• 79.

    יום הזכרון 2014 בנישתי היית מפקד ואיש יקר לא משנה מה יגידו (ל''ת)

    Nirg, 07/05/14 18:29


    IP: 95.35.55.119דווח על תגובה זו

  • 78.

    אנשים בני 20 חוקרים בחור בן גילם

    מזמן לא חייל, 05/05/14 12:06

    מי אלה חסרי התבונה שחקרו אותו והביאו אותו לסיטואציה לא נורמלית
    זה עוד סיבה למה צריך להטיל הרבה ספק ומוסר בגורמים עם דרגות בצבא. משטרה צבאית זה קשקוש
    ביזה זה לא חשוב, הבחור קיפח את חייו מאד מצער

    IP: 82.166.153.86דווח על תגובה זו

  • 77.

    ערן בינשתי ז"ל היית גבר!!

    סמל 5, 14/04/13 20:52

    היכרתי את ערן ופיקדנו תקופה ביחד במסייעת. ערן היה מפקד למופת חבר אמיתי ואחלה גבר. חבל מאוד שכך הסתיים הדבר. יהי זכרך ברוך!

    IP: 79.183.184.146דווח על תגובה זו

  • 76.

    ערן אתה חסר. (ל''ת)

    חבר, 21/04/10 16:55


    IP: 79.177.37.197דווח על תגובה זו

  • 75.

    חוקרי מצח

    שלמה בנישתי, 12/04/09 17:43

    כאביב של ערן זכרונו לברכה אני מקוה שילדיכם כולם יעברו את הסיוטים והעינויים הנפשיים שערן עבר
    ומי יתן וגם הם יצטרפו אליו למרום
    וכל הצטדקיותכם וכל המילים היפות שלכם תבלענה באש הגהינום
    ממני לחוקרי מצח שיהיה לכם רק טוב ושתהנו מילדיכם לער

    IP: 93.172.102.197דווח על תגובה זו

  • 74.

    היה לו לב של זהב-שתדעו!!ותצטערו!! (ל''ת)

    sunchi, 12/06/06 17:50


    IP: 88.154.191.160דווח על תגובה זו

  • 73.

    יש דין ויש דיין אם לא כאן אז למעלה

    יפה, 07/05/06 22:27

    מה אומרים לאמא שמביאה את היקר לה מכל לצבא ומקבלת אותו בארון
    כשאין לה אפילו את הנחמה לכאורה ''שבמותו ציווה לנו את החיים''?!
    קשה לעקוב אחרי הנהלת חשבונות של אלוהים, אבל יש לו מערכת כזאת. מאחלת למשפחה שידעו בלב:
    יש דין ויש דיין למעלה.

    IP: 88.155.109.201דווח על תגובה זו

  • 72.

    תגובה

    אא, 03/05/06 12:46

    לתקוה היקרה
    אני מכירה אותך שנים רבות והזדעזעתי ממה שעובר עלייך בשנים האחרונות.היי חזקה,לא תוכלי להשיב את הבן חזרה,ותשתדלי לחיות טוב כדי להמשיך הלאה.

    IP: 84.229.193.132דווח על תגובה זו

  • 71.

    משאלת לב

    אסנת ס., 01/05/06 21:28

    אמא של ערן
    מיום מותו של ערן לויתי אותך יום יום ראיתי איך את נשברת לרסיסים ואוספת עצמך להמשיך הלאה, ומשאלה אחת בליבך: שמקרה כזה לא יחזור על עצמו .
    מי יתן וכתבה זו תשיג את המטרה הנעלה למנוע אסונות נוספים

    IP: 217.132.50.212דווח על תגובה זו

  • 70.

    עדיין יש מלאכים כאלה?

    רחל הרט, 30/04/06 21:46

    אני מכירה את האמא המקסימה של ערן, נעימה ומלאת חום ואהבה לכולם וזה מקומם שהבן המושלם שהיה לה, נקלע למילכוד כל כך נוראי ולא יכל היה לבקש עזרה.

    IP: 217.132.160.60דווח על תגובה זו

  • 69.

    החיוך והעיניים שלו קורעים לי את הלב (ל''ת)

    פשוט קורע, 27/04/06 18:25


    IP: 88.155.193.18דווח על תגובה זו

  • 68.

    הצבא שלנו נהיה כמו המדינה. מתעללים (ל''ת)

    באזרחים צריך, 27/04/06 16:36


    IP: 212.179.79.130דווח על תגובה זו

  • 67.

    מביע צער למשפחה

    Avi Ecuador, 27/04/06 16:13

    עוד סיבה ''להתגיס'' לצה''ל.
    מה עושים לעם הזה???
    טוב, הבן של הראש בניורק יודע שצבא זה לא בשבילו...

    IP: 200.69.179.185דווח על תגובה זו

  • 66.

    טרגדיה נוראה למשפחה . ליבי איתכם משפחה יקרה . (ל''ת)

    שולדבנד, 27/04/06 14:23


    IP: 83.130.190.174דווח על תגובה זו

  • 65.

    אנו מדינה מתאבדת

    חייל פרייר, 27/04/06 13:57

    זה לא המקרה הראשון שחייל מתאבד עקב דאגה יתרה לאויבנו.
    ובכלל לשרת בצבא שאמור להגן על ממשלה שבראשה עומד אדם שבניו לא שרתו בצבא ושייכים לקבוצות שמאל המיתנגדים לצבא אכן דוגמה מאוד חינוכית !!!
    אז מכאן מתחילה ההידרדרות שהנוער שלנו לא רוצה לשרת בצהל
    הרי יש דוגמא מוחשית מאוד של העומד בראש המדינה

    IP: 85.250.30.230דווח על תגובה זו

  • 64.

    אף אחד לא הרג את הילד הזה, הוא התאבד

    בלונדיני, 27/04/06 13:40

    להיות קצין בצבא זה לא אומר רק לירות ןלתת פקודות, זה אומר גם לשמור על ערכי מוסר גבוה (ומי כמו המתנחלים וחבריהם, דואגים להזכיר לנו את זה יום יום).
    אם אכן נעשו מעשי ביזה, וככל הנראה נעשו, מצח היה חייב לחקור את עניין הזה עד תןם ולמצות את הדין עם החיילים הגנבים והפושעים.
    ההתאבדות היא אסון, שנובע מאישיותו של הקצין אך בשום אופן לא מתפקודה של המערכת שעשתה את הדבר הנכון ויצאה לחקור את ההאשמות הקשות האלו.
    במדינה ששולחת ילדים בני 18 להילחם בשביל אבנים מחורבנות, לא פלא שמקרים מסתיימים באסונות נוראים שכאלה.

    IP: 62.219.213.18דווח על תגובה זו

    • תגובה ל 64

      מתנחלת בצפון, 27/04/06 14:18

      גם אוויל מחריש לחכם יחשב...אנחנו נלחמים כאן על קיומנו ואבנים עתיקות רק מחברות אותנו לעברנו כי אחרת אין לנו זכות קיום כאן.ואין לך די שכל להבין ששגיאות המערכת הן שהרגו את הקצין זל שהיה בעל שעור קומה וכדאי שתצדיע בפניו


      IP: 85.65.124.235 דווח על תגובה זו

    • חוסר המזל שלו שאבא שלו לא ראש ממשלה

      Avi Ecuador, 27/04/06 16:15

      שיכול להרשות לעצמו לדאוג לבנו בארצות הברית.

      IP: 200.69.179.185 דווח על תגובה זו

    • אל תשכח

      Avi Ecuador, 27/04/06 16:30

      שלהיות חייל או קצין בצבא מדובר בעיקר בילדים שעולמם מאוד מוגבל ולא רכשו עדיין מספיק חוכמת חיים בכדי להבין או להיות מספיק זהירים כולם מהחיים שעדיין הם לא חיו ולא הבינו.
      חכם בלילה, הבחור בסך הכל ילד גדול שלא איפשרו לו או לימדו אותו אידיוטים טווסים ''יפי נפש'' כדוגמתך לגדול.

