• 34.

    חינוך משותף

    אילן, 10/05/06 12:53

    משרד החינוך הצרפתי והגרמני פתחו ביוזמה מענינת - לימוד מספר היסטורי משותף שבו יהיו מבט ודעות הן מהצד הצרפתי והן מהצד הגרמני .
    יש לשקול את הרעיון הזה גם אצלנו .
    חוץ מזה יש ללכת עד הסוף ולכתוב ללא כחל ושרק על '' העם הפלסטינאי ''
    מתי הוא התפתח ,למה הוא התפח ומה היה או לא היה לפני 200 שנה -
    כלום !!!

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    אין להשאיר את הערבים בישראל. טרנספר יביא שלום. (ל''ת)

    !, 10/05/06 12:50

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    נכון,אין ערביי ישראל,יש פלשתינאים בעלי אזרחות ישראלית,המנצלים את

    דרור, 10/05/06 12:27

    הדמוקרטיה היהודית כדי לחסל את המדינה.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    עיצוב תוכנית לימודים? תוכנית לטרור פנימי

    אין ערבים =אין, 10/05/06 12:22

    עיצוב תוכנית לימודים חדשה(למתאבדים פוטנציאליים ) להזכירכם יועץ לחיזבאללה כבר שלחתם יועץ לרשות המתאבדים כבר יש (טיבי) חוליות בגליל יש אין סוף מה עכשיו רוצחים קטנים שלי ? מה קרה תוכנית השלבים לא מספיקה המרגל מאוניברסיטת חיפה יכול לעבור ללבנון פלסטין או סוריה יאללה סע

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    שליש מפיגועי ההתאבדות בסיוע ערבים!

    שורפי יערות, 10/05/06 12:17

    בעלי זכויות במדינת ישראל מדינת היהודים ותחשבו על זה ! והמחרחר ריב מדון ומלחמה הערבי מאוניברסיטת חיפה מוזמן בטוב עכשיו אח''כ כבר ברע לעבור לגור עם אחיו בפלסטין מעבר לגדר בבקשה
    אין לאפשר איחוד משפחות בתחום מדינת ישראל אין לאפשר מעבר בין פלסטין לישראל לערבים מי שרוצה מוזמן לעזוב וטוב שעה קודם נמאס ממכם חבורת פרימיטיביים אוכלי אדם ואוהבי דם

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    אוניברסיטת חיפה שלוחה של חמאס

    למה אני משלם, 10/05/06 12:12

    התנתקות ומהר ואח''כ ליברמן ומהר שליש מפיגועי ההתאבדות נעשו בשיתוף ערבים בעלי זכויות בארץ ישראל מדינת היהודים

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    יש לתת להם יד חופשית כמו שנתנו למערכת החינוך של הרשות הפלסטינית

    אפרים, 10/05/06 11:48

    חינוך זה לא חשוב וחבל לקלקל את היחסים עם הערבים על שטויות.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    ועל כן כולם צריכים לתמוך בתוכניתו של ליברמן לחילופי שטחים!!!המשולש,

    ואדי ערה למדינת, 10/05/06 11:28

    מדינת היהודים - ולא בתוכה. זמנם של הפלסטינים הללו תם, עם קום מדינתם הפלסטינית. אין להם פשוט מה לחפש בתוכנו יותר. אלו המתעקשים להישאר פה, פשוט מאמנים שיש ביכולתם להרוס את מדינת היהודים באמצעות אזרחותם הישראלית - ואל כן מתעקשים להישאר פה.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    אין שמאלנים- אין ערבים- אין הזדהות עם אל-חוסייני-אין פיגועים!!!!!!! (ל''ת)

    ימני קיצוני, 10/05/06 11:24

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    נכון מאוד!!!! אין דבר כזה ערבים ישראלים!!!

    ישראל, 10/05/06 08:21

    יש ערבים!!! וכולם אותו דבר!!!! וגם לכולם אותו רצון!!!! למחוק ולהשמיד את מדינת ישראל!!!!
    את זה צריך ללמד טוב טוב בכל בית ספר!!!!

    הגב לתגובה זו

    • צודק לחלוטין (ל''ת)

      אליק, 10/05/06 11:52

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    מלכודת לשרת החינוך החדשה

    היזהרי יולי, 10/05/06 08:21

    אתגר ומלכודת לשרת החינוך החדשה. כביכול צריכה להסכים כדי להפגין ''נאורות''.
    המציאות אומרת כך : הם אזרחי מדינת ישראל.כדי ללמוד ולהפוך אזרחים תורמים ומועילים לחברה הישראלית הם צריכים ללמוד את כל מה שכל אזרח ישראלי יהודי לומד.נ ק ו ד ה .
    ואם אנשים מעוניינים לחקור תחומים נוספים, הם יכולים לייסד חוגים לשעות אחרי הצהריים, ושם כל אחד ילמד מה שהוא רוצה. פתרון הוגן צודק ודמוקרטי .

