• 42.

    כמה הערות חשובות

    אני, 19/06/06 18:04

    1. בכל ה''אתגרים המעודכנים'' הציבור הדתי עוסק יותר מכולם רק שזה לא מגיע לעדכון חצי.
    2. אנחנו התומכים כלכלית באמריקה. בלעדינו הם היו צריכים להחזיק במזרח התיכון כוחות ענקיים. מצד שני, לתת לנו במתנה סונומות מתהפכות זה לא סיוע כלכלי לנו אלא להם. חוץ מזה, מה זה משנה? ימי הפריצים נגמרו, תתעדכן.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    איש קטן

    שלומציון, 19/06/06 10:24

    איש קטן עם יומרות גדולות , רץ ממפלגה למפלגה , עזב את מימד, חבר לעוזי דיין .
    ח''כ לשעבר שלא השאיר כל רישום , אלמלי היה חתנו של מנהיג מימד הרב עמיטל שליט''א הרי איש לא היה מקשיב לו.
    העקר שנותן ציונים אפילו לרבנות הראשית.
    חזור בשקט לקבוץ !

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    הרב שפירא ופסק הסירוב

    אלי, 19/06/06 09:18

    פסקו של הרב שפירא, לפיו אין לשתף פעולה עם פעולות לפינוי ישובים יהודיים בא''י, ולגירוש יהודים מאדמתם, נשען על הלכת הרמב''ם בהלכות מלכים, לפיה, אם ציווה המלך לעבור עבירה - אין שומעים לו. לכאורה, אם פסיקתו של הרב שפירא היא בגדר של חילול השם, הרי גם פסיקתו של הרמב''ם (על פי חז''ל, כמובן!), היא בגדר של חילול השם! במקום הפרחת סיסמאות, הייתי מצפה מהרב יהודה גלעד, שיבוא וינמק מדוע הלכת הרמב''ם הנ''ל שעליה מבוסס הפסק, אינה רלבנטית לענייננו. אולי סבור כבוד הרב שבמסירת שטחי א''י לזרים יש משום מצווה, ועל כן לא חלה כאן הלכת הרמב''ם. או שמטעמי פיקוח נפש יש למסור את שטחי א''י לשלטון החמאס, על מנת שלא רק שדרות ואשקלון יהנו ממטחי הקאסמים, אלא כל תושבי ישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    איש בלתי חשוב שפולט דברים לא חשובים (ל''ת)

    !!!, 16/06/06 18:09

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    הזיוף שלך מסמל בעיניי את הרוע שבעולם (ל''ת)

    נמאס כבר, 16/06/06 11:00

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    **** 25 צודק !! *** (ל''ת)

    ***************, 15/06/06 19:36

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    הם לא יהודים (ל''ת)

    אריאל, 15/06/06 08:47

    הגב לתגובה זו

    • הם כבר כאן... (ל''ת)

      עמית, 15/06/06 09:37

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    הסכמתי עם הרבה (ל''ת)

    ימנית, 15/06/06 08:13

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    האיש ממומן מהאיחוד האירופי והנפט העיראקי (ל''ת)

    , 14/06/06 16:16

    הגב לתגובה זו

    • לא השארתם כסף...

      גדעון, 15/06/06 15:32

      אפילו לא לחולי סרטן! את הכל,ה כ ל גזלתם מהמוני בית ישראל.הרסתם את הבריאות,החינוך והרוחה.
      אז אתם מתלוננים?!?!

      הגב לתגובה זו

      • אתם לקחתם את הכסף מהחינוך, הרווחה והבריאות

        אילנית, 15/06/06 18:23

        התקציב שמגיע להתנחלויות לא מגרד בגרוש את כל ים הדולארים שמגיע לקיבוצים, לתרבות, לפאבים, לכדורגל ולאוסף השטויות שאתה נהנה מהם. אז אל תקשקש במח בסדר? זה שהתקשורת עושה כותרות מכל שקל שזורקים למתנחלים זה לא מפצה על כל מה שמגיע אליך, ורק לא כתוב עליו בעיתון.

