והלילות שעוברים עליך.
    כל זה לא משנה את העובדה, שגם אם אתה, והשכנים שלך, וקרובי המשפחה שלך, כולכם משרתים בקרבי, עדיין, הסטטיסטיקה, המספרים הרשמיים של צה''ל, אחרים לגמרי. רק 35 % מבני 18-21 מסיימים שירות מלא של שלוש שנים. ומעל שליש מהמשרתים ביחידות שדה הם מתחת לקו העוני. ואחוז הדתיים והרוסים ואנשי הפריפריה הוא בלי פרופורציה בכלל למקומם באוכלוסיה. את זה שני הבנים שלך לא ישנו. זו המציאות. ואם תעצום עיניים היא לא תשתנה.
    בתל אביב יש בתי ספר תיכון שבהם שכבות שלמות לא מתגייסות. זו המציאות הנוראה. וזה רק חלק מהפערים ההולכים ומתרחבים בחברה שלנו, ואשר יקרעו אותה מבפנים.
    אתם, בפומפיי, תעצמו את העיניים ותתעלמו.
    מציע לך לצאת לשטח. לא לסיירת המובחרת. אלא קודם כל לשטח, להמוני החיילים בשדה, בסדיר, ותבין עד כמה המצב איום.
    שיהיה שלום על בניך היקרים.

    הגב לתגובה זו

  • 102.

    צבא העם- רון לשם

    דוד זילברג, 13/08/06 17:07

    פגיעה פופוליסטית, מטעה ומקוממת באלפי לוחמים ומשפחות שקולות מהמרכז המהווים רוב ביח'' מובחרות כולל 2 בני (אחד ב669 ואחד ביחס''ר נחל) לראיה באותו עמוד הופיעו פרטים על 15 הנופלים באותו יום שרק 1 עונה ל''מבחן לשם'' השיקרי.כמנוי ותיק אני דורש הסבר והתנצלות מהכותב והעורך על הדמגוגיה הזולה והפוגעת.

    הגב לתגובה זו

  • 101.

    הפעם אתה טועה

    טוני, 13/08/06 16:15

    רון שלום
    קראתי את ספרך החשוב ''אם יש גן עדן''
    חבל שהנוגעים בדבר לא קראו, הפנימו ויישמו את הדברים, והרי הכתובת הייתה על הקיר ודם ילדינו היה נחסך. יחד עם זאת, רבים מילדינו חזרו מחו''ל כדי להילחם, ילדים מרמת השרון ומת''א, והם אף שילמו על כרטיסי הטיסה מכיסם כסף רב. הם כאן עכשיו נלחמים למען כולנו ילדים אוהבי מדינה, ונקווה שיצאו בשלום. הכללת!
    אמא של חייל מרמת השרון

    הגב לתגובה זו

  • 100.

    האמנם זו מלחמת אין בררה??

    מיכל, 13/08/06 10:22

    האמם זו מלחמת אין בררה? כשראש הממשלה ושר הביטחון מקבלים החלטות כ''כ שגויות. שברקע מתנהלות מלחמות גנרלים? האם באמת אנחנו צריכים לההרג? בשביל מי? בשביל מה? הרי בעוד שנה פחות או יותר נצא שוב למלחמה? האם נדע להפיק לקחים???? האם שוב נגמגם ולא נהיה החלטיים? אנחנו מוכנים להלחם על הבית על עם ישראל וקיומו בעולם אבל כדי להוביל מלחמה צודקת אנו זקוקים למנהיגים ראויים שמאמינים בעם היהודי ובצדקת דרכו. ולא במנהיגים שבניהם גרים בחול סולם הערכים שלהם מתחיל ונגמר בכסף וכבוד הדאגה לאחר, לחלש מהם והלאה שהמעגל החברתי שלהם כולל רק את אנשי העשירון העליון.

    הגב לתגובה זו

  • 99.

    תשובה ללשם

    חנה, 13/08/06 09:01

    התעוררת מאוחר מאוד, בדיוק כמו שנרדמנו עם החיזבאלה , כך נרדמנו עם הגיוס. ובכן רון הרבה דובר , כן גם בכלי התקשורת, על כך שרק 30% מהמתגייסים , מסיימים שרות מלא של 3 שנים מלאות, כל השאר לא משרתים, ובכן וגם אלה שמשרתים 3 שנים הם בני הפריפרייה, אלה העולים החדשים הרוסים והאתיופים שבימים כתיקונם אפילו לא מתקבלים לעבודה בגלל צבע עורם , עכשו הם מתים במלחמה שלשם שלח אותם אהוד אולמרט שאת הבנים שלו דאג לשלוח לאמריקה. שמה בארץ יקרה להם משהו, מהתחלה הוא לא היה צריך להיבחר, ראש ממשלה שהבנים שלו חיים באמריקה , שישאר גם הוא שם. ונכון מאוד שמת לב שאין בנים מרמת-השרון מהרצליה פיתוח, מאפקה, מצפון ת''א, כל הצעירים האלה מזמן מזמן הפסיקו לשרת, כי להם דואגים בבית ללימודים, לעבודה, במשרדים של ההורים שלהם, הרי שום דבר לא עוצר צעיר שלא מתגייס, הוא יכול ללמוד באוניברסיטה, להתקבל לעבודה . הוא יכול לתפוס מקום באוניברסיטה של חייל משתחרר למשל מסיירת צנחנים. העיקר שמתנפלים על הדתיים והחרדים שלא מתגייסים, מה ההבדל ביניהם תגידו אתם. זה נבלה וזה טרפה. רק כשיחוקקו חוק בארץ שמי שלא ישרת 3 שנים מלאות כמו שצריך, לאותו צעיר גם לא יהיה רשיון נהיגה, כי אם הוא לא טוב לצבא, אז הוא גם לא טוב לנהיגה על הכביש, רק אז כאשר לאותו צעיר האבא שלו לא יסדר לו ג'וב בהיי טק, רק אז אולי יהיו יותר מ-30% מתגייסים. רשיון נהיגה נותנת רק המדינה. כואב הלב על כל הנופלים, והלוואי שנהיה ראויים להם.

    הגב לתגובה זו

    • את צודקת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! חובה לקרוא ולהפנים (ל''ת)

      הורביץ, 13/08/06 09:25

      הגב לתגובה זו

  • 98.

    הכותב הוא גם

    הסופר הנפלא, 13/08/06 06:38

    שכתב את הספר ''אם יש גם עדן'' שזכה השנה בפרס מפעל הפיס לספרות. הספר עוסק בחדשים האחרונים לפני היציאה מלבנון. ספר חשוב, מטלטל, ומעורר מחשבות רבות על אותה מלחמה שהביאה אלינו את המלחמה הנוכחית.
    ואגב, קשה שלא להסכים עם דבריו של רון לשם במאמר המצוין כאן.

    הגב לתגובה זו

  • 97.

    מה הוא אמר על תלאביב ובירה? (ל''ת)

    שותה רק קינלי, 13/08/06 00:32

    הגב לתגובה זו

  • 96.

    שטויות מצוצות מאצבע, מה רע ש- 70% לוחמים באים מעל קו העוני (ל''ת)

    מרק, 12/08/06 22:44

    הגב לתגובה זו

  • 95.

    לשם, הטור שלך הוא פופוליזם זול ועלוב. איפה הנתונים?

    מיצפטל, 12/08/06 17:59

    על מה אתה מתבסס, מלבד האג'נדה שלך?

    הגב לתגובה זו

    • זה נתון רשמי, 35%מתחת לקו העוני

      ג'ירפה ואריה, 12/08/06 20:35

      וחוץ מזה כל מי שמסתובב בשטח, לוחמים, וגם כתבים צבאיים כמו שלשם היה, ראו את המצב הזה בעיניים.
      וגם רשימת הנופלים, בטח הנופלים חיילי הסדיר...
      בישוב הקטן עלי יש פי 3 הרוגים מתל אביב. והתל אביבי שנהרג הוא מילואימניק מבוגר יותר (ויש גם אחד מיפו).
      לך לתיכונים בתל אביב. לא מתגייסים שם. פשוט כך.
      אז מיצפטל, תמשיך לתקוע את הראש בתחת

      הגב לתגובה זו

      • פשוט לא נכון

        יוני, 12/08/06 22:50

        ברשימות הנופלים (סדיר ומילואים) יש מקום לא פרופורציונלי למתנחלים ולבני קיבוצים ומושבים. מלבד זה הם מהווים חתך רגיל של האוכלוסייה. יותר בני עשירים נפלו במלחמה מאשר בני העשירון התחתון.

        הגב לתגובה זו

        • שרק 30% מסיימים שרות מלא של 3 שנים (ל''ת)

          ח., 13/08/06 09:24

          הגב לתגובה זו

  • 94.

    לבועה שלום

    עודד, 12/08/06 16:12

    ברור כשמש לכל מי שעובר על רשימות הנופלים בשנים האחרונות: מדינת תל אביב התנתקה מצ''הל. חלקם היחסי של בני ת''א ביחידות הקרביות הופך לזניח. רובם הגדול משרת בקריה או שלא משרת כלל (כמו אחיהם החרדים והערבים). הם מנצלים את הזמן לבילויים, לימודים או עשיית כסף. האסון הוא שצה''ל משתף פעולה - הכי קל לגייס ליחידות הקרביות את הפרייארים מהפריפריה.

    הגב לתגובה זו

  • 93.

    הוא כתב שהקיבוצים שילמו מחיר עצום במלחמה הזו (ל''ת)

    תקרא טוב, 12/08/06 16:05

    הגב לתגובה זו

  • 92.

