• 47.

    בלי שמיים נקיים לא נוכל להתקיים

    חן, 11/08/06 01:24

    הרקטות שיתקו שליש מדינה. אם לא יהיה פתרון לנושא הזה, אין עתיד למדינה הזאת, כי היא באמת תהפוך למדינת רפאים. או שפשוט - באמת לא תהיה ברירה אלא להיות אכזריים כמו חיה פצועה.

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    דורון-למה אתה לא מגן על הקצינים בפצ''ן? (ל''ת)

    אחד שמכיר, 09/08/06 00:25

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    בסדר עדיפות עליון

    שאול, 08/08/06 23:56

    לבנות מערכת שתוכל למצוא את הדברים שצריך לפתח, בזמן, כך גם תעשה את העצות שמחוץ למערכת -למיותרות.
    כיום המערכת הצבאית לא משכילה להתמקד בדברים הנכונים,ואיננה מצליחה לאתר נקודות חולשה המשוועות לפתרון.

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    הגישה נכונה מאד

    גנרל עם כומתה, 08/08/06 21:45

    וחייבת להיות מיושמת .
    אין ספק שנרדמנו ( מערכת הבטחון על כל שלוחותיה ) בשמירה .
    אז אני מקווה שהמלחמה הזו עם ה'בומים' שלה העירה את אותם גנרלים ישנים ובעיקר את מנהיגי ההומניות .

    ובכל זאת דעתי היא שבמקרה הזה , כבר בשבוע הראשון , היתה ישראל צריכה ,להמטיר גשם של ברזל טעון בחומר נפץ במסות שלא נראו כדוגמתן במזרח התיכון ,
    מישהו שם טיפל בפינצטה בגוף הטרור האכזרי מצפון , במקום להבעיר את דרום לבנון כולה , עד כי אף נפש חיה ( גם לא בבונקרים ובמנהרות ) לא היתה יכולה לזחול החוצה בחיים .
    בשלב הבא , במידה והחלאות לא היו נכנעים ו\או נסים על נפשם , היה מוטל על חיל האוויר להשמיד את כל מקורות המים \ הדלק \ החשמל \ הגז בלבנון כולה ולו רק כדי ליצור לחץ מדיניו בתוך המדינה שנותנת לטרור מחסה במשך כל כך הרבה זמן .
    בשלב השלישי מה שהיה צריך להתבצע זה , הנחתה מסיבית אימתנית של כוחות רגלים בעורף האוייב כיתורו והשמדתו על כל מאגרי הנשק שלו .
    ועכשיו אני משוכנע שרבים מהגנרלים בצבא באו עם רעיונות כדוגמת הרעיון הזה או אף נועזים מזה , אבל מנהיגי המדינה הרופסים וצמד הנמושות הגריאטריות העומדים בראשה בחרו לסרס את הצבא .
    יאאלה תתכנסו חזרה למחלקה הגריאטרית .

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    מה שצריך זה, לפגוע באירן מיידית.אחרת לא תהיה מדינה אים יירוט רקטות. (ל''ת)

    דודי, 08/08/06 21:35

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    למה ביטלו את הנאוטילוס? (ל''ת)

    אבי, 08/08/06 19:38

    הגב לתגובה זו

    • משום שהוא יקר ולא יעיל בהגנה על מרחבים

      גיל, 10/08/06 00:15

      מערכת נאוטילוס רגישה למזג אוויר (להזכירך לא כל המלחמות הן בקיץ) ומסוגלת להגן על אתרים אך לא על כל צפון הארץ. כדי להגן מפני קטיושות על כל הצפון צריך להשקיע סכומים דימיוניים שכדאי להשקיע במערכות אחרות. צריך להבין שכיום אין פיתרון טכנולוגי במחיר וביעילות סבירים. מעבר לכך, היריב תמיד יכול למצוא אמצעי אחר או לעקוף את אמצעי ההגנה שלך ולעומת זאת אם אתה משקיע בהרתעה ובאמצעים התקפיים אתה יכול להשתמש בהם מול כל סוגי האיום. מערכת נאוטילוס לא יכולה להתמודד עם חדירה מהים או מחבל מתאבד. טייסת אפאצ'י כן.

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    צריך לייבש את הביצות שמעבירות את

    מגנום טון, 08/08/06 19:10

    הקטיושות סוריה ואיראן, בגל חום אחד חזק, ואז לא יגדלו קטיושות.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    צריך לייבש את הביצות שמעבירות את

    מגנום טון, 08/08/06 19:10

    הקטיושות סוריה ואיראן, בגל חום אחד חזק, ואז לא יגדלו קטיושות.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    דווקא יש פתרון..''נאוטילוס''

    דני, 08/08/06 18:40

    אני לא מבין למה איש לא מדבר על זה?
    אבל קיימת מערכת כזו (אב טיפוס)
    שיירט קטיושות בלייזר 100% הצלחה ומשום מה מטעמי תקציב ביטלו את ההשקעה בו
    והיום כולם משלמים את המחיר

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    דורון אתה תמים,

    קטיוש, 08/08/06 16:41

    דורון שנים הייתה במערכת הצבאית
    מערכת אשר לא מוכנה לקבל הצעות מהחוץ. אנחנו יודעים הכל.
    לא יתכן שאדם מהחוץ יהיה בעל ידע
    יתר.

