• 22.

    וזה שלא כתבו פה מילה על ר' משה שמואל שפירא, זה בסדר??????????? (ל''ת)

    ירמי, 30/04/06 16:47

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    קצת יושרה לגבי ''בסתר רעם''

    קובי, 26/04/06 20:16

    בתגובות לפניי מרבים להזכיר את הספר ''בסתר רעם'' כמטהר את ר' יואל טייטלבוים בבריחתו עם רכבת קסטנר והשארת חסידיו בבודפשט ישר לידי הנאצים ימ''ש.

    אלא מאי? הספר הנ''ל נכתב ע''י יהודיה חשובה ורצינית אך גם בעלת אג'נדה חרדית מובהקת. צריך לדעת שכמו שיש אמת של ''היסטוריונים חדשים'' כך גם יש ''אמת'' של היסטוריונים חרדים.

    הספר הנ''ל שווה כקליפת השום בכל הקשור למאורעות שליליים הקשורים למנהיגי היהדות החרדית. כך לגבי הרב'ה מסאטמר, כך גם לגבי נאומו של הרב'ה מבעלז ערב בריחתו. כך גם לגבי בריחתו של הרב'ה מגור מורשה. כולם גדולים, כולם ת''ח וכולם קברניטים שברחו מן הספינה כאותו רב חובל של הטיטניק.

    יידע הציבור וייזהר בשעה שהוא נסמך על ספר שכזה. זה סיפור טוב אבל לא היסטוריה ואפילו לא נסיון לאובייקטיביות היסטורית.

    הגב לתגובה זו

    • לא הבנתי?לפי זה מדוע היסטוריון חילוני

      כן אמין לגבי, 27/04/06 00:50

      וחוץ מזה שגם
      פיקאז מנדל ''חסידות פולין''סופר לא דתי..

      רוטקירכן ליוויה ''הנהגת יהודי הונגריה בתקופת השואה''י-ם 1985

      שבייד אליעזר ''בין חורבן לישועה''
      תל אביב 1994

      מביאים את סיפור האדמו''ר בדיוק באותה תמונה..

      הגב לתגובה זו

    • רב החובל של הטיטניק

      אריה, 30/04/06 10:47

      לא יודע לגבי הספרים, אבל רב החובל של הטיטניק ירד (ככל הידוע) למצולות יחד עם האוניה ולא ברח לשום מקום.

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    אנחנו החומיינים ומורי אל כניס אבלים על מות ידידנו

    אחמדינג'אד, 26/04/06 17:30

    סוד גלוי הוא שהחרדים הם אויבים מבית ומחלישים את מדינת ישראל אותה הם שונאים ולקיומה הם מתנגדים.יש אויבים מחוץ ויש מבית.התחזקות מחנה הדתיים מחלישה את מדינת ישראל וזו הסיבה לתמיכתנו בסאטמרים.

    הגב לתגובה זו

    • אני מאחל לך שלא תזדקק

      רוני גודמן, 26/04/06 19:01

      למפעלי החסד האדירים שהקים האדמו''ר מסאטמר _לכל יהודי_..
      המגיע מארץ ישראל לטיפול רפואי ..
      ..הם דואגים ללא גבול ממתורגמן לרופאים ,דיור ומזון למשפחת החולה הסעות, דאגה למימון והכל בסבר פנים יפות וללא תמורה כמובן..
      מתוך נסיון...
      איני חרדי אך לאחר שהכרתי אותם ..הרי שכל נסיון להשמצתם
      מטריף את דעתי....

      השנאה שלך מתאימה לאיראן עבור לגור שם המדינה אינה זקוקה לשונאי ישראל מטורפים כמוך..

      הגב לתגובה זו

    • תתבייש לך !!..טינופת! (ל''ת)

      אורי לופיאנסקי, 26/04/06 19:09

      הגב לתגובה זו

    • אכן אני אבל על יהודי גדול אפילו שאינני מסכים עם חלק מרעיונותיו

      מורי אל כניס, 26/04/06 19:24

      לצעוק ישר חומיינים זה מאד קל. אתה אינך מכיר אותי בכלל וסתם מורח קללות. הכי גרוע הוא שאתה לא מכיר גם את הרב זצ''ל וגם לא את דודו. אמנם אינני משתייך לעדות האשכנזים למיניהם כפי ששמי מעיד עלי, אבל אי אפשר להתעלם מכך שהרבנים לבית סאטמר צדקו בקשר למספר דברים שקשורים ליהדות החילונית- ציונית.

      מספיק לראות את אחד מגדולי מגדפי בטוקבק שמשתמש בתואר המבזה מורי אל ג'יחרי (שמפאת כבוד המקום לא אבאר למה הכוונה במילה ג'יחרי) כדי להבין מה קרה ליהדות תימן הנאמנה. מה קרה לכל אלפי היהודים שפאות(סימונים בשפתנו) עיטרו את ראשיהם. אנשים שכולם ללא יוצא מן הכלל היו שומרי תורה ומצוות- גם בכפרים הרחוקים על ראשי ההרים. אפילו שם שמרו היהודים על אורחות חייהם והקפידו לחנך את ילדיהם לתורה ומצוות גם כשהיו רחוקים ממרכזי התורה בצנעא או ערים אחרות. ומה קרה כאן בארץ ישראל?

