• 22.

    גם אני הייתי שם

    הייתי במסע הזה, 24/01/07 19:54

    הייתי בפולין לפני בערך חצי שנה וזה ממש נכון אין שם מילה שרשומה שם בעברית ועד כמה שלא חיפשתי לא מצאתי כלום ולמרות שעכשיו אני לא זוכרת בדיוק אבל נראה לי שבשאר המקומות היה קצת שלטים בעברית

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    גם בדכאו אין מילה עברית, בעבר לא היתה גם מילה באנגלית,

    א., 25/04/06 19:19

    אין לי מושג מה המצב שם היום.

    עברית שפה קשה...

    א.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    להקים ועדת חקירה.אי אפשר לעבור על זה בשתיקה. (ל''ת)

    פסיחי, 25/04/06 15:02

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    why? do you have polish signs in tel aviv? (ל''ת)

    amir, 25/04/06 14:46

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    די להתלהמויות

    אביב, 25/04/06 13:12

    לא כל הפולנים אנטישמים וחלק מ''האנטישמיות'' לכאורה, היא למעשה שנאת ישראלים על רקע התנהגותם בפולין, ואני מוכרח לציין שאני מבין אותם. הייתי שם וראיתי את זה. חוץ מזה, אז מה אם לא שמו שם שלטים בעברית, זה כזה ביג דיל? זה האישיו העיקרי בכתבה?
    אגב אל תסתכלו על מחנה מאיידנק ככה. הוא לא כל הזמן ירוק. בחורף קר שם מאוד (הייתי שם במינוס 16 מעלות), מלא שלג, גשם ובוץ. עצם ההשרדות של הניצולים במחנה היא אחד מסיפורי הגבורה הגדולים.

    הגב לתגובה זו

    • אביב,מילים כדורבנות.

      אלעד, 25/04/06 14:54

      צודק בכל מילה ומילה . אני איתך.

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    במידאנק בתערוכה אכן אין אבל

    יחזקאל לביא, 25/04/06 12:18

    כל הקבוצות המגיעות מישראל מלוות במדריכים ישראליים ועל כן אין צורך בכיתוביות!

    הגב לתגובה זו

    • סליחה, יש גם מטיילים עצמאיים במחנות השמדה ואתרי זיכרון

      א., 25/04/06 19:22

      אנחנו למשל, לא הבנו מילה מהשילוט בדכאו בבקורנו שם לפני מספר שנים.

      במקם לא נמצא שילוט אפילו בשפה האנגלית.

      א.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    ממש חשוב להתעסק עם השפה בשילוט ביום השואה (ל''ת)

    דן, 25/04/06 11:57

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    הנעל האדומה

    raquel, 25/04/06 11:49

    ב-30/3/01 ביקרתי במיידאנק במסגרת משלחת של ביה''ס.
    גם אותי תפסה הנעל האדומה, ולא יכולתי שלא להשוות אותה למעיל האדום. זה משהו שנשאר לך חקוק בזיכרון לעוד הרבה זמן.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    גם ליד המינזר על הר תבור אין עברית

    גולן, 25/04/06 11:47

    רק שלטים בערבית ואנגלית

    הגב לתגובה זו

    • צודק (ל''ת)

      רון, 25/04/06 14:41

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    מיידנק

    שלמה, 25/04/06 11:32

    גם במוזיאון היהודי באמסטרדם אין כיתוב בעברית.!!!

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    זה מחדל! (ל''ת)

    אבי, 25/04/06 11:21

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    היו ונשארו אנטשמיים

    יהודי גאה, 25/04/06 11:13

    חשבת למה הגרמנים מקמו את המחנות בפולין.
    האוכלוסיה הפולנית ינקה את האנטישמיות עוד מחלב אימם. הם אהדו את הדבר. ולכן לא מפתיע שאין שילוט בעברית.
    אני קורא לכם לא לבקר שם יותר מיום.
    אסור לתת להם להנות מהכספים שלנו שוב.

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק מאוד! (ל''ת)

      יונית, 25/04/06 15:39

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    לא צריך שלטים בעברית במיידנק!!!!!!!!!

