• 45.

    למה לא פילגש. עדיף פילגש מאשר זונה.

    אבי101, 08/06/06 08:27

     

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    בראיה מפוכחת

    דעת לנבון, 20/04/06 20:15

    נראה שתפסו את המאמר של צבי זהר במידה מעבר לנדרש.
    בסופו של עניין המטרה היא להצביע על כיוון נוסף של פתרון בעיות, אשר יש לו תשתית ויסוד בעקרונות ההלכה.
    העיסוק הכפייתי בתוצאות חמורות וחריפות העשויות להיווצר מיישום של הדברים הללו, הם פשוט עיסוק בתחזיות נבואיות, אשר כבר אמר החכם בהם: ''אל תתהלל ביום מחר כי לא תדע מה ילד יום''
    סביר להניח כי צבי זהר לא לקבוע הלכה גורפת בעניין, כל אשר בקש זה
    שבעלי הסמכות הדתית, לא יציגו מצג כוזב לפני נמעני ההלכה, בשאלות כגון אלו, העולים לפתחם. נוצר מצב בו האיסור נעשה כשבלונה החוזרת ללא כל נתינת הדעת להתבוננות, ובחינה מחודשת. דרך כגון זו בעצם גוארמת ביודעין לקיפאון מכוון, ע''י בעלי הסמכות ההלכתית. במישור הדתי יש כאן שימוש בסמכות דתית, כאשר בעל הסמכות לא פועל בהתאם לכל הידע ההלכתי הקיים ובוחן אותו בקפידה רבה. אלא ההלכה צפויה מראש. ובדרך זו מה יתרון לפוסק ההלכה על פני האזרח הפשוט?

    הגב לתגובה זו

    • נראה שלא קראת את המאמרים.

      אחד שקרא, 30/04/06 09:27

      האם קראת את המאמרים במקורם? - כנראה שלא, כיוון שהמגיבים (שם בגיליון של ''אקדמות'') לא עוסקים רק בתוצאות השליליות של ה''היתר'' הזה, אלא לפחות חלקם מראים גם עד כמה הוא מופרך. לפי הראיות שהם מביאים, יוצא שלא פוסקי ההלכה מציגים ''מצג כוזב'', אלא דוקא פרופ' זוהר עשה כך.

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    אח! ממש תענוג לקרוא... (ל''ת)

    אילת, 14/04/06 16:19

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    הכותבת שייכת לדור שעדיין משוכנע -

    רווק ירושלמי, 12/04/06 03:07

    - שהרווקות המאוחרת נובעת מחוסר רצון להתחתן. כל מי שחי בביצה הזאת יודע שאין אחד/אחת, אין, פשוט אין, שלא ירצה להתחתן אם ידע שזה ''האחד''/''האחת'' שלו/שלה.
    דור ישן! תפנימו.

    הגב לתגובה זו

    • הכותב שייך לדור שעדיין משוכנע

      נעמה, 11/07/06 16:12

      שיש ''אחד'' ל''אחת''. אהבה ומחויבות הם תוצאה של הרבה עבודה קשה והשקעה. אני משוכנעת שיש מספר גברים איתם יכולתי להתחתן ולהיות מאושרת אבל רק עם בעלי היתה הסכמה משותפת לאהוב ולעבוד לעבוד לעבוד. חייבים להתעורר מפנטזיית הוולט דיסני, אין אחד כזה שהוא ''האחד'', תתקרקעו ואז אולי תצליחו להמריא מאושר, אושר שנובע מהמקום עמוק של מאמץ והשקעה.

      הגב לתגובה זו

      • ומה תעשי עם המדרש הידוע

        נפש יהודי הומיה, 25/09/06 22:30

        שאומר שמיום יצירת הולד מכריזים בשמים מי תהייה זוגתו אז אולי גם זה מיושן אולי כל התורה הזאת מיושנת אז כבר לא צריך שום פסיכי ללא כל הסמכה רבנית שיתיר פילגש פשוט אפשר לקיים יחסי אישות עם מי שבא כמו בציבור המערבי הקלוקל ואת ההמשך רחמנא ליצלן איני רוצה לתאר.
        פשוט בושה וחרפה המאמר האידיוטי הזה ועצם הרעיון של פילגש בלי להיכנס לסוגיה ההילכתית נוגד את רוח ההלכה כפשוטו.