      IP: 200.69.179.185 דווח על תגובה זו

    • נחרצות מוגזמת

      אורית, 02/05/06 17:31

      התגובה שלך מרתיחה. אתה לא מכיר את הסיפור במיוחד... מ''מ צעיר משובץ לפקד על חיילים שהעיד נגדם (עוד ביזיון של צה''ל), מעביר שנה כמ''מ שקוראים לו שטינקר, מאויים בהדחה ע''י ממונים ואף אחד לא שואל את עצמו למה הוא מסרב להעיד!
      אולי במקום לגבש דיעות נחרצות, חסרות שער ולא מבוססות, תלמד להגיד קטונתי.

      IP: 81.182.2.38 דווח על תגובה זו

  • 63.

    כל הכבוד לצה''ל

    פטריוט, 27/04/06 13:03

    כל הכבוד לצה''ל שמסרב לעצום עינים מול מעשה נבלה כמו ביזה. התאבדותו של ערן טראגית אבל לא הופכת את עמדתו לצודקת. המוסר הבסיסי עומד מעל ''רוח היחידה'' ומי שהיה עד לפשע חייב לדווח עליו. ''רוח היחידה'' משמעותה שיש על מי לסמוך בקרב, לא במעשה הפשע.
    האם היה צריך לחפות גם על רצח ואונס בנסיבות דומות? אונס רצח וביזה היו מקובלים בצבאות בעבר. אשרינו שתקופתנו אחרת
    ואל תגידו - ומה הערבים היו עושים במצב זה? אני רוצה להמשיך לחיות במדינה נאורה ולא לקבל את ערכי מוסר שמצדיקים תופעות כאלו יחד עם רצח על חילול כבוד, נקמת דם וכו

    IP: unknownדווח על תגובה זו

    • הטענה היא לא לעצם החקירה אלא לדרך החקירה (ל''ת)

      לפטריוט, 27/04/06 13:46


      IP: 192.117.160.218 דווח על תגובה זו

      • בשום מקום בכתבה לא נרשם שהחקריה היתה קשה

        חוקר מצ''ח, 27/04/06 15:14

        בשום מקום בכתבה לא נרשם שהחקריה היתה קשה. נכתב כי הלחץ היה מעצם העדות שהיה עליו למסור בבית המשפט.

        IP: 84.228.63.34 דווח על תגובה זו

  • 62.

    מצ''ח הרג אותו- להעמידם לדין-רוצים לראות דם

    הם רוקדים על דם, 27/04/06 12:55

    עוד הוכחה לגועל נפש שיש במערכת המשפט. צה''ל השיאן בנדון. הם אוהבים לראות דם ורק כך באים על ספוקם. מצ''ח הרגו אותו וצריך להעמיד לדין את האשמים = גם אנחנו רוצים לראות דם. איך זה נשמע?

    IP: 132.68.98.218דווח על תגובה זו

  • 61.

    הכל בשביל לרצות את השמאל הבוגדני (ל''ת)

    ליאור, 27/04/06 12:50


    IP: 62.219.213.74דווח על תגובה זו

  • 60.

    אני בגלל זה לא נתתי לבן שלי להתגייס לצבא

    את הבן שלי אני, 27/04/06 12:38

    לא הייתי מוכנה שכל מיני כלומניקים ידרסו וירמסו אותו עד כדי התאבדות.

    IP: 192.117.160.218דווח על תגובה זו

  • 59.

    חבל ומיותר

    משה נ, 27/04/06 12:35

    עד כמה אפשר להתעלל בלוחמים.למרות שמעדו יש תיקון ומחילה.ובודאי להפסיד קצין ולוחם אמיץ.הוא צרירך היה לסיים את חייו כגיבור ולא להתאבד .כאן המערכת הצבאית שוב נכשלת כאאשר רלה שאמורים לשמור על הטוהר גורמים להפסד חיים מיותר ושלא לדבר על קצין ולוחם שבעיני מייצג את המיטב של בני הארץ הזו.

    IP: 217.132.98.163דווח על תגובה זו

  • 58.

    צה''ל הרג את הבחור וגרם לצער המשפחה

    מצפון, 27/04/06 12:27

    אל תשתתף בצער
    תנסה למנוע עוד צער מהמשפחה
    למה קצינות הנפגעים והאנשים בצה''ל שמטפלים במשפחות הם כל כך חסרי רגישות

    איפה מערכת הסינון

    IP: 80.74.102.18דווח על תגובה זו

  • 57.

    כל הכבוד לאמו של הקצין. ערכים זו מילת המפתח שאבדו למדינה. (ל''ת)

    קורא, 27/04/06 12:25


    IP: 88.152.110.188דווח על תגובה זו

  • 56.

    ערן

    חייל דוכיפת, 27/04/06 12:06

    אוהבים אותך ותמיד נזכור אותך בן אדם מספר אחד.חוד משמיד מסייעת דוכיפת השדים השחורים.

    IP: 88.152.16.121דווח על תגובה זו

  • 55.

    הייתי פקידה פלוגתית של

    פ. פלוגתית במיל, 27/04/06 12:05

    מסייעת דוכיפת.
    כבר אז היה שם הרבה גועל נפש. המג''ד הנשוי והאטום נאף עם הפקידה, הסמג''ד הטריד מינית, המ''פ של המסייעת בזמני היה עריץ מתנשא ודוחה, ואחרי שהשתחררתי היה מרד של הוותיקים בגדוד. למרות זאת, לא מתאבדים רק בגלל דבר כזה - זה גם מבנה חלש של אישיות - חבל וכואב, בזבוז של חיים.

    IP: 62.219.234.192דווח על תגובה זו

    • ריקי??

      חייל מסייעת, 27/04/06 15:38

      זאת את??

      IP: 88.152.16.121 דווח על תגובה זו

      • אין מצב שזאת ריקי

        חיילת בגדוד, 03/05/06 09:33

        אין מצב שזאת ריקי... היא לא הייתה מדברת ככה וחוץ מזה הפ''פ ה''נחמדה'' הזאת הייתה לפני הרבה זמן...

        IP: 62.90.164.151 דווח על תגובה זו

  • 54.

    מדינה מפגרת !!!!!!!!!! (ל''ת)

    שונא את המדינה, 27/04/06 11:54


    IP: 88.154.244.79דווח על תגובה זו

  • 53.

    והיכן הם חבריו של ערן -שכה הגן עליהם?

    לאה.נ., 27/04/06 11:48

    האם אותם חברים שערן ,זכרונו לברכה,אהבם בלב ונפש היו מספיק אמיצים להתנדב לשרת בדוכיפת, אבל אינם אמיצים מספיק להודות ולקבל על עצמם את האחריות למעשה, והותירו אותו לבד בקרב?
    היכן אותם חברים, שראו עד כמה מופעל עליו לחץ ולא חשבו ולו לרגע
    שלא להפקירו בשדה הקרב?
    היכן אותם חברים, שלא קמו כאחד
    ויצרו חומה אחידה של הזדהות וגיבוי
    לערן?
    היכן אותם חברים שלא היו מספיק ''גברים'' ולעמוד עימו מול החקירות?
    היכן אותם חברים שלא קמו ואמרו- הניחו לערן - כי אנחנו הם אלה שעשינו...
    האם היו חברים אלה באמת, חבריו?
    מן הסתם....עדיף אויבים ולא חברים שכאלה....

    IP: 85.64.134.123דווח על תגובה זו

    • למה להגן על נמושות שבוזזים (ומשפילים? והורגים חפים מפשע?)?! (ל''ת)

      צודק בכל מילה!, 27/04/06 12:14


      IP: 212.116.173.226 דווח על תגובה זו

    • תגובתך ממש נוגעת בנקודה הנכונה בפרשה

      יונית, 27/04/06 14:50

      הקצין היה מאד לחוץ בין שני קודים - האחד - נאמנות מוסרית לנורמות של טוהר מידות והשני- נאמנות לחבר'ה. הוא פחד יותר ממה יגידו.... והם- לא ראויים לקורבנו היקר- חייו...לפי התנהגותם...

      IP: 85.250.183.36 דווח על תגובה זו

    • די ברור שהיום הם קצינים וממשיכים לבזוז

      אלכס, 27/04/06 18:33

      ואם לא, אז בוזזים במקום העבודה, או את שכניהם.

      IP: 62.0.100.252 דווח על תגובה זו

  • 52.

