חוסר סובלנות אינה המצאה עברית. גם המצרים, על פי התורה, לא ראו פסול בשעבוד כל העברים כעבדים - משום שהם עברים.
העברים, משיצאו מעבדות לחירות, ידעו לדרוש פסוק יפה: לא תונה את הגר ולא תלחצנו, כי גר היית בארץ מצרים (ומה ששנוא עליך - לחברך לא תעשה) - אבל כשהגיעו לקיים את הפסוק - כשלו. הרי, אולי האיש המצרי חטא, אבל ''בן האיש המצרי'' מה חטא מצאו בו מלבד מוצאו? והרי היה גם בן אשה עברייה. לא היתה סיבה של ממש שלא לקבלו בקהל ישראל - אבל כך עשו.
לא פלא על כן שבעת משבר יצא כל התסכול על קיפוחו חסר ההצדקה בקללה מרה על העם המסרב לקבלו לתוכו - כלומר - על אלהי אותו עם.
עכשיו, אחרי ש''גילה את פרצופו האמיתי'', והוכיח לכל מי שגרמו בהתנהגותם למצבו העגום - כאילו נכון נהגו (היפוך קלאסי של סיבה ומסובב) אין אלא להרגו.
כאתיאיסט איני חייב להצדיק כל דבר שנעשה בשם אלהים.
הגב לתגובה זו