        הגב לתגובה זו

  • 41.

    אני כ''כ מתנצל שאני גבר.

    קלקל, 11/04/06 09:19

    פחחח.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    שאלת מי רוצה להיות פילגש? אני.

    שרץ בידי, 10/04/06 14:03

    שאלת מי מוכנה להיות כינור שני? אני.

    פעם הייתי ילדה טובה על פי כל הספרים, וכמו כל חברותיי מהאולפנה ומהשירות לאומי, חיכיתי לחתני.
    ולאט לאט כולן התחתנו, כ-ו-ל-ן, והביאו ילדים, ועוד ילדים, וקנו בתים יפים, ואני כמהתי גם. לבד במיטה בלילה בכיתי, מתי כבר יבוא האיש שיאהב אותי.

    ושנים עברו, והוא לא בא. 5, 10, 15 שנה. גב' שמעון, כמה שנים את חיכית עד שקיבלת חיבוק מגבר אוהב? את יכולה לדמיין שמהיום תחכי לחיבוק הבא רק בעוד 15 שנה?

    ואז, כשהייתי בת 32, בשנה אחת התחתנו חברותיי הרווקות האחרונות כולן. ככה יצא המזל - 5 חברות אחרונות בשנה אחת.

    ואז אפילו גם לא היה לי עם מי לקשקש בטלפון כל יום או לצאת לכוס קפה.

    עברו שנתיים שקטות ובודדות מאד, עם הצעות שידוך הולכות וממעטות, ואז ביום אחד מבורך הכרתי את גבר נשוי מקסים, שכלוא בנישואין ממנו לא ייצא בגלל הילדים, ומזה שנתיים, כן כן, אני פילגש.

    סוף סוף אני לא לבד, סוף סוף אני אהובה. עכשיו יש לי שמחה בשגרת יומי. זה לא הסדר בשביל כל אחת, לעיתים זה קשה מאד. אבל כשאני מסתכלת על האלטרנטיבה של בדידות אין סופית, אין לי שום ספק שהתשובה לשאלתך היא - אני.

    הגב לתגובה זו

    • את לא פילגש, את מאהבת

      אלי, 10/04/06 17:36

      מוסד הפילגש מוצע כיום לגברים ונשים רווקים הרוצים לחיות יחד ללא נישואים.

      אני מניח שבמקרה שלך אשתו של מאהבך אינה מודעת לקיומך (להבדיל מפילגש)

      הגב לתגובה זו

      • עוד מילונאי....

        אבן, 11/04/06 05:42

        ועוד מי שמכם...?
        מוסד הפילגש מוצע כיום....
        מוצע כיום???
        מוצע?
        העולם מציע לעצמו ולקח לעצמו מן הבא בידו..
        מי פטרון על המוסד הזה?
        הגדרות הלכתיות? גם ישנן כאלו, חלקן במחלוקת..
        אבל כיום, מי מציע?
        המוסד הוצע לרבים..
        ההתמודדות היא עם המציאות המורכבת בדור של דעתנות ובקשת דרך ומסגרות
        היי חשמל לא בבת אחת!
        בזמן העתיק דווקא לנשואים היו פילגשים..

        הגב לתגובה זו

    • את אמיצה וישרה

      אלמונית, 19/04/06 23:39

      לאלמונית שלום,

      אני מאוד מעריכה את כנותך.
      אכן קשה להיות לבד.
      ומי שבודד ומיחל לאהבה ימצא נחמה גם בזרעות גמר נשוי.
      שהרי כל כך הרבה נשים וגברים חיים חיי צביעות בגלל הילדים הכסף זוגות רבים נשים וגברים כאחד מתיחסים לבני זוגן כרכוש, כמו תואר או מעמד שאכן כלפי חוץ לעיני הבריות הוא נראה לעיתים כאידיאל.
      אך צר לי ומתוך נסיוני אני מדברת.
      הסבל גדול הוא כאהבה עצמה.
      נכון שעוצמת האהבה היא גדולה.
      אבל את נשארת לבד בשבתות ובחגים.
      את נשארת בלי ילדים.
      והחכם הגדול נהנה משני העולמות.
      מה הוא יתן לך כתהיי זקנה.
      מי יטפל בך ביום מחלה.
      התאמצי למצוא לך בן זוג אמיתי.

