• 55.

    יונתן סע הביתה

    סטודנט שפוי, 01/08/06 09:41

    גרת יותר מידי זמן בחו''ל.

    כנראה ששכחת מי עומד מולנו ומי הם אוייבינו.

    אין ספק שמלחמה היא דבר רע ואין ספק שהרג אזרחים הוא רע גם כשהוא קורה בצד השני.

    אך אני שואל אותך האם אתה רואה את התמונה הכללית ומצליח לבצע הערכת מצב אמיתית וכנה.

    השלום הוא אשלייה תהפוך להיות אמיתית אולי בעוד 50 שנה ( ואני אופטימי)

    השלום לא כאן והוא גם לא בפתח
    הוא רחוק מאוד , בואי נהיה אופטימיים אך גם קצת מציאותיים.

    מילים כמו : הפסקת אש , שלום , בואו נדבר , בואי קונדוליסה ותעשי פה שקט...וכו'

    הם מילים יפות.

    אך המציאות לצערנו שונה מן המילים
    שונה מאוד.

    לנו לעומת האומה הערבית אין את עניין ה''כבוד''
    אנחנו פשוט מגנים על אזרחינו

    יונתן אתה יודע זאת טוב מאוד
    אך משהו בתוכך רוצה ומייחל לשלום
    תוך התעלמות מוחלטת מהמצב

    כולנו מייחלים לשלום ולשקט

    הרי זה מה שהיה פחות או יותר לפני שלושה שבועות בגבול הצפון..

    אל תחשוב שאתה או גדעון לוי רוצים את השלום יותר מאיתנו.
    טעות מרה לחשוב כך.

    ואתה יודע מה נניח שהשלום כבר פה
    ממש פה ...

    מה אתה ומה גדעון לוי מציעים לעשות במצב הנתון

    כעיתונאי אמיתי תציע הצעה אופרטיבית..משהו מעשי..

    להגיד שלום כולם יודעים..

    אפילו השכנה שלי בת ה 90

    בוקר טוב ושקט.

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    בחרנו בחרפה שברחנו כמו שהצעת,ועכשיו קיבלנו מלחמה -מספיק (ל''ת)

    שרית, 30/07/06 08:06

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    המבצע מוצדק ויתן לנו משהו בתנאי שיהי ה קצר ועם מטרות סבירות

    ע, 30/07/06 08:05

    אני תומך במבצע אבל חושש מגלישה לכל מיני מטרות הזויות דבר שיקח הרבה זמן
    ולכן אם המבצע יגמר בימים הקרובים הכל בסדר. את ההרתעה כבר קיבלנו ( האמת היה מספיק כמה ימים)

    אם הוא ימשך עד שחיזבאללה יעלם - כלומר לא יגמר אני נגד, וזה מה שלפי דעתי יונתן גפן רצה להגיד

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    גם אמרת שהם לא יתקפו אחרי שנצא-וטעית (ל''ת)

    שרית, 30/07/06 08:04

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    או שנהיה מאוחדים או שנמות !

    Ben Franklin, 30/07/06 05:04

    לאמריקאים יש אמרה יפה
    We must all hang together or most assuredly we will all hang separately

    ''או שנהיה כולם ביחד או שיתלו אותנו'', באנגלית כרגיל זה נשמע יותר טוב.

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    אתה יותר טוב בשירים

    אריאל, 30/07/06 04:52

    מה לעשות לא כל אחד אסטרתג

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    איפה הוא חי הגפן הזה?

    אבו אללה, 30/07/06 04:49

    ''אנשי השלום'' המקצועיים נוסח יונתן גפן, מציעים תמיד את הפתרון הקלסי: לא לירות על האוייב בשום אופן, גם אם יחטפו את חייליך ויירו טילים לתוך המדינה..
    מה שבטוח בטוח...

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    בוב דילן

    נ.ה., 30/07/06 04:18

    ''כך הסתיימה מסורת מפוארת שבה בכל פעם כשהבריון הישראלי השתולל יותר מדי היה מגיע השריף האמריקני ומבקש ממנו להפסיק מיד.''

    הבריון הישראלי- האם מקור השם לקוח מהשיר NEIGHBORHOOD BULLY של בוב דילן? הרי ידוע שגפן אחד ממעריציו.

    הגב לתגובה זו

    • לא, כי יהונתן גפן

      הגזמת!, 30/07/06 04:53

      לא מבין מה זה ''נייבורהוד'' ולא יודע מה זה ''בולי''. אי לכך ה''בריון הישראלי'' לקוח מנאום של אחמד טיבי.

      הגב לתגובה זו

    • בוב דילן (צימרמן) בעד עם ישראל (ל''ת)

      שרית, 30/07/06 08:11

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    תל אביבי הוזה ושיכור !!!! (ל''ת)

    עלובי החיים, 30/07/06 03:57

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    ''שיט'' במובן שטויות

    English 101, 30/07/06 03:33

    בסך הכל בוש אמר שסוריה חייבת להשפיע על החיזבאללה שיפסיקו את ה''שיט'' של ירי קטיושות וטילים. הוא לא אמר שהערבים הם ''חבורת הזבל של העולם''. אז מי כאן הדביל, בוש בוגר ייל, או גפן שלא קולט אנגלית? היית בבוסטון, ממש התקרבת להארווארד, אתה ובוש כמעט באותה ליגה, ה Ivy league .

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    רק עכשיו חזרת

    שרלי, 30/07/06 03:25

    רק עכשיו חזרת יונתן עם מלה געגועים .חשבתי שנרגעת מאותם פנטזיות.
    לך תנוח באמריקה כשייגמר הבלגן נקרה לך

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    ''כחקיינים כפייתיים של אמריקה...'' - אמר האיש החי בארה''ב (ל''ת)

    כבר למעלה, 30/07/06 03:03

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    כמו הכלבים של פבלוב

    מרק, 30/07/06 02:46

    היה לי ברור שבשלב כלשהו תפתח את הפה ותנבח. זה אצלך רפלקס , אתה לא יכול אחרת. לא משנה לך מי פתח במלחמה , מי התוקפן ובכמה נשלם בפעם הבאה אם נפסיק עכשיו לפני הזמן. אותך לא מעניין כלום , לך יש את האמת שלך ושכולם יילכו לקיבינימט. כולל המדינה כי לך הרי יש לאן לברוח.

