• 34.

    השלב הבא

    פיני, 25/04/06 14:45

    1. טעו עורכי הדין כאשר הסכימו כי נושא המזונות בעתיד יידון בביה''ד הרבני, כאשר היו צריכים ליקח בחשבון כי ביה''ד אינו מוסמך לכך.
    2. להבא עוה''ד יציינו בהסכם כי נושא המזונות יידון בבי''ד ''פרטי'' לפי ההשתייכות של בני הזוג, ובא לציון (או לציונה) גואל.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    עמוק ומעמיק.פשוט מצוין. (ל''ת)

    משיח נ., 24/04/06 12:24

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    כל הכבוד לשופט.גם את כותב שפוסקים לרעת הנשים מגמתית.למה.. (ל''ת)

    גולדי, 23/04/06 21:07

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    ''פלורליזם שיפוטי'', עלק

    סימה אמיר, 23/04/06 12:45

    רותי, פלורליזם שיפוטי זה נחמד, אם:
    א. שני הצדדים מסכימים להתדיין במסגרת הלא-רשמית.
    ב. אותה מסגרת מוגדרת בחוק המסמיך שלה, כנותנת שירותי ''פלורליזם שיפוטי''.
    יכול להיות שזה נחמד שדתיים יידונו בבתי דין רבניים, ופסק הדין כותב זאת במפורש. אבל מדובר במוסד ציבורי הממומן מכספי מיסים. כמו ששופטים בבתי משפט אזרחיים לא יכולים, על הדרך, לנהל בוררויות מלשכותיהם בעודם שופטים (אלא עושים זאת רק לאחר פרישתם, ולא על חשבון יום העבודה המשולם מכספי המדינה), כך אין סיבה לחשוב שבתי הדין הרבניים יכולים לדון כבוררים בזמן העבודה. יש בארץ, ב''ה, מספיק בתי דין רבניים של אנשים שאינם עובדי מדינה, היכולים מכוח דיני הבוררות לדון בהסכמת הצדדים לפי דין תורה. פלורליזם שיפוטי עשוי להיות מטרה ראויה, אך אז צריך לשנות את החוק המסמיך.

    הגב לתגובה זו

    • סימה, מילים כדורבנות, סוף סוף מישהו אומר את האמת

      תרצה, 23/04/06 17:25

      הכתבה הזאת מעמידה בספק את כל הפמניזם של הכותבת.
      מה זה?

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    זו פגיעה חמורה מכוונת למסד הבתי דין וליהדות

    ר., 23/04/06 12:21

    א. המשפט העברי-(כל ספרות ההלכה)
    הרבה יותר מפותח מכל ספרות משפטית אחרת, וגם מבוסס יותר על עקרונות של צדק יותר ולא על עקרונות
    הולפות של הברה מסויים.
    ב. כדי לדון בצורה יעילה בנושא
    גירושין - שעל פי רוב המחלקות בין הצדדים קשורים לשיקולים ממונים
    הבית דין צריך כל הסמכויות להחליט
    בנושאים האלה ולבטח קיום ההסכם
    אחר נתינת הגט
    ג. ליהודי שומר מצוות צריך/חייב שיהא לו האפציה ללכת לבית דין של דיני ממונות כי לפי ההלכה אסור ללכת לבית משפט שלא דן לפי ההלכה - כי זה נחשב גזל -ומותר לחרים אדם שעושה כן.
    ד. בית דין כבורר- לפי ההלכה זו מצווה לנסות לפשר בין הצדדים במקום ללכת לפי דין היבש -כי זה מרבה שלום.
    סיכום: ההחלטה הזו של הבג''ץ הוא אנטישמי -כפיע אנטי דתי
    כמו שכפיע דתית צריכים למנוע ממנו
    גם כפיע אנטי דתית באותו מידה
    היהדות הוא לא רק ''דת'' במובן הצר -
    פורחנות וחגים - אלה ההלכה נוגע לכל פרט קטן של החיים של כל יהודי כפרט ובעם היהודי ככלל.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    ככה זה שפורקצ'יה מנסה להיות ברק

    העוזרת, 23/04/06 10:18

    קופצת מעל הפופיק שלה, ומרוב שהיא רוצה להטביע את חותמה, היא פוסקת במקום הלא נכון.
    זה מה שרותי ניסתה להגיד, ובצדק.

    ולכל המגיבים -= היא גם יפה גם חכמה וגם דתיה,
    רק מחזירה עבודות באיחור...

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    ''אקטיביזם שיפוטי''

    יו, 23/04/06 02:23

    חוקי הכנסת נקראים ''חוקים עוקפי בג''ץ''
    ''חוקי בג''ץ'' נקראים ''אקטיביזם שיפוטי'' איילה חוקקה חוק נגד אקטיביזם שיפוטי בבתי דין רבניים.

