• 12.

    טעות, טעות ,לא נכון

    בו תורה, 06/06/06 03:18

    מאמרי חז''ל לעיל הם בעם הארץ ששונא את התורה ולומדיה ומזלזל במצוות ולכן מובנים דברי חז''ל ,הם לא סתם התקיפו כ''כ מי שלא יודע ללמוד אבל אוהב תורה וירא שמים

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    מפתיע אותי מאד שרב מחזיק בדעות כאלה דוגמטיות לגבי השכלה

    רונה, 04/06/06 01:52

    אתה יודע, השכלה זה בסה''כ ידע,
    קריאה מרובה בספרים,
    יכולות דקלום,
    אצטלות של חוכמה.

    כרב ואיש דת גבוה אתה אמור לדעת
    שלא זה מה שחשוב, אלא הנשמה, ה''ואהבת לרעך כמוך'' של האדם, טוב הלב שלו, עזרתו לזולת,

    הרבה הרבה יותר מקריאה תזזיתית בספרים, שבהרבה מאד מהמקרים אף מ-ר-ח-י-ק-ה את האדם מעצמו ומאלוהיו.

    אין צורך בבריחות הללו ובאצטלות הללו בכדי להגיע לאלוהים, בעיניי זה יכול אפילו להשיג את ההיפך.

    אבל אם תינוקות שמתרוצצים בבית כנסת בין שיעורים שהם לא מבינים בכלל, או פעוטות ממששים ספרים בשבוע הספר עושים לך את זה,
    מי אני שאקלקל לך את זה.

    רק שתדע, שעניין ההשכלה עיוור עיני רבים וטובים.

    רבי עקיבא היה אדם צנוע ולא מלומד.
    קח דוגמא.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    כשרבי עקיבא היה עם הארץ

    ולהיפך, 31/05/06 18:02

    אמר: ''מי יתן לי ת''ח ואשכנו כחמור''

    הגב לתגובה זו

    • אבל עקיבא בגד בשורשיו

      בנצי האדום, 01/06/06 10:58

      ועוד נבוא אתו חשבון.

      הגב לתגובה זו

      • בנצי אתה עלוב מסכן, האבל (ל''ת)

        יהודי מרחם, 06/06/06 02:56

        הגב לתגובה זו

        • אל תרחם עלי

          בנצי האדום, 11/06/06 11:32

          רחם על 580,000 הרוגות והרוגים במלחמה הטפשית והמיותרת שעקיבא עורר בחזיונות המשיחיים שלו.

          הגב לתגובה זו

          • עם ישראל קים רק בזכות התנא הקדוש רבי עקיבא זכותו תגן עלינו

            יהודי מרחם, 12/06/06 03:01

            המלחמות היו גם בלי ר''ע זי''ע

            הגב לתגובה זו

            • אדרבה, האר את עינינו

              בנצי האדום, 12/06/06 12:00

              מדוע פרצה מלחמת בר-כוזיבא?

              הגב לתגובה זו

            • בר כוזיבא אף לא התייחס אל ר''ע כרבו

              יהודי שמרחם, 14/06/06 08:19

              הוא היה גבור אדיר ועל דעת עצמו רצה להילחם ברומאים האכזריים שעשו הרבה צרות ,גם אם ר''ע לא היה תומך בו

              הגב לתגובה זו

            • על סמך מה אתה דורש זאת?

              בנצי האדום, 14/06/06 09:45

              אנא, הבא לנו מראה מקום.

              הגב לתגובה זו

            • כתוב בזוהר הקדוש גודל זכות הצדיקים

              היהודי המרחם, 15/06/06 01:28

              [לא יודע בדיוק היכן אבל אני מצטט את הקטע מלה במלה מספר התניא אגרת הקדש פרק כ''ז בתרגום] '' הצדיקים מגינים על העולם , ובמיתתן יותר מבחייהם ,ואלמלא תפילות הצדיקים בעולם ההוא לא היה מתקיים העולם רגע אחד'' רבי עקיבא זי''ע היה מגדולי צדיקי הדורות הגע לדרגות שיחידים הגיעו בכל הדורת ,דרכו נמסרה לנו בפועל כל התורה שבעל פה, אילולי הוא לא היה קיום התורה כמ''ש ש''היה העולם שמם'' והיה נחרב העולם חלילה.
              ופשוט שר''ע הוא מראשי הצדיקים המגינים על עם ישראל וכל העולם יום יום שעה שעה בתפילותיו. זכותו הגדול יגן עלינו ועל כל ישראל . אמן
              [אתה יכול להבין למה כואב לי שיהודי מזלזל בצדיקים שבזכותם אנו קיימים]

              הגב לתגובה זו

  • 9.