      הגב לתגובה זו

      • לאלמונית

        שרץ בידי, 05/05/06 15:33

        קודם כל, תודה על המחמאה.
        ובעניין הדאגה שלך, הרי שמעולם לא הפסקתי לעשות מאמצים לחפש חתן. המצב שבו אני נמצאת היום הוא לא הפתרון הסופי שמצאתי לעצמי, אלא הקלה זמנית בזמן שאני ממשיכה בחיפושים. פלסטר לפצע בזמן שאני מחפשת את התרופה.
        ההשוואה בין מה שחסר לי בקשר הזה לעומת מה שיש לנשים נשואות אינה נכונה (ילדים, בטחון לעת זקנה ומחלה, שבתות וחגים וכו') אינה נכונה. לא עזבתי קשר של נישואין כדי להיכנס לקשר הזה. אם פעם (בע''ה!) אצטרך לבחור בין השניים, ברור שאבחר בקשר של נישואין. הרי לא כיף לי לבד בשבת, ולעולם לא אתגברעל הכמיהה שלי לילדים.
        אלא, ההשוואה צריכה להיות בין מה שהיה לי (או בעצם לא היה לי), ומה שיש (אין) לידידות הרווקות שלי. כשהן בוכות לי על הבדידות שלהן אני מזדהה עם הקושי שלהן וחושבת בשקט לעצמי איזו בת מזל אני, איזו ברכה קיבלתי שאני כבר לא סובלת כמו שהן סובלות. שאני נגאלתי מייסוריי.
        אני ממשיכה לחפש, לפנות לשדכנים, לעשות את כל המאמצים. אבל נשבר לי מלסבול. וזהו כל הסיפור.

        הגב לתגובה זו

  • 39.

    לו היה פלגשים ,לא היו גרושים

    yeshurun, 10/04/06 00:21

    מאחר ואין פילגשים,יש גרושים.
    לו היה פילגשים אז רבקה שמעון הצדיקה הלא מיוחמת היתה בולעת את הלשון ורצה למיטתו של בעלה מידי ערב כדי לשמור לעצמה את האיררכיה .

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    לכל הנשים המטומטמות

    איל, 10/04/06 00:09

    לתשומת לבכן, להלן עיקרי הדברים העולים מדבריה של הכותבת המכובדת:

    א. אין לכן אישיות ולא נשמה. אתן צריכות גבר בשביל שיטביע בכן את חותמו, ויעניק לכן נשמה יתרה, שאם לא כן, בשביל מה באתן לעולם?

    ב. כל סקרנות מינית, ורצון להתנסות גם בעולם גשמי זה עם יותר מפרטנר אחד = מתירנות מינית על גבול הזנות.

    ג. בתוליכן הינו אמצעי לגיטימי במאבקכן הבלתי נלאה להכנסת המועמד הראשון מתחת לחופה.

    ד. הקב''ה, הפטרון שלכן, יגן עליכן. הוא ידאג לכך שבמקרה של חוסר התאמה ידאגו לכן שליחיו עלי אדמות בדמות דייני בתי הדין הרבניים.

    טוב עד כאן בצחוק. אבל מה שאני באמת לא מבין זה מנין שואבת גב' שמעון את עזות המצח לבוא ולתת עצות בשם הנסיון שאין לה. מדוע היא מתעלמת בעקביות ושיטתיות מכל הזוגות המוצלחים שהיו בעברם עם בני זוג נוספים, ומשלל הכשלונות שנגרמו על רקע חוסר התאמה משווע שלא נבדק בטרם נכנס הזוג מתחת לחופה? למה להכליל? למה להטביע תוויות? למה להכנס לכולנו לתוך חדר המיטות?

    הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד אחי, בדיוק הנקודות הנכונות. (ל''ת)

      האפרוח מלמד את, 10/04/06 23:29

      הגב לתגובה זו

    • הבנת הנקרא נכשל פלוס, פלוס.......

      יעל, 22/04/06 21:57

      שלום איל, אתה הגבר המטומטם והלא אינטילגנטי, אומנם אנוכי מטופפת עם נעלי עקב על המדרכות, ואף גאה בכך. אך כמו כן אישי היקר הוא לא פטרוני וללא הבטיח לי טבעת לא היה זוכה בבתולי, ואף לא בסקרנותי המינית, יתרה מזאת אם היינו זוג ''מוצלח'' שניסה מזלו בטרם נכנס למיטה כנראה שהיינו גם אחריה . ומי שלא יודע את העבודה לפני כנראה שעם יד על הלב לא ידע גם אחרי. ובסופו של דבר לא יודעת על מה עלבונך הגדול שככה קראתי מבין השורות, אבל בסופו של דבר הפטרונים הגדולים שלנו זה אנחנו, ועל כן הכל קיים והרשות נתונה, אין חדש תחת השמש ואיש באומנתו הקטנה יחיה.

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    כל הכבוד

    יהודית דגן, 09/04/06 23:10

    שלום לך רבקה שמעון
    אנו מכירות מישפה
    נהנתי מאוד לקרא מאמרך , אני מסכימה מאוד עם רעיונותיך , ומצטרפת לדעותיך
    יישר-כוח
    יהודית דגן

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    וזה לא ''פילגש''? זה בוודאי סמל החופש...

    שפוי, 09/04/06 14:57

    ''נמצאו כל המלאכות שכל אשה עושה אותן לבעלה, חמש מלאכות: טווה ורוחצת פניו ידיו ורגליו ומוזגת את הכוס ומצעת את המטה ועומדת לשמש בפניו. והמלאכות שמקצת הנשים עושות אותן ומקצתן אינן עושות, שש מלאכות: מטחנת ואופה ומבשלת ומכבסת ומניקה ונותנת תבן לפני בהמתו.''

    -- הרמב''ם, הלכות אישות, פרק כ''א, הלכה ז'

    ''כל אשה שתמנע מלעשות מלאכה מן המלאכות שהיא חייבת לעשותן, כופין אותה ועושה אפילו בשוט.''

    -- הלכה י'

    ''מעולם לא שמעתי יסור שוטים לנשים, אלא שממעט לה צרכיה ומזונותיה [מרעיב אותה] עד שתכנע.''

    -- השגות הראב''ד (ר' אברהם בן דוד) על הרמב''ם

    ''האשה נקנית בשלש דרכים ... נקנית בכסף בשטר ובביאה.''

    -- תלמוד, מסכת קידושין, דף ב' א'

    הגב לתגובה זו

    • יסלקטיבי אחד

      אאאאאאאאאאאאאאא, 09/04/06 15:38

      ...על אדם מוטל לכבד את אשתו יותר מגופו (רמב''ם הלכ' אישות פט''ו הי''ט),

      הגב לתגובה זו

      • ומה בסך הכל הוכחת?

        שפוי, 09/04/06 16:52

        שהרמב''ם, חוץ מזלזול בנשים, הצטיין גם בסתירות עצמיות.

        הגב לתגובה זו

        • שימוש בציטוט שלא במקומו, חוסר הבנה.

          יעל, 22/04/06 22:15

          אתה לוקה בהפרעה, היא נקראת כעס.
          לא יודעת למה אבל על פניו זה נראה מגוחך, ובאשר לרמב''ם הדיון סביב השאלות הכואבות של הדור הביאו אותו לדון במערכות יחסים שנראות היום סטייה והשפלה. בעבר יהודי היה שם נרדף לעבד קל וחומר אישה בחלק מארצות צפון אפריקה ודרום ארופה מי שלא ניתנה בתוך בית בעלה הייתה נלקחת בצו המלך נמכרת לעבדות וחיי זנות וכ''ו לא עלינו כך נוצר מצב שילדה בת פחות מט' שנים ואף אולי טיפה מג' שנים נישאה על מנת שתינצל מצו המלך ועל כן דן הרמב''ם בשאלות מרדות של אישה, אף שהדין הנ''ל כוון לילדה בגיל העשרה שבעלה היה מעין אב לעיתים חינכה וגידל אותה ודאג לכל חסרונה וזכה אף למרדנותה שכן סך הכל דובