• 29.

    הפיתרון הוא להעניש את כל המורדים

    מה זאת אומרת, 17/04/06 21:32

    בתורנות מטבח ובשטיפת כלים לתקופה של חודש.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    זה מה שקורה לצבא שלא נלחם באויב. מתעסק בשטויות.

    קרבי במיל., 17/04/06 19:21

    הדרג המדיני כובל את ידי צה''ל ולא מאפשר מלחמה מול המחבלים.
    להיפך אם כבר שולחים את החיילים לעשות משהו זה להלחם ביהודים ולהחריב ישובים יהודיים.
    צבא שמאבד את ההצדקה לקיומו מתעסק עם עניינים מטפשים כמו ותק וצעירות.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    להחזיר את מושג המשמעת לצהל. כנסו.

    חיל זקן, 17/04/06 18:06

    החילים המורדים - למאסר ארוך.
    הקצינים, עד ובמיוחד מפקד החטיבה - לסלק מהצבא. ומיד.
    זה כבר לא צבא. זה אספסוף.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    כשלחיילי גולני מוטיבים של הסתדרות, ניתן לתיקון

    חנן וייס,סא''ל מ, 17/04/06 11:51

    כשלחיילי גולני מוטיבים של הסתדרות, ניתן לתיקון


    כשלמפקדים הבכירים מוטיבים כנ''ל, עדיין ניתן לתיקון

    אבל כשהפיקוד העליון חולה במחלת ההסתדרות...

    הסיכויים קלושים לתיקון....


    החייל בגולני סמפטום ההסתדרות



    חיל גולני ידוע בכוחניותו, מחזורי ''מאו-מאו'', הלוחמים של הצבא, ממדרים עצמם בקבוצות כוחניות ויחסי וותיקים וצעירים, המזכירים ´בית גידול´ במקומות מגודלי אבטלה וסביבה סוציו אקונומית נמוכה.

    החייל בגולני שרוצה להתקדם ומסלול הפיקוד והקצונה נחסם בפניו, יוצר לעצמו מקלטי עליונות אחרים, בדמותם של חיילים וותיקים וחדשים ובהם קודים הדומים לקודים הנהוגים בכלא ואצל חברה עבריינית.

    http://www.nfc.co.il/archive/003-D-13486-00.html?tag=11-38-40


    www.wsoft.co.il

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    החייל בגולני סמפטום ההסתדרות

    חנן וייס,סא''ל מ, 17/04/06 11:39

    החייל בגולני סמפטום ההסתדרות



    חיל גולני ידוע בכוחניותו, מחזורי ''מאו-מאו'', הלוחמים של הצבא, ממדרים עצמם בקבוצות כוחניות ויחסי וותיקים וצעירים, המזכירים ´בית גידול´ במקומות מגודלי אבטלה וסביבה סוציו אקונומית נמוכה.

    החייל בגולני שרוצה להתקדם ומסלול הפיקוד והקצונה נחסם בפניו, יוצר לעצמו מקלטי עליונות אחרים, בדמותם של חיילים וותיקים וחדשים ובהם קודים הדומים לקודים הנהוגים בכלא ואצל חברה עבריינית.

    http://www.nfc.co.il/archive/003-D-13486-00.html?tag=11-38-40


    www.wsoft.co.il

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    ההסדרניקים מקלקלים את כל כללי ההתנהלות בצה''ל

    אבי, 17/04/06 11:38

    הגיע הזמן שגם אותם יגייסו לשלוש שנים שיבינו מה זה צעירות ומה זה ותיקות

    הגב לתגובה זו

    • הלווי וההית הסדרניק

      מ, 17/04/06 22:37

      מה שעושה הסדרניק עם המוטבציה והמורעלות בשנה וחצי לא עושה חפ'ש כמוך ב10 שנים.

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    נשמע כמו חבורה של נקניקיות

    אוג, 17/04/06 10:15

    כשהייתי בסדיר (אוג' 89) היה כבוד לגולני וכבוד לותיקים, אבל עם השנים בכל מילואים שעשיתי (חלק מהם באותו מוצב שבכתבה) הם הלכו והפכו לחבורה של נקניקיות שעושים שביתה אם מתקלקל להם החיבור ל yes. נשאר להם הקטע של הותיקות והדאווין של גולני, אבל הכל ריק, בלי המקצוענות והחיילות שבאו עם זה.

