• 34.

    אהבתי את הרש''י בסוף... (ל''ת)

    יפה!, 06/08/06 00:53

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    ארה''ב לא מנפקת שכל...

    AVIVA, 31/07/06 16:36

    איפא שרון מחציית התעלה ואום כתף?,איפא אשכול שגמגם וניצח?,איפא בן גוריון שנתן הוראה לגרש אוכלוסיה עויינת?
    אם אולמרט היה מעיז לחשוב במקוריות- היתה כנופית השמאלנים בראשות גלאון הופכת אותו לריבת אתרוגים...
    במצב שנוצרהיום במדינה אין מנהיגות עם מחשבה מקורית והצבא פרוטקציוניסטי,זולל תקציבים ,נטול הגיון בריא,ומשתמש יותר מדי בכוח ופחות מדי במוח...

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    צודק. פעולותינו שקופות ברורות ולא מפתיעות ומאוד שבלוניות=חולשה.

    בתחבולות תעשה.., 30/07/06 11:26

    ''בתחבולות תעשה לך מלחמה''

    יצירתיות גוטה יצירתיות.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    לצערי נסראללה העמיד אותנו במקומנו האמיתי

    רותם, 29/07/06 21:59

    שהוא מדינה קטנה וחזקה אך פגיעה שאינה יכולה להתקיים ללא דיאלוג והסכמים עם שכנותיה. מדינה שכוחה הצבאי כשלעצמו לא יכול להוות ערובה מוחלטת לקיומה.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    התסריט האולטימטיבי

    משרד הבטחון, 29/07/06 20:32

    רמטכ''ל-העל והשר לעניני בטחון עולמי, סופר-אדמירל אראל סג''ל פורש מתפקידיו הבטחוניים עתירי המעשה וחוזר לעסקי האופנה. הפגנה של 400,000 איש בכיכר רבין בסיסמה ''יוחזר אראל סג''ל לבטחון'' מסתיימת במפח נפש שעה שפילדמרשל-על אראל סג''ל עולה על הבמה ומודה בדמעות לצ'יר לידרס שלו. הוא מסביר לקהל שכעת יש לחזק את הכלכלה הישראלית ועליו לפתח את עסקי היבוא-יצוא של קונצרן האופנה שבשליטתו ברח' העליה בת''א. שתי נערות בקהל חותכות את הוורידים.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    בינתיים האקדח שהופיע

    אקדוחן, 29/07/06 17:28

    במערכה הראשונה בתור התבטאויות לחיסול רוה''מ והשיטה הדמוקרטית, קריאות לחיסול ''בוגדים'' וכו ירה בכיכר מלכי ישראל במטרה להחליף את השלטון ולהציב כאן מדינת הלכה...
    נועם חומסקי וחבורת הקיצוניים שעימו אינם מסכנים אותנו במאומה לעומת הצבועים והמנוולים שבקרב מרעיך.

    הגב לתגובה זו

    • מה ????????? (ל''ת)

      tr, 29/07/06 19:40

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    טוב, אז בעצם מה רצית להגיד? (ל''ת)

    יוסף ווינטראוב, 29/07/06 15:10

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    רואים שלמדת על עכבישים. חובב זואולוגיה הא?

    הרצל, 29/07/06 14:54

    ואני למדתי בחודשים האחרונים את הדברים הבאים:
    1. אילו היו מוחזקים בלבנון ישראלים על רקע הסכסוך שיש לנו עם הערבים ישראל הייתה מנסה לחלץ אותם.
    2. אילו היו כ- 10,000 פלשתינים מוחזקים בבתי הכלא שלנו הפלשתינים היו מנסים לשחרר את אחיהם ולא מניחים להם לגורלם.
    3. אסור לערבים מה שמותר לישראל, ובעיקר אסור להם להצליח בנסיונם לחלץ את אחיהם כי זה מעליב, מקומם ומביא למלחמה מוצדקת, מלחמת קיום.
    4. גנרלים ופוליטיקאים קטנים מעדיפים לשחרר את חיילנו ע''י שפיכות דמים ולא ע''י מו''מ.
    5. בזמן מלחמה צריך לנצור את חופש המחשבה ולהביע רק דיעה אחת. כמו שעושים האמריקאים בכל שנות המלחמה שלהם בעיראק.
    6. יהודים שלא חושבים כמו הכותב הגאון הם מנוולים ומתועבים.

