• 16.

    יאיר, השם ישמור מה שמחכה לך אחרי 120 שנה (ל''ת)

    המוכיח, 25/07/06 21:22

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    לחילוני אין צורך לעוות את הדת לצרכיו. הוא בוחר בפרידה מוכבדת.

    C-cyclist, 11/07/06 14:19

    הסיבה שהתנועה הרפורמית אינה מתחברת ליהודי הישראלי החילוני יש רק עקרון אחד בקשר ליהדות אותו הוא מכבד: עקרון אי ההמרה. כל עוד הוא אינו ממיר את דתו לדת מתחרה הוא רואה עצמו חופשי להיות אטאיסט, לחיות כרצונו, ולעשות כרצונו. רק ההמרה נתפשת בעיניו כבגידה.

    בניגוד לגלות, שם זהות יהודית נועבת מקשר כלשהו עם קהילה יהודית, בישראל יש רוב יהודי שאין צורך במאמץ מיוחד כדי להתחבר אליו.

    כאשר החילוני רואה סתירה בין הדת לאורח חייו הוא נותן לדת להתקיים כפי שהיא, בנפרד ממנו. הוא אינו מנסה לעוות אותה לצרכיו אלא נפרד ממנה.

    יש הגינות רבה יותר בהבנה שדבר מסויים אינו מתאים לך מאשר לנסות לשנות משהו שאינו הגיוני מעיקרו.

    הדת הצבועה ביותר בעולם היא הדת הנוצרית האנגליקנית, שבה ראש הכנסייה מודה בריש גלי שאינו מאמין באמונה התפלה המובילה של הדת - ''לידת הבתולין''. אם אדם אינו יכול להאמין בעקרונות הדת, הוא חייב להיות צבוע במיוחד כדי להתקדם למעמד בו הוא עומד בראשה, והדת חייבת להיות חסרת עקרונות כדי לתת ביודעין לאדם כזה לעמוד בראשה.

    אף אחד לא מאחל את זה ליהדות. עדיפה לנו ההפרדה.

    הגב לתגובה זו

    • יהדות בימינו אינה רק דת.

      יאיר רוטקוביץ, 11/07/06 19:27

      עובדה.

      רוב היהודים מגדירים עצמם כחילונים. וטוב ונעים להם עם זה.
      והיהדות היא שלהם ממש כמו של אחיהם הדתיים. והם עורכים בחירה ריבונית אילו ערכים להדגיש ואילו לא.. ממש כמו אחיהם הדתיים.
      אתה מתאר שניות של חילונים רבים, נכון. אך היא אינה נחלת כל החילונים.

      הגב לתגובה זו

      • כאשר חילוני בוחר לא לקיים / לעבור על מצווה הוא אינו מנסה לשנות.

        C-cyclist, 12/07/06 02:43

        על העובדה שדת המדינה של ממלכת יהודה הפכה לדת היהודית, והחזיקה את הלאום היהודי במשך אלפי שנים אין עוררין. זו הסיבה שיש לאום יהודי שקשור לדת היהודית כאשר דתות אחרות המירו עמים רבים.

        השאלה היא מה מבדיל בין רפורמי לחילוני ומסורתי. אתה צודק לגבי צביעות של מסורתים שבוחרים מה לקיים ומה לא, מתוך חוסר מועדות. הרפורמים מנסים להתאים את ההלכה לאורח החיים שלהם, ורק החילונים מוכנים לתת לדת את הכבוד הראוי - לא לטעון שהם מקיימים אותה כשהם לא, לא לעוות אותה לפי ראות עיניהם, אלא לכבד את העובדה שיש דת, יש לה חוקים, והם - מה לעשות - לא מתאימים להם.

        בבחירה בין שקר לעיוות ופרידה מכובדת - פרידה מכובדת תמיד עדיפה.

        הגב לתגובה זו

  • 14.

    תקרא

    דן, 11/07/06 14:00

    היהדות היא לא עוד תרבות במגוון התרבויות תורתינו היא הוראה איך מרבים חיים איך באמת האדם הגאותן ובעל הנטיות מצמצמים חיים בפרטיותם וחשיבותם העצמית כל טוב

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    י, 11/07/06 13:54

    'היהדות'היא לא תרבות יפה התורה היא הוראה איך להוסיף ולהרבות חיים וההומואים בגאותם ומעשיהם מצמצמים

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    יאיר הפתעתני...מכבד את דעתך,כל הכבוד

    צליק דודך, 11/07/06 04:49

    אין לי מה להוסיף ,למרות שיש לי דעה לא זהה לשלך,בכל אופן שמחתי לקרא ולהנות מפרי עטך, אשמח לשמוע ממך גם כתגובה, חזק ואמץ
    דודך צליק crotem@trebnet.com

    הגב לתגובה זו

    • שלום לך...

      יאיר רוטקוביץ, 11/07/06 11:41

      הפתעה נעימה.