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    התנועה הלאומית הכי חשובה במאה ה20 .

    חשוב מאד, 10/05/06 08:13

    התנועה הלאומית הפלסטינית.
    עד כדי כך חשובה שאפילו בלי לשים לב כולנו בבצעים אותה כל אימת שאנחנו נצרכים לנקבינו...
    ואח''כ רוחצים ידיים אם אנחנו בני תרבות.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    שיוויון הזדמנויות לכולם

    מורה בישראל, 10/05/06 07:54

    יש להכניס לתכנית הלימודים גם של היהודים וגם של הערבים תכנים המשותפים לשני העמים שיוצגו על פי הגרסה שלהם ועל פי הגרסה שלנו. ובנוסף צריך קודם כל ללמד איך לחיות ביחד בשלום עם עצמנו ועם שכננו - לא אנחנו ולא הם הולכים להעלם מהאדמה הזאת.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    מילה טובה לערבים

    ליאור, 10/05/06 07:19

    כל הכבוד על היוזמה

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    'שמות הישובים המעוברתים':-

    דניאל, 10/05/06 05:37

    מרבית שמות הישובים 'הערביים' בנויים על שמות הישובים היהודים הקדומים לדוגמא 'גבע'- גבע, בתיר-ביתר ועוד.

    הגב לתגובה זו

    • צודק ביותר (ל''ת)

      אופיר, 10/05/06 13:49

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    שיחפשו את זהותם בעבר הירדן המזרחי (ל''ת)

    עמי, 10/05/06 05:34

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    הכנסת הג'יהאד האיסלמי למערכת החינוך במימון ישראלי (מטופש)

    האוייב שבפנים, 10/05/06 05:13

    הערבים מתכוננים ברצינות לחיסול ישראל...

    אם תזלזלו בהם תגלו פתאום שנמחקה לכם המדינה ולא ראיתם מאיפה זה בא לכם....

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    למה אתם מנסים לשכנע את כולם שליברמן צודק? (ל''ת)

    יוסי, 10/05/06 04:33

    הגב לתגובה זו

    • כדי להסתיר את העובדה ש''כהנא צדק'' .... (ל''ת)

      דידי, 10/05/06 07:09

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    ישראל צריכה ללמוד ממדינות חופשיות ומתוקנות איך לטפל באויב

    ישראל, 10/05/06 04:17

    חשוב מאד ללמוד מההיסטוריה של מדינות חופשיות ומתוקנות שהבטיחו את קיומן וביססו את עצמאותן על ידי טרנספר של האויב שגר בתוכן. לדוגמא ארה''ב וקנדה שעשו טרנספר לאינדיאנים והילידים שגרו בתוכן.

    לכן ובדומה לכך, הטרנספר של האויב המוסלמי מארץ ישראל למדינות ערב, שמדינת ישראל תאלץ לעשות בעתיד, הוא צעד הגנתי, קיומי והכרחי לביסוס עצמאותה של מדינת ישראל, כמדינה ריבונית יהודית.

    לכן, עם כל הצער שבדבר, מדינת ישראל תאלץ, בעתיד הלא רחוק, לבחור באחת מבין שתי האפשרויות הקשות הבאות: לגרש את האויב המוסלמי מארץ ישראל למדינות ערב או חס ושלום התחסלות.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    לאזרחי ישראל הערבים יש ברירה פשוטה

    מוטי שחר, 10/05/06 02:33

    אי אפשר לפסוח על שני הסעיפים. אי אפשר שאזרחי המדינה ידרשו מהחברה הישראלית וממשלת ישראל לראות בהם אזרחים שווי זכויות וחובות ולא יפקפקו בנאמנותם למדינה בה הם חיים ויחד עם זאת יאמצו מוטיבים שמוכיחים את ההיפך.
    אז בהחלט יש מקום שהתלמיד הערבי יכיר את שמות הישובים במדינת ישראל גם בשמם המקובל על פי המסורת הערבית.
    אפשר להתווכח, אבל עדיין בא בחשבון, שלצד מושגים ''ציוניים'' יכיר התלמיד הערבי את מאורעות 48 מנקודת המבט של הפלסטינאים שחיו פה ויידע למה יום העצמאות של מדינתו (יש רק אחת כזו!) נחשב כיום אסון לפלסטינאים.
    אבל לא יעלה על הדעת שמדינת ישראל תסכים (שלא לדבר על לממן) מערכת חינוך שמציבה את האזרח הערבי כחלק מהתנועה הלאומית הפלשתינית שבאופן ברור מחפשת מזה למעלה ממאה שנה את הכחדתה של מדינת ישראל ו''הישות הציונית''.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    אני אשם שאינכם יודעים שעז א דין אל קאסם הוא רוצח יהודים וטרוריסט