    לא בגדתי (ל''ת)

    ישראל אחים, 27/04/06 11:45


    IP: 217.132.91.38דווח על תגובה זו

  • 51.

    האשמים בפרקליטות חייבים לתת את הדין (ל''ת)

    זמן אמת, 27/04/06 11:45


    IP: 212.117.142.6דווח על תגובה זו

  • 50.

    אסון שמקורו בלהיטות הדרג המדיני לרצות את הפלסטינים (ל''ת)

    אריה, 27/04/06 11:43


    IP: 84.162.106.246דווח על תגובה זו

  • 49.

    אני יודע מה עבר עליו

    קובי .פ., 27/04/06 11:43

    כי עברתי כמעט אותו הדבר .
    במלחמת לבנון הואשמה היחידה שלי שהיא התעללה בשבויים , מה שלא היה נכון .
    בתור קצין מילואים ביחידה הנ''ל הופעלה עלי מערכת לחצים ואיומים וגם כל מיני עונשים קטנים כגון שליחת היחידה שלי לכל מיני מבצעים הכי מסוכנים בתדר גבוה של פי שלושה מכל פלוגה אחרת ביחידה ועוד ועוד ועוד .
    מזלי שאני הייתי מילואימניק כך שהנסיון חיים שלי היה רב מאותו הילד שצה''ל ''רצח'' אותו .

    ליבי ליבי למשפחה

    חייבים בנושא הנ''ל עבודת חקירה חוץ צהלית ........ כי הם יטייחו הכל

    מי יתן ולא נדע עוד צער

    IP: 217.132.162.34דווח על תגובה זו

  • 48.

    השתתפות

    אמא, 27/04/06 11:36

    אני . שולחת את תנחומי למשפחה. בנכם מצטייר כבחור משכמו ומעלה היו גאים בו. לצערי הרב צהל לא משפר את התקשורת עם ההורים ולא מבין שבנינו אינם יתומים. לפני כמה שנים הכניסו את בני למעצר עקב תאונה ולולא חבריו שדיוחו לנו על כך אחרי יומים לא היינו יכולים לסייעלו ולעודד אותו. חבל שההורים לא ידעו אולי זה היה מסתיים אחרת...


    IP: 85.65.124.235דווח על תגובה זו

  • 47.

    מצ''ח והפרקליטות פעלו כשורה

    חוקר מצ''ח, 27/04/06 11:26

    עם כל הצער על מה שקרה אי אפשר להפנות אצבע מאשימה נגד מצ''ח והפרקליטות. ערן ז''ל היה עד לעבירה פלילית שנעשתה על ידי שותפים ליחידתו ופוגעת קשות בתדמיתה של מדינת ישראל, חובתו האזרחית והצהלית היא לדווח על כך, על אחת כמה וכמה כשמדובר במועמד לקצונה. יאמר לזכותו שעשה זאת, דבר המצביע על אמינותו ואישיותו הרמה גם אם עשה זאת רק לאחר חקירה. ממה שקראתי בכתבה לא נמסר שהודעתו לחוקר מצ''ח היתה שיקרית כתוצאה מלחץ שהופעל עליו. עם כל הקושי בעינין אי אפשר למנוע מאדם/חייל להעיד נגד חשודים רק בגלל שהם חברים הרי זה יהיה מצב אבסורדי, יש לציין שהחוק כן מאפשר לאדם לא להעיד כנגד בן משפחה ממדרגה ראשונה. אין ספק כי למסור עדות כנגד חבר היא משימה קשה מנשוא אך אין ברירה אחרת, האם כל אדם שיגיד שמסירת העדות קשה לו יהיה פטור מלעשות כן? לאן תגיע מערכת המשפט שלנו. ובאשר לנושא הימנים ושמאלנים, אין לי ספק שלאור מעשי הפלסטינים ניתן ואף רצוי להגמיש את החוק כגון שימוש בנוהל שכן אך לבזיזה אין שום צידוק וכל העושה זאת חייב לעמוד לדיין!
    לסיכום אני רואה בזה זילות שרבים משתמשים במותו המצער של קצין בכדי להתנגח ביחידות שעושות עבודתן נאמנה ושפעלו כמתבקש (מצ''ח והפרקליטות). לדעתי הדרך היחידה להציל את ערן ז''ל היא על ידי זיהוי מצוקתו על ידי שותפיו ליחידה (גם החשודים),מפקדיו והגופים המוסמכים ולהפנותו ליעוץ ותמיכה על ידי בריאות הנפש בצבא במקביל למסירת עדותו.

    IP: 84.228.63.34דווח על תגובה זו

    • תשובה ל1

      אסתי, 27/04/06 12:06

      חוסר רגישות כזאת כבר מזמן לא קראנו. האם המחיר האישי הכבד כל כך אין לו משקל?

      IP: 212.117.151.230 דווח על תגובה זו

      • יש לך פיתרון?

        חוקר מצ''ח, 27/04/06 15:10

        חבל שלא התעמקת בדברים טרם הגבת ועל כן אצטט
        ''עם כל הקושי בעינין אי אפשר למנוע מאדם/חייל להעיד נגד חשודים רק בגלל שהם חברים הרי זה יהיה מצב אבסורדי, יש לציין שהחוק כן מאפשר לאדם לא להעיד כנגד בן משפחה ממדרגה ראשונה. אין ספק כי למסור עדות כנגד חבר היא משימה קשה מנשוא אך אין ברירה אחרת, האם כל אדם שיגיד שמסירת העדות קשה לו יהיה פטור מלעשות כן? לאן תגיע מערכת המשפט שלנו.''
        אם יש לך פיתרון אחר אשמח לשמוע.

        IP: 84.228.63.34 דווח על תגובה זו

    • מה זה המשפט הזה ''גם החשודים''

      אנטוני הופקינס, 27/04/06 12:10

      חוקר מצח אידיוט,מה זה ''גם החשודים
      '' החשודים האלה הם לוחמים שלמדו להתאמן יחד ולהקריב את חייהם אחד בשביל השני,אז מה חושב אחד כמוך, שמדובר באיזה עבריינים מהרחוב,שאתה יכול לקנות אותם בשקל.אם לך ולפרקליטות אין הבנה באיזה סוג של אנשים מדובר,אז אתם חבורה של פושעים חסרי הבנה ומח ,צר לי אבל מדבריך,אפשר להבין שהתעללתם בו נפשית, מה כל כך היה חשוב לכם להביא לוחמים ללא חת אל בית המשפט.עד ששברתם אחד עד מוות.בעיני אתם סתם חלאות אדם. ושאלת השאלות האם תנסו בעתיד לשבור עד מוות עוד לוחם שנשבע אמונים לו ולחבריו.

      IP: 62.0.135.107 דווח על תגובה זו

      • אלה לוחמים ללא חת? כנראה שלוחמים עם חטא (ל''ת)

        ארז, 27/04/06 12:32


        IP: 194.90.26.2 דווח על תגובה זו

      • דפוס עבריני

        חוקר מצ''ח, 27/04/06 15:06

        דבר ראשון אני מקווה שאינך בין החשודים כי מהכרותי עם חיילים ביחידות אלו הערכתי אליהם גבוה, קשה לי להעמין שאחד ברמתם יתנסך בצורה כה ברברית שאכן מתאימה לעברינים (''אפשר לקנות אותם בשקל'', ''חלאות אדם''). לידיעתך כל אדם שחשוד כי ביצע עבירה פלילית (טרם הגשת כתב אישום, מכיוון שאיני מודע למצב המשפט ההתנסחות הינה יותר כללית ולא נאשם או אשם) נקרא חשוד גם אם הוא ראש ממשלת ישראל! מענין שאת כל הזעם שלך לא הפנת כלפי אותם אנשים שגידפו את המנוח והיו חלק העיקרי בלחץ עליו (החשודים)אלה נגד אנשים שעמלו על שמירת החוק.
        נ.ב איני מכיר את החקירה כלל.

