• 34.

    לא נראה שההחלטה לנטוש היתה נכונה.

    יובל, 20/07/06 10:30

    ע''פ התיאור בכתבה נראה שהטייסים מהרו לנטוש. על חיל האוויר לבחון את ההחלטה שקיבל הטיס. אחר לבחון את ההוראות והתרגולת למצב של פיצוץ בצמיד.
    אך בנוסף.... האם יש מקום לדרוש את העלות של הנזק מיצרן הצמיגים. כי הכשל הוא של יצרן הצמיגים. על מ' הביטחון לדרוש את הפיצוי הראוי.

    הגב לתגובה זו

    • טעות

      שחר זקן, 21/07/06 20:52

      חתיכת מטומטם, כשתבין משהו מהחיים שלך תדבר, בינתיים אני ממליץ לך לשתוק !!!!

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    לא נכון ''חיסב-בלה-בלה'' פצוע קשה,על פי דווח של רשת סקי-נייוז,הוא פצו

    MeMan Kathaan, 20/07/06 02:42

    לא נכון ''חיסב-בלה-בלה'' פצוע קשה,על פי דווח של רשת סקי-נייוז,הוא פצוע קשה.רק פצצות עומק.''תתנו'' לחיל-האוויר ''להתאמן'' פצצות מה שקיבלתם מבוש.תנו להם למות מפחד!

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    אנשים תבינו - זה כלום, כי -

    חיים, 20/07/06 01:03

    כאשר עושים 2000 גיחות ביום (כמו שפורסם בעיתון) שזה אומר בסה''כ עד כה כ- 10000 גיחות, תקלה כזו יכולה להתרחש.
    שמח לשמוע שהטייסים בסדר. הם ביצעו החלטה נכונה. יאללה קדימה - חזרה לעבודה (על מטוס אחר בינתיים...)

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    16 צודק

    urs, 20/07/06 00:39

    התקשורת מחממת סתם את המצב. לא כל דבר צריך לספר. יש דברים ששומרים במקום. גם התקשורת שנכנסה לנצרת היום וחיממה יותר את המצב על שלא נשמעה שם אזעקה ועל זה שלא ידעו אותם להכנס למקלטים. בשביל מה לעורר מתים.

    הגב לתגובה זו

    • מי צריך ליידע את ערביי ישראל ?

      מנחם, 20/07/06 00:47

      הם יושבים כל היום צמודים לרדיו ושותים בצמא את שידורי החיזבאללה, אז הם מעודכנים במאה אחוז ולא זקוקים לנו שניידע אותם.
      ומיקלטים, שיבנו בעצמם, בטוח שאירן תממן את זה.

      הגב לתגובה זו

      • מה פתאום גזעני? הגזמתם. שיהודי יכליל? חלילה. (ל''ת)

        רן, 20/07/06 00:53

        הגב לתגובה זו

  • 30.

    זה מה שעושה את ההבדל

    דודו, 20/07/06 00:27

    בין טייסי קרב לבין אחרים.
    טייס קרב מחליט בשניה אחת את ההחלטה הנכונה.
    אחרים עושים 4 ישיבות של שלוש שעות כל אחד עם 80 מיילים ופקסים בין לבין ובסוף מחליטים ועושים שטויות.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    אני מאושרת שניצלתם ומתביישת בבוגדים..!

    חגית בן חמו, 20/07/06 00:24

    תודה לאל ברוך השם שחיילינו נשארו בחיים.
    קראתי את הנושא הזה של מומ וההפגנה בכיכר רבין והייתי בשוק. מה אתם לא מתביישים לכתוב דבר כזה? אחי בקריות יושב במקלט כבר כמעט שבוע ובשביל מה? החטופים בלבנון..נשבר הלב.. איזה משא ומתן על מה אתם מדברים?
    רוצים להשמיד אותנו. זוהי מלחמת קיום ממש.. תכניסו את זה טוב טוב לראש שלכם. החזרת השבויים והרחקת האוייבים מגבולנו זהו בסיס ראשוני לגמרי למשא ומתן. דבר זה לא נראה לאוייבנו ןלכם לכן אני מציעה שאת ההתיפיפות הזו תשמרו לפעם אחרת תצטרפו אליהם..

