• 28.

    מדהים כמה שאתה נאד נפוח (ל''ת)

    שרון, 16/08/06 17:46

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    סניורה זהירות, אפרתי מאחוריך!!! (ל''ת)

    נרגש, 09/08/06 17:07

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    אפרתי באמת יהיר ומתנשא עד כדי גיחוך

    ד''ר צ'לו, 09/08/06 11:31

    אבל גם לחברוני לא חסר. כזכור הוא הודיע לכולנו ב''מאמר'' איך זכה בתואר דוקטור שלו תוך שיר הלל לסגל של בר אילן וליחודה כאוניברסיטה.

    זה היה ''מאמר'' מביך ביותר. עכשיו בא אפרתי שבדרך כלל יורק כאן שחצנות בלתי נסבלת שמעוררת אצלי פרצי צחוק באופן כמעט קבוע ונתן ''מאמר'' מביך משלו. ''מאמר'' מביך עד כדי בושה שגרם לי לוותר על הצחוק הקבוע לטובת רגשי רחמים.

    מישהו פגע בך מותק? גם המילים היפות לא יכסו על כך שזה לא מאמר אלא אוסף של אגרופים לפניו של חברוני עם כמה דמעות עלבון על פניך.

    עכשיו אפרתי קום מהרצפה, תנער את הבגדים, תשטוף פנים ולך לשתות משהו כדי להרגע.

    הגב לתגובה זו

    • ד''ר צ'לו אתה כנראה לא מ''האסכולה שלו''

      אורן ברנע, 09/08/06 23:55

      וככל הנראה אינך מזהה קריאה נכוחה ומדויקת של טקסטים.

      אדם שכותב בפלצנות מתנשאת כזו גם משוכנע שכל השאר אינם מסוגלים להבין אותו ולכן הוא כמובן לא מתיחס לביקורת עליו שכמובן באה מאוסף נבערים שאינם מגיעים לרמתו.

      ותאמין לי אתה צודק בדבר אחד. זה באמת מצחיק.

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    גוני קדחת איכה

    וני קדחת איכה, 08/08/06 21:11

    גוני קדחת איכה

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    איכס... זה באמת מגעיל.

    אבשי, 08/08/06 17:51

    כמה רדוד...

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    חגי אפרתי- חוקר מזן חדש

    זאב לפידס, 08/08/06 16:54

    צר לי שלא כל המגיבים אכן מבינים את מה שהם קוראים, אחרת הם היו רואים את הציניות הננקטת בתגובתו של חגי אפרתי.
    בעל דעות שונות מהמקובל, ועדיין בתוך עמו הוא יושב

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    זכית !!!

    בד''ר של כבוד, 08/08/06 13:52

    מטעם מארגני מצעד הגאווה.
    אינך עובר בדרך צלחה ואינך מקבל
    200 לירות.
    n.r.g מה נסגר איתכם???
    לפחות למדור יהדות תביאו יהודים.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    יהדות מתקדמת יותר מזו של חברוני ... ה' ירחם מהפלצנות (ל''ת)

    דרור, 08/08/06 12:12

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    כל מי שאומר את המילים:

    איש פשוט, 08/08/06 01:47

    ''אני בא מאסכולה ש...'' הוא:
    א. פסול חיתון
    ב. אחראי לנקות את הקיא מהמקלדת שלי

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    ''הקושי שלו להתמודד עם קריאה נכוחה, ביקורתית ומדויקת יותר של טקסטים''

    ארמי אובד, 08/08/06 00:22

    איש, אתה כל כך נפוח, שאתה לא מצליח לראות דבר מבעד להילת הזוהר שיצרת לעצמך.
    אחרי מאמר שלם שבו אתה רק מוכיח בשנית שאתה לא מסוגל להתמודד עם טיעונים אלא על ידי הפיכתם למשהו שלא נכתב מעולם ותקיפת אותו דחליל שיצרת בעצמך, אתה עוד מתנפח כברווז ומתהדר ב''קריאה נכוחה, ביקורתית ומדויקת יותר של טקסטים''.
    פתטי.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    חזותך ה'הגותית' לא מכסה על הטיפשות שבדבריך... (ל''ת)