      ארץ ישראל היא ארץ אהובה אך מדינת ישראל עם כל המסירות שלי אליה, היא אכן בעייתית מבחינה יהודית.

      לידידי שמכנה עצמו מורי אל ..... מוטב שתוציא את הג'.... מהראש שלך ותתחיל להקשיב קצת ולא רק לצעוק או לקלל בתימנית. כי אתה גלותי יותר ממני. אני ניערתי מעלי את עול הגלות אבל שומר על מסורת אבותי. אינני מדבר בתימנית אלא אלא בעברית שהיא לשון הקודש. ואני גאה בכך שאני אבא שלי סבא שלי וסבא רבא שלי וכן הלאה מתפללים באותו הנוסח ובאותן המילים ובאותן הנעימות.

      ויחד איתי כל ה''חשוכים'' מהונגריה ופולין ועד כורדיסטאן וארה''ב כולם אומרים ''שמע ישראל''.

      זה כל הקסם ואידך זיל גמור.

      הגב לתגובה זו

      • אני שרוי בעוני וזרעי מבקש לחם

        תימני מדוכא, 26/04/06 20:20

        אנחנו שארבעה בנים במשפחה להורים שעלו מתימן.אחי פנו ללימודים מודרניים וחיים ברווחה כלכלית הודות ללימודיהם באוניברסיטאות ואילו אני שמעתי בעצת רב בלעמי ופניתי ללימודים תורניים שהפכו אותי לבור ונבער עם יכולת השתכרות השואפת ל-0 וכך בעוני ובניוול אני מפרנס מקיצבאות את 6 ילדי ואני מרגיש יאוש ודכאון על כי הלכתי בעצת רשעים ונשארתי בעשירונים התחתונים כמו עוד תימנים נבערים כמוני.

        הגב לתגובה זו

        • נו אז מה ? אני מהנדס בוגר הטכניון

          מורי אל כניס, 26/04/06 21:22

          וסיימתי את לימודי בתחום ההנדסה האזרחית ואני גם עובד בתחום בחברה גדולה שעוסקת בתשתיות (עם יופי של מכרזים שזכתה בהם לאחרונה) .

          ואני גם דתי. נו אז מה?

          ממתי חיי תורה הם חיי בערות וניוון? אבא שלי הוא רב. תאמין לי שהוא לא נבער.

          הגב לתגובה זו

        • הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו ברוך האל המושיע

          תימני שמח, 26/04/06 21:51

          מה שתאכל יהיה לשבעה ומה שתשתה יהיה לרפואה ומה שתותיר יהיה לברכה.
          אומן ואומן.

          הגב לתגובה זו

    • אני אומר לכם אחרי התגובות האלו בא לי להרוג את הנוול הזה !!!!!!!!!!!

      ואסיליי, 26/04/06 19:44

      אל תפרסמו יותר את התגובות שלו !!!!!!!!!!!!!!!!!!

      בן זונה מוסלמי !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      הטרנספר שלכם יהיה מאוד כואב !!!!!!!!!!!!!!!!!

      חייכת כשראית את הטרנספר של היהודים ?! הטרנספר שלכם יהיה פי עשר יותר כואב !!!!!!!

      הגב לתגובה זו

      • techouva levassili

        macloud, 26/04/06 22:41

        od meat nachmid etkhem hagoim chebatem lehityachev beerets israel

        הגב לתגובה זו

  • 19.

    כתבה יפה. אני דווקא מעדיף לחיות בחברה כמו שלהם מאשר בשלנו

    חילוני, 26/04/06 17:22

    הדבר היחיד שיש לי בעיה איתו,זה שהם מפגינים נגד ישראל,אבל מצד שני גם ישראלים עושים את זה, לדוגמה אילן פפה,ויהודים חילונים כמו חומסקי

    ככה שאסור לנו לכעוס רק עליהם, בגלל שהדבר לא יחודי רק להם,הוא נהוג גם בחברה שלנו

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    ניפגשתי עם מוכר פלאפל בקופה..

    קובי, 26/04/06 17:18

    כשנתתי לו כסף החזקתי את היד שלו לפרק זמן קצרצר, ''היד שהושטה לעברי קטעה את רצף המחשבות המתרוצצות בראשי: הוא החזיק בידי בחום ומרעיף ברכה להצלחה''.

    מה אתם אומרים?

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    בבניין מדינת ישראל ננוחם (ל''ת)

    דן, 26/04/06 17:06

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אנחנו הסאטמרים תומכים באירנים ובחאמס

    סאטמרי חרדי, 26/04/06 17:03

    מטרותינו ומטרות האיסלמים זהות ואנחנו משקיעים ממון רב וזמן כדי לחבל במדינת ישראל,לפגוע בה ולהחליש אותו.השלטון הציוני הכופר יוחלף בשלטון חרדי=איסלמי וכך נביא כליה על שלטון הדמוקרטיה החילונית.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    ברוך שפטרנו מעונשו של זה. (ל''ת)

    ברל, 26/04/06 16:23

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    חשבתי שנפגשת איתו

    שמיע אלהרר, 26/04/06 15:52

    ואז הבנתי שאיש זקן החזיק לך את היד לכמה שניות, לא ידע בכלל מי אתה ולמה באת, ושכח אותך אחרי רגע מבלי שהחלפתם אפילו מילה.



