• 44.

    נאסרךךה נמצא ודאי בסוריה (ל''ת)

    מלי, 21/07/06 02:16

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    נאסרללה נמצא במסגד מוחמד אל אמין בביירות! (ל''ת)

    ד''ר סין, 20/07/06 18:01

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    הדרך לנצח מארב של החיזבללה

    קצין בכיר, 20/07/06 17:08

    יש לבצע סריקה אינפרא אדומה של השטח לפני כניסת המגלנים
    ואז החיזבלונים מתגלים מייד.
    אני לא הייתי נכנס לשמה עם פחות מאלפים חמש מאות טנקים ו500 וולקנים ואז נראה מי יצייץ
    וגם זה אחרי הפצצת שטיח שמלוווה בהטלת פצצת דלק אויר.
    אחרי זה השטח יהיה כסיור לתיורים.

    הגב לתגובה זו

    • גאוני אבל הנה כמה בעיות...

      איתי, 20/07/06 19:44

      1. פצצת דלק אוויר שם תמחק את אביבים...

      2. הם חיים מתחת לאדמה ושום אש ''מרככת'' לא תחסל אותם. רק תשמור אותם עם הראש למטה.

      3. לחיזבאלונים במארבים יש גם שיטות. הם מכירים את האמצעים של צה''ל. עם אמצעי פשוט כמו יריעה מחומר מבודד תרמית הם יכולים לחמוק מסריקה אינפרא אדומה.

      אם בצבא לא יודעים את זה ואם אתה באמת בכיר (סלח לי שאני מטיל בכך ספק) כדאי שתעביר להם את זה.

      אני חושב שבצבא יודעים יותר טוב ממני וממך ועושים את העבודה כמו שצריך.

      השלב הקשה במלחמה הזאת עוד לפנינו, יהיו עוד קורבנות, כדאי להשלים עם זה.

      בסוף פשוט יצטרכו להיכנס לבונקרים שלהם כמו בבופור ולנקות אותם. (אני ממליץ להביא כמה להביורים מהמוזיאונים של מלחה''ע ה 2)

      הגב לתגובה זו

    • ''קצין בכיר'' נקווה שאתה כבר במי'ל...

      משחק מלחמה, 20/07/06 23:43

      ...לפי התגובה הילדותית שלך אתה נשמע יותר בן טיפש עשרה שמשחר במשחקי מחשב..

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    ל 35 - התשובה ברורה

    חיים ארד, 20/07/06 17:08

    מי שלא רוצה להלחם לא ילחם טוב. הצבא הוא ראי של החברה. אנחנו חברה מערבית שמנה ומפונקת ונהנתנית. מאז אוסלו שוטפים לנו את המוח שמלחמה זה דבר לא טוב ואסור להלחם כי זה לא מוסרי. ועוד מפמפמים לנו שאי אפשר לנצח. אז למה שיהיה למישהו בראש להלחם? תשווה בבקשה ילד חיזבאלונר או פלסטיני שמגיל אפס מחנכים אותו להלחם ולהיות שהיד, בגיל 10 נותנים לו רובה בגיל 13 רימון ובגיל 15 חגורת נפץ. ומה אצלנו? בגיל 0 מוזיקה קלסית במיטה, בגיל 5 חוג אנגלית, בגיל 7 הוא רואה אופרת סבון כמו אהבה מעבר לפינה ובגיל 10 הוא מצביע מי מנצח בכוכב נולד. אני לא אומר שזה לא טוב אבל אל תתפלאו אחר כך מה קורה כששניהם נפגשים בשדה הקרב, ועוד במקום שבו האויב הרבה יותר מתמצא. וגם התקשורת הכתובה והאלקטרונית מוסיפה לזה. ביום שבו יש מלחמה ונהרגים חיילים כותבים לנו על השיר האחרון של נינט. או על המחזר התורן של ויינרמן. תסתכלו בפרסומות בעתון מעריב באינטרנט. ביום שבו נדרשת קצת פטריוטיות והשתתפות כולם לא מותרים על תעמולה לכרטיס ירוק או על חופשה נפלאה של מגן דוד כחול. אז למה שמישהו בכלל ירצה להלחם?

    הגב לתגובה זו

    • ל- 41, הפוסל במומו פוסל, וגם אתה לא תורם לאווירהו לחיזוק החיילים, צ

      ריך לעודד אותם, 20/07/06 17:57

      ולא להעביר ביקורות, קם מהכסא ותתחיל להתנדב בדרך זו או אחרת, גם זה יועיל.

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    אל תשימו לב ! הרבה תגובות ממוסלמים !!!!!!!!!!!!

    אנחנו חזקים, 20/07/06 16:43

    מה לעשות בכל דרך הבני זונות רוצים לפגוע בנו !! גם מורלית !! אז.....חיל האויר שלנו הוא 10 מספר אחד בעולם וכל הכבוד לו !!! ובמילחמה כמו במילחמה יש נפגעים !!! צה''ל חוזר לעצמו וכמו במלחמת יום כיפור הופך מצב !! לאט אבל בטוח !!! עם ישראל חי !!!!

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    די למלחמה ההרסנית! הפגנה מוצ''ש 18:30 כיכר רבין

    שמאל, 20/07/06 16:27

    כמה דם עוד יישפך עד שתוכרז סוף סוף הפסקת אש?!

    יש רק דרך אחת להביא ביטחון ליישובי הצפון: מו''מ והפסקת אש!

    יש רק דרך אחת להחזיר את החיילים משבי החיזבאללה: הידברות וחילופי שבויים!

    ביום שבת ה-22 ליולי בשעה 18:30 תצא מכיכר רבין צעדה נגד המלחמה תחת הכותרת: די! לא למלחמת לבנון השנייה!

    כל מי שחשוב לו להציל חיים, ושיודע שהפצצת אזרחים בביירות לא תעזור להציל חיים של אזרחים בחיפה, צריך להגיע להפגנה הזאת.

