• 60.

    אחד שכואב לו!-די להתבדלות ולהתנשאות

    אמנון, 08/07/06 22:28

    אני גר בכפ''ג ולא שולח את ילדי לממ''ד החדש הגזעני בשכונה ולא לדעת מבינים. אני מתמלא חלחלה מהאופי המתנשא של רוב תושבי השכונה. תדעו לכם שעם ישראל חשוב לא פחות מארץ ישראל וארץ ישראל ללא עם ישראל היושב עליה אינה שווה כלום. עם ישראל זה כולל גם תימנים וספרדים משעריה שאמונתם בה' לא פחותה ואף עולה מאמונתכם אתם. אתם מעכבים את בוא הגואל וגורמים להתנתקות רבתי מעם ישראל, מארץ ישראל ומתורת ישראל.

    הגב לתגובה זו

    • תכנסו בהם בכל האליטות האשכנזים (ל''ת)

      יוסי, 11/07/06 14:07

      הגב לתגובה זו

  • 59.

    הריסת הממ''ד בפ''ת

    רחל, 08/07/06 22:24

    אני למדתי בממ''ד נצח בנות במרכז פ''ת לפני שהוקמו בתי ספר פרטיים/אליטסטיים: נועם-לילדי רבנים, דעת מבינים-לאשכנזים מחוננים, ממ''ד כפר גנים-לאשכנזים גזענים.

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    יש לכם הרבה מה ללמוד משכניכם בשכונת שעריה

    ספרדי, 08/07/06 22:20

    בנוסף לזלזול בבני עדות המזרח מצד האשכנזים בא''י בכלל ובפ''ת בפרט (שזה החל מאז הקמת המדינה הנשלטת ע''י האליטה האשכנזית), הם מזלזלים גם בבתי הכנסת שלהם כשהם כל התפילה מדברים/קוראים פרסומות. תיכנסו פעם לבית כנסת תימני/ספרדי בפ''ת ותלמדו מהי תפילה, מהו חינוך, מהי צניעות ומהי אמונה תמימה.

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    לכל הכפר-גניסטים התמימים!

    אחד שפגוע!, 08/07/06 22:17

    אתם הבאתם את האסון על עצמכם ועלינו כשפתחתם 2 בתי ספר על רקע גזענות גרידא-ממ''ד כפ''ג ודעת מבינים שאחוז התימנים שם לא שואף לאפס אלא אפס ממש.
    ביום מן הימים כשילדכם יחזור בשאלה- תבינו כמה צודקים עדות המזרח בעלי אמונה תמימה ללא שמץ של התנשאות ואגו. תמשיכו להקים בתי ספר לאשכנזים בלבד ותביאו עליכם עוד הרבה התנתקויות.

    הגב לתגובה זו

    • גזענים (ל''ת)

      יפה, 11/07/06 14:03

      הגב לתגובה זו

  • 56.

    תופעת הפלגנות הגיעה גם לגולן

    נועם, 07/07/06 14:50

    גם בגולן רוצים לפתוח תלמוד תורה יותר טוב מהממ''ד. במקום המתהדר ביחסים הטובים בין דתיים לחילוניים, מפלגים את הציבור הדתי בין ממ''ד לבין תלמוד תורה. חבל שגם אלינו הגיעה התופעה שתקלקל את המירקם שבנינו פו במשך 40 שנה.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    אינטגרציה מביאה להצלחה בלימודים?

    בעז, 04/07/06 19:29

    יש להבדיל בין הצלחה בלימודים לאינטגרציה חברתית. לדעתי ערבוב של תלמידים חזקים וחלשים באותה כיתה לא עוזרת לחלשים להיפך למורה יש פחות זמן בשבילם. הפתרון הפסקה מוחלטת של התמיכה במוסדות הפרטיים והפניית המשאבים לעזרה לתלמידים חלשים. לגבי השאלה החברתית אני למדתי בבתי ספר אינטגרטיביים וההפרדה עדיין נשארה.

    הגב לתגובה זו

    • מסכימה איתך לכל מילה

      מורה במערכת, 08/07/06 21:30

      הקץ לתפוח הפגום המרקיב את הסלסלה!
      יש לתת את תשומת הלב לכל תלמיד , ברמתו, במסגרת המתאימה לו!

      הגב לתגובה זו

  • 54.

    כתבה נאה ו100% הצלחה ביחצו''ן...

    אויערדיל, 04/07/06 12:36

    הצלחת ליחצן יפה את הכנס בתוך מאמר ''דעות''. יש עליך

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    כתבה צודק מעוד- כמה המלצות -נא לקרוא

    =============, 04/07/06 11:59

    1. ללחם לעצמאות ו תקציבים דומים
    ל מתכונת של החינוך העצמאי
    2. אם נתקבל את מספר 1 אז
    יהא אפשר לשפאר הרמה בביתי ספר
    הממ''ד(אולי נצתרך שם אחר) . ואז
    כל בית ספר יכול להיות שכונתי - אם הבדלים קטנים לפי דרישת משפחות השכונה. וגם אז לא יעלה בית ספר סביר -תורני סכומי המוגזמים שהם עולים היום. וגם אז אולי יהא יותר יציבות לאותם ביתי ספר - לא קמים ומתפרקים לפי האופנה.

    חלק גדול של הבעיה של הממ''ד הוא זה שהתכנית לימודים מוכתב מהממשלה - לפי שיכוליה ולא לפי שקולינו.
    מסכימה שיש פיספוס גדול של אפשריות קירוב וגיבוש חברתי בהשיטה של היום. ולא לדבר על הלחץ
    ונזק לילדינו בגיל צעיר ''להיתקבל''
    לישבה או אולפנה טובה.
    וההוצאות הכספיות שכל משפחה אם
    כמה ילדים כורסת ממנו...

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    פה התחילה ההנתקות

    קובי, 04/07/06 10:57

    עם ישראל לא התנתק מהישובים בעזה. הציבור הדתי לאומי שהתחרדל, הוא שהתנתק כבר לפני שנים מעם ישראל. תוך סיסמאות של יישוב הארץ, ננטשו מרכזי הערים. אם פעם להיות כיפה סרוגה היה כבוד גדול, היום זה מתנחל הזוי. פעם הכיפות הסרוגות היו חלק ממרקם החים הישראלי, היום הם יושבים להם בישובים שלהם, במוסדות חינוך שלהם. ובוכים על זה שמדביקים להם סטיגמות. מי שהתנתק זה אתם, מי שמשלם את המחיר זה אתם וכל החברה הישראלית.

    הגב לתגובה זו

    • עצוב

      מתנחלת, 04/07/06 17:37

      בגדול יש נקודות אמת בדבריך.
      אני תושבת רעננה לשעבר ועברתי לפני יותר מעשור להתנחלות כלשהי. אולם, התנסחת באופן בוטה ומנוכר. יש פה בהתנחלויות אנשים טובים מאוד שתורמים לכלל החברה בהתנדבויות, בצבא ועוד וכוונותיהם טובות. נכון שהתנהלותם - ואיני מסכימה עם כך - הפכה להיות מתחרדלת ובכך הביאו על עצמם ניכור מצד חלקים בחברה הישראלית, ועל כך אני בוכה...

      הגב לתגובה זו

    • כל כך צודק: מניסיון עם שכנים דתיים (ל''ת)

      רחובותית, 07/07/06 18:54

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    ממ''ד יותר גרוע ממלכתי רגיל

    משה, 04/07/06 09:15

    בממ''ד אין קשר ליהדות ולתורה. הם הרסו את כל החינוך בגלל שהם משתייכים למשרד החינוך. יש שם מורים ומורות בכלל לא דתיים, מעסיקים מורים עולים חדשים שמלמדים תנ''ך. לאן הגענו. מורה כזה שבא מרוסיה ומחלל שבת ואוכל חזיר, איך הוא יכול ללמד תנ''ך? הוא הורס את כל התנ''ך ומבלבל את הילדים לכן כשהם גודלים אין להם חינוך דתי והם מבולבלים. הורים הצילו את ילדיכם רישמו אותם רק לבתי ספר חרדיים.

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    כמו החרדים-ככל שירבו אלה מהם מתבדלים

    שרה, 04/07/06 02:45

    סימן שאנחנו איכותיים יותר.

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    עמותה לקידום הממ''ד - 0505610615

    אסף פינק, 03/07/06 15:21

    אני שמח שהדיון הזה מתקיים, וכאחד שנכח בכנס שבו דיברו אדמונד חסין והרב יובל שרלו, אני שמח לראות שגם בכנס וגם פה יש דיון ער.
    אנסה למקד את הבעיות:
    1. כציבור דתי יש לנו אידאל של אינטגרציה אבל יש צורך ברוב חזק בבית הספר, איך משיגים אותו?
    2. לעתים בממ''ד אין את מירב המשאבים על מנת להעניק חינוך מוגבר - איך מביאים משאבים אלו לממ''ד מבלי לדרוש כסף מההורים?
    3. קו חינוכי - נדמה כי יש צורך באישי ציבור שיתמכו במהלך של אינטגרציה.