        IP: 84.228.63.34 דווח על תגובה זו

    • תגובה ל47

      רונית, 27/04/06 14:24

      אף אחד לא בטוח שחיילים אלו בזזו אם היו בטוחים לא היו מענים את ערן זל.והדרך שבה נקט מצח היא רעה והרסנית.יש להציב יועצים חכמים ורגישים ליד החוקרים הנוקשים

      IP: 85.65.124.235 דווח על תגובה זו

      • נא ללמוד את החוק!

        חוקר מצ''ח, 27/04/06 14:55

        כמובן שאף אחד לא בטוח שאכן הם בזזו. חבל שאינך בקיעה בחוק לגבי דברים שאת כותבת. אז לידיעתך גם אם יש מספיק ראיות להעמיד לדין את החשודים על מצ''ח להביא את כל הראיות הקימות. זאת אומרת גם את עדותו של ערן ז''ל ולא החוקרים משבשים את החקירה! דבר זה יכול לשרת את התובע ואת הנתבע. כמו כן לא אני ולא את יודעים מה עבר על ערן בחקירה יתכן שלראשונה שנשאל בנושא סיפר את הידוע לו. הדבר היחידי שהיה רע והרסני הינה העובדה שהיה עליו להעיד במשפט. על כן אשאל שוב האם כל אדם יוכל להיות פטור מלהעיד נגד מכריו? אם כן מי יהיו העדים? כחוקר שמכיר חוקרים רבים אני מודיע לך חד משמעית שרובם אנשים חכמים ורגישים.

        IP: 84.228.63.34 דווח על תגובה זו

  • 46.

    צבא ע''וד לישראל

    שפירא, 27/04/06 11:23

    זה מה שקורה כשכל חייל צריך עו''ד צמוד.
    זה יקנה את הבטחון ליהודים?
    תרדו מהלוחמים.תנו להם לעבוד

    IP: 62.0.112.187דווח על תגובה זו

  • 45.

    גם הצבא נכנע להכל שפיט של ברק

    אנטוני הופקינס, 27/04/06 11:18

    המשפט הוא לא חזות הכל.

    IP: 62.0.135.107דווח על תגובה זו

  • 44.

    הקצין נשאר נאמן לחבריו - עד מוות

    שרית, 27/04/06 11:11

    כמה עצוב לדעת שאנו שולחים את ילדנו לתופת הנפשית והפיזית בשנות שרותם בצבא. עצוב לדעת שאנו במו ידינו גורמים להם עוול ותופת נפשית.
    לפעמים אנו תוהים על מה באמת אנו שולחים את ילדנו, להגן על המדינה ויושביה או בעצם על עצמם ממי שלא מבין את מהות המושג צבא הגנה לישראל, כי החיילים הללו הם ישראל.
    שאלוהים יתן לכם כח להמשיך... הורים יקרים.

    IP: 84.94.109.7דווח על תגובה זו

  • 43.

    בישראל כל דבר טוב נרמס ומת, חבל, אבל זו המציאות בארץ (ל''ת)

    ארץ אוכלת יושבי, 27/04/06 11:04


    IP: 89.138.4.20דווח על תגובה זו

  • 42.

    צר לי עליך אחי ערן!

    צפונית, 27/04/06 10:57

    צ.ה.ל. יקר, לא מספיק שחיילינו נהרגים בכל מיני פעולות כאלו ואחרות.
    אתם עוד גורמים לחייל נפלא כערן
    לגרור אותו לאבדון.
    בשנת תרפ''ט בזזו הערבים את כל יהודי חברון ושחטו בהם.
    האם המופתי העניש אותם.
    תפסיקו לדבר על טוהר מידות כאשר כל הממשלה שלנו מושחתת.
    כאשר יש בצבא שלנו מפקדים מושחתים כמו דותן ועוד.....
    הגעתם רק לערן מלח הארץ.
    מדינת ישראל וצ.ה.ל יכולים רק להתבייש.
    אני מתביישת ומבקשת סליחה מערן,
    כי אני לא בחרתי נכון את נבחרי לכנסת.
    סליחה ערן, נשמתך תהיה צרורה בצרור החיים.

    IP: 88.153.182.240דווח על תגובה זו

  • 41.

    למשפחה- אני גאה בבנכם במעשיו בכלל ובמורשתו שהותיר

    מורי אל כניס, 27/04/06 10:54

    לוחם ומפקד שבניגוד לנבלות בפרקליטות שלא מבינים בכלל מה תפקידו של חייל וקצין

    הופכים אנשים כמוהו לקרבנות.

    הם כזכור כבר רצחו פרקליט מוכשר שהביא לזיכוי ברנס.

    אני גאה בו משפחה יקרה. תנוחמו מן השמים על שזכיתם לבן אשר כזה.

    IP: 88.152.199.124דווח על תגובה זו

  • 40.

    מי אלה מצ''ח ביכלל?

    מוטי,אב ללוחם, 27/04/06 10:49

    משטמטים ופרופילניקים, יש להוציא את החקירות מהמסריחים האילה ולהעביר רק למשטרת ישראל, צר לי עליך קצין ולוחם, המצפון של ראש מצ''ח, חיל הרפואה חקוק ומשקיות ט''ש בדמו, יהי זכריך ברוך, חבל.

    IP: 85.250.131.69דווח על תגובה זו

    • להעביר למשטרה? מושחתים רודפי פירסום!

      מורנו, 27/04/06 11:46

      מצ''ח - שהטעויות שלהם, עינויי הדין והסבל שהם גורמים לחפים מפשע - נובע משילוב של טימטום נקי, בורות וצעירות.
      משטרת ישראל סובלת מטימטום מלוכלך ומוכתם בשחיתות אישית.
      חוקר מצ''ח יכול להיות מטופל משמעתית על ידי מפקדיו, לעבור יחידה ובסופו של דבר ישוחרר מהצבא. חוקרי המשטרה מחזיקים לכלוך על מפקדיהם ובעצם כמעט חסינים. המערכת הצבאית עדיפה.

      IP: 84.228.66.110 דווח על תגובה זו

  • 39.

    מערכת המשפט משתלחת באנשינו הטובים ביותר

    תנחומי למשפחה, 27/04/06 10:34

    זה מה קורה כשמערכת המשפט משתלחת דווקא באנשינו הטובים ביותר. הגיע הזמן לשלוח אותם הביתה.

    IP: 132.68.132.222דווח על תגובה זו

    • תגובה ל39

      נירית, 27/04/06 14:29

      הגיע הזמן להציב במצח אנשים חכמים ורגישים שלא יתיחסו לקצינים וחיילים שמעדו כמו לפושעים נוקשים.והיכן היו חבריו של ערן כל הזמן

      IP: 85.65.124.235 דווח על תגובה זו

  • 38.

    לכם משפחה יקרה יש לכם גיבור !!

    el, 27/04/06 10:30

    משפחה יקרה אתם צריכים להיות גאים בבן שכזה .
    בנוסף לכל מה שהשיג בחייו לימודים קצונה ''מלח הארץ'' הוא גם קיים את מה שנאמר בכל יום 3 פעמים בתפילת 18 .
    '' למינים ולמלשינים אל תהיה תקווה ''
    לא בגד בחבריו ושילם על כך בחייו .
    מ י יתן ותמצאו נחמה ולא תדעו עוד צער .
    לצה''ל והפרקליטות - מתי תבינו שלו כל מטרה מצדיקה את כל האמצעים ותפסיקו לתת לילדים לנהל חקירות ללא כל בקרה ורגישות .
    קל וחומר כאשר החקירות מתנהלות
    נגד צעירים שנפשם טרם בשלה לעמוד בלחצים .
    האשמה כולה בכם .

    IP: 212.25.82.161דווח על תגובה זו

  • 37.

    כשהוראות ''אינן ברורות'' דורשים מהם להרוג, והופכים חיילים לרוצחים ו

    חיילים-ילדים, 27/04/06 10:29

    גורמים להם כל מיני בעיות.

    ועוד צפוי שמפקדים וחיילים שמבצעים פשעי מלחמה יעמדו לדין על כך.

    סגן ערן בנישתי, הדו''חיפתי, כבר העמיד עצמו לדין...

    IP: 82.181.108.226דווח על תגובה זו

  • 36.

    כל כך עצוב! חיזוקים למשפחה! (ל''ת)

    אירית, 27/04/06 10:24


    IP: unknownדווח על תגובה זו

  • 35.

