• 6.

    פתרון נחמד

    זאב, 03/08/06 13:52

    אבל מה המחיר של העברת המנוע מדלק לגז?
    לא כל תושבי ישראל יכולים להרשות לעצמם לשלם את המחיר הראשוני שבהתקנת מערכת גז ברכבם...

    • אנרגרין בע''מ המרכז להסבה לגז

      אנרגרין בע''מ, 04/08/06 11:08

      מחירי הסבת כלי רכב מדלק לגז בארץ כיום נעים סביב 7000 - 8000 לרכב 4 צילינדר ומגיעים ל 10000 - 12000 לרכבים בעלי נפח מנוע גדול יותר כמובן שיש גם לקחת בחשבון גם את מיסי הרשויות והאגרות המסתכמות בכ500 ש''ח בערך

      לפרטים נוספים :

      www.ener-green.com

  • 5.

    אני גר במלבורן אוסטרליה וכאן

    רועי, 03/08/06 11:51

    רכב על גז די נפוץ אני חושב שכבר יותר מעשר שנים.
    אני נוסע על רכב עם מנוע של 4 ליטר ונכון שצריכת הגז יותר גבוה מצריכת הדלק אבל עדיין יוצא לי לשלם בערך כמו שרכב קטן (1600) משלם על דלק.
    באוסטרליה הגז הוא כמעט שליש ממחיר הדלק אני לא יודע מה ההפרש בארץ.
    כמעט בכל תחנה אפשר להשיג.
    אומרים שבחלק מהדגמים הגז גורם לפגיעה בשסתומים לאורך זמן בגלל חוסר בשימון מתאים ויש כל מיני תאוריות כמו לעבור למיכל דלק כל 4 מיכלי גז וכו...

    • בארץ ההפרש הוא פי 2 ולא פי 3

      אמיל, 03/08/06 13:40

      חוצמזה קראתי בוויקיפדיה שבאוסטרליה כבר קיים רכב שיכול לנסוע רק בגז , בלי אופציה של בנזין

  • 4.

    הגפ''מ ממש מזהם למי שלא יודע. בקרוב

    10PPM, 03/08/06 11:26

    יתדלקו בסולר בריכוז גופרית נמוך ביותר - 10PPM. רק לצורך השוואה: הסולר הנקי היום הוא 50PPM ז''א 50 חלקיקי גופרית לכול 1000 ליטר.
    כנראה שלא יאפשרו לתחנות דלק נוספות לתדלק בגז. אלה שכבר מאפשרות תידלוק בגז יוכלו להמשיך ולתת שירות כזה אבל תחנות חדשות לא יוכלו להצטרף! מדינת ישראל לא מנעה מתחנות הדלק אפשרות לתדלק רכבים בגז אבל בעתיד היא כן תמנע בגלל שהגז מזהם וסולר 10PPM לא!

    • איך אתה מגדיר זיהום?

      א, 03/08/06 11:50

      גופרית אינה המזהם היחיד.
      לפי הבנתי התוצרים של בעירת בנזין או סולר מזהמים יותר מתוצרי הבעירה של גפ''מ.

    • אנרגרין בע''מ - המרכז להסבה לגז

      אנרגרין בע''מ, 04/08/06 11:05

      הגז (גפ''מ )חוסך כ70% מזיהום האוויר ומזוקק ברמת אוקטן של 100
      בעתיד יחליף את בגפ''מ הגז הטבעי אשר יהיה נקי אפילו יותר ויוכל לעבוד על אותם מערכות המותקנות ברכב גפ''מ .

      הסולר 50ppm וגם 10ppm מזהמים יותר מגז הגפ''מ ובטח שיותר מהגז הטבעי כך שאינני מבין מדוע אתה חושב שהגז מזהם יותר וכבר קבעת את מותו אשמח לתשובה


      • שאלה חשובה ל ''אנרגרין בע''מ'' ,מבקש תשובה.

        ๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑๑۩۞۩๑, 04/08/06 17:34

        כתבתם:
        ''בעתיד יחליף את הגפ''מ הגז הטבעי ... ויוכל לעבוד על אותם מערכות המותקנות ברכב גפ''מ .''
        ?????
        ככל הידוע לי (אחרי שהתעמקתי בנושא) סיפור הגז הטבעי שונה לחלוטין !! מדובר בגז שהוא מצריך תנאי לחץ של פי כמה עשרות (!!!) מהגפ''מ, ומכאן שהמערכות המותקנות ברכבי גפ''מ כלל וכלל אינן יכולות לעבוד בגז טבעי שמצריך מערכות והתקנה יקרות פי כמה ,למשל כל הצנרת חייבת להיות מתחתית!
        האם אתם יודעים משהו שאני לא יודע ??????
        תודה

  • 3.