    האקטיביזם השיפוטי מביא לצורך שהעם יבחר את השופטים כיוון שהאחרונים גונבים את השלטון מהכנסת.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    היי רות-יש לך ד''ש מליאורה בילסקי (ל''ת)

    דפנה הקר, 23/04/06 00:32

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    להפריד את המדינה מהדת ומיד (ל''ת)

    דודידו, 22/04/06 22:47

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    וואו - גם יפה וגם מלומדת

    מעריץ, 22/04/06 21:38

    וגם פמיניסטית.

    יש לך אחות רווקה אולי?

    הגב לתגובה זו

    • יפה כן. אבל פמניסטית? מלומדת? נראה כאילו היא התבלבלה בכתיבה

      נעה, 22/04/06 23:15

      יש הרבה רווקות. ךלמד ממה שהיא כתבה, חבל ללכת על משהו שהוא לא בטוח. תבדוק את השטח קודם כמו שצריך.

      הגב לתגובה זו

    • לא יפה במיוחד

      למדתי אצלה, 25/04/06 09:25

      רק מלומדת
      ופמיניסטית רדיקלית

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    בהחלט, להלחם בכל החזיתות. זכותנו לחופש. (ל''ת)

    אורה חופש, 22/04/06 19:49

    הגב לתגובה זו

    • איזה חופש תראות את מערכת המשפט אין צדק שם וסחבת

      חן, 23/04/06 13:11

      תראה את הדוח על אשת ברק אפילו במשפט אחד אחרי 17 שנה אין פסק דין [התיק נעלם]

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    שללו להם את הכוח לקחת שוחד

    אב, 22/04/06 14:54

    הרבנים ובתי הדין הרבנים מתנהגים בצורה פרימטיבית הם מושחתים תאווי בצע.הרבנים פרזיטים
    הם כפופים להחלטות של עצמם כדי להעשיר את כיסם הפרטי ע''י לקחית שוחד החלטותיהם נובעות משיקולים של רווח עצמי וע''י תשלום שוחד יתנו כל החלטה אפילו אין הב הגיון והיא לא מנומקת יש לבטל את הסמכויות הנרחבות שנתנו לטיפוסים השליילים הללו ולהרחיקם ממוקדי השלטון השיפוט

    הגב לתגובה זו

    • שקרים שאומרים אותם הרבה פעמים

      זח, 22/04/06 20:38

      לא הופכים להיות אמת.
      המגיב הוא שקרן, נבזה וחדל אישים. גנב בן גנב ואדם לוקח שוחד שמאמשים את זולתו באשמה המוטלת עליו. לפי הכלל שהפוסל במומו הוא פוסל.

      הגב לתגובה זו

      • מענין מי השקרן כאן?

        שוקי שוקרי, 22/04/06 21:54

        אין לך מושג עד כמה החילונים בזים לכם בגלל הנטיה המופרזת שלכם (ושל הערבים) לספר שקרים גם אם אתם לא מוכרחים. הנחתום אינו מעיד על עיסתו והידוק השורות שאתם מבצעים כל פעם שאתם נתפסים בקלקלתכם, כמו עכשיו וכמו תגובתך, מעידים מיהו השקרן.

        הגב לתגובה זו

    • לצערי הרב אב צודק

      גלית, 22/04/06 23:18

      אני דתיה ומתביישת לאמר שהוא צודק. אבל אני מכירה מקרה מקרוב. זה נכון. היה מישהו בחיפה שיכולת לשלם לו דמי זרוז, כדי שיטפלו מהר בתיק. ברגע שהנושא יצא לתקשורת הוא פוטר.
      זה מה שמנהל בתי הדין יודע לעשות. בבית הידן אין בעיה לקחת שוחד, יש בעיה אם זה יוצא לתקשורת.

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    פתרון חלקי אינו פתרון כאן

    אריאל, 22/04/06 13:56

    לו היה בית המשפט מסתפק בפתרון המוצע על ידך, דהיינו, לאמר שהתנאי המסוים בחוזה מסויים זה אינו הסכם בוררות - הרי שבתיק הגירושין הבא כבר היה ב''כ הבעל מנסח הסכם בוררות על פרטיו ודקדוקיו.
    אחרי עשרות שנים של צפיית שוא לתיקון דרכי הדיינים - איבד גם בית המשפט תקווה, ולא ראה אלא לצמצם סמכותם במשהו.
    ועדיין בית הדין הרבני הוא פורום חרדי שקיבל מונופול לדון יהודים שאינם חרדים, ועדיין בית הדין ברבני מפלה לרעה את הנשים בצורה בלתי נסבלת.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    הפאתוות=הלכות של האיממים=דיינים=רבנים לא רלבנטיים ומותאמים למציאות

    השי''ת, 22/04/06 11:22

    של שנות ה-2000 ,הם מתאימות לעולם האיסלמי הנחשל אלא אם כן היהדות נמנית גם על מחנה הנחשלים..........

