• 186.

    דיין עשה קידוש שם שמים

    מאיר, 14/06/06 03:27

    מצות ישוב א''י, איסור לא תחנם,לא תעמוד על דם רעך, איסור גזל ושוד אכזרי לאור היום של אלפי בתים, ועוד הרבה עבירות, זה נקרא בצבא הגירוש ''עמדה פוליטית'', אולי שמישהו יסביר למה זה לא חילול ה' שדתי משרת בכזה צבא כל עוד הם לא חוזרים בהם.
    אגב, גם הסמרטוט הממלכתי יובל שרלו קרא לזה הבעת עמדה פוליטית,וכמובן שהתנגד למעשה, בושה וחרפה וחילול ה' שקוראים לאחד כזה בשם רב בישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 185.

    לתת פטור מגיוס גם למתנחלים

    איציק, 11/05/06 15:16

    הם לא ראויים לשרת בצבא.הצבא לא שלכם לדעתי החייל צריך לשבת בכלא.היום לא לוחץ יד מחר יסרב פקודה .

    הגב לתגובה זו

  • 184.

    ההצדעה

    שלום, 11/05/06 12:22

    החייל נהג טוב מאוד לפי כללי צה''ל הוא הצדיע לרמטכ''ל, ההצדעה הינה
    אמירת שלום,ותודה.ולא יתכן שבכל מפגש עם המפקדים צריך ללחוץ את ידיהם ,,,( וחוץ מזה ללחוץ לחלוץ זה מלחיץ,,,,

    הגב לתגובה זו

  • 183.

    גיבור!!! (ל''ת)

    שרה, 07/05/06 15:25

    הגב לתגובה זו

  • 182.

    מחר מפצחי הגולגלות בחברון בפינוי אלים של המתבצרים

    רואה שחורות, 06/05/06 22:21

    השוטרים הפרוסים הם אותם אלה שהיו בעמונה … ), עם אותם מדים שחורים ואותם אלות. הם לא מוכנים לגלות את שמותיהם ואין להם תגים –סימן ברור שהולכת להתרחש אלימות קשה מאד. ראשי היישוב בחברון הצליחו לברר את שם המפקד .

    ככה יעשה למורדים בשלטון החוק!!!

    הגב לתגובה זו

  • 181.

    השתגעתם לגמרי זה לא צבא פרטי של אבא שלכם

    יואב, 06/05/06 21:31

    חייל מצטיין שהתנדב להשאר בצבא שעושה דברים המנוגדים לכל תפישת עולמו. באמת הוא הוא לא מוכן ללחוץ את היד של האיש שגרש את חבריו ומשפחתו מביתם והחריב אותו עד היסוד כאשר אינו חייב לעשות זאת!!!
    על פי חוקי הצבא הוא צריך להצדיע ואכן עשה זאת, אך מחווה של כבוד אזרחי הוא לא היה מוכן לעשות ובצדק!
    רק אנשים שמרגשים שהצבא אינו צבא העם אלא צבא פרטי שלהם ושל דעתם הפולטית היו מגיבים בהסטריה שבה הגיבו בצה''ל. ובראש המשוגעים מלכך הפינקה אלעזר שטרן שחושב שאם יהיה פנט יותר מהפיפיור ישכחו לו שהוא בא מהרקע הציוני דתי. הוא יודע שכך יוכל לקדם את הקרירה הפרטית שלו כפי שעשה חברו, שעמד בראש הגרוש, גרשון הכהן שכבר קיבל את אתנן הזונה שלו בצורת דרגת אלוף לאחר הגרוש.

    הגב לתגובה זו

  • 180.

    לשמור על צהל להדיח את חלוץ (ל''ת)

    אין לנו ארץ, 06/05/06 13:26

    הגב לתגובה זו

  • 179.

    גם ביבי לא לחץ את ידו של גנראל עראפת והודח מראשות הממשלה (ל''ת)

    עבדאלה, 06/05/06 10:53

    הגב לתגובה זו

  • 178.

    נראה לי שכל הסיפור

    שמחה, 05/05/06 22:52

    מיועד להסיח את דעת האנשים מהבעיות האמיתיות שיש במדינה!
    לאור התגובות הרבות נראה לי שהמבצע הצליח.כל הכבד!

    הגב לתגובה זו

  • 177.

    אני לא הייתי מסתבך עם הדיין הזה

    פולסא, 05/05/06 22:22

    לאור הכתוב בשתי הפסקאות האחרונות, ראש ממשלה אחד ז''ל ושני חטף שבץ, מציע לרמטכ''ל ולאלוף לשקול שנית צעדיהם.

    הגב לתגובה זו

  • 176.

    מכתב לנשיא המדינה

    אזרח, 05/05/06 21:28

    לנשיא המדינה, מר משה קצב שלום רב,
    שולח אנכי מכתב זה לאדוני, הנושא ומשמש בתפקיד ממלכתי כנשיא מדינתנו, על מנת להזכיר לו, שכאשר נשיא מדינתנו מעיר דבר-מה בציבור, נואם או מדבר, עושה הוא זאת לא רק בשמו שלו בלבד אלא אף בשמם של כל אזרחי המדינה. סבורני לפיכך, כי נשיא המוּדע לכך כי הנו מדבר לא רק בשמו שלו אלא אף בשמם של כל אזרחי המדינה, צריך להיות זהיר שבעתיים טרם שהוא מעיר דבר-מה הנושא אופי בעייתי, פולמוסי, קונטרוברסלי, בנושא ובעניין שאין עליו בעם שמץ של אחידות דעים. כאזרח מדינה זו, סבורני לפיכך, שהערתו של נשיא המדינה לחייל המצטיין חננאל דיין, אשר נבחר על-ידי צה''ל לקבל תעודת חייל מצטיין ואשר סירב ללחוץ את ידי הרמטכ''ל, לא היתה במקומה, לא היתה נאותה והִנָה הערה אשר לחלוטין אינה משקפת את דעתם של אזרחים רבים. כאזרח המדינה, חושבני, שהערה זו לחייל לא היתה צריכה להיאמר כלל מלכתחילה.
    היושב במרומים, כנראה חנן את החייל חננאל דיין, בתכונות אשר זיכו אותו, לא בלי צדק, בתעודת חייל מצטיין. כך חשב לפחות צה''ל שעה שהחליט לתת לו תעודה כזו. יש לחייל, אף אם הוא נמצא במסגרת צבאית נוקשה, את מלוא הזכות (ואף החובה) להביע את דעתו, להביע אף מורת רוחו, לבטא תרעומת , לחשוב בצורה עצמאית כפי שהִנוֹ חפץ ורוצה, מבלי שאנשים יתערבו בדרכו על מנת להכתיב לו איך וכיצד הוא צריך לחשוב (כמו האלוף אלעזר שטרן) במטרה למנוע ממנו לעשות כן (לחשוב). אוי לנו אם נגיע למציאות בה נמצא את עצמנו במצב בו צה''ל איננו רוצה בין שורותיו חיילים חושבים, אלא רובוטים החייבים לחשוב לפי קו מחשבה אותו מכתיבים הרמטכ''ל או מפקדים אחרים בצבא.
    הערתו של אדוני לחייל כי התנהגותו אינה נאותה, נאמרה על דעתו של אדוני בלבד. בוודאי ובוודאי שלא על דעת אזרחים רבים כמותי. מה טוב ומוטב היה, לוּ ברגעים כאלו, בהם כה רבים מאזרחי המדינה צופים, לא היה אדוני מנסה להקרין ולא היה אדוני משתדל לשכנע ולהשרוֹת, כפי שהדבר בא אף לידי ביטוי בהערתו לחייל המצטיין חננאל, את אותן תכונות אופי גלותיות, בלתי-עצמאיות, בלתי מעוררות כבוד, בלתי מעודדות חשיבה עצמית וגאווה עצמית, תכונות אשר ייתכן הִנָן חלק בלתי-נפרד מתפקידו הייצוגי הרם של נשיא ואשר מאפיינות לעיתים דווקא את הצדדים הנושאים סממנים בעלי אופי וגוון ייצוגי-קישוטי-תלוּתי-קוסמטי-סמרטוטי.

    הגב לתגובה זו

    • נראה לך שמישהו יקרא את כל זה? (ל''ת)

      ג.ב, 06/05/06 09:36

      הגב לתגובה זו

  • 175.

    הדוסים והכתומים והקיצוניים השתלטו לנו על המדינה

    חייל ממושמע, 05/05/06 18:42

    לפי כמות התגובות של הכתומים, הדתיים הקיצוניים והדוסים, נראה לי שישראל שינתה פניה ממדינה חילונית דמוקרטית למדינה דתית קיצונית כמו אירן.

    אתם הדתיים הקיצוניים, המתנחלים הכתומים והדוסים למיניהם, אתם בסך הכל מיעוט קטן ועלוב במדינה.
    ואם לא תפסיקו את האלימות הטבעית שלכם, יום אחד עוד תמצאו את עצמכם גם כמיעוט הנרדף במדינה !!!

    ואלימות בהגדרה כוללת גם את החייל המרדן המנוול מתוצרת בתי המדרש והישיבות שלכם שהביא לצבא את הפוליטיקה הקיצונית והדפוקה שלכם !!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

    • תרגע, עוד מעט שולחים אותך לפנות כפרים ערבים בקו הירוק

      Avi Ecuador, 05/05/06 19:00

      תוכל להמשיך עם השמאל להיות ממושמעים.

      הגב לתגובה זו

    • Excuse me but this is not just your land

      Avi, 05/05/06 20:07

      From the headline to your reply it seems like you really think that this is ''our land'' and the right wing of the citizens in this country of yours have no say in this matter or any democratic RIGHTS to stand up for what they believe in. let me remind you that we all have rights in this country including the right to protest againts disasters such as the evacuation of jews from their land. i hope you will never have to live through such disaster in your life time

      הגב לתגובה זו

      • אתה תגור בחו''ל ואתה גם תקבע למי שייכת המדינה?

        חייל ממושמע, 06/05/06 22:47

        המדינה הזאת שלי באבו אבוהה.
        אני נולדתי כאן, אני יהודי כי נולדתי להורים יהודיים וגם עשו לי ברית, וגם פעמיים בשנה בראש השנה וביום כיפור אני הולך עם משפחתי לבית הכנסת בגלל המסורת.

        בשאר ימי השנה, אני זולל חזיר, אני מרמה, אני עושה קומבינות, אני גונב מיתומים, אני עושק אלמנות, ולפעמים אני גם עובד קצת במיוחד בשחור, כדי לא לאבד את זכויותי בביטוח לאומי.

        ואני גם עושה מילואים.
        מה איתך... גם אתה עושה מילואים ''קרביים'' בחו''ל?

        אז מי אתה בכלל שתקבע למי שייכת המדינה ולמי לא???

        הגב לתגובה זו

    • כדאי לך לפנות לפסיכיאטר ודחוף, אתה מדבר שטויות

      אריה, 06/05/06 01:34

      1. ישראל היא מדינה יהודית דמוקרטית, חילונית דמוקרטית היא רק בהזיות שלך.
      2. אם אתה כותב שאלימות של דוסים למיניהם היא טבעית אז אל תדרוש מהם שיפסיקו אותה כי זה הטבע שלהם.
      3. אם אתה כותב על חייל מצטיין שמסכן את חייו בשביל להגן עלי שהוא מנוול אז אני אומר לך שאתה לא רק אידיוט אלא גם חתיכת זבל.

      הגב לתגובה זו

      • ואני אומר לך שאתה חלאת אדם ופגר דתי מצחין

        חייל ממושמע, 06/05/06 15:11

        1. אני חייל קרבי וקצין בצה''ל במילואים, אז אני לא בדיוק זקוק להגנה לא שלך טינופת, ולא של החייל המזדיין שאתה מגן עליו.
        2. ואם אתה מגן על המנוול הקטן אז גם אתה שייך לכת הטמאים הנקראים אצלנו במדינה דתיים דוסים וקיצוניים.
        3. ומאחר וטבועה בך אלימות טבעית, אני אשמח להתקל בדוסים מצחינים כמוך ולשבור להם את העצמות במפגש ההתנתקות או הפינוי הבא שמן הסתם אשתתף בהם במסגרת שרות המילואים!!!

        הגב לתגובה זו

  • 174.

    אתם בטוחים שהוא משרת

    ירון, 05/05/06 18:26

    בחטיבה 188 ? כי התג שלו בתמונה הוא של חטיבת שריון אחרת המשרתת בבקעה.

    הגב לתגובה זו

  • 173.

    המשך לתגובה 160

    Avi Ecuador, 05/05/06 18:13

    והשאלות היותר גדולות בהמשך או כבר היום הם: למה מדינה אם זו לו מדינת היהודים?
    למה מדינה אם ''יהודים'' הופכים את מדינת היהודים לעוד מדינת גלות ליהודים?
    למה להילחם אם בניית הרשע וסדום לרשעים הוא מטרה?
    למה להתאמץ אם ישרפלסטין בקו הירוק הופכת למדינה אנטישמית של ''יהודים'' וערבים שבהמשך תהפוך לפלסטין 2 מכוח הרחם המוסלמי?
    למה לא להקדיש את המאמצים להסתפח לארצות הברית על משקל משפט המלך שלמה וכבשת הרש ששמאלנים מסבירים לנו שהיא לא של יהודים.
    מה ההגיון בצבא או להתגייס ולהסתכן בכלל אתה או בנך?
    יוכלו לפרק את צבא הכנה לפלסטין ונהיה אולי עוד כוכב בדגל של ארצות הברית.
    מדינת ישראל בטח תהיה יותר יהודית מאשר עם השמאל ו''מנהיגנו''.

    הגב לתגובה זו

  • 172.

    מעניין מה היו עושים לחייל גרמני בעל מצפון (והיו גם כאלה)

    צה''ל מתדרדר, 05/05/06 18:03

    שהיה מסרב ללחוץ את ידו של היטלר, לאחר שהצדיע לו במועל יד כמתחייב על פי פקודות הצבא הגרמני.

    הגב לתגובה זו

    • ללא שום קשר לדעות פוליטיות, אתה טיפש ותגובתך נבזית

      מרק, 06/05/06 10:58

      אני גם יכול לשאול אותך כמה שאלות?
      מה היו עושים בגרמניה לחייל שאבא שלו היה מארגן טכס דתי פולסה דה נורא להיטלר?
      מה היו עושים לחייל גרמני שהיה מסרב לבצע פקודה של היטלר (זוכר אבי ביבר)?
      מה היו עושים בגרמניה לקבוצת אנשים שממנה יצא רוצח ראש הממשלה והם אפילו לא הסתירו שמחה?
      אני יכול להמשיך ולשאול עוד מאת שאלות כאלה.
      תזכור טוב - רק מנוולים ואידיוטים משתמשים בוויכוח פוליטי בהשוואות ישראל אם גרמניה נאצית.

      הגב לתגובה זו

  • 171.

    הקיקיוניות והאפסיות אחזו בראשי הצבא והשלטון בכל רמותיו (ל''ת)

    אייל, 05/05/06 17:58

    הגב לתגובה זו

  • 170.

    לצאת להפגנות המונים כנגד החלטת ההדחה הנפשעת של החייל המצטיין

    ברוך ו, 05/05/06 17:52

    הדחת החייל המצטיין בשל סירובו ללחוץ את ידו של הרמטכ''ל הפוליטי והשרלטן במהלך טקס חלוקת פרסי הצטיינות בבית נשיא מדינת ישראל הינה אקט מסוכן לחברה הישראלית כלה.

    הגב לתגובה זו

  • 169.

    סוף סוף ברור מהו עיקר ומה טפל בצבא!

    מוציא מסקנות, 05/05/06 17:49

    הטפל הוא חיילות מעולה, מסירות למטרה, עוז, גבורה, נאמנות.

    העיקר הוא כיבוד האופיצר וליקוק למגרש היהודים.

    אוי לישראל ש''עבד כי ימלוך'' בה!

    הגב לתגובה זו

  • 168.

    להדיח את כל האחראים להדחת החייל המצטיין בשל אי לחיצת יד הרמטכ''ל

    אילנה ג, 05/05/06 17:46

    יש לנקות את האורוות מבושלביקים מאפיונרים יהירים שרלטנים וחסרי מוסר.

    יש להפוך את צה''ל חזרה לצבא העם ולא לזרוע הצבאית של חבורת שרלטנים טוטאליטרים שהשתלטה על המדינה.

    הגב לתגובה זו

  • 167.

    נהג כתום ועלוב נפש, כמו חבריו עגלונים!!