    פשוט אין בסיס לדברים

    יוני, 12/08/06 14:32

    ''שרידי קיבוצים, שהולכים ומתמעטים''. הקיבוצניקים הם 2 אחוז מהאוכלוסייה ובערך רבע מההרוגים, אז מה הקשקוש הזה?

    הכתב סימן מטרות מראש, בלי קשר למציאות. יש בצבא ייצוג לכל השכבות (פרט למאיון העליון, אולי) וזה ניכר ברשימת ההרוגים. בפרט בין המילואימניקים יש הרבה אנשי היי-טק, מהנדסים. זה לא מפתיע מי שמשרת במילואים. בחטיבה שלי, חטיבת ח''יר רגילה, החתך הסוציו-אקונומי גבוה בהרבה מהממוצע. (להערכתי, כמובן).

    הגב לתגובה זו

    • ההכללה מוגזמת ואף פוגעת אבל השמה של מי

      חוה, 12/08/06 15:38

      באופן ברור במדיניות האבסורדית והחצופה של צ.ה.ל לשחרר כל מי שחפץ בכך,ומי שיש לו כסף מגייס פסכייאטרים טובים יותר ומשתחרר מיד, מאד דומה למה שקרה במערכת החינוך עם ההקלות ללקויי למידה. הבעייה החמורה יותר שזה הפך לנורמה והמשתחרים מגייסים חברים לעשות כמוהם בגיבוי המשפחות. מביש ביותר הוא שצ.ה.ל הוציא צוויה 8 אבל לא מנע מכל מי שחפץ להתעופף ניתן לנחש כי גם לא ינקוט שום אמצעים נגד המשתמטם. תופעה שאפילו בשוויץ לא מותרת לחייבי המילואים שם. והרי ידוע שהם לא נלחמו ב500 השנים האחרונות. הבעייה בהתנהלות הצבא שקבע את נורמת ההשתמטות. מי שיודע שבנו צפוי לכמה שנות מאסר על אי התייצבות לא היה מתגאה בכך וגם לא היה מתחפף משרות.

      הגב לתגובה זו

      • בגילאי 18 בקיבוצים פחות מתגייסים (ל''ת)

        ורד, 12/08/06 16:00

        הגב לתגובה זו

      • לא צריך כסף

        יוני, 12/08/06 22:51

        אנשים משכבות מצוקה בקושי מתגייסים, בדרך כלל, ואם כבר אז הולכים להיות טבחים ונהגים. מובן שיש גם יוצאי דופן אבל זה מתוך בחירה.

        הגב לתגובה זו

  • 91.

    לצה''ל יש עודף כח אדם

    גלית, 12/08/06 08:35

    לכן הוא משחרר את כל מי שמבקש להשתחרר

    הגב לתגובה זו

    • ל- 92: המשך הצביעות

      יונתן עציוני, 12/08/06 09:33

      בצביעות אופיינית את סוטה מהדיון האמיתי והוא מדוע רבים מבני משפחתם של מנהיגינו רוצים להשתחרר? האם בראיה היסטורית המשך התהליך שהרוצים להשתחרר שייכים לקבוצת אוכלוסייה שנחשבת לאליטה, יאפשר למדינת ישראל לעמוד באתגרים שיעמדו בפנינו?? ותחשבי על זה היטב לשם שינוי

      הגב לתגובה זו

  • 90.

    אולי חיבר 1 על תל אביב ישנה הסטטיסטיקה!!

    קול העם, 12/08/06 01:46

    במושב עלי יש יותר חללים מאשר בתל אביב וזו בושה!!!
    כך לא ננצח,הגיע הזמן להחזיר את החוק שמונע ממשתמטים לקבל רשיון נהיגה,עבודה ממשלתית ועזרה ממשלתית במשכנתות וכיוצא בזה!!
    יוסי שריד ביטל חוק זה לפני 15 שנה והרס בכך את המדינה על ידי פילוג שגורם לשיטנה בן אנשים

    הגב לתגובה זו

    • כן, בעלי יותר מבת''א!! תתעוררו (ל''ת)

      עדנה, 12/08/06 08:25

      הגב לתגובה זו

  • 89.

    א מ ת. (ל''ת)

    932, 11/08/06 23:23

    הגב לתגובה זו

  • 88.

    ההבדל בין הסדיר לקבע

    שמרית, 11/08/06 23:12

    צריך לפלח נכון את הנתונים. הבדל ראשוני בסיסי הוא בין אנשי המילואים שברובם עדיין מייצגים את כל השכבות לבין חיילי החובה שבהם אי השיוויון בולט ללא שיעור.

    נאמר שלמעלה משליש מהנפגעים הם יוצאי ברית המועצות לעומת עשרה אחוזהם מהווים באוכלוסייה. גם חיובה וגם מילואים.

    גם יוצאי אתיופיה משלמים בדמים מרובים את מחיר כניסתם לחברה הישראלית. גם חובה וגם מילואים.

    בולט מספרם של אנשי הכיפות הסרוגות והשיא של הישוב עלי. חובה ומילואים.

    גם הקיבוצים נותנים יותר מחלקם אבל יותר במילואים.

    אפילו ראיתי בטלויזיה עו''ד צעיר ויאפי שמשרת כקצין קרבי מילואים.

    בולט לרעה חוסר ייצוגם של אנשי האליטה של המדינה - כמובן עם הרבה יוצאי דופן שרבים מהם הינם בנים למשפחות של אנשי צבא.

    בולט לרעה חוסר ייצוגם של בנים של שרים ומכובדים אחרים. (לא קציני צבא). נושא אולמרט כבר נטחן מכל הצדדים אבל מה עם הנשיא? שר האוצר? יו''ר הכנסת? שר השיכון? שרת החינוך לשעבר? ועוד ועוד ועוד.

    הגב לתגובה זו

    • את בודקת מי משרת או מי נהרג?

      מיצפטל, 12/08/06 18:03

      בדיקת הנופלים והשתייכותם הסוציואקונומית היא מדד לא מדוייק.
      המוות עיוור ופוגע באקראי. הדגימה איננה מספיקה (עדיין, לשמחתנו) מבחינה סטטיסטית.
      אם יש לך נתונים לגבי הרכב המשרתים ביחידות קרביות, זה הנתון הקובע והחשוב.

      הגב לתגובה זו

      • מיצפטל,

        ג'ירפה, 13/08/06 20:19

        אצלי בשכבה בתיכון בת''א יותר מחצי לא התגייסו.
        ותאמין לי,
        בתור אחד שהשתחרר השנה מגדוד של הצנחנים,
        הנתונים קשים הרבה יותר ממה שאתה מדמיין, והם כבר לא רק שייכים לגולני וגבעתי, אלא גם בנח''ל ואצלנו.

        הגב לתגובה זו

      • מיצפטל,

        ג'ירפה, 13/08/06 20:24

        אצלי בשכבה בתיכון בת''א יותר מחצי לא התגייסו.
        ותאמין לי,
        בתור אחד שהשתחרר השנה מגדוד של הצנחנים,
        הנתונים קשים הרבה יותר ממה שאתה מדמיין, והם כבר לא רק שייכים לגולני וגבעתי, אלא גם בנח''ל ואצלנו.

        הגב לתגובה זו

    • למען הדיוק: בניו של הנשיא וכל משפחתו משרתים ביחידות קרביות בצה''ל (ל''ת)

      אח של קצב, 13/08/06 08:29

      הגב לתגובה זו

  • 87.

    כל מילה בסלע!!!!!+++++++++++++++ (ל''ת)

    מרגול, 11/08/06 23:06

    הגב לתגובה זו

  • 86.

    כתבה פרובוקטיבית

    ליזי, 11/08/06 22:46

    שכחת משהו חשוב להזכיר :פטריוטיזם ,אהבת מולדת - הם לא מילות גנאי . לכן טובי בנינו מצתרפים לצבא ולא מסיבות שצינתה.
    וזה לא בא עם המעמד חברתי ולא עדתי. אתה סתם מחפש כותרות

    הגב לתגובה זו

    • את כותבת בשגיאות כתיב, ליזי (ל''ת)

      זייד, 11/08/06 23:17

      הגב לתגובה זו

    • הדברים שלך משקפים את העמדה מה שלא נוח לי לא קיים (ל''ת)

      תל-אביבית, 12/08/06 16:22

      הגב לתגובה זו

  • 85.

    רון לשם צבוע

    שמרית, 11/08/06 20:52

    לא זכור לנו שהשרות הצבאי שלו היה ביחידה קרבית. הבנים שלנו נופלים, ורון לשם עושה מזה כסף, פשוט דוחה

    הגב לתגובה זו

    • רון לשם היה ביחידה מסווגת שהפכה את החיים שלך לנורמלים. תתביישי

      יודע, 11/08/06 21:43

      מעבר לכך כשהוא שכב במארבים ברצועת עזה עבור ''שבעה ימים'' את הלכת לג'וליאני או לצ'יץ ביץ' כדי ללגום משקה. תחזרי בך צפונבונית מפונקת

      הגב לתגובה זו

      • וגם עשה קבע ארוך (ל''ת)

        מולי, 11/08/06 23:05

        הגב לתגובה זו

      • רון לשם היה ג'ובניק, אבל זה לא סותר את זה שהוא צודק. (ל''ת)

        אחת, 11/08/06 23:12

        הגב לתגובה זו

      • הספר שלו נפלא. חובה. (ל''ת)

        איילה, 11/08/06 23:15

        הגב לתגובה זו

    • מה קשור עושה כסף? (ל''ת)

      hirsh, 11/08/06 23:05

      הגב לתגובה זו

  • 84.

