• 59.

    גדוד 74 ופלוגת ונוס תהיו חזקים ברגעים הקשים , אוהבים אותכם

    גדוד 74, 04/08/06 19:09

    גדוד 74 ופלוגת ונוס תהיו חזקים ברגעים הקשים , אוהבים אותכם

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    ששוני הזעיר... הפרח שטיפחתי ביד חרדה

    רחל, 03/08/06 23:27

    ששוני הזעיר... הפרח
    שטיפחתי ביד חרדה
    בגינת חיי השוממת,
    באדמת חיי הכבדה.

    ששוני הזעיר ! ידעתי,
    לא ימוט החוק האכזר;
    כל טיפה של טל להדיח
    בניטפי דמעות אין מספר.

    זו הדרך - אחרת איננה,
    בה ללכת, ללכת עד תום;
    ולזכור, ולשיר, ולכמוה
    ולזכור, ולידום... ולידום...

    רחל
    סוף קיץ, תר''ץ




    הגב לתגובה זו

  • 57.

    ניתנה לנו אורכה עד שהזמן שלנו יעצור

    נתן יונתן, 03/08/06 22:55

    שירים עד כאן,
    ניתנה לנו ארכה
    עד שהזמן שלנו יעצור.
    היו גשמים ואור.
    מה עוד אפשר לרצות ?
    מה עוד אפשר לרצות ?
    יפים ממני וממך
    יפים ממני וממך
    האדמה לקחה.

    שירים עד כאן,
    דקה אחר דקה.
    קצרות ואוהבות וכואבות.
    אבל האחרונה
    סופית וארוכה
    סופית וארוכה.
    שעון השמש והחול
    שעון השמש והחול
    הגיע עד הקו.

    שירים עד כאן,
    בגובה הפיסגה
    גם האוויר מתחיל להיות דליל.
    אבל לכם ולי
    עוד נשארו מילים
    עוד נשארו מילים.
    לזכור איך שהיינו כאן
    לזכור איך שהיינו כאן
    כשייסגר הגן.

    שירים עד כאן,
    הבכי והצחוק,
    קולות האנשים, כוכבי הזמן.
    השמש והים
    הלחם, העולם, המר והמתוק.
    וכל מה שהיה נשאיר
    וכל מה שהיה נשאיר
    לחיות בתוך השיר.

    מילים: נתן יונתן
    הלחן: נחום היימן

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    השתתפות בצער המשפחות

    אורי, 03/08/06 22:06

    אני רוצה להביע את השתתפותי הכואבת,בצער המשפחות. היו חזקים ילדיכם נפלו ממש על הגנת הבית, זו מלחמה קשה שנכפתה עלינו, ולצערנו גובה קרבנות יקרים.
    יהי זכרם ברןך.
    יש לי קשר מיוחד לגדוד 74 של חטיבת ברק.
    בני הטנקיסט שרת בסדיר, בגדוד זה. והיה בצוות שפגע לראשונה במשגרי המרגמות המאולתרות בנצרים.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר''

    אלכס, 03/08/06 22:06

    כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר''

    ''בעצב תלדי בנים'' (בראשית, ג', ט''ז)


    כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר...''
    אתם יודעים, עד כמה, ביניהם לביניכם - רב וגדול הוא הפַּעַר
    הן כְּסִיל לא יבין זאת... לא אֱווִיל...
    לא שוֹטֶה... וודאי לא אִיש בַּעַר
    סָגוּר הלב ונָעוּל... מוּגָף לוֹ השַעַר.

    כי כשהם אומרים לכם:
    ''אנחנו כל-כך משתתפים בצַעַר...''
    אתם מרגישים עד כמה כבד היגון, עמוקה התהום, רחב הוא הפַּעַר
    אמת כּוֹאֶבֶת. נוֹקֶבֶת. חוֹצֶבֶת. צוֹרֶבֶת. דוֹאֶבֶת. שוֹאֶבֶת. חוֹתֶכֶת כתַּעַר.
    כְּלוּם אָכֵן, בְּאֱמֶת וּבְּתָמִים,
    זֶהוּ מַגָּש הכֶּסֶף,
    שאליו נתכוונו הנַעֲרָה והנַעַר ?

    לֵילוֹת קְרִירִים... לֵילוֹת קָרִים...
    לֵילוֹת יְקָרִים...
    לֵילוֹת קְפוּאִים... לֵילוֹת מַקְפִּיאִים...
    לֵילוֹת סוּמִים... לֵילוֹת חֲמוּסִים... לֵילוֹת כְּמוּסִים...
    לֵילוֹת טְרוּפִים... לֵילוֹת קְטוּפִים... לֵילוֹת רְדוּפִים...
    לֵילוֹת שְקוּפִים... לֵילוֹת כְּסוּפִים... הלְבָנָה חֲצִי-סַהַר
    רוֹגֵש הלֵב והוֹמֶה... מָלֵא רוּחוֹת סַעַר
    הֵן איש חָכָם לא יבין זאת... לא שוֹטֶה... אף לא איש בַּעַר
    אָטוּם הלֵב וחָתוּם...
    איש לא יבוא בּוֹ, בשַעַר.

    כי כשהם מאחלים לָך, לְך, לכם: ''הלוואי שלא תדעו עוד צַעַר''
    אתם יודעים
    עמוק בתוך הלב פנימה
    כי מרוב קורבנות
    הם אינם מסוגלים אפילו
    ...לראות את היער.

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    רְאִי, אֲדָמָה

    שאול, 03/08/06 22:04

    רְאִי, אֲדָמָה


    רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !
    בְּחֵיקֵךְ, מְלוֹן-בְּרָכָה, מְעוֹן סֵתֶר, זֶרַע טָמַנּוּ... לא עוֹד
    פְּנִינֵי זְגוּגִיוֹת שֶל כּוּסֶּמֶת, זֶרַע חִטָּה כְּבֵדָה,
    גַּרְגֵּר שְעוֹרָה, חֲתוּל כֶּתֶם, שִיבּוֹלֶת-שוּעָל חֲרֵדָה.

    רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד :
    פִּרְחֵי פְרָחִים בָּךְ טָמַנּוּ רַעֲנַנִּים וּבְהוֹד,
    אֲשֶר נְשָקָתַם הַשֶּמֶש מִנְּשִיקָתָה רִאשוֹנָה,
    מַצְנִיעַ חֵן עִם יְפֵה קֶלַח, קְטוֹרֶת כּוֹסוֹ נְכוֹנָה.
    וְעַד שֶיָדְעוּ צָהֳרַיִם בְּעֶצֶם הַצַּעַר הַתָּם,
    וּבְטֶרֶם רָווּ טַל שֶל בּוֹקֶר בַּחֲלוֹמוֹת-אוֹר נִבְטָם.