    מדוע צינזרתם?, 10/05/06 01:59

    ידוע מזמן המנדט-ועבורם איש דת? מה לא נכון כאן? זה מידע שיגרתי ובלתי חסוי ביותר.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    'ערביי ישראל' המצאה ישראלית? מצוין נתחיל עם שלילת (ל''ת)

    הביטוח הלאומי, 10/05/06 01:20

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    ''התנועה הלאומית החשובה ביותר במאה ה-20''???

    נקעתי מצחוק, 10/05/06 01:08

    התנועה הלאומית החשובה ביותר במאה ה-20''???


    הבנאדם זקוק לפסיכולוג ולא להכרה.
    עצוב שזה כל מה שערביי ישראל הוציאו מעצם.

    רק תלונות תלונות תלונות ובכיות בכיות בכיות..
    וכמובן אם אתם רוצים לחנך את ילדיכם על פי דרכככם -אנא הוציאו אותם מבתי הספר וחסכו את ההוצאה הכספית מאיתנו (באותה הזדמנות השאירו את תעודת הזהות במשרד הפנים או בנתב''ג או איפושהו ויאללה סעו לנו מהעיניים...)

    הגב לתגובה זו

    • עם ישראל מקים מדינה פלסטינית מאפס

      מבין עניין, 10/05/06 08:14

      התנועה הלאומית הכי חשובה היא התנועה הישראלית למען לאומיות ערבית. רק אנחנו הישראלים עושים להם 99 אחוז מהעבודה..

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    הוא לפחות אומר את האמת!

    יובל, 10/05/06 00:49

    לאום פלשתינאי למהדרין, חלק אינטגרלי מהעם הפלשתיני ופיכך שאיפתיו שאיפותיהם.

    זאת התחלת הפלשתניזציה בישראל, אוטונומיה חינוכית תחילה, אחר כך הסמלים הלאומיים, איחוד משפחות, ציביון פלשתיני והנה בלי להרגיש מדינת ישראל נעלמה לה.

    סכנה! סכנה! סכנה!

    הגב לתגובה זו

    • כל כך נכון (ל''ת)

      מבין עניין, 10/05/06 08:12

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    למה לא לפתור את הבעיה בשיתוף? (ל''ת)

    שרון, 10/05/06 00:28

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    בהחלט יש לעשות שינוי בחינוך כלפי הערבים, אבללל...

    איתן, 10/05/06 00:26

    לא כפי שהעמותה הזו רוצה!.. נכון שהחינוך שמקבלים בנינו מקפח את הערבים ודורותיהם כאן (לא רק!) אבל זה לא אומר שהם ''יטשטשו'' את הציוויון היהודי כאן!!!
    ואני בעד אף שינוי הסטיגמות בשני צידי המטרס, במיוחד לנערים בגיל זה.
    ורק שאלה אחת קטנה לסיום- למה התלמידים הערבים צריכים להיבחן על עגנון, צ'כוב ועל ספרי היסטוריה אשר הדבר העיקרי בהם זה היהדות. זאת כשר באותו זמן בנינו (היהודים) לא לומדים דבר על התרבות הערבית (שבעיני מרתקת ביותר)?!???

    הגב לתגובה זו

    • תשובה לשאלתך

      בן, 10/05/06 11:19

      בכל מדינה בעולם לומד המיעוט את ההסיטוריה של הרוב, וגם אם רצונו בכך את ההיסטוריה שלו. אין כאן שני עמים. יש כאן עם אחד גדול, ועם אחד קטן. האם באמריקה לומדים הנוצרים את ההיסטוריה והתרבות של היהודים? או המסולמים?
      יום אחד בשנה מקישה מערכת החינוך האמריקנית ללימוד ההיסטוריה של הקהילה הלטינית, ורק חודש אחד (פברואר, שהוא הקצר ביותר) ללימוד ההיסטוריה של השחורים.
      בצרפת לא לומדים בכלל על ההיסטוריה של היהודים והמוסלמים, כך גם בבריטניה, גרמניה, בלגיה, הולנד.
      יהודים/מוסלמים שחיים במדינות אלו ומעוניינים ללמוד עוד על העבר שלהם, הולכים לבתי ספר פרטיים או חצי פרטיים כדי לעשות זאת. וודאי שלא מצופה מנער צרפתי ללמוד על משוררים יהודים או מוסלמים.
      אבל, אני מסכים איתך לחלוטין שמדינת ישראל הגזענית מקפחת את המגזר הערבי שנים.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    צריך להעיף את בני הנבלות האלה לכול הרוחות !!!!!