    חוקרי מצ''ח הרגו אותו.ועליהם לתת את הדין.

    שבתאע טבת, 27/04/06 10:24

    כמו המשטרה והפרקליטות כך גם מצ''ח להוטים להביא תוצאות מהר ושוברים את הנחקרים שיודו במעשים שלא עשו. אחדים אף נרקבים בכלא.
    בושה למערכת החוקרת והם חייבים לנקות את השורות.

    IP: 85.64.196.241דווח על תגובה זו

  • 34.

    צהל השמאלני מגרש היהודים עם מוסר נוצרי (ל''ת)

    רצח אותו, 27/04/06 10:14


    IP: 195.70.22.88דווח על תגובה זו

  • 33.

    מי משרת בפרקליטות הצבאית??

    רבקה, 27/04/06 10:14

    רוב רובם של המשרתים בפרקליטות הצבאית מאולם לא היו חיילים קרביים. בהרבה מקרים מדובר בעתודאים שמעולם לא שירתו ביחידת שדה (לוחמת). הם אנשים טובים חדורי מוטיבציה להוכיח את עצמם. ואכן לאחר הקריירה הצבאית חלקם מגיעים כשופטים לבתי המשפט עד לבית המשפט העליון. לאורך כל הדרך אנשים אלה שלא יודעים איך נראה שדה קרב באים לשפוט את הבנים שלנו ואף מטילים עליהם מגבלות לא סבירות כגון איסור נוהל שכן או איסור ירי טיל על בית שבו מתבצרים חמושים פלסטינים (לוחם שייטת נהרג בפעולה). נראה כי הגיע הזמן לשלוח את הפרקליטים והשופטים לשרות קרבי לפני שמגיעים למעמד בו הם חורצים את גורלם של אחרים.

    IP: 88.152.103.123דווח על תגובה זו

  • 32.

    איפה מערכת המשפט היהודי החכם??

    :-(, 27/04/06 10:10

    מאז ששופטים פלצנים ולא חכמים השתלטו על המערכת המשפטית וחבר מביא חבר, הצדק פרח מהחלון והטמטום הפלצני חלחל לכל המערכת .
    מעניין שבתקופה הקדומה השופטים בשער העיר לא היו זקוקים לעורכי דין ושאר העלוקות המתפרנסים מצערו של אדם.

    IP: 217.132.139.150דווח על תגובה זו

  • 31.

    למה ולמען מי היה שווה לעשות זאת

    אביבית, 27/04/06 10:07

    את חייך נתתה למען המדינה והחברים מי זוכר ומי יזכור זאת בעתיד, אז למה??? למה שתגדע את חייך בשיאם למען כל הזבל שקיים במדינה המסריחה הזאת, שחוץ מאשר למצוץ את דמנו אין לי עוד מה לעשות, אותם יפיי הנפש העלובים שחייבים להצדיק את קיומם.

    IP: 81.218.155.51דווח על תגובה זו

  • 30.

    איום ונורא

    יונה, 27/04/06 09:58

    אוי ואבוי מה עשינו. כל כך הרבה מאמצים הייתה משקיעה המדינה לו היה נחטף חייל חלילה כדי להצילו. ואילו עלם חמודות כמו ערן, אמיץ והגון, אח לנשק של חייליו ואיש לא היה שם כדי להצילו. ליבי ליבי למשפחה שלא יכלה לדעת ולכן לא יכלה לעזור ואבוי למפקד היחידה שטחו עיניו מראות. אני מתבייש היום בהיותי קצין בצה''ל. הלוואי והלקח יילמד ולא נדע עוד צער.
    סליחה.

    IP: 87.69.82.148דווח על תגובה זו

  • 29.

    צה''ל לא יכול להשתתף בצער המשפחה.צה''ל גרם לצערה של המשפחה. (ל''ת)

    מדינה בהפרעה!!!, 27/04/06 09:56


    IP: 212.179.165.160דווח על תגובה זו

  • 28.

    הוא ידע שהמשימה ''להרוג'' וכשהמערכת ששלחה אותו להרוג ערבים הפכה

    שלח מפקדיו להאג, 27/04/06 09:53

    לצדקנית, לפי ההוראות של אז --שהיום כבר שונו-- הוא בולבל.

    התעורר אצלו חלקיק מוסר קטן, שהורדם בהוראות פתיחה באש, כאשר נאמר לו ש''לרצוח מותר ורצוי'', אל לבזוז ולשדוד- אסור בתכלית...

    IP: 82.181.108.226דווח על תגובה זו

    • נכון. הצבא מבצע ג'ובים מלוכלכים בהוראת מנהיגות פושעת

      מרשע לפשע=יש''ע, 27/04/06 10:24

      ולמציאות הזאת נקלעים ילדים שאינם מבינים מה מותר, מה אסור.

      IP: 82.181.108.226 דווח על תגובה זו

      • תגובה ל 28

        ריטה, 27/04/06 11:42

        מה הקשר בין ישע לבין מה שקרה? האסון נורא ואין צורך להוסיף שנאה בפרט שאין כל שייכות.

        IP: 85.65.124.235 דווח על תגובה זו

  • 27.

    נורמה פסולה

    בן הארץ, 27/04/06 09:49

    הקצין היה צריך להיות הראשון שיתלונן על החיילים הגנבים ,אלה שהוא ,היה ההפך ממנהיג ופחד מהחיילים .הבוזזים לא רק שביצעו פשע מבחיל, אלה שגרמו למותו של הקצין.הבוזזים צריכים לקבל את העונש החמור ביותר.ללא נורמות מוסריות ואנושיות לא נשרוד לאורך זמן. ואילו הקצין ,לו היה חי היה צריך לעמוד לדין.

    IP: 85.250.77.34דווח על תגובה זו

    • מה אתה יודע על שירות ביחידה קרבית !

      el, 27/04/06 10:51

      מה אתה יודע על נאמנות לחיילים שאתה נלחם איתם יום יום ומסכן יחד איתם את חייך .
      ולעניין הביזה - אין ולו צבא אחד בעולם ובכל ההיסטוריה של האנושות שכבש ולא בזז .
      תחשוב מה היה קורה לך לרכושך לאימך ולאחותך עם הפלשתינאים היו כובשים אותך !
      אנחנו מנסים להיו הצדיקים בעולם הזה.

      IP: 212.25.82.161 דווח על תגובה זו

      • הגנה על חייליך הבוזזים

        בן, 27/04/06 11:31

        אם זה מקור לגאווה -מוטב שנעזוב את המזרח התיכון. בושה לך ולעם ישראל כולו

        IP: 62.166.50.163 דווח על תגובה זו

      • מה הקשר

        sss, 27/04/06 11:59

        כצנחן לוחם במלחמת שלום הגליל
        אני יכול לומר לך כי אין קשר בין נאמנות בין לוחמים לבין להגן על פושעים. אשרנו שאנו חיים במדינה שגם ראש ממשלה עומד לדין
        אז בטח על לוחם שלובש מדי צה''ל
        חייב להקפיד ולא לבזוז ולא משנה
        מה אוייבנו ''היו עושים לנו''
        ועל אותם חיילים ניבזים שהאשימו את הקצין ''שטינקר'' לעמוד לדין ולשלם ביוקר לא רק על מעשיהם אלא
        גם על כך שקצין ואדם ישר וטוב נאלץ
        להתאבד בשביל ''חברים'' שפלים.

        IP: unknown דווח על תגובה זו

  • 26.

    מנדלבלט ומזוז עוכרי ישראל כרגיל (ל''ת)

    בושה!, 27/04/06 09:33


    IP: 64.229.200.98דווח על תגובה זו

  • 25.

    אולי התאבד כי לא יכול היה לשאת את זכרון מעשיו ברמאללה ומקומות אחרים

    מחסוםווטש, 27/04/06 09:32

    מדוע לספר על מעשי ביזה ופשעי אכזריות צריך לעורר את יצר ההתאבדות? האם אנשים כאלה יכולים להיות חברים של אדם סביר? אולי נרצח כדי שלא יעיד, אולי לא יכול היה לשאת את האשמה במעשיו? מהר מאוד נתנו לו מעמד של חלל צהל, כדי שאיש לא ישאל שאלות.

