• 71.

    אוהב

    רובין, 18/08/06 13:00

    אין מה לעשות אני אוהב את דן מרגלית.אוהב לשמוע אותו בטלויזיה,אוהב לקרוא את מאמריו.אדם חכם שדבריו שקולים והעיקר אינו מתלהם...

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    החסכון של ברק, לא להזכיר את השטות הזאת. (ל''ת)

    אחד העם, 14/08/06 13:08

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    ואולי תסביר לנו למה צריך את ברק הכושל לממשלה זו? מזל שהוא בחוץ.

    קורא, 14/08/06 08:53

    מצד אחד הזנחה מצד שני חיבוק. איך זה?

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    מרגלית צודק הזניחו את העורף. ומי? ידידך ברק. מה עשה אחרי היציאה?

    אסי, 14/08/06 08:50

    יושר ואמת ללא כחל ושרק אתיקה מקצועית של עיתונאי. תגיד במילים ברורות. הזניחו ברק ושרון את הצפון. היציאה מלבנון בדרך שנעשתה היתה אסון לפתחנו. שתיקתך לא יפה.

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    תפסיק לדחוף לנו את ברק חברך. שימשיך לשתוק.

    קורא, 14/08/06 08:08

    להקים וועדת חקירה לבדוק איך כספים שנתנו למתנחלים על ידי חברך במקום למגון הצפון.

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    דן מרגלית שכח?...

    רותם, 13/08/06 12:40

    נכון, לא זו העת לחשבונות, אבל נראה שדן מרגלית, שכח הפעם לשבח את אהוד ברח על ''הוצאת הבנים מלבנון''...
    ומה בקשר לחישוב התמוה, שעשה מרגלית בשבוע שעבר כאשר לא היסס לציין שבריחתו של ברק, ''חסכה'' כביכול 120 קרבנות ישראליים?... האם החשבון התמוה הזה ישים עדיין כאשר עברנו את המאה וחמישים הרוגים?...

    הגב לתגובה זו

    • קולע בול. וברק למד מתמטיקה. רק שבחשבון בני אדם טעה. (ל''ת)

      מגיב, 14/08/06 13:07

      הגב לתגובה זו

    • במספרים אם רוצים אפשר לשחק. במיוחד המומחה למתמטיקה. (ל''ת)

      עדי, 14/08/06 13:14

      הגב לתגובה זו

  • 65.

    בד''כ אני מסכים עם כל מאמר של מרגלית

    אודי, 13/08/06 06:32

    הפעם מרגלית שוגה.
    לדעתי במצב הדברים הנתון כניסה קרקעית מאסיבית ללבנון היא לא חכמה בלשון עדינה.
    בלוחמה מול אירגון טרור הטנקים אינם היתרון היחסי שלנו, אלא תקיפה אווירית. מבחינת חיל רגלים - לחיזבללה יש יתרון מסויים על פני המילואימניקים שלנו - לרבות הכרות עם השטח.
    היה צריך לנצל את היומיים שעדיין נשארו לתקיפה מאסיבית מהאוויר, ולא לכיבוש/שליטה קרקעית של טריטוריה שממילא נפנה בתוך מספר שבועות.
    השהות בשטח עויין תביא בשבועות הקרובים לעשרות הרוגים ישראלים ללא תועלת ממשית, ותוך פגיעה בתדמית הישראלית.

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    מי יודע כמה חיילי צהל נהרגו בשלוש שעות הראשונות לכיבוש ירושלים?

    אלון, 13/08/06 05:37

    יותר ממאה

    הגב לתגובה זו

    • אלון-לא רק בגלל מחיר הדמים-אך כיבושה של הגדה ומזרח ירושלים הם טעות!

      Ehad Haam-Zioni, 13/08/06 07:35

      שהרי לא הייתה לישראל יכולת להתגבר על תאוות ההתנחלויות ההרסנית-שממנה אנחנו סובלים כבר שני דורות

      הגב לתגובה זו

  • 63.

    מרגלית מבין שהסוס הזה גמור

    מזרחן, 13/08/06 04:27

    אולמרט יכול לעשות שמיניות באויר אבל זה לא יעזור לו - הוא גמור. ייקח עוד כמה חדשים מ-כ-ס-י-מ-ו-ם.

    כדאי לעקוב את מי מרגלית מתחיל ללקק עכשיו כדי לדעת מי יבא במקום אולמרט.

    הגב לתגובה זו

    • התשובה, ברק כמובן. חברו הטוב. (ל''ת)

      מגיב, 14/08/06 13:03

      הגב לתגובה זו

  • 62.

    מרגלית עיתונאי החצר המגויס של אולמרט (ל''ת)

    משה, 13/08/06 03:23

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    דן, כל הכבוד על המאמר התומך. המשך ככה. ישר כוח! (ל''ת)

    אהוד אולמרט, 13/08/06 03:13

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    מרגלית מתרחק מאולמרט? ניצני התפכחות וצער?? (ל''ת)

    צדוק, 13/08/06 02:02

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    .........הן בכל דור יקום הגואל גיבור העם...

    אחת העם, 13/08/06 01:46

    מי ימלל גבורות ישראל, מי ימנה?
    הן בכל דור יקום הגואל גיבור העם
    שמע, בימים ההם בזמן הזה
    מכבי מושיע ופודה
    ובימינו כל עם ישראל
    יתאחד יקום ויגאל.

    לילה טוב לכולם.

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    כל כך עצוב, כל כך עצוב... (ל''ת)

    אירית, 13/08/06 01:40

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    לך תשלם אתה מחיר דמים, תומך התנתקות שכמותך (ל''ת)

    אמרנו לכם, 13/08/06 00:57

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    ''עייפנו מלנצח את אויבינו'' (ל''ת)

    אהוד אולמרט, 13/08/06 00:40

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    להתנצל בפני נתניהו ולתת לו לעבוד (ל''ת)

    מלקק פצעים, 13/08/06 00:33

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    והמחדל כלא היה - כן-לט-אבל...ולא יוכל שלא לתמוך בחבר אולמרט (ל''ת)

    בשביל מה יש, 13/08/06 00:33

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    הפרופוגנדה הממשלתית מתחילה לעבוד

    יוראי, 13/08/06 00:28

    אף מילת ביקורת, שום טעות לא נעשתה ף מבד זה ש:לא לחץ על הצבא להציג תוכנית''.
    אבל מה לנו כי נלין, כאשר חבר אישי של רה''מ כותב טור מרכזי באחד העיתונים, אנו דיקטטורה ככל הדיקטטורות.

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    היכונו לספינים: התבוסה היא בעצם ניצחון אדיר!