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    טוב שהתרסק המטוס ולא תקף בלבנון (ל''ת)

    חיים, 20/07/06 00:18

    הגב לתגובה זו

    • ל28

      אבי, 20/07/06 00:29

      שהראש שלך יתרסק

      הגב לתגובה זו

    • תגיד לי אתה מטומטם או מה? (ל''ת)

      חיים, 20/07/06 00:29

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    כולה מטוס

    ג'קי, 20/07/06 00:13

    תודה שהצלתם את עצמיכם.

    המטוס = גורנישט.

    אתם = עולם ומלואו.

    בהצלחה בגיחה הבאה.

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק

      IXO, 20/07/06 00:30

      חברי אנחנו איתכם !!!

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    תעלו על המטוס הבא

    ג'קי, 20/07/06 00:11

    תודה שהצלתם את עצמיכם.

    המטוס = גורנישט.

    אתם = עולם ומלואו.

    בהצלחה בגיחה הבאה.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    מלחמת נקמת הצימר (ל''ת)

    בני, 20/07/06 00:10

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    טייסי צה''ל אוהבים אותכם !!!! (ל''ת)

    עם ישראל, 20/07/06 00:09

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    תודה

    מני, 20/07/06 00:07

    אלוקים יברך את הטייסים!

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    ל-17: אולי נקרא לה מלחמת ארבעת המטומטמים:

    מייק, 20/07/06 00:06

    אולמרט, פרץ, רמון וחלוץ.
    הלוואי וכולם היו כמו 4 אימהות

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    צריך להרים את המטוס בעזרת מסוק כמו שהוא ולזרוק אותו על ביירות (ל''ת)

    טייס ריסוס, 20/07/06 00:05

    הגב לתגובה זו

    • (: (ל''ת)

      דג, 20/07/06 01:07

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    טוב שהמטוס לא נפל בלבנון (ל''ת)

    א, 20/07/06 00:00

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    די להגיב לכתבה הזאת!!!

    עמית, 19/07/06 23:57

    1. תקלה במטוס - קורה!
    2. לא קרה באוויר/מעבר לגבול.
    3. אם לא עכשיו, (ולא מלחמה) הצמיג היה מתפוצץ בגיחת אימון ואז לא הייתם מדברים.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    תגובה ל-10

    יואב(שם בדוי), 19/07/06 23:45

    אתה חולה נפש...
    אתה לא קולט שאין פרטנר לנהל מו''מ, אם נקבע כעת הפסקת אש אנחנו נותקף שנית בצורה מכאיבה בהרבה בעתיד.
    תפסיק להיתקע רק בהווה אנחנו דואגים לעתידנו ולעתיד ילדנו.
    אין מנוס מאשר לחסל את הכח הצבאי של החיזבאללה ולמוטט סופית את כל ארסנל הנשק שלו למען יהייה עתידנו שקט. כמו-כן, אל תשכח שכפי שמסתמן כעת לפי מקורות מודיענים חסויים יש סיכוי רב שמדינות המערב יפתחו מלחמה על עיראק, ולכן אנחנו לא יכולים לתת לאיום כזה אשר איראן שולטת בו להתקיים.
    חילופי שבויים תהייה מבחינת מתנה לטרור שתגרור עוד מעשי חטיפה וטרו מעין אלו.

    מקווה שהשכלת, יואב.

    הגב לתגובה זו

    • מסכימה. נראה לי ש 10 הוא ערבי בכלל... (ל''ת)

      10 בוגד, 20/07/06 00:10

      הגב לתגובה זו

    • ''יפתחו מלחמה על עיראק''?