    הֵא לָך הַטּוֹבִים בְּבָנֵינוּ, נוֹעַר טְהוֹר חֲלוֹמוֹת,
    בָּרֵי לֵב, נְקִיֵּי כַפַּיִם, טֶרֶם חֶלְאַת אֲדָמוֹת,
    וְאֶרֶג יוֹמָם עוֹדוֹ שֶתִי, אֶרֶג תִּקְווֹת יוֹם יָבוֹא,
    אֵין לָנוּ טוֹבִים מִכָּל אֵלֶּה. אַתְּ הֲרָאִית ? וְאֵיפה ?

    וְאַתְּ תְּכַסִּי עַל כָּל אֵלֶּה. יַעַל הַצֶּמַח בְּעִתוֹ !
    מֵאָה שְעָרִים הוֹד וָכוֹחַ, קוֹדֶש לְעַם מְכוֹרָתוֹ !
    בָּרוּך קָרְבָּנָם בְּסוֹד מָוֶת, כּוֹפֶר חַיֵינוּ בְּהוֹד...
    רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !


    שאול טשרניחובסקי

    תל-אביב, 3.9.1938

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    יש ימים ותפארת שמיך רמוסה באבק ובדם

    רחל, 03/08/06 21:47

    יש ימים - העולם מסביביך
    רק סמלים לא תדע שחרם.
    יש ימים ותפארת שמיך
    רמוסה באבק ובדם.


    יש ימים - ימי עבד יגע,
    עבד דך, מעונה-הכבלים.
    יש ימים - לא גואל ולא רע.
    יש ימים כלילות אפלים.



    רחל

    כ' אייר, תרפ''ו

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    במלחמות הקודמות היו יותר חללים

    פתאום שכחתם, 03/08/06 19:47

    למה נכנסים להיסטריה כזו כולל הכפשות ורוח רעה?
    חשבת שבמלחמה אין בכלל הרוגים? אבל דעו לכם שהלב נצבט עם כל הרוג והרוג וראוי מאד שנבכה עליהם . הם שווים את זה מאד.

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    אין כמו תא נהג (ל''ת)

    עגלון, 03/08/06 19:43

    הגב לתגובה זו

    • כל ה~~ להיות כספיתון (ל''ת)

      לוחם, 03/08/06 21:02

      הגב לתגובה זו

  • 50.

    הטמטום זה מחלה קשה

    חזק ואמץ, 03/08/06 19:39

    קודם כל הייתי רוצה לדעת אם משהו בממשלה משהו כמו איזה פקיד\ה קוראים את התגובות שלנו ואם יש להם שכל היו מיישמים חלק מהם ואז הינו חוסכים בחיים של חיילנו.
    די , מספיק אם ההתפרסות בפני העולם '' הנאור '' על מה ועל מי אתם מצטערים ורועדים ? ארה''ב הורידה עשרות ואולי יותר אנשים בעיראק ואין מצפצף כי אנחנו במלחמה ולצערי יש טעויות, אז זה צריך להיות קו מנחה שלנו.
    דבר שני ולא פחות חשוב - להוציא את הסי - אן - אן מהתחת של החיילים ומהצפון הם רק גורמים נזק הסברתי למדינה בהרבה תחומים.
    דבר שלישי והחמור ביותר - ניהול נכון וחיסולם המוחלט של אנשי החיזבאללה כפי שכבר ציינתי בעבר כמה וכמה פעמים ( ואני לא קצין ) פשוט כל פעם לקחת משבצת של 1 ק''מ מרובע וליישר אותה עם כל האמצעים שברשותינו וזה כולל בפרוש הכל ורק כך נייצור רצועת בטחון.
    אשמח לשמוע תגובות
    בינתיים חזק ואמץ תשמרו על עצמכם ושלא נשמע יותר חדשות רעות, אמן

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    נמאס

    טובה, 03/08/06 19:38

    אולי מספיק עם הלחימה הזאת , לא יצא מזה כלום. אבל ממש כלום. הם יחזרו וחבל על הילדים.

    הגב לתגובה זו

    • כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר''

      אלכס, 03/08/06 21:43

      כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר''

      ''בעצב תלדי בנים'' (בראשית, ג', ט''ז)


      כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר...''
      אתם יודעים, עד כמה, ביניהם לביניכם - רב וגדול הוא הפַּעַר
      הן כְּסִיל לא יבין זאת... לא אֱווִיל...
      לא שוֹטֶה... וודאי לא אִיש בַּעַר
      סָגוּר הלב ונָעוּל... מוּגָף לוֹ השַעַר.

      כי כשהם אומרים לכם: ''אנחנו כל-כך משתתפים בצַעַר...''
      אתם מרגישים עד כמה כבד היגון, עמוקה התהום, רחב הוא הפַּעַר
      אמת כּוֹאֶבֶת. נוֹקֶבֶת. חוֹצֶבֶת. צוֹרֶבֶת. דוֹאֶבֶת. שוֹאֶבֶת. חוֹתֶכֶת כתַּעַר.
      כְּלוּם אָכֵן, בְּאֱמֶת וּבְּתָמִים,
      זֶהוּ מַגָּש הכֶּסֶף, שאליו נתכוונו הנַעֲרָה והנַעַר ?

      לֵילוֹת קְרִירִים... לֵילוֹת קָרִים...
      לֵילוֹת יְקָרִים...
      לֵילוֹת קְפוּאִים... לֵילוֹת מַקְפִּיאִים...
      לֵילוֹת סוּמִים... לֵילוֹת חֲמוּסִים... לֵילוֹת כְּמוּסִים...
      לֵילוֹת טְרוּפִים... לֵילוֹת קְטוּפִים... לֵילוֹת רְדוּפִים...
      לֵילוֹת שְקוּפִים... לֵילוֹת כְּסוּפִים... הלְבָנָה חֲצִי-סַהַר
      רוֹגֵש הלֵב והוֹמֶה... מָלֵא רוּחוֹת סַעַר
      הֵן איש חָכָם לא יבין זאת... לא שוֹטֶה... אף לא איש בַּעַר
      אָטוּם הלֵב וחָתוּם... איש לא יבוא בּוֹ, בשַעַר.