    ש.לוין, 25/04/06 10:59

    כל מי שהולך בדרך השחורה למחנה מיידנק , ועומד בשער הכניסה מוצא עצמו ליד חדר הדיזינפקצייה מה שנקרא רחצה וחיטוי , כשנכנסים פנימה ורואים את המקלחות מבינים הכל וכשממשיכים משם לתוך חדר תא הגזים לא צריך שום שילוט , סיפורים מסמרי שיער התרחשו שם . אחת מהם הוא סיפרה של הלינה בירנבוים, ששהתה בתא הגזים הזה בתור ילדה בת 12 עם עוד כמאה נשים וניצלו . הן שהו בתא זה כל הלילה לגרמנים נגמר הציקלון בי ולכן הן נותרו בחיים.

    מחנה מיידאנק ליד לובלין הוא מחנה שנשאר בשלמותו כאילו הזמן עמד מלכת שם. ממרומי הגבעה שם מצויה האנדרטה לזכר הנספים ניתן לראות את ההתחלה ואת הסוף ניתן לראות את המבנה המעוגל אליו העבירו הפולנים 7 טון אפר הנספים , 200 אלף איש הושמדו במחנה ארור זה.

    במחנה מיידאנק לא צריך שום שילוט המוות שולט שם בכל מקום האימה הפחדים המכות ההשמדה ההמונית הכל ניבט מהצריפים ובכל מקום .

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    רוב הקורבנות היהודים דיברו בכלל יידיש ולא עברית

    לאון, 25/04/06 10:40

    לידיעתכם ,
    לפני המלחמה 11 מיליון יהודים דיברו יידיש . זאת הייתה תרבות עשירה ביותר שנחנקה גם על ידי הנאצים גם על ידי הקומוניסטים ולא פחות על ידי הציונים.

    אך מצבה לדינו לצערינו עוד יותר עגום.

    הגב לתגובה זו

    • קורבנות לא זקוקים לשלטים (ל''ת)

      מתי, 25/04/06 15:26

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    אנחנו משניאים עצמינו על העולם בדרישות המיותרות האלו

    דור שלישי, 25/04/06 10:30

    עוד מעט נבקש שומר ישראלי ובודקה מטעם משרד הבטחון

    הגב לתגובה זו

    • שכחתה משגיח כשרות (ל''ת)

      דור שני, 25/04/06 14:30

      הגב לתגובה זו

    • למה מיותרות?!

      רוני, 25/04/06 15:38

      החוב של העם הזה כלפינו כבד מנשוא.

      הגב לתגובה זו

    • ידידי, די עם רגשי הנחיתות והציניות!

      דור שלישי גאה, 25/04/06 19:20

      הכי קל להגיב בציניות. אף אחד לא בקש שומר ובודקה ישראלים. ולמי אכפת מי ישנא או לא ישנא אותנו? זאת הגישה היהודית הגלותית הקלאסית. תתיחס ברצינות לטענות.

      שילוט בשפה שמדוברת ע''י מירב המבקרים באתר הוא דבר בסיסי בכל אתר היסטורי\מוזיאוני\ארכיאולוגי\תיירותי בעולם וזו דרישה לגיטימית ביותר ולא מיותרת כלל. שלא לדבר על כבוד הנספים.
      אני לא יודע אם הפולנים בכוונה לא שמו שילוט בעברית, אבל אם אחרי בקשות חוזרות ונשנות הם סרבו להוסיף - זה אומר משהו.

      אם היה בארץ, להבדיל, מוזיאון לאמנות מזרח אירופאית שבו מבקרים מדי שנה אלפי פולנים, שמהוים את רוב המבקרים והפולנים היו מבקשים להוסיף לאנגלית ולעברית שילוט בפולנית היינו מסרבים? והאם הפולנים היו הופכים להיות שנואים בגלל שבקשו? צא מהסרט!

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    שלט מול גניבת הממשלה אתכספי הנצולים

    מנשה זילברמן, 25/04/06 10:15

    וכל מה שחורה לכם זה שלט עלוב!?שכחתם לציין כי כמחצית מניצולי השואה הקשישים בארץ חיים מתחת לקו העוני, מקבלים קיצבאות מעליבות וכל זאת מאחר ומשרד האוצר מאז 1953 גנב את כספי הניצולים ונסרב להחזיר להם.
    הבנקים וביוחד בנק לאומי אימץ לעצמו את אמות הגניבה מהניצולים ושאריהם!בושה למדינה! מדוע העיתונות שיודעת זאת מחשה .
    מי צריך את הטקסים הללו המשמשים את נציגי הגנבים האלה.
    וכל מה שחורה לכם זה שלט עלוב!?

