• 15.

    נכון מאוד

    מרצה, 27/06/06 08:57

    כמרצה באוניברסיטה אני מסכים לחלוטין עם הנאמר. האינפלציה בכמות המכללות הפכה את התואר הראשון לחסר משמעות וכיום צריך לפחות תואר שני, ורצוי דוקטורט, כדי להגיע למשהו. צריך להגביל את המכללות להוראת מקצועות שכל מה שצריך בשבילם זה תעודה (עריכת דין, ראיית חשבון, הנדסה) אבל אסור להן ללמד שום דבר מחקרי. זה פוגע אנושות בהשכלה הגבוהה.
    כמו-כן צריך להעלות את שכר הלימוד באוניברסיטאות ולהשוותו לרמה המקובלת בעולם. רק כך תוכל האוניברסיטה לתת את השירות הראוי וללמד כמו שצריך.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    צודק ב 100%!!!!!

    א, 09/06/06 08:49

    הרמה באוניברסיטה כ''כ מתדרדרת איכות האנשים ירודה להפליא וההרצאת נראות ונשמעות כמו שיעור בחטיבת ביניים..
    ככה אנשים שבאמת בעלי פוטנציאל ומחשבה הולכים לאיבוד
    מסכים (כמעט) עם כל מלה...

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    כן בטח,

    יהושפט, 09/06/06 08:31

    מה שאתה אומר בעצם מונע מן החלשים לנסות לקדם את השכלתם....

    הרי למי יש את הזמן ליצור ולחשוב ולחפש את האמת?

    אחרי 19 משמרות בלילות בחודש גם להגיע לאוניברסיטה בקושי יש לי כוח......

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    דבריך בסלע חקוקים.

    חיים 77, 09/06/06 01:19

    ולימור לבנת הוסיפה חטא על פשע כשנציגי המכללות התקבלו כשווים למועצה להשכלה גבוהה.
    כן. נראה לי שיש פתרון. האוניברסיטאות צריכות להגדיר ולחלק תארי U.B.A כלומר: תואר BA שניתן ע''י אוניברסיטה החברה באיגוד האוניברסיטאות.
    מה יקרה? תארי ה-BA יתרוקנו מנכסיהם בין לילה. ויהיו לתוארים מישניים.

    יש לי פתרון אחר, מוצלח יותר: המל''ג יגדיר סילבוס לכל תואר, וגוף חיצוני יבצע את הבחינות בכל מקצוע, בלי קשר ל''מוצאו'' של הסטודנט.
    עכשיו לא יוכלו כל מיני גופים קיקיונים לחלק תארי BA או תארי BSC, בלי שתלמידם עבר בחינות נאותות בידי גוף אובייקטיבי.

    77

    הגב לתגובה זו

    • רעיון מצוין

      משה, 09/06/06 08:52

      אני בעד הקטע של מבחנים ע''י גוף חיצוני
      אולי כך יהיה סוף לתופעת ה''שכונה'' באוניברסיטאות\ מכללות מסוימות

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    על אור ואמת

    ג. אביבי, 09/06/06 00:36

    אין כל הוכחה לכך שריבוי המכללות מוריד את הרמה האקדמית ומעמעם את השיח האינטלקטואלי. הנסיון מאירופה וארה''ב מראה את ההיפך. כאשר ההשכלה היא עניין למעטים (ומיוחסים) בלבד גם מגוון הדעות מצטמצם. חששו האמיתי של שכטר הוא שבעקבות רבוי המכללות ובוגריהן יהיו פחות אנשים שעליהם הוא יסתכל מלמעלה וירגיש ''אינטלקטואל'' לידם.
    ואגב אמת היא VERITAS ולא כפי שנכתב.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    ''התעוזה והאומץ של כל בן אנוש להשתמש בשכלו ''

    צילה, 09/06/06 00:12

    אפילו פרופסורינו הגאונים לא משתמשים במח שלהם!
    הם לא מבינים למה העולם דוחה אותם בשעט נפש.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    למה לירות סתם באויר? האשמה בשירות המדינה

    אבי, 09/06/06 00:10

    כלומר, בחוק המטופש לפיו עובד מדינה שיש לו תואר ראשון זכאי לשכר גבוה יותר, בלי קשר לסוג ולמהות העבודה שלו או למקצוע שהוא למד. כל עוד החוק האוילי הזה קיים - תופעות כמו שתיארת כאן ועוד הרבה יותר גרועות מהן הן בלתי נמנעות. אז במקום לקונן על כך שאנשים רגילים אינם מודרכים על ידי עקרונות האקדמיה האפלטונית, תפנה את האצבע המאשימה לכתובת הנכונה. וכבר אמרו חכמינו: ''לא עכברא גנב אלא חורא גנב''.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    ''כניסה לשוק העבודה'' - איפה אתה חי ?

    א, 08/06/06 21:20

    בכל תפקיד רציני בחברות רציניות, לא מקבלים בוגרי מכללות לתפקידים שמחייבים תואר בהנדסה.

    תואר ''מהנדס'' של מכללה, מחליף את תואר ההנדסאי של פעם.

    הגב לתגובה זו

    • זה ממש לא נכון.....

      דן, 08/06/06 23:44

      אני לומד הנדסה במכללה ויש ליממוצע 81 והתקבלתי לעבודה עם סטודנט מאוניברסיטת תל אביב . אז אין קשר בכלל.
      תתחלי לעבוד ותפסיק לבכות!!!!