    ''וכסילים מתי, 07/08/06 16:57

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    על בורות וקריאה נאיבית

    יצחק, 07/08/06 15:17

    מי שחוטא בקריאה נאיבית זה אתה. אתה מעדיף לקרוא את המקורות התלמודיים קריאה נאיבית, הקריאה המגנה את בר כוכבא, ומעדיף להתעלם מן הקונטקסט, המגמה התלמודית שאינה מקבלת את תפיסת רבי עקיבא. אבל לדידך המקורות שאתה מצטט הם עובדות היסטוריות בעוד שהמקורות שד''ר חברוני מצטט הן תלויות הקשר. אכן הנייר סובל הכל.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    שאלה לתקשורת: היכן תגובתי? א-גרויסע מציאה (ל''ת)

    יאצק, 07/08/06 14:32

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    לחגי אפרתי

    אדם, 07/08/06 10:47

    אני לא ידעתי מי אתה עד שהתחיל הפולמוס המוזר הזה בnrg. ועל פי שני המאמרים שלך אין לי ענין לשמוע ממך בעתיד. לא בגלל תוכן הדברים, כמו בגלל הסגנון.
    אתה מצליח לכתוב בשילוב של התנשאות, התלהמות וזחיחות. הייתי צריך לקרא את המאמר פעמיים מרוב תדהמה.
    הסגנון המתנשא שלך לא מוסיף לך כבוד. במקום להעלות את טענותיך באופן מכובד והגיוני אתה יורד לרמת ילד בכיתה ב'.
    אתה מתנשא לא רק על חברוני אלא גם על שאר הקוראים.
    אני מקווה שזאת הפעם האחרונה שנאלץ לקרוא את הגיגך באתר זה.

    הגב לתגובה זו

    • כל כך צודק

      דני, 07/08/06 15:08

      באמת שאי אפשר להתייחס לתוכן, כאשר הסגנון כך רדוד ונמוך.

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    הציבור לא טיפש!

    עמיחי, 07/08/06 07:48

    תגובה ענינית: כיון שאתה תוקף את הרב אליהו הנה הקישור למאמרו https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/11/ART1/453/860.html
    חפש נא בכל המאמר ומצא נא איפה דיבר הרב אליהו על יהונתן? על בר כוכבא? באיזה פיסקה מוזכר גדעון ובאיזה מקום הרב אליהו לומד ממנו מוסר?
    אין - פשוט אין!
    איך זה שלא שמת לב?

    הרב הזכיר רק את שמשון ובענין זה הנה ההסבר:
    שמשון נאבק בפלישתים ואנו נאבקים בעם הפלשיתנאי. עד כאן מובן?

    שמשון סמך על כוחו והתיר לפלישתית לכבול אותו, וגם אנחנו סומכים על כוחינו ומתירים לפלישתים לעשות דברים לא הגיוניים.
    האם עדיין מובן?

    יפה!

    המאמר של הרב אליהו אומר שכדאי לשים לב כי שמשון שילם על הבטחון המופרז בחייו. ולכן לא כדאי ללכת בדרכו. ולא כדאי לתת לפלשתינאים לכבול את כוחנו. בסופו של חשבון הם לא יהיו מוסריים וברגע של חולשה הם יאכלו אותנו בלי מלח. כמו אותה פלישתית!
    לכן צריך לתקוף אותם בלי רחמים. בלי התחשבות. בלי כבלים. לתקוף לתקוף לתקוף עד שיוסר איום הטילים מעל הצפון ומעל הדרום.

    זהו!

