• 15.

    מיקרים עצובים וקשים

    פקק תנועה, 02/05/06 08:13

    אני מניח. שלא בחרו בבחירות האחרונות למיפלגת העבודה.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    בסוף כולם רוצים כסף מהמדינה. זה ברור כשמש (ל''ת)

    אבי, 02/05/06 07:23

    הגב לתגובה זו

    • אבי אתה טיפש וחסר רגישות (ל''ת)

      יעל, 02/05/06 08:48

      הגב לתגובה זו

    • הטיפשות רק נשפכת ממך

      חברה של חלל צהל, 02/05/08 18:24

      במקרה, אני חברה בעמותה הזאת ויש משפט חכם שאומר שעדיף שלא תגיד כלום אם אתה לא מבין בנושא. זה מאוד יפה לבקר ו''להצחיק'' אבל בזכות העמותה הזאת הצלחתי לקום על הרגליים, לעכל ולעבד את האבל הכ''כ קשה (ממש כמו של בעל) ולמצוא בן זוג חדש

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    כול הכבוד לכן וטוב שהיתעוררתן . (ל''ת)

    גבי אילת נהרןה;, 02/05/06 01:15

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    If my

    Jenna, 02/05/06 00:33

    My boyfriend was murdered but not as a soldier, is there some ''amuta'' that I can join?

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    תסתכלו בטלוויזיה, כמה ילדים הלכו בעזה המחורבנת הזאת

    בלונדיני, 02/05/06 00:10

    ציר פילדלפי, נצרים, גוש קטיף, מחסום ארז ודומיהן המקוללות. כמה משפחות איבדו את הרצון להמשיך ולחיות והשאירו שם את הילד שלהם, בשביל שכמה מטורפים משיחיים יוכלו להגיד שזה שלנו.
    יום הזכרון לחללי צה''ל רק מגדיל את השאלה, העצובה והנוראה, למה כל כך הרבה חבר'ה, שרק רצו לחיות, נפלו בכל המקומות המקוללים האלה, ולמה המדינה מתחילה להתפכח רק עכשיו...

    הגב לתגובה זו

    • יש כאן טרגדיה

      מריומה, 02/05/06 00:44

      היינו שם כי אנשים חכמים ממך חשבו שרצועת עזה חשובה לבטחון ישראל. והם לא היו משיחיים ואפילו לא דתיים. בניהם: רבין המנוח, שרון ועוד רבים אחרים. נכון, זו טרגדיה שמדינה שולחת אזרחים להתיישב במקום אסטרטגי וכעבור זמן המדינה משנה את עמדתה. הטרגדיה היא למתיישבים ששפכו שם את דמם ופתאום מחליטים לפנות אותם. ושיא הטרגדיה היא שמטומטמים ורעים כמוך מכנים אותם משיחיים ומטורפים. מי יודע, אולי מחר תחליט ממשלה לפנות גם אותך ואני בטוחה שגם אתה לא תתן את הלחי השניה...

      הגב לתגובה זו

      • להחזיר את נוה שאנן ...

        ג'וג'ו חלאסטרה, 02/05/06 06:07

        ולמנוע פיגועים נוספים
        כמה דם עוד יישפך בגלל אוכלי הפלאפל והשווארמה
        הגיע הזמן לעשות צדק היסטורי עם הערבים ועם השמאל בישראל

        הגב לתגובה זו

      • וילכו פי 10 בגלל ההתנתקות - אז תתכוננו! (ל''ת)

        טרגדיה כפולה, 02/05/06 06:44

        הגב לתגובה זו

    • כמה שאתה צודק

      משה, 02/05/06 05:37

      גם בימי התנ''ך זה לא היה חלק מארץ ישראל-זה היה ארץ פלישתים.

