• 83.

    צגה מלקו-על ראש הגנב בוער הכובע

    אריק, 30/05/09 09:20

    יש עוד כמה אפשרויות שהמרצה שאל אותך אם טעית באולם:1.נראית לא בטוחה ומחפשת כשנכנסת2.הוא לא ראה אותך בשיעורים קודמים3.אולי את אמריקאית שחורה וחשב שאת בקיאה בחומר ואולי אינך צריכה את השיעור הספציפי הזה. קל מאוד לבחור בסיבה שנוחה לך גם אם אינך יודעת מה עבר בראשו של המרצה. שאלת אותו?? רגשי נחיתות כקרדום לחפור בו וכדרך להתקדם בחיים ישאירו אותך תמיד מאחור בהרגשה וזה הדבר הנורא ביותר לאדם

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    זה שהרבה עדות סבלו בארץ זה לא אומר

    אורי, 06/04/07 19:04

    שגם אנחנו העדה האתיופית צריכה לסבול

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    תועמלנים לא יהודים שעובדים פה להסית נגד יהודי אתיופיה ולהציג את

    אבקש לא לצנזר:, 28/05/06 00:17

    היהודים כגזענים כביכול. אלה אותם תועמלנים אנטישראלים שמסיתים 'בתגובות תמימות' נגד יהודים ספרדים, אשכנזים, כתומים, צה''ל, נגד כל היהודים. כשהם מצליחים להציג שהיהודים גזענים והקוראים ממורמרים על תגובותיהם הערמומיות ורעות הלב-הם ממש מאושרים על כך שטועים וחושבים אותם ל'יהודים'. ההסתה שלהם נגד האשכנזים: שהם מתבכיינים על מה שעשו להם באירופה! שום יהודי לא יגיב בשנאה מטורפת כזו כלפי היהודים שסבלו באירופה.

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    ארץ אוכלת יושביה

    שחורה ונאווה, 27/05/06 19:54

    כמה עצוב לשמוע שעדיין לא מתאו מקום לטפל בנושא הגזענות בארץ.אני בתור ילדה הודית זוכרת את זה טוב טוב על בשרי עד היום מה זה היה להיות שחורה הודית רזה וענייה ככה התייחסה החברה אליי בשנות ה80.היום פשוט האתיופים החליפו את מקומם של ההודים נראה מי יהיה הבא בתור.
    התמודדות עם גזענות לצערי בכל העולם הפכה להיות ''אומנות'' מאוד קשה כמה חבל שדווקא ישראל עם תרבויות ועדות כ''כ מעניינות ואטרקטביות לא מוצאת מקום להסתכל על זה בתור יתרון.

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    באמת

    טל, 27/05/06 17:35

     והכושים בארה''ב קיבלו הכרה חברתית לאחר 100 שנה ? כך זה היה וכך זה ישאר זה טבע העולם

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    רק מי שתרם למדינה -יכול גם לבקש

    יוסי ל., 27/05/06 16:02

    כל מי שלא עשה דבר למען הכלל ורק מתבכיין מוצע שיחזור למקום הולדתו ויהנה שם מכל טוב אותה ארץ .
    אי אפשר לא לעשות דבר ורק לדרוש. גם הדוגמנית שהגיע בתחרות לכמעט השיא מרגישה מקופחת כי לא נעשתה מיליונרית תוך לילה . הרי היא מכוערת יותר מרוב חברותיה למוצא ואפילו צבעה את שיער ראשה. היא מאד לא מרגישה טוב ולא ברור מדוע אינה חוזרת לאתיופיה ושם תהיה הכוכבת ! לא הכל אפליה ואין להשתמש בה כתירוץ !

    הגב לתגובה זו

    • תגובה לכל הטפשים שמגיבים מתוך גזענות

      פקדו, 27/05/06 17:48

      טפשים כמוך לא חסרים במדינה הזאת
      ולכן רצוי היה אילו לא הייתה מגיב. מה לעשות את הטפשות שלך הייתה חייב להראות.

      הגב לתגובה זו

    • חוצפן

      פרנגי'ת, 26/07/06 00:43

      לידיעתך הם משרתים את המדינה ונהרגים על המדינה.
      מעניין מה הסבא שלך עשה למען המדינה .
      גזענים נמאסתם!!

      הגב לתגובה זו

  • 77.

    הפאלשמורים לא מנסים להתקדם עצלנים

    שי, 27/05/06 16:00

    הפאלש'מורים דחויים בצדק. איני מוכן לגור על ידם.
    הם עצלנים. ליד הבית שלי הם יושבים שעות בספסלים. אינם מנסים לעבוד.
    חיים מבטוח לאומי.כולל הצעירים
    אפילו הרבנים לא מכירים בהם כי הם נוצרים אפריקנים.
    אסור להביא אותם. הנשיא צדק .
    הנשים האתיופים עדינות , עובדות
    אך הגברים הפאלשמורים , עצלנים
    דחויים , אלימים נגד נשותיהם וילדיהם .

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    להתבכיין זה אופי !!!!!!!!!!!!

    ישראל.........., 27/05/06 15:49

    יש עדות מספר בארץ שהפכו את ההתבכיינות לאמצעי להשגת דברים...אחת העדות האלה היא העדה האתיופית....על מה אתם מדברים בדיוק . כמה רופאים הבאתם ? כמה מהנדסים הבאתם ? איזה ערך מוסף הבאתם בעלייתכם ארצה ????תפסיקו להתבכיין !!!!
    באנו לארץ מתוך ציונות אמיתית ללא דרישות אין סופיות....די להתבכיינות !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

    • לאתיופי היקר שקורא תגובה זו

      צברית, 27/05/06 17:36

      האידיוט שעל הודעתו אני מגיבה, אינו מייצג את כולנו. הוא עשב שוטה או יותר נכון - גידול ממאיר. הם מחרחרים ריב ומדון ומלבים את השנאה בכל הזדמנות.
      אל תטה אוזן לשכמותו, נסה לראות אותי ואנשים כמוני שמתעלים מעל הפחד הבסיסי מהשונה ומקבלים אותכם בזרועות פתוחות. אחיינו אתם.

      הגב לתגובה זו

  • 75.

    גזענות לשמה

    שחל, 27/05/06 15:33

    אנחנו הותיקים צריכים להתבייש, ומביש יותר לקרוא חלק מהתגובות, אנחנו הישראלים יללנים מקצועיים, לו היה הדבר קורה למי מאיתנו באירופה היינו מתכנסים תחת כנפי ההגנה המוכרת - אנטישמיות.ואתה הטיפש המצהיר מי צריך אתכם ? מי שמך להחליט ולהצהיר הצהרות מטופשות שכאלה?יש לקרוא ולהטות אוזן לצד השני ולהפנים אחרת אין לנו כל עתיד !!!

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    התאמצתי להביאו אלי וזכיתי......

    ג'קי, 27/05/06 15:27

    אז ככה . אני מפקד של חייל בקבע ממוצא אתיופי , השקעתי בקידומו ואני מבקש לומר לכתבת ולקוראים שיש תוצאות מרשימות וביחס לנתוני הפתיחה שלו התקדמותו מרשימה וצה''ל זכה באדם ,מקצוען חברמן ולוייאלי.
    כל יוצאי אתיופיה עלו והצליחו

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    למה לא השתלבו? דווקא השתלבו יפה...

    המחלקה הסגורה, 27/05/06 14:56

    רבים מבני העדה שולטים באמנות ''הקיטור הטענה והמענה'' כמו אחרון הישראלים.

    הגב לתגובה זו

    • אתה עושה את זה יפה, בטח למדנו את זה ממך!

      אתיופית, 25/07/06 21:19

      קשה לקבל ביקורת אהה?!??!??

      הגב לתגובה זו

  • 72.

    לא צריכים אותם פה

    דני, 27/05/06 14:49

    מה המדינה הרוויחה מהעלייה
    הזאת?
    חבורה של בכיינים שעוד דורות
    יבכו שמקפחים אותם שמשתכרים
    ברחובות ועושים נזק
    חוץ מזה העלייה משם אף פעם לא
    נגמרת -יש עוד מיליונים שהיו מתים
    לעוף מאפריקה ולהגיע לפה ופה נותנים לכל בעלת צלב על המצח להיכנס חופשי

    הגב לתגובה זו

    • איך מאפשרים לאדם כמוך להגיב בכלל (ל''ת)

      אילן, 27/05/06 16:33

      הגב לתגובה זו

    • תחזור לחור שממנו באת.

      ישראלית, 27/05/06 17:31

      האתיופים הם לא הבעיה במדינה הזאת אלא אנשים כמוך.

      הגב לתגובה זו

  • 71.

    נמאס מהבכיינים שהועלו מאתיופיה-גם לנו היתה התחלה קשה. (ל''ת)

    מנגב דמעות, 27/05/06 14:46

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    האתיופים צודקים,המדינה מעדיפה להיתעלם מהם !

    רוני, 27/05/06 14:36

    אני לא מכיר אתיופי(אדם שחור) שעובד ברכבת ישראל,נמלים,בז''ן,רשות שדות התעופה וכ''ו משתי סיבות:1)בישראל צריך קשרים חזקים ולא כישורים(ראו דוגמת הבן של משה קצב ליאור שמו שאחראי על קישרי לקוחות ברכבת ישראל,איך דווקא הוא קיבל את התפקיד מתוך 7 מיליון יהודים שחיים פה?
    2)בישראל החברה(המדינה) אנטישמית ולא אוהבת שחורים מעדיפים בהירי עור.

    הגב לתגובה זו

    • ליאור הוא אח של משה קצב לא בנו (ל''ת)

      1, 27/07/06 19:04

      הגב לתגובה זו

  • 69.

