• 16.

    מה כמות הגבינה הלבנה??!! (ל''ת)

    פור גאד סייק!!!, 05/08/07 15:19

  • 15.

    לא מטרנה של תינוקות רגילה- אלא מטרנה בריכוז כפול!!!!!

    מיכל, 21/06/06 21:42

    טעות שיכולה להיות גורלית בכתבה-
    מנסיון רב בגידול חתולים בני יומם,
    חלב החתולה הוא מרוכז משל בני אדם, ואם מאכילים במטרנה של בני- אדם, זה צריך להיות בריכוז כפול.
    אחרת החתול ימות!!!!!

  • 14.

    הגורה הפיצפונת שהצלתי היום כבר בת עשר

    ima shel mitzi, 11/06/06 10:22

    והיא נאמנה ואוהבת ומופלאה וחכמה ויפיפיה
    למרות שאז לא ידעתי והשקתי אותה בחלב פרה.... היא היתה בת יומיים ומכוסה בנמלים כשמצאתי אותה על השביל ליד ביתי

    • הכי קף זה שהאמסטף שלי מוצאה חתול קטן -קטא קטא

      רונן, 11/06/06 21:01

      קול פעם יש לי קטאים כאלה עים הכלב הזה שיוצא מתיד גבר.

  • 13.

    חתולים לתפארת

    ליאתי, 11/06/06 09:54

    איזה מתוקים בונבונים החתולים אני בגינה שלי מגדלת 2 כלבים אחים וחתולה ותוכי מדבר ואוגרים וצב במים ודגים בבית וארנבות 5
    ובקיצור אני וטרינרית חחחחחחחח גן חיות אצלי בבית אני קמה כל יום בחמש בבוקר מוציאה את הכלבים שלי לטיול ואח''כ הכלבים שלי שוחים בגיגית מתנפחת לילדים זהו גכל מה שרציתי לומר ולכל מי שאין לו העלי חיים שיאמץ במיידיות כלב או חתול ומהר! ואת מי שמתעליים בכלבים עונשו יגיע במהרה אמן . תודה על צפייתכם בתגובתי מליאת.

  • 12.

    ניתן להשתמש גם במזרק

    מור, 11/06/06 09:32

    לצורך האכלת הגורים בשלשבים הראשונים שהם חסרי אונים לחלוטין.
    אנו גידלנו בשיטה זו מספר מחזורים וזה תמיד הצליחה.
    לעניין המטרנה-צריך נידמה לי לשנות את הנוסחה גור חתולם הוא לא כמו בן אדם, אני חושבת שהוספנו גם גלוקוזה וגם ביצה לאחר התיעצות עם הוטרינרית.

  • 11.

    גם אני הצלתי גורים ליד מועדון הפטיש הישן בתל אביב לפני כמה

    דני, 11/06/06 04:57

    הם היו פיצפונים ועד היום אני מרגיש קצת פאדיחה לעזור לחתולים כי זה כזה אקט נשי אבל אין ברירה בחיים אתה צריך לעשות את הדבר הנכון לא משנה מה. שני החתולים האלה גדלו לשני מלאכים, אף פעם לא הרבצתי להם או הרמתי עליהם קול אפילו כשהם סיכנו כל מה שהיה בדרכם הייתי תופס אותם מהר מחבק ומנשק אותם, מסב את ההיסטריה לאהבה. הם גדלו להיות חתולים עם הכי הרבה ביטחון עצמי שבעולם. בסוף טסתי לחול ומסרתי אותם, לזכר קראו סחבק כי הוא היה כזה חבריקו ולאחותו קראו אוחתו כי היא היתה כנראה אחות שלו וגם היתה טריקולור אז נראתה קצת לא יפה אבל היה לה אופי חבלזי. זהו מי שמציל חלשים יזכה להערכה למעלה בטוח. מי שמזלזל לא שווה לא איכפת לי אם יש לך 4X4 או אם את כוסית עולם לא מענין אותי אתם לא שוים גרוש אם אין לכם לב ואמפתיה.

  • 10.

    שני סיפורי הצלחה - כנסו

    חתואלה, 10/06/06 22:01

    החתולה שלי נאספה ע''י ילדים והובאה לוטרינר של הכלבה שלי. אימצנו אותה כשהיא בת חודש וקצת (אחרי שבועיים אצל הוטרינר ואחרי גמילה מהנקה) והיום היא חתולה חמודה ושמחה בת שנתיים וקצת. אחותי מצאה חתול בן כמה ימים, בגודל של כף יד ועם עיניים עצומות ואחרי טיפול מסור, כולל הנקות כמו שכתוב כאן, הוא שרד והיום הוא בן שנה וחצי (ושוקל 6 קילו!). הסיפוק אדיר ונפלא. ההשקעה משתלמת, אז אל תתייאשו ואל תירתעו.

