• 52.

    רוצים אחידות?!

    חייל, 31/05/06 22:45

    אם הם רוצים אחידות אז שכולם (כולל חלוץ וחבריו) יסתובבו עם דרגות רקומות על א'.

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    חבל מאוד שזה כך,

    סמל א', 30/05/06 00:16

    אני לא יודע מה להגיד, אם אלו הנושאים החשובים שהדרג הבכיר דן בו במקום לדון בנושאים יותר חשובים, כמו איך לקצץ את אחוז ההתאבדויות בצבא, או איך לגרום להעלת מורל החיילים, לדואג לחיילים הפשוטים לפחות בחצי המידה שהצבא דואג לקצינים.

    כחייל פשוט פשוט נקרע הלב לראות עד כמה הפליות עובר החייל הפשוט בצה''ל.
    תראו לי עוד צבא אחר בעולם שבו
    לסמלים אין כבוד?! קחו לדוגמא את צבא ארה''ב וצבא עוד מעלתה של בריטניה, תראו איזה כבוד יש שם לסמלים! אם לא מספיק בזה שהיום אין לנו החיילים חצי מהכבוד שהיה בעבר לחיילי צהל בקרב האזרחים, אז עכשיו הצבא בעצמו בא ומוריד לנו את המורל ובנוסף לזה גם ''נלחם'' איתנו?! ממתי המשטרה הצבאית ורע''ן משטר ומשמעת הגיעו למסקנה הזו שצה''ל לא מספיק ייצוגי, לא מספיק טהור ולא מספיק מכובד?!
    הרי בסופו של דבר צה''ל הוא באמת אחד הצבאות היותר צנועים שיש!
    אם זה באיסור שתיית האלוכוהול כאשר החיילים על מדים (וכולם מצייתים לזה רק בגלל המודעות שזה גורם לתדמית רעה לצבא, לא שכאשר אנחנו לא על מדים אנו לא שותים אלכוהול) אבל יש חוקים של ''עשה ואל תעשה'' שאנחנו החיילים מוכנים לסבול ולציית להם. אבל מצד שני יש חוקים שכ''כ מיותרים! למה לעזאזל הצבא שולל מאיתנו את הדרגה שלה אנו מצפים כ''כ?! למה לקצינים מותר ולנו לא? יש לוחמים שרק לזה מחכים! ויש לוחמים שהניסיון שלהם בשטח והשירות שלהם עולה על זה של הרבה קצינים שתפקידם די מיותר!

    ועוד דבר שקורע לב לדעתי ממה שאני קורא כאן בתגובות זה היחס והתגובות של חיילים קרביים לג'ובניקים! חבר'ה אם כל הכבוד ויש לנו המון כבוד אלייכם לקרביים, זה לא נותן לכם שום זכות לדבר בצורה כזו לג'ובניקים כמו שכמה למעלה דיברו :''ג'ובניקים מסריחים'' אז סבבה לכם שיש לכם את הפרופיל הקרבי הזה ואתם יכולים לתרום למדינה בשטח, אז דעו לכם שיש ג'ובניקים שיש להם תפקידים לא פחות חשובים ולא פחות מקצועיים משל הקרביים בשטח, תפקידי מודיעין, קשר, פיקוד
    מסויימים שבלעדייהם הצבא לא יזוז פשוט, אבל מהסביבה המוכרת לכם אני יכול להבין שאותם הג'ובניקים שאתם כיביכול שונאים - אלו האפסנאים והשלישים טבחים ושאר החפ''שים שיש לכם בבסיסים הקרביים, או אלה שסתם מקלים על החיים שלהם וסתם בוחרים בג'וב רק בשביל שלתחת שלהם יהיה טוב... (כאלה גם אנחנו לא אוהבים)
    אז דעו לכם שזה עדיין לא מצדיק שנאה לג'ובניקים באשר הם, כי בסופו של דבר כולנו חיילים וכולם תורמים בצורה מסויימת, אז כל חייל באשר הוא שיחזור הביתה בשלום והשירות יעבור בצורה הכי טובה שיש.