      אכתוב לך לאימייל...

      שלומות למשפחה.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    מה תרבותי ויהודי בלדחוף לצנרת הביוב

    אנטוני הופקינס, 11/07/06 02:25

    נפלת על הראש.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    הומואים=מחלה קשה

    שלומי, 10/07/06 20:32

    גדולי החוקרים בעולם הגיעו למסקנה כי,אלה הנקראים הומויים או בלשון יותר מתורבתת -משכב זכר עם זכר אלה אנשים חולים שקיבלו שריטה חזקה בראש ,ולא רוצים לקבל טיפול.כשרואים פרופסור הולך יד ביד עם חברו ברחוב ,הרי שיותר גועל מכך אין.פשוט לא יאמן לאן האנשים האלה הגיעו,וצודק באלף אחוז ראש העיר ירושלים,כי יש למנוע בכל מחיר את מצעד החולים הזה,והגועל ברחובות ארצינו.ויותר מכך הייתי אומר.הומויים יקרים כדאי שתחזרו לארון ,כי המצעד שלכם מעניין אותי בדיוק כמו לחשוב,מה אוכל האפיפיור בבוקר.אתם מגעילים ותשארו כך,ואני מרחם רק על הוריכם,שצריכים לסבול את הבושה והגועל.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    בשביל מה לצעוד?

    אסתר, 10/07/06 18:17

    מה הסיבה שצריך את הצעדה הזאת? כל אחד יחיה את חייו בד' אמותיו כרצונו וחסל סדר. מספיק לעשות ענין מהנושא הזה. לא צריך להציג לראווה .

    הגב לתגובה זו

    • תנו לחיות לחיות ...

      איריס, 10/07/06 18:55

      ואל תפריעו להם.

      אגב, אצל חיות אין הומואים, יש בריאות !

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    ההומואים לא ממש מענינים את החרדים

    חילוני גאה, 10/07/06 11:19

    כמו שכתבתי בקשר להצבעת אי האימון של הסיעות החרדיות היום בכנסת:

    ''ההומואים מעניינים את החרדים כשלג דאשתקד. מה שמעניין אותם זה איך להדיר את רגליהם של החילוניים מהבירה של כולנו.

    ההצגה הדרמטית שלהם תהיה גם אם יוחלט להצעיד את ''מצעד האהבה'' הסטרייטי בירושלים. בעבר הם לא רצו את העתק של פסל דוד של מיכאלאנג'לו, הפריעו להם אירועים בסינמטק, פתיחת איזורי בילוי בשבת, שריפת תחנות אוטובוס עם פוסטרים שלא לרוחם וכו.

    ההומואים זה רק כלי נוח לניגוח החילונים. ''

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    מתאים לכם

    דוד, 09/07/06 17:27

    מאוד מתאים לכם לצנזר דעות
    שלא תואמות את האינטרס הצר שלכם השמאלנים הנאורים בעלי התזה של חופש הביטוי

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    בושה מגאוות ליבו ודריסת מגפו

    דוד, 09/07/06 15:14

    התורה שלנו ניתנה מפי בורא עולם
    והיא ניתנה מתחילתה תורה שבכתב עם תורה שבעל פה ואיך יכול יצור שכמוך לצטט לאישור מעשים מגונים
    כאשר התורה כותבת במפורש ולא משתמע לשני פנים
    איסור גמור על משכב זכור
    אם היית מדבר מדעתך הייתי גם חולק עליך אבל כאדם לאדם
    אבל לרמוס את התורה ולגלות בה פנים שאינם איך אתה מעז
    זה רק מראה לכל בר דעת כמה אתה בור בתורה ואינו ראוי ליצגה

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    יאיר אשמח אם תגיב

    ג, 09/07/06 11:48

    דבריך נראים כמכילים כמות גדולה של אמת אך דווקא משום כך רציתי לשאול:
    האם אין בתורת ישראל מגבלות שאין לעבור דוגמא קלאסית במקרה הזה: נישואים לגוי שודאי יכולים לבטא ביטוי לא רק למינויות אלא גם לאהבת אמת תמימות ועוד דברים נאצלים אך הם אסורים.
    ואם כן מה מוביל אותך למסקנה שתורת ישראל בתקופת הזמן הנוכחית או בתקופה אחרת תתיר את היחסים הללו רק בגלל שהם נראים כבר בעיננו כלגיטמיים?

    הגב לתגובה זו

    • תשובה

      יאיר רוטקוביץ, 09/07/06 12:52

      לטעמי גבולות התרבות היהודית צריכים וראויים להיות גמישים ונושמים. חייבים להיות גבולות.. אולם שלא יחנקו את היהודים במיטת סדום.
      כל עם מקבל לתוכו נישואי תערובת, כי כידוע לאהבה אין גבולות... הרתיעה ההיסטרית מנישואי תערובת יוצר תרבות סגורה ומפוחדת.. וחיי רוח כך מתנוונים.
      ולענין הלגיטימיות כיום: אבוי לנו אם נשתעבד לרגשות אבותינו וצורכיהם בעוד החיים כאן דורשים מוסרית (!) אחרת... השינוי הוא לא רק מומלץ, הוא הכרחי ממש. החידוש הגדול של האורתוכסיה הוא.. שאסור לחדש. וזה ממש מעוות.
      ההסתגרות מביאה כליה על התרבות והעם.. לא הפתיחה.