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    גפן - כנס!

    איציק, 30/07/06 02:44

    תעשה טובה: אפילו שזה לא פופולרי להיות פופולרי, תעשה טובה הפעם ותלך עם הצדק, הפופולרי. בשביל העם היהודי. תודה.

    הגב לתגובה זו

    • כל מילה בסלע!!!!!!!1 (ל''ת)

      חיים, 30/07/06 03:18

      הגב לתגובה זו

      • חיים גם הראש שלך הוא ראש של סלע (ל''ת)

        דוד, 30/07/06 06:36

        הגב לתגובה זו

  • 41.

    כמה טוב שקונדי מבזבזת זמן!

    ריפובלי? כן, 30/07/06 02:37

    היא פשוט מאפשרת לנו לעשות את העבודה. אמנם באיחור של שש שנים, אבל טוב מאוחר. התעלמנו מכך שדרום לבנון הפכה למאגר רקטות וטילים, לא הגבנו על מטחי קטיושות יום-יומיים מעזה, אבל, עד כאן! היום יש לאולמרט ופרץ מנדט ללכת עד הסוף.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    כבר אמר צ'רצ'יל

    צ'רצ'יל, 30/07/06 02:02

    על אותו סוג של פייסנות כלפי הרוע הנאצי אמר כבר צ'רצ'יל: ''בריטניה יכולה הייתה לבחור בין חרפה למלחמה- היא בחרה בחרפה ותזכה במלחמה'', כך גם יהונתן גפן וחבריו מבקשים את החרפה ולא מבינים שהיא מביאה גם את המלחמה.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    לכל ה''ימנים'' ולכל ''השמאלנים''

    יעל, 30/07/06 02:00

    לא נשבר לכם ללכלך אחד על השני? צריך לדבר בהגיון ולא לפעול מתוך פחד, יהירות ואגו טריפ. אני בעד לתמוך , פשוט לתמוך בצבא שלנו ,בהחלטתו, אבל גם לדבר בהגיון ולחשוב על איך אנחנו מסיימים את המלחמה הזו בחכמה!! לא בכוח מתוך פחד ואינפנטיליות. להיות יותר , הרבה יותר חכמים מהם. המלחמה היום כבר לא נמדדת בפצצות היא נמדדת בפסיכולוגיה!!! (מדברת זו שלא הולכת לעבודה והיא חשה את הפצצות יום יום). אז פשוט תחשבו לפני שאתם יורדים אחד על השני, ותפסיקו להיות ''יפי נפש'' מצד אחד ומהצד השני הבריונים המזלזלים...תהיו ישראלים חכמים!!! כי שכחנו קצת איך להיות חכמים , ביחד מול האוייב!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (שמצליח מולנו על ידי חכמתו ואמונתו ואפילו בלי כלי ירייה מפותחים)

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    הבעיה היחידה: הפסקת הלחימה עכשיו פירושה

    חוזר חלילה, 30/07/06 01:59

    חיזבאללה נשאר על הגדר, ממשיך להתחמש, ובסיבוב הבא, נחטוף באבי אבינו פעם נוספת, נצא להרוס גשרים, ושוב נאלץ לקרוא את הבליו של מיסטר גפן.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    תחזור להציק לילדות בנות 18 עזוב

    קובי, 30/07/06 01:58

    אותנו מהרהורים מהולים בוודקה. איש קטן מאוד שהכתיבה שלו תקועה כבר שנים. נמאס כבר מהצדקנות שלכם, נלך כולנו להתחבק עם השיעים ונשיר קומביה עם חסאן השובב, סבבה אח שלו? הכל כדי שתוכל לחזור לשיגרה שלך.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    סוף סוך איש שמדבר מלבו ולא שופך סיסמאות פטריוטיות קלושות

    איתמר, 30/07/06 00:57

    ולא מנסה למצוא חן בעיני אף אחד. ייאמר לזכותו שהוא ידע לחזות מראש את התגובות ''אתה בת יענה'' שענו לו. אכן כדבריו - ההבדל בין קומץ אנשים המתנגד למלחמה לבין ציבור גדול בהרבה לא חייב להיות יותר משבועיים. גם בהיותי תומך בכך שלא היה מנוס מלהגיב על תוקפנות חיזבאללה, אני מצפה לשמוע חזון ארוך טווח, ארוך מעט יותר מקני התותחים הרועמים. זה 18 ימים שהמדינה חיה תחת מלחמה, ומוצדקת עד כמה שהיא תהיה, לא יהיה מנוס מלפתור אותה בסופו של דבר בדרכי משא ומתן. התגובות המתלהמות של אנשים כאן רק משכנעות אותי בצדקת הצורך לפתור גם את הסכסוך הזה בדרך הזאת

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    ''הפגנה מוזרה''

    מוזר, 30/07/06 00:51

    גם היום התקיימה הפגנה אבל לא ראיתי שם את יונתן גפן. לא מתאים לו ''הפגנה מוזרה''. אז תאמין לי מר גפן נסתדר בלעדיך

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    בלה, בלה, בלה, הרבה מילים ושום תוכן!

    יעל, 30/07/06 00:30

    אתה לא רוצה לפגוש את החיזבללה, אבל הוא רוצה לפגוש אותך! את זה אתה וחבריך השמאלנים הקטנטנים לא מבינים. כמה חבל.

    מה אתה מציע? לתת להם את הרוצחים ששבויים אצלנו תמורת שלושת החיילים, ואז? יבוא שלום על ישראל? בפעם הבאה הם יחטפו חיילים נוספים כדי לקבל רוצחים נוספים! אתה רואה את הסוף? אני לא.

    אתה וחבריך השמאלנים לא מבינים דבר אחד - כל הבלה בלה שלכם אודות הצורך והרצון בשלום, משותף לכל רבדי החברה הישראלית, ימין כשמאל, אך א י נ ו משותף לאויבנו, שרוצים את כל ארצנו, גם את תל-אביב, מר גפן!

    כן, אתה יושב על האדמה שלהם, בבית שלהם - כך הם חושבים. אז מה אתה עושה בנדון? ממשיך לשבת? אתה חושב שההגיגים השמאלנים שלך מחפים על הפשע הנורא שלך? לא, לא כך חושבים בחיזבללה - הם רוצים את האדמה שלהם (ובכלל זה תל-אביב, כפר שמריהו, רמת השרון, אשדוד...), לא ברבורים!