    שנים שנים של שרות מילואים
    עם בעלי יד למכביר ומעוף בתחום העיסוק הצבאי שלנו.
    מאות רעיונות ישומים נידחו בכוח האגו.

    ישנה מערכת בארה''ב מבלי להכנס
    לויכוח כן/לא טובה, לנסות צריך?!
    בתנאים של חיבה.
    היה מספיק זמן בטיסה אחת משם
    להציב יחידות לנסיון!!!!!!

    דורון בהצלחה במפעל חייך.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    צודק, צודק, ועוד פעם צודק...

    אופיר, 08/08/06 16:22

    חבל שאנחנו משלמים עכשיו
    על מחדלי ממשלות המדינה השונות
    בכל השנים שחלפו מאז היציאה
    מלבנון, שלא השכילו להבין
    את הבעיה במלוא חומרתה.
    כואב, כואב הלב לחשוב כמה
    דם (הן של אזרחים והן של חיילים)
    יכול היה להיחסך, וכמה מבין
    כל החללים היו יכולים להיות
    היום בינינו.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    להגיע לשלום - יותר מידי זול ואף אחד לא עושה כסף מזה

    גבר, 08/08/06 16:13

    וגם משעמם.. יותר מעניין לדבר על אמל''ח גיפיאס ומטען חלול, להרגיש את האדרנלין זורם בדם, לכתוש ולנתץ את הערבים ולהרגיש שדפקנו את המכוערים שבמסוכנים.

    הגב לתגובה זו

    • מאוד זול, רק עולה בחיי אדם.

      שוקו, 08/08/06 17:32

      שלום עושים עם אויבים. נכון, אבל עם אויבים שרוצים להגיע לפשרה, לא אויבים שמטרתם היחידה היא למחוק אותך מפני האדמה.

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    במחיר שעלתה לנו המלחמה הזאת

    מרק, 08/08/06 15:58

    היה אפשר לפתח מערכת כזאת עשר פעמים ועוד היה נשאר לנו עודף.
    זה לא קרה בגלל טיפשותם של המנהיגים. האצבע מופנית לשאול מופז ואריאל שרון.
    אנו משלמים את המחיר על שגיאותיהם.

    הגב לתגובה זו

    • נכון, ושכחת גם את אהוד ברק ובנימין (פואד) בן אליעזר. (ל''ת)

      יוסי, 08/08/06 16:50

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    דוד ניצח את גוליית בגלל ישירות, אומץ נחישות

    בן הארץ, 08/08/06 15:58

    וזו הסיבה שאנו מפסידים לחיזבאללה
    מחפשים כל הזמן מערכות של 50 מיליארד דולר
    מול אוסף פרחחים.
    זו דרכו של גליית.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    סוף סוף גנרל עם שכל

    עמיר, 08/08/06 15:49

    אחרי כל הגנרלים שמבלבלים את המוח על להיכנס ולכבוש- סוף סוף אחד שמנתח 10 שנים קדימה ומדבר עם שכל

    דורון אלמוג לשלטון

    הגב לתגובה זו

    • אלמוג לשלטון?

      ונילה, 08/08/06 17:35

      דורון אלמוג הוא באמת בן אדם למופת ופה גם החולשה הכי גדולה שלו. הוא לא מפסיק מלוכלך, שקרן, אגואיסט, תאב בצע ורדוד כמו כל שאר חברי הכנסת והממשלה שלנו.

      בגלל כללי המשחק של הפוליטיקה בארץ, אנשים כמו דורון אלמוג נשארים מחוץ למעגל.

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    שאלה חשובה ומענינת מדוע שישראל לא טירט טילים בחזרה כמו שלהם מותר

    מהחכם בשנית, 08/08/06 15:41

    שאלה מדוע שישראל לא טירט טילים באופן שהם נוהגים לעשות ולא מתחשבים אז בואו ותהיו חכמים גם אתם תציבו טילים ותתחילו לשגר עליהם למה לנהם מותר ולנו אסור מפני שהם ארגון טרור מותר להם לעשות כאות נפשם ואנו פשוט להגן על המדינה מטרור לא כך אני רוצה תשובה מוצדקת היתם חוסכים בכל האבדות לא היה לכם טיפת שכל

    הגב לתגובה זו

    • תגובה 32 צודק

      rרועי, 08/08/06 17:12

      הממשלה דפוקה

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    אני פניתי ושאלתי מדוע לא דאגו לדאוג ובראשונה את המירט החדש נגד טיל