    דמוקרט, 05/05/06 17:46

    מסתבר שרוב הכתומים לא מצדיקים את קיומם, נגמר התקציב ו 4 שנים לפחות תוכל לוקשים וקוגלח

    הגב לתגובה זו

    • תגיד חוץ מססמאות ושנאה כשמאלני אתה לא יכול להפליץ משהוא יותר טוב? (ל''ת)

      Avi Ecuador, 05/05/06 18:17

      הגב לתגובה זו

  • 166.

    כל הכבוד לחייל!!! (ל''ת)

    גילי, 05/05/06 17:06

    הגב לתגובה זו

  • 165.

    זה לא עניין של נימוסים !!!זה צבא ! זה זלזול ברמטכ''ל ! (ל''ת)

    המפקד הראשי !, 05/05/06 16:54

    הגב לתגובה זו

    • הרמטכ''ל מזלזל בעצמו ובכל המערכת (ל''ת)

      ישראל, 05/05/06 18:05

      הגב לתגובה זו

  • 164.

    הצבא נהג....

    תומך התנתקות, 05/05/06 16:52

    בחוסר דמוקרטיה ,הגובלת בעריצות.
    זכותו של חייל לסרב ללחוץ את ידו של כול אחד,חייל לפני שהוא חייל הוא אדם פרטי,אמנם חלים עליו חוקים מסויימים שעליהם אין לעבור במסגרת תפקידו,אבל,לחיצת יד היא ג'סטה די אינטימית וסובייקטיבית וזכותו של כול אדם חופשי ,בין אם הוא חייל ובין אם לאו,לסרב לבצע ג'סטה מעין זו.
    אין ספק שהיה טוב ונכון להודיע למפקדיו שהוא איננו מתכוון ללחוץ את יד הרמטכל,אבל בכול זאת,התנהגות הצבא אל חייל שכזה בעיקר אם הוא חייל קרבי מצטיין במילוי תפקידו הצבאי,היא קיצונית ולא ראויה.
    צולבים אותו על לא עוול בכפו.

    הגב לתגובה זו

  • 163.

    הפוליטיקאים הקטנים משתמשים בצה''ל לפירוד שיביא לגט כריתות בינו לבין (ל''ת)

    מגזרים שלמים., 05/05/06 16:51

    הגב לתגובה זו

  • 162.

    כל הכבוד!!!

    הכתום, 05/05/06 16:48

    עשית מעשה אמיץ שלדעתי לא היית צריך לקבל עונש קשה כל כך כי זה לא היה מחאה פליטית אלא שלא היית יכול ללחוץ לחלוץ את היד.
    צריך לתת לך צל''ש ולא הדחה מהחטיבה!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 161.

    בשם הדמוקרטיה-גאים בך

    תומכים, 05/05/06 16:35

    חבל שרק השמאלנים מפיצים את התנהגות ההרס העצמי שלהם ולימין עושים דמוניזציה תקשורתית.סופינו שיקומו מחתרות והתיסכול יצא בדרכים אחרות.בושה למדינה ולצה''ל

    הגב לתגובה זו

  • 160.

    השאלה הגדולה של כל אב ואם בישראל

    Avi Ecuador, 05/05/06 16:30

    תהיה לצערי אם הוא מוכן להפקיר, סליחה, להפקיד את חייו של בנו בעתיד בידיים של מפקדים ומנהיגים כאלה.
    לאולמרט יש תשובה; הבו בניורק...

    הגב לתגובה זו

  • 159.

    ממתי לחיצת יד היא טקס פולחני צבאי?

    מומחה ללוחצי יד, 05/05/06 16:30

    בוז מביעים בצבא לא באמצעות הימנעות מלחיצת יד, אלא באמצעות חליצת נעל וזריקה על הפקיד שסרח (במקרה המצער שלנו - הפקיד של עומרי).
    לכן, החייל הגיבור חננאל נהג באצילות רבה מידי עם הריקא. ריקא
    יהיר ואווילי, ששמו - ''חלוץ'' - ממצה את הטקס הצבאי שמגיע לו: חלוץ הנעל

    הגב לתגובה זו

  • 158.

    מפוררים את העם

    Avi Ecuador, 05/05/06 16:11

    צה''ל שהיה גורם מאחד הופך לגורם מפריד.
    מצבא העם הופך לצבא השמאל והערבים.
    לאדם שפוי צריך להיות הרבה שאלות וספקות בקשר לעתידו או עתיד בניו בצה''ל.
    זה לא אותו צבא של פעם שהיה גורם מאחד ושהמטרה היתה ברורה, היום גורם מפריד עם אינטרסים צרים וכיוון ומטרות שעיקריהם זמניים ולא משרתים את עתידה של מדינת ישראל, צבא שוקולד עם הרבה צעצועים ''יפים'' במחסנים שמפעילים אותו ''מנהיגים'' ללא חזון.
    מעניין כמה מסרבים ומשתמטים היום יש לצה''ל, אני לא מכליל את בניו של אולמרט בחשבון.
    אין ספק שזה יעלה לצערי.
    אולי יתחילו להקים בתי סוהר לאנשים ''מסוכנים'' כמו החייל המסכן שלא לחץ לאבא גנרל את היד, משהו בסגנון של בתי הסוהר של סטלין, יוכלו למצוא אנשים מומחים שבאו מרוסיה.
    אני בטוח שינסו להציק לבחור הזה בהמשך בכל הזדמנות.

    הגב לתגובה זו

    • אין מה לעשות- זה בגלל עודף שכל.... (ל''ת)

      פלפלת, 05/05/06 16:58

      הגב לתגובה זו

  • 157.

    כָּמָּה מילים אוֹדוֹת דָן שָחוּץ

    אזרח, 05/05/06 15:59

    כָּמָּה מילים אוֹדוֹת דָן שָחוּץ
    בְּדָּם טוֹבְלוֹת התבטאויותיו,
    בְּדָּם אמירותיו רוֹחֵץ הוּא ורָחוּץ
    מְדִינָתוֹ-מְדִינָתֵנוּ, רֶפּוּבְּלִיקַת בָּנָנוֹת מוּפְגֶנֶת,
    דוֹמֶמֶת, מְדַמֶמֶת, מְקוֹמֶמֶת, זוֹמֶמֶת, מְאַיֵימֶת,
    רֶפּוּבְּלִיקַת בָּנָנוֹת לִשְמָה: לְאוֹת, מוֹפֵת ולְדוּגְמָא !
    רֶפּוּבְּלִיקַת בָּנָנוֹת שוֹפַעַת רוֹב רַהַב, לַהַג, שַחַץ, שְמוּץ,
    לא, חָלִילָה, מבּפְנִים בִּלְבַד, ''בְּלֵית בְּרֵירָה'' גַם מִבּחוּץ.
    חֶבְרָה קְרוּעָה, פְּרוּעָה, שְסוּעָה, פְּצוּעָה, בְּכָּל קֶרֶן ופִּינָה,
    בְּכָּל חָצֵר, שְכוּנָה, סִימְטָא, גִינָה - בּרְחוֹב, בָּעִיר וּבָּקִיבּוּץ
    חֶבְרָה מְפוֹרָקָה, מְפוּלָגָה, מְפוּצָלָה, מְיוּסָרָה
    חֶבְרָה גְמוּרָה, שְבוּרָה, מִתְפוֹרְרָה, הֲרוּסָה וְאוּמְלָלָה
    חֶבְרָה, אָכֵן, על סַף פִּיצוּץ !
    סְגַן-רמטכ''ל, חָבוּש מַגָּף, פוֹקֵד על גַּף,
    אִיש צִיוּת ללא צִיוּץ
    שֶמָא, בֶּאֱמֶת וּבְּתָּמִים, פַּרְצוּפוֹ חָפֵץ להַזְכִּירֵנוּ
    כי יישוּתוֹ נוֹתְרָה (עדיין?!) בְּגֶדֶר אֶגְרוֹף-בַּרְזֶל קָפוּץ ? קָמוּץ ?

    כַּמָּה צְלִילִים אוֹדוֹת דָן שָחוּץ
    בְּדָּם טוֹבְלוֹת התבטאויותיו - מִשְתַּחְרְרוֹת לְלֹא קִימוּץ
    בְּשַחֲצָנוּת מפִּיו נוּרוֹת, בְּהִתְנַשְאוּת בלתי-נלאית נוֹצרוֹת,
    בְּמִילִים לא בּוֹרְרוֹת, בהֲגָנָה על המוֹלֶדֶת מִתְהַדְרוֹת, ברַצְחָנוּת מִתְגַּנְדֵּרוֹת,
    בִּ''מְצוּייָנוּת'' מִתְפָּאֲרוֹת, בּאֲטִימוּת מְתְאפְיינוֹת,
    בְּגַּאַוותָנוּת-שִיא מִצְטַיינוֹת, בְּרַהַב חַיִל מִתְבַּשְלוֹת,
    בְּתַּת-תַּרְבּוּת גְּבַרְתָּנִית-גַּבְרִית-עִבְרִית-עֲבַרְייָנִית נְטוּעוֹת וּנְגוּעוֹת,
    בְּמַדְמֵנָה מוּסָרִית-עֶרְכִּית מִתְבּוֹסְסוֹת-מְבוֹסְסוֹת,
    על פְּשִיטַת-רֶגֶל צהל''ית-חֵילִית-בְּסִיסִית-כְּלָלִית, מוֹרוֹת ומַצְבִּיעוֹת,
    בְּדָּם טוֹבְלוֹת, שְטוּפוֹת, סְפוּגוֹת, מְגוֹאָלוֹת,
    לִרְדִיפַת נָקָם סוֹגְדוֹת, ראוותנות בלי מיצרִים שוֹפְעוֹת,
    חָרוֹן, אֵימָה, חֵימָה מְפעפְּעוֹת,
    מִן השמיים צוֹלְלוֹת, רַע ונוֹרָא מְצלְצלוֹת,
    אחוות-אדם מקלקלות, בציפיות עמים מזלזלות,
    תקוות עתיד מבלבלות, אוכלוסיות מדללות,
    שִמְחוֹת חַיִּים מְדלדלות. את מִי, בעצם, מקללות ?
    לְצוֹרֶך מָה הן נוֹעֲדוֹת ? לְמִי עָווֶל מְעוֹלְלוֹת ?
    הכָּל באֵש, יָּגוֹן, שְאוֹל, שְכוֹל, חוּרְבָּן והֶרֶס מַעֲלוֹת,
    טוֹנָה שֶל מָווֶת הֵן שוֹקְלוֹת
    קֶבֶר - לא רַק לאוֹיְבָיו בִּלְבַד, אַף לאֶחָיו,
    בלב נָחוּש, נֶחְרָץ, נִמְרָץ,
    כּוֹרוֹת.

    כַּמָּה צללים על דָן שָחוּץ,
    פצצה בת-טון פקד להשליך ללא תֵירוּץ
    ''מכה קלה באווירון'' חש והרגיש –
    טייס-קוסם-גיבור-ענק מארץ עוּץ.
    לאנשים, לא מחבלים, חַפִּים מפשע, אשר נָמִים שנתם בבית,
    כשאוֹר רָחוֹק של כוכבים ואלוהים בשלווה ריצדוּ בחוּץ
    אין כלל פנאי וזְמַן לִישוֹן באִישוֹן-לַיִל. לנוּס, לברוֹח או לרוּץ
    מגן למָך, משען לדָך, בהגנה על המולדת, דן שָחוּץ
    אדם אמין, זָמִין, יעיל, בקיא, ממושמע כגרמני ! ...לבטח איש מאד חָרוּץ.
    בטון דבריו, בנימתו, בסגנונו, בהתלהמותו, בלהיטותו, במצפונו,
    דבר-מה נשמע אצלו בכל-זאת,
    מאד בוֹטֶה, לוֹקֶה, נִקְלֶה, נִבְזֶה, עָלוּב, רָקוּב, מוּכֶּה תֵּיעוּב,
    סְפוּג חֶרְפָּה, בּוּשָה, שִנְאָה, כְּלִימָה,
    רְדוּף נָקָם, כָּפוּי, עָקוּד, כָּלוּא, נָשוּך, עָקוּץ
    תת-אנושי, תת-תרבותי,
    תת-עברי, תת-יהודי,
    לחלוטין פָּרוּץ.

    הגב לתגובה זו

    • כמה מילים אודות דן שחוץ (ב')

      אזרח, 05/05/06 17:11

      ב''הנהגה'' של גנרלים, שטח בו, חלילה, לא חל קִיצוּץ
      אזרח קטן, חש עצמו מזמן, נִדְחַק, נִשְחַק, מוּרְחַק, נִמְחַק,
      בנפשו, בנשמתו, ביישותו, חָצוּי, שָבוּי, בִּלְתִּי-רָצוּי, שְבַע-עִינוּי, אוּמְלָל, חָצוּץ
      אָבוּד, גַּלְמוּד, חָשוּד, שָדוּד, לא במעגל בכלל, אלא מזמן הרחק מִחוּץ
      נתין, תושב הארץ, עובר אורח, הופך חיש-קל חסר-אונים, נעדר-מנוח,
      מתקשה מאד מַראוֹת זְווָעָה לִדְחוֹק, לִמְחוֹק, לִשְכּוֹחַ – בְּאֵין מָקוֹם, פִּינָה, לְאָן לִבְרוֹחַ
      אָנוּס אֶזְרָח לִצְפּוֹת לָכֵן כְּעֵד בְּכּוֹרַח, בִּמְחוֹל-שֵדִים-נִיצְחִי, יַחְצָנִי ורַצְחָנִי שֶל-כֹּח,
      תמונות חיים ומְצִיאוּת מַרְאָם שוֹתֵת, מַקְפִּיא, קוֹרֵעַ-לֵב, רָווּי, דָווּי, נָתוּץ
      טָעֲמָם נָהָר עָכוּר, תָּפֵל, שֶל דָּם נִיגַר, מַר ונִמְהָר, עָגוּם, אַכְזָר, שָקוּץ, חָמוּץ
      בָּרוּר כַּשֶמֶש, שֶכָּאן חָזוֹן עָתִיד, עליו פּה אִיש לא שָם קָצוּץ
      לא יִפְרַח ולא יִצְמַח, לא יִנוֹן ולא יִשְגֶה, לא יְשַגְשֵג ולא יָצוּץ.

      כַּמָּה מִילִים אוֹדוֹת דָן שָחוּץ
      שאת אמירותיו, לִשְלל רוּחוֹת,
      לעֲזָאזֵל צָרִיך לִשְלוֹח, ואחר-כָּך לפִיחְלוּץ !
      מִמָה נוֹצָר הדָן שָחוּץ ? אֵיך וכֵּיצַד נִבְנָה ?
      מאֵיזֶה חוֹמֶר קָצִין-אָדָם-רַצְחָן-הַרְסָן-חַמְסָן כָּזֶה קָרוּץ ?
      איש מִלְחָמָה, בִּלְתִּי-לֵאֶה, אֵינוֹ-בָּלֶה - הֵיטֵב מוּכָן הוּא למֵירוֹץ
      את אוֹיבוֹ, בהֶגְיוֹנוֹ, יחפּוֹץ לִרְאוֹת מָעוּך, שָפוּך, הָפוּך, פָּחוּס, מְפוּצְפָץ, מָחוּץ
      קַל בתודעתו ובמחשבתו, גַס באמירותיו, בהתבטאותו
      בין האֲווִיר לאֲדָמָה, כבּוּמֶרַנְג, ''מִבְחָן-התוֹצָאָה'',
      נִרְאה, כלל לא בְּמִקְרֶה, מְאד רָצוּץ.

      סוֹד החיים, ההִישָרְדוּת, בָּמֶה אָכֵן בֶּאֱמֶת נָעוּץ ?
      מִמְצִיאוּת המלחמה, הנְקָמָה, המָוֶות, הֶרֶס, שְכוֹל ושְאוֹל,
      יָגוֹן, אֵבֶל, סֵבֶל, כְּלוּם ייתכן אָמנָם, כִּי הַכָּל מָצוּץ ?
      אצל בעל דַּרְגוֹת גבוֹה - מְקוּבָּע כְּמוֹ קֶרֶש לגֵיהוּץ !
      אשר להיות מוּשְחָז הוּרְגַל, להקרבה נָכוֹן וּמְסוּגָּל, יחדיו עם היותו שָחוּץ
      מוציא לפועל פְּקוּדוֹת-שֶל-הֶרֶג בְּלִי קוּרְטוֹב, טִיפַּת מִיצְמוּץ
      קיים הֵיבֵּט אֶחָד בלבד, קיים ככוֹרַח רק עָרוּץ
      בו כל השְאָר נראה עויין, אויב ומאיים, בַּר-נִיתוּץ, חייב-נִיפּוּץ
      רָצוּי גַּמָּד, מוּפְחָד, מוּגְמָד, מְגוּמָד, מְשוּפָד ומְקוּפָּד,
      מוּכֶּה, נִכְנָע, נִרְעַד, נִפְחַד, נִדְכָּא, אָבוּד, שָדוּד, לָחוּץ.