    הגב לתגובה זו

    • קשקוש

      אביחי, 29/07/06 21:15

      ההבדל בין אותם חיילים ללבנונים שבידנו הוא שהחיילים נחטפו משטח ישראל ולא בזמן לחימה.
      סמיר קונטר נעצר לאחר שרצח משפחה בישראל. הוא לא ממש עציר מצפון.על כן, הניסיון שלך לעשות סימטריה בין השניים הוא נבזי ושקרי. פרט לכך, אין קשר בין לבנון לפלסטינים וכל ניסיון לקשר בינהם מגוחך, אפילו נסראללה כבר ויתר על שחרור פלסטינים.
      גנרלים מעדיפים לשחרר ע''י שפיכות דמים? תגיד אתה חי כאן בכלל?
      את עסקת ג'בריל אתה זוכר?
      איזה מבצע נעשה כדי לשחרר את שלשת החטופים, את רון ארד?
      בקשר ללנצור את חופש המחשבה:
      אף אחד בארהב לא מונע ממך לחשוב או לדבר, גם אף אחד כאן בארץ לא מונע זאת, עובדה, באתר הזה מפורסמים יום יום דבריהם של מתנגדי המלחמה.

      דבר אחד רשמת נכון, אתה מנוול.
      מדוע?
      כי אתה לא מעוניין בטובתה של מדינת ישראל. אתה מעוניין בהכחדתה.

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    אתה מבוזבז בעיתונות! צעד לכיוון

    דביר, 29/07/06 14:31

    השילטון!

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    זה נשמע כמו מדע בדיוני או יותר נכון, סרט מצוייר

    מוטי, 29/07/06 14:17

    איזה באסה שהחיים זה לא סרט מצוייר.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    יפה מאוד, מי שלא הבין לא יבין לעולם !!! (ל''ת)

    שרון, 29/07/06 13:33

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    סגל - עונג שבת (ל''ת)

    עופר, 29/07/06 13:19

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    הלוואי והיית מתבטא בע''פ כמו שאתה כותב

    פידבק, 29/07/06 13:18

    כתיבתך מעולה, אך יכולת ההתנסחות בע''פ היא פרחית, וחבל.
    כל כך הרבה ידע מיושם במאמר המשובח הזה.
    עונג לקרוא.
    1. התרחיש האלטרנטיבי
    2. ההסתמכות המדויקת על המיתולוגיה היווינית
    3. הקטע על המלשינים - בונ-בון.

    הלוואי ותשדרג את כישורייך המילוליים, כי אז עם ישראל הרוויח איש גדול. תיגמל מהספורט ומהחרמנויות ותהיה אלטרנטיבה לשמאלני ישראל השולטים לנו על התודעה המשודרת.
    המונדיאל האחרון עשה לך רק רע, ואני מקווה שאתה יודע זאת.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    כרגיל תענוג לקרוא את סג''ל הוא פשוט מעולה (ל''ת)

    גיא, 29/07/06 13:11

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    אהבתי את חוסר ההבנה הכללי של המחבר

    nip, 29/07/06 13:11

    הדבר היחיד ששכח אראל לציין הוא שבאופציה שהוא מציג, ישראל מאבדת את הלגיטימציה לפעול. פעולה בסגנון שאראל מציג תיתפס בעולם כאילו שאנחנו התחלנו מלחמה ולא כפעולה בסגנון ''enough is enough'' והלגיטימציה העולמית שבאה בעקבות הטענה הזאת.
    לפי אראל היינו יכולים להתחיל בפעולה גם לפני חודשיים בעקבות חטיפת החיילים ב - 2003. מובילי המדינה יודעים שארה''ב לא הייתה מפגינה תמיכה בפעולה מסוג זה.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    בכל מקרה הפסדנו את המלחמה!!