    וזה ההבדל בין הימין לשמאל. הימין מבין את המציאות ופועל על פיה, השמאל חי את החלום, ולא מבין שהחלום הזה אינו החלום של האויב.

    אויבנו לא רוצים שלום. הם רוצים את הבית שלנו. את כ ו ל ו.

    אז כולנו כאן, ימין כשמאל, נמשיך לעשות מאמצים לגרום להם לוותר על החלום כולו ולהגיע עמם לשלום, אך עד אז יש להגיב בהתאם למציאות שאויבנו כופים עלינו ולא לטמון את ראשנו בחול.

    מה לעשות, גם ראש בחול סופג פגיעות ישירות של קטיושה...

    הגב לתגובה זו

    • יפה כתבת יעל ! (ל''ת)

      גלי, 30/07/06 01:09

      הגב לתגובה זו

    • תגובתך משכנעת ביותר!

      רחלה, 30/07/06 01:57

      רציתי להוסיף ש....
      אוייבים הם בדרך כלל אלה שרוצים ברעתינו. מבחינתם הם צודקים (ובצדק) והם יפעלו על פי האידיאולוגיה שלהם. ואני מדברת פה גם על אוייבים חברתיים ולא רק פוליטיים.

      לדעתי טוב ורצוי לחיות בשלום, אבל במקרה של תיגרה בלתי נמנעת צריך להנחית. גם באומניות הלחימה של המזרח הרחוק מעדיפים שלום על כל מלחמה, אבל.... אם נתקלים במישהו שרוצה ברעתינו הפיזית צריך להשכים לפניו - אחר כך לעבוד על הפנימיות והרוחניות ועל הפרקטיקה שבחיי ההרמוניה.

      בעולמינו יש הרבה מאוד אוייבים שמנצלים אחרים עד טיפת הדם האחרונה, כי המנוצלים אף פעם לא קמו להם, חיפשו רק שקט.
      אבל השקט המיוחל צריך להגיע ממקום בטוח, אמיץ ולא מפוחד.
      שקט בונים מתוך כבוד הדדי - כן זה אומר שגם הישראלים צריכים לכבד את הערבים.

      ולבסוף, לשקט הזה שיהונתן גפן המכובד מדבר עליו יש מקום בחיינו, אבל הוא חייב לבוא אחרי שנעלנו טוב את הדלת.

      Let's take care of the do's and after we'll take care of the don'ts

      הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד

      נתנאל, 30/07/06 06:05

      אי אפשר היה לנסח זאת טוב יותר!!
      חזקי ואמצי!

      הגב לתגובה זו

    • בדיוק-כדאי לקרוא (ל''ת)

      שרית, 30/07/06 08:10

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    בקש שלום ורודפהו (ל''ת)

    מי האיש החפץ, 30/07/06 00:29

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    יונתן גפן היקר

    יהושפן, 30/07/06 00:27

    אני בבעיה. אני קורא את המאמר שלך ואני קורא עוד דעות שונות משלי וכולכם צודקים. והמלחמה היא דבר נורא. ואנשים נהרגים. והמחיר אכן כבד. אבל אף אחד מכם לא מציע אלטרנטיבה ראויה. כולנו מרגישים עכשיו אותו דבר. כולנו עוברים עכשיו מן יום זיכרון ארוך שנמשך כבר שלושה שבועות. וכולנו רוצים שזה יגמר. ימין, שמאל, מזרח ומערב. ולסיום ציטוט: ''עם מילה טובה ואקדח אפשר להשיג הרבה יותר מאשר רק אם מילה טובה.'' (אל קפונה)

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    על מה יש לעשות מו''מ????

    שמאל לשעבר, 30/07/06 00:19

    על אופן השמדתנו הנוח להם?

    הגב לתגובה זו

    • אבחנה מדוייקת ! שנאמר: מו''מ שמום ! (ל''ת)

      גלי, 30/07/06 01:07

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    קשקשן - הרי זה בדיוק מה שהערבים מייחלים לו (ל''ת)

    כמה זמן יקח, 29/07/06 23:37

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    אתה מייצג את תרבות בת היענה

    אמת מארץ, 29/07/06 23:13

    תמשיך לטמון את הראש בקיר ותתעורר עוד כמה שנים עם נשק גרעיני לחיזבאלה, מספיק השתהינו שש שנים וכעת המלחמה יותר קשה, אם אתה רוצה לחסוך דם של צעירים תתחיל לחשוב לטווח רוח, ולא על השניה הזאת. שורש החטא שלך ודומך הוא בניסיון לקבל הכל כאן ועכשיו, במקום להבין שליצור דברים איתיים יש להסתכל לטווח רחוק.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    נוותר. השתכנעתי. יש לך מקום בניו יורק?

    טוב אז, 29/07/06 22:34

    וכמו שאמרו כולם. אין לך פתרון. כמה לא מקרי...

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    רק להורים שילדיהם משרתים בצבא יש זכות לדבר.

    אילנה, 29/07/06 22:26

    אתה כדאי שתמלא פיך במים

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    אבל אתה לא מציע אלטרנטיבה !!!

    יוסי, 29/07/06 22:15

    ורק אומר ש''צריך להפסיק''.
    נו, את המנטרה הזאת מישהו חייב להפסיק. אני מוקף אנשים שאומרים את זה ואני מתפוצץ (ולא מטיל): אז מה אתם מציעים כתגובה??
    האם באמת נראה לכם שהפסקת לחימה תלויה רק בנו?
    נו באמת, גפן, דווקא אתה, שלחמת בגולני?

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    דמוקרטיה נוסח השמאל: אם אין להם רוב בארץ הם מזמינים אותו מחו''ל (ל''ת)

    ישראלי 1, 29/07/06 21:18

    הגב לתגובה זו

    • לא נמאס לך?

      יעל, 30/07/06 02:06

      אתה בקטע של ''לרדת'' על אנשים אחרים? לא נשבר לך כבר מזה? אולי תגיב בצורה בוגרת וחכמה? אני מאמינה שאתה מסוגל ....תחשוב, אנחנו צריכים לדון על דברים , גם אם כל אחד חושב אחרת ולא לא לא לא לרדת אחד על השני. ככה אתה יוצר בדיוק את החולשה שנסראללה הזה רצה- מריבה בינינו!!!!!!והם חזקים בביחד שלהם המנטלי. אז חאלס, דבר אחי ואל תזלזל!!!!! לך תפגין אבל אל תזלזל!!!!