        הגב לתגובה זו

        • אני ממש לא זוכר כי סיפרתי לך ממה אני נהנה... (ל''ת)

          גדעון, 15/06/06 20:06

          הגב לתגובה זו

  • 33.

    חצוף!

    יזהר, 14/06/06 16:14

    היום כל רבלעך חושב שהרב קוק נמצא בכיס שלו. שהרב קוק חשב בדיוק כמוהו וכל השאר הם סתם חקיינים. נו באמת..
    אתם פלורליסטים עד שזה מגיע לדעות שאתם לא מזדהים איתם.

    הגב לתגובה זו

    • אתה חצוף, אח קטן.

      יגאל, 15/06/06 05:25

      הדברים שלך נשמעים כמו ציטוט של איזה ר''מ מרכזניק מהישיבה התיכונית, אבל הם נשמעים ממש מגוחכים מפיו של שביעיסט, שהוא כמובן ת''ח רציני בניגוד לכל ה''רבלעך''.

      הרב גלעד למד במרכז הרבה לפני שאתה נולדת. כמות לימוד התורה שלו רק בכתבי הרב קוק עולה עשרת מונים על כמות לימוד התורה שלך בכלל.

      אתה פולט מנטרות ששמעת, אך אין ממש קשר לדברים של הרב גלעד- הוא לא ניסה בכלל לטעון שהוא מחזיק בדעתו ה'אמיתית' של הרב קוק, הוא רק העלה תמיהה קלה הרומזת לפער שבין רחבותו העצומה של הרב קוק ובין צרות אופקיהם של אלה הרואים עצמם היום כממשיכי דרכו.
      הפוסל במומו פוסל. אתה יוצא מתוך נקודת המבט של אלה הרואים בדברי הרב קוק את האמת האלוקית הצרופה, ונותר להם רק להתווכח מה בדיוק הוא אמר, וכמובן שרק הם יודעים. הרב גלעד, כמדומני, גם אם הושפע רבות מהרב קוק, השאלה הדתית הבסיסית המנחה אותו היא ''מהי האמת?'', ולא ''מה אמר הרב קוק?''.

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    חבל שהשואל הוא כיפה סרוגה

    שבאבניק, 14/06/06 15:28

    אחרת היה שואל לא רק על מרכז והרבנים הציוניםמ אלא גם על היישוב פונביז' והרבנים קולודצקי ואליושיב
    בעיני זה הרבה יותר מענין

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    למד בישוב? אני בשוק

    שבאבניק, 14/06/06 15:22

    רב יידל רב יידל

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    כמה הערות לרב על ה''קיבוץ'' וה''גוש''

    אין חולקין כבוד, 14/06/06 14:10

    הקיבוץ הדתי

    מוסד עם עבר לא כ''כ חשוב ועתיד...

    הרבנות הראשית

    הדבר שבזכותו אתה נקרא רב!

    ניסו שחם

    אדם חשוב במשטרה שכמעט נפגעו עשרות צעירים בזכותו והשמאלנים אוהבים למזערו...

    ה''גוש''
    ישיבה חשובה שחוץ מהרב מדן לא הצליחה להוציא ת''ח ראוי הן להלכה והן למנהיגות, אך יש שם הרבה מדע...

    הרב שפירא

    ת''ח היחיד שסדר גודל כזה שיש למזרוחניקים וגם אותו הם זורקים בעדינות

    הציונות החילונית

    גם אחרי שהחלוני האחרון ילך תמיד יהיה מזרוחניק שיעמוד דום וישיר את ה''תקווה'' במקום ''אני מאמין''

    הר הבית

    מקום ששם נבדק אם אדם פועל לישועה או מעדיף פתאם להיות ''נתורי קרתא'' ולפסוק עם סיפור ופסוק שקשור להר סיני (שם אנחנו מכניסים את הקב''ה לעבוד אצלינו...)

    מימד

    תנועה של פליטים שעשו כמה מבחנים ברבנות שחושבים ש''הם'' בעלי השפעה אך כמות החילוניות אצלם גוברת, וההשפעה שלהם בקושי על עצמם... מענין מדוע דווקא את א''י ישראל הם זורקים למשיח?

