• 4.

    הפיתרון רוח

    יונתן, 06/07/06 18:20

    בימקום להשקיע בהרבה מכוניות קטנות צריך לחסוך הרבה דלק מזהם ביצור חשמל ע''י רוח
    תכנולוגית הרוח ידוע ומוכרת ובעלת נצילות גבוה ו 0 זיהום אויר לא 20%פחות ולא חצי 0 זיהום אויר על הממשלה להקים לפחות 700 מגה חשמל מאנרגית רוח תוך שנה

  • 3.

    רק ביודיזל כתוסף עד 30% ועכשיו

    biodiesel, 05/07/06 15:59

    אנו נוסעים על ביודיזל מזה שנה על שתי מכוניות פולו קלאסיק 99 וסיאט קורדובה סטיישן 99

    מספר לקוחות באים אלי עם שמן מאכל משומש ומקבלים ביודיזל גולמי
    ביחד בנינו אצלהם יחידת שטיפה לביודיזל כך הם גם משתתפים בתהליך וגם לא מתעסקים בחומרים השונים. יש גם את אילו שלוקחים ביודיזל מוכן
    אנו מעדיפים את האופציה הראשונה שכן אנו מעודדים את החלק האידיאולוגי (נקי יותר טוב יותר וכו)

    שותפי ואני כבר בנינו מספר מתקנים במשך הזמן ועכשיו אנו בונים מתקן ליצור של כ 10000 ליטר בחודש בעלות של כ 15,000EURO


    כמוכן אנו מנסים לארגן גוף גדול שיאמץ את הביודיזל כתוסף קבוע (כמו אגד או חברות הדלק וכו) .
    גם יזום של פרויקט חקלאי כפיילוט בארץ ועוד ........
    בכללי :


    ביודיזל הוא דלק ביולוגי המיוצר משמנים צמחיים כתחליף לדיזל המחצבי (המופק מנפט). ביודיזל יכול להיות מופק משמן צמחי כגון שמן סויה, קנולה , קוקוס, תירס, בוטנים ועוד או משמן טיגון או שומן בעלי חיים, זאת ע''י תהליך מחזור כימי פשוט. בתהליך ההפקה הגליצרול (גליצרין) מופרש באופן כימי מהשמן .

    מנוע הדיזל הראשון, שהומצא בידי רודולף דיזל, בשנת 1892 הונע באמצעות שמן בוטנים. רק משרווח השימוש בנפט זול נותק הקשר בין המנוע לשמן. ביודיזל מורכב משמן צמחי מעורבב עם אלכוהול, וביכולתו להניע את מנועי הדיזל בכל הרכבים המודרניים, מערכות הסקה ביתית, תחנות כוח וגנרטורים ללא צורך בשינוי מבני מיוחד במנוע עצמו. השימוש בדלק הנ''ל נפוץ מאמצע שנות התשעים, ובמדינות רבות מייצרים כיום ביודיזל באופן מסחרי . ביודיזל פועל על כל מנוע דיזל, וכן לצורך הסקה ביתית. ניתן להשתמש בכל יחס של ערבוב בינו לבין דיזל רגיל או להשתמש בביו-דיזל בלבד .
    ביודיזל אינו דליק, אינו רעיל , מתפרק ביולוגית במהירות (פריק ביולוגית) ומחירו נמוך משל בנזין או סולר. בניגוד לשימוש בדלקים רגילים, שריפת ביו דיזל פולטת כמות נמוכה של של דו-תחמוצת הפחמן (CO2) ולכן איננה תורמת להתחממות כדור הארץ. כמות המזהמים הנפלטת בתהליך נמוכה באופן משמעותי בהשוואה לשריפת דלקים רגילים ונקיה אף משל בנזין .
    התובנות בנוגע לנזק הסביבתי והבריאותי שנגרם מהשימוש בדלקים מחצביים (נפט, פחם, גז) חברו בשנות ה-90 לשני תהליכים עוצמתיים בהשפעתם על עתיד המין האנושי: סיום עידן הנפט, ואפקט החממה המתגבר. בעשור האחרון, מחיר הדלק המתייקר והמודעות הסביבתית העולה מהווים כוח קסם הדוחף את הביודיזל בעולם לשיאי פופולאריות. כמו כן, העובדה שניתן לייצר ביודיזל איכותי גם בבית תורמת רבות לקידום דלק זה כאלטרנטיבה אמיתית לדלקים המחצביים .

    מחקרים מראים כי שימוש בביודיזל, אפילו אם הוא מעורב בדיזל רגיל, מפחית את הבלאי במנוע וכן משפר את ביצועיו. עם זאת, לא ניתן לאחסן ביודיזל למשך יותר משנה אחת.
    באירופה נמכרים בשנה כ- 1.9 מיליארד ליטרים של ביודיזל (2003), ואילו בארצות הברית נמכרים 56.8 מיליון ליטרים בשנה. מחיר ליטר של ביודיזל בארה''ב נכון לאמצע 2004 הנו כחצי דולר. בברזיל ניתן לבקש בתחנות הדלק את הביודיזל לצד אתנול שמופק מקני סוכר.



    אם אתם קוראים אנגלית יש אתר שיש בו את המידע

    http://www.biodiesel.org /



    האם מעניין אותך יצור ביתי ?

    האם אתה מעוניין ויכול לבנות מתקן או שאתה רוצה לקנות מתקן ביתי? מניסיוננו בשנתיים האחרונות זה לוקח הרבה זמן ויש צורך בהבנה ברמה סבירה בבניה (ברזל חשמל וכו ) למרות שאני מלווה את הבנייה של שני מתקנים עי אחרים זה לוקח הרבה זמן (כבר חצי שנה ) אחד מהם בכר הודיע לי שהוא נשבר שכן כבר אין לי זמן לעזור היום והוא בא אלי לקנות.
    אשמח להדריך אותך ולעזור בכול צורה כדי שתקדם את הנושא

    kookooi@gmail.com

    שבת שלום

  • 2.

    אשליה

    אבי, 05/07/06 15:27

    הדלק הזה עדיין מזהם ועדיין מייצר פחמן דו-חמצני.
    מה זה משנה מה הוא המקור?

    • משנה התרומה לאפקט החממה

      אסף, 06/07/06 10:59

      ההבדל בין הפחמן הדו-חמצני הנפלט מדלקים ירוקים לבין הפליטה מדלקים פוסיליים, הוא שהדלקים הפוסיליים היו קבורים עמוק באדמה, ולא היוו חלק מהאטמוספירה.

      דלק ביולוגי לא מפר את האיזון הטבעי: כל צמח בטבע קולט מהאטמוספירה (מהאוויר) פחמן דו חמצני, פולט בפוטוסינתזה חמצן, וכשהצמח מת הוא מתפרק, והפחמן הדו חמצני שלו חוזר לאותה אטמוספירה שממנה הוא נלקח. שריפת החומר הזה לא פולטת יותר חומרים לאוויר ממה שהיו נפלטים אם היה פשוט נרקב.

      הבעיה בנפט ומוצריו היא, שהנפט כבר לא משחק תפקיד באטמוספירה מזה מליוני שנים. במעבה האדמה שכבו מיליארדי טונות של פחמן דו חמצני, עד שבא האדם,הוציא אותם והתחיל לשרוף אותם. כך הופר המאזן. הצמחיה בעולם לא עומדת בעומס הפחמן הדו חמצני ה''חדש'' שמגיע ממעבה האדמה.

      תוסיף לזה כריתת יערות (דומה לכריתת ריאות), ותראה שהעומס על הצמחיה בעולם עולה בהרבה על היכולת שלה לשמור את רמת הפחמן הדו חמצני באיזון.

      • כן, אבל גם המקור משנה.

        הענק הירוק, 06/07/06 21:04

        אבי ידידי, מה מזכירים לך השמות הבאים: ערב הסעודית, איראן, נסיכויות המפרץ...
        מעל 60% מהנפט בעולם מוחזק ע''י אנשים שלא כל כך אוהבים אותך. בכל פעם שאתה מתדלק את הרכב שלך אתה מפרנס אותם.
        תחשוב על זה.

        • הזיהום החקלאי הרבה יותר חמור משריפת דלקים פוסיליים

          לא מושלא, 06/07/06 22:33

          רק ברזיל משתמשת בזה כי הם לא צריכים להשקיע בשביל לקבל את הדלק הזה
          אצלם הג''ונגלים מספקם כמות ירק ענקית בלי השקעה חוץ מכריתה

          כאן מסות כאלה של ירק ידרשו מקום הלוגיסטיקה שלהם תזהם הרבה יותר מאשר כל הדלק הפוסילי שתצרוך במקומם
          והמחיר יהיה יותר גבוה מאשר חבית נפט של 100 דולר

          • ואני בטוח שיש לך הוכחות מדעיות לכל הטענות המלומדות שלך... (ל''ת)

            הענק הירוק, 07/07/06 12:15

  • 1.

    מה עם המכונית החשמלית

    הגיון, 05/07/06 12:24

    שכבר פעלה בשנות ה-90

    • מי הרג את המכונית החשמלית:

      היה, 05/07/06 15:08

      http://whokilledtheelectriccar.com/

    • לא היתה כלכלית. יש עכשיו דור חדש

      גל, 07/07/06 17:48

      ומבטיח, של GM, אבל גם היא בדופו של דבר זקוקה למימן דחוס, שמפיקים עם חשמל.
      מוזר בעיני שמסרבים להשתמש בתחנות כח גרעיניות.. הרי יש כבר פתרונות טכנולוגיים לפסולת הרדיואקטיבית.. זו כנראה בעייה פוליטית.
      אפילו אם מתנגדי תיאוריית ההתחממות הגלובאלית צודקים (ולפי המדע, כנראה שכן), אין ספק שהאויר בערים וסביבן גורם למחלות והרס הסביבה. פיתרונות שרק מביאים לשריפת הדלק במקום אחר אינם פיתרון אמיתי..