      הגב לתגובה זו

      • כמה מילים אודות דן שחוץ (ג' ואחרון)

        אזרח, 05/05/06 22:57

        הָלְאָה רוּץ... דָן חָלוּץ... הָלְאָה רוּץ... דָן שָחוּץ ...
        בִּשְבִיל מִי ? לְצוֹרֶך מָה ? מַדוּעַ ? לָמָה ? הָיָה כָּל זאת אָכֵן בֶּאֱמֶת נָחוּץ ?
        לא להפתעתנו דָן, באגם-ים-דם אמירותיך הִתְבּוֹסַסְת,
        לדאבוננו, מצאנוך כָּך רָבוּץ.
        תּוֹעֶלֶת בהִתְבטאוּיוֹתיך אַיִן,
        בצה''ל, כיָדוּעַ, הוֹד, כָּבוֹד ויְקָר נִיתָן לדַּרְגוֹת בִּלְבָד ולכְּלִי-שֶל-זַיִן
        בבג''ץ נדרשת, חרף התרברבותך, לבאר פשר אמירתך,
        למגינת לבך, נזקקת לבֶטַח לחִילוּץ.
        אם תהפוך לרמטכ''ל,
        שוב יהא זה עבורנו עוד פִּיגוּעַ, עוד פִּיצוּץ,
        בִּרְבוֹת הימים, אוּלַי, ייתכן כי תיווכח,
        בין אם צַעַר, שְכוֹל, יָגוֹן, סֵבֶל או אֵבֶל יִפְקְדוּך
        אותם תזכור ולא תשכח !
        בין אם חֶדְוות-חַיִּים כנְהָרָה מִמַעַל תוֹפִיעַ,
        בה (הלוואי) תְנצח, תִשְמח, תִפְרח,
        אֵיך בדבריך התגמדת,
        כֵּיצַד בִּ''זְכוּת'' יְהִירוּת-פְזִיזוּת אֲמִירוֹתֶיךָ
        הצְלח הצְלחְת – להֲפוֹך את עצמך,
        בִּנְדִיבוּת ורוֹחַב לֵב, אַדְּרַבָּא, לא בְּקַמְצוּץ
        לא לעֲלוּב-נֶפֶש רַק, חֲמוּם-מוֹח, רְפה-שֵכֶל, חָצוּף, שְוַונְצוּץ
        פְּרִי-בְּאוּשִים של ''יַהֲלוֹם בּכֶּתֶר'' ,
        רָקוּב, בּוֹאֵש, מַבְאִיש, מֵבִיש, מְשוּקָץ, שָקוּץ,
        סִּרְפַּד, דַּרְדַּר, קִימְשוֹן, חָרוּל, חוֹחַ, נַּעֲצוּץ
        אֶלָּא בְּעִיקָר לְגַמְרֵי, לְגַמְרֵי גוּץ.

        הגב לתגובה זו

    • מצאו חן בעיני השירים שלך (גם החלק התחתון ) (ל''ת)

      בוני, 05/05/06 17:37

      הגב לתגובה זו

    • איך אתה מנקד? (ל''ת)

      תודה, 05/05/06 18:40

      הגב לתגובה זו

      • הניקוד מתבצע על ידי לחיצה על ה-CAPLOCK

        אזרח, 05/05/06 22:55

        ולחיצה נוספת (לאחר כתיבת האות אותה יש ברצונך לנקד) על שורת המקשים העליונה (הכוללת את הספרות ואת הסימנים פלוס, מינוס, ו-;

        הגב לתגובה זו

        • אתה מאוד מוכשר - ומשועמם (ל''ת)

          ג.ב, 06/05/06 09:39

          הגב לתגובה זו

  • 156.

    כל הכבוד

    שי, 05/05/06 15:48

    חננאל, חזק ואמץ! רובו המוחלט והצודק של עם ישראל מאחוריך!!

    הגב לתגובה זו

  • 155.

    הטיהור הפוליטי נמשך בצהל...... וחבל (ל''ת)

    קצין, 05/05/06 15:47

    הגב לתגובה זו

  • 154.

    כולה מג''ד שמתחנף לרמטכל

    קומבינטור, 05/05/06 15:46

    מה כולם עושים סיפור גדול?
    זה ברור כשמש: המג''ד והמח''ט רוצים להיכנס לסבב המינויים הבא, כבודו של הבוס שלהם נפגע, וכדי לקבל קידום צריך ללמוד ללקק.

    כמו בכל חברה קפיטליסטית, גם צהל נהיה מקום מושחת

    הגב לתגובה זו

  • 153.

    משטרת המחשבות בפעולה (ל''ת)

    כולה לא לחצו לו, 05/05/06 15:39

    הגב לתגובה זו

  • 152.

    בתור שמאלי תומך בהתנתקות אני לא מבין

    ליאור, 05/05/06 15:33

    איזו עילה יש לצבא להדיח חייל מצטיין מהיחידה בגלל שלא לחץ יד?
    פשוט לא מבין את ההגיון המעוות של המפקדים.

    הגב לתגובה זו

    • אתה ממש ''שמאלי''. אני ימני מתנחל אגב (ל''ת)

      ימני מתנחל, 05/05/06 18:03

      הגב לתגובה זו

  • 151.

    זה צבא אדום של ממש !

    RUSSIAN, 05/05/06 15:27

    חייל לא סרב פקודה, לא הפר שום הוראה, הצדיע למפקדים.
    זכותו המליאה שלא ללחוץ יד של אישיות זו או אחרת. איני שייך לגוש פוליטי שלו אך מצדיע לו על האומץ ואמונה בדרכו, כאלה אנשים חסרים לנו ועושים לו רצח אופי.
    היה לי כבוד לחלוץ, אבל אם הוא לא יתערב ולא יעצור את הרדיפה של החייל אשנה את דעתי כלפיו.

    הגב לתגובה זו

    • אדו מדם... (ל''ת)

      שוקו, 05/05/06 16:58

      הגב לתגובה זו

  • 150.

    אוי לנו לאוי לשכמותינו

    טובה, 05/05/06 15:23

    חננאל רחוק מלהיות תלמיד חכם כי ככזה צריך היה לדעת שהמלבין פני חבר ברבים כאילו שפך דמים. ולדחות יד מושטת זו הלבנת פנים. מאידך, אין ספק שמישהו בחלונות הגבוהים קצת התבלבל ונסחף וכל הענין קצת יצא מהפרופורציה שלו. תרגעו שם צה''ל ודרגותיו היות שהתנהגותכם וההתקפה המשולבת של כל התותחים מביישת אתכם עכשיו יותר ממעשהו של הנער הטיפש.

    הגב לתגובה זו

  • 149.

    פורע חוק

    רמטל, 05/05/06 15:10

    ''חייל''זה דינו לשבת בכלא להרבה זמן הגיע ממשפחה שמטיפה ארס וחוטרת תחת אושיות החברה וחוקיה יש לבער אותם מהארץ הגיע הזמן להתנער מהם בושה שיש אנשים כאלה!!

    הגב לתגובה זו

    • מה קרה?

      לא ימין לא שמאל, 05/05/06 16:55

      פלורליזם חולני כלפי רוצחים ופורעי חוק ערבים זה בסדר....אבל קבלת דעתו האישית והלגיטימית של חייל ישראלי קרבי מצטיין היא לא בסדר?

      שמאל קיצוני צבוע וחולני.

      הגב לתגובה זו

    • צודק!צודק!צודק! (ל''ת)

      חסכת לי מילים, 05/05/06 18:53

      הגב לתגובה זו

  • 148.

    זה מה שקורה שדמוקרטיה היא הערך העליון והיא מעל הכל...כדאי שתכנסו!!

    כיפה כתומה, 05/05/06 14:59

    כשדמוקרטיה הופכת לדת , והיא הופכת להיות מעל הכל מתחילה הבעיה. כשחושבים שהכל זה עיניין של פוליטיקה, וכל דבר מריח פוליטית, זו בעיה כי לא מבינים שיש דברים שהם מעבר לפוליטיקה. לדברים האלה קוראים ערכים. החייל לא ניסה להביע מחאה פוליטית, כי זו לא פוליטיקה. זה הרבה הרבה מעבר לכך.זה אותו תסכול וכאב למה שהיה בקיץ, אותו כאב לרמיסה של אנשים, לגרוש אנשים, לרמיסה של הערכים שלנו לזלזול בהם. החוסר רגישות בהעפת החייל , זה אותו חוסר רגישות שהיה קיים בגרוש.( אני מתכוונת לסיסמא הבזויה '' בנחישות ורגישות''). חוסר הבנה למה שעובר על הציבור שלנו, וחוסר נסיון להבין. השרירים שהצבא מנסה לעשות לא יועיל לאף אחד. זה רק יגרום ליותר נתק , ליותר תסכול וליותר סלידה כלפי הצבא. החייל הזה הוא חייל מצטיין. והוא בחר להתגייס, לשרת ולהיות הכי טוב, למרות התחושה שהצבא שינה את עורו ועוסק במשימות שהן נגד הקוד האתי שלו. ואותו חייל בסה''כ לא היה מסוגל רגשית ללחוץ את ידו של הרמטכ''ל הזה שהיה אחראי למה שקרה שם ופיקד על כל ועודד זאת. הוא הצדיע לו וכיבד אותו, לא ירק בפניו ולא קילל, הדבר היחידי שעשה היה לא ללחוץ את ידו..(הוא התכוון להביא לו מכתב אך לא היה מסוגל..)התגובה הזאת של להדיח אותו נשמעת כמו נסיון לרמוס עוד ועוד ולזרוע מלח על הפצעים.. וסתם , נניח שבאופן היפוטטי היה זה פעיל שמאל שיתנגד לרמטכ''ל בגלל עמדותיו הניציות ובגלל מעשיו והחליט בתור חייל מצטיין לא ללחוץ את ידו ורק להצדיע , האם היה מקבל את אותו יחס? האם התקשורת לא היתה מגבה אותו או יותר מכך -הופכת אותו לאליל וכותבת עליו כתבות שער??האם משהו היה מעז לחשוב על להדיח אותו???..

    הגב לתגובה זו

    • אלו מילים!! כל מילה סלע!! כל הכבוד!!! (ל''ת)

      דודי, 05/05/06 16:33

      הגב לתגובה זו

    • קראו את תגובה מס' 148 - כל מילה חקוקה בסלע (ל''ת)

      בת חן, 05/05/06 17:56

      הגב לתגובה זו

    • תגובה יפה. אבל פעם הבאה תגדיל קצת את הרווחים ... (ל''ת)

      טל, 05/05/06 18:42

      הגב לתגובה זו

      • את התגובה כתבה אשה (''אני מתכוונת'') לא גבר, מה שלא גורע מאומה מתוכנה (ל''ת)

        אלכס, 06/05/06 19:09

        הגב לתגובה זו

    • בשעתו קראה ''מנהיגות יהודית'' להקמת

      חבל''ז, 05/05/06 18:46

      וועדת חקירה לפושעי אוסלו. המודעה פורסמה במקור-ראשון, ואז מתי גולן, בתיק תקשורת ראיין את אמנון שומרון ושאל אותו למה פרסם מודעה כזו, החזיר שומרון בשאלה - למה אתה לא שואל שאלות כאלה את עורך הארץ שמפרסם מודעות של שלום-עכשו, ענה לו העתונאי התרומי מתי - אבל הם פועלים למען השלום... תבין - יש רק ציבור לגיטימי אחד במדינה הזו, זה שמשחק אותה ''שלום'' לחורבן ישראל. אמרת ''שלום'', סתמת כל זכות לדיון. אין לגיטימיות לאינטרסים של העם היהודי, ה''שלום'' דוחה הכל, חיי עם ישראל, בניין ארץ ישראל, קיום מורשת ישראל, הכל. ככה זה. הם, הרשעים לא יבינו איך מעיז מישהו שיודע אחרת, לא ללחוץ את ידיהם של פושעים נגד העם היהודי.

      הגב לתגובה זו

  • 147.

    רמטכ''ל רודף כבוד לכן הכבוד יברח ממנו.יש להדיחו

    rooney, 05/05/06 14:52

    לא צריך רמטכ''ל כזה .
    רמטכ''ל שאין לו כל רגישות לתוצאות הפינוי ובמיוחד הרגשיות נפשיות של אזרחי הארץ כולל חיילים, לא ראוי להמשיך בתפקיד ולו שניה אחת נוספת.
    לו אני שר הביטחון הייתי מדיח הרמטכל יותר דחוף ממיידית .
    אין אדם ללא מחליף שהרי צהל לא מתנהל רק ע''י העומד בראשו ואו כל אחד אחר. לכן כל מי שיוזז/יוחלף המערכת המשומנת הזו תמשיך קדימה.

    הגב לתגובה זו

  • 146.

    חננאל, בשום מקרה אל תתנצל! רוב העם אחריך! אנחנו גאים בך!!!

    אריה, 05/05/06 14:52

    ''במידה ויסרב להתנצל על מעשהו תישקל המשך דרכו בצבא.''

    שלא יתנצל ושיסולק מהצבא הפוליטי הזה שבראשו עומד כיום רמטכ''ל קטן, פוליטי ועלוב כמו המרחף דן חלוש!

    אם זאת תהיה עילה לסלק חייל מצטיין מהצבא, המוטיבציה של הרבה מאוד חיילים מצויינים תרד פלאים! ואז צה''ל ישאר רק עם חיילים יפי הנפש שירחמו על האויבים שלהם בזמן אמת ויסרבו להלחם בהם. ואז רבותי, תהיה זאת שעת הכושר של הערבים לתקוף אותנו ואולי אף לחסל את מדינת ישראל!!!

    מענין אותי לדעת אם כבוד העפיפון חלוש היה לוחץ את ידו של מי שאחראי בחלקו להרס בית סבו ובני משפחתו!

    רמטכ''לינו, אתה איש עלוב ברמות שאי אפשר לתאר אותן!


    שבת שלום לחננאל, למשפחתו ולשאר עם ישראל השפויים!!!

    הגב לתגובה זו

    • תמשיכו לגבב על רוב, העיקר שאת הממשלה מרכיב שמאל-מרכז (ל''ת)

      הממשלה נבחרה, 05/05/06 16:40

      הגב לתגובה זו

    • תגובה ל146

      יאיר, 05/05/06 18:28

      לך אריה ולעוד הרבה כמוך שחושבים שהצבא זה קייטנה חייל מצטיין לא מתנהג ככה בגלל ההשקפות שלו הוא עוד יכול להשאיר חברה בשטח אנחנו לא צריכים אנשים כמוך וכמוהו בצבא בצבא יש חוקים אחרים אתם מכערים את המדינה תחזרו מאיפה שבאתם שעת הכושר של הערבים תבוא רק מסרבנים כמוכם אז יותר טוב שתעופו מהמדינה אם זה לא מתאים לכם תלכו לצבא האדום נראה אותכם פותחים את הפה ישר לסביריה התנהגות של חייל כזה רק מורידה את המוטיבציה ולא ההיפך יילא שהמדינה תתנקה ורק חיילים שהצבא בשבילםזה להגן על מדינת ישראל ולא חכמולוגים כמוכם אז תהגרו לאוגנדה שם מקומכם

      הגב לתגובה זו

      • ליאיר,

        אריה, 05/05/06 19:12

        אתה אומר שבצבא יש חוקים? אתה ממש צודק, אין מה להתווכח איתך על זה. אבל איפה כתוב החוק שאדם או חייל (למרות שגם חייל הוא קודם כל אדם ורק אחר כך חייל) חייב ללחוץ ידו של אדם (או חייל) אחר???

        כמו שכתבתי למטה, למטה, כנראה שהכניסו תיקון לפקודת מטכ''ל 188 (שהיא דן חלוץ בגימטריה).

        שתהיה בריא יאיר, אך אנא ממך, אל תדבר שטויות!

        הגב לתגובה זו

        • תגובה לאריה

          יאיר, 06/05/06 04:10

          לאריה היקר אני לא מדבר שטיות אתה יודע שאם אתה נבחרת לחייל מצטיין אתה תצטרך ללחוץ את ידו של הרמטכל בלי סיפורים ולכן הוא היה יכול להודיע מראש שהוא לא מעוניין המעשה שהוא עשה זה היהבמכוון הפגנה פוליטית וזה יכול להיות תקדים לחיילים אחרים כל אחד היה בצבא ואנו יודעים מה תפקידו של כל חייל ואין קשר לדן חלוץ כי גם הוא עשה את תפקידו והוא היה חייב למלא פקודה של הדרג המדיני חייל חייב למלא פקודות נקודה איפה כתוב בחוק שחייל חייב להצדיע לא כתוב אבל זה החוקים של הצבא מקווה שהבנת אותי שיהיה לך שבת שלום

          הגב לתגובה זו

    • אריה. ממתי אתם רוב העם.אתם בס''ה מיעוט חוליגני ומבוטל בעם.