    ההבדל בינכים למיקל גקסון

    כחול עיניים, 27/05/06 14:29

    שלו היה כסף כדי לשנות, אבל תשארו כמו שאתם הלוואי ותהיה לי חברה אתיופית אני אוהב את הקהילה הזו ואני..ממוצא פולני.

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    פאלשמורים נוצרים אינכם רצויים לא תקבלו הכרה

    אזרחית אכפתית, 27/05/06 14:28

    איני מבינה מדוע מביאים ארצה את הפאלשמורים.
    הרוסים עובדים בכל עבודה. חרוצים מתקדמים. הפאלשמורים הנוצרים עצלנים וחיים מבטוח לאומי.
    אני אישית מאמינה שהייתה שגיאה להביא אותם ארצה. זה היה פרי רצונו של שמיר
    כדי להחליף את הפליסטנאים בעבודתם. הם אינם יהודים . אפילו הדת אינה אינה מכירה בהם. נמאסתם . בבית שלנו אין אתיופים ולא יהיו
    כי ערך הדירה תרד.. נוצרים אפריקנים אינכם רצויים.

    הגב לתגובה זו

    • תגובה לטימטום

      פקדו, 27/05/06 17:54

      אני אתיופי וזו דעתי עליך
      אני חושב שעל תגובה כזאת היה רצוי שתקבלי עונש מאסר שנה.

      הגב לתגובה זו

    • לא שווה יחס יה נאצית!!!! (ל''ת)

      איתיופי, 01/06/06 17:21

      הגב לתגובה זו

    • אני מקווה שאלוקים ישלם לך יה גזענית מטומטמת!!! (ל''ת)

      איתיופי, 01/06/06 17:22

      הגב לתגובה זו

  • 67.

    לשמעון מ 61

    מיכל, 27/05/06 14:05

    אני באופן אישי נמשכת למזרחיים (עניין של טעם, אתה יודע ''השיזוף הטבעי'') אבל מה הקטע ? מחאה ?
    נסחפת קצת לא ?, אנחנו כבר מזמן עברנו את תקופת סלאח שבתי, הבוס שלי מזרחי ששם הרבה אשכנזים בכיס הקטן !

    הגב לתגובה זו

    • תצאי מהבועה (ל''ת)

      לא עוד, 27/05/06 15:55

      הגב לתגובה זו

  • 66.

    לאבי מ-46 אתה פרימיטיבי ופנאטי (ל''ת)

    אורן שפירא, 27/05/06 13:50

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    הגזענות היא בדמו של אדם.

    דני ב., 27/05/06 13:46

    כאשר הורי (אשכנזים) היגיעו ארצה בשנת 1950, הם נזרקו למעברה, הם קיבלו פחון ונזרקו לגורלם ולפרנסת משפחותיהם.
    מיותר לציין שלא יכלו להביא מראץ מוצאם כמעט מאומה.
    הוותיקים מבני המושבים המבוססים זלזלו בהם וניצלו אותם.
    לא היה עולה על הדעת שילד של הוותיקים יתחבר או ילמד יחד עם הוותיקים.
    כאשר התבגרתי והלכתי לבית הספר, שלחו אותנו לבית ספר איזורי שבו היו ילדי וותיקים וילדים ממושבים שהוקמו בגלי העלייה.
    גם שם הרגשנו את האפלייה והיחס המתנשא למרות שכבר עברו שנים רבות.
    לאחר מכן היתה העלייה הגדולה מארצות צפון אפריקה וגם הם נתקלו ביחס צונן מאד.
    כנראה שהגזענות והדעות הקדומות נמצאות בכל אדם.
    כל אותם אבירי הצדק שיצקצקו בלשונם כאשר יתקלו באפליית האתיופים, נראה אותם כאשר משפחה אתיופית אחת תקנה דירה בבלוק שבו הם גרים, או שילד אתיופי ילמד עם ילדיהם, או אחד הבנים יביא חס ושלום כלה אתיופית.
    זה לא מרוע לב, גזענות זוהי תכונה אמנם רעה אבל שוכנת בליבו של כל אחד מאתנו.

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    הצלקת בפרצופה של המדינה

    מוטי, 27/05/06 13:44

    היו אלו העולים ממרוקו מתימן ועכשיו אלו מאתיופיה ומרוסיה במדינה שבה כל דאלים גבר וכל בעל אינטרסים בתפקיד שררה .
    מה שהכי מפחיד שמחר אלו המפונים מרצועת עזה שהמדינה עזבה אותם לאנחות דור נוסף שיגדל בצל היד הישראלית הארוכה מאד אולי אבל קצרה מלהושיע בתוכה פנימה

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    בכיינים עם רגשי נחיתות!

    רס''ן בוקי, 27/05/06 13:37

    הם מאשימים את כולנו באי הצלחתם באלימות ובפשע שקיים אצלם.
    אז אני רוצה לומר להם שאנחנו לא חייבים להם מאומה ולהיפך הם קבלו יותר מדי מהמדינה והו8רי שבאו לארץ מגרמניה לאחר השואה עבדו קשה והתקדמו ואם הם נכשלו במשהו או לא התקבלו לעבודה מסויימת אז הם לא אמרו שזה בגלל שאנחנו ייקים אלא המשיכו לנסות הלאה...ולא פנו לפשע ואלימות אלא נשארו הגונים.
    ודבר נוסף:בכתבה נאמר שהאתיופים באים בטענות שהם מרוויחים שלושת אלפים וחמש מאות ש''ח בלבד ואייך אפשר כך לפרנס תשעה ילדים.אז זהו בדיוק העניין שאם אי אפשר לפרנס אז מדוע עשיתם תשעה ילדים אז תבואו בטענות רק לעצמכם כי את הבעיות הנובעות מכך אנחנו הישראלים סובלים ממכם בגלל זה באלימות ובפשע.

    הגב לתגובה זו

    • אני מבין שאתה אשכנזי טיפש-

      שמואל - איתיופי, 01/06/06 17:14

      דבר ראשון אף אחד לא בכה פשוט פורטים אנו את הגזענות שלך שאתה לא מתבייש להביע אותה כאן,
      אם הייתה במקומי הייתה מבין זאת וחוץ מזה אני ממש מבין את המקום שממנו אתה מדבר זאת החולשה שלך ושל כל האשכנזים הקרירות המגעילה שקידמה אותי במשך 23 שנותי פה במדינה. הדברים שלך לא מוןסיפים לאינטיליגנציה שלך וכי הוא ז...

      הגב לתגובה זו

    • סתמי גזענית מפגרת

      MOB, 04/06/07 01:47

      יש לי נק משפט אחד להגיד לך לכי לעזעזאל כי אנשים כמוך צריך להרוג.

      הגב לתגובה זו

  • 62.

    האתיופים

    זאב, 27/05/06 13:32

    הם אנשים טובים וישרים מן הצברים.הבעיה עם גילאי 50+.לא צריכים עבודות יזומות. עם הממשלה תכריז שבכל קניון יהיו6 שומרים במקום 2.ואם המדינה תכריז שבתחנת רכבת מלבד אנשי הרכבת יהיו עוד 4 אנשים שיעזרו לציבור בדברים שונים.כמו עזרה לנכים לעלות ולרדת לרכבת.כמו כן בתחנות אוטובוס דדולות יהיו גם תוספת של אנשים זה יגביר את הבטחון והציבור ירבה להשתמש בתחבורה לסוגיה. הדבר החשוב לא ליפול בפח שנתניהו טמן שכל מקום עבודה. סופר את האנשים הנותנים שירות והיום השירות בתחבורה הכי גרוע בעולם המערבי. נתניהו הביא את העולים מאתיופיה. אבל לא היה מוכן שניה לחשוב איך ךשלב אותם בעבודה.אלה חוזר על שגיאות המערך משנות החמישים ואפילו יותר בגדול.

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    פתרון אישי

    שמעון, 27/05/06 13:27

    גם אני סובל מהנושא בגלל מוצאי והמראה המאוד מזרחי שלי, אני עובד במקום שיש בו הרבה רמת שרוניות/צפון תל אביבביות וכו' והמחאה הפרטית שלי היא להתמקד דווקא בבחורות האלה ,אני יוצא באופן סדרתי רק עם בנות אשכנזיות ממעמד גבוה, לראות את הפנים של ההורים שלהן גורם לי לאושר כל פעם מחדש, לקיים קשר אינטימי עם הבחורות האלה זה בשבילי להכיר להן ולסביבה שלהן את השונה.

    הגב לתגובה זו

    • אהבתי

      ציון, 27/05/06 13:49

      ''להכיר להן מקרוב'' - אהבתי אח שלו.

      הגב לתגובה זו

    • גילית את אמריקה

      יצחק, 27/05/06 14:09

      אני רק צריך למיין את כל האשכנזיות הצפוניות שמחפשות גברים אמיתיים, נתתי צ'אנס לכמה, אבל בינינו אין כמו המרוקאיות.

      הגב לתגובה זו

  • 60.

    האתיופים הם אחלה אנשים!!!! (ל''ת)

    דרור, 27/05/06 13:15

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    האתיופים הם אחלה אנשים!!!! (ל''ת)

    דרור, 27/05/06 13:15

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    לקחת מהערבים ולהשקיע בעולים!!!!!

    דרור, 27/05/06 13:03

    מי שממלא חובות למדינה ותורם לה ולא מעודד טרור מגיע לו הכל כמו 99% מהעולים בארץ!!!!
    ערבים ישראלים כבר הוכיחו עצמם בשנים האחרונות בסיוע לטרור, הזדהות עם הטרור, נסיעות לסוריה, תמיכה בסאדם ובנשיא אירן...
    אז למה שהם יקבלו כאשר עדיף להשקיע ביהודי המבסס עצמו בישראל?

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    לקחת מהערבים ולהשקיע בעולים!!!!!