    רוצים את האמת?

    אדם רוסו, 31/05/06 11:54

    הכנסו לאתר ''חופש'', ולאתר ''דעת אמת''. שם כתוב כיצד יש להתיחס לחילוני (בהמה) לפי ההלכה.

    תבלו :-)

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    לכל אותם המנסים להפוך קערה על פיה.

    ''לא עם הארץ-, 28/05/06 19:19

    עם הארץ הוא מי שלא הכיר את כל אמרות השפר שצוטטו בכתבה עד לרגע זה וממילא מעולם לא קרא ולא שנה (בתורת ישראל). ישנה הלכה כי אדם המגביה את ספר התורה ועושה סיבוב שלם הוא עם הארץ. ולשואלים למה הוא עם הארץ? כי אילו היה יודע שזה מעשה עם הארצות לא היה עושה זאת! כמובן שיש לכך טעמים נוספים אך המבחן האמיתי לדעת אם אדם הוא עם הארץ היא לבחון אותו במה שנאמר על עמי הארץ... וזו תשובה לכל השואלים על הגדרת עצמם והחרדים ותלמידי החכמים וכו'וכו'

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    גדולי האנטישמים קבעו לא פעם

    חרדי על וספה, 28/05/06 17:30

    שאין שנאה גדולה משנאת יהודים זה לזה

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    הערה קטנה

    אלי, 28/05/06 15:22

    הגישה משתנה ל''עם הארץ'' בתקופות שונות בגלל היחסים השונים בין ''עמי הארץ'' לחכמים.

    בדור אושה (תקופת ר' עקיבא) היה עימות רציני בין ''עמי הארץ'' לחכמים ועל הרקע הזה יש גם להבין את ההתבטאויות הקשות של חכמים.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    חוקרי המקרא דווקא סבורים

    תמר, 28/05/06 15:08

    כי ''עם הארץ'' במקרא פירושו האליטה, קבוצת פקידים גבוהים ומקורבים בעלי כוח. עיין סיפור יאשיהו למשל.

    הגב לתגובה זו

    • הממ...

      מיכל, 31/05/06 17:57

      נשמע מוכר

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    אני עם הארץ?!

    עו''ד אשר מבורך, 28/05/06 13:56

    כבוד הרב,
    בני הצעיר, בנימין, שיחיה, הגיע באחרונה לפרקו.
    כבן למשפחה מיוחסת, דור שמונה-עשר בארץ, אני רגיל כבר לאפליה ולקיפוח בלתי פוסקים כמעט מצד עולים חדשים. עודני זוכר היטב כיצד סירבו להעלות אותי לדרגת סמ''ר בגלל מבטאי, למרות שנלחמתי בכל המלחמות. סדרה של ראשי עיר קטנוניים שסבם וסבתם עוד חלמו מרחוק על ארצנו הקדושה סרבו להתיר לי להרחיב את המרפסת עם הפרגולה מהצד, למרות שמעולם לא אחרתי בתשלומי הארנונה.
    אבל אלו היו אפליות מצד פקידי ממשל ערלי לב. מתלמידי חכמים לא ציפיתי לכזאת. ובכל זאת: זה עשרים ואחת שנה שלא מזמינים אותי בטענות ותואנות שונות לעלות לתורה בבית הכנסת שבנה סב-סבי, ''נחלת אבות'', ואשר מנוהל היום על ידי הישיבה הסמוכה, ''גאון זרובבל''. כאשר הזמנתי אל ביתי את כבוד הרב עזרא, ראש הישיבה, כדי ללבן את הסוגיה, סרב הרב לטעום ולו כזית ממה שהוגש לו, אף שאנו מקפידים ושומרים על כשרות, ונמנע מכל דבר למעט מים בכוס זכוכית, חרף העובדה שיש לנו בבית שבעה כיורי שטיפת כלים שנבנו על פי הוראותיה המחמירות של סבתא רבא ז''ל.
    בנימין עצמו סבל אף הוא, חרף גילו הצעיר, ממקרים רבים של קיפוח: הכואב שבהם היה כאשר סרבו לקבל אותו ללימודים במוסדות החינוך היוקרתיים של ''סוכת יצחק'', רק משום שסירבתי להחליף את שם משפחתי לגולדברג.
    לאחרונה ביקשתי להשיא את בני לבתו של הרב, ובדרך זו להביא את כל הפרשה העגומה אל סיומה. אך כבוד הרב דחה את הצעתי, למרות שהוכחתי לו שאני קורא יום יום בתנ''ך. הנימוק שהביא כבוד הרב עזרא הוא בדיוק זה שהביא כעת כבוד הרב ברנדס מהגמרא. אבל בפני אמר כבוד הרב עזרא רק כי ''כל המשיא את בתו לעם הארץ כאילו כופתה ומניחה לפני ארי''. את סוף המשפט לא אמר לי כבוד הרב עזרא, וקראתי אותו רק כעת אצלך. ואני רותח.
    אני עם הארץ?!

