• 55.

    הניסויים האלה...

    מישהי, 15/06/06 12:56

    מזעזעים!!
    די, כמה אפשר???
    לבע''ח יש חיים יותר קצרים מלנו, אז תנו להם לפחות לחיות אותם בשקט ובשלווה...
    לא לרצוח אותם אחרי חודש חודשיים, אולי חצי שנה שהם חיים....
    פשוט אכזריות....

  • 54.

    תמיכה מדעית נגד ניסויים בבע''ח

    ליאת, 04/06/06 10:06

    ב''בריטיש מדיקל ג'ורנל'' בשנת 2004 הגיעו למסקנה בעקבות מחקר על תרומת הניסויים בבע''ח לרפואה שאין שום הצדקה לתמיכה גורפת בניסויים בבע''ח - בתחום הרפואה ושעדיף בהחלט היה לנתב את תקציבי הענק שהושקעו בניסויים מיותרים במיליוני בע''ח במחקר חלופי וממוקד - דבר שמביא לתוצאות בפועל במקום לטחינת מים.
    להזכירכם: מדובר בכתב עת מדעי מהמובילים בעולם המחקר והמדע.

  • 53.

    יותר מכל מדהימות התגובות כאן. כל מיני חוקרים שמפחדים על התקציבים...

    מעוררי רחמים, 03/06/06 10:21

    יותר מהכל מדהימה האגרסיה שיוצאת כאן. הדרך היחידה להסביר אותה היא בתחושת האיום של כל מיני חוקרים מענת והכושר השכנוע שלה. ברור שכל מה שמפחיד אותם הוא שיפגעו להם בתקציבים, כי נימוקים כמעט ולא קראתי כאן, רק בוטות, אלימות וגסות רוח.

  • 52.

    ציטוט

    פר, 02/06/06 04:35

    גנדי אמר ''בהתחלה הם לא שמים עליך, אחר-כך הם צוחקים עליך, אחר-כך הם נלחמים בך ואחר-כך אתה מנצח'' לבעל חיים יש זכות להיות חי וחופשי, וכשיש זכות הכוונה היא שאין לה מחיר, אי אפשר לבטל אותה אפילו אם זה יציל את כל העולם! מי שלא מבין את זה הוא אדם עלוב וממש לא חכם. לא בני אדם מחליטים אם יש זכות או אין זכות. הזכות ניתנת אוטומטית ברגע שבעל חיים נולד לעולם הזה ומי שפוגע בזכות הזאת יצטרך לשלם מחיר כבד מאוד והוא אכן משלם. מה שמאוד עלוב בבני אדם זה שהם אפילו לא מצליחים לזהות שהם אכן משלמים מחיר כבד לאורך כל ההסטוריה

  • 51.

    לא לגמרי מסכים, לצערי.

    someone, 29/05/06 19:36

    הייתי מאושר לומר שכל הניסויים בבעלי חיים מיותרים וצריכים להיות אסורים. לצערי הרב, זה לא ככה.
    כן, צריך וחובה לפקח על הניסויים בבעלי חיים. צריך לאסור על ניסויים מיותרים בבעלי חיים. ניסויים בקוסמטיקה, למשל, הם, לדעתי, דוגמא לניסויים שמיותרים.
    עם זאת - בתור אחד שאבא שלו חולה בפרקינסון, ואין למחלה הזאת תרופות אמיתיות - לאסור על כל הניסויים בבעלי חיים, ולהרגיש נורא צדיקים - זה נורא קל, ומראה שמי שעושה את זה הוא גיבור עם כוס קולה פושרת מול המחשב, ותו לא. כל עוד אין ברירה אחרת - צריכים לעשות ניסויים בבעלי חיים. וניסויים שהוצעו עד עכשיו כחלופה - לא הוכח ולא פעם אחת מדעית שהם חלופה מספקת. עם כל הכבוד, מפרסמים באנונימוס גם שסויה ממש טובה לבריאות. עם זאת, הטיעונים שהם מביאים - שהסינים אוכלים סויה ולא קורה להם כלום - מגוכחים, ונוגדים את האמת, שסויה יכולה מאוד להזיק.

    למי שתהה - כן, אני צמחוני, ופעיל למען בעלי החיים, אבל שונא יפי נפש שלא אכפת להם מבני אדם.

    • כל עוד לא תבין

      כל עוד לא תבין, 02/06/06 04:16

      כל עוד לא תבין שאסור לעשות לאחרים משהו שלא היית רוצה שיעשו לך אתה תהיה אדם אומלל... חצי חי

    • יא אנא אערף

      מישהי, 15/06/06 12:47

      תגיד לי מה אתה דפקט??? לך היה נעים אם היו עושים בך ניסויים????
      לך תחשוב קצת....

    • אתה לא מבין...

      לא מסכים, 26/06/06 15:02

      אתה לא מבין, יש תחליפים לניסוים הללו שלא פוגעים בבעלי החיים!

  • 50.

    כול הכבוד על הכתבה ועל המידע היעיל! (ל''ת)

    אולגה, 27/05/06 17:14

  • 49.

    אני בוודאי הולכת לעשות את כל מה שכתוב

    נעמה, 26/05/06 12:07

    וואי.. אני רק חושבת על החיות המסכנות וכבר יש לי דמעות בעיניים!
    איך אנשים בכלל יכולים לעשות דברים כאלה?!
    זה פשוט מזעזע אם תשאלו אותי.
    חייבים להפסיק עם זה..
    למה אנשים לא קולטים שחיות גם מרגישות וגם להן כואב כשפוגעים בהן.

  • 48.

    תליתי את הכתבה על אינטרנט זהב במשרד( היי-טק) וכולם הזדעזעו (ל''ת)

    תודה ענת, 26/05/06 00:32

    • אני הראיתי לכל המשרד (ל''ת)

      מקווה שיעזור, 03/06/06 10:22

  • 47.

    ניסויים ללא תוחלת

    משה, 25/05/06 08:07

    רוב רובם של הניסוים בבעלי החיים מבוצעים ע''י אנשים שכל מטרתם הוא קבלת תואר פרופ' או פירסום מאמר בעיחון מדעי, כאשר התועלת לאדם היא אפס.
    יש להפסיק מייד את הסדיזם בבעלי החיים. רק ועדה שאיננה מורכבת מאנשי אקדמיה צריכה לאפשר ניסוי בבע''ח ורק במידה ויש הוכחות שהניסוי יכול להטיב עם האדם.

  • 46.

    אני רוצה לעשות רשימה

    חזיר בר, 25/05/06 00:16

    של דרכים שאפשר להלחם בענת רפועה.

    ענת רפועה = מטרד ציבורי!

    • אתה התגלמות הרוע האנושי

      א, 25/05/06 05:06

      חבל שאנשים כמוך קיימים.

      • איפה כל האהבה ליצורים החיים??? (ל''ת)

        די לצביעות, 27/05/06 18:18

    • אתה באמת חזיר בר!!!! גועל נפש!!

      מישהי, 28/05/06 12:44

      באמת חבל שאנשים כמוך קיימים!!!
      במקום לעשות ניסויים כאלה מחריפים על החיות המסכנות צריך לעשות אותם על אנשים מגעילים כמוך!!!
      תתבייש לך!!

