• 30.

    יש מה לעשות - הכנסו, לטובת דמותנו במראה

    אייל ניצני, 24/04/06 17:42

    סיפורי הגבורה וההצלה מפעמים בלבבות, ממלאים גאווה והתרגשות וראויים לכל פרסום, שיח וסיפור מעל כל במה אפשרית, לדעתי.
    בצד כל אלה מתקיימת מציאות אכזרית ובלתי אפשרית, בלתי נסבלת ממש, של חיים בתת תנאים אנושיים ובחוסר כבוד עצמי ולאומי, של אלפים ועשרות אלפים מניצולי השואה. הקרנות והארגונים העוסקים בנושא קורסים והנושא זוכה לסיקור והצצה רק לקראת ערב יום השואה.
    אודה על האמת, כך נחשפתי לכך גם אני. אני סבור שלא ניתן לשתוק, לא ניתן להישאר אדישיים למצב הזה ולאזלת היד של המדינה בנושא זה.

    ירון עצמון, שחקן ואמן תל אביבי, וקבוצת אנשים שאכפת להם, נרתמים בכדי לשנות את המצב. לא ננוח ולא נשקוט עד שירעדו אמות הסיפין בכנסת ישראל בירושלים, בלבבות אנשי אגף התקציבים והביטוח הלאומי, בלבבות כולנו - יהודים, ישראלים, בני אדם...

    יש עוולות רבות בעולם, גם בחברה הישראלית, אך אין הרבה מקוממות יותר, שלא ניתן להתעלם מהן, ובקרוב כבר לא יהיה מה לעשות. הבעיה תיעלם מעצמה, וניוותר עם בושה עמוקה, שיכולנו לעשות ונותרנו אדישים. ואיזו דוגמא נשמש לילדינו? ואיך נסתכל במראה?! ומה יהיה עלינו בזיקנתנו?!!

    הגב לתגובה זו

    • איך עוזרים? למי לפנות ? (ל''ת)

      שושי, 25/04/06 07:50

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    בושה וחרפה

    יואב א., 23/04/06 13:53

    אם לא נדאג לזקנים, לניצולי השואה, לחולים, לנכים ולשאר עניי הארץ
    אז אין טעם למדינה הזאת בכלל
    אפשר לפרק אותה כבר עכשיו
    אם אנחנו לא נדאג לניצולי השואה
    אז מי כן ידאג להם?
    גרמניה?
    בושה וחרפה של מדינה
    אני ממש מתבייש להיות חלק ממדינה כזאת שנותנת לעשירים ומקצצת לכל היתר
    אם המדינה לא מסוגלת לדאוג לאזרחיה
    אז אין לה טעם יותר
    אפשר לפרק את המדינה

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    את כספי הפיצויים של האומללים האלה גנבה המדינה ועורכי דין.

    אוד מוצל מאש, 23/04/06 13:48

    ...., וכך נשארו נצולי השואה חולים ומופקרים לחסדי שמיים. בושה וחרפה למדינה. ובושה עוד יותר גדולה לעורכי הדין המתעלקים עליהם.

    הגב לתגובה זו

    • להקים ועדת חקירה או לפנות לב''ד הבינלאומי על הגזל של המדינה ועו''ד

      התומכים בך, 23/04/06 14:09

      אולי יש דרכים יותר טובות שאינני מכיר

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    מה עם גרמניה שהתעשרה ע''ח היהודים? צריך לדרוש מגרמניה לממן את מחייתם

    שלא ישכחו לעולם, 23/04/06 13:45

    להכפיל לפחות פי 10 את הפיצויים ישירות לניצולי השואה! כמה שגרמניה תשלם להם זה לא הכל מה שהיא חייבת!

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    בנוסף, יש להכפיל פי-10-את תביעות הפיצויים מגרמניה לניצולי השואה (ל''ת)

    הדורשים מגרמניה, 23/04/06 13:38

    הגב לתגובה זו

    • חוץ ממדינת ישראל שחייבת להם ,כל הכסף הגרמני שייך לניצולי השואה! (ל''ת)

      חוקרי השואה, 23/04/06 13:55

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    כואב - הם לא לבד, מה עם המזרחיים ?