    הגב לתגובה זו

    • די לאדישות - קדימה לכיכר לפגין למען שלום אמת!

      אזרח שפוי, 20/07/06 17:28

      רק רציתי לחדד את הנקודה.
      שפיכות הדמים והאימפריאליזם הרצחני של ''מנהיגנו'' רק גורמים לחיזוק כל הגורמים הקיצוניים באיזור.
      כן להידברות. כן לשלום ולאחווה. כן לזכותו של העם הלבנוני לחיות ללוא מורא מגרורת האימפריאליזם האמריקאי ''ישראל''. כן לזכות העם הפלסטיני לבחור את נציגיו מבלי פחד כי הם יחטפו ע''י ממשלת הבובות של ארה''ב היושבת בירושלים.
      די ומספיק עם ההפצצות חסרות כל התכלית על אזרחים לבנונים.

      יש לשמוע גם את קולנו - קולם של השפויים במדינה זו. לא למלחמת לבנון שנייה ולא לפלישה האכזרית לשטח בעזה.

      הפגינו עמנו למען השבת ההגיון והנאורות למדינתינו.

      קדימה לכיכר רבין!

      22.07
      הצעדה הגדולה תצא ותראיד את אמות הסיפים במדינת הטירוף הקיצונית שלנו!

      אל תהיו אדישים לאכזריות - הגיעו והפגינו !!!

      18:30 בכיכר.

      הגב לתגובה זו

      • בוגדים לכלא!!! (ל''ת)

        ש, 20/07/06 17:37

        הגב לתגובה זו

        • אתם לא ראלים, כנראה לקחתם איזה חומר חזק, אנו לא רוצים במלחמה אך אם

          אין ברירה אז זה, 20/07/06 17:58

          המפלט האחרון ומעוז בטחונינו, כי אין לנו דרך אחרת להחזיר את הבטחון, את החיילים החטופים ואת כח ההרתעה, כיוון שהחזבללה לא מבין אנשים כמוכם, אולי תתחילו לשכנע את החזבללה.

          הגב לתגובה זו

    • אם היה לכם איכפת באמת הייתם מפגינים בחיפה

      איתי, 20/07/06 21:32

      מראים שאתם גם עם העם וגם נגד המלחמה.

      אבל אתם שפנים אגואיסטים שחושבים רק על הנוחות שלכם ומה יחשבו החברים מלונדון.

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    why

    avi, 20/07/06 15:48

    why 2 kibbutz guys died ,the ones that probebly most of you readers will call left wing arabs lovers.while you right wing parazits sit near teh computers the left wing people dies for you.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    לא חשבת על זה אורנה שמעוני? (ל''ת)

    את אשמה במלחמה, 20/07/06 15:32

    הגב לתגובה זו

    • כי הרי כידוע לא היתה מלחמה בלבנון כשהיינו בפנים (ל''ת)

      אזרח, 20/07/06 16:33

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    מבקש הסבר ממופז, מדוע אין נוהל חבירה עם החזבלה

    טורונטו, 20/07/06 15:31

    הם הרי יושבים איתנו באותו מוצב , תפרסם את הנוהל כדאי שלא יהרגו אחד את השני, אם יש לך איזה קושי תתיעץ עם המחדליון בקר. ועם ברק מהבג''צ ע''מ למנוע בעיות העתיד עם מזוז ב-זוז/שקל

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    מבקש את תגובתכם.......

    אריק, 20/07/06 15:08

    לצערי הרב, מתחיל להתקבל הרושם, שאנחנו לא בדיוק ברמה וביכולת שציפינו לה.

    למשל, חיל האויר שלנו, נסמך על מוניטין שהושג לפני 30 !!! שנה, ומאז לא ניהל אף מערכה משמעותית נגד חיל אויר יריב מצוייד ומאומן.

    האם עדיין ניתן לטעון שהוא בין הטובים בעולם ללא כל בדיקה מעמיקה?

    נראה לי שאת מחיר ההבלגה ואת מחיר מלחמת ההתשה שהסכמנו לקבל על עצמנו, בעצת מנהיגי השמאל, ניתן לראות בברור ברמתו המקצועית של צהל.

    הצבא שפעם ידע להפתיע מתנהג כיום בצורה צפוייה, ללא כל מעוף דמיון או יצירתיות.

    האוייב שנהגנו לזלזל בו מוכיח כי הוא מאומן ומצוייד כהלכה ורמת אנשיו אינה נופלת משלנו. מסתבר שחייל אירני יודע להילחם !!!

    חשוב לעורר את הדיון, כדי להשיג שינוי אמיתי ולא לטמון הראש בחול.

    אולי איננו חזקים כפי שחשבנו ???

    למען הסדר הטוב יובהר שאני יהודי,ציוני וימני גאה.

    הגב לתגובה זו

    • לצערי אני חייב להסכים ! (ל''ת)

      משה נ., 20/07/06 15:35

      הגב לתגובה זו

    • ל-35 תגובה.

      לוחם במיל., 20/07/06 15:43

      לגבי חיל האויר- שאר את טייסי ארה''ב, כיצד לפני שנתיים, באימון משותף[ישראל ארה''ב], כיצד ניצחו טייסי חיל האויר את טייסי ארה''ב- 50!!!-2. לטובת חיל האוויר.!!!
      לגבי החיל היהודי מול האירני- האם פעם השתתפת בקרב? ראיתה כיצד החייל היהודי נלחם מול מטורפים שמחפשים רק למות????

      הגב לתגובה זו

    • נכון לשאוף לשיפור מתמיד - ותמיד לפחד מחוסר יכולת והשתדלות! (ל''ת)

      צודק במשהו, 20/07/06 15:46

      הגב לתגובה זו

    • צודק במאה אחוז... אבל....