  • 45.

    די להתאכזרותתתתת

    סער, 24/05/06 20:11

    האדם החיה הכי אכזרית

  • 44.

    תמציתי ומעולה !! אהבתי! (ל''ת)

    ליאת, 24/05/06 14:18

  • 43.

    משחר ההסטוריה היו ויהיו מחלות

    24.05.06, 24/05/06 11:09

    תמיד. תמיד.
    ניסויים עלולים ''לפתור'' - (אלק לפתור - להלעיט אנשים בכדורים) מחלות מסויימות, ואז יבואו עוד, ואז יבואו עוד.

    אנשים רומסים את הטבע, מציבים אנטנות סלולריות כל 300 מטר לא ממחזרים, אוכלים אוכל שאין בו ולו טיפת ויטמין - רק חומרים כימיים וביולוגיים!!
    ואח''כ מתפלאים איך זה שיש מחלות.

    המחלות האלה לא ייפסקו, רק יילכו וימשיכו ולא משנה כמה תרופות נמצא למחלה X, תמיד תצוץ מחלה Y.

    תסתכלו על התמונה של הקוף - תסתכלו על העיניים שלו - האם לו פחות כואב ממני? לא!! הרגשת הכאב שלו היא בדיוק אותה ההרגשה, רק שאין לו יכולת לבטא אותה. באותה מידה שלי כואב, ככה גם לו.

    קחו כמה שניות להתסכל לו בעיניים.

    • זוועות = מחקר ללא פיקוח

      נגד ניסויים, 24/05/06 14:13

      הרפואה המודרנית דווקא יוצרת מחלות נוספות, לעיתים בטעות ולעיתים בצורה מכוונת - כלומר נשק ביולוגי.
      חייבים לפקח על העוסקים בתחום זה. בכל תחום ללא פיקוח יש סיבה ''מוצדקת'' למעטה הסודיות ובד''כ מטרתה לחפות על זוועות.
      אל תהיו תמימים. חייבים לפקח על ניסויים בבע''ח.

    • צודקת

      דגכ, 27/05/06 18:19

      בואי נוותר על הכל -
      על כל ההתקדמות,
      ועל השאיפה להתקדמות נוספת.

      במילא יהיו מחלות ונמות.

      נהדר. באמת...

      • מצטערת להודיע לך

        28.05.06, 28/05/06 18:46

        אבל כן, סופנו למות.
        ועל ערש דווי, אדוני, כל מה שיהיה אכפת לך זה לא התקדמות וקידמה, אלא למי גרמת כאב ולמי אושר.

  • 42.

    אני רוצה לעשות תואר 1 בבילוגיה, אבל

    דחוף!!, 24/05/06 10:49

    לא לפגוע ולו בבעל חיים אחד!! האם אתם חושבים שזה ריאלי?

    אני מתכוונת להתחיל מסלול של מדעי המוח: ביולוגיה + פסיכולוגיה, יש את זה בתל אביב או בירושלים. האם אתם חושבים שזה אפשרי ללמוד זאת בלי לעשות ניסויים בבע''ח?

    זה ממש חשוב לי!
    תודה

    ולכל

    • את תתעסק לפחות במוחות של בני אדם. אני מאמין שגם בעוד...

      עודד, 24/05/06 11:33

      אין ברירה... זה לא תואר ב- power point !
      זה תואר בביולוגיה...

      • מוחות של בני אדם

        מדעי המוח, 24/05/06 13:51

        אין לי בעיה להתעסק עם מוחות של בני אדם, שביטאו בעצמם את ההסכמה לכך!!

        ההפך, מה שאני מעוניינת ללמוד זה איך איזורים במוח של בני אדם מושפעים מפעילויות שונות שהם עושים\חושבים.
        ולא מוחות של חיות.

        • סקופ!!!

          דגכ, 27/05/06 18:22

          את לא תאמיני... גם אני לא... אבל נמצא שיש קשר!! בין מוחות של חיות!!! למוחות של בני אדם!!!

          • סקופ יותר גדול!!

            מדעי המוח, 28/05/06 18:38

            מה אתה אומר!!

            שטויות במיץ עגבניות!!

      • עודדי

        רן, 24/05/06 20:08

        ביולוגיה זה מדעי החיים ולא מדעי המתים. ולכן אין סיבה לפגוע בבעלי חיים

        • רנצ'וק

          דגכ, 27/05/06 18:22

          כמה יחידות מדעיות עשית?

    • צריך לברר מראש אם תחוייבי

      אלי, 24/05/06 11:48

      לבצע ניסויים בבע''ח. ואם כן אפשר ללמוד באוניברסיטה אחרת.

      אפשר גם לברר עם הארגונים למען בע''ח עד כמה האוניברסיטאות מתעקשות על הניסויים בבע''ח.

      מסלול ביולוגיה ופסיכולוגיה קיים גם באוניברסיטה הפתוחה.

      שם אם תתעקשי לא יחייבו אותך בניסויים.

    • לא יכריחו אותך אם תבקש/י לא לפגוע בבעלי חיים

      בוגרת ביולוגיה, 24/05/06 14:11

      באוניברסיטה העברית בגבעת רם בתואר ראשון יש ניסוי אחד בדרוזופילה (זבובי פירות), אחד בו מסתכלים על כרומוזומים של צרצר (אחד לכל הכיתה) וניתוח של כריש (קטן) משומר מיובא מארה''ב. מי שלא רוצה לא חייב. בטח שאין ניתוח מוחות של בעלי חיים או בני אדם במקצועות החובה, גם בפסיכוביולוגיה תואר ראשון (מי שכתב את זה פשוט אוהב לקשקש).

    • אנחנו איתך, האירי את התחום

      נגד ניסויים, 24/05/06 14:17

      להיפך, היכנסי לתחום והאירי אותו. צריך אנשים כמוך בתחום שכזה שיחליפו בצורה מקצועית את כל אותם ''חוקרים'' סאדיסטיים ויביאו תועלת אמיתית בתחום.

      לדעתי אם תצהירי מראש על תמיכה בזכויות בע''ח לא יקבלו אותך למסלול. הביעי דעותיך רק אחרי שתתקבלי. בהצלחה !

    • אחד שלמד כבר ביולוגיה

      גלעד, 01/06/06 00:06

      אל תוותרו על מעבדות החוליתנים בתואר, ניתוח החיות הנו אחד הדברים שתרם לידע שלי בצורה המשמעותית ביותר!! חשוב! חשוב! חשוב!

      • אני סטודנטית לביולוגיה,

        וולף, 20/07/07 17:00

        ואין שום צורך לעשות ניסויים בבעלי חיים כדי להבין את החומר!
        גם לא בחולייתנים....
        אנשים סתם חושבים שזה מגניב,
        וכי הכניסו להם לראש שככה הם יבינו הכי טוב. זה פשוט שטויות.
        אפשר להבין היטב את החומר ללא שום פגיעה ביצור חי!
        מותר לך לסרב לעשות ניסויים בבעלי חיים, ואי אפשר כיום לפסול את התואר בשל סירוב כזה.
        אם את גם מגלה התנגדות מטעם האוניברסיטה - את יכולה להעזר
        בתנו לחיות לחיות.
        אם כי קשה להאמין שתתקלי, כי
        היום יש כבר הרבה יותר סטודנטים שמסרבים לניסויים, ושפע תחלופות.
        זה פשוט לא מוסרי לעשות זאת כחלק מתואר בביולוגיה, במיוחד לא כשפשוט לא צריך את זה!
        זאת אכזריות לשמה.