    נתי, 13/08/06 00:02

    או כפי שניסחה זאת בעדינות רינה מצליח בערוץ 2: ''אולמרט מתייעץ עכשיו עם מעצבי דעת קהל...''.

    את התבוסה הצבאית בחזית המלחמה, את התבוסה המדינית בחזית הבין לאומית, ואת התבוסה החברתית בישובי הצפון - את הכל ראובן אדלר ואייל ארד ינסו להציג כהצלחה מדהימה, או לחילופין להפיל על שין גימל כזה או אחר. בתחום הצבאי, לדוגמא, מדובר באודי אדם.

    הייתי רוצה לסיים ב''אבל העם לא אידיוט, הוא לא יקנה את זה'' - אך בבחירות האחרונות הוכח שזה לא נכון...

    הגב לתגובה זו

    • הלוזרים של מושחתי קדימה רוצים להפוך את הכשלון להישג (ל''ת)

      ורדושקה, 13/08/06 00:33

      הגב לתגובה זו

    • נתי, ולאיזה ספין אתה מאמין?

      חנן, 13/08/06 03:29

      תגיד, מה אתה מבלבל את המוח?
      ''תבוסה''???
      אני באמת לא מבין למה הטמטום הזה, של להאמין דווקא לספינים של נסראללה ושל סילבן שלום.
      ולמה היית קורא ''נצחון''? -להטלת פצצת אטום על ביירות?
      אני די משוכנע שהרבה מהתגובות הזועקות ''תבוסה'' הן של מגיבים מטעם החיזבאללה. פשוט לא מסוגל להבין אחרת איך אפשר להיות כל-כך טמבל.

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    היה אפשר להשתמש בפצצות דלק , אבל דם החיילים פחות אדום מדם השיעים

    מסרב פקודה, 12/08/06 23:28

    אף איזכור לאופציה הנ''ל בתקשורת במשך חודש!
    כולם יודעים ושותקים
    דמם של החיילים על ידיכם !

    הגב לתגובה זו

    • עוד לוחם כורסא אמיץ

      טובה, 13/08/06 08:22

      תמיד מי שנלחם מהבית עם שלט בידו יודע הכי טוב איך לסיים את המלחמה בשעתיים כולל הפסקה. לא נמאס לכל הגיבורים מטעם עצמם לחזור על פתרונות ההבל ולהאמין שאם היה פתרון צבאי מהיר יותר גם קציני צהל היו משתמשים בו?

      הגב לתגובה זו

  • 50.

    קל להגיד למי שבניו לא שם

    איתן, 12/08/06 23:03

    קל להגיד שצריך להמשיך למרות מחיר הדמים, קל להגיד את זה כשהבנים שלך לא נמצאים בלבנון,
    החבורה השבעה הזאת, שלושת החברים הטובים-מרגלית -אולמרט -לפיד,
    הילדים שלכם לא עלולים למות בלבנון,
    כששלושת ילדיי נמצאים כרגע בתוככי לבנון אני דואג, ומבקש לעוף משם,כמה שיותר מהר, להפציץ מהאוויר,להוריד נפל''ם,רק להחזיר את הבנים הביתה בשלום,
    מר מרגלית היקר ל''מחיר דמים כואב'',יש שם, יש אמא,אישה,ילדים,
    אז תפסיק להפריך סיסמאות,
    בורגני שבע שכמוך

    הגב לתגובה זו

    • הבנים של אחרים זולים יותר (ל''ת)

      רמי, 13/08/06 00:14

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    שאלה כנה לדן

    שלומי, 12/08/06 22:56

    דן היקר, בשבוע שעבר כתבת שכל עוד לא נגיע ל120 הרוגים, יסתבר שהנסיגה מלבנון הצדיקה את עצמה.
    מה תאמר עכשיו?

    הגב לתגובה זו

    • עכשיו יגיד היה שווה.ברק תמיד צודק. (ל''ת)

      מתמטיקאי, 14/08/06 13:16

      הגב לתגובה זו

    • היה שווה. ברק לא טועה (ל''ת)

      דן, 14/08/06 13:17

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    מקווה שתפסיק לגבות את אולמרט. (ל''ת)

    אמת., 12/08/06 22:51

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    מקווה שתפסיק גיבוי לחבר ,אולמרט. (ל''ת)

    אמת., 12/08/06 22:50

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    אולמרט ופרץ הם טירונים. עצוב. (ל''ת)

    אביבית, 12/08/06 21:39

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    מסננים תגובות.אידיוטים (ל''ת)

    זבל, 12/08/06 21:14

    הגב לתגובה זו

    • מצטערים, על זה אולמרט משלם לנו...

      מעריב, 12/08/06 23:56

      כסף?! מי דיבר על כסף?! אתה יודע שלראש ממשלה שנמצא בצרות יש המון דרכים יצירתיות לזכות באהדת התקשורת...

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    חזק ואמץ

    איתן, 12/08/06 20:59

    הפוליטיקאים צריכים ללמוד ממך!!!
    עם נסיונך - אולמרט צריך אותך ולא את שמעון פרס!!!

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    הממשלה

    anonima, 12/08/06 20:53

    על עבודת הממשלה הבאת דברים. לדעתי עקר הבעיה מספר חברי הממשלה. יחידה כה גדולה לא יכולה להיות יעילה בארץ כל כך קטנה.

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    תראו איך תוך יומיים הוא ישנה את דעתו כדי להגן על החבר שלו, אולמרט.

    אבדת את האמינות, 12/08/06 20:47

    כל עוד אולמרט בעד המלחמה - זו ההחלטה האחראית והשקולה, עכשיו כשאולמרט מתקפל ומשנה את דעתו ומקבל את הסכם הכניעה - זו ההחלטה האחראית והשקולה!

    למה? כי חבר לא מפקירים!

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    הבטחת שאולמרט פיקח וערמומי, והוא פשוט בוק מגונדר

    יובל, 12/08/06 20:35

    איך אפשר לסמוך על כושר השיפוט שלך, דן מרגלית.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    דן מרגלית

    מרגלית, 12/08/06 20:25

    תוכן המאמר שלך מעיד על דבר אחד בלבד אתה פאשיסט סוג ז בושה לאדם כמוך מחרחר מלחמה קטן שהשתן עלה לו לראש והוא חושב שהוא ראש הממשלה
    גועל נפש מרגלית הקטן
    במקורות אמרו ולקטנים לא תהיה תקומה ואתה כזה יותר גרוע מפשיסטים

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    עבודה עברית!

    מכלוף, 12/08/06 19:34

    לקרוא את מרגלית ,ולבכות......לשמוע את יהורם גאון ולהקיא.