    שלמה, 23/04/06 11:40

    המצב כואב נורא.
    אבל צריך לראות את התמונה הכוללת: זקנים יוצאי שואה עניים הם רק חלק מהעוני.
    למה לא מפרסמים את מספר הזקנים העניים המלא ? ואז תראו שחלקם של יוצאי השואה הינו קטן ביחס לכלל וכי מצבם של זקנים מזרחיים קשה לא פחות ולעיתים יותר.

    נכון, כשמזכירים את המילה ''שואה'' כולנו עוברים לדום, אך הפעם צריך לראות את התמונה הכוללת.

    הגב לתגובה זו

    • שלמה- יש הבדל גדול בין מזרחים עניים לניצולי שואה

      אפריים, 23/04/06 12:25

      יש כאן הכללה גסה אבל נכונה בחלקה- מזרחים עניים רבים יכלו לעבוד כל החיים אבל מה? ''מגיע לי'' שולט אצל רוב המזרחים העניים ולכן אני חושב שגם אתה צריך לקרוא את התמונה הכוללת- המזרחים קיבלו דיור ציבורי, קצבאות והנחות ארנונה כל החיים. בעוד ניצולי השואה לא זכו לקבל מהמדינה דבר ורובם עבדו כל החיים. ניצולי השואה לא יודעים להגיד מגיע לי וגם לא מבינים את המילה קיפוח. קיפוח זה מה שעשו להם ולא מה שהם בכו עליו ועשו ממנו קרירה. המבין יבין.

      הגב לתגובה זו

      • לא מסכים עם דבריך

        שלמה, 24/04/06 11:19

        אפרים שלום,
        אני לא מסכים עם דבריך.
        קיפוח היה. זו עובדה קיימת שלא ניתן להכחישה.
        אתה מדבר על מעטים שצעקו ''מגיע לי'' ולא ניתן לעשות הכללה. מרבית הותיקים עבדו, ועבדו קשה.

        ד''א, המזרחיים לא קיבלו דבר וחצי דבר מהמדינה למעט DDT ופחונים במעברה. לעומת מרבית יוצאי השואה שקיבלו וחיו על חשבון כספי השילומים מגרמניה.

        הגב לתגובה זו

  • 24.

    כמו כולנו. מה חדש??? (ל''ת)

    שי, 23/04/06 11:35

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    מחאה בטקסי יום השואה

    מיכל, 23/04/06 11:15

    וועד הסטודנטים לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית בירושלים מארגן מחאה ביום השואה על מצבם של ניצולי השואה בארץ. כל הסטודנטים מגיעים לאות מחאה עם חולצות שחורות לטקס יום השואה.
    אנו קוראים לכל אדם בישראל המזדהה עם המחאה - להגיע לטקסי יום השואה בחולצות שחורות.

    בנוסף, אנו נחתים עצומה הקוראת לממשלת ישראל לסייע לקרן לרווחת ניצולי השואה שתוכל לסייע לניצולים.

    הגב לתגובה זו

    • תוכלו להפיץ את העצומה באינטרנט? (ל''ת)

      מיכל, 23/04/06 13:55

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    הזדהות הסטודנטים

    סטודנטים לעו''ס, 23/04/06 11:08

    זוהי הזדמנות לקרוא לכל הסטודנטים להשתתף בהזדהות עם ניצולי השואה. ביום זה הסטודנטים ילבשו חולצה שחורה ויחתמו עם עצומה שתישלח לחברי כנסת. היוזמה היא וועד הסטודנטים לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    לא לגמרי לנושא אבל חשוב - ארגון עמך

    מיכל, 23/04/06 10:57

    אמי עברה את ברגן בלזן. כשגרו בחיפה היו הורי פעילים בארגון עמך. אמי גם קיבלה שיחות קבועות עם עובדת סוציאלית שעזרה לה מאד. בשנים האחרונות עברו לגור בעיר רחובות. בקושי השגתי לה מישהי שתמשיך להגיע אליה. כשזו ילדה ויצאה לחופשת לידה נגמרה העזרה. ארגון עמך ברחובות יושב בקומה שניה בבנין ללא מעלית. מה קורה עם אנשים שלא יכולים לעלות מדרגות, ןמדובר באנשים בני 80 פלוס?? כמה שורדי שואה יש בעיר רחובות?? במי הם מטפלים?? כל יום שואה כשאני שומעת את הפרסומת של הארגון הזה אני יוצאת מדעתי. מי דרך אגב מממן אותם? מי מבקר את דרך ניהולם?