    אתה צודק מספיק לעבור על רשימת הנופלים ! עצוב יש דם ויש דם (ל''ת)

    sam, 11/08/06 20:45

    הגב לתגובה זו

    • מאמר ישיר אמיתי וכואב (ל''ת)

      אהרן, 11/08/06 23:13

      הגב לתגובה זו

    • בכל העולם יחידות השדה זה העניים)))) (ל''ת)

      ח.גרובר, 11/08/06 23:18

      הגב לתגובה זו

      • רק ששם השרות אינו חובה והוא בתשלום מלא. (ל''ת)

        רו ןהכחול, 12/08/06 00:13

        הגב לתגובה זו

  • 83.

    אתה צודק מספיק לעבור על רשימת הנופלים ! עצוב יש דם ויש דם (ל''ת)

    sam, 11/08/06 20:37

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    לשם בעצמו התחמק ולא שירת בשדה (ל''ת)

    תתבייש, 11/08/06 20:35

    הגב לתגובה זו

    • עשה שנתיים קבע (ל''ת)

      אסף ל, 11/08/06 23:02

      הגב לתגובה זו

    • דווקא עשה יותר מארבים מטרומפלדור (ל''ת)

      נבון, 11/08/06 23:16

      הגב לתגובה זו

  • 81.

    דרושה רפורמה קיצונית

    יאיר ל, 11/08/06 20:31

    לאחר שמשתמטי השמאל תמכו בהתנתקות בשם הצבא ה''שומר על המתנחלים'',
    ולאחר שהתברר שהמתנחלים הם הלוחמים השומרים על הצפון,
    ולאחר ששנה מתום ההתנתקות וחזרנו כבר לעזה,
    וגם המלחמה בצפון התחילה כהמשך ישיר לארועי עזה ( חטיפה בעזה - אין מו''מ - חיזבאללה חוטף כדי להראות לחמאס איך משיגים השגים )

    הגיע הזמן לבקש סליחה מהמתנחלים.

    הגיע הזמן להעניש את אלו ההורסים את ארצנו הקטנטונת שלב אחרי שלב,
    מאוסלו דרך הבריחה מלבנון ועד להתנתקות ולניהול המלחמה הכושל.

    צריך גם לשנות את התקשורת כך שתתריע ותביא את המידע לציבור ולא תעסוק בשטיפת מוח ושמירת ''אתרוגים''.

    צריך גם שופטים שחיי אזרחי המדינה יקרים בעיניהם מקלות העיבוד של עצי הזית.

    הגב לתגובה זו

    • סליחה מהמתנחלים (ל''ת)

      קרן, 11/08/06 23:13

      הגב לתגובה זו

  • 80.

    סליחה מר רדידות חזר לעיר?

    מטילדה, 11/08/06 20:22

    מאמר מנוסח ברשלנות מפיו של איש שמעודד השתמטות... תתבישו!!

    הגב לתגובה זו

    • יש לך בעיה בהבנת הנקרא (ל''ת)

      חחחח, 11/08/06 23:01

      הגב לתגובה זו

    • תקראי את הספר שלו, מאמי. ואז תדברי (ל''ת)

      SHARON NY, 11/08/06 23:19

      הגב לתגובה זו

    • הגובניקים המשתמטים נישארו בבית לכתוב טוקבקים.

      צודק+++++++++++, 11/08/06 23:26

      אם הקרביים היו בבית, ולא בלבנון, הם היו מחזקים כאן את תומכי המאמר. כל מילה נכונה.

      הגב לתגובה זו

  • 79.

    מר רון לשם, אנא קרא והגב

    חושבת במילים, 11/08/06 20:04

    הנושא הוא שרות צבאי, סדיר ומילואים, ובעיקר עכשיו בשעת המלחמה, של בנים למשפחות של מה שנקרא ה''אליטה''. אין המטרה לנגח אלא לקבל תמונת מצב מסויימת.

    יש במדינה 120 חברי כנסת, (חלקם שרים), יש מספר רב של מנכ''לים ממשלתיים, יש מספר רב של שופטים, יש מספר רב של בכירים בצבא, (נניח בדרגות אלוף ומעלה כולל בגימלאות) , אותו דבר בשב''כ, במוסד, במשטרה, בבתי החולים, בשב''ס, במשרדי הממשלה, בחברות הממשלתיות וכו' וכו'. (רכבת ישראל, חברת החשמל, רשות שדות התעופה, רשות הנמלים, בנק ישראל, ביטוח לאומי, רשות הגנים והעתיקות, קק''ל, הקמ''ג, התעשייה האווירית והצבאית, שגרירים, מחזיקי דרכון דיפלומטי, אנשי שררה לשעבר - שרים, ח''כים ועוד , ראשי הבנקים, הבורסה, ראשי המשק ואולי בעצם הכוונה למה שנקרא שמנה וסלתה של המדינה - האליטה או האלפיון העליון).

    בוא מר לשם ותכין רשימה, רשימה שתיערך ותיבנה לאט לאט ותאסוף תאוצה ותזעוק את זעקתם של הבנים הפשוטים לעומת הבנים של היושבים בשלטון והמקורבים להם.

    נכתב בעיתונות שהאחיין של בוגי יעלון נפצע קשה. גם בנו של אפי איתם נמצא להבנתי בכוחות הנלחמים. נמסר גם שעמרי שרון התגייס. בנו של האלוף נוה נפצע בפעילות צבאית. יש ללא ספק עוד רבים רבים כאלה - קשה שלא לשים לב לבניהם של אנשי צבא. מן הסתם גם הם נכללים בסטטיסטיקה של היוצאים מהכלל וללא ספק יש רבים מאוד וטובים מאוד שאכן יוצאים מהכלל ולא משתמשים בכח ההורים לקבלת תפקידים חסרי סכנה כגון בגל''צ, בדוברות, בפרקליטות וכו' או סתם לא מתגייסים מסיבות כאלה ואחרות.

    לדוגמא: אולמרט - יש לו X ילדים. מה הם עשו בצבא? מה הם עושים בצבא? האם הם בארץ? לא שכחת לציין את דבריו לידידו מול חומות העיר העתיקה - תמשיך בכיוון הזה.

    כנ''ל הנשיא.

    כנ''ל הרמטכ''ל.

    כנ''ל שר האוצר.

    כנ''ל שר הבטחון.

    כנ''ל שר השיכון.

    כנ''ל יו''ר הכנסת.

    וכך הלאה והלאה. מהשרים כולם, מהח''כים כולם, מהמנכ''לים כולם, מהשופטים העליונים ומטה לכולם וכו' וכו'.

    תחקיר כזה עשוי לחולל סערה ציבורית ענקית ולהרעיד את אמות הסיפים.

    צחי הנגבי נימק את ביקורו בארה''ב בתירוץ שמשפחת אשתו שם ואשתו וילדיו נסעו לביקור השנתי. השאלה הנכונה לשאול את הנגבי - להזכירכם הוא יו''ר ועדת חוץ ובטחון שהחליטה על גיוס בצו 8 ושליחת אנשים אל סכנת חיים ואולי מוות ללא מעטים מהם - היא לא מדוע הוא נסע לבקר את משפחתו אלא מדוע הוא לא החזיר מיידית את משפחתו לארץ בפרוץ המלחמה.

    קצין משטרה בכיר יצא לחופשה ארוכה בחו''ל וחזר רק לאחר ביקורת גדולה תוך שהוא מקצר את חופשתו הארוכה בימים ספורים בלבד.

    המחיר שאנשים הנמנים על ישראל השנייה והשלישית משלמים הוא ללא כל פרופורצייה לאחוז היחסי שלהם במדינה. נמסר שכשליש מהנפגעים הם ממוצא רוסי בעוד הם מונים כעשרה אחוז מהאוכלוסייה. דבר דומה בקרב יוצאי אתיופיה. גם בקרב האזרחים רוב הפגיעות הן של אנשים מהחלשים בחברה הישראלית. הרי גם במסגרת התיקונים של נזקי המלחמה ברור מראש שהעשירים יצליחו לקבל פיצוי אמיתי ומעבר לו לנזקים שלהם - עשירים ובעלי חברות - לעומת פשוטי העם מהשכבות החלשות שייאלצו להילחם על שיקומם הכלכלי. (הראייה הטובה ביותר היא אזלת היד של הממשלה בטיפול באוכלוסיות החלשות האלה כבר עכשיו, אין שר רווחה, אין מדיניות ממשלתית מחייבת ולא הוכרז על משק לשעת חירום). שר האוצר כבר הודיע כי הסעיפים החברתיים יהיו אלו שכנראה ייפגעו מהצורך בקיצוץ התקציב לטובת הוצאות המלחמה.

    מר לשם אנא הרם את הכפפה. אין צורך בתחקיר ארוך, מספיק להתחיל במלאכה ולבקש מהאזרחים לתרום מהידע שלהם בנושא וזה יהפך לכדור שלג מתגלגל.

    אשמח לתגובות ויותר מכך להרמת הכפפה.

    הגב לתגובה זו

    • היצטרפו לקריאה למנהיגות מוסרית בשעת מלחמה ayalah 06@gmail.com

      מיכל, 13/08/06 00:25

      נא היצטרפי אלי לפעולה שתכריח את המנהיגות להכנס למסלול של התנהלות מוסרית. אם זה לא קורה מדרך הטבע, אנחנו - ההורים לחיילים בקרב, ואזרחים מן השורה נכריח אותם . אנחנו נחשוף את קלונם ברבים, מימין ומשמאל נאגף אותם , שיזכרו זאת עד בוא יום הפתק בקלפי.