      הגב לתגובה זו

      • יעל מחיפה - הואילי נא לקרוא את תגובה 31 (ל''ת)

        ועורי נא משנתך, 30/07/06 03:06

        הגב לתגובה זו

  • 24.

    ישראל חזקה כי היא יכולה להכיל דיון כזה

    תודה יונתן, 29/07/06 20:33

    זו המשמעות של דמוקרטיה, והבעיה היא שרוב המגיבים לא מבינים את זה. הם היו מתים שנהיה כמו איראן או החיזבאללה. בלי בלמים, בלי חופש דיבור.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    די להתייפיפות!!!

    אזרח מודאג, 29/07/06 20:24

    אם נסתבך בבוץ של לבנון, זה יהיה בראש וראשונה משום שלא השתמשנו מספיק בחיל האוויר ולא ניהלנו נכון את המלחמה הזאת. זה לא בגלל עצם הפתיחה במלחמה.
    אתה סותר את עצמך-כתבת שהמלחמה מוצדקת, וכתבת שאתה מתנגד לה, בעת ובעונה אחת.
    לא ברור לי מה האלטרנטיבה שאתה מציע? חילופי שבויים? שחררנו כ''כ הרבה אסירים תמורת טננבוים, והתוצאות ידועות לכולנו. עם מי נדבר בדיוק? עם נסראללה? עם ממשלת לבנון, שלא רוצה ו/או לא יכולה לעשות כלום? ומה עם הקטיושות? נמשיך לספוג אותם?נראה מה אתה היית עושה אם היית חי בשגרה של אזעקות!
    זה שהקטיושות נמשכות, אין פרושו של דבר, שהמבצע אינו הכרחי, אין זבנג וגמרנו ואין מלחמה שלא נהרגים בה חיילים. חבל רק שהתקשורת לא מבינה את זה.
    השמאל צודק רק בדבר אחד: את ההתנחלויות המבודדות יש לפנות. אבל ללא קשר לכך, אני סבור שמול טרור אין מקום להבלגה. כולנו ראינו מה קרה בתקופת ברק, כאשר נהגנו באיפוק, וחטפנו יריקות בפרצוף בתמורה. ואם פעולה צבאית לא עוזרת, זה משום שהיא נקודתית, או שדרוש עוד זמן, עד שהמבצע ייתן את פירותיו.
    וינסטון צ'רצ'יל נהג לאמר, שכל הבוחר בחרפה על פני מלחמה, יקבל בסוף את שניהם.
    טבעו של האדם, הוא להתפקח רק כאשר החרב צמוד לצוואר. זה מה שקרה לאמריקאים אחרי ה-11 בספטמבר. אם נחכה עד שהשמאל הקיצוני יתפקח מהאשליות שלו, לא נגיע רחוק.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    אבל יונתן, מה הפתרון החלופי??

    שרון, 29/07/06 20:10

    קל להטיף נגד מלחמה. הלא אין אדם שפוי בדעתו שיתמוך במלחמה, בהרג ובחורבן. אבל מה לעזאזל אנחנו אמורים לעשות במצב שנוצר? מה האלטרנטיבה?? אם אתה מתנגד להתנהלות מסוימת, אתה צריך לתת אופציה חליפית יעילה. אחרת זו סתם ברברת פילוסופית - שהיא יפה, נכונה ואנושית בבסיסה, אבל החיים והמציאות, כידוע, קצת יותר מורכבים..

    הגב לתגובה זו

    • כדברי המשורר, יש דרך שונה שצריך לבחור בה-והיא תעשה את כל השוני.....

      במקום יונתן גפן, 29/07/06 22:45

      ''היה חכם, לא צודק''-מהוראות הבטיחות בדרכים....

      אין כל צל של ספק שהתקיפה החיזבלאית מעבר לגבול הבינלאומי שהוכר על ידי האו''ם הייתה התגרות לא מוצדקת לחלוטין-השאלה היא אם אופי המלחמה שישראל מנהלת בלבנון היא חכמה-מהסיבה שאי אפשר לגרש מליון וחצי שיעים לתוניס (ועוד מליון סונים תומכים), כמו שעשינו לאש''ף במלחמת לבנון הראשונה (שהייתה מלחמה לא צודקת-אך בת השגת מטרותיה המצומצמות, ונכשלה והכשילה אותנו בגלל שרון הבונפרטיסטי

      אני מקווה שברור לך שהדיוטי לכבוש מחדש את דרום לבנון כדי להכות והרחיק את החיזבאללה(40-80-120? ק''מ)-ולוא רק כי נשאר שם ככובשים שנואים עוד 40 שנה (חגיגות שנת המאה למדינה ב''מעלה חירם''???)

      צריך היה להכות בחיזבאללה בדרום-אך לא בכלל לבנון, עם מאות האזרחים ההרוגים-בנוסף לאנשי חיזבאללה- (לי כואב על כל הרוג ופצוע שלנו-גם ללבנונים כואב על שלהם).

      הדרך האיסטרטגית הנכונה היא ניתוק סוריה מאירן ובידוד החיזבאללה, על ידי הצגת הגזר הגדול לסוריה בדמות השקעה מערבית נדיבה בכלכלתם וחזרה למשא ומתן רציני להסכם אתם בנקודה בה הופסק על ידי ברק ואסד (וכן-הנפת השוט המאיים של מלחמה ממערב עם ישראל ומזרח עם צבא ארהב).

      את המלחמה היה צריך להפסיק (חד צדדית!!! ולהטיל על ארהב ואירופה והליגה הערבית לפתור מדינית) אחרי 3-4 ימים, כשהעולם והלבנונים היו המומים מעוצמת תגובתנו-ועיקר הביקורת הזועמת, גם בעולם הערבי, היתה נגד ההרפתקנות החיזבלאית. כיום אנחנו נמצאים בסיבוב השלישי או הרביעי של האיגרוף, כשברור שהחיזבאללה לא קיבלה נוק אאוט אלא החזירה מכות כואבות. ישראל תנצח בנקודות ואולי תפיל את החיזבאללה לקרשים, אך החיזבאללה הפאנאטית המוכית לא תניף דגל לבן. לעומת זאת החיזבאללה לא תוכל לעשות הרבה כשסוריה תנתק את צינור ההספקה אליהם. חבל שביצירת שלושה רבעי מליון פליטים וזריעת הרס בלבנון, ישראל הקימה נגדה מליוני שונאים חדשים-וחיזקה את תאוות השינאה והנקם בעשרות מליוני שונאים קיימים.