    מהחכם, 08/08/06 15:33

    אז באו נגיד ככה במקום שדאגו והיו צריכים ובעדיפות ראשונה לדאוג למירט הטילים החדש והיה להם זמן לכך ולא עשו ולא חשבו נכון היו פותרים את הפגיעה בפש ואם עכשיו נפל להם האסימון מדוע ביגלל שהממשלה עסקה בשחיתות ולא בביטחון הציבור וזה לתפארת ממשלת ישראל כל אחד דאג לעצמו ואת הבעיות החשובות כמו הביטחון השירו בצד לכן שיתחילו להפיק לקחים ולהסיק מסקנות ולנקוט את האמצעים הדרושים על מנת שיקומו עכשיו מיד ודחוף ככל האפשר וירכשו את המירט החכם החדיש והמתוחכם עדיין לא מאוחר נכון שהם היו בתרדמת ארוכה ולא פעלו נכון לגבי מה שהיה עעלול לקרות אז בבקשה תתחילו לפעול למען העם בישראל שהוא נישען עליכם ביודעיו שאת הם שהוא בטח בכם ועליכם לשמור ולדאוג לביטחנו ולא להמציא תירוצים בהמשך אנו לא מוכנים בשום תירוץ רק בביטחון מלא

    הגב לתגובה זו

    • תכנסו לתגובה 31 נכון במאה אחוז

      ירין, 08/08/06 17:15

      כל הכבוד הרי האסימון נפל מאוחר מידי ממשלת אולמרט ואבו שפם שלא מנוסים

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    היכן היה המטכ''ל

    ישראל פינקלשטיי, 08/08/06 15:19

    הין הייתם אתה וחבריך למטכ''ל בשנים 2000-2006? בעת הנוכחית צריך לחשוב על האיומים העתידיים ולא לחזור על דברים בנאלים שכל ילד מבין.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    ''פשוט גאון''-בוקר טוב

    קובי, 08/08/06 15:06

    במלל מתוחכם ,ובמילים גבוהות מסביר לנו אלמוג כי ישראל צריכה להשקיע במנגנוני יירוט טילים .אתם מבינים רבותי פשוט המדינאים וצה''ל התעוררו בבוקר וגילו שיש כזה דבר שקוראים לו קטיושה או טיל ארוך טווח והוא יכול להגיע לישראל ולכן כדאי מאוד...להשקיע בפיתוח יירוטו .פשוט לא יאומן כי יסופר .אני נידהם היכן מוחם של הגאונים האלה נימצא?????

    הגב לתגובה זו

    • קובי יקר. אין צורך לצווח אלא להכיר בעובדות

      קול הצדק, 08/08/06 15:45

      יש לשפר את מערכת החץ שיודעת להתמודד כבר היום באופן מבצעי עם טילים ארוכי טווח (כמו לדוגמא סקדים וזילזאלים למיניהם). את זה עושים כל הזמן, וגם הקיים כיום הוא בהחלט טוב. הבעיה היא בנשק רקטי לטווחים קצרים ובינוניים, כמו הקטיושות על כל סוגיהן וטילי הפרג'. בעניין זה מדינת ישראל החלה לפתח בסיוע ארה''ב את מערכת הנאוטילוס. מערכת זו ככל הנראה, יודעת לתת מענה, וזאת על פי הניסויים שנעשו בשטח, ל- 100% מהרקטות שמשוגרות לאזור שבו המערכת ממוקמת (בבדיקה שנעשתה, 47 מתוך 47 רקטות יורטו). זו מערכת שפועלת על לייזר במהירות האור ולכן מהירות הקטיושה היא זניחה לעומתה ובכלל מדובר על מימדים שונים. אלא מה! וזה אבל גדול. כדי למנוע באמצעות המערכת את ירי הרקטות לחלוטין, אתה צריך לצפות את כל אזור הצפון במאות ואלפי מערכות כאלו! פשוט כך. היא פועלת באופן נקודתי בלבד. ומול עשרות רבות של קטיושות שעפות בו זמנית, היא הופכת לבלתי יעילה בסך הכל, למרבה הצער. ''לצפות'' את הצפון ואולי גם את מרכז הארץ עד דרומה לשדרות במערכות אלו (שגם יעילות מול הקאסם) - מדובר בסכום עתק שאף מדינה לא תוכל לעמוד בו, לבטח לא ישראל. מה שכן, חבל שהפסיקו את הפיתוח של מוצר מתקדם יותר, המבוסס על טכנולוגיה דומה, ושהוא עדיין לא נוסה. בעניין זה ככל שידוע לי, התקבלה החלטה לאחרונה ע''י שר הביטחון ''להחליף את הדיסק'' ולהציג בפניו דו''ח היתכנות מבצעית של המערכת (שעובדת על שטחים הרבה יותר נרחבים). נקווה לטוב.

      הגב לתגובה זו

      • אתה טועה. ארה''ב מוענה לממן אבל אידיוו בצבא טירפד

        שכחתם כבר, 08/08/06 18:47

        רוב הפיתוח היה מוכן עד שאיזה אידיוט טען שזה לא שווה והאמריקאים הפסיקו את ההשקעה. האידיוט הזה היום יועץ להיי טק.

        אבל כידוע, צה''ל מאויש בהרבה מפקדים בינוניים ומטה עם דעות פוליטיות שמתאימות למיין סטרים, ותא נורא אם העם משלם את המחיר. העיקר שלהם יש משכורות נפוחות ותושבי הצפון העניים סובלים עוד יותר

        הגב לתגובה זו

  • 28.

    נכון, לכן יש להגיע להידברות ולהסכמים ולא לסמוך רק על התותח והמטוס (ל''ת)

    גיא, 08/08/06 15:03

    הגב לתגובה זו

    • עם מי?