      רר, 20/07/06 16:09

      אבל מה אתה מצפה ממדינה מערבית מתקדמת ושבעה שכל חטאה הוא המיקום הגיאוגרפי המחורבן שלה. המיליטריזם של לפני 20-30 שנה כבר לא חלק מההוויה הישראלית וזה נותן את אותותיו על רמת הצבא בכלל ורמת החיילים בפרט...
      זה היה מתקבל אם באמת היינו בשלום עם שכנינו אולם ההנהגה בעשור האחרון מכרה לנו לוקש שכאילו אנחנו במזרח תיכון חדש והזמנים השתנו, בעוד האויבים שלנו רק התחזקו וחיכו לשעת כושר, שאכן הגיעה
      חבל שזה המצב...

      הגב לתגובה זו

    • אתה גם פסמיסט גאה !! (ל''ת)

      איש קטן, 20/07/06 16:41

      הגב לתגובה זו

    • ומה אתה חושב שלפני 30 שנה לא היה מחיר

      ריאליסטי, 20/07/06 16:48

      פשוט בלעת את כל הסיפורים על ''החיילים הערבים שבורחים יחפים''.

      תבדוק מה היו האבדות שלנו אז.
      (600 בששת הימים, 2,300 ביוה''כ, 600 בלבנון)
      כמה חיילים שלנו נהרגו מאש כוחותינו על כוחותינו.

      כמה פשלות וכמה הפסדים.

      להיפך הצבא היום מתפקד הרבה יותר טוב.

      היום לא מטייחים את הפשלות והצבא מספר הרבה יותר על מה שקורה.

      ומצד שני ה''מומחים'' בתקשורת שבשבוע שעבר עוד היו מומחים לענייני מונדיאל (עופר שלח, עמנואל רוזן) מתיימרים להיות מומחים גם לצבא, פוליטיקה, כדורסל, בישול, גינון, כלכלה ועוד.
      ממש גאונים.

      מלחמה זה בלגן שהשליטה עליו תמיד תשאר מוגבלת. אגדות זה בספרים.

      הגב לתגובה זו

    • איזה יתרון יש ללוחם מול לוחם?

      שי, 20/07/06 16:54

      m-16 מול קלאצניקוב מי שמזהה ראשון ומי יורה ראשון רוב הסיכויים שינצח.
      עכשיו כמה דברים על חיזבאללה כאחד שהיה שם.
      קודם כל אתה משחק במגרש הביתי שלהם מקום שהם מכירים הרבה יותר טוב מאיתנו(השטח בלבנון קשה מאד ללחימה).
      הם מילכדו את כל השטח כך שכל כניסה של חיילים שלנו זה יתרון להם.
      הם נמצאים במצב סטטי(משכיבים מארבים) הכוחות שלנו חייבים להיות בתנועה על מנת להגיע ליעד שהם רוצים ולכן הם חשופים למארבים שלהם.
      הלוחמים שלהם מאומנים ומיומנים ללחימת גרילה להבדיל מרוב החיילים שלנו שמאומנים להלחם מול צבא.
      וההיתרון הכי גדול שלהם זה שהם מתאבדים זו האמונה שלהם למות ''מוות קדושים'' לכן הם לא נכנעים אף פעם הם ילחמו איתך עם אבנים אם הם יצטרכו.
      לכן צריך לומר את האמת ברמת הפרט הם לוחמים יותר טובים מאיתנו(להוציא יחידות גרילה שלנו כמו סיירת אגוז לדוגמא).
      אבל אני מבטיח לך שברגע שהממשלה תקבל החלטה אמיצה החיזבאללה ירוסק מהשורש.

      הגב לתגובה זו

    • צודק.איך זה שהכח מתקרב למוצב ללא

      קתרזיס, 20/07/06 16:55

      ירי רציף ןמסיבי כך שהאוייב לא יוכל להרים ראש?
      כמו כן מפתיע לראות דיניין מוביל את הכח כאילו מדובר במשימה רגילה בשכם!
      משהוא ברוח הקרב נפגם ונקווה שחיילנו המצויינים יתגברו .

      הגב לתגובה זו

    • ,בכול דבר רע מאשימים את

      השמאל, 20/07/06 17:22

      בלי להתייחס לכמה מוצדק היה לצאת מלבנון. להזכירכה מאז תקופת ברק שיצא מלבנון שלי הליכוד ללא מצרים בישראלץ כך שהליכוד (שהוא עד כמה שאני זוכר לא מפלגת שמאל) הוא זה שבחר להבליג. הליכוד הוא זה שטעה בהערכות. אריאל שרון הוא זה ששיחרר מאות אסירים תמורת גופות ומסומם.

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    אהוד בקר- אנשי חיזבללה השתמשו במוצב שקד

    ישראלי, 20/07/06 15:07

    אנשי החיזבאללה השתמשו במוצב לשעבר של צה''ל שנקרא ''שקד'', אותו שיפצו והפכו לעמדה מבוצרת.
    לצערי אין חוק נגד טיפשות אבל אם היה חוק כזה היית מועמד לדין ומורשע.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    בבקשה לא לזלזל בצבא

    יעקב, 20/07/06 15:04

    כל אחד מקשקש לו כאילו הוא באמת מכיר ויודע הכל . החיזבאללה לא מדווח בכלל על נפגעים שלו , ואנחנו שומעים רק על נפגעים שלנו . בשש השנים האלו חיזבאללה בנה מערך של בונקרים ומיקש את האזור . לחימה בתוך בונקרים יכולה לגבות גם נפגעים בצידנו . במלחמת ששת הימים נהרגו בקרב בגבעת התחמושת שלושים ושבעה חיילים . אז לפני שאתם מתלהמים ויורדים על הצבא לא תזיק לכם קצת פרופורציה . אנחנו נלחמים מול לוחמים מאומנים ולא קונוסים .

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    ירידה בולטת ברמת החיילות !

    ע. מיכאלי, 20/07/06 13:58

    יש להודות שבתחומים רבים צה''ל עשה קפיצת מדרגה אדירה ,כמו בטכנולוגיה של מערכות איתור ויירוט. אך נראה שתחום חיילות הפרט נזנח וזו התוצאה מול לוחמי החיזבאללה. אמנם ישנן יחידות קטנות ומסויימות ששומרות על רמת חיילות גבוהה ,אך זה לא יכול להספיק אל מול מטרות ומשימות הדורשות כח אדם רב ומיומן.