      הגב לתגובה זו

  • 78.

    תבדוק ותמצא שעסקני הליכוד סידרו ג'ובים למקורבים וכן ש''ס משתמטים (ל''ת)

    עם רשיון.בדוק!!, 11/08/06 19:53

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    איזה קשקוש דמגוגי ומכוער שלא מסתמך כלל על העובדות

    עיתונאי, 11/08/06 19:51

    תציץ ברשימת הנופלים מר רון לשם ותבין גם אתה שרוב הנופלים הם דווקא אנשי מילואים, אקדמאים, אשכנזים, בני הערים. נכון שזו יופי של הזדמנות לזרות מלח על פצעים ישנים וכואבים - אבל לא חייבים לכתוב שטויות במיץ רק בגלל שיש כותרת טובה, לפעמים צריך שהמציאות תהיה תואמת לכותרות השנונות של סמנכ''לים באמצעי תקשורת שונים. זה אחד המקרים שבהם בין המציאות הנוראית והכואבת לבין השטויות שכתבת אין שום קשר.

    הגב לתגובה זו

    • Agree with you 100%!! (ל''ת)

      Pini, 11/08/06 20:31

      הגב לתגובה זו

  • 76.

    תראה את התוצאות

    yy, 11/08/06 19:51

    איזה שקר. תספור את שמות וכתובות הנופלים ותגלה שמשכילים ואשכנזים (כולל אחוז כפול 10 מחלקם של קיבוצניקים). ואז תפתח תאוריה של הסתה פרועה.
    לך ותראה מי מאכלס את היחידות הניבחרות.
    עוד מעט ואכן האליטה החברתית שתרמה את האיכותיות לחברה הישראלית תיקטל ואז תישאר עם אלה שהם עדר..........

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    קשקשן שלא יאומן!

    טל, 11/08/06 19:44

    כל חבריי לפלוגה ולגדוד ללא יוצא מן הכלל הוקפצו למילואים. כולם מרעננה, כפר סבא, רמת גן , ת''א, חולון, פתח תקוה. וכולם השתחררו ב2002. אני לא יודע מאיפה אה כותב את השטויות האלה על אנשי המרכז ואתה חי כולך מן הסטיגמות הכי נוראיות. זה אולי כי אתה הוא זה שלא חלק מן העם וחי בתוך איזה בועה. קשקשן!

    הגב לתגובה זו

    • לא הבנת. הוא כתב שבסדיר הפרופיל שונה...

      גאיה, 11/08/06 23:01

      והוא צודק

      הגב לתגובה זו

  • 74.

    נכון,ראה ערך בני אולמרט=משתמטים ויורדיפ,מחזיקי דרכון ישראלי (ל''ת)

    ליתר בטחון, 11/08/06 18:53

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    אמת של כולנו. כל הכבוד על האומץ! (ל''ת)

    דוד, 11/08/06 18:49

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    כל מילה בסלע!! סוף סוף כנות (ל''ת)

    חיבר1, 11/08/06 18:48

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    פשוט לא נכון

    אריה, 11/08/06 18:44

    אחוזי ההתנדבות מכל שכבות האוכלוסיה לא שונים היום מאשר לפני 30 שנה
    תבדוק את הסטטיסטיקות שצה''ל מפרסם ותראה שזה נכון.

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    רוב הנופלים אשכנזים, אקדמאים וסטודנטים

    כרמלה, 11/08/06 18:44

    עברתי על שמות הנופלים מה שכנראה רון לשם לא עשה. רוב הנופלים הם אשכנזים, מסך הנופלים חלקם של הקיבוצניקים גדול וחסר פרופורציה למצבם באוכלוסיה, כנ''ל לגבי הכיפות הסרוגות, בולט מספר בני העולים החדשים מברית המועצות לשעבר, והעלייה האתיופית תורמת את תרומתה גם כן יחסית לאוכלוסיה.
    אתה סתם פובליציסט קשקשן

    הגב לתגובה זו

    • רצוי לדייק גב' כרמלה

      שימרית, 11/08/06 20:16

      צריך לפלח נכון את הנתונים. הבדל ראשוני בסיסי הוא בין אנשי המילואים שברובם עדיין מייצגים את כל השכבות לבין חיילי החובה שבהם אי השיוויון בולט ללא שיעור.

      נאמר שלמעלה משליש מהנפגעים הם יוצאי ברית המועצות לעומת עשרה אחוזהם מהווים באוכלוסייה. גם חיובה וגם מילואים.

      גם יוצאי אתיופיה משלמים בדמים מרובים את מחיר כניסתם לחברה הישראלית. גם חובה וגם מילואים.

      בולט מספרם של אנשי הכיפות הסרוגות והשיא של הישוב עלי. חובה ומילואים.

      גם הקיבוצים נותנים יותר מחלקם אבל יותר במילואים.

      אפילו ראיתי בטלויזיה עו''ד צעיר ויאפי שמשרת כקצין קרבי מילואים.

      בולט לרעה חוסר ייצוגם של אנשי האליטה של המדינה - כמובן עם הרבה יוצאי דופן שרבים מהם הינם בנים למשפחות של אנשי צבא.

      בולט לרעה חוסר ייצוגם של בנים של שרים ומכובדים אחרים. (לא קציני צבא). נושא אולמרט כבר נטחן מכל הצדדים אבל מה עם הנשיא? שר האוצר? יו''ר הכנסת? שר השיכון? שרת החינוך לשעבר? ועוד ועוד ועוד.

      הגב לתגובה זו

      • שימרית קשקשנית כנסי ועמדי על טעותך

        לשם שמשם, 11/08/06 20:32

        אם כבר דיברת על קיבוצניקים, הם בראש כמו תמיד, לא משנה עד כמה תנסי לעטוף את זה במשפטים(''גם הם נותנים את חלקם'' או ''בעיקר מילומניקים'') רון לשם , כתב שטויות לא מבוססות, שכל העובדות של הימים האחרונים מראים אחרת. אז די לקשקושים ודי לפנטזיות!!

        הגב לתגובה זו

  • 69.

    אביב גפן ,בן ארצי ,אמדורסקי ........

    דוד, 11/08/06 18:34

    כשהתגייסתי התנדבתי לצנחנים כולם סביב היו בני ישיבות ועיירות פיתוח.
    בעקבות פציעה הועברתי לבסיס במרכז הארץ .שהיה פתוח . מלבדי היה עוד בחור אחד מצפון הארץ כל היתר היו בנים של אחים של דודים של .כולם הגיעו לבסיס עם אוטו ויצאו לאכול צהריים במסעדות רמת השרון והרצליה.
    אז הבנתי מהי ישראל השניה .מאז עוד עשיתי שנים רבות של מילואים באינתיפדה ובלבנון וסביבי היו אותם חיילים וממול מי שכתב נגד המלחמה ומי שהתנגד תמיד היו אותם ילדים של..במלחמה הזו איבדתי בן משפחה קרוב.דבר אחד אני יודע אני את ילדיי לא אשלח להלחם אעשה כל שאוכל ואמנע מכל בן משפחה קרוב {כולם גולני} להתגייס לקרבי ,מילואים נייט .

    הגב לתגובה זו

    • פרט למסקנה האחרונה אתה צודק

      שמעון, 11/08/06 20:08

      וצריך להילחם על שיוויון מלא.

      הגב לתגובה זו

    • ayalah06@gmail.com למנהיגות מוסרית

      מיכל, 13/08/06 00:33

      אנא היכנס לתגובה ל 79 . רק ביחד נוכל להזיז את העינינים כי יש לנו ארץ אחת בלבד.

      הגב לתגובה זו

  • 68.

    טעות, מחצית ההרוגים אקדמאים והמשך לקרוא

    מוטי, 11/08/06 18:33

    מחצית ההרוגים אקדמאים או בעלי מקצועות טכנולוגיים, רוב ההרוגים באים מהקיבוצים, מהציונות הדתית, ומעליה מרוסיה בתוספת עולים מאתיופיה וכן גם מתל אביב גם מירושלים (ולא מעניי ירושלים), גם מישובי יוקרה כמו תמרת ואחרים

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    10 בני קיבוצים נהרגו בלבנון עד כה-12% מכלל הנופלים במערכה.

    שירי, 11/08/06 18:20

    אוכלוסית הקיבוצים מהווה 3% מהאוכלוסיה הכללית. לצערנו גם חברותי ואני מתפללות לחזרתם של בעלינו שהשאירו ילדים ונשים בבית, והורים מתפללים לשלום בניהם. בתקווה לימים שלווים יותר ושבת שלום. שירי.

    הגב לתגובה זו

    • בשנתיים האחרונות בשכבות י''ב בקיבוצים

      קיבוצניק2, 11/08/06 23:11

      התחילה השתמטות מאד רחבה יחסית.
      וזה בולט כי עד עכשיו הרי הקיבוצים הובילו את שדרת הפיקוד.

      הגב לתגובה זו

      • האם יש לך סטיסטיקה או שזה סתם משהו

        ע, 12/08/06 08:09

        ששמעת
        כי בקיבוץ שלי יש התנדבות גדולה ליחידות מובחרות

        הגב לתגובה זו

  • 66.

    חצוף שכמותך

    קיבוצניק, 11/08/06 18:19

    אוכלוסית הקיבוצים היא בקושי 2%
    מתושבי ישראל.
    האם ספרת מה אחוז בני הקיבוצים בין הנופלים ?
    איך אתה מעז ? איש חצוף ועם הארץ.