    ובקשר לפלאפל, חבל מאוד, אין שום סיבה שתצדיק את המעשה הנ''ל,
    ואם יש סיבה - אז היא אמורה לחול גם על הקצינים! מתכת כדרגה זה עדיין מתכת ולא משנה מה הדרגה.

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    צבא טפשי

    לא איכפת לי, 28/05/06 20:02

    לי כבר מזמן לא איכפת מהשטויות האלה. הפסקתי ללכת עם סיכות (כנפץ וסיכת לוחם) וגם את הדרגות הורדתי
    מה שמציק לי יותר זה שאיזה נגד מטומטם התעצל להוריד סיכות בזמן שהוא עושה כביסה אז הוא החליט לשנות את כל המסורת
    אבל מה שהכי מטומטם בכל העסק הזה זה שהקימו ועדה...לא פחות ולא יותר.. ועדה שתעסוק במהות הפלאפל מתכת... אלוהים... ידעתי שיש תפקידים מיותרים בצהל אבל זה כבר מוגזם

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    מסורת רבת שנים עאלק...

    דני, 28/05/06 17:28

    מסורת רבת שנים? כמו משחק איציק? כמו לסנג'ר טירונים (בשר טרי)? באמת מסורת עתיקה וחשובה. לא מאמין שבצה''ל לא שומרים בקנאות על המסורות הללו שכל כך כל כך חשובות ללוחמינו עתירי התהילה....

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    עטלף אכזר רוצה ברזל על הסמ''ר!!!

    עטלף אכזר!, 28/05/06 16:21

    אני לוחם בגבעתי אוטוטו אני אמור לקב''ל את הסמ''ר שחיכיתי לו כבר שנתיים ו4 חודשים...אצלנו ובכלל אצל רוב הלוחמים בצ''הל לא הולכים עם אף דרגה כולל סמל רק כי מחכים לסמ''ר מברזל שנקבל ועכשיו גם את זה רוצים לשלול מאיתנו וזה למה?כדי שלג'ובניקים המסריחים שעושים כביסה לא יהיה קשה להוריד את הסיכה...רחמים עליהם...
    זה שקבע את החוק המזורגג הזה יודע מה זה להיות לוחם?יודע מה הערך האמיתי של סמ''ר?הוא לא יודע!
    לא מספיק שמתעללים בנו ע''י כך שמורידים את כל הפז''מ והטחינת צעירות בצ''הל אז עכשיו גם זה?מה ,ממש כואב להם שנשאר לנו עוד משהו קטן לצפות לו..?משהו מינימלי?
    אני יכול להבטיח לכם שאף לוחם אצלנו בגדוד לא ישים קצוץ על החוק הדפוק הזה...ונראה את השוטר הצבאי הג'ובניק שיבוא ויגיד מילה..רק שיבוא...
    אללללללה גבעתייייייי!!!!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    כטנקיסט לשעבר (ברוך השם) רצית להעלות עוד בעיה

    שריונר, 28/05/06 16:08

    כותיק בשריון, עם כרס חש''ן מכובדת, הסיכה של הדרגה תמיד נתפשה לי במדף טען..
    מי שלא מבין, לא מפסיד הרבה.

    אין בעולם משהו אווילי יותר מה''כבוד'' הזה שקיים רק בצבא. וזאת אני מרשה לעצמי לומר רק כי הייתי בשטחים ואכלתי שם מספיק חרא... (למרות שגם לגובניקים מגיע לדבר, הם טובים בזה...)

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    לוחמים לא הלכו עם דרגות בתקופתי (שנות ה 90)

    רובאית 51, 28/05/06 16:02

    דרגות זה קישקוש שנועד לג'ובניקים או לקצינים ומפקדים שמקבלים לפי זה משכורת ותפקידים מסוימים.... אך עבור הלוחמים,אין בכך כל צורך. בפלוגה ותיקה כל אחד מכיר את חברו והפז''מ הוא שקובע מי יתן הוראות למי (בעניינים שבין הלוחמים ) ולא חתיכת מתכת או בד רקום.

    הגב לתגובה זו

    • גם היום לוחמים לא הולכים עם דרגות, מדובר על מדי א'

      אייל, 28/05/06 19:56

      חוץ מסגל, שהולכים עם דרגות גם על מדי ב'.

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    למה בעצם צריכים את הדרגה הזו?!