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    אין כסף חברתי:תכנית אולמרט תעלה 95 מיליארד

    אין כסף חברתי -, 23/04/06 10:38

    אין כסף חברתי:תכנית אולמרט להריסת עשרות יישובים ביהודה ושומרון תעלה 95 מיליארד לכן לא ישאר כסף חברתי כמו כן צפוי היטל מיוחד מטעם מס הכנסה ע''ס 70 אלף שח למשפחה - למימון התכנית ה''נהדרת'' הזו, כן שמעתם נכון זה מה שאולמרט המטורף רוצה לעשות

    הגב לתגובה זו

    • אתם אבן שואבת של הכספים החברתיים

      מיכל, 23/04/06 11:06

      שיכלו לעזור לרוב תחלואי החברה הזו. אם יש אסון לאומי ההתנחלויות (אתם לא ישובים) הן האסון הלאומי של המדינה הזו.
      ככל שיוציאו אותכם מהר יותר ויחזירו אותכם הביתה לתוך הקו הירוק כך נשמור על יותר כסף לזקוקים באמת.

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    שישחקו ויצחקו להם המושחתים:

    פנינית, 23/04/06 10:34

    בשניים וחצי דורות, שפוליטיקאים פרקליטים, מושחתים, שניהלו את כספי הפיצויים, ולקחו להם ולמשפחותהם, נתח שמן מכספי הפיצויים, ולא רק הם, גם ממשלת מפאי, שהקימה את המדינה. ועד הפרקליטים הפוליטיקאים, שנהנו מכספים אלו, עוד כשהמדינה צעדה את צעדיה הראשונים. ומיום שממשלת מפאי המהוללת, חתמה על הסכם קבלת הפצויים עבור יהודים שעברו את השואה. עשתה בכספים הללו כבשלה. למי שזוכר, בגין הטוב, והיחיד, שידע טוב מאד, מדוע היה נגד השילומים הללו, ראה את הנולד, הוא ידע שהשועלים הפרקליטים והפוליטיקאים,
    שלנו, ישימו את ידם על כספים אלו.
    ואכן זה בדיוק מה שקרה, המעורבים בקבלת הפצויים מאז ועד היום, משמינים הם ומשפחתם. ואילו בעלי הכסף שהוא שלהם בלבד, הם הרזים.
    עד מתי יעלוזו הרשעים? עד מתי?

    הגב לתגובה זו

    • עד שתקום מישבנך ....

      meger, 23/04/06 11:26

      כל עוד לא תקום זעקה ומחאת אמת על ממשלת 27 שרים מיותרים.
      כל עוד שיטת הבחירות מבטיחה מקצוע לחיים ולא תקופה קצובה.
      כל עוד נבחריינו פועלים רק על סמך סקרים ולא מתוך אמונה באמת פנימית (כל שהיא).
      כל עוד נשב על ישבנינו הקולקטיביים ולא נשבית את המדינה עד שתשונה השיטה ותוחזר השליטה לציבור (ועדה ציבורית לאישור מינויי שרים, ותנאיהם הנילווים - לדוגמא)

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    בושה וחרפה

    חכם מימון, 23/04/06 10:33

    לא רק אותם שכחו,
    ישנם עוד כמה וכמה מגזרים שנמצאים מתחת לקו העוני

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    מדינה מושחתת (ל''ת)