    הגב לתגובה זו

    • נראה שאתה בקיא בענינים אפילו אמיץ (ל''ת)

      רובי, 20/07/06 14:46

      הגב לתגובה זו

      • כל הכבוד לצה''ל, אך הצבא צריך לשכלל את לחימתו כמו הגנות מפני מערבים,

        כל הכבוד לחיילי, 20/07/06 18:01

        ם, אין מילים להערכה הגדולה שאנו מעריכים אותכם. אין עוד מדינה עם היסטוריה כזו של לחימה, כל כך הרבה שנים והמוטיבציה של חיילי המילואים ואם ישנם אי אילו אנשים שלא יודעים מה להרגיש תצאו לשאוף אוויר ותחשבו שוב על הדרכים שלכם. כי אתם מורידים את המורל ולא תורמים שום דבר למצב.

        הגב לתגובה זו

    • צודק 100 אחוז,זה גם מתחיל מהמשמעת (ל''ת)

      אלעד, 20/07/06 15:06

      הגב לתגובה זו

    • אתה טועה (ל''ת)

      גבריאל, 20/07/06 15:31

      הגב לתגובה זו

    • החיילים נכנסו למארב מה הקשר לחיילות לא טובה.

      שי, 20/07/06 15:53

      גם אם תיהיה מהשייטת וגם אם תיהיה מסיירת מטכ''ל ברגע שאתה נכנס למארב 10 מטרים ממך מה הסיכוי שלך לצאת מזה?
      אם זאת כאחד שנלחם בלבנון אני חייב לומר שבתחום של הפרט הם לוחמים יותר טובים מאיתנו וזה ברור כי לא מאמנים את החיילים שלנו לגרילה אלא למלחמה מול צבא.
      יש לנו כמה יחידות שמאומנות ללוחמת גרילה כמו סיירת אגוז לדוגמא אבל כל חטיבות החי''ר שלנו מאומנות לכבוש יעדים.

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    למה לא להרוס את כול בתים שם וזהו למה לסכן חילים ? (ל''ת)

    אלי, 20/07/06 13:57

    הגב לתגובה זו

    • החיילים נועדו להלחם

      אלעד, 20/07/06 15:09

      ומה לעשות שלא כל אפשר לעשות מהאוויר. אבל אתה צודק במקרה הזה מפני שרמת החיילות מאד נמוכה והתוצאות הרות אסון.

      הגב לתגובה זו

      • והממשלה מיועדת לסכן אותם במינימום הנדרש בלבד! (ל''ת)

        אבל...., 20/07/06 15:44

        הגב לתגובה זו

    • חסוי

      חסוי, 20/07/06 16:38

      אני לא הבנתי בכלל דבר אחד איפה להרוס את הבתים בלבנון או בכרמיאל וכ'ו ואתה בכלל לא צודק שכדי להרוס את כל הבתים אבל אתה צודק בקשר לחיילים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!......................................

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    לשמור על חיילי צ,ה,ל לזרוק פצצות נפלם על החיזבללה

    עודד הבלונדי, 20/07/06 13:55

    במקומות שאפשר יש לזרוק פצצות נפלם על החיזבללה אנחנו נמצאים במלחמת קיום לאחר דברי אחמניגאד שהצהיר על רצונו בחיסול ישראל

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    למה לא מבינים שלטנקים אין מה לחפש במערכה בתוך לבנון רק חיר

    ש.לוין, 20/07/06 13:49

    רק חיר וקומנדו יכולים לפעול בעורף האוייב לטנקים ולכלי הרכב המשוריינים אין מה לחפש שם . הקרב הוא לא עם צבא אלא עם לוחמי גרילה והתשובה ללוחמי גרילה זה באותו מטבע לשון ובסיוע אווירי. אז למה שוב ושוב ושוב שולחים את הטנקים אולי כבר תפנימו את זה שם למעלה.

    הגב לתגובה זו

    • ההתמהמהות בכניסה הרגלית ללבנון בדרך לא דרך בעוכרינו

      זהבה, 20/07/06 14:03

      חבל מאוד שלא יודעים להחליט מהר ונכון ולגלגל את המבצע לתוך השטח ממנו נורים ללא הפוגה והרף וכל שהם חפצים בכך מאות ואלפי קטיושות מכל הסוגים והמינים.
      חבל מאוד שהצמרת הפוליטית לא יודעת לתת החלטות והם ממתינים. ההמתנה אינה טובה לשום דבר וגורם ההפתעה המתגלגל יכריע את הכף. נסיונות להכניס שוב טנקים מוכיח בעליל שמישהו עושה שם שגיאות חוזרות ונישנות. הם מתצפתים ומקוונים הייטב על כלי הרכב המיושנים האלה הגדולים והמסורבלים שלא שווים כלום בסוג זה של מערכה הלו פרץ, הלו הרמט''כל הלו אולמארט אולי תתיעצו עם חברים אחרים מהבטחון ותעשו שוב חושבים.

      הגב לתגובה זו

    • צודק בענק..זה מה שאני אומר מהיום הראשון!!

      2000 חיילים, 20/07/06 14:18

      הייתי מוסיף...כוחות בשליש עד חצי מכמות מחיילי החיזבלה..ככה נלחמנו בעבר והצלחנו...מעטים מול רבים !! רק ככה כנראה מגיע המוח היהודי לשיא האילתור !!

      הגב לתגובה זו

    • ומה דעתך על הבונקרים שממוקמים שם, איזו תשובה יש לך נ גדם, איך להתמו

      דד מולם? מה הגר, 20/07/06 18:03

      ילה יכולה לעשות במצב כזה?

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    אולי תפסיקו לקרוא למוצבים בשמות צה''ליים ?

