• 25.

    האם צריך צבא קטן?

    ישראלי, 13/05/06 20:55

    בואו לא נשכח שצה''ל ''הגדול'' לא הצליח להתמודד עם האינתיפאדה בשעותיה הקשות וגייס 20,000 חיילי מילואים לחומת מגן, וזה עוד בלי להיכנס לעזה.
    הקצינים הבכירים תמיד מדברים על ''השמיכה הקצרה''. צריך לשמור בגבולות, ביו''ש גבול הצפון וכו, אבל כנראה שהכותב ותומכיו חיים בעולם אחר.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    גם השירות הלאומי האזרחי הוא בעייתי

    דב נאור, 13/05/06 08:56

    במצב הנוכחי, של כ-8 עד 10 אחוזי אבטלה, כל ''מתנדב'' בשירות הלאומי יגזול מקום עבודה של מובטל.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    maskim

    shaul, 12/05/06 19:51

    maskim
    the religious people will organize a list of people who comply with the halakha and they will marry between them and banish all others in case of
    law for civil marriage

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    זה פשוט לא יעזור

    דוד החפש, 12/05/06 18:32

    לכן צריך לדפוק את כל מי שלא עשה צבא ביותר אחוזי מס וקצבת ילדים מופחתת .כולל את כל הדוגמנים

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    שום אינטרס-גיל 18 צבא מיד...מיד..

    שמוליק מפתח, 12/05/06 17:12

    כל אזרח שמגיע לגיל 18 יש לגיסו בין אם הוא דרוזי ערבי או חרדי.
    מה זה השטויות האלה.למה אני צריך לשרת 3 שנים להפסיד לימודים או עבודה ואחד אחר פטור בגלל שהוא מאמין במשהו.
    או שיש חובת אזרח או לא.מספיק עם ההנחות.
    כמובן שיש להתאים את צורת השרות לסוג ההפרעה ממנה סובל אותו אזרח.
    ואני דווקא מאמין באלוהים ,אך לא בפרזיטים שמנסים להתחמק בשמו.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    מילא שלא ישרתו אבל למה...

    ירו, 12/05/06 16:26

    הם צריכים לקבל 1500 ש''ח בחודש מהמדינה בעוד חייל קרבי שקורע ת'תחת ומסכן את חייו משתכר כ 600 ש''ח בחודש והמדינה סומכת של הוריו שיממנו אותו למרות שהוא בגיר?

    זו אפליה גסה ומעבר לגסה היא גם אדיוטית,המדינה דואגת לשמר את החרדים בבורותם וזו הסיבה האמיתית שמנהיגיהם לא רוצים אותם בצבא או בשירות קהילתי.כי אז הם יפגשו עם גורמים חיצוניים לקהילתם וזה יביא לסופם.חוץ מזה איזה ערך מביא למדינה אברך? לא עדיף לממן לימודים בנושאים חשובים כמו מדע ואומנות?

    ובקשר לטענות על עודף חיילים-אם יש יותר מדי תקצרו תשרות-3 שנים צבא זה לא כיף ולא עוזר לאף אחד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    למה תמיד שוכחים את כל הטובות שצומחות למשרתים בצבא

    דן, 12/05/06 14:56

    אמנם זהו נטל כבד-הגיוס. אך אל תשכחו כמה אנחנו מרוויחים בצבא-כישורים ייחודיים ותחומי עניין שעוזרים בהמשך החיים האזרחיים

    הגב לתגובה זו

    • נו, ואת כל זה אתה שולל מן החרדים?

      אריאל, 12/05/06 16:26

      יש לחדול מן האפלייה מיד, ולאפשר גם לחרדים לרכוש כישורים יחודיים ותחומי ענין שיעזרו להם בהמשך החיים האזרחיים (אין כהכשרת מא''גיסט לנשיאת ספר התורה...)

      הגב לתגובה זו

    • גם הכישרון לא להיות פרזיט (ל''ת)

      Zach, 13/05/06 02:06

      הגב לתגובה זו

    • כישורים יחודיים ?

      חילוני, 13/05/06 22:54

      להוציא חיילים ברי מזל שעוברים הכשרה משתלמת ואולי גם חותמים קבע בשביל זה, רוב החיילים לא ממש מקבלים כישורים יחודיים בצבא. בטח לא כאלו ששווה להשקיע שלוש שנים בשבילם, כמה אפסנאים יש בצה''ל ? מה בדיוק מרוויח אפסנאי מכל השבתות שהוא נשאר ומכל הזמן שהוא 'שורף' בבסיס במשך שלוש שנות שירותו (ולא לעקם את האף צריך הרי אפסנאים בצה''ל , עם מספיק כושר כדי לסחוב ציוד כבד). מה מרוויח אלחוטן ? כמה חיילים קרביים מנצלים את הידע שלהם באזרחות אחר כך להוציא את מי שהולך להיות מאבטח ?
      משמעות החוק היא בעייתית מאד - למה בני ישיבות בעלי כיפה סרוגה לא מקבלים פטור מצבא וחרדים כן ?