    דרור, 27/05/06 13:03

    מי שממלא חובות למדינה ותורם לה ולא מעודד טרור מגיע לו הכל כמו 99% מהעולים בארץ!!!!
    ערבים ישראלים כבר הוכיחו עצמם בשנים האחרונות בסיוע לטרור, הזדהות עם הטרור, נסיעות לסוריה, תמיכה בסאדם ובנשיא אירן...
    אז למה שהם יקבלו כאשר עדיף להשקיע ביהודי המבסס עצמו בישראל?

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    לקחת מהערבים ולהשקיע בעולים!!!!!

    דרור, 27/05/06 13:03

    מי שממלא חובות למדינה ותורם לה ולא מעודד טרור מגיע לו הכל כמו 99% מהעולים בארץ!!!!
    ערבים ישראלים כבר הוכיחו עצמם בשנים האחרונות בסיוע לטרור, הזדהות עם הטרור, נסיעות לסוריה, תמיכה בסאדם ובנשיא אירן...
    אז למה שהם יקבלו כאשר עדיף להשקיע ביהודי המבסס עצמו בישראל?

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    לקחת מהערבים ולהשקיע בעולים!!!!!

    דרור, 27/05/06 13:03

    מי שממלא חובות למדינה ותורם לה ולא מעודד טרור מגיע לו הכל כמו 99% מהעולים בארץ!!!!
    ערבים ישראלים כבר הוכיחו עצמם בשנים האחרונות בסיוע לטרור, הזדהות עם הטרור, נסיעות לסוריה, תמיכה בסאדם ובנשיא אירן...
    אז למה שהם יקבלו כאשר עדיף להשקיע ביהודי המבסס עצמו בישראל?

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    לקחת מהערבים ולהשקיע בעולים!!!!!

    דרור, 27/05/06 13:03

    מי שממלא חובות למדינה ותורם לה ולא מעודד טרור מגיע לו הכל כמו 99% מהעולים בארץ!!!!
    ערבים ישראלים כבר הוכיחו עצמם בשנים האחרונות בסיוע לטרור, הזדהות עם הטרור, נסיעות לסוריה, תמיכה בסאדם ובנשיא אירן...
    אז למה שהם יקבלו כאשר עדיף להשקיע ביהודי המבסס עצמו בישראל?

    הגב לתגובה זו

    • כי אם לא תתייחס אליהם, ''כקבוצה'',

      שני, 27/05/06 17:19

      כאל שווים, אתה תסבול מזה בדיוק כמו שהם סובלים מזה. כל עוד יש פערים חברתיים, ישראל תמשיך להיות מדינה מפגרת.

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    עדה נהדרת עם אנשים נפלאים.

    ג'ניה, 27/05/06 12:53

    יש כאן כמה אימרות שאין להן במה בשום מקום לגבי טיב האנשים והסיבה שהעלו אותם לארץ.
    יש להם מקום במדינה כמו לכל אזרח אחר.
    אפשר להבין את התסכול של האנשים אבל כמו שמסקי שבירו הראתה, עם הרבה נחישות ורצון אפשר להשתלב היטב ולהצליח.
    יש לי חברה מאוד טובה אתיופית וגם ידיד מאוד טוב ושניהם תלמידים מצטיינים, איכותיים בהרבה מאחרים שאני מכירה ואינטילגנטיים. ההערות הגזעניות שמשמיעים פה נובעות מקנאה ותסכול.
    החיים ביראל שונים בהרבה מאפריקה וקשה להתסגל גם לגבי הכבוד הגברי וסדר היום אולם אני בטוחה שעם כל החברה הישראלית תעשה מאמץ משותף הם ייקלטו שבעי רצון ולא תהייה שום גזענות שמלכתחילה לא צריכה להיות.

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    לי אין שום דבר נגד האתיופים

    דד, 27/05/06 12:51

    הם אחלה אנשים.
    זה שהם לא מגיעים ללימודים גבוהים רק זה בעייה רצינית.
    נק' ההתחלה שלהם יותר נמוכה מאחרים וחבל.

    הם הרבה יותר עדיפים על הערבים

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    יהודים מרגשים איך הערבים מרגישים?

    שרבל, 27/05/06 12:23

    אם בני הדם היהודים מרגישים מקופחים תארו לעצמכם ערבי במדינת ישראל מה מרגיש

    הגב לתגובה זו

    • הבדל קטן

      דרור, 27/05/06 12:59

      האתיופים משרתים בצבא ולא מעודדים חיסולם של חפים מפשע....
      צריך לפי דעתי לקחת מהערבים ולתת ליהודים

      הגב לתגובה זו

  • 50.

    צריכה עזרה בשידוך

    מבט מבחוץ, 27/05/06 12:23

    בחור ישראלי אשכנזי שגדל וגר בחו''ל (ארץ דוברת אנגלית) מעוניין מאד להכיר בחורה אתיופית, הוא משכיל מאד ועדין לומד תואר ראשון במחקר רפואי. איך אפשר למצא בארץ בחורה אתיופית תואמת?

    הגב לתגובה זו

    • בחור השתגעת הילדים שלך יהיו מסכנים (ל''ת)

      רנית, 27/05/06 14:29

      הגב לתגובה זו

      • הילדים שלו יהיו מסכנים רק אם...

        ביולוגית, 27/05/06 17:16

        הוא יחנך אותם להקשיב לגזענים שכמותך.
        ל-50 בהצלחה עם השידוך. אגב, טיפ קטן, ככל שהגנים יותר רחוקים ככה הסיכוי לילדים מוצלחים מבחינה גנטית עולה... להתערבב ומהר!

        הגב לתגובה זו

  • 49.

    אז למה אתיופים דורשים שיביאו עוד עולים מאתיופיה

    אריה, 27/05/06 12:17

    אם כל כך רע להם בישראל, אם אנחנו כל כך גזענים, אז למה הם מפגינים מול הכנסת ודורשים שיביאו עוד כמה אלפים פאלשמורה מאתיופיה שהם בכלל לא יהודים.
    יש לי הרגשה שמשהו מסריח כאן ומישהו עושה הרבה כסף על הפגנות האלה ועל הכתבות האלה.
    תסלחו לי אבל אני לא מאמין לעיתונאית ואני גם לא מאמין לתלונות של אתיופים.
    אני הייתי באתיופיה וראיתי את התרבות הבטלנות ששוררת שם במיוחד בקרב גברים.
    אפילו באתרי בניה עובדות רק נשים וגברים סתם מסתובבים ולא עושים כלום.
    אתיופים מקבלים בישראל פי כמה יותר לעומת עולים ממדינות אחרות וזה ההפליה היחידה שיש בסיפור הזה.

    הגב לתגובה זו

    • כל מילה סלע. האתיופים הם עצלנים הנשים שלהם עובדות

      גימלאים, 27/05/06 14:32

      הנוצרים האפריקנים הפאלשמורים , איני יודע מדוע מביאים אותם ארצה
      כשלא פתרו את העליה הקודמת .
      הגברים הפאלשמורים הם עצלנים היושבים בספסלים וחיים מבטוח לאומי.
      קראתי שסוף סוף סגרו את המחנה באתיופיה. הגיע העת.
      קודם תטפלו בנו בגימלאים ובשכבות החלשות.

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    ילד הארץ דור עשירי!קראוֱֱֱֱ

    kalman, 27/05/06 12:12

    כיליד הארץ דור עשירי או יותר לא קבלתי ולא דרשתי מאומה הכל השגתי ביגיע כפיים.כאשר אבות אבותי הגיעו לארץ בשנת 1823 לירושלים הופלו לרעה על ידי ''הספרדים'' כי הם ''היו אשכנזים'' אף על פי שמוצאם מספרד ובמאה ה-15 עברו להולנד ולאוסטריה וחלק מהמשפחה עבר לתורכיה.נו אשכנים???מה??? גם אני כבני משפחתי לא דרשתי ולא חפשתי פרוטקציות ולא חבר עוזר לחבר.כיום בני הצעיר בצה''ל והיות ואין מאחוריו לא דוד אבא או סבא לא שובץ למקומות שביקש וידוע לי מחברי שהיו שנים בקבע בדרגות בכירות שסדרו ג'ובים לילדיהם! לכן גם כיום אין לי דרשות או טענות כלפי איש רק חורה לי שחבר עוזר לחבר ואנו רואים את התוצאות!!! ואני היתי איש משרד הבטחון וכל מה שהגעתי אליו הגעתי בכוחות עצמי!ועצתי לכל המלעיזים הלחמו על זכויותכם ואל תוותרו!!!

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    שימו לב למה הם מתגעגעים! להכות ולאנוס נשים!!

    תמי, 27/05/06 12:04

    זה בסיס תרבותם. נשים מושפלות ןכנועות וילדים מבוהלים. מה הם באמת חושבים שאם תוחזר לגברים שלהם זכות להכות נשים וילדים , זה יסלול להם דרך למאה ה21 ?!

    הגב לתגובה זו

    • אלו הם חבלי הקליטה.

      עדי, 27/05/06 17:12

      בכל אוכלוסיה בישראל, גם בקרב המיליונרים של הרצליה פיתוח יש אלימות נגד נשים. אבל באוכלוסיות מוחלשות הבעיה אפילו יותר גדולה. אם ניתן להם אפשרות הוגנת להשתלב פה - התופעות האלו יעלמו יותר מהר. מה שאת עושה בתגובתך יביא רק לתוצאה ההפוכה.

      הגב לתגובה זו

  • 46.

    במדינת יהודה אין מקום לשבטים הסוררים

    avi equador, 27/05/06 12:03

    אני מניח שרוב הקוראים אינם בקיאים בהסטוריה היהודית כמוני אז אקדים ואספר על שבטי ישראל הסוררים אשר חפשו להם נחלה ומדינה ביבשת אפריקה במקום לקחת חלק בבניה של ארץ ישראל היהודית, להילחם בפלישתים ובכנענים ולבנות את בית המקדש, מבחינתי ברגע שאותם שבטים החליטו מרצון לעזוב את ישראל לטובת סיר הבשר כביכול באפריקה הם ויתרו על יהדותם. אילו כל שבטי ישראל היו מאוחדים בית המקדש לא היה חרב ושום צר או אוייב לא היה יכול לנו. חומר למחשבה...