    ישראלי, 20/07/06 13:45

    זה קצת מטומטם להמשיך ולקרוא להם בשמות ''שלנו'' לאחר שברחנו מהם והפקרנו אותם למחבלים... אין לאף אחד טיפה בושה ?

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    עד כמה שזה כואב ומרתיח

    יוסק'ה, 20/07/06 13:39

    חייבים לומר שבכל פעם שנתקלים עם הנסראללים האלה , הם עושים בה''ס לחיילים שלנו והשאלה הגדולה היא : מה קורה ליחידות המיוחדות שלנו , הם לא מפסיקים להיות מופתעים ע'י האויב , אולי חוסר מוטיבציה ? או בעיה אחרת שלא ברורה , אבל הדברים חייבים להשתנות כי הכאב גודל עם כל בחור שנהרג

    הגב לתגובה זו

    • צר לי לומר, אך כשמתאמנים פחות ועוסקים בבט''ש יותר-אלו הם התוצאות.

      כבשה מנתחת, 20/07/06 14:10

      לשאלת המוטיבציה הפחותה (כן או לא) של חיילנו, אין כאן קשר לדעתי. בשנים האחרונות צה''ל לא התעמת עם החיזבאללה, אלא עם פלסטינאים ורמתו כעת תואמת את האתגרים הפחותים שהציב בפניו החמאס והתנזים. צה''ל אימץ דפוס חשיבה אמריקאי, כשלכל בעיה מנסים למצוא פתרון טכלוגי (בד''כ כזה שמקורו במערכת נשק מוסעת מן האוויר). מנסים לחסוך בזעה, התוצאה היא שמבזבזים דם. מעבר לזה, צריך להודות כי חיילי החיזבאללה חדורי מוטיבציה, מכירים כל נקיק וכל סלע באיזורים הללו ובד''כ, היוזמה (בגלל אוזלת ידינו)-בידם. עדיין , התוצאות הדי חותכות לטובתם לצערי- מזעזעות.

      הגב לתגובה זו

    • מה דעתך להתנדב להלחם שם?

      משה, 20/07/06 15:34

      זה שטח קשה המוכר לחילי החיזבאלה. בסוף ננצח.

      הגב לתגובה זו

      • למגיב משה

        יוסק'ה, 20/07/06 16:35

        עם כל הכבוד , התגובה שלך לא היתה מהחכמות שקראתי , מה הקשר למוות חיילי צה''ל ולהתנדבותי לקרב ? סתם תגובה

        הגב לתגובה זו

  • 26.

    הפתרון היחיד שהינו יעיל זול וללא נפגעים: להעלות את דרום לבנון באש

    אפי, 20/07/06 13:33

    כדאי לשוב וללמוד מהמצביאים בימי הביניים שבכדי למנוע שוב ושוב מלחמות עם אוייב מר ואכזר היו שורפים איזור חייץ בינם לבין האוייב היו זורעים בו מלח ומונעים מהאוייב לשוב ולגור בסמוך לגבול ולצאת משם להילחם- להעלות את דרום לבנון באש. כפי שהציעה עירית לינור היום בגלי צהל

    הגב לתגובה זו

    • נכון מאד

      שחרסון, 20/07/06 13:56

      בנוסף לחיסול החיזבאלה גם לעלות את דרום לבנון באש ואם כבר שורפים אז על הדרך את כל לבנון וסוריה.

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    stop the war now (ל''ת)

    avi, 20/07/06 13:12

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    ה' עמכם גבורי החיל (ל''ת)

    מורי אל כניס, 20/07/06 12:26

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    לא למדנו כלום ממלחמת לבנון-ממשיכים לשלוח חיילים לתופת

    בלי חילות אדמה, 20/07/06 12:23

    הרי ידוע שעל האדמה הם מנצחים אותנו בלי בעיות. לא חבל על חיי חיילים שהם בסה''כ ילדינו הקטנים והרכים?

    הגב לתגובה זו

    • only air force:no more ducks. (ל''ת)

      reality, 20/07/06 13:07

      הגב לתגובה זו

    • Maybe you should read

      Avi, 20/07/06 13:18

      the spies story in the Torah. Reliquish power to fear will not win the war. Being optimistic, dilligent, persistent, consistent, and creative will save lives and win the war.

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    החלמה מהירה! (ל''ת)

    Sale12.co.il, 20/07/06 12:06

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    כמה מאות מחבלי חיזבאללה מנצחים את צה''ל הגדול. הכיצד?

    כבשה מנתחת, 20/07/06 12:05

    ב''משחק'' הנוכחי, דעת הקהל הערבית אינה סופרת את מספר גיחות ח''א או את כמות הגשרים שהושמדו. מה שנחשב היא העובדה שנחשפה לעין-כל, כי הן צה''ל, הן הדרג המדיני, מפחדים להורות לחיילים להכנס לשטח בו מצויים כמה מאות אנשי חיזבאללה על מנת למנוע שיתוק עורף. אף היתרון המובנה של סיוע אווירי וארטילירי צמוד בתוספת שריון, אינם מאזנים מסתבר את מספרי האבידות. לאור מאות ההרוגים הלבנוניים החפים מפשע, דעת הקהל הערבית משתכנעת, שאמנם ח''א הישראלי הוא חזק דיו על מנת להרוס מדינה ערבית ולהרוג באזרחיה, אך צה''ל בכללותו הוא צבא חלש אופי הנעדר יכולת מקצועית ואומץ לב. שורת התקלות החמורה שנחשפה בח''י ובפיקוד הצפון בוודאי מחזקת תחושה זו.
    במצב הנוכחי, בו ההישגים של צה''ל נמדדים בכמות הגשרים המפוצצים, כמות הפצצות שהוטלו על ביירות ומספר הלבנונים החפים מפשע שנהרגו-הנצחון הוא של נאסרללה. נאסרללה הוא זה שהצליח להכניס את כל צפון ישראל למקלטים למשך ימים ארוכים ופגע בזרוע היבשתית של צה''ל במספר תקריות, מבלי שהוא עצמו סבל אבדות משמעותיות, לא בארגון אף לא בנפש. כשהלוגיסטיקה ההרוסה שלו - תבנה מחדש , נראה בשדרוג חיזבאללה והאג'נדות שלו למעמד מוביל בעולם הערבי, בעוד מן ההרתעה הישראלית הקונבנציאונלית לא ישאר דבר. המסקנה היא, כי במצב זה, כל עוד אין החלטה להכנס ללבנון על מנת להשמיד את ארגון החיזבאללה על אנשיו וראשיו, עדיף לישראל להפסיק את הפארסה עכשיו ולקיים הפסקת אש.