      הגב לתגובה זו

      • אחריות

        יצחק, 30/07/06 00:29

        רציתי רק להזכיר לכותב התגובה הקודמת ששנאו אותנו עוד לפני כן -זה א -וב-דווקא כגלל שזו מלחמה ממש לא צריך לעניין אותנו אם ישנאו או לא -צריך לנצח כי אין ברירה שניה .הגיגים על שנאה -כן או לא מתאימים לצורת חיים רציפה -לאורך טווח זמן -אז מספיק כבר לפחד שישנאו אותנו!! שישנאו ויפחדו -כי א י ן ברירה אחרת

        הגב לתגובה זו

        • ידידי מבאר טוביה: צריך לנווט משבר-ומלחמה-לתוצאה טובה ולא למצב רע...

          שוב במקום יונתן, 30/07/06 02:33

          הסיבה עיקרית שהחיזבאללה כל כך חזקה נעוצה בכיבוש דרום לבנון (או חלקו) כ20 שנה על ידי ישראל (להזכירך, המפלגה השיעית החזקה והמובילה עם כניסת ישראל הייתה אמל בראשות נביל ברי).

          כעת הפעולות הישראלית בכל רחבי לבנון פועלים כבומרנג נגדנו-אלו פשוט פעולות מטופשות.
          -דעת הקהל בעולם(אפילו בארהב האוהדת) מבקרת זאת
          -הביקורת של החיזבאללה בארצות ערב התחלפה בביקורת זועמת על ישראל (ותדמית הגיבורים לחיזבאללה)
          -הגדלת בעשרות מאוכלוסית לבנון את השונאים אותו

          ומה השגנו מזה? לא ברור, בודאי שלא הושג כלום ברוב חלקי לבנון, ואפילו בדרום לבנון ובגבול ישראל אני לא בטוח בכלל שהנסת חלק מהאוכלוסיה עזרה למאמץ המלחמתי שלנו ולהקטנת כמות הנפגעים מכוחותינו

          הגב לתגובה זו

      • תגיד לי אתה באמת מאמין ?....

        מלאכית, 30/07/06 05:01

        שארצות הברית ביחד עם הליגה הערבית יפתרו מדינית את בעיותנו הביטחוניות????
        איפה אתה חי ? איפה הם היו כאשר מחבלים התאבדו בתוך אוטובוסים הומי אדם ובמרכזי הערים בארצנו ??? מה הם עשו ??? אמרו לנו תבליגו - ואנחנו כמו סתומים הבלגנו - לכן נסראללה חשב שגם הפעם אנחנו נגרד בפדחת ולא נעשה כלום.

        נכנסנו ללבנון - לא כדי לכבוש אותה מחדש אלא כדי לאלץ אותם להשליט שם סדר חדש.

        אולי אנחנו לא יכולים לגרש את כל הסונים והשיעים משם אבל לגרום להם לחשוב פעמיים לפני שהם יורים לעברנו קטיושות את זה אנחנו כן יכולים לעשות.

        מה לעשות שהחיזבאללה מתחבא כמו שפן מושתן מאחורי אזרחי לבנון ?

        מה לעשות שבתים של אזרחים שימשו את החיזבאללה כמחסני נשק ?

        גם להם יש מה להפסיד - הרסנו להם את ענף התיירות והחזרנו אותם 20 שנה אחורה - יקח להם זמן לבנות מחדש את כל מה שהרסנו - אולי אם הם לא מבינים דרך הראש הם יבינו דרך הרגלים.

        הגב לתגובה זו

  • 21.

    בעקרון ובגדול - מלחמה היא דבר רע...

    מלאכית, 29/07/06 19:58

    אבל מה לעשות כשרק יחידי מעט יודעים זאת - בבעוד שרוב תושבי העולם היה רוצה למחוק אותנו ???

    הבא להורגך - האם תשב רגל על רגל ותחנוק אותו מאהבה ?

    נו באמת - אנחנו חיים במציאות בלתי אפשרית - מוקפים במדינות ערביות שיורים עלינו קטיושות , מפגעים בנו בתוך ערינו , חוטפים את חיילנו - 6 שנים שתקנו ולא עשינו דבר- מה זאת אומרת מלחמה שאינה רלוונטית ואינה מוסרית? ??
    עד מתי נשתוק ??? עד מתי נבליג? עד מתי לא נהיה בטוחים בתוך ארצנו ???

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    אוהב את יהונתן אבל....

    יוני, 29/07/06 19:55

    במשך שנים כשהימין הישראלי סרב להכיר בעובדה שצריך ללכת לכיוון של פתרון ולוותר על שטחים תמורת שלום והשמאל טען שאין פתרון אחר ואם הימין מתנגד אז קדימה - בואו נשמע מהו הפתרון הימני....
    היום אני שואל אותך יהונתן - יש לנו איזושהיא אלטרנטיבה?
    הלוואי ולא היו צריכים להיהרג ילדים בני 19 ו -21 - אני חושב שאחרי אינתיפדת אוקטובר השמאל היה צריך לפקוח עינים ולהבין שחלומות
    (על מזרח תיכון חדש למשל)
    לפעמים מתגשמים אבל בדרך כלל זה לא קורה.
    על טקטיקות של המלחמה הזו אפשר להתווכח אבל על פתרון אלטרנטיבי לא קראתי בטור, הלוואי שזה יגמר בקרוב....