    הגב לתגובה זו

    • זו מורשת מפא''י. הקופה שלהם. ואם

      אמת מארץ תצמח!, 25/04/06 11:28

      ניצולי השואה יצליחו להשיג את הכסף המגיע להם בדין, יגידו שהם סחטנים.
      הקבוצים מעולם לא הצטרכו לסחוט, הם קבלו תמיד בלי להתאמץ, כלומר, לקחו לעצמם, הרי הקופה שלהם, אבל הדתיים ''סוחטים'', כך גם ה''מתנחלים'' וה''חרדים''.
      אתם יודעים שלא מכבר התפרק קבוץ בן חבר אחד? אתם ידועים שיש קבוצים ובהם עשרה חברים, שאינם רוצים לקבל נוספים, כי הם עושים כסף מצויין מן האדמות שניתנו להם בשעתם לצורך פיתוח החקלאות, אך אלה רואים בהם נדל''ן נושא רווחים, שככל שמספרם של המתחלקים ברווחים קטן יותר, כן הצרור לכל אדם גדול יותר.
      מאז הקמתם מוצצים הקבוצים את לשד הישוב היהודי בארץ ישראל. ואם תבדקו במשרד האוצר תמצאו את הנתונים, ותבינו שכל השנים בהן הצביעו על ה''פראזיטים'', ביש''ע, כמובן, היו כאן המוני פראזיטים באמת, שהתרגלו לחיות על חשבון הציבור ולא בנו דבר, זה עשרות שנים. זו האמת!

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    מיידנק

    גדעון, 25/04/06 10:14

    ולמה שיהיה שילוט עברי?
    זה לא בפתח תוקה הא?

    הגב לתגובה זו

    • איפה זה פתח תוקה ? (ל''ת)

      שאינו יודע, 25/04/06 10:43

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    א. באמת חובה לעשות שילוט בעברית! ב. הגרמנים ועוזריהם נבלות ורשעים (ל''ת)

    כל הכבוד, זו, 25/04/06 10:10

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    הפולנים גרועים מהגרמנים

    בן, 25/04/06 09:53

    מה הפליאה שאין עברית ?!
    אלו עוכרי ישראל הגרועים ביותר ומשום מה אנחנו מוותרים להם,ימח שמם

    הגב לתגובה זו

    • מסכים איתך. (ל''ת)

      ברק משה, 25/04/06 10:05

      הגב לתגובה זו

    • 4 יש כאילה שעומדים בתור

      מ''צ, 25/04/06 11:07

      כדי לקבל דרק(כ)ון ואזרחות פולנית, אנו עם מסריח? בחלקו כן

      הגב לתגובה זו

      • טיפש

        fed, 25/04/06 14:08

        למה אתה חושב יש תור? רק כדי לקבל אזרחות אירופית ומאחר ופולין נכנסה לאיחוד הארופי

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    למה אתם מצפים בדיוק?

    דונש, 25/04/06 09:41

    ידוע הפולנים הם אולי העם האנטישמי ביותר מאז ומעולם.
    ניצולי שואה רבים מספרים שהפולנים עזרו לגרמנים ללכוד יהודים בהתלהבות כל כך גדולה שעוררה תמיהה גם בקרב חלק מהגרמנים.
    כמעט כל צעיר ישראלי שחוזר מפולין נושא איתו סיפורים על תקריות בהן אנשים קראו ''הייל היטלר'' ברחוב לעבר המשלחת בה השתתף. ומספיק לקרוא את העדויות על מה שעשו ליהודים אנשיו של חמלניצקי במאה ה-18 כדי להבין שליד מעללי האנטישמיות של הפולנים גם זוועות הנאצים מחווירות.
    מחנות המוות לא הוקמו על אדמתה המקוללת של פולין במקרה. הנאצים ידעו היטב ששם יוכלו להפעיל את מכונת ההשמדה באין מפריע משום שהסביבה תתמוך בהם.
    אלה לא אנשים שיש לצפות מהם לכבד את זכר שואת יהודי אירופה.
    אלה האנשים שעד היום מצרים על כך שהיטלר הצליח להשמיד רק שליש מהעם היהודי ולא את כולו.