    אתה רוצה לקרוא לזה פגישה? לבריאות שיהיה לך

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    אליטוב פרש מחב''ד?

    יוני, 26/04/06 15:03

    מתאים לו כתבה על סטמאר לאחר שהיה משת''פ של שרון פאלוך בגירוש.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    אין מה לדאוג!!!

    חמורו, 26/04/06 13:20

    הרי מחר מגיע משיח לא?
    זה ממש זמני כל העניין של המוות שלו... מה אתם מתרגשים?

    כל הדתיים וכל מה שקשור לדת כ''כ פאתטי. שורש הבורות והרוע בעולם.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    תוצאות שטיפת המוח של התעמולה הציונית

    א.ג, 26/04/06 11:58

    מדהים להיווכח כיצד מחשבתו של אדם מתעוותת לאחר עשרות שנות טיפטוף הארס הציוני לעורקיו. בין אם הוא דתי לאומי ובין אם הוא חילוני, ובימינו אף ''חרדי לאומי'', קיימת בתודעתו חלוקה ברורה בין טובים לרעים, כאשר כל יהודי המשתייך לזרם שאינו דוגל ברעיון הציוני משוייך למחנה הרע מבלי להתייחס עניינית להשקפותיו ומעשיו. כל זאת אף לאחר שהוכח חד משמעית שהמקום המסוכן ביותר ליהודי לחיות בו הוא למרבה האירוניה מדינת ישראל עצמה, והעתיד רק נראה קודר יותר בכל הנוגע לסיכסוך הבין דתי (איסלאם מול יהדות) שהדליקה המדינה המטורפת הזו ואשר אין לו שום הצדקה או זכר בכל ההיסטוריה.
    לכל המגיבים המגנים את האדמו''ר זצ''ל בפרט ואת שיטת היהדות הלא ציונית בכלל, בעיני אתם חשוכים ונבערים מדעת וחיים בעולם צר שבראתם לעצמכם בשעה שהבור שאתם כורים לעצמכם מתעמק והולך. קשה לכם כנראה לראות יהדות פורחת ומשגשגת ללא קשר למדינת ישראל שלכם, יהדות שאפילו אין באפשרותכם להאשימה בפרזיטיות וגניבת כספים מחשבונכם כפי שאתם נוהגים להטיף בארץ ישראל. זוהי יהדות הממשיכה בעוז את ערכי הנצח של התורה הקדושה ומנחילה את האור לכל העמים, ומוערכת ע''י העמים הנאורים - ובפרט שהיא פועלת במעוזי החומרנות והריקנות. ואילו אתם בישראל תמשיכו להתבשל במיץ של עצמכם ולהשקיע את כל ממונכם ולהקריב את חייכם למען המלחמות שאתם כה מקדשים ואוהבים נגד האויבים שאתם במו ידיכם הקמתם נגדכם. לאחר שאתם תגדישו את הסאה והמצב במזה''ת יהפוך לבלתי נסבל אתם עוד תבואו לסאטמרים וחבריהם באמריקה ובכל העולם והיהודים היקרים האלה יסייעו לכם, כי הם רחמנים ואוהבי חסד, למרות כל דברי הבלע והשינאה שנוטפים כאן ממקלדותיכם.

    הגב לתגובה זו

    • דבריך לא מוסיפים כבוד לאדמו''ר זצ''ל

      נ, ארץ הקודש, 26/04/06 13:00

      הוי מתלמידיו של אהרון וכו'.
      וגם, עדיף לך ללמוד מדרכיו של הלל הזקן, שבענוותנותו קרב גרים, בעוד שקפדנות כמעט טרדה אותם מן העולם.

      הגב לתגובה זו

    • גם אחמדינג'אד וגם הסאטמרים

      גיא, 26/04/06 14:25

      רואים בהשמדת מדינת ישראל מעלה עליונה.

      ואתה עוד מדבר על שטיפת מוח?

      הגב לתגובה זו

      • לא השמדה, אלה הקמה מחודשת,לפי העקרונות של הציונות הדתית

        חילוני, 26/04/06 17:28

        אז אל תמציא שקרים,
        ואם אתה לא יודע-תבדוק לפני שאתה כותב

        הגב לתגובה זו

        • מה בדיוק אתה יודע?

          גיא, 26/04/06 23:48

          האידיאולוגיה של חסידי סאטמר גורסת שמדינת ישראל לא צריכה להתקיים עקב יוזמת אדם,אלא כשאלוהים יחליט להקים אותה מחדש.
          אז אל תקשקש על עקרונות של ציונות דתית,ולפני שאתה אומר לי לבדוק,תעשה זאת בעצמך.

          הגב לתגובה זו

        • הם לא רוצים שתהיה מדינה עד שיבוא המשיח, יש מצווה לחיות בארץלא במדינ (ל''ת)

          גם אתה טועה, 27/04/06 13:46

          הגב לתגובה זו

    • קריקטורה של ערכי הנצח

      אברום, 26/04/06 14:48

      אלה אינם כוללים סגירות ובורות בתרבות העולם, והם אינם מחייבים לבוש שנראה כמו תחפושת מגוחכת.