  • 41.

    ועוד 492 דרכים לאמלל-מונדיאל חינם.! (ל''ת)

    אזרח, 24/05/06 10:33

  • 40.

    היא זקוקה לטיפול פסיכיאטרי דחוף

    אבי, 24/05/06 09:44

    מי שלא מבדיל בין אדם לחיה יש לו בעיה שכלית רצינית.
    חולה נפש אחד מבלבלת את מוח ובמקום להפנות אותה לרופא פסיכיאטר נותנים לה מקום בעיתון מעריב.

    • אתה מוזמן ''לשוחח'' איתי בנידון...

      עידן, 24/05/06 10:48

      תן לי באימייל מקום ושעה ואני אבוא ואתן לך תחושה אישית איך החיות מרגישות בניסויים...בן..

      • עידני מתוק

        ג'ורג', 24/05/06 20:44

        אתה מוזמן להפגש איתי ביריון קטן שלי

      • וואו איזה קשוח אתה... (ל''ת)

        דגכדגכ, 27/05/06 18:23

    • אתה סתם אידיוט אתה יודע? (ל''ת)

      לוסי, 24/05/06 11:27

    • רשע, אתה זקוק לטיפול

      א, 25/05/06 05:08

      מדוע אתה חושב שאתה נעלה מבע''ח?

  • 39.

    אי אשקול את זה בארוחת צהריים שאני אבתר עוף

    סז, 24/05/06 09:43

    שאני אקח את הסכין פלסטיק ואבתר את העוף לחלקים והנעץ בו מזלג אקרע ממנו חתיכות ואכניס לפה אני אחשוב על מה שענת אמרה.

    • לאכול עוף זה בסדר..רק במידה. (ל''ת)

      עידן, 24/05/06 10:50

    • מקווה שתחנק מהעצם ויחתך לך הגרון. (ל''ת)

      סבטה, 13/06/06 00:17

  • 38.

    הצעת חוק-לבצע ניסויים בירוקים במקום חיות

    סס, 24/05/06 09:37

    בעצם כך פותרים שתי בעיות

    • מגיע לך להיות בכלוב יחד איתם... (ל''ת)

      עידן, 24/05/06 10:50

      • למה אתה חושב שחיה נעלה מאדם? (ל''ת)

        גכע, 27/05/06 18:24

        • מה אתה חושב שאתה נעלה מחיה? (ל''ת)

          סבטה, 13/06/06 00:18

    • psihiatri

      kolya, 24/05/06 14:18

      צודק 100%, הירוקים ''אנונימוס'' וכו'
      חולי נפש

    • נהדר! (ל''ת)

      דגכ, 27/05/06 18:24

    • תגיד לי....

      בעיב, 15/06/06 12:50

      אתה נורמלי??? אתה רוצה להרוג אנשים שפועלים למען החיות המסכנות??

  • 37.

    לעשות ל ''רופאים'' אותו דבר!! (ל''ת)

    אנטי, 24/05/06 09:37

    • וטז מי יטפל בך? מה תעשי בלעדיהם?

      איש שפוי, 24/05/06 11:40

      אולי תשתה שתן וזה יעזור לך... או לאכול בזיליקום... כי כל תרופה קיימת עברה שלבי בחינה של ניסויים בבע''ח...

      אם אתה כל כך רוצה להיות ''אנטי'' כמו שאתה מעיד על עצמך - אז אל תיקח אקמול או משכך כאבים אחר כשכואב לך!!! זאת לא סכנת חיים... אתה פשוט תסבול קצת...
      נראה אותך... אתם כל כך טובים בדיבורים... אבל אף אחד מכם לא באמת מקריב למען ה - ''מטרה'' שלכם! פלצנים...

    • עני בכנות - מה את עושה כשאת ''חולה''? (ל''ת)

      גכע, 27/05/06 18:25

  • 36.

    ניסוי מוצדק בבע''ח

    אני, 24/05/06 08:53

    באוניברסיטת תל אביב עושים ניסויים בהם הורגים מאות זבובים ואת שורפים אותם בתנורים.
    אני רוצה לראות מי נגד ניסוי מסוג זה...
    אתם רואים שלפעמים יש ניסויים מוצדקים?!!

    • אם טיפשות היתה מחלה כואבת (ל''ת)

      גבס, 24/05/06 10:16

    • גם לזבובים יש חיים.... (ל''ת)

      יחעח, 15/06/06 12:51

  • 35.

    לענת רפואה!

    NY, 24/05/06 07:14

    ענת, את מסיתה, יגיע היום שאחד התמהונים שניסרך אחרייך ילך צעד נוסף, ויקח את ההמלצה שלך ''לפעולות ורעיונות יצירתיים'' לתחום הפלילי. תקראי את המגיבים התומכים בך, הם נוטפי שינאה, פרועים, מוסתים, אלימים, עיוורים ולרוב אפילו לא מבינים מה את כותבת.
    דם הקורבנות יהיה על ידייך ועל ידי מעריב שנותן לך במה להסתה פרועה, ולא תימצא כל הצדקה, הכתובת על הקיר!!!
    המלצה קטנה, בפעם הבאה אם תנתן לך במה נוספת, תנסי לא להסית, לא ללכת לקיצוניות, כי את הילדים הקיצוניים, המוסתים, הם כבר זנב לשועלים ואותם את כבר לא צריכה לשכנע. את אלה שלא מסכימים עם ''העובדות'' שאת מביאה, את אלה את רק מרחיקה, כך שחוץ מאגו מנופח את לא משיגה כלום.

    • איזו תגובה פלצנית..מסריח פו. איף.

      עידן, 24/05/06 10:52

      אולי תעשי משהו בעצמך במקום למלא את הטוקבק בשינאה כזאת...בת...

      • דווקא יש צדק בדברי מגיב 34 (ל''ת)

        ., 25/05/06 00:16

      • לעידן הקשוח: ''המריח מסריח'' (ל''ת)

        דגכ, 27/05/06 18:26

  • 34.

    אין לכם מושג - אין שום אפשרות לטפל

    רופא, 24/05/06 03:59

    בבני אדם בלי לנסות על חיות קודם. לא רק תרופות, גם פרוצדורות כירורגיות. הרפואה המודרנית מתבססת על אינסוף ניסויים מוצלחים ולא מוצלחים על החיות. מי שמוכן להתנדב במקום החיות, או לנסות את הילדים שלו במקום עכברים - שיקום.
    אין תחליף לגוף שלם של חיה. יש מעט מאוד הבדל ביננו לבין עכברים מבחינת רוב המערכות. אז תפסיקו עם ה''מאבק'' המפגר ותגידו תודה .

    • זה מה שאמרו פעם על קוסמטיקה

      אופיר, 24/05/06 07:46

      לפני 20 שנה אמרו בדיוק כך על קוסמטיקה - ''אין שום אפשרות ליצר שמפו בלי ניסויים בבעלי חיים!''

