• 69.

    אתר לדניאל:www.danielshiran.co.il

    אבא של דניאל, 14/10/06 17:39

    הקמנו אתר לדניאל: www.danielshiran.co.il
    כולם מוזמנים לבקר ולהגיב.

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    חברה קרובה

    הילה, 15/08/06 21:43

    אני ועומרי הינו כמו אחים אומנם במשך השנתיים האחרונות לא היינו כ''כ בקשר אבל הוא תמיד ישאר בלב שלי ורק שתדעו שהוא היה בן אדם זהב ואני שמחה שזכיתי להכיר אותו!!!

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    מסכניםםםםם :-(

    אני, 06/08/06 10:23

    יהי זכרם ברוך!!!
    ת.נ.צ.ב.ה.
    למשפחות- אנו אתכם באבלכם!!!

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    להכנס לפורורציות היסטוריות

    אבי, 05/08/06 07:22

    רק לפני כ-61 שנים היה דמנו הפקר ! רצחו מבני עמנו יותר מ-10.000יהודים ביום . אומות כל העולם ידעו והחרישו . גם בנות הברית - אנגליה וארה''ב לא נכפו אצבע להצלת יהודי אירופה ממכונת ההשמדה הנאצית.הוקמה המדינה ומאז אנו חיים על חרבנו , אך דמנו אינו הפקר מתינו מתים מות גיבורים ! נעשה ביום יום שניהיה ראויים לקורבן יקר זה !!!

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    ונעבור למלחמה חכמה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    מושיקו החיפאי, 05/08/06 03:18

    אסור לזלזל ביכולת החיזבאללה.
    יש להם טילים לטווח ארוך.
    יש להם 3 קווי הגנה* – אנחנו נלחמים על הראשון.
    הם מבוצרים היטב ומציבים לנו מלכודות.

    יש לנו צבא נהדר - אל לנו ליפול לידיהם.
    אין יותר משמעות לרצועת ביטחון - נחוץ מרחב ביטחון.
    אל לנו להגביל עצמנו לקו הליטני.

    נחוצה מלחמה חכמה:
    איגוף מצפון,
    תפיסת משלטים אסטרטגיים ולא סתם כפרים ממולכדים.
    חסימת דרכי גישה ואספקת אמצעי לחימה.
    שריפת פרדסים – בהם מוחבאים משגרים ומוצבים.
    הרס מוסדות ציבור שבנה החיזבאללה – מתחתם יש בונקרים.

    אף אחד בעולם לא מעריך את הערכים של מלחמה ללא פגיעה באזרחים.
    אחרי שקוראים לאזרחים להימלט מותר להשמיד כפר ממנו יורים בנו.

    כל הכבוד לצה''ל.


    * 3 קווי הגנה - http://www.debka.co.il/article.php?aid=617


    כל הכבוד לצה''ל

    הגב לתגובה זו

    • מלחמה חכמה

      דבורה, 05/08/06 06:01

      נכון מאוד מאוד מאוד

      הגב לתגובה זו

  • 64.

    ונעבור למלחמה חכמה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    מושיקו החיפאי, 05/08/06 03:13

    אסור לזלזל ביכולת החיזבאללה.
    יש להם טילים לטווח ארוך.
    יש להם 3 קווי הגנה* – אנחנו נלחמים על הראשון.
    הם מבוצרים היטב ומציבים לנו מלכודות.

    יש לנו צבא נהדר - אל לנו ליפול לידיהם.
    אין יותר משמעות לרצועת ביטחון - נחוץ מרחב ביטחון.
    אל לנו להגביל עצמנו לקו הליטני.

    נחוצה מלחמה חכמה:
    איגוף מצפון,
    תפיסת משלטים אסטרטגיים ולא סתם כפרים ממולכדים.
    חסימת דרכי גישה ואספקת אמצעי לחימה.
    שריפת פרדסים – בהם מוחבאים משגרים ומוצבים.
    הרס מוסדות ציבור שבנה החיזבאללה – מתחתם יש בונקרים.

    אף אחד בעולם לא מעריך את הערכים של מלחמה ללא פגיעה באזרחים.
    אחרי שקוראים לאזרחים להימלט מותר להשמיד כפר ממנו יורים בנו.

    כל הכבוד לצה''ל.


    * 3 קווי הגנה - http://www.debka.co.il/article.php?aid=617


    כל הכבוד לצה''ל

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    מישהו יודע באיזה תיכון דניאל שירן ז''ל למד? (ל''ת)

    יוליה, 05/08/06 02:30

    הגב לתגובה זו

    • בביה''ס הריאלי בחיפה. (ל''ת)

      אזרח, 05/08/06 11:06

      הגב לתגובה זו

  • 62.

    מה עם החכי''ם שעודדו חטיפה???? (ל''ת)

    דרור, 05/08/06 01:25

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    מה עם החכי''ם שעודדו חטיפה???? (ל''ת)

    דרור, 05/08/06 01:25

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    הורים ומשפחות שכולות, אנחנו, לא נעזוב אותכם אף פעם לבד ותמיד נזכור

    שבזכות הבנים שנ, 05/08/06 00:35

    פלו אנו פה ממשיכים לחיות בארץ שנועדה לנו, ונמשיך לחיות בה כי צוואתם של הבנים היא. וכי אין לנו ארץ אחרת. יהי זכרם ברוך.

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    47 - שמור את הדעות הקיצוניות לעצמך

    גר ביישוב סמוך, 05/08/06 00:26

    אזרח מדינת ישראל הוא אזרח, הוא אזרח, הוא אזרח - תמים. הערבים הם שכנינו ובני אדם כמוני וכמוך, למקרה שלא ידעת.
    אז אל תלבה את האוירה ושמור את הקיצוניות לעצמך בלבד. לערבים וליהודים גורל משותף ואנו נגור עוד הרבה שנים יחדיו. משכן שגר בסמוך ליישוב מג'דאל-כרום.

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    עומרי שלנו

    דודה של עומרי, 05/08/06 00:16

    עומרי היה בן אדם טוב ואני רוצה שכולם ידעו שעומרי ודניאל רוצו שננצח במלחמה הזאת תלחמו בכל הכוח בשביל כל החיליים שנהרגו לנו אני מאחלת לגולני שהיו חזקים ושאנחנו תמיד איתם

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    יהי זיכרם ברוך - תפילה שמותם לא היה לשווא. (ל''ת)

    מתנחל מהערבה, 05/08/06 00:07

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    אי אפשר להרוג אותנו

    יוגייהודי, 04/08/06 23:50

    הנשמה שלנו נצחית ומאושרת לעד.
    נשמתם של החיילים היקרים שלנו עוברת לגוף אחר ומתוגמלת על הקורבן שהקריבו.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    מדוע לא מציידים את הלוחמים בטנק באפודים?

    גיא, 04/08/06 22:57

    מדוע לא יצרו חליפות נגד רסיסים של לוחמים בטנק. זה מחדל כי ידעו שלחיזבללה יש נ''טחודר מרכבה. מישהו במשרד הבטחון פישל בגדול !!!

    הגב לתגובה זו

    • כל פישר נהיה רמטכל

      אייבי נתן, 04/08/06 23:54

      מה אתה מבין??

      הגב לתגובה זו

  • 54.

    למספר 53 לצערי השימוש הלא נכון שלך במילה ''שפוי'' .לא צודק.לי נראה ''מ

    קב''ן, 04/08/06 22:02

    למספר 53 לצערי השימוש הלא נכון שלך במילה ''שפוי'' .לא צודק.לי נראה ''מחרבן'' מתאים לך יותר כשם.''שפוי'' אתה רחוק מכך.

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    די למלחמה המיותרת הזאת!! יכולנו לשחרר את שני החטופים....

    שפוי, 04/08/06 21:10

    יכולנו לשחרר אותם מבלי לשפוך טיפת דם אחת, יכולנו לבצע החלפת אסירים, ושאף אחד לא יבלבל את השכל ויגיד שאז הם היו עושים חטיפות כל שני וחמישי, דרישות חיזבאללה היו ברורות:
    1) שחרור האסירים הלבנונים (שדרך אגב, אנחנו חטפנו ב89 כקלף מיקוח כדי להחזיר את רון ארד, הם יושבים פה ללא כתב אישום אפילו
    2) החזרת חוות שבעה, והעברת מפות שדות המוקשים שבלבנון
    3)אי הפרת ריבונותה האווירית של לבנון

    חיזבאללה הודיע שיתפרק מנשקו לאחר מילוי 3 התנאים האלה, אז למה לעזאזל לא עשינו את זה והיינו חוסכים לעצמנו 70 הרוגים ואלפי פצועים, על מה המלחמה הזאת!? על מה!?
    מה אנחנו מנסים להשיג?? בשביל שני חטופים שיכולנו לשחרר במשא ומתן שרפנו מדינה שלמה וגרמנו למאות הרוגים בשני הצדדים?? בשביל מה זה היה טוב??