    סמל ראשון במי''ל, 28/05/06 15:58

    מי צריך את העליה הפקטיבית בכבוד המזוייף.

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    צבא פושט רגל שעולה מיליארדים ומספק (ל''ת)

    בטחון אפס, 28/05/06 15:55

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    כל הכבוד לסא''ל אזולאי הגבר

    רס''ר בטיטו, 28/05/06 15:46

    באמת נמאס לי ולשאר הרס''רים הדפ''רים שסמלים ראשונים יש להם ברזל ולנו לא. אנחנו ממליצים להעלות את אזולאי לאל''מ במיידי. וגם למנות אותו למרוקאי של כבוד

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    יש לי פיתרון פשוט- תכנסו מהר

    עספור, 28/05/06 15:40

    טוב מאד,אז עכשיו צאו לכם לשלום.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    יותר חשוב להחזיר את הכומתה לראש! כל החיילים נראים כמו אלטע זאכן!

    כמו הצרות שלי, 28/05/06 15:18

    ואם כבר אתם מואילים לשים, בלת בררה ,את כומתה על הראש, היא נראת כמו הצרות שלי. הכומתה נראית כמו קיפולי אוריגמי! פיחססס! צריך להחזיר את רפול!!!

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    איזה יופי שיצאתי מהצבא

    חחח, 28/05/06 14:44

    זה מה שיש להם בראש אם זה יהיה מבד או לא.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    אז-אולי קצת שכל (ל''ת)

    אלי, 28/05/06 14:44

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    אולי יחליטו כבר לשאול את דעת

    טראשניק, 28/05/06 14:06

    חיילי צה*ל,
    אז לארגן מייד מישאל עם.....סליחה....
    מישאל חיילים............








    היתלוצצתי כמובן.......................

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    אפשר יהיה לתת לגנבי הברזל את

    פקק תנועה, 28/05/06 13:30

    הפלפל מברזל. וכך להרויח המון כסף.ולכסות את הגרעון של צהל

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    סוף סוף יהיה כסף לשכר המינימום, מה שכן, לשר יש מינימום שכל. (ל''ת)

    שולה, 28/05/06 12:56

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    לכם הגברים

    וקטרה, 28/05/06 12:53

    לכם הגברים הקרביים תפסיקו עם השטויות פלאפל זוהר מתכתי פאזמניק מה זה השטויות האלה כולם יודעים לזהות גברים קרביים והכי חשוב אתם יודעים שאתם כאלה אז פחות תעשו רושם על החיילים החדשים שמגיעים לפלוגות ותעשו יותר רושם על הנשים אותן אתם פוגשים בחופשותיכם אנחנו אוהבות אתכם יותר... צנועים ...

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    פרץ צודק. אפשר לקצץ בצה''ל!

    דוד, 28/05/06 12:49

    אם בצה''ל קצינים עוסקים בשאלה הדרמטית אם הפלאפל של הסמ''ר יהיה ממתכת או מבד, אז כדאי להסיר עלה תאנה זה מערוות המערכת ולקצץ ובגדול.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    שטות - זה מה שעושים בקריה בשעות העבודה...

    קושי, 28/05/06 12:47

    מה ציפית? שיחשבו על טובת החייל?!
    מפריע לרב סמל שיש לו דגיג רקום על המדים כשסמל ראשון מסתובב עם דרגת מתכת יפה על השרוול!
    ככה זה - רב סרן הוך עם ממש אותו ''פלאפל'' של הסמ''ר....וזה כואב...
    איזה בעסה של מדינה!
    אני מציע יוחזר ''השעון'' של הרס''ר, תוחזר הירכית (מדי חורף) משנות השבעים ובכלל ''הכבוד'' של הקצינים יוחזר לאלתר ע''י מועדוני פורשים ומגפיים מצוחצחות במיטב המסורת האנגלית (ואולי הפרוסית!).

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    מחירי הברזל בעולם יכולים למותת את תקציב הביטחון אין ברירה!!! (ל''ת)

    אספן ברזל, 28/05/06 12:28

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    אז מה למדנו מהכתבה ?

