• 95.

    אל שהרה בלאו

    ירון ליבוביץ', 13/08/06 16:14

    לאחר קריאת הטור שלך התחלתי להרגיש תחושה מוזרה שהתחושות שכתבת עליהם מוכרים לי היטב. אני בעל תשובה, ובציבור הציוני הדתי כמו שאני משער שאת יודעת הדעה הלגיטימית היחידה היא ימין וימינה (אני לא צריך לספר לך מה חושבים אצלנו על מימדניקים). מצאתי את עצמי לא פעם נאלץ לשתוק כדי שלא ידעו שמה לעשות אני חושב אחרת. אני אגיד לך בכנות שאיני יודע איך לפתור את העמות בין הרצון להשתייך לחברה הנכספת לבין הנאמנות לדעות שלך. מצד אחד אני שמח שגם אצל השמאל החילוני האנשים חושבים כמו יהודיים (או שתחשוב כמונו או שאתה לא יהודי) אבל מצד שני וזה דבר שאחינו היהודים מימין ומשמאל לא תופסים הוא שלהיות בעל דעות מיעוט אסור שיעשה אותך פחות יהודי מאלה שמחזיקים את הרוב.

    הגב לתגובה זו

  • 94.

    לזה צריך אומץ. תחזקנה ידיך.

    מיכל, 09/08/06 12:31

    צריך אומץ להיות חכם בין אנשים שחושבים שהם חכמים.
    צריך אומץ להיות אדם במקום שקרנפים מחרבנים בערימות.

    הגב לתגובה זו

  • 93.

    הפונקציונר המתנשא והקוץ בתחת הג'ינג'י

    יהודיה, 09/08/06 10:43

    אלה החברים שלך?
    כל מני אנשים שעובדים בזה שיכירו את השם שלהם, בעיקר, זו ההשתייכות התרבותית שלך?
    קראת את נוסח המכתב המביש שלהם? אנשים שלא ראויים להיקרא בני אדם, מבזבזים חמצן יקר ועסוקים בלעשות הרבה מאוד כלום בשם הרבה מאוד כלום.
    אני מאחלת לך שתקבלי שכל ותתעוררי למציאות האמיתית של בני האדם, ואולי תציעי לחברים שלך שיעשו משהו מועיל כמו מילואים, אבל מן הסתם אף אחד שם לא שירת ''מסיבות בריאותיות''. דפוקים בשכל.

    הגב לתגובה זו

  • 92.

    קלקולם של ''כולם'':))))) (ל''ת)

    החייכן, 09/08/06 07:18

    הגב לתגובה זו

  • 91.

    ואלה שמות הרפש האנטי-ציוני:

    הסכין, 09/08/06 04:34

    ניר ברעם, אתגר קרת, שמעון אדף
    ושאר חבורת ''ישראל מבצעת פשעי מלחמה''.

    הגב לתגובה זו

    • קרת לא חתם, אבל

      יהודיה, 09/08/06 10:44

      בראיון אמר שהוא מזדהה

      הגב לתגובה זו

  • 90.

    עם חברים כאלה הייתי מתבייש

    דב, 08/08/06 19:43

    סוף סוף נפל לך (ולכולנו) האסימון מי הם האנשים האלה הנקראים ''שמאל קיצוני''.

    הגב לתגובה זו

  • 89.

    חמודה אין בעיה בכלל!

    שוליקה, 08/08/06 16:30

    תמשיכי בדרך שלך כרגיל תחליפי חברים תשני את הבילוים שלך זה הכוח היהודי להמשיך ולהיות . פשוט להיות . וכמובן חשבון נפש מפעם לפעם גם לא מזיק בכלל אפילו מועיל חזק ואמץ.

    הגב לתגובה זו

  • 88.

    תבנית החברים

    א.ר, 08/08/06 16:15

    לשהרה
    חברים לא מגיעים בפס יצור בו קיימת רק תבנית אחת. כמה חבל שהחברה בה את חיה גם בבית כנסת וגם בבית קפה לא מסוגלים לקבל משהוא שיצא מפס היצור עם פגם יחסית לתבנית אותה הם עיצבו, אולי בגלל זה שני החברות האילו יכולים להכיל את אותם אנשים והמעבר בינהם הינו חלק (החוזרים בתשובה והחוזרים בשאלה). אני החי בפריפריה התל-אביבית רחוק משני העולמות שלך בין חברים שנוצקו ממגוון תבניות עם מגוון השקפות ודעות חי ומכבד כל חבר עם השקפת עולמו למרות הוויכוחים בסוף הערב עדיין נשארים חברים ועוזרים אחד לשני. רצוי שהעולמות הנשגבים עם חשיבות עצמית גבוהה שבהם את חיה בה כל אחד מסווג ומקוטלג לפי דת, השקפה ומין ילמדו מישראל האחרת החיה בשפיות הראלית.

    הגב לתגובה זו

  • 87.

    אין לי ארץ אחרת

    אהוד מנור, 08/08/06 08:23

    מספר 80 שואל את שהרה מה עמדתה המוסרית ומספר 73 מתריס כנגדה שעוד שנה-שנתיים היא תהיה כמו ''כולם'' (ולא כמו ''כולנו'').

    יקירי,

    שהרה העלתה נקודה נכונה מאוד. והיא שמעבר לדילמות המוסריות שאמורות להיות לכולנו, ישנה השתייכות חברתית. משום כך צריך להתאמץ כדי למצוא דתי שמאלני וכדי למצוא ימני בצפון תל-אביב.

    אין פתיחות בשיח הישראלי מימין ומשמאל. ''הליבראליות'' הדתית - במקרה הטוב - היא מוכנות לעשות שלום עם הפלשתינאים בתנאי שיהיו שבדיים; ו''הליבראליות'' החילונית-שמלאנית - שוב, במקרה הטוב - היא מוכנות לדאוג לזכויות האדם של מתנחל קטן כל עוד לא מדובר בפרוייקט גדול כמו ה-ה-ת-נ-ת-ק-ו-ת....

    הגב לתגובה זו

  • 86.

    אם אלו החברים שלך... (ל''ת)

    אורן, 07/08/06 21:08

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    הרבה פחות ישראלי

    יהודי, 07/08/06 18:15

    לי זה קרה בהתנתקות.
    כשראיתי את מיטב ה''חברים'' שלי לשעבר לועגים למפלתנו. כשהבנתי שזה לא ממש ענייני אלא יותר ''מחני'': לדפוק את הכיפות הסרוגות. כשראיתי את עומק השנאה.
    מאז קשה לי לרחם על הקיבוצים בעוטף עזה (להבדיל מתושבי שדירות המסכנים), ויהיה לי קשה להצטער על תושבי תל אביב כשינחת להם זלזאל.
    את לא חלק מהם, ואל תשלי את עצמך: הכיפה בוערת גם על הראש שלך.