    הגב לתגובה זו

    • דבריך מרתקים !!! (ל''ת)

      איתי, 25/04/06 10:31

      הגב לתגובה זו

    • דמגוגיה מקלקלת ומפחיתה את העוצמה

      עופר, 25/04/06 10:41

      יש אנטישמים בפולין ואפילו לא מעט כמו גם בצרפת אנגליה גרמניה ובכל אירופה הקאטולית.
      כמעט כל צעיר ישראלי שליכלך השתולל ובייש את שם ישראל בפולין כמו השחתת ציוד בתי מלון ורעש ומהומה ברחובות כמו גם פרןבןקציות ושחצנות מיותרת
      מספרם של מצילי יהודים בפולין הוא הגדול מכולם.
      חבל שאנחנו עסוקים בדמגוגיה חסרת ביסוס במקום לשמר את הרצח הנורא ולראות שלא ייקרה שוב

      הגב לתגובה זו

      • אתה דמגוג, ידידי! האמת צריכה להיאמר!

        עמיחי, 25/04/06 18:52

        מסכים איתך שהעיקר הוא לא בחיפוש אשמות אלא בזיכרון אך אמת צריכה להיאמר. אל תסיק מסקנות מסולפות רק ממספרים ותסנגר על מי שאינו ראוי לכך- אמנם מספר הפולנים חסידי אומות העולם הוא הגדול ביותר- אך רק משום שבפולין היה הריכוז הגבוה ביותר של יהודים לפני השואה- 3.3 מיליון, מספר הגדול משמעותית ביחס לארצות אחרות, מה שהביא לחיכוך עם הפולנים יותר מכל עם אחר, בכל כפר קטן ועד לערים הגדולות, וכתוצאה מכך גם גבוה מספר חסידי אומות העולם. אך באחוזים ביחס לעם הפולני הגדול, פולין היתה בתחתית הרשימה של חסידי אומות העולם, ובראש הרשימה באנטישמיות (ועדיין כך היום).

        אם יש אומה שראויה באמת להערכה לאומית זו דנמרק הקטנה שאנשיה והנהגתה התגייסו כאיש אחד להציל את יהודי דנמרק והבריחו אותם לשוודיה.

        ועוד משהו, אם דברת על דמגוגיה. אין יותר דמגוגיה ממה שכתבת. ההשוואה שעשית בין אנטישמיות לפרחחות מקוממת.
        וכי בגלל כמה בני נוער פרחחים (אחרי פעמיים שהייתי בפולין עם משלחות ברור לי שזה יוצא מהכלל שהוא מזערי, וכמובן דורש טיפול) אתה שם באותה שורה פרחחות וגזענות?
        יצאת מפרופורציות ברתיעה שלך מהטלת אחריות. אין כל המעשים השליליים בעולם שוים ואי אפשר להתייחס בכזה שויון נפש לאנטישמיות! די להתיפיפות!

        הגב לתגובה זו

    • צודק !

      עדי, 25/04/06 11:10

      תשאלו כל ניצול שואה ותיווכחו לדעת עד כמה הפולנים הם עם אנטישמי

      הגב לתגובה זו

    • לכן 300000 ישראלים מחזיקים דרכון פולני

      שפוי, 25/04/06 12:30

      זה מראה לאיזה מצב הגיעה המדינה הציונית.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    העם היהודי סיים עם לוותר

    יונה, 25/04/06 09:11

    מאז השואה אנו צריכים רק לדרוש
    ולוודא שדרישותינו יתקבלו

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    גם במוזאון השואה בפריז אין שילוט בעברית

    אוריאל, 25/04/06 08:49

    אז מה?

    החישוב הוא פשוט. כל ישראלי ממוצע יודע יותר משפה אחת. לכן הכיתובים הם בשפות הבין לאומיות, אנגלית, צרפתית, גרמנית....

    העברית אינה שפה בין לאומית לכן אינה מופיעה גם במוזאון השואה בפריז

    תפסיקו להרגיש קורבן בכל מקום!
    ולחפש בכוח איפה ''דופקים אותנו''

    הגב לתגובה זו

    • גם פולנית זו לא שפה בילאומית (ל''ת)

      שחר, 25/04/06 09:12

      הגב לתגובה זו

      • מה קרה?

        בני, 25/04/06 09:30

        פולנית זה השפה הרישמית בפולין נראה לך לא ישימו שילוט בפולנית???

        הגב לתגובה זו

    • אוריאל, אתה תישאר בצרפת ותקרא צרפתית. מינימום כבוד לנרצחים זה שיהיה (ל''ת)

      שילוט בשפת עמם!, 25/04/06 10:11

      הגב לתגובה זו

    • ממתי גרמנית זו שפה בינלאומית? (ל''ת)

      ?, 25/04/06 12:42

      הגב לתגובה זו