    מה נשאר עכשיו? חבורה של נקבות שנוטשות מוצב בגלל שבקשו מהם לעזור בשטיפת כלים. יאללה, לכו למטבח.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    הצנחנים בגדוד 202 מזדהים ותומכים

    שאול ליפשיץ, 17/04/06 09:57

    בחיילי 51 !!!

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    גולנצ'יקים תתבישו!

    רפי אבוטבול, 17/04/06 09:43

    כגולנצ'יק לשעבר (מרץ 97 כבוד) אני זוכר את ההסדרניקים שהיו אתנו בתור חבר'ה מצוינים שממש החזיקו את הפלוגה והיו גם אנשים טובים שזה הכי חשוב.
    בושה שבחטיבה מפוארת כמו גולני לא הצלחתם להגיע לקשרים טובים בין הדתיים לחילונים שכחתם שאנחנו באותו צבא, וכשהחיזבלונים ינסו לתפור אתכם כשאתם שפוכים בעמדה מרוב דירבוקים תאמינו לי הם לא יבדקו למי יש כיפה ולמי אין. הם יתפרו את כולכם.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    הצעה

    מיל', 17/04/06 09:38

    טוב אני היתי בח''א וברור שזה שונה אבל לדעתי הבעיה בקרבי זה הדרגות. חייל יכול להיות סמל כבר אחרי שנה וקצת ואז הגבול בין צעירים וותיקים הוא לא ברור. אצלנו בבסיס היו כללים פשוטים מאוד סמלים ( כלומר פז''ם של שנה ועשר ומעלה ) עושים את המינימום כל היתר עושים את הכל בהתאם לפז''ם וככה אף אחד לא מתווכח וזה גם יותר הגיוני.
    תכלס אבל כל הקטע הזה של צעירים וותיקים באמת מגוחך במיוחד בקרבי.

    הגב לתגובה זו

    • אין לך מושג כמה זה חשוב לחפ''ש קרבי שיהיה לו עתיד בדמות זכויות

      לוחם במיל, 17/04/06 10:20

      מה אתה מבין בכלל? היית בסדיר באיזה חדר ממוזג עם הוט ויס בחיל האוויר ואתה כותב שזה לא צריך לשנות בקרבי???

      ללוחמים הקרביים התקווה להיות ''ותיק'', כלומר כזה שיוצא רק לפעילות מבצעית זה הדבר היחיד שיכול להחזיק אותם שנתיים פלוס בפלוגות המבצעיות.

      קח את התקווה- קבל מרידה

      הגב לתגובה זו

      • תגובה לתגובה

        מיל', 17/04/06 12:00

        נכון לא היתי בקרבי וגם כתבתי שזה שונה .מצטער לנפץ לך את האשליות אבל לא כל הגובניקים יושבים עם מזגן ורואים יס כל היום. אצלנו במגורים לא היה יס ולא היה מזגן בקושי היתה לנו טלויזיה עם ערוץ1 ו-2 וגם לא היה זמן לזה. אני לא אומר שזה לא קיים אבל לא אצל כולם ולא בכל מקום. לעומת זאת אני יודע מחברים שהיו בקרבי, וגם ראיתי בעיניים שלי שיש להם יס בבסיסים ככה שזה כבר מזמן הפך לנחלת הכלל אז על תבלבל במח. אם מה שהחזיק אותך בקרבי זה הזכות לא לשטוף כלים אז אני מתבייש בשבילך.
        לא עשית טובה לאף אחד אף אחד ולא חייבו אותך להיות בקרבי יש מספיק דברים שאפשר לעשות בצבא. מה שכן אני רוצה להבהיר שאין מקום לצעירות לא אצל הגובניקים ולא בקרבי.

        הגב לתגובה זו

  • 19.