    שטופי מוח! בהבל פה חרצו את דינם של עוד מאות חיילים למוות!
    עוד אזרחים(בד''כ עניים),עוד אזרחים לבנונים חפים מכל פשע ,עוד ועוד דמים.

    מרגלית היקר,האם יש לך בנים לוחמים?קרובי משפחה עניים שיאלצו לשלם בשכול ,ועוני.

    או ? שאתה מקריב את דמם של אחרים ,אלו שמוחם נשטף,אלו שקולם לא נשמע ,מפאת עליבותם.

    דן מרגלית תתביש לך!

    הגב לתגובה זו

    • כשטילים עפים על אזרחים בחיפה

      אבי בן זיו, 12/08/06 20:39

      הטיעון שלך פשוט מגוחך.

      הגב לתגובה זו

      • חכמים גדולים הטוקבקיסטים המדומים, תודה, אבל לא ביקשנו שתדברו בשמנו

        חיפאית, 13/08/06 02:01

        בתור חיפאית ,כשטילים נופלים על חיפה, אנו יודעים שזה רק ה''בקרוב'' של מה שיפול כאן אם המלחמה הזו תיפסק עכשיו
        אנחנו שיותר מחודש לא מצליחים לפתח שיגרה אמיתית, שהמקרר שלנו חצי ריק, שכל אמבולנס ואופנוע חורק נשמעים לנו כמו אזעקה, שכל נפילה נשמעת חזקה יותר וקרובה יותר, שחסרות לנו עשרות שעות שינה, שהרגליים כואבות לנו בגלל ריצות פתאומיות לממ''דים, שמכל טריקת דלת או נפילה של חפץ אנו קופצים, שנושמים אוויר צח רק בגיחה פעם בשבועיים לסופר, שמתקלחים בזריזות, מורידים את הזבל בשניות, מפסיקים שיחות טלפון בפתאומיות, אנחנו שרעבים,עייפים,תפרנים, מתגעגעים, חרדתיים וכואבים ועוד הרבה יותר מזה, מוכנים בלית ברירה להמשיך לספוג את הסבל הנוכחי גם אם מדובר בתקופה לא קצרה ובלבד שנבטיח שזה לא יקרה שוב ובעוצמה הרבה יותר גדולה לאחר שנאפשר לחיזבאללה להגדיל כוחו.
        זה סיוט לחיות כך, הקושי הוא עצום אבל אנו מוכנים לסבול את זה אם תהיה מטרה אמיתית, הבטחה לשקט אמיתי ולא זמני, כניעה להסכם עכשיו מבחינתנו החיפאים היא כאילו אמרתם: ''ישבתם בממ''דים ובמקלטים בחודש הזה לחינם''
        ''סבליכם היה לשווא'' ו ''היכונו לפעם הבאה שתהיה מפתיעה יותר חזקה יותר וטראגית הרבה יותר''
        בבקשה,פעם אחת מספיקה לנו, אנו לא רוצים לחזור על הסיוט הזה שוב.

        הגב לתגובה זו

  • 38.

    עם הממשלה הנוכחית אין סיכוי לנצח ואין עתיד למדינה

    יאיר ל, 12/08/06 19:18

    ממשלת העסקנים והתככנים, פועלת עפ''י מנטרות, אכזרית לאזרחיה
    ורגישה, רופסת ופחדנית מאוייביה.

    מעולם לא הופעל הצבא בצורה מטומטמת וחסרת אחריות שכזו.

    הממשלה הפקירה את האזרחים, פגעה בצבא וביטלה את כושר ההרתעה שלנו תוך פגיעה חמורה בבטחון המדינה,
    העונש לשריה ולראשה צריך להיות בתאם.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    מסכים איתך. צריך להכות בלבנון חזק. וגם-להתחיל במתקפת פתעה על סוריה

    אריה, 12/08/06 18:25

    בקרוב מאוד !!
    כול עוד הם לא מוכנים!!

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    אולמרט ופרץ חייבים לעוף ובלי שום רחמנות ופרשנות ,הם בזיון לישראל

    בצלאל, 12/08/06 17:45

    ''מנהיג'' כמו אולמרט לא היו מעסיקים אפילו כסנדלר בשוק, ומדהים איך שישנם אנשים שאחרי לוויות החללים שוכחים וסולחים לאולמרט ,שבחופזה ובמטרה של קידום פוליטי אישי ''עשה שרירים'' ונכשל והכשיל .ובחוצפתו מנסה לטשטש את כישלונו בהאשמת אחרים, אני מקוה ששופטי החקירה לא ימונו ע''י מזוז, או ע''י חובבי ישבנו של הכושל אולמרט.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    מה זה ל''ת שמוסיפים על התגובות שלי? (ל''ת)

    רומי, 12/08/06 17:10

    הגב לתגובה זו

    • ל ת =תגובה ללא תוכן, הבנת,,,אל תפגע חביבי,,כל טוב לכולנו (ל''ת)

      בצלאל, 12/08/06 17:52

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    דן-כתבה מיושנת-ישראל השיגה הישג מדיני-ולכן צריך להפסיק אש ולשמרו...

    EHAD HAAM-ZIONI, 12/08/06 16:49

    אבל במלחמה זאת ישראל כשלה-ולא בהכרח ורק מהסיבה של היסוס אולמרטי, אלא יותר בגלל שבייתו של פרץ בידי הגנרלים שראייתם המדינית בהכרח צרה (ותמיד אני תקווה שיכולתם הצבאית טובה) .

    ישראל כשלה כי היא ''לא יודעת לצאת הזמן''-וזאת אומר אדם החושב כי היה הכרח לתת תגובה קשה לחיזבאללה על תוקפנותם החצופה (שהצליחה כתוצאה ממחדל צה''לי תמוה). זה לא אומר שכל השכנים באזור ייקבלו את קיומה של ישראל אם ''תצא בזמן''-אך ''הישארותה בפנים'' מגבירה ללא צורך את סיחרורי הדמים והסבל של כולם (למרות שלחלקים בעם יש ''הנאה'' מעצם הכניסה והדחף לעוד ועוד כניסות)

    גם ממלחמת השולל של שרון בלבנון(שאליה בכלל לא היינו צריכים להיכנס) לא יצאנו בזמן אחרי גירוש ערפת ואש''ף-ולכן נשארנו בטימטומנו הקולקטיבי של הימין והשמאל עוד 18 שנה-וסבלנו למעלה מאלף הרוגים.