      הגב לתגובה זו

      • תלמד קצת

        ישראל, 02/05/06 09:03

        מתחילת כניסתם של בני ישראל לארץ כנען וכיבושה ועד חורבן הבית הראשון זה תקופה של קצת פחות מ850 שנה.
        כידוע, בני ישראל לא כבשו את ארץ כנען כראוי. העם והמנהיגים התרשלו בכיבוש ''כל'' ארץ כנען והשאירו ''מובלעות'' שלא כבשו. המובלעות האלו גרמו להרבה סבל לעם ישראל במשך 400 שנה בערך. אחת מהמובלעות האלו היה ''ארץ פלישתים'' שהשתרעה על חוף ים התיכון מאזור אשדוד דרומה. כאמור, המובלעות שהותירו בני ישראל, ברבות הימים מרדו בריבונות הישראלית, והסבו נזק רב לאומה הישראלית המתפתחת. הפלישתים היו מהגרועים שבהם. במלחמות שונות שיזמו הם הצליחו להרוג אלפים מעם ישראל. קצת לפני ששאול, המלך הראשון של האומה הישראלית , הוכתר למלך, הם הצליחו להכניע את הריבונות היהודית בארץ ישראל עד כדי כך שלא היה לעם ישראל כלי מלחמה וישראל חויבו לשלם מיסים לפלישתים.
        שאול המלך התחיל לשחרר את עם ישראל מעולם, אבל בסוף נפל במלחמה קשה וטרגית מולם.
        דוד המלך שקיבל את המלוכה אחרי נפילת שאול, לחם נגד הפלישתים בהצלחה. אחרי 40 שנות מלוכה בהן ערך דוד מלחמות רבות נגד כל המובלעות שלא נכבשו, הצליח דוד לטהר את ארץ ישראל מכל אויביה. אחרי מותו של דוד, כשקיבל שלמה בנו את המלוכה, כבר לא היה בארץ ישראל עם ששמו פלישתים.
        בספר מלכים לא תמצא שום מלחמה שהיתה עם פלישתים.
        לסיכום - אפילו כשהיתה ארץ פלישתים, זה היה חלק מארץ ישראל רק שהתרשלנו בכיבושה וסבלנו מזה. מדוד המלך והלאה אין כזה דבר ארץ פלישתים (וגם לא פלישתים) בכלל, כמו שאין כזה דבר ארץ כנען (וגם לא כנענים) מאז שישראל נכנסו וכבשו את ארץ כנען.

        הגב לתגובה זו

      • נכון - וגם אשקלוןתגת ואשדוד. אז קדימה...

        ליתר דיוק, 02/05/06 13:18

        נכון -

        הגב לתגובה זו

    • דמגוגיה

      איתמר, 02/05/06 08:33

      זה שעכשיו אנחנו לא שם לא נותן לך לגיטמציה לערער על מה שהיה שם לפני כן בהסכמה ובתמיכת ממשלות ישראל לדורותיהן תוך שאתה הופך את האנשים שגרו שם לאוייבי העם. האנשים שגרו שם שילמו בחייהם יותר מכל אזרח אחר במדינה הזאת. קיבוצי עוטף עזה שמתבכיינים בגלל הקאסמי''ם, שוכחים שתושבי גוש קטיף שתקו וספגו יותר מ-5000 פצמרי''ם, אירועי ירי, מטעני צד ופיגועי התאבדות.
      מעבר לזה יש כאן שאלה מוסרית גדולה בעצם הקביעה מי נפל לחינם ומי למען מטרה. הקו המסוכן שאתה מוביל יביא אותנו בשלב הבא ''להבנה'' שאין עניין להגן גם על גבול הצפון וישובי הספר הגליל והנגב כי גרים שם רק 10 אחוז מתושבי מדינת ישראל. אני מניח שגם אין עניין לשמור על ירושלים מאוחדת כי מדובר בחזון משיחי. בעצם כל מה שנמצא מעבר לקו קניוני יזראלי הוא מחוץ לקונצנזוס, לא?

      הגב לתגובה זו

    • תסתכל בראי, כמה ילדים הלכו לנו כדי לשמור על המדינה הזו

      ישראל, 02/05/06 09:23

      בכל החזיתות! כמה משפחות אבדו את ילדיהן בשביל כמה מטורפים בלונדינים כמוך-שחוץ מלשבת בשיינקין ולצפות בטלויזיה לא עושים כלום למען המדינה-שתוכלו לזבל את השטויות שלכם ולהגיד שתל הביב זה שלנו?
      יום הזכרון רק מגדיל את השאלה, העצובה והנוראה, שאם אחרי כל השנים של ההשקעה בנפש ובעמל לבנות את מדינת ישראל באים בלונדינים הזויים כמוך ואומרים ''עייפנו מלנצח'', ''רק רוצים לחיות'', ועוד סיסמאות נבובות... האם יש עתיד למדינה הזו?
      האם מדינה קטנה כשלנו יכולה להמשיך להתקיים בלב 300 מיליון ערבים? למה בכלל התחלנו עם זה? מי זה היה ההזוי הזה שהחליט לבנות מדינה יהודית בלב אוכלוסיה ערבית עויינת? למה אנחנו צריכים להתעייף מלנצח? למה לא פשוט להתנתק מכל העסק הזה?
      אולי יש לך תשובה מר בלונדיני?

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    פיליס היקרה!

    בת-אל, 01/05/06 23:52

    נשים מדהימות!בתור חברה שכולה אני חייבת לציין שהעמותה עוזרת מאוד ולו בצרכים הכי קטנים.
    פיליס ותמר היקרות-תודה רבה על שהוכחתם לי שאפשר להמשיך הלאה.
    תמשכו במלאכת הקודש הזו.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    כל הכבוד (ל''ת)

    נ, 01/05/06 23:50

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    כחרדי - הדמעות זולגות והלב דופק וקולי רועד אליכם נופלים

    שרוליק, 01/05/06 23:42

    אני אומנם חרדי מבטן ומלידה .אני לא מכיר אף אחד. נמנע ממני מסיבה רוחנית להכיר את הנופלים .