      ישראל, 20/07/06 00:23

      אני חושב שהתכוונת למדינה אחרת אבל אני לא בטוח...

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    יש לי שם למלחמה '' מלחמת ארבעת האמהות '' (ל''ת)

    עופר, 19/07/06 23:41

    הגב לתגובה זו

    • ויש לי כינוי לכל הטוקבקים הימניים - '' גיס חמישי'' (ל''ת)

      סער, 20/07/06 00:02

      הגב לתגובה זו

    • או אולי ''מלחמת ברק ורעם'' (ל''ת)

      מחשב צה''לי, 20/07/06 00:11

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    תקשורת מטונפת על כל דבר מדווחים אתם מורידים מורל נמאסתם (ל''ת)

    פרח, 19/07/06 23:41

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    ה ישמור את כל חיילנו

    d, 19/07/06 23:33

    ולכל המפגינים תפסיקו כבר בגללכם הגענו לכאן בגלל שלא נתתם לסיים את מה שהתחילו

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    הכול שטויות העיקר ששני הטייסים בסדר . (ל''ת)

    אורי, 19/07/06 23:32

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    זה הזמן למטוס קרב ישראלי

    איל, 19/07/06 23:29

    ביצור ישראלי של מטוס יש סיכוי רב יותר למנוע תקלות ושיפור נוחות הטיס.

    הגב לתגובה זו

    • רק ירושלמי

      דני, 19/07/06 23:54

      יכול להיות כזה אידיוט

      הגב לתגובה זו

    • אתה בוודאי יצרן מטוסים עם וותק

      מדריך טיסנאות !, 20/07/06 00:11

      אני מניח שמה שאתה אומר מבוסס על מידע מוסמך. בוודאי את הבטחון שלך רכשת ע''י יצור סדרות רבות של מטוסים מוצלחים בעזרת טכנאים ישראלים. (אחיהם של הטכנאים ששכחו לבדוק את הצמיגים במטוס הזה..). מדינת ישראל לא הצליחה עדיין ליצר טוסטוס מוצלח עבור הצבא אז מטוס מוצלח.. בחייאת!. הגיפ היחידי שהיא מייצרת בנוי כולו מחלקים של ג'נרל מוטורס וגם הוא לא שווה הרבה אפילו לעומת האורגינל שאיננו משהו...את החץ המהולל שעדיין לא הוכיח את עצמו מדינת ישראל מייצרת מתקציבים אמריקאים. נראה לך שהאמריקאים יממנו לך מטוס שיתחרה בשלהם?
      ובסופו של דבר אני מניח שמהנדסי המטוסים הישראלים חכמים בוודאי כמוך ולכן הם , ללא ספק, ידעו לתכנן מטוס שהצמיגים שלו לא יתפוצצו בהמראה.

      הגב לתגובה זו

    • צודק- בלי חזון לא היתה מדינה

      Jehova, 20/07/06 01:46

      כל מה שצריך זו תכנית מסודרת עם חמישה שלבים :
      א. נתחיל בבניית גשרים
      ב. אח''כ (אם הגשר לא יפול) ננסה לבנות תקרות שלא נופלות.
      ג. נתאמן בבניית עפיפונים ומטוסים מניר.
      ד. נבנה מטוסים .
      ה. נשלח שני סוכני מוסד ונחסל את חאלד משעל
      ו. בסוף כשיהיה לנו מטוסים נעשה איתם מפגן ראווה בטקס פתיחת האולימפיאדה בת''א (משותפת לישראל ולפלסטין )

      הגב לתגובה זו

    • תקנה מיגים

      מוטי אטלנטה, 20/07/06 08:01

      ותרכיב עליהם מערכות ישראליות של בקרת אש.
      רק את הספרות המקצועית יש לתרגם מרוסית לאנגלית.
      להק נוסף של מיגים יכול להוסיף לך יכולות שונות בשדה הקרב העתידי.-חיוך
      ואפשר כמובן כבני אברהם אבינו לוותר על שניהם ולהניח טלית ציצית ותפילין שאינם עולים ממון רב ומהווים את הנשק האולטימטיבי כנגד כל הרשעה בעולם והכנה לעולם הבא שהוא נצחי במלכות האלוהים על האדמה.
      -אין עוד מלבדו!