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    ----הלפרין - תקראי את זה בבקשה---

    ש, 22/04/06 09:57

    אם זוג דתי זקוק לערכאה דתית שיפוטית אזי ששני בני הזוג יפנו לבית הדין הרבני. זה מאוד פשוט.

    עצם העובדה שאחד מבני הזוג לא רצה בכך מוכיח שה''צורך של הקהילה'' - כפי שתיארת זאת במאמרך - אינו עולה על הצורך של הפרט. בטח כשמערכת המשפט אמורה לטפל בפרט שעומד מולה ולא לאיזו קהילה אמורפית שמביטה מבחוץ.

    עצם זה שבית הדין ניסה לנכס לעצמו סמכויות לא לו רק מוכיח עד כמה צדק בג''צ להגביל מוסד זה כשהוא מנסה ''לנגוס'' בסמכויות של אחרים.

    הקהילה הדתית - או אפילו כאלה שאינם נמנים על קהילה זו - יכולים לפנות לבית הדין הרבני אם אכן הם זקוקים ל''ערכאת שיפוט דתית פנימית''. אבל בהחלט שאסור לבית הדין הרבני לכפות זאת עליהם.

    את מודה שביה''ד רבני לא מגן על החלשה. הגישה של השלמה עם מצב מקולקל מפחד שמצב יכול להפוך לגרוע עוד יותר מזכיר מנטליות של נשים מוכות ולא של נשים חזקות שעומדות על זכויותיהן.

    מצטער על הבוטות אבל בלי מאבק והסלמה לא יכול כל שינוי.

    הגב לתגובה זו

    • סחתיין עליך, באמת הד''ר לא ברורה

      שרית, 22/04/06 23:14

      אני מסכימה עם כל מילה.

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    מישהו מכריח אתכים להתחתן ברבנות?

    מוטי חיפה, 22/04/06 08:58

    אפשר להגיע לבית משפט לעיניני משפחה ולהכניס לשם הסכם לחיים משותפים, ואח''כ לנסוע לקפריסין,לרישום נישואים, לחזור לארץ ולהזמין את המשפחה לטקס רפורמי, רק כך נסתום את פיותיהים של רבנים פרימיטיביים, אבל גם יש להגיד את האמת, רובכים מתחתנים דרך הרבנות למה? ככה, אז אל תבכו אח''כ.

    הגב לתגובה זו

    • 19 תגובה מענינת (ל''ת)

      אחד, 22/04/06 12:36

      הגב לתגובה זו

    • נישואים אזרחיים עדיין מחייבים גירושים דרך הרבנות

      קורה , טועים, 22/04/06 13:05

      אם מדובר בזוג יהודי.

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    ד''ר הלפרין הנפלא מבינתך הפסוק הבא

    האדמו''ר מקוביבה, 22/04/06 08:14

    ''צא איתי גבר אחי
    גם אני מזרחי''

    (שידורי המהפכה, רצועה 3)

    הגב לתגובה זו

    • אתה אדיוט (ל''ת)

      יוסי, 22/04/06 22:24

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    תיקוןני טעויות

    רונן, 21/04/06 21:04

    1. סטודנטים למשפטים לומדים בארץ גם משפט עברי. לא את כל המשנה והתלמוד אלא את התפתחות המשפט העברי ומקורותיו מצד אחד וסוגיות מסויימות בו מצד שני. למשל את הדיון בדיני שומרים עליהם מבוסס חוק השומרים הישראלי החדש.
    2. תורת המשפט הישראלית נשענת מאוד על שיטת המשפט האנגלית. שיטת משפט זאת מניחה שצריך ואפשר ללמוד מתקדימים. אצלנו פתחו זאת שאת התקדימים אפשר ללמוד לא רק מן המשפט האנגלי אלא גם משיטות משפט אחרות. פעם כשהיו שופטים משכילים שלמדו באירופה היו גם תקדימים ממשפט אירופי - איטלקי וגרמני וצרפתי. כיום משום מה כלם חושבים רק על המשפט האמריקאי. אבל - גם המשפט העברי יכול לשמש מקור להלכות משפטיות ולהחלטות שאין להן תשובה ברורה בחוק הקיים. לכן יש ללמוד גם אותו.
    3. חוק יסודות המשפט הישראלי מגדיר במפורש את מסורת ישראל כמקור משפטי מובהק.
    4. הבעיה אינה בשיפוט של דיינים רבניים. הבעיה היא באנשים שממונים לדיינים. חלקם אינם מתאימים לתפקידם מבחינת אישיות או מבחינת הבנת מקום מערכת בתי הדין במדינה מודרנית. אבל זאת איהנ סבה לפסול את המערכת כפי שהיא.