    הגב לתגובה זו

    • בעת החדשה צ''הל קיים כדי לא להפגע ולא כדי לפגוע. (ל''ת)

      חנן הגנן, 20/07/06 12:25

      הגב לתגובה זו

    • צודק ! אנחנו בדרך להפסד למרבה הצער! (ל''ת)

      ע, 20/07/06 12:25

      הגב לתגובה זו

    • הם מנצחים כי מפחדים להלחם איתם כמו שאתה אומר

      צ., 20/07/06 12:27

      גבורים על אזרחים מסכנים.

      הגב לתגובה זו

    • אתם חכמים גדולים

      ניתוח הניתוח, 20/07/06 14:39

      כנראה שאתם לא גרים בצפון וגם לא בדיוק משרתים, אתם או משפחתכם הקרובה, בחיל קרבי. אחרת אני לא מבין. הדרך עד כה היא נפלאה ומוטב כך. הריכוך עוזר וככל שירככחו יותר ע''י הפצצות מסיביות ואני מקווה שגם ע''י פצצות יותר משמעותיות שבידי צה''ל כך נחסוך חיי חיילים יקרים. ולגבי האזרחים ''החפים מפשע''. צר לי עליהם אך הם נותנים חסות, ברצון או בכפייה, בבתיהם ובשכונתם למחבלי החיזבאללה. ואם אני צריך לבחור, ואני מקווה שגם אתם, בין חיי האזרחים בלבנון ובין שערה מראשם של חיילנו, אז ההעדפה ברורה.

      הגב לתגובה זו

      • למה לא רואים אותכם בחזית

        צנוע, 20/07/06 15:26

        פרץ ואולמרט מחפים על ההפסד שלהם עם כל ההפצצות האלה של אזרחים תמימים בלבנון.והם נעזרים לצערי הרב באנשים טנבלים שלא איכפת להם להפסיד כל עוד הרגנו (ערבים), אז אם אתה רוצה שהשערות של החיילים לא ייפגעו חלילה, אז תדע לך שימשיכו כך להפציץ את הצפון.ואם אין לא רצון ולא יכולת לכניסה יבשתית אז מספיק ודי תחזירו את האסירים וזהו תחסכו לכולם את הכאב ראש.מתי נתעורר ?
        כאשר כמה טילים יפגעו במקומות רגישים ואז זה יכאב ואז נתחיל לבכות!

        אחרי כל הטונות של חומר נפץ ''חכם'' שנזרקו על ראשם של הלבנונים(לא על החזבאלה) עדיין סופגים מכות בצפון... שמישהו יגיד לי מה זה אומר!!

        הגב לתגובה זו

  • 20.

    מחיר עצום. אפס הישגים

    דורון, 20/07/06 11:56

    לנגד עינינו מתרחש אחד המחדלים הצבאיים הגדולים ביותר בעידן המודרני: מיליארדים של שקלים ועשרות הרוגים ישראלים משולמים כמחיר על שגיונותיהם של מנהיגים חובבים, וכל זאת כדי לחסל שבעה מחבלים בשבוע, כשהסוף ידוע: מה שהיה הוא שיהיה וכל האסירים- מחבלים ישוחררו. חבל, כי בכסף הזה אפשר היה לממן תרופות מצילות ומאריכות חיים לחולי סרטן למשך עשרים שנה לפחות. מתי נתעורר?

    הגב לתגובה זו

    • השאלה היא

      רעות, 20/07/06 12:08

      מתי אתה תתעורר.
      מה יקרה אם בפעם הבאה שייחטפו חיילים או אזרחים הם לא יבקשו אסירים (כי לפי תוכניתך כבר שיחררנו אותם) אלא יבקשו דברים אחרים, כמו פינוי שטחים, החזרת הגולן, פינוי ישובים ביו''ש וכו'? מי אמר שזה יעצר בחילופי שבויים?
      ומה עם איום הרקטות המתמיד? ראית מה הם עשו ב 6 שנים של הכנות? אתה רוצה לתת להם 10? 20?
      איפה הקו האדום עובר אצלך? ואל תשכח שלא רק נחטפו חיילים בהתקלות ההיא אלא גם נהרגו ולא מעט. מה עם זה? אין על זה מחיר??

      הגב לתגובה זו

      • צודקת לגמרי!!! (ל''ת)

        יעל, 20/07/06 13:02

        הגב לתגובה זו

      • צודקת (ל''ת)

        דוד, 20/07/06 15:37

        הגב לתגובה זו

    • לא מדוייק

      אב, 20/07/06 15:42

      אל תשלו את עצמכם לגבי ההשגים.
      יש בעיה אחת והיא דעת הקהל, כדי לרצות אותה צריך באמת הישג מוחשי ולאלתר. חייבים לזכור אנו לא נלחמים במדינה עם מוסדות חוקיים , אנו נלחמים מול גרילה, שמשתמש בשיטות המלחמה בדעת הקהל כי המטרה שלו היא דעת הקהל כאן במדינת ישראל ובעולם הערבי.

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    לא מבין. בכל ההתקלויות האלה לא נפגעים אנשי חיזבלה?