      כי כשהם מאחלים לָך, לְך, לכם: ''הלוואי שלא תדעו עוד צַעַר''
      אתם יודעים
      עמוק בתוך הלב פנימה
      כי מרוב קורבנות
      הם אינם מסוגלים אפילו
      ...לראות את היער.

      הגב לתגובה זו

    • מְדִינָה מִקְרִית

      אלכס, 03/08/06 22:29

      מְדִינָה מִקְרִית

      מְדִינָה מִקְרִית
      שִקְרִית... אַך עִבְרִית !
      אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
      מְדִינָה לְמַרְאִית.

      מְדִינָה עִיזִית,
      נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
      אֲחוּזַת תְּזָזִית,
      יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

      עַם מְנוּוָן,
      מעֲרָכָיו מְרוּקָן
      אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
      רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

      חֶבְרָה אֲרוּרָה
      מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
      רָעָה וגְרוּעָה
      עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.
      מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
      עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
      מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח...
      בְּלִי סוֹלֶת...
      סָפֵק, אִם לִבְסוֹף,
      תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    יהי זיכרם ברוך... (ל''ת)

    השם יקום דמם!, 03/08/06 19:25

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    הם כל שאיפתם להרוג אזרחים , רק אם נפעל כמוהם לצערי , נפתור את הבעיה

    משה מ,,,, 03/08/06 19:15

    הם כל שאיפתם להרוג אזרחים , רק אם נפעל כמוהם לצערי , נפתור את הבעיה, ושוב לצערי אין דרך אחרת !!!

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    לא להיכנע!!

    איתי, 03/08/06 19:14

    למרות הנפילות לא להיכנע. יש להמשיך את הלחימה ולחסל את החיזבאללה בצורה משמעותית, גם בשביל העניין כשלעצמו, וגם ''למען יראו ויראו'' לשאר ארגוני המרצחים!

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    איפה הבנים של חברי הכנסת שלכם משרתים? (ל''ת)

    אתם פשוט פרייאר, 03/08/06 19:12

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    אוי לנו שאלה מנהיגנו!

    סמדר, 03/08/06 19:08

    הססנים, מגמגמים, מתנצלים,
    חוזרים על המנטרה המיובשת: ''אין הוקוס פוקוס''. מפקדי צהל הבכירים - מופיעים עייפים ומרוטים ועיניים טרוטות. עושים דמוניזציה לאירגון החיזבללה - חבורה קטנה של טרוריסטים.

    רבותי - התאוששו, התחילו לשדר מנהיגות !
    לצהל יש עוצמה. הפעילו את חיל האוויר כנגד הכפרים - אין שם אזרחים.
    יש לנו נפגעי שוא בגלל יראתכם מהתקשורת העולמית !!!

    הרס בתים - דבר הפיך. חייל שנפל - לא יחזור !!!!

    שאלו כל יהודי ושאלו את הכתבים מהם אתם כה חוששים את השאלה הבאה:
    אם היתה בידכם הבחירה לישון כל חייכם תחת כיפת השמים ובתמורה - יחזור בנכם שנפל - האם תסכימו ל''עיסקה''?

    התשובה שלהם תיתן את הלגיטימציה המטומטמת לה אתם נזקקים - להרס בתי הכפר ולהקטנת פגיעות חיילינו !!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    נגד הכינוי לוחמים/חמושים מחיזבאללה...למחבלים (ל''ת)

    מחאה למעריב nrg, 03/08/06 19:04

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    האמת

    ג'רדון, 03/08/06 18:59

    זו התוצאה כאשר חבורת טירונים רודפי כסאות הם אלה שמנהלים את המלחמה מול שועל בן זונה כמו הנסראללה הז,הוא כבר את שלו עשה ,בית ספר לכולנו.

    הגב לתגובה זו

    • עצוב כמה שאתה צודק, שמאלמרט וחבריו פשוט הורגים בנו (ל''ת)

      אפרת, 03/08/06 19:43

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    אוי לנו שאלה מנהיגנו

    דוד, 03/08/06 18:58

    הססנים, מגמגמים, מתנצלים,
    חוזרים על המנטרה המיובשת: ''אין הוקוס פוקוס''. מפקדי צהל הבכירים - מופיעים עייפים ומרוטים ועיניים טרוטות. עושים דמוניזציה לאירגון החיזבללה - חבורה קטנה של טרוריסטים.

    רבותי - התאוששו, התחילו לשדר מנהיגות !
    לצהל יש עוצמה. הפעילו את חיל האוויר כנגד הכפרים - אין שם אזרחים.
    יש לנו נפגעי שוא בגלל יראתכם מהתקשורת העולמית !!!

    הרס בתים - דבר הפיך. חייל שנפל - לא יחזור !!!!

    שאלו כל יהודי ושאלו את הכתבים מהם אתם כה חוששים את השאלה הבאה:
    אם היתה בידכם הבחירה לישון כל חייכם תחת כיפת השמים ובתמורה - יחזור בנכם שנפל - האם תסכימו ל''עיסקה''?

    התשובה שלהם תיתן את הלגיטימציה המטומטמת לה אתם נזקקים - להרס בתי הכפר ולהקטנת פגיעות חיילינו !!!!!!

    הגב לתגובה זו

    • אָכֵן חָצִיר הָעָם

      חיים, 03/08/06 21:41

      אָכֵן חָצִיר הָעָם

      ''כִּי רוּחַ ה' נָשְבָה בּו... אָכֵן חָצִיר הָעָם'' (ישעיה מ', ז')

      אָכֵן חָצִיר הָעָם, יָבֵש הָיָה כָּעֵץ,
      אָכֵן חָלָל הָעָם, חָלָל כָּבֵד אֵין קֵץ ;
      אֲשֶר יִרְעַם קוֹל אֵל גַּם-מִפה גַם-מִשָם -
      וְלא-נָע וְלא-זָע וֱלא-חָרַד הָעָם.
      וֱלא-קָם כָּאֲרִי וֱלא-נֵעוֹר כַּכְפִיר,
      וֱלא-חָרַד לַקּוֹל גַּם אִיש אֶחָד מֵעִיר.
      וְלא-רָעַד בַּגִיל יַחַד לֵב כָּל-הָעָם
      מִיָמִין וּמִשְמאל וּמִיָם וְעַד-יָם,
      בְּהִתְוַדַּע אֵלָיו בָּנָיו, זֶרַע אֵל חָי,
      אֲשֶר בָּאוּ מֵרָחוֹק אֶל-קוֹל אֲדוֹנָי.
      גַּם-לא פָשַט הַיָּד, גַּם לא שָאַל לִשְלוֹם
      כָּל-הַקּוֹרְאִים בִּשְמוֹ בָּאֱמוּנָה וּבְתוֹם.
      וּבִשְאוֹן עַם אֱוִיל סְבִיב אֱלִילֵי הַפָּז
      נֶחְבָּא קוֹל אֱלוֹהִים, נִבְלַע רַעֲמוֹ הָעָז.
      וּבְלֵב נָבָל וָרַע, וּבִכְלִימּוֹת וָרוֹק
      יִבֶז דְּבַר אֲדוֹנָי, יִפְרָעֵהוּ לִצְחוֹק.

      אָכֵן נָבַל הָעָם, מָלֵא נִיקְלֶה וָרוֹש,
      כּוּלוֹ רָקָב וּמְסוֹס מִכַּף רֶגֶּל עַד-ראש !
      שֶלא הֵקִים מִקִּרְבּוֹ בְיוֹם נַחֲלָה וּכְאֵב
      רַב פְּעָלִים, אִיש חַי, אֲשֶר יִפְעַם בּוֹ לֵב,
      וּבַלֵב יִבְעַר זִיק, זִיק מַרְתִּיחַ הַדָּם,
      וּבָראש יִגַּה שְבִיב מֵאִיר דֶּרֶךְ הָעָם ;
      אֲשֶר יֵקַר לוֹ שֵם כָּל-הַגּוֹי וֵאלוֹהָיו
      גַם מֵהוֹן וּמִפָּז - מֵאֱלִילֵי הַשָוְא:
      אֲשֶר מְעַט מַשָא-לֵב, הַרְבֵּה אֱמֶת, עֱזוּז
      שִנְאָה עַזָּה לִמְנָת חַיֵי עַבְדוּת וָבוּז.
      חֶמְלָה גְדוֹלָה כַיָם, רַחֲמִים רַבִּים כִּגְדוֹל
      שֶבֶר עַמוֹ הָאוּמְלָל וּכְכוֹבֶד הָעוֹל -
      כָּל-זֶה יֶהֱמֶה בַלֵּב, יֶהֱמֶה יֶחְמַר כַּיָם
      כָּל-זֶה יִבְעַר כָּאֵש, יִבְעַר יַצִּית הַדָּם
      כָּל-זֶה יִרְעַם כַּהֵד תָּמִיד יוֹמָם וָלֵיל :
      ''קוּם-עֲבוֹד, קוּם-עֲשֵה, כִּי עִימָנוּ יַד-אֵל!''

      אֵָכֵן אוֹבֵד הָעָם, שוֹאֵף חֶרְפָּה וָרוֹק,
      אֵין לְמַעֲשָיו יְסוֹד וּלְפָעֳלוֹ אֵין חוֹק,
      אַלְפֵי שְנוֹת חַיֵי נְדוֹד, גָּלוּת גְדוֹלָה מִנְּשוֹא
      הִתְעוּ אָחוֹר הַלֵּב, אָבְדָה עֵצָה מִגוֹי.
      לִמוּד שֵבֶט וָשוֹט - הַאִם יָחוּש כְּאֵב
      חֶרְפַּת נֶפֶש בַּצָּר מִלְבַד מְדוּשַת הַגֵו !
      אוֹ אִם-יוּכַל דְאוֹג מִלְבַד דַּאֲגַת הַיּוֹם
      עַם מִתְגַלְגֵּל בְּגֵּיא גָלוּת חֲשְכָה כַתְּהוֹם
      לָשֵאת נַפְשוֹ לַיוֹם וּלְהִתְנַבּוֹת לְאוֹר,
      לִנְטוֹת קַוּוֹ לַקֵּץ, צַווֹת דָבָר לַדּוֹר !
      הוּא לא-יִיקַץ אִם-לא יְעִירֶנוּ הַשוֹט
      הוּא לא יָקוּם אִם-לא יְקִימֶנוּ הַשוֹד
      עָלֶה נוֹבֵל מֵעֵץ, אֵזוֹב עוֹלֶה בַּגָּל
      גֶפֶן בוֹקֵק, צִיץ מָק - הַיְחַיֶּנוּ הַטָּל ?
      גַּם-בִּתְקוֹעַ הַשוֹפָר וּבְהִינָשֵא הַנֵס -
      הַיִתְעוֹרֵר הַמֵּת ? הֲיִזְדַּעְזַע הַמֵּת ?

      חיים נחמן ביאליק תרנ''ז

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    זירת ניסויים בקנה מידה עולמי לנשק חדש

    פדוסס, 03/08/06 18:57

    החיילים כעכברי נסיון - היכן ניתן לנסות עוד בעולם את טילי הקורנט לעומת המרכבה בזמן אמיתי עם אנשים ולא עם בובות?
    לא נעין להגיד אבל כולם מרוצים - בתע''ש, ברפא''ל, במוסקבה, האמריקאים....
    סוף סוף יודעים מה שווה מה...
    ככה זה - בונים לווינים וצוללות אבל אין חזק מחייל חי''ר עם נשק אישי טוב (פעם זה היה בזוקה, אח''כ טאו אח''כ קורנט...).

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    קריאה לעורך ב-nrg דחוף ביותר!!!!

    דודי, 03/08/06 18:56

    אבקש להודיע שם בערוצים לא לנקוב
    במספרי החיילים שיש בשטח.
    הכתבים נותנים נתונים על מספר החיילים.
    כתב הערוץ הראשון אמר שכל חטיבות צה''ל נמצאות בשטח וכן המילואים ורק כוח קטן נמצא בדרום!!!
    זה פשוט לא מתקבל על הדעת והוא נקב במספרים של אלפים במדוייק!!!
    דברו איתו שם, זה מסוכן מאוד.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    המרכבה .הבלוף הגדול של תעש-

    דוד, 03/08/06 18:56

    יש להפסיק באופן מידי את השימוש בטנקים גם מרכבה שכל הפירסום שעשו לו היה בלוף אחד גדול על מנת לספק עבודה לעובדי תעש למנהם על חשבון חייה החילים

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    אולמרט.חלוץ.

    מושייב, 03/08/06 18:55

    הפסקת אש מיד .מיד.מיד.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    לא היה כדאי!!! (ל''ת)

    אמא, 03/08/06 18:50

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    כואב על שלושת החיילם שנהרגו אבל ניתן היה למנוע זאת

    חיים, 03/08/06 18:47

    יש לרפאל מערכת נגד טילים לטנק

    שמשהו יסביר לי למה לא מתקינים אותה
    די להפקיר חיי חיילים!!!!!
    http://www.3dg.co.il/wmv/trophy.wmv

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    מסקנה !!!