    הגב לתגובה זו

    • תגובה יפה. מרשים! (ל''ת)

      Amnon, 23/04/06 01:35

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    תנו לחיות! דיי לכפיה הדתית (ל''ת)

    זיו, 21/04/06 20:43

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    The laic law is the same than jewish law

    Pr Abramovitch, 21/04/06 20:33

    so close the rabanout. We don't want more mafia and corruption. We want justice.
    Very nice decision of Bagats. Finally Israel is on the right track

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    למה אנשים מתחתנים בכלל?

    שמעי,, 21/04/06 18:59

    אדם חכם יודע שכל העניין של חיתון וגירושין שורשו בדת!

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    לבטל את בתי הדין הרבניים לחלוטין

    ב.ק., 21/04/06 16:31

    צריך הרכב טקסי של רבנים שיאשר את הגירושין לפי ההלכה וזהו. כל שאר הענינים צריכים להיות נידונים בבתי משפט אזרחיים, ובעיקר סוגיית הממנות.

    הגב לתגובה זו

    • נכון נכון, בתי הדין צריכים רק לקיים את טקס הגט!

      גליה, 23/04/06 01:10

      ולא להתעסק בכל הסוגיות הנלוות. זה רק יוצר מרוץ סמכויות מטורף ומיותר!!!

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    זה מרכז לקידם מעמד האישה או קידום הרבנים?

    מה קורה פה?, 21/04/06 15:08

    מי זאת הד''ר הזאת, היא פמינסטית?היא דתיה? היא יודעת מה קורה בבית הדין או שהיא מנותקת לגמרי.
    מה קרה מדור היהדות מסתגר מול כל פסיקה חדשה?
    אחותי היתה מסורבת גט, ואני חייבת לאמר שכל פעם בית הדין דרש ממנה כל מיני תנאים ואז כתבו ש''האישה הסכימה'', אחותי ממש לא הסכימה, לא הייתה לה ברירה- כלומר הכריחו אותה.
    איך זה מסתדר עם המאמר המלומד?

    הגב לתגובה זו

    • גם כפמיניסטית, חבל לבזבז תחמושת יקרה על סוגיה שולית

      מיקי, 21/04/06 19:36

      בג''ץ נתן כאן פסיקה גורפת שכלל לא נדרשה במקרה הספציפי שנדון בפניהם ויכלו להגיע לאותה מסקנה בנימוקים אחרים (וגם הם עצמם כותבים את זה).

      הם ניצלו את הדיון כדי לקבוע שלבתי הדין אסור לפסוק כבוררים בדיון אזרחי, גם בהסכמת הצדדים.

      להבנתי, הכותבת טוענת דווקא בתור פמיניסטית שבג''ץ מבזבז כאן תחמושת יקרה כנגד בתי הדין בתחום לא חשוב, ומבעיר את השטח, במקום לשנות דווקא במקומות שחשוב.

      אפשר כמובן לנקוט בגישה שאומרת שנלחמים בכל החזיתות כנגד בתי הדין הרבניים (שאיני נמנה על מעריציהם). אך לדעתי, זו גישה לא יעילה (וגם לא מוצדקת)

      כותבת המאמר למיטב ידיעתי, היא פמיניסטית ולוחמת לזכויות הנשים בכלל ובבתי הדין בפרט. לא ברור לי אם היא דתיה או לא.

      הגב לתגובה זו

      • קראי שוב

        אריאל, 22/04/06 14:28

        1. מגיבה 12 מציינת מפורשות כי הרבנים רשמו הסכמה מפי אחותה גם כשזו לא הסכימה. כלומר...
        2. קראי נא גם תגובה 22 לעיל, המתייחסת ישירות לטענתך.
        פתרון חלקי פשוט ידחה את העימות למקרה הבא. בתנאים גרועים יותר.
        3. התירוץ המקובל על הרבנים הוא כי אם יתן הבעל גט בלא שמולאה האחרונה בדרישותיו - קיים חשש לגט מעושה, כלומר, גט פסול.
        4. לדעתי, כל עוד הדיינים הם מונופול - אין סיכוי שישנו מדרכם. כמו בכל שטח אחר - רק תחרות תביא לשיפור השירות. (ולכן, כל נסיון לרצותם - לא יצלח).