    הדברים הללו בגר של ''במקום חילולו ה' לא חולקים כבוד לרב...''

    הגב לתגובה זו

    • שכויח (ל''ת)

      משה, 15/06/06 08:56

      הגב לתגובה זו

    • הרב שפירא מחלל ה' רק עוזי!!!

      מי אתה?, 15/06/06 15:39

      רק עוזי דיין פאר הדור מנהיג הדור אלפיים שנה חיכנו לעוזי (ראו במב'' סוף מלכים) עוסק בתורה וכופה כל ישראל לילך בה אשרינו!!
      הרב שפירא סתם אדם נחמד שלומד תורה....
      מזל שהרב עמיטל חמיך אחרת גם לא מנהיג... הוא ראש ישיבה מה הוא מבין בהנהגה...

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    הלוואי ירבו כמותו בישראל. (ל''ת)

    בועז, 14/06/06 10:49

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    לא ראוי לקרות לו רב בכלל

    מאיר, 14/06/06 08:33

    אחד שנגד סירב פקודה עם דעות שמאלניות נגד התורה

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    ישיבת מעלה גלבוע

    זוהר, 14/06/06 02:48

    מישהו יודע כמה מבוגריה נשארו שומרי מצוות ?

    הגב לתגובה זו

    • למה? יש לך נתונים אחרים?

      אבא של בוגר, 14/06/06 09:00

      לא תינקה מעוון הוצאת שם רע. תתבייש!

      הגב לתגובה זו

    • יעכנע שכמותך

      מיכל, 14/06/06 09:13

      וכמה תלמידי וולוזי'ן נשארו שומרי מצוות? ועל ילדים של רבנים שאינם שומרי מצוות - שמעת?

      מה זה הקישקוש היכנאי הזה?
      אין לך משהו יותר ענייני לומר?

      קראת, כנראה שלא הסכמת (במקרה שטרחת לקרוא בכלל - אולי המילים ''הרב יהודה גלעד'') הספיקו לך לחטוף קריזה) ובגלל שיש לך איזושהי מגבלה שקשורה בתרגום רעיונות למחשבות והעברתם למילים, החלטת להסתפק בתגובה של יעכנע.

      דעותי אינן תואמות לאלה של הרב גלעד, בכל זאת מצאתי דברים מעניינים ווחשובים.

      כדאי שתשתף אותנו במתכון שלך שמבטיח שצאצאיך ישמרו מצוות.

      הגב לתגובה זו

    • אנ יודע

      יהודה, 15/06/06 13:17

      כן,הרבה יותר מאשר במכינה ה''קדושה'' של עצמונה.

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    אהבתי את התגובה על ''השד העדתי''.

    יגאל, 14/06/06 02:33

    אני לא מסכים עם רבי הרב גלעד בעניין של סירוב פקודה- לדעתי על כל אדם מוסרי לסרב לבצע פשע כזה, ולא צריך פסק הלכה בשביל תובנה מוסרית בסיסית כזאת.
    מכל מקום, הגם שאני לא מסכים להכל, אני חושב שתגובותיו של הרב נאמרו במתינות ובטעם טוב, והן מעידות על סגולותיו ואיכותו.