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    הוא לא מסתכן

    יותם, 29/07/06 19:55

    כי הוא לא פופולרי

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    אל תדאג,תמיד תהיה פופולרי

    עודד ב, 29/07/06 19:53

    אתה תמיד תהיה פופולרי בעיני אותו קומץ הזוי שחי את משאלות ליבו ולא את המציאות, כי הרי, להוציא חלק לא גדול בישראל החיי בצד השני של המטבע וחולם על ארץ ישראל השלמה מהפרט ועד החידקל, כמעט כולם רוצים שלום. אלא מה,שלום ניתן להעשות עם פרטנר שמוכן לשלום,ואם נראה את התנהגותו של העולם המוסלמי בכלל והערבים שמסביבנו בפרט ,התהלוכות, שריפת הדגלים ההתלהמות והשינאה הפנאטית שנשקפת מעיניהם,אז כל אדם שעיניו אינן עצומות לרווחה כמו השמאל משכיל להבין ,שאם כאלה אין ולא יגיע השלום

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    סוף סוף מאמר לעניין, כן ירבו (ל''ת)

    גיא הירשפלד, 29/07/06 19:43

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אוהב אותך יהונתן אבל הפעם צריך כסח של 100%

    שמאלן תמיד, 29/07/06 19:36

    זאת לא כנופית רחוב זה ארצות שלימות עם אלפי רחוהות שהפכו לכנופיות פנאטיות דתיות מצוידות בנשק מתוחכם (הנקודות הלבנות זה רצח(!) המוני ישראלים- יהונתן) שמיצוי החיים שלהם זאת אלימות לשם אלימות למיצוי האלימות לשמה. קינאה ושינאה בעיקבותיה לעולם המערבי שיורק וצוחק על מראם וטיפשותם והיותם מפגרים שלא ראויים לחברת בני האדם היפים יותר עולם שלא רוצה אותם בחברתו.
    צריך לקסח להם את הצורה להם ולשולחיהם-סוריה ואירן. שיתאיידו!

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    וזה גם בסדר גמור שיהיו כאלה שלא יסכימו עם יונתן

    שבי, 29/07/06 19:35

    לא כל מה שיוצא מהמקלדת של יונתן קדוש גם אם הוא עטוף בתיאורים שנראים הגיוניים במסגרת המאמר.
    יושב כאן אדם על הגדר ואומר שצריך להיות צד שני, אז הנה יש צד שני מה הלאה ? האם לצעוק לא למלחמה ולא להרוגים באמת יעצור מלחמות עתידיות ויביא לפתרון המיוחל במזרח התיכון ? או שזאת אולי תגובת הטריגר האוטומטית של כל מי שרואה הרג מחלמתי ומשתייך לקיצוניות שמאלנית.
    בחייו של אדם מתנהלות אין ספור מלחמות, כל החלטה שאומרת עמידה על עקרונותיי גם במחיר פגיעתו של אחר היא מלחמה, לאדם יש את הזכות ללחום את המלחמות שלו (במסגרת החוק), בדיוק כמו שיונתן נלחם את המלחמה שלו במאמר הזה.
    לגיטימי לחלוטין.
    תגובה לא פרופורציונלית ? פגיעה באזרחים חפים מפשע ? אני משתדל להשים את מבטחי בצבא כרגע.
    השאלות שצריכות להישאל בתקופות כאלו הן לא הומניות, הצד השני הוא בטח ובטח לא הומני, ושולחן הדיונים בשבילו הוא לא יותר מפסק זמן עד לפעם הבאה, ככה זה כשאתה ארגון שחרט על דיגלו לשחרר את פלסטין מהכובש הציוני (ולא הכוונה פה היא לא לשטחים הכבושים).
    יש כאן התקפה ואיום שיש צורך להסירם מיידית ולאלתר, השאלות שצריכות להישאל הן האם באמת אנחנו פועלים בצורה שתסיר את האיום הזה, ותכוון למצב נורמטיבי באיזור.
    את ההומניות וחופש הביטוי תשאיר כרגע לקרקטוריסטים הדנים.

    הגב לתגובה זו

    • כול הכבוד- אמירה לעניין (ל''ת)

      שמאלנית, 29/07/06 22:39

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    בקשר ל''אלגזירה''

    אברהים, 29/07/06 19:21

    אני לא סבור שתחנת ''אלגזירה'' , הינה תחנת אויב. לראיה, אותה תחנה מראיינת מדי יום הרבה ישראלים נחשבים השולטים בשפה הערבית דוגמת גדעון עזרא, אבי דיכטר , דובר צה''ל , דובר משרד החוץ ועוד ועוד....

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    בוא תגור בנהריה

    kag, 29/07/06 19:10

    תעבור לנהריה, גם זה מהלך לא ממש פופוליסטי, יותר מכך אתה מוזמן לרכוש בית קייט באביבים ולהוכיח לכל מתנגדייך כי יושבי דרום לבנון הם עם שוחר שלום שכל רצונו הוא לעבד את אדמתו, כי כמו שזה נראה כרגע, כשתמונתו של רב המרצחים והארכי חוטף תלויה בכל בית שם, המלחמה הזו הינה סופר מוצדקת, גם במחיר מאות הרוגים, שיחסכו לכולנו את מליוני ההרוגים שיהיו כשחורבנה של המדינה יגיע אם נסראללה יקבל לידיו פצצה ''מלוכלכת'' אותה ירה ללא היסוס גם מעבר למעבר לחיפה...
    סבורני כי חיים פה ימחשיו לך מציאות עגומה אותה הינך מעדיך לשכוח בעודך מתענג על כוס אספרסו למול המחשב בנינוחות הרגועה של מי שאינו ממש חי את חיי העם בו הוא דר.
    פעם הית צנחן היום אתה סתם נרגן...

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    את הטור התבוסתני והצפוי מראש לא סיננו, תגובות עליו - כן. (ל''ת)

    קובי, 29/07/06 18:33

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    אני אוהב את יהונתן גפן,

    שמאלני, 29/07/06 18:17

    והטור שלו בד''כ נפלא, וגם הפעם הוא טוב ומעלה נק' חשובות... אבל אני עדיין בעד המלחמה. אנחנו לא יכולים לשבת בשקט כשתוקפים אותנו. למעשה, היינו צריכים להחריב את כל לבנון ברגע שהקטיושה הראשונה מאז הנסיגה שלנו נחתה על שטחינו.

    רודף שלום אמיתי יודע שהוא חייב להיות מפחיד כדי לייצר שלום. הוא חייב לגרום לאויב שלו לדעת שכל פעולה קטנה, אפילו בלי נפגעים, תגרור השמדה טוטאלית שלו. רק כשמאזן האימה הוא כזה, האויב יבין שהוא חייב לעשות שלום (בדיוק כמו שאנחנו הבנו שאנחנו צריכים לעשות ויתורים מול הפלסטינאים רק כשהם התחילו לעשות פיגועים נגדינו).