    חיים, 23/04/06 10:07

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    לאור מספר התגובות אפשר

    שמחה, 23/04/06 10:07

    לראות מה ערך אותם האנשים בחברה שהרבה בזכותם קיימת מדינת ישראל !
    והרבה מחברי הכנסת בגיל שהשואה אצלם לא הסטוריה אלא פרק מחייהם!
    אין מילים בפי להביע עד כמה מצב זה מגעיל ודוחה.
    אני בהחלט מוכן להרתם ,לעזור לאנשים אלה ,אם אידע למי ,ולאן אפשר להפנות את העזרה

    הגב לתגובה זו

    • לצערי לא רק לניצולי השואה המדחנה מתנהגת כך

      יהודי כואב, 23/04/06 10:34

      מדינת ישראל 2006 הפכה מזמן למדינה חסרת חמלה לאזרחיה, ללא כל הבדל. השליש מניצולי השואה שנכנס גם הוא לסטטיסטיקה העגומה של עוני, מצטרף לעוד יותר ממליון אנשים החיים בפחות מאשר מבזבזים אחרים על מסעי קניות בחו''ל או טיפול בכלביהם וחיות המחמד שלהם. כי המדינה הזו שקמה בזכות ההקרבה של כל אלפי ההרוגים במלחמות ישראל, כדי למנוע שואה חדשה, נשכחו על ידי המדינה שעל חייה מסרו הם את שלהם. היום מעריכים רק את אלו שהממון בידם, ולא משנה הצורה בה ממונם הושג. לצערי כל מה שאני או אחרים כותבים משמש לא יותר מאשר הבעת כאב על ארצינו המתדרדרת ואין נוקף אצבע. נ.ב עצם העובדה שקיימים עשרות או מאות אירגוני צדקה מוכיחה את כשלונה של המדינה בדאגה לאזרחיה.

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    המדינה עושקת אותם!!! אי''כ יאמרו ''טעינו'' (ל''ת)

    מאיה, 23/04/06 10:00

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    ניצולי שואה

    אר, 23/04/06 09:59

    אין מה להגיד בושה למנהיגות שלנו מאז הקמת המדינה ועד היום ולכולנו שלצערנו המנהיגות בימי תחילת המדינה לקחה את כספי השילומים ונגסה בהם נתח גדול לאנשי שלומם של בכירי מאפא י דאז כספים שלמעשה נשדדו ביד גסה על ידי השלטון הגרמני-נאצי ולאחר מכן כאשר ניתנו ובצדק לשלטון שהיה במדינה דאז לא הגיע לידיהם או ליתר דיוק לחשבונותהבנק של ניצולי השואה אלה לידי קופת האצר קופת המדינה וידהם הארוכות של כל מיני חמדנים למנהם שנמצאו בזמנו במנעמי השלטון כפי שנמצאים היום שם,כולנו כאחד אשמים ,אני מאשים גם את עצמי שאין בכוחי להושיעכם ניצולי שואה יקרים לכם לשארית ימיחם להזדקן בכבוד והדר ,אינני יכול להושיעכם כל שאני יכול לזעוק מעל הכלי הזה את זעקתכם.יפה עשה נועם לניר שמקדיש ימים רבים לניצולי השואה ותורם מכספו וממרצו לענין ,לו הייתי יכול להצטרף לאותה זעקה הייתי שמח או היום יום מקשה ,אך לנועם לניר חזק ואמץ אולי באם תמסור כיצד להצטרף אליך יצטרפו נוספים........

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    בושהההההההההההה

    דני, 23/04/06 09:54

    לסגור את המדינה הזו אם ככה חיים
    כאן ניצולי שואה. שחברי הכנסת יורידו קצת מהתנאים שלהם ויעבירו לניצולים.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    פולטיקאים מחורבנים

    נכד של ניצולי ש, 23/04/06 09:53

    מיליארדים של דולרים ומארקים הגיעו מאירופה.לאן כל הכסף הלך ?אה לאן אני שואל?מי ייתן ותאכלו נבלות כל ימי חייכם!
    בזיון לאומי אני אומר!
    מי ייתן שתדעו סבל וצער!
    אוי ,הבושה .
    תאמינו לי שרגשותיהם נרמסו,כבודם הושחת ועוד על ידי מי?
    המדינה!!פולטיקאים שמחקו את כבודם תמורת כיסא מפואר!!
    הגיע הזמן להרים יד ולצעוק ''לאאאאאאא''