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    מעולה!!! פחות מאה מליון שקל להתכנסות-אין כסף אין התכנסות (ל''ת)

    מתי, 19/07/06 23:29

    הגב לתגובה זו

    • מתי-תלך לפיזדמטי !! יא דפוק ! (ל''ת)

      אוהב ישראל, 20/07/06 00:15

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    העיקר שהצוות בסדר.

    אלי, 19/07/06 23:18

    חבל שבמקום כל הסופות האלו לא רכשנו עוד רעמים. זה מה שקורה שמנסים להכניס רעם לתוך תוכנית של אף 16. זה כמו לתת לאופנוע לגרור מטען כבד, פשוט לא יילך.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    די למלחמה ההרסנית! הפגנה מוצ''ש 18:30 כיכר רבין

    שמאל, 19/07/06 23:15

    יש רק דרך אחת להביא ביטחון ליישובי הצפון: מו''מ והפסקת אש!

    יש רק דרך אחת להחזיר את החיילים משבי החיזבאללה: הידברות וחילופי שבויים!

    ביום שבת ה-22 ליולי בשעה 18:30 תצא מכיכר רבין צעדה נגד המלחמה תחת הכותרת: די! לא למלחמת לבנון השנייה!

    כל מי שחשוב לו להציל חיים, ושיודע שהפצצת אזרחים בביירות לא תעזור להציל חיים של אזרחים בחיפה, צריך להגיע להפגנה הזאת.

    הגב לתגובה זו

    • אני מוכן להחזיר אותך (ל''ת)

      תומר, 19/07/06 23:33

      הגב לתגובה זו

    • אני מוכן להחזיר אותך במו''מ (ל''ת)

      תומד, 19/07/06 23:33

      הגב לתגובה זו

    • ויש רק דרך אחת לשלום אין קץ

      ימין ה', 19/07/06 23:35

      טראנספר של ערבים ואולי גם של שמאלנים

      הגב לתגובה זו

    • כנראה שאת לא מכאן

      d, 19/07/06 23:35

      צריך לגמור מה שהתחלנו אם לא עוד רבים וטובים ימצאו את מותם הרבה מעבר

      הגב לתגובה זו

    • צאו מהבועה, אתם גורמים נזק אדיר, שגובל בבגידה

      יהודי וישראלי, 19/07/06 23:36

      התרבות המערבית הולכת ומתפנקת במחשבה שתמו ימי המאבקים הגדולים וכעת תקופת האור הגדול בה בני אדם ישוחחו אחד עם השני ויפתרו סכסוכים במשא ומתן .
      אך מצג השוא הזה מסתיר מעיניהם המסרבות לראות את המאבק האדיר מול ''תרבות'' הפונדמנטליזם הבלתי מתפשר.
      רק עוד וויתור קטן והכול יהיה בסדר.
      נשמור על כבודם, הם קצת ילדותיים במחשבתם.
      אנחנו מתוחכמים ולא צריכים להקפיד
      בכבודינו.
      מול הגישה ההיפר ליברלית וההיפר סובלנית עומדת תרבות ערבית מוסלמית חסרת פשרות שמוכנה להקריב פרטים למען מטרת הכלל.
      ''תרבות'' שלא רואה דבר פרט למטרה האחת שילטון האסלאם המעוות.
      הפצת שקר האיסלאם העלוב התוצר של הנביא האיום :הרוצח, הפדופיל ,והשקרן שהוביל את רוב ממאמיניו לבורות, אכזריות וחיי קנאה ושינאה של המערב המצליח.
      והראשונים שיחוסלו על ידם הינם נציגיו ה''ליברלים'' של המשטר היהודי.

