• 6.

    קצת לא מדויק

    אשר, 14/05/06 12:00

    זה שאנחנו לא יכולים לראות לתוך נשמתו של אדם כמו משה רבינו, לא קשור לעובדה שכיום לא דנים דיני נפשות.

    חז''ל קבעו מפורשות שהמגדף (ועוד כמה עשרות מקרים) חייבים מיתה בבית דין, אם הבירור ההלכתי הוכיח שהאדם אכן חייב (ואכמ''ל) ובענין זה משה רבינו בדורו כחכמי דורינו בדורם.

    זה שדיני נפשות לא נידונין קשור למצב הכללי של העם, לא ליכולות העל-טבעיות שיש או אין לדיינים.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    אהבתי את המסקנה

    עידן, 14/05/06 09:59

    אסור להתייאש מהאפשרות לתיקון.

    יישר כח.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    יוחזר את עונש מוות

    חרדי על וספה, 13/05/06 05:27

    והראשון שצריך לעלות לגרדום הוא יגאל עמיר שחילל שם שמים. גם רצח יהודי, גם לא מתחרט וגם משחית זרעו לריק.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    אלהים - כמשקף את החברה בה הוא חי.

    אריאל, 12/05/06 19:10

    חוסר סובלנות אינה המצאה עברית. גם המצרים, על פי התורה, לא ראו פסול בשעבוד כל העברים כעבדים - משום שהם עברים.
    העברים, משיצאו מעבדות לחירות, ידעו לדרוש פסוק יפה: לא תונה את הגר ולא תלחצנו, כי גר היית בארץ מצרים (ומה ששנוא עליך - לחברך לא תעשה) - אבל כשהגיעו לקיים את הפסוק - כשלו. הרי, אולי האיש המצרי חטא, אבל ''בן האיש המצרי'' מה חטא מצאו בו מלבד מוצאו? והרי היה גם בן אשה עברייה. לא היתה סיבה של ממש שלא לקבלו בקהל ישראל - אבל כך עשו.
    לא פלא על כן שבעת משבר יצא כל התסכול על קיפוחו חסר ההצדקה בקללה מרה על העם המסרב לקבלו לתוכו - כלומר - על אלהי אותו עם.
    עכשיו, אחרי ש''גילה את פרצופו האמיתי'', והוכיח לכל מי שגרמו בהתנהגותם למצבו העגום - כאילו נכון נהגו (היפוך קלאסי של סיבה ומסובב) אין אלא להרגו.

    כאתיאיסט איני חייב להצדיק כל דבר שנעשה בשם אלהים.

    הגב לתגובה זו

    • אם היית קורא את הפרשה

      אלי, 14/05/06 02:13

      או אפילו את המאמר היית למד שהוא לא נענש בגלל מוצאו אלא בגלל שגידף את האל.

      אם אינך מקבל את הכתוב בתורה אין לנו על מה להתוכח, מכיון שגם המקרה הזה לשיטתך לא קרה.

      אם אתה מקבל את התורה, אתה יודע שזה העונש על גידוף האל. יותר מכך, אתה אמור להבין שמי שמגדף את האל הוא אדם היוצא כנגד ''החברה המתוקנת'' של המקרא.

      הגב לתגובה זו

      • צודק

        אריאל, 15/05/06 23:03

        מאחר שספר ויקרא אינו מן הספרים אליהם אני חוזר, הגבתי לכתוב במאמר בלא לברר תחילה מה כתוב בתנ''ך - ומה במדרשים ובאגדה. כך יצא שתגובתי פספסה לחלוטין. סמוך לאחר משלוח התגובה קראתי את הפסוקים בויקרא והחלפתי צבע.
        התלבטתי אם לשלוח תיקון או לקוות שיעבור בשקט ולהסביר רק אם מישהו יטרח להגיב על דברי.
        אכן, הכלל המופיע בפסוק הבא הוא שכל המקלל את ה' יומת. ומודגש שם שאין הבדל בין עברי לגר.
        ובכל מקרה, הכלל אינו ישים לימינו.

        הגב לתגובה זו

  • 2.

    האימם ברנדס=פרשן השריעה מספר לנו את הבדיות שהליעטו אותו

    חרדי מגדף, 12/05/06 17:21

    המזוקנים היהודים והאיסלמיים מומחים לקחת טקסט ולהלביש לו תוספות מצוצות מהאצבע אבל תואמות את הדוגמה=שטיפת מוח שהם עושים לרובוטים הנבערים הדתיים.השאלה שלי לאימם ברנדס איך זה מעם עובדים הפכו החרדים למקדשי הטפילות,הפרזיטיות ולשיאניים המגדפים ומלביני הפנים במדינת ישראל?

    הגב לתגובה זו

    • אותה שאלה אפשר להפנות אליך...

      חיים, 13/05/06 23:53

      דבר ראשון הוא רב ברנדס ,אתה לא מכיר אותו, אני מוכן להתערב שהוא קצת הרבה חכם ממך.
      ואני מפנה שאלה אליך - איך עם חכם ועם הספר נהפך לעם מטומטם, חשוך שחי מהסטריאוטיפים ונזון משטויות של תקשורת, כלומר עם, שבנוי מאנשים כמוך?

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    עונג שבת!

    ג'וש, 12/05/06 13:40

    חזק וברוך, פה מפיק מרגליות.

    הגב לתגובה זו