    בכבוד רב,
    עו''ד אשר מבורך,
    טבריה

    הגב לתגובה זו

    • סליחה אבל דבריך הם לא לעניין

      יוני, 28/05/06 15:29

      עו''ד מבורך. טענותיך לא מתייחסות לעצם הטענה ולעצם המאמר, אלא אתה רותח על כל מה שקרה איתך, בסיפור עם הרב וכו'. הרב הציג טענה, ולא התייחס למקרים שונים ומשונים. אותו רב שאמר לך את מה שאמר, ולדעתי לא כאן המקום להזכיר את שמו איננו יודעים מה היה בינו ובינך אז אנא אל תכעס כ''כ. מאמר זה לא היה כדי לפגוע באנשים שונים, אלא כדי לצאת נגד הבורות, (לדעתי)
      בברכה

      הגב לתגובה זו

    • אדרבא, ניכר מדבריך שאתה רחוק מלהיות עם הארץ (ל''ת)

      קובי, 28/05/06 15:42

      הגב לתגובה זו

    • איזה ליצן, לך תעבוד על מישהו אחר (ל''ת)

      שבע כיורים?, 28/05/06 17:36

      הגב לתגובה זו

    • דבריך תמוהים ביותר...

      סתם איש, 28/05/06 18:23

      גדלתי כחרדי וכיום אני דתי לאומי. עברתי בין מסגרות שונות וגם בצבא, והמציאות שאתה מתאר לא מוכרת לי כלל, אף לא משמועה.

      אכן קיימות עדיין תופעות של אפליה עדתית בחברה הישראלית בכלל ובחברה החרדית בפרט, אך הם רחוקות מהמציאות שאתה מתאר, שנראית לי מעט מוגזמת.

      חלק מהמקרים שאתה מתאר תמוהים ביותר ולדעתי לפרשנות שלך יש חלק בלתי-מבוטל בתיאור הדברים...

      הגב לתגובה זו

    • מזכיר תסיפורים של אדם ברוך המתחילים במשפט עו''ד א''מ מכובדי (ל''ת)

      רן, 28/05/06 19:36

      הגב לתגובה זו

    • איזה עו''ד, איזה אשר ואיזה

      טבריה. מה אתה, 29/05/06 14:56

      מחרבש סיפורי סבתא.
      בן כמה אתה ילד? יושב ליד המקלדת ומהגג החוצה סיפור מצוץ מהאצבע...

      הגב לתגובה זו

    • מה זה הקשקוש הזה?

      ע''ד ד''ר רב''ט, 30/05/06 14:25

      לך לסדנת כתיבה, אולי תלמד לחרבש סיפורים יותר אמינים.