    נראה לי שישי צורך להקים אגודה שתרכז את כל היוזמות שקיימות בנושא [לדוגמא במעלה אדומים יש יוזמה של הורים לממדי''ם ואני יודע גם על פ''ת ובית שמש] ולרכז כוחות.
    אני מעוניין להקים עמותה שכזו בזמן הקרוב - אמשח לשיתוף פעולה מצד המעוניינים - אתם מוזמנים לשלוח לי מייל ל: pinkasaf@gmail.com או להתקשר ל0505610615
    בברכה אסף פינק

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    רק בדת מתפשרים

    מאיר, 03/07/06 14:07

    האם הרב שרלו יפקיד את כספו בבנק לא כ''כ בטוח האם הרב שרלו יסכים לעבור ניתוח אצל רופא שלמד במכללה בינונית רק כדי שתהיה אינטגרציה התשובה ברורה לא אבל כל מה שקשור לדת ולמידת הדתיות של ילדינו לא נורא שישמור פחות תורה ומצוות אבל שילמד עם כולם

    הגב לתגובה זו

    • אם אתה חושב שבית ספר זה בנק, אתה טועה! (ל''ת)

      רות, 03/07/06 14:35

      הגב לתגובה זו

    • מה פה ההתפשות בדת?

      בעז, 03/07/06 14:44

      ילד מבית דתי יקיים מצוות כמו שלמד מהוריו.
      אם ירצה לחזור בשאלה הוא יחזור לא בגלל החבר לספסל הלימודים בכיתה ג אלא בגלל שהוא פשוט לא יאמין.
      שום בדלנות לא עוזרת למניעת חזרה בשאלה גם מתוך הבדלנות של החברה החרדית קמו חוזרים בשאלה או גרוע מכך שבבניקים שמבזבזים את חייהם ממש דוגמא נהדרת לחינוך.
      הסיבה שאתה דוגל בחינוך מתנש היא הצורך שלך להרגיש מורם מעם.
      והראית זאת פה כאשר התגוללת על רב בעל זכויות ורש ישיבה בטענה שהוא מתפשר בדת, נו באמת.
      כל מה שאתה מביע זו ההתנשאות העלובה של חלקים נכבדים בציונות הדתית שמסתכלת על כולם מלמעלה!

      הגב לתגובה זו

      • התפשרות בדת

        מאיר, 04/07/06 10:46

        במאמר נכתב בפרוש שהרב שרלו דורש פסק הלכה ללמוד בממד גם על חשבון פגיעה ברמת הדת של ילד זו או אחר

        הגב לתגובה זו

    • אחדות איננה פשרה

      ממדניק גאה, 03/07/06 15:06

      אני גאה על כך שאני ובני למדו ולומדים בממ''ד. יצאנו לא פחות דתיים מהחברים שלמדו במסגרות בדלניות, אבל הרבה יותר מחוזקים.
      מה שכן, בדרך אספנו ומשכנו עוד מספר ילדים שהגיעו ממשפחות פחות חזקות דתית.
      אני מצפה שלמוסדות החזקים דתית ילכו הילדים החלשים ואלו מאותם משפחות חזקות דוקא ללכת לאתגרים כמו לשלוח ילדים לממ''ד.
      דוגמא מתחום אחר בו אנו רואים את היופי שבשיטה הם בגרעינים התורניים העירוניים כדוגמת ''אלישיב'' בלוד. האם הם סובלים ? האם הם מסתכנים ? לא הם תורמים מבשרם ונשמתם לקהילה !

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    כל כך צודק אלא שזה ספטום של הבעיה

    אריק, 03/07/06 13:17

    אתה כל כך צודק ואני שהייתי מעורב בנושא זה שנים יודע עד כמה המאבקים היו קשים ,עד כמה המרכז לחינוך דתי היה אטום ומה התוצאות .
    אני גורס שההבדלות בנושא החינוך היא גם ההבדלות של הציונות הדתית מכל אחריות למה שקורה כאן במדינה, לכך שאנחנו מסתגרים בגטאות , לכך שבהנתקות תושבי מדינת ישראל המשיכו לשכב על שפת הים ונסעו לחו''ל ולאף אחד זה לא הזיז- פשוט כי שכחנו שאנחנו חלק מעם ישראל כמו שפעם היינו ,חשבנו שאנחנו הכי טובים והכי מוצלחים אבל שכחנו שאנחנו לא מגזר לבדד ישכון.

    הגב לתגובה זו

    • מסכים עם כל מילה, כל הכבוד לכותב המאמר (ל''ת)

      דני, 03/07/06 14:34

      הגב לתגובה זו

  • 46.

    במרכז שפירא זה נכון רק ההפך.

    אילן, 03/07/06 00:11

    הדתיים הלאומים הפנטיים והקיצוניים לא מוכנים לשלב אפילו מעט תכנים תורניים בשום פנים ואופן בחינוך הממלכתי דתי. הם רוצים להתבדל ויהי מה. לדעתם תורני זה נחות וממלכתי דתי זה אליטיזם. אז הם רוצים להיות אליטיסטיים לפי השקפתם. כך, יש במרכז שפירא בית ספר אחד למספר ישובים דתיים. משהו שמזכיר בית ספר ציבורי ברובע במדינת עולם שלישי. מלא אלימות והשד יודע מה. אז מי פה האליטיסט?

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    החינוך הממלכתי הוא סממן לבינוניות ואפרוריות (ל''ת)

    דואג, 03/07/06 00:01

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    צריך הרבה אומץ

    אילה, 02/07/06 23:36

    כשאני למדתי בממ''ד ואח''כ בתיכון לא היו כל כך הרבה אופציות לאן לשלוח את הילדים האפשרויות לבנות בגיל חטיבה ומעלה היתה או פנימיה או התיכון לבנות. כך קרה שכמעט כולן הלכו לתיכון ובשכבה שלי למשל היו רוב של בנות ממשפחות דתיות, מה שנקרא ''משפחות טובות''. והיו גם בנות ממשפחות מסורתיות שלפי חלק מהמגיבים פה היו זוכות לתואר ''חילוניות''. זה לא היה מורגש כי הן לא היו הרוב.
    אלא מה? קמה קבוצת הורים שהחליטה שזה לא מספיק טוב והקימה אולפנה. במקרה באולפנה הזו למדו בעיקר בנות ממשפחות מבוססות ואשכנזיות.
    אז נחשו מי נשאר בתיכון?
    עכשיו זה כבר בעייתי לשלוח את הבת שלך לתיכון כי האיזון הופר. אז צריך שלמישהו יהיה מספיק אומץ להפסיק את מעגל הקסמים המטופש הזה.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    חינוך טוב

    שרית לוי, 02/07/06 21:35

    בשביל חינוך טוב צריך להשקיע והרבה.אך בי''ס זה לא כל החינוך.
    ישנם למשל,גם חינוך אישי .
    וחינוך סביבתי.
    ואתן דוגמה אישית.
    אני החלטתי שאני המחנכת של עצמי,בחינוך מעולה של הדברים אותם אני רוצה.חינוך שיגרום לי ליהנות מהחיים האלו בגדול.
    וחינוך שיתן תשובה הולמת לאלו שניסו לחנך אותי בחינוך הנוגד למה שאני רוצה.
    החינוך אותו בחרתי לעצמי הוא חינוך אידבידואליסטי נהנתני במאסביות גדולה.חינוך המאפשר לי לממש את עצמי בצורה הטובה ביותר.וחינוך כלכלי לא מבוטל.
    ואני משקיעה בחינוך העצמי שלי המון.
    ובהחלט בהחלט רואה תוצאות חינוכיות רבות ביותר.
    דבר ראשון,נמצאת בסביבה חינוכית מעולה המתאימה לערכים אותם אני רוצה.ממש כמו בפנימיה.
    דבר נוסף,לאחרונה מסתייעת גם ביועצת השקעות מעולה.
    לא שאני מרוויחה מזה הרבה כלכלית.
    אך מבחינה חינוכית זהו הישג אדיר,על חשיבותו של הכסף.
    לומדת במוסד המאפשר עבודה.
    וכמובן עובדת.
    חינוך לחיי עבודה.
    בעיסוקיי השונים יודעת גם לתרום לאחרים ונהנת מכך.
    ועושה עוד דברים חינוכיים רבים ביותר התורמים לחינוכי האישי לערכים אותם אני רוצה.
    ערכים שגורמים לי ליהנות מהחיים האלו בגדול.גדול ביותר.
    וכמובן,חינוך תרבותי מעולה.
    הולכת הרבה להופעות בלט,רוכשת סרטי בלט.דיסקים קלאסיים,הולכת לקונצרטים ועוד.הידע הכלכלי שרכשתי בלימודי הנהלת החשבונות נותן לי את היכולת לעשות זאת.
    והיום לאחר 1.7 אני רואה עד כמה לימודי הנהלת חשבונות תרמו לי מבחינה חינוכית.
    וכל זה בנוסף לשיעורי הריקוד שלוקחת.
    אם נתקלת בבעיות חינוכיות מסויימות לא מהססת לפתור אותן בצורה הכי טובה שאפשר תוך כדי הסתייעות בידע מקצועי מעולה.
    אז חינוך מעולה דורש השקעה גדולה.
    וזה לא קשור לביה''ס.
    זה קשור לדברים אחרים נוספים.