    יוסי, 28/05/06 12:23

    אז מה למדנו מהכתבה ?
    למדנו שבצה''ל יש ענף שלם שנקרא ענף משטר ומשמעת, ויש שם סגן אלוף אזולאי שלא מזמן היה סתם שוטר פשוט, יש שם רבי סרנים, סגנים, חיילים, פקידות שעושות קפה לאזולאי וחבריו, יש שם רכבים צמודים, פנסיות בגיל 45 ועוד ועוד.......
    וכל זה בשביל מה ? בשביל להחליט שהדרגות יהיו מבד במקום מפח.
    אז באמת, מאיפה ניקח כסף עבור חולי סרטן ???

    הגב לתגובה זו

    • כן יש סא''ל

      אני, 28/05/06 12:38

      אבל אם לא השתנה הרבה מאז שהייתי שם יש רס''נים והשאר חפ''שים אם בערך 60% מהתקן וסמלים במקום קצינים, זאת ע''מ לתת דוגמה לתפקוד נכון.
      בתקופתי שם לא רק שחסכנו הרבה כסף למשלם המיסים אלה גם הוזלנו את עליות הלבוש הצהל''י לכן אם אין לך מה להגיד אז תשתוק.

      הגב לתגובה זו

    • חחח... שנון. (ל''ת)

      שמאל ימין שמאל, 28/05/06 15:28

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    לסגן אבי ולוחמי הקריה

    סגן ניצן, 28/05/06 12:20

    כל הכבוד אח שלי גיבור.
    כנראה שגדלת בצה''ל מתחת לניאונים של הקריה או באיזו יחידת נפלים בעורף,אם אלו דבריך.
    ''הנפלים האלה שקוראים לעצמם לוחמים'',לדבריך, הם החיילים המנוסים והמקצועיים ביותר בכל מסגרת בצה''ל.לספור את הימים לשחרור הוא דרכו של כל חייל בחובה,והתעללות בצעירים היא נגע נדיר-לא בהכרח קשור לותיקים.
    אח שלי, אם היית חמש דקות בשטח היית לומד שללוחמים אמיתיים יש כוח שנובע לא מהנשק ולא מהדרגות-אלא מהאחווה שלהם אחד עם השני. כן גבר, רעות-כמו בבה''ד 1 [אתה בטח עשית בה''ד12] ולגאוות יחידה ומורשת מקומית יש הרבה קשר לזה. סמ''ר זכאי לדרגות ברזל כפי שהיה תמיד. בימים אלה, כשאנשים יורקים על חיילים ברחוב, בחורות לא רוצות לתאת עם לוחמים וכולנו מרגישים לא מוערכים- לא זה המקום לפגיעה מוראלית.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    רק לי מפריעה המילה שהשתמשו החיילים?

    שלום בר יודא, 28/05/06 12:17

    לאן המדינה התדרדרה כשאפשר להשתמש במילה כל כך מבזה למין הנשי בכותרת ראשית???
    אם כך מתבטאת הנאורות אז אני לא בטוח שאני רוצה להיות נאור.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    איך זה קשור ללוחמים? ג'ובניקים מקבלים גם סמ''ר (ל''ת)

    צפריר, 28/05/06 12:12

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    ###מי שזה מעצבן אותו###

    לא נורא כל כך, 28/05/06 12:03

    שיילך לאכול פלאפל..

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    להוריד בכביסה כל פעם?? או..

    אייל, 28/05/06 12:03

    קצת רחמים על האפסנאים שצריכים להוריד בכביסה את הפלאפלים כל פעם. מסכנים...

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    מה הקטע שלך אזולאי?!? יא חסר שכל

    רונית, 28/05/06 12:02

    אם זו מסורת והחיילים נהנים מכך כ''כ, הם מצפים לכך מאוד ...

    כעת עם דרגה מבד כולם יתפדחו ללכת איתה ופשוט ילכו רק עם דרגת ה''סמל''...

    כמו שהיום לא הולכים (קרביים) עם ה '' רב''ט ''

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    חחח מי הפרייר שמתגייס לצבא שמגרש יהודים (ל''ת)

    המגורש, 28/05/06 11:56

    הגב לתגובה זו

    • חבל שלא גרשו אותך לפני

      רבן גמליאל, 28/05/06 13:26

      חבל שלא גרשו אותך לפני הרבה שנים. אם היו מגרשים אותך אז, היה לנו הרבה יותר טוב היום.