      בנצי א, 06/05/06 14:30

      ואתם הכתומים יכולים להשתולל לקלל ולהתפרע בעזרת רבניכם המטורפים. את כל זה הציבור הרחב בארץ רואה ושומע. ומשתכנע. עד כמה אתם הפכתם לציבור חוליגני וברברי. ובהתנהגותכם המטורפת אתם משכנעים את הציבור עד כמה חשוב וצריכים ומוכרחים לפנות את רוב ההתנחליות המיותרות ומהר!!!

      הגב לתגובה זו

  • 145.

    אשריך

    אסתר גמיחודבסקי, 05/05/06 14:51

    אשריך. קדשת שם שמים.
    לא מגיע להם שילחצו להם את היד . מחאה במקום. תודה צהל לא כולכם שפנים.

    הגב לתגובה זו

  • 144.

    לא מבין למה לא שמים בכלא חוצפן מכוער שכזה. (ל''ת)

    אין פוליטיקה, 05/05/06 14:50

    הגב לתגובה זו

    • יש ועד איך (ל''ת)

      אל''מ, 05/05/06 15:33

      הגב לתגובה זו

    • מתגובתך מבחינים שאתה טיפש לכן אתה לא מבין (ל''ת)

      פסיכיטר, 06/05/06 21:08

      הגב לתגובה זו

  • 143.

    למה להדיח? זה נשמע לי כמו פרס

    דוד, 05/05/06 14:48

    עונש טוב זה לשלול ממנו את ההצטיינות ולשלוח אותו לכלא לחודש ואז להחזיר אותו לתא הנהג, שימשיך להצטיין שם עד סוף השלוש שנים וחודש שלו.

    הגב לתגובה זו

  • 142.

    כל הכבוד לו- רק על כל הכותרות שהוא עושה! (ל''ת)

    וואלה, 05/05/06 14:46

    הגב לתגובה זו

  • 141.

    HALUTZ IS A DISSAPONTMENT (ל''ת)

    TZALIK, 05/05/06 14:46

    הגב לתגובה זו

  • 140.

    לכל המתנחלים הבכיינים

    ג.ב, 05/05/06 14:44

    לא יעזור לכם כלום - תכתבו מה שאתם רוצים, תמשיכו לקלל ולאיים - עוד כמה חודשים נבוא לפנות גם אותכם. שמענו את כל האיומים שלכם לפני ההתנתקות, ראינו אותכם עושים רעש במהלכה ובסוף בכיתם ועשיתם מה שאמרנו לכם. אין מה לעשות, הדמוקרטיה יותר חזקה ממכם. אני לא מבין איך לא בונים כלא גדול בשביל לזרוק את כל מי שעובר על החוק, ושם כבר תהרגו אחד את השני מצידי. הפסדתם, פשוט תשלימו עם זה. אנחנו פשוט עם קטן מדי בשביל לשלוט בכל המדינה הזאת. כדאי לשמור על מה שאפשר. ואם תמשיכו ככה, יום יבוא וכולנו נצטרך לעוף מכאן כדי להציל את עצמנו.

    הגב לתגובה זו

    • אני איתך (ל''ת)

      הימלר, 05/05/06 15:33

      הגב לתגובה זו

    • לך ולרשעים כמוך רק אומר

      Avi Ecuador, 05/05/06 16:17

      ויחזק ה' את לב פרעה.
      נס החמאס רק התחיל לאידיוטים.
      לפחות היום יש על מי ''לסמוך''.

      הגב לתגובה זו

    • המתנחלים בכיינים???

      דודי, 05/05/06 16:50

      ת'שמע גבר, המתנחלים הם האחרונים שאפשר להגיד עליהם שהם בכיינים!! אני גר בת''א, הייתי בעד ההתנתקות, ועדיין אני לא מצליח להבין למה רומסים את הציבור הזה כל הזמן! פגעו בהם, רמסו אותם, כולנו יודעים טוב מאוד מה הלך בעמונה, ושהמתנחלים זרקו אבנים להגנה עצמית בלבד (יש לי 15 חברים שוטרים שהיו שם והם הסבירו לי מה הלך שם!), עכשיו רוצים להמשיך לפנות ולפנות. אני אישית לא שמעתי על מדינה שעושה כך לציבור שלה! ועוד לקרוא להם בכיינים??? אתה בכלל יודע מה זה להוציא משפחה מהבית?? ועוד 8,000 כאלו??? יופי של אהבה יש לך לעם!!

      הגב לתגובה זו

  • 139.

    יהודי כן מגרש יהודי- מהצבא! (ל''ת)

    מפוקחת, 05/05/06 14:43

    הגב לתגובה זו

  • 138.

    תתבישו!

    מתבייש לקרוא, 05/05/06 14:42

    אני קורא את התגובות ודמעה עולה בעיני! אני לא מאמין שהיום אין לשום אדם כבוד נורמלי במדינה. כל אחד חושב על עצמו ועל כבודו שלו. הצבא היה מאז ומתמיד אחד מסמלי המדינה הגדולים. חלק עיקרי מזה זה הכבוד שאנו רוכשים למדינה. מכיוון שהיום הכל מותר... אחד אפילו כתב איפה הדמוקרטיה... כל עוד צה''ל קיים... כל עוד המדינה קיימת וכולנו משרתים בצבא. אולי יש צורך לפני שאנו בוחנים את המפקדים שלהם לבחון את עצמנו. חייל הזה לא רק לא כיבד את הרמטכ''ל שלנו הוא לא כיבד את הצבא. הוא לא כיבד את הנשיא. הוא ביצע את המעשה הזה לא בזמן ולא במקום. המדינה העניקה לו פרס. בתור מצטיין נשיא לשעבר אני יודע איזה פרס גדול זה. הוא פגע בכבוד של המדינה שלו. כאן הבעיה האמתית. אם רובכם עוד לא הבנתם זה הסוף שלנו! זה הסוף של מדינה בעלת ערכים כאשר חיילים שובתים! תזכרו בימי הצבא של כולכם מתי נשמע בכלל משפטים כמו מרד? הלכנו אחורה. אולי הגיע הזמן להשאיר את הכבוד העצמי שלנו בצד. להתחיל להסתכל על המדינה שאבותינו בנו לנו ולהתחיל לתקן את מה שעשינו?

    הגב לתגובה זו

    • תפסיק להיסחף ולרחם על עצמך

      Avi Ecuador, 05/05/06 16:19

      החייל הצדיע וגרשו את משפחתו אז הוא לא לחץ יד למי שעשה לו זאת.
      מה בדיוק לא בסדר כאן?
      כן, הרבה, אבל זה לא הוא

      הגב לתגובה זו

    • ההתחרפנת?

      מיצי מיאו, 05/05/06 17:49

      רק לב ציוני גא ואמיץ כשלך יכול לקחת ברצינות את הגבבה המפגרת הזאת

      הגב לתגובה זו

  • 137.

    טוב מאוד !!! כאן זה צבא, לא ברדק !!! (ל''ת)

    מיכאל, 05/05/06 14:42

    הגב לתגובה זו

  • 136.

    סתם קטע -

    פשעי מלחמה, 05/05/06 14:41

    בלשון הכי פרוזאית – השמאל הוא שונא ישראל ומורשתו. חסידיו רוצים פה מדינה חילונית, בלא כל השפעה יהודית. יישוב ארץ ישראל, במיוחד אותם חלקי ארץ, המזוהים לגמרי עם סיפורי התנ''ך, הוא אסון בעיניהם. זו נסיגה עמוקה מן החזון החילוני דמוקרטי, מן ה''עולם החדש''. הם נחרדים ממראה עיניהם – ה''עולם הישן'' קם לתחיה, מחוזות התנ''ך קמים מעפר ואפר, ע''י ''אחרים'', שאינם מ''שלהם''. והשנאה שוצפת קוצפת. שנאת ה''מתנחלים'' היא תופעה מפחידה, מזוויעה יותר מכל שנאה אנטישמית. שנאת האנטישמים עיקרה – מצוות אנשים מלומדה – הלכה בידוע, עשו שונא ליעקב. שנאת הגויים ליהודים היא שנאה מסורתית, ''לגיטימית'' נגד רוצחי האל, שסביבה נבנתה ''תרבות'' ענפה של הסתה, עלילות דם ועמידה עלינו לכלותנו. לא שום דבר חדש.
    אך שנאת ישראל של השמאל, זו בריאה אחרת לגמרי. היא מאכלת נשמה. היא עמוקה מני ים. היא מפלצתית!
    השמאל עבר לשיתוף פעולה מאסיבי וגלוי עם רוצחי ישראל. וליתר דיוק, השמאל, כאז, בימי ה''סזון'' ועוד לפני כן, עושה שימוש באויב נגד מתנגדים רעיוניים. הערבים הם שכירי חרב (רובה), לכליון ההתיישבות היהודית בלב ארץ ישראל. ומדינת ישראל, המדינה החילונית-דמוקרטית, האויב מספר 1 של העם היהודי, מבצעת את כל הפשעים האפשריים נגד העם היהודי.
    היא מסרבת בתוקף לנצח את האויב. היא מקימה לרוצחים מדינה וצבא, היא מבקשת להחזיר את העם היהודי אל תוך ''גבולות אושוויץ'', כפי שהוגדרו ע''י אבא אבן, אל קוי ה''מדינה שהשמאל בנה'', כלומר, המדינה בה היתה שליטת השמאל מוחלטת, בחסות טראומת ''התותח הקדוש''.
    כידוע, אין חדש תחת השמש. מסתבר שכמו ה''סזון'' והירי ב''אלטלנה'', גם רעיון מחנות הכפיה בנגב ובגליל, למתנגדים רעיוניים, היה רעיון של בן גוריון.
    לאחר שאנשי ה''הגנה'', צבאו הפרטי של בן גוריון, הטביעו את האלטלנה, נפלו בידיהם בכירים ומפקדי אצ''ל. זמן קצר לפני כן הצטרפו אנשי האצ''ל לצבא ה''חוקי'' הזה, שנקרא ע''י בן גוריון צה''ל, וסבלו שם השפלה התעללות, נמנעה מהם החזקה בנשק ובכל ציוד אחר, ואפילו מזון נכרת מפיהם. כרגיל, האצ''ל הכפיף עצמו להסכמים ולאלימות השמאלנית, ה''לגיטימיים'' היו פטורים מכך. הם רצו להגיע להסכמים בדבר שמירת זכויותיהם של אנשיהם, אך הם לא נחשבו. ועתה נדרש בן גוריון לענין השבויים, בכירי האצ''ל ומפקדיו, שלזכותם ולחירוף נפשם יש לזקוף את שחרור הארץ מן המנדט הבריטי, ופסק - (מדינת ישראל המחודשת, בן גוריון): ''אלה שיישבעו אמונים – יש לנהוג בהם כמו עם כל החיילים.. אלה שלא יישבעו – חלקם יישלחו לעבודה בנגב ובגליל, חלקם יימסרו למשטרה...''.

    הגב לתגובה זו

  • 135.

    החייל שלא ליקק את ה מלוקק.

    טוכעס לעקער, 05/05/06 14:41

    הרמטכ''ל צודק. לפי סעיף קטן ז,
    לחוק ליקוק תחת.מגיע לחייל שבע שנות תליה.

    הגב לתגובה זו

  • 134.

    בושה וחרפה על ההדחה הזו

    דוד, 05/05/06 14:40

    זו ''הדמוקרטיה במיטבה''
    איפב כתוב בחוק שצריך ללחוץ את היד של המפקד להצדיע אני מבין
    אך ללחוץ את היד אין שום חובה
    ובמיוחד עם הרקע של אותו חייל? שבא ממשפחה שפונה מגוש קטיף

    אם היה מדובר בחייל או שוטר בדואי או מוסלמי
    היו עוברים על זה לסדר היום
    כי זה התחשבות ברגשות
    אך כאשר מדובר בחייל דתי לאומי זה
    כואב להרבה אנשים במדינה הזו שיש
    דתיים לאומיים שמצטיינים למרות הכל

    זוהי גם המגמה של האלוף שטרן והאלוף נווה ובהם הרמטכל חלוץ
    לדפוק כמה שיותר את חיילי ההסדר
    נווה ושטרן הם אלה אותם דתיים שחושבים שהם המחליפים של אלוהים ,הרבנים הראשיים ,ראש הממשלה וראש המוסד יחד
    שני מתנשאים
    שחושבים שיום אחד יהיו בתפקיד הרמטכ''ל
    אך הם לא מבינים שגם הם עם כיפה על הראש ואין להם שום סיכוי במדינה הזו כל עוד הכיפה על הראש.

    לדעתי צריך ללכת בדחיפות לבגץ שיתן על כך את דעתו

    הגב לתגובה זו

    • בצה''ל,חביבי,אין ולא צריכה להיות 'דמוקרטיה' כי אז תיהיה 'אנרכיה'. (ל''ת)

      דוד, 05/05/06 15:24

      הגב לתגובה זו

      • איזה שטויות- ואז מה? אין שכל ומצפון??? (ל''ת)

        פלוטו, 05/05/06 16:51

        הגב לתגובה זו

  • 133.

    חננאל, הרשה לי ללחוץ את ידך ! ! !

    יואב, 05/05/06 14:38

    אתה אדם אמיץ. היית צריך להחליף את הרמטכ''ל העלוב.
    כולנו גאים בך. כל הכבוד!

    הגב לתגובה זו

  • 132.

    העובדה שבישראל אין דמוקרטיה, ובוודאי לא חופש הביטוי (ל''ת)

    מוכחת בין השאר, 05/05/06 14:37

    הגב לתגובה זו

    • זה לא צנזורה. זה עובד לפי עקרון ה... (ל''ת)

      ל ו ט ו, 05/05/06 15:12

      הגב לתגובה זו

  • 131.

    המתנחלים וחמאס מתנגדים לשלום (ל''ת)

    אורי, 05/05/06 14:36

    הגב לתגובה זו

  • 130.

    לשפוט אותו למאסר ממושך על התנהגות שאינה הולמת

    אסי, 05/05/06 14:36

    זה סעיף שחל על כל חייל במצבא מדרגת סמל ומעלה. ואח''כ לגרש אותו מהצבא עם קלון. לא ברור הקשר לדמוקרטיה, בשום מדינה בעולם הצבא לא מתנהל כדמוקרטיה והמפקדים הם לא נבחרי ציבור. הצבא הוא אירגון אותוריטרי ומי שמבזה את הפיקוד העליון יישא בתוצאות.

    הגב לתגובה זו

    • באנה- אתה החלקת רציני על השכל.... (ל''ת)

      פלוטו, 05/05/06 16:52

      הגב לתגובה זו

  • 129.

    היהודים נרדפים גם בצבא.יהודים זה לא הצבא שלנו אין לכם מה לחפש שם (ל''ת)

    ממשלת השמאל, 05/05/06 14:34

    הגב לתגובה זו

    • עוד אידיוט אחד. (ל''ת)

      אתה לא יהודי, 05/05/06 15:28

      הגב לתגובה זו

  • 128.

    כל הכבוד

    ירון, 05/05/06 14:33

    הגיע הזמן להעמיד את מפקדי צהל ובראשם דן חלוץ ואלעזר שטרן במקום.
    חיילים דתיים ימשיכו להצטיין בצבא אך לא ישפילו אותם ויעקרו אותם מבתיהם

    הגב לתגובה זו

  • 127.

    גם החמאס יסרב ללחוץ את ידו של הרמטכל (ל''ת)

    גדי, 05/05/06 14:32

    הגב לתגובה זו

  • 126.

    לשלוח לגלות.

    אסף, 05/05/06 14:30

    אין לאיש הקטן הזה מקום בצבא ההגנה לישראל ובטח שלא במדינת ישראל.

    הגב לתגובה זו

    • ישראל היא ארץ גלות!

      Avi Ecuador, 05/05/06 16:23

      בקשר לסכנה ואנטישמיות אז יש בה יותר מכל מדינה מערבית היום.

      הגב לתגובה זו

  • 125.

    חייל מצטיין

    משה, 05/05/06 14:28

    חייל ציוני מצטיין שעבר את כל הועדות המאשרות להגיע למעמד המכבד
    (גם אם אני לו מסכים איתו לחלוטין)
    אז מי פה מצטיין הוא או הרמטכ''ל
    הנפגע, אולי גם להגיע לרמטכלות הוא
    עשה קצת ברוגז או התחנף לפוליטקאי
    מה שבטוח שהוא לא השכיל להשתיק
    את העיניין בכדי שלו יתפוס תאוצה שלילית
    ורבותי הקיצוניים יקיבלו פה פירסום חינם
    על חשבון התמים והטוב לטייס

    הגב לתגובה זו

  • 124.

