• 10.

    איזו צביעות או שלא ושהציבור החרדי לא יהנה משום השתלה (ל''ת)

    און, 01/07/06 20:01

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    בושה וחרפה - לחרדים !!!!

    אריה, 28/06/06 15:53

    אין כאן כל רצח - יש כאן הצלה של אנשים.
    ממוות מוחי עוד אף אחד לא חזר - ויש מספיק החלטות של דיינים שמותר ל''קצור'' איברים.
    חבל שהעדה החרדית והדתיים האחרים לא משמשים דוגמא - לכל אחד חייב להיות כרטיס ''אדי''.
    גם במותנו ח''ו אנחנו יכולים לקיים את המצווה - המציל נפש וכו'

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    הגיע הזמן שהרבנים יתעוררו

    עידו, 22/06/06 11:22

    וילחמו למען הצלת חיים ולא למען החרמות מטופשות של מי שעוסק בהצלת חיים

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    אם האירים היו נועדים להשתלה בחרדים או איזה אייתוללה שלהם

    צביעות חרדית, 22/06/06 05:38

    אז הם היו מברכים על המעשה וגם היו מוצאים אסמכתות הלכתיות מתאימות כדי להצדיק את המעשה.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    לא לתרום איברים לחרדים. יש להם מוסר כפול (ל''ת)

    הם רק לוקחים, 22/06/06 01:00

    הגב לתגובה זו

    • כל כך נכון,צבועים+מוסר כפול (ל''ת)

      nama, 22/06/06 05:51

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    ''המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו''

    קוליקוליי, 22/06/06 00:46

    אני לא מצליחה להבין את התנגדות הרבנים לתרומת איברים. אם במותי אני יכולה להציל אנשים אחרים, ולאחד משפחות, אני אשמח לעשות זאת.
    אני מעדיפה שהלב/.כליה/קרנית/כבד/וכל איבר אחר יעזרו להציל אנשים מאשר יהיו אוכל לתולעים.
    וגם אם אני אהיה במצב של מוות מוחי- אני מתחננת-תשתמשו באיברים ותנו לי לנוח בשלום.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    חולה שמת מוות מוחי כמו שנכרת ראשו והוא מת

    איש הלכה, 22/06/06 00:09

    לכן תרומת איברי מי שמת היא מצווה גדולה.
    נראה שהרבנים המצוטטים קיבלו נתונים שונים.
    בשנת תשמ''ז התירה מועצת הרבנות הראשית לישראל על פי פסקי הגאון הרב פיינשטיין בארה''ב תרומת איברים ממי שמת מוות מוחי -בתנאי שהדבר נבדק כראוי ובתנאים אחדים נוספים.
    זו הצלת נפשות של חולים העומדים לפנינו ולא חלילה רציחה.
    חבל שרופאים במקומות רבים ומשרד הבריאות לא אימצו תנאים אלה כבר אז.
    ב''שערי צדק'' ודאי שמרו על התנאים שדרשה הרבנות.

    הגב לתגובה זו

    • אז בואו נחתוך את שרון לחלקים

      כירורג פרקטי, 22/06/06 01:21

      ונביא את זה הבשר לכלבים במקום דוגלי.

      או שמותר לחתוך רק את העמך ולא את גדולי האומה (גדולים במובן המילולי)

      הגב לתגובה זו

      • שרון נמצא בתרדמת, לא במוות מוחי

        עמי, 22/06/06 02:55

        מוות מוחי זה מצב מוגדר הייטב. עד כמה שידוע לי שרון לא נמצא במצב זה, גם אם הסיכויים שהוא יתעורר מהתרדמת שלו קלושים מאוד מאוד.

        קשה לי להאמים גם שאפשר לקחת מאדם במצבו הבריאותי וגילו של שרון איברים להשתלה. אבל אם כן, למה לא? זה רק כבוד! כמו שגם בן אהרון תרם את גופו למדע.

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    להוציא איברים מאדם בזמן שהוא בחיים ??בלי קשר לדת, זה נשמה לי חולני (ל''ת)

    גדעון, 21/06/06 23:54

    הגב לתגובה זו

    • אין לצפות ממי שאינו יודע לכתוב, שיבין בעניינים רפואיים... (ל''ת)

      דוד, 22/06/06 06:42

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    אלה ניצלו וזה אינו חסר

    יהודה, 21/06/06 23:48

    אני סומך על הוועדה שבראשה עמד פרופ' שטיינברג, שהוא מומחה בעל שיעור קומה וגם שומר מצוות, שהחולה היה מת באופן בלתי הפיך.
    הודות לאומץ ליבם נצלו נפשות.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    אם כתוצאה מהוצאת האיברים החולה ימות .זוהי רציחה למרות ההגדרה

    יהודה, 21/06/06 20:25

    של ''מוות קליני'' מה-זה משנה בכלל.

    מי נותן להם ת''זכות הזאת?

    הגב לתגובה זו

    • זה לא מוות קליני- זה מוות מוחי, וההבדל הוא גדול-

      טל, 21/06/06 20:56

      זה רק עניין של זמן עד שהחולה ימות באופן סופי, ויש הרבה רבנים אחרים שהתירו לקיחת איברים מאדם שמת מוות מוחי- רק במצב כזה האיברים עדיין יכולים לתפקד, וכך ניתן לבצע השתלה ולהציל מספר רב של אנשים אחרים הזקוקים להשתלה.

      הגב לתגובה זו