    הגב לתגובה זו

    • כלכך נכון ומרתיח את הדם וזועק די לגזילת אודים עשנים!!!!! (ל''ת)

      מדינה בהפרעה!!!, 23/04/06 10:30

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    היכן הכסף שאתם מקבלים מגרמניה (ל''ת)

    טלי, 23/04/06 09:51

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    האשמה היא בממשלות, ובפרקליטים שבחשו :

    pini, 23/04/06 09:43

    מי עוד היה אחראי על כספם של האומללים שעברו על בשרם את השואה. הממשלות לדורותוהם על כל מורכבותם. ועל הפרקליטים שהיו אחראים על כספי הפיצויים שלהם.
    גנבו את הכספים, בדרך של משכורות עתק, ועל תשלומים לפרקליטים שהכריזו על עצמם, כאחראים מטעם האוכלוסיות, אותם אנשים שעברו את השואה כל אחד במדינתו. הרי ידוע באיזה משרדי פאר, יושבים הם על חשבון כספי הפיצויים, מפוארים, ממוזגים ונינוחים, כאשר היהודים שבעצם הכספים הם שלהם, חיים בעוני: על זה ועל עוד שחיתויות המתגלגלות במדינתינו, אין מי שיתן את הדין, כי אין מי שדורשו: לצערי, אפילו התקשורת מתפעלת משחיתותם של כל הפוליטיקאים ומנהלי המדינה. הם דיברו על כך לפני הבחירות יום יום שעה שעה,
    המילה שחיתות הפכה אז, לשוט על
    גבי הנאשמים, ולא יותר, מיד לאחר הבחירות, נשכחו כל הפשעים שנעשו ע'י הפוליטיקאים. והתקשורת השותפה לשחיתויות מילאה פיה מים:
    אך הגנב הקטן, נענש בחומרה:
    או קיי, אלה עונשים שבאים מהאדם:
    העונש מהאל במרומים כואב הרבה יותר: וזה עוד יבוא על ראשי האשמים כולם!!!

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    בקשת כתובת להפניה

    יהודה ריכרד ריי, 23/04/06 09:37

    שלום רב
    אני ניצול מחנה ריכוז ברגן בלזן.
    הנני פנסיונר יחד עם אשתי.
    הפנסיה שלי היא 3200 שח
    ממש אי אפשר לגמור את החודש
    אודה לכם באם תתנו לי כתובת ע''מ
    לכתוב ולבקש עזרה
    בתודה יהודה רייך

    הגב לתגובה זו

    • יהודה רייך תפנה למרכז המידע

      מיכל, 23/04/06 12:27

      http://www.meidashoa.co.il/default.asp

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    גיא מרוז צודק

    מדינה מסריחה, 23/04/06 09:25

    ''המוני ניצולי שואה מתחת לקו העוני. תשמעו, נשבר לי הזין להיות יהודי. אני מתבייש בעם שלי, ואני מתחיל להבין למה ניסו להשמיד אותנו, בסדר? אנחנו כנראה חארות אם אנחנו נותנים לאלה שבזכות הכספים על שמם התחלנו פה משהו, למות מרעב.

    לא מגיע לנו לחיות לאור התמונות האלה. ''

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    המדינה חמסה להם את הכספים.