    שפוי , חיפה (04.08.06)



    הגב לתגובה זו

    • נאיביות

      אילן, 04/08/06 23:07

      אתה פשוט תמים ונאיבי במקרה הטוב וטיפש במקרה הפחות טוב,
      זו מלחמת תרבות ודת ולא מלחמה על טרטוריה, חוות שבעה היא סוריתבכלל, ואילו ממשלת לבנון שאמורה להיות הריבון והאחראית על הנעשה בתחומה היתה באמת שולטת בדרום לבנון אז לא היה צורך להפר את ריבונותה.

      הגב לתגובה זו

    • יקיימו ????

      שפוי מאד, 04/08/06 23:07

      מי ערב שהם יקיימו את ההתפרקות מנשקם ???

      הגב לתגובה זו

    • אתה באמת תמים

      שקול, 04/08/06 23:51

      חיזבאללה הוא אירגון טרור רק עם מנהיג כריזמטי במיוחד. נראה לך הגיוני לקבל הבטחות מאירגון טרור? זו טיפשות שרק תעלה לנו עוד יותר ביוקר. נסראללה הוא שקרן ואסור להאמין לדמגוגיה שלו. אתה מדבר בדיוק איך שהוא היה רוצה שנדבר ונופל שבי למלחמה הפסיכולוגית שלו. בתור אחד שהוא יחסית שמאלני אני באמת חושב שזו הייתה מלחמת אין ברירה (אל תשכח ''מי התחיל'') ושיש להיכנס בהם בכל הכח עד שהמלחמה תופסק ע''י העולם שיכניס לפה כוחות רב-לאומיים.

      הגב לתגובה זו

    • אני מתערבת שאתה אוהב

      ענת, 05/08/06 00:23

      כשמכים אותך...אתה בטוח נהנה רק כך.....יש טיפולים לאנשים כמוך ...ותלך לטפול מהר..כי בגלל אנשים לא שפויים כמוך שגררו אותנו למצבנו היום אנחנו מאבדים כל כך הרבה אנשים

      הגב לתגובה זו

    • Tzodek, kulam psichim baaretz (ל''ת)

      Miki, 05/08/06 06:34

      הגב לתגובה זו

  • 52.

    עומרייייי יהי זכרך ברוךךךך !!!!!

    בת-אל, 04/08/06 20:23

    עומרי ודניאל יהיה זכרכם ברוךךך
    משתתפת בצער המשפחות האבלות.

    דוריני יהיה טוב אוהבת אותך בת-אלי

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    יהיה זיכרם ברוך . השם יקום דמם. (ל''ת)

    Uri, 04/08/06 20:23

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    ךמה ךא מגיסים מילואים? למה מושכים את הלחימה? (ל''ת)

    משה, 04/08/06 19:46

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    מעשה פשע חדש בלבנון

    חאתם, 04/08/06 19:27

    ממשלת וצווא הפשע עשו לתפארתם עוד פשע מלחמה והרגו מה זה הרגו השמידו כשלושים אנשים חפים מפשע במקום הכי רחוק מאיזור המלחמה אלה סתם עובדים בחלאות מעכשיו הם יהיו אנשי חזבאללה הא ממשלה פושעת ממשלת טרור את חזקים רק על חלשים תתבישו לכם

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    כל הימניים להציף בתגובות!!!!!!!

    חיפאי מופגז, 04/08/06 19:12

    מדוע יש רק תגובות של שמאלנים?קומץ שמאלני קיצוני קובע את המדיניות שעל פיה מתנהלת המדינה. אני קורא לכל הימניים ושאר האנשים להגיב ולהשתיק קומץ של כמה שמאלנים קיצוניים שמציפים את אתרי האינטרנט בתגובות בעד נסראללה.

    הגב לתגובה זו

    • היידה שרה

      היידה, 04/08/06 19:32

      יגאל כהן שואל:

      יש למישהו הסבר איך הקריאות היידה נסראללה מתערבבות בקריאות היידה שרה ?

      מה פשר החיבור בין שרה לנסראללה ? האם אולמרט הוא אויב משותף של ביבי ושל החיבאללה ? ואיפוא עם ישראל בכל המצב הזה ?

      אתמול הורה נסראללה לעם ישראל ללחוץ על ממשלתו והיום כבר יוצאים חיילים נאמנים וממלאים את פקודתו ומביסים את צה''ל במילים ויורקים על אולמרט !

      חיבור מעניין בין היידה להיידה. מוחמד וחסן חוברים לשרה ומטביעים את צה''ל ואת אולמרט בקריאות ''היידה''.

      הגב לתגובה זו

      • נפגעת סמולניק? בוא לאמא, תקבל נשיקה, אומלל קטן שלי..

        ., 04/08/06 20:14

        כששלושה אילגים 'מנהלים' את חיינו
        =
        גולםרט, מלך המחדלים והסקנדאלים
        +
        סטלין מרוקאי, מלך ההשבתות, בור ועם הארץ
        +
        פרסי צבאי, מחדלניק מקצועי..

        תוסיפו לכך עסקן פוליטי פרסי קטן שמטריד נשים בבית הנשיא
        +
        'ראש' משטרה כורדי..
        =
        מקבלים מדינה טינופת.. שלצערי חיזבלה לאומתם נראית כמו מוסד.. צדקה..

        הגב לתגובה זו

    • אלו הן ברבורי הגסיסה של הSMALL המזרח תיכוני החדש..היהיהיהי

      ., 04/08/06 20:09

      איך כלוםרט שכל חייו היה 'שליח ציבור' הצליח לצבור מיליוני דולרים???

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    לפחות יש הרוגים במג'דל כרום. (ל''ת)

    שונא ערבושים., 04/08/06 18:58

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    מסכנים ! חבל ! יהי זכרם ברוך ! (ל''ת)

    יאיר, 04/08/06 18:53

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    אני מקווה שעושים את המקסימום שזה לא יקרה

    אסף, 04/08/06 18:36

    ואני מתכוון לדבריו של תת אלוף בחיל האוויר שדיבר אתמול בטלוויזיה בתדרוך ואמר משהו בסגנון:''אנחנו כל הזמן מתלבטים בעוצמת האש מהאוויר בין הרס הכפר לבין שלום החיילים ואני מקווה שאנחנו עושים בדיוק במינון הנכון לא יותר מדי ולא פחות מדי''.יש לי בעייה עם האמירה הזו שמשתדלים לעשות בדיוק בתפר מכיוון שאני מצפה מחיל האוויר שיקח טווח ביטחון מספיק לטובת שלום החיילים ולא ישתדל להיות ''בדיוק במינון הנכון''בדיוק כמו שלוקחים טווח ביטחון בכל דבר בחיים(למשל דואגים שהנשק יהיה פרוק בדוק ונצור ולא מסתפקים באחד מהם למרות שאחד מהם מספיק כדי שהנשק לא יירה או דואגים שתינוק לא יגיע לכוס תה רותח ולוקחים מרחק גדול מהשולחן למרות שמספיק מטר או מהירות בכביש שנוסעים הרבה פחות מאזור הסכנה ויש עוד אלפי דוגמאות).אני מקווה שצהל מקדיש קודם כל דאגה לשלום החיילים בעדיפות עליונה ורק אח''כ בעדיפות שניה תוך לקיחת טווח ביטחון גדול דואגים לכפר.כמובן לצערנו שגם כך ימשיכו להיפגע חיילים אבל זה יקטין את הסיכון

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    הי''ד משתתפת בצער המשפחות. (ל''ת)

    רחל, 04/08/06 18:30

    הגב לתגובה זו

    • כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר''

      אלכס, 05/08/06 06:46

      כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר''

      ''בעצב תלדי בנים'' (בראשית, ג', ט''ז)


      כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר...''
      אתם יודעים, עד כמה, ביניהם לביניכם - רב וגדול הוא הפַּעַר
      הן כְּסִיל לא יבין זאת... לא אֱווִיל...
      לא שוֹטֶה... וודאי לא אִיש בַּעַר
      סָגוּר הלב ונָעוּל... מוּגָף לוֹ השַעַר.

      כי כשהם אומרים לכם: ''אנחנו כל-כך משתתפים בצַעַר...''
      אתם מרגישים עד כמה כבד היגון, עמוקה התהום, רחב הוא הפַּעַר
      אמת כּוֹאֶבֶת. נוֹקֶבֶת. חוֹצֶבֶת. צוֹרֶבֶת. דוֹאֶבֶת. שוֹאֶבֶת. חוֹתֶכֶת כתַּעַר.
      כְּלוּם אָכֵן, בְּאֱמֶת וּבְּתָמִים, זֶהוּ מַגָּש הכֶּסֶף, שאליו נתכוונו הנַעֲרָה והנַעַר ?