      Darth Mohl, 08/08/06 15:40

      עם אחמדניג'אד? עם נאסראללה? תלמד מן ה''פיוס'' עם היטלר - בשלב מסוים, לאחר כיבוש מה שנותר מצ'כוסלובקיה, גם הם קמו ואמרו - ''אין עם מי לדבר - היכונו למלחמה!'' (ראה ספרו של איאן קרשו - Making Friends with Hitler). נראה שיש דברים שאנגלים מבינים ואתה לא

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    המלחמה ניגמרה?

    איש אחד, 08/08/06 14:15

    מר אלמוג הנכבד אם לצד השני יש חמישים אלף טילים ברחבי לבנון ומאה אלף חיילים מאומנים ברמה זו או אחרת לא ניראה לך שרצוי להחריב את לבנון עד היסוד ולהפוך אותה למקום שלא ראוי לחיות בו? - סתם כי לכל טיל יש שיכלול ולכל נשק יש נשק יותר מתוחכם - ממציא רובהקשת אמר כשהמציא את הנשק הקטלני שהוא בטוח שנשק זה יביא שלום....

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    האלוף אלמוג צודק לחלוטין!

    אייל, 08/08/06 14:11

    בנוסף הכרחי במסגרת ועדות החקירה/בדיקה שלאחר המלחמה לבדוק מדוע הופסקה פיתוחה של מערכת נאוטילוס שנתנה פתרונות הולמים ביותר לירי הקטיושות.
    צורך במערכת כזו או בדומתה היא תנאי לביצוע כל תוכנית התכנסות בעתיד!
    בנוסף, כאשר מערכות כאלו יהיו מבצעיות, תופחת (כמעט לחלוטין), היכולות של ארגוני הטרור לפגוע בישראל, או אז כשלארגונים אלו לא יהיו קבלות, בדמות דם יהודי, לא ישתלם לאיראן ולסוריה לממן אותם!

    הגב לתגובה זו

    • לרוץ קדימה

      אבי, 08/08/06 15:17

      מי שעיניו בראשו, חייב היה לדעת אחרי מלחמת המפרץ הראשונה שהאיום הממשי על ישראל יהיה בטילים. זה היה הבסיס לפיתוח הנאוטילוס שהסתיים בשנת 2000. הפסקת הפרויקט הוא אחד המחדלים הגדולים שהיו בארץ. למרות זאת, במקום להתמקד בוועדות חקירה יש להסתכל לעתיד ולדאוג שנהיה מצויידים במערכות הגנת לייזרים לקראת העימות הבא.

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    כל מה שצריך זו הרתעה יעילה

    המרתיע, 08/08/06 14:07

    מה שצריך זו הרתעה יעילה, אם היו נהרגים אלפי לבנונים בגלל הקטיושות, אם כפרים שלמים כמו בינת גביל היו נמחקים בגלל שמשם ירו קטיושות, ירי הקטיושות היה נפסק לחלוטין.
    היות ומדינת ישראל איננה רוצה להרתיעה מה שנוצר הוא הפסד מתמשך.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    ומה אם ההגנה תהיה יעילה מידי?

    אמנון, 08/08/06 14:03

    כאזרח פשוט, ברור שארצה את ההגנה היעילה ביותר. השאלה האם גם הפוליטיקאים מעוניינים בזה?
    לממשלה שלנו תהיה בעיה להגיב, ברגע שההגנה שלנו תיירט את כל הטילים. הכוונה מהבחינה של הביקורת העולמית. כבר היום מתלוננים על התגובה הלא פרופוציונלית שלנו, למרות שכיום לא מערערים על זכותנו להגיב. תחשבו על מצב שירו עלינו טילים רבי עוצמה אבל הצלחנו ליירט אותם, העולם הרי לא יבין שיש לנו זכות להגיב, שלא לדבר על פגיעה באוכלוסיה.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    דורון אלמוג - אחד הקצינים המעולים שהיו לצה''ל

    אסי רובין, 08/08/06 13:58

    חבל מאוד שאתה לא משתלב בפוליטיקה - חסר לעם הזה מצביא!! אין מי שמוביל אותנו ! מישהו שאפשר לסמוך עליו .
    דורון אלמוג ועוד מספר אנשים רציניים שיצאו מהשירות הצבאי יכולים לבנות הנהגה חכמה וחזקה לעם הזה .

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    אלמוג-קצין וגנטלמן שהצבא ויתר עליו!

    פרי, 08/08/06 12:53

    וחבל!

    הגב לתגובה זו

    • הצבא לא צריך

      שמחה, 08/08/06 15:46

      רולס -רויס או בנטלי ,הצבא צריך
      בולדוזר וזה מה שקיבל

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    קודם שתהיה פה מדינה

    מנש, 08/08/06 12:50

    רשויות המדינה בצפון כלל לא מתפקדות, כפי שלא התכוננו ''למבצע'' בכלל, כולל צ.ה.ל. איננו אלא אוסף של פלנגות מנוכרות וציניות, כולל משרד ''הבטחון'', ולזה המענה הוא חברתי-כלכלי בעיקר, ולפני הכל ! אכן מדינת רפאים.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    אם אתה אומר המפקד...