    רון קליטוריס, 20/07/06 11:45

    אני בטוח שאם היו נפגעים מחבלים צה''ל היה אומר את זה ומתגאה בזה כי ברור שהמלחמה הזאת היא בחלקה הגדול מלחמה מוראלית וכמו שצה''ל מתגאה בהפצצותיו הוא היה רוצה שהציבור יידע שהוא מסוגל לפעול על הקרקע, גם כדי להכין את דעת הקהל לאופציה קרקעית.
    ועובדה- לא נמסר על שום הצלחה קרקעית אלא רק תבוסות בקרבות פנים אל פנים. האמנם זה המצב?

    הגב לתגובה זו

    • כנראה שאתה לא מעודכן

      יעקב שפירא, 20/07/06 12:49

      רק לפנות בוקר צה''ל הפציץ בונקרים של החיזבאללה, מטרים רבים מתחת לאדמה, והרג עשרות מחבלים.
      וזה רק אתמול.
      צה''ל עושה עבודתו נאמנה עד כמה שניתן, וצריך לסמוך עליו.
      אני שולח מכאן את ברכתי ותפילתי לחזרתם בשלום של כל חיילנו,
      וישר כח לכל העומדים איתן בעורף!

      הגב לתגובה זו

      • מה אתה מקשקש?

        מייקל עטר, 20/07/06 13:53

        תקרא מה הוא כתב. קרבות קרקעיים, פנים אל פנים. מה אתה מדבר על הפצצות מהאויר? זה בכלל לא קשור לנושא.

        הגב לתגובה זו

      • מתחילת המלחמה נהרגו פחות מ 10 לוחמי חיזבאללה (ל''ת)

        אורן, 20/07/06 14:48

        הגב לתגובה זו

      • המשפט הזה ''שולח את ברכתי ותפילתי לחזרתם בשלום של כל חיילנו'' מעוות

        לא רוצה לחזור, 20/07/06 15:00

        המשפט הזה מעוות את התפיסה לגבי צבא וחיילות !!....כי חזרתם בשלום של החיילים הפך לדבר העיקרי...זה העיוות הכי גדול אצלנו בשישים שנות קיומנו !!
        צבא לא קיים כדי לדאוג לשלומם של החיילים....אלא לשלומה של המדינה שבוחרת מתוכה את הכי מתאימים לשרת בצבא.....ברגע ששלום החיילים הופך מתקווה לעיקר ..זה מעקר את הצבא מכל חיונותו ואפשר לכן לבטלו !!

        הגב לתגובה זו

      • How do you know this?l (ל''ת)

        Me, 20/07/06 15:55

        הגב לתגובה זו

      • כל הכבוד לצה''ל, לטייסים, לחי''ר, לשריונרים, יש לחזק את החיילים והבקו

        רות שלכם לא תור, 20/07/06 18:10

        מים לאווירה ולהעלאת המורל.

        הגב לתגובה זו

    • כנראה שכן!!!

      צנוע, 20/07/06 15:27

      לא רואים ניצחון באופק!

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    אנחנו צריכים רפול חדש! לא יודע לפטפט אבל יודע מה צריך לעשות ולבצע! (ל''ת)

    בשם בן גוריון, 20/07/06 11:43

    הגב לתגובה זו

    • אנחנו כנראה צריכים גם אריק שרון חדש. (ל''ת)

      בשם העם, 20/07/06 12:24

      הגב לתגובה זו

      • רק אם הוא מגרסת ה-101 ולא מגרסת ה''איפוקזהכוח'' . (ל''ת)

        כבשה מבהירה, 20/07/06 13:30

        הגב לתגובה זו

  • 17.

    איך זה שכל ההרוגים והפצועים רק בצד שלנו??

    איל, 20/07/06 11:42

    איך זה שלא מצליחים לפגוע בהם??

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    מישהו שמע איפה עמיר פרץ?

    מוטי חיפה, 20/07/06 11:39

    תאמינו לי הוא יהודי טוב, אבל לא מתאים, עשה טובה ראש הממשלה. מנה אדם/אנשים מתאימים.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    אני לא מצליח להבין איך זה שלנו כל כך הרבה פצועים ולהם כלום????

    אבי א., 20/07/06 11:36

    מה קרה לצבא שלנו בשנים האחרונות שכל התקלות מסתיימת או בחטופים או בפצועים והרוגים ? איפה כוח ההרתעה של צה''ל נעלם? איפה היתרון שלנו על אוייבינו? איפה המקצועיות?

    שאלוהים ישמור על חיילינו - אמן.

    הגב לתגובה זו

    • יש להם עשרות הרוגים אבל פשוט לא מדווחים (ל''ת)

      איציק, 20/07/06 12:02

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    כמה הצעות

    רמי, 20/07/06 11:09

    מוזר שאתמול אנשי החזבאללה תוקפים אותנו ליד מטולה, ועוד אחרי ההפצצות הנרחבות של חיל האויר.

    - אנחנו אלה שצריכים ליזום ולתקוף ולא רק ע''י הפגזות.
    - יש להגיע למוצבים של החזבאללה מן העורף הלבנוני ולא מכוון הגבול. הרי הם מצפים שנגיע מכוון הגבול.
    - רכוך ע''י תותחים/מרגמות של מוצבי החיזבאללה לפני הגעת כוחות רגלים לשם.

    הגב לתגובה זו

    • עוד הצעה - נאפאלם

      איתן, 20/07/06 11:35

      אפילו הרצועה של קילומטר שרוצים לנקות מחיזבלונים עדיין מלאה צמחייה סבוכה.
      מתכון בטוח להרג חיילינו

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    הגנרלים שלנו, יודעים לפטפט בלשון רהוטה אך

    שלומי בן צור, 20/07/06 10:56

    עם יכולת צבאית כמו של הונדורס,
    ויסלחו לי ההונדורנים כי הם לפחות לא מתיימרים ולא מפטפטים באופן רהוט, ולאמתהלכים עם לקה בציפורניים,

    את שניההם אני מכיר טוב.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    איפה הייתה הממשלה של שרון???