      לֵילוֹת קְרִירִים... לֵילוֹת קָרִים...
      לֵילוֹת יְקָרִים...
      לֵילוֹת קְפוּאִים... לילות צוֹנְנִים...
      לֵילוֹת מַקְפִּיאִים...
      לֵילוֹת סוּמִים... לֵילוֹת חֲמוּסִים...
      לֵילוֹת כְּמוּסִים...
      לֵילוֹת טְרוּפִים... לֵילוֹת קְטוּפִים... לֵילוֹת רְדוּפִים...
      לֵילוֹת שְקוּפִים... לֵילוֹת כְּסוּפִים... הלְבָנָה חֲצִי-סַהַר
      רוֹגֵש הלֵב והוֹמֶה... מָלֵא רוּחוֹת סַעַר
      הֵן איש חָכָם לא יבין זאת... לא שוֹטֶה... אף לא איש בַּעַר
      אָטוּם הלֵב וחָתוּם... איש לא יבוא בּוֹ, בשַעַר.

      כי כשהם מאחלים לָך, לְך, לכם: ''הלוואי שלא תדעו עוד צַעַר''
      אתם יודעים... עמוק בתוך הלב פנימה...
      כי מרוב קורבנות
      הם אינם מסוגלים אפילו
      ...לראות את היער.

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    הציבור מטומטם והחייל יהרג

    דמתי, 04/08/06 18:29

    בכיר בחיל השריון: בעיה כספית מנעה רכישת מערכת הגנה חיונית לטנקים של צה''ל

    קצין בכיר בחיל השריון אמר : ''אני קורא לראשי מערכת הביטחון להתבונן על המערכה ולהבין שמערכת 'מעיל רוח' מעניקה הגנה מירבית לטנקים של צה''ל ויכולה לסייע רבות ללוחמים בשטח. חבל שעד כה בעיה כספית מנעה זו''. הקצין הביע תרעומת על כך שבישראל קיימת מערכת נשק של הגנה אקטיבית תוצרת ישראל, שמעניקה מיגון מלא לכלי רק''ם ולטנקים מפני טילים מסוגים שונים, אך היא לא נרכשה עד כה בגלל ניסיון לחסוך בכסף.

    הגב לתגובה זו

    • מְדִינָה מִקְרִית

      אלכס, 05/08/06 10:24

      מְדִינָה מִקְרִית
      שִקְרִית... אַך עִבְרִית !
      אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
      מְדִינָה לְמַרְאִית.

      מְדִינָה עִיזִית,
      נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
      אֲחוּזַת תְּזָזִית,
      יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

      עַם מְנוּוָן,
      מעֲרָכָיו מְרוּקָן
      אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
      רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

      חֶבְרָה אֲרוּרָה
      מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
      רָעָה וגְרוּעָה
      עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.
      מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
      עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
      מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה...
      בְּלִי קֶמָח... בְּלִי סוֹלֶת...
      סָפֵק, אִם לִבְסוֹף,
      תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    לצהל באהבה

    שולה, 04/08/06 18:18

    הבא להורגך השכם להורגו.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    מטומטם!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    תגובה ל 38, 04/08/06 18:16

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    mt deepest condolences

    sharon, 04/08/06 18:12

    I wanted to express my deepest condolences for the horrible lost of these young brave men that have sacrificed their lives to serve and protect.
    I feel the pain and my heart is bleeding of this terrible news.
    They will always be remembered in our hearts.
    We will always remember.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    OLMERT DO SOMETHING OR GO OME BEBE LA SHITON NOW !!!!! (ל''ת)

    TZION, 04/08/06 18:06

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    עוד מעט נתחיל לספור כמה חיילים נשארו ולא כמה מתו...

    ל, 04/08/06 17:57

    כמה נשארו בגולני?

    הגב לתגובה זו

    • מטומטם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      רוני, 04/08/06 18:16

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    כואב הלב

    שולה ארביב, 04/08/06 17:49

    כמה חבל על החיילים כמו פרחים ממש הלב נקרע ומדמם די כבר דיייייייייי עם כל הצער הזה בבקשה אלי הטוב שבשמיים מספיק לקטוף לנו פרחים כל כך יפים דייייייייייייייי

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    לחרוק שיניים ולהמשיך להכות עד נצחון (ל''ת)

    דולפין מרושע, 04/08/06 17:47

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    חובה להקים מייד ועדת חקירה ממלכתית לחקירת הדרג המדיני (ל''ת)

    יואב אבולעפיה, 04/08/06 17:37

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    כואב הלב

    תושבת ת''א, 04/08/06 17:33

    כל פעם מחדש הלב נקרע לגזרים, אני משתתפת בצער המשפחות
    יהי זכרם ברוך

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    צריל לכבוש את הכנסת. שם הרעים נמצאים. (ל''ת)

    עידו ענבר, 04/08/06 17:31

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    Heroes

    Gabby, 04/08/06 17:25

    god bless the israeli heroes and their families

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    אילו חיילים יפים

    אחד, 04/08/06 17:17

    כולם כל כך יפים מבחוץ מבפנים
    והעיניים מספרות שהם מלאכים
    ולהם את חיינו אנו חבים

    הגב לתגובה זו

    • 31-גרמת לי לבכות-כמה שנכונים דבריך

      אמא, 04/08/06 17:38

      עצוב עצוב עצוב שבא לבכות.ילדים איכותיים ילדים יפים שהלב לא יכול יותר לספוג את כל מה שרואים.מתי זה כבר יגמר????

      הגב לתגובה זו

    • לא כל אחד משורר (ל''ת)

      המחתרת הסגולה, 04/08/06 17:51

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    אלה עדיין ילדים, כל כך מהר נגמרו להם החיים

    תושב כרמיאל, 04/08/06 17:07

    כל יום עוד ועוד חיילים מסכנים שלנו נהרגים בלבנון. חבל נורא.

    יהיה זכרכם ברוך, גיבורים.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    בהמשך לתהיות של מס' 26

    המגיב, 04/08/06 17:03

    צריך היה לעצור את מופז ומהר ככל האפשר. הוא היה רמטכ''ל במשך ארבע שנים וקפץ להיות שר ביטחון מיד לאחר מכן ולכן כל האסטרטגיה במהלך שבע השנים האחרונות הם שלו. יגרוע מכך , בזמנו אמרו על איציק מרדכי האנס , שהוא מינה את מופז בגלל היותו בן עדות המזרח.
    מופז מצידו הסתובב עם נוצות טווס ועוד כעס על בוגי יעלון על שלא מינה את אחיו לתפקיד שהוא רצה.
    לא פלא שמופז סתם את הפה לאחרונה וחושב שנשכח את שגיעותיו.
    במדינה מתוקנת מזמן היו משליכים אותו לכלא ללא משפט וכאן המנובל מקבל תפקיד של שר התחבורה ועוד נעלב.

    הגב לתגובה זו

    • בל תשכח, שאהוד הוא עדיין הפודל של עומרי....

      ייטה בלום, 04/08/06 17:28

      יש להפרידם.....ומייד.
      כמו כן מופז היה הפודל של אריק.....

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    שאלה: האם גולני מחפשים חרמונים ובופורים למורשת קרב? (ל''ת)

    השואל, 04/08/06 17:02

    הגב לתגובה זו

    • אתה לא ראוי להם ולקורבנם טיפש ! (ל''ת)

      אדישי, 04/08/06 19:07

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    הפוך גוטה הפוך!!

    מואדיב, 04/08/06 16:55

    הסבירו לי בבקשה מדוע צריכים לההרג שני חיילים ורק אז הטנק מוריד את הבית.

    הצעת ייעול - קודם הטנק מוריד את הבית ואז ניכנסים החיילים

    דרך אגב, כך עשו ב 82 ובזכות זאת צה''ל הגיע עד הליטני תוך 48 שעות. איני ניכנס לסוגיית השהייה בשטח אלא רק לכיבושו...

    הגב לתגובה זו

    • פחות מ 12 שעות

      אחד שהיה שם ב82, 04/08/06 17:06

      את הליטני חצינו ביום הראשון ללחימה שהתחילה (אם אני לא טועה) ב11:00 בבוקר יום ראשון ה 6 ליוני. ביום שני כבר הגענו לזהרני וביום חמישי היינו בחלדה (שכונה שיושבת מדרון לשדה התעופה של ביירות). אז לא הייתה בעייה בעורף לספוג נפגעים כמו היום. עם זאת, אני לא בטוח שמה שעשינו אז היה יותר טוב.