    IP: 132.66.7.213דווח על תגובה זו

    • לשמאלנית ממחסום ווטש: אתן נשים שמאלניות קיצוניות עוזרות לאויב הערבי (ל''ת)

      עיתונאית, 27/04/06 11:06


      IP: 85.250.169.166 דווח על תגובה זו

    • 25-תתבייש לך !!! (ל''ת)

      דנה, 27/04/06 11:35


      IP: 80.178.164.69 דווח על תגובה זו

  • 24.

    משטרה צבאית כפופה לאכ''א

    אחריות, 27/04/06 09:32

    אכ''א לא הפנים כולל הרמטכלי''ם
    יעלון כי מ''צ אינה יכולה לטפל בארועים מבצעיים כמו סרן ''ר'' מגבעתי, תוצאה כשלון כמו המקרה הנדון,שם מתקדמים קצינים בינוניים
    ומטה ,דרגות סרן רס''ן מחכות את
    מפקדהם,בקיצור הכל רדוד,הגיע הזמן
    לקבוע כי מפקדי המ''צ יהיו קצינים
    לוחמים,מיחידות טובות עם ערכים,מוסר,רואים ראיה רחבה,ולא
    כל בעלי פרופיל נמוך שמחפשים מקום
    עבודה,גם אכ''א צריך לעבור רויזיה
    מהקודקוד עד אחרון המשרתים בו
    הם חשובים מכדי להפקיר את השטח
    הזה ,קצינים יחזרו למערך הלוחם לאחר שרות באכ''א.

    IP: 80.230.67.91דווח על תגובה זו

  • 23.

    עם צבא כזה מי צריך את הסורים (ל''ת)

    יוגב, 27/04/06 09:30


    IP: 62.0.180.143דווח על תגובה זו

  • 22.

    עכשיו תבינו שהחרדים חכמים שלא משרתים בצה''ל (ל''ת)

    יהודי, 27/04/06 09:25


    IP: 88.152.171.69דווח על תגובה זו

    • ומי מגן עליכם- טפילים. הקדוש ברוך הוא?

      אזרח אמיתי, 27/04/06 11:17

      זה אנחנו שמשלמים בדמנו על טפילים כמוך שיושבים בבית ולומדים תורה. זה אנחנו שמשלמים מיסים כדי שמשפחות בבני ברק ישריצו עוד ועוד ילדים לכוח העבודה של הקדוש ברוך הוא במקום לכוח העבודה של מדינת ישראל. אז במקום להעיר כזאת הערה מרושעת- היה פשוט עדיף שתחזור לספר התורה שלך ותתרחק מעניינים שאין לך שום זכות להתבטא בהם. חוצפן.

      IP: 133.9.128.209 דווח על תגובה זו

    • חוצפן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      ישראלי, 27/04/06 11:30


      IP: 133.9.128.209 דווח על תגובה זו

    • לפרזיטים כמוך אין זכות לומר מילה. קודם תתפרנסו תלמדו ותהיו אנושיים! (ל''ת)

      ישראל ולס כמודל, 27/04/06 12:11


      IP: 212.116.173.226 דווח על תגובה זו

  • 21.

    הבנים של ראש הממשלה משתמטים. למה להתגייס? (ל''ת)

    ערן, 27/04/06 09:25


    IP: 85.250.172.202דווח על תגובה זו

  • 20.

    מה עוזר למשפחה לעלות אותו בדרגה

    גרמי, 27/04/06 09:21

    הוא מת - שום דבר לא יחזיר אותו - חוסר רגישות של גורמים בצבא היבואו אותו למצב הזה. לעלות אותו בדרגה זה פרסה מגוחכת. יש צורך להדיח או/ו להעניש את הגורמים האחראים - וכן לשלב פסכוליגים בתהליכי לחצים של חקירות על מנת למנוע אסונות כאלה בעתיד

    IP: 213.8.41.70דווח על תגובה זו

    • זה עוזר מבחינת הפנסיה הצבאית (ל''ת)

      וזה חשוב, 27/04/06 09:32


      IP: 64.229.200.98 דווח על תגובה זו

      • העלו בדרגה כי צה''ל לקח אחריות על מותו

        חכם מימון, 27/04/06 09:46

        אתה פשוט אידיוט, למשפחה מעניין עוד כמה מאות שח פנסיה?
        העלו אותו בדרגה כי בכך צה''ל לקח אחריות על מותו,
        אולי בכך המשפחת תתנחם ולו במעט,
        יהיה זכרו ברוך

        IP: 85.250.186.10 דווח על תגובה זו

  • 19.

    אסור להגן על בוזזים ושודדים

    תי, 27/04/06 09:21

    כל מפקד חייב להבהיר אפילו לטוב בחיליו שאסור לבזוז

    IP: 199.203.173.41דווח על תגובה זו

    • נאה דרשת. אסור לבזוז.לצבא. (ל''ת)

      יפה לוי, 27/04/06 14:54


      IP: 85.250.183.36 דווח על תגובה זו

  • 18.

    חבל מאוד

    אמיתי, 27/04/06 09:17

    עם כל הכאב,התאבדות זה אינדיבידואלי למקבל ההחלטה.אנא לא להאשים אף גורם.

    IP: 84.228.7.163דווח על תגובה זו

    • אתה אומר כך כי זה לא הבן שלך .

      el, 27/04/06 10:54

      צה''ל והפרקליטות גרמו למותו
      בחוסר רגישותם וטיפולם .

      IP: 212.25.82.161 דווח על תגובה זו

  • 17.

    לא הכל מוטל על צה''ל

    נני, 27/04/06 09:16

    יש כנראה הרבה על מה לבקר את צה''ל ויש להניח שיש ליקויים באופן התנהלותם עם סגן בנישתי. יחד עם זאת האחריות על ההתאבדות היא של הסגן עצמו, כל מי שמתאבד אינו עושה זאת ללא סיבה, אך לא הגיוני להטיל כך את האשמה על צה''ל. הסגן התאבד כי היה חלש ומשום מה לא פנה / ביקש עזרה, מדוע לא ביקש העברה? ואיך חשב להיחלצץ לאחר שאמר פרט כ''כ משמעותי לגבי הביזות? נראה שהיה לו חשוב יותר לשמור על מקומו כקצין ביחידה (ועל חיבת פקודיו) מאשר להוקיע את מי שבזז בזמן הפעולה. זה נראה לקוי מוסרית, עם כל הצער על כך שבחור צעיר מתאבד, הוא האחראי היחידי לכך, ותפסיקו עם הדמגוגיה הזו.

    IP: 85.130.142.185דווח על תגובה זו

    • נני - את האמת גם אני חושבת בדיוק כמוך

      כרמן, 27/04/06 12:20

      לא סביר בעיני שהקצין לא פנה להתייעץ עם מישהו. הרי הוא לא נמצא בואקום. היה מעליו מפקד ומעל המפקד יש עוד מפקד. וכך האלה. היו לפניו הרבה אפשרויות לפני ששלח יד בנפשו. צר לי עליו, אבל היה חלש אופי ולא פעם נכון במקרה הזה.

      IP: 88.152.25.105 דווח על תגובה זו

    • הקשבה היא הפיתרון

      ד.ב., 27/04/06 13:14

      התאבדות נולדת ממצב מצוקה אישי, שלעיתים נגרם ע''י טריגר חיצוני, ולא מוצא מוצא בתוך האדם. הבדידות שחש המתאבד באותה שניה שמחליט לעשות- היא בעיני אחד הגורמים המרכזיים.
      על המערכת הצבאית להרחיב את המערך המקצועי- פסיכולוגים ועו''סים, ולשבצם בתוך השורות בשטח. לא רק במשרדים המרוחקים. להעמיק את הכשרת המפקדים בתחום ההקשבה למצוקות הפרט, ולתת מקום של כבוד ומקום בכלל גם לקשיים הריגשיים.
      חוץ מזה: למה לא מעבירים מידע להורים???? למשל על עובדת החקירה???

      IP: 62.0.100.242 דווח על תגובה זו

  • 16.

    שהמדינה זבל הכל זבל !! (ל''ת)

    חולי, 27/04/06 09:09


    IP: 84.108.170.158דווח על תגובה זו

  • 15.