    הגב לתגובה זו

    • עצתי

      שרית לוי, 03/07/06 00:02

      לכל אלו שטוענים שזה עולה המון כסף.
      חינוך טוב לא צריך השקעה כלכלית גבוהה.
      אלא צריך השקעה כלכלית נבונה.
      ואתן דוגמה,הידע שרכשתי בהנהלת חשבונות ובחינוך נותן לי את היכולת להסתדר גם חינוכית בכל הכנסה שהיא.
      מה שאני ממליצה לאותם הורים,זה להתייעץ עם כלכלן או כל מישהו אחר הבקיא בהשקעה כלכלית נבונה.
      בנוסף,להתייעץ עם איש מקצוע בתחום החינוכי.
      ולבנות תכנית חינוכית מתאימה ליכולת הכלכלית.

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    הטעות באינטגרציה והצורך בשימור זהויות שונות

    בנצי.לדרפיין, 02/07/06 19:51

    הצורך באינטגרציה הוא חשוב אך הצורך לשמור על זהות וציוויון איכותי הוא גם כן חשוב. בהיסטוריה הקצרה של מדינת ישראל ידועה לנו כבר ההשלכות השליליות של מדיניות כור ההיתוך שהייתה נהוגה בראשית ימי המדינה, מדיניות זו הייתה טעות שאיו צורך להוסיף עליה. בתור אדם לא-דתי אני איני רואה כל רע בכך שקהילות מסוימות (למעט הבדלים ע''ב גזעני או אתני) יחנכו את צאצאיהם בדרכם שלהם, דרך זו חשובה ע''מ לשמור על זהותה המיוחדת של כל הקבוצות בחברה. ולכן, הצעתו של הרב יובל שרלו נראית לי כמוטעית.
    אם זאת, אינטגרציה אכן צריכה להיות מהחשיבות שהמחבר מצין כאן בכתבה, ולעניות דעתי, זו צריכה להיעשות בדרך אחרת. למשל, ליצור בתי ספר ''תאומים'' של דתיים/חילונים/ערבים/חרדים אשר נפגשים באופן קבוע מספר פעמים בחודש. בדרך זו תהיה פשרות לאנשים מקבוצות שונות להיפגש יחד מבלי לפגוע באופן מכוון בייחודיות של כל קבוצה.

    ההתנגדות שלי לדבריו של המחבר ושל הרב שרלו גם באים מנקודה נוספת, ההתמקדות רק בציבור היהודי. אם כבר מדובר בחינוך מעורב הרי צריך להיות ייצוג של כל הפלגים והמחנות בחברה הידראלית. הדרך המוצעת כאן בכתבה אינה מדברת על שילוב של לא-יהודים בבתי הספר. זאת טעות שהציבור הדתי (והחילוני) חוזר עליה שוב ושוב. ראינו זאת למשל בחוקה המוצעת של גביזון-מדן, שם שוב הייתה התעלמות מהעובדה שהחוקה חייבת להיות מבוססת על הצד השלילי במוואה במדינת ישראל - המיעוטים.
    העיסוק בנושא הדתיים-חילונים אף פעם לא יצלח כיוון שהוא מתעלם מהמציאות בו ''עם ישראל היושב בציון'' הוא משפט לא מציאותי וגזעני. על בני העם היהודי לקבל את העובדה שמדינת ישראל היא מדינת כל אזרחיה באופן מוחלט ולא מדינתו הבלעדית של העם היהודי. הבאת הצד השלילי (הערבים והמיעוטים האחרים) לדיון תעזור גם לשיח הדתי-חילוני להיפתר. וזאת ע''ב שני כללים הידועים לכל קוראי מדור זה ''גזיה שווה'' ו''מהכלל אל הפרט'', אם נייסם את הכללים האלו לא רק בטקסט אלא גם במציאות, אולי אז ''נקדש שם שמים'' או עפ''י הערכים שלי: ''שלום''.

    הגב לתגובה זו

    • למגיב הנכבד

      יוסף, 02/07/06 21:01

      אין לי מה להוסיף חוץ מכך שהמגיב ילמד את ספר החוקים של מדינה ישראל ויקרא את מגילת העצמאות ויבין שמדינת ישראל היא איננה מדינת כל אזרחיה. לפחות בנתיים היא לא.

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    כל ישראל שווים - אך יש שווים יותר

    יהודי פשוט, 02/07/06 19:47

    בראשית כולם הלכו לממ''ד ולתיכון העירוני וגם לבנ''ע. אח''כ באו והטיפו כי התיכון העירוני לא מספיק טוב - ואז פתחו את הישיבות התיכוניות. הישיבות היו פנימיות וכך נותק הקשר עם בנ''ע, עברו לאחר הישיבה התיכונית לישיבות חרדיות (כי לא היו ישיבות ''ציוניות'') וגדל דור חרד''לי מושפע מרבנים חרדים שלימדו בישיבות (כל אחד יכריע אם זה לטובה אן לא - אך אלה העובדות).

    הישיבות פגעו בתיכונים בעיר - מי שנחשב הרי לא העז ללכת לתיכון עירוני (אלא למספר תיכונים מאד מפוארים דוגמאת צייטלין). בתי הספר היסודיים נמדדו לפי אחוזי ההתקבלות לישיבות הטובות (אז נתיב מאיר, מדרשיה ונחלים). - אבל למי היה איכפת מהתיכונים בעיר.

    כשגדלו תלמידי הישיבות - החליטו בבנ''ע כי הסכנה בצבא גדולה מדי ואז המציאו את ישיבות ההסדר.

    בוגרי ישיבות ההסדר כבר לא היו כמו הוריהם ועל כן לא רק שהתיכון העירוני לא הספיק - עכשיו גם היסודי כבר לא מספיק טוב, נועם, ישיבה לצעירים, חדר של מרכז ועכשיו גם חדר חרדי ממש.

    ןמה קיבלנו ? פגיעה בתיכון - כבר אמרנו - ועכשיו גם פגיעה ביסודי - ועוד לא דברתי על 4 תנועות הנוער הדתיות, בנ''ע, אריאל, צופים דתיים ועזרא - ומה קבלנו ? כן ניחשתם סניפים קטנים.

    והכל ?? הכל לשם שמים כמובן.

    מה איכפת לי עם הילד של השכן לא יתקבל לביה''ס האיליטיסטי (בגלל הכסף, בגלל הציונים, בגלל צבע העור, בגלל העיסוק של ההורים) - אמשיך כצובן לצעוק כל ישראל ערבים זה לזה אך כמו שכתב כבר אורוול בחוות החיות (אולי בחרד''ל לא לומדים אותו) כל ישראל שווים אבל יש ישראל שווים יותר...

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    אתה מערב טענות לא קשורות

    מנדהו, 02/07/06 15:27

    בדבריך יש ביקורת על החנוך ה''פרטי'' בשלשה מישורים:

    1. התבדלות מכלל הציבור, התפלגות וכיתתיות.

    2. עצם החינוך ברשתות האלו לא נראה לך טוב.

    3. פגיעה כלכלית בהורים ויצירת חוסר שוויון.

    כל אחת מן הטענות שווה דיון, אך בנפרד.

    לגבי הנקודה השלישית, צודקים הטוענים כלפיך כי חינוך אינו שונה מכל סחורה או שרות אחר: העשירים יכולים להרשות לעצמם יותר. גם אם המדינה החליטה לסבסד מינימום מסויים לכל ילד, יכולים ההורים לרכוש עוד מכספם. הדרך היחידה למנוע תהליך זה היא כפיה בולשביקית שאין לה מקום במדינה חפשית.