      הגב לתגובה זו

    • לאן ? לרוץ.. לבד הפוך !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      אבירם, 04/08/06 17:17

      הגב לתגובה זו

    • ב-82 לא היה חיזבללה

      המחתרת הסגולה, 04/08/06 17:58

      היו שם אשף ועוד כמה ארגוני טרור חלשים. והיו שם הסורים שחיכו לחיל האויר כמטרות צבאיות ברווזיות עם טכנולוגיה רוסית ישנה. חיל האוויר ערך בהם מטווח והפיל 47 מטוסים סורים ללא כל פגיעה ב 150 מטוסינו.

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    מכתב לאולמרט

    רותם, 04/08/06 16:44

    אולמרט אני פונה אליך על איזה ניצחון או הישג אתה מדבר מינית שר ביטחון שאין לו מושג על מה הוא מדבר או מבצע אדם חסר יכולת התמנה לשר בגלל שזה טוב לך אבל תדע שאותם יועצים שהמליצו לך על המינוי הם יועצים טובים שראו את טובתך האישית ולא את טובת המדינה וזאת נוסף על חוסר הנסיון שלך בכל מה שקשור לביטחון
    אין שום אסטרטגיה אין טקטיקה אין דרכי פעולה אין תחזית למה שהתפתח יש כיבוי שרפות אז כדאי שתתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי
    ובוא אני אתן לך פתרונות תקשיב ותיישם
    להוציא את כל צה''ל מלבנון וזאת משום לא לתת לנסראלה לגרור אותנו למגרש שלו ולתת לגיטמציה ל ארגון או למדינה לירות טילים על ישראל ואז שאנחנו בחוץ ישנה דרישה חד משמעית להפסקה מידית של כל הטילים והקטיושות החזרת השבויים הצבת גבול הכולל כוח ניטרלי וכו
    גיבוי מארהב וחלק גדול מהעולם על נקודות הגישור לתת אולטימטום ואם אין ביצוע הדרישות אז להתקיף את כל האיזורים בלבנון כולל בירות התקפה מסבית להתייחס למלחמה שהיא נגד מדינה ולא קומץ המתחבא באזרים חפים מפשע הארגון מקבל גיבוי מלבנון בעצם זה שהוא נותן לו לפעול כרצונו מהשטח הריבוני ואז אחרי אבידות רבות העולם יקום ויתערב להפסקת אש וליישום הנקודות שהסכימו עליהם ובכך נציג את כוח ההרתעה שלנו על חשבון אבידות רבות בקרב העם הלבנוני

    הגב לתגובה זו

    • צודק ידידי המלומד....

      קמיל שטרום-שטר., 04/08/06 17:20

      יש לחקור מה עבר במוחו של אהוד,
      כאשר מינה את האיש הכי נבוב ביקום
      לתפקיד כה רגיש.....
      נילחש לי השבוע,שהכל קשור לחנינה
      לעומרי.......פרץ יתמוך קצב ייחון
      ועומרי לא יספר את הסודות הקשים
      של אהוד........קפיש ? זה למה עומרי
      מהלך חופשי ולנו יש שר ביטחון כושל.

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    אני לא מבין למה לא מוחקים את הכפר הזה מהאויר?

    שום סימפטיה, 04/08/06 16:44

    המלחמה שלנו היא נגד לבנון. וככה צריך!
    מדינה שמרשה שישתמשו בשטחה להתקפה עלינו, דמה בראשה.
    אין לי שום סימפטיה לאזרחים הלבנונים שנפגעים: רציתם מלחמה? תהנו מתוצאותיה.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    כואב וצורם..אחח עד מתי?! (ל''ת)

    הדס, 04/08/06 16:40

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    הדרג הצבאי הגבוה חכם על חלשים

    ב.ז.הרצל, 04/08/06 16:27

    הם ידעו היטב כיצד להפעיל את ''הלוחמה בשטח בנוי'' שלהם, שעליה עבדו חודשים ארוכים, על תושבי גוש-קטיף החלשים והלא מזיקים. ולכן, כתוצאה מכך, שכח בעצם צה''ל את סיבת הקמתו מלכתחילה ועכשיו זה נראה בדיוק כמו שזה נראה - רע, רע מאד

    הגב לתגובה זו

    • Would you stop bullshitting? (ל''ת)

      Leon, 04/08/06 17:58

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    משפחות יקרות..בוכה אתכם . החדשות קשות מנשוא. (ל''ת)

    ישראלית., 04/08/06 16:26

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    אלוקים שמור עליהם

    ddt, 04/08/06 16:25

    אנשים שרוצים להגיע לאספת תמיכה בחיילים שלנו כנסו :
    http://www.army.hostrick.co.il/

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    איזה ילד מתוק ויפה עינים, חבל על דאבדין! הי''ד (ל''ת)

    חני, 04/08/06 16:16

    הגב לתגובה זו

    • לחני הטפשה, ואם אינו יפה עיניים היה זה בסדר? (ל''ת)

      אלכס, 04/08/06 16:49

      הגב לתגובה זו

      • הערה מטומטמת (ל''ת)

        ממש!!!!!, 04/08/06 17:19

        הגב לתגובה זו

  • 19.

    דייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי (ל''ת)

    ממשלת האפסים, 04/08/06 16:09

    הגב לתגובה זו

    • מְדִינָה מִקְרִית

      אלכס, 04/08/06 22:22

      מְדִינָה מִקְרִית
      שִקְרִית... אַך עִבְרִית !
      אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
      מְדִינָה לְמַרְאִית.

      מְדִינָה עִיזִית,
      נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
      אֲחוּזַת תְּזָזִית,
      יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

      עַם מְנוּוָן,
      מעֲרָכָיו מְרוּקָן
      אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
      רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

      חֶבְרָה אֲרוּרָה
      מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
      רָעָה וגְרוּעָה
      עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.
      מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
      עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
      מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח...
      בְּלִי סוֹלֶת...
      סָפֵק, אִם לִבְסוֹף,
      תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    אני מקווה שתבינו את כוונתי

    שרון, 04/08/06 16:01

    האם זה באמת הכרחי להציג בראש כל כתבה על הרוגינו תמונה של חייל/ים עצובים, בוכים, רצוצים?
    שלא תבינו לא נכון:
    אבוי לנו אם חיילנו לא ידעו לבכות.
    אבוי לנו אם נלמד לקבור את ראשינו בחול.
    אבל זה משהו שחוזר על עצמו בימים האחרונים: כשאין הרווגים מראים לנו את חיילינו עומדים זקופים ומחייכים וכשיש לנו הרוגים מראים לנו את חיילינו בוכים ושבורים.
    האם אנו זקוקים לגירוי הויזואלי כדי לכאוב?
    לפעמים זה מזכיר לי את הנערים והנערות מבית הספר שהיו מצחקקים בטקסי ימי הזכרון, אבל עם השמע הצפירה היו 'לובשים' ארשת עצובה מאולצת. כאילו נכנסים לתפקיד המתאבלים מבלי באמת להפנים ולחוש את גודל הכאב. אח''כ חוזרים לצחקק.
    אני קצת חושש שהנסיון ליצר תחושת טרגדיה לאומית בעזרת תמונות חזקות ומלים גדולות עושה עוול מסויים עם הלוחמים וחבריהם. שום תחושת אבל לאומי לא תשווה לעולם לתחושת האבל הפרטי של החברים והמשפחות.
    אולי במקום לנסות לגרום לתחושת אבל לאומי שמטבעה היא זמנית ושונה מתחושת האבל הפרטי נתמקד ברגש היותר אמיתי, פשוט וכנה שאנחנו מסוגלים לו ומסוגלים גם לחוש לאורך זמן- ההערכה והוקרת התודה לאנשים שהלכו קדימה בזמן שאנחנו, שלא הכרנו אותם ולעולם לא נישא את הכאב של אלו שאהבו אותם מקרוב, נשארנו מאחור.
    אני מקווה שלא הפכנו לחברה הסוגדת לרגשות מיידים וחולפים. שלא הפכנו לחברה הזקוקה לגירויים מהתקשורת כדי לדעת ש''עכשיו עצוב''.

    שנים רבות חלפו מאז נפל חברי הטוב.
    אני נזכר בו מדי פעם בכאב רב, אך זה שונה לחלוטין מהדרך בה אימו חיה את לכתו.

    ולחברים ולמשפחות של החיילים:
    אני לא מעיז לחשוב שאני יכול לקחת חלק או להפנים את תחושת האבל שלכם. אבל אני רוצה שתדעו שאני מלא הערכה, תודה ותחושת חוב אישי לחיות חיים טובים, אמיתיים ומועילים יותר במקום הזה.בפשטות.
    בעצם, כל מה שאני יכול לומר לכם הוא שאכפת לי.
    אני לא זקוק לתמונות חיילים בוכים בשביל זה.
    אני מקווה שכוונתי הובנה ושלא הרגזתי אף אחד.