    סיפור כואב, בושה לצה''ל

    ג.ש., 27/04/06 09:09

    לצערי זהו לא הסיפור היחיד.
    התגייסתי לצבא והתנדבתי לשרת בצנחים למרות בעיה רפואית שהיתה לי ולמרות נתוניי המאוד גבוהים שאיפשרו לי לשרת בכל דבר שאחפוץ (בדיעבד גיליתי שהייתי בעל הנתונים הגבוהים ביותר בכל הפלוגה). ביום שהיתה לי החמרה בבעיה הרפואית והתבקשתי להשאר בבית למנוחה, דאגו מ''מ המחלקה בגיבויי מ''פ הפלוגה ליידע את כל המחלקה שבגלל חסרוני לא ייצא חייל נוסף הביתה מהמוצב. כשחזרתי למוצב, כולם נשאו אליי עיניים מאשימות, לא יכולתי להשאר במצב כזה ועזבתי. המבט המאשים ליווה אותי במשך שנה שלמה כי נשארתי בגדוד עדיין. עווני היה בעייתי הבריאותית. מפקדיי האמינו שהמוטיבציה הגבוהה שהיתה לי, דיי בה כדי לחשל אותי ולעמוד במתקפות הנלוזות שלהם. לא חשבתי על התאבדות כי אני אוהב את החיים אך סביר להניח שחיילים אחרים כן היו חושבים על כך במיוחד לאור ההקרבה העצומה שעשיתי. אין בי כעס על החיילים בפלוגה, הם היו צעירים, נבערים ולא כולם נהנו ממנת מישכל גבוהה, יחד עם זאת, צה''ל צריך לחשוב פעמיים האם קציניו מספיק אנושיים כדי לפקד על חיילים. להיות לוחם טוב זה לא מספיק. את שני בניי הקטנים שנולדו בחו''ל ועלו לארץ לא מזמן איני בטוח שאשלח לשרת בצבא שכל כך הערצתי בצעירותי. כולי צער על אבלה של משפחת בנישתי והלואי ומקרים אילו יפסקו.

    IP: 87.69.72.199דווח על תגובה זו

    • צודק מאה אחוז !

      el, 27/04/06 10:59

      רק מי ששירת ביחידות קרביות יודע מה משמעות של הלשנה , בגידה , ניצול של חברים מהיחידה .
      וכמובן אנשי הפריקליטות ( ג'ובניקים)
      לא מכירים מצב זה .
      לכן צריך להפסיק לתת להם לחקור מקרים כאלו .

      IP: 212.25.82.161 דווח על תגובה זו

      • מנסיון של קצין ישראלי לשעבר

        עומר, 27/04/06 11:56

        הייתי בסיטואציה דומה על רקע אחר של התרשלנות קצינים בכירים ממני.
        התביעה ניסתה וכמעט הצליחה להוציא אותי מדעתי, מאחר והייתי תמים וטירון בענייני חקירות ומשפט הרגשתי איום מתמיד לבריאותי ולחוסני הנפשי. נכנסתי פשוט לאדישות, הגשתי בקשה להפסיק את השירות, מיד לאחר שחרורי נדרתי נדר לא עוד, היום אני וילדי בסביבה קצת יותר אנושית ולא אעיז לחנך אותם ולהפוך אותם לחיילים של ארגון קשה ובלתי אנושי כמו צהל.
        אגב שני הקצינים זוכו מכל אשמה ונתברר שמישהו אחר היה אחראי לכל המעשה החבלני הנפשע.

        IP: 88.153.91.129 דווח על תגובה זו

  • 14.

    תנחומי למשפחה

    יאיר, 27/04/06 09:08

    חבל כל כך על הפרח שלכם. מי יתן ותתאוששו, תשקמו את חייכם ושיהיו לכם שוב סיבות לחייך. במהרה בימינו אמן.

    IP: 85.65.191.24דווח על תגובה זו

  • 13.

    אוף, כמה שזה עצוב.עצוב עצוב. ערן-חבל. (ל''ת)

    יהי זכרו ברוך, 27/04/06 09:06


    IP: 88.155.193.18דווח על תגובה זו

  • 12.

    טרגדיה - האם בלתי נמנעת?

    צופה, 27/04/06 08:56

    א. מדיניות הלחימה ללא פשרות כנגד מעשי ביזה צריכה להמשך.
    ב. אין לוותר על עדות או עדויות מהסוג שהתבקש במקרה זה.
    ג. יש לעשות ככל האפשר על מנת להקל על המצוקה הנפשית של המתאבד.
    ד. במידה ומספר 2 הנו אכן קצין לשעבר בגדוד 51 (קשה לי להאמין בכך) נראה שיש כשלים נוספים במערכת -על צה''ל לתקנם בהקדם

    IP: 213.8.164.121דווח על תגובה זו

  • 11.

    כרגיל הסיפור מסתיר את הקרבנות האמיתיים (ל''ת)

    אז מה חדש?, 27/04/06 08:56


    IP: 132.74.157.109דווח על תגובה זו

  • 10.

    צהל נהיה בושה למדינת ישראל

    המומה, 27/04/06 08:54

    פתאום אני חושבת לי שאולי דווקא אמיר פרץ כן יוכל לחולל שיונוי בכוחו של צהל ובהתיחסותו לילדים (חיילים) שלנו. או אולי שוב אני אופטימית מדי...

    IP: 85.65.253.16דווח על תגובה זו

    • מי זה צה''ל?

      מבפנים, 27/04/06 09:21

      צה''ל מורכב מעם ישראל. מדובר באנשים שחיים בינינו וחוזרים הביתה על מדים, במקום בגדי משרד רגילים. הבעיה היא בישראלים ולא בצה''ל.

      IP: 62.219.58.30 דווח על תגובה זו

      • דרושה בדחיפות עבודה לא קלה

        המומה, 27/04/06 10:11

        הבעיה היא בשלטון שלא ממש מתחשק לו לעשות עבודה יסודית בשינוי שיטת העבודה הפרמיטיבית בה עובד צהל

        IP: 85.65.253.16 דווח על תגובה זו

    • אם לא ברורים דבריי

      המומה, 27/04/06 10:57

      צהל כגוף בזיון. ערן ומשפחתו נשמעים אנשים יפים , טובי לב ובעלי ערכים. אני משתתפת באובדנכם ומאכלת לכם רק טוב

      IP: 85.65.253.16 דווח על תגובה זו

  • 9.

    בחר להגן על חבריו הגנבים, מה ההתרגשות?

    ודייק, 27/04/06 08:52

    לא ברור לי מה הבעיה כאן. מדובר בקצין שבחר להגן על פקודיו שביצעו עברות - פושעים, הכוונה - ובכך הצטרף לקבוצת פורעי החוק במדינה.

    זה הקונפליקט שהביאו לשים קץ לחייו, ולא החקירה. לולא בחר להגן על העבריינים, הוא היה עוד איתנו.

    IP: 85.64.146.121דווח על תגובה זו

    • אתה לא אינטלגנט במיוחד!

      רודף צדק, 27/04/06 09:25

      הנך מוזמן להצטרף לחבורת המלשינים היהודים לדורותיהם, שהביאו עלינו רק אסונות.
      החקירה אומללה של מצ''ח יכלה להתנהל גם ללא עדותו של ערן. אם ה''פורעי חוק'' (לדבריך הטיפשיים) עשו כזו עבירה חמודה מן הסתם היו אמורות להמצא כנגדם ראיות.
      ולידיעתך, אדם באשר הוא, חף משפע עד שלא הוכחה אשמתו. אך מאחר ושמת את עצמך לשופט - דברים פעוטים כאלו מן הסתם לא מעניינים אותך.

      IP: 212.150.245.248 דווח על תגובה זו

  • 8.

    מהרג מאש כוחותינו בקריה (ל''ת)

    המום, 27/04/06 08:52


    IP: 192.117.110.93דווח על תגובה זו

  • 7.

    עוד קרבן למערכת משפטית שמנותקת מהמציאות

    מושון, 27/04/06 08:47

    אני מאוד מקווה שיכנסו בהם חזק הפעם. חזק מאוד.
    זה מקרה חמור הרבה יותר מהמקרה של סרן ר'.