    הגב לתגובה זו

    • הוא כתב שהקבוצים שילמו מחיר אדיר במלחמה הזו

      קיבוצניק2, 11/08/06 23:10

      תקרא טוב.
      הוא אמר שאפילו בקיבוצים שהם המובילים בהקרבה הזה, יש בין בני 18 עלייה בהשתמטות

      הגב לתגובה זו

  • 65.

    עכשיו תמשיך-לך תבדוק כל שגריר,דיפלומט,קב''טים של אל-על ושגרירויות

    ותגלה שרוב, 11/08/06 17:55

    תופעה - אנשים שנשלחו לחו''ל על החשבון הנדיב של המדינה , לא רק חיים שם נהדר , שהילדים שלהם לומדים בבתי הספר הפרטיים הכי יקרים שם על חשבון משלם המיסים הישראלי - הילדים של חלקם ההולך וגדל לא חוזר לארץ להתגייס.
    בנים של אנשי הבטחון הכללי והמוסד באופן פרדוקסלי לא מתגייסים לצה''ל . הולכים ללמוד בקולג' ומסודרים בעבודה בבטחון בחברות תעופה ישראליות . שזה עוול כפול כי הם לוקחים עבודה מאוד מבוקשת לחיילים שכן שרתו פה 3 שנים

    הגב לתגובה זו

    • שטויות במיץ

      איש בטחון א''ע, 11/08/06 20:29

      אתה מכיר קב''ט אחד בא''ע או בשגרירות, אחד בלבד שלא היה קצין קרבי בצה''ל ???

      הגב לתגובה זו

      • אוי ואבוי אם אתה קב''ט אם יש לך קשיים בהבנת הנקרא-מדובר על הילדים

        הילדים שלהם, 11/08/06 22:23

        נשארים ללמוד בקולג' ואיכשהו כשחוזרים לארץ יש איזה קומבינה שלא עוצרים אותם .... במקרה הכי גרוע - מבקרים אצל הקב''ן .
        וכן, יש אנשים שאפשר להצביע עליהם שהילדים שלהם משתמטים

        הגב לתגובה זו

  • 64.

    ההפקרות הכי גדולה היא בעורף

    שירלי, 11/08/06 17:50

    סתכלו על המצב במקלטים ותבינו למה פשטנו את הרגל

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    כקורא ספרים ומשרת במילואים

    צנחן ''אליטיסטי'', 11/08/06 17:44

    כקורא ספרים וביניהם ספרך המעניין אך אינו מדוייק וכאחד ששירת בלבנון בניגוד אלייך....כן אני קורא גם בין השורות...אני נדהם מהאומץ לומר מי נמצא בין שורת החיילים שנלחמים. כדאי שסופרים כמוך ייצמדו יותר לעובדות הרי קיבלת פרס עבור מסמך היסטורי לא כן?!

    הגב לתגובה זו

    • 35% מיחידות השדה מתחת לקו העוני. זו עובדה (ל''ת)

      ראש אכ''א, 11/08/06 23:07

      הגב לתגובה זו

  • 62.

    צודק!!! וכל מי שנמצא בשטח יודע!!! (ל''ת)

    איילש, 11/08/06 17:42

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    רון לשם קשקשן שלא מבין כלום

    שלמה נחמה, 11/08/06 17:42

    כבר חודש לא רקדנו בגנקי, וקוויאר אנחנו אוכלים רק כשלא רואים.
    אז לומר שאנחנו לא שותפים זו רשעות לשמה

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    הרשימה שנכתבת בזהירות גורמת לכאב ועצב רב. והשערות שבה נכונות. (ל''ת)

    יאיר, 11/08/06 17:34

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    נכון מאד אך מה עושים? (ל''ת)

    ישראלי, 11/08/06 17:31

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    פשוט מטומטם!!! מניין לך העובדות האלו? עשית סקר? שאלת את ראש אכ''א?

    releaseBrian, 11/08/06 17:19

    מניין לך עזות המצח לכתוב דברים כאלה ללא נתונים מוצקים. הרי הנתונים של ההשתתפות של המגזרים השונים בלחימה איננה ידועה לך. אתה כותב לפי תחושות בטן, וכשמדברים מהבטן לרוב מדברים ועושים שטויות.

    אם אתה רוצה לטעון טיעונים כה גורפים, הבא לנו נתונים מוצקים ואז אפשר יהיה לקחת אותך ברצינות. ללא הנתונים (ורק על סמך בחינת אחוז הפצועים בקרבות והשתייכותם למגזר זה או אחר) אתה פשוט מדבר שטויות.

    הגב לתגובה זו

    • ++++++אתה צודק (ל''ת)

      מאמר לא מבוסס, 11/08/06 18:10

      הגב לתגובה זו

    • רוב הקצונה הזוטרה דתיים תגיע פעם לסיום קורס בה''ד 1

      חייל, 11/08/06 18:31

      רוב הקצונה הזוטרה דתיים תגיע פעם לסיום קורס בה''ד 1 אני הייתי שם וראיתי. תפסיק לעצום את העיניים!!!

      הגב לתגובה זו

    • הנתון של צה''ל דווקא רשמי

      מקושר, 11/08/06 18:47

      והוא יותר גבוהה ממה שהכותב ציין כאן. 34% מהמתגייסים ליחידות שדה מתחת לקו העוני

      הגב לתגובה זו

      • ו45% מהקצינים הקרביים דתיים. (ל''ת)

        אכא, 11/08/06 19:48

        הגב לתגובה זו

    • תסתכל על רשימות הנופלים

      אח שלו, 11/08/06 19:33

      קיבוצים, מושבים, ''התנחלויות'', ופריפריה (קריית גת, חיפה, ירושלים), יש בדיוק אחד מהוד השרון והוא מילאומניק בשנות ה30. מעלי, יישוב קטן של 3,500 איש, יש 4 נופלים, לעומת זאת מת''א, עיר של 350,000 אין אף אחד, באמת שאני לא אוהב ספסרות בדם אבל אלה העובדות, ילדי השמנת מעדיפים לשרת בגלגלגלגלצ או ללכת לזרוק אבנים על מגבניקים בבילעין, רון לשם לא מדבר שטויות, והדברים הכואבים חייבים להאמר מתישהו.

      הגב לתגובה זו

      • תפסיק לספסר בדם, ודווקא כשמסתכלים ברשימה, רואים שהכותב מקשקש (ל''ת)

        בלבצ, 11/08/06 20:25

        הגב לתגובה זו

      • חיפה זו פריפריה?? דווקא חשבתי שלדעתכם חיפה שמאלנית בוגדנית (ל''ת)

        כל היום, 11/08/06 20:37

        הגב לתגובה זו

  • 57.

    כמעט נכון

    ד''ר שמעון גת, 11/08/06 17:11

    לעיקר דבריו של רון לשם אני מסכים. הטענה אודות בגידת האליטות הכלכליות-חברתיות בתחום שבין הרצליה פיתוח לבין סביון נכונה מאין כמותה. מי שנהנים ממרבית משאבי המדינה ונמנעים מלסכן את עצמם דוקרים בעין כולנו.
    אבל לאוכלוסיה אחת עושה רון לשם עוול: הוא מדבר על ''שרידי התנועה הקיבוצית'' ומציים שגם בה ''כבר ממש לא מובן מאליו להתגייס בגיל ‭.18‬ אולי בתואנה פוליטית, אולי אופוטורניסטית''.
    באמת? אז איך אתה מסביר מר לשם את העובדה ש-10% מהנופלים באים מתנועה זו, המונה היום בקושי אחוז אחד מתושבי המדינה? כמה מבין הסדירים שנהרגו באים משם?
    15.000 איש מפליטי הצפון מתארחים באופן רשמי בקיבוצים. עוד אלפי ''צפונים'' מתארחים באופן פרטי אצל משפחות בקיבוצים. זאת ועוד: התנועה הקיבוצית מפעילה מזה חודש מאות מתנדבים המחלקים מזון ותרופות ליושבי המקלטים.
    ספק אם יש קולקטיב כלשהו בארץ המגוייס למאמץ הלאומי כפי שמגוייסים הקיבוצים.
    יום אחרי המלחמה ישכחו לקיבוצים את כל זאת וישובו לתקוף אותם מכל זוית אפשרית.
    נכון. זו מלחמת הפריפריה החברתית. רק שגם הקיבוצים הם מזה זמן פריפריה חברתית. חברי הקיבוצים נמצאים כיום, מבחינה סוציו-אקונומית בעשירון השמיני של תושבי ישראל.
    אבל עוד כאשר יורים התותחים, כורך אותם מר לשם עם האליטות שבגדו...

    הגב לתגובה זו

    • דוקטור, דוקטור אבל את הכתבה לא הצלחת להבין. קרא שוב (ל''ת)

      יוסי, 11/08/06 19:00

      הגב לתגובה זו

      • אבי היה אומר

        ד''ר שמעון גת, 11/08/06 21:41

        אבי היה אומר: כאשר אתה מתווכח עם טיפש, כדאי לך לוודא שהוא איננו עושה את אותו הדבר.
        אין לי כוונה להתוכח אתך. בזאת סוגר את הדיון.

        הגב לתגובה זו

  • 56.