    גם מההתנחלויות (שאותם בודאות אסור היה להקים ו''להכנס עמוק שוב ושוב'') לא יצאנו בזמן, ולכן קיבלנו שוב ושוב סיחרורי דמים חדשים של ''מלחמות שלום ההתנחלויות''-ורק יצחק רבין כמנהיג גדול (ומחנה השלום כ''עקשן'' בקירוב עמדות הצדדים)-הצליח לשנות כיוון ומנטליות(ועל כך שילם בחייו בכדור ימני קיצוני רצחני)

    ולעיניינו הנוכחי: צריך היה לשנות כוון לאחר שלושה ימים: ישראל היכתה מכה חזקה (שהגיעה לחיזבאללה החצופה) שהדהימה את ארצות העולם וארצות ערב, היו גינויים (גם ערביים!!!) לחיזבאללה-והם היו מוכים ובהלם-וחיפה ורוב הצפון היו עוד שלווים-ומאה מחיילנו ואזרחנו לא נפלו במלכודות החיזבאללה(וישראל לא השחיתה את תדמיתה במכות נרחבות לבנון)

    לאחר אותה מכה ראשונה היה צריך להפסיק חד צדדית-ולדרוש מעמדה של כוח מהG8 להתניע בתנופה מהלך מדיני שרק היום הוא מתחיל לזוז בכבדות (ודמגוגים מימין דורשים לטרפד).

    במחשבה האסטרטגית הרחבה, אירן עם השאיפות להגמוניה אזורית היא האיום על ישראל(ושכנותיה)-והיא רוצה לייצור קשת שיעית עוינת דרך עירק כווית ובחרין לסוריה, חיזבאללה וחאמס. לכן השגת שלום ישראלי עם סוריה והפלשתינאיםת ניתוק סוריה מברית עם אירן על ידי השקעות מערביות גדולות, והקמת ברית סונית נגדית בראשות מצרים, הוא המפתח לעירעור דרכה של אירן להגמניה אזורית בעולם האיסלמי.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    כל כך הרבה מלים, ואף מלה על:

    פרופ' משה זימר, 12/08/06 16:45

    אין אף מלה על למעלה ממיליון לבנונים חפים מפשע שנרצחו בהפצצות ישראל ובהפגזותיה; על עשרות אלפים שנפצעו; על למעלה ממיליון שהיו לפליטים; על החורבן הגמור של מחצית לבנון. ''היה עדיף לסיים את המלחמה בתקיפת התשתיות הלבנוניות מהאוויר,'' אומר האסטרטג הדגול טוראי (בדימוס) מרגלית, שליבו גס בפשעי המלחמה שעוללה ישראל.
    בושה! (מלה שאינה מוכרת לך, מרגלית).

    הגב לתגובה זו

    • זימר זמרי, עובד בשביל האוייב.

      פרופ' אהרון גור, 12/08/06 17:32

      אתה מדבר על בושה?

      הגב לתגובה זו

    • פרופסור מאוד לא נכבד ואויל משריש.

      לוק, 12/08/06 17:40

      אין אף מילה בדבריך על מיליון תושבי אפריקה שנרצחו באיזור סודן. נכון, אתה פושע מלחמה עלוב. איכסה עליך אתה והמוסר בשקל שלך.

      הגב לתגובה זו

    • פרופסור זימר-הנך מבקר בצדק את הפגיעות באזרחים-היכן ביקורת החיזבאללה

      מורשת אונ. ב''ג, 12/08/06 18:05

      התכוונת כמובן לאלף הרוגים(רובם המכריע אזרחים ושליש מהם ילדים)-ומליון עקורים בתנאים מחפירים המפתחים שנאה עזה נגדנו.

      פן זה בביקורתך אכן נכון(אך לא כדאי להשתמש במילה הלא נכונה ''נרצחו'')-אך היכן ביקורתך על החיזבאללה שגרם למצב הזה בפעילותו התוקפנית מעבר לגבול הבינלאומי? היכן ביקורתך על המערך הטילי הכבד שהכין מיום נסיגת ישראל?-ויותר מזה, מהי הצעתך שמהלכים כאלו לא יחזרו מחדש?

      ראה את שכנך בתגובות: אחד העם הידוע במקומותינו כשוחר שלום המחפש בכל הזדמנות אפשרית(ולפעמים בלתי אפשרית)מערכות הסכמים ושלום עם המדינות השוכנות לצידנו במזרח הפרוע-ובמיוחד עם הפלשתינאים שאיתם יש לישראל סיכסוך בן מאה שנה.

      אחד העם מצדיק בהחלט את המכה הנגדית לחיזבאללה התוקפנית-אך טוען שאחרי המכה הראשונה בשלושת הימים, ישראל הייתה יכולה להפסיק מעמדה של כוח-ולנצל הצלחה זאת להישגים דיפלומטיים ומדיניים(שהם התכלית של כל עם נבון ושוחר שלום היוצא למלחמה כשאין ברירה אחרת בידו)

      זהו קורס מבוא ''לאומיות חכמה 101''

      הגב לתגובה זו

      • תודה על הערותיך. הנה תשובותי:

        פרופ' משה זימר, 12/08/06 18:41

        1. לא חסרים אצלנו מי שמוקיעים את החזבאללה, אבל כמעט שאין שומעים ציוץ על פשעי המלחמה שמבצעת ישראל כנגד אוכלוסיה שאין לה ולא כלום עם מעשי החזבאללה.
        2. מי שטוען כנגד מערך הטילים של החזבאללה (כמו גם מי שטוען שהם פועלים בקירבת מרכזי אוכלוסיה אזרחית), חייב לזכור שניתן לטעון אותה טענה כלפי הכוחות המזויינים של ישראל: גם הם הכינו מערך טילים כנגד לבנון וגם הם פועלים בלב אוכלוסיה אזרחית (משרד הבטחון והמטכ''ל שוכנים בלב-לבה של ת''א!).
        3. כתבתי ''נרצחו'' במתכוון, משום שזו המלה שבה מרגלית נוהג להשתמש בדברו על הרג חיילים בפעולות קרביות. חיילים לא נרצחים; רצח הוא מונח מתחום הפלילים.

        הגב לתגובה זו

        • פרופסור זימר, בהקשר שלפנינו כדאי להרחיב את השקפתך ולא להסיק ''משתמע''

          מורשת אונ. ב''ג, 12/08/06 19:47

          א-מאחר וציבור קוראי התגובות אינו יודע את עמדתך הכוללת, ראוי היה להציגה (ואפילו בקצרה)ץ

          ב-אתה משתמש במילים קשות ולא מדוייקות (למרות שאיננו דנים בפן המשפטי אלא רק בפן הערכי). אני מסכים אתך כי המילה ''נרצחים'' הם עלבון לחיילנו, הנופלים על משמרתם בפעולות קרביות-אך גם המילה ''נרצחים'' לגבי אזרחי לבנון היא מוטעית. ישנה הפרדה בין הרג לרצח, והיא בכוונה תחילה להביא לתוצאה זאת. כאן שוב הדלת פרוצה בהאשמת החיזבאללה בכוונה להביא לרצח אזרחים ישראליים(כמשתמע גם מדבריהם), בעוד שאני הייתי מאד נזהר מהלאשים את ישראל בכוונה מראש להרוג אזרחים (שמותם מצער מאד ומיותר, ופועל גם כבומרנג נגד ישראל). עוד לא ראיתי אפילו פעם אחת הוכחה לכך, מעבר לפרשת הטבח בכפר קאסם.