  • 9.

    הכי חשוב לא נכתב!

    איילת, 10/06/06 19:55

    הרבה פעמים האמא של הגור נמצאת באיזור ועזבה אותו כדי לאכול
    לפעמים פשוט חוטפים את הגורים מהאמא
    אז כדאי לחכות לפחות שעה שעתיים ולראות אם האמא חוזרת

    • צודקת צודקת צודקת !!! (ל''ת)

      נמרה, 11/06/06 09:05

    • זה בפרוש נכתב

      שי ארז, 11/06/06 20:20

      טוב להחזור על זה אבל בפרוש נכתב שיש לחפש את האימא בסביבה או גורים נוספים. לצערנו ומהניסיון המר, האימא בדרך כלל הופכת להיות חלק ממרקם הכביש. במידה והיא מטפלת בגור, סביר להניח שלא נמצא אותם כי הם יהיו מוסתרים ושקטים עקב אספקה סדירה של מזון וחום.

  • 8.

    כשהם בני חודש...וקצת.

    מיכל, 10/06/06 18:51

    האם אפשר להשאיר אותם למשך שש שעות בערך לבד בבית עם אוכל?!

    אשמח לקבל תשובה.

    מיכל.

    • כן

      הדס, 10/06/06 21:57

      התשובה היא כן. הגור יסתדר לבד, בגיל חודש הוא כבר די עצמאי. הוא כבר יסתובב ויחקור את הסביבה...

  • 7.

    גורים

    אורי, 09/06/06 23:25

    את הראשון הצלתי כשהוא היה בן כמה ימים, היום הוא בן 12.
    ואת השניה לפני 6 שנים.
    סיפוק גדול ומצווה גדולה.

  • 6.

    אים היה מותר

    מוטי @@@@@@@@, 09/06/06 23:10

    הייתי מטביעם בגיגית, מביאים מחלות ופישפישים, מי שמרחם שידאג להם ולא יעמיסם על הציבור, או ידאג לעקר את חתולות הרחוב, לא ע''ח סל הבריאות לבני אדם.

    • הכל טוב ויפה

      זבולון, 10/06/06 00:08

      אבל לפני שאתה מטפל בגורים רצוי שתגיש תביעה כנגד משרד החינוך שלא לימד אותך לכתוב ללא שגיאות כתיב.

    • אים היה מותר,

      שלומית(:, 10/06/06 00:28

      הייתי מטביעה אנשים כמוך בגיגית, שמביאים מחלות (לדוגמת הטמטום וחוסר לב ושכל).....

    • רק לידיעתך אדוני צר העין והמוח:

      תגובה חכמה לשם, 10/06/06 01:04

      חתולים מונעים ממקקים, חולדות, עכברושים ושאר מזיקים מאוד לא הגיינים, להיכנס לחדר המדרגות שלך או לדירתך!!!
      הם יצורים מאווווווד נקיים, אפילו יותר ממך עצמך,שמתקלח פעם ביום (אני מקווה)!
      ומי שמרחם עליהם זה האנשים שיש להם חמלה כלפי כל יצור חי בעולם, בניגוד לאנשים קרי לב וצרי עין כמוך!
      מהטמה גנדי אמר: ''חברה נאורה נמדדת ביחסה לבעלי החיים,החיים בקרבה''
      אז מוטי היקר,תתחיל להפנים!!!

  • 5.

    כמה הערות הבהרה:

    מיאו, 09/06/06 22:31

    כל ההדרכה יפה ונכונה אבל משום מה העורך (או מי שהכין את הכתבה) בלבל בין גורים יונקים לגורים שכבר אינם יונקים. וההבדל במידת הטיפול הוא עצום. גידול של גור יונק דורש המון זמן ואנרגיות, והרבה התעסקות טיפולית. גור בן חודש וחצי , זה כבר סיפור לגמרי אחר, והרבה יותר פשוט וקל !

    לא תמיד יש צורך לנקות את העיניים, אלא אם יש הפרשות !

    על גור יונק בן ימים אחדים בכלל לא מומלץ לשים תכשירים נגד פרעושים!

    וגור ''מן המוכן'' בן חודש וחצי-חודשיים בהחלט אפשר למצוא גם ברחוב.

    הרבה יותר נדיר למזלנו למצוא גור בן יומו ברחוב. אגב, רצוי להזכיר שגור עד לגיל שלושה שבועות יונק בערך אחת לשלוש שעות, גם בלילה.

    דבר אחרון, לא מזיק להתייעץ עם הוטרינר גם לפני שהגור מגיע למצוות (חיסון, תילוע פרעוש וכד'..)

  • 4.