        הגב לתגובה זו

        • ואיך בדיוק אפשר לעשות תחרות בדין העברי, פרט מאשר לבטל אותו? (ל''ת)

          Amnon, 23/04/06 01:39

          הגב לתגובה זו

          • ע''י הנהגת נישואין (וגירושין) אזרחיים

            אריאל, 23/04/06 19:08

            במקביל לאלה הדתיים.
            בארה''ב הנישואין הם אזרחיים, גם לכהני דת מונפק רשיון של רשם נישואין. למרות זאת, מרבית הנישואין נעשים אצל כהני הדת, מבחירה.
            מובן שהנישואים היהודיים אורתודוכסיים בארה''ב נראים ונעשים אחרת לגמרי מאשר בישראל.
            מאחר שאינך חייב להופיע בבית דין רבני אורתודוכסי לצורך גירושין - גם בית הדין מתנהג שם אחרת מאשר כאן.
            הוא אשר אמרתי: אין כמו תחרות לשיפור השירות.

            ושלא יפחידו אותך עם ''ריבוי ממזרים'' ו''ניהול רשימות יוחסין''. מרגע שתהיה אפשרות גם לממזרים להתחתן, יהיו רשימות כאלה נחלת החרדים בלבד - ואלה אינם מוכנים להתחתן בך כבר היום.

            הגב לתגובה זו

  • 11.

    Close the Rabanout

    Merry, 21/04/06 13:36

    Stop to corruption

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    אני אסביר את הבעייה

    לדעתי, 21/04/06 13:07

    בכל פסיקה אני רואה שהשופט הדתי פוסק פסיקה מסויימת ושאר השופטים בצוות ללא הכיפה פוסקים אחרת. מה המסקנה ? אין פה על הפרק עניינים משפטיים שמעוגנים בתוקף חוק כתוב. מדובר בנושאים שבמהותם פוליטיים . לדוגמה, אם השאלה בדבר חנות חזיר היתה נידונה בבגץ , וההרכב היה מכיל 3 שופטים בעלי כיפה אז פתאום ההחלטה המשפטית, המפרשת את קובץ החוקים של המדינה, היתה הפוכה !

    ולכן זה ממש לא משנה מה הכנסת מחוקקת אלא מהו הרקע ממנו באו השופטים המפרשים את החוק.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    באתרנו יש שלל מאמרים שמתוכם תוכלו להבין מדוע המימסד הדתי

    דעת אמת, 21/04/06 12:54

    חושש,זועם ותוקפני.באתרנו יש מאמר על מעמד האשה בהלכה ומאמרים נוספים הנוגעים בנושא אישות.האתר חופש גם מומלץ.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    ךא תיתכן שפיטה דתית במדינה דמוקרטית

    קוריצה בתנור, 21/04/06 12:44

    כל עוד ישראל היא מדינה דמוקרטית ולא מדינת הלכה, אין מקום לבתי דין רבניים ובוודאי שלא בענינים ממוניים.
    דתיים שרוצים שפיטה דתית, שימצאו לעצמם את הסידור המתאים - ויממנו אותו!

    הגב לתגובה זו

    • לך לאוגנדה יאהבל (ל''ת)

      קוף חילוני, 21/04/06 13:32

      הגב לתגובה זו

      • הקוריצה צודקת (ל''ת)

        ששון, 21/04/06 17:15

        הגב לתגובה זו

  • 7.

    חוקי הדת התאימו לזמן כתיבתם- לא למדינה דמוקרטית מודרנית ב-2006 (ל''ת)

    ישמור אותי האל, 21/04/06 12:41

    הגב לתגובה זו

    • דהיינו,כל דאלים גבר ? ( העיקר מודרני ?! ) (ל''ת)

      דוד, 21/04/06 16:36

      הגב לתגובה זו

    • אולי גם אכילה משתייך לדורות הקודמים?

      שמוליק, 21/04/06 18:53

      שנפסיק לאכול אנחנו כבר ב-2006 זה בושה שאנחנו המודרנים עוד אוכלים!!!!!

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    במדינה מודרנית לא צריך להיות משפט דתי

    מחאה!, 21/04/06 11:53

    מטרת התושב''ע, המשנה והתלמוד היתהרק לפרק ולהתאים חוקים ובכל תקופה חוקי המשפט שלה בתקופתנו יש בג''ץ, צריך חוקים אחידים שמתאימים לחברה בת ימינו ואי אפשר להשען על חוקים של חברה מלפני 2000 שנים. הדתיים תקועים בעבר והגיעה השעה שיתקדמו הלאה!

    הגב לתגובה זו

    • עובדה שגם בכל האוניברסיטאות סטודנטים למשפטים מחוייבים ללמוד תלמוד..