      הגב לתגובה זו

    • מדבריך ניכר שאתה סאטמר בעצמך

      הנטפל לקטנות, 26/04/06 15:19

      מדבריך ניכר שאתה סאטמר בעצמך,אז תגיד לי, הרעבע ז''ל אישר לך לגלוש באיטערנעט?

      הגב לתגובה זו

    • איך האדמו''ר האנטי ציוני ניצל מהשואה?

      ישראל קסטנר, 26/04/06 17:06

      פשוט מאוד קנה כרטיס מהציונים בשעה שמרבית החסידים האנטי ציוניים שנשארו בפולין והונגריה כי לא יקרה כלום נשרפו...

      הגב לתגובה זו

      • If you are talking about this one in article, he survived Auschwitz (ל''ת)

        No Kastner,, 08/05/06 05:19

        הגב לתגובה זו

  • 10.

    הוא שואל מה יהיה עם בניהם באמריקע?

    משה מ, 26/04/06 11:02

    וחבל שהעיתונאי הלקקן הזה לא ניסה לתת לו תשובה הכי פשוטה : שיעלו לארץ ישראל!!! כי רק תהיה להם ערובה לא להתבולל בעוד כמה שנים עם כל מיני כושים/ סינים והשד יודע מה....

    חוץ מזה בתור ציוני דתי קשה לי להרגיש צער על אוייב ציונות שהולך לעולמו

    הגב לתגובה זו

    • ובארץ להתחתן עם גויה רוסיה למהדרין

      קראק, 26/04/06 22:02

      כי סבא שלה אולי היה יהודי????????????

      הגב לתגובה זו

    • בסיוע אהרון בגץ וחבר מרעיו המיעוט של שונאי הדת המדינה כבר לא תהיה (ל''ת)

      יהודית עוד מעט, 27/04/06 13:49

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    אידיש?! אין שפה כזאת, בור. התכוונת אולי לייִדיש, איהודי? (ל''ת)

    יה, 26/04/06 10:55

    הגב לתגובה זו

    • הפוסל במומו פוסל

      מנחם, 26/04/06 16:09

      תברר קצת ותראה שיש כמה שיטות לאיות ביידיש, ומה לעשות שיש כאלה שכותבים אידיש!
      אני לא זוכר בדיוק אבל אני יודע שזהו אחד ההבדלים בין המילון המקובל לדרך שכותבים בחב''ד (ליקוטי שיחות וכדומה)

      הגב לתגובה זו

      • ויש שכותבים : אידית (ל''ת)

        אבן-עזרא, 27/04/06 12:27

        הגב לתגובה זו

  • 8.

    שונא ישראל

    ח.ב.ר., 26/04/06 10:41

    טוב שלא נקבר בישראל שלא יטמא את אדמתנו. משת''פ של כל שונאינו.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    בשונה מחסידות צאנז

    חנון, 26/04/06 10:36

    שתובעת מחסידיה דבקות בתורה והסתפקות במועט, חסידות סאטמר ידועה בהערכתה הרבה לממון באשר הוא. היושבים ראשונה במלכות סאטמר הם קודם כל אילי ההון, אם הם לא מבלים באותו זמן בעיר ההימורים אטלנטיק סיטי...

    הגב לתגובה זו

    • אבל........

      Moshe, 26/04/06 10:53

      עם הכסף הזה הם גם עושים הכי הרבה צדקה וחסד, יותר מיהודים אחרים,אז נכון שהם דואגים לרוחה שלהם אבל כמו''כ לרוחה של אחרים

      הגב לתגובה זו

      • צודקת מיכל

        דודי, 26/04/06 12:22

        במלחמת העולם השניה מילט האדמור מסאטמר את עצמו העזרת התנועה הציונית שנואת נפשו והפקיר את חסידיו לחסדי הנאצים,אם יש אלוהים בשמיים מקומו של האדמור מובטח ושמור לו בגיהינום

        הגב לתגובה זו

        • לא צודקת וקרא את העערה למעלה

          מוטיבציאלי, 26/04/06 15:20

          צא ולמד!

          הגב לתגובה זו

        • רכבת קסטנר היתה מלאה פעילים ציונים שהפקירו את צאנם למות במשרפות

          מורי אל כניס, 26/04/06 20:01

          אתם בעצמכם כותבים את זה והידיים שלכם לא רועדות??

          אם האדמו''ר של סאטמר מואשם על ידכם בעוון הקשה הזה איך יכול להיות שאתם מתעלמים מכל יתר הפעילים הציונים שנסעו איתו אפילו באותו קרון?

          מוזר לא?

          הגב לתגובה זו

          • אולי נכון אבל בטח שלא לענין

            שמורק, 26/04/06 23:00

            גם אם מישהו אחר (חילוני!) התנהג בצורה שפלה ונפשעת, אין זה מטהר את התנהגותו הפחדנית, השפלה והבוגדנית של ''הרועה הרוחני'' שלך. צורת הטיעון האוילית הזאת אופיינית לחרדים. לכן גם ''אוהבים'' אתכם כל כך.

            קח לדוגמה את יאנוש קורצ'אק (אם הרעבע שלך הרשה לך לשמוע עליו) שהלך למשרפות עם תלמידיו למרות שהוצע לו להשאר בחיים. קרא את הספר ''לורד ג'ים'' של קונראד כדי שתבין מה עונשו (המוסרי) של קברניט שבורח מספינתו הטובעת ומותיר את הנוסעים לגורלם.