    מסעותיי בארץ הצלת גורים

    אחד, 09/06/06 22:18

    את הראשון שלי מצאתי עם זנב קרוע ורגל מרוסקת. ניתוח טיפול אצל וטרינר עלה לי 1000 ש''ח. אלחר חודש הגור מת מסיבוכים (או רשלנות של וטרינר)
    את השניה מצאתי עם קרע בצוואר. כמה מאות ש''ח אצל וטרינר אחר חזרה לגן. נעלמה לאחר מספר ימים. כל הנראה חוסלה ע''י המנקה של הבנין.
    השלישי מצאתי בתוך פתח הביוב של כביש. 3 מטר מתחת לכביש מילל. ב-3 ימים זרקתי לו אוכל פנימה. אח''כ הזמנתי עירייה אבל הוא ברח פנימה. ביום ה-4 הזמנתי לוכד. חילץ אותו. הפעם שמתי אותו בגן ציבורי בו מאכילים. כעבור כמה חודשים ראיתי גור בריא חי ותוסס. היה שווה את כל הסבל הקודם.
    דרך אגב. החיים שלי בזבל ועוד איך בזבל. מי אמר שמישהו למעלה דואג למי שדואג לחתולי רחוב?

    • כל הכבוד לך,התרגשנו לקרא!!

      אייל, 09/06/06 23:22

      עשית דבר חשוב ואנושי
      טוב שפרסמת את זה כדי שאחרים
      יקראו ויישמו , אפילו חלקם.
      יישר כח!

    • קודם כל, חייך יכולים להיות הרבה יותר מסופקים

      שתיים, 10/06/06 00:59

      יש רק דברים טובים להגיד על אנשים שמצילים בעלי חיים.
      וזה שחייך ''בזבל'', תוכל להיות בטוח שיום אחד הכל השתנה(ואני לא מדברת על הזמן הרחוק) לכל דבר יש עיתוי,והוא בד''כ העיתוי המושלם....
      מלבד זה תתחיל להרגיש מסופק מעצמך,והדברים יראו מעט יותר ורודים...

    • אומנם החיים בזבל אבל אתה

      יוווייייי, 11/06/06 03:04

      בנאדם טוב ואני מקווה ומאמין שהטובות שעשית ועושה עוד יחזרו אליך, you have my blessing

    • לאחד

      מיכל, 21/06/06 21:44

      כפרה!!

  • 3.

    הצלת גורים

    דפנה, 09/06/06 18:38

    הצלתי שני גורים ממש בשבועות הראשונים לחייהם שהסתובבו ליד ביתי והיום שניהם מתרוצצים להם בין הבית לחצר ואכן אני גאה בעצמי שהצלתי אותם

  • 2.

    הרבה הטעיות ואי דיוקים בכתבה.

    דורית, 09/06/06 16:34

    ראשית אסור בתכלית האיסור לשים על גור בן פחות משלושה חודשים חומרים נגד פרעושים . אם גור סובל ממכת פרעושים צריך לצוד אותם ממו בעזרת פינצטה.
    אין שום צורך בבקבוק חם בהחלט מספיק לעטוף את הגור בבד כלשהו אם הוא ממש קטנטן בן פחות משבוע. כעבור שבוע תספיק קופסת קרטון מרופדת בבדים נקיים.
    עדיף לשאת את הגור על הגוף , מתחת לחולצה ,כמה שיותר .הוא צריך להרגיש חום גוף ולא בקבוק מים חמים ממנו הוא יכול לחטוף כויה . אם אין זמן לשאת אותו על הגוף ניתן להצמיד אותו לחתול/ה או כלב/ה ביתי. רוב חיות המחמד הביתיות שמחות לאמץ גורים . כמובן שצריך לוודא שהחיה אכן הסכימה לאמץ אותו ולא מגלה כלפיו תוקפנות.
    אין צורך לקנות אבקות יקרות . תערובת של חלמון ביצה עם חלב +
    טיפת דבש וטיפת סוכר יספיקו.
    חתלתול בן שלושה חודשים צריך לקבל פעם אחת חיסון ותילוע ותו לא.
    החתלתול מתחיל לאכול לבד אם מעודדים אותו לכך כעבור מספר שבועות . צריך לתת לו לטעום טיפת בשר אם הוא טורף בימן שכבר אפשר ללמד אותו לאכול לבד.שימו לידו קערה עם לחם רטוב מחלכ עם ביצה והוא ילמד למצוץ מהלחם . לאט לאט הוסיפו שלולית סביב הלחם והוא ילמד ללגום .
    כשהוא יודע לאכול אין צורך לקנות לו שימורים יקרים ומזון יבש אם כי זה פתרון לא רע לעצלנים . חתולים יכולים לאכול את כל השאריות שלכם בשר ,נקניק ,דגים ,ביצים ,גבינות ולחם או אורז עם רוטב בשר . העניין הוא שחתול בדרך כלל מסרב לאכול את מה שהוא לא רגיל . תרגילו אותו מגיל צעיר לטעום מגוון מאכלים בכדי שתוכלו לתת לו בעתיד את השאריות שלכם ושאם חלילה הוא יאבד הוא יוכל להסתדר בזבל ולא יחכה לשימורי התפנוקים שלו.