      הגב לתגובה זו

    • אשר היקר ,אתה לא עם הארץ

      יהודי, 06/06/06 03:34

      מאמרי חז''ל לעיל הם בעם הארץ ששונא את התורה ולומדיה ומזלזל במצוות ולכן מובנים דברי חז''ל הם לא סתם התקיפו כ''כ מי שלא יודע ללמוד. מה שקופחת היה בגלל שאתה עולה וזה בעיה מכאיבה בפני עצמה. בנוגע לרב אתה צריך לדעת שהיום רבנים מחפשים להשתדך עם רבנים אחרים וגם אם היית יודע ללמוד יותר זה לא היה עוזר .הרב רצה להתחמק והביא את דברי הגמרא שלא נוגעים כלפיך והוא באמת לא בסדר. ודע לך שיש הרבה תלמידי חכמים ורבנים בפרט חסידיים שמיחסים בכבוד ואהבה לכל יהודי וכדאי שתכיר אותם

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    מעניין. מאמר מעניין (ל''ת)

    בו בובו, 28/05/06 12:37

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    השאלה היא כיצד מוגדרים החכמים.

    ניב, 28/05/06 12:04

    בחברה המערבית-חילונית, אדם חכם איננו רב או גדול בתורה, אלא אדם שיודע שפות, מבין במקצועות המדע (פיסיקה,כימיה, מתמטיקה, ביולוגיה ואחרים), במדעי החברה (פסיכולוגיה, סוציולוגיה ואחרים), או בעל ידע כללי נרחב ומודעות לשאלות פילוסופיות או חברתיות. בנוסף יש כבוד לסופרים ואומנים, כמו גם לחוכמה עסקית המתבטאת בהצלחה כלכלית. אדם חכם לא צריך לדעת את כל זה, אבל ככל שיידע יותר ייטב.
    צר לי לומר, שכל האנשים האלה ייחשבו (סביר להניח) בחברה החרדית כבורים, כיוון שאינם מעוניינים בלימוד התורה או המדרשים. כמו כן, סביר להניח שאותם אנשים ייראו דווקא אותכם כעמי-ארצות שאינם יודעים דבר, ומנותקים מהקדמה.
    תחשוב על זה.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    מזכיר לי את החרדים של היום

    הרב''ט סמואל, 28/05/06 11:58

    ששונאים כל ד''ר או פרופסור., כך עמי הארצות שנאו את האינטליגנציה של אותה העת.

    מעניין רק למי הם הולכים כשהם צריכים ניתוח, לד''ר מאונ' תל אביב או מפוניבז'?

    הגב לתגובה זו

    • טעית בכיוון, מר סמואל

      יוסי קרמשניט, 28/05/06 13:30

      החרדים הם תלמידי החכמים
      והבור והעם הארץ ששנאתו אליהם העבירה אותו אל דעתו הוא אתה,
      כן , בדיוק אתה,
      לא נעים להסתכל במראה ולראות אדיוא, אבל זה מה שאתה בדיוק, ועל זה בדיוק מדבר המאמר -
      אפס שמתעקש לראות את טמטומו וחושב שהוא חכם גדול.

      הגב לתגובה זו

      • וסי, לפי תגובתך גם אותך העבירה השנאה על דעתך (ל''ת)

        גיל, 28/05/06 13:44

        הגב לתגובה זו

        • צודק. שניהם (הכותב והמגיב) לוקים בשנאה, וכל אחד מאשים בה את השני... (ל''ת)

          כל אחד מהם הוא, 28/05/06 18:27

          הגב לתגובה זו

      • קריאה ראשונה לסדר

        וסילי נגוסה, 28/05/06 14:06

        מר קרמשניט היקר,

        ברצוני להזהירך מפני גורל רע ומר - אתה מסכן את מקומך בעולם הבא!

        דכתיב: המלבין פני חברו ברבים וגו' (משנה, אבות ג' י''א).

        אני קורא אותך לסדר פעם ראשונה.

        בכבוד רב,

        וסילי נגוסה
        יו''ר ועדת האכיפה,
        המפלגה להתקדמות מתונה במסגרת החוק.

        הגב לתגובה זו

        • אני מוחה בתוקף

          יארוסלאב האשק, 28/05/06 15:56

          אני מוחה בתוקף על השימוש בשם של המפלגה שלי ללא קבלת רשותי.על זה החייל הטוב שווייק היה יכול לומר כמה וכמה דברים מחוכמים.