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    צודק 100 אחוז: להתמקד בדברים החשובים

    ירון, 12/05/06 13:41

    מי צריך את תלמידי הישיבות בצה''ל? הם יהרסו לנו את הצבא. יש מאבקים חשובים וצודקים מאלו!!!

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    גיל, מתי בפעם האחרונה עשית מילואים

    מילואימניק, 12/05/06 13:23

    קל לכל החברה שלא נושאים בנטל לוותר, אבל המצב הוא אבסורדי. צריך ליצור איזון או שכולם משתתפים בנטל או שאף אחד לא מחוייב.

    הגב לתגובה זו

    • לא הכל שחור ולבן!

      אמיר ק, 12/05/06 15:46

      תקרא את הכתבה (המעולה) ואני מקווה שתבין בעצמך שאין לנו צורך בבחורי הישיבות בצה''ל!
      חוץ מזה, אני עושה מילואים בכיף! ולוא רק כדי להיות עם הח'ברה ולצאת מהשיגרה... זה לא נטל זו זכות.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    חוצפה - שיילכו לצבא כמו כולם (ל''ת)

    גלי, 12/05/06 13:00

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    כתבה יפה של אדם נבון

    אלון, 12/05/06 12:35

    הגיעה הזמן להפסיק את הרדיפה המטופשת של תלמידי הישיבות. הם לא מתאימים לצבא, נקודה. לא ייצא לנו מזה שום דבר חוץ מאשר שנאת חינם.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    תתנו לו פקודת הסתערות והוא יגיד:חכה,אני אשאל את הרייבע.

    יגאל כהן, 12/05/06 12:34

    מה תעשו?
    אלה שואלים את הרייבע יותר מהישו''עים.
    מה נעשה?
    ואם הרייבע שלו יוציא פתווה נגד צה''ל?
    למה לתת להם רובים?
    בצחוק.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    אסור לפגוע בעיקרון השוויון. נקודה. (ל''ת)

    דנה, 12/05/06 12:06

    הגב לתגובה זו

    • תגייסי גם מוסלמים אזרחי ישראל? (ל''ת)

      ג'ון, 12/05/06 13:39

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    צריך אותם . הבנים שלנו לא פראירים. לא יכול להיות ש

    אהוביה צארי, 12/05/06 11:26

    המדינה הזו הפכה להפקרות בנושא הגיוס .
    קבוצה קטנה נושאת בנטל ואחרים עושים חיים . תרתי משמע !!

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    יש לי הצעות לשרות לחרדים :

    עפרי, 12/05/06 11:06

    1 . שישרתו במשמר האזרחי ויורידו את הנטל ממגב .
    2 . שיתגיסו לאבטח בתי ספר ובתי חולים
    3 . שיסיעו בעזרה ככח עזר בבתי אבות .
    4 .במקביל יש להטיב בתנאים עם חייילךי הסדיר -למשל
    מענק שחרור 25.000 ש''ח לכל חייל שירכוש דירה .
    פטור ממס רכישה של דירה .
    פטור בגובה 5 אחוז ממס הכנסה למשך 10 שנים . ( ועד לגובה של 100000 ש''ח )

    הגב לתגובה זו

    • חכם בלילה...

      אמיר ק, 12/05/06 15:50

      איך לא חשבו על זה קודם?!
      ע''פ ההצעות הגאוניות שלך למדינה לא תהיה הכנסה ממיסים וכולנו נהיה מובטלים
      ורק החרדים יעבדו בחינם!
      תהיה מציאותי... מה שאתה מציע זה בולשיט!

      הגב לתגובה זו

      • למה ? גיוס למשמר האזרחי זה לא טוב?

        עפרי, 12/05/06 16:52

        זה יתרום הרבה מאד להקטנת כוחות .
        כנראה שאתה או חרדי או שאתה לא מבין על מה אתה מדבר.
        הנחה במס הכנסה לא תמוטט את הכלכלה . אבל, משבר בדמות גיוס לצבא יפורר את החברה הישראלית וזה צריך להדאיג גם אותך .

        הגב לתגובה זו

  • 10.