    כורדי מצוי, 03/08/06 18:34

    מסקנה מן הטיל . יש לחזור לשולחן השרטוט והתכנון ולבנות את מרכבה סימן 12000 (שנים עשר אלף).שכן מסתבר יותר ויותר שהמרכבות שלנו הן יותר משאלות לב ודיבורים נבובים,יותר מאשר המציאות בפועל.ממש כמילים הריקות ושאלות הלב של מנהיגינו...

    הגב לתגובה זו

    • מרכבה?

      אלי, 03/08/06 19:42

      כל השנים ניפחו לנו את השכל שזה הטנק הכי מוגן והכי טוב בעולם.במבחן הראשון התוצאות איומות. חבל על כל ההשקעה העצומה בכספי משלם המיסים. באיזור הררי כמו לבנון אין מקום למלחמת טנקים ,הם מסורבלים וכבדי תנועה.לאחר המלחמה יש להקדיש מחשבה נוספת באשר להמשך יצור המרכבה.
      החיזבאללה משתמש בהצלחה מרובה בטילים נגד טנקים גם כנגד חי''ר. מדוע צ''הל לא לומד מכך?

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    נא להתעשת!

    ש''ש, 03/08/06 18:34

    אם כל הצער כולנו חייבים לשמור על
    קור רוח,זה עוזר ללוחמים!
    אם היתה לנו התנהגות היסטרית כזאת
    במלחמת יום כיפור(הייתי שם)
    המצרים היו עוצרים את הסורים בגדרה...
    ''אין ארץ ישראל נקנית אלא ביסורים''
    ונקווה לטוב.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    ההסברה הישראלית אשמה בכל

    שושי הצועקת, 03/08/06 18:32

    היום ראיתי את ''דיון נוקב'' ,תכנית שמשודרת בBBC ובמהלכה מותקל מרואיין\נים ע''י מראיין\ת תקיפ\ה.

    היום ראיינה מגישה שאת שמה איני זוכר -שני אנשים,1.ישראלי שמאלן ששירת כקצין זוטר בצה''ל (סגן).2.עיתונאית לבנונית צעירה ומכוערת (סטייל הרוצחת אמנה מונא).

    הישראלי,שנראה כמו חננה שאיש לא מעוניין להזדהות עמה,התנצל כל הזמן בשמנו ורמז שפעולות צה''ל בלבנון אינן פרופורציונליות.


    הלבנונית המכוערת -שיקרה במצח נחושה,היא דיברה על אדמות לבנוניות כבושות-שעה שחוות שבעא,גם אם הן כבושות (והן אינן כבושות-הן נלקחו מסוריה לאחר שהיא תקפה את ישראל רק משום שהיא מדינת היהודים) אינן שייכות,לכל הדעות,ללבנון-למעשה,תומכת החיזבאללה-סוריה,תובעת אותן לעצמה.

    היא דיברה על האסירים הלבנונים בישראל שכלואים ללא משפט וללא עוול בכפם (יש 4 אסירים לבנונים כולם רוצחים-הראשי הוא הרוצח סמיר קונטר שרוצץ את משפחת הרן עם סלע).

    ודיברה על הטבח בקאנה-שעה שאלו שנהרגו שם היו בני משפחות חיזבאללה שסירבו להתפנות מהאזור ששימש כיסוי לירי טילים.

    ישראל מגיבה לאט ולא מספיק בתוקפנות-אסור היה לתת לקאנה לעצור אותנו.אין אף צבא שנלחם יותר נקי מזה-במלחמה מתים גם 'חפים מפשע'-ואין לי דמעה אחת עבור ה'חפים מפשע' בלבנון.


    חולרות מוסלמיות טרוריסטיות.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    כל קונספציית הלחימה שגוייה ....

    ג'וש, 03/08/06 18:30

    6 חטיבות לא מסוגלות לבצע הכרעה ?
    משהו רע קורה באוויר .....
    משהו רע קורה לצה''ל....
    כל קונספציית הלחימה שגוייה ....

    הגב לתגובה זו

    • ל 31 ג'וש.

      בני, 03/08/06 18:59

      שום דבר רע אין בקוספציה,הדבר היחיד הוא ששם יש גם אזרחים שאנו נמנעים מלפגוע בהם.החיזבללא הפנימו תפיסה זו ועל כן הם פושטים ולובשים מדים כל העת.
      פעם הם ''אזרחים'' תמימים ופעם הם מחבלים.

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    דרג חיי אדם לפי ערך:אחרונים מתנחלים 3 אזרחים 2 חיילים 1אזרחי אוייב (ל''ת)

    מוטי א, 03/08/06 18:30

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    זה לא טנק זה ג'אנק

    יואב קצין במ''יל, 03/08/06 18:28

    שיבנו כלי גדול מבטונדות מה הבעיה

    יש מלא מכונאים בישראל מלא מהנדסים

    הטנק הזה היה טוב לליפני עשר שנים

    צבא=טכנולוגיה לישלול שר שלא תומך בתקציב הצבאי

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    סיכון שוא של חיילינו !!!!

    עמי, 03/08/06 18:21

    יש ''לרכך'' את הכפרים הריקים באמצעות מטוסי חיל האויר. הכפרים ריקים מאזרחים ויש למחוק את הבתים ולבטל בכך את יתרון החיזבללה. בהריסת הבתים באופן טוטלי - יגבה מחיר חומרי מהתושבים השיעים - תומכי החיזבללה (במקרים רבים - בני משפחותיהם) ובהמשך - לאחר סיום הלחימה ויצירת רצועת ביטחון, תימנע האפשרות מאנשי חיזבללה לזנב בחיילינו תוך שימוש באוכלוסיה המקומית המחפה עליהם.
    פשוט - לא תהיה אוכלוסיה כי לא יהיו בתים !!!! את הבתים ניתן יהיה לבנות - זה תהליך הפיך, אך את חיילינו שנפלו לא נוכל להחזיר לעולם !!!!

    הגב לתגובה זו

    • עוד אבינו חי - עם ישראל חי. נא לא לצנזר

      קיראו בבקשה., 03/08/06 18:52

      אביו של הבעל שם טוב, מייסד החסידות אמר לו לפני שנפטר: ''ישראל - לעולם אל תפחד מבני אדם - כשהם רוצים להרע לך - אלוקים יכול להפר את מזימתם כהרף - עין.
      פחד רק מאלוהים : כשהוא ירצה ברעתך.... מי יצילך''
      היה יהודי טוב ותן לאלוקים לנהל את העולם . יש לך על מי לסמוך !!!!!

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    שאלה

    רענן, 03/08/06 18:16

    תגידו ,מה אנחנו נלחמים מול מפלצות .מה זה הדבר הזה ?.

    הגב לתגובה זו

    • כן. הם מפלצות. אבל אלוקים הוא איתנו

      עם ישראל חי, 03/08/06 18:50

      אביו של הבעל שם טוב, מייסד החסידות אמר לו לפני שנפטר: ''ישראל - לעולם אל תפחד מבני אדם - כשהם רוצים להרע לך - אלוקים יכול להפר את מזימתם כהרף - עין.
      פחד רק מאלוהים : כשהוא ירצה ברעתך.... מי יצילך''
      היה יהודי טוב ותן לאלוקים לנהל את העולם . יש לך על מי לסמוך !!!!!

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    נסראללה רחם עלנוווווווווו

    ארמון, 03/08/06 18:07

    איך נפלנו אם ראש ממשלה ושר ביטחון ורמטכל כאלה דפוקים ולא מנוסים איך אכלו אותה

    הגב לתגובה זו

    • אלוקינו- מלך מלכי המלכים - הוא ירחם על עמו

      הכנס וקרא, 03/08/06 18:49

      אביו של הבעל שם טוב, מייסד החסידות אמר לו לפני שנפטר: ''ישראל - לעולם אל תפחד מבני אדם - כשהם רוצים להרע לך - אלוקים יכול להפר את מזימתם כהרף - עין.
      פחד רק מאלוהים : כשהוא ירצה ברעתך.... מי יצילך''
      היה יהודי טוב ותן לאלוקים לנהל את העולם . יש לך על מי לסמוך !!!!!

      הגב לתגובה זו

      • אלוהים גם גומר אותנו (ל''ת)

        ארמון, 03/08/06 20:03

        הגב לתגובה זו

  • 25.

    rak shalom

    ozi, 03/08/06 18:07

    shalom
    tno lahem mah she hem rozem

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    אין לנו חיילים למלחמות מיותרות !

    יואב, 03/08/06 18:05

    אולמרט שולח חיילים בלי ריסוק אווירי, כיוון שהוא רוצה להכין את הקרקע לגירוש הבא.
    אלה הרוגי התוכנית המחליאה שלו.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    למה הבנים של אולמרט לא נלחמים? (ל''ת)

    למי יש תשובה, 03/08/06 17:58

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    במלחמה מתים

    להמשיך לתקוף, 03/08/06 17:55

    אני משתומם איך יש כאן מגיבים נירפים ותבוסתנים שחושבים שצה''ל יכול לפעול מבלי שתהיה שריטה לאף חייל

    הפכנו לאומת שוקולד ?

    זו מלחמה וגם אנחנו נספוג אבידות

    הגב לתגובה זו

    • זה לא שאפשר לפתור הכל מהאוויר. פשוט לא נלחמים במדינה הנכונה...

      שמפו, 03/08/06 18:11

      ''פול גז בניוטראל'' - מכיר?

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    תהילים פרק קל

    ממעמקים קראתיך, 03/08/06 17:53

    א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת:
    מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה.
    ב אֲדֹנָי, שִׁמְעָה בְקוֹלִי:
    תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ, קַשֻּׁבוֹת-- לְקוֹל, תַּחֲנוּנָי.
    ג אִם-עֲו‍ֹנוֹת תִּשְׁמָר-יָהּ-- אֲדֹנָי, מִי יַעֲמֹד.
    ד כִּי-עִמְּךָ הַסְּלִיחָה-- לְמַעַן, תִּוָּרֵא.
    ה קִוִּיתִי יְהוָה, קִוְּתָה נַפְשִׁי; וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי.
    ו נַפְשִׁי לַאדֹנָי-- מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר, שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר.
    ז יַחֵל יִשְׂרָאֵל, אֶל-יְהוָה: כִּי-עִם-יְהוָה הַחֶסֶד; וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת.
    ח וְהוּא, יִפְדֶּה אֶת-יִשְׂרָאֵל-- מִכֹּל, עֲו‍ֹנֹתָיו.

    הגב לתגובה זו

    • סליחה !!מה הקשר של ..

      חיים, 03/08/06 18:34

      מדינת ישראל עם אלוהי ישראל..
      מורדים בו יום יום .
      ורק בצרה ,פתאום צועקים איליו?

      הגב לתגובה זו

      • רק ה' יציל (ל''ת)

        לקרוא כולם, 03/08/06 19:33

        הגב לתגובה זו

  • 20.

    נאסראללה התכונן למלחמה הזו 6 שנים. צה''ל התאמן בלגרש יהודים. (ל''ת)

    דרור, 03/08/06 17:53

    הגב לתגובה זו

    • לצערי אתה כל כך צודק (ל''ת)

      הנביא, 03/08/06 18:11

      הגב לתגובה זו

    • כמעט...

      משה, 03/08/06 18:32

      התאמן בלשמור על יהודים שנלחמו בו

      הגב לתגובה זו

    • תפסיקו כבר להתבכיין על ההתנתקות

      התכנסות עכשיו, 03/08/06 18:50

      נשבר כבר הזין מההערות הלא רלוונטיות על ההתנתקות- כאילו הצבא לא מיומן בלחימה בגלל שהיה עסוק שם.
      הצבא עסוק כל היום בלהיות בייבי סיטר של אנשי יש''ע ומקבל יריקות, נאצות ואלימות בתודה (התגובה בחסות מתיישבי יצהר ותפוח...)

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    הבנים של אולבני בלבנון ואני במקלט. איפה מרט והגזלן הירשזון? (ל''ת)

    בני בלבנון-סוחר, 03/08/06 17:52

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    תהילים פרק יג

    תהלים נגד טילים, 03/08/06 17:37

    א לַמְנַצֵּחַ, מִזְמוֹר לְדָוִד.
    ב עַד-אָנָה יְהוָה, תִּשְׁכָּחֵנִי נֶצַח; עַד-אָנָה, תַּסְתִּיר אֶת-פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי.
    ג עַד-אָנָה אָשִׁית עֵצוֹת, בְּנַפְשִׁי-- יָגוֹן בִּלְבָבִי יוֹמָם;
    עַד-אָנָה, יָרוּם אֹיְבִי עָלָי.
    ד הַבִּיטָה עֲנֵנִי, יְהוָה אֱלֹהָי; הָאִירָה עֵינַי, פֶּן-אִישַׁן הַמָּוֶת.
    ה פֶּן-יֹאמַר אֹיְבִי יְכָלְתִּיו; צָרַי יָגִילוּ, כִּי אֶמּוֹט.
    ו וַאֲנִי, בְּחַסְדְּךָ בָטַחְתִּי-- יָגֵל לִבִּי, בִּישׁוּעָתֶךָ:
    אָשִׁירָה לַיהוָה, כִּי גָמַל עָלָי.