      פיקוס, 21/04/06 12:16

      כל החילונים הבורים בטוחים שהם כל כך נאורים ומתקדמים וכותבים הרים וגבעות בנושא שהם אינם מבינים בו דבר וחצי דבר...
      בלי יהדות אין יהודים, ולא משנה על מה הרצל חלם בלילות...
      חוץ מזה, להאמין רק במה שאתה קולט ב - 5 החושים המוגבלים שלך כאדם זה דבר מאוד פרמיטיבי...

      הגב לתגובה זו

      • אלוהים- הסיבה לכל המלחמות בעולם. הדת= אופיום להמונים (ל''ת)

        ישמור אותי האל, 21/04/06 13:45

        הגב לתגובה זו

        • בלוף שמאלני-למשל:מלחמת היטלר -סטאלין (ל''ת)

          אופיום=דת לשמאל, 26/04/06 12:51

          הגב לתגובה זו

      • ולמה אתה מתכוון כאן?

        צח, 22/04/06 13:19

        מה הקשר בין החילונים לעניין רצונם לבחור בעצמם ובהסכמה את מקום הבוררות?
        היסוד בדת היהודית הוא הבחירה החופשית ולא הכפייה החופשית

        הגב לתגובה זו

    • אין הפרדה בדת היהודית

      דעת לנבון, 21/04/06 13:09

      כנראה שהמושג דת אצלך נתפס במישור הצר, לפיו מדובר רק בחוקים דתיים, בל תשכח כי בעשרת הדברות
      בצד דיני השבת יש גם את הלא תרצח והלא תגנוב. וכל יתר הציווים החברתיים. ואם בקשת לשלול לגמרי את הדת הרי בעצם מבלי משים אתה פוגע בחוקי החברה הללו.
      נמצא אם כן כי בדת היודית אין הפרדה בין חוקי החברה לבין חוקי הדת. ולכן עצם ההפרדה כאן היא בעצם סילוף של הדת היהודית.
      וקצת תמוה ומוזר כי מצד אחד מבקשים מתפעלים מהד הקדומים של המצוות החברתיות כגון לא תרצח וכיוצא בהם, אך מאידך מבקשים לשלול תוקף בשםם העיקרטו שזה ישן למדי. ונמצא כי טענה זו סותרת את עצמה מיניה וביה.

      הגב לתגובה זו

      • אבל למי שרואה עצמו יהודי מתקדם??

        צח, 22/04/06 13:18

        כנראה הציווי האלוהי לא עובד עליו והוא מעוניין בגוונים נוספים בזרם היהודי שלו ולא להצמד לרבנים שלא הוא בחרם נכון שההמלצה החמה היא ''עשה לך רב'' אבל מי כאן ועד אנחנו נעשה לך רב הדרך ארוכה ולא לכך התכוון היושב במרומים.

        הגב לתגובה זו

      • תוכו אכל - קליפתו זרק

        אריאל, 22/04/06 14:16

        כמי שהצליח (בלא מאמץ מיוחד) לקיים תשע מעשרת הדיברות עד היום, הרשה לי לחלוק על תגובתך:
        1. נכון שהדת היהודית כוללת בתוכה זה בצד זה מצוות שבין אדם לחברו ומצוות שבין אדם למקום, אבל כבר חז''ל היו מספיק חכמים להבדיל ביניהם.
        2. המצוות שבין אדם לחברו, אם תשים לב, מקובלות (בגירסה כזו או אחרת) על כל אומות העולם. גניבה, רצח וכו' הן עבירות פליליות בכל תרבות. צורות מחוכמות יותר של גזל (לפני עיוור לא תשים מכשול וכו') - הן עילות לתביעה אזרחית בדיני האומות.

        מכאן אתה מבין, שאין קשר הכרחי בין איסור גניבה - לאמונה באלוהים, לקיומו של יום מנוחה שבועי (ובעולם המפותח - אפילו שניים) לקידושו של יום זה.
        אז - כל מה שעיצבן את נביאי התנ''ך - מעצבן גם אותי. (ובמיוחד אנשים שרוממות האל בגרונם - וגזל בידם).
        ואילו האמונה באלוהים - מיותרת בעיני.
        מאחר שלחרדים אין שום כבוד לדרך חיי, ואין הם מסכימים להשתדך אפילו עם ''חוזר בתשובה'', שלא לדבר על גר כהלכה - לו הדבר בידי, לא היה לחרדים מונופול על נישואין וגירושין של יהודים בישראל.