      הגב לתגובה זו

      • אנחנו באמת פרייארים, שאנחנו שומרים על אנשים כמוך (ל''ת)

        אייל, 28/05/06 14:29

        הגב לתגובה זו

  • 23.

    טוב שנזכרתם, זה כבר יותר משנה ככה (ל''ת)

    ..., 28/05/06 11:49

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    מצדיע לסא''ל אזולאי

    אוהב עמי, 28/05/06 11:47

    יועלה סא''ל אזולאי מיד לאל''מ!!! איזה קצין יצירתי, מבריק, חכם ומוכשר, ממש גאון! בוודאי מצפה לו עוד קריירה ארוכה ומוצלחת ויש לקחת אותו ברצינות כמועמד לרמטכלו''ת. ואנו שואלים: איך, איך לא חשבו על זה קודם. ול''זועמים'' על ההחלטה, אנא אתם יחד עם אזולאי הפנו את זעמכם אל האויב ותפסיקו להתעסק בשטויות

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    למה שלא רק לוחמים יוכלו לענוד את הסיכות ממתכת והג'ובניקים את הבד?

    אייל, 28/05/06 11:45

    בידיוק כמו דרגת רב''ט, ככה גם חסכנו כסף וגם לא עשינו בלאגן מיותר.

    הגב לתגובה זו

    • בגלל השיוויון...דא

      שרונית, 28/05/06 12:07

      שכל... כי בצבע יש שיוויון וחל איסור הפליה.... דא.....

      הגב לתגובה זו

      • צבא (ל''ת)

        דוד, 28/05/06 12:41

        הגב לתגובה זו

      • לשרונית, הצבא שלנו שיוויוני בידיוק כמו שמאיה בוסקילה דתייה

        אייל, 28/05/06 14:37

        אבל עזבי את זה כרגע, נתתי דוגמא עם הרב''ט, כנ''ל יש את אותו חוק עם כומתות שחורות וכומתות בקו''ם, לפי אותה אידיולוגיה גם לוחמים אמורים להיות היחידים ששמים רקע אדום בדרגות ובסמלי הכומתות, אז למה לא פשוט לתת רק ללוחמים פלאפלים ממתכת ולג'ובניקים מבד, זה הרבה יותר הגיוני, נתנו בכתבה את הדוגמא (הדי מופרכת של כביסה, אני לא מבין מי האידיוט ששולח את המדים שלו לכביסה ביחד עם הדרגות וגם מצפה שהם יהיו שם אחר כך אבל זה סיפור אחר)....תחשבי מה התדירות שלוחם מכבס את המדים שלו, משהו כמו פעם בשבועיים לצערי, תלוי מתי הוא יוצא הבייתה, לעומת זאת ג'ובניק מכבס את המדים כל 3 ימים במקרה הרע, אז למה ההצעה שלי לא הגיונית?

        הגב לתגובה זו

  • 20.

    בשביל מה צריך את השינוי?

    אהוד, 28/05/06 11:43

    וואלה, ''באמת'' רפורמה מרחיקת לכת.
    האם לצהל אין על מה לבזבז זמן?
    ישאר הפלפל ממתכת!

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    מי אתה סא''ל אזולאי?

    ירון, 28/05/06 11:34

    עוד אפס גו'בניק , אוכל חינם, שהתעורר יום אחד עם רעיון. שתה קפה שחור בבוקר השכם עם החבר הכי טוב שלו - נגד מתקדם חלפון אזולאי (בן הדוד שסידר לו את הג'וב בבסיס), גירבץ שעתיים, הסתכל בטלויזיה בערוץ הטלנובלות, הלך להציץ לשירותי נשים, הטריד את הסמב''ציות בפעם האלף השבוע, שתה עוד קפה, הלך לאכול צהריים, נמנם שעתיים, קרא עיתון, שתה שוב קפה, החליט לבטל את דרגות הסמ''ר , הודיע לאשתו אלמוגית שיאחר הערב בגלל ישיבת מטכ''ל דחופה, התקשר לטרש''ית יעל והודיע שיגיע למגורי בנות לדון בחופשה שלה, הגיע למגורי בנות, זיין את טרש''ית יעל , שתה קפה שחור ונסע הביתה. עוד יום אצל אזולאי עבר בנעימים עוד 10 שנים למנייק ואפשר לצאת לפנסיה מוקדמת.