      הגב לתגובה זו

    • זבל , אל תחתום בשם ''שמאל'' אתם בנדה של בוגדים

      שמאלן, 19/07/06 23:40

      שהאידיאולוגיה שלכם היא מחיקת הציונות והמדינה , תתקשט בכינוי אחר .

      הגב לתגובה זו

    • אישית עונג לי לחסל אותכם ביריות בכיכר ראו הוזהרתם (ל''ת)

      פרח, 19/07/06 23:41

      הגב לתגובה זו

    • אוויל, טיפש, תקרא היטב

      באמת, 19/07/06 23:43

      מו''מ והחלפת שבויים כבר היה לנו כמה וכמה פעמים, וכל פעם זה קרה שוב. אם נתקפל עכשיו, אז מה בעצם השגנו, החיזבלה יקבל חיזוק וינסה לחטוף עוד חיילים ''כי זה עובד''. הוא רק יתחמש שוב כמה זמן ואז הכל יתחיל מהתחלה. הביטחון שלך זמני, ואנחנו מחפשים פה פתרון לטווח ארוך

      הגב לתגובה זו

    • להביא דגלים לבנים ? (ל''ת)

      ימין, 19/07/06 23:43

      הגב לתגובה זו

    • די למנגנון ההרס העצמי הזה

      שפוי, 19/07/06 23:45

      אתה בטח לא גר בצפון

      אתה כ''כ מנותק ואטום .

      החיזבאללה לא סופרים לא אותך ולא את השמאל שלך

      הם את הטילים ואת החטיפות שלהם ישגרו ויבצעו ואף ערבי שפוי שתעשה איתו הסכם שלום לא ירצה או יוכל לרסן אותו.

      זו הגנה עצמית.

      מה שלא עשינו 6 שנים ונתנו להם להתחזק.

      שאנשים כמוך יסתמו את הפה שלהם ויפסיקו לפגוע במדינה שלנו.

      תודה

      הגב לתגובה זו

    • ל10 אתה יודע מה עושים לבוגדים בכיכר העיר המרכזית? (ל''ת)

      אחי, 19/07/06 23:45

      הגב לתגובה זו

    • אתה בטוח שאתה שמאלני?

      לא מאמין!!, 19/07/06 23:46

      אני שמאלני בעקרונותי - אך נשארתי המום לנוכח דעותיך הגובלות בזלזול בשמאל ובשכל הישר.
      חשבת לרגע מה יקרה לאחר המו''מ ? החיזבאלה יחזור לדרום לבנון כגיבור,לקראת השלב הבא , החטיפה תוכיח את עצמה כמשתלמת - פתח לקראת החטיפות הבאות !! ואתה באמת חושב שמישהו מנסה לפגוע באזרחים תמימים בבירות ? אתה כל כך תמים ומרוחק !! או שמא אתה ימני שרוצה לצחוק על השמאלנים ??
      חס ושלום ההפגנה הזו !!!!!!

      הגב לתגובה זו

      • שמאלנים בוגדים אנחנו נגיע ונראה לכם !

        דיר באלאק, 20/07/06 00:13

        חבורת משקפופרים מכוערים !

        אני ממליץ לכם להזהר !!