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    יופי לך , ממש צל''ש למה ההיסוסים האלו בכלל?

    שרי, 07/08/06 15:15

    מספיק עם ההצטדקות הזאת , מה אנחנו פחות מוסריים שאנחנו נלחמים על קיומינו????? די עם הבולשיט שהרה רדי לקרקע !

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    הפתרון: לחזור בתשובה שלמה (ל''ת)

    בהצלחה, 07/08/06 12:18

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    אני מקווה שאת קוראת טוקבקים!!

    לא ממש משנה, 06/08/06 20:01

    יצא לי לקרוא לא פעם דברים שלך (גילתי את זה למפרע).. בלי ממש לשים לב מי הכותב/ת
    את יודעת.. מנשנשים nrg יהדות בין לבין.. ועכשיו שקראתי את מה שכתבת סיקרן אותי ממש לדעת מי זו אותה שהרה..
    אז ישבתי אחר צהריים שלמים (שעתיים לערך) עצרתי את הסדר יום שלי והשקעתי.. קראתי את כל הטורים שלך. (אפילו כתבה בהארץ)

    שהרה את באמת אחד האנשים
    (אין לי כח לחזור על השנינות)
    שאני מרגיש הכי קרוב לליבם.. יש לי המון ביקורת אין ספק (סופסוף בן ישיבה אני אצל מרן הרב שרלו)
    אבל בפשטות להעריץ!

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    אוהבת אותך

    פנינה ביבס, 06/08/06 15:30

    לשהרה בלאו,אין לך מושג, אני קורא וממש בוכה מהתרגשות,ישר כוח,אני גאה ,והלאוי ירבו כמוך,,והאמת תמיד נהנתי לשמוע אותך בכל מיני תוכניות, ועכשיו עוד יותר אוהבת אותך, מכל הלב

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    לשהרה

    הומניסט, 06/08/06 14:59

    החיזבאללה תקף ראשון את חיילי צה''ל - ולישראל היתה זכות חוקית ומוסרית לפעול כנגד החיזבאללה. אבל הממשלה בחרה להפציץ בכוונה תחילה מטרות אזרחיות בלבנון - שדה תעופה, כבישים, גשרים, בתים - וכתוצאה מכך 90% ויותר מנפגעי ההפצצות הם אזרחים. מדובר במאות אנשים חפים מפשע, רבים מהם ילדים. בכתבתך את מתיחסת לענין כאילו מדובר בדילמה חברתית - האם עליך להיות נאמנה לחברייך הותיקים ולמשפחתך או לחברייך החדשים. מהי עמדתך המוסרית בענין? האם את בעד או נגד הפגיעה המכוונת של מטוסי חיל האוויר באזרחים חפים מפשע?

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    מורכבת. חמודה. מסובכת. שהרה.

    נווית, 06/08/06 14:01

    טור מעניין. לא אחד החזקים שלך אבל כרגיל מעלה סוגיה מורכבת.

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    הו שהרה הקדושה!

    א, 06/08/06 12:43

    רק רציתי לומר לך תודה מעומק ליבי,
    ולתת לך חיבוק חם ואוהב בשם כל תושבי הצפון.
    מודה לך אני על ששיתפת אותנו בסרובך ( האצילי והנפלא) לחתום...
    הרי בנפשנו הדבר!

    אוח, אני עומד לבכות...

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    אם אלה החברים שלך

    אלי, 06/08/06 12:26

    את מסתובבת בסביבה בה על האנשים להוציא לפעמים את הראש מהתחת שלהם.

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    מזדהה ב100%

    דני, 06/08/06 11:55

    אכן התלבטות.
    קצת מוזר אבל זה כמו ההתלבטות של הסיגריה הראשונה, ההשתכרות הראשונה וכו'

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    שנים את מחכה לטלפון (שהיה או לא)

    שני, 06/08/06 10:46

    משום מה יש לי תחושה שגם היא ואולי גם קובי אריאלי, הקדישו טור לפניה שקיבלו לחתום על העצומה נגד המלחמה.

    למה נראה לי שכל המילים שהושחתו כאן, מטרתן היא אחת: סוף סוף שהרה זוכה להכרה של כמה ילדי בארים מגודלים וכעת היא אף מוזמנת לחתום על כל מיני עצומות של אנשים שהחתימה היא זו שעושה אותם ולא להיפך.
    ואולי הטלפון צלצל רק אחרי מסע תחינות מצד אדם שלישי או רביעי
    ואולי הטלפון גם לא צלצל

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    עצוב מאד שאלה החבורה שלך!! (ל''ת)

    שלי, 06/08/06 09:04

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    זכרו את המאמר

    הצופה, 06/08/06 08:38

    שבלאו בעוד שנה שנתיים, חמש כבר תחתום על עצומות כאלו ''כמו כולם'' (מי אלו הכולם האלו???) ותהפוך את עורה ותנאם נגד ישראל וצה''ל כמו ''כולם'' (ה''כולם'' שלה כמובן) תוכלי לזכור כמה שוות דעותיה השמאלניות ומאיפה זה התחיל.
    זו בעצם הסיבה העיקרית שגם השמאל הוא שמאל כי מבחינתם אם אתה לא שם אתה לא קיים.
    נראה עד כמה רחוק וכמה נמוך תהיה שהרה מוכנה ללכת כדי להיות כמו ''כולם'' (לא כולם בבית הכנסת הקרוב) וכמה זמן זה יקח לה.
    מישאלי תזהרי בלאו מאחורייך.

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    אמור לי מי מזמין אותך לחתום ואומר לך מי אתה (ל''ת)

    בושה שבגלל פנו, 06/08/06 08:33

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    ברור כי את בבועה התלאביבית-

    תושבת קרית8, 06/08/06 01:08

    שלך!את לא יודעת מה הולך פה ומה הולך באמת עם החיילים,?!?!
    כל חייל שתשאלי אותו יגיד לך שצריך להמשיך להלחם ולא לחזור לאשליות 6 השנים האחרונות..כי בסוף זה יפגע גם בך!! והרי רק על עצמך את חושבת...כי כרגע מדובר בערבות הדדית..ואם בימים טרופים אלו זה מה שיש לך לעשות-רק להסתובב במסעדות- במקום לנסות לעזור-אז באמת לא אכפת לך מכולם,!!
    כאןהמושג ''כולם''-הוא לכיוון החיובי-
    הוא מציג את היחיד בשעותיו האמיתיות אם הוא מפקיר את חבריו,או שהוא חושב רק על עצמו.. כאן לא חייבו אותך להתלבש צנוע כי ''כולם''...צאי מהבועה התלאביבית שלך!