    אלטא זאכן, 29/07/06 12:51

    גם אם נהרוג 1000 חיזבלונים, 2000, 5000, חמשת אלפים, וגם את נאסראללה, הפסדנו את המלחמה, הם ימלאו ציק צאק את השורות, ימלאו ציק צאק את המלאים, יקבלו שוב אימון והדרכה וסיוע ללא הגבלה מאירן, ולכן הפסדנו את המלחמה, והסיבוב הבא יהיה הרבה יותר חמור!, הרבה יותר מסוכן ומאיים קיומית על היישות הציונית, וכל זאת מדוע ?!
    ובכן שוב ושוב לא רוצים לראות את העובדות ולהיתמודד איתן,!
    שוב ושוב מחפשים מתחת לפנס ובקרבתו, שוב ושוב מתחמקים מאימות עם האוייב הראשי עם ראש הנחש, למשל מדועו לא תוקפים בסוריה המהווה מקור וצינור להעברת אמצעי הלחימה, מקום ומיסתור למשעל,ולנסראללה, מדוע סוריה יוצאת נקיה מכל היוזמות שלה, כאשר החייזבאללה הוא רק השליח הוסוכן,
    ומה עם אירן שהיא היא המקור לכל אלו?,
    התשובות ברורורת, בירושלים יושבת ממשלה עלובה, פחדנית!, ממשלת רכיכות, ממשלה שהיא המשך טבעי לקודמותיה, שהתעלמו ממה שקורה בגבול הצפוני, עשו עצמן לא רואות , לא שמועות, לא מבינות, והתרכזו בדברים הרבה יותר '' חשובים'' כגון הכנת ההיתכנסות, ודומיה, וריצוי הדיקטאטורה שמאלנית שהיא למעשה השולטת כאן כבר עשורים, מבלי יכולת להגיע דעה כנגדם, שכן הם בכל מקום , החל מהתקשורת, וכלה בבג''צ, אין כאן הנהגה, שתוביל מבלי להביט כל שעה בסקרים\שקרים, ומי שחי בשקר סופו למות בשקר, הדברים הולכים ומסתבכים והופכים מיום ליום לא רק לסרטן ממאיר ובלתי ניתן לטיפול, אלא לקריסה בלתי הפיכה ובלתי נימנעת.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    חזק ואמץ כל המייחל לישראל

    חן, 29/07/06 12:49

    חזק ואמץ כל מילה מילת טעם

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    אהבתי את ''הדבר האחרון שהוא רואה - את המקרופון''

    טלי, 29/07/06 12:22

    סגל היה מרתק ומשעשע לקרוא את המאמר שכתבת.

    מי ייתן ויהיו עיתונאים נוספים הכותבים בחן ובמקוריות (כולל ההבאה מה''כתובים'').

    ובקשה מ NRG - אנא שימו את סגל כל יום שישי ......

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    מסכים עם 4..טור מיותר (ל''ת)

    יובל, 29/07/06 12:09

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    אראל, אני שם לב שאיפסת כוונות.

    לוק, 29/07/06 12:08

    יפה! טושה! בול פגיעה!

    מלוא הנקודות על המתולוגיה.

    מלוא הנקודות על פירוש רש''י.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    כרגיל טור מדהים

    ברק, 29/07/06 12:04

    סגל רהוט שנון ומעניין

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    אראל, כותרת הטור צריכה להיות: לבעלי 130 IQ ומעלה

    צמח, 29/07/06 12:04

    אתה גאון

    הגב לתגובה זו

    • אז לא היו לו קוראים ימנים!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      יניב, 29/07/06 13:05

      הגב לתגובה זו

    • סגל הוא אמיתי לא גאון, אמת ניכרת בפשטות.

      עופר, 29/07/06 13:18

      מה שאני אוהב אצל אראל סגל זו הפשטות. לא צריך להיות גאון כדי להבין את דבריו. האמת תמיד נאמרת בפשטות, תיחכום יתר מסווה בד''כ שקר.

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    יפה כתבת. (ל''ת)

    בני-מוס, 29/07/06 11:36

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    ענק.

    עידן, 29/07/06 11:30

    כל מילה מיותרת.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    עצוב כמה שזה נכון. (ל''ת)

    מפוכח, 29/07/06 11:08

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    גדול,תמשיכו לפרסם את הטורים שלו (ל''ת)

    א, 29/07/06 10:59

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    אראל, אני שם לב שלאחרונה איפסת כוונות.

    לוק, 29/07/06 10:58

    בול פגיעה! טושה! יפה!

    מלוא הנקודות על התאור המיתולוגי.

    מלוא הנקודות על פירוש רש''י.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    כתיבה שטחים

    יוסי, 29/07/06 10:47

    כתיבה שטחית, רדודה וללא תכלית. אראל, עדיף לך לשתוק ולא להמשיך בגיבובי שטויות.

    הגב לתגובה זו

    • לעומת הכתיבה המדהימה שלך...חחח

      סלבדור, 29/07/06 13:10

      עוד סמולני הזוי.

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    לאראל ניראה שאתה טועה

    בינימין, 29/07/06 10:42

    אני לא מיתיימר להיות גאון או אסטרטג צבאי בעל ניסיון ומתוחכם,אך אם היינו יוצאים למילחמה אחרי שכבר ניחתם הסכם מסודר לשיחרור אסירים,כל דעת הקהל העולמית הייתה נגד ישראל כבר מההתחלה והאשראי להמשך הכתישה בלבנון היה נמוך בהרבה כבר מההתחלה.
    חוץ מיזה מאיפה הביטחון שישראל הייתה מקבלת אשראי מארה''ב להתחיל במיבצע רחב היקף אחרי שכבר ניחתם הסכם.
    מה שכן,ייתכן מאד שישראל הייתה צריכה לחכות עד וועדת ה G8 וכך ליגרום שהמילחמה תתחיל אחרי לחץ חזק על איראן.
    לרוב אני מסכים עם דעותיך,אך עכשיו ניראה שהביקורת שלך קצת מופרכת ומיתבססת על דימיון עשיר מידי.