      וראה מה קורה היום: 600 חברות מייצרות שמפואים ללא ניסויים בבעלי חיים, ובאירופה אושר חוק שאוסר מכירת מוצרי קוסמטיקה שנוסו בבעלי חיים.

      הציבור חייב להיאבק נגד ניסויים בבעלי חיים, אחרת הם לא יפסקו. יש יותר מדי אינטרסים זרים שמעורבים בתעשיית הניסויים שמנסים לשמור על הקיים ונגדם יש להאבק.

      • זה לא מדויק

        דודו, 24/05/06 10:28

        החברות האלה משתמשות בחומרים שנוסו בעבר על בעלי חיים ונמצאו לא מזיקים
        לחברות האלו אין את המשאבים לבצע מחקר
        נגיד שחברת קולגט תפתח משחת שניים שתמצא יעילה ב100% נגד בעיות שניים וחנכיים
        האם תמנע מלהשתמש במשחהזו
        אם פנטאן ימצאו שמפו שימצא יעיל ביותר נגד התקרחות האם לא תשתמש בו

      • יקירי, אתה לא מזריק לעצמך שמפו! (ל''ת)

        או שכן..., 24/05/06 11:41

    • בוא נסכים שצריך פיקוח על ניסויים בבעלי חיים יותר הדוק.

      עידן, 24/05/06 10:54

      אני ראיתי ניסויים שבהם העבירו חיות סבל מיותר. ועל זה מדברים....מר רופא.

      • איפה ראית? באתר תעמולה ירוק?

        דגכ, 27/05/06 18:26

        יש לך בכלל קשר למחקר מדעי?

    • רופא? אז מה אם אתה רופא?

      יהירות דוחה, 26/05/06 00:25

      אני פגשתי לא מעט רופאים שמודים, שרוב הניסויים נעשו במימון של כל מיני חברות תרופות ונעדו לקדם את האינטרסים שלהן ואת הקריירה של החוקרים.
      למעשה, בין הרופאים שאני מכירה, יש הסכמה על זה ( כן, כולל מנהלי מחלקות).
      היהירות שבא אתה פוסק שכולם לא מבינים, היא הרעה החולה של מקצוע הרפואה. למרבה המזל, התחילו כבר למיין רופאים גם על פי כישוריהם הרגשיים. תן לי לנחש, שאם זה היה תלוי בזה, לא היית מגיע רחוק.
      לא רלוונטי שאתה רופא , זה היה רלוונטי אם היית מגיב עניינית וסיפקת מעט נימוקים עניינייים. כידוע לך, הבדל זעום די בו כדי להטות תוצאות מחקר, וכלבים, למשל, עלולים למות ממשככי כאבים פשוטים, כפי שעכברים לא נפגעו מתלדומיד.

    • על מה תודה?

      טחי, 15/06/06 12:52

      על זה שאתה מתעלל ביות כדי לרצות אנשים? כדי להרוויח כסף ולהיות עשיר??

    • זה לא נכון מה שאתה אומר.

      סטודנטית, 20/07/07 17:04

      היום כבר יש מספיק אנשי רפואה שיוצאים נגד ניסויים כירורגיים ותרופתיים בבעלי חיים כי:
      1. הרבה פעמים המבנה הפיסיולוגי והתגובות של בעל החיי שונות משלנו - ועובדה לכך היא שכל תרופה חדשה שיוצאת לשוק, מגלים הרבה מאד תופעות לוואי שלה בשנים הראשונות של השימוש על ידי בני אדם, כך שכל תרופה מנוסה בעצם על בני אדם, ברמה כזאת או אחרת.
      2. היום יש תחלופות, שלא רק שהן משתוות, הן הרבה יותר טובות מניסויים בבעלי חיים, ומפיקות תוצאות הרבה יותר מהימנות, ומאפשרות תרגול יותר לעומק, ויותר בדיוק, וגם הרבה יותר בכיף.

      מצרפת מאמר של ד''ר אלעד פייגין בנושא:
      http://www.isav.org.il/modules.php?name=News&file=print&sid=164
      שמתבסס בין השאר על מאמר שפורסם באחד מהמגזינים הבריטיים המובילים בתחום הרפואה.

      מילא אם היו דברים בגו, בעניין חשיבותם של ניסויים בבעלי חיים,
      אבל האמת היא - שאפשר אחרת -
      ואפשר להשיג תוצאות הרבה יותר מדויקות.
      אנשים פשוט נשארים בדעות קדומות מכל מיני אינטרסים שונים, במקום להשקיע משאבים בפיתוח החלופות המצוינות, תקראו גם בלינקים שענת רפואה הוסיפה למאמר שלה - על החלופות.

      בתור סטודנטית לביולוגיה אין לי שום ספק - את התואר הזה אני עושה בלי שום ניסויים בבעלי חיים!

  • 33.

    חרם על אינטרנט זהב (ל''ת)

    יואב, 24/05/06 01:39

  • 32.

    האמת , נראה ליל שיש כאן מלאן מגיבים בשכר מטעם החוקרים המושחתים...

    ענת המשיכי, 24/05/06 01:21

    נראה לי , מהסגנון השאבלוני, והניסוחים המוכתבים, שיש כאן מלא מגיבים בשכר. ( כתיבה היא תחום התמחותי והפעם זה פשוט היה שקוף)
    ענת, סחטיין, תראי לאיזו פאניקה הם נכנסים בגללך !
    החשש שתקציבי המחקר היקרים יקוצצו והחוקרים יחשפו בתור ערלי הלב שהם מעבירים אותם על דעתם!
    תמשיכי כך.
    ובמחילה, אני הולכת לכתוב לאינטרנט זהב משהו...

    • קשקוש - אני בטוחה שהרב כמוני אדם שכואב על החיות אבל מבין שאין ברירה (ל''ת)

      סתם אזרח, 24/05/06 07:12

      • אלק חוקרים מושחתים-תראה לי חוקר עם כסף (ל''ת)

        גג, 24/05/06 09:34

    • שום אגורה ושום ארגון... ההיגיון זה מה שגורם לתגובות הללו... (ל''ת)

      סתם אחד, 24/05/06 11:43

    • זה לא מלא מגיבים בשכר

      יואל, 24/05/06 20:10

      זה אדם אחד שמתחזה כל פעם למישהו אחר.


    • וואלה צודק ( סתם אזרח וסתם אחד- ברור שזה אותו אדם...) (ל''ת)

      מתחזה ודביל, 26/05/06 00:27

    • מה יש?

      דגכ, 27/05/06 18:27

      קשה לך להתמודד עם העובדה שיש אנשים חושבים שלא מסכימים איתך?

      תמשיך לחיות בבועה ולא לקחת אקמול.

  • 31.

    אני מסכים עם המלחמה לא עם ההכללה

    חרדי, 24/05/06 00:47

    נסיונות בבע''ח לצרכים רפואים צריכים להמשך תחת פיקוח קפדני לפגיעה מינימלית ניסויים קוסמטים חייבים להפסק.
    ונחשו מה?
    זוהי דעת ההלכה היהודית, האוסרת פגיעה או ציעור בעלי חיים שלא למטרות פיקוח נפש.
    מי שעיקם את האף שיקום!
    חז''לינו קבעו חוקים ברורים לחיים שפוים המאזנים בין הרחמנות היהודית לטמטום המתנשא של אלו המתהדרים באיצטלא של רחמנים ובעצם מוחקים את חשיבות האדם.
    אבל לצערינו יש הבועטים ב''הוראות ההפעלה'' של העולם במקום לנסות להבין את המסר וההגיון העומד מאחוריהם!

    • אתה יכול לצטט מהמקורות? (ל''ת)

      24.05.06, 24/05/06 10:39

  • 30.

    נגד ניסויים בבעלי חיים- הגיע הזמן להתקדם

    גל, 24/05/06 00:12

    בדרך הומנית יותר.

  • 29.

    להמשיך להאבק נגד נסויים (ל''ת)

    killbill, 23/05/06 22:51

  • 28.

    הכי אהבתי את השורה...

    צבי סינגל, 23/05/06 22:28

    ''אני ממליצה גם לקרוא את המאמרים שלי''. אין הנחתום מעיד על עיסתו אולם הקוקו מעיד על קוקויותו.

    • הרגת אותי! :))) (ל''ת)

      גכעג, 23/05/06 23:13

  • 27.

    ענת- יישר כוחך!

    מאיה, 23/05/06 21:30

    עומדים מאחורייך, תומכים ומחזיקים אצבעות להגברת המודעות בציבור, להצלת יצורים תמימים וחפים נוספים!
    מאיה, רוני, קשת.

  • 26.

    אתר חשוב ששכחתם

    גל, 23/05/06 21:27

    http://mtd.com/tasty/

  • 25.

    בעלי החיים המסכנים צריכים אותנו, כי הם לא יכולים. אסור להיות פאסיבי

    גלי, 23/05/06 21:10

    אל תשבו בחיבוק ידיים!!!!
    חשוב שכל אחד ואחד מאיתנו יזעק את זעקתם של החיות וילחם עבורם נגד הניצול האכזרי שלהם.
    כי ה ם ל א י כ ו ל י ם !!!!!!!!!!!!!

  • 24.

    גם אנחנו בעד כלל מספר 17

    יוזף מ., 23/05/06 21:08

    ''סרב להשתתף בניסוייים בבעלי-חיים במסגרת הלימודים באוניברסיטה/מכללה ודרוש ללמוד באמצעות חולפות הומניות ומתקדמות.''
    למי שלא הבין חלופות הומניות-
    זה פשוט ניסויים בבני אדם
    אין איזה עורך שקורא את זה לפני הפרסום???????????

    • הכוונה לא לניסויים בבני אדם

      ענת (לא רפואה), 24/05/06 10:37

      תמוה מצידך להניח שלזה היא התכוונה.

      הכוונה להדמיה ממוחשבת, למידה ע''י צפייה בסרטים של הניסויים שנעשו כבר אינספור פעמים, וכו...

  • 23.

    תמיד כשענת כותבת את הטור

    אלי, 23/05/06 20:08

    ומביעה את דעתה נגד ניסויים בבעלי חיים. היחצ''ן של הנסיינים נכנס לפה 20 פעם וכותב כל פעם בשם אחר הודעות נגד ניסויים.


    מעניין כמה כסף משלמים לו לשם כך

    • חשבתי שרק אני שמתי לב לזה

      צופה, 23/05/06 20:56

      מעניין שאותו גורם בעל אין סוף כינויים צץ תמיד כבמטה פלא בטור של ענת ובמקומות נוספים, כתבות, וגם אולי בויכוחים בפורומים השונים, שם הוא תמיד מתווכח בלהט, או מעורר ויכוחים חסרי תועלת כאילו יש למישהו זמן בשבילו. כנראה באמת יש אחד כזה שקיים למטרות אלה.
      לא פלא, כסף והשפעה הרי לא חסר להם. אינטרס יש להם גם, לכן הם מגינים על ''צידקת'' ו''הכרח'' הניסויים בכל עוז.
      מה הם יעשו אם כולם יאמינו לא עלינו שזה באמת לא הכרחי ? שיצמצמו אותם?
      עבורם זה יהיה נורא.
      פחות פרנסה, פחות מאמרים ו''הכרה'' מדעית.
      חדלון של ממש.

      • קשה לכם להתמודד עם העובדה שיש שחושבים אחרת מכם, ולא מקבלים תשלום (ל''ת)

        אחד שחושב אחרת, 23/05/06 21:06

        • וה 3000 קולות גג לירוקים בבחירות-מי שילם על זה? (ל''ת)

          גג, 24/05/06 09:35

      • לאלי ולצופה

        NY, 23/05/06 22:35

        שניכם ממש צער בעלי חיים!!!
        תביעו דעה ותקשיבו לאחרים, מה אתם חושבים שיש יד מכוונת עם טבעות זהב ויהלומים ששולטת במגיבים?
        תירצו תגיבו, אל תרצו אל תגיבו אבל תתעסקו עם העיקר ולא עם הטפל, פארנויה שייכת לתחום אחר.

    • לא מקבל אגורה! הכל נגד הטיפשות שלכם! (ל''ת)

      עודד, 24/05/06 11:44

    • תמיד כשענת כותבת טור

      כיח, 27/05/06 18:31

      מגיעים מיליון ילדים קטנים בלי שום ידע במחקר מדעי. הילדים הקטנטנים קוראים באתרי התעמולה הירוקים וחושבים שהם יודעים הכל.

      תודה לאל שאתם לא בעמדת שליטה. אחרת תוחלת החיים היתה עומדת על עשר שנים בערך...

  • 22.

    מצא דרך טובה ואמינה אחרת לבדיקת תרופות

    יעל, 23/05/06 19:23

    אנחנו עדיין לא יודעים מספיק בשביל לתת לאדם תרופה שלא נוסתה על בעלי חיים. אם הכותבת חס וחלילה תצטרך יום אחד טיפול מציל חיים, אני בטוחה שהיא לא תתנגד לו בגלל שהוא נוסה על בעלי חיים.

    • ל 22

      שמחה, 23/05/06 20:29

      פתרון פשוט מי שאינו רוצה להשתמש בתרופות שנוסו על בעלי חיים שיעשה כמוני.
      לי יש פתק בכיס שבו כתוב בעברית ואנגלית שקל למצא אותו
      א. אם יקרה לי משהוא ואני אאבד את ההכרה ויביאו אותי לבית חולים אז איני רוצה לקבל תרופות שנוסו על בעלי חיים
      ב.אל תביאו אותי בשום פנים לבית י החולים הבאים:סורוקה,ווהדסה ירושלים .בתודה שמחה Simcha

      • שכחת את איכילוב, בלינסון ,תל השומר וכל השאר (ל''ת)

        (:, 23/05/06 21:08

      • נשאר בשבילך רק בית חולים אחד - ארבנאל (ל''ת)

        מטורפים נמאסתם, 23/05/06 21:28

        • גם התרופות באברבנל נוסו על בע''ח (ל''ת)

          ליטרו, 24/05/06 09:04

      • וכשמאבדים הכרה

        רון, 23/05/06 23:53

        מישהו באמת יסתכל על הפתק?

      • לשמחה

        בן-אנוש, 24/05/06 09:11

        כשתהיי אמא ותשימי את הפתק בכיס של בנך הקטן אני אאמין שאת רצינית.
        את באמת תמנעי מבנך או אחיך הקטן טיפול מציל חיים?

      • נו באמת...

        דגכ, 27/05/06 18:32

        מצאי לי תרופה אחת שלא נוסתה על בע''ח והוכחה כיעילה.

  • 21.

    חברות תעופה מלבד ''אלעל'' שמטיסות בע''ח

    מעוניינת במידע, 23/05/06 19:14

    מיהן 12 חברות התעופה הנוספות מלבד ''אל על'' שמטיסות בע''ח למטרות ניסויים? אני מרבה לנסוע לחו''ל ופשוט רציתי לדעת את מי עוד להחרים..

  • 20.

    מה עמדת הכותבת לגבי תרופות?.. (ל''ת)

    מישהי, 23/05/06 18:51

  • 19.

    כל הכבוד לענת!

    שלומית צור, 23/05/06 18:44

    חשוב מאוד שנערים ונערות כמו גם כלל הציבור השפוי, יפנימו את העובדה כי תעשיית הניסויים בבעלי חיים אינה עובדה מוגמרת וכי ניתן לנקוט בפעולות לגיטימיות למיגור התופעה המבישה שאין כל קשר בינה לבין הצלת חיים. שהרי עשיית כסף וקידום אישי הם היעד הנכסף שמצדיק גרימת סבל בלתי נתפס. יישר כח לענת רפואה וארגונה.

  • 18.

    ישר כח ענת נהנה לקרוא אותך תמיד

    אלעד,ראשל''צ, 23/05/06 18:20

    חייבים להשאיר את הנושא החשוב הזה על סדר היום הציבורי.
    מי יתן וירבו אנשים כמוך ושהמאבק הזה יצליח!

  • 17.

    כאשר אתה רואה את שי אביבי וחברים.....

    א.א, 23/05/06 17:45

    אתה מבין מי המופרעים שנגד ניסויים בבע''ח. חבורת תימהונים חביבי תיקשורת שעושים הרבה רעש ועשן אבל כלום במעשים.....

    • עדיף מאשר רוצחים וסדיסטים (ל''ת)

      רותם-9, 23/05/06 19:30

      • גם עדיף משודדי בנקים. אז מה?- הכי טוב להיות ישר ולא לעבור על החוק (ל''ת)

        מ., 23/05/06 20:03

        • ואם החוק מתיר לרצוח?

          רותם-9, 23/05/06 23:03

          אז עדיף לא לעבור עליו?
          כדאי לחשוב לפני שמגיבים כי כרגע ענית לעצמך.

          • רק שהחוק לא מתיר לרצוח (ל''ת)

            מ., 24/05/06 09:05

    • למה אתה עושה יותר? עושה משהו בכלל?

      צופה, 23/05/06 20:58

      תמהונות רחוקה מהם כמו השמש מהירח, ואם היית מתסכל מעבר לקצה האף המקובע שלך היית רואה שלפחות הם עושים משהו בשביל מה שהם מאמינים בו.
      וזה הרבה יותר מעורר הערכה ממה שאתה עושה.

      • ממש עושים משהו..

        דגכ, 27/05/06 18:33

        קוראים באתרי תעמולה ומפרסמים בקן תנועת הנוער ובבית הספר.

  • 16.

    דרכים נוספות למנוע ניסויים

    סטודנט, 23/05/06 17:44

    1. היה אלים.
    2. אל תתן לעובדות לבלבל אותך.
    3. הגב בקללות ובנאצות לכל מאמר או תגובה שאומרים ההפך מדעותייך.
    4. האחז במספר עובדות פסאודו מדעיות כדי להוכיח מדוע עולם המדע רק נפגע מקיום ניסויים בבעלי חיים.
    5. רצוי לא להכיר חולה סכרת (לדוג') באופן אישי , כי האינסולין בו הוא משתמש נתגלה רק לאחר שרצחו 50 כלבים...

    • תקרא יותר את העובדות ההיסטוריות

      רותם-9, 23/05/06 19:34

      במקום לפזר מעשיות.

      • אבל הוא צודק לחלוטין. את זו שלא למדת את הנושא. (ל''ת)

        אני, 23/05/06 20:02

      • אשמח אם תבארי בפני את העובדות.

        סטודנט, 23/05/06 20:32

        הרשי לי לנסח את שאלתי...
        כיצד נתגלה האינסולין, רותם?

    • סליחה אבל אתה אולי לא מבין

      שובל, 24/05/06 00:16

      מה הפירוש של - נגד ניסויים בבעלי חיים.

      המטרה היא לא להחלם בניסויים עצמם, אלא בדרך שבהם מתבצעים הניסויים. ובמילים פשוטות- לפתח ולהשקיע בחלופות! ולא בהריגת בעלי חיים חפים מפשע.

      כי יש חלופות, אבל לצערינו יש גם אינטרסים מתנגשים.

      הכל עניין של זמן אבל שדברים ישתנו, והגיע הזמן שהציבור יתחיל לתמוך בזה.

      לא, אל תדאגו, כשאתם תרצו תרופה היא תהיה שם בשבילכם. אבל בעתיד- היא לא תגרום לבעלי חיים למות ''למענה'' (למענכם).

    • רצוי גם לא להכיר נפגעת תלדומיד ( לצערי הכרתי) ...

      ניסויים מסוכנים, 24/05/06 01:14

      לצערי הכרתי נפגעת תלדומיד. בחורה מקסימה שגופה מעוות לגמרי. הניסויים בתלדומיד על בע''ח , אגב, הסתיימו בהצלחה.
      אגב, חברי הטוב , מרצה בפקולטה לרפואה, הכתיר את הניסויים בתואר '' רבי ערך'', והוסיף, כלומר, לקריירה של הקולגות שלי...

      • זו שטות לנופף בניסוי שנכשל

        ליטרו, 24/05/06 09:07

        ניסויים בבע''ח לא מניבים תוצאות וודאיות, אך הם עוזרים לשלול רבות מהתרופות הרעילות שעלולות לפגוע באדם.

        • למה זאת שטות לנופף בזה? לבחורה יש גוף מעוות...

          ניסויים מסוכנים, 26/05/06 00:29

          אולי אם היית במקומה לא היית חושב שזאת שטות.

  • 15.

    להחרים כל חברת קוסמטיקה/תרופות

    גיל אזולאי, 23/05/06 17:25

    שאינה מבצעת ניסויים בבעלי חיים.
    כי אחת משתיים:
    או שניסו על בני אדם.
    או שלא ניסו כלל וצפויות הפתעות

    • מסכים אתך (ל''ת)

      נ., 23/05/06 18:06

      • באמת המנעות מניסויים בבע''ח היא דבר מסוכן. (ל''ת)

        מלינ', 23/05/06 20:01

    • חדשות בשבילך: תמיד מנסים על בני אדם

      רותם-9, 23/05/06 22:59

      אם היו מנסים על בע''ח, שאין להם בכלל מבנה פיזיולוגי זהה, היו מתים אלפי בני אדם. כמו בניסוי על הויוקס

      • מה הקשר בין וויוקס והפתעות?