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    מה קורה עם ילד??? (ל''ת)

    מאוהב מוות, 05/08/06 22:49

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    ''כולם מלחשים''..וואחד הרגשה

    אבל הערה-, 05/08/06 10:11

    לא חתמת כי ככה את , את, חושבת
    מזה קשור לאולפנא,לקבוצה ''המחייבת'' האחרת

    הגב לתגובה זו

    • עוד ממני (69) -מאד יפה ומרשים שלא מוזכר תוכן העצומה (ל''ת)

      והנימוקים, 05/08/06 10:21

      הגב לתגובה זו

  • 68.

    חומות אור יהודה בוערות

    רוהג'ר ווטרס, 04/08/06 20:21

    בליל תשעה באב ניצבתי בדד עם הגיטרה החשמלית שלי על החומות העתיקות הסובבות עת עיירת העולים הפסטורלית אור יהודה.

    היה לילה קר וחשוך. פתיתי שלג הצליפו בי ללא רחמים, אבל אני נותרתי לעמוד. בודד וגלמוד הייתי, אני והגיטרה החשמלית שלי וג'וני קדחת (נוסד 1956). אני וגורלי, אני והחורבן, אני וג'וני.

    לידי, על העוד, ישב ג'וני קדחת, שעישן סיגריות בשרשרת והביט אל האופק במבטים עורגים. שם, הצביע ג'וני באצבעו אל עבר המזרח, שם נולדתי, בארץ בבל, לשם הוגלו אבות אבותי ומשם עלו ארצה לשיבת ציון. ומהי עיראק, שאל ג'וני בקול נכאים, אם לא עוד אבן אחת עלובה בחומה האדירה של העם היהודי.

    כך פצחנו ג'וני קדחת ואני, כוכב רוק עיראקי של חתונות ובריתות (עושה גם בר מצוות), את הטקס האלטרנטורי של ליל תשעה באב. ההמונים שנקבצו ובאו אל מתחת לחומות שאגו והרעימו קולם בעוז, אך אנו ניצבנו דוממים, מביטים אל האופק מזרחה ושותקים. ג'וני לא פרט על העוד באותו ערב, וגם אני לא נתתי אצבעותי בגיטרה. ג'וני רק הקריא את מילות השיר ''איכה'' והצופים נתנו קולם באנחות וצעקות.

    ''ככה זה בליל תשעה באב'', פנה ג'וני קדחת אל ההמונים בסיומו של הטקס: ''בדיוק כמו בצד האפל של הירח''!

    הגב לתגובה זו

    • פנטסטי, ג'וני קדחת- שרוף עלייך תותח. (ל''ת)

      מסורתי בריבוע, 04/08/06 21:39

      הגב לתגובה זו

      • אתה כמו הדביל הזה שמתקשר לרדיו

        תפסיק עם זה, 06/08/06 13:32

        אם לפחות היית כותב טוב או היו לך תובנות מקוריות - ניחא. אבל אתה כותב דברים אידיוטיים וסתם מלכלך את התגובות.

        אם ממש דחוף לך להתבטא - אז תגיב. פעם א-ח-ת.

        זה הכל. שירשורים עצמיים לא יביאו אותך לשום מקום.

        בברכה.

        נעמי

        הגב לתגובה זו

    • תענוג.כתוב שורף (ל''ת)

      ד''ש מת''א, 05/08/06 10:08

      הגב לתגובה זו

    • מבריק, כיף לקרוא (ל''ת)

      חמדת אבות, 05/08/06 11:31

      הגב לתגובה זו

    • מי אתה ג'וני קדחת?

      תחכמוני, 05/08/06 21:59

      שהמערכת תחשוף אותו כבר

      הגב לתגובה זו

    • משעשע מאוד ועוקצני לעניין... (ל''ת)

      מירה'לה, 06/08/06 21:23

      הגב לתגובה זו

  • 67.

    שרה, תעשי לי ילד (ל''ת)

    מאוהב, 04/08/06 17:27

    הגב לתגובה זו

    • בסדר (ל''ת)

      ., 05/08/06 23:47

      הגב לתגובה זו

      • מתי ואיפה?? (ל''ת)

        מאוהב, 06/08/06 02:03

        הגב לתגובה זו

  • 66.

    לא הבנתי על מה הדרמטיזציה הזו

    נתי, 04/08/06 17:11

    יש לך חברים שתומכים בכניעה ללא תנאים מוקדמים ולכן הם חותמים במודעת כניעה, את לא תומכת בכך ולכן את לא חותמת.
    נשמע לי די פשטני ולא ממש דרמטי כפי שאת מנסה להציג זאת.

    אבל אני באמת לא פונקציה. מה אני מבין? אני לא שייך לברנז'ה...

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    אז את לא באמת חלק מהבועה התל אביבית

    חגי, 04/08/06 17:05

    אני בטוח שזו לא הפעם הראשונה שאת חווה שאינך חלק מהעולם המקצועי שלך. את חייבת להיות חזקה בשביל עצמך וגם כי אחרת תאבדי את הייחוד שלך ואני מניח שעדיין לא הגעת לביצועי הזיגזג המדהים שניצן חן מבצע בנוגע לנושא זה.... מעניין מתי זה יקרה איתך...יש לכך עצה- תעשי כל מאמץ לעודד עוד ועוד יהודים טובים וישרים ושומרי תורה ומצוות (כן, אנחנו יודעים שבמסגרת החבילה הזו הקריטריונים הראשונים חשובים בדיוק כמו האחרון...) להיכנס לתחום אז הלחץ והניכור קצת ירדו...

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    לשהרה

    מישל, 04/08/06 15:48

    כתבת יפה ומהלב.

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    ''תגיד לי מי חברייך

    חיים, 04/08/06 14:07

    ואומר לך מי את\ה''
    יישר כח שעמדת נגד החתימה שאת לא מאמינה בה.


    הגב לתגובה זו

  • 62.

    יש לך עכשיו חברים חדשים

    אבירם מחי-פה, 04/08/06 02:51

    לא חתמת! יש לך חברים חדשים. כל הכבוד.
    זאת הפעם הראשונה שאני קורא את המדור, מעכשיו, כל פעם... מבטיח

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    כתיבה משובחת (ל''ת)

    נרניה, 04/08/06 02:33

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    נפלאה! (ל''ת)

    דפי, 04/08/06 01:57

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    שהרה (סערה) בביצה...... (ל''ת)

    פסיפלורה, 03/08/06 23:38

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    ''לא מתחרטת''? על מה? על השתייכותך החברתית או על אי החתימה? (ל''ת)

    לא קל לחיות ב-2, 03/08/06 23:37

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    הגיגים של גרמניה הנשואה ליהודי בשנת 1937 (ל''ת)

    אורן, 03/08/06 23:32

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    אין לך ברירה

    יצחק, 03/08/06 23:21

    תאלצי לפלס דרך תוך נשיכת שפתיים וחריקת שיניים.
    הרי את יודעת זאת.
    עשית דרך שממנה אולי אין חזרה
    על הרוב באם היטב תסתכלי
    הרי את יודעת
    חא יהיה איש איתך לא מימינך
    וגם לא משמאלך לא לפנייך ולא אחרייך.
    ועתה לא תהא לך נחמה
    בלתי זאת שצפויים עוד ימים כעין אלה
    ואין לך ברירה אלא להמשיך
    תמצאי כי אין הדדיות
    בקבלה
    את מכילה מקבלת ומאמינה
    וחברייך דוחים סולדים ומדכאים
    אבל אין לך ברירה אלא להמשיך

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    שהרה היקרה

    דנית, 03/08/06 23:20

    שהרה היקרה נראה כי הגיע הזמן כי תעשי בדק בית בקרב חברייך.
    לעיתים נדמה שאת לא כאן ולא שם וכך יוצא שאת מפסידה בשני העולמות.
    ההשתמשות במילים הגבוהות והעיברית הציחה לא מרשימים אף אחד .
    תחליטי כבר לאן את משתייכת לכאן או לשם והעיקר:אל תבלבלי לנו את השכל.לאף אחד לא אכפת אם חתמת או לא ...

    הגב לתגובה זו

    • אני דווקא אוהב את העברית הגבוהה (ל''ת)

      היא מדהימה, 04/08/06 00:07

      הגב לתגובה זו

    • לא כאן ולא שם

      דש, 04/08/06 17:55

      אולי אני תמים, אבל חשבי שכבר נגמר ''אנחנו'' ו''הם''.

      כיף לנו עם ה''מגזר'', כיף לנו עם ההתבדלות שאנחנו מנסים לשמור ולהעלים, כל פעם בהתאם למצברוח.

      אנחנו כולנו.

      הגב לתגובה זו

  • 54.

    רוצים טורים של ג'וני קדחת !!!!!!!!!!! (ל''ת)

    קהל הקוראים, 03/08/06 23:20

    הגב לתגובה זו

    • ממש ממש לא! נשבר מהדביל הזה (ל''ת)

      רותם, 04/08/06 17:04

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    חתימה נגדית

    שלומציון, 03/08/06 23:11

    היכן העצמאות שלך?מדוע לא תארגני החתמה נגדית כפי שקרה אצל הבימאים .
    לאחר ההחתמה הישראלית - צרפתית
    התארגנה קבוצה עם כבוד לאומי והחתימה על מכתב פרו ישראלי מבלי להתבייש לכי בעקבותיהם ,עם ברחשי לבך והכבוד הלאומי!

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    לשהרה! שתיזכי להיבנות מהחורבן (ל''ת)

    ולהגיע לגאולה, 03/08/06 22:42

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    ניכרים דברי אמת! (ל''ת)

    קובי, 03/08/06 22:37

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    קבלי ח''ח, שהרה. אומץ לב. (ל''ת)

    ח, 03/08/06 22:14

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    בקרתי אותך רבות, אבל כ''ה יש לך אומץ. (ל''ת)

    דב גרונר, 03/08/06 22:00

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    בתור שמאלני חילוני ציוני.....

    יובל ב., 03/08/06 21:51

    בתור שמאלני חילוני ציוני אני רוצה להגיד לך שאת לא צריכה להצטער על הסדק הזה. למי בדיוק רצית להשתייך? אין שום דבר נאור או ליברלי בלוותר לחיזבאללה. החברים שלך הם ליברלים מפלסטיק נוסח הסטודנטים באוקספורד ערב מלחה''ע השנייה. על המפתן רובצת אידיאולוגיה חשוכה אנטי דמוקרטית ועויינת את תנועת השחרור הלאומי של העם היהודי, והחברים שלך, באנינותם המתקדמת, מעדיפים שלא להילחם בה. הם בעצמם יוצרים סדק בינם לבין שאר מי שחי כאן ובעיקר בין אנשי שמאל אמיתיים שמושגים כמו דמוקראטיה, פלוראליזם וחברה ושוויון ערך האדם עדיין יקרים לליבם.

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    האמת? כרגיל, קצת פתאטי

    יואב, 03/08/06 21:46

    מאז המאמר ''החצאית התקצרה'' אינני מעריך אותך עוד. את שואפת להכרה בחברה החילונית (יאיר לפיד ושות'). אין לך הרבה כבוד עצמי.
    כן, הפעם נשאר לך קצת כבוד עצמי כדי לא לחתום על העצומה האנטי ישראלית. אבל את מודה שהתלבטת.

    ומי שאין לו מוסר בסיסי להגיד מייד: לא! הוא נגרר. הפעם לא נגררת. בד''כ את כן נגררת. ''החצאית התקצרה''. אמרת. כן, נגררת. אילו היית בגלות לא היית מתנצרת, אבל לא היית מבליטה את יהדותך. בניך כבר לא היו יהודים.

    הגב לתגובה זו

    • אתה שחצן חוצפן ומתנשא

      יצחק, 04/08/06 00:04

      מאלה שבגלות בקלות מרובה היו מבצעים פליק-פלאק ובשלבראשון עושים את הזקן, מקצרים את הפאות.
      בשלב שני מגלחים את הזקן וגוזזים את הפאות הילד היה מקבל חינוך יהודי מתקדם בבית והנכד מתנצר

      הגב לתגובה זו

      • אם קראת את מאמריה של הגברת?

        יואב, 04/08/06 15:35

        קרא נא את מאמרה ''החצאית התקצרה'' ותדע מהי התבטלות בפני האוייב. כן, אוייב.

        הגב לתגובה זו

    • מסתבר שאתה המעריץ מס' אחת שלה... (ל''ת)

      בהצלחה איתה..., 04/08/06 00:10

      הגב לתגובה זו

    • כן, מותר להתלבט

      דש, 04/08/06 17:59

      מותר לחשוב
      מותר לבחון את הדברים מחדש
      מותר להיות בעלי ביקורת

      הגב לתגובה זו

  • 46.

    כל הכבוד לך ותהיי חזקה

    אחד, 03/08/06 21:45

    רוב החברים מבית הקפה שלך לא באמת מסוגלים להבין מה מסעיר אותך, בדיוק כמו רוב אנשי המגזר שממנו באת. שמת את עצמך לא פה ולא שם, וגם פה וגם שם, וזה קשה, אבל זה בדיוק המקום שלך וזה הדבר היחיד שנכון לך.
    זה אומר שאלה לא יבינו אותך ואלה לא יבינו אותך, והטוקבקים הם רק דוגמה קטנה לזה, אבל כל הכבוד לך, אחותי. ותהיי חזקה, כי את צודקת, לאורך כל הדרך.

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    מרטיט שערותי בבית השחי

    דוריס גורג'י, 03/08/06 21:27

    איזה אומץ, כמה פיקחות, איזו עירות אינטלקטואלית ומעורבות חברתית והתערטלות נפשית חושפנית - והכל יצוק בתובנה דתית מהפכנית, שונה ומיוחדת עאלק.

    והמבט, אלוקים, המבט הכמו נוגה הזה, מלמעלה למטה, כאילו מביטה הינה אל שורשי הקיום האנושי בדרך לפיצוח סוד הגנום של תוכי מדבר.

    ואני, דוריס גורג'י, דתייה בתלם מאור יהודה, בערב אשטוף פני ואלך לישון, יען כי כה אמר ג'וני קדחת: ''אשרי האישה אשר לא סטתה ימין ושמאל, כי אם בתורת השם חפצה ויהדות אלטרנטיבית לא מעניינה''.

    הגב לתגובה זו

    • יאלללה ג'וני- במסובבת (ל''ת)

      חלפון כספים, 04/08/06 15:53

      הגב לתגובה זו

    • ג'וני קדחת הגדול מכולם ! (ל''ת)

      מעריצה, 04/08/06 21:42

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    כל הכבוד לך! (ל''ת)

    רחלי, 03/08/06 21:22

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    תתעלמי, כל המגיבים כאן דוסים שלא

    מכילים מורכבות, 03/08/06 21:04

    והטור מיוחד וחזק. שימי פס

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    אין סיבה להרגשה שלך

    שג, 03/08/06 20:26

    החברים שלך לא מייצגים לא את החילונים וגם לא את התל-אביבים. הם מייצגים בעיקר את עצמם. את רק צריכה להקפיד יותר בבחירת חברייך ולא תהיה לך בעייה להיות ליברלית, סופרת, תל אביבית או כל קבוצה אחרת אליה את רוצה להשתייך.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    את משהו משהו

    מירב, 03/08/06 20:19

    שהרה הכתיבה שלך תמיד כל כך נוגעת..
    מעריצה עוד מימי בשירות במכון השואה..

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    כל הכבוד

    מוריה, 03/08/06 19:28

    אין ספק שלסירובך הנ''ל דרושים כוחות נפש,יותר ממה שאולי נראה. ישר כח ומלוא ההערכה

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    שהרונת ריגשת אותי לחלוטין

    REBBECA, 03/08/06 18:39

    השורות האחרונות של הטור היו חזקות ומצמררות בעבורי.
    תודה על כך.
    תמשיכי ותמשיכי לכתוב על עצמך. את מרתקת!!!

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    לשהרה

    A, 03/08/06 18:35

    אל תקחי את זה קשה, אני רואה את עצמי באותו מחנה כמוך (נאור, מתקדם, פמיניסטי, ודתי) אבל זה עדיין לא שם אותך אוטומטית בשמאל הקיצוני המתנגד ללחימה צודקת.
    ותאמיני לי, אני שמאלן בכל רמח איברי.
    אבל יש לחימה שהיא לחימה צודקת, ואם כל הביקורת שיש לי כלפי צה''ל ויש הרבה, זה בהחלט לא הזמן להפגנות ולעצומות, ואת צריכה להרגיש שלמה ובטוחה עם עצמך.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    לשהרה, קחי בחשבון שאלה תגובות

    רק מערוץ יהדות, 03/08/06 18:23

    זה לא היה באתר הראשי אז רק תקחי בחשבון שכל ''דורשי טובתך'' כאן הם דתיים.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    הפרק שקראתי ב''הארץ'' היה מדהים (ל''ת)

    בהצלחה עם ספרך, 03/08/06 18:06

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    גם אני רוצה שהמלחמה הרעה הזאת תפסק!!!

    לא שייכת לחוג, 03/08/06 17:15

    למה תמיד מובן מאליו שחוגים נאורים בשמאל שואפים להפסקת הלחימה?
    הרי לנו בימין יש הרבה יותר מה להפסיד באופן אישי לוחץ - הבנים האחים הבעלים והחברים שלנו הם הרוב המוחלט ביחידות הקרביות שמקיזות דם בלבנון...?
    אז לאמיתו של דבר אין דבר שישמח אותי יותר מפתרון מדיני מיידי וחתימה על הסכם שלום איזורי תרנין את לבי עד שארוץ להרשם לטיול בבירות ולהפלגה לצידון
    אבל אותי לא משדלים לחתום על אף עצומה להפסקת הלחימה חסרת התועלת - כי אני מתנחלת מהימין?

    הגב לתגובה זו

    • איך תתקבלי בבית הקפה? -מדהים שזה מה שמדאיג אותך במצב הנוכחי!

      אמא של חייל, 03/08/06 19:29

      אזרחים נהרגים בצפון וחיילים מתים כמו ברווזים במטווח בלבנון בגלל חוסר במידע מודיעני חיוני על אזורי הלחימה...
      כשמנהיגים בלתי אמינים וחדלי-אישים דואגים לאינטרסים הפוליטיים שלהם תפקיד העתונות להגן על האינטרסים שלנו לשאול שאלות הרות גורל כפה שאין לחסרי הנגישות לצמרת...
      אז מי רוצה לשמוע הגיגים נבובים על הברנז'ה הרקובה ועל הפגיעה במעמד החברתי של מי שרוצה להחשב לסופרת רצינית ועיתונאית לוחמנית?
      חברי החוג המצוצמצם ממילא לא יקנו את ספרך (הם מצפים שתמסרי להם אותו חינם עם הקדשה) ואילו אנחנו נזכור היטב מה סדרי העדיפיות שלך!!!

      הגב לתגובה זו

      • רגע, אז מה את רוצה?

        יש לך רעיון, 03/08/06 22:57

        מה? עדיף שהיא תשב כל היום מול הטלביזיה? זה יגמור את המלחמה? יפתור את הבעיה? תפנימו כבר שבכל מקום שלא מותקף אנחנו יכולים לגלות אמפטיה, אבל לא ממש יכולים להפסיק לחיות? אוקיי? אז אנחנו הולכים לעבודה בבוקר ולים אחה''צ, ולפעמים גם יוצאים לסרט בערב. זה לא פוגע בסולידריות שלנו, ובהזדהות שלנו.