    הגב לתגובה זו

    • יש הבדל בין הלכה לרגש

      אלי, 14/06/06 10:27

      החילוק ההלכתי סביב סרוב פקודה הוא האם מצוות יישוב הארץ מוטלת על הפרט או על הכלל. זה ויכוח הלכתי נטו. (אגב, בגלל זה אפילו הרב שפירא סבר שאין לסרב פקודה בפינוי מאחזים להבדיל מגוש קטיף, כיוון שבמאחזים נשארת אח''כ שליטה יהודית, וזה הקריטריון הקובע.)
      לגבי השאלה המוסרית, זו בפירוש שאלה מוסרית ולא הלכתית, ובקשר לזה, כדאי לשים לב למה שאמר הרב אבינר, שאמר שאין לסרב פקודה מבחינה הלכתית, אב מבחינה מצפונית אין אפשרות לבצע, (הוא תיאר זאת בגוף ראשון באחד הגליונות של ''באהבה ובאמונה'' - מכון מאיר)
      אך יש רבנים שסוברים (ולא רק רבנים) שלסירוב גם מבחינה מוסרית יש השלכות מוסריות חמורות יותר, כגון פירוק האחדות של צה''ל (הרב מלמד הציע בפירוש להפוך את צה''ל לשני צבאות באחד הגיליונות של ''בשבע'') וחמור מכך, קריעה של כרל מה שנשאר מהחברה הישראלית המתפוררת. מישהו צריך לקחת אחריות על ההשלכות האלה. ושוב, מדובר בחילוק מוסרי, לא הלכתי.

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    הציונות הדתית היא חיקוי של המקורית,החילונית/כללית

    בלי ה''חילונים'', 13/06/06 22:23

    הציונות הדתית לא יכולה לעמוד בפני עצמה או כמובילה ראשית.
    נשאר לציונות הדתית להתמזג/להעשיר לא יותר.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    כבוד הרב - אתה תשפיע יותר בישיבה מאשר בפוליטיקה

    פגסוס, 13/06/06 21:34

    עזוב אותך מהשטויות שם. כבוד הרב היודע שהציבור לא ממש מעריך פוליטיקאים. תשמח שהעם לא רואה בך ככזה.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    מה אני יגיד לכם? השליפות האלה עם הראשי ישיבות מאפניות!!!

    פינוקיו, 13/06/06 18:51

     

    הגב לתגובה זו

    • מאפנות כמו שאתה כותב: ''יגיד'' במקום ''אגיד''? (ל''ת)

      מנש, 13/06/06 19:15

      הגב לתגובה זו

      • כותבים ''מעפנות'' (ל''ת)

        מוש, 14/06/06 10:31

        הגב לתגובה זו

  • 22.

    הישיבה הזאת

    אלמוני, 13/06/06 14:38

    מה הסיפור שלה?

    הגב לתגובה זו

    • ללמוד תורה

      יגאל, 14/06/06 02:25

      בשביל זה מקימים ישיבות, לא?

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    כל הכבוד לnrg

    רפי, 13/06/06 13:21

    בהערות 6 ו8 העירו לכם על כותרת משנה מטעה ולא במקום ותקנתם, יישר כח!

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    אדם נעים שקול ומתון

    מורי אל כניס, 13/06/06 12:09

    אמנם אינני שותף לדעותיו השמאליות , אך אני מנלא שמחה שאנשים כמותו הם אויבי הרעיוניים. איש אהוב והלוואי שכך היו מתנהגים אלה שמתנגדים לדרכנו. התנגדות ענינית, נטולת שנאה ותיעוב. התנגדות ומחלוקת לשם שמים.

    כל הכבוד!!

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    מי זה?אני לא מכירה אותו בכלל (ל''ת)

    אפרת, 13/06/06 12:08

    הגב לתגובה זו

    • ומי את,אפרת?אותך מישהו כן מכיר? (ל''ת)

      חיים, 13/06/06 15:00

      הגב לתגובה זו

      • הצחקת אותי, אבל אתה לא צודק. עליה לא (ל''ת)

        עשו כתבה, 13/06/06 20:13

        הגב לתגובה זו

    • הוא שמאלני כנוע ומנומס, אבל איש נחמד (ל''ת)

      אחת, 14/06/06 00:47

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    הדברים שאמר על פולארד מכוערים. ואם זה אתה שהיית מתייסר בכלא 20 שנה? (ל''ת)

    אכזריות________, 13/06/06 11:26

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    לא חרבה ירושלים אלא בשביל...