          ג-אם תשאל אותי, אני לא חושב כי נכון הוא למקם יחידות צבאיות במרכזי אוכלוסיה-ובוודאי לא את המטכל.
          ועדיין, אתה חוטא בגזירה השווה שבין מדינה שיש לה צבא והיא מתכוננת לרע ביותר או כמערך התקפי(וזה נכון לישראל כמו לסוריה או מצרים), ובין מיליציה מזויינת שמקומה לא יכירנה במדינה מתוקנת, ה''לוקחת בשבי'' אזרחים וממקמת את מערכותיה המזוינות(ושוב, בהגדרתם גם לא חוקיות) בקרב אוכלוסיה אזרחית, תוך שימוש ציני בהם במסתור מפני התקפה ישירה.

          הגב לתגובה זו

        • למר זימר - כנס

          שמאלן - סיירת, 12/08/06 21:44

          א. עד היום לא הוכח אפילו ''פשע מלחמה'' אחד שישראל ביצעה בלבנון מפני שפשוט מעולם לא בוצע כזה.

          ב. ההשוואה של מחנה מטכ''ל בת''א היא דמגוגית. לו הארטילריה שלנו או היתה ממוקמת בתוך עיר או ישוב אז הטיעון שלך היה נכון.

          ג. כתבת ''נרצחו'' כי אתה חושב כך. אל תיתלה במונחים דן מרגלית משתמש בהם.

          הגב לתגובה זו

    • תגיד השתגעת?

      קומפורטי, 12/08/06 18:42

      מה זו ההיסטריה הזאת: ''למעלה ממיליון לבנונים חפים מפשע שנרצחו בהפצצות ישראל ובהפגזותיה''
      מיליון לבנונים הרוגים? מה אתה מזרחן, עם דמיון מזרחי שכזה? לא שאלף הרוגים זה מעט, אבל מיליון?

      הגב לתגובה זו

    • סוף כל סוף צדיק בסדום המשמיע דברי אמת! (ל''ת)

      שירה פרל, 12/08/06 18:42

      הגב לתגובה זו

    • מניסיון: פרופסורה אינה ערובה לחוכמה (ל''ת)

      יאיר, 12/08/06 19:44

      הגב לתגובה זו

    • צר לי עליך פרופ'

      איציק, 12/08/06 22:46

      משקפי הצדק שאתה חובש על עיניך מעוותים לך את הראיה.
      כל אותם חפים מפשע נתנו ביודעין לגוש סרטני לצמוח בגופם וכמו כל סרטן צריך לעקור אותו עם הרבה סבל תוך כדי חיתוך חלקים מהגוף וטיפול כימי קשה וכואב.

      הגב לתגובה זו

    • תודה רבה פרופסור !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      חסן נסראללה, 13/08/06 04:02

      עם משת''פים כמוך עוד נצליח לחסל את ישראל מהר יותר ממה שאנחנו חולמים,המשך בבקשה בדרך זו.
      אני מתחייב שהתמורה שלך תהיה כדלקמן:
      אותך נשחט רק בסוף עם יתר המש''תפים,מילה שלי.

      אוהב יותר מתמיד,

      חסן

      הגב לתגובה זו

    • שאלה מוסרית

      גל.נ., 13/08/06 06:00

      אדוני הפרופסור,

      נסה לצאת לרגע מן העולם התיאורתי בו אתה משתעשע והתייחס נא לרגע לבעיה הקונקרטית הבאה.

      איך היית נוהג לו אתה נדרשת לתת פתרון מידי לבעיה שפתרונה אינו בר מחיקה במטלית מן הלוח , אלא בעיה הנוגעת לסכנה מידית ודאית לחיי המוני אזרחים חפים מפשע .

      אזרחים תמימים אלה בתיהם מופגזים ע''י אוייב הממטיר עלים אש ממרחק רב ללא כל כוונה להפסיק, הדרך היחידה להגיע אליו כרוכה במסע בן שעות אחדות שעשויות לעלות בחיי רבים מהם ואין ודאות שתצליח.

      מאידך קיימת אפשרות להגיע אל היורים בדרך האויר בתוך דקות אחדות ולחסלם תוך ידיעה שהסיכוי לפגוע בחיי חפים מפשע נמוך אם בכלל .

      היורה הוא אויבך אשר כוונתו לחסלך גלויה ומוצהרת כיצד אתה נוהג כאשר הנפגעים הם בני משפחתך?

      אנא התיחסותך לגופו של ענין ללא התחכמות והתיחסות לסיבות להיוצרות המצב מלכתחילה וכו',אין זה משנה כלל מבחינת המצב המידי, כיון שהפצצות ממשיכות לנחות.

      הגב לתגובה זו

      • הסכנה היתה נמנעת אלמלא פתחנו במלחמה (ל''ת)

        הרמן ג. חלוץ, 13/08/06 11:26

        הגב לתגובה זו

  • 32.

    תקשורת ''אוביקטיבית''

    דנדוש, 12/08/06 16:36

    האם דבריך נאמרים בתאום עם חברך ''המוצלח'' אולמרט.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    תוספת חשובה לקטע ''במקומו של'':

    יואב גרשוני, 12/08/06 16:28

    אילו אני במקומו של דן מרגלית - נעדר כל כישרון כתיבה, יכולת ניתוח וכושר הבחנה - הייתי בוחר עיסוק אחר. למשל, תועמלן בשירות הממשלה. הרי אני, דן מרגלית, עילג ולא-משכנע בדיוק כמו התועמלנים הממלכתיים.
    רגע, הרי זה מה שאני, דן מרגלית, לא? אני, הפטריוט האולטימטיבי, המשרת בנאמנות נרצעת ונלעגת את התעמולה הממלכתית.

    הגב לתגובה זו

    • *** מבריק! קולע! ומדוייק! *** (ל''ת)

      אורני קדוש, 12/08/06 16:52

      הגב לתגובה זו

    • לצערי אתה טיעה בגדול! ה''עילג'' הזה מינה כאן ראש ממשלה...

      נתי, 13/08/06 00:01

      אתה יכול לצחוק עליו, אך באמצעות הכתיבה שלו ושל שאר החברים המגוייסים של אולמרט - הצליחו לשכנע מאות אלפי אנשים (29 מנדטים!) לבחור בבלון הנפוח חסר כישרון ולעשות ממנו ראש ממשלה.
      את המחיר כולנו משלמים היום.

      הגב לתגובה זו

    • כנראה שיש לך הרבה זמן פנוי...

      קומפורטי, 13/08/06 01:27

      ...אם אתה טורח לקרא כל מילה של כותב ''נעדר כל כישרון כתיבה, יכולת ניתוח וכושר הבחנה '' כדבריך.

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    רבותי, הגיע זמן התהליך ''הפסיכולוגי''. הפיכת המבצע ''להישג'' ?!

    vered, 12/08/06 15:31

    אם זה לא היה ראש ממשלתנו - זה היה מצחיק!!!

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    בראש הלוזר (אולמרט) בוער הכובע (ל''ת)

    בנימין, 12/08/06 15:02

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    לאן נעלמו כל השרים?

    איזו אכזבה, 12/08/06 14:15

    מה הם עשו למען תושבי הצפון להקלת חייהם? מה עשה שר הבריאות כדי שכל אחד מהנזקקים יקבל טיפולים רפואיים ותרופות, מה עשה שר השיכון בכדי לאפשר לאזרחים דיור חלופי זמני? מה עשה שר הפנים בכדי להקל על התנאים במקלטים? איפה היה שר התיירות כשבתי המלון העלו מחירים בציניות? מה עשה שר התחבורה בכדי לאפשר לאזרחים אמצעים לנסיעה מחוץ לערים המופגזות?......

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    אולמרט אשם שמינה את פרץ ואנחנו רשמים שמינינו את אולמרט (ל''ת)

    כולם אשמים, 12/08/06 14:00

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    דרך אמסור-ואולי זה יגיע-אסור היה למנות שר בטחון חסר כישורים לחלוטין (ל''ת)

    מחדל נוראי, 12/08/06 13:30

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    במדינה מורכבת טעות למנות מינוי פולטי שר בטחון בנוניי-זה לא מוסרי (ל''ת)

    זה לא מוסרי, 12/08/06 13:25

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    דן מרגלית-לא בושה לומר לחבריך העתונים שצריך וועדת חקירה גם לעתונאים (ל''ת)

    בבקשה יושרה, 12/08/06 13:22

    הגב לתגובה זו

    • מרגלית מופיע בכל ערוץ 1,10ועוד...

      אייל, 12/08/06 18:37

      כופה את דעתו על כולם!

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    אבל דן-אולמרט חבר שלך ,לא??

    קול העם, 12/08/06 13:11

    מודה בטעות עכשיו??אולי רק אנשים כמו יוסי פלד,לוין יעלון או ביבי וארנס יכולים להנהיג את המדינה עכשיו??מה אתה אומר על זה??

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    אם הצבא מוכן כמו מכבי ת-א??אוי לנו (ל''ת)

    סדק, 12/08/06 13:02

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    שאולמרט יעזור לאישתו למכור ציורים ויעזוב אותנו השקט

    רק תפילה אשא, 12/08/06 12:45

    ושפרץ יחזור לעשות שביתות ויתן למי שמבין לעסוק בבטחון, שציפי לבני תלך לבקר את החברה שלה קונדי ותתן לנתניהו היות שר החוץ (גם באוצר הוא היה טוב).... די! הממשלה הזאת לא יכולה להמשיך. היא עושה יותר נזק מתועלת.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    אולמרט על ההפסד: תמיד יש פעם ראשונה (ל''ת)

    וחוץ מזה, 12/08/06 12:35

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    למה אתה לא מקשיב לאולמרט, הוא אמר שנמאס לו לנצח

    אנחנו עדיין, 12/08/06 12:32

    הבעיה היא שלנו אסור להפסיד ולבנתיים אנחנו מפסידים מהחשבון הפשוט שחיי החיילים והאזרחים שלנו חשובים לנו הרבה יותר משהם מרגישים כלפי אלו שלהם, התשתיות שלנו יקרות יותר, הנזק לכלכלה שלנו רב יותר.... כלומר מבחינה חשבונית קרה, כבר הפסדנו. העניין הוא שלאולמרט זה לא מזיז כי הוא משועמום מנצחונות והוא רוצה לנסות משהו חדש שעוד לא ניסינו עד עכשיו. בא לו להפסיד לשם שינוי, רק לא נעים לו להגיד את זה עכשיו. ואנחנו, למרות שאנחנו מתיימרים להיות נאורים ואירופאים, יש בנו מהלבנטיניות וגם לנו חשובים ענייני כבוד וההפסד הזה הוא ממש יריקה בפרצוף של העם שכך כך הרבה זמן גיבה את אולמרט ושר הבטחון שהוא בחר לנו.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    דן מרגלית עיתונאי בחסד ומוערך

    ערן מרגלית הבן, 12/08/06 12:23

    דן מרגלית עיתונאי שעושה את עבודתו נאמנה ומבלי להכנע לצנזורה
    הוא כותב מעניין ובצורה מרתקת את הקורא לתוך דפיו ומילותיו הרצות על הנייר.

    הוא יודע לשאול את השאלות הנכונות
    במקום הנכון ובזמן הנכון.
    יש לו את הסמכות והכח שעיתונאי צריך לדעת להשתמש בהם ועם זאת את הנוחות והרוגע אל מול המרואיין.

    המשך בעבודה מצויינת דן

    שלך

    הגב לתגובה זו

    • ענק!!!!!! ניראה לי שעברה פה סאטירה (ל''ת)

      לוטם, 12/08/06 12:33

      הגב לתגובה זו

    • הוצאת לי את המלים מהפה (ל''ת)

      רוני דנקנר הבן, 12/08/06 12:35

      הגב לתגובה זו

    • דן מרגלית אוסלואיד שעדיין חושב שהסכם אוסלו היה נהדר. כדאי שישתוק (ל''ת)

      מכ, 12/08/06 18:42

      הגב לתגובה זו

    • תגיד ערן אתה לא מגויס?.? או אולי אתה

      יהודה, 13/08/06 00:40

      עושה מילואים עם ילדי אולמרט

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    דן מרגלית דואג רק לאולמרט (ל''ת)

    רומי, 12/08/06 12:21

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אף אחד כבר לא יתגייס שוב למילואים כשאולמרט ראש ממשלה (ל''ת)

    טל, 12/08/06 12:13

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    המתקפה של החיבאללה זה הפרומו...