    לגבי ההתבדלות והתכנים - כאן אתה נכנס לשאלות אידאולוגיות. אתה צודק, לטעמי, באבחנה לגבי ההתבדלות והכתתיות, אבל את מררתך עליך לשפוך על ראשי הרבנים מנהיגי הציבור, ולא על ההורים ובתי הספר שהם רק אפקט צדדי. גם לגבי התכנים המצב דומה.

    בפועל, אתה מציג טענות כלפי האופי הדתי של הצבור הדתי לאומי בימינו, ומסווה אותן כטענות כלפי מערכת החינוך שלו. לא זה הדרך.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    אדוני האופורטוניסט

    אמיר., 02/07/06 15:26

    קודם כל בגוש עציון אין כזו כמות של רשתות חינוך.
    יש הרבה בתי ספר יסודיים כי יש הרבה ילדים.

    שנית. למה שהחינוך לא יהיה מפוצל אם הפוליטקאים שלנו מקפידים להתפצל כל רגע ? בשביל מה קמה תקומה ? בשביל מה ערק איתם ? אז במקום לבכות על אחרים - תקן את עצמך.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    אמא, בהתחלה זה כאב,

    אח''כ התרגלתי, 02/07/06 15:02

    אני כותבת עכשו עם דמעות, הבן שלי לומד בממ''ד, ותמיד האמנתי באינטגרציה. לפני כמה ימים הוא סיפר לנו, לאחר תחכור מצידנו,
    כי כל השנה הוא חטף מכות מאחד הילדים בכיתה ס ת ם.
    שאלתי אותו למה לא אמר כלום למורה או לנו, הוא אמר שבהתחלה זה כאב אחר כך הוא התרגל.
    גם לילד המרביץ מגיע חנוך טוב, אבל זה כל כך כואב כשזה פוגע בילד שלי.

    הגב לתגובה זו

    • ילדים אלימים ישנם גם במסגרות תורניות-פרטיות (ל''ת)

      זיס, 02/07/06 16:06

      הגב לתגובה זו

    • אלימות בפרטיים

      לאיזון התמונה, 03/07/06 10:34

      סתם דוגמא.
      באחד מבתי הספר הפרטים היה ילד שקצת עלה לחבריו על העצבים.
      אז מה עושים החברים הרי לא יכו בתוך בית הספר , הם עשו לו מארב בדרך לסניף ופוצצו אותו.
      ובשביל זה ההורים שלו משלמים 20000 ש''ח בשנה.

      הגב לתגובה זו

      • בבתי ספר פרטיים לא חייבים לקבל ילדים

        אמא, 09/07/06 02:27

        בממ''ד חייבים לקבל כל ילד שרוצה גם אם הוא חינוך מיוחד, לא תעזור שום ועדת השמה, כל עוד ההורים לא מוכנים להעביר אותו לבית ספר אחר. כיתה שלמה יכולה לההרס בגלל ילד אחד!!!
        מ נ ס י ו ן !!!!

        הגב לתגובה זו

    • יש אלימות בכל מוסדות החינוך . אין קשר למגזר (ל''ת)

      מורה לא בממ''ד, 07/07/06 18:57

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    אדמונד חסין לכנסת!!! (ל''ת)

    ד''ר ישראלי, 02/07/06 13:09

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    סיפור אמיתי

    חומר למחשבה, 02/07/06 13:00

    חומר למחשבה:
    בעיר מגורי הוקם לפני כ-25 שנה בי''ס ''תורני''. אחד מראשי העמותה היה רב שכונה בעיר והוא סירב לשלוח את בניו לבית הספר התורני בנימוק שהדבר יהווה כביכול הצהרה שבית הספר השכונתי אינו ראוי.
    מיותר לציין שב''ה הוא זכה לגדל דור ישרים.
    ללמדך שגם לבית יש משמעות. מי שחושב שבית הספר התורני הוא תעודת ביטוח לחינוך טהור נקי ולבן...
    שישכח מזה.

    הגב לתגובה זו

    • ואלף סיפורים אמיתיים מנגד

      מוטי, 02/07/06 13:31

      מצד אחד סיפור אחד שכן הלך טוב - ואלף סיפורים מנגד שנכשלו.
      האם אתה מוכן לקחת את הסיכון שהילד שלך יסטה מהדרך ?

      יש פה חיסרון שאנשים לא מבינים! מדובר פה בחינוך ! שכל הורה נורמאלי מתפלל שהילדים יצאו בסדר ולא יהיה פאשלות !

      בית ספר תורני הוא לא תעוד ביטוח - שום מקום הוא לא תעוד ביטוח. כי כל ילד נידון לגופו - כמה עצבני- כמה מורד -כמה ביישן- אלא שיש דרכים להתמודד עם כל אחת מהתכונות האלו ועדיין להשאיר את הילד במסגרת טובה -
      בית ספר תורני מביא לך את החינוך הכי טוב - מה שיצא מהילד זה תלוי יותר בבית.
      לעומת זאת כשאתה שולח לממ''ד - אתה מנסה לשמור על הילד במקסימום - והשאר תלוי בבית ספר

      מה עדיף להיות תלוי בבית ספר - או תלוי בך?

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    לא לומדים לקח

    הדס, 02/07/06 12:53

    חלקים בציבור הדתי אכן הולכים ומסתגרים. אני מכירה למשל את הישוב עפרה שמתהדר בפתיחות שלו ובמגוון הדעות והאנשים שבו. דא עקא, מזה שנים שמשפחות צעירות לא מסתפקות בביה''ס הממ''ד שנמצא ביישוב ושולחות את בניהן לתלמוד תורה בבית אל ולאחרונה אף התפרסמה הודעה בעלון היישובי שמתארגנת קבוצה של משפחות שמעוניינות לשלוח את ילדיהן לבי''ס של חב''ד בגילה... והיו עוד מלחמות בשם ''האמת הדתית''...
    מספיק!
    בבדלנות יש יותר נזק מתועלת. שלא יתפלא ציבור המתבדלים אם במלחמה על דעת הקהל בהתכנסויות הבאות הוא יוותר לבדו במערכה...

    הגב לתגובה זו

    • ישר כח, צודק ב 100% (ל''ת)

      אביעד, 02/07/06 20:50

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    מדהים כמה שזה דומה למה שקורה בחברה החילונית

    רונן, 02/07/06 12:53

    המעמד הבינוני הגבוה בורח מהמסגרות הממלכתיות דרך כל מיני בתי ספר ''דמוקרטיים'' או ''מדעיים'' כאלו ואחרים במקום לשמור על הרמה של החינוך הממלכתי, ע''י להשמיע ולנסות להשפיע ולשמור על רמה סבירה של חינוך במסגרות הממלכתיות.

    הבעיה היא שאת התהליך הזה מרגע שהתחיל קשה מאד לעצור: הרי הוא נובע מאוסף של פעולות אישיות-משפחתיות שמביא לתופעה קולקטיבית קשה. רק התארגנות קולקטיבית יכולה למנוע את המשך ההתדרדרות.

    ואגב- שום קרן לנזקקים כזו או אחרת לא תעזור. הרי אף קרן לא תצליח לממן חינוך ראוי ומלא לכל הילדים- ומי יישאר בחוץ? אלה שאפילו לא יצליחו ליצור קשר עם הקרן. הפתרון היחיד: תקציב מדינתי ראוי.

    הגב לתגובה זו

    • וואלה? לא חשבתי על זה!! (ל''ת)

      מורי אל כניס, 02/07/06 13:31

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    לדת יש מנגנון הרס עצמי מובנה

    ff, 02/07/06 12:33

    לדת יש את הצורך לשמור על טוהר, וכשאתה מנסה לשמור על טוהר אתה ממשיך וממשיך עד שאתה מבדל את רוב האנשים ואז אתה ממשיך עוד.
    בסוף אתה לבד ואפילו אתה לא עומד בקריטריונים.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    אנחנו אשמים כי אנחנו משלמים!!!!!