        הגב לתגובה זו

  • 34.

    honest person

    alex, 03/08/06 17:13

    honest person you are thank you and keepsmiling

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    אחרי הכל זה מה שתמיד היית בעיניהם : דוסית מחמד !!! (ל''ת)

    צום מועיל !!!, 03/08/06 17:11

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    שהרה, הבעיה אצלם לא אצלך

    חני, 03/08/06 16:49

    הם הרי המטיפים לסובלנות, קבלת האחר (אפילו האויב!) אז נראה אותם!
    הם צבועים.
    אם היו אמיתיים , לא היתה לך שום בעיה. היית צריכה להרגיש הכי נוח בחברתם.
    לפחות כמו פלסטינאי.

    נ.ב. מעריכה את אומץ ליבך.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    כולם?!

    אריה סלומון, 03/08/06 16:49

    כולם - זה כל מי שנושא בעול
    עובד לפרנסתו, משלם מיסים, עוזר לזולת, ומתגייס בשעת הצורך לסדיר או למילואים להגנת הבית והמולדת, בידיעה ברורה שלא כל מי שיוצא חוזר,
    במלחמה יש גם נפגעים ומי שלא מוכן לתת כתף במבחן העליון הזה, ''בכל נפשך - אפילו נוטל את נפשך'' אל יקרא לעצמו כולם ואל יצפה מן הזולת להצטרף אליו לא מימין ולא משמאל

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    תיארת יפה רגע מורכב (ל''ת)

    מיכל, 03/08/06 16:31

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    למה להיות רעים?

    שחרית, 03/08/06 16:11

    ביקשו מהבחורה לכתוב משהו אישי, היא חולקת איתכם כאב שכולנו מכירים, או לפחות כל מי שמגלה פתאום שההשתייכות שלו היא 'על תנאי' ושלעולם לא יוכל לברוח ממי שהוא באמת
    שהרה- אני חושבת שזה נוגע ללב ומראה גם את ההתנהלות בקליקה האוהבת לחשוב על עצמה כליברלית

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    לפי הכותרת חשבתי שביקשו ממך חתימה בבית קפה :) (ל''ת)

    המאמינה, 03/08/06 15:59

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    לא נותנים לבלאו צ'אנס להתבטא

    שמעון פוגל, 03/08/06 15:50

    לכאורה יוצא מהכתבה כאן שבלאו היא לא באמת סופרת כי היא דתייה.
    וזה כמובן לא נכון.
    והמבין יבין

    הגב לתגובה זו

    • לא הבנת, היא לא באמת דתיה, סופרת היא באמת לא! (ל''ת)

      אופיר, 03/08/06 16:17

      הגב לתגובה זו

      • כנראה שלא קראת אותה מימיך (ל''ת)

        מעריצה מרחוק, 03/08/06 18:05

        הגב לתגובה זו

  • 26.

    מותק, ה 'כולם' שלך הם אחוז די זניח

    בן, 03/08/06 15:48

    באוכלוסיית המדינה... תחשבי מה זה אומר עלייך שבחרת לעבור מבועה אחת (ציונות דתית) לבועה שנייה (שמאל תל אביבי). זה לאו דווקא משהו רע, אבל זו את וזה לא נכון לגבי רוב מוחץ של האנשים שאין להם את הצורך להיות חלק מקבוצה מתבדלת כדי להצדיק לעצמם את תחושת השונות/עליונות שהם חשים כלפי הרחוב הישראלי הממוצע

    הגב לתגובה זו

    • יפה אמרת ועוד--

      לנו איכפת, 03/08/06 17:05

      עדיף ה''כולם'' שלנו.
      סה''כ אנחנו רוב העם.
      אמנם לא מושכים בעט (לא כולנו)
      אבל מסתבר שיותר אינטלגנטים מה''כולם'' הקטן וה''ליברלי'' העלוב הזה.

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    כך נראית אשה שקובעת את דעותיה ע''פ החברה

    אחת ליד, 03/08/06 15:33

    את בלאו אנחנו כבר מכירים שנים!
    היא שמאלנית בגלל החברה, דתיה בגלל החברה ומתירנית בגלל החברה!

    הגב לתגובה זו

    • יש כמה קנאים ברחוב השומר

      מי מהם את?, 03/08/06 16:30

      לעומת הקנאים שהיו רוצים שתישאר קטנה כמותם יש כמה אחרים (כמוני...) שגאים בהצלחתה, אז שהרהלה, רק תמשיכי קדימה!!

      מיכל

      הגב לתגובה זו

      • אני ממש לא קטנה!

        אותה אחת, 04/08/06 13:05

        גם אני עשיתי שינוים לא קטנים ולא פשוטים בחיים שלי מאז עזרא ותיכון ב''ב...
        אבל כל השינויים לא קרו בגלל החברה או בשביל החברה!
        לעומת שרה.
        אני ממש לא מקנאה (במה בדיוק?)
        אני שונאת עדריות!
        בלאו פשוט שינתה מושא הערצה: מדוסים לתל אביבים פסבדו ליברלים נאורים וכאילו יותר חכמים מכולם! ובכן, בלאו, את לא יותר חכמה ומצליחנית מאיתנו- הדוסיות!
        את פשוט יותר מתוסבכת!

        הגב לתגובה זו

        • עזרא ב''ב - מה יהיה?

          מיכל, 04/08/06 15:34

          גדלתם והתפתחם ללא כל השפעה חיצונית - באמת כל הכבוד.
          אז לרגל ההתפתחות אולי כדאי לומר גם משהו לגופו של עניין ?
          מסתבר שאפשר להוציא את הבני ברקית מב''ב, אבל קשה להוציא את הבני ברקיות מהבני ברקית...

          הגב לתגובה זו

          • מיכל- פשוט בולשיט!!! (ל''ת)

            ליד השומר, 05/08/06 20:42

            הגב לתגובה זו

            • האמת? ה''קנאית'' ממש צודקת!!

              עיתונאי, 06/08/06 10:09

              אני לא הכרתי את שהההרה בעבר אלא רק מעבודתי הנוכחית, ואכן יש בה משהו מאוד לא מוגדר שתמיד היא תרצה להיראות טוב בעיני כולם!!
              פשוט נכון!
              לא יודע מה עם זאת מרחוב השומר, אצלי זה ממש לא בא מקנאה כי שהההרה ואני ידידים קרובים! מה גם שאני, שוב לעומת ההיא, עשיתי דברים שכולם ראו אותם ושמעו עליהם.
              מה לעשות שהיא צודקת בכל מילה?

              הגב לתגובה זו

            • עם ידידים קרובים כמוך...

              חברה של שהרה, 06/08/06 14:04

              ממש ידיד קרוב, מה אגיד

              הגב לתגובה זו

        • לקנאית שהכירה את שהרה בעברה

          כואב לקנא??, 05/08/06 20:50

          אז שהרה התפתחה והתפרסמה. ואת מה עושה? כותבת טוקבקים. פחחח... רחמנות.