    ............212, 08/08/06 12:49

    כן חלפו 35 שנה מאז המ''מ אברוצקי..
    היום אלמוג הריץ אותנו בסנור,נשארת עם אותו חיוך .ואני נהנה לשמוע את הניתוחים המזהירים שלך בתקשורת.

    הגב לתגובה זו

    • כנראה שהיינו באותה מחלקה....... (ל''ת)

      202, 08/08/06 15:29

      הגב לתגובה זו

      • אני זוכר אותו מהתיכון- אלוף בקפיצה לרוחק (ל''ת)

        גיורא, 09/08/06 01:01

        הגב לתגובה זו

  • 19.

    הרתעה, הרתעה, ועוד פעם - הרתעה.

    הרתעה בלבד, 08/08/06 12:47

    אין סוף לכלי נשק התקפיים, המחייבים פיתוחים הגנתיים. אין לזה סוף. רק הרתעה, תג מחיר איום ונורא לאוייב - רק הוא יעצור את האוייב.

    הגב לתגובה זו

    • הערבי חש מובס כשהוא מאבד אדמה.

      פתרון מובן, 08/08/06 16:24

      ההרתעה היחידה: כיבוש+גירוש. לא צריך להתיפייף. גם ככה זה לא מצליח לנו.

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    ראשית הקונספציה

    כתום עולה, 08/08/06 12:45

    א. הרי ידוע שישראל וארה''ב תיכננו תשובה לקטיושות ועוד התקשורת משרה מספרים. ארה''ב לא ראתה בפרויקט חשיבות. ישראל התקפלה וגנזה.
    ברור לכל בר דעת שמחיר שתשלם מדינת ישראל עבר לפני שבועיים את סך ההוצאה שמכשירים מבצעיים היו מירטים את הטילים.או את רובם המכריע.
    אלה שהקונספציה הישראלית מאז ימי אוסלו העליזים היא זו שמנעה את הפיתוח.
    הקונספציה שהחלה באמצע שנות התשיעים ''מבלי בג''צ ובצלם'' ו''אם אויבים מדברים'' ו''מזרח תיכון חדש'' .
    תרגום מאמריהם ודבריהם של הלבנונים האיראנים והפלשתינים תוך הפנית מבט לצדדים העיקר שלא נעסוק בביוב של שכם ועד ששר התחבורה החליט לקצר את השירות (זוכרים?) ושר באוצר הנוכחי בא לקצץ 2 מיליארד מתקציבי הבטחון.
    אולי אחרי הבחירות הבאות, אולי
    אשרי המאמין.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    מדהים..

    הקצין י, 08/08/06 12:28

    איך תמיד מפתחים מענה למלחמה של אתמול!!!!

    שלושים שנה מפתחים מערכות שאוקטובר 73 לא יחזור, אבל המערכה השתנתה לגמרי.

    עכשיו ישקיעו 10 שנים בפיתוח מערכות נגד טילים. כפי שנאמר כאן שום חץ בעולם לא יעיל נגד גשם של 10 אלפים טילים שנורים באופן ספורדי.

    הפתרון אינו פיתרון טכנולוגי!!! הפתרון הוא שילוב של הרתעה + דיפלומטיה חכמה.

    אם מייד לאחר שנחטפו החיילים, היה כל חל האוויר יורד על לבנון, ומשטח את דרום לבנון, במבצע של 48 שעות, לא יותר ! הכל היה נראה אחרת.

    המשוואה צריכה להיות טכנית ופשוטה. תקיפת ישראל ולו הקטנה ביותר = מכה אווירית שהורסת את המדינה המתקיפה. כמה פשוט, ככה אפקטיבי.

    בטבע קוראים לזה תגובה הישרדותית אינסטנקטיבית.

    בלי פולמוס, תוכניות טלוויזיה, טאקטיקות משוכללות וכל היוצא בזה.

    כל התו''ל הצה''לי בנויי על זבאנג וגמרנו. מה לא ברור?

    הגב לתגובה זו

    • פשוט, נכון, יעיל ולעיניין. (ל''ת)

      ביזי, 08/08/06 12:58

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    אינני איש צבא ...

    חדש, 08/08/06 12:21

    1. אין ספק שיש צורך לפתח ..... כדי שנוכל ליירט , להתקיף ....
    2. אין ספק שגם הערבים יכולים לרכוש נשק חדיש (כפי שהוכח עתה) ובכמויות.
    3. תג מחיר, השאלה הגדולה איך נתפס מאזן ההרס בעיני הערבים והאם מבחינתם הוא סביר?

    בכל מקרה לאור העובדה שקשה לצפות את אשר יקרה השאלה הראשונה שיש לשאול היא: האם במקרה שהערבים יחשבו שהם יכולים להכניע את ישראל הם יעשו זאת על אף הסכמי שלום?
    בהיותי ימני אני משוכנע שהתשובה היא, כן!!!