    הגב לתגובה זו

    • רק לה' הכוח לעזור (ל''ת)

      פנו אליו, 03/08/06 19:34

      הגב לתגובה זו

    • בימים אלה קוראת (ל''ת)

      חילונית, 03/08/06 19:34

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    שום דבר בגזרה לא חודר את המרכבה

    שריונר, 03/08/06 17:36

    ככה הבטיח לי המפקד...

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אתם תפסידו במלחמה הזו בגלל ''האולמרט שלכם'' (ל''ת)

    עלי מרדאוי, 03/08/06 17:34

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    שם למילחמה

    נמרוד, 03/08/06 17:34

    צריך לקרוא למלחמה מלחמת אהוד ברח על שם המצביא המהולל אהוד ברח

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    בקצב הזה של הרוגים,עוד מעט נגיע ל-5 שנות שהייה בלבנון???????? (ל''ת)

    מוטי א, 03/08/06 17:33

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    דמם בראשו של מי שמשקולים כספיים החליט כי

    גדי, 03/08/06 17:33

    צה''ל לא ירכוש מעכת מיגון אקטיבית לטנק המככבה מערכת שפותחה בישראל אך לא נרכשה ע''י צה''ל.
    http://www.youtube.com/watch?v=AsJLHX7gxxg

    זה אותו סוג מחדל שמנע המשך פיתוח הערכת לירוט קטיושות ''נאוטילוס''.

    הגב לתגובה זו

    • ועל זה ידידי תבוא ועדת חקירה (ל''ת)

      הנביא, 03/08/06 18:12

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    אולמרט מטפל בהם בפימצטה ומדבר על התכנסות לשבר את חילנו האמיצים

    אולי מר, 03/08/06 17:31

    עד מתי בפימצטה הם הורגים אזרחים מדי יום ואתה מדבר על המטרה של המלחמה גרוש נוסף של יהודים ממזרח המדינה מדוע?
    ומחליש את טובי חילנו
    עד מתי תהיו רחומים על אכזרים
    הרי תושבי דרום לבנון הם הם החיזבולות
    הורד בבקשה את הפימצטה זה לא עסק ליופי זהוי מלחמה לא תפסת
    ה ישמור אותנו מכל רע אנא ה הושיעה נא מספיק אנחנו לא יכולים עוד עם מנהיגים דפוקים כאלה
    השיבנו אבינו אלייך השב ימינו כקדם
    עד מתי הם יורים באזרחים ואתם בשטחים פתוחים?

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    בעיה כספית מנעה את מיגון הטנקים

    דנדי, 03/08/06 17:31

    בעיה כספית מנעה את מיגון הטנקים,
    אבל משכורות ענק שרוקנו את הקופה הציבורית היו... לכן אין כסף לדברים החשובים באמת.
    מדינה הפוכה לחלוטין !!!!

    הגב לתגובה זו

    • כספים

      ציקו, 03/08/06 17:47

      זה מה שאני טוען, ישראל היתה רוויה בשחיתויות הן כספיות ומוסריות שהביאו את המדינה לרמה צבאית של היום.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    הטנק הוא מרכבה 3 - הסבר

    שריונר לשעבר, 03/08/06 17:30

    המרכבה הוא אחד מטנקי המערכה הטובים והממוגנים בעולם. אבל אין דבר בטוח, והחיזבללה מצוייד בטילי הנ''ט החדישים ביותר כמו TOW וקורנט. בסופו של דבר, זה תלוי היכן פוגע הטיל. אם היו מרכיבים לכל הטנקים את מערכת נגד הטילים החדשה שבמרכבה 4, זה היה עוזר להציל חיים.

    הגב לתגובה זו

    • הבעיה בטילים שפגעו בטנקים שלנו זה שיש להם ראש נפץ כפול!

      מה שאתה, 03/08/06 17:47

      וגם את המיגון האקטיבי של רפא''ל הם חודרים. לכן צריך גם מערכת שנקראת Trophy:
      http://www.youtube.com/watch?v=AsJLHX7gxxg
      זה אולי יציל אותנו מכל טיל.

      הגב לתגובה זו

    • שהשקיעו מילארדים באופק 1 2 ו3

      הבעיה היא, 03/08/06 18:19

      שאמורים לדעת מה נסראללה אכל בהצרים כאשר הוא תוקע נוד . אבל מה לעשות זה לא בדיוק עובד כי....

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    יש יש יש יש עבודה לועדת החקירה (ל''ת)

    ועדת חקירה, 03/08/06 17:30

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    ''הניצחון מנוף להתכנסות'' - חובה לקרוא ולהבין !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    יהודי, 03/08/06 17:29

    בששת הימים הבסנו 8 צבאות ב 6 ימים. ולא הבנו שזה נס.
    אמרנו ישראל בטח בצה''ל.
    וקיבלנו את יום כיפור.

    עכשיו שוב סמכנו על כוחי ועוצם ידי.
    וכבר 23 ימים אנחנו תקועים מול ארגון קטן. הצבא החזק במזרח התיכון תקוע מול קומץ מחבלים.
    (למרות שאולמרט כבר הודיע על נצחון והוא מתכנן את ההתכנסות)

    נסארללה בעצמו הודיע שהוא חיכה ל י''ז בתמוז כדי לתקוף. האויבים שלנו יודעים את מה שההנהגה העיוורת היהירה והאטומה שלנו לא רואה.

    כל אויביה השיגוה בין המצרים.
    לפני שנה הפך שרון את גוש קטיף לעיי חורבות ועכשיו הצפון סובל.

    עם ישראל תתעוררו הצרות יימשכו עד שנפתח את העיניים ונשוב אל השם.

    הגיע זמן זמן הגאולה.

    הגב לתגובה זו

    • בעזרת השם - עוד שעתיים ורבע יבוא המהפך

      קורנט שמורנט, 03/08/06 17:45

      וחיזבאללה לא ידע מאיפה זה בא לו.
      אמן אמן אמן כן יהי רצון.