    דני ב., 23/04/06 09:25

    רק לראות את ההבדל בין ניצולי שואה המקבלים שילומים ישירות מגרמניה לבין אלו שהאמינו לממשלות ישראל שעדיף לניצולים לקבל את הכספים דרך משרד האוצר....
    לא די בזה שהאודים המוצלים מאש ראו את כל משפחותיהם יוצאים דרך הארובות גם את המעט לוקחים להם.
    ביביהו עם הפה הגדול הוא בין אלה שקיצצו מהם ומזכויותיהם.
    הבושה היא של המדינה שקמה בזכות אותו הסבל.
    מעבר להיבט הכספי גם ההזנחה הפושעת של המוסדות ולדוגמא:
    מביטוח לאומי לא טורחים להודיע מה זכויותניצולי השואה אלא רק אם מתחילים לנדנד להם, ממשרד האוצר כנ''ל.
    אפילו שעות הפנאי שלהם דפוקות, כמו שידורי רדיו באידיש, כמה מהפכות עברה הרשות ובסוף משדרים להם כ-15 דקות ביום וגם זה בטובה.
    פניתי לכבלים למשל על מנת להוסיף ערוץ מהלווין הפולני המשדר חינם ללא תגמולים לכל דורש, וכי מה הבעייה הגדולה? הרי יש כתריסר ערוצים ברוסית, אפילו תורכית יש שניים רק בפולנית אין ולמה? הרי סוד ידוע שרבים מהניצולים הם משם? , אינני מדבר על הצגות או שידורים באידיש שיעלו למדינה כסף.
    מהדוברים שלהם קיבלתי תשובה שבעתיד ישקלו זאת, אך עד שישקלו כבר לא יהיה מי שיצפה בהם.
    הבושה היא גדולה, דוגמא: דודתי ז''ל יוצאת ברגן בלזן, אומצה יחד עם עוד כמה מאות ניצולים ע''י ממשלת שוודיה שם טופלה במשך כשנתיים, לאחר מכן עקרה לאנגליה, תקצר היריעה מלספר כמה זכויות יש שם לאותם ניצולים, עוזרת בית פעמיים בשבוע, פעמיים בשבוע זכאות למונית לעריכת קניות אפילו חנייה חופשית ומקומות שמורים לנכים , תרופות חינם, כך נוהגת מדינה.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    לא יאומן.

    יוסי דגן, 23/04/06 09:22

    לאן הולך כל הכסף שההורים שלי משלמים ואני עוד אשלם, לאן?

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    מידע אישי מנהלי הקליימס קונפרנס

    ניצול, 23/04/06 09:21

    בארה''ב מרויחים עשרות אלפי דולאר לחודש על גב הניצולים!
    הם משתיקים את ''נציגי'' הניצולים בנסיעות ''בתפקיד'' סביב העולם
    הגיע הזמן שתבדקו את הנושא לעומק!

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    ''הגימלאים'' ידאגו...........

    מוטי, גימלאי, 23/04/06 09:14

    לעצמם!!!, אתם אשמים שלא הלכתם להצביע וזו התוצאה, דרך אגב יש להם מספיק כסף לשיניים תותבות.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    נערי האוצר

    מיכל, 23/04/06 09:08

    לכל מקום שמסתכלים - ניצולי שואה, נכים, זקנים, בריאות, חינוך - מי שמחליט על הכסף הוא נערי האוצר...מה קורה כאן? הכסף הזה הוא לא שלהם. איפה הממשלות ושרי האוצר שצריכים להחליט על הדברים?? למה כסף שוכב בביטוח לאומי ולא הולך למקומות שעבורם הוא נלקח מאיתנו?? למה יש להם באוצר חוזים אישיים והם בעצם עובדי מדינה ומשכורות כל כך טובות בביטוח לאומי??
    למה לא צועקים חזק יותר?? איזה מין עם אפטי אנחנו?? האם כל אחד מאיתנו תמיד יהיה חזק?? מי שהוא יודע מתי הוא יצטרך את עזרת המדינה וישאר אז ככלי ריק??

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    מיפלגת הגימלאים חייבת

    פקק תנועה, 23/04/06 08:49

    לידאוג לקבוצה זו

    הגב לתגובה זו

    • תגיד, אתה ישן לפעמים? (ל''ת)

      פייגל'ה, 23/04/06 09:06

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    עוד תעודת עניות למדינה

    ינה, 23/04/06 08:41

    חבל שכספים רבים זורמים למקומות שאינם צריכים במקום לתעל אותם
    לטובת האנשים המתאימים.
    תודות לנועם לניר העוזר ותומך בארגון

    הגב לתגובה זו