    תפסיקו לבלבל את המוח ולהפיל הכל על החיילים

    לוחם גולני במיל, 17/04/06 09:30

    בתור אחד ששירת בחטיבת גולני בתור לוחם כן צריך את הוותיקות צעירות וכל אלה שמבלבלים את המוח שזה צבא ואין דבר כזה כנראה שאף פעם בחיים שלהם הם לא שכבו במארב או שמרו 20 שעות חייל שמשרת בקרבי וזה כרגע לא משנה באיזו חטיבה צריך משהו לשאוף אליו אם תגידו לו שהוא 3 שנים ילחם וישטוןף כלים בלי איזו שהיא התקדמות או צופר לא יהיו לוחמים!!!!!!!!!!!!
    אז צריך את הותיקות צעירות כן הכל במידה אבל אסור לבטל את זה וצריך לבדוק לעומק מה קרה שם כי גם שאני שררתי היה מרד כי רצו לבטל את זה
    במקום לבטל תעגנו את זה עם חוקים ברורים תשבו עם החיילים ותקבעו חוקים
    הרי למארבים או למעצרים המסוכנים יוצאים הוותיקים למה? כי הם מנוסים יותר אז מצד אחד אתם רוצים אותם וצריכים מצד שני צריך לדעת גם לצפר אותם

    הגב לתגובה זו

    • מסכים איתך לחלוטין

      בושמילס, 17/04/06 10:36

      הכל עניין של מידות.
      אני הייתי שיריונר וגם בשיריון יש ענייני ותיקות.
      בשיריון זה פחות קיצוני אמנם אבל קיים. חייל צריך לדעת שהוא יטחן את שלו וכשיגיע לוותק אז יקבל את המגיע לו.

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    הכותב אפס מאופס

    אבי אפרת, 17/04/06 09:26

    מי שכתב את הידיעה הזו הוא פשוט אפס בעיתונות.
    איך אפשר לדעת מן הידיעה הזו מה היה במוצב ?
    על מה היה הסכסוך ?

    פרסום הידיעה הזו הוא דוגמא לחוסר משמעת במעריב.
    אין לעיתון עורך ? ועורך לילה ? ומשכתב ?
    גיבוב של הבלים, רכילויות עבר, הדהוד של שמות, מילים מילים מילים, שום כלום. ואולי מוצב ננטש, ואולי בכלל לא היה שום ארוע משמעותי ואולי לא נדרשת תגובה, ואולי לא נדרש עונש משמעותי.
    חוצפה, בושה וכלימה.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    המג''ד הכושל שיעבור לקריה ויוחלף ע''י

    יאיר לרנר, 17/04/06 09:26

    לוחם אמיתי

    הגב לתגובה זו

    • כן יירבו מג''דים כמוהו. ושלא נדע אנשים כמוך. (ל''ת)

      ישראל, 17/04/06 09:53

      הגב לתגובה זו

    • יאיר-אתה צודק אחי (ל''ת)

      גידי לביא, 17/04/06 10:44

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    החיילים הוותיקים לא צריכים לוותר על

    סרן רועי לרנר, 17/04/06 09:21

    זכויותיהם אך יש לנזוף בהם על היציאה מהמוצב

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    אם לא יודח המח:ט לא נשוב לשרת !

    רפי, 17/04/06 09:20

    מח''ט חוצפן שמתעלל בוותיקים-שיפקד על כלא 6

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    שגיאה מתמשכת

    רס''ן מיל (צנחני, 17/04/06 09:18

    הצבא עושה טעות מתמשכת לאורך שנים כאשר הוא מעניק דרגות סמל וסמ''ר לחיילים שכלל אינם מפקדים.
    דרגת הרב''ט בכלל לא נלבשת בפלוגות הרובאיות בגלל הדימוי הנמוך שלה וכך נותנים דרגת נגד כסמל לוותק בלבד.
    כאשר נותנים דרגת סמ''ר לחייל רק בגלל הוותק, ביחד עם הדרגה באות גם ההטבות.
    אין פלא איפוא שחייל בדרגת סמ''ר אינו מוכן לעשות עבודות רס''ר כגון שטיפת כלים וכו... למרות שהוא בס''ה חפ''ש (חייל פשוט).
    על הצבא למצוא דרכים אחרות שאינן דרגות, לתת לחיילים וותיקים את הכבוד המגיע להם (ובהחלט מגיע), אבל לא קידום בדרגה שאין מאחוריה כלום.