          הגב לתגובה זו

          • מר האשק הנכבד

            עו''ד א. דיאבולי, 30/05/06 14:49

            אם אכן אתה הוא (ולא מתחזה, מה שמוביל אוטומטית לכליאה בפאנקרץ על פי החוק האוסטרו-הונגארי, ''חוק התחזות להאשק או לכל צ'כי אחר בלא שש כוסות בירה לפני-כן'' התר''ן-1890), אתה מוזמן ליצור קשר עם המחלקה למתפקדים חדשים של המפלגה להתקדמות מתונה במסגרת החוק.
            מובן מאליו כי תפקידך הקודם, כמועמד המפלגה לראשות רובע וינוהראדי בפראג, שמור לך.
            להתקשרות: lucius_verus@yahoo.com

            בברכה,
            אדבוקטוס דיאבולי, נוטריון מורשה
            יועמ''ש הלמב''ה.

            הגב לתגובה זו

        • You just forgot one thing, Chaver relates to talmid chacham Echad (ל''ת)

          ChachamVesheni, 28/05/06 17:52

          הגב לתגובה זו

          • בבלי, על ''כל ישראל חברים'' שמעת? (ל''ת)

            וסילי נגוסה, 28/05/06 18:37

            הגב לתגובה זו

            • Shamati gam ShamatiVelo kol asher beshem yisrael yechunah hu Yehudi

              Shalom, 29/05/06 00:27

              Shamata al Vayikra 24:10:
              'vayetze ben isha yisre'elit...Vayikov ben
              haisha hayisre'elit'
              Just because the mother was Yisre'elit does not necessarily make her child a proper and fitting jew.
              As far as Bavli, see Rabbi Akiva on Am Ha'aretz: mi yiten li talmid chacham veanashcheni kacha'amor.

              As for the Small Robot from
              אולי החרדים הם תלמידי חכמים
              Maybe you are versed in medicine, but let me teach you a thing or two about Judaism. A student of a professor, is not necessarily so, one himself, unlike lehavdil elef alfei havdalot Talmid Chacham. Firstly, mi shekana Torah kana chochma, andit is an unbroken chain till Moshe kibel torah misinai. We therefore call a learned, Talmid, and in his own merits after acquiring the chochma. Having said that, it is only because of the CONTENTS, that he is a chacham, nothing more, nothing less. e.g.
              bar minan, bar mitzva, bar kayama, ben arbaim labina, bar chakim hu lei, vedal.
              This the true perush as kol Bar Urayan knows it.
              By the way, from where did you invent this notion that all Professors are hated by the charedim. Did you ever hear a charedi say, since the chilonim perform brit milah through Mohel, therefore they hate Mohalim as well. I think you are mishing fishmish with mishmish, or was it mishmash. However, tov sheberofim, still remains. other than that, much ado about nothing.

              הגב לתגובה זו

            • אתה צודק, אתה הדוגמא

              וסילי נגוסה, 29/05/06 15:25

              לא כל שיכונה בשם ישראל הוא יהודי, וההיפך. לא כל יהודי הוא ישראל.

              חבריך, חכמי בבל, הוציאו עצמם מן הכלל וכפרו בעיקר.

              וגם אתה, שבוחר לענות בלע''ז, למרות שמתשובתך נכר שאתה יכול לכתוב עברית.

              אתה הדוגמא וההוכחה לכך שא.ב. יהושע טעה ב-180 מעלות. יש גם יש קיום יהודי בגולה. וגם במדינת יהודה.

              במדינת ישראל, ברוך השם, אנחנו ישראלים.

              נ.ב. - צנזור יקר, אנא פרסם את הודעתי הפעם.