        הגב לתגובה זו

    • הלווואי חיזבאללה יזרוק סקאד באותו יום בדיוק בכיכר, הלוואי, הלוואי!! (ל''ת)

      א, 20/07/06 00:01

      הגב לתגובה זו

      • אמן כן יהי רצון

        חיים, 20/07/06 00:26

        אמן כן יהי רצון

        הגב לתגובה זו

        • לא יאומן. אז את כל מי שלא מסכים אתכם צריך להרוג? אח, ההומניות. (ל''ת)

          השכל הישר, 20/07/06 00:55

          הגב לתגובה זו

      • אין להם סקאד! (ל''ת)

        גור שילה, 28/08/06 08:56

        הגב לתגובה זו

    • אולי תעשו תהפגנה בצפון ישקרנים

      נחמן, 20/07/06 00:02

      מסריחים שמאלנים ארורים נמאסתם
      א ת ם ל א מ ב י נ י ם שנמאסתם
      אנשים מתים לנו כל יום ואתם עוד פותחים ת פ ה עושים הפגנה בתל אביב ישקרנים ארורים עוד יגיע יומכם
      לכו תעשו הפגנה אצל נסראללה , בגללו זה קורה לא?!
      או שבגלל צה''ל
      אתם פשוט חלאות מסריחות ותאמינו לי שאם לא הייתם בעולם כבר מזמן הייתה נפתרת ה ב ע י ה של המזה''ת
      תודה והמשך שתיית קפוצ'ינו מהנה !

      הגב לתגובה זו

    • מה הקואורדינאטות של ההפגנה? (ל''ת)

      מתי, 20/07/06 00:11

      הגב לתגובה זו

    • אתם לא השמאל הישראלי! מה אתה עושה פה בכלל?

      השמאל הישראלי, 20/07/06 00:17

      לפי האידיאולוגיה שלך אתה בכלל לא רוצה לגור פה או שאתה פשוט תינוקי מידיי להבין על מה שאתה מדבר
      אתה מבקש מו''מ עם החיזבאללה
      חושב שככה מונעים רצח עם אבל ככה גורמים לרצח עם שלנו
      אני מציע לשלוח אותך בתור נציג שלנו לבונקר של חיזבאללה להציע שלום כולל ושיחזיר את השבויים בלי מלחמה ויניח את הנשק כי יהיה שלום כולל איתו
      זה לא אותו סיפור כמו בשטחים!
      צא מהסרט שלך לא תרחוץ אותי בדם

      עוד שנייה צריך לרוץ למקלט שוב...
      ביי

      הגב לתגובה זו

    • שמאלנים נמאסתם (ל''ת)

      רחלי, 20/07/06 00:18

      הגב לתגובה זו

    • עוד לא

      רחל, 20/07/06 00:21

      עוד לא הבנתם שהדרך שלכם היא זו שהרסה את המדינה וזה שצהל יעא מלבנון רק עזר לחיזבאלה או שזה מה שרציתם כי כואב לכם על הערבים המסכנים

      הגב לתגובה זו

    • כולם מוזמנים מוצ''ש 1630 לשבור לבוגדים את העצמות (ל''ת)

      חי, 20/07/06 00:41

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    טוב שרק המטוס ז''ל

    ישראל, 19/07/06 23:15

    ולאנשי הצוות מזל... מזל טוב!
    חיזקו ואימצו.

    הגב לתגובה זו

    • המטוס לא ז''ל

      אב, 19/07/06 23:48

      זה קורה ..זה בטחום השגיאה אפילו מבחינה סטטיסטית . וזה תקין.
      הכי חשוב שהצוות חי וימשיך לפעום.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    התוצאה, גורמת לחשוב שהטייסים הזדרזו למשוך את ידית ההפלטה.

    כבשה תוהה, 19/07/06 23:13

    וועדת חקירה תבדוק ותקבע אם המדובר בשיקול דעת שגוי. לא זכור מקרה שבו טייס נטש על מסלול עקב פיצוץ בצמיג גם אם המטוס-חמוש.

    הגב לתגובה זו

    • אתה בטוח היית במצבים האלה כמה פעמים (ל''ת)

      ההית עושה את זה, 19/07/06 23:25

      הגב לתגובה זו

    • טעות , טועים , העיקר שהטייסים בריאים !! (ל''ת)

      מישהו, 19/07/06 23:26

      הגב לתגובה זו

    • אתה נורמאלי ?