    השמאלנים האלה חסרי בושה וצבועים. ובטח גם יצנזרו אותי עכשיו... (ל''ת)

    נמאסתם!, 05/05/06 14:24

    הגב לתגובה זו

  • 123.

    אתה הרמטכ''ל ולא חייל מצטיין (ל''ת)

    גי, 05/05/06 14:23

    הגב לתגובה זו

    • לא הבנתי... (ל''ת)

      אולי, 05/05/06 14:56

      הגב לתגובה זו

  • 122.

    ובינתים, בבסיס חיל האויר בדרום הארץ...

    ג, 05/05/06 14:21

    ילדה בת 13 מועברת מחייל לקצין ומקצין לנגד, וכולם עדיין משרתים בצבא ההגנה לישראל.

    הגב לתגובה זו

    • כל כך נכון (ל''ת)

      כל כך, 05/05/06 14:55

      הגב לתגובה זו

  • 121.

    להעיף אותו מהצבא!!!חצוף (ל''ת)

    כפיר, 05/05/06 14:20

    הגב לתגובה זו

    • כן המפקד!!! (ל''ת)

      חייל אמיץ שבייק, 05/05/06 17:05

      הגב לתגובה זו

  • 120.

    the soldier is wrong!!

    Gil, 05/05/06 14:17

    With all due respect, the soldier was invited to a ceremony that included several behavioral rules. As a soldier, he needs to follow the orders he was given, with no interpretation. Had it been an illegal order, I would understand, but there is nothing illegal in shaking somebody's hand who comes to respect you, and grant you a prize for your actions as a soldier. Right, Wrong, Or indifferent, doing what he did showed how irrespectful he is towards people, and as such, he should be repramended. He was expected to follow the rules, however he did not, and by chosing to do so, exposed himself to the systems actions.

    הגב לתגובה זו

  • 119.

    אם אין בצבא פוליטיקה, אז איך זה שהוא נתן לנשות מחסום ווטש להרצאות מ

    לא מובן, 05/05/06 14:17

    מול חיילים ?

    הגב לתגובה זו

    • החיל דיין אני מצדיע לך ולוחץ את ידך אתא החיל

      שמעון, 05/05/06 15:20

       אחייל דיין אני לוחץ את ידך ו מצדיע לך

      הגב לתגובה זו

  • 118.

    אני מצדיע לך

    יאיר אוליאל, 05/05/06 14:15

    כל הכבוד לך וישר כח אשריך חנאל שלא לחצת יד לרמטכל הזה והמשך כך ואם תודח לא קרה כלום תיהיה שמח כי גמרת כבר עם הצבא......

    הגב לתגובה זו

    • ואני בז לך!!!

      בנצי א, 05/05/06 21:20

      תתביש לך חננאל. רואים שקיבלתה חינוך מזוהם מבית אביך בעל הפולסה דנורה . אין לך מוסר ולא דרך ארץ. בארצות מתוקנות היו משליכים אותך ואת אביך המקלל לבית הכלא!!!

      הגב לתגובה זו

  • 117.

    זכותו לא ללחוץ יד.. זה מין מנהג שנהפך למצווה ?

    אבנר, 05/05/06 14:14

    למה חייבים ללחוץ את היד ? זה לא שהוא קילל או היכה את הרמטכ''ל שבמקרה כזה היה צריך לשלוח אותו למאסר ..

    הגב לתגובה זו

  • 116.

    חלוץ וקראדי מינוים פוליטיים ואבוי לבטחוננו (ל''ת)

    יניב, 05/05/06 14:13

    הגב לתגובה זו

  • 115.

    כן ללחוץ או לא ללחוץ........

    chaim, 05/05/06 14:13

    ח''כים ערבים שלחצו ידי מגועלים מדם של החמאס זה מהלך ''דמוקרטי''.....
    אבל להצדיע לרמטכ''ל אך לא ללחוץ לו יד מהלך ''לא דמוקרטי''......

    הגב לתגובה זו

  • 114.

    חייל חצוף ולא מחונך

    שמעון, 05/05/06 14:13

    חייל שמועמד לתעודת הוקרה מהנשיא ולא מתנהג כמתחייב מהוראות הצבא מקומו לא שם.
    הוריו של החייל המגוננים על עמדה פוליטית שדוגל הימין הקיצוני וכן יש''ע
    ברור לכולנו שהם ממשיכים לכפות על
    אזרחי וחיילי המדינה הדמוקרטית התנהגות של ממלכת יהודה .
    בושה וחרפה להתנהגות הלא ראויה של החייל,הוריו ושל מנהלת יש''ע.

    הגב לתגובה זו

  • 113.

    יאללה למחבוש! (ל''ת)

    לא צריך, 05/05/06 14:11

    הגב לתגובה זו

  • 112.

    חייל נבון ואמיץ.

    מנדל, 05/05/06 14:10

    איך אנשים קטנים הפכו להיות קצינים ? !!!

    הגב לתגובה זו

    • ראש קטן הופך לקצין

      דורטמוס, 06/05/06 03:48

      את הניצנים ראינו במלחמת יום הכיפורימ,ובהמשך-כל יתר הפשלות של הצבא,כולל הבריחה מלבנון וההשתתפות בהרס גוש קטיף לשוא.

      הגב לתגובה זו

  • 111.

    כומתה חומה עם תג של שריון?

    יוסף, 05/05/06 14:10

    התג של קורס מט''קים אבל אמרו שהיה נהג.

    הגב לתגובה זו

  • 110.

    דבר אחד יש לי לאמר לזכותו של הרמטכ''ל.

    גדי, 05/05/06 14:09

    אני מעריך אותו על כך שנפגע מאי לחיצת היד.
    אני יודע שהוא אדם טוב, שנקלע לסיטואציה בא ביצע מעשה נורא ובלתי נסלח.
    רק אני מקווה שלא ימשיך לשתף פעולה עם התקשורת בהשמצת ציבור שלם נפלא שהיה למרמס בשנים האחרונות.

    הגב לתגובה זו

  • 109.

    אני בעד ההתנתקות

    ונגד העונש, 05/05/06 14:08

    החייל הצדיע לרמטכ''ל כנדרש.
    הוא קיבל תעודת הצטיינות - כנראה על סמך היותו חייל מצטיין...

    המחאה שלו היא לא נעימה,
    אך לא הכי גרועה.
    הוא לא קילל או ירק חלילה.

    אני בעד לפנות את כל ההתנחלויות
    ובאותה מידה
    אני נגד משטרת מחשבות.

    הגב לתגובה זו

  • 108.

    חוצפן!! להעיף את אותו לכל הרוחות!

    חייל סמרטוט, 05/05/06 14:08

    הצבא ממלא את החלטות המדינה!.
    אם יש לחייל הסמרטוט הזה בעיות
    שיעוף מהצבא ויילך לעזור לאבא שלו
    לקלל אנשים !!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

    • אתה צריך לעוף הרבה לפניו ... (ל''ת)

      יודע דבר.., 05/05/06 16:57

      הגב לתגובה זו

  • 107.

    כל הכבוד לחיילל!!!!!!!

    גאים בך!!!!!!!!, 05/05/06 14:07

    ככה כל החיילים צריכים לעשות ולא לתת יד לפושע הזה!!!

    הגב לתגובה זו

  • 106.

    הרמה המוסרית של צה''ל -- כמו של קדימה בע''מ (ל''ת)

    אנו בבעיה!, 05/05/06 14:07

    הגב לתגובה זו

  • 105.

    לכל ההורים: אל תתנו לבנים ללכת לארגון שפל זה! (ל''ת)

    סכנה !!!, 05/05/06 14:06

    הגב לתגובה זו

  • 104.

    יש לי רעיון לצבא - תעברו חייל חייל ותבדקו אם הוא מוכן

    גדי, 05/05/06 14:03

    ללחוץ את ידו של הרמטכל, אם לא אין לו מקום בצבא הגרוש של השמאל ההזוי.
    על משטרת המחשבות של השמאל הבולשביקי להמשיך בפעולתה במלא הקיטור.

    הגב לתגובה זו

  • 103.

    Dayan vis vie Halutz

    Piper Oz, 05/05/06 14:03

    I am ashemed in the behavior of the soldier. He should be transfered to Kitchen duty..............

    הגב לתגובה זו

  • 102.

    חייל של מדינת יהודה, אויב ישראל. (ל''ת)

    לא חייל ישראלי, 05/05/06 14:03

    הגב לתגובה זו

  • 101.

    כל הכבוד לצהל - תגובה נכונה וראויה (ל''ת)

    בושה לכתומים, 05/05/06 14:03

    הגב לתגובה זו

  • 100.

    מה היה קורה אם חייל שמאלני היה מסרב ללחוץ יד של

    מוטי, 05/05/06 14:02

    רמטכ''ל שהיה מזוהה עם הימין .
    היו הופכים אותו לגיבור והיו אומרים שזאת הדמוקראטיה במיטבה.
    היו חיילים בשמאל שלא מלאו את תפקידם (להזכירכם בחיל האויר לא העבירו מידע כדי שערבים לא יהרגו)
    וכל התקשורת יצאה להגנתם שהם ראש גדול.

    הגב לתגובה זו

  • 99.

    חננאל, מבחינתי אתה סֶמֶל, ולא רק סַמָל (ל''ת)

    אריה, 05/05/06 14:00

    הגב לתגובה זו

  • 98.

    כל המשפיל רמטכ''ל - למאסר עולם !!! (ל''ת)

    שמוליק, 05/05/06 13:56

    הגב לתגובה זו

    • שמלויק אנחנו פה בדמוקרטיה, לא דקטטורה! (ל''ת)

      דגעש, 05/05/06 14:09

      הגב לתגובה זו

    • מסכים, גם אני חושב שמקומם של כל ארגוני שמאל קיצוני בבית הסוהר (ל''ת)

      מרק, 05/05/06 14:28

      הגב לתגובה זו

    • אחי - צודק 100%!!!

      ג.ב, 05/05/06 14:35

      סוף סוף יש פה מישהו שמבין עניין

      הגב לתגובה זו

    • הי,,, עוד פעם שכחת לקחת את הכדורים שלך? (ל''ת)

      מכיר אותו, 05/05/06 14:41

      הגב לתגובה זו

      • נראה לי שדוורא אתה שכחת לקחת את הכדורים שלך.

        בני, 05/05/06 17:06

        הרמטכ''ל הוא המפקד העליון של הצבא, והחייל היה צריך להבין זאת.

        הגב לתגובה זו

    • תעודת עניות לחלוץ.גם אים רק ''מיניסטריאלית''

      לא בוגר, 05/05/06 14:45

      במקרה הזה,בגלל מעורבות אישית, אחריותו של חלוץ היא יותר ממינסטריאלית.

      הגב לתגובה זו

  • 97.

    כל הכבוד חננאל! גאים בך (ל''ת)

    רויטל, 05/05/06 13:54

    הגב לתגובה זו

    • עוד כמה כאלה ויהיו לך שכנים חדשים

      ג.ב, 05/05/06 14:37

      מה את מעודדת אותו? עם כאלה חיילים בצבא לא יהיו מי שימשור עלייך מהשכנים שלך מעבר לכביש 6. תחשבי עוד פעם לפני שאת כותבת שטויות!

      הגב לתגובה זו

  • 96.

    המחאה הפוליטית היא של המפקדים. לא של החייל.

    מישל, 05/05/06 13:52

    המפקדים הם אלה שדירדרו את העניינים לכדי מחאה פוליטית מצידם בניפוח העניין יותר מאשר בכל מקרה אחר דומה. החייל בסך הכל ביטא טראומה אישית.

    הגב לתגובה זו

  • 95.

    אשריך- וטוב לך! הלוואי עלי להיות במקומך! (ל''ת)

    אלעד, 05/05/06 13:50

    הגב לתגובה זו

    • אין בעיה - שניכם יכולים להכנס לכלא (ל''ת)

      ג.ב, 05/05/06 14:37

      הגב לתגובה זו

  • 94.

    אני לא מתכוון לשלוח את בני לצבא הזה (ל''ת)

    קובי, 05/05/06 13:44

    הגב לתגובה זו

    • טוב מאוד

      משה, 05/05/06 14:02

      יהיה פחות ביניש נצנצן שיצא שבתות ובמקומו הבן שלי ישאר לטחון שמירות.

      הגב לתגובה זו

      • קשקשן אנטישימי אף בחור ישיבה לא יוצא יותר שבתות ממשהו אחר

        יואב, 06/05/06 21:35

        אז אל תלך בדרך של גבלס ותצמא לך טיעונים עניניים או שתשתוק

        הגב לתגובה זו

    • אל תשלח, בלי טובות

      איציק, 05/05/06 14:07

      אפשר לחשוב...

      הגב לתגובה זו

    • גם אני (ל''ת)

      א., 05/05/06 14:09

      הגב לתגובה זו

    • אח''כ החילונים והד''לים שואלים למה החרדים לא בצבא.

      יהושע, 05/05/06 14:13

      הרי בהזדמנות הראשונה היו מוצאים על מה להכניס אותם למחבוש (56 יום), לשלול מהם דרגות אותות ועיטורים. אז בשביל מה לנו כל זה?

      הגב לתגובה זו

    • אח''כ החילונים והד''לים שואלים למה החרדים לא בצבא.

      יהושע, 05/05/06 14:14

      הרי בהזדמנות הראשונה היו מוצאים על מה להכניס אותם למחבוש (56 יום), לשלול מהם דרגות אותות ועיטורים. אז בשביל מה לנו כל זה?

      הגב לתגובה זו

    • קובי הצבא לא זקוק לדפוקים כמוך ולדבילים כמו בנך... (ל''ת)

      אזרח הארץ, 06/05/06 15:33

      הגב לתגובה זו

  • 93.

    הגרשת וגם הדחת?

    אורי, 05/05/06 13:42

    טיפשות כל כך גדולה. התגובה הבוגרת מצה''ל היתה צריכה להיות: אנחנו מבינים לליבו של החייל כי אל תדון אדם עד שתגיע למקומו. עכשיו זה רק יעמיק את השסע ויחריף את המאבק הפנימי.

    הגב לתגובה זו

    • אם יש לו בעיות נפשיות

      קבנוס, 05/05/06 14:03

      שיפנה לקב''ן.

      כבר כמה כתומים התאבדו בין חורבות גוש קטיף - כדאי שיקחו לו את הנשק.

      הגב לתגובה זו

  • 92.

    כדאי שצה''ל יתחיל להתעסק בבטחון ולא בכבוד! (ל''ת)

    משה, 05/05/06 13:41

    הגב לתגובה זו

    • זה לא כבוד זה דיכוי אזרחים שיטתי ואלים! (ל''ת)

      כבוד?!, 05/05/06 13:52

      הגב לתגובה זו

  • 91.

    שוב הוכיח חננאל שהוא ראוי להיות חייל מצטיין!!! (ל''ת)

    עודד, 05/05/06 13:40

    הגב לתגובה זו

  • 90.

    חייל תותח- מי יתנני במקומך!

    כולנו איתך!, 05/05/06 13:35

    הבעת במעשים את התחושות של כולנו שלא רואים בגירוש היהודים מעשה נאצל ומוסרי כפי שחושב המתחזה העלוב שיושב בלשכת הרמטכ''ל ועוסק ביח''צ כל יומו

    הגב לתגובה זו

  • 89.

    זה סימן לבא לחוץ ומושחת

    אבוחצירא אילן, 05/05/06 13:31

    הצבא מאבד את הלגיטימיות שלו.
    הרי מירב הלוחמים באים מהמחנה הדתי לאומי.
    אם תמשיכו לירוק עלינו - לא ישארו לכם לוחמים.
    כי אנחנו המיטב.
    אנחנו לא עייפנו מלנצח במלחמות.

    הגב לתגובה זו

  • 88.

    תקראו את 18 !! (ל''ת)

    קצין_21, 05/05/06 13:28

    הגב לתגובה זו

  • 87.

    כשהוא מטיל פצצות הוא רק מרגיש רעד קל בכנף

    קצין_21, 05/05/06 13:26

    ועכשיו הוא פתואם נפגע עמוקות מחייל הלא לחץ לו יד כי הוא בז לו ולשוליו בנימי נפשו.

    אוי לבושה . חננאל אני לא מכיר אותך אבל אני מאוד תומך בך.

    ואין לזה שום קשר לאביך או למה שהוא עשה .

    הגב לתגובה זו

  • 86.

    צבא כושל של עם אומלל

    מוסא, 05/05/06 13:25

    צבא הברחנים לישראל שמפקדיו הבכירים מפחדים ממחאה של נער.