    הגב לתגובה זו

    • אכן חומר למחשבה... איפה מערכת החינוך נכשלה במקרה שלך?

      חיים, 27/05/06 12:19

      עובד אלילים.

      אני מתאר לעצמי שם בית המקדש עוד היה קיים אז פגאנים כמוך היו עובדים שם, באותה דרך שבה עובדים ברבנות ובמוסדות דת אחרים.

      טוב שנחרב.

      הגב לתגובה זו

      • חיים אתה דוגמא מובהקת לדור עגל הזהב

        avi equador, 27/05/06 13:38

        חיים ידיד,
        למרות לשון הבלע בה השתמשת אין בי כעס או מדון כלפיך. אין ספק שמילותיך מקורן בבורות ובחינוך קלוקל, בעיני אתה פשוט דוגמא לעגל דור הזהב של ימינו אשר נטש את מסורת האבות וסיגל לעצמו הרגלי גויים. אין האשם בך חיים אלה בהוריך אשר לא כיוונו אותך ללכת בדרך ישרה ונתנו לך לטעות, עליהם אני כועס שהזניחו אותך והם אלה שיצטרכו לתת על כך את הדין בעולם הבא.
        משיח בן דויד חי וקיים! עטרה תחזור ליושנה בקרוב בימינו ! מדרום תגיע הבשורה!

        הגב לתגובה זו

        • ישר כוח אבי, מילים כדורבנות (ל''ת)

          עזרא דהאן, 27/05/06 14:01

          הגב לתגובה זו

        • תמשיך לדקלם ''דור עגל הזהב''

          חיים, 27/05/06 15:36

          בינתיים מי שהקים ומחזיק את המדינה אלה אנשים מודרנים, שלומדים, עובדים קשה, משרתים בצבא ומשלמים מיסים.

          נס לא קרה לנו.

          עובדי האלילים וממלמלי פסוקים כמוך טובים רק בלהגיע לביטוח הלאומי ולאסוף קצבאות.

          הגב לתגובה זו

      • גם לפניך היו יהודים שחשבו שהגוים יאהבו אותם, אם הם ישנאו את עצמם.

        הקוסם, 27/05/06 13:47

        לא הלך להם.

        הגב לתגובה זו

      • כל הכבוד חיים!

        פראיירית, 27/05/06 17:08

        תגובה לעניין. מישהו צריך לסתום לכל מיני גזענים את הפה.
        אנשים כמו מר 46 חושבים שהם עם סגולה אבל לא רואים שהם מתנהגים לבני עמם כפי שהתנהגו אליהם בתפוצות. ככה זה כשכל ההשכלה הכללית שלך מתבססת על ספר אחד שנכתב לפני אלפי שנים.

        הגב לתגובה זו

  • 45.

    הצעת עבודה - תיכנות

    מישהו, 27/05/06 11:59

    שלום,אני כואב את הנושא
    ומכיוון שאני מקים startup בימים אלו ואהיה זקוק למתכנתים , רציתי לעזור ובמידה ויהיה בחור/ה ממוצא אתיופי בעל הכישורים הנדרשים - אשמח לקבל אותו
    כישורים כללים: מתכנת #C
    ידע נרחב ב networking

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    ברובנו גזענים

    מממ, 27/05/06 11:56

    בואו נחזיר את המדינה לערבים ונבקש מארה''ב לקלוט 5 מיליון יהודים, להקצות לנו שטח שם ולהקים מדינה חדשה

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    סליחה

    גליה, 27/05/06 11:50

    מאז שראיתי את הכתבה בעובדה אני מאוכזבת כל כך מההתנהגות הישראלית הזו שדוחה את השונה. אנחנו, העם הרחמן שיודע להיות כל כך נאור כלפי חוץ ולשמור על זכויות אדם בתיאוריה של השופט ברק, פתאום במבחן המציאות, ביום-יום אנחנו מתנהגים כמו בהמות, מתייחסים לשונה מאתנו ברשעות. אני מבקשת מכם, כל בני העדה האתיופית - סליחה ענקית. אני מקווה שהכתבות האלה עושות מעשה חיובי ואני מקווה שאנשים יתעוררו כאן ויחזרו להיות בני אדם

    הגב לתגובה זו

    • מסכימה.

      אני, 27/05/06 17:04

      אנחנו לא מסוגלים אפילו להסתכל על האסון שלנו שהתרחש לפני חצי מאה בלבד ולהפנים את הלקח. מדינת ישראל הוקמה בעקבות השואה. אנחנו מבזים את הערכים שבשמם קיבלנו מדינה.

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    מה המקצוע של צגה מלקו ואיפה היא גרה (ל''ת)

    לא הבנתי, 27/05/06 11:37

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    בקרוב יהיה טייס חיל-אויר יוצא אתיופיה (ל''ת)

    חובה לפרסם, 27/05/06 11:33

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    יש יוצאי אתיופיה במשרד -החוץ ובקומנדו הימי (ל''ת)

    חובה לפרסם, 27/05/06 11:33

    הגב לתגובה זו

    • הצפה של הודעוצ כאלה לא תוסיף לכם כבוד

      חיים, 27/05/06 12:17

      אם הייתי אתיופי שקורא את הכתבה הייתי מתבייש בתגובות האלה

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    את עיקר הפרנסה הטובה

    שמחה, 27/05/06 11:27

    קבלו פקידי הסוכנות ''שעמלו קשה להביא את האתיופים,'' מבלי להכין אותם למה שמצפה להם בארץ.
    הם רק דאגו להביא כמה שאפשר יותר,קבלו כנראה פרמיות לפי הכמות
    ובנוסף לזה השיגו עוזרות זולות,מפני אשפה זולים !לו לפחות היו מונעים ע''י זה כניסת הפלשתנאים מילא.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    מחר אולמרטובוים יהיו חייבים לפתור (ל''ת)

    בישיבת הממשלה, 27/05/06 11:27

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    יש עשרות אלפי אקדמאים אשכנזים מובטלים (ל''ת)

    אקדמאי מתוסכל, 27/05/06 11:24

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    האתיופים קיבלו בית והורי קיבלו אוהל זו אפליה הם צודקים (ל''ת)

    די לבכות, 27/05/06 11:22

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    הורי באו מעיראק מה הם קיבלו אוהל וביוב זורם ליד

    מה הבכי והנהי, 27/05/06 11:19

    הורי באו נעיראק וגידלו 9 ילדים לא פושעים.
    הורי גרו באוהל
    אבי עבד בקק''ל
    אבי עבד בבנין
    לכל בני המשפחה היו קונים פעם בשנתיים העליים ואם הייתי גדל היו קורעים לי את הקצוות של הנעל וכך הייתי הולך.
    מתי הם קנו לי מסטיק מעולם לא .
    די לבכות תתמודדו כמוני ומשפחתי.
    יכולתי לכתוב עוד שעה אבל זה מספיק

    הגב לתגובה זו

    • אדוני, מה אתה משווה ??

      מקגו דריסה, 27/05/06 12:03

      אלה תקופות שונות !
      העליה של שנות ה-40 וה-50 הגיע למדינה ענייה ומרבית האוכלסיה שלה עמלים קשי יום.
      כלי ההתמודדות של אותם גלי עלייה היו שונים מבחינה תרבותית ומעשית, היו אלה קהילות מסודרות ששמרו על קשר עם הארץ שנים רבות לפני והיתה להם מנהיגות רוחנית חזקה ומחשבה ציונית כל שהיא.
      גם רמת ההשכלה, ידיעת שפות השגורות במרחב והבסיס הכלכלי היו
      שונים.

      אנחנו יצאנו ממקום אחר, מבודד ומרוחק עם מנהיגות כמעט פגאנית וללא מניע ציוני והגענו לעולם עשיר,
      מורכב ואכזרי הרבה יותר.
      האפשרות לסגור את הפערים ו-''להתיישר'' עם החברה הכללית כמעט לא מציאותית, לבטח לא על פני הדור הזה.

      אנחנו נתונים בתוך גטו תרבותי-לשוני,
      ההבדלים בינינו והעדות האחרות אינם רק בצבע האור.
      קשה לנו להשתלב וקשה לאחרים לשלב אותנו, זו האמת !!!

      הגב לתגובה זו

      • מקגו , אתה צודק בכל מילה שכתבת

        שוקי, 27/05/06 13:47

        לצערי אכן זוהי המציאות ואין להתכחש לה

        הגב לתגובה זו

      • בהצלחה

        אבנר, 27/05/06 13:59

        לפי הרמה שאתה כותב אתה יכול להשתלב מצויין במה שתבחר.
        בהצלחה

        הגב לתגובה זו

      • הנשיא אמר שלטובת הפאלשמורים להשאר באתיופיה

        יעקב, 27/05/06 14:38

        הנשיא צודק. הצבור אינו מקבל את
        הפאלשמורים האתיופים הם דחויים ולא רצויים.
        הם עצלנים החיים מבטוח לאומי.
        הנשים האתיופים עובדות, מנסות להתקבל בחברה
        אך הגברים הפאלשמורים,
        ישמור השם, אלימים ועצלנים,
        איני רוצה אותם בקרבתי. אני דוחה אותם.

        הגב לתגובה זו

      • צודק!

        אני, 27/05/06 17:00

        כל מי שמסרב להבין את זה הוא אחד מהשניים: חסר השכלה בסיסית, גזען במסווה.
        מאחלת לך הצלחה לאן שתבחר ללכת. רק שתדע שיש הרבה ישראלים שמבינים את המצב הזה ולעולם לא יפלו אתיופים. לא כולם כאן גזענים, יש תקווה.