    יפה, 02/07/06 12:13

    אם לא היינו משלמים את סכומי העתק האלה ועל מה אנחנו משלמים אני לא מבינה למכוניות של העמותות ולמשכורות העתק של הנהלת מרחביה

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    כפיות טובה

    בעד תמיד, 02/07/06 12:02

    אלמלא המסגרות המיוחדות הללו איפה היננו ואיפה היו ילדינו.
    בואו נודה על האמת, אני יוצאת עיירת פיתוח, אילו הייתי ממשיכה ללמוד שם לא הייתי מה שההנני היום. תודה לאולפנות ולישיבות ולצביות ולנועמים למיניהם. חינוך עולה המון. תקנו פחות בגדים, פחות בשר, פחות דלק ותשקיעו בחינוך. מה שכן, מי שגם אין לו ממה לחסוך- צריך לטפח ולפתח קרנות חינוך כדי שכל מי שרוצה חינוך תורני יוכל להשיגו.
    העולם כל כך בוטה, מחדיר אנטי ערכים מכל פינה וזווית, הממ''ד לא יוכל לעמוד בהתמודדות איתו. אין מה לעשות, צריך להודות בזה גם אם זה קשה.
    וחוץ מזה כל בתי הספר ההממד''ם נכנסים לתחרות ומעים את הרמה שלהם בגלל התחרות הזו כך שגם מי ששולח לשם את ילדיו מרוויח מהמסגרות התורניות יותר. תגידו תודה ושוב תודה לכל מי שמשקיע בחינו7ך , מכל צורה שהיא. נראה מישהוא מכם שהקים בית ספר. צריך בשביל זה מסירות נפש קיצונית , לא רק אגו. אחרי שמישהו ינסה להקים בית ספר ויראה כמה דם יורקים בדרך הוא יתחל להתייחס אחרת לכל מקימי בתי הספר התורניים.

    הגב לתגובה זו

    • כמה כסף וקופונים גוזרים המנהלים??

      בהלם, 02/07/06 13:00

      ולמה אף אחד לא מדבר על זה??
      באימפריה הכלכלית שסמוכה לביתנו,אדמונד(ממודיעין.)..מוסדות שעלבים.מי שנהנה זה המנהלים,והמקורבים(לא תצליחחו להוציא מהם פירור מידע על מה מתרחש בפנים...)
      ומי שמשלם זה ההורים שמגיעים מפריפריה לישיבה התיכונית
      אשדוד רחובות ועוד..
      לאן הולך הכסף??
      למנהלים הפתרונים..........

      הגב לתגובה זו

      • במערכת חינוכית שבה מורים ומנהלים מרויחים כמו אנשי היטק, (ל''ת)

        החינוך הוא ברמה, 02/07/06 14:14

        הגב לתגובה זו

        • איזה שטויות

          נו באמת, 03/07/06 10:36

          איזה רמת היי טק ואיזה נעליים.
          המקורבים חותחים קופון והחינוך כמו בחיידר.

          הגב לתגובה זו

        • אם ''שעלבים'' היא הייטק, עדיף לייבא הודים

          אלוף במיל, 04/07/06 10:54

          לא כל מי שלוקח ממך כסף, שווה את הסכום.

          במקום הספציפי הזה לפחות, הכסף הולך להרבה מקומות (עניין ''כספי'', וד''ל), והתלמידים מקבלים מורים בורים, אלימים ורעים (לא כולם, לא כולם. אבל האם תסכים שאפילו רק שלושה מורים מתוך הצוות יבעטו בבנך, יזרקו עליו כסאות ויאמרו שהוא טיפש כמו קיר?) - אבל לא לחינוך.

          והידע - נסיון אישי ביותר...

          הגב לתגובה זו

      • גועל נפש מה שקורה בישיבות האלה מבחינה פיננסית (ל''ת)

        חנניה, 02/07/06 20:52

        הגב לתגובה זו

  • 30.

    צודק, נמאס כבר מהבדלנות (ל''ת)

    אבי, 02/07/06 11:54

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    מי הקים את 5 הרשתות בכפר גנים, לא זבולון אורלב???

    איתן טימן, 02/07/06 11:37

    ברור שזבולון מגבה ודוחף את בתי הספר האלה אז למה כאילו להתקיף את החרד''לים ודומיהם.

    בכפר גנים הוקם ממ''ד כפ''ג לא על רקע תורני אלא רק כדי שיוכלו להיפרד מילדי שכונת שעריה (בני עדות המזרח) .

    הגב לתגובה זו

    • הפופוליסטיקה לא מתה.

      אם פי 4, 02/07/06 12:05

      מה לעשות שהחינוך הוא בראש מעייני.

      וכמו שלא אשלח את הילד בן ה-6 לכביש לבד כדי שיסתדר לבד ויפתח את כישורי ההשרדות שלו, כך גם לא אשלח את ילדי לבי''ס שבו לומדים ומלמדים מי שאינו רואה איתנו ועם דרכינו החינוכית עין בעין.

      בממ''ד לומדים ילדים מבתים חילוניים, כי רק בממ''ד הם מרגישים שהם מקבלים מסורת יהודית. זה חבל ועצוב, אבל עם כל הכבוד, לא מקובל עלי שהילד יחזור הביתה עם הזמנה ליום הולדת שחבר כיתתו עורך בשבת במבצר אנטיפטרוס.

      לא מקובל עלי שלא אוכל לשלוח את הילד לשחק עם חבר כיתתו כי אני לא יכולה לסמוך על כשרות הבית.

      לא מקובל עלי שהילד לא יוכל ללכת לחבר בשבת כי הטלוויזיה אצלו פועלת כרגיל.

      וזה (גם) הציבור ששולח לממ''ד. צר לי. אז אינטגרציה? לא על חשבון החינוך של ילדי.

      הגב לתגובה זו

      • מסכימה איתך במאה אחוז! (ל''ת)

        ג''כ אמא, 02/07/06 14:15

        הגב לתגובה זו

    • ממ''ד כפ''ג - אפשר אחרת

      ארנון אופנהיימר, 03/07/06 11:46

      1. ממ''ד כפ''ג הוקם רק כמענה לבתי הספר הפרטיים והאליטיסטיים שפועלים בשכונה.
      לצערי איתן טועה ומטעה.
      2. בבית הספר לומדים ילדים מכל העדות ומשכבות סוציואקונומיות שונות. המשותף לכולם - ילדים דתיים משכונת כפר-גנים. כמו שמקובל בכל הארץ בחינוך הממלכתי - בית ספר שכונתי במרחק הליכה מהבית.
      3. ממ''ד כפ''ג פועל בתנאי תחרות קשה ולכן מספק חינוך מעולה. הסוד הוא שלהורים יש המון כח - צריך רק לדעת לנתב אותו לאפיקים חיוביים.

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    חינוך פרטי זה לשים את הילד במקום כזה שלא יחטוף מכות בהפסקה... (ל''ת)

    י, 02/07/06 11:11

    הגב לתגובה זו

    • נכון הם יפחדו ויחכו לו עם קרשים בסניף (ל''ת)

      המוכיח בשער, 03/07/06 10:18

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    גם אני חסין ונראה בול כמוך.

    עומר, 02/07/06 10:48

    קשור למשפחת חסין מקריית שמונה?

    הגב לתגובה זו

    • משתתף בצערך (ל''ת)

      חסין ירי, 04/07/06 12:33

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    ל- 9

    כפר גניסטי, 02/07/06 10:44

    התלבטות זה דבר לגיטימי, אבל אני יכול להגיד לך שאני ומירב חבריי שלחנו לממ''ד , ואנחנו מאד מרוצים - גם מהאנשים ומהרמה, וגם וההעשרה והיחס האישי, ודברים שלא ניראו לנו - טופלו במהירות.
    ולכן אני לא חושב שיש לך במה להתלבט ובודאי לגבי ההשארות בעיר כשהאיזור כל כך מתפתח!!! .
    זה לא תיכון או אוניברסיטה אלא רק יסודי - ויסודי מעולה ! - חבל על הכסף להשקעה בפרטי - זה פשוט לא שווה את זה !!!

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    לזה הייתי קורא ''הניצחון של החרדים''

    ד''ר ב. חסון, 02/07/06 10:43

    היהדות הציונית, לצערי, החליטה להתחרות עם היהדות החרדית, כאילו החרדים הם ברמה יהדות גבוה יותר. כתוצאה, נוצרו כל מיני זרמים תחת מטרייה משותפת של ''חרד''ל'' (חרדי לאומי) ובלי להרגיש רוב הזרמים האלו בהתמדה הופכים לחרדים ממש; לא סומכים על הכשרות הממלכתית (כמו חרדים), דוכים את השרות ובסוף לא משרתים בצבא (כמו החרדים), חלק לא עובדים לפרנסתם והאשה מפרנסת (כמו החרדים), מסרבים לקבל את המתאים מתוך הידע של הגוים (לימודים כלליים) (כמו החרדים) וניתן למצוא עוד הרבה תחומים לראייה שהם הופכים (או כבר הפכו) לחרדים. עצוב, אבל אלה הם העובדות. אם המגמה הזאת לא תמצא דרך לחזור לציונות הממלכתית זאת תהיה הניצחון של החרדים. בתקווה שעוד לא מאוחר.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    אתה טועה בבסיס הטענה

    מוטי, 02/07/06 10:42

    בסיס טענתך היא ששליחת הילדים לבתי ספר טובים יותר מממ''ד היא שיוצרת את הקרע וכי הציבור הדתי-לאומי הוא הגישור בין העולמות ועליו לנשוא באחריות - ולגשר.
    כיום הממ''דים נותנים חינוך גרוע ברובם - האלימות וניבולי פה הם דברים שכיחים.
    היית רוצה שהילד שלך יחזור הביתה ויתחיל לקלל על ימין ועל שמאל ?
    היית רוצה שכל שבוע יהיה סיפור חדש שהרביצו לבן שלך או להפך ואי אפשר לעשות כלום?
    היית רוצה שחס ושלום לאט לאט הכיפה תלך ותעלם לה?
    האם הפיכתו לחילוני של הבן היא לא קרע בציבור הדתי לאומי ?
    דווקא הליכתם של ילדים לממ''דים היא שיוצרת קרע... יש את אלה ששרדו והם נגד הממ''ד -ויש את אלה שלא שרדו והפכו לחפיפניקים והם בעד הממ''ד.
    לא עדיף שכל הילדים יקבלו חינוך טוב ואף אחד לא יישלח לממ''ד?