    בבבב, 10/05/06 00:24

    60 שנה הם לא קלטו שזו המדינה שלנו!
    60 שנה עברו!
    הם מסכנים את המשך קיומה של המדינה היהודית! יש לגרשם לכול הרוחות!

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    עם יוליתמיר משלום עכשיו המחבלים יכולים להיות רגועים

    מסקנה- טרנספר, 10/05/06 00:21

    אין ערבים ישראלים ? מצויין לכו לסעודיה

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    למשל את האמנה הפלסטינית צרריך ללמד (ל''ת)

    אחמד, 10/05/06 00:06

    הגב לתגובה זו

    • למשל?!?!

      לילה, 10/05/06 08:13

      אתה לא רציני! אתה לא שם לב איך הרשות הפלסטינית לא מצליחה אפילו לטפל בחוליה מבלי סיוע מהמדינה היהודית שהאמנה הזאת תובעת לחסל? ערבי שבוחר לשאת דרכון ישראלי, להנות מהביטוח הלאומי של ישראל ומהמערכת הסיעוד

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    אין בעיה, לכו למשרד הפנים ותחזירו

    לללללללל, 10/05/06 00:04

    את תעודת הזהות הכחולות, ותעברו לרשות ושם אולי תהיו מדריכים בתנועה האיסלמית.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    שאלות מעניינות לד''ר ע'אנם וחבריו

    אביץ, 09/05/06 23:58

    שמותיהם המקוריים של ישובים ערביים רבים הם עבריים , האם מותר לספר זאת לתלמיד ערבי? מה עם שמות כמו שפרעם, בית-לחם שאין להם בכלל מובן בערבית אלא רק בעברית- דבר המעיד על מייסדיהם היהודים?
    שאלה מרכזית:ארץ ישרל היתה בכיבוש מוסלמי כ-1000 שנים. היכן היה ה''עם הפלשתיני'' מדוע לא הוקמה המדינה הפלשתינית בעבר הרחוק? מי הם השליטים המוסלמיים שמנעו את הקמת פלשתין, מדוע אין להם זכר בתפילותיכם? מה רק היהודים מזכירים בתפילות את אויבי עצמאותם במשך ההיסטוריה? מדוע נזכרו הפלשתיניים לדרוש מדינה רק לאחר שובו של העם היהודי לארצו השדודה לאחר 2000 שנות שיעבוד וגלות?

    הגב לתגובה זו

    • תשובות פשוטות ...

      ד''ר ארוין, 10/05/06 01:08

      היה היתה משפחה בארץ כנען - בני ישראל (נכדי יצחק וניני אברהם ושרה)
      עפ''י רצון הקב''ה הם ירדו למצרים, כדי להתגבש לעם מתוך עבדות.

      אחרי מאות שנים של עבדות, הקב''ה בכבודו ובעצמו הוציאם ממצרים, והכניסם לארץ כנען, מעתה ארץ ישראל. לא ע''י מלאך ולא ע''י שרף, הוא בעצמו.(כן כמו שיבת ציון המתחדשת)

      כאן הם חיו אלף שנה, וגורשו ע''י הבבלים.
      הם הוחזרו לכאן לעוד 500 שנה ושוב גורשו ע''י הרומאים.

      כעבור 2000 שנות גלות, שוב העיר ה' את העם ואת הארץ, והחזיר בנים לגבולם.

      היו שבטים במדבר הערבי ובחוראן. שם הם חיו מאות (ואלפי)שנים.
      לפני מאה וחמישים שנה, כשהעיר הקב''ה את עם ישראל הרדום, ושלח אותם לארצם - לארצו.

      הם ראו .

      או אז החלו השכנים הערבים לראות שהארץ מאירה פנים לבניה השבים, והחלו לרדת מהחוראן, ולעלות מהמדבר ולהיצמד להצלחה של עם ישראל בארצו המתחדשת.

      אח''כ היו יהודים טועים שדיברו על זכויות לפלסטינאים.