    נביאה לא שוטה, 12/08/06 12:12

    סוריה עם מאגרי הנשק שלה כנראה תתקיף את ישראל יום אחד. הם אוהבים להפתיע אותנו . המלחמה הזאת עם הארגון הצבאי חיזבאללה והסוף שלה היא תמריץ מבחינתם. את השלישייה אולמרט, פרץ וחלוץ חייבים לפנות מההנהגה. זה אסון ממש.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    אתה חושב שנסלח לא על המפלה????

    איבד את הקרדיט, 12/08/06 12:11

    אולמרט ביזה את המדינה היהודית, ביזה את כבודה, הפקיר את אזרחיה, שיקר לציבור (עלק ניצחנו!), והביא אותנו להפסד הראשון במלחמה. אין לכך תקנה ואסור לו להמשיך בכהונתו. הגיע הזמן להפסיק בניסוי ההזוי של ממשלה אזרחית ולהחזיר את הגנרלים. בייחוד כשהממשלה ''האזרחית'' הזו הפקירה את האזרחים לחסדי אנשים כמו גאידמק, לא הייתה ערוכה לכלום (לאנשים לא היו תרופות, אוכל ונחנקו במקלטים מזוויעים). והאזרחים היו כל כך טובים אליו וכל כך מבינים שאמרו לו אנחנו איתך, נמשיך לסבול ולספוג העיקר שתקיים את שהבטחת. אבל הוא היסס וגרר אותנו למלחמה ארוכה (ממתי אפשר לנצח במלחמות ארוכות?), זילזל בחיי החיילים והכל בשביל הסכם שכמה שהוא יגיד שהוא טוב לישראל, זה שקר!

    הגב לתגובה זו

    • תיקון - לא הפסד ראשון

      בעל זכרון, 12/08/06 21:43

      ''הפסד ראשון''? להלן תזכורת: ישראל הפסידה במלחמת לבנון הראשונה ושילמה ב-18 שנות טביעה בבוץ ונסיגה משפילה. ישראל הפסידה באינתיפדה הראשונה ושילמה, תחילה בועידת מדריר ואחר כך בהסכמי אוסלו. ישראל הפסידה באינתיפדה השנייה ושילמה בנסיגה מרצועת עזה. במלחמה הנוכחית התוצאה הסופית עוד לא ברורה, אבל נכון לעכשיו זה לא נראה טוב.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    we steel have a chance to do it,now.now. (ל''ת)

    michael, 12/08/06 12:05

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    דן, גם אתה בעמדת נמנע

    אלי, 12/08/06 11:46

    אתה מבקר את אולמרט, אבל דואג שזה לא יהיה יותר מידיי (ככה זה אצל חברים) ובמקביל נכנס בכל השאר כדי שאף אחד לא יצא טוב.
    לדעתי עדיף לך (וגם לנו) שאולמרט לא יהיה ראש ממשלה, כי אז לא נבחן את דבריך בספקנות ונחשוב שאין שיקולים זרים.
    אתה כועס על פרס וישי שנמנעו כשקורים דברים כל כך הרבה יותר חמורים ומחיל גזרה שווה על ההימנעות שלהם ועל מחדליו של אולמרט.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    ''קרית שמונה חרוכה''? לבנון הרוסה! (ל''ת)

    אמין ג'מאייל, 12/08/06 11:43

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    אני מבין מדבריך שאולמרט הולך להפיל הכל על הצבא

    תקשיבו לדן, 12/08/06 11:40

    השאלות שלי הן:
    1. איך הוא (או ציפי ליבני) בכלל העיז לחשוב שהוא יכול להיות ראש ממשלה. ולחילופין- איך אנחנו חשבנו כך כשבחרנו בו.
    2. איך הוא העיז למנות יו''ר ועד לשר בטחון ולזרוק את מופז לתחבורה.
    3. איך הוא העיז לפתוח במלחמה, לשתק מדינה ועוד להפסיד בה.
    4. איך הוא העיז לשלוח את בנינו לקרב כשבניו מסרבים/משתמטים (אגב, העובדה הזו בלבד היתה צריכה למנוע ממנו לציג מועמדות לראשות ממשלה).

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    צודק אבל קצת קשה עם כל ההססנות הזו. (ל''ת)

    נ, 12/08/06 11:36

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    קיימת בעייתיות כשפרשן הינו כתב הבית של אולמרט וידיד אישי שלו.

    גדעון סער, 12/08/06 11:25

    כיצד הינך מצפה שנייחס איזושהי אובייקטיביות למאמריך המלומדים, כשאנו מודעים לכך שאתה שופרו של אולמרט?
    וזאת, ללא קשר האם דבריך, בפני עצמם, מוצדקים יותר או פחות.
    מוטב שבימים אלו לא תעסוק בכתיבה אשר לה השלכה ישירה על מעמדו של רה''מ - ידידך ומקורבך האישי.

    הגב לתגובה זו

    • אני חולקת על דבריך סער, ומציעה תיקון:

      אליאורה בת זלמן, 12/08/06 16:30

      אתה כותב כי מוטב שדן מרגלית לא יכתוב בימים אלה דבר שיש לו קשר לראה''מ וכו'.
      ואני אומרת: מוטב שדן מרגלית לא יכתוב בכל זמן שום דבר על כל נושא.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    פינוי בנחישות וברגישות יהיה למידה כנגד מידה.

    לוק, 12/08/06 11:03

    מדינת ישראל למודת סבל ממלחמות נגד טרור, שמקום מרבצו הוא האוכלוסיה האזרחית. מי שמפריד ומבדיל בין האוכלוסיה האזרחית ובין הכוח הצבאי של האויב עושה בנפשו עול, שכן עתודת הגיוס של הכוח המיליטנטי הצבאי הם האזרחים עצמם. יתרה מכך הוברר לכולנו מעל לכל ספק שאותה אוכלוסיה אזרחית משמשת בנוסף למראית עין ולצורכי תעמולה נלוזה גם כמגן אנושי לאותם טרוריסטים שגדלו והתחנכו בתוכם.

    למדנו שבכל מלחמה, אם צה''ל ממצב את עצמו בחיכוך תמידי בתוך אוכלוסיה אזרחית במטרה להלחם בטרור הוא נאנס ע''י אירגונים הומאנים צבועים לנהוג במידת רחמים כלפי אותם אזרחים. וכבר היום ברי ונהיר לכולנו שהטרוריסט מנצל עובדה זאת, שכן הם לוחמים בלבוש אזרחי המנוגד לאמנות ז'נבה למלחמה. יתרון זה מקנה לאויב המר הזה את יתרון ההפתעה.

    על מנת לא לחזור על תעות הסטורית זו, כפי שהייתה נהוגה בעזה ובדרום לבנון לפני הנסיגות, יש להבין את המציאות שהשתנתה.