    הלוואי והיו משקיעים כל כך הרבה מאמץ - כמו בניסיונות לכופף את נתנאל - בהצלת חייו של יהודי אחד.

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    רמטכל נוקמני וקטנוני

    אבי, 05/05/06 13:24

    הוכחת שאתה איש קטן עם אגו גדול.
    לא יכולת לבלוע את הכבוד שלך אז נקמת בו בלקיחת תעודת ההצטיינות מחייל ששירת את הצבא בנאמנות ובהצטיינות למרות שהצבא בהוראתך הרס את בית סבו לפני פחות משנה.

    אולי תתנקם גם בי עכשיו על מה שכתבתי?

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    כשאני קורא את זה אני מתבייש

    קצין_21, 05/05/06 13:23

    הצבא עוד לא הפנים את החומרה של להכריח אנשים המשרתים בשירות חובה לבצע מהלכים שכל כך מנוגדים לחינוך שלהם ולאידאולוגיה שעליהם הם חונכו.

    הם לא מבינים שבמהלכים טיפשים כאלה הם לא מאבדים רק חייל מצטיין אחד הם מאבדים אלפי אחרים ..

    הצבא היה צריך להבליג
    אני בתור קצין דתי מתבייש במדיי למקרא דברים אלה

    הגב לתגובה זו

    • ואני מתבייש בך!!!

      עומר, 05/05/06 14:45

      תוריד את המדים מהר, ולך לשרת בצבא השם. כאן בישראל הדמוקרטית אין לאף אחד זכות, אפילו לא לחייל מצטיין, להציג את דעתו הפוליטית,כשהוא במדים, ועוד מול רשויות הדמוקרטיה. אתם לא עושים טובה שאתם משרתים בצה''ל.
      אם אתה לא מבין את זה, אני לא רוצה אותך בצבא שלי.
      קצין_33

      הגב לתגובה זו

  • 83.

    אנשים קטנים ובלתי ראויים

    סא''ל מיל., 05/05/06 13:23

    הפיקוד הבכיר שנהג באווילות רבה כאשר התנכל לחייל הוכיח כי הוא אינו ראוי להוביל חיילים לקרב. זכורים מעשים הרבה יותר גרועים כמו נטישת חיילים בקרב בלבנון ע''י אל''מ שלא הודח משום מקום (הרקע פוליטי לחלוטין) או מצנע עצמו שיצא נגד מפקדיו. החייל לא ביטא מחאה פוליטית אלא אישית רגשית על כך שמשפחתו הקרובה גורשה. צה''ל שוב הוכיח לחייליו שהסיסמא ''ברגישות ובנחישות'' היתה מערכת הונאה בלבד. צה''ל מוכיח רגישות רק כשמדובר במחסום ווטש. הנחישות שמורה לימין ולדתיים. חלוץ אינך ראוי להיות רמטכ''ל. בכלל נראה שמי שלא היה חייל באמת אינו יכול לפקד על הצבא. להטיס מטוס אינו דומה לפיקוד בקרב.

    הגב לתגובה זו

    • טוב שאתה מיל (ל''ת)

      אילן, 05/05/06 14:28

      הגב לתגובה זו

    • סא''ל במיל. עלק

      ג.ב, 05/05/06 15:18

      אתה בטח לא סגן אלוף, ואולי עשית מילואים פעם בטעות. סא''ל במיל. במקרה שלך זה : סתם אידיוט לא בעניינים מזמן יודע (רק) לבלבל (את המוח). מי אתה שתקבע מי ראוי להיות רמטכ''ל, חוצפן? אם היית מבין משהו בחיל אוויר, הייתי קולט שכתבת כאלו שטויות. תמשיך לשבת ממורמר בבית ולהאשים את כולם, זה בטח יעזור.

      הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד לך על תגובתך. הטפש מהקריות פשוט לוקה בהבנת הנקרא (ל''ת)

      אזרח, 06/05/06 19:13

      הגב לתגובה זו

  • 82.

    זה בסדר. הוא צדק כשסירב ללחוץ את יד הרמטכ''ל, וזה כל מה שחשוב. (ל''ת)

    Asaf, 05/05/06 13:23

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    טוב מאד שכך נעשה צריך גם לשחרר אותו ושכמותו מהצבא

    עמיר, 05/05/06 13:22

    כבר לפני יומיים כתבתי שצריך לשלול ממנו את תעודת המצטיין וטוב שזה נעשה מהר ולא מיסמסו את הדבר ולא ויתרו יחד עם זה צריך לשחרר את החייל מהצבא ומיד , כך ידע כל אחד מהכתומים שהם לא אדוני הארץ ולא מדברים בשתי שפות ומוותרים להם
    צריך לבחון את שירותם בצבא ושל המתנגדים לנסיגה ולא לגייסם לצבא
    הצבא כבר מזמן הוא לא צבא העם ובטח הכתומים אינם חלק מהעם
    לעניין המפקדים שהמליצו על החייל לבדוק את כשירותם שלא יכלו לבחון את החייל ומדוע המליצו על החייל ואם צריך לתת להם הערת מפקד בתיק האישי מ מ''מ, מ''פ , סמג''ד מג''ד לא לוותר שידע כל מפקד שתעודת חייל מצטיין זה לא סתם תעודה כמו שבהחרונה בצבא חושבים דרגים נמוכים
    להעניק לתואר תוכן

    הגב לתגובה זו

    • ומי ייישאר כדי להגן עליך ?.. צבא שכל מיומנותו גרוש יהודים (ל''ת)

      cyrano, 05/05/06 14:25

      הגב לתגובה זו

  • 80.

    כל הכבוד לחננאל! העם איתך!

    שלמה, 05/05/06 13:20

    זכותו לא ללחוץ לו יד, מה קרה?! מה חלוץ מתרגש מזה?! צריך לעשות הפגנה אם מדיחים אותו!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    באיזו פקודת מטכ''ל כתוב שחובה ללחוץ את יד הרמטכ''ל???

    מושון, 05/05/06 13:20

    תגובת המערכת הצבאית מוכיחה את הרקבון שחל בה... ואת המבוכה שהיא שרויה בה...

    פלא שהנהגת הצבא נראית היום כפי שהיא נראית? ופלא שקמה ממשלת אולמרט-פרץ-ליבני-הירשזון? הרי גם בלי להסכים עם דעותיהם הפוליטיות, כולם מודים שזו ממשלה סוג ג' מבחינת איכות האנשים המרכיבים אותה.

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    מאד עצוב שצה''ל הפך לפוליטי בעצמו (ל''ת)

    אבי, 05/05/06 13:19

    הגב לתגובה זו

    • איך בידיוק הגעת למסקנה?

      NY, 05/05/06 14:18

      איך בידיוק הגעת למסקנה הזו? אם מישהו הביע עמדה פוליטית זהו החייל שסרב לחוץ את יד הרמטכ''ל בגלל מהלך צבאי שנעשה אחרי החלטה פוליטית של הממשלה. איך מילוי פקודות של הרשות המחוקקת גורר תגובה פוליטית של חייל בתוך המערכת הצבאית, נגד האיש שמייצג את המערכת הצבאית ולא הפוליטית?

      הגב לתגובה זו

  • 77.

    בצבא אין דמוקרטיה! החצוף צריך לעוף הביתה! (ל''ת)

    חייל בחטיבה, 05/05/06 13:19

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    כל הכבוד שירבו חילים כמותו בישראל (ל''ת)

    לללל, 05/05/06 13:18

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    הלוואי שיזרק מהצבא לכל הרוחות

    חייל ממושמע, 05/05/06 13:18

    רק בישראל יכול לשרת חייל מרדן שלא מקבל סמכות גבוהה ממנו.
    צדקו המפקדים שהדיחו את הסורר.
    אני מקווה שיעיפו את החייל הזה בכלל מהשרות בצבא.
    השרות בצה''ל זאת חובה לאומית וגם זכות גדולה.
    החייל הזה ביזה את המפקד העליון של צבא הגנה לישראל.
    זכותו של החייל הזה לשרת צריכה להשלל ממנו וחובה על המפקדים לזרוק אותו מהצבא.
    כל זאת למען יראו חיילים אחרים ויראו.

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    ''החטא ועונשו'' ,מה בדיוק החטא כאן (ל''ת)

    איציק, 05/05/06 13:17

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    ההפסד כולו של המערכת

    מושון, 05/05/06 13:16

    בעצם זה שהמערכת הזו מעיפה חייל מצטיין , היא מודה שהיא עצמה עקומה ומטומטמת ....
    איזו מערכת אבסורדית זו... לתפארת מדינת ישראל.

    הגב לתגובה זו

    • אתה כל כך צודק! (ל''ת)

      עפרי, 05/05/06 14:28

      הגב לתגובה זו

  • 72.

    החייל צודק. משפחתו עדיין סובלת מהגירוש. (ל''ת)

    אסתי, 05/05/06 13:15

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    שהלוחמים לבית אולמרט ילחצו יד לרמטכ''ל (ל''ת)

    דני, 05/05/06 13:14

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    הכתומים חזזקים בטוקבק- וחלשים בקלפי (ל''ת)

    העם רוצה, 05/05/06 13:13

    הגב לתגובה זו

    • הכתומים חזקים ב-אמת- נקודה. (ל''ת)

      פלוטו, 05/05/06 16:53

      הגב לתגובה זו

  • 69.

    תעשו מה שאנחנו אומרים ולא איך שאנחנו מתנהגים.

    יהודי וישראלי, 05/05/06 13:13

    זהו בעצם המסר של הקצונה הגבוהה בצהל, הנגועה והמיישמת את נטייתה הפוליטית הברורה,בהדחתו של החייל. וכשמוסיפים מעשה נלוז זה לשאר תחלואי החברה, הרי אין צורך לנחש את הכיוון לאן מדרדרים קצינים אלו, את העם היושב בציון. קצינים אלו הדואגים לעתידם האישי, יותר מאשר לעתיד המדינה והעם, לה הם נשבעו אימונים. וזה עוד לפני שהגענו לרמתם ויושרם המוסרי של אלו הקרואים מנהיגים. שבת שלום.

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    תעודת עניות לחלוץ.גם אים רק ''מיניסטריאלית''

    לא בוגר, 05/05/06 13:12

    במקרה הזה,בגלל מעורבות אישית, אחריותו של חלוץ היא יותר ממינסטריאלית.

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    בושה וחרפה לשמאל הישראלי (ל''ת)

    לאה וינגרטיין, 05/05/06 13:12

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    ישראל 2006 בליקוי מאורות טוטאלי (ל''ת)

    טירוף טוטאלי, 05/05/06 13:07

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    טוב שלא חתמתי קבע!

    AVI, 05/05/06 13:07

    חייל חייב להצדיע למפקדו,לא ללחוץ את ידו
    הרמטכ''ל הוכיח את קטנוניותו,וזה מעורר בי חששות בנוגע לאיכות תפקודו.
    בוגי לא היה נוהג כך.
    נראה לי שהאשם האמיתי הוא מופז הקטנוני(ראה ערך ביטול המסיבה),שהחליף אריה גיבור כמו בוגי בחולדת משרדים טוחנת ניירת כחלוץ.
    המפסיד העיקרי הוא עמישראל.
    ההתנתקות היתה,לדעתי,מעשה חכם,רק חבל שחלוץ נשאר לאחר מכן בצבא.אם שרון לא היה נופל למשכב,חלוץ היה כבר מזמן נהפך לסוחר נשק כמו שאר חברי החונטה לשעבר.
    רק מה,כשהחתול ישן,העכברים רוקדים על השולחן...

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    לך ללמוד באוניברסיטה ולהצטיין בתעשיה ובעסקים - שחלוץ ילקק לאולמרט (ל''ת)

    עזוב אותם !!, 05/05/06 13:06

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    אתה תתן לו את הכבוד המגיע לו.... הוא טייס, חננאל, הוא טייס (ל''ת)

    המחלקה הסגורה, 05/05/06 13:05

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    פ-ת-ט-י

    רמי, 05/05/06 13:03

    הודח מחטיבת השריון! אפשר לחשוב שמדובר בקורס טייס או בסיירת מטכ''ל. כל לוחם שיריון יסכים להיות ''מודח'' ולהשתחרר מהשירות האפור בחיל השריון.
    היכונו לרבבות חיילי שיריון שילכו בדרכו ולו רק כדי להיות ''מודחים'' מהשיריון

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    בושה למדינה טולצה''ל

    שמואל, 05/05/06 13:02

    צה''ל הפך פוליטי
    מכל הכיוונים מרגע שהחל להיכנס לנושאים המדיניים והפוליטיים
    זה החל בתהליך אוסלו עבור בהתנתקות
    וכך ימשיך עם שר הביטחטון והרמטכ''ל הכי פוליטי שהיה אי פעם לצה''ל

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    מזל שהוא לא היה חמוש

    שמו ליק, 05/05/06 13:02

    מזל שהוא לא היה חמוש כי הוא ממש ממש.... ''התקשה לשלוט ברגשותיו''......

    את החודש וחצי שנותרו לו עליו לבלות בהתבודדות לצרכי חשבון נפש בבית הכלא הצבאי הקרוב. אח''כ הוא יוכל לחזור לשירות בנוער הגבעות כאוות נפשו.

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    איפה כתוב בפקודות מטכ''ל שחובה

    ללחוץ יד לרמטכל, 05/05/06 13:01

    החייל הצדיע, ואפילו פעמיים, זה מספיק וזה בדיוק ע''פ הפקודות. לחיצת יד אינה מופיעה בשום פקודה ולכן אין חובה לבצעה.

    נכון, פדיחה לרמטכ''ל. דיין הראה ''אצבע משולשת'' למפקד העליון, אבל לא כתוב בשום מקום שזה אסור.

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    דיקטטורה לקקנית - לחיצת יד לא שייכת לצבא

    יורם, 05/05/06 13:00

    החייל היצדיע וזה מה שחשוב.

    לחיצות יד ומסג'ים זה לא חובה

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    חלוץ: ''אוי אוי אוי, לא לחצו לי יד. העליבו אותי''.

    דובי, 05/05/06 12:57

    די כבר, יא בכיינים. חננאל לא לחץ את היד שחתמה על פקודת הגירוש. צודק אלף אחוז.

    אני אישית לא בא למילואים, כל עוד חלוץ עומד בראש הצבא.

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    הצדעה כחייל, לחיצת יד כאזרח

    צבא העם, 05/05/06 12:57

    נכון הוא התחצף לרמטכ''ל מגיע לו לקבל שבת על זה. אבל להדיח מפקד לוחם מצטיין בגלל לחיצת יד....קצת מידתיות.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    כשמיצנע היה בקבע יצא נגד מפקדו שרון לתקשורת

    מדוע, 05/05/06 12:54

    ולא הודח? צריך היה להדיח אותו. אז לפחות היתה נחסכת מאיתנו תושבי חיפה, תקופה קשה ומתסכלת. למה מיצנע לא? כי היה קצין? מבחן בוזגלו. על נסיבות חייל זה איני יודע, לא חשבתי עדיין בנושא. אך את מיצנע אני משוכנע שהיה צריך להדיח.

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    בגלל יהירות הקצינים המדינה הפסידה ייל ולוחם

    החייל צודק, 05/05/06 12:51

    הוא צודק בהחלט הצבא נועד להגנה ולא לגרוש יהודים ממשלה חלשה ושמאלית מנצלת את הצבא למטרותיה ולא לשם הגנה על הישובים והמדינה....חיילים כל הכבוד יש להביע מורת רוח וזעזוע ממדניות ממשלה שמאבדת את ערכי היהדות נוגדת את הציונות ופוגעת בפיתוח הישוב היהודי בארצו.

    הגב לתגובה זו

    • צבא טמבל- כבר אמרנו... (ל''ת)

      פלפלת, 05/05/06 16:54

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    בושה לצה''ל שהדיח אותו!!! (ל''ת)

    עמית, 05/05/06 12:50

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    אני הייתי מעיף אותו מהצבא אבל שיהיה אפסנאי, רק לא לוחם

    מוטי, 05/05/06 12:50

    אם הוא לא מסוגל ללחוץ את היד של המפקד העליון בצה''ל אז איך הוא מסוגל לשרת שם?
    איזה צבוע.

    הגב לתגובה זו

    • ואם הוא יהיה אפסנאי

      למוטי, 05/05/06 14:13

      ואם הוא יהיה אפסנאי, הוא יוכל להגיע להיות שר בטחון- יש לנו אחד כזה עכשו :)

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    דיקטטורת ישראל

    איתך חננאל, 05/05/06 12:44

    מה יהיה הצעד הבא של הדיקטטורים?
    הבחור בחר במחאה שקטה ובלתי מזיקה. אדרבה אתם עושים שירות טוב למחאה שלו
    אני קוראת לכל חייל עם כבוד עצמי להחזיר ציוד!!
    אוי למדינה שעושה כך לטובי בניה

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    להעיף את מהמח''ט ועד ראש אכ''א שמבזבזים

    היועץ, 05/05/06 12:43

    כספי ציבור בעיסוק בטפל!