    בבקשה ממכם אל תכירו אותי לרע ,
    אבי ודודי כן הכירו מקרוב את חבריהם שנפלו .
    אבל אני כבן בוגר למשפחה יהודית ישראלית .
    גאה עימכם הנופלים וכואב איתכם משפחות יקרות ,
    אני יושב לבדי חושב לרגע מדמם ובוכה .
    קולי רועד .
    לבי דופק .
    איך איך כל כך הרבה נפלו ,
    איך כל כך הרבה טהורים כבר לא בינינו .
    איך זה שהם הגיבורים כבר לא נמצאים עימנו.
    אלוהים בבקשה ממך די די לצורתינו,
    כמה אפשר לסבול,
    בבקשה לי אליך עשה שלא נדע יותר בסביבתינו יותר שכול ורע .
    תן לחברים ולחברות לאחים ואחיות לאבא ולאמא את הכוח להמשיך ולחיות לשלום,
    ולהגשים את החלום של הנופלים לתפארת.
    עשה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל שלום

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    טוב מאד

    שלומית, 01/05/06 23:14

    הגיע הזמן שיבינו שגם החברה של החייל שנפל , חווה אבל , שכול.
    יופי , תמשיכו לעזור להן.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    תגובה ל-2

    שירה, 01/05/06 23:13

    לא צריך לתת להן תגמולים , זה נכון.
    אבל צריך לעזור להן להתגבר על האסון הנורא ולעזור להן לחזור למסלול חיים תקין.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    שתיל שלי...

    מריאן קפלון, 01/05/06 22:43


    עם לידתך נטעתי עץ,
    שתיל פרי פורח, ריחני.
    סביבו היית מתרוצץ,
    בצחוק שובב וקולני.

    בכית על כל העלה,
    אשר נפל עם בוא הסתיו.
    בדרור היית מתמלא,
    עם פרי בשל על ענפיו.

    קרני השמש החמה
    חילקתם יחד בשנים.
    אותו אוויר לנשימה,
    בצוותא בלילות קסומים.

    לא נם הוא, לא הלך לישון,
    שמר בסוד רזי ליבך.
    והוא היה תמיד הראשון,
    לדעת מי אהובתך.

    כן, הוא עדיין שם ממתין,
    ברוח מרשרש עליו...
    אתה לא כאן, הוא לא מבין...
    שלא תשוב אף פעם אליו.


    הגב לתגובה זו

  • 4.

    אתן יכולות לבכות כמה שאתן רוצות-זה לא האבל שלי .נקודה.

    רוני ערמון, 01/05/06 22:19

    אין זכות קיום למדינת ישראל -האנרכיזים ינצח -עוד תראו !

    הגב לתגובה זו

    • אם אין לך משהו ממש חכם להגיד אתה יכול פשוט לסתום (ל''ת)

      חברה, 01/05/06 22:41

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    כאן מותר לחברות של הנופלים לבכות

    נחום, 01/05/06 20:27

    כל הכבוד
    טוב לדעת שיש פקיד במדינה שאין לו ראש קטן ושהוא יצירתי




    הגב לתגובה זו

  • 2.

    עצוב, אך אין מקום לתגמולים לחברות

    מאיה, 01/05/06 20:21

    השכול הפך בישראל לפרה קדושה שכולם מנסים לרכב על גבה. זכותה של חברה להתאבל ולזכור את החבר שנפל בשרותו הצבאי אך אין לה מעמד רשמי כלאלמנה או להורים שכולים. דווקא סיפורה של החברה שאבדה את אהובה ונשאה אחרי 4 שנים, ילדה וחייה באושר מעיד שעם כל העצב החיים חזקים ואשה צעירה מתגברת על האבדן. ההורים לעולם לא יוכלו למלא את החסר. אך אני בעניין החוק. כל עוד מדובר בחברים , ואפילו האהבה גדולה, אין מקום לתגמולים ממשרד הבטחון.

    הגב לתגובה זו

    • לא מבקשים כאן תגמול - מדובר על הכרה.

      אלכס, 01/05/06 21:25

      שיזמינו אותה לטקס, שיאפשרו לה לצאת לאזכרה, שיבינו שגם היא חלק ממשפחת השכול. זה הכל.

      הגב לתגובה זו

      • בישראל מדברים רק $ ולא בהכרה (ל''ת)

        $$$, 02/05/06 06:50

        הגב לתגובה זו

    • 2- צודק בהחלט !!! (ל''ת)

      דנה, 02/05/06 10:53

      הגב לתגובה זו

    • טועה

      אני, 02/05/06 18:24

      אז מה שאת אומרת בעצם זה שאם הורים מביאים ילד אחר זה עובר להם.... למה נראה לך שאם חברה מתחתנת אז היא שוכחת אהוב יקר, או מחליפה אותו. אף אחד לא דיבר פה על כסף!! רק שינוי גישה של אנשים כמוך

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    חזק ואמץ (ל''ת)

    גלי, 01/05/06 20:14

    הגב לתגובה זו