        NY, 24/05/06 00:05

        את אותה תופעה של הגברת התקפי לב קיבלו גם בניסויים בבעלי חיים שנתנו להם את התרופה ליותר מ-18 חודשים, החברה שמרה את הפרט הזה לעצמם. תופעה מאוד דומה התקבלה בבני אדם!!!
        הבעיה היא לא בניסויים הפרי קליניים, הבעיה שהחברה לא פירסמה את המימצאים האלה.

  • 14.

    הניסויים דרושים לקידום המדע - די לדמגוגיה

    אזרח, 23/05/06 17:23

    כל המתייפייפים ישכחו מהר מאד את התנגדותם לניסויים כאשר הם או מי מקרוביהם / חבריהם יעמוד בפני סכנת חיים וייצטרך תרופה (שנוסתה על בעלי חיים)

    • דרושים??בצע כסף. ותו לא.

      רותם-9, 23/05/06 19:17

      הניסויים הם חרפת האנושות. שפל מוסרי של האדם. המדע היום מתקדם כל כך, וזה כמו להשתמש במכונת כתיבה במקום במחשב. אם זה רק היה אותו דבר מבחינת הסבל שהם גורמים זה היה לגיטימי. אבל זה לא. מדובר כאן בחיים שנהרסים.

      • קישקוש. רואים שאין לך מושג בכלל מה עושים בניסויים ואיך.

        @, 23/05/06 20:00

        אין תחליף לרוב הניסויים בבעלי חיים.
        עובדה!

        • אין תחליף לסדיסטים

          רותם-9, 23/05/06 23:02

          אבל צריך למצוא להם מקום טוב מאחורי סורג ובריח.
          קשקשן ללא עובדות.

          • מי לא נצמד לעובדות?

            @, 24/05/06 09:11

            במקרה אני קצת העמקתי בנושא לפני שהגבתי.
            מה עשית, מלבד אולי גלישה לאתרים אנטי-ניסויים בבע''ח?
            את בכלל לא מבינה מה מנסים להשיג בניסויים, ולא בדקת ברצינות האם יש חלופות.
            את מגיבה מהבטן.

          • רותם9 את מבינה כמה את כלום?

            גג, 24/05/06 09:40

            את יכולה לכתוב עמודים על עמודים. זה לא יזיז לאף אחד.

            את כלום.

            הניסויים ממשיכים וימשכו.

        • יש ועוד איך, חכמולוג. (ל''ת)

          ליטל, 24/05/06 00:17

      • רותם את לא מבינה כלום!!!

        NY, 24/05/06 00:10

        הניסויים שעושים היום הם אותו רעיון של ניסויים שעשו בעבר, היום הרזולוציה הרבה יותר גבוהה ולכן ניתן לקבל יותר אינפורמציה ולהסיק יותר מסקנות. לחלק גדול מהניסויים אין תחליף לבעלי חיים שלם בעל איברים ורקמות רבות.
        לידיעתך, הרבה יותר קל וזול לבצע ניסויים בתרביות תאים, וכאשר הדבר אפשרי עורכים את הניסויים בתרביות תאים.
        את כמו ענת, רואים רק את החצי הריק של הכוס!!! מדובר בחלק מהמקרים בחיים שניצלים!!!

  • 13.

    19. כתוב טור בNRG

    שוקו, 23/05/06 16:44

    כי זה מה זה עוזר.

  • 12.

    דרך נוספת, תיאורטית, זה לפוצץ מעבדות מחקר.

    לס, 23/05/06 16:39

    אבל זה אסור על פי חוק!!

    • לא,דרך נוספת היא.........

      ויקי, 23/05/06 16:56

      שאתה וילדך תהיו שפני הנסיונות במעבדה.

      • שוב שכחת לקחת את הכדור הכחול (ל''ת)

        גיל אזולאי, 23/05/06 17:24

  • 11.

    מקווה שאתם בריאים

    בעד, 23/05/06 16:31

    אם הייתם יודעים כמה חיים חיות המעבדה הצילו???
    מקווה שאין לכם במשפחה חולי סכרת למשל או חולי סרטן המשתמשים בתרופות מצילות חיים
    אני רוצה לראות פעילות דומה במניעת תאונות דרכים, חיי אדם חשובים יותר לא???
    לגבי מוצרי קוסמטיקה ששבהם נרשם - לא נוסה על בע''ח - זוהי אחיזת עיניים, כל המרכיבים נבדקו אחד לאחד על בעלי חיים רק המוצר הסופי לא וזה מעוגן בחוק.
    משפט אחרון - משרדי הבריאות והחוק דורשים, לצורך אישור מוצרים חדשים, בדיקות בבע''ח ללא זה לא יוכנסו תרופות חדשות לשוק
    אז תהיו בריאים ותחשבו על זה שיש מי שעושה את ''העבודה המלוכלכת'' עבורכם

  • 10.

    אז מה החלופה?

    ארז, 23/05/06 16:26

    ניסויים בבני אדם?
    מוכנה להתנדב לניסוי?

    • החלופות הן

      חופית, 24/05/06 00:20

      ניסויים במחשב, רקמות מעבדה של בני אדם ובעלי חיים, הדמיות, ועוד.
      לעזאזל, באיזה מאה אנחנו חיים?! חשבתי שאנחנו מפותחים טכנולוגית.
      רק חבל שלא מפותחים מוסרית..

      המטרה היא לא לבטל את הניסויים והתרופות!! אלא לשנות את הדרך של הניסויים. למנוע פגיעה ומוות של יצורים חפים מפשע.

      וזה אפשרי! רק אל תתנו יש להמשך הפשע הזה, אל תאמינו לשטיפות המוח שעושים על הציבור כל בעלי הכסף והמדענים שמתפרנסים מהניסויים המיותרים האלה, ואל תממנו מוצרי קוסמטיקה שנוסו על בעלי חיים! כי תסכימו איתי שניסויים לקוסמטיקה אינם למטרת הצלת חיים?! רק חבל שהם מהווים 90% מכלל הניסויים הקיימים..

      קדימה אל תוותרו! אני לא מתכוונת לוותר..

      • הסבר קצר למה חופית טועה

        מגיב, 24/05/06 09:19

        כשאפשר להשתמש בחלופות המוצעות על ידה - עושים זאת.

        1) לקיחת רקמות ותאים מבע''ח, מלבד העובדה שהן בעצמן ניסוי בבע''ח, דורשת שימוש בסרום מבע''ח, ואינה יעילה לבדיקה תופעות המשפיעות על ככל האורגניזם או על מערכות בגוף (מערכת הדם, העצבים וכדו') וגם אינה יכולה להצביע בוודאות על תופעות לוואי של תרופה.
        2) הדמיית מחשב, על פי הידע הקיים בימינו הינה מוגבלת ביותר ולא מדוייקת כלל, היא יכולה לתת כיוון מחקר כללי, אך את רוב הידע לא ניתן להשיג בדרך זו.
        תוכנת מחשב לוקחת את הכללים שהוזנו, ועל פיהם מבצעת חישובים. הבעיה שרוב הכללים המשפעים על מערכות החיים אינם ידועים, נכון להיום, וזו הסיבה שהם אינם נלקחים בחשבון ע''י תוכנות המחשב.