    הגב לתגובה זו

    • מי תעסק? - זה מיקו...

      אילן, 05/05/06 14:49

      העיתונות מתעסקת לא הצבא

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    כול הכבוד לחייל!! חייל- תתנצל בבקשה!אנחנו צריכים יהודים כמוך בצבא !

    עופר, 05/05/06 12:43

    אתה גיבור!!!! כול הכבוד !!!!

    אבל בכול זאת תתנצל, אסור לנו לאבד נציג יהודי כמוך בצה''ל .

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    טוב מאוד!!!!הדתיים שכחו מי בנה את המדינה!!!!

    אבי, 05/05/06 12:39

    הציונות הדתית חושבת שהמציא את הציונות!!! כמות הדם החילונית שנישפכה על המדינה הזאת גדולה יותר מכל הבכי ונהי שנישפך וישפך לאחר התנתקויות נסיגות וכדומה!!! על תלמדו את החילונים מה זאת אהבת ארץ כי יש פה יותר משפחות שכולות ממתנחלים ויותר חקלאים ועובדי אדמה ממתנחלים!!! איך כל תלמיד ישיבה בא ללמד אלוף או רמטכ''ל מה זה ציונות???תגידו אין גבול לציניות???????????

    הגב לתגובה זו

    • לידיעתך את אם המושבות בנו חרדים

      בכלל לא חרדי, 05/05/06 12:58

      שבין לעבודת האדמה היו ממלמלים משניות וכן רוב הישובים הראשונים

      הגב לתגובה זו

    • תלמד קצת היסטוריה

      יוסי, 05/05/06 13:07

      ואל תלמד אותנו על הקרבה. הדתיים הקריבו את חייהם למדינה לא פחות מהחילונים.

      הגב לתגובה זו

    • ומי בנה אבל עקום?

      תור, 05/05/06 13:26

      מפ''אי יסדה את המדינה על יסודות עקומים , סוציאליסטיים.שלטון פרוטקציוניסטי,שדאג לאנשי שלומו.ההסתדרות חסרת יכולת הניהול גזלה מפעלים ממקימיהם המוכשרים.מפעלים אלה בסוף פשטו את הרגל.כמה מכספי המדינה הושקע בקיבוצים הכושלים?למה אנו בפיגור לעומת ארצות כמו קוראה,אירלנד ,יפן למרות התמיכה הכלכלית המסיבית החיצונית (שילומים,מענקים מאמריקה והיהדות העולמית.)הדתיים אינם צריכים להתביש שלא היו קרובים לצלחת בשנים הראשונות של המדינה ולמפ''איניקים אין במה להתגאות!

      הגב לתגובה זו

    • אין מי בנה יש מי בונה ומי הורס . כרגע השמאל הורס את המדינה.

      מוטי, 05/05/06 13:43

      המתנחלים הם היחידים שבונים כרגע והצ הציונים האמיתיים . מה שהיה הוא לא מה שיהיה.

      הגב לתגובה זו

      • את המדינה סיימו לבנות מזמן - הגיע הזמן שיהיה לה גבול מזרחי

        ההתנחלויות, 05/05/06 14:00

        הגיעה הזמן לקבוע לה גבול ולגרום לה לשגשג בכל התחומים - לא רק בכבישים עוקפים ומאחזים לא חוקיים, לא במחסומים וקולניות גזעניות בשטחים כבושים -
        אלא בחינוך , בתרבות, במדע, בבריאות , בספורט ועוד ועוד ועוד

        הגב לתגובה זו

      • השמאל גם לא בנה, אבל האתר לא נותן לספר לכם. (ל''ת)

        שמאל=חורבן, 05/05/06 14:44

        הגב לתגובה זו

    • לאבי אני לא דתי אבל אני יודע ששנאת אחים לא תביא אותנו לשום מקום! (ל''ת)

      חילוני שפוי, 05/05/06 14:07

      הגב לתגובה זו

    • ציוני, על חורבות של איזה כפר ערבי אתה בנית ק. חיים?

      מרק, 05/05/06 14:37

      אני אתייחס לקישקושים שלך ברצינות אחרי שיזרקו אותך מהבית שלך ויהרסו אותו.

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    יישקל המשך דרכו. לא ''תישקל המשך דרכו'' (ל''ת)

    די לבורות, 05/05/06 12:38

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    העליב את הרמטכ''ל? כזה רגיש?

    רגיש, 05/05/06 12:38

    אותו רמטכ''ל כל לא התרגש לזרוק אזרחים נאמנים ויקרים מהבית ולהרוס את בתיהם. עכשיו הוא נזכר להיות רגיש?
    להדיח את השמאלן חלוץ!

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    הימין המתנחלי

    רון, 05/05/06 12:36

    התגובות פה מהימין הדתי מתנחלי מראות שוב שהציבור זה לא מבין מה זה חוק וסדר במדינה ריבונית. זה בגלל ששנים הם חיים במשטר אפרטהייד בו הם מעבר לחוק. יש לשים לזה סוף.

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    כחייל כאזרח וכיהודי-אני מתבייש בכם.

    דודי, 05/05/06 12:34

    כמה מקוממם ,כמה מבייש כמה לא דמוקרטי, כמה לא חופשי ושויוני.
    ההחלטה האומללה הזאת!!
    מי הטיפש שקיבל כזאת החלטה, מחולשה ומפחד.
    אז מה ?? אים הוא לא לחץ את יד הרמט''כל?? מה קרה??
    בשביל זה מדיחים ?? נפלתם שם על הראש???
    ועוד חייל מצטיין!!
    לאן הגעתם?? בורים וכסילים!!!
    נהייתם צבא של קמורוני או צבא תונוסאי...
    מה הקשר בין הצטיינות, לבין דעתו של חייל וזכותו?
    גרשתם אותו מביתו, ממה שהוא מאמין. מה אתם רוצים ממנו??
    עד שהיה לו ההזדמנות למחות, להביע את כאבו, גם את זה אתם שוללים ממנו??
    נראה אתכם, שמוציאים אותכם מבתיכם, מה תרגישו??
    אני מקווה שמשהו, עוד ידפוק לכם בג''ץ,שתדעו איפוא אתם חיים, חבורת ליצנים שכמותכם.
    גם אני הייתי נגד ההתנתקות, אז מה?? זה אומר שאני מנותק ולא מבין את כאבם של המתנחלים?
    זה סובלנות זה ?? זה לכבד את האחר?? מה אתם שם למעלה, מראים לנו תשדירי שירות שאנחנו צריכים לגשר ולכבד האחד את השני?
    (זוכרים את תשדיר השירות, אים שני משולשים שנהפכים למגן דוד?? זוכרים?)
    את מי כיבדתם בהחלטה בזאת??
    כיבדתם את הטיפשות והחולשה..
    בושו והיכלמו!!
    אל תתפלאו למה שונאים אותנו היהודים??
    איזה עם חרא אנחנו. תתביישו!! אים הייתי יכול, את כולכם מחר, לבית הסוהר,ללמוד מהיא דמוקרטיה.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    אחי העם איתך (ל''ת)

    יוסף, 05/05/06 12:33

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    עוד מעט תכריחו לנשק אותו

    משה, 05/05/06 12:33

    אין שום חובה חוקית ללחוץ לו יד!!!
    זה לא יעמוד במבחן בג''ץ ,השתן עלה לחלוץ לראש!

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    חייל חצוף שניסה לעשות מעשה קנטרני

    טוב מאד......., 05/05/06 12:31

    לא משנה מה דעותיו ואם יש צדק בדעותיו, היה עליו לנהוג בכבוד על פי כללי הטקס. יש גבול לכל תעלול.
    קיבל בדיוק את המגיע לו ושלא ילין אלא על עצמו בלבד. מה שבישל זה מה שיאכל, בעברית צחה....

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    מגיע לחייל אות הגבורה- כל הכבוד! (ל''ת)

    אלי, 05/05/06 12:28

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    ישר-כח כנסו !!!

    דורון, 05/05/06 12:27

    חננאל דיין בתור אחד שתומך בנסיגה אני מצדיע לך, ירבו כמותך בצה''ל ובישראל.
    אתה אדם משיכמך והלאה למרות הניסיון המר והרושם שצה''ל ומנהיגי ישראל קיעקעו בליבך המשכת לשרת בצה''ל ועוד להצטיין בתפקידך
    ועל זה ישר-כח.
    אף אחד לא יכול לקבוע לך אם ללחוץ ידו של מישהו או לא, אתה הצדעתה כחייל טוב,אך לחיצת יד לא מחוייבת בצה''ל .
    חזק ואמץ.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    ההדחה מוצדקת ביותר

    עכשיו לבדוק, 05/05/06 12:25

    אף אחד ממפקדיו לא יודע איזה תפוח רקוב גדל אצלו ביחידה ?
    אגב, על סמך מה הומלץ כחייל מצטיין ?

    הגב לתגובה זו

    • סיכן את חייו בקו האש

      טוראי ריאן, 05/05/06 12:55

      סיבה מספיק טובה בשבילך.

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    הלוווווו רבותי.....................

    איציק היהודי, 05/05/06 12:24

    אני לא מבין ולא יכול להבין, זרקו את החייל המצטיין והגיבור? או זרקו את הרמטכ''ל שגירש יהודים מארצם מנחלתם ומביתם, וגורם לסיבלם עד היום

    הגב לתגובה זו

    • עלק מצטיין וגיבור

      מומחה למצטיינים, 05/05/06 12:48

      הבחירה ב''חייל מצטיין'' היא חציה אקראית וחצייה מבוססת על פוליטיקה פנימית של היחידות וקשרי משפחתיים-חברתיים.

      ה''גיבור'' שלך עשה מסלול של 8 חודשים במסגרת מפנקת של פלוגת הסדר - עם חבר'ה מהישיבה, שעות השכמה נוחות יותר למטרות תפילה, יציאות משופרות בשבתות וחגים, ומפקדים שאוי-ואבוי אם יעזו לעשות משהו לבייניש שמייד ירים טלפון לראש הישיבה בעל הקשרים בקרב הקצונה הבכירה בבסיס.

      אחר כך, מגיעים הביניישים לפלוגה מבצעית, בה הם יודעים שישארו בסך הכל שני מחזורים. הם מיד קולטים מה זה אומר, ומתחילים להקטין ראש, להתחמק, להשתמט ממשימות, ובעזרת קשריהם דרך ראש הישיבה הכל-יכול - לנסות לצאת הבייתה כל שבת וחג. הם הרי מיוחסים, דתיים, מלח הארץ - שהרוסים מעיירות הפיתוח ישארו שבת - ממילא הם מתכוונים לחלל אותה.

      מפקדי הפלוגות הלוחמות מתעבים את הביניישים, וכאשר מגיעים ביניישים לגדוד, המ''פים משתדלים לקבל כמה שפחות מהם.

      וזו האמת שהכתומים מכחישים, וטוענים ש''הם זה הצבא'' ו''בשנה וחצי תורמים הרבה יותר מבשלוש''.

      כן, בסדר.

      הגב לתגובה זו

      • לא בדיוק

        AVI, 05/05/06 13:13

        הם תחמנים,כן,אבל לוחמים טובים.

        הגב לתגובה זו

        • הלו??

          חמי, 05/05/06 14:35

          בימים אלו יותר מחצי מהקצינים הם דתיים!! אני יוצא שייטת ואני יודע שבגיבושים מסננים (!!) דתיים. אחד השיקולים הוא ''כדי שהם לא ישתלטו על הצבא''!! זה צבא זה? לא בוחרים חיילים שיגנו על המדינה אלא בוחרים חיילים לפי פוליטקה!! מסריח...

          הגב לתגובה זו

          • כן-אין חדש תחת השמש

            ידעיה, 06/05/06 03:18

            כבר עשו את זה לפני ארבעים וחמש שנים,וכנראה יעשו את זה הלאה-עובדה החיל הודח ,כדי לגרום לדתיים שכמותו לא להתגיס או להתנדב.
            ומי עומד בראש אכא? חובש כיפה !

            הגב לתגובה זו

      • שכחת רק להוסיף שהוא התנדב ל 8 חודשים נוספים

        אבי, 05/05/06 14:13

        והציל חברים כשנלחם תחת אש...

        ''גיבור גדול שלנו מומחה למצטיינים...''

        בדיבורים אני רואה שאתה טוב

        הגב לתגובה זו

        • אוי אוי אוי

          מומחה למצטיינים, 05/05/06 15:29

          ''התנדב'' ל8 חודשים. וואו. אכן, מגיעה לו הצטיינות על זה שהוא מוכן לשרת כמו כל אחד אחר.

          הגב לתגובה זו

      • זה בדיוק העניין

        פספסת, 05/05/06 14:16

        שלמרות ההתנתקות הוא ויתר על מסלול ישיבות ההסדר וחתם הלאה לשירות- כפי שבקשו ממנו- כך שהוא חרג מהמסגרת החמימה והמפנקת לשרת בצבא שהוא כועס עליו למרות שיכול היה להשתחרר מזמן!!!
        אז הוא גם לפיך מצטיין, או שמא אתה לא מסוגל להתעלות ולראות זאת מעל העדר בו אתה חוסה

        הגב לתגובה זו

  • 36.

    הטיפשות בהתגלמותה! איפה הדמוקרטיה?

    משה מ,,,, 05/05/06 12:23

    הטיפשות בהתגלמותה! איפה הדמוקרטיה?

    הגב לתגובה זו

    • הדמוקרטיה באזרחות (ל''ת)

      פוליטיקה, 05/05/06 12:36

      הגב לתגובה זו

    • בקלפי

      בקלפי, 05/05/06 12:42

      איפה שהפסדתם בגדול

      הגב לתגובה זו

      • :) !! (ל''ת)

        העם בעד פינוי, 05/05/06 13:12

        הגב לתגובה זו

    • דמוקרטיה

      משה ס, 05/05/06 13:03

      תגובה מס36 היא לא שלי.חוץ מיזה
      צבא זה לא הכנסת ואין ולא צריכה להיות דמוקרטיה. מפקדיו בצבא החליטו להדיח? זה בסמכותם.

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    מלח הארץ

    רון, 05/05/06 12:23

    לכל האפסים שמותחים ביקורת עליו ובכלל לא תרמו לצבא והיו גובניקים תפסיקו לעביר ביקורת. לפחות הוא תורם למדינה ולא פרזיט כמוכם ולא שאני מסקים איתו אבל הרמטכל הוא לא אלוהים

    הגב לתגובה זו

    • הוא ממילא משתחרר

      בועט הבינישים, 05/05/06 12:41

      הוא ממילא משתחרר עוד חודש וחצי, לאחר שירות קצר ומפנק במסגרת ההסדר.

      על מה הוא הצטיין? השתמטות מתורנויות מטבח בשבת? הקטנת ראש ביינישית טיפוסית? בדיחה פרטית של המפקדים שבחרו בבייניש הנצנצן ביותר?

      הגב לתגובה זו

      • תתבייש לך!

        עודד, 05/05/06 13:09

        מה אתה יודע מה הוא עשה? על מה הוא הצטאיין? אתה מכיר אותו?
        בינישים הם החיילים הטובים ביותר בצהל שאני מכיר, בסדיר ובמילואים, אז נא להרגע.

        הגב לתגובה זו

        • זה לא חוכמה גדולה

          חייל לא טוב, 05/05/06 14:01

          אם אני הייתי משרת שנה וחצי, מתגייס יחד עם כל החברים מהתיכון, יוצר את כל החגים בטירונות, ישן שעה אחת יותר כל לילה, מנצנץ על תורנויות ויודע שאם המפקד יעשה לי בעיות אפשק להרים טלפון למישהו שייכנס בו טוב-טוב, גם אני הייתי חייל מאושר, מצטיין ועתיר מוטיבציה.

          אבל במקום זה הייתי סתם חייל קרבי ששומר על התנחלויות מיותרות, בלי לסרב פקודה.

          הגב לתגובה זו

    • מסקים? (ל''ת)

      what, 05/05/06 13:21

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    שוב נוצף בתגובות ימין דתי כתום ומתלהם (ל''ת)

    חזקים בטוקבק, 05/05/06 12:18

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    לאחר שאלוהים חנן אותו, יצטרך עכשיו אלוהים לחון אותו. (ל''ת)

    יוסי, 05/05/06 12:18

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    יש נימוק?

    אילתי1, 05/05/06 12:16

    החייל הצדיע,סרב ללחוץ יד,הסרוב אינו אישי,גם תפקיד הרמטכ''ל אינו פרטי,מה הנימוקים המשפטיים להדחת החייל מחטיבתו,לדעתי משחקי כבוד,חשבתם אחרת?