    יום טוב לכל חיילי צה''ל באשר הם .

    הגב לתגובה זו

    • תחכיר טוב עשיתה יא כביבי עבל לא מושלם

      סא''ל אזולאי, 28/05/06 15:09

      כביבי אתה עשית מעכב יפא אבל לא מושלם אני שוטה עוד כפה גם שאני בה הביטה אישתי מחינה לי אותו טוב טוב חוץ מזה ווולה אתה צודק זה בערח הלוז שלי.

      הגב לתגובה זו

    • צודק ביותר - ככה רוב בעלי הדרגות הצבא מעבירים את היום (ל''ת)

      א, 28/05/06 15:18

      הגב לתגובה זו

    • בונ'ה, אתה אוכל יותר מידי פול! שחרר גזים! (ל''ת)

      1234, 28/05/06 15:20

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    שיחליפו את הפלאפל ב''סביח''.

    סביח זה הכי אחי, 28/05/06 11:33

    סבי''ח = ראשי תיבות של - סמל בכיר יותר חכם.

    הגב לתגובה זו

    • מדליק!!!

      צחקתי, 28/05/06 12:02

      איזו תגובה מקסימה.

      זה באמת רעיון אדיר = פלאפל, סביח,,, ולבנות יהיה סביחה?

      הגב לתגובה זו

    • :)))) (ל''ת)

      יאיר במיל', 28/05/06 12:19

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    שישימו את הפלאפל על הכתף

    אייל, 28/05/06 11:33

    או לחילופין , בפיתה.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    בושה...

    x, 28/05/06 11:29

    אחרי שעשינו שמירות ותורניות כצעירים עכשיו כשסוף סוף ותיקים צריך לעשות הכל מחדש.
    הקטע של הפאפל זה ביזיון, זה דבר שחשוב לכל לוחם זה משפיע על המורל ועל המוטיבציה שלו, למה להוריד?

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    זה מה שמעניין את הלוחמים בצבא?

    אביב ישראלי, 28/05/06 11:28

    או שמי שכועס זה ההורים של הלוחמים?

    לא פלא שיש חיילים ביחידות שקוראות לעצמן ''מובחרות'' שמסרבים לצאת לפעילות מבצעית ויש חוכמולוגים במדינה שמצדיקים את זה.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    כשאני הייתי פזמנ''יק כבר יצא החוק הזה, וזה היה לפני שנתיים

    אייל, 28/05/06 11:28

    מה נזכרתם עכשיו?

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    צה''ל מפגיז דיונות בדרום לבנון

    בן 17 וחצי, 28/05/06 11:25

    נמסר על 2 נפגעים מגרגירי חול שעפו לכיוון העיניים שלהם...

    צה''ל תפסיקו לעשות רוח

    תפציצו אותם כבר ותגינו עלינו!

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק היה עדיף לחסוך את הכסף ולהעבירו לחולים (ל''ת)

      לבן 17.5, 28/05/06 11:35

      הגב לתגובה זו

    • קודם אתה תעשה צבא, אחר כך תתלונן (ל''ת)

      אייל, 28/05/06 11:38

      הגב לתגובה זו

    • לאייל

      בן 17 וחצי, 28/05/06 12:02

      בקרוב אני מתגייס אז שב בשקט

      ואני אמשיך להתלונן אז שב בלול

      הגב לתגובה זו

      • תמשיך להתלונן

        אייל, 28/05/06 14:42

        ובטח גם תתלונן בטירונות ובכל המסלול, לוחם לא יצא ממך, אני מכיר עשרות כמוך, אתה תגיד לכל מי שתפגוש שאתה החייל הכי מורעל בצה''ל, אבל מעשית תמצא 100 סיבות להאשים את כל העולם באיך דופקים אותך, ואיך לא מתנהגים אליך בסדר, ובסוף תהיה עובד רס''ר.