          הגב לתגובה זו

        • לקטנה מרחוב השומר

          רחמים..., 05/08/06 21:22

          כמו שכתבת גם את עשית שינויים ''לא פשוטים'' (מעניין את ה.. כמובן...למרות שנראה שהיית מתה לספר עליהם רק חבל שזה לא כל כך מעניין אף אחד) זאת אומרת שעשית מסלול דומה לשל שהרה החמודה.
          אממה? שהרה הצליחה לעשות מדרכה ודעותיה המקוריות קריירה מסקרנת (ושתוציא כבר את הספר המדובר...) ואת... כל מה שיש לך להגדיר את עצמך זה שאת גרה ברחוב השומר.
          כמה פטתי!
          אז לגברת המתוסכלת תפסיקי להגדיר עצמך דרך השוואות וטוקבקים לשהרה בלאו, זה רק יגרום לך לעוד תסכולים.

          ולשהרה (שבטח קוראת כל טוקבק, ככה לפחות אני מקווה...) יש הרבה מאוד שמעריצות ואוהבות אותך (עוד מימי השרות במכון ללמודי השואה...)

          וואו... לא תכננתי לכתוב טוקבק כזה ארוך. בכל אופן, אולי המעריצה הקנאית מהשומר (שעוקבת אחרי כל פיפס שאת עושה וחוזרת להגיב שוב ושוב) שבי ותתחילי לפתח קריירה משל עצמך, לא חשבת על זה? ואל תגידי לנו עכשיו שיש לך קריירה מכובדת וכו', נראה שהקריירה היחידה שהיית רוצה זה כמו של שהרה...
          אז בהצלחה!!

          הגב לתגובה זו

    • כמה את טועה!!!!

      נועה, 03/08/06 16:30

      היא לא שמאלנית, היא לא מי יודע מה דתית והיא כלל לא מתירנית. מאחת שמכירה אותה מקרוב מאוד.

      הגב לתגובה זו

      • קראת את המאמר שלה ''החצאית התקצרה''

        יואב, 03/08/06 21:47

        היא נגררת כמו עוקב מיים אחרי ג'יפ.

        הגב לתגובה זו

  • 24.

    למרות שהיית רוצה לצייר את זה ככה

    את ממש לא, 03/08/06 15:27

    מצטערת, אבל אני לא מתכוונת לרחם עליך. לא נראה לי שמי שתומך במלחמה הזו נמצא במיעוט, אבל אולי אני פשוט מניותקת ממה שקורה מסביבי.
    תפסיקי להתבכיין את כבר ילדה גדולה

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    בית קפה בערב ט' באב?

    לאן הגענו?, 03/08/06 14:45

    אכן, קשים הם חייו של הסופר העברי.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    בקיעים בחומה הבבלית

    ג'וני קדחת, 03/08/06 14:31

    ג'וני קדחת (נוסד 1956) קרא את מאמרה המלומד והמרגש של גיברת שהרה בלאו והזיל דמעה בסתר.

    אח, אח, אח, החומה ושיברה. אוי, ויי, האחדות שנגוזה. חתומה, חרטומים, עצומות, חלומות, שטויות.

    אתמול לעת ערב, ורוח קדים ליחכה את פאתי בית הקפה של ציון הפוזל, וירעדו אמות הסיפים של ההיכל עת יצחק מואזי עבר בין שולחנות השש בש ובידו מינשר מתלהם בגנות נשיא פרס. כל הגברים כולם הביטו בו במבט רועם ואחר פסקו ממשחקם ואיש איש, בבלי בבלי, חתמו חרש ובזעם עצור על גזר דינו של הפרסי המאוס: פטרייה רדיואקטיבית.

    ורק גיברת אחת, שהרה מועלם, אשתו הצולעת של ציון הפוזל, לא חתמה. ולא עזר כלום. נשך אותה ציון הפוזל - ולא חתמה. זרק עליה כיסא - ולא חתמה. שפך עליה כוס בירה לבן - ולא חתמה. יצק קערה של עמבה על ראשה - ולא חתמה. טבל ראשה במים שבכיור וחיכה שלוש דקות - ולא חתמה.

    ככה זה כשיש לאישה בבלית עקרונות מיוחדות: היא עומדת על שלה, כי היא כזה מיוחדת כאילו.

    הגב לתגובה זו

    • חמוד (ל''ת)

      יודית, 03/08/06 16:52

      הגב לתגובה זו

    • גדול הג'וני שעשה משהרה חידודין (ל''ת)

      ג'ימי אנופלס, 03/08/06 17:34

      הגב לתגובה זו

    • ג'וני קדחת הגדול מכולם ! (ל''ת)

      העמותה למען, 03/08/06 21:52

      הגב לתגובה זו

    • פצצות לגבות (ל''ת)

      עקביא בן מהללאל, 04/08/06 08:58

      הגב לתגובה זו

    • אח ג'וני קשישא - חריף כמו סחוג!!! (ל''ת)

      פלורה צהבת, 04/08/06 15:54

      הגב לתגובה זו

    • ג'וני קדחת - פצצות לפדחת (ל''ת)

      חלפון כספים, 04/08/06 15:55

      הגב לתגובה זו

    • ג'וני- אני אוהב אותך! (ל''ת)

      מיקו אדמת, 04/08/06 15:55

      הגב לתגובה זו

    • שמע קדחת, אתה כותב שנון ומשעשע

      אבל מתחיל, 05/08/06 22:25

      נכון, המאמר הזה היה סוג של קיטש לא חשוב במיוחד, אבל מה קורה איתך? 340 תגובות בכל מאמר ב-NRG יהדות, לרבות המצאת עדת מעריצים פיקטיבית? אין לך עבודה? אישה? חיים?

      מי אתה, ג'וני קדחת, מניין באת, ולאן אתה הולך?

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    כל הכבוד

    מיכל, 03/08/06 14:08

    כל הכבוד שלא חתמת

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    אז אלה הסופרים? שהרה בלאו? (ל''ת)

    ממתי היא סופרת?, 03/08/06 13:50

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    ומה? לחתום רק בשביל להיות אין????

    שון, 03/08/06 13:44

    את איך בן- אדם כמוך יכול לקרוא לעצמו ''איש רוח''?

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    אין לך חברים הומאניסטים?

    פרוידק'ה, 03/08/06 13:37

    רק פאסישטים שמאלנים אכולי תנאטוס?