    כמעט נכון

    ד''ר שמעון גת, 11/08/06 17:10

    לעיקר דבריו של רון לשם אני מסכים. הטענה אודות בגידת האליטות הכלכליות-חברתיות בתחום שבין הרצליה פיתוח לבין סביון נכונה מאין כמותה. מי שנהנים ממרבית משאבי המדינה ונמנעים מלסכן את עצמם דוקרים בעין כולנו.
    אבל לאוכלוסיה אחת עושה רון לשם עוול: הוא מדבר על ''שרידי התנועה הקיבוצית'' ומציים שגם בה ''כבר ממש לא מובן מאליו להתגייס בגיל ‭.18‬ אולי בתואנה פוליטית, אולי אופוטורניסטית''.
    באמת? אז איך אתה מסביר מר לשם את העובדה ש-10% מהנופלים באים מתנועה זו, המונה היום בקושי אחוז אחד מתושבי המדינה? כמה מבין הסדירים שנהרגו באים משם?
    15.000 איש מפליטי הצפון מתארחים באופן רשמי בקיבוצים. עוד אלפי ''צפונים'' מתארחים באופן פרטי אצל משפחות בקיבוצים. זאת ועוד: התנועה הקיבוצית מפעילה מזה חודש מאות מתנדבים המחלקים מזון ותרופות ליושבי המקלטים.
    ספק אם יש קולקטיב כלשהו בארץ המגוייס למאמץ הלאומי כפי שמגוייסים הקיבוצים.
    יום אחרי המלחמה ישכחו לקיבוצים את כל זאת וישובו לתקוף אותם מכל זוית אפשרית.
    נכון. זו מלחמת הפריפריה החברתית. רק שגם הקיבוצים הם מזה זמן פריפריה חברתית. חברי הקיבוצים נמצאים כיום, מבחינה סוציו-אקונומית בעשירון השמיני של תושבי ישראל.
    אבל עוד כאשר יורים התותחים, כורך אותם מר לשם עם האליטות שבגדו...

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    כל הכבוד לאומץ לחשוף ולהודיע ברבים

    הרב ד''ר זייני א, 11/08/06 17:09

    מר לשם הי''ו
    בשמי ובשם כל הלוחמים בלבנון ברצוני להודות לך על האומץ, על גילוי הלב בשעת הסערה עצמה, לפרסם מה שכל העם חייב לדעת, לא רק כדי שיכיר את הפגמים, אלא כדי שידע מחר להתייחס בכבוד הראוי לכל אותם חיילים המפגינים גבורה עילאית ומסירות אין-קץ והחברה כה כפויית טובה כלפיהם.
    תבורך מן השמיים.

    הגב לתגובה זו

    • זייני, מה קרה? אתה לא בחקירת משטרה על הסתה? (ל''ת)

      מאוהביך, 11/08/06 18:58

      הגב לתגובה זו

  • 54.

    גזען מתוסכל. על מה אתה מדבר???

    אזרח נגעל, 11/08/06 16:50

    המדינה לא שלחה אף אחד לקרית שמונה אבל חובת המדינה להגן על כל ישוב כמובן.
    אחוז קטנטן מתושבי ישראל חי בעצם בין ישראל לאמריקה. לרוב מוחלט של האנשים כאן ישראל היא הבית, ופיגועים בתל-אביב כואבים כמו קטיושה על קרית שמונה.
    המציאות שאתה מתאר קיימת בדמיונך בלבד. לצעיר מרקע ''טוב'' הרבה יותר קשה להשתחרר מאשר צעיר מרקע ''בעייתי''. וזה שמישהו גר בתל-אביב ועובד בהי-טק לא עוזר לו במיל לשחרר את הבן שלו משירות (מה גם שרוב האנשים לא רוצים בזה).

    הגב לתגובה זו

    • אולמרט חייב ללכת הביתה. חייב (ל''ת)

      רמי, 11/08/06 17:51

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    אמת כואבת

    יורם, 11/08/06 16:46

    גם המגזר החרדי לא שותף למאמץ המלחמתי. בעבר היו המספרים זניחים אבל היום משקלם כ-15% לפחות מהאוכלוסיה היהודית. מי שלא מאמין שיבוא כל יום אחה''צ לגן סאקר.

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    עצוב

    ניצן, 11/08/06 16:24

    כל הכבוד לרון לשם על הכתבה הזאת. עצוב מאד שזה המצב. השאלה אם ניתן לשנות אותו לגבי העתיד.

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    כל כך עצוב וכל כך נכון (ל''ת)

    תמר, 11/08/06 15:57

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    כל הכבוד!

    חייל דתי וכתום, 11/08/06 15:41

    כל מילה חקוקה בסלע. אשרי האיש, אשרי העם.

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    פני הצבא כפני העם . הכשל של כולנו

    יוסף, 11/08/06 15:36

    השרות הצבאי עדיין צריך להיות בשיא האיכות, והנוטלים בו חלק מנהיגותי צריכים להבחר בקפידה במדדי איכות מוחלטים ולא יחסיים. הוא חייב להיות מתוגמל בשיא ההערכה הציבורית. חייבים להוריד את רמת ה''נחשקות'' של הישגים טכנולוגיים/כלכליים ולהעלות מחדש את חשיבות השרות הצבאי. הקדמנו מדי להפוך את היוצרות בנושאים אלה.
    חייבים ''אינטגרציה חברתית'' תוך שמירה על
    מצויינות. להשקיע במצויינות אמיתית
    ולא במראית- עין.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    אפילו אני מצדיע לך על הרשימה הזאת! (ל''ת)

    לוסטיג, 11/08/06 15:30

    הגב לתגובה זו

    • לפני שמצדיעים ללשם כדי לקחת כדורים נגד בחילה (ל''ת)

      י.ג., 11/08/06 20:55

      הגב לתגובה זו

      • י.ג מסכן, כואב לך, קנאי, לא נורא (ל''ת)

        רק ג., 11/08/06 23:09

        הגב לתגובה זו

  • 47.

    How about the children of Olmert

    Dave, 11/08/06 15:28

    Maybe they should fight too.

    הגב לתגובה זו

    • משתמטים. שלושתם. (ל''ת)

      גייל, 11/08/06 17:44

      הגב לתגובה זו

  • 46.

    כתבת יפה. כל משפט בסלע. ראוי לקרוא ולהפנים (ל''ת)

    רון, 11/08/06 14:51

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    זה שהוצאת ספר וסרט לא הופך אותך למומחה לבנון. (ל''ת)

    רוני, 11/08/06 14:32

    הגב לתגובה זו

    • ל-45- דווקא כן!

      רננה, 11/08/06 18:56

      קראת את הספר ''אם יש גן עדן'' ?ספר חובה. לכל מי שרחוק מגיל הלוחמים, כמוני, חייבים לקרוא- חוץ מזה שזה ספר טוב בכל המובנים- יש בו פריצה לעולם העתיד שלנו- של הצעירים ושל הלחימה. קשה לי להפסיק לחשוב על הספר שקראתי רק ה שבוע.

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    יפה ונכון. כל הכבוד לך. (ל''ת)

    מדען, 11/08/06 14:25

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    כתיבה נכונה וריאלית!! תודה על הכנות רון.

    משה ה., 11/08/06 14:24

    אם כי הבעיה הינה תסמין ופתרון אינו נראה לעין מכיוון שאני לא מצפה מציבור שלם (תושבי ת''א והמרכז) לשנות את טבעם, נוח להם, השינוי צריך לבוא מצד המדינה ומוסדותיה.

    בכל מקרה תודה על המאמר הכנה הזה.

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    צודק שזה כואב. (ל''ת)

    בן יפונה, 11/08/06 14:23

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    א.הברב לאירן

    אברהם, 11/08/06 14:21

    יש צורך דחוף להטיל את האטום על אירן לפני שיהיה מאוחר מידי

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    בגלל זה אמרו שהפצצת ת''א זו ממש קפיצת מדריגה! (ל''ת)

    ותחשבו על זה., 11/08/06 14:21

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    מהטורים החזקים והמרשימים ביותר בזמן האחרון

    דניאל, 11/08/06 14:10

    אין ספק שהאליטה משתמטת. חייבים להחזיר את חוק גיוס החובה ולאוכפו בקפדנות.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    קשקוש מוחלט

    מגיב, 11/08/06 13:58

    כדאי שנבדוק מהו אחוז ההשתמטות בישובי הפריפרייה?
    על פי מה שאני יודע היחידות המובחרות ביותר בצה''ל מורכבות מאנשים בעלי נתונים גבוהים ולא נעים להגיד אך רובם הם אנשים המקורבים ל''אליטות'' שבאיזור השרון, לבני הציבור הדתי ולקיבוצים.
    מפה ועד להטיל רפש בכל תושבי תל אביב והשרון המרחק הוא רב.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    צודק

    צודק, 11/08/06 13:54

    צודק

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    כל מילה נכונה ואמתית. (ל''ת)

    חייל., 11/08/06 13:46

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    צודק מאוד!!! וזה מוכיח שאין כמו הימין (ל''ת)

    מור, 11/08/06 12:58

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    התל אביבים הבינו מזמן ש''לא טוב למות בעד ארצינו'' (ל''ת)

    אילן, 11/08/06 12:57

    הגב לתגובה זו

    • התל אביבים,כלומר הזבלים השמאלנים התל אביבים, הבינו שיש כושים שימותו

      דרור, 13/08/06 21:59

      בעבורם. הם צודקים. עד שהמטומטמים יבינו מי דופק אותם וימרדו.

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    התגובה של מספר 1 היא הראי חזרה בפרצופך רון לשם (ל''ת)

    דה בוטון, 11/08/06 12:54

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    שרידי בני קיבוצים ???