    כל מי שחושב שהתשובה היא ''כן'' חייב להודות שהפתרון היחיד לבעייה הוא תג מחיר הרתעתי אינסופי.
    כל הצעדים האחרים גם כן הכרחיים.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    מקיר הברזל לכיפת הברזל (ולקופסת הברזל) (ל''ת)

    רן, 08/08/06 11:59

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    doron almog

    am,, 08/08/06 11:50

    this man is very clever!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    כל כך נכון

    מירב, 08/08/06 11:49

    מאז מלחמת יום כיפור לא למדנו כלום, אז חטפנו קטיושות והיום אנחנו חוטפים. אם ניתן לפתח את טיל החץ. ניתן גם לפתח אמצעי יירוט לטילים קצרי טווח. רק חבל שלא חשבו על זה עד היום דבר כל כך בסיסי בקיום הבטחוני שלנו.
    אופס, בדיוק יש אזעקה...

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    אאאאאאאאאאאאבבבבבבבבלללללללל

    לחשוב התקפי, 08/08/06 11:42

    נכון, אבל למלחמה הקודמת ולא למלחמה הנוכחית או הבאה.
    תפקידו של היריב לזהות חולשות ולנצלן, אז אם יהיו מערכות הגנה נגד טילים הוא היה מחפש נערכת נשק אחרת שאין לנו עבורה מענה. בעובדה ה''מרכבה'' סימן ''72''. כביכול הטנק המוגן בעולם אבל גם לו יש נקודות תורפה המנוצלות ע''י האויב כגון באמצעות מטעני גחון וטילי נ''ט מתקדמים המפצחים גם את המרכבה. ה''מרכבה'' טוב נגד טנקי מערכה אחרים אך לא נגד נ''ט מתקדם או לוחמת גרילה הממתינה למעבר הטנק על מטען של 250 ק''ג חנ''מ.
    לכן עם כל הכבוד, לא מספיק רק לפתח מערכות הגנה צריך תמיד לפתח ולהיערך התקפית ע''מ שתג המחיר אצל הצד היריב יהיה כל כך כואב כך שיחשוב פעמיים לפני, או שלאחר תגובת הנגד הכואבת מאוד מייד ירים דגל לבן.
    בהגנה בלבד לא פותרים דבר.

    הגב לתגובה זו

    • מי דיבר על הגנה בלבד? ברור שדרוש שילוב!

      אלה, 08/08/06 12:09

      אבל העדרה של מערכת הגנה מרקטות זועק כעת לשמיים.. במיוחד שהטכנולוגיה קיימת וצריך פשוט להשמיש אותה...
      אם יש לך רעיונות לנשק התקפי (כמו טכנולוגיה לאיתור מוצלח יותר של משגרי קטיושות) קדימה - השמע קולך.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    הרעיון של ''טיל נגד טילים'' גרוע מלכתחילה. הנה דעתי:

    עמית, 08/08/06 11:35

    עם כל הכבוד לפרוייקט טיל החץ, ויש הרבה כבוד, זו לא הדרך הנכונה לטפל באיומי טילים למיניהם.

    תחשבו על זה שלאותן מדינות ערב (שאנו לא נמצאים איתן ב''יחסים טובים''), יש אלפי טילי קרקע קרקע מסוג סקאד ושיהאב.

    על כל טיל שנורה, נצטרך לשגר טיל חץ אחד משלנו. לפי שיטה זו - אם במלחמה רחבת היקף ישגרו עלינו 1000 טילי קרקע קרקע, נצטרך לשגר מולם לפחות 1000 טילי חץ (ייתכן שהחץ יפספס את הטיל ואז נצטרך לשגר עוד אחד, לדוגמא).

    א. מלאי טילי החץ ייגמר במהרה ונצטרך לייצר תוך כדי מלחמה טילי חץ נוספים. לא פשוט.

    ב. טיל החץ כשלעצמו זו מערכת יקרה למדי. זה לא סתם ''צינור עם חומר נפץ מקדימה'', אלא מערכת ממוחשבת ומתוחכמת שעולה מאות אלפי דולרים היחידה.

    ג. ה''פטנט'' הכי טוב של האויב (וזה ידוע) להוצאת טילי החץ מהמשחק הוא לשגר 1000 טילי סקאד ''מעטי יכולת'' (קונבנציונאלים), לגמור לנו את מלאי טילי החץ, ואז לשגר טיל בודד אחד (!) שמכיל ראש נפץ גרעיני או ביולוגי ו''לגמור את העבודה''.

    המסקנה היא שמדינת ישראל חייבת להשקיע משאבים נוספים (מעבר להשקעה הגדולה בלאו הכי) בפיתוח מערכת ''משתלמת'' יותר נגד טילים, קטיושות, קסאמים ושאר צינורות מעופפים.

    אין ספק שהמדובר כאן במערכת בעלת טכנולוגיה שטרם נראתה בזירת המלחמה. וזה לא עניין של מדע בדיוני - זה אפשרי. קיימים בארץ מוחות מבריקים וכל שצריך הוא תקציב גדול. ובאמת בשורה התחתונה זו הבעיה שלנו: תקציב בטחוני.

    הגב לתגובה זו

    • לא ברור: ''אתה נגד ''טילים נגד טילים'' אך בעד טכנולוגיה אחרת?