      מישהו, 19/07/06 23:29

      מטוס חמוש ש''נמרח'' על המסלול ....
      למה להשאר בו ?
      אולי אתה רוצה להתאבד - הטייסים לא !!!

      הגב לתגובה זו

    • לכבשה התוהה

      מפקד, 19/07/06 23:48

      תמשיכי לעשות מה ..מה.. ותפסיקי לחשוב כי זה לא החלק החזק אצלך

      הגב לתגובה זו

    • ואם הטיס היה הבן שלך?

      אמא של טיס, 19/07/06 23:51

      גם היית מגיבה כך? תמשיכי לתהות ובשקט.

      הגב לתגובה זו

    • צודק

      יאיר, 19/07/06 23:57

      זה קרה לי לפחות 10 פעמים עם ססנה 172 ואף פעם לא משכתי את ידית מושב המפלט.

      הגב לתגובה זו

    • לא זכור? אתה לא זוכר?

      תיש בוהה, 20/07/06 00:21

      אני מניח שאתה ההסטוריון של חיל האוויר, אם מה שאתה לא זוכר נראה לך בעל ערך. אני אישית די משוכנע שמה שאתה לא זוכר רב בהרבה ממה שאתה זוכר .יש לכן לתת ערך רב יותר לאשר שכחת מאשר למה שאתה חושב שאתה זוכר. ועכשיו לענין. מטוסים ננטשים פעמים רבות בגלל צמיג שמתפוצץ בהמראה. השאלה איזה צמיג התפוצץ , באיזה מהירות, וכמה עמוס היה המטוס כשזה קרה. אם הצמיג התפוצץ במהירות גבוהה (למשל 120 קשר) אך נמוכה מדי כדי לתת עילוי מספיק והמטוס העמוס מאבד את הכושר לשמור כיוון מה לדעתך, מומחה אווירי ניכבד, על הטייס לעשות? אני מניח שאתה היית ממשיך איתו עד לסוף המר. בכך היית מונע מאיתנו את הגיגך חסרי התועלת ואנא אנו באים?

      הגב לתגובה זו

      • השאלה היא לא מהירות המטוס

        טייס ריסוס, 20/07/06 01:46

        השאלה היא אם למטוס יש מספיק מסלול לפניו בשביל להפסיק את תהליך ההמראה בשלום או שלא.
        כמובן שמשקל המטוס בא לידי משמעות פה, כמו גם דברים אחרים טייס יכול לבקש רשת (ואז המגדל מקפיץ רשת חרום) ועוד כל מיני.

        הגב לתגובה זו

    • תגובה למלעיזים והמתלהמים.

      כבשה משיבה, 20/07/06 00:43

      לאחר שקראתי את תגובותיכם, שאת רובן ניתן לסווג כפופוליזם מצוי, אסביר:
      א. הפלטה באמצעות כסא מפלט הינה תהליך מסוכן. הפלטה ממסלול- מסוכן שבעתיים. צריכות להיות סיבות מאוד, מאוד מוצקות וסיכון ברור וודאי על-מנת לבצע הפלטה בגובה אפס.
      ב. עלות מערכת מטוס סופה - כ-50 מיליון דולר. כמו-כן, הנזק שפיצוץ מטוס חמוש ומתודלק יכול לגרום למסלול המראה , עשוי להביא לשיתוק הפעילות המבצעית באותו בסיס. נטישת המטוס, מעלה הסיכוי לפיצוץ המטוס על המסלול באופן דרמטי.
      ג. עובדתית ולאור מבחן התוצאה(ואמנם בדיעבד), לאור השרדות המטוס גם ללא טייסיו, ברור כי הנטישה לא היתה מוצדקת. עדיין, בהחלט יתכן כי החלטת הטייסים היתה שקולה אם יתברר כי הסיכון הממשי לקטסטרופה, היה גבוה מספיק על מנת שלא להצדיק את לקיחתו.