    הגב לתגובה זו

    • זו לא הנקודה

      אביחי, 29/07/06 14:10

      הנקודה היא שישראל תמיד נגררת ואף פעם לא יוזמת.
      גם במלחמה הזו אפשר לראות שכל פעולה והחלטה היא תוצאה של הגררות או כשלון.
      כך למשל לא הוגדרו יעדים ומטרות עם תחילת הלחימה והם תמיד משתנים בתאם למה שקורה בשטח.
      גיוס המילואים הוא תוצאה של הגיוס בסוריה וצרכי הלחימה בלבנון.
      מדוע לא חשבו על כך בתחילת הלחימה?
      מה שאנשים לא מבינים זה שיציאה למבצע שאמור להיות קצר עם כח אדם לא מספק גורם להסתבכותו ועלול להוביל לתוצאות שלא התכוונות עליהם כמו עימות עם סוריה או לחילופין לחץ להפסקת אשם טרם הושגו המטרות.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    במדינה דמוקרטית, רוה''מ אינו יכול להצהיר על כוונה א' וליישם כוונה ב'

    כבשה לא מסכימה, 29/07/06 10:33

    כחלק מן ההפתעה הטקטית של מלחמה באוייב (עקרון זה יפה גם לפעילות האזרחית כמובן ומי כמוך מבין זאת בהקשר האירועים של השנה האחרונה). בדמוקרטיה- הממשלה אינה משקרת לעמה (וטוב שכך). מנגד, הפתיחות המיותרת של הדרג המדיני באשר להתווית קו הפעולה, הדיונים האינסופיים לעניין גיוס המילואים וההתלבטות הבלתי הפוסקת-כן או לא פעולה קרקעית ואם כן באלו כוחות , על אלו צירים ובאלו טווחים, וודאי גם כן אינה רצויה. במשטר דמוקרטי, ההפתעות הטקטיות, לעולם תהינה נחלתו של הדרג הצבאי. העובדה שצבא חלוץ , המבולבל, הלא מוכן והלא ערוך - לא יישם אף אחד מכללי הלחימה שהנחו את צה''ל משחר הקמתו, היא, היא הסיבה לכשלון הצבאי והמורלי במלחמה זו. אם כל ביקורתי על הדרג המדיני, במשחק הזה, הצבא הוא זה שהכתיב את מהלכיה של הממשלה: בדרישותיו, בפרשנותו כמו גם בכשלונותיו.

    הגב לתגובה זו

    • הצחקת אותי עד כלות.חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

      יש מקום?חחחחחחח, 29/07/06 14:30

      תראה לי ממשלה אחת שאמרה א' ועשתה אותו.

      הגב לתגובה זו

    • הוא צודק, וגם אתה צודק

      רני, 29/07/06 16:10

      שניכם צודקים, הוא צודק בתרחיש שהעלה פה, אתה צודק שאחריותו של הצבא היא להביא את ההמלצות הכי טובות לדרג המדיני, הכישלון בכל מקרה הוא צבאי, וזה שאף אחד מהאלופים ''הירוקים'' במטכ''ל לא הניח את הדרגות שלו לאות מחאה והתפטר אומר דרשני.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    ת'אמת, טור מיותר. (ל''ת)

    חבל על הפונטים, 29/07/06 10:30

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    סג''ל גאון (ל''ת)

    גיל, 29/07/06 10:18

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    הכל מסורבל,מבולבל, לא יצירתי.

    נכון, 29/07/06 09:18

    אנחנו חיים כמו בדיקטטטורה. לא יודעים כלום . מה שמצחיק זה שאולמרט גם אומר שהעורף יקבע כמה זמן המלחמה תמשך. אתה מקווה שיש איזה קוו שמנחה ומתברר שכלום. ממש פחד.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    Too many movies

    Jehova, 29/07/06 09:16

    Mr. Segal ,
    You were watching too many movies of Chuck Noriss and James Bond . Please come from your temorary insanity back to the real world . Meanwhile don't say your stupid ideas of how to kill Nassralla.

    הגב לתגובה זו