        הגב לתגובה זו

        • לא מדוייק כלל

          דעת לנבון, 22/04/06 23:10

          ההפרדה בין מצות שבין אדם לחבירו לבין מצות שבין אדם למקום, לא נעשו על מנת לקבוע חיץ בינהם לעניין ביטולן, אלא לעניין טיב הקיום.
          פשוט קיימת הבחנה בין מצוות שניתן להבין אותם אף ללא אמצעות ההתגלות ויש מצוות שללא התגלות לא היינו יכולים להבין את פישרם ועצם חיובם. אך במישור המעשי אין הבחנה במשמעות החובה והעשייה. כך שעצם הניסיון למצא הבחנה לעניין זה, היא בעצם סילוף של דברי חז''ל.
          מבחינת התוקף והחובה הכל עומד על מישור אחד. הדבר דומה למשל, לחוק הקובע שאסור לנסוע ברמזור אדום, לבין חוק איסור עישון סמים קלים (גראס)
          הגם כי האיסור לנסוע ברמזור אדום הינו ברור אפילו מחוץ לגבולות הארץ, הרי איסור עישון סמים אינו מוסכם על הכל ואף יש המבקשים לבטלו בטעמים מטעמים שונים. מכל מקום על ההבחנה בין השניים, הרי במישור של חובת הציות לחוק החובה קיימת באורח זהה ומשותף, וכשם שאסור לעבור על החוק המבן והמוסבר כך אסור לעבור על החוק שכלפיו יושבים מומחים ומטילים ספק בטיבו.
          הוא העניין בנדון דידן. ההבחנה של חז''ל אינה באה להפקיע את חובת המשתעת אלא באה לתחום את ההבחנה, בין מה שיותר מובן ומוסבר לבין מה שלא מובן מאליו. וכךך אנו מוצאים עם הלל שכאשר אמר מה ששנוי עליך אל תעש לחבירך, המשיך ואמר לו ואידך זיל גמור. כלומר יתר המצוות עליך ללמוד. כי מצוות אלו הדתיות לא ניתנים ללמידה על רגל אחת, אלא על שתי רגליים.

          הגב לתגובה זו

          • בסדר, כך אתה, והאיגוד המקצועי החרדי, חושבים

            אריאל, 23/04/06 19:23

            אני חושב אחרת.
            אני חושב שהאמונה הדתית באלהים נועדה לכפות אורח חיים מוסרי על ידי פחד מאלהים. היא לא הצליחה בכך אז, ובוודאי שאינה מצליחה בכך היום.
            הידע האנושי התקדם מאז, והיום אין הבדל בנורמות ההתנהגות ''בין אדם לחברו'', בין הדתי לחילוני, (למעט חלק מן החברה החרדית, על נורמות הטפילות שלה - והעלמת המס המשותפת לכל המגזרים).

            בסיכום: אין בעיה לא לגנוב גם כשאין אלהים. אין בעיה למכור את אביך ואת אימך, בין קידוש להבדלה.

            הגב לתגובה זו

  • 5.

    בג''ץ המוציא לפועל של 'קדימה'. (ל''ת)

    דרור, 21/04/06 11:27

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    איזה בזבוז

    SuperSmiler, 21/04/06 10:58

    בזבוז של כספינו...לא יכול להיות מצב של כפילויות, זה פשוט אבסורד. לא יכול להיות ששתי מערכות במדינה אחת עוסקות בתחרות על זכות השיפוט כשהם אמורים לעסוק בנו האזרחים.
    וכמובן שכל יום צצים מניאקים שמנצלים את הסטואציה....
    וכמובן שצצים כל יום נדכאים הנופלים ברווח ונקברים תחת הכסאות...
    מלכות שמיים או מלכות הארץ? כמובן שהארץ, הרי רק כך נבטיח את אהבת השמיים.

    הגב לתגובה זו

    • שורש הבעיה

      דעת לנבון, 21/04/06 12:05

      ההתנגשות בין המערכות השונות
      אינה קשורה לבית הדין, אלא לשניות המאפיינת את מדינת ישראל.
      מצד אחד אחד המדינה היא נטו חילונית, אך בו בעת המדינה רוצה להיות ידועה בצבור כיהודית
      המתח הזה בין דמוקרטית ליהודית הוא זה שיוצר מתיחויות כאלו בכל עניין ועניין ולאוו דווקא בין הבית דין לבין בית המשפט אלא אף בתוך בית המשפט העליון עצמו.
      אם כך הבעיה אינה הבית הדין הרבני אלא , המהותץ הסכיזופרנית העוטה את המציאות בישראל.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    לשים סוף לשכרון הכוח של בג''צ (ל''ת)