    אלמוני, 13/06/06 11:10

    א''ר יהודה לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה ת''ח שנאמר (דברי הימים ב לו) ויהיו מלעיבים במלאכי האלהים ובוזים דבריו ומתעתעים בנביאיו עד עלות חמת ה' בעמו עד [ל]אין מרפא מאי עד לאין מרפא אמר רב יהודה אמר רב כל המבזה ת''ח אין לו רפואה למכתו אמר רב יהודה אמר רב מאי דכתיב (דברי הימים א טז) אל תגעו במשיחי ובנביאי אל תרעו אל תגעו במשיחי אלו תינוקות של בית רבן ובנביאי אל תרעו אלו ת''ח


    לא חרבה ירושלים אלא בשביל שהושוו קטן וגדול שנאמר (ישעיהו כד) והיה כעם ככהן (במקרה שלנו רבי אברהם כהנא שפירא שליט''א) וכתיב בתריה הבוק תבוק הארץ (שבת קיט:)

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    שלאנשים קטנים יש צל גדול... (ל''ת)

    תמיר, 13/06/06 11:09

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    איש קטן ומתוסבל

    מאיר, 13/06/06 10:45

    כמו שיש עיתונאי קטן יש גם איש קטן
    ראינו אעזה אמון נתן לו הציבור בכל מערכות הבחירות
    חבל סתם איש מתוסכל

    הגב לתגובה זו

    • לפחות אין לו שגיאות כתיב מזעזעות כמו שלך (ל''ת)

      ניר, 13/06/06 16:53

      הגב לתגובה זו

    • למה סתם להשמיץ?

      יגאל, 14/06/06 02:27

      שום תסכול לא עלה מדברים שלו. מהיכרות, הרב גלעד עושה מספיק דברים בחייו, והוא רץ לכנסת מאידיאלים ורצון לתקן נטו.

      הגב לתגובה זו

      • שיתקן את עצמו (ל''ת)

        שרה, 15/06/06 17:11

        הגב לתגובה זו

  • 14.

    חזק ואמץ הרב גלעד!

    עדו, 13/06/06 10:38

    וגם... אחיותי שואלות מתי אתה מגיע ללמד קצת בעין הנצ''יב. גם להן קצת מגיע- לא?

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    כבוד הרב גלעד

    דינה, 13/06/06 10:36

    ראשית יישר כח על הדברים הנכונים והאמיצים. למרות העובדה שיש לי כמה השגות על דעותיך, זה לא הופך אותך בעיני להגדרות שונות שהיו לפניי בטוקבק. אני מכבדת אותך על עשייתך ועל הרצון לקדם את עמ''י - דבר שלעתים נשכח מרב מריבות על אדמתו...

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    ישיבת וולוז'ין?! הצחקת אותי....

    דוד, 13/06/06 10:33

     בישיבת וולוז'ין למדו תנ''ך בגובה העינים?! ביקורת המקרא?! בשביל להתקבל, היית צריך לדעת 2 סדרים בע''פ... קשה להאמין שהנצי''ב היה מתגאה בישיבת הגוש...

    הגב לתגובה זו

    • תנ''ך דווקא למדו שם...

      חשוך ימי בינימי, 13/06/06 13:09

      בוואלוז'ין היה שיעור קבוע (חובה!) של הנצי''ב בפרשת השבוע (כן, לא להאמין...). מהשיעורים האלה נוצר לבסוף פירושו הנפלא של הנצי''ב על החומש (''העמק דבר'').

      אבל זה משהו שלעולם לא יקרה בגוש. שם לומדים תנ''ך אחר. נוצרי, כפרני ומסולף.

      הגב לתגובה זו

      • אם תדליק אור

        בנצי האדום, 13/06/06 14:50

        תראה אולי שיש בתנ''ך עוד ספרים, פרט לחומש (ואפילו כאלה שאינם מגילות!)

        האם למדו בוואלוז'ין עזרא ונחמיה?
        וחבקוק? ומה עם דברי-הימים, זכריה, הושע?

        אלף וחצי כפיתם עלינו את הבבלי שלכם, והתנ''ך מונח לו בקרן זוית.

        בבלים לבבל!
        תנ''ך לעם-הארץ!

        הגב לתגובה זו

        • אני חשוך, אבל בוואלוז'ין הדליקו גם הדליקו...