        הגב לתגובה זו

  • 34.

    אני אשכנזי ומוכן בזה הרגע להתחתן

    שוקי, 27/05/06 11:18

    עם בחורה אתיופית בלי שום בעייה ובלי שום סטריוטיפ ובלי שום חשבון למוצאה וצבע עורה .
    אם יש מישהו שיודע ומכיר שיוכל להכיר ולשדך לי בחורה שכזו -יזכה לכל התודות והברכות .
    אני בן 35 , אקדמאי וגר באשקלון

    הגב לתגובה זו

    • מוכן???

      אתיופית גאה!!, 25/07/06 21:23

      למי אתה חושב שאתה עושה טובה?

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    יעלה את הפלאשמורה ויעזור לעדה מהר (ל''ת)

    שאהוד אולמרט, 27/05/06 11:13

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    תחזרו לרוסיה ולמרוקו-האתיופים נהדרים (ל''ת)

    לכל הגזענים, 27/05/06 11:12

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    יוסי ואסה יחליף את אלי יצפאן בערוץ 3 (ל''ת)

    חובה לפרסם, 27/05/06 11:11

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    יוסי אסה יחליף את אלי יצפאן בערוץ 3 (ל''ת)

    חובה לפרסם, 27/05/06 11:10

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    יש כאן תעות שונות על גזענות וכו' אך

    אני, 27/05/06 11:09

    לידיעתכם אני שואלת שאלה פשוטה למה עובדות סוציאליות לא מלמדות אותן לקחת גלולות וכו' כדי להתקדם בחיים לא צריכים 8 ילדים על 3 חדרים קטנים והמדינה נותנת להם מועדונים והחזקה לפעמים נדמה לי שהם חושבים שלנצח נתמוך בהם וכדאי להביא כמה שיותר ילדים.
    מה שמפחיד אותי היא העובדה שהם לא תפשו עדיין שהילדים שלהם לא יקבלו משכנתאות של 100% ואז מה ?
    הם יקומו עלינו כמו שכבר זה מתחיל להראות יהפכו לפושעים כי הם גם לא לומדים ואין חינוך ביד חזקה וכו'
    לגבי ההשוואה עם העליה של עדות המזרח אז קודם כל היה חינוך נוקשה בבית והאבא או האמא ידעו לתת חינוך ודת ומשמעות גם עם הבית היה קטן וגם אם היתה רק חתיכת לחם בבית ואין בכלל מקום להשוואה .
    אני מקווה שהאמהות האתיופיות יבינו שתפסת מרובה לא תפסת במקרה שלהם ו2 ילדים זה מספיק במדינה ולתת לילדים האלה את כל האהבה והחינוך האפשריים ולאט לאט כולם יקבלו אותם כמו את המזרחיים של אז החיים שלהם לא היו יותר טובים .

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    חברי הכנסת מזור בהיינה ושלמה מולא (ל''ת)

    חובה לפרסם, 27/05/06 11:07

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    4,000 אתיופים נהרגוו בגלל המוסד (ל''ת)

    חובה לפרסם, 27/05/06 11:06

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    שלמה מולא ומזור בהיינה יעזרו לעדה (ל''ת)

    חברי הכנסת, 27/05/06 11:06

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    4,000 אתיופים הרגו בגלל מחדלי המוסד (ל''ת)

    לא נסלח, 27/05/06 11:05

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    הרוסיות מנקות זונות טיפשות ושמנות (ל''ת)

    חובה לפרסם, 27/05/06 11:04

    הגב לתגובה זו

    • ואתה טיפש, דוחה, ערס, אנאלפבת, נמוך מצח, אלים, פרימיטיבי

      ויטלי, 27/05/06 13:57

      אידיוט, מטומטם, מתוסכל, מובטל, בטלן, עבריין, מסומם, חמדן וגיבור שמאחרי המקלדת...
      חובה לפרסם!

      הגב לתגובה זו

      • :)))))) אהבתי... (ל''ת)

        doctor, 27/05/06 16:43

        הגב לתגובה זו

      • מילים כדורבנות.

        ישראלית, 27/05/06 16:51

        בלי פוליטיקלי קורקט

        הגב לתגובה זו

  • 23.

    אין קיפוח, יש הרגשת קיפוח

    בצלאל, 27/05/06 11:03

    את ההרגשה מספקים להם ''עושי הטוב'' שמפמפמים להם ולעדות המזרח כמה הם מקופחים. אין מדינה בעולם שתיתן להם יותר ממה שישראל נותנת.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    הקיצבאות שהם מקבלים מהמדינה הורסות אותם ומעודדות אותם לחיי בטלה

    הפשלה של המדינה, 27/05/06 10:58

    מדינת ישראל אף פעם לא התאמצה במיוחד, כדי להקנות לאתיופים הרגלי עבודה שאין להם.
    הקיצבאות שהם מקבלים, מולידות את הבטלה שמולידה פשע ואלימות.
    כשהולכים ברחובה של עיר, אפשר לראות בעיקר פועלי ניקיון מעולי חבר העמים.
    גם רופאים, מהנדסים ובעלי מקצועות חופשיים מעולי חבר העמים, מוותרים על כבודם ואוחזים במטאטא כדי לזכות בפרנסה ולהימנע מקבלת קיצבה.
    לעומת זה, המצב בקרב בני העדה האתיופית שונה בתכלית. קשה לראות אותם עובדים בעבודות ניקיון או בכל עבודה פשוטה אחרת שיכולה להתאים להם. הם מסתמכים על הקיצבאות שהמדינה מחלקת להם וגוררים איתם גם את הדור השני לחיי בטלה, חוסר מעש, פשע ואלימות.
    מדינה מתוקנת היתה צריכה והיתה חייבת לשלוח אותם לעבודות יזומות, ולו רק כדי להקנות להם הרגלי עבודה.
    כנראה שמנהיגי המדינה לא שמעו מעולם את האימרה: ''הבטלה היא אם כל חטאת''.
    הפשלה היא של מדינת ישראל.

    הגב לתגובה זו

    • איפה אתה חי

      רוני, 27/05/06 11:33

      הרבה פועלי ניקיון וגנני עירייה הם אתיופים, למה סתם להשמיץ?

      הגב לתגובה זו

      • באיזה איזור אתה גר? (ל''ת)

        מעניין, 27/05/06 14:30

        הגב לתגובה זו

  • 21.

    חכמים ,מי שזונות ופושעים זה הרוסים (ל''ת)

    דווקא האתיופים, 27/05/06 10:57

    הגב לתגובה זו

    • גם גזענות נגד רוסים היא גזענות (ל''ת)

      צברית, 27/05/06 16:43

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    בני העדה האיתיופית מופלים

    גיל אזולאי, 27/05/06 10:54

    לטובה.
    עוד לא היתה קבוצה כזאת של עולים שהושקע בה כל כך הרבה.
    בין שני עולים, אחד מרוסיה ואחחד מאתיופיה שמגיעים באותו זמן, האיתיופי יקבל פי 5 .
    קחו את גורלכם בידכם, תתחילו לעבוד קשה ותצליחו.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    בתור צברית שלא קיבלה את ההטבות שהאתיופים קיבלו למשל מענקים בגובה

    מחיר דירה אז, 27/05/06 10:53

    לצערי קשה לי להשתתף בצערם ובקשיים שעומדים לפניהם משום שאף אחד לא עזר לי, עבדתי והתמודדתי עם הקשיים שחלק מהם מאד דומים למה שהם מתארים בכתבה ואני לא שחורה (אם כי ספרדיה במוצאי) ולא פעם מצאתי עצמי מאשימה אחרים באפליה אבל בשורה התחתונה צריך להתאמץ ולעבוד ואף אחד לא יעזור להם אם הם לא יעזרו לעצמם, בקיצור, שיפסיקו לבכות!!!!

    הגב לתגובה זו

    • בתור צברית אין לך מה לבכות.

      חצי מזרחית, 27/05/06 16:42

      הבדלים תרבותיים אלו הגורמים המשמעותיים ביותר להצלחה בחברה. אל תשפטי אדם לפני שהיית במצבו.

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    תפסיקו לבכות

    אורי, 27/05/06 10:43

    די ליללות קבלתם יותר מכל אחד אחר במדינה הזו במקום לבכות תתחילו לחנך את הדור הצעיר שלכם לאהבת הארץ שיהיו צברים כמנו, הלואי וסבא שלי היה מקבל 1/4 ממה שאתם קבלתם ! די לבכי וליללות !!!
    אורי.

    הגב לתגובה זו

    • די להתנשאות!

      מישהי, 27/05/06 16:40

      אולי אתה רוצה להגיד להם מתי מותר לבכות ומתי אסור? אבל תפרט, שלא יהיו אי הבנות.
      כל עוד לא היית במצבם (מה שגם לא יקרה לעולם) אין לך שום זכות לשפוט אותם.אתה לא מבין שהגזענות של אנשים כמוך היא זאת שמונעת מהם להצליח? אתה לא מבין שכל עוד הם יהיו מופלים לא רק הם יסבלו מזה? חברה שאין בה שיוויון היא חברה חולה וכולם סובלים בה.

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    שימו לב כמה תגובות גזעניות מצד רוסים\אשכנזים (ל''ת)

    בא לי להקיא, 27/05/06 10:36

    הגב לתגובה זו

    • אתה בעצמך גזען דוחה. לידיעתך להתגאות בהישגים זה לא גזענות

      תמרה, 27/05/06 11:56

      גם אני עליתי ארצה בשנת 90 עם 150$.בכיס . הייתי בת 18 ולבד ללא משפחה. במקום לעשן סמים ולהסתובב בתחנה המרכזית עבדתי ולמדתי. היום יש לי בית ומשפחה ועבודה שאני אוהבת . ותאמין לי ששמעתי המון הערות גזעניות מאנשים כמוך .''כל הרוסיות זונות'', זוכר ?