    שמאלני אין משמעו נכנע ונרפס כדגם ביילין (ואני, אפילו כמצביע מר''צ, מתחלחל מגישתו), אלא אדם חזק שיודע להלחם על שלו, בו בזמן שהוא מושיט זרועו לשלום אמת.

    הגב לתגובה זו

    • שמאלני יקר - הפעם אני איתך (ל''ת)

      שמאלנית, 29/07/06 22:35

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    יונתן אני מה זה מאוכזבת ממך !המציאות מורכבת מסובכת ומסריחה

    וכל הפתרונות, 29/07/06 17:51

    ממוש יש אנשים שצריכים למצוא את הרע במיעוטו . המצב היה דפוק ויהיה דפוק בכל מקרה . היתה שנה וחצי האחרונה של רבין שהיה שלום הרהיטים בבדייה , וזהו . זה כל האושר שמותר לנו במאה שנים .
    אולי הנכדים של נאטשה והחברים שלה , שיבואו לכאן עם ''תגלית'' יפלו על עוד שנה של שקט ופריחה במדינה הזו .

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    תודה על הקול השפוי! (ל''ת)

    ישראלי, 29/07/06 17:31

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    שלום עכשיו.מלחמה אחר כך.

    מני, 29/07/06 17:06

    אחר כך בסוף מגיע.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    תגובה

    Dr., 29/07/06 14:16

    מצטער, למרות נסיונך להשמע רגוע ושקול לא שכנעת. מה אתה מציע מלבד תבוסתנות? משא ומתן על מה?
    יש לך בעיה עם זה שאתה מסרב להבין שמערכת המושגים של האויב שונה לגמרי מזאת שלך (תופעה שלרוב נובעת מחוסר סובלנות לשונה ממך- ע''ע גזענות). שם אין ערך לחיים ולשאר ההפלצות ההומנו-מודרניות שאנו דוגלים בהן. אתה, בעצם, הבטן הרכה שהאיסלם מנצל.
    לפעמים צריך לנשוך שפתיים ולקבל גם הרוגים ואפילו אזרחים הרוגים מהצד השני. אין ברירה, צריך להמשיך על מנת שהבעיה לא תגדל ואז נמצא את עצמנו, לא רק עם יותר הרוגים ופצועים, אלא גם עם מצב שלא נוכל לשלוט בו. להיות הומני בהווה זה יפה, להיות הומני בעתיד זה גם יותר חכם וגם יותר נכון.
    הערה: הציטוט של בוש לגבי ה''חרא'' לא רק שאינו מדויק, הוא גם שגוי מבחינת התוכן. טעות תמימה?
    ולסיום- עם כל חוסר הפופולריות של בוש בחוגים האינטלקטואלים בארה''ב, עומד בפנינו אדם שעשה את מה שלפני 10-15 שנים נשמע כמדע בדיוני- רפורמה במזה''ת!
    סדאם עומד למשפט, הטליבאן מתקפל, קדאפי מתחנף, מוברק-עבדאללה-ועבדוללה מגנים פעילות אנטי-ציונית, נשיא סוריה הוא השליט הערבי החלש ביותר, ולסיום איראן משמיעה איומים אחרונים תוך כדי גסיסה. לסיכום, מר גפן, אתה ושאר הלועגים, צוחקים על אדם שבראי ההיסטוריה יזכר כאדם ששינה את העולם, וכל זאת בעת שהוא משכנע את כולם שהוא אידיוט. אז מי האידיוט באמת?

    הגב לתגובה זו

    • מגיב 7 צודק לגמרי! (ל''ת)

      יעל, 29/07/06 23:44

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    כל מי שמגיב בביטול על הטור צריך פשוט לקרוא אותו שוב

    שי, 29/07/06 12:23

    אסור לאבד את השפיות אסור לאבד את ההיגיון אסור להפסיק לחלום אסור להמשיך לקבור

    אסור למות בעד שום דבר

    יהונתן תודה

    שבת שלום

    הגב לתגובה זו

    • שים לב!

      אסף, 29/07/06 23:50

      אם לא שווה למות בעד שום דבר זו האידיאולוגיה שלך ואני מבין אותה כי הייתי פעם כך -אין לך זכות מוסרית לחיות בישראל-תנסה במקום אחר - קל לדבר -קשה לעשות.

      הגב לתגובה זו

    • אז זהו שלא

      נועם, 30/07/06 00:13

      ואתם תמשיכו להיות שם רחוק, ותואילו בטובכם להיטמע שם ולהעלם לנו מהעיניים.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    מלחמה לא מביאה פתרונות והרוגים בוודאי שלא

    שלומית, 29/07/06 12:17

    ועדיף להיות לא פופולרי מאשר לצדד במלחמה.
    פעם איש שלום - תמיד איש שלום. גם, כשאנו ''צודקים'' - עדיף להיות חכם מאשר צודק. ומלחמה אינה חוכמה, כי אם היכולת לפתור בדרכים אחרות, דיפלומטיות למשל ולחצים בינ''ל.
    בעיני דעותיך שפויות. יישר כוח.

    הגב לתגובה זו

    • מי קבע שאתם מייצגים את השלום?

      אסף, 29/07/06 23:47

      שלום שלומית
      בשם מה את קוראת לעצמך ממחנה השלום? כי את רוצה לדבר במקום להילחם ? מי אמר שזה באמת מייצג את השלום?מי אמר שזה טוב שכשיורים עליך אז תלך לדבר? ועם מי? עם ארגון שמטרתו לחסל את ישראל וממומן ע''י מדינות כאלה?
      אתם פשוט פוחדים להסתכל למציאות בעיניים או בגלל שנוח לכם או שאתם חושבים שאתם בשוויץ .אבל הבסיס להכל -הוא הפחד שלכם..

      הגב לתגובה זו

      • שסת שלום אסף

        שלומית, 05/08/06 12:49

        ה''אנו'' כוון לעם ישראל, למדינת ישראל ולא למחנה זה או אחר. אני לא מחפשת את הפלגנות, כי אם את האחדות.
        אני פשוט לא מאמינה במלחמה. אני אולי נאיבית, ואול טועה (כי אין לי מונופול על האמת או על החכמה) רק מביעה את רחשי ליבי ואת אמונתי כי ישנן דרכים טובות יותר מלוחמה להגיע להסדרים. וההיסטוריה מוכיחה זאת לאנושות פעם אחר פעם... ראה מקרה צפון אירנלנד ומקרים רבים אחרים.
        היה שלום

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    ומה אתה מציע?