      לסיכום, אם כל נורית אזהרה מנצנצת או כל מדיד משתולל היה גורם לטייסי ח''א להפליט, החייל היה נותר ללא מטוסים. יש מצבים, בהם צעד חירום זה חיוני להצלת חיי אדם, ויש מצבים שלא. לשם כך ממנים ועדת חקירה כמו במקרה זה.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    העיקר שלא רואים יותר את נטראלללה בטלויזיה

    טייס, 19/07/06 23:10

    השמועה אומרת שהוא התנצר ומסתתר בהרי השוף,
    יש הגורסים שעם נטראלללה ועוד שחקן כנף (פנסטיל?) יש להפועל ת''א סיכוי די סביר להישאר עוד עונה בליגת העל.

    הגב לתגובה זו

    • אכן (ל''ת)

      יהודי, 19/07/06 23:36

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    מה שחשוב, הוא, הטייסים ולא המטוס, וטוב שהם אצלנו ולא ''שם''! (ל''ת)

    נס גדול היה פה!, 19/07/06 23:09

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    לתבוע את הטייסים על הפקרת צלם (ל''ת)

    סי די, 19/07/06 23:06

    הגב לתגובה זו

    • אתה פשוט מגיב טיפש !!!! (ל''ת)

      סי די, 19/07/06 23:22

      הגב לתגובה זו

    • למי קראת בדיוק טיפש ??? (ל''ת)

      סי די, 19/07/06 23:23

      הגב לתגובה זו

    • לך ורק לך !!! (ל''ת)

      סי די, 19/07/06 23:23

      הגב לתגובה זו

    • למזלך שטימטום זו לא עבירה פלילים . (ל''ת)

      משפטן, 19/07/06 23:41

      הגב לתגובה זו

      • מלחמת קיום

        ציוני, 20/07/06 06:36

        תפסיקו להתנצל .הרי האויב אם היה רוצה שלום ושקט היה משיג זאת מיד .יואיל בטובו להרגיע וכבר מובטח לו השקט והשלוה.

        הגב לתגובה זו

    • אתה אידיוט ברמות שקשה לתאר

      דיוידי, 20/07/06 00:03

      יושב בבית עם אצבע אחת באף ואחת בתחת ומקשקש על דברים שאין לך מושג לגביהם.

      הייתי קושר אותך לצמיג של אפ 16 וזורק אותך על הדאחיה יה שנוזל

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    העיקר שלצוות שלום (ל''ת)

    כג, 19/07/06 23:03

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    כנסו בבקשה.

    הפועל, 19/07/06 23:02

    לא לצאת עכשיו בהשתלחויות כנגד חיל-אוויר שיוצא לאלפי גיחות בקצב מטורף. צריך לבדוק את העניין ואסור שזה יקרה, אך הגיוני שהסבירות לאירוע כזה עולה בימים שכאלה.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    אז מה הלך המטוס או רק מושבת??

    תומר, 19/07/06 23:01

    מקווה שרק מושבת

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    נו.. זה בטח היה הטייס עם הקוקו.. (ל''ת)

    עמיר פרץ, 19/07/06 22:58

    הגב לתגובה זו

    • אתה קוקו , וקוקו לא קטן . (ל''ת)

      פסיכיאטר, 19/07/06 23:43

      הגב לתגובה זו

    • אפרופו עמיר פרץ

      ספר, 19/07/06 23:47

      הוא לא ציין כמה עולה לו התענוג של ספר עד הבית שהוא מקפיץ אותו באמצע הלילה...

      הוא מסדר לו גם את השפם?


      הגב לתגובה זו

    • לפחות הוא לא היה עם סרפן...

      אלמונית, 20/07/06 00:20

      הרגת אותי עם היציאה על הטייס עם הקוקו

      הגב לתגובה זו