      הגב לתגובה זו

      • צודקת ב-100%. ולפלצן מ-17. כנס.

        רוסי, 27/05/06 13:42

        אני אגלה לך ת'אמת. זה פשוט.
        בא לך להקיא מרוב הקנאה הירוקה שאכלה לך ת'לב. מרוב התסכול שעולה בראשך כשאתה רואה איך ''הרוסים האלה'' הצליחו במקום, שבו אתה, יליד הארץ, נכשלת.
        יום טוב.

        הגב לתגובה זו

  • 16.

    האשכנזים אשמים...והמבין יבין (ל''ת)

    אשכנזים אשמים., 27/05/06 10:32

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    שיפסיקו לחשוב שהם ראפרים מהארלם!!!

    דרור, 27/05/06 10:13

    2 פאק זה הם???

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    זה לא רק האתיופים.

    כל עלייה סבלה, 27/05/06 10:06

    מעט מאוד לא סבלו מקשיי קליטה. זה טבעי. לוקח זמן עד שמשתלבים. גם הרוסים סבלו מאוד וכך כמעט כל עלייה. ברור שהדור הראשון שלהם סובל יותר וילידי הארץ יקלטו יותר. הקיטורים האלה עלו על העצבים. העיקר פרנסה יש וזה העיקר .יהיה טוב.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    כמה אקדמאים עלו מאתיופיה ?

    נחום, 27/05/06 10:05

    מדוע שלא נרים גבה באופן טבעי ? הרי חלק מהעולים לא השתמשו מעולם בבית שימוש כפי שקיים בעולם המערבי. חלקם עשו אש על הרצפה בדירתם בבית משותף ולא במטבח וכו' . כאשר % האקדמאים שעלו משם כה נמוך ובוודאי לא במיקצועות המובילים בעולם המדעי וההנדסי אז בוודאי נרים גבה ונשמח עם כל לומד או מסיים אקדמאי כאן ! שלוב אינו נעשה בין יום וחבל שאינם מכירים במציאות ממנה באו !

    הגב לתגובה זו

    • יש לפחות 10 רופאים ממוצא אתיופי (ל''ת)

      תקשיב טיפש, 27/05/06 10:55

      הגב לתגובה זו

      • רצוי שתבין -כמה רופאים הגיעו משם כרופאים ?

        נחום, 27/05/06 14:22

        הבעיה אינו כושר הלימוד . הבעיה עם מה הם הגיעו. ורציתי לדעת כמה אקדמאים במיקצועות המובילים עלו משם עם תעודה מוכרת ואיכותית ?

        הגב לתגובה זו

  • 12.

    אנו העם הגזען ביותר בעולם!!!!!

    דרור, 27/05/06 09:55

    לשנוא אדם בשל צבע עורו???
    לשנוא רוסי בשל מוצאו???
    לשנוא אדם בשל היותו חובש כיפה???
    לשנוא אדם בשל דיעותיו הפוליטיות??
    לשנוא אדם בשל היותו ספרדי או אשכנזי??
    והכי גרוע זה לקרוא ''גזען'' לאדם ששונא ערבי שכן הם אוייבנו!!!!

    הגב לתגובה זו

    • לדרור הטיפש.

      יונית, 27/05/06 10:58

      התופעה שעליה אתה מדבר הינה תופעה שקימת בכל העולם.
      דוגמאות::
      אנשי הפת''ח שונאים את אנשי החאמס.
      הסונים שונאים את השיעים.
      הנוצרים בלבנון שונאים את אנשי החיזבלה.
      הלבנים בארה''ב שונאים את השחורים ולהיפך.
      ותופעות כאלה קימות בכל העולם.

      ואני חושב שאתה מזכיר את השינאה שלנו לערבים.
      התופעה קימת גם מהצד השני.
      ההבדל הוא שהם שונאים אותנו יותר.

      ואני בטוח שגם לך יש שינאה למגזר כזה או אחר.

      אתה הבנתה זאת?
      טיפש קטן.

      הגב לתגובה זו

      • ליונית: צרת רבים - נחמה לשוטים.

        Benadam, 27/05/06 12:18

        רק בגלל שאחרים גם כן גזענים מקנה לנו את הזכות להיות גזענים?

        הגב לתגובה זו

        • שוב פעם לדרור.

          יונית, 27/05/06 13:24

          אני לא מדברת על הזכות להיות גזענים.

          אני מדברת על כך שמצבנו יותר טוב מהרבה אוכלוסיות שהינם גזענים בהרבה.

          אתן לך דוגמה מהעצמי.
          בעבר עבדתי בפזורה הבדאוית. כמורה ומדריכת נוער. בכדי לקרב את האוכלוסיה החלשה לציבור הישראלי.
          והם במקום להודות לי ולכבד אותי . הם עשו את ההפך.
          ילדים שלימדתי גנבו מתיקי האישי.
          הורים שהזמנתי להתריע על התנהגות ילדיהם הכפישו אותי.
          היא אפילו מקרה שהורה פרץ את מכוניתי ליד בית הספר מתוך ידיעה שהרכב שייך למורתו של בנו.

          ולפיכך מצבנו הרבה יותר טוב מהאוכלוסיות שסובבות אותנו.

          הגב לתגובה זו

          • ליונית המורה: אני לא דרור.

            Benadam, 27/05/06 14:22

            האם יתכן שהסיבה לבעיות שחווית
            היא תוצר של בעיות תקשורת ואמון הדדי?

            אגב, במכללות להוראה בישראל מלמדים לתת כינוים כמו ''דרור הטיפש'' ?

            אם זה מה שמלמדים שם, אז בכלל לא מפליא שפרצו לך לאוטו. רק חבל שבתור פדגוגית את לא דוגלת בלקיחת אחריות עצמית על מה שדרוש תיקון אצלנו ובמקום זאת את מעדיפה להתנחם בצרות של אחרים.

            הגב לתגובה זו

            • לבן אדם מנורבגיה.

              יונית, 27/05/06 14:46

              כן הסיבה לבעיות שחוויתי הינם באמת מתקשרות לאמון.
              בגלל שאני מצפה שהצד השני יתן קצת מהעצמו ולא יאשים תמיד את הצד האחר.
              ןאכן במככלה שבא למדתי מלמדים אותנו גם דברים כמו ''טיפש''.
              אני חושבת שאנו באמת אור לגוים. ושאנו יכולים לתת דוגמא לכבוד לאחר ושוב פעם אני מצפה מהאחר שיתן גם קצת מהעצמו.

              הגב לתגובה זו

            • ליונית

              Benadam, 27/05/06 18:48

              יש לי גם תואר בהוראה למעשה שניים. אחד בהוראת מיעוטים.

              מי אנחנו בכלל שנקרא לעצמנו אור?
              יהודים?

              אמרנו גזענות? התנשאות?



              הגב לתגובה זו

  • 11.

    פתגם מפורסם ''לא מה שאני צריך לקבל מהמדינה - מה אני יכול לתת למדינה''

    צ, 27/05/06 09:55

    האתיופים צריכים לדעת שיש מדי פעם אפשרויות לתרום למען הקהילה ולמען המדינה.
    אי אפשר לקבל דמי ביטוח לאומי לכל החיים ולצעוק שהמצב קשה.
    בשביל לחיות. לא צריך לסמוך על דמי ביטוח לאומי. צריכים גם לעבוד וביחד עם זאת לכלכל את המצב הכספי.
    ובמקביל גם לשפר את התדמית.

    הגב לתגובה זו

    • ל 11 צ

      שמחה, 27/05/06 11:57

      שתי שאלות לי אילך
      א.מה אמור לקרות עם כל מה שהצטבר ''ממה שהאזרחים נתנו''???
      ב.האם לדעתך קימת מדינה בשביל שיהיה משהוא שאפשר לתת לו ???
      לחלום מותר .אבל המציאות היא זאת.:ב הבחור(ים )ות הצעיר(ים)רות
      נותנים שנים מחייהם למדינה וכשמשתחררים הם עומדים בחוץ.ואין להם אפילו מקום באוניסרסיטה,כי ''המדינה ''חלקה אותם לידידם הטובים שלהם ,שתרמו למי ?תאיין בכרוניקה של בחירות לכנסת,או למגזר הערבי שהובטח להם מקומות שמורים אם ישיגו כך וכך מצביעים עבור אותה המפלגה.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    בכיינים נמאסתם

    זאב ערבות, 27/05/06 09:41

    לא טוב לכם, תחזרו למקום שבאתם ממנו, ואני מתכוון לא רק לאתיופים, אלא לכל מי שמיילל שבארץ מוצאו היה יותר טוב.

    הגב לתגובה זו

    • גזענים מתנשאים שחצנים נמאסתם!!!!! (ל''ת)

      תחזור לפולין, 27/05/06 10:34

      הגב לתגובה זו

    • זה גם מה שאמרו ליהודים באירופה. (ל''ת)

      זכרון של דג זהב, 27/05/06 16:32

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    כמה הבהרות- גרה בשכונה

    יהודית, 27/05/06 09:29

    אני גרה בשכונה שאולי 50% ממנה מאוכלוסים על ידי אתיופים.
    א- יש חוגים במתנ''ס שעולים 50 ש''ח לשנה או 100 ש''ח לשנה....רק עבור העדה האתיופית. יש גם פרוייקטים חינוכיים נהדרים לילדים ומי מרוויח? דוקא אלה שהצליחו. שיצאו ממעגל העוני !
    נכון שיש סטריאטיפים וגזענות - אבל יש כאן משפחות שהולידו 7 ילדים בבית של 62 מ' והילדים כל היום ברחוב. השכנים דורשים שההורים ישגיחו על הילדים. נראה להם דרישה פשוטה ביותר..... ותאמינו לי - אף אחד לא חושב שהם טיפשים או בורים מעצם בריאתם.... רק מחוסר הטיפוח שלהם. הם הולכים למעון כבר מגיל כמה חודשים ומשלמים סכום מגוחך , מתוך מחשבה שמסגרת תפתח אותם ותצמצם את הפער בעתיד- זאת אומרת לילדים יש עתיד ויש שכל!!!!!! אבל הבית חזק יותר מהמסגרת והמדינה, כמה שתשקיע לא יכולה לגדל את הילדים כמו שההורים צריכים לגדל.... חבל על הילדים.