    לי יש בעייה אחרת - הרי בעוד שנה-שנתיים

    אזרח מודאג, 03/08/06 10:50

    יעלה מחיר הגז בדיוק כמו הבנזין ואלי אף יותר (זה מנסיון כואב עם רכבי הדיזל) - אז למה להשקיע??

  • 2.

    דיזל?

    יצחק, 03/08/06 10:45

    מישהו (במשרד התחבורה או בעיתון) מתוך בורות כלל גם רכב בעל מנוע דיזל באופציה למעבר לגז. סליחה, אבל... מנועי דיזל פועלים לפי עקרון שונה לגמרי ממנועי בנזין ואי אפשר להתקין בהם גז במקום סולר: העקרון הוא של הזרקת דלק לצילינדר בלחץ גבוה, ולא הצתת תערובת גז/אוויר על ידי ניצוץ.
    ועוד: למה דורש משרד התחבורה שרכב שיעבור לשימוש בגז יצטרך להיות מצוייד הממיר קטליטי? זה כבר ממש טמטום: כל מנוע שעובר לשימוש בגז מקטין מייד את פליטת המזהמים. הדרישה הזאת תשאיר את הרכבים הישנים יותר בבנזין, וכך ימשיכו לזהם, כי לא ישתלם להעביר אותם לשימוש בגז בגלל העלות הנוספת.

  • 1.

    7 נקודות לדיון

    אמיל, 03/08/06 09:45

    ראשית כל אני דווקא אחד שתומך בנושאים ירוקים , אבל ...

    1. גפ''מ אינו ידידותי לגמרי לסביבה , אמנם הזיהום הוא קטן יותר , אבל לא מדובר ברכב ממש ירוק.

    2. צריכת גפ''מ היא גדולה יותר ב-25% !

    3. יש בעיה עם כניסה לחניונים

    4. צריך לתקן רק במוסך מורשה ומן הסתם זה יותר יקר.

    5. נושא של תחנות דלק. בירושלים יש רק תחנת תדלוק אחת בגז - בתלפיות . מדוע שאסע 20 דקות-חצי שעה כל כיוון בשביל לתדלק ?

    6. כולם מודים שקהל היעד העיקרי - הוא רכבי ליזינג , מוניות ובכלל - מכוניות הנוסעות עשרות אלפי ק''מ בשנה. לכן ממילא מדובר ברכבים חדשים . מי יסב אוטו משנת ייצור ? אגב - 90% מרכבים הממונעים גפ''מ הם סובארו המגיעים לארץ כבר מוסבים לגז , כך שיש מעט מאוד רכבים המוסבים בארץ ע''י הנהגים.

    7. למה לא להשקיע ברכב היברידי או ברכב דיזל הצורכים מעט דלק , כמו גולף החדשה ?

    אשמח מאוד לתגובות כאן או במייל
    emil.jakubowicz@gmail.com

    • אנרגרין בע''מ - המרכז להסבה לגז - תשובות 0404

      אנקגריו בע''מ, 04/08/06 10:55

      שלום רב אנו אנרגרין המרכז הישראלי להסבת כלי רכב להנעה בגז נשמח לענות לשאלותיך :

      1 . גפ''מ מפחית כ70% מזיהום האוויר .

      2 . הצריכה המומנט והתאומה נשמרים בדיוק כמו במכונית המופעלת בבנזין .

      3. בעית הכניסה לחניונים תת קרקעיים נפתרה והחוק בוטל , התקנה החדשה טוענת שכל חניון מחויב להתקין מערכת איורור תת קרקעית עד סוף 2006 חניונינים אשר לא יבצעו זאת יסגרו .

      4. גם התקנה אשר טוענת כי יש לתקן אך ורק במוסכים מורשים בוטלה כיום אין כל מוסך יכול לטפל ברב המונע בגז כל עוד לא מדובר בטיפול של מערכת הגז .

      5. לגבי עניין תחנות התידלוק חברות הדלק בארץ ובהם אמישראגז דורגז ופזגז התחייבו לפני משרד התחבורה להקים 100 תחנות תדלוק בגפ''מ בשנה הקרובה וזה אומר עד יולי 2007 .

      6. קהל היעד העיקרי הוא אכן ליסינג מוניות ומורי נהיגה אשר נוסעים מרחקים גדולים אך העניין כדאי לכל בעל רכב אשר נוסע הרבה , עניין כלכלי פרופר