          חשוך ימי בינימי, 13/06/06 20:12

          ולמדו שם תנ''ך. בקיאות בכ''ד ספרים הייתה תנאי לסיום ה''חיידר'' ואחד מתנאי הכניסה (הפחות מפורסמים), כמו גם בקיאות בשני סדרים לפחות בש''ס. אמנם, לא ידוע לי על שיעור חובה בשאר ספרי התנ''ך עם ראש הישיבה (הנצי''ב), אבל כל בוגרי ואלוז'ין הצטיינו בבקיאותם בתנ''ך.

          ומי כפה עליך אלף וחצי משהו? רוצה להיות עם-הארץ? בבקשה!

          הגב לתגובה זו

          • רוב בוגרי וולוזין התפקרו (ל''ת)

            יהושע, 13/06/06 22:12

            הגב לתגובה זו

            • בסדר, ביאליק התפקר, מי עוד?

              חיים, 14/06/06 13:56

              רב קוק? ר' חיים מבריסק? בעל תורה תמימה? גם סבא רבה רבה שלי שלמד בוולוז'ין לא התפקר ועוד רבים מחבריו. אז תן לי שמות של מתפקרים ותשווה לכמות גדולי דור שיצאו מוולוז'ין ואז תשווה, ספק אם יהיה לך רוב למתפקרים.

              הגב לתגובה זו

          • קידמה בבלית? ימות משיח, כנראה.

            בנצי האדום, 14/06/06 09:42

            אתה יודע היטב כמוני מי כפה מה וממתי (הרי קראת בעיון את עזרא ונחמיה, וכן, אני יודע שהבבלי נכתב רק 1000 שנה אחריהם).

            אבל אני שׂמח לראות שהשׂנאה הבבלית לעם-הארץ הולכת ומתפוגגת.
            ואם לא מתפוגגת, לפחות נמהלת בסובלנות.
            ברוך השם!

            הגב לתגובה זו

  • 11.

    לא לזלזל

    רפי, 13/06/06 10:19

    ישיבת הר עציון היא ישיבה חשובה. גם אם אינך אוהב את סגנון הרב גלעד או רבנים אחרים.
    הרב גלעד לא אמר שר' אברום הוא חילל ה' ! מי שכתב זאת זה מערכת nrg!
    בכלל כדרי שבל הציבור של הציונות הדתית נהיה זהירים יותר. לכל ישיבה וגןן יש חשיבות וכל אחד פועל לקדם דברים חשובים על סדר יום כלל ישראל בעת הזאת. גם למרכז הרב, גם להר עציון, גם לעתניאל, גם לעלי, גם להר המור, גם לישיבות באילת, מצפה, ירוחם, מעלות, קרית שמונה, פ''ת, ת''א, דימונה, בית אל, ... למה כל הזמן להגרר ולהסחף בעידוד העיתונאים ואנשי התקשורת להשמצות וזלזול? למה שלא נציג רמה אחרת של תרבות דיון ובירור?

    הגב לתגובה זו

    • מה עם ישיבת הכותל

      נעלב, 13/06/06 12:33

      למה לא הזכרת אותה?
      במתכונתה הישנה היא דוקא היתה מעוררת

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    פחחחחחחחחח

    אילנית, 13/06/06 10:11

    ''לקחו את הציונות הדתית לשוליים של הציבוריות הישראלית, ובכך נפגעה קשה יכולתה להשפיע על הזרם המרכזי של החברה בישראל''
    אמר מר יהודה גלעד ש''בבחירות האחרונות עקר למפלגת ''תפנית'' שלא עברה את אחוז החסימה''........ אתה מייצג בקושי את עצמך, וגם זה יצא לך גרוע. תתבייש לך שאתה יוצא נגד הרב שפירא.