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    חציברטס המלך (ל''ת)

    דוד אלעזר(דדו), 07/08/06 01:56

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק ב100% (ל''ת)

      ???????, 07/08/06 20:22

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    האם עושים בבר אילן מבחן הבנת הנקרא

    ש, 07/08/06 00:55

    לפני שמקבלים מישהו לדוקטורט?
    מדהים הבן אדם פשוט קורא ולא מבין מהו הוא קורא
    לא בתנך לא בגמרא ולא במאמרים שהוא מגיב להם

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    80% קללות, 20% טיעון, זו יהדות איטלקטואלית מתקדמת?! (ל''ת)

    קורא תמים, 06/08/06 23:31

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    פירקת אותו,חגי.יישר כח. (ל''ת)

    עידן, 06/08/06 23:21

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    עזבו אותו, הוא סתם טוקבקיסט (ל''ת)

    חגי, 06/08/06 22:01

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    ניצחון בנקודות, אפרתי זוכה.

    שחר, 06/08/06 21:49

    חגי, שכנעת אותי. בתקווה לתגובה של חברוני.

    הגב לתגובה זו

    • חה חה חה חה חה, אפרתי זוכה בנוק-אאוט בתנאי...

      יוס2, 07/08/06 00:14

      שהויכוח עוסק במוסר נוצרי.

      הגב לתגובה זו

      • חי חי חי שמואל אליהו תפסיק להגיב

        חנן, 07/08/06 10:11

        אפרתי זוכה בנוק אאוט בכל מקרה, גם אתה וגם חברוני הפסדתם

        הגב לתגובה זו

        • כל עם ישראל הפסיד... (ל''ת)

          אוי ליהדות, 08/08/06 17:50

          הגב לתגובה זו

  • 7.

    יש מלחמה - ואתה עוסק בשטויות

    עמיחי, 06/08/06 21:39

    אנשים נהרגים - ואתה עוסק בכבודך.

    אם היית עוסק במשהו רציני - היינו מתייחסים לדבריך בכבוד. אבל אתה מתעסק בכבודך ובהעלבת ד''ר חברוני.
    למה אתה מתעסק בשטויות, במקום לעסוק בשאלות המוסריות שהעלה הרב?
    למה אתה מתעסק בכבודך במקום לעסוק בטענות שהעלה ד''ר חברוני?

    הגב לתגובה זו

    • אחד מעקרונות הכנסיה הרפורמית הוא עשיית נפשות לאמנותה...

      יוס2, 07/08/06 00:16

      ובכלל הנצרות היא דת מיסיונרית. זה למה אפרתי עסוק בפיטפוטי סרק

      הגב לתגובה זו

      • מול צדוקי כמו שמואל אליהו צריך אפרתי אחד

        חנן, 07/08/06 10:12

        וד''ל

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    לא ראוי לתגובה- ויעשו טוב אחרים אם יפסיקו להגיב ולתת לך את תשומת

    איתמר, 06/08/06 20:42

    הלב שמתוסכל כמוך כ''כ זקוק לה

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    לא אמרת שום דבר ענייני- ענית תשובות של טוקבקים, לא של כותב מאמר. (ל''ת)

    אילנית, 06/08/06 19:41

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    נסביר לך לאט כדי שתבין מהר

    עמי, 06/08/06 19:03

    כדי לא להתלכלך בבכיינות ששופעת מכתיבתך אני אגע רק בנקודה של בר כוכבא: ד''ר חברוני לא התכוון שטעית בכך שהחלפת ''ס'' ב ''ז'' זה לא עקרוני מה שהוא אומר זה שהשם בר כוסבא הוא שמו המקורי ולא ביקורת עליו. ויש ויכוח אם היה משיח שקר- הרמב''ם פוסק שלא. אבל אולי הוא פונדמנטליסט בשבילך...

    הגב לתגובה זו

    • אולי תשכיל אותי

      חשוך ימי בינימי, 06/08/06 22:51

      בעניותי איני מכיר שום פוסק שקבע שבר כוכבא היה משיח שקר. כפי שאתה עצמך כותב, הרמב''ם פסק שלא, ואף למד הלכות ממנו. למיטב ידיעתי המחלוקת בין חכמי ישראל הייתה אם בר כוכבא הוא משיח אם לאו. אבל גם אלה שלא ראו בו משיח, לא טענו שהוא משיח שקר. אין כאן דיכוטומיה.