            הגב לתגובה זו

            • אח ......שמורק אני יושב כאן ומחייך

              מורי אל כניס, 27/04/06 00:53

              מאוזן לאוזן. בוא נאמר ככה. לעשות ממני חסיד סאטמר זה כמו שאני אעשה מדודו טופז חיים נחמן ביאליק.

              וכמו שיש דברים שטופז מעריך בביאליק אבל לא יהיה כמוהו כך אני וחסידי סאטמר.

              אינני מתבייש בעמדתי העקבית בעד יהודי גדול ירא שמיים ואוהב ישראל. לא מדינת ישראל. זה עוד לא הופך אותי לחסיד שלו.

              אני פשוט משתגע מהיחס שפתחו אחי בני הציונות הדתית (כן גם אני למדתי פעם בישיבת הסדר ובישיבה תיכונית) כלפי החרדים האנטי ציונים כאילו שהם מחבלי חמאס.

              באמת... תרגעו ותפתחו קצת את המוח. לא צריך להסכים. צריך לא לשנוא.

              הגב לתגובה זו

            • מבין שניהם יאנוש קורצ'אק הוא היהודי האמיתי (ל''ת)

              דודי, 27/04/06 19:43

              הגב לתגובה זו

          • אבל האדמו''ר מסאטמר גם אמר לחסידיו

            הילה, 30/04/06 23:13

            שישארו בהונגריה, ושלא יאונה להם דבר.

            הגב לתגובה זו

    • סבא שלי ז''ל

      מיכל, 26/04/06 11:10

      שגדל בחסידות צאנז ונשלח לישיבה גבוהה בעל כרחו, היה לומד את ''ויואל משה'' במעין הנאה מזוכיסטית.

      ודבריו הנכונים היו נכונים אז ונכונים גם היום:
      ''איך יהודי תלמיד חכם יכול להיות כזה מנוול''.

      גם הרבי הקודם וגם הנפטר הטרי.
      את עצמו הוא מילט רבי יואל, ולא עוד אלא שבזכות קסטנר הוא נותר בחיים.
      זה לא היקהה את שיניו, אלא שלפי שהוציא עצמו מן הכלל וכו'.

      הגב לתגובה זו

      • למיכל...

        יפעת, 26/04/06 15:53

        משפחתי היא נצר לאדמור''י בית רוז'ין, אשר נרדפו והושמצו במאה ה- 19 ע''י חסידות צאנז בגין גינוני ההדר שאימצו (ועוד הוספו עלילות דברים, ואכמ''ל). הרבה דם רע זרם בין החסידויות, ועד היום ישנם פלגים של בית רוז'ין שאינם משתדכים עם צאצאי צאנז.
        במשפחתי מסופר על מפגש שהתקיים לפני כמה עשורים בין האדמו''ר מצאנז לבין אחד מאדמו''רי מבית רוז'ין שהתמקם בת''א לאחר המלחמה. האדמו''ר מצאנז התבטא שבניגוד למה שהיה בעבר, היחסים בין צאנז לרוז'ין תקינים ושלווים כיום. האדמו''ר לבית רוז'ין השיב: ''בטח, כשאתם הייתם עניים ואתם עשירים, היו היחסים ביננו עכורים; כעת, כשהגלגל הסתובב ואתם הגבירים בעוד אנו חסרי אמצעים - שלום ואחווה ביננו''. וד''ל.

        הגב לתגובה זו

      • למיכל כדי להבין על מה את מדברת אנא עשי כדברי

        מורי אל כניס, 26/04/06 19:51

        לכי לספריה וחפשי את הספר המצוין

        ''בסתר רעם'' של אסתר פרבשטיין..

        תפתחי בבקשה בעמוד 55 בפרק השני שנקרא ''עיני העדה''. תקראי אותו עד תומו ובמיוחד את העמודים 82 עד 84 שמתיחסים להצלת הרב יואלי'ש של סאטמר ברכבת של קסטנר.

        אחר כך תחפשי אותי באיזה טוקבק ותאמרי לי מה דעתך.

        הגב לתגובה זו

        • למורי אל כניס

          מיכל, 26/04/06 21:13

          כבר טיקבק כאן מישהו שהספר הנ''ל הוא היסריוגרפיה חרדית שלא עומדת בשום קריטריון של מחקר היסטורי.

          פעם פרופ' אניטה שפירא כתבה שמדהים איך כל אחד בטוח שהוא מבין בהיסטוריה וכי הפרשנות ההיסטורית מתפרשת אצל רוב האנשם כ''כל אחד יבין את ההיסטוריה איך שהוא רוצה''.

          למחקר היסטורי יש צורך בהצלבת עובדות ומסמכים וכן עדויות בעל פה ובכתב מתוך גישה חשדנית, ביקורתית וזהירה.

          לא כל ההיסטוריונים תמיד עושים את זה, אבל ספר כמו ''בסתר עם'' או ביוגרפיות של אדמו''רים בודאי שלא מתיימרים לכך אפילו.

          הגב לתגובה זו

          • לא אמרתי שהספר הוא הסטוריה מדויקת

            מורי אל כניס, 26/04/06 21:26

            אבל הרקע לדברים הוא שחשוב.