      הגב לתגובה זו

      • נכון ועוד איך....

        ברוך, 09/06/06 13:30

        אני הנדסאי בצה''ל ועובד בצמוד למהנדסים שהיו עתודאים ,הבדל היכולות בין בוגרי אוניברסיטאות לבוגרי מכללות(במיוחד מכון לב)
        ניכר בברור .
        אני יודע שזאת הכללה , אבל ברוב המוחלט של בוגרי המכללות שעבדתי איתם היו פחות טובים !

        הגב לתגובה זו

  • 7.

    בולשיט. בשום מקום בעולם לא מגבילים

    סטודנט, 08/06/06 21:04

    אנשים שמעוניינים בהשכלה מלקבל אותה. יותר אנשים משכילים = מדינה מתפתחת יותר. יותר מוסדות השכלה גבוהה = יותר מחקר = יותר יוקרה.

    והבעיה של קניית עבודות וכד' לא קשורה בשום צורה למכללות. למעשה רוב ההצעות לקניית עבודות שנתקלתי בהן בפורומים באינטרנט היו מכל מיני מדעי הבלהבלה באונ', שלא קיימים במכללות.

    ואם מוסדות להשכלה גבוהה מסויימים יוצרים זילות של התארים שהם נותנים, הדבר יתגלה מהר מאד, ויפסיקו להתייחס לתארים שלהם ברצינות. עד כדי כך פשוט.

    הגב לתגובה זו

    • נכון , צודק 100 % (ל''ת)

      דן, 08/06/06 23:47

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    הפרטת ההשכלה - לעשירים בלבד

    ליאור, 08/06/06 21:01

    זה שהתואר הראשון מחליף אתתעודת הבגרות לא הופך את החברה למשכילה יותר. ה''השכלה'' היא לא יותר ממסך של צידוק על פערים כלכליים - מי שיש לו הורים עשירים ילך ''לקנות'' תואר ב-30 אלף שקל במכללה עםדרישות סף נמוכות שהיא בית חרושת לציונים. גם בבתי ספר אין כמובן שוויון הזדמנויות - המורים הטובים יותר נמצאים במקומות העשירים יותר ולמי שיש כסף יש גם מורים פרטיים - אבל שם לפחות המחסום הכלכלי הוא לא כ''כ ברור.

    ההיצע הגדול של המכללות והאפשרות של כל דפקט לקבל דיפלומה זה לא ''השכלה''. זה פערים כלכליים בהסוואה טובה.

    שכטר מכובדנו לא צריך להביא פיתרון, הוא ''רק'' הכותב, הזרקור. בשביל פתרונות אנחנו משלמים מסים.

    (גו שכטר גו. באק)

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    כך זה בישראל, מדינת הקומבינה (ל''ת)

    איציק, 08/06/06 20:25

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    התהליך יבלם

    יוסי, 08/06/06 17:56

    לאיש הנחמד שקשר אמצעים ועשירים לקבלת תארים התבלבלת! העשירים צריכים רק 35000 ש''ח כדי לקנות תואר בכל מכללה
    צודק הכותב ההשכלה הגבוה עברה הזניה מוחלטת
    התהליך התחיל כבר לפני עשרות שנים כאשר5 ההסתדרות הקימה את המיכללה למינהל כדי לספק תעודות לפעיליה לצורך תגמול
    ביה''ס בזק בירושלים סיפק תעודות טכנאי והנדסאי לעובדי הדואר
    התוצאה תהיה כמו בארה''ב שמסתכלים על שם המוסד שהנפיק את התואר ולחלק מהתעודות מראים לבעליהם לאן לדחוף אותן

    הגב לתגובה זו

    • טעות

      אקדמאית, 08/06/06 22:04

      לא שם המוסד, אלא מקצוע. אני בוגרת האונ' העברית, אך במקצועות הלא נכונים (לא משנה שזה בהצטיינות). כל הנדסאי מהכשרה מקצועית ממכללה ז' בעל כושר השתכרות יותר גבוה משלי. גם אוניברסיטאות ותיקות מנפיקות במסות אקדמאים חסרי תכלית, שלא מוצאים את עצמם בשוק העבודה בחוץ.

      מכללות פשוט תרמו להיצף במקצועות שהיו פעם ערובה לפרנסה טובה, קרי משפטים, כלכלה ומנהל עסקים. זה הכל. ועתה הם שווי ערך למדעי הרוח ושמש - כמעט תעודת גמר תיכון.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    אתה צודק ב-100%

    ארז, 08/06/06 17:25

    אבל לא מציע שום פיתרון אמיתי.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    אתה נגד השכלה, אני מבין

    לא טיפש, 08/06/06 15:54

    מצאו חן בעיניך הימים שרק עשירים ומיוחסים זכו להשכלה אקדמית.
    לידיעתך, גם האוניברסיטה העברית זה בית חרושת לתעודות תואר ראשון (למדתי שם).
    היו ימים טובים שבהם גם השכלה תיכונית מלאה היתה נחלת העשירים והמיוחסים.
    אה כן, איפה עוזרות הבית של פעם?
    תתבייש.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    אף פעם לט היו סטודנטים חושבים בישראל (ל''ת)

    תפסיק לברבר, 08/06/06 11:41

    הגב לתגובה זו