      איריס, 08/08/06 12:05

      אם כן, אתה מסכים עם הנאמר במאמר ובתגובות? כי מהכותרת שלך אפשר להבין כאילו אתה מתנגד. כן, מסכימה איתך שהחץ הוא מערכת מסורבלת, טובה יותר מכלום, אבל בעלת חסרונות. עכשיו צריך לחשוב קדימה ברצינות.

      הגב לתגובה זו

      • בהיעדר יכולת הגנתית חלופית - אין ברירה אלא להישאר עם מערכת החץ, אבל

        עמית, 08/08/06 12:27

        אסור בשום אופן שהמערכת הזו תהיה ''המפלט האחרון'' בעניין שיגור טילי קרקע-קרקע על ישראל.

        לעניות דעתי, יש לקחת בחשבון את המערכת הזו כ''פתרון ביניים'' עד לסיום פיתוח ומבצוע המערכת המשתלמת אותה ציינתי מקודם. ברגע שאותה מערכת נגד טילים עתידית תיכנס לשירות, יש לאפסן את טילי החץ במחסני החירום (כגיבוי בלבד).

        מה שכן, ה''אורן ירוק'' והמערכות הנלוות לזיהוי ועקיבה אחר הטילים עושות את העבודה מצויין וניתן להמשיך ולהשתמש בהן גם בעתיד.

        צריך רק להחליף את המודול שמבצע את פעולת יירוט הטילים (קרי, להחליף את טילי החץ עצמם).

        הגב לתגובה זו

    • I totaly agree, Amit

      Amit, 08/08/06 13:28

      As crazy as it may sound, the word you were looking for or didn't want to mentune was ''Laser''. I know that some of you will argument that the price of developing such technology is too high, but when thinking of the price this war costs, I am sure it will be worth it specially if it will be a joint Israely-American initiative which will be good enough to be sold to other counties around the world.

      Some of you know that this is not a new idea. The american ''Star Wars'' project from the 80's was intended to shoot down nuclear ballistic missiles by the use of laser outside of the earths atmosphere. The project was abandoned partly because of economical reasons and partly due to the end of the cold war.
      Another reason was the complication of generating such a strong laser beam.

      In our case the laser beam doesn't have to be so strong because we are talking about small missiles and rockets.

      I'm sure this can be done. We just need some visionaries to make it happen.

      הגב לתגובה זו

      • בהמשך לתגובתך...

        עמית, 08/08/06 14:02

        אתה אומר שלאחר המערכת החדשה תוכיח את עצמה - היא תימכר למדינות נוספות.

        דווקא בגלל שזו מערכת שתוגדר ''קניין רוחני אסטרטגי'' (Strategic Intellectual Property) בהיבט הצבאי שלה, אסור שהיא תימכר למדינות שאין לישראל או לארצות הברית יציבות מדינית איתן.
        לדוגמא, לצרפת, אנגליה וגרמניה בהחלט ניתן למכור את המערכת, אולם אסור בשום אופן שהמערכת תגיע למצרים או לטורקיה למשל (בשום תג מחיר - גם לא דרך צד שלישי).

        אתה יכול למצוא מקרים דומים של ''איסור מכירת נכסים אסטרטגיים'' במקרה של מטוסי B2 ''מפציץ חמקן'' ו-F-22 מחוץ לארה''ב.

        אבל הלכנו קצת רחוק... בוא נראה קודם (בתקווה גדולה) שאכן יפתחו מערכת כזו.

        הגב לתגובה זו

    • הוא דיבר על הנאוטילוס

      עידן, 08/08/06 14:33

      טכנולוגיית לייזר לירוט רקטות, הטכנולוגיה היום קיימת אך לא בשימוש מיבצעי יש כמה מיגבלות שלא היתגברו עליהם כמו ניידות המערכת וגודלה הפיזי אם יצליחו להיתגבר על המיכשולים האלה זו תהיה פריצת דרך משמעותית, שכן ירוט טילים בלייזר זה הדבר הבא במערכות הגנה מיפני טילים גם יותר גדולים ולא רק רקטות.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    צודק! איך מקדמים את הנושא? מי מוכן לארגן עצומה, אולי דורון?

    איריס, 08/08/06 11:34

    איזה טמטום וקוצר ראות של ממשלותינו, ושל מערכת הביטחון!
    הרי אם היו משקיעים חלקיק מהסכומים שאנחנו מוציאים עכשיו בגין נזקי המלחמה - כבר היתה לנו מערכת הגנה הדרושה... שלא לדבר על אובדן חיי אדם.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    למה לא משמישים את הנאוטילוס????

    אייל, 08/08/06 11:34

    הרי המערכת הזאת הצליחה לעצור
    ב100% את הטילים בניסוי.

    מה עוד צריכים לעשות כדי להזיז
    את מנהיגינו הכושלים????

    הגב לתגובה זו

    • כי כל הנאוטילוס זה בלוף

      משה, 08/08/06 12:04

      צריך להטעין אותו כמה שעות לפני כל ירי , הוא שוקל מאות טונות , הוא עובד רק במזג אויר טוב ובתכנון ניסוי נוח למיירט , הוא יקר להחריד , והכי גרוע אפשר לתחמן אותו על ידי ציפוי הרקטה בחומר מחזיר אור ....
      מה לעשות , החיים קשים ...