    שי, 11/08/06 12:52

    אתה מפאר את ה''כתומים'' וכמעט מבטל את בני המשקים - נהרגו 11 עד עכשיו מתוך 84 חיילים!!! יחס הנופלים הוא הגבוה ביותר ללא שום ''תחרות'' עם שום מגזר אחר

    הגב לתגובה זו

    • ההבדל הוא שהקיבוצניקים חיילים ללא תנאי-גם כשהמשימה נוגדת להשקפותיהם (ל''ת)

      שנים שרתו ביו''ש, 11/08/06 13:27

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    בשבוע שעבר היתה כתבה על שחקן בסרט שלך - שהוא ''שוחרר'' ע''י קב''ן (ל''ת)

    מי משחק בסרט, 11/08/06 12:48

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    ירושלים זה לא ישראל?חיפה זה ערבים?למה לדבר רק על ת''א? (ל''ת)

    השתמטות גדולה, 11/08/06 12:47

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    חבל שלא הזכרת את החרדים, שהם צבא שלם של עריקים! (ל''ת)

    איילת, 11/08/06 12:47

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    איפה אתה היית בצבא?

    עפר, 11/08/06 12:46

    על מה אתה מסתמך?
    יותר טוב שתביא נתונים מדויקים
    אני לא ראיתי בכתבה שום הוכחה אמפירית שהדברים שלך נכונים.
    קשקשן שסתם רוצה ליצור מירמור

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    רוב הנופלים בקיבוצים הם כן חיילי חובה מהדור הנוכחי ,למה ללכלכך ? (ל''ת)

    דווקא על הקיבוצ, 11/08/06 12:46

    הגב לתגובה זו

    • תן לכתומים להלל את עצמם, ככה זה שיש לך רגשי נחיתות (ל''ת)

      ר, 11/08/06 13:41

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    רחל מתגובה 11, העם איתך (ל''ת)

    אביב, 11/08/06 12:40

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    אתה בסדר אתה, גם הספר שלך משהו משהו. (ל''ת)

    ., 11/08/06 12:39

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    תפסיק לבלבל את המוח

    עידן, 11/08/06 12:36

    משרות סדיר ומילואים קרבי, אני יודע ממקור ראשון שעיקר הנושאים בנטל הם תושבי המרכז ובכללם תל אביב. ההשתמטות (לאו דווקא משירות בכלל, אבל משירות קרבי) דווקא פופולרית בפריפריות שונות, להוציא קיבוצים ומושבים.

    הגב לתגובה זו

    • קשקוש מקושקש (ל''ת)

      כבשה מגיבה, 11/08/06 12:49

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    צודק כל כך. להתעורר עכשיו, או שנאבד את עצמנו (ל''ת)

    א, 11/08/06 12:36

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    נמאס מההשמצות על ת''א

    שפוי, 11/08/06 12:34

    מישהו בירושליים הפסיק לצאת לבתי קפה?
    סגרו את האומן 17?

    תעזבו את תל אביב בשקט, בוודאי ביום שקוברים בה חיילים תושבי העיר.

    הגב לתגובה זו

    • למעט חלל אחד שנפל שלשום, מיהם ''הנקברים'', כבודו? אנא, פרט. (ל''ת)

      כבשה כתומה, 11/08/06 12:51

      הגב לתגובה זו

      • רובם בני קיבוצים ומתנחלים (ל''ת)

        כבודי, 11/08/06 17:12

        הגב לתגובה זו

        • ותושבי הצפון (ל''ת)

          כבודו, 11/08/06 18:34

          הגב לתגובה זו

          • אכן. יהי זכרם ברוך. (ל''ת)

            כבשה מהנהנת, 11/08/06 20:01

            הגב לתגובה זו

      • החלל היה בן ראש פינה שגר זמנית ברמת גן (ל''ת)

        רגע קצר, 11/08/06 18:05

        הגב לתגובה זו

  • 21.

    חבל

    רחל, 11/08/06 12:34

    חבל שאתם עסוקים בצנזורה ולא מאפשרים שיח פתוח בין אזרחים

    הגב לתגובה זו

    • צודקת ועוד איך צודקת (ל''ת)

      חדוה, 11/08/06 17:51

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    היכן בניו של אולמרט ???? (ל''ת)

    דוגמא אישית, 11/08/06 12:32

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    טובל ושרץ בידך

    אלעד, 11/08/06 12:29

    כאשר עבדו את ספרך ''אם יש גן עדן'' (אחלה ספר, אגב) לקולנוע, מדוע לא התנגדת לליהוק של שחקנים שהשתמטו משירות צבאי? מדוע אינך משמיע את קולך נגד ליהוקם של משתמטים לתוכניות טלוויזיה פופולריות, סרטי קולנוע והצגות תיאטרון? ושיהיה ברור, לא מדובר על אנשים שהתחמקו משירות מילואים, אלא גם משירות סדיר! אם אתה עומד מאחורי המילים שלך, נראה אותך מזיז דברים בברנז'ה השבעה והנהנתנית.

    הגב לתגובה זו

    • לשם רק מתחנף לקהל, הוא לא מאמין במה שהוא כותב (ל''ת)

      אני, 11/08/06 16:55

      הגב לתגובה זו

      • אלעד -צודק !צודק! צודק! צודק! צודק!

        רוב השחקנים, 11/08/06 22:27

        טיראן , אושרי כהן , תוג'מן - משתמטים

        הגב לתגובה זו

  • 18.

    צודק ואמיץ

    משה, 11/08/06 12:24

    זה מסוג הטורים שצריך הרבה אומץ כדי לכתוב אותם, רון לשם אתה צודק בכל מילה , אבל קח לתשומת ליבך את מה שכתב מספר 1, ביכולתך לשנות , עשה זאת ואל תגלגל עיניים.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    כתבה כזו מטומטמת ומכעיסה

    מילואימניק, 11/08/06 12:21

    מה אתה סוגד לכתומים?
    מה אתה מזלזל בתל-אביבים?
    תן קצת קרדיט לאנשים הטובים במדינה הזו, שנותנים דמם.
    מילא אם היית מצר על שהחרדים והערבים לא תורמים.
    אבל הערצת הכתומים, והכפשת מרכז התרבות שלנו? תתבייש.

    הגב לתגובה זו

    • למה אתה כועס? הכתב הציג רק עובדות. (ל''ת)

      חן, 11/08/06 15:33

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    אתמול דווח על חייל הרוג(ז''ל), ראשון מת''א. הוא היחיד עד כה מבין 85

    כבשה מוסיפה, 11/08/06 12:20

    חללי צה''ל במלחמה הנוכחית, שמקום מגוריו- ת''א-רבתי, שבין בת-ים לרמת השרון. לשם השוואה: בישוב הקטן עלי נפלו 4 (!!) מבני הכתומים במלחמה זו. אלו הם המספרים העצובים. הכתומים נלחמים את מלחמות השמאל, משלמים על כשלונותיו ואחר-כך, מגורשים מביתם. מסקנה? המסקנה שלי ברורה: אעשה הכל שבני הבכור שאמור להתגייס עוד שנה לא ישרת בצבא הווסטים שחורים של אולמרט.

    הגב לתגובה זו

    • צודק עד כאב (ל''ת)

      מרק, 11/08/06 12:50

      הגב לתגובה זו

    • מי הגן שנים על התנחלויות מיותרות ? (ל''ת)

      כג, 11/08/06 14:27

      הגב לתגובה זו

      • לא התל אביבים... (ל''ת)

        רוני, 11/08/06 15:41

        הגב לתגובה זו

  • 15.

    אולי פשוט לא רוצים מלחמה? (ל''ת)

    שירה, 11/08/06 12:19

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    לך תתנדב למילואים

    תגובה מתבקשת, 11/08/06 12:16

    במה אתה שונה, רון לשם? קח את עצמך, תתנדב. אפילו שאתה לא קרבי - לפחות תסיע ארגזים של תחמושת מבסיסים בעורף אל החזית, 12 שעות ביממה.
    אחרי שתחזור מהמלחמה, אתה מוזמן למתוח ביקורת.

    הגב לתגובה זו

    • את מה שלשם לא עשה בצבא אתה בחיים לא תעשה! (ל''ת)

      43, 11/08/06 15:36

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    שרידי קבוצניקים ? כדאי שתעשה שעורי בית

    אב שכול, 11/08/06 12:15

    אם מספר החללים מקרב חיילי צה''ל , סדיר ומילואים , נותן תמונה לגבי אחוז הלוחמים תמצא כי אחוז הקבוצניקים שנפלו בחודש האחרון גדול ביחס לגודלם באוכלוסיה .
    ואיש מהקבוצניקים לא קם וסילק רבנים או שקרא ב''שעת מצוקה'' לערוק משורות הצבא .

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    פניה נרגשת לגב' אולמרט

    רחל, 11/08/06 12:14

    עליזה אולמרט היקרה, אני פונה אלייך כדבר אם אל אחותה, שתינו אימהות, שתינו דואגים לבנים,
    אומרים שאת אישה חכמה ורגישה, זה מה שאני צריכה היום-אוזן חכמה ורגישה, שתבין שתעשה משהו-
    בלילות האחרונים אני לא ישנה, שלושת הבנים נמצאים בלבנון, הצעיר בסדיר ביחידה מובחרת, השנייים הגדולים במילואים, אתמול הצטרף ללחימה החתן של הבת שלי, משפחה מגוייסת,
    רציתי לבקש ממך בקשה קטנה, את הרי תביני, את גם אימא וגם לך יש ילדים, טוב ,אולי זה לא בדיוק אותו דבר, שכן בזמן שהבנים שלי שוכבים בבוץ בלבנון, הבן שלך שותה קפה וקוראסון בקפיטריה בסורבון, אבל בכל זאת, אולי גם את יודעת מהי דאגה, הרי בכל זאת טיסה מפריז לישראל זה גם מפחיד, אז בקשתי אלייך עליזה אולמרט- שבלילה, ב2 בלילה, כשאהוד נכנס למיטה, לעצום עיניים לשעתיים, תלחשי לו בין הסדינים-שישמור על הילדים שלנו כאילו הם הילדים שלו, ושיאשר משימות שהוא היה מאשר אם הילדים שלו היו בכח המבצע, ושאם אפשר להפציץ מהאוויר ולא להכניס את הבן הקטן שלי לכפר הלבנוני המחורבן, שיפציץ, כאילו זה היה הבן שלכם שעכשיו שותה קפה באוניברסיטה בפריז, תודה .