    הגב לתגובה זו

    • לכל טיפש במיל נותנים סרן ורס''ן

      לוחם אמיתי, 17/04/06 09:51

      על תפקיד קצין בטיחות בתרגיל של שלישות בגו'ליס.
      מה אתה מקשקש כל חמור מסיים בה''ד 1 מבלי יכולת לשלוט בחצי חוליה מצומצמת ואם אתה רוצה דוגמא תסתכל במראה

      הגב לתגובה זו

      • אבל למה אתה לא מקשיב? כדאי גם להקשיב.

        כל הכבוד, 17/04/06 12:54

        לתעמולה עויינת כמובן לא להקשיב. פה זה כמובן משהו אחר לגמרי: הוא מנסה לעזור.

        הגב לתגובה זו

  • 13.

    ל10 אתה אים לא סם לב אתה כלב גיזעני.ולא יודיע מזה דאווין של ותק בגו (ל''ת)

    העוקץ, 17/04/06 09:14

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    עשור מג''ד מספר 1!!! יישר כוח (ל''ת)

    גולני, 17/04/06 09:10

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    מה הדרישות ?

    א', 17/04/06 08:59

    שהכתב יברר מה הדרישות שלהם - האם יש להם דרישות ברורות חוץ מכעס ? כל פעם שומעים על מרד אבל לא ברור על מה הם מורדים...

    מדוע לא טורחים להסדיר את מערך התפקידים בגדוד - לחלק משמרות באופן שווה ומסודר ולפקח על היישום. האם המג''ד לא שולט בגדוד שלו או לא יודע לבצע אפילו מערך תורנויות ?

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    לא שמתם לב מדובר בהסדרניקים

    אבא של 4 לוחמים, 17/04/06 08:56

    שלא מוכנים לחלל שבת ...
    אז מוצאים חילוניים או דתיים לא מההסדר שיחללו בשבילם שבת!

    אגב איך נדמה לצה''ל שחייל יסכים לשרת 3 שנים כלוחם עם כל תורנויות המטבח והשמירות שלא לדבר על פעילות מבצעית? טבעי שצעירים יעשו יותר תורנויות

    הגב לתגובה זו

    • ההסדרניקים משתמטים מחובותיהם

      רונן, 17/04/06 09:23

      ומשרתים שנה וחצי בלבד

      הגב לתגובה זו

      • גם בצנחנימ סובלים מההסדרניקים שרק

        יואל, 17/04/06 09:56

        מתפללים ומשתמטים משמירות

        הגב לתגובה זו

        • הסדרניקים תמיד מתפללים במסדר בוקר

          ח. אפר, 17/04/06 10:37

          תמיד, אבל תמיד הסדרניקים מתפללים בזמן העבודה על מסדר הבוקר.

          הגב לתגובה זו

          • אצלנו בנח''ל תפסו את ההסדרניקים ישנים בבית הכנסת

            יאיר, 17/04/06 11:32

            כשכל שאר הגדוד מתקתק מסדר מח''ט

            הגב לתגובה זו

    • כדאי להמנע מהשמצות כאשר העובדות לא ברורות.

      הסדרניק במיל', 17/04/06 09:25

      הסדרניקים לא מוכנים לחלל שבת?
      הביאו חיילים חילונים שיעשו להם את זה??
      אנחנו כחיילי מחלקת הסדר תמיד עשינו את המוטל עלינו (ואף מעבר לכך...) בשבת או בחול.וכמו שאני שוטף כלים בשבת באזרחות כך גם עשיתי זאת בצבא.
      אני מעריך שהם היו אמורים לשטוף כלים בכל ארוחות השבת לאורך כל השבת בעוד המחלקות הותיקות לא נוקפות אצבע.הם בוודאי פנו אליהם בבקשת עזרה, כשהותיקים לא הסכימו לזוז (מתוך נסיון אחר כך כקצין בגולני...) התפתח עימות מילולי.ההסדרניקים וודאי קיבלו את גיבוי המפקדים וזה הגדיש את הסאה אצל הותיקים והם הסתלקו.

      אני מציע להמנע מהשמצות חסרות ידע או בסיס.
      אני מלא הערכה כלפייך על כך שאתה אב ל4 לוחמים ואין הדבר קל בעיני, אך זה לא מתיר לך להשמיץ אוכלוסיה שלמה.