    הגב לתגובה זו

    • לשרון מהמרכז

      איילת הולנד, 04/08/06 17:02

      הלוואי והיו עוד אנשים שחושבים כמוך כשקראתי את תגובתך פשוט הרגשתי כאילו וזו אני שכותבת את הדברים...
      רק מחזקת את שנכתב
      מקווים לימים שקטים יותר

      הגב לתגובה זו

    • האיכפתיות

      דריה, 13/08/06 18:19

      אף אדם חי לא אמור לחוות ולהבין את כאבי ואת כאבם של כל אלה שיקיריהם הלכו.

      ד''ר רוטשטיין ז''ל האמין בכל לבו שהאיכפתיות היא הדרך היחידה להציל את כולנו.

      אם אכפת לך - אתה גבר ויש תקווה שצוואתו של איגור תקוים.

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    אלהים ינקום דמו

    פסח, 04/08/06 15:58

    איזה ילד!!!! החיוך, למה זה צריך היה להלקח?
    מקווה שאלהים ינקום את דם כל החיילים הקדושים שלנו ויתן לחיזבאללה מכה ממנה לא יתאוששו לעולם.
    למשפחה היקרה,משתתפת בצערכם ותחזיקו מעמד, עם אפשר לבקש דבר כזה מכם.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    עבור משפחות הנופלים לא ניצחנו אלא נפחנו (ל''ת)

    ענת גרינברג, 04/08/06 15:55

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    אני מבקש ודורש הסבר

    אבי, 04/08/06 15:42

    1.איך זה שבנו ספינת טילים מפוארת עם מערכת הגנה שבכסף שהושקע בה ניתן היה לעטוף את הספינה בחבילת שטרות ירוקים שהיו בוודאי סופגות ומונעות את פגיעת הטיל, ובפועל הסטי''ל ניזוק קשות.
    2. מה ההסבר שלמדינה עם לוינים מזלטי''ם ומערכות תצפית מהמשוכללות בעולם אין שום מידע מה קרה לנו מתחת לאף במרחק 1-3 ק''מ?
    3. רק לפני שבועות מספר הראו לנו 2 צוותים מתע''ש ומרפאל שפיתחו חליפת הגנה לטנקים, וביהירות מופגנת ישב אחד המפתחים בטנק ואמר שהוא מוכן להיות בטנק בזמן ניסוי ירי על הטנק. בפועל מידי יום נהרגים ונפצעים קשה חיילים מפגיעה בטנק המרכבה '' החסין ביותר בעולם:
    4. למה העלו טילי פטריות לחיפה כדי לסמא את הציבור הנה הנה יש הגנה נגד טילים ושקט הס שבדיחת הפטריוט ה''מגן מטילים'' לא תעלה שוב לאוויר.
    5. כיצד קרה שאוייב מס 1 שלא קם ביום אחד בגבול הלבנוני שלא התארגן ביום אחד תפס את צה''ל עם המכנסיים למטה. האם לא חשבו במטכ''ל שיחד עם בכנת תורת הלחימה במתישבים היהודים וביחד עם הכנת אות מלחמת פינוי היהודים צריך היה גם להתכונן ללחימה נגד החיזבאאלה?

    אין לי מנוח וכלי דאגה, יש לי עוד המון שאלות שחייבים יהיו לעלות בשוך הקרבות.

    היום אני מתפלל ומייחל בכל נימי נשמתי שכל ילדינו וחיילינו הנפלאים יחזרו הבייתה בשלום וכל תושבי המדינה ישבו לבטח בביתם.
    שבת שלום לכולם.

    הגב לתגובה זו

    • אין עם מי לדבר!!!

      מוטי, 04/08/06 15:58

      מאז ימי אוסלו הארורים(1993) כל הצמרת הביטחונית יישרה קו עם התבוסתנים שביננו. לא פלא שאחרי 24 ימים(!!!) צה''ל עסוק בטיהור כפרים שנמצאים כ ק''מ אחד מהגבול.

      הגב לתגובה זו

    • החלומות הוורודים של מזרח תיכון החדש סמאו את עיני הממשלה השמאלנית

      מפוכך, 04/08/06 16:06

      וכך הגענו למצב הזה שכמה מאות מחבלים מנצחים את צה''ל (צה''ל לא הצליח עד עכשיו להביס אותם בכמעט חודש לעומת מלחמת ששת הימים שהביס את ל מדינות ערב ב6 ימים והרג להם67,000 .
      והיינו אז הרבה יותר חלשים.)

      הגב לתגובה זו

      • מטומטם

        אח''י גאולה, 04/08/06 18:28

        במלחמת ששת הימים נהרגו לנו יותר מ-600 חיילים. אם היית כותב את ההודעה אז, אני בטוח שגם היית מבקר את הצבא ואת הממשלה.
        אז תשתוק ותן לצה''ל לנצח!

        הגב לתגובה זו

    • מְדִינָה מִקְרִית

      אלכס, 04/08/06 16:12

      מְדִינָה מִקְרִית
      שִקְרִית... אַך עִבְרִית !
      אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
      מְדִינָה לְמַרְאִית.
      מְדִינָה עִיזִית,
      נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
      אֲחוּזַת תְּזָזִית,
      יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

      עַם מְנוּוָן,
      מעֲרָכָיו מְרוּקָן
      אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
      רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

      חֶבְרָה אֲרוּרָה
      מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
      רָעָה וגְרוּעָה
      עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.
      מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
      עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
      מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח...
      בְּלִי סוֹלֶת...
      סָפֵק, אִם לִבְסוֹף,
      תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

      הגב לתגובה זו

    • לא יודע לענות לך, איך שזה נראה ישראל רוה להפסיד

      jak, 04/08/06 16:14

      או שפשוט חוסכים כסף על הגב של הלוחמים

      אני מקווה שאני טועה

      הגב לתגובה זו

    • לחקור גם את שיעור החיילים הקרביים מהמרכז

      אמא, 04/08/06 16:21

      אני מקווה שאני טועה . מאד . האם יתכן שהנטל נופל על כתפי הדוסים הפריפריה והעולים החדשים? לא יכול להיות !!!

      הגב לתגובה זו

    • מסכים אתך

      אבו ג'מיל, 04/08/06 16:26

      היהודים רק מדברים והערבים מנצחים.

      הגב לתגובה זו

    • תשובת אולמרט&פרץ ''דבר ללמפה'' (ל''ת)

      תשכיל אבי, 04/08/06 16:36

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    אנחנו ננצח !! למרות הבכיינים והקוטרים ! (ל''ת)

    אזרח, 04/08/06 15:40

    הגב לתגובה זו

    • ברור שננצח

      אני, 04/08/06 16:28

      אבל תסביר לי איך זה שבניתי אתר לחייילים ורק אחת נירשמה שהיא תרצה להגיע לאסיפת תמיכה ?

      הינה האתר , אולי גם אתה תגיע ?

      http://www.army.hostrick.co.il/

      הגב לתגובה זו

      • צבא הגירוש הוא לא הצבא שלנו

        אבו עלי, 04/08/06 18:30

        שילכו הפלסטינים ומוסקי עצי הזיית לאסיפת תמיכה עליהם הצבא מגן בחירוף נפש

        הגב לתגובה זו

    • צודק! די לבכיינים הנופלים, חיילים ואזרחים,,, (ל''ת)

      תימהונים מלוא, 04/08/06 16:31

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    חסידי אומות העולם

    ציקי, 04/08/06 15:38

    ככה זה כשאנחנו מנסים להצטייר בעיני העולם.
    ילדינו נפגעים בגלל שיקולים חסרי אחריות של המנהיגים.
    די כבר, מלחמה היא מלחמה ונלחמים כמו במלחמה.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    לפי דעתי צה''ל לא יתקדם במלחמה אם המצב ימשך כך (ל''ת)

    עמאד, 04/08/06 15:36

    הגב לתגובה זו

    • אל תאמין לכל מה שאתה רואה בחדשות... (ל''ת)

      אח''י גאולה, 04/08/06 18:29

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    מרחמים על אזרחי לבנון שהם גם אויבים בלב ובנפש

    למה מה?, 04/08/06 15:33

    והנה הפלא ופלא החיזבאללה פוגע באזרחים גם פוגע, ואף אחד בעולם לא אומר: איזה חסרי מצפון אלה שיורים קטיושות ללב ליבם של מגורי אזרחים. למה רק ישראל חייבת לסכן את חייליה למען האזרחים העויינים.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    הפיתרון לירי על הטנקים (למי ששואל)

    דני, 04/08/06 15:32

    בכיר בחיל השריון: בעיה כספית מנעה רכישת מערכת הגנה חיונית לטנקים של צה''ל

    קצין בכיר בחיל השריון אמר : ''אני קורא לראשי מערכת הביטחון להתבונן על המערכה ולהבין שמערכת 'מעיל רוח' מעניקה הגנה מירבית לטנקים של צה''ל ויכולה לסייע רבות ללוחמים בשטח. חבל שעד כה בעיה כספית מנעה זו''. הקצין הביע תרעומת על כך שבישראל קיימת מערכת נשק של הגנה אקטיבית תוצרת ישראל, שמעניקה מיגון מלא לכלי רק''ם ולטנקים מפני טילים מסוגים שונים, אך היא לא נרכשה עד כה בגלל ניסיון לחסוך בכסף.