    הגב לתגובה זו

    • את מזכירה לי

      אבי, 27/05/06 10:00

      כך אמרו האשכנזים על הספרדים בשנות ה-50,משהו כמו מה אתם רוצים מאיתנו נותנים להם הכל ובזול,אבל זו המנטליות שלהם,ועם זה קשה להתמודד.מה שאני טוען ,זה בסדר שנותנים להם הרבה ובזול,אבל דבר אחד חשוב לא נותנים והוא כבוד,צריך לתת לאנשים האלה תחושה שהם בסדר,שהתרבות שלהם בסדר ומקובלת עלינו,זה צריך להתבטא בהתנהגות שלנו,בהבעות הפנים שלנו,בדיבורים,ובשיתופם בכל הפעילויות החברתיות,נכון שאלה לא דברים שניתן ללמד אנשים (הכוונה אלינו) ביום אחד,זה צריך לבוא מהחינוך שלנו מהבית,צריך לחנך אותנו ואת הילדים שלנו שאין הבדל בין אדם לאדם,בין גזע לגזע,בין צבע לצבע,וכל בני האדם שווים,ויש לכבד תרבות של כל אחד ,אפילו אם שם עושים תנועות שאנחנו לא רגילים לראות או קולות שאנחנו לא שומעים כל יום.

      הגב לתגובה זו

      • בולשיט..

        doctor, 27/05/06 16:57

        זו גם גזענות... אתה מציע להתיחס אליהם כאל ילדים קטנים. והם אינם כאלה.
        סלח לי, אם אנו רוצים להתיחס אל יוצאי אתיופיה כאל שווים, אז נתיחס כאל שווים. אם דבר מה בהתנהגות של שכן שלי לא נראה לי אני לא אחייך אליו אלא אעיר לו. והוא יעשה את אותו הדבר. אם אני אגרום נזק לגינה של השכן אני ממש בספק שהוא ''צריך לתת לאנשים האלה תחושה שהם בסדר,שהתרבות שלהם בסדר ומקובלת עלינו''. אז תחשוב קודם.

        הגב לתגובה זו

    • זה שהבית חזק מהמסגרת זה : ט ו ב ( מ א ד ! ) (ל''ת)

      תחשבי על-זה, 27/05/06 11:14

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    עצה לממורמרים...

    איליה-אחר, 27/05/06 09:27

    גם הורי הגיעו חסרי דבר בשנת 90 (עם 200 דולר) אך עם הרבה מוטיבציה ונכונות לעבודה מאומצת...
    וגם הם עבדו בעבודות נקיון למרות היותם מהנדסים ורופאים

    לאחר 16 שנים והרבה עבודה!
    הם יום בעשירון העליון
    עם הקיף נכסים של יותר מ 500K$


    לנין פעם אמר:
    ''ככל שיותר רע כך יותר טוב''

    ככל שהמצב רע יותר כך השאיפה למצויינות גבוהה יותר.
    הרצון למציאות אחרת גבוהה יותר!

    מחשבתכם היא פרולטריונית
    ולא אופורטוניסטית-קפיטליסטית
    אתם לא תלויים באף אחד חוץ ממכם!

    תקימו חברות פרטיות, תקימו מוסדות משלכם
    תקיימו חברה המבוססת על עזרה הדדית
    ותתבדלו - זה המתכון להצלחה (ע.ע המזרחיים)

    הגב לתגובה זו

    • כשלנין פעם אמר: ''ככל שיותר רע כך יותר טוב'' (ל''ת)

      הוא התכוון, 27/05/06 11:16

      הגב לתגובה זו

      • כן זה היה בהקשר לסיכוי להצלחת המהפכה אבל

        ויטלי, 27/05/06 13:32

        המשמעות הבסיסית היא אותה המשמעות

        הגב לתגובה זו

  • 7.

    רק מי שיקח אחריות על עצמו יצליח

    ע.ו, 27/05/06 09:17

    האתיופים חריגים והגיעו מנקודה נמוכה, זו עובדה. השאלה אם מתבכיינים ומאשימים את כולם או מסתכלים סביב, מתאמצים ומתקדמים בהדרגה. נראה שרוב האתיופים מעדיפים להוליד הרבה ילדים, להתבטל ולהתבכיין. את השיטה הזו עדות המזרח ניסו ללא הצלחה הרבה שנים וזה לא הצליח.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    ילד שקיבל מכות הופך אלים-כך היהודים (ל''ת)

    וכך אנו גזענים, 27/05/06 09:12

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    הייתי מוותרת על ''בקליפת אגוז''

    הורס הכל, 27/05/06 09:08

    אני קוראת כתבה חשובה ומפסיקה באמצע מעצבים על החקיינות והפרובינציאליות הישראלית. מתי הביטוי האנגלי/אמריקאי ''in a nutshell'' עשה עליה? למה צריך להעלות אותו בכלל? הביטוי נולד במדינות אחרות שבהן לקליפות אגוזים הייתה משמעות שכאן אין. אי אפשר לומר - בקיצור, בקצרה וכ''ד?
    תפסיקו עם החקיינות. זה מרגיז ופרובינציאלי.

    הגב לתגובה זו

    • צודקת! (ל''ת)

      התגובה הכי, 27/05/06 11:39

      הגב לתגובה זו

    • קטנוני, אבל צודק. (ל''ת)

      חיים, 27/05/06 12:13

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    אפליה מתקנת - או יצירת דרמה?

    איליה, 27/05/06 08:44

    עליתי לארץ ב-91 מרוסיה, עם ההורים שלי. ובמה בדיוק היה המצב שלנו שונה מזה של האתיופים? בזה חוץ מסל הקליטה המזערי לא היה כלום, (לעומת השמועות הרבות) לא קבלתו משכנתאות בתנאים שאתיופים מקבלים, לא מימנו לי השכלה גבוהה. אבל כל זה לא השפיע על הדרך שלנו. באנו לכאן כדי להצליח - וזה כל מה שחשוב. אז עבדנו בניקיונות... וקיבלנו שכר מינימום.. אבל זה לא לגרם לנו לשתות, לשבת כל היום ולילה ברחוב עם סכין ביד. או להרוג את החברה. והצלחנו - ובגדול.
    אתיופים מתגאים בזה שיש להם 3000 בוגרי אקדמיאה? זה נתון להיות גאה בו? זה אולי אחוז אחד מכלל הקהילה. אני רואה מהחלון בנתניה את 99 אחוזים הנותרים - את הנוער העבריין.... דוחה... זה כמו לראות ''נשיונל גיאוגראפיק''.. אז מה אני רוצה להגיד - בכל קונפליקט שני הצדדים תמיד אשמים. אתיופים מאשימים את החברה הישראלית בלי לבדוק בפנים - מה המצב שם..ושם הכל רקוב... אז חלאס להתבכיין - צאו לעבוד! צאו ללמוד! תרוויחו את הכבוד האישי, כמו שכל אחד נעלץ להרוויח כאשר נכנס לחברה חדשה.

    הגב לתגובה זו

    • דבר הגזען- זה באמת מה שנעשה מהחברה הישראלית

      דניאל, 27/05/06 09:19

      החברה הגזענית ביותר בישראל היא יוצאי בריהמועצות לשעבר. איליה אולי לא ישב ברחוב עם סכין ביד, אבל העבריינות והאלכוהוליזם הרוסי הם תופעה. הזנות המזרח אירופאית היא מוסד. את מי זה מעניין אם הזונה מחזיקה דוקטוראט תחת המיני.יוצאי אתיופיה הובאו לישראל ועברו משבר תרבותי עמוק. יוצאי מזרח אירופה לא עברו משבר דומה, כי משום מה החברה והתרבות הישראלית הותאמו אליהם במקום שהם יצטרכו להיסתגל. בעוד שהאתיופים נאלצו להסתגר בקהילותיהם כי לא התקבלו לחברה הלבנה, הרוסית-אשכנזית, הרוסים הסתגרו ביניהם לבין עצמם מרצון. חנויות רוסיות, עיתונים רוסיים, דוברי רוסית בלישכת התעסוקה, בתי המרקחת ,בנקים ומעסיקים גדולים. היו, ועדיין יש, מקומות עבודה בהם אם אתה לא דובר רוסית אין לך סיכוי לקבל עבודה, ללא קשר לכישורים. אז איליה, בחייך, אל תטיף מוסר לאף אחד. הפכתם את מדינת ישראל למשהו שהיא לא היתה ולא שאפה להיות. תפקידכם, לשנות שוב את התרבות הישראלית למשהו שיקבל את כל אזרחי המדינה לאזרחים מדרגה א'. אבל אני מאמין שלא תעשו את זה. ישראל הרוסית היא ממש לא החלום של רוב הישראלים.

      הגב לתגובה זו

      • אתה צודק רק חלקי

        מיכאל, 27/05/06 09:55

        ותאמין לי שגם רוב יהודי רוסיה לא רוצים ישראל רוסית, ושימוש בשפה זה קשור גם לדברים אחרים

        הגב לתגובה זו

        • אתה לא רוסי! אני רוצה ישראל רוסית! (ל''ת)

          אני, 27/05/06 10:15

          הגב לתגובה זו

          • ואני רוצה ישראל ישראלית...