        אז כמו שאמרתי, קודם תעשה, אחר כך תקבל את כל הכבוד, במיוחד ממני, להתלונן.

        הגב לתגובה זו

  • 12.

    למה מבטלים???

    לא מבין, 28/05/06 11:20

    אין סיבה הגינית אחת!! למרות שבצבא אין היגיון...
    למזלי אני משתחרר ב 4/6 כך שהחוק הטיפשי הזה לא יחול עליי...

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    אין דברים יותר חשובים לעסוק בהם?

    ברוס, 28/05/06 11:17

    לא מצאתם דברים יותר חשובים לדווח עליהם?

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    לא מגיע לכם

    צאו מזה, 28/05/06 11:17

    ברזל זה לקצינים, בד זה לח''פשים...
    הקצינים עבדו קשה בשביל הברזל (זה גם שווה יותר בשוק השחור, 400 שקל לקילו).
    או בקיצור - שחרור מהיר ותעזבו אתכם משטויות.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    תהיו חכמים - אל תלחמו בחיילים.

    רס''ן מיל., 28/05/06 11:16

    אני קורא כאן לאנשי ענף משטר ומשמעת להיות חכמים, ולא להלחם בחיילים.

    תמשיכו לתת באופן רשמי את הדרגות הרקומות, וזה מה שיהיה באפסנאות ובחנויות שמספקות מדים לאנשי קבע.

    חייל שירצה לקנות לעצמו דרגות מתכת בחנות פרטית - תנו לו לעשות את זה, ובכך לסמן את עצמו בתור אחד שמתלהב מדרגות - בדיוק הפוך ממה שהפז''מניקים אוהבים להראות.

    מהר מאוד היוקרה של דרגות המתכת תרד, והבעיה תיעלם מעצמה.

    הגב לתגובה זו

    • אתה טועה, אף אחד לא יקנה כולם יקבלו בירושה

      יוני, 28/05/06 11:30

      גם אם מישהו כן יקנה, יספר שקיבל כירושה מאח / חבר.
      לגופו של ענין, אני מאמין שמדובר בקנאה של הנגדים שלמעשה דרגות המתכת רק אצל הסמרי''ם והקצינים.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    נמאס מהקטעים של רושם ומסורות מטומטמות-שיחסכו כסף

    לגמור הנפיחות, 28/05/06 11:14

    השינוי חיובי. זה חוסף כסף ושהבלונים הנפוחים יתפוצצו

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    החלטה טובה

    ארז, 28/05/06 11:13

    סיכות המתכת מעלות חלודה, נשרטות, ומהר מאוד הופכות ללא יפות.

    משחקי כבוד ופז''ם זה לא שיקול שצריך לקחת בחשבון.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    איזו בדיחה

    מרד הנפילים, 28/05/06 11:13

    כנראה שממש משעמם לקצינים בצבא שהתחילו להתעסק בשטויות...

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    אם זה חוסך כסף (בד במקום ברזל)..

    בני, 28/05/06 11:05

    אני בעד - כם ככה לרוב החיילים הפלאפל הזה ניתן לחודשיים ברוטו, לא כולל חופשת שחרור.

    ושהצבא הזה יפסיק להתעסק עם כבוד, אגו והרושם והפאר שעושות דרגות..

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    לכל ''הלוחמים הפזמ''ניקים''...

    סגן אבי, 28/05/06 11:04

    מי שרוצה סיכה אמיתית עם ''שפיץ'' אמיתי שייצא לקורס קצינים!!!
    נמאם מכל נפלים האלה שקוראים לעצמם לוחמים וכל מה שהם עושים זה לשבת ולספור את הימים לשחרור ולהתעלל בחיילים צעירים...
    אני קורא מפה לרמטכ''ל לבטל לאלתר את דרגת הסמ''ר!!! סמל זה מספיק מכובד.
    מי שרוצה להתקדם בצבא שיהיה קצין ומי שלא מוכשר מספיק שישב בשקט עד לשחרור!!

    הגב לתגובה זו

    • תקשיבו לסגן אבי מהקרייה, כי הוא יודע מה זה צבא... (ל''ת)

      אייל, 28/05/06 11:27

      הגב לתגובה זו

      • ישר כוח אייל.