            חוץ מזה מדוע דווקא ההסטוריה הציונית דווקא היא בעיניך ובעיני אחרים חפה מכל רבב ותעמולה ורק החרדים משום מה הם ''הסטוריונים של תעמולה''?

            אני חושב שכל אחד מצדדים אלה רואה זויות שהשני לא רואה . וכדי להתרחק מהגרסאות הרשמיות והחד צדדיות צריך לקרוא גם דברים אחרים. אלא אם רוצים סתם להתנגח.

            אינני תומך סאטמר בניגוד למה שדואגים להדביק לי כאן. אב ל אינני נמנה על מחרפיהם ואני משתדל להבין את השקפתם ואפילו מבין חלק ממנה על רקע מה שקורה כאן בארץ.

            הגב לתגובה זו

  • 6.

    To all and number 2

    |Meir, 26/04/06 10:20

    Si esto es verdad qué número 2 escribió - algún necesita colgarlo
    If this is true what number 2 wrote – some one needs to hang him

    הגב לתגובה זו

    • not quite true

      mottizvieli, 26/04/06 15:23

      The train would have not gone out unless some senior leader would have been on it. This was an ''arragement'' by Kastner. Do you know who kaster is? He is the one who should be hund but he was already murdered. Ma la'assot?

      הגב לתגובה זו

      • אם מתחילים להתפתל ולהצטדק

        אלי, 26/04/06 16:04

        כנראה שזה באמת נכון
        ולא כל כך ברור לי מה זה ''איש חשוב'' במה נשמה של רב יותר חשובה מנשמה של ילד קטן.
        לשניהם מגיע רחמים

        הגב לתגובה זו

  • 5.

    ל-2: זה לא הוא אבל זאת אותה חסידות... (ל''ת)

    בני, 26/04/06 10:11

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    לאלעד

    חיים, 26/04/06 10:10

    ב''ה
    האדמו''ר היה בזמן המלחמה באושביץ
    ולקראת השחרור בצעדת המוות. איבד אשה וחמישה ילדים. הסיפור שהמצאת הוא רק במוחך הקודח ויסכר פי דוברי שקר.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    למה אחמדניג'ד לא זוכה לכתבה כזו ב-nrg? שניהם דוגלים באותן השקפות. (ל''ת)

    שפוי, 26/04/06 09:59

    הגב לתגובה זו

    • ככל הידוע לי דעתו של נשיא איראן

      יהודי, 26/04/06 13:10

      מושרשת טוב באתרי אינטרנט כמו נענע YNET NRG
      על ידי ''חסידיו'' לדרך כמו :
      יוסי ביילין
      יוסי שריד
      אהוד אולמרט
      שמעון פרס
      וגם ''על ידיך'' !!!

      אז מי צריך דוקא ראיון איתו???

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    זה לא אותצו אחד שברח בשואה והשאיר את כל קהילתו למות?

    אלעד, 26/04/06 09:40

    ישנו סיפור ידוע שכשהוא ניסה למלט את נפשו מאירופה הוא דרש ש 2 ילדים ירדו מהרכבת כדי שהוא ואשתו יוכלו לעלות במקום.
    כל מי שירד מהרכבת ניספה בשואה והוא ואשתו ניצלו, ואחר כל הוא סיפר איזה נס גדול היה לו בזמן השואה....

    הגב לתגובה זו

    • הנוסע ברכבת היה דודו, יואל טייטלבוים.

      חשוך ימי בינימי, 26/04/06 10:13

      על 2 הילדים שהורדו מהרכבת לא שמעתי ובכל מקרה סיפור הרכבת אינו מוסיף כבוד, בלשון המעטה, ליואל טייטלבוים.

      לעומת זאת, שמעתי גם שמעתי על מעללי קסטנר והמנהיגות הציונית בבודפשט ובירושלים בתקופת השואה. קשה לומר זאת, אך האמת היא שהגנרליסימו פרנקו השקיע בהצלת היהודים בהונגריה הרבה יותר מאמצים ובעיקר רגש, מאשר המנהיגות המדושנת של הציונים בארץ ישראל ובבודפשט עצמה.

      הגב לתגובה זו

      • אם לא היה הרב טייטלבוים הקודם

        גם יודע, 26/04/06 15:06

        הרכבת לא היתה יוצאת כי הנאצים המנובלים רצו ''סיבה'' חשובה לאשר כזאצ רכבת. עם האינטרס להנציח את קסטנר (ה''צדיק'' שמכר נשמתו לשטן,כדברי השופט חיים כהן) נטמעה גם הסיבה שהרכבת בכלל יצאה לדרך. לפני שמתחילים כל הברבורים על ילדים ועל אכילת מצות טבולות בדם יש לבדוק את הנושא היטב היטב.
        גם הקבעיה הזאת לא כל כך בהירה עד שרואים את כל התמונה לפרטי פרטיה.
        תפסיקו להתמם!