              הגב לתגובה זו

            • Not so fast my friend

              PRINT IT, Chac, 30/05/06 02:23

              , וההיפך. לא כל יהודי הוא ישראל.
              is true as much as anyone having only an English Keyboard, chooses not to write in Hebrew. It is Silly to say, as well as not Negotiable, that if a circle has 360 Degrees, the opposite is true as well. Not everything that has 360 degrees is necessarily a circle. . However, if you know your Judaism, see Megilat Esther, Ish Yehudi haya beShushan Habira ushmo Mordechai, ben Yair, ben Shimii, ben Kish ish Yemini, from Shevet binyamin, not Yehuda, but ben Yisrael as well. So much for davar vehipucho. Speaking of venahapoch, it further states, Umordechay lo yichra velo yishtachave, he did not sell out his Nation nor his religion baad naalayim, nor Kafar Beikar, vetafass hatafel vehatfilim.

              You on the other hand, are the best example by calling me and Chachmei Bavel, MY friends, thereby lefi shehotzi et atzmo min hakllal, KAFAR BEIKAR, umode beavoda zara. Calling the name of Hashem kivyachol, his response unto you is, Ma lecha lesaper chuki,..
              ...
              and Mi bikesh zot miyedchem remos chatzeray.

              Therefore we safely confirm and conclude, Yehudi bikllal Yisrael, but not kol asher beshem yisrael yechuneh, necessarily is a Yehudi, as you best examplify loud, crisp and clear. Listen to your disclaimer ,it is medinat yisrael, not medinat halacha, I am a yisraeli, excluding anything Hashem ever said pertains to you or your ilk. I would advise you to go to the above mentioned Professor, for some anesthesia, and have all your teeth knocked out, as according to the Haggadah. So much for your examples, postulates, theorems, and your chochma.

              Having said that, what are you doing in my Eretz Yisrael, what have you lost there.
              So much for veda ma shetashuv leapi.....
              Other than that you probably are a smart yisraeli.

              P.S. Now that I wrote a secondary response, Chevrat Tzanzur Be'Am, may submit both

              הגב לתגובה זו

            • מקלדת עברית?

              קורא, 30/05/06 12:31

              כתבת באחת מתגובותיך שאינך כותב בעברית מפני שבמקלדת שלך אין אפשרות לכתוב בעברית ופתאום במכתב זה יש שורה בעברית, אז עשה עימנו חסד, על תכריח אותנו לענות את עינינו ולשבור את שינינו בקריאת טקסט עברי באותיות לטיניות, מה גם שהפונטיקה שלך היא nothing to write home about .

              הגב לתגובה זו

          • READ WRITE, LEFT TO RIGHT, ? RIGHT, but not KOREI TZAFON= CHINESE

            MAKLEDET, 01/06/06 05:53

            Nice try

            Not even Einstein could have discovered what you just did. Ever heard of cut n paste, my friend, that IS done after all beshivim leshonot except for CHINESE, for your information. Here is a sample for your taste: and read
            to your hearts content

            אז עשה עימנו חסד, על תכריח אותנו לענות את עינינו
            VeHAkria Kadat, ein onne's
            MEGILAT ESTHER:

            ולשבור את שינינו
            In line with HAKHEH ET SHINAV
            for those leaving the IKAR, trading it for TAFEL, UTFILIM
            HAGADDAH SHEL PESACH:


            בקריאת טקסט עברי באותיות לטיניות,
            As a matter of fact, It can even paste in arabic, if you will, INTI MAFISH MUCH, please excuse my FRENCH


            מה גם שהפונטיקה שלך היא
            PLENTY to write home about .
            As well as on NRG
            AVOT.:
            Veda ma shetashuv leapikorus

            If you couldn't figure that out yourself, leave tguvot for TALMIDIM CHACHAMIM, YOTER MIMCHA, HEVANTA, HUH
            ?

            הגב לתגובה זו

      • אולי החרדים הם תלמידי חכמים

        הרב''ט סמואל., 28/05/06 15:35

        (מה שאני מסופק מאוד), הם בודאי אינם חכמים בעצמם.

        זה שאני תלמיד של פרופסור, לא הופך אותי אוטומטית לפרופסור.

        ותן לי להפנות אותך לדברי יהודי חכם מאוד: ברוך (שפינוזה) שמו: ''לעולם אין השנאה יכולה להיות טובה''. זה תקף גם לגביך.

        הגב לתגובה זו

    • Reminds of TOV SHEBROFIIM LEGEHINOM. VELO (ל''ת)

      BECHINAM, 28/05/06 17:44

      הגב לתגובה זו