    הגב לתגובה זו

    • אני גם לא מסכים לתוכן האמירה הזאת

      יגאל, 14/06/06 02:40

      אבל זה שהרב גלעד אמר משהו שאני לא מסכים איתו, ואפילו שאת לא מסכימה איתו, עוד לא שולל ממנו את התואר ''רב''.
      מגוחך שבשם כבודו של הרב שפירא את מזלזלת בכבוד ת''ח אחר. אם מעיינים באיוב, רואים שאפילו הקב''ה לא רוצה חסידים שוטים, וק''ו לבשר ודם.

      הגב לתגובה זו

      • החרדיזציה מגיעה גם אלינו!

        אריאל, 14/06/06 09:18

        כמשהו לא נראה לנו אנחנו כבר מתחילים בהשמצות אישיות ושוללים ממנו את התואר 'רב' . כנראה שלמדהו מ'יתד נאמן' או שאנחנו ממש לא פתוחים כפי שאנחנו מצטיירים בעיני עצמנו...

        הגב לתגובה זו

  • 9.

    Harvard, לא ''האוורד'', ג'יניוס

    קטנוני, 13/06/06 10:11

    ואגב, ישיבת הגוש כבר מזמן לא חוד החנית של שום דבר.

    הגב לתגובה זו

    • דווקא יש אוניברסיטה כזו

      משתאה, 13/06/06 11:00

      אוניברסיטת הווארד נמצאת בוושינגטון הבירה, והיא אוניברסיטה שהוקמה במקור עבור מאותגרי צפיפות פיגמנטים. לא בטוח שהרב ליכטנשטיין שמח עם ההשוואה בין ישיבתו למוסד הנ''ל, אבל זה מה יש.

      הגב לתגובה זו

      • גם אויל מחריש

        אם כבר, 13/06/06 16:36

        אם הייתם שונים או לומדים הייתם יודעים שאת שם האוניברסיטה מבטאים ככה

        הגב לתגובה זו

        • אולי בגרוזיה מבטאים את זה ככה...

          אמריקאי, 13/06/06 21:39

          לא בארה''ב, אוויל.

          הגב לתגובה זו

    • השליפות ניתנות בע''פ, כמדומני

      עקיבא, 14/06/06 02:36

      אז יש לבוא בטענות אל ירעם נתניהו, ולא אל הרב גלעד.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    nrg לא בסדר

    רפי, 13/06/06 10:05

    מבלי להסכים עם הרב גלעד בנוגע לרב אברום שפירא- אתם (מערכת n.r.g.) לא בסדר! הוא לא אמר שר' אברום הוא חילול ה'! הוא נזהר וגם עליכם להזהר! אתם מסכסכים ומעוררים פרובוקציה. זה סגנון של מקומות אחרים ואסור לכם ללכת בדרך זו! הרב גלעד כתב שבעיניו פסק הסירוב היה טעות, וכך חשבו גם אחרים ברבנות הציוה''ד. הוא גם מתייחס לכך -מדוע אם הרב שפירא כ''כ גדול ות''ח עצום הוא חולק עליו בפומבי- ועל כך עונה ''שבמקום שיש חילול ה'...'' אבל מכאן לשים בכותרת שהוא אומר שהרב שפירא הוא חילול ה'- זה זול מידי רק בשביל למשוך אנשים פנימה.
    בבקשה, תתקנו ותשנו את הכותרת ואל תרדו לרמות של אתרים אחרים!

    הגב לתגובה זו

    • צודק (ל''ת)

      היה גם אתה, 13/06/06 10:59

      הגב לתגובה זו

    • כך מובן מהכתבה

      שמואל, 14/06/06 05:34

      אין צורך בתיקון. ''הרב'' הזה מייצג רק את עצמו.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    רבני הדתילונים ! קומדיה משעשעת!! (ל''ת)

    כיפלה עם סיכה, 13/06/06 10:01

    הגב לתגובה זו

    • צדיק שלי

      ניר, 13/06/06 16:58

      חובש שטריימל טהור

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    יהודה גלעד - איש קטן!