        הגב לתגובה זו

        • כל המלכלכים על קסטנר

          חצופים ובורים, 26/04/06 16:03

          לכל המהללים של ר' יואל טיטלבוים, ומלכלכי קסטנר, כמה עובדות, כפי שתוארו בספרים של טובי החוקרים בני ימינו, כדוגמת ד''ר יחיעם וייץ ופרופ' יהודה באואר:
          א. ר' יואל אסר על מנהיגים ציוניים לשאת דברים בקהילתו לטובת ההימלטות מהתופת, ואף נידה כאלה שלא סרו למרותו.
          ב. קסטנר העלה על הרכבת לא רק מקורבים. העליה היתה לפי מפתח מפלגתי, של אנשים שברובם הגדול היו להם סרטיפיקטים לפני המלחמה (כמובן לא לרב טיטלבוים), ולמעשה רבים וטובים לא רצו לעלות לרכבת, כי חששו לגורלה.
          ג. רכבת קסטנר לא היתה בילוי בקריביים. אייכמן הערים על קסטנר, ושלח בסיומן של תלאות רבות את רכבת המשא של הבהמות (שלושה ימים בצפיפות ללא אוכל ושתיה, ושירותים) לברגן בלזן, מחנה הריכוב הנורא, שם שהו חברי הקבוצה חודשים ארוכים!!!
          ד. מגיטו בודפשט, ממנו יצאה הרכבת, ניצלו הרוב המוחלט של היהודים. רובם כלל לא עמדו בסכנות שצפנה להם רכבת קסטנר. קסטנר עצמו נשאר מאחור, ולא מילט אלא את אשתו ובתו.
          ה. קסטנר הונה את הנאצים, יחד עם יואל ברנד ועוד חברי התנועה הציונית, ובהבטחות שווא הערים עליהם ומילט יהודים רבים ממות.
          ו. הציטוט מהשופט כהן איננו נכון! השופט בנימין הלוי, שופט המחוזי אמר דברים אלו, ואילו השופט כהן בהרכב בעליון לעגו להבחנה המטופשת של השופט הלוי, ובתרו אותה מכל וכל. הם קבעו, ומחקו את החלטת המחוזי, שקסטנר פעל בכל כוחו למען הצלת יהודי הונגריה.
          ז. ארכיונים הונגריים, גרמניים ועוד, שנחשפו בשנים האחרונות, מלמדות שקסטנר, בשיתוף עם קורט בכר, קצין ס''ס עליו נדבר בהמשך, שיחרר מאות אלפי יהודים (!) מהנאצים, ומנע את מיתתם הודאי. קסטנר זייף פקודות של הימלר, ושיחרר את ברגן בלזן ומחנות אחרים, והציל למעלה מחצי מיליון יהודים. פרופ' באואר מכנה אותו גדול המצילים שקמו לעם היהודי!!!
          ח. קסטנר העיד לטובת בכר במשפטי נירנברג, בשליחות הסוכנות היהודית (שמימנה את שהותו), משום שבכר נהיה לסוחר נשק לאחר המלחמה, ובתיווכו השיג צה''ל את הנשק הצ'כי במלחמת השחרור, ולאחריה. למעשה, קסטנר סייע לא רק להצלת יהודים ממוות, אלא גם למאמץ המלחמתי של המדינה הצעירה.
          אנא, בידקו את הפרטים שמסרתי כאן, ובביקורתיות רבה. אם תיווכחו שצדקתי, חובה עליכם להפיץ זאת, למען טיהור שמו של צדיק עליון ונורא, שאין בתוכנו יכולת להבין עד כמה מפעלו המהדהים הציל את העם היהודי מאבדון!!!

          הגב לתגובה זו

      • תתבייש

        אבי, 26/04/06 17:20

        על החטיבה היהודית הלוחמת שמעת?
        על הפלמ''ח שפלש לסוריה של וישי שמעת?
        על היחידות הארץ ישראליות ביון שמעת?
        הישוב היהודי שלח לאירופה להילחם בנאצים למעלה מ30,000 איש שזה בערך כמו החיילים שהשתתפו במלחמת העצמאות.
        כלומר הישוב יצא להצלת אירופה כמו שיצא להגנת עצמו!

        הגב לתגובה זו

      • ניתן לקרוא פרטים בספר ''בסתר-רעם''

        הוצ''ל ע''י מכון, 26/04/06 18:55

        ושם תראו שכל ההשמצות עליו בשקר יסודם...
        האדמו''ר הוברח זמן רב לפני כניסת הגרמנים ..היות והיה מבוקש ע''י
        הגרמנים כמנהיג ציבור ענק..
        ורכבת קסטנר לא היתה רכבת של הציונים וכל אחד היה רשאי לקנות כרטיס....

        הגב לתגובה זו

    • זה לא אסור?

      דתי לאומי., 26/04/06 10:23

      להוציא שם רע? ואם זה נכון, אז לשון הרע? שיותר חמור מג' עבירות של עבודה זרה עלוי עריות ו(כמה לא מפתיע) שפיכות דמים?

      תקא בספרים ותיווכח שכל סבל שמגיע לעם ישראל הם מאלה המספרים לשונות רעים על חבריהם.

      ה' ישמרנו ויצילנו תזכה לשוב בתשובה שלימה.