    עליך להבין לפני שאנחנו ציבור שמגשר עלינו להיות קודם מי שאנחנו -דתיים! אינך יכול לגשר כשהותך לא מוגדרת.
    אנחנו יכולים להסתגר ועם זאת לפעול לקירוב - ילד לא צריך לעשות קירוב לבבות - המבוגר צריך לעשות כי ילד נופל הרבה יותר בקלות.
    ילד הוא לא נושא לקירוב ולא הוא אמור להיות השפן נסיון.
    אחרי שייגדל יחליט כבר הוא איך לקרב ואיך לא להסתגר.

    הערה: הרב שרלו אמר שבמחיר פגיעה אופציונלית ברמת דתיותו אפשר לשלוח ילד לממ''ד.
    הפגיעה היא לא אופציונלית - הפגיעה היא וודאית - השאלה היא אם יצליחו ליישר את הילד בזמן.

    בדרך זו תצטרך לעשות גישור בן הבן שלך למשפחה שלך.

    הגב לתגובה זו

    • הבדלנות לא הוכיחה את עצמה

      אמת מארץ, 02/07/06 11:25

      תראה כיצד יצאו בני נוער בישובים סגורים בעלי קו ברור וחד, תשאל את ההורים במבוא חורון או קשת.
      כשיש אינטגרציה סבירה, יש סיכוי סביר יותר שתיווצר אצל הילדים החזקים חסינות רבה יותר להמשך חייהם כיוון שהתרגלו לחיות מגיל צעיר בו עדיין הם נשמעים להורים בחברת ילדים בגוונים שונים, הם לומדים להתמודד במצבים שונים אצל מי לאכול ואצל מי לו, מה לומר, והחשוב ביותר אתה יכול לפתח אצלהם גאוות יחידה.
      איזו גאוות יחידה אתה יכול לפתח כאשר כל הילדים אותו דבר? בדורות האחרונים שכל אחד רוצה להיות מיוחד המרד הוא הדבר השכיח ביותר, והדרך למנוע אותו היא לצקת גאוות יחידה בילד , הוא תורני וזה היחודיות שלו לעומת אחרים שאינם כאלו.

      הגב לתגובה זו

      • אנחנו עוסקים בילדים לא מבוגרים

        מוטי, 02/07/06 12:18

        במקרה אני מכיר הרבה חבר'ה ממבוא חורון - הם לא לומדים במסגרת בדלנית.
        הם חיים במסגרת כזאת - ולומדים באחרת.
        ושוב כשיש בבית ספר חינוך מסויים ובבית החינוך הפוך- הילד לא משכיל להבין למה . ובדרך כלל זה יוצר קונפליקטים ואחרי זה הדרך ארוכה.

        האם לא כדאי לשדר לילד מסרים ברורים בנוגע בחינוך שלו ? כשהוא רואה אחר עושה משהו ושואל את האבא - למה הוא כן ? ולמה כולם כן ?
        מצד אחד זה יכול ליצור גאוות יחידה - אבל אצל ילד אין כזה דבר!!! ילד נסחף אחרי החברים שלו!
        אנחנו לא מדברים פה במבוגרים אנחנו מדברים פה בילדים קטנים.

        הגב לתגובה זו

        • אני מדבר מנסיון לא בתיאוריה

          אמת מארץ, 02/07/06 15:17

          אדרבה כשאבא צריך להסביר לבן למה הוא כן ואנחנו לא, הילד לומד להתמודד עם עולם מורכב כבר מגיל צעיר, ולא חי בעולם דמיוני שכולם אותו דבר. יש סכנה שהמשבר יבור בגיל הרבה יותר בעייתי בגיל ההתבגרות, עיין מעייני הישועה לפני שבועיים הזולה של חצרוני.
          מדוע אתה חושב שילד נסחף אחר החברים שלו רק לרעה, האם זה לא יכול להיות ההפך שילד מבית חלש יסחף אחרי חברים שלו מבתים תורניים
          וילך למשל לבריכה נפרדת?
          אני רוצה לחדש לך שוב מניסיון שזה עובד מצויין לצדהשני, כמובן שזה תלוי ביחס של האינטגרציה.
          השאלה היא איזה מסר משדרים ההורים וכיצד הם מעוררים את גאוות היחידה! בדוק ומנוסה!!!

          הגב לתגובה זו

    • מילים כדורבנות. (ל''ת)

      ב, 02/07/06 21:11

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    פלורליזם מול אליטיזם

    אסף, 02/07/06 10:19

    איני חושב כי מערכות החינוך השונות הן הבעיה. נהפוך הוא, פלורליזם הוא דבר חשוב ביותר. אלא מאי, כרגיל, בשם מדיניות אחת מקדמם מדיניות אחרת. מסגרות אלו הן אצטלה לבידול, להתנתקות ולהתכנסות. על כן, כל החינוך הפרטי שהו תפקידי העיקרי, מושחת מעצם קיומו ויש לפעול לסגירתו על סורג ובריח ולהשים את העומדים בראשו הרחק הרחק מאחורי סורג ובריח שם לא יוכלו להזיק לסולידריות הישראלית הרעועה.

    יתר על כן, שכר הלימוד בחינוך הפרטי הוא גבוה דיו כדי למנוע לרשום שם את ילדיי, אולם נמוך מספיק כדי לאפשר לילדיך (ההוא מתגובה 3) שלך ללמוד שם.

    על כן, פלוריזם דא! חינוך פרטי נייט!

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    ממש לא מסכימה!

    אחת, 02/07/06 10:15

    בקשר לחינוך הפרטי בגיל החינוך היסודי: מערכת החינוך בפ''ת תעד כי התחרות בין הממ''ד לפרטי השביחה את החינוך, וכיום כל בתי הספר בעיר מעולים! הםרטי יצר סטנדרטים גבוהים שהממ''ד צריך היה לעמוד בהם, וגם עמד. כיום שולחים רבים מהתושבים לממ''ד בזכות זה, והלוואי עלינו בגב''ש כזה חינוך...
    בקשר לחינוך העל-יסודי: מה שעולה שווה. זה נכוןלגבי כל דבר, וגם לגבי חינוך. לא ברור לי למה אנשים מוציאים בהבנה יתרה אלפי שקלים על החופשה השנתית, בשעה שאפשר לנפוש גם בזול יותר, אבל כשזה נוגע לחינוך פרטי, שהוא חינוך מושקע יותר, מטבע הדברים - פתאום אין כסף, קשה, מתקמצנים. מי שאין לו, יכול לשלוח לתיכון העירוני הקרוב למקום מגוריו. אתה לא יכול לרצות לקבל חינוך בן 10-12 שעות ביממה, ולא לשלם עליו.

    הגב לתגובה זו

    • כל כך נכון! (ל''ת)

      ג''כ אמא, 02/07/06 14:16

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    הממד

    רוני, 02/07/06 10:09

    אולי העדות הכי טובה לכך שהממ''ד היום לא שווה הרבה, בעיקר בגלל המורים שבו, היא כי שני ילדיו של גד דיעי יו''ר ארגון המורים הדתיים, משמשים בתפקידי ניהול במוסדות לא ממ''דיים. האחד אחראי בעיריית פת על החינוך האליטסטי הדתי-לאומי והשני מכהן כראש (רב) חט''ב אליטיסטית באותה עיר. דעי וודאי ידע מה לייעץ לילדיו

    הגב לתגובה זו

    • ועל כך נאמר

      נראה לך?, 03/07/06 10:16

      כי הכסף יעוור עיני צדיקים

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    אין צדק בדברים..