      • חופית-לא ביקשנו חלופות ממלצרית (ל''ת)

        גג, 24/05/06 09:39

  • 9.

    הפתעה ותמיהה

    ישי, 23/05/06 16:13

    אני מסכים כמעט עם כל ההצעות, ומופתע מעט. העם אפשר להבין מזה שגב' רפואה לא מציעה להטיל חרם על תרופות שיוצרו תוך כדי ניסויים בבע''ח משמעו שהיא מבינה שבאמת יש צורך בנסויים אלו (הרי בעבר היא טענה בתוקף שנסויים אלה מיותרים ואפילו מטעים) ? אני מחכהלאחת מהשתיים- הצהרה שהיא באמת מכירה בצורך בנסויי תרופות (לא קוסמטיקה) בבע''ח או קריאה חד משמעית להפסיק להשתמש בכל תרופה שנוסתה על בע''ח....

    • לא מאפשרים עדיין לאשר תרופות שלא

      יופי טופי, 24/05/06 15:25

      נוסו על בעלי-חיים, כך שתמיהתך תמוה.
      כשרושמים לך תרופה חס וחלילה, לא היתה מעדיף לדעת שהיא בטוחה לבן-האדם מאשר לבעל-חי אחר.
      יש עודף דוגמאות לאסונות שקרו בעקבות ההסתמכות על הניסויים בבעלי-חיים וצורת המחקר והפיתוח המסתמכות על הניסויים בבעלי-חיים.

  • 8.

    חסר קישור לאחת העמותות - שב''י.

    ברק, 23/05/06 16:00

    שב''י, שחרור בעלי החיים ישראל.

    http://www.shevi.org.il
    http://www.free.org.il

  • 7.

    כמה זבל אנושי מסתובב ביננו, חזקי ואמצי ענת עומדים מאחוריך המונים!

    מיואש, 23/05/06 15:51

    כצעד ראשון אני מתחייב להפסיק ולקנות יוקנובה לכלב , תודה על המידע אני אפיץ אותו למכרי!

    • המונים האהאהאהאאהאהאה (ל''ת)

      סס, 24/05/06 09:38

  • 6.

    והכי חשוב

    שי, 23/05/06 15:39

    אל תתייחס לשום מיד כ''כזה ראה וקדש''
    לא לחוקרים שאומרים לך שאין להם שום ברירה אחרת ןלא לאלו שאומרים לך שלא צריכים ניסויים בכלל.
    רד לעומקם של דברים!!!
    לצערי גם הגברת החתומה על כתבה זו מציגה מידע לא מדוייק פעמים רבות. החיים לצערנו לא שחור ולבן. כמו כן ישנם אנשים בעלי מערכת ערכים שונה מזו של הכותבת. ניתן להתווכח עליהן ניתן לנסות ולשכנע אבל...
    אסור לאיים,
    אסור להטריד,
    ועדיף גם לא לשקר או למסור מידע חלקי או לא מדוייק.

  • 5.

    כדאי גם להתקשר לחברות קוסמטיקה שעושות ניסויים

    קרן, 23/05/06 15:14

    בבעלי חיים ולשאול בתמימות ''האם אתם עושים ניסויים בבעלי חיים, כי אני ממש רוצה להשתמש במוצריכם אבל אני לא אוכל אם אכן נעשים ניסויים בחברה''. זה ממש מכניס אותם ללחץ וגורם להם להתפתל ולענות תשובות מתחמקות (מנסיון). תחשבו מה יעשו 20 טלפונים כאלה ביום...

  • 4.

    די כבר לתת לה במה

    אני, 23/05/06 15:10

    היא הורסת את המחקר המדעי במדינת ישראל.

    • היא לא הורסת. אף אחד עם שכל לא שם עליה. (ל''ת)

      ובצדק, 23/05/06 15:39

      • אני מרחמת עליך.. (ל''ת)

        כ, 24/05/06 00:22

    • האם ידוע לך מה קורה במעבדות?

      בועז, 23/05/06 15:44

      אני ביולוג, ומוכרח להודות שבמקרים מסוימים אכן צריך להתיר ניסויים בבע''ח. אבל! מאותה הסיבה שגרמה לי להפוך לצמחוני (לא בגלל הרג החיות אלא בגלל ההתעללות בהן במהלך גידולם והמתתן), אני מתנגד לחוסר הפיקוח בנושא. באונ' ת''א בה למדתי אפשר להכנס למעבדות עם עכברים ולראות אותם תלויים מהזנב, צווחים בקולי קולות מכאבים, והלבורנטית תסביר ''כרגע מרחתי להם משחה מסוימת ואם לא תולים אותם מהזנב הם רצים ומלכלכים את השולחן''. אלה הם דברים שלא יעלו על הדעת. על כל ניסוי בבע''ח צריך להיות פיקוח ע''י ועדה מחמירה שבמחמירות, קביעת מכסות, טיפולים מותרים, שימוש במשככי כאבים וכו'. כל מי שקרא פעם על ''בית החיות'' בת''א (ובמקומות אחרים המצב לא הרבה יותר טוב, סביר להניח) מבין כמה גדולה הזוועה.
      ושוב, למען הסר ספק, אני מעורה בתחום ואפילו מבין את מותר האדם מן הבהמה ומתיר ניסויים במקרים נחוצים.

      • חבל שאתה לא כותב כאן במקומה.

        א', 23/05/06 16:40

        עם כל האהדה שלי לנושא, אם אני צריך לבחור בין שימור המצב כמו שהוא היום, לבין הפסקת 100% מהניסויים בבע''ח, אני בוחר לא לשנות את המצב.

        אם דין החיות שמוקרבות בניסויי קוסמטיקה כדין החיות שמוקרבות בניסויים למניעת סרטן - אני תומך במניעת הסרטן.

        טוב לראות שיש גם כאלה שמבינים שחלק מהניסויים חייבים להמשך למען הצלת חיי אדם, ולא רק למען ''רווחים כספיים והסאדיזם של החוקרים''.

        טוב שיש כאלה שאהבת החיות שלהם לא מחקה אצלם את ההיגיון והאהבה לאדם.

        • האם א' = אלכס?

          טוקבקיסט, 24/05/06 10:23

          פרופסור נכבד, אולי כדאי שתתחיל להתעסק במדע ופחות בפורומים?

          • לא, אני דוקא אלי ורחוק מפרופסור... (ל''ת)

            א, 01/06/06 00:08

  • 3.

    אוי כמה רוע

    זה רע רע רע, 23/05/06 14:52

    אני למשל כותב אחת לחודש מייל לכל מכרי עם מידע בנושא, זה מעורר מודעות ומאפשר הגדלה של מעגל המתנגדים לזוועה הזו.


    תצטרפו גם אתם למתנגדים!

  • 2.

    חובתו של כל אדם באשר הוא אדם! (ל''ת)

    צמחונית, 23/05/06 14:10

  • 1.

    חובתו של כל אדם באשר הוא אדם! (ל''ת)

    צמחונית, 23/05/06 14:08