    • לדורית- גם את טועה בחלק מהדברים

      רינת, 09/06/06 20:23

      לא קראתי את כל התגובה שלך, אבל אני יכולה להגיד לך בקשר לבקבוק החם שזה פתרון אידיאלי לחימום חתלתולים. אין צורך לחשוש מכוויה אם עוטפים את הבקבוק היטב. גם שהמגבת שעל הבקבוק חמה מאד, אין לך מושג עד כמה החתול נהנה מזה.

      שניסיתי את זה, לא האמנתי עד כמה זה עזר!! החתלתול ישר החל לגרגר, הצטנף לו באיזו פינה והלך לישון למשך כמה שעות.

      • בקבוק חם - חובה !

        מיאו, 09/06/06 22:36

        לגור יונק עד גיל שלושה שבועות ! הבקבוק מחליף את חום גופה של האם ושום מגבת , סוודר וכד' לא מספקים חום, אלא אם באמת הגור צמוד לגוף של המטפל 24 שעות ביממה ובד''כ זה לא מצב אפשרי.

    • לפעמים עדיף לא להגיב...

      שי ארז, 11/06/06 20:28

      מותר וצריך לשים חומרים המותרים לשימוש החל מגיל כמה ימים. הפרעושים הם מטרד שצריך לסלק אותו במהרה אחרת הם גורמים לגירויים פצעים ודלקות ובגיל כה רך, כל בעיה היא חמורה שבעתיים. ישנם תכשירים שמותרים לשימוש ואני לא בטוח שהכותבת הנכבדה ניסתה אי פעם לפלות פרעושים בעזרת פינצטה. קל יותר לטפס על האוורסט בלילה.
      כל שאר התגובות וההערות שלך נכתבו במפורש, כולל התפריט התחליפי. חשוב לשמור על חום גופו של הגור, אם בעזרת בקבוק חם(נכתב בפרוש מכוסה בבד כדי למנוע כוויה) או בכל דרך הגיונית אחרת. לא כל גבינה טובה לגורים, רובן יגרמו להם לשלשל ומשם הדרך להתיבשות ומוות קצרה.
      אם אין לך דברים חכמים לתרום וסתם לחזור על דברים שנכתבו בכתבה, אולי פשוט לא כדאי להטעות את הקוראים ועוד עם כותרות בומבסטיות כמו שלך.

  • 1.

    מיועד לאנשים ריקנים.

    עמית, 09/06/06 11:58

    אין לכם מה לעשות בחיים?

    • עמית

      דורית, 09/06/06 16:16

      מי שמתעלם מגור או גוזל שאבד את אמו הוא אכזר . מי שלועג לאלו שמצילים יצורים אומללים אלו הוא רשע

      • ,

        ., 09/06/06 20:35

        וטיפש

    • ואתה ממש ''מציאה''

      גימל, 09/06/06 17:17

      אם לא בא לך לעזור אז אל תעזור ואל תיכנס למדור הזה בכלל.
      מי צריך אנשים כמוך ?!

    • להיפך, מי שעושה את זה מלא רגש וערכים. למה אתה תוקפני? (ל''ת)

      עמית מאויים, 09/06/06 19:50

    • עמית- אתה יודע למה אתה הוא זה שריקני????

      לעמית ''החכם'', 09/06/06 20:20

      הצחקת אותי!
      אתה זה שחושב שאנשים שמצילים גורים ומתנהגים כפי שכתוב בכתבה הם ריקנים, ואף על פי כן ולמרות זאת, נכנסת לכתבה, קראת אותה ואפילו בזבזת זמן להגיב עליה.

      כמה ריקני משועמם ומתוסתכל צריך להיות אדם בשביל לעשות את זה??!

    • הצלת חתלתולים - לעמית

      טליה, 09/06/06 20:26

      לו התנסית בכך היית יודע כמה סיפוק ואושר מעניקה לך התחושה של הצלת חסר אונים. ממליצה לך להתנסות ולמלא עצמך בתוכן ואושר.

    • לעמית - מי שריקני זה אתה

      אוהבת חיות, 09/06/06 21:49

      ואני מתכוונת ללב שלך - לב של אדם אטום שחושב רק על עצמו וריק מכל רגש. רחמי נתונים לך על כך. ולטליה מיבנה שהגיבה על דבריו - כמובן שאני מסכימה עם כל מילה שלך, בהסתייגות אחת - לאנשים כמוהו אין טעם אפילו לנסות להסביר את מה שניסית להסביר לו. לכן באמת חבל על הזמן שלך מול אחד כמוהו.