      הגב לתגובה זו

    • קרא על האירוע באחד מאתרי החדשות האחרים ותקבל גירסה שונה על האירוע (ל''ת)

      צבי, 17/04/06 10:03

      הגב לתגובה זו

    • ההסדרניקים חיילים הכי גרועים בצהל

      אבירם, 17/04/06 12:02

      חיילות אפס
      השתמטות מכסימום
      הכי הרבה אבדות בגלל זה
      לא מסתערים מעדיפים רתק
      עושים פחות מחצי שרות

      להפסיק עם הפארסה הזו!

      הגב לתגובה זו

      • חבל

        יוני, 17/04/06 14:29

        ''חיילות אפס''?
        השתמטות מקסימום''??
        ''הכי הרבה אבדות בגללם''?!
        ''לא מסתערים''??!!

        מרגישים ששנאה טהורה מדברת מהגרון שלך ולא היגיון.
        אם היית משרת עם לוחמי הסדר, היית בוודאי יודע שהם חבורה של אנשים נפלאים וחדורי מוטיבציה, וראשונים להתנדב לכל משימה. שאל את החי''רניק הקרוב למקום מגוריך על חבריו למחלקה, ואני בטוח שזה מה שהוא יגיד לך. העובדות מדברות בעד עצמן: 50% ממסיימי קורס קציני יבשה האחרון היו חובשי כיפות סרוגות, וחלק נכבד מהם התחילו את שירותם כחיילים במסלול ה''הסדר''.
        נכון שמסלול השירות שלהם כולל שנה וחצי בלבד בצבא ולא שלוש שנים, אבל זה כחלק מהתחייבות למסלול בן 5 שנים הכולל לימודים בישיבה ושירות צבאי.

        ולאבי ארבעת הלוחמים - אף חייל דתי לא יסכים לעולם שחילוני יחלל שבת במקומו. כמו שאסור לדתי לחלל בעצמו את השבת, כך אסור לו שחילוני יחלל ''עבורו'' את השבת. כך מצווה ההלכה. אם תקרא שוב את הידיעה תראה שחיילי ההסדר ביקשו מהותיקים שיעזרו להם בשטיפת הכלים, כנראה כדי להספיק ולסיים אותה לפני כניסת השבת.

        הגב לתגובה זו

        • ההסדרניקים -החיליים הכי טובים בצה''ל

          ראם, 17/04/06 14:56

          הלוואי שכל הלוחמים שלנו היו בעלי מסירות נפש ואידאלים כמו ההסדרניקים 90% מהם לוחמים בחזית קצינים בעלי אהבת הארץ חברה שלא מתגיסים בשביל להשוויץ בכומתה

          הגב לתגובה זו

    • בציבור החילוני 15% מתגיסים לקרבי

      ראם, 17/04/06 15:00

      לעומת 90% מחילי ההסדר
      הלוואי ורמת המוטיבציה בציבור הכללי תהיה כמו של ציבור ההסדרניקים. דרך אגב לשטוף כלים ולשמור זה לא לחלל שבת.

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    מרד בגדוד 51 -

    שמוליק, 17/04/06 08:46

    כאב של חייל במחלקה , הייתי עימו בקשר מרגע שהחליטו על העזיבה של הבסיס .
    מתוך מודעות מלאה ובאחריות ולאחר שבררו כי קיים תקן מלא של חיילים במוצב ( עדיין לא חפפו עם החוזרים מהחופשה) הם החליטו לעשות מעשה.
    לדברי החיילים הגיעו מיים עד נפש היות ולא הייתה אוזן קשובה מצד מפקדיהם , אשר נתנו להם הרגשה שהם עדיין ''טירונים''. על החיילים אשר חזרו מהחופשה הופעל לחץ פסיכולוגי קשה ולא הייתה ברירה בידם אלה להצטרף לחבריהם .
    מתוך הקשר הרצוף עם בני , חשתי בדילמה המוסרית שעמדה בפניו. מחד עימות עם המערכת הצבאית וכל הקשור בכך, ומצד שני ההתמודדות עם החברים וכל זאת לאחר שנתיים ביחידה מגובשת שבה כל אחד מוכן להקריב ולעשות הכל למען חבריו, משפחה של לוחמים מאוחדים ומלוכדים.
    אני מקווה שהמפקדים יטו אוזן קשבת ויסגרו את הנושא בתוך היחידה כי מדובר בחיילים '' מצוינים'' .