      ותודה על המחמאה.

      הגב לתגובה זו

      • אשמח אם תגיב

        אל יאיר, 09/07/06 23:42

         מדוע החלטת שכעת אנו צריכים להקל מהחלטות חכמינו זכרונם לברכה מדוע הרי אתה מסתמך על תרבותינו ההיסטורית והיא כיד החכמה שידוע וגלוי לכל שהיא היתה משופעת בחוכמה אז בהרבה יותר מחכמת חיים ממוצעת של בן תמותה היום ואם כל זה היא קבעה גדרים אז למה לשנות האם אתה חושב שאתה יותר חכם מהדורות הקדומים הרי לפי הכתבה את כל תרבותך אתה שואף מהם אז בבקשה אל תשנה את מה שאמרו אלא תתעמק בדיבוריהם ותבין שזה אקטואלי עד ימינו אלו

        הגב לתגובה זו

      • אשמח אם תגיב

        אל יאיר, 09/07/06 23:46

         מדוע החלטת שכעת אנו צריכים להקל מהחלטות חכמינו זכרונם לברכה מדוע הרי אתה מסתמך על תרבותינו ההיסטורית והיא כיד החכמה שידוע וגלוי לכל שהיא היתה משופעת בחוכמה אז בהרבה יותר מחכמת חיים ממוצעת של בן תמותה היום ואם כל זה היא קבעה גדרים אז למה לשנות האם אתה חושב שאתה יותר חכם מהדורות הקדומים הרי לפי הכתבה את כל תרבותך אתה שואף מהם אז בבקשה אל תשנה את מה שאמרו אלא תתעמק בדיבוריהם ותבין שזה אקטואלי עד ימינו אלו כי למשל עניין נישואי הבין דתיים הרי אם חשוב לי ולך התרבות שלנו אז באופן הגיוני צריך ששני אנשים שהם בעלי אותו תרבות כדי שיעבירו את התרבות הלאה

        הגב לתגובה זו

        • החכמים היהודים שמרו על חוכמה אנושית....

          יאיר רוטקוביץ, 10/07/06 14:17

          זו כל החוכמה אצלם.
          הם לא התיימרו לייצר חוכמה על אנושית, אזוטרית, אלטיסטית. לא הזרם המרכזי שבהם, בכל אופן. החוכמה הייתה מצויה לכל דורש, כל אחד לפי כישוריו, לא בירושה ולא בחנפנות. וזה צמח רק מתוך התחברות למציאות, לצרכים האנושים של אותו זמן, רק כך יכול להיות שכלול מוסרי. לטעמי, הם מתגלגלים מצחוק (בגן עדן...) כאשר מייחסים להם משהוא שהם התרחקו ממנו, חוכמה לא של בן תמותה, הם התרחקו מזה כמו מאש. ''לא בשמים היא''.
          ומי שמרחיק את החיים מחוכמת החיים האנושית, מרחיק את אלוהים מפה ועכשיו.
          במקום שיש חילול זכויות האדם, דברי הרבנים.. לא נחשבים.

          הגב לתגובה זו

          • מי שיודע הכל

            אשמח אם תגיב, 10/07/06 21:55

             מנין לך כל התאוריה הזאת על אורחם ושיגם של חכמינו מה שאתה אומר זה רק תאוריה בעוד מה שאני כותב כתוב בדבריהם מפורש שיש איסור נישואין בין שני בני אותו מין וכן בין שני דתות אז אל תמציא לנו תאוריות על חכמתם בזמן שהם אומרים משהו אחר מפורשות

            הגב לתגובה זו

  • 4.

    יאיר,אשמח אם תגיב (ל''ת)

    , 09/07/06 11:40

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    כבר מזמן לא צחקתי ככה (ל''ת)

    מורי אל כניס, 09/07/06 11:29

    הגב לתגובה זו

    • צוחק מי שצוחק אחרון

      יהודה, 09/07/06 11:36

      אתה מקובע כל כך.

      תתרענן.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    איפה הוא מחתן זוגות כאלה? (ל''ת)

    מתחתן, 09/07/06 11:11

    הגב לתגובה זו

    • דרך אתר ''טקסים''

      יאיר רוטקוביץ, 09/07/06 17:35

      תכנס, תראה שם מדור מיוחד לנישואים יהודיים חד מיניים.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    וביערת הרע מקירבך (ל''ת)

    ציווי מעשי, 09/07/06 11:11

    הגב לתגובה זו