    אני (הפעם) מסכים עם הכותב

    זומבוש, 12/05/06 11:00

    לעיתים רחוקות מאד זה קורה לי, בעיתון ציוני, אבל זהו היוצא מן הכלל.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    אתה בעד כפיה. אני לא איתך.

    אבי, 12/05/06 10:55

    אזנכפה את כולם בכפייה חילונית - מה הועלת?
    זה החינוך שקיבלת?

    הגב לתגובה זו

    • כפיה חילונית?

      סטודנט, 12/05/06 12:02

      איפה הוא מציע כפיה חילונית?!

      כפיה חילונית זה טאבו בארץ, אף אחד מעולם לא הציע את זה, אפילו לא התנועות הכי קיצוניות ואפילו לא המפלגות הערביות (!!!).

      אתה כנראה מתכוון שהוא הציע להקטין את הכפיה הדתית, מה רע בזה?

      הגב לתגובה זו

      • ישראל היא מצודה צלבנית

        אאא, 12/05/06 20:48

        של המערב הנוצרי בה תרבות המערב נכפית בכוח הזרוע על כלל האוכלוסיה.
        יש מאות תפקידים אותם חובש כיפה לעולם לא יוכל למלא בשל העובדה שאיננו נוצרי-חילוני.

        אני לא רואה שום הבדל בין חילונים לנוצרים למעט רישום פורמלי חסר משמעות באיזה ארכיון במשרד הפנים.
        אם תצליח למצוא הבדלים בין חילוני בישראל לנוצרי ממוצע במדינטות המערב,אשמח לשמוע עליו.

        באיזה זכות בכלל אתה חי במזרח התיכון,אגב?
        מי קבע שצריך להיות סניף של המערב הנוצרי בלב המזרח התיכון?

        הגב לתגובה זו

        • אאא אתה פשוט טיפש

          ישראלי, 13/05/06 20:50

          אם אדם אינו דתי זה לא הופך אותו לנוצרי, מכיון שכם הנצרות היא דת והיהודי החילוני לא מאמין בה.
          מלבד זאת, החילוניים הם יהודים כשרים בגלל השתייכותם הלאומית לעם היהודי. יהדות היא לא רק דת.

          הגב לתגובה זו

    • איזו כפיה חילונית אתה רואה?!

      עמי, 12/05/06 13:13

      שכופים על הדתיים לא לכפות נישואים דתיים על החילוניים?

      הגב לתגובה זו

      • החילונים טוענים שישראל

        אאא, 12/05/06 20:40

        היא מדינה יהודית.
        במה בדיוק היא יהודית?
        מה ההבדל בינה למדינות המערב הנוצריות,כי אני לא מצליח לראות שום הבדל מהותי.
        מדוע צריכה להיות מדינה מערבית נוצרית בלב המזרח התיכון?
        מדוע אלה הרוצים באורח חיים מערבי לא מהגרים למדינות המערב וחיים שם כמיעוט?

        הצבא הוא מכשיר כפייה קולוניאליסטי שמטרתו העיקרית היא כפיית תרבות המערב הנוצרית על כלל האוכלוסיה.

        הגב לתגובה זו

  • 8.

    צודק, ויש פתרון פשוט, שישמור גם על עקרון השיוויון:

    עמנואל, 12/05/06 10:30

    לחייב את כולם להתגייס, ולתת לכולם אפשרות להשתחרר מטעמי מצפון. שיחתמו שהמצפון שלהם לא מאפשר להם לשרת בצה''ל.

    בסופו של דבר מי שמשרת היום ימשיך לשרת, ומי שלא משרת לא ישרת. רק שזה יהיה באופן מכובד ושיוויוני, ולא בשיטות שונות (ערבים כלל לא נדרשים, חרדים בכל ההסדר העקום של ''תורתם אומנותם'', סתם אחרים על סעיף נפשי או דברים דומים, וטיפ טיפה פצפיסטים אחרי ישיבה בכלא).

    אפשר לשלב את זה עם הגדלת והרחבת השירות הלאומי, והפניית המתשחררים מטעמי מצפון לשם.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    הכסף - למשרתים ולא למשתמטים

    אוהד, 12/05/06 09:50

    אצלינו עולם הפוך. את העידוד והתמיכה הכספית נותנת הממשלה לחרדים ולמרבי הילודה.
    הוריהם של המשרתים צריכים מכיסם להיטיב את תנאי השירות של ילדיהם בצבא (שלא תמיד מספק אפילו אפודי מגן). הפתרון- אם לא ניתן לכפות שירות על החרדים-
    למשרתים משכורות מכובדות והשכלה גבוהה חינם.
    את הלימודים בישיבות יממנו החרדים בעצמם כמו גם את קיומם החומרי.
    ממיסיהם ומכספי התמיכות שיחסכו, נטיב עם המשרתים.