    הגב לתגובה זו

    • שמוליק!גולני זה לא ללפלפים.''על החיילים הופעל לחץ קשה..''יאללה קשקשן

      גולנצ'יק, 17/04/06 09:03

      כמו הבן שלך.
      אתה בטח מאלה שכל יום מתקשר למ''פ שלו ומאיים עליו שאם לא יחליף לבן שלך ת'פקל או יוציא אתו לחתונה של הבת דודה של הסבתא אתה תוציא אותו מהחטיבה.
      ואגב חייל שנוטש מוצב בגבול ראוי לעונש חמור במיוחד...זה גובל בבגידה.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    המרד לא התחיל ולא יסתיים רק בגולני

    צנחן ( במיל. ), 17/04/06 08:33

    זה הולך יחד, לא ??
    הקטע הזה של צעירים מול ותיקים לא התחיל בגולני, אלא כבר בימי הקמת צה''ל, עוד בימים של הסבא של המג''ד.
    טיפוח ההבדלים מתבצע ע''י המפקדים ובעידודם.
    מה הפלא שהדבר מתפוצץ כל פעם בפרצופם של המפקדים ?
    במקום לקבוע מכסות קבועות של מבצעי תורנויות מכל מחזור גיוס, מעדיפים להפיל את הכל על הצעירים.
    דבר דומה מתקיים גם בגבעתי.
    הדבר דפוק מהשורש. הגיע הזמן שהרמטכ''ל , סגנו והפצ''ר ייתנו לכך את הדעת דרך ניסוח החוקים והתקנות הצהליים ולא ישאירו זאת לשיפוט דעתו של המ''פ או המג''ד.
    מחר יגיע הדבר גם למרד של הותיקים מי יסתער קודם על המחבלים....

    ועם כל הכבוד הרמטכ''ל, לפניך משימה חשובה, שרק מישהו מבחוץ ( דהיינו, חיל האויר ) יכול לבצע.
    עשה זאת, בפקודה !!

    הגב לתגובה זו

    • במקור בצבא הבחנה ותיקים/צעירים, רק שהוותיקים עשו יותר ולקחו יותר על

      לא נכון!!, 17/04/06 12:58

      עצמם. וככה זה צריך להיות. אז אל תאכלו כ''כ הרבה, ולא תצטרכו לשטוף כלים ולריב על זה. נהנתנים.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    תפסיקו להתעלל בותיקים

    מג''ד במיל'', 17/04/06 08:26

    אני שולל התנכלות לצעירים מיכל וכול אבל זכויות ללוחם ששנתיים נשחק ברובאית? זכויות והטבות כן לתת להם, הלא הצעירים יהפכו לותיקים! כך צריך להיות כדי לדרבן את הלוחמים להישאר בפלוגות המבצעיות אחרת, כולם יברחו לג'ובים ומאיין תגייסו לוחמים, תייבאו עובדים זרים מסין? המג''ד כשל בגדול לדעתי!!!

    הגב לתגובה זו

    • לא על חשבון חיילים צעירים

      גיל אזולאי, 17/04/06 09:15

      לתת להם הטבות, שכר אך לא להפוך חיילים שנלחמים לידם לעבדים בגלל שתאריך הגיוס שלהם מאוחר יותר.

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    נמאס...

    ערן, 17/04/06 08:25

    נמאס כבר לשמוע מהגולנצ'יקים כל שנה. פעם הם מפרקים לעצמם את הפלוגה כי הצעירים לא הכינו להם חביתה, פעם הם עושים מרד כי ביקשו מהם לשמור, ופעם הם נוטשים מוצב על הגבול ומשחקים מחבואים עם המפקדים בקריית שמונה כי נשפך להם השמפו.
    שמישהו יזכיר להם שהם חיילים! והם אמורים לשמור עלינו....

    הגב לתגובה זו

    • תגידו מה שתרצו להגיד,וערן ישאר צודק. זה מסכ'רה.