    ורד, 20/07/06 10:48

    איפה הייתה ממשלת שרון במשך 6 שנים??? 6 שנים החיזבאללה אוסף טילים חומרי נפץ והכל על הגבול בצורה גלויה עכשיו מי שסובל זה האזרחים והחיילים שלנו בגלל השקט הבלתי נתפס של ממשלת שרון

    הגב לתגובה זו

    • ממשלת שרון

      המגיבון, 20/07/06 15:54

      היתה של הליכוד - להזכירך
      אז תפסיק לבלבל את המוח

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    גל הירש ואלוף פצ''ן

    ישראל, 20/07/06 10:20

    אחרי הלחימה יתחילו שאלות קשות ולאחריהן יתברר שיש להעיף את אלוף פצ''ן, האוגדונר גל הירש ועוד רבים שישבו על כורסאותיהם הנוחות ולא הכינו את הצבא לכלום

    הגב לתגובה זו

    • של נעליך מעל רגליך כאשר אתה מזכיר שמות קדושים !!! (ל''ת)

      שי, 20/07/06 11:49

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    חזקו ואמצו סופסופ מתחילים להלחם ברצינות (ל''ת)

    דרור, 20/07/06 10:11

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    כמה שיותר פגזים לפני שמכניסים רגלים, לא זקוקים לעוד (ל''ת)

    גבעת התחמושת, 20/07/06 10:08

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    תודה על מלאכת הקודש של הצבא (ל''ת)

    תודה מכל הלב, 20/07/06 09:31

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    הכל בגלל הפטפטת של אלון בן דוד מערוץ 10 ןשלומי אלדר חרם לערוץ 10

    ברברת מיותרת, 20/07/06 09:30

    אין להם שום מושג בכלום . נדמה להם שאנחנו בשוויץ . ולא כך לכן אבקש מהם לדווח ולא לומר דברים מתוך מחשבתם הפולטית. בוז להם .

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    מר ביטחון - רב-אלוף ברק אפילו לא פיצץ את הבונקרים אחרי בריחה מלבנון (ל''ת)

    קרמ, 20/07/06 09:24

    הגב לתגובה זו

    • אתה מתכוון לרב עלוב אהוד ברח? (ל''ת)

      קרן אור, 20/07/06 10:56

      הגב לתגובה זו

      • לגיבורים

        אזרח, 20/07/06 16:26

        עכשיו אני מרגיש בטוח. סוףסוף יש לנו כל כך הרבה מומחים שמשמיעים דברי חכמה כמו לדוגמא 3 אלה שלפני.
        (קרמ, האזרח המדאיג וקרן אור)

        הגב לתגובה זו

    • המח האנליטי לא היה אנליטי מספיק

      האזרח המדאיג, 20/07/06 15:08

      לחשוב שאולי כדאי למלכד את המוצבים, להשאיר בהם אמצעי האזנה או לפחות לפחות לפחות להשמיד אותם. אבל שאר החנטרישים לא היו הרבה יותר טובים ממנו (למרות שהוא בהחלט היה הסמן הימני של האיוולות).

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    החלמה מהירה לפצועים

    shon, 20/07/06 09:17

    אני בטוח שבצ'הל יודעים מה הם עושים אני סומך על הקודקודים

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    למה בדיוק עכשיו ???

    שמחה, 20/07/06 09:16

    פרצה האלימות
    .כי סופסוף יש לנו ממשלה של אזרחים כמו כל מדינה דמוקרטית אחרת,תודה לאל ללא גנרלים.ואלה מפחדים לאבד את מעמדם ולכן מלחמה קטנה יכולה להיות לעזר
    תוצאות ראשונות כבר רואים.גנרל מתמנה למנכ''ל משרד הבטחון
    גנרלים מופיעים יותר ויותר בתקשורת
    במקום בשדה הקרב לאותת ''בלי גנרלים זה לא הולך''!

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    החלמה מהירה ורפואה שלמה לחיילים הפצועים !!! (ל''ת)

    מתנחל מהערבה, 20/07/06 08:56

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    החלמה מהירה ורפואה שלמנ לחיילנו הפצועים !!! (ל''ת)

    מתנחל מהערבה, 20/07/06 08:55

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    למה תמיד אנחנו מפסידים בהתקלויות ??

    מישהו, 20/07/06 08:41

    צריך לכבוש את דרום לבנון - אחרת זה לא יגמר

    הגב לתגובה זו

    • למה? כי צה''ל הפך להיות מה שהצבא הסורי היה ב67 (ל''ת)

      פיתה סורית, 20/07/06 09:32

      הגב לתגובה זו

      • חתיחת זבל!!! נהרגו שם אנשים שלנו!!! (ל''ת)

        גוטה, 20/07/06 10:59

        הגב לתגובה זו

        • נהרגו, עצוב עצוב אבל מה לעשות רמת החי''ר ירדה פלאים (ל''ת)

          פיתה סורית, 20/07/06 11:53

          הגב לתגובה זו

          • איפה אתה היית בצבא שאתה מדבר??

            אושי, 20/07/06 14:51

            רואים שאתה לא מבין כלום בלחימה, אין מה לעשות כשאתה בתנועה מן הסתם אתה יותר פגיע, וזה מה שהיה, למה אף אחד לא מדבר שלמרות הפגיעה הם המשיכו ופוצצו את הבונקר

            הגב לתגובה זו

    • חוסר ידע!תגובה ל..מישהו

      נער הייתי וגם, 20/07/06 09:34

      1. ברוב ההתקלויות נהרגים מחבלי
      החיזבללה
      2. אתמול ההיתקלות הייתה מארב
      של החיזבללה ובמארב היתרון
      לאורב.
      3. אסור לזלזל במחבלי החיזבללה,
      אלו לוחמים שאומנו ע''י מומחים
      מסוריה ואירן ואומנו כלוחמי קומנדו.

      הגב לתגובה זו

    • אנחנו לא מפסידים! - הם לא מדווחים על אבדות שלהם. (ל''ת)

      בני, 20/07/06 16:30

      הגב לתגובה זו