    הגב לתגובה זו

    • אנטישמי (ל''ת)

      גיל, 12/05/06 14:54

      הגב לתגובה זו

    • רעיון סביר

      אאא, 12/05/06 20:38

      אבל למה אתה מממן לימודים לחילונים שלא שרתו בצבא?
      למה יש בביה''מ העליון שופט שלא שרת בצבא? (ג'ובראן)
      מדוע צריך להיות סניף של המערב הנוצרי בלב המזרח התיכון?
      במה זה שונה מהנסיון להקים יישות מערבית ולבנה בדרום אפריקה?
      מדוע אתם לא מהגרים למדינות המערב במקום לנסות לשחזר את ממלכת הצלבנים המקורית?

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    חילופי משמרות

    רעיון טוב, 12/05/06 09:49

    אם אין צורך בצבא גדול אז אין בעיה.
    מעתה שיתגייסו רק החרדים, את החילוניים נשחרר.
    כך לא יתעוררו בעיות של יחס להומוסקסואליים, חיילים שאינם יהודים וחיילות.

    מדוע שיהיו אלה החילוניים שנושאים בנטל ?
    אולי הגיע הזמן לחילופי משמרות.

    הגב לתגובה זו

    • מהרגע שתהגרו למדינות המערב

      אאא, 12/05/06 20:36

      זה מה שיקרה.
      תסכים איתי שלא צריך להיות סניף של ארה''ב\מערב אירופה בלב חצי מליארד מוסלמים יותר מאשר צריכה להיות מדינה מערבית ולבנה בדרום אפריקה.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    לא מדויק

    fifke, 12/05/06 09:45

    לא כולם מתחתנים בגיל 18 או 20, יש כ''כ הרבה זרמים בחבילה שנקראת העדה החרדית. לא כולם גם לומדים בישיבות או כולל. יש גם כאלו שעובדים ומתפרנסים למחייתם. כמו שלא כל החילונים תמיד מתאימים לצבא - כך גם אצל החרדים. דם חילוני שונה מדם חרדי? יש כאלה שם שיכולים לתרום. לא הוגן שתת תרבות שלמה תהיה פטורה מחובה כזו, ותהנה ממדינה מוגנת, בעוד הקבוצה האלטרנטיבית תקרע את התחת ותיפול למענם. ועוד לא התחלתי לדבר על הקצבאות שהם מקבלים ממסי החילוני ששירת בצבא ואח''כ הולך לקרוע את התחת באזרחות, ''כדי שהחרדי יוכל ללמוד בישיבה''.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    גזענות ממדרגה ראשונה. לא צריך אותך בצה''ל (ל''ת)

    דתי ימני, 12/05/06 09:36

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    חדירה לאינטימיות ולפרטיות

    השליחה, 12/05/06 09:33

    בנושא נישואים אזרחיים, יש גם ישראלים שמתחתנים עם ישראלים, יהודים, אבל שחושבים, כמוני, שצריך להיות גבול להתערבות ''המדינה'' בחיים האישיים שלי. כלומר, למה ש''המדינה'' תגיד לי בכלל איך להתחתן? ואת מי זה מעניין? את שרי הממשלה? את נבחרי הציבור? את הדרג המקצועי של משרדי הממשלה? כלומר, לפי דעתי חיוב בנישואין מסוג מסויים זה חדירה לפרטיות ולאינטימיות שלי. וזו בושה. זה ממש אירן.
    אגב, אני לא מגדירה עצמי כאתאיסטית, התחתנתי כבר ועשיתי זאת כדת משה וישראל, עם המקווה והכל. הייתי בוחרת בדרך זו גם היום, דעותיי לא השתנו, אבל אני באמת לא מבינה למה ''המדינה'' צריכה לקבוע לי איך אתחתן!

    הגב לתגובה זו

    • מה לעזאזל יש לאנשים

      אאא, 12/05/06 20:34

      הרוצים לחקות את המערב ולהטמע בו,לחפש במזרח התיכון?
      מדוע אתם לא מהגרים למדינות המערב הנוצריות שם תוכלו,ביתר קלות,להטמע בקרב אלה שאתם כלכך מעריצים וכלכך כלכך מתאמצים לחקות?
      מי קבע שכל המין האנושי צריך לאמץ את תרבותו ודתו של המערב הנוצרי הלבן?

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    צודק בהחלט.. (ל''ת)

    נארל, 12/05/06 09:10

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    צודק בעקרון. (ל''ת)

    מפוכח, 12/05/06 08:00

    הגב לתגובה זו