    דוד, 02/07/06 10:05

     במערכת החינוך הממ''דית יש תכנים רעלים שאתה ושלמה דברת ופרו' אבי רביצקי ודומהם מכניסים למערכת החינוך... לימודי התנך בגובה העינים,הגמ' בשיטת רבדים וכו'.. איך אפשר לשלוח את הילדים לשם?!

    הגב לתגובה זו

    • שטויות במיץ

      בוגר נעם, 03/07/06 10:15

      רמת החינוך בנעם מתחת לכל ביקורת.
      מוציאה רובוטים חסרי מחשבה ובעלי מטען אפסי להבנת העולם.
      אם נמשיך להתבדל נהיה עוד מעט כנו החינוך של ש''ס

      הגב לתגובה זו

    • נמאס מכת ''הר המור''

      אירופאי, 04/07/06 12:31

      טוב שלא שרבבת את הקללה האולטימטיבית ''האיחוד האירופי''.
      בררררררר איזה פחד!

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    הציבור הדתי

    ציוני חרד, 02/07/06 09:54

    הבין שכדי שהוא יוכל לחנך את דור ההמשך לפי אמונותיו וערכיו הוא אינו יכול להפקיר את ילדיו בידי אנשים כמו אדמונד מיודענו, המפיצים רוח ''ליברלית'' פרו קונסרווטיבית/רפורמית, ואף לא בידי משרד החינוך הנשלט ע''י השמאל החולני בישראל ולכן עליו לפתח מסגרות אלטרנטיביות איכותיות שבהם יתחנכו הילדים על ברכי מורשת אבותיו.
    חבל שלא עשו זאת כמה שנים קודם לכן.
    עם חינוך זה יוכלו הילדים לכשיתבגרו להוות גשר לציבור החילוני שיוכל לחצות איתו את נהר השקרים של מערכת החינוך הממלכתית ולשוב לחיק היהדות.
    אם לא היה מוקם זרם פרטי לחינוך דתי - תוך פחות מדור אפשר היה ''לסגור את הבאסטה'' שהרי היו הופכים רובם (אם לא כולם) לתואמי אדמונד על השקפותיו הנלוזות הנ''ל.

    הגב לתגובה זו

    • איך תהיה גשר לחילוניים עם שפה כזו?

      דתי לאומי אמיתי, 02/07/06 11:12

      תודה בכך שאתה רוצה מסגרת חרד''לית ולא קשר לעולם שמסביב. זה לגיטימי, זה קורה. אבל אל תנסה אפילו להיות גשר עם דעות כאלה.

      הגב לתגובה זו

      • מכבסה - הוא לא מתכוון לגשר כמובן

        ממ, 04/07/06 12:30

        כמו חבר מרעיו החרדלים/חרדים ב''גשר'' הם מתכוונים לשואב אבק של התינוקות שנשבו היישר למעמקי החינוך ''הנכון'' וה''אותנטי''.
        בחדא מחתא הוא אומר ''גשר'' ו''לחיק היהדות''.
        רק אנשים פתוחים ונפגשים על בסיס קבוע עם אחרים ושונים יוכלו להוות גשר אמיתי. השאר - מחזירים בתשובה לא רלבנטיים לכלום

        הגב לתגובה זו

  • 18.

    איך הגענו למצב כזה ? (ל''ת)

    קצת פחות אגו, 02/07/06 09:50

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    על מה לא מדברים !!

    איש, 02/07/06 09:48

    על משפחות שלמות ש 2 בנ הזוג עובדים והם נאלצים לפנות לגמ''חים למינהם לקבל סיוע למימון התשלום.
    לאן הגענו? האם לז התכוון מיכה הנביא ''כי מה ה' רוצה ממך, כי עם עשות משפט ואהבת חסד והצנע לכת עם אלוקיך''. אהבת חסד אמיתית, היא לדאוג שאנשים לא יצטרכו לפנות כלל לגמ''חים.
    פשוט ביזיון, כל המצב הזה.
    האם יקרה אסון גדול, אם ילדינו יגיעו הביתה קצת יותר ב 16:00, במקום ב 18:00., ובכך נחסוך תשלומים מהורים וניתן לילדינו הזדמנות להיות אתנו יותר שעות, לעזור בבית, להתנדב בקהילה ולפתח תחביבים.

    אני שמרתי את הפלייר של המפד''ל בבחירות האחרונות שהתחייבו לדאוג להורדת תשלומי הורים. איפה הם היום ? היכן קולם?

    ביזיון גדול.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אמת ויציב - כל מילה ''סלע'' (ל''ת)

    מיקי.מ, 02/07/06 09:32

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    לאדמונד חסין

    ניסים, 02/07/06 09:20

    תודה

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    כתם לחינוך הדתי

    אבא של נער, 02/07/06 09:15

    אני,כאבא לילד/נער שנכנס עכשיו לכיתה ז' וצריך לשלם 1,000 ש''ח לישיבה תיכונית+200 ש''ח הסעה
    כל חודש,חושב שזה כתם לחינוך הדתי-ציוני.
    מה זו ההתנשאות הזו?
    למה?מה שווה החינוך הזה אם השיעור הראשון שלו הוא איך לחלוב
    מההורים סכומי עתק.
    יש עכשיו שבועיים הכנה לישיבה-עוד 150 ש''ח.למה?מה זו מסחטת הכספים הזו?זה החינוך שמתיימר להיות יותר טוב מהאחרים?בושה וחרפה.שערוריה שלאף אחד אין אומץ לצאת נגדה.
    ולא,אין לי אלטרנטיבה אחרת.אין באיזור שלי אף תיכון דתי שמהווה
    תחליף ראוי.
    אין לי מילים לגנות את התופעה.
    החינוך שלנו לא טוב יותר משל האחרים,אם זו הדרך.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    מילים נכונות - אבל הבהרה לדברי מר חסין

    et, 02/07/06 09:11

    כתושב כפר גנים, אני יכול להעיד שהמצב בשכונה השתפר וישתפר מאד , היות וכיום הממ''ד הינו בית ספר מעולה מבחינת רמה והשקעה, והולך ומשתפר - רוב הצעירים שולחים אליו, ואף אנשים שכבר שלחו ילדים לפרטי שולחים ילדים הבאים לחינוך ממ''ד בחלקם. ולכן בעניין זה למרות התחרות (שכנראה לעיתים יש לה פנים חיוביים) הכיוון הוא לטווח ארוך לחינוך הממ''ד , כמובן בתנאי שישאר אטרקטיבי. לגבי 'נועם' ודומיו - הם מייצגים את הזרם החרד''ליניקי שהולך ומתנתק- וחבל שכך !!!

    הגב לתגובה זו

    • לפעמים יש הצלחות כמו ממ''ד כפר גנים

      כפר גנים, 03/07/06 10:12

      מסכים לכל מילה .
      בית ספר מעולה וטוב מכל האלטרנטיבות שצריכות ילדים מערים אחרות על מנת להמשיך להתקיים.

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    צודק ביותר, חבל שאין מי שישמע

    איתמר, 02/07/06 09:07

    דבר זה מתקשר לצערי עם העובדה שהציבור הדתי לא נראה מוטרד בימים אלה מהתרחבות הפערים בחברה ומהעמקת העוני, ומעטים הם הרבנים (שוב, הרב שרלו כמעט לבדו) האומרים באופן גלוי שדרך ההתנהלות הכלכלית-חברתית בישראל פוגעת בחוסן הלאומי ובלכידות החברתית

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    100%

    נועה, 02/07/06 09:06

    צודק 100%! למה לא להשקיע במרקם הסוציו- תרבותי בתוך הממ''ד? זה יכול להבטיח רמה גבוהה לכולם. לכל המפחדים מאינטגרציה: לא ראיתי הוכחה לכך שהבדלנות יוצרת יתרון עבור המתחנכים במסגרותיה, להפך, ילדים זהות אישית מחוזקת על ידי מפגש עם האחר.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    נאה דורש ונאה מקיים?

    סבתא, 02/07/06 09:04

    רבנים יקרים! שמשו אתם דוגמא ומופת לציבור . אלא שמרביתכם אינם מאמינים בחינוך הממ''די ופותחים בתי ספר כאלה ואחרים לפי רוח זו או אחרת על פי טרנד הלימוד השולט בישיבה שלכם ,ומחלישים את הממ''ד. במקום לשנות מבפנים אתם יוצרים מסגרת חדשה . ואז מתחילה הריצה אחרי התקציב והשנור חוגג וכ' מי אחראי לבדלנות בפ''ת?ובאילו מוסדות מתחנכים ילדיכם ?

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    כל מילה בסלע - כנסו בבקשה!!!!