        עמית, 28/05/06 12:02

        אני תומך בך.
        ולסגן אבי. מי ומה אתה חושב שאתה בכלל?

        הגב לתגובה זו

    • אני לא יודע אם תספיק לקרוא את זה...

      עוז, 28/05/06 12:11

      מאחר שהשעה כבר עוד מעט 1 בצהריים ואתה כבר לא תהיה מול הלפטופ שלך במשרד הממוזג אלא כבר בדרך הבייתה (אחרי שעשקת מצה''ל את המשכורת החודשית שלך) אני מקווה שאולי בכל זאת תספיק לקרוא. אין לך זכות הבעת דיעה בנושא. שלוש שנים שירתתי בצבא וחוץ מלראות מצגות על טילי נ''ט ומטעני צד לא ידעתי מזה מחשב, שלא לדבר על אינטרנט!! קצין של נייר, תעשה עבודה שלי חצי לוחם ואז תבוא להעיר הערות...

      הגב לתגובה זו

    • ללוחמי הקריה ודומיהם

      סגן ניצן, 28/05/06 12:19

      כל הכבוד אח שלי גיבור.
      כנראה שגדלת בצה''ל מתחת לניאונים של הקריה או באיזו יחידת נפלים בעורף,אם אלו דבריך.
      ''הנפלים האלה שקוראים לעצמם לוחמים'',לדבריך, הם החיילים המנוסים והמקצועיים ביותר בכל מסגרת בצה''ל.לספור את הימים לשחרור הוא דרכו של כל חייל בחובה,והתעללות בצעירים היא נגע נדיר-לא בהכרח קשור לותיקים.
      אח שלי, אם היית חמש דקות בשטח היית לומד שללוחמים אמיתיים יש כוח שנובע לא מהנשק ולא מהדרגות-אלא מהאחווה שלהם אחד עם השני. כן גבר, רעות-כמו בבה''ד 1 [אתה בטח עשית בה''ד12] ולגאוות יחידה ומורשת מקומית יש הרבה קשר לזה. סמ''ר זכאי לדרגות ברזל כפי שהיה תמיד. בימים אלה, כשאנשים יורקים על חיילים ברחוב, בחורות לא רוצות לתאת עם לוחמים וכולנו מרגישים לא מוערכים- לא זה המקום לפגיעה מוראלית.

      הגב לתגובה זו

    • מתנשא מתוסכל שכמוך, אני מרחם עליך  (ל''ת)

      רב סמל במי''ל, 28/05/06 16:05

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    כמה הסברים

    עידן, 28/05/06 11:04

    אני האחרון בעולם שיגן על הצבא אבל עשו את זה כולה בשביל לחסוך בכסף כי זוג סיכות כאלה עולות לצבא 20 שקל בזמן שבד עולה 2 שקל בדיוק.

    חוץ מזה שה'חוק' הזה נכנס כבר לפני שנה וחצי אני לא מבין מה עכשיו נזכרתם לדווח על זה, כבר אין עוד דברים בצבא לנבור בהם?

    חבל שבצבא של היום הערך הכי גבוהה הוא סיכת מתכת שמעידה על הפזמניקיות שלך, לוחם אמיתי יכול ללכת גם בלי סיכות בכלל, אז לכל הלוחמים שמתלוננים, כולה סיכה צאו מהסרט שלכם.
    הסיכה הזו היא עוד דרך של הישראלי המצוי לתפוס תחת על האחר.

    הגב לתגובה זו

    • יש לך טעות קשה במספרים

      ש, 28/05/06 12:06

      סיכה כזאת לא עולה יותר משקל,
      מצד שני בד לא עולה יותר מאגורה ליחידה.

      הגב לתגובה זו

    • לא הגזמת בייייכלל

      סמל, 28/05/06 12:21

      למה נראה לך שזה עולה 20 ש''ח?
      בכל תחנה מרכזית אפשר לקנות בשקלים בודדים...

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    זה מה שמטריד את הצבא ? (ל''ת)

    לא יאומן, 28/05/06 10:59

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    תראו תמונה של הדרגה החדשה ונחליט

    דין דין, 28/05/06 10:58

    מה מתאים יותר במשאל

    הגב לתגובה זו