      ולמי שישאל, אני מתנגד להלך הרעיוני של הסאטמרים! אך מכאן ועד זילזול והוצאת שם רע המרחק גדול.
      (ומי שמצביע על אותם ''חרדים, שמסתובבים אם הערבים, הם בכלל לא יהודים! אל תתנו להם את הזכות לעבוד עליכם בעיניים! הם רק שונאים ומשניאים, והקב''ה יעשה...הטוב בעיניו)

      הגב לתגובה זו

    • שקרן קטן

      יודע, 26/04/06 10:31

      1. מי שעלה לרכבת היה דוד האדמו''ר מסאטמאר ולא הוא. כל העסקונה הציונית של הונגריה מילטה את נפשה ברכבת ההיא וביקשה גם מהאדמו''ר לעלות עליה. אני מבין שזה קשה לך - תתגבר.
      הסיפור על שני הילדים לא מדוייק. יותר מדוייק שהוא אכל מצות טבולות בדם ילדים קטנים.

      2. האדמו''ר שנפטר אמש לא נטש לרגע את קהילתו הקטנה בזענטע, איתה הגיע לאושויץ ושכל שם את כל משפחתו.

      הגב לתגובה זו

      • שני ילדים הורדו מהרכבת השמות שמורים

        איש אחד, 26/04/06 15:16

        אצל חברת הרכבות הגרמנית-מן ההכרח היה להוריד שני ילדים לאדמור ואחיו לא היו סרטיפיקטים -את הסרטיפיקטים העבירו בו במקום על שמם של הרבנים המכובדים-הילדים נערים בתנועת בני עקיבא הציונית הוקרבו בו בלילה למען הרבנים האנטי ציוניים-והם ניספו באושוויץ-מעט מאוד קדושה ויהדות יש בקהילת סאטמר אם בכלל .
        אגב שמות הילדים שהורדו מהרכבת ניתנים לאיתור בארכיון הבריטי שנתן את הסרטיפיקטים לנוסעי רכבת החיים של קסטנר כמו גם בארכיון יד ושם מכחישי שואה יהודים חרדים מעולם לא היו דבר יוצא דופן .
        הרב לא הרג את שני הילדים-הוא שלח למוות את כל יהדות סאטמר החרדית לאושוויץ-בסהכ כחמש מאות אלף איש -ממילא העשירים היו כבר בארצות הברית.

        הגב לתגובה זו

        • אני פשוט בשוק!!!!

          יואל סלומון, 26/04/06 16:02

          בא לי להקיא מהחוצפה

          הגב לתגובה זו

    • יש כמה אדמורים כאלו שניצלו ב''נס''. (ל''ת)

      סמבו, 26/04/06 10:32

      הגב לתגובה זו

    • אתה מתכוון לאדמו''ר הקודם

      נ, 26/04/06 10:39

      האדמו''ר הקודם, ר' יואל, ניצל ממות באמצעות רכבת קסטנר. הוא היה דודו של האדמו''ר נשוא הכתבה.
      לא בטוח שמה שכתבת לגבי הילדים הוא נכון בכלל.
      ואגב קנאות, כדאי אולי לתקן את הרושם שיש על חסידי סאטמר.
      רובם מצטערים מאד וכואבים על כל יהודי שנפגע בפיגוע. אמנם הם מתנגדים מאד חריפים לציונות ולעצם קיומה של מדינת ישראל, אך לא יעשו כלום לפגוע בה או בשערה של איזשהו יהודי בה, ויהיה זה הציוני ביותר.
      לעומתם ישנם זרמים אחרים, מסוימים מאד, שמבחינתם כל יהודי שלא שונא ממש את מדינת ישראל, אחראי בעצמו לפגיעה ביהודים אחרים, והם גם לא ממש מראים צער על פגיעה ביהודים. אלו זרמים שלא מתביישים להתחבר לשונאי ישראל מהגדולים ביותר.
      חסידות סאטמר לעומת זאת, לא נוהגת להתחבר לשונאי ישראל.
      אגב, אינני חסיד סאטמר, ולא חסיד, ואפילו לא חרדי. סתם יהודי שלומד על גישתם של יהודים מסוימים, לפי התנהגותם ודבריהם במצבים מסוימים.

      הגב לתגובה זו

      • ''זרמים אחרים'' - האם הכוונה לזרם בראשות האדמו''ר נועם חומסקי?

        חגי, 26/04/06 11:50

        ובין חסידיו ניתן למנות את זהבה גלאון, שולמית אלוני, ארגון בצלם ודומיהם .

        הגב לתגובה זו

        • לא מתייחס לזרם שכזה

          נ, ארץ הקודש, 26/04/06 12:16

          ישנם זרמים מסוימים, שנראים מדברים ומתנהגים כמו הזרם של סאטמר, אך זהו כל מה שדומה ביניהם. רק החיצוניות.
          אני מעדיף לא לכתוב מי הם אותם זרמים ומי אלו המשתייכים לאותם זרמים, כי אין בכך תועלת לאף אחד.
          לזרם שציינת אין צורך להתייחס באופן קשה מדי, משום שפעולותיהם, רציניות ככל שיהיו, לא מזיקות לאף יהודי.

          הגב לתגובה זו

  • 1.

    כתבה חד צדדית (ל''ת)

    מה זה?, 26/04/06 09:29

    הגב לתגובה זו

    • חד צדדים למה?

      אבי, 26/04/06 10:24

      הוא תיאר את מסעו וזהו. חח הכותב לא משתייך לסאטמר עד כמה שידוע לי.

      הגב לתגובה זו