    RAF, 21/04/06 10:46

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    דברים כדרבנות

    דעת לנבון, 21/04/06 09:58

    הרושם ההולך ומצטבר כי בג''ץ כבר לא דן במהות הבעיה הנצבת לפניו, וגוזר את המסקנה המתבקשת בהתאם לעניין הנדון, אלא מבקש להתבלט בהצהרות פומביות, על מנת להכריז קבל עם ועדה את תכני השקפותיו בעניינים העומדים על הפרק. איני יכול שלא להשתחרר מהרושם שיצר הפרסום, נאחז כזבוב בגלימת השופטים, ומטה אותם להכריע באופן שהדברים יקבלו הד תקשורתי, גם במצבים בהם לא היה כל עניין להרעיש את העולמות בגין זה. דרך זו אפשר למצא תרדימים, בפסק דין דנילוביץ., בבלי, לב. ועוד.
    קצרם של הדברים, בתי משפט החחלו לתת את הדעת לא על מהות הבעיה הנצבת לפניהם אלא על הרייטינג שמתלווה להכרעה. וחבל שמוסד יקר זה, אשר בו נמצאים המורמים מעם נופלים בפח יקוש זה של הרייטינג.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    עימות חיוני ביותר

    אמיר, 21/04/06 09:44

    נמאס מהדת המופרכת הזאת.

    אין אלוהים ומדובר באחזית עיניים. ההמצאה הכי נוראית שברא האדם.

    יש לבטל לאלתר את מונופול בתי הדין הרבניים בנושא גירושין. רק מי שמאמין וירצה, שיפנה לבית הדין.

    רוב אזרחי המדינה יפנו בנושאי נישואין וגירושין לבית משפט אזרחי שהולם את תפיסת עולמם

    הגב לתגובה זו

    • בלתי אפשרי כל אחד לפי רצונו

      מחאה!, 21/04/06 11:58

      אם אחד מבניי הזוג רוצה דין רבני והשני אזרחי? צריך חוק אחיד במדינה והחוק הזה צריך להיות החוק האזרחי, אי אפשר לחיות על חוקים שנכתבו בחברת נבערים לפני אלפי שנים. חוק ביהדות: אדם האונס אישה יכול לשאת אותה או להיות מוצא להורג. זה נראה למישהו הגיוני? ברור שאם זה הגיוני זה לא לפי ההיגיון של זמננו

      הגב לתגובה זו

      • קודם תלמד

        יצחק, 21/04/06 12:24

        היה מומלץ לפני שאתה מתקיף שתדע קודם על מה אתה מדבר. כל ה''עובדות'' שהבאת אינם נכונות כלל. אז כדאי לך לא להפגין את הבורות שלך בנושא.

        הגב לתגובה זו

    • לאמיר, שלום

      הר, 21/04/06 12:04

      אתה טועה ומטעה.
      ברור הוא שתמיד צריך להשתפר אבל:1. ללא כפיה ורמה גבוהה של דיינים אנשים יפנו אל בתי הדין ברוח ישראל סבא.
      2. גם לגבי דיני ממונות, יש לבית דין מה להציע. ברגע שאנשים פונים (גם היום) לדון בפני דין שכזה, הם רואים את ההבדלים הגדולים בין בית משפט לבית דין, ראשית במהירות, ביחס, בהגיון ובצדק. בתי המשפט כורעים תחת הנטל הגדול. יש היום הרבה בתי דין של דיני ממונות וביוזמתו של הרב רצון ערוסי הי''ו שפועלים בשטח. המהפכה קרובה מתמיד.
      3. אם תרצה הרחבה בכל הסעיפים אתה מוזמן להגיב בצורה מכובדת.

      הגב לתגובה זו

      • אני לא בדיוק מסכים איתך

        צח, 22/04/06 13:23

        כי אכן העומס על בתי המשפט גדול אבל דרך השפיטה שם היא שונה מאשר בבית דין רבני שאינו מסתמך על הצדק האבסולוטי אלא על סייגים שבזכויות קניין ורוח ואישה לעיתים קרובות מגיעה לבתי הדין האלה - הרבניים כנאשמת בטרם הוכח כל דבר .
        אז זה לא לעניין לומר קיצור זמן על חשבון צדק צרוף. שזה צדק אנושי ולא צדק דתי

        הגב לתגובה זו

      • היא הנותנת

        תגובה מכובדת, 22/04/06 13:42

        אם אמנם מערכת בתי הדין הרבניים כל כך מתקדמת - יגיעו המוני בית ישראל למערכת מרצונם החופשי, ולא מכפייה. בקיצור, יש לבטל את הכורח ללכת לבית הדין הרבני, ולאפשר בחירה לאזרח. גם אין כל סיבה שמהמדינה תממן לכל הדתות שנמצאות פה בתי דין דתיים משלהם, כפי שהמצב כיום. האם סדר העדיפות לא מחייב שנשקיע בחינוך, בבריאות ובסגירת הפערים החברתיים?

        הגב לתגובה זו

    • אטאיזם = דת פאנטית חדשה

      OK, 22/04/06 02:01

      אטאיסטים מאמינים שאין אלוהים. והם פאנטים כמו כל מאמיני דת חדשה

      הגב לתגובה זו