      יגאל כהן, 17/04/06 08:59

      אולי אתם מקנאים ב''פאודה'' של השכנים שלנו?
      יש דברים שלא עושים.
      ושוב.
      יש דברים שלא עושים.
      אפילו אם כל השמפו נשפך.

      הגב לתגובה זו

      • אי אפשר להתייחס לוותיק ולצעיר אותו דבר

        צנחן משוחרר, 17/04/06 09:57

        כשאתה חייל פשוט השיגרה היא אותה שיגרה 3 שנים .לוחם וותיק הוא שחוק יותר ההטבות הקטנות כמו :פטור מתורנויות, משמירות בלילה ...אלה דברים חיוניים שיתנו גם לחייל הצעיר שאיפה לקראת סיום שירותו.גם זה הווי מטורף להיות בוותיקה זה כיף לטחון צעירות כיף לשיר, כיף גם להיות וותיק וגם צעיר.כל המפקדים שמגבילים זאת לא מבינים כלום והורסים הכול.

        הגב לתגובה זו

    • תרגיע ומייד

      גולנצ'יק לשעבר, 17/04/06 09:03

      בתור אחד שהיה ג'ובניק אתה מדבר יותר מידי!
      צעירות וותיקות זה דבר חיובי בתנאי שהכל במידה ואם היית מכיר את עשור המג''ד היית מבין שמדובר שמישהו שיחסי אנוש זה מושג שהוא לא מכיר.

      הגב לתגובה זו

      • צעירות וותיקות זה דבר שלילי וחולני ולא מתאים לגוף צבאי נורמלי

        לא ג'ובניק, 17/04/06 09:14

        חובות וזכויות של חייל צריכות להנתן לפי דרגתו ותפקידו ולא לפי תאריך הגיוס שלו.

        הגב לתגובה זו

        • צעירים ותיקים זו תופעה חולנית וחדשה יחסית (ל''ת)

          'לא ג'ובניק', 17/04/06 12:59

          הגב לתגובה זו

  • 5.

    כל הכבוד!! תנו כבוד לפז''מ! (ל''ת)

    עומרי, 17/04/06 08:24

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    הם צודקים!!!!!!

    אבא של לוחם, 17/04/06 08:19

    להתעלל בצעירים אסור ופסול, אבל אים בצה''ל רוצים ''לשבור ותיקות'' ישארו ללא לוחמים, לא יתכן שלוחם ייתן שנתיים ולא יהיו לו זכויות, מה הינכים מצפים שלוחם שלוש שנים ינכה כילים? אז איך תמריצו לוחמים להישאר 3 שנים בפלוגות רובאיות?

    הגב לתגובה זו

    • ל - 4

      ד''ר סוס, 17/04/06 08:51

      מה צודקים? איפה אתה חי?
      זה צבא לא גנון.

      הגב לתגובה זו

    • מטבחים ענפים שם. צניעות. וותיק אמיתי עושה יותר ולא פחות.

      לא צריך, 17/04/06 13:02

      לחיות בצניעות בלי ציוד מיותר. אז לא יתחילו להתלונן למה ולמה. וותיק נותן דוגמא אישית ואין לו שאווישים.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    רק בגולני 25 חיילים שעוזבים מוצב הוא שולי (ל''ת)

    אבי, 17/04/06 08:15

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    נשבר כבר מנושא החיילים הוותיקים

    גיל אזולאי, 17/04/06 08:05

    לתת להם זכויות אך לא על חשבון חיילים צעירים

    הגב לתגובה זו

    • ושום זכויות יתר לוותיקים. הם צריכים לשמש דוגמא אישית.

      אתה צודק, 17/04/06 13:03

      מה זה המחלה הרקובה הזאת של זכויות יתר, ואי מתן דוגמא אישית.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    ידוע שהסדרנקים תמיד מנצנצים על ה''צעירות''

    מ''מ 5, 17/04/06 08:04

    איזה כיף באזרחות בלי כל השטויות האלה..

    למורדים,חבל,במקום שזה יהיה הווי,זיכרון כיפי מהתקפוה בחי''ר,הפכתם את זה לעקרון ילדותי..

    העיקר שתשמרו על עצמיכם ועלינו

    הגב לתגובה זו