      לדעת הרמב''ם היה קונצנזוס כללי שבר כוכבא משיח, ולדעתו ר' עקיבא לא היה דעת יחיד. יש חולקים על הרמב''ם, אבל איני יודע על שום מקור הלכתי מוסמך המגדיר את בר כוכבא כמשיח שקר בפרמטרים ההלכתיים, ואודה לך אם תפנה אותי אליו.

      אה, אפרתי פוסק שהוא היה משיח שקר. איך יכולתי להתעלם...

      הגב לתגובה זו

      • אם בר-כוכבא היה משיח, אז כבר לא צריך לחכות לבואו שכבר הגיע (ל''ת)

        וזה זמן גאולה, 07/08/06 09:24

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    אם אין לך תגובה ראויה אז יותר

    טוב, 06/08/06 18:56

    מה בדיוק הוכחת מאוסף הטענות שהעלת????
    שלגדעון היה אפוד שהעם סגד לו???? (תופעה מוכרת מימינו אנו שחפצים אישיים של מפורסמים הופכים לפריטי אספנים יקרים ביותר).
    ממש לא הבנתי מה אתה מנסה להביע עם שמשון, זה נכון שהוא התאבד והוביל מלחמת אחים שגבתה עשרות אלפי הרוגים ושגם היתה לו חיבה מיוחדת לנשים פלישתיות, אבל אסור לשכוח שהוא הרג אלפי פלישתים, ניסה לאחד העם השסוע סביבו ושהוא שיקם את כח ההרתעה של עם ישראל אחרי עשרות שנים של שעבוד, אלו הן התוצאות של פוטנציאל המשיח שהיה לו, כמו שחז''ל העידו על ברכת יעקב לשבט דן,''יהי דן נחש עלי דרך...'' שבה יעקב ראה ברוח הקודש את שמשון כמשיח אולם מיד ראה שהוא לא המשיח ואמר ''לישועתך קיויתי ה'''.
    לשמשון היו את הכוחות של המשיח אולם הוא לא הצליח לרסנם ומה שקרה זה שהכוחות שלו הם הם שהטביעו אותו.
    אותם כוחות של שפיכות דמים מנהיגות כריזמטית ותאווה חזקה לנשים הופיעו מאוחר יותר אצל מי שממנו יצא המשיח. דויד המלך. רק שהוא בניגוד לשמשון הצליח לרסן את הכוחות שלו.
    למסקנה, אולי שמשון היה מנהיג שהתקשה להתגבר על יצריו, אולם אסור בשום פנים ואופן לייחס את השחיתות הזאת לנורמה שלטונית ששררה אצל המנהיגים של אותה העת.
    כנ''ל בר כוכבא, אמנם אני לא בקיא במקורות חז''ל שמזכירים אותו אבל ההגיון שואל, אם בר כוכבא היה בן אדם כ''כ מושחת מה בדיוק מצא בו ר' עקיבא???מדוע הרמב''ם לא התייחס לכל הטענות(המוצדקות) שלך ומהר להצטרף אל קביעת ר' עקיבא שבבר כוכבא נצץ אורו של משיח???

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    חלש ומתלהם

    קורא הדורות, 06/08/06 17:50

    חלש מבחינת תוכן ראיות וסגנון.

    ומתלהם משאר כל הבחינות. (אם יש)

    על אף החסרונות במאמרו של חברוני, הוא הרבה הרבה יותר משכנע ואינטיליגנטי. (עד כמה שאפשר לדעת מהמאמרים האלו...)

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    לזה קוראים יהירות נטו. פשוט מבחיל (ל''ת)

    מורי אל כניס, 06/08/06 17:45

    הגב לתגובה זו