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    צה''ל עומד במבחן בלתי אפשרי

    ישראל, 05/05/06 12:15

    החייל המצטיין העמיד את צה''ל שלא במתכוון בדילמה בלתי אפשרית. בזים לריגשותיו וריגשות משפחתו, ושומרים על כללי המרובעות של המסגרת האטומה. רק חושפים את הצבא במלוא כיעורו וניוולו, עצם השתתפותו הפעילה במשימה הפוליטית של עקירת ישובי גוש קטיף (משימה שהייתה אמורה להינתן אך ורק לזרועות שלטון החוק המשטרה יס''מ ומג''ב). לא להתייחס, זה פוגע בהחלט במעמד הרמטכ''ל בצמרת צה''ל וההדחה היא תגובה טבעית לכך. אך מהות הבעיה היא לא הלחיצת יד או אי לחיצת יד לרמטכ''ל ביום העצמאות. אלא עצם המצב שצה''ל נכנס בקיץ האחרון למשימה פוליטית, וחיילים רבים מרגישים אכזבה וניכור ממפקדי צה''ל שדחפו לזה.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    הפר טקס צבאי ממלכתי להכניסו למעצר עד שיוגש כתב אישום נגדו (ל''ת)

    יוסי, 05/05/06 12:14

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    חייל צדיק - צבא מלוכלך (ל''ת)

    נאור, 05/05/06 12:14

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    זה מוכיח בעליל כמה קטן מידות הרמטכ''ל הזה.

    ש.לוין, 05/05/06 12:12

    את החייל הזה לא צריך להדיח מהחטיבה. זכותו המלאה להביע מחאה צורמת וכואבת. לקחו להם את החיים. לקחו להם את הביית אז הוא צריך להגיד תודה רבה לרמטכ''ל שניצח על הפינוי. נהפוך הוא . אם חייל כזה היה חייל מצטיין למרות הכאוס הגדול שלו על מה שנעשה צריך להרים אותו על נס, זו קטנוניות מאין כמוה, הלקלקים בחטיבה של החייל זרקו אותו משם שהרמטכ''ל שלהם לא יפגע חלילה. גועל נפש , מעורר מורך רוח.

    הגב לתגובה זו

    • לחייל אין זכות להביע דעה!!! ומי שלא מבין את זה ...

      מהצפון, 05/05/06 14:50

      בטח ''ישב'' בעצמו בכלא או נשפט איזה פעם או פעמיים.... חובת המערכת הצבאית היתה להדיחו ע''מ להוכיח ולהראות לשאר המגוייסים שבצבא ( כל צבא, דרך אגב, לא רק צה''ל) יש דרג ויש חובה והדעות הפרטיות נשארות בחוץ. אולי הם בכלל שגו שבחרו בו כחייל מצטיין כיוון שלא ברור האם עונה לקריטריונים... חייל מצטיין שאינו ממושמע למפקדיו?!?!?!?!?

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    מדינה דמוקרטית????

    אלה רבין, 05/05/06 12:08

    לדעתי הוא פשוט השתמש בזכויותיו כאזרח במדינה דמוקרטית. זכות הדיבור יכולה להתבטא גם בצורות שונות. הרמטכ''ל נעלב? מארגני הטקס נעלבו? אז מה ??? שנתחיל לספור את מספר הפעמים והאנשים שהם העליבו ופגעו אנושות במהלך ההתנתקות? בצעד כל כך כואב נפגעים שני הצדדים - הפעם נפגע הרמטכ''ל. ככה זה במדינה דמוקרטית. או - שישראל כבר לא דמוקרטית?????

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    כחבר אני יודע שאין קשר לדעות האבא

    חבר מהיישוב, 05/05/06 12:06

    אתם עושים עוול שאתם מקשרים בין דעותיו של חננאל לדעותיו של האבא. כחבר שגר מספר שנים ביישובו של חננאל, אני יודע שאין שום קשר בין דעותיו של חננאל לדעותיו של האבא, בכלל חננאל הוא אדם עצמאי בדעותיו ודרכו, והולך לפי האמת והיושר הפנימי שלו. חננאל בהרבה דברים מתון מאביו, ומייצג את הזרם הקלאסי של הצעירים הדתיים הלאומיים שיש היום. אביו, יוסף, שגם הוא יהודי יקר כשלעצמו, אוחז בדעות קיצוניות יותר שלעומתן חננאל נחשב מתו שבמתונים. חשוב לדעת זאת, כי מי שלא לחץ יד לרמטכ''ל, הוא צעיר דתי מתון ומיושב שאם הוא עשה כך, סימן שבאמת הגיעו מים עד נפש.

    הגב לתגובה זו

    • היא הנותנת. הכתום ה''מתון'' התנתק מהמדינה (ל''ת)

      הכתומים אינם, 05/05/06 12:30

      הגב לתגובה זו

    • הדעות של אבא שלו מוצדקות ונכונות.

      חבל מאד!, 05/05/06 12:38

      הוא כנראה באמת ''מתון'', אם המשיך לשרת בצבא של פושעי מלחמה נגד העם היהודי.

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    הלוואי ויהי לי בעל כזה נאמן אמיץ ומסור!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    לינור, 05/05/06 12:02

    הגב לתגובה זו

    • ''לכל דלי יש סחבה'' (ל''ת)

      שדכן, 05/05/06 12:22

      הגב לתגובה זו

      • ולכל שמאלני יש גויה (ל''ת)

        עע, 05/05/06 15:36

        הגב לתגובה זו

  • 24.

    גם אני מסרבת ללחוץ ידו של חלוץ (ל''ת)

    אמא שכולה-טריה, 05/05/06 12:01

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    אימו ילדה אותו

    מוטי, 05/05/06 11:58

    ואביו ח... אותו, מה אתם רוצים מ''עלם חמד'' שכך קיבל ''חינוך'' לקריאה לריבון עולם נגד ראש ממשלה?

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    פעילות צהל והרמטכל בשנים האחרונות פוליטית

    אסור לשרת בצהל, 05/05/06 11:58

    הרמטכל פועל כפי שהוא פועל מתוך הבנה והכרה כי פעילות זו ''תשתלם לו בעתיד'' (אולי שר ביטחון).
    הבעת דעה פוליטית בצהל הינה לגיטימית בתנאי שהיא עומדת בקנה אחד עם זו של הרמטכל!!! מזכיר טיפה את איראן!!!!

    הגב לתגובה זו

    • וב38 שנים האחרונות בהגנתו על ההתנחלויות היא לא? (ל''ת)

      הכתומים ירדו, 05/05/06 12:17

      הגב לתגובה זו

      • על איזה התנחלויות הגנו?!

        היסטוריה, 05/05/06 12:43

        שייך מוניס רמת אביב?
        רמלה, לוד, מכבים-רעות,
        קיבוץ שפיים,
        אשקלון, חיפה, אשדוד, אשקלון, משגב עם,
        כל אלו אדמות שנלקחו בכוח מהערבים,
        אז יאללה תחזירו להם הכל, ותלכו לפי סדר, כלומר להחזיר את האדמות של 48 קודם.

        הגב לתגובה זו

  • 21.

    תגובות המערכת למעשה החייל מוצדקות לחלוטין

    טליה, 05/05/06 11:56

    כל הכבוד לנשיא קצב שהעיר לו מיידית כי מעשהו אינו מכובד. זה חייל שאין לו קרך ארץ ולכן נכון לשלול ממנו את אות ההצטיינות.

    הגב לתגובה זו

    • מה הקשר בין מחט לתחת???

      דוד, 05/05/06 14:26

      לבן אדם מגיע אות הצטיינות על השירות שלו!!! אז מה הקשר שאין לו דרך ארץ! אם דוד מרקוביץ (שחיסל 4 מחבלים בגבול ישראל סוריה לפני כחצי שנה) לא היה לוחץ את היד לרמט''ל אז היה צריך לקחת לו את הצל''ש?

      הגב לתגובה זו

    • שטויות. להצדיע חייבים. ללחוץ יד ? ממתי חייבים ?

      חיים, 05/05/06 14:43

      הוא לא רוצה להיות חבר של הרמטכל. - זכותו !

      הגב לתגובה זו

    • גם הנשיא צריך להיות אפוליטי

      מדעי המדינה, 05/05/06 15:10

      אסור לנשיא להתנגד לדעות פוליטיות מסויימות. הוא צריך להישאר ניטרלי - וזה ממש לא מה שהוא עשה. צריך להדיח אותו מיד

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    יופי כמו שצריך (ל''ת)

    עידו, 05/05/06 11:55

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    האשם במי שחינכו

    יודה, 05/05/06 11:54

    אותו לזלזל בכל מי שאינו מסכים לדיעותיו והוא , החייל, פרי באושים.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    כל הכבוד לך חננאל דיין

    אברהם, 05/05/06 11:53

    כל הכבוד לך חננאל שהראת שעדיין יש חיילים עם ערכים. הרי היה ברור לך שזהו המחיר שתשלם, ואף על פי כן הצגת את האמת הכואבת בפני הרמטכ''ל והעברת לו את תחושת מאות אלפי בני הציבור הדתי לאומי, החש בוז כלפי מעשיו בקיץ האחרון. כשיבואו ימים טובים יותר וצה''ל יעסוק אך ורק בהגנת עם ישראל וארצו, ניתן את הכבוד הראוי לכל הקצינים ומפקדי צה''ל.

    הגב לתגובה זו

    • ישר כח מסכים עם כל מילה,אות,פסיק, ונקודה. (ל''ת)

      יהודי מאמין, 05/05/06 14:32

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    העובדות

    מכיר אותו, 05/05/06 11:52

    לחננאל הייתה משפחה עניפה בגוש קטיף. סבו, שהיה חולה, נפטר סמוך מאוד למועד ההתנתקות, ואביו נפטר זמן קצר לאחר מכן. חננאל התלבט קשות כיצד לנהוג בטקס ולאחר מחשבה רבה החליט לקבל את ''כללי המשחק'' , לנהוג כרגיל בטקס, אך לנסות ולהעביר מכתב לרמטכ''ל. בפועל, כשעמד בטקס, הוא לא עמד בעומס הנפשי ולא היה מסוגל ללחוץ יד לרמטכ''ל.

    הגב לתגובה זו

    • לא היה מסוגל?

      ציון, 05/05/06 12:48

      הוא חייל שיעשה מה שואמרים לו פה זה לא נוער הגבעות עושים מה שבא להם
      יש להוקיעו מהצבא
      אני בטוח גם שהוא יסומן כבעייתי ע''י השב''כ

      הגב לתגובה זו

      • שיעשה מה שאומרים לו??

        דוד, 05/05/06 14:24

        מה הוא רובוט?!?! בושה מה שאתה אומר. לבן אדם יש רגשות! לא שמענו את התקשורת עושה סיפור מסרבני הגיוס, הטייסים הסרבנים, ואלה שלא מסכימים לשמור בהתנחלויות!!!בושה!!! כל הצבועים שיפסיקו לדבר כבר!!!

        הגב לתגובה זו

      • הצדעה=אמירת שלום. לחיצת יד=חברות

        חיים, 05/05/06 14:41

        החייל כמו חייל נאמן הצדיע בכבוד לרמטכ''ל כי הרמטכל עומד בראש הצבא, הוא המפקד העליון ובעל הסמכות.
        לחיצת יד היא סימן לידידות וחברות, הרמטכל הושיט ידו לחייל והחייל סרב בנימוס להצעת החברות הזאת.
        כעת הצבא נוהג בהיסטריה מיותרת.

        הגב לתגובה זו

      • אין שום חוק בצבא לפיו חיילים

        חייל לשעבר, 05/05/06 15:06

        צריכים ללחוץ את ידי מפקדיהם. ואם חלוץ היה דורש ממנו לנשק לו את הרגליים - הוא גם היה חייב כי הוא חייל?

        הגב לתגובה זו

  • 16.

    גם אני לא רוצה ללחוץ את היד של דן חלוץ (ל''ת)

    גיא, 05/05/06 11:49

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    חננאל-גיבור.חלוץ,טייסיך פחדנים. (ל''ת)

    המפוכח, 05/05/06 11:48

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    חננאל-גיבור.חלוץ,טייסיך פחדנים. (ל''ת)

    המפוכח, 05/05/06 11:47

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    טוב מאוד. לא היה מנוס. (ל''ת)

    מצטין נשיא בעבר, 05/05/06 11:44

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    אתה תותח!!!! שיחפשו ת'חברים שלהם

    יוראי, 05/05/06 11:44

    אל תתנצל ואל תכופף.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    כמו שצריך חבל שבוא לא ירק לו בפנים! (ל''ת)

    א, 05/05/06 11:43

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    כל הכבוד חננאל (ל''ת)

    העם איתך, 05/05/06 11:42

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    גיבור אמיתי

    יעל, 05/05/06 11:41

    חננאל גיבור אמיתי הוא איננו מתלהם הוא אדם עם ראש ונשמה. שום ''משפט דרייפוס'' לא ישנה עובדה זו! אין זה רלוונטי בכלל אם אני בעד או נגד ההתנתקות!!

    הגב לתגובה זו

    • עכשיו גם משווים את משפט דרייפוס? (ל''ת)

      מה עם איזה, 05/05/06 12:20

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    כל הכבוד (ל''ת)

    עקורי הגוש גרים, 05/05/06 11:41

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    לחייל מגיע צל''ש (ל''ת)

    ש, 05/05/06 11:41

    הגב לתגובה זו

    • מגיע לו (צל''ש) צלחת שעועית בכלא

      הנורמלי, 06/05/06 11:35

      גם אני כמוכה חושב שמגיע לו צל''ש צלחת שעועית בכלא. אחרת כל חייל דפוק פחות, דפוק יותר. יחזור על השטות ויתפוס כותרות, כמו הטמבל ואתם שם בצה''ל תבדקו טוב את מי אתם שולחים, לנשיא המדינה כי בטוח שיש חיילים טובים מהחייל דפוק ששלחתם

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    התנהגות אינפנטילית של הנהגה נבובה

    עדן, 05/05/06 11:41

    וכי חובתו של חייל ללחוץ את ידו של איש ?

    הגב לתגובה זו

    • כנראה שזאת פקודת מטכ''ל 188 (דן חלוץ בגימטריה) (ל''ת)

      אריה, 05/05/06 14:56

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    חננאל ,גאים בך מאוד

    אייל, 05/05/06 11:41

    אל תכנע ללחצים לא ראויים מצד אנשים כהי חושים בצבא.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    חננאל-כל הכבוד (ל''ת)

    רונית, 05/05/06 11:40

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    אין מקום בצה''ל לחייל כזה

    שמו ליק, 05/05/06 11:39

    יש להפסיק את שירותו בצה''ל מיד.

    הגב לתגובה זו

    • ומי יחליף אותו? אוכלי הסושי? (ל''ת)

      שפוי, 05/05/06 14:08

      הגב לתגובה זו

      • אני אוכל סושי ועושה מילואים 20 שנה. מה הקשר? (ל''ת)

        אביעד עוזרי, 06/05/06 00:17

        הגב לתגובה זו

  • 2.

    במדינה מתוקנת ונורמלית היו משליכם את האידיוט הדפוק הזה היישר לכלא. (ל''ת)

    בנצי א, 05/05/06 11:39

    הגב לתגובה זו

    • אין לך מושג קלוש מהי מדינה מתוקנת

      יואב, 06/05/06 21:17

      מדינה מתוקנת היא מקום שהצבא הוא לא פרטי של אף אחד וכאשר חייל מצטיין (או אפילו רגיל) מקיים כל פקודה כולל הכבוד הצבאי (להצדיע) אך לא לוחץ את היד שזה אות של כבוד אזרחי. ואת הכבוד הזה אין לו כלפי האדם שגרש את חבריו ומשפחתו מביתם והחריב אותו והשאיר אותם מופקרים בשטח. הוא צודק והצבא אינו פרטי של הרמטכ''ל ואלופיו והם אינם יכולים להדיח משם כל מי שלא חושב כמותם וכל מי שלא מכבד אותם על כל מעשיהם. במדינה מתוקנת החייל המצטיין היה ננזף בקושי שמה שהוא עשה לא הכי יפה וגם זה היה מוגזם

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    כה צפוי, כה עלוב. אנשים קטנים יש היום בצה''ל. אם הייתה זו מחאה משמאל

    דרור, 05/05/06 11:38

    התקשורת הייתה מצדיעה ומהללת. וצה''ל היה נכנע ומשתפן. כה צפוי ועלוב.

    הגב לתגובה זו

    • 100 0/0 !!! (ל''ת)

      AVIVA, 05/05/06 12:31

      הגב לתגובה זו