    הגב לתגובה זו

    • החיזבאללה מתחמש והממשלה מקצצת

      ציקי, 04/08/06 15:55

      נכון, אולמרט ומריעיו הם לצערנו טירונים או יותר מזה לא מתאימים לתפקידם. היה חשוב להם להשקיע הון עתק על ההתנתקות (שטפחה להם על הפנים), אבל להגן על החיילים זה כבר מעל לכוחותיהם.

      הגב לתגובה זו

    • בגלל כסף??

      ג', 04/08/06 16:02

      אני הבנתי נכון?
      כסף יכול היה לחסוך חיים??
      איזה דמים יקרים יותר...
      דמים של ממון,או של חיילינו??
      שערוריה.אם אכן זה כך,זו שערוריה.שימצאו ממימון.להגן הגנה מירבית,בכל האמצעים שטכנית אפשריים.שלא יקרה מצב,בו הגנה נמנעת רק בגלל מימון!

      תנחומי למשפחות החללים.

      הגב לתגובה זו

      • נו ברור

        אח''י גאולה, 04/08/06 18:31

        כסף יכול לעשות הכל, לא רק להציל חיים.
        בוקר טוב!ברוך הבא למאה ה-21!

        הגב לתגובה זו

    • הכסף לרכש ש''ס 2 מיליארד+.5 מיליארד ליהדות התורה (ל''ת)

      הבנת זאת, 04/08/06 16:33

      הגב לתגובה זו

      • מי צריך צבא??? יש מזרח תיכון חדייש! (ל''ת)

        שימון הרס, 04/08/06 18:22

        הגב לתגובה זו

    • דרישה דחופה להקמת ממשלת אחדות!! עם כל הימין!!

      יהי זכרכם ברוך, 04/08/06 17:58

      ואני לא מהשמאל!!
      משהו פה לא בסדר בכלל
      מדוע לא מכים בהם מכה אנושה
      שלא יקומו ממנה בכלל??
      למה נכנסים לכפרים בכלל ולא פשוט מפוצצים אותם?? הלא רק חיזבאללה שם!! רק חיזבאללה צריך להיות שם!! ואם אחרי כל הזמן הזה מישהו נוסף המסקנה היא שגם הוא חיזבאללה.
      אסור לתת להם לחשוב שהמלחמה תימשך ויש להם בכלל מקום לחיות שם. זאת לא עיראק. זה ארגון טרור.
      לכל הצדדים צריך להיות ברור לגמרי מעכשיו תהיה כאן מלחמה קצרה מאוד, בזמן, ובהיסוסים, מי שלא מסתלק צפונית לליטאני עד יום ראשון, מפוצץ, וזה לא יימשך הרבה זמן, זאת צריכה להיות הפואנטה.
      צריך להיות ברור לכל הצדדים שתוך כמה ימים מיום ראשון לא יוותר זכר לכל מי שימצא דרומית לליטאני כי מבחינתנו כולם חיזבאללה.

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    יהי זכרם ברוך (ל''ת)

    אופיר חנניה, 04/08/06 15:27

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    באמת שאני לא מבין...

    ישראלי 1, 04/08/06 15:19

    למה לא מפוצצים את כל המבנים בכפרים האלה?
    למה אי אפשר להרוס אותם עם D9 כמו שעשו בגוש קטיף?
    למה מסכנים חיי חיילים? כדי לשמור על שלמות מבנים המשמשים מסתור לחיזבאללה?

    מה קורה שם בפיקוד העליון, אתם לא יודעים להבדיל בין עיקר (חיי חיילים) לטפל (מחאות האירופאים בתקשורת) ?

    אני לא חסיד גדול של שר הבטחון פרץ, אבל אני בטוח שאם צה''ל יבקש לשטח כפרים שלמים כפתרון לבעיית הבונקרים ולצמצום הנפגעים שלנו פרץ יאשר את זה. כל פוליטיקאי יאשר את זה. הבעיה היא בקיבעון של הפיקוד העליון, קצינים שהם גם חצי מדינאים ועושים הערכות משלהם לגבי נזקים בתקשורת ודעת הקהל העולמית. עזבו את זה גנרלים - תעשו מלחמה במינימום נפגעים, תשאירו לפוליטיקאים לריב עם העולם.

    הגב לתגובה זו

    • צודק אבל...

      ציקו, 04/08/06 15:38

      עקרונית שאתה צודק. אבל זה טבע האדם , כאשר לא מדובר בחייו , השיקולים הם אחרים לגמרי.
      כמובן יקחו גם את חיי החייל כשיקול ,
      אבל זה במסגרת שקלול השיקולים ולא כשיקול בודד כפי שאתה מציע

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    עד מתי יתאכזרו לחילנו

    מייק, 04/08/06 15:08

    רוצים להכנס לבית ?, אין בעיה
    תביאו טנק, תורידו את הבית ואח''כ תכנסו.
    כשאני הייתי חיל בלבנון, המ''פ שלנו סרב לכל הוראה להכנס רגלית לבתים. היה מגיע טנק, מוריד את הבית ורק אח''כ היינו נכנסים. 3.5 חודשים בלבנון ואיש בפלוגה שלנו לא נפגע.

    הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד למ''פ שלך! חבל שאין יותר כמוהו! (ל''ת)

      צודק, 04/08/06 15:16

      הגב לתגובה זו

      • הבעיה שהם היו בתוך טנק (ל''ת)

        זאת הבעיה, 04/08/06 15:28

        הגב לתגובה זו

        • גולני זה לא שריון אהבל (ל''ת)

          שונא טמבלים, 04/08/06 18:23

          הגב לתגובה זו

    • רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

      שאול, 04/08/06 15:18

      רְאִי, אֲדָמָה

      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !
      בְּחֵיקֵךְ, מְלוֹן-בְּרָכָה, מְעוֹן סֵתֶר, זֶרַע טָמַנּוּ... לא עוֹד
      פְּנִינֵי זְגוּגִיוֹת שֶל כּוּסֶּמֶת, זֶרַע חִטָּה כְּבֵדָה,
      גַּרְגֵּר שְעוֹרָה, חֲתוּל כֶּתֶם, שִיבּוֹלֶת-שוּעָל חֲרֵדָה.

      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד :
      פִּרְחֵי פְרָחִים בָּךְ טָמַנּוּ רַעֲנַנִּים וּבְהוֹד,
      אֲשֶר נְשָקָתַם הַשֶּמֶש מִנְּשִיקָתָה רִאשוֹנָה,
      מַצְנִיעַ חֵן עִם יְפֵה קֶלַח, קְטוֹרֶת כּוֹסוֹ נְכוֹנָה.
      וְעַד שֶיָדְעוּ צָהֳרַיִם בְּעֶצֶם הַצַּעַר הַתָּם,
      וּבְטֶרֶם רָווּ טַל שֶל בּוֹקֶר
      בַּחֲלוֹמוֹת-אוֹר נִבְטָם.

      הֵא לָך הַטּוֹבִים בְּבָנֵינוּ, נוֹעַר טְהוֹר חֲלוֹמוֹת,
      בָּרֵי לֵב, נְקִיֵּי כַפַּיִם, טֶרֶם חֶלְאַת אֲדָמוֹת,
      וְאֶרֶג יוֹמָם עוֹדוֹ שֶתִי, אֶרֶג תִּקְווֹת יוֹם יָבוֹא,
      אֵין לָנוּ טוֹבִים מִכָּל אֵלֶּה. אַתְּ הֲרָאִית ? וְאֵיפה ?

      וְאַתְּ תְּכַסִּי עַל כָּל אֵלֶּה. יַעַל הַצֶּמַח בְּעִתוֹ !
      מֵאָה שְעָרִים הוֹד וָכוֹחַ, קוֹדֶש לְעַם מְכוֹרָתוֹ !
      בָּרוּך קָרְבָּנָם בְּסוֹד מָוֶת, כּוֹפֶר חַיֵינוּ בְּהוֹד...
      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

      שאול טשרניחובסקי
      תל-אביב, 3.9.1938

      הגב לתגובה זו

    • ששוני הזעיר... הפרח שטיפחתי ביד חרדה

      רחל, 04/08/06 15:20

      ששוני הזעיר... הפרח
      שטיפחתי ביד חרדה
      בגינת חיי השוממת,
      באדמת חיי הכבדה.