    מדינת ישראל פינתה בנחישות וברגישות את אזרחיה שלה מעזה, ואת צבאה מלבנון כדי ליצור קו גבול מוסכם וברור בינה לבין אויביה, אשר אמור לשמש קו מלחמה חדש המתאים לזמן ומציאות חדשים.

    המטרה היא להאציל את האחריות על כל תוצאה או פגיעה אפשרית באזרחי האויב על מנהיגיהם מהחמס ומהחיזבאללה המקבלים את תמיכתם ואהדתם מאותה אוכלוסיה אזרחית עצמה. הווה אומר מי שמשמש עתודת גיוס ומי שמשמש מגן אנושי ומי שמביע תמיכה והתלהבות במנהיגי הטרור, ישא בתוצאות וישלם מחיר דמים. הייתי מכנה זאת משוואת דמים חדשה. אזרחים תמורת אזרחים.

    הגדר החוצצת בין שני מחנות יריבים, המעובה בטנק אחד ובכוח צבאי קטן מלמדת שאין רצון בצד הישראלי לשאוף לחיכוך עם האויב שגובה קורבנות בדם. אבל אם האויב אינו מבין זאת, והוא חוצה את הגדר תוך ניצול הידיעה שכוח קטן עומד מולו, הרי שמגיע השלב לגדר חדשה. הגדר החדשה שתחצוץ בינינו לבין אויבינו צריכה להיות בנויה לא מטנק אחד, אלא מעשרות ומאות טנקים, אשר תבהיר לאויב את כוונתינו לטירוף המתמשך שלו.

    על כן, טרם צה''ל יסוג מדרום לבנון ויהי הגבול עד הליטני צריך להיות ברור למעלה מעל לכל ספק, שאסור לאפשר לפליטים מדרום לבנון לשוב ולחזור לכפריהם ובתיהם בדרום, לפני שהחיזבאללה יסכים לישום מלא של החלטת מועצת הביטחון.

    אם אזרחינו המפונים מגוש קטיף יכלו לשכון באוהלים שנה שלמה, לא כל שכן אויבינו יהיו פליטים באוהלים שנה שלמה מידה כנגד מידה. כמו כן מצב זה ימנע חיכוך מיותר בין חיילי צה''ל לבין האזרחים המחפים על פשע וגם יאפשר פעולות הענשה של צה''ל על כל פעולת טרור של האויב החיזבללאי או החמסי מעמדה שלה יתרון ולא נחיתות.

    אם חיזבאללה רצה לתקוף כאשר אנו על הגבול הבינלאומי, עתה הוא יתקוף על הגבול בצור כאשר כוח צה''ל גדול ודרוך נמצא שם.

    נראה אתכם גיבורים גדולים, טרוריסטים עלובים, מנסים לבצע פעולת חטיפה ולחימה נגד כוח צבא ישראלי גדול המוכן לענוש בכם ללא רחם על גבולכם בליטני והשולט על צור.

    אני חוזר ומדגיש כדי למנוע חיכוך בין אוכלוסיה אזרחית לחיילי צה''ל וגם כדי להפעיל לחץ על החיזבאללה אין בשום פנים ואופן לאפשר לתושבי דרום לבנון לחזור לכפריהם ולבתיהם שבדרום, עד אשר חיזבאללה יקבל את תנאי הפסקת האש.

    הגב לתגובה זו

    • צודק

      איציק, 12/08/06 15:46

      כ''כ פשוט, כל כך הגיוני, אבל אתה באמת חושב שפרס, אולמרט, ופרץ, יעשו זאת, הרי הם מומחים בספינים, ברברת, ובהחלטות מזגזגות, מה להם ולהגיון הפשוט

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    מאיפה אתה יודע שלא קיבל תכנית התקפית מצה''ל?יש כאלו כבר שנים (ל''ת)

    אתה נאיבי?, 12/08/06 10:46

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    לאודי אדם יש אלפי פקודים,קצינים וחיילים הוא ויתר על כבודו למענם (ל''ת)

    לא עוזב חיילים, 12/08/06 10:40

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    במוקדם או במאוחר על הממשלה .

    39C., 12/08/06 10:14

    להחזיר את המנדט לעם וללכת לבחירות .
    כי מעתה והלאה היא לא תהיה מסוגלת בתודעה הציבורית והבין לאומית להוביל שום מהלך צבאי או מדיני.
    כי רק בצעד זה ישראל תשקם את תדמיתה בעולם וגם את מעמדה .
    כי תוצאות העימות האומללות משליכות על הפלסתינים הירדנים המצרים ועל בעלי בריתינו ,והחשוב מכל עלינו ואסור שיהיה כך.

    הגב לתגובה זו

    • אוןלמרט פרץ וכו' התפטרו

      י.צ., 13/08/06 13:19

      נכון מאוד

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    קל לך להקריב חיילים בשביל מטרות מפוקפקות

    אורי בן קוצים, 12/08/06 10:09

    תחשוב על ההורים והילדים של החיילים שאתה מקריב בכזאת קלות.

    לא מצאתי אצלך אפילו הצדקה סבירה אחת לבזבז ככה סתם חיי אדם.

    הגב לתגובה זו

    • החיים של אחרים תמיד זולים יותר

      אורי צפוני, 12/08/06 12:16

      אל תטריד את הכובת בשטויות כמו חיי חיילים. קטן עליו...

      הגב לתגובה זו

      • אתם

        אבי קרן, 12/08/06 21:45

        דמגוגים.

        הגב לתגובה זו

  • 2.

    בין ההתנחלויות לחיזבאללה. בין הפטיש לסדן

    הלל, 12/08/06 09:51

    זאת הבעיה שלנו. עלינו להלחם בשתי הצורות של הפנטיות הדתית עד חורמה. שאם לא כן. יבוא אבדון.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    הלוואי שישראל תכיר במגבלות הכוח שלה

    ישראל הראל, 12/08/06 09:31

    אם את הלקח הזה למדנו, דיינו.

    הגב לתגובה זו

    • מי שהגביל את הכוח של ישראל זה אולמרט

      חיים, 12/08/06 11:51

      הוא חושב שבעם בישראל טיפש?
      אולמרט אומר שהממשלה שלא הגבילה את הצבא ותמכה בכל פעולה שהצבא הציע. אבל אולמרט ופרץ הם שקבעו לצבא מה להעלות בפני הממשלה וחסמו את ההצעות התקיפות יותר מלהגיע לדיון. וההוכחה לכך היא דבריו של פרץ בתגובה ללחלוץ (כשזה הציע לפגוע בתשתיות): ''סיכמנו שלא מעלה את זה לדיון''.

      הגב לתגובה זו