      הגב לתגובה זו

    • חובה לקרוא חובה לקרוא

      לאה, 03/08/06 17:53

      חובה גם לפקוח את העיניים ולפתוח את הלב
      היהירות והאטימות יביאו עלינו אסון

      הגב לתגובה זו

    • קראו והפנימו!!!! הנצחון אינו של צה''ל - יש ליחס נצחונות רק להשם!!!!

      אמת, 03/08/06 18:38

      תגובה מבריקה.

      קצת יותר ענווה מול הקב''ה.

      הנס של ששת הימים - הוא מה'

      הקשיים כעת - מפני שאנו לא מספיק מחוברים - כולנו כאחד - להשם ומצוותיו.

      אני חילונית - לשעבר

      משכילה הרבה מעל הממוצע

      נפתחו לי העיניים

      אנא הקב''ה - פתח עיניהם של אחיי היהודים - להכיר כי הכל רק אתה.

      אין עוד מלבדו. רק הוא קיים.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    איפה המיגון??

    יונתן, 03/08/06 17:21

    עד כמה שידוע לי טנק המרכבה אמור להיות הטנק ''הבטוח'' בעולם ובעל המיגון המתקדם והעמיד ביותר, מה קורה כאן? אולי עוד פעם לא מפעילים מערכות חיוניות?

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    עוד לא קברו חיילים מאתמול

    כרמית, 03/08/06 17:21

    אנוחנו צריכים לפחד שלא יפגעו אזרחים בלבנון, אבל לשלוח חיילים לשם ושהם כן ייפגעו, זה בסדר?!
    לעזאזל, תיכנסו בהם מהאוויר מכה אחת אנושה או כמה שצריך ותצאו משם, זה ייחשב לניצחון שלנו.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    ל1 אולי כדאי שתקרא איזה נשק יש ל

    דוד, 03/08/06 17:17

    חיזבאללה יש להם טילי נ''ט בעלי ראש נפץ כפול והם טילים מהמתקדמים בעולם

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    הטנק שנפגע הוא כנראה לא מרכבה 4 (ל''ת)

    אבל עדיין....., 03/08/06 17:15

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    טנק המרכבה=מרגרינה. (ל''ת)

    לוחם, 03/08/06 17:13

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    נמאס יש מקום להפעיל את טילי יריחו (ל''ת)

    נמאס, 03/08/06 17:08

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    ''הטנק הטוב ביותר בעולם'' עשוי מדיקט.

    אופיר, 03/08/06 16:58

    ישראל השקיע מליירדים בייצור טנק במרכבה. מרכבה 2 מרכבה 3 מרכבה 4. היא טוענת שזה הטנק הטוב ביותר בעולם.
    אך מתברר שהוא חדיר ובקלות אפשר לנטרל אותו.
    אז על מה הושקעו המיליארדים?

    הגב לתגובה זו

    • זה מה יש אדיוט (ל''ת)

      אילן, 03/08/06 17:15

      הגב לתגובה זו

    • העובדה שזה הטנק הטוב בעולם לא עושה אותו בלתי פגיע, מאיפה אתה יודע

      אבי, 03/08/06 17:21

      איזה סוג טיל ירו עליהם שאתה מחליט שבקלות חדרו אותו? ובלי שום קשר, הטנק גם לא היה מרכבה 4, וגם אם היה, זה לא הופך אותו לבלתי פגיע, הוא יכול להיות הטנק הטוב בעולם אבל עדיין להיות חדיר לטילים ופגזים מסוגים מסויימים, כנראה שבכל טנק אחר כל 4 השיריונרים היו נהרגים.

      הגב לתגובה זו

    • אף טנק בעולם לא יכול לעמוד בטילים כאלו

      שי, 03/08/06 17:29

      אפשר למגן את הטנקים האלה בנשק נגד טילים כמו שיש בספינות אבל המדינה החליטה שהיא חוסכת כסף על הביטחון בשביל לתת לחרדים זה הרי ''הרבה יותר חשוב''.

      הגב לתגובה זו

      • ההתנתקות עלתה 10 מיליארד בנתיים

        אני, 03/08/06 17:48

        שזה כמו 30 שנה של כספים יחודיים. כנראה אתה שייך למחנה שעובדות לא מבלבלות אותו.

        הגב לתגובה זו

      • חבל שאתה תולה כל מחדל בטחוני בחרדים

        שברש, 03/08/06 18:08

        אוקיי, לא כולם, ואפילו רובם לא משרתים בצבא.

        אבל זה לא אומר שהם ספציפית אלה שגזלו מטנק המרכבה את המיגון ושלא איפשרו לקנות יותר מ-2 וחצי מסוקי אפאצ'י לונגבאו.

        בכלל, מאוד קל לומר כל הזמן ש''לא נשאר כסף לקנות X כי החרדים לקחו את כל הכסף''.
        בוא אולי נחשוב בהיגיון לאן נעלמו כספי ציבור חשובים בשנה האחרונה: הממ... אולי בפרוייקט ההתנתקות חסרת התועלת?

        בחייאת אחי, תמצא לעצמך משהו אחר להתרגז עליו.

        הגב לתגובה זו

        • או קיי אתה צודק שזה לא רק בגלל החרדים

          שי, 03/08/06 19:06

          רציתי להביא דוגמא וזה לצערי הרב הכי בולט לעין.
          לא רציתי לפגוע ברגשות של אף אחד ואם מישהו נפגע אז אני מתנצל.

          הגב לתגובה זו

    • מצד שני - לחיזבאללה יש טילי נ''ט רוסיים מהטובים בעולם:

      עידן, 03/08/06 17:32

      עד שלא ימצאו איזשהו חומר-על שיחליף את הפלדה - טנקים ימשיכו להיות פגיעים. כמה פלדה ומיגונים כבר אפשר להלביש על טנק?

      אם בתע''ש לא היו עסוקים בלחקות פלטפורמות טנק קיימות כמו האברהאמס האמריקני, ה T-95 הרוסי או הליאופרד 2 הגרמני - הם היו משקיעים בפיתוח וייצור פלדת על העשוייה מחומרים מרוכבים ועמידה לפיצוצים כפולים כמו טיל ה-KORENT E.

      האדם שבטנק ינצח - אבל רק אם יהיה מוגן כראוי.

      הגב לתגובה זו

    • הטנק הטוב בעולם הוא הטנק הגרמני ליאופרד 2 .... (ל''ת)

      יורגן, 03/08/06 18:20

      הגב לתגובה זו