            ויטלי, 27/05/06 13:27

            אני חי פה 16 שנה ולפעמים מעצבן אותי היחס המתנשא של בני נוער רוסי (שהגיעו לפה בשנות 2000) כלפי אזרחים שחומי עור.
            מה שרציתי להגיד שמסוף שנות ה-90 הסוכנות היהודית הביאה לפה את הפסולת האנושית מחבר העמים. כל אותם אנשים, שבמקרה הטוב הסבתה שלהם הייתה חצי יהודיה. רובם גזענים ואנטישמים. רוב האבסולטי מחוסרי השכלה ומוטיבציה להתקדם- כי אחרת היו נשארים ברוסיה. הרי רוסיה כיום היא אחת המדינות שמתפתחות בקצב מטורף ואפשר לעשות שם הון בפרק זמן קצר.
            לדעתי יש להפסיק את העליה הזאת מיד כי בסופו של דבר יצמחו כאן ארגונים ניא-נאצים (כמו באירופה) ואולי, חס וחלילה, ניהיה עדים לרציחות על בסיס גזעני.

            הגב לתגובה זו

      • ישראל תמיד הייתה ותמיד תיהיה רוסית!

        ראליסט, 27/05/06 10:06

        העליות הראשונות כולן רוסיות!

        המילים העבריות הלועזיות הן רוסיות
        (רימונט, אינטלגנציה, אינפורמציה...)

        רחובות כולן בשמות משפחה רוסיים (אלרוזורוב, זבוטינסקי, איכילוב, בוגרשוב, סקולוב, בגין, לסקוב...)
        קולם הגיעו מאוקראינה (כולם רוסים!)

        הקיבוצים - העתק מדויק של קולחוז רוסי! ההורה - ריקוד עם אוקראיני!

        מפלגות השמאל והימין בישראל כולם היו רוסיות (מפ''ם מפ''י חרות...)

        וגם אולמרט , שרון , או פרס היום כולם ילדים להורים מרוסיה או רוסים עצמם.

        שלא דבר על גולדה מאיר או לוי אשכול או חיים נחמן ביאליק (כולם ילידי קייב, אוקראינה!)

        הגב לתגובה זו

        • אינטלגנציה, אינפורמציה

          רונית, 27/05/06 11:28

          טעות! אינטלגנציה, אינפורמציה - מילים לטיניות.

          הגב לתגובה זו

          • ההגייה היא רוסית

            יש מבין, 27/05/06 21:41

            sioene- סיומת לטינית
            ציה - סיומת רוסית!

            הגב לתגובה זו

        • רואים שאתה לא מבין

          זז, 27/05/06 12:53

          האוקראינים שונאים את הרוסים.
          זה לא אותו עם.

          הגב לתגובה זו

      • דניאל זאת לא בושה להיות מזרחי... (ל''ת)

        חיים, 27/05/06 10:16

        הגב לתגובה זו

      • דוקטורט מתחת למיני...

        איתי, 27/05/06 18:51

        ועל זה נאמר דוקטורט במדעי הפיזדיץ

        הגב לתגובה זו

    • עם כל הכבוד, איליה,

      טלי, 27/05/06 09:29

      העולים מרוסיה באו מעולם הרבה הרבה יותר דומה לעולם שלנו פה, מאשר האתיופים, שבאו ממשהו שונה לגמרי וזה בכלל לא אותו דבר.
      חוץ מזה, בקרב העולים מרוסיה רבים היו משכילים - כלומר המטען התרבותי היה שונה. השכלה לא היה משהו זר להם, אלא חלק מהערכים שחינכו אותם אליהם. וזה משנה, והרבה

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    אפליה מתקנת - או יצירת דרמה?

    איליה, 27/05/06 08:44

    עליתי לארץ ב-91 מרוסיה, עם ההורים שלי. ובמה בדיוק היה המצב שלנו שונה מזה של האתיופים? בזה חוץ מסל הקליטה המזערי לא היה כלום, (לעומת השמועות הרבות) לא קבלתו משכנתאות בתנאים שאתיופים מקבלים, לא מימנו לי השכלה גבוהה. אבל כל זה לא השפיע על הדרך שלנו. באנו לכאן כדי להצליח - וזה כל מה שחשוב. אז עבדנו בניקיונות... וקיבלנו שכר מינימום.. אבל זה לא לגרם לנו לשתות, לשבת כל היום ולילה ברחוב עם סכין ביד. או להרוג את החברה. והצלחנו - ובגדול.
    אתיופים מתגאים בזה שיש להם 3000 בוגרי אקדמיאה? זה נתון להיות גאה בו? זה אולי אחוז אחד מכלל הקהילה. אני רואה מהחלון בנתניה את 99 אחוזים הנותרים - את הנוער העבריין.... דוחה... זה כמו לראות ''נשיונל גיאוגראפיק''.. אז מה אני רוצה להגיד - בכל קונפליקט שני הצדדים תמיד אשמים. אתיופים מאשימים את החברה הישראלית בלי לבדוק בפנים - מה המצב שם..ושם הכל רקוב... אז חלאס להתבכיין - צאו לעבוד! צאו ללמוד! תרוויחו את הכבוד האישי, כמו שכל אחד נעלץ להרוויח כאשר נכנס לחברה חדשה.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    אפליה מתקנת - או יצירת דרמה?

    איליה, 27/05/06 08:43

    עליתי לארץ ב-91 מרוסיה, עם ההורים שלי. ובמה בדיוק היה המצב שלנו שונה מזה של האתיופים? בזה חוץ מסל הקליטה המזערי לא היה כלום, (לעומת השמועות הרבות) לא קבלתו משכנתאות בתנאים שאתיופים מקבלים, לא מימנו לי השכלה גבוהה. אבל כל זה לא השפיע על הדרך שלנו. באנו לכאן כדי להצליח - וזה כל מה שחשוב. אז עבדנו בניקיונות... וקיבלנו שכר מינימום.. אבל זה לא לגרם לנו לשתות, לשבת כל היום ולילה ברחוב עם סכין ביד. או להרוג את החברה. והצלחנו - ובגדול.
    אתיופים מתגאים בזה שיש להם 3000 בוגרי אקדמיאה? זה נתון להיות גאה בו? זה אולי אחוז אחד מכלל הקהילה. אני רואה מהחלון בנתניה את 99 אחוזים הנותרים - את הנוער העבריין.... דוחה... זה כמו לראות ''נשיונל גיאוגראפיק''.. אז מה אני רוצה להגיד - בכל קונפליקט שני הצדדים תמיד אשמים. אתיופים מאשימים את החברה הישראלית בלי לבדוק בפנים - מה המצב שם..ושם הכל רקוב... אז חלאס להתבכיין - צאו לעבוד! צאו ללמוד! תרוויחו את הכבוד האישי, כמו שכל אחד נעלץ להרוויח כאשר נכנס לחברה חדשה.

    הגב לתגובה זו

    • את שוכחת עובדה פשוטה

      צברית, 27/05/06 16:27

      שהאתיופים הגיעו מתרבות שונה לגמרי מהתרבות בישראל. אין מה להשוות בכלל. הרוסים הגיעו לארץ עם השכלה או לפחות עם ההבנה שהשכלה חשובה להתקדמות בחברה. רבים מהאתיופים הגיעו מכפרים שם היו רועי צאן. עם כל האמפתיה לקשיים של העליה הרוסית, אין מה להשוות כאן.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    לא רק אתיופים

    בן, 27/05/06 08:37

    כל פעם שאני בשוק הכרמל או ליד מחלקת הירקות באחת מהרשתות הגדולות תמיד שואלים אותי שאלות כאילו ברור שאני עובד שם בגלל שההורים שלי יוצאי צפון אפריקה ואני נראה קצת ערבי

    לפחות עשר בחורות גמרו איתי אחרי שהביאו אותי להורים ברמת השרון, נווה מונסון, הרצליה פיתוח ועוד כמה מקומות שאני לא זוכר

    צריך לקום כל פעם ולא להשאר למטה במחשבה שלא מקבלים אותך בגלל שאתה שונה

    היום אני מנהל מחלקה בחברה גדולה ומסתכל על כולם בגובה העיניים, רק זמן יכול למזג מגוון מטורף של אנשים ודעות כמו שיש לנו בארץ

    הגב לתגובה זו

    • השוואה קלוקלת

      יהוה, 27/05/06 10:52

      איזו השוואה טיפשית: להשוות בין ערסים לבין יוצאי איתיופיה. הערסים הכניסו לארץ תרבות רעה שיש לעוקרה מן השורש. לעומת זאת, לאתיופים תרבות עתיקה, מוסר וחוכמת חיים. תראה לי ערס אחד עם תכונות אלו...

      הגב לתגובה זו

      • גם אני

        מאיר םוצ'ניק, 27/05/06 12:06

        לא הייתי רוצה שהבת שלי תביא הביתה ערס מרוקאי...

        הגב לתגובה זו

        • מגעילללל

          בדאוי, 07/06/06 16:13

          מגעילללל כל הגיזענות אזותת

          הגב לתגובה זו

    • למנהל המחלקה, מי שמנסה להיות חבר במועדון סנובים, מגיע לו!

      שמן זית, 27/05/06 13:36

      למה אשכנזיה?
      קרוב משפחה שלי שאף פעם לא יצא עם מזרחית (עובד בכיר בבנק) התחתן עם אשכנזיה. יום אחרי שהתחתנו היא עזבה את העבודה (לא משהו שכותבים עליו הביתה) ומאז היא לא עובדת. לא בחוץ ולא בבית.
      ועל כך אומר המשורר, מי שחמור יאכל קש. או במקרה שלך, גם תגורש מהעיר וגם תאכל דגים סרוחים.

      הגב לתגובה זו