      ששוני הזעיר ! ידעתי,
      לא ימוט החוק האכזר;
      כל טיפה של טל להדיח
      בניטפי דמעות אין מספר.

      זו הדרך - אחרת איננה,
      בה ללכת, ללכת עד תום;
      ולזכור, ולשיר, ולכמוה
      ולזכור, ולידום... ולידום...

      רחל
      סוף קיץ, תר''ץ

      הגב לתגובה זו

    • איך נכנסת לבית הרוס בדיוק??

      רמי, 04/08/06 15:39

      מעניין איך נכנסת לבית אחרי שהוא נהרס... תהיה מציאותי ודבר משהו הגיוני ולא משהו סתמי.. בצבא זה לא הולך כך, הרס לא מביא ניצחון..

      הגב לתגובה זו

      • קשה להסביר למי שלא ראה קרב מקרוב

        מייק, 04/08/06 16:11

        הטנק לא מוריד את הבית. הוא רק עושה כמה פתחים, ומי שבפנים הוא או מת או המום. כושר לחימה אין לו

        הגב לתגובה זו

      • הרס לא מביא נצחון? מביא. ועוד איך מביא. כנס, יא-רמי מן-בקה.

        ועוד איך מביא, 04/08/06 16:17

        רוסים החריבו את ברלין והביאו נצחון. אמריקה החריבה את הירושימה והביאה נצחון. אסאד החריב את חמה והביא נצחון על הסונים...

        הגב לתגובה זו

      • THATS THE POINT. NO HOUSE, NO DANGER (ל''ת)

        THE RIGHT WAY, 04/08/06 17:36

        הגב לתגובה זו

    • נכון...

      ציקן, 04/08/06 15:40

      הייתי בתןתחנים , מרגמות 160 שזה בקו הקדמי ביותר , במלחמת לבנון.
      מיום הראשון לחמנו עד סוף המלחמה
      כ 3 שבועות או יותר...
      לא היה לנו פצוע אחד...

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    מה הפיתרון לבעית יורי טילי הנ''ט? (ל''ת)

    נ.י, 04/08/06 15:06

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    למה לא מוחקים את הכפרים האלה מעל פני האדמה ?

    ש, 04/08/06 15:05

    שליחת החיילים לפני מחיקת השטח היא פשע מלחמה.

    הגב לתגובה זו

    • ''כי העם הלבנוני לא האוייב'' - דברי חוכמת ראש ממשלתנו (ל''ת)

      הקטן שבעם, 04/08/06 15:45

      הגב לתגובה זו

    • יש לי שאלה קצת מטומטמת בשבילך

      תם, 04/08/06 18:28

      מדינה שגזזה פיאות ליהודים ומנעה מהם ברישעות את הזכות לחופש פולחן . מדינה שחטפה ומכרה ילדים תימנים לאמריקאים שיעשו עליהם ניסויים גרעיניים. מדינה שתמורת סכום לא מבוטל הסכימה שחברה אמריקאית תעשה ניסויים על יהודי המזרח (הגזזת) מדינה שעשקה ועושקת ניצולי שואה ,מדינה שהאדם שנבחר להיות בראשה רצח בדם קר ניצולי שואה אחרי שירה טיל לאוניה ירה בדם קר באלה ששחו במיים . ממדינה כזאת אתה מצפה שתישמור עליך?

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    החשש: רצועת הבטחון עלולה להפוך לרצועת מוות

    אלי, 04/08/06 15:03

    עד שיתפרס כוח בינלאומי בדרום לבנון יחלפו מספר שבועות. בינתיים אלפי חיילים יהוו מטרה נוחה לקבוצות קטנות אך נחושות של החיזבאללה שעלולות לגבות מחיר דמים יקר.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    הפסקת אש עכשיו

    תושב הצפון, 04/08/06 15:02

    ובמהירות מיליון איש ברחו מהצפון עשרות אלפים במקלטים כבר חודש די כמה אפשר לסיים את הלחימה ומהר ולהחזיר את החיילים הביתה ומהר

    הגב לתגובה זו

    • צודק מאוג (ל''ת)

      זינה, 04/08/06 16:17

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר''

    אלכס, 04/08/06 14:58

    כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר''

    ''בעצב תלדי בנים'' (בראשית, ג', ט''ז)


    כשאומרים לכם:
    ''שלא תדעו עוד צַעַר...''
    אתם יודעים, עד כמה, ביניהם לביניכם - רב וגדול הוא הפַּעַר
    הן כְּסִיל לא יבין זאת... לא אֱווִיל...
    לא שוֹטֶה... וודאי לא אִיש בַּעַר
    סָגוּר הלב ונָעוּל... מוּגָף לוֹ השַעַר.

    כי כשהם אומרים לכם:
    ''אנחנו כל-כך משתתפים בצַעַר...''
    אתם מרגישים עד כמה כבד היגון, עמוקה התהום, רחב הוא הפַּעַר
    אמת כּוֹאֶבֶת. נוֹקֶבֶת. חוֹצֶבֶת. צוֹרֶבֶת. דוֹאֶבֶת. שוֹאֶבֶת. חוֹתֶכֶת כתַּעַר.
    כְּלוּם אָכֵן, בְּאֱמֶת וּבְּתָמִים,
    זֶהוּ מַגָּש הכֶּסֶף,
    שאליו נתכוונו הנַעֲרָה והנַעַר ?

    לֵילוֹת קְרִירִים... לֵילוֹת קָרִים...
    לֵילוֹת יְקָרִים...
    לֵילוֹת קְפוּאִים... לֵילוֹת צוֹנְנִים... לֵילוֹת מַקְפִּיאִים...
    לֵילוֹת סוּמִים... לֵילוֹת חֲמוּסִים... לֵילוֹת כְּמוּסִים...
    לֵילוֹת טְרוּפִים... לֵילוֹת קְטוּפִים... לֵילוֹת רְדוּפִים...
    לֵילוֹת שְקוּפִים... לֵילוֹת כְּסוּפִים... הלְבָנָה חֲצִי-סַהַר
    רוֹגֵש הלֵב והוֹמֶה... מָלֵא רוּחוֹת סַעַר
    הֵן איש חָכָם לא יבין זאת... לא שוֹטֶה... אף לא איש בַּעַר
    אָטוּם הלֵב וחָתוּם... איש לא יבוא בּוֹ, בשַעַר.

    כי כשהם מאחלים לָך, לְך, לכם: ''הלוואי שלא תדעו עוד צַעַר''
    אתם יודעים
    עמוק בתוך הלב פנימה
    כי מרוב קורבנות
    הם אינם מסוגלים אפילו
    ...לראות את היער.

    הגב לתגובה זו

    • עם שירים כאלה לא נגיע רחוק

      המחתרת הסגולה, 04/08/06 18:00

      אבל סחטין על הניקוד.

      הגב לתגובה זו

    • אלכס היקר- אל תשים לב למבקר המחתרת הסגולה הוא/יא לא כתבו כל שיר

      זכרכם ברוך לעד, 04/08/06 18:29

      הביקורתנים למיניהם לעוסים ומאוסים
      ואתה אלכס המשך בעבודתך

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

    שאול, 04/08/06 14:56

    רְאִי, אֲדָמָה

    רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !
    בְּחֵיקֵךְ, מְלוֹן-בְּרָכָה, מְעוֹן סֵתֶר, זֶרַע טָמַנּוּ... לא עוֹד
    פְּנִינֵי זְגוּגִיוֹת שֶל כּוּסֶּמֶת, זֶרַע חִטָּה כְּבֵדָה,
    גַּרְגֵּר שְעוֹרָה, חֲתוּל כֶּתֶם, שִיבּוֹלֶת-שוּעָל חֲרֵדָה.

    רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד :
    פִּרְחֵי פְרָחִים בָּךְ טָמַנּוּ רַעֲנַנִּים וּבְהוֹד,
    אֲשֶר נְשָקָתַם הַשֶּמֶש מִנְּשִיקָתָה רִאשוֹנָה,
    מַצְנִיעַ חֵן עִם יְפֵה קֶלַח, קְטוֹרֶת כּוֹסוֹ נְכוֹנָה.
    וְעַד שֶיָדְעוּ צָהֳרַיִם בְּעֶצֶם הַצַּעַר הַתָּם,
    וּבְטֶרֶם רָווּ טַל שֶל בּוֹקֶר
    בַּחֲלוֹמוֹת-אוֹר נִבְטָם.