    הגב לתגובה זו

    • מסיכמה איתך, יגוייסו בניו של אולמרט לאלתר! (ל''ת)

      יהודית, 11/08/06 12:51

      הגב לתגובה זו

    • מרגש...מחזיק לך אצבעות,גברתי. (ל''ת)

      אזרח, 11/08/06 13:27

      הגב לתגובה זו

    • תגובה לרחל מרמת גן

      ריטה, 11/08/06 18:38

      רחל יקרה אין ספק שבזכותך ובזכות שכמותך המדינה שלנו עדיין עומדת.,דבר שקשה לומר על אולמרט

      הגב לתגובה זו

    • את אותו המכתב צריך להפנות גם:

      דני ב., 12/08/06 09:22

      לבני ברק-לכל בני הישיבות.
      לאלו שנתנו להם פטור בועדת טל
      לכל הש''סניקים ובראשם אלי ישי שמראים מה זה פטריוטויות ולוחמנות אבל ילדיהם לא משרתים ולא ישרתו.
      זכותו של כל אדם לחשוב מה בראושו אבל אם יש חובות במדינה זה צריך לחול על כולם.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    זה כולל את הבנים המשתמטים של אולמרט? (ל''ת)

    לילי, 11/08/06 12:07

    הגב לתגובה זו

    • למה ''בניו''? ,זה לא הוגן כלפי הבן שלו שכן שירת שירות מלא. (ל''ת)

      מתוך 5 ילדים, 11/08/06 12:58

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    בתמורה ישראל צריכה להפחית את התקציב לתל אביב

    אבי, 11/08/06 12:07

    להפסיק את ההנחה המוגזמת לתושבים של על חניה, אנחנו מגנים על המדינה שלנו, לא על תל אביב ותושביה שחיים בשביל עצמם ואם הם עושים משהו לחברה זה רק נזק, בסוף נקיא את האגואיסטים הנהנתנים האלה מקרבנו

    הגב לתגובה זו

    • הנחה על חניה..אחי קצת הגזמת, לא?? (ל''ת)

      נהנתן, 11/08/06 14:13

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    הציונים הכי גדולים=הפריפריה ההיסטוריה תשפוט (ל''ת)

    ציוני, 11/08/06 12:05

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    ה''אליטה'' מחליטה וכל השאר משלמים

    אסתי, 11/08/06 12:03

    סוף סוף מישהו מעיז לומר את האמת הנוראה: האליטות שמדירות רגליהן משדה הקרב הן המחליטו והקובעות, אף במחיר בגידה בערכיהם הם (עיין ערך דמוקרטיה ומוסר בשנה שעברה..). רק מי שיודע שבהתרגש עלינו מלחמה הוא לא ישלם עליה מחיר אישי - מוכן לקחת כאלו סיכונים ברמה הלאומית. רק מי שרואה כאופציה אפשרית ירידה מהארץ - מוכן לשגות בחלומות הזויים.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    למחבר הנכבד

    שמאלני מיואש, 11/08/06 12:02

    מה ששכחת לציין בכתבה, זה שרב המשרתים כרגע בקרבי הם הגב הפוליטי של אותה אליטה ששולחת אותם למות בשדות זרים - הדתיים, הרוסים, המזרחיים מהפריפריה. הם אלה שבשלטון משנת 1977, שהעלו את הימין, ומדיניותם היא שמתבצעת. אני שייך למיעוט שמרגיש גולה בארצו,

    הגב לתגובה זו

    • באמת? חשבתי שפרץ-יחימוביץ' בשלטון?

      דניאל, 11/08/06 14:07

      כנראה שטעיתי.
      ביבי ניצח!

      הגב לתגובה זו

      • יודע חשבון?חשב כמה זה מ77עד בחירות 06 .מבין מי שלט פה ? (ל''ת)

        כמה חדשים יתקנו, 11/08/06 14:27

        הגב לתגובה זו

        • למבין בחשבון - נכשלת בהיסטוריה.

          היינה, 11/08/06 17:14

          מ-1977 ועד 2006 היו כמה ראשי
          ממשלה דווקא מהמחנה שלך (ואני לא
          כולל את שרון שהקשר בינו לבין הימין
          אפילו לא מקרי).
          ברק היה ראש ממשלה.
          רבין היה ראש ממשלה.
          פרס היה ראש ממשלה.
          ושרון המפא''יניק הגנטי עשה את ההתנתקות עליה אמרו ראשי הצבא
          שהיא ''תיתן רוח גבית לטרור.
          אז אולי תעשה קצת שיעורי בית ?

          הגב לתגובה זו

          • כמה שנים רבין וברק שלטו? ושרון- כולו ימין ,תמיד ימין היה

            שמאלנים לא בחרו, 11/08/06 18:12

            וביבי - זה הגדול בזבלים שהבאתם עלינו .

            הגב לתגובה זו

    • תאשים רק את עצמך ושכמותך. נולדתם מיואשים.אתם אשמים ובפרט במלחמה הזו (ל''ת)

      חיפני, 11/08/06 14:52

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    המלחמה הזאת מוכיחה שלא השתנה דבר בקיבוצים אז למה ככה להכפיש?!

    קיבוצניקית בעבר, 11/08/06 12:00

    מה שאתה לא יודע כנראה הוא שהקיבוצניקים הם גם פריפרייה וממש לא שולטים במדינה, אולי אליטה אנושית אבל בשום אופן לא משתמטת.
    אז אל תעשה עוול , בטח לא כשאחוז ההרוגים הקיבוצניקים הוא עצום ביחס לאחוז שלהם באוכלוסייה.
    תמיד היו אמיצים וחשבו על המדינה!!

    הגב לתגובה זו

    • את צודקת לגמרי

      יוני, 12/08/06 14:37

      ההקרבה של הקיבוצים היא מעל ומעבר. יישוב כמו בית השיטה, בגודל של שכונה, שכל 37 מבניו במלחמות ישראל, אחד מהם במלחמה הזו.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    על הכתומים

    עם אחד, 11/08/06 11:56

    הכתומים לא צריכים את האישור של אף אחד מתל אביב, עיר מנותקת ושחצנית, הכתומים מתגייסים כי הם אוהבים את הארץ ואת העם, וכי אכפת להם ממה שקורה פה.
    אבל העיקר שבתל אביב אפשר להמשיך לשנוא את החרדים..

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    תעשה מעשה

    מישה הס, 11/08/06 11:52

    וזה הזמן שלך, כי טלוויזיה מעצבת מציאות, לתת את תרומתך האישית לשינוי הרעיוני: להתערב ככל יכולתך בתכנים החלולים המקדשים את הנהנתנות והאגואיזם ולמלא אותם במסר שלך, שאני מסכימה איתו מאוד. פחות דיבורים, יותר מעשים

    הגב לתגובה זו

    • אפשר לשנות

      ריטה, 11/08/06 18:35

      כתבה כואבת ונכונה,אבל לך רון לשם יש את הכח להתחיל לשנות דברים-לא מספיק לזעוק

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    כמה קל לדבר...

    תל-אביבי, 11/08/06 11:49

    כשאין לך ילדים

    הגב לתגובה זו

    • לכתומים יש הרבה יותר

      ילדים מאשר, 11/08/06 12:46

      למה הם צריכים להילחם בשביל לשמור על הילדים שלך?

      הגב לתגובה זו

    • מי אמר לך שאין לו ילדים? (ל''ת)

      מי יודע?, 11/08/06 12:47

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    מה פתאום נזכרת עכשיו?

    עופר, 11/08/06 11:47

    שלוש הערות למאמר:
    1.המצב הזה קיים כבר 15 שנה. מאז ברק כרמטכ''ל, האוריינטציה היא לקיים צבא קטן. מאז, אין בעייה להשתחרר מסדיר ומילואים, ורק מי שרוצה משרת.פעם זה עוד היה בושה לא להתגייס. המצב הביא לכך שרק המגזרים הנדחים שירתו, על מנת להתקדם בסולם החברתי. הנהנתנים והפרוטקציונרים, הלכו לעשות כסף, או לא לעשות כלום. הצבא נהיה לנטל עבורם.
    2. חייבים להחזיר את המצב למה שהיה עד תחילת שנות ה-90. זה יכול להעשות ע''י שינוי מדיניות הגיוס והשחרורים מהצבא.
    3. הגיע הזמן לרפא את החברה שלנו, ולהפסיק את חוסר השוויון והצדק החברתי. מצב כזה, יביא לריסוק שלנו, יותר מכל חיזבאללה.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    יש לי הצעה בשבילך

    חפץ חיים, 11/08/06 11:30

    כמי שבתוקף עיסוקו נוטל חלק בעיצוב דמותה התרבותית של ישראל, אולי תעשה משהו?
    השידורים שלכם מלאים בסלבריטאים שהשתמטו מגיוס.
    אתם מטיפים, במודע או שלא, לנהנתנות ולאידאליזציה של הבועה התל-אביבית. מי שבא מבחוץ, טוב רק בתור מתמודד ב''כוכב נולד''.

    הגב לתגובה זו

    • כל מילה נכונה (ל''ת)

      חיים, 11/08/06 12:00

      הגב לתגובה זו