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    חיזקי ואימצי

    ל'קס, 03/08/06 13:31

    כל הכבוד לך על האומץ והיכולת לעמוד על דעתך, אכן זו הקרבה לא קטנה, כל הכבוד.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    תגיד מי החברים שלך ואומר מי את

    ראובן, 03/08/06 13:22

    עם חברים כאלה שחותמים נגד מלחמה בלבנון מראה מי את.
    הסולידריות היהודית חסרה והיא מתבטאת בחוסר עבר ולכן ללא עתיד.
    מי שלא מתאבל על חורבן הבית אין לו עבר ,ומימלא גם עתיד אין לו עד שחלקם מגיעים לחשוב רק על תועלתם האישית בהווה ,בלי לחשוב על העתיד.
    רחמנות עליהם!!!

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    למה את לא מארגנת עצומה הפוכה?

    מכירה הרבה, 03/08/06 13:19

    יש כל כך הרבה אנשי רוח שתומכים בלחימה...

    בכל השנים האחרונות לא ראינו כזו הסכמה גורפת, דור הנםילים עם הדור החדש.
    ומי בחותמים? די רקק. במוחם צרוב ש''אאנשי רוח מתנגדים למלחמה''. חשיבה ביקורתית? על הקונצנזוס? א-נחנו?

    דווקא הפעם את הרוב הדומם. לא תהיה לך בעיה להרים עצומה מרשימה יותר.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    בינתיים את לא מתחרטת. בינתיים.

    נעמה, 03/08/06 13:05

    לכי תדעי לגבי מחר ומחרתיים, כשיהיה לך באמת מה להפסיד, יותר מהתלחששויות.
    נעמי שמר היתה יכולה לספר לך איך הם דואגים להכאיב ולגרום לך להפסיד ככה שאת מוכנה לאבד את עמוד השדרה שלך. היא התוודתה ששתקה כדי להפסיק להפסיד.
    ואני לא בטוחה שאת יותר חזקה ממנה.

    הגב לתגובה זו

    • היא גם לא מוכשרת כמוה. אין מה להשוות. (ל''ת)

      אסתר, 06/08/06 21:02

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    אין לך ''חברה'' דתיים? (ל''ת)

    שימי, 03/08/06 13:03

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    זה חורבן הבית שלך?! (ל''ת)

    ב, 03/08/06 13:03

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    ''אמור לי חבריך ואומר לך מי אתה''

    לשהרה, 03/08/06 12:56

    בסה''כ ה''חברים'' שלך רצו קישוט של אדם שמזוהה כדתי.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    שהרה, אין שם אחד שדואג לאח/חבר/שכן שלו (ל''ת)

    הם אנשים קרים, 03/08/06 12:49

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    שהרה, ראיתי אותך אתמול בטלויזיה (ל''ת)

    היה על הפנים, 03/08/06 12:46

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    את מלכה שלא חתמת (ל''ת)

    עזבי מה יגידו, 03/08/06 12:46

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    ההשתייכות החברתית והזהות התרבותית

    מישהו, 03/08/06 12:25

    את מביעה דעה של הרבה אנשים (ביניהם גם אני) שהמלחמה הזאת מעלה להם את מס' הצעדים שנותרו להם ללכת שמאלה או ימינה ובסוף הם לא זזים בכלל ובצדק.

    הגב לתגובה זו

    • השאלה היא , האם בשביל לצאת בסדר עם כולם

      חני, 03/08/06 17:10

      שווה שלא תהיה לך דעה?
      ועם זה(כלום) אתה הולך לקלפי?

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    אם זה חורבן אז מצבך מצוין

    מיכל, 03/08/06 12:17

    גם עלי עשו חרם בכיתה ה'. הוא נמשך שבועיים והשתתפה בו מחצית הכיתה.

    זו אנקטודה לא נעימה במיוחד, אבל חורבן זה לא.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    כתיבה יפהפיה (ל''ת)

    דניאל, 03/08/06 11:57

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    משהו רקוב כאן מבפנים!

    דניאל, 03/08/06 11:49

    ראשית, עם כל הכבוד ויש כבוד, ממתי מתחיל הרגע בו אדם שכותב מגדיר עצמו ''סופר''. האם תחושת ההשתייכות לברנז'ה ספרותית כלשהי, שמעבירה ימיה בישיבה מתחת ''נורות האולפן'' או השתתפות בפאנלים, הופכת אדם לסופר?
    ובנוסף על כך, האם כל סופר הופך עצמו מיידית לאיקונה תרבותית רק בגלל שהוא כותב ספרים? מהיכן נשאבת תחושת ה''עליונות'' הזו של השתייכות לקבוצה מצומצמת אך ''איכותית'' של ''אנשי רוח'' ?

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    כי הם לא דמוקרטים

    גיל, 03/08/06 11:49

    שהרה יקירה,
    אל תשלי את עצמך- השמאל הוא המקום הכי אנטי-דמוקרטי שקיים. מי שלא חושב כמותו, מוצא מחוץ למעגל. הם דורשים סובלנות, ואינם סובלנים, הם רוצים ריבוי דעות- אבל רק משלהם. אל תשלי את עצמך.

    הגב לתגובה זו

    • והימין ממש דמוקרטי... (ל''ת)

      ממש, 03/08/06 12:05

      הגב לתגובה זו

    • כמובן, גיל, שהימין הוא המקום הדמוקרטי

      סובל מחוסר, 03/08/06 12:10

      והסובלני ביותר. תמיד מוכנים לשמוע את הקול השונה. כמובן שהכלל הזה לא תופס לגבי הרב יואל בן- נון, הרב עמיטל, הרב אבינר. הם כל כך שמאלנים\ממלכתיים ( מחק את המיותר)שזה בלתי נסבל! וגם הרב שרלו הזה, לא יותר מדי ליברלי? והרבצ''ר , ואלוף אלעזר שטרן, ויונתן בשיא, ברור שאין מה להיות סובלני כלפיהם, לא?

      הגב לתגובה זו

      • נקבת בשמות של ששה אנשים ימניים

        יודית, 03/08/06 17:12

        מה שיכול להוכיח שגיל צודק!

        הגב לתגובה זו

        • אבל הימין הממוסד לא יכול לשאת אותם (ל''ת)

          הילה, 03/08/06 19:49

          הגב לתגובה זו

  • 2.

    נו, יופי, עמדת על שלך, תכתבי על זה במדור ניו-אייג' או משהו (ל''ת)

    חכמה גדולה, 03/08/06 11:30

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    על מה את לא מתחרטת?

    דבורה, 03/08/06 11:29

    על מה את לא מתחרטת? על שסרבת לחתום? או על החבורה החדשה שבחרת להיות חלק ממנה?
    וזה משמעותי - האם את מתפקחת ומזהה מי הם חבריך באמת, או שאת רק מבכה על אבדן התמימות הנוחה והחמימה שנאלצת להפרד ממנה.
    שוב נוחות מתפנקת של תל אביבית שמאלנית או התלבטות על אמיתות החיים?

    הגב לתגובה זו