    הקוסם, 29/07/06 12:00

    שלנצח נהיה בני חסות של המוסלמים? שתמיד יהרגו בנו ויחטפו לנו ויכו אותנו ויתעללו בנו? שחצי מדינה תחיה בפחד? אולי שנצבע את עצמנו בכחול ונתחיל לשחות לכיוון קפריסין? כי זה הדבר היחידי שהם רוצים מאיתנו, חוץ מזה נתנו להם --הכל--.

    חשבת לך, כשראית את התמונות של הלבנונים מחלקים סוכריות ורוקדים ברחובות, למה לעזאזל הם שונאים אותנו כל כך? הרי עזבנו אותם לנפשם כבר 6 שנים, תמיד נהגנו באיפוק והתכופפנו עוד על כל מכה שהנחיתו עלינו, אז למה הם עדיין שמחים כל כך כשאנחנו נרצחים?

    אולי עוד לא עלית על זה, אבל יש שם אנשים עם סדר ערכים אחר לגמרי, אנשים שבשבילם ערך החיים הוא כערך קליפת השום, אנשים שכל חייהם רודפים אחר המלחמה, הדם וההרס, ראית את חדשות ערוץ 2? סלימאן א-שאפי ריאיין שם לבנוני אחד, ושאל אותו למה הם תומכים בנסראללה, הרי הוא מביא על המדינה שלהם אסון.

    ומה הוא ענה לו? אין דבר אין דבר, כלום לא חשוב מלבד הכבוד.

    אתה הבנת את זה ברוך?

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    כרגיל יונתן צודק

    אזרח מפוכח, 29/07/06 11:18

    ועצוב.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    כמה שאתה צודק

    איש שום מקום, 29/07/06 10:41

    צריך להקריא את הטור הזה בישיבת הקבינט הבאה. צריך להקריא אותו בכל הערוצים במשך כל היום.
    למה לא כולם חושבים כך. זה רק עושה יותר עצוב... המיעוט צודק וחבל שהוא במיעוט....

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    זה גם לא הילדים שלך!

    אלי, 29/07/06 10:22

    עד כמה שאני זוכר הבן שלך לא שרת בצבא, הוא משתמט. לא מטעמי בריאות, מטעמי מצפון, המצפון שלו אומר שעדיף לשיר מאשר לשרת בצבא.
    משהו לא עובד אצלכם בשמאל הקיצוני, ברור שהשמאל השפוי תומך במלחמה.
    הרי המצב הזה נכפה עלינו, מזמן הוברר שהאיסלם הפונדמנטליסטי יצא למלחמה נגד המערב וישראל. מהר מאד התברר שההתכנסות היתה טעות, והקסאמים הרי עפים כל יום. עילה למלחמה היתה כבר מזמן, הנסיגה והתגובה האנמית על הקסאמים רק חיזקו את האויב. אלפי רקטות קטיושות ושאר הטילים ששוגרו, מאגרי הטילים והרקטות והקרבנות שכבר ספגנו רק מוכיחים את גודל הסכנה.
    לפי הטור שלך סתם יצאנו למלחמה, כדי לנסות כלים, להרוג ולהשמיד. אפשר לקרוא לזה נאיביות, ספין או דיסאינפורמציה.

    הגב לתגובה זו

    • אוי כמה שאתה טיפש

      אבי סער, 29/07/06 19:37

      אביב גפן לא גויס עקב סקוליוזיס
      שזה עקמת
      אז תפסיק לבלוע את כל החרא שהתקשורת והחברה מוכרים לך כי הבת של יונתן התגייסה והייתה כמו כל חיילת בצהל
      והבן ה''משתמט '' שלו עשה הופעה ענקית לתושבי הצפון ב26.7 ב-ה-ת-נ-ד-ב-ו-ת
      אז מספיק עם העליהום על אביב גפן בגלל שהוא לא עשה צבא יש מאות מפורסמים שלא עשו צבא אז מה ?
      מישהו אומר להם משהו ? למישהו איכפת בכלל ? מספיק כבר !!!! 15 שנה חורשים על זה נמאס !!!!!!!!!!!
      יונתן אתה גאון ! וגם הבן שלך ! עוד יותר גאון !

      הגב לתגובה זו

      • עקמת שמקמת.

        אוהד, 29/07/06 20:22

        זה לא חרא שהתקשורת והחברה מוכרים לי אלא דעתי. ואם זה כל מה שהיה לך לומר למגיב מעליך, אולי עדיף היה לך שלא לומר דבר.

        אותי לא גייסו בתחילה עקב בעיות פרופיל ובחרתי להתנדב (ובסוף גוייסתי כרגיל). ואני ממש לא היחיד.
        גם בנקודה זו אני לא שופט את אביב גפן. אלא שאביב גפן מילא את התקשורת בהצהרות די בוטות.

        הגב לתגובה זו

        • אביב גפן ממש לא מעניין בטח ובטח שלא עכשיו (ל''ת)

          איילת, 29/07/06 22:40

          הגב לתגובה זו

          • מה הקשר ''לא מעניין בטח ובטח שלא עכשיו''?

            איזו תגובה, 30/07/06 01:01

            תגובה המעידה על וולגריות פשיסטית מהסוג הנמוך ביותר

            הגב לתגובה זו

            • הוא פשוט לא מעניין - מה וולגרי בזה ? (ל''ת)

              היגיון, 01/08/06 09:53

              הגב לתגובה זו

      • לאביב יש כאב גב?

        אביו גפן?, 30/07/06 03:23

        אם כל אחד שיש לו כאב גב לא היה משרת, לא היה לנו צבא. לאביב יש עקמת? לא נראה לי שהוא גיבן, לא נראה שיש לו גב עקום, ולא נראה שהוא סובל ממשהו. לפחות היה יכול לתת שירות לאומי במקום סתם להשתמט.
        מכל מקום, לא זה הנושא, הגיעו מים עד נפש ואנחנו נגיב עד הסוף, למרות הפציפיסטים.

        הגב לתגובה זו