    הֵא לָך הַטּוֹבִים בְּבָנֵינוּ, נוֹעַר טְהוֹר חֲלוֹמוֹת,
    בָּרֵי לֵב, נְקִיֵּי כַפַּיִם, טֶרֶם חֶלְאַת אֲדָמוֹת,
    וְאֶרֶג יוֹמָם עוֹדוֹ שֶתִי, אֶרֶג תִּקְווֹת יוֹם יָבוֹא,
    אֵין לָנוּ טוֹבִים מִכָּל אֵלֶּה. אַתְּ הֲרָאִית ? וְאֵיפה ?

    וְאַתְּ תְּכַסִּי עַל כָּל אֵלֶּה. יַעַל הַצֶּמַח בְּעִתוֹ !
    מֵאָה שְעָרִים הוֹד וָכוֹחַ, קוֹדֶש לְעַם מְכוֹרָתוֹ !
    בָּרוּך קָרְבָּנָם בְּסוֹד מָוֶת, כּוֹפֶר חַיֵינוּ בְּהוֹד...
    רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

    שאול טשרניחובסקי
    תל-אביב, 3.9.1938

    הגב לתגובה זו

    • פעם היה לנו טשרניחובסקי, והיום אלכס (ל''ת)

      המחתרת הסגולה, 04/08/06 18:01

      הגב לתגובה זו

    • יש לי 5 יחידות בספרות ושעות

      רויטל, 04/08/06 22:50

      לימוד נוספות באוניברסיטה, ואני חושבת שעם כל הכבוד לשפה - ויש כבוד, היא כל כך ארכאית שזה נשמע גבוב של שטויות והתפלספויות. למה אי אפשר פשוט להגיד: כמה כואב לאבד חיילים כדי לשרוד.

      הגב לתגובה זו

      • יודעת אני אמרי נוי למכביר, מליצות בלי סוף.

        רחל, 04/08/06 23:03

        ניב


        יודעת אני אמרי נוי למכביר,
        מליצות בלי סוף.
        ההולכות הלוך וטפוף,
        מבטן יהיר.

        אך לבי לניב התמים כתינוק
        וענו כעפר.
        ידעתי מילים אין מספר -
        על כן אשתוק.

        התקלוט אוזנך אף מתוך שתיקה
        את ניבי השח ? התנצרהו כרע, כאח,
        כאם בחיקה ?


        רחל

        תל-אביב, תרפ''ו

        הגב לתגובה זו

      • כאלה בקיץ תשס''ו ימותו

        רחל, 05/08/06 10:30

        כאלה בקיץ ימותו,
        אני יודעת זאת,
        חיים יגאו, חיים ירונו
        בריבואות קולות:
        כל הדברים יהיו לפתע
        גלויים למרחוק
        והאדם יבטח באושר
        בהיר נפש כתינוק:
        חידת חיים תהיה מובנת,
        צוקת חיים - קלה.

        כאלה בקיץ ימותו -
        ברכה היא או קללה ?

        רחל
        תל-אביב, תרפ''ו

        הגב לתגובה זו

    • אָכֵן חָצִיר הָעָם

      חיים, 05/08/06 07:07

      אָכֵן חָצִיר הָעָם

      ''כִּי רוּחַ ה' נָשְבָה בּו... אָכֵן חָצִיר הָעָם'' (ישעיה מ', ז')

      אָכֵן חָצִיר הָעָם, יָבֵש הָיָה כָּעֵץ,
      אָכֵן חָלָל הָעָם, חָלָל כָּבֵד אֵין קֵץ ;
      אֲשֶר יִרְעַם קוֹל אֵל גַּם-מִפה גַם-מִשָם -
      וְלא-נָע וְלא-זָע וֱלא-חָרַד הָעָם.
      וֱלא-קָם כָּאֲרִי וֱלא-נֵעוֹר כַּכְפִיר,
      וֱלא-חָרַד לַקּוֹל גַּם אִיש אֶחָד מֵעִיר.
      וְלא-רָעַד בַּגִיל יַחַד לֵב כָּל-הָעָם
      מִיָמִין וּמִשְמאל וּמִיָם וְעַד-יָם,
      בְּהִתְוַדַּע אֵלָיו בָּנָיו, זֶרַע אֵל חָי,
      אֲשֶר בָּאוּ מֵרָחוֹק אֶל-קוֹל אֲדוֹנָי.
      גַּם-לא פָשַט הַיָּד, גַּם לא שָאַל לִשְלוֹם
      כָּל-הַקּוֹרְאִים בִּשְמוֹ בָּאֱמוּנָה וּבְתוֹם.
      וּבִשְאוֹן עַם אֱוִיל סְבִיב אֱלִילֵי הַפָּז
      נֶחְבָּא קוֹל אֱלוֹהִים, נִבְלַע רַעֲמוֹ הָעָז.
      וּבְלֵב נָבָל וָרַע, וּבִכְלִימּוֹת וָרוֹק
      יִבֶז דְּבַר אֲדוֹנָי, יִפְרָעֵהוּ לִצְחוֹק.

      אָכֵן נָבַל הָעָם, מָלֵא נִיקְלֶה וָרוֹש,
      כּוּלוֹ רָקָב וּמְסוֹס מִכַּף רֶגֶּל עַד-ראש !
      שֶלא הֵקִים מִקִּרְבּוֹ בְיוֹם נַחֲלָה וּכְאֵב
      רַב פְּעָלִים, אִיש חַי, אֲשֶר יִפְעַם בּוֹ לֵב,
      וּבַלֵב יִבְעַר זִיק, זִיק מַרְתִּיחַ הַדָּם,
      וּבָראש יִגַּה שְבִיב מֵאִיר דֶּרֶךְ הָעָם ;
      אֲשֶר יֵקַר לוֹ שֵם כָּל-הַגּוֹי וֵאלוֹהָיו
      גַם מֵהוֹן וּמִפָּז - מֵאֱלִילֵי הַשָוְא:
      אֲשֶר מְעַט מַשָא-לֵב, הַרְבֵּה אֱמֶת, עֱזוּז
      שִנְאָה עַזָּה לִמְנָת חַיֵי עַבְדוּת וָבוּז.
      חֶמְלָה גְדוֹלָה כַיָם, רַחֲמִים רַבִּים כִּגְדוֹל
      שֶבֶר עַמוֹ הָאוּמְלָל וּכְכוֹבֶד הָעוֹל -
      כָּל-זֶה יֶהֱמֶה בַלֵּב, יֶהֱמֶה יֶחְמַר כַּיָם
      כָּל-זֶה יִבְעַר כָּאֵש, יִבְעַר יַצִּית הַדָּם
      כָּל-זֶה יִרְעַם כַּהֵד תָּמִיד יוֹמָם וָלֵיל :
      ''קוּם-עֲבוֹד, קוּם-עֲשֵה, כִּי עִימָנוּ יַד-אֵל!''

      אֵָכֵן אוֹבֵד הָעָם, שוֹאֵף חֶרְפָּה וָרוֹק,
      אֵין לְמַעֲשָיו יְסוֹד וּלְפָעֳלוֹ אֵין חוֹק,
      אַלְפֵי שְנוֹת חַיֵי נְדוֹד, גָּלוּת גְדוֹלָה מִנְּשוֹא
      הִתְעוּ אָחוֹר הַלֵּב, אָבְדָה עֵצָה מִגוֹי.
      לִמוּד שֵבֶט וָשוֹט - הַאִם יָחוּש כְּאֵב
      חֶרְפַּת נֶפֶש בַּצָּר מִלְבַד מְדוּשַת הַגֵו !
      אוֹ אִם-יוּכַל דְאוֹג מִלְבַד דַּאֲגַת הַיּוֹם
      עַם מִתְגַלְגֵּל בְּגֵּיא גָלוּת חֲשְכָה כַתְּהוֹם
      לָשֵאת נַפְשוֹ לַיוֹם וּלְהִתְנַבּוֹת לְאוֹר,
      לִנְטוֹת קַוּוֹ לַקֵּץ, צַווֹת דָבָר לַדּוֹר !
      הוּא לא-יִיקַץ אִם-לא יְעִירֶנוּ הַשוֹט
      הוּא לא יָקוּם אִם-לא יְקִימֶנוּ הַשוֹד
      עָלֶה נוֹבֵל מֵעֵץ, אֵזוֹב עוֹלֶה בַּגָּל
      גֶפֶן בוֹקֵק, צִיץ מָק - הַיְחַיֶּנוּ הַטָּל ?
      גַּם-בִּתְקוֹעַ הַשוֹפָר וּבְהִינָשֵא הַנֵס -
      הַיִתְעוֹרֵר הַמֵּת ? הֲיִזְדַּעְזַע הַמֵּת ?

      חיים נחמן ביאליק תרנ''ז

      הגב לתגובה זו