      הגב לתגובה זו

      • אין לך מושג על מה אתה מדבר (ל''ת)

        אבי, 08/08/06 12:33

        הגב לתגובה זו

      • מענין לדעת האם הדברים נכונים?

        חיים, 08/08/06 12:41

        אתה בטוח בכל מה שאמרת? מאיפה הידע?

        הגב לתגובה זו

    • כי קיצצו אותה ב2002.

      C-cyclist, 08/08/06 12:48

      ככה זה כשיש הנהגה שלא חושבת 2-3 צעדים קדימה.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    צודק במיליארד אחוז!

    תושב הצפון, 08/08/06 11:17

    צודק במיליארד אחוז!

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    צודק לגמרי - מקווה שמנהיגינו יתעוררו בעניין בהקדם!!

    אורית, 08/08/06 11:15

    קדימה! הבנתי שקיימת טכנולוגיה ליירוט טילים - אך פיתוחה והפיכתה לישימה הופסקו! מדהים, לא?! קדימה אנשים, להתעורר.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    לפי הדברים שלך, למה לא ללכת על ההרס הכי הורס שיש?

    משה משה, 08/08/06 11:15

    ''הזיכרון הקולקטיבי של כל יושבי המזרח התיכון, בדגש על איראן, סוריה והפלשתינים, למראה המחיר הנורא ששילמה מדינת לבנון על ההרס שיצרה במדינת ישראל בימים אלו, הוא חלק מרכזי ביצירת אותו תג מחיר, הקובע את האפקט הפסיכולוגי של ההרתעה''

    אז בואו נלך על חיסול לבנון. ככה הם ממש יפחדו ויהיה לנו כיף. כולה כמה לבנונים מתים, אבל למה שיהיה לנו אכפת?

    משה משה, חדרה.

    הגב לתגובה זו

    • לא צריך להסחף

      שוקו, 08/08/06 11:57

      אלמוג צודק לגמרי. מטרת התקיפות בלבנון היא לא רצח אזרחים, אלא השמדת משגרי טילים ולוחמי חיזבאללה. ההרס הקולטרלי הוא עצוב, אבל הצד החיובי שלו הוא אפקט ההרתעה שאומר לאויב שלתקוף את ישראל ממש לא משתלם.

      אז די להתלהם. שתתרום למדינה רבע אחוז ממה שדורון אלמוג תרם והקריב, אפס קטן.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    יש להעמיד לדין את מופז

    לידל הארט, 08/08/06 11:12

    שר הבטחון מופז אחראי למחדל העיקרי של המלחמה. בגלל שיקולי תקציב (פרסי?) הוא מנע את פיתוח הנאוטילוס ואת קניית הפצצות החכמות.
    השקעה קטנה (ביחס לעלות המלחמה) של 600 מליון דולר היתה מספקת 5 מכשירי נאוטילוס שהיו מגינים על ערי ישראל מהקטיושות ומהקסאמים.
    על המחדל הזה על מופז לבצע חרקירי!

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    המחדל הוא שהכל ידוע כבר שנים

    האזרח א', 08/08/06 11:04

    ושנים יקרות בוזבזו בלי פיתוח מתאים,
    מערכת הבטחון נרדמה והיתה שבויה בקיצוצי האוצר שחושבים רק על טובת הבורסה ולא על טובת המדינה.

    העובדה שמערכת נאוטילוס בוטלה לפני שנתיים היא בכיה לדורות.
    עם מערכת כזאת המלחמה הנוכחית היתה מסתיימת תוך שבוע ברגע שחיזבאללה היו מבינים שאין להם שום יכולת לפגוע ובמקביל לבנון נהרסת.

    אפשר היה גם לפתח ''מיני חץ''
    בעלות לא גבוהה,
    בכל מקרה אני מקווה שהפיתוח כבר החל בנוהל מואץ כי אנחנו צריכים פתרון תוך שנה גג.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    וואו כל הכבוד לך!

    אוהד, 08/08/06 10:56

    צודק במאה אחוז, ה''אויב'' הוא חבורה של קופים פרימטיבים שמעיף עלינו חתיכות מתכת ומשתק חצי מדינה, אם היינו עוצרים 90% והיו נופלים רק 15 טילים כל יום החיזבאללה היה נכנע מהר מאד!

    בכל מקרה, צה''ל חיב עכשיו להשתלט על דרום לבנון ולהפוך אותו לחורבה אחת גדולה!

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    מה עם הנאוטילוס?

    גרשון, 08/08/06 10:41

    למה עצרו אותו מישהו מסוגל להסביר ??

    הגב לתגובה זו

    • טיפשות טהורה (ל''ת)

      לי יש הסבר, 08/08/06 11:12

      הגב לתגובה זו

    • עלות\תועלת (ל''ת)

      ד.ר. לייזר, 08/08/06 11:41

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    לדורון אלמוג

    תושב הצפון, 08/08/06 10:15

    אתה צודק במיליון אחוז חבל שלא המשיכו אם הפיתוח של המערכת עכשיו צריך ללכת על זה בכל המשאבים שיש אם היו לנו את האמצעים האלו חייל לא היה צריך להכנס ללבנון הלוואי ותוכל להעביר את זה הלאה

    הגב לתגובה זו