    שליפות מהמותן, 13/06/06 09:48

    ברה שפירא-חילול ה'? מי אתה חצוף שכמוך שתגיד לגדול הדור דברים כאלה?
    הגוש-הרווארד? אולי ביר זית... וממש לא וולוז'ין. יראת שמיים אין שם (ובוולוז'ין הייתה גם הייתה) ולימוד הגמרא שם טכני ומנוכר לחלוטין.
    קחו מעיל טוב בדרך לשם...גם האנשים שם מקפיאים

    הגב לתגובה זו

    • כותרת המשנה מטעה

      א, 13/06/06 10:52

      אני איש ימין מובהק, ואינני מזדהה עם תפיסת עולמו של הרב גלעד, אבל כותרת המשנה הפרובוקטיבית של ה'שליפות' מנותקת מהמאמר. זכותו לומר שפסק רגיש בהלכות מדינה הינו חילול ה, גם אם אני אישית חושב שהפסק מוצדק. הוא בפירוש לא אמר שהרב שפירא הינו חילול ה, להפך, הוא הגדיר אותו כתלמיד חכם גדול, אך לא בהלכות מדינה. בדיוק מה שאני חושב על חמיו של הרב גלעד, הרב עמיטל.

      הגב לתגובה זו

    • יראת שמים בוולוזין

      רפול, 13/06/06 18:17

      לידיעתך ביאליק למד בוולוזין ולא בגוש

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    הערכה גדולה לרב, אבל שאלה קטנה

    ימני חזק, 13/06/06 09:36

    במשך שנים רבות הלכה המפד''ל ברוח מימ''דניקית של מתינות פוליטית, גישור בין חלקי החברה וישיבה ממושכת במרכז העניינים (ובממשלה).
    במה בדיוק היא השפיעה על הזרם המרכזי של החברה באותן שנים?

    הגב לתגובה זו

    • ועוד שאלה

      נכון, 13/06/06 12:10

      מה זה הזרם המרכזי בחברה שלנו??
      מי שמכתיב היום בכל התחומים אלה האליטות.

      הגב לתגובה זו

    • צודק ויש לזכור

      אלמוני, 13/06/06 19:04

      כשהייתה המפד''ל במרכז בשנת 92 ירדה בלמעלה מחצי המנדטים שלה
      כן כן כמו בבחירות האחרונות שאם היא לא הייתה מתאחדת עם האיחוד הלאומי לא הייתה עוברת את אחוז החסימה (כמו ...)

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    כמה שהוא צודק,למעט בקטע של הפרדת הדת מהמדינה

    דוד, 13/06/06 09:34

    הפרדת הדת מהמדינה היא חובה גם לדת (שמתבזה ע''י הממסד ובכך נגרם חילול ה' גדול) וגם למדינה.
    למעט ''שליפה''זו,הוא כל כך צודק,מתון ולא מתלהם.
    זו הציונות הדתית המקורית,במיטבה.
    חבל שאחרים ללוקחים אותה למקומות רחוקים והזויים.
    ישר כח לרב.

    הגב לתגובה זו

    • אם אתה כל כך שונא התלהמות

      אבי, 13/06/06 10:53

      אז קח דוגמה מהרב גלעד, דבר במתינות ואל תכתוב על 'מקומות הזויים', בעיקר כשאתה מתייחס לרבנים ולאנשים גדולים ממך. תודה.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    היה גם שליח בני עקיבא באנגליה - וחלק מהסיבה שעליתי לישראל

    יהודי מאנגליה, 13/06/06 09:33

    תודה לרב גלעד ולדיני - דוגמה שלכם ושל בני עקיבא עזרתם לחזור לי בתשובה ולעלות לישראל (מאיפה שהורים שלי ירדו).

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    אדם שפוי, הרב גלעד

    דוד, 13/06/06 09:17

    ותודה שהבאתם אדם מאיזור פוליטי קצת שונה לשם שינוי.
    מדור נחמד מאוד.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    חצוף!!!

    משה, 13/06/06 08:56

    חצוף!!!

    הגב לתגובה זו

    • משה - חצוף! (ל''ת)

      אהרן, 13/06/06 22:10

      הגב לתגובה זו

    • התבלבלת,

      אבי, 14/06/06 02:34

      כתבת את השם בתוכן...

      הגב לתגובה זו