    IP: 80.230.92.88דווח על תגובה זו

  • 6.

    שהחוקרים יעשו חשבון נפש

    נ, 27/04/06 08:43

    ויתנו איזשהוא פיצוי למשפחה למרות שזה כבר מאוחר מדי ושום דבר לא יחזיר להם את הילד.
    תנחומי

    IP: 85.65.91.186דווח על תגובה זו

  • 5.

    לפטר את קמצ''ר

    איתמר, 27/04/06 08:43

    שוב מראים חוקרי מצ''ח חוסר רגישות ומעדיפים לצודד עם מחבלים ושמאלנים
    לפטר את קמצ''ר!!!
    ואת מפקד מצ''ח

    IP: 71.53.205.231דווח על תגובה זו

    • איפה מצאת בכל הסיפור הזה שמאלנים ומחבלים?

      נס 2006, 27/04/06 09:14

      החקירה היתה נגד חיילים שנחשדו בביזה.לפי דבריך אני מניח שאתה ימני ובתור שכזה אתה גם בטח מאלה שמשננים את המנטרה הקבועה שצה''ל הוא הצבא ההומני ביותר בעולם.ביזה לא מעידה על הומניות ואם היתה כזו צריך לחקור את המקרה ולמצות את הדין עם האשמים.
      מי שמצדיק מעשי ביזה של בחורים בני 20 לא יכול אח''כ להתבכיין שרמת הפשיעה בארץ עולה, פשע הוא פשע גם אם הוא נעשה מעבר לקו הירוק!!! ומי שמבצע פשעים בשטחים יבצע פשעים גם כשיחזור הביתה!!!
      הדבר היחיד שצריך לבדוק פה הוא את ההתנהלות של החוקרים ואת רגישותם, אבל אם היו חשדות חובתם לחקור עד לברור העניין.

      IP: 84.108.77.240 דווח על תגובה זו

      • כנראה שמעולם לא היית קרבי

        דודו, 27/04/06 09:33

        ואם אתה היית יודע על כל השלמות הציוד ועל נאמנות ועל חברים היית מבין מה מצ''ח עשו לקצין בזה ששרבבו את שמו לכתב התביעה כלום לא היה עוזר לו הוא היה מחוק לגמרי מבין.....

        IP: 194.90.156.133 דווח על תגובה זו

  • 4.

    עם כל הכאב והכבוד... התאבדות זה מעשה נלוז

    רועי, 27/04/06 08:42

    צה''ל לחץ עליו כי היה צריך למצות את הדין עם חבריו מהיחידה. אין ספק שהיה טוב אם היתה יותר רגישות מצד המשתתפים בחקירה אבל זה עדיין לא מטיל עליהם את האחריות להתאבדות. הבחור היה יכול לפנות לאין ספור גורמים שיעזרו לו. במקום זה הוא העדיף באופן אגואיסטי להתאבד ולאמלל את משפחתו עד סוף ימי חייה.

    IP: 212.143.39.210דווח על תגובה זו

    • היחיד שיכול היה לעזור זה הקבן

      מלכי, 27/04/06 09:03

      רועי כניראה שאתה לא מכיר את המערכת .כאב לבן שחוה את הלחצים של החוקרים .וכאן לא היה מקרה של גנבה .אלה יציאה ללא רשות של מספר חילים וחילות לשחיה לילית .ובני לא היה מוכן להלשין .המיקרה תוחקר כחודש ימים אני אישית היצלתיו בתוך מיתקן צבאי מישום שאף איש לא שם לב למצוקתו. אני חינכתי אותו לא להלשין .אני שמח שהוא חיי היום ולא ישרת יותר בצהל . המערכת אטומה לצערי

      IP: 84.108.1.124 דווח על תגובה זו

    • קצת מסכימה איתך ! (ל''ת)

      טל, 27/04/06 09:44


      IP: 88.153.217.172 דווח על תגובה זו

      • זהירות נדרשת

        דן, 27/04/06 11:43

        מתגובותיו של רועי (4) והתומכת בו עולה הבעיה המרכזית, החברה הישראלית והצבא כמשקף שלה סובלים מבעיה חמורה של זילות האדם זילות כבודו וזילות חייו.
        למעשה עבור חלק מאוכלוסית הצבא, הארגון הוא האויב הגדול ביותר שלה ויש להיזהר ממנו ובמיוחד משלוחותיו העוסקות בחקירות ובשיפוט.
        אין אפשרות להכריח אדם להעיד ולכן גם עם מזמנים אדם ומפקד להופיע בפני בית המשפט עדיף פשוט לשתוק או להודיע כי אין הוא זוכר דבר.

        IP: 88.153.91.129 דווח על תגובה זו

  • 3.

    חוסר אנושיות של כל המרכות מתוך רמון להרשיע לראות דם.

    יצחק, 27/04/06 08:40

    אין לי אמון בכל המערכות.
    בלי יוצא מין הכלל.

    IP: 85.64.63.245דווח על תגובה זו

  • 2.

    מפגר מי ששולח ילד לצבא.

    סגן במיל., 27/04/06 08:37

    אני הייתי קצין קרבי בגד' 51, את שני הילדים שלי לא תראו בצבא הזה.

    IP: 212.179.32.210דווח על תגובה זו

    • צודק לגמרי!!!

      לוחם מדוכיפת, 27/04/06 08:49

      אני שירתתי בדוכיפת בתחילת שנות התשעים, הגדוד הזה פשוט רקוב מהיסוד.
      החיילים בגדוד הם בעדיפות אחרונה ומקבלים משימות לפי 2 מכ''א הקיים.
      תנחומי למשפחה.

      IP: 192.117.236.29 דווח על תגובה זו

    • אידיוט מי שעושה הכללות מהמקרה בודד (ל''ת)

      אריה, 27/04/06 08:59


      IP: 147.237.70.102 דווח על תגובה זו

      • אריה- זה לא מקרה בודד. זה קורה כל הזמן

        צריך לשנות, 27/04/06 12:41

        עקב אי רגישות של המערכת הצבאית לאינדבידואלים שבה. לא כולם נולדו קשוחים ועמידים. וכשנותנים כוח לטרטר בידיים של בני 18 - זו התוצאה. גם חינוך לקוי לאותם ינוקות בעלי שררה וגם אינספור מקרי התאבדויות.

        IP: 192.117.160.218 דווח על תגובה זו

    • ל-2 התעוררת מאוחר מדי (ל''ת)

      אליהו, 27/04/06 09:09


      IP: 80.178.177.18 דווח על תגובה זו

    • צודק 100% (ל''ת)

      שוטר הכפר, 27/04/06 09:15


      IP: 212.179.32.210 דווח על תגובה זו

    • צודק ב100%

      גם אני, 27/04/06 09:17

      גם אני הייתי ב-51 וגם הילדים ובמיוחד הילדות שלי, לא יגיעו לידי הצבא הזה.

      IP: 87.68.50.147 דווח על תגובה זו

    • צודק. (ל''ת)

      צודק, 27/04/06 09:20


      IP: 62.0.114.60 דווח על תגובה זו

    • כל הכבוד!!! אז מי יגן עילנו!! ביליין!?

      מרדכי מוטי אטיה, 27/04/06 10:01

      צריך להכנס בכל השוטרים והפקליטים המזורגגים!!! ולהכניס לכלא את החוקרים שירקבו בכלא!!!
      אבל מכאן ועד להילדים לא ישרתו בצבא בושה!!!!

      IP: 88.155.27.39 דווח על תגובה זו

      • מי יגן עלינו? חיל האויר

        חיפאי, 27/04/06 13:48

        בין כה וכה את העבודה העיקרית צריך לשות חיל האויר, שאר הצבא צריך רק לטהר אחריו.

        IP: 217.132.251.111 דווח על תגובה זו

  • 1.

    כמה עצוב

    אבישי, 27/04/06 08:37

    לפעמים לא יודעים את הגבול.
    יתרה מכך,אני משוכנע שהצבא יכסתח את העניין ושום הפקת לקחים לא תצא מכאן.

    IP: 85.64.56.164דווח על תגובה זו