      בזה הסתיים הקורס בנושא ''זכויות הערבים בארץ ישראל - זהו שאין''

      הגב לתגובה זו

      • הסבר מעניין. ואיך תסביר את השואה?

        חיים, 10/05/06 02:23

        פשלה של השם, או סתם עוד דרך מעניינת ''להתגבש לעם''?

        הגב לתגובה זו

        • פשלה שלנו ...

          ד''ר ארוין, 10/05/06 03:12

          הקב''ה פתח לנו את הדלת לפני 100 שנה.
          אבל אנחנו ואבותינו העדפנו, בגלל שיקולים זרים, לשבת שם על סיר הבשר והתורה, ולא להסתופף כאן תחת כנפי השכינה. פשלה שלנו.

          למה הדבר דומה ? לפני 39 שנה פתח לנו ה' את הדלת לחלקי הארץ שהיו כבושים.
          חלקנו נענינו לקריאה, וחלקנו התגייס לקריעה. שוב פשלה שלנו. מסתבר, שלא למדנו כלום מהשואה.
          המשך יבוא ...

          הגב לתגובה זו

          • אתה צודק ! (ל''ת)

            מבין עניין, 10/05/06 08:11

            הגב לתגובה זו

      • עד השורה החמישית אני מסכים איתך - מכאן , ההמשך האמיתי

        אפרים, 10/05/06 10:21

        כאן הם חיו כאלף שנה, ואז הקים עליהם הקב''ה את הבבלים כדי להעניש אותם על העבודה הזרה.
        הבבלים הרסו את בית המיקדש והיגלו במספר שלבים את מי שעלול לעשות בעיות, בסה''כ כ- 30 אלף איש. בשלב הראשון הוגלו ''כל ירושלים ואת כל השרים ואת כל גיבורי החיל עשרת אלפים גולה וכל החרש והמסגר''.

        בשנים שלאחר מכן התחילה הירידה הגדולה למקומות בהם נמצא סיר הבשר - בעיקר לבבל ולמצרים (לשם חטפו מספר יורדים גם את הנביא ירמיהו).

        כ- 50 שנה אחרי החורבן נתן להם כורש אישור לחזור ולהקים בית לאומי, אך רק מעטים חזרו (הציונים האמיתיים - המתנחלים של פעם).

        כעבור כ- 500 שנה שוב העניש הקב''ה את היהודים, הפעם לא על עבודה זרה אלא על שינאת חינם.
        הרומאים היגלו יהודים רבים בשני גלים עיקרים - לאחר החורבן בשנת 70 ולאחר כישלון מרד בר כוכבא בשנת 133.
        רוב היהודים נשארו בארץ, ובתקופתו של ר' יהודה הנשיא (בתחילת המאה השלישית) היה בארץ ישוב גדול ומשגשג.

        במאות השנים שלאחר מכן, שוב ראו היהודים שארץ זבת חלב ודבש ללא סיר בשר - זה לא מה שהם רוצים, והארץ נינטשה בהדרגה.

        בשנת 1211 עלו לארץ כ- 300 רבנים מצרפת ומאנגליה כדי למשוך אחריהם את יהודי הגולה, אך אלה לא באו.

        במחצית השניה של המאה ה- 15 ניסה ר' עובדיה מברטנורה לעשות מעשה דומה, אך ניכשל.

        כשראה הקב''ה שהיהודים מעדיפים את סיר הבשר, הוא הביא לגרוש ספרד - אך זה לא עזר.

        כ- 450 שנה לאחר מכן הביא הקב''ה על היהודים את השואה, והפעם זה כבר עזר - וליהודים יש מדינה.

        כשראה הקב''ה את שינאת החינם על רקע זה שחלקם לא כל כך אוהב את מולדתם וחלקם לא כל כך אוהב את דתם - הוא החליט להחזיר את המרצחים שגורשו לטוניס כ- 12 שנה קודם לכם.

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    לבטל

    המשיח, 09/05/06 23:48

    יש לטשטש בין היתר את הזהות המוחלטת של הערבים עם הביטוח הלאומי שמסובסד על ידי הציונים.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    the answer is private colleges

    homeless, 09/05/06 23:46

    dont wait for the state of israel do define the arab history
    The state of israel is not qualified to define what and who is arab and their history
    so why wait for the state to do it
    Private school and colleges are the answer
    ask the khasideem
    they kept their identity for 1000s years

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    אשף אז עדין קאסם? מי תומך טרור?מה זה נכבה=חיסול ושואה2 לא''י היהודית (ל''ת)

    גייס5גייס5גייס5, 09/05/06 23:45

    הגב לתגובה זו