    כפר גניסטית., 02/07/06 08:59

    לצערי עלי להסכים!!
    כמי שגדלה בכפר גנים וראתה איך לאט לאט כל התהליך המפלצתי הזה של נעם, למרחב, ודעת מבינים קורם עור וגידים אני חייבת לציין שאחת הסיבות שהיום אני מתלבטת קשות אם להשאר בעיר ולו בכדי שלא אגיע אוטוטו לשלב בו אתלבט לאן לשלוח את ילדי. מדוע? הרי ברור לי לכאורה שאיני נגד אלטיזם ואני בעד שכל הורה ישלח את ילדיו לממד הרגיל וכו וכ ו אבל... תראו לי אמא שברגע שיש לה מול האף כל כך הרבה בתי ספר שונים לא תרצה ולא תשאף לשלוח את ילדה למקום ''הכי הכי'' טוב. אכן בעיה קשה , מצד אחד בתי הספר האלו מעלים בי בחילה בכל פעם שאני חושבת עליהם ועל מקור צמיחתם (אליטיזם, צביעות והמון המון אגו ) ומצד שני כיום כעובדה הם פשוט איכותיים יותר כי כולם ברחו מהממד . הלוואי שפשוט היו עוקרים אותם מהשורש ועד אז אני ממשיכה להתלבט ולחשוב . אולי פשוט אין ברירה כדי לא לפול במלכודת פשוט לעבור עיר...

    הגב לתגובה זו

    • בעייתך , בעיית רבים. (ל''ת)

      כפרגניסטית 2, 02/07/06 10:43

      הגב לתגובה זו

    • יש לך את בית הספר הטוב בעיר

      בעז, 03/07/06 10:10

      אני ממש לא מבין אותך .
      אם היית גרה בכל מקום אחר את צודקת אבל למרות חבורת מרימי האף אשר מקיפה אותך לך יש בית ספר ממלכתי דתי מעולה בשכונה.
      בית ספרטוב בהרבה מכל בתי הספר בעלי מצגות הפירוטכניקה מסביב אך חסרי התוכן . והמבינים מבינים.

      הגב לתגובה זו

    • ל - 9 המתלבטת נא כנסי

      אמא לילדי בי''ס, 05/07/06 23:23

      מכיוון שעוד אין לך ילדים בבי''ס את מתלבטת. ה''הכי הכי'' שבעוונותי שלחתי ילד לשם, אינו ''הכי הכי''. זאת משום שאת השני שלחתי לממ''ד. את בני מה''הכי הכי'' נשך בן כיתתו (בזמנו היה בן 10) עד זוב דם!
      אל תתפתי להאמין לכל מה שאת שומעת. מערכת היח''צנות של ה''הכי הכי'' עובדת טוב, וכך גם יצר ההרסנות. שמעתי שכיום נסיון ה''כיבוש'' החדש של ה''הכי הכי'' הוא בי''ס בגני תקוה. הישארי בפ''ת ושכנעי את חבריך להישאר בממ''ד. לא כל הנוצץ זהב. והמבין יבין!

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    הרב שרלו לא אמר את זה !!!

    dsgui, 02/07/06 08:53

    הוא טען כי הדבר הזה הוא הכרחי לקיום מערכתי תקין של האומה ושל מערכות החינוך וזה מחיייב מצד הצדק החברצי של האומה כיווו שלא הוגנת המציאות שהאחד מתחנך ברמה הגבוהה ביותר אך לא מפריע לו כלל כי למדו בשכונה או לצערנו זה בשכונה שלידו המציאות עגומה ביותר . אך הוא לא דיבר כלל על הלכה פסוקה . max - קריאה רבנית ציבורית .

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    מסכימה לחלוטין עם מה שנאמר בכתבה.

    אמא, 02/07/06 08:45

    אני מרגישה את ההתבדלות הזו יום יום במוסדות החינוך של ילדי.
    האוכלוסיה הזו מניקה את הילדים שלה בחלב של בדלנות וגזענות. זה לא יוביל אותם למקומות טובים.



    הגב לתגובה זו

    • מותק

      אמא, 02/07/06 21:03

      אז אל תשלחי את הילדים שלך לכאלה מוסדות

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    שום קשר לאידאולוגיה-הכל עניין כלכלי

    רני, 02/07/06 08:44

    כל מי שבישיבה אחת מצליח להיות רק ר''ם- פותח ישיבה אחרת בה יכהן כראש ישיבה.
    הניואנסים דקים עד אפסיים-הכל חיפוש משרות וכספים.
    משהו יכול להסביר לי מה ההבדל בין המכינות השונות?
    וישיבות ההסדר?
    ובגדול בין כולם ביחד?
    בסך הכל דרך לחלוב את הציבור. והציבור מטומטם-ולכן הציבור משלם!.

    הגב לתגובה זו

    • צודק

      מיכל, 02/07/06 11:41

      אלא שעניין כלכלי יכול להיות גם להורים - במקום לקטר להצביע ברגליים וליצור לחץ צרכני.

      שלא לדבר על הצדדים האחרים של התופעה העגומה הזו - מרוב אהבת ישראל הולכים ומסתגרים ואוהבים יותר ויותר מרחוק.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    בציבור הדתי יש הרבה מאד אפליה

    דתיה, 02/07/06 08:44

    זה מתחיל עם בתי הספר האקסקלוסיבים ובהתנשאות שנוצרת כלפי אותם אנשים שלא הלכו לישיבות ואולפנות ''מן המיניין'' ממשיך ביוהרה שנוצרת כלפי אלה שהתגייסו גיוס רגיל/הלכו למכינה/פנו לישיבת הסדר שאינה הכי ''יוקרתית'' ובסוף זה כמובן חוזר למקום ממנו באת ואני לא מדברת על אפר אלא על כך שאם אתה לא גר ביהודה/שומרון/רמת הגולן או לפחות בילית שם יותר משנה במהלך חייך ערכך יורד - ודברי לא באים בכדי להקניט אלא פשוט בכדי להציג את הדברים מראות עיניי בלבד

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    תשלח את הילדים שלך לסליסברג אני מעדיף את חורב!! (ל''ת)

    דברי הבל, 02/07/06 08:35

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    אינטגרציה תעשה עם הילדים שלך

    יפתח, 02/07/06 07:59

    אני למדתי בממלכתי דתי רגיל, למדו שם ילדים אשר באו ממשפחות שונות תרבותית משלי.
    הודות להם אני סבלתי ממכות ומהצקות כמעט בכול הפסקה, וכמובן למדתי לקלל קללות שלא שמעתי לעולם בבית. מובן שהורי התלוננו אך כשיש 40 ילד בכיתה לאף אחד לא אכפת.
    אולם עכשיו שילדי מגיע לבית הספר, אין לי שום ענין שהוא יעבור את מה שאני עברתי. אני ארשום אותו לבית הספר הטוב ביותר, הסלקטיבי ביותר,
    ולעזאזל האינטגרציה.
    אינטגרציה תעשה עם הילדים שלך.

    הגב לתגובה זו

    • כולנו עברנו חוויות לא נעימות בבית הספר

      תגובה ממש, 02/07/06 10:26

      גם היכן שאתה בטוח שהכל יהיה בסדר, ב''בית הספר הטוב יותר, הסלקטיבי ביותר'' כדבריך, לא הכל ורוד כפי שנדמה לך. העונש על האליטיזם שאתה מחנך אליו הוא שגם שם לא תהיה כל-כך מרוצה (כולנו יודעים מה קרה לבתי ספר איכותיים לשעבר במגזר הדתי מה שקרה לנחלים ונתיב מאיר, קורה היום גם להרטמן. כמעט אין בית ספר דתי - ולו האליטיסטי ביותר - בלי בעיות חברתיות, ולעתים גם אלימות)

      הגב לתגובה זו

      • אתה טועה

        ב, 02/07/06 11:43

        בבתי הספר האליטסטיים של בציבור הדתי, כגון: נועם, כמעט ואין בעיות חברתיות ואלימות למעט מקרים בודדים.

        הגב לתגובה זו

        • הלוואי! יש בעיות כולל סמים (ל''ת)

          חן, 04/07/06 12:25

          הגב לתגובה זו

  • 2.

    אתה סותר את עצמך!

    אמיתי, 02/07/06 07:57

    למרות שלא ציינת בכתבה אבל למה הזמנת את מנהיג המפדל לכנס? הרי הוא זה שדואג להעביר לאותם מוסדות כספים דרך צביבל וחבריו אז מצד אחד אתה רוטן על הבעיות (ובצדק) ומצד שני אתה מזמין את גורם הבעיה???

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    זה לא אתה שהתמודדת.?

    אוהד, 02/07/06 07:45

    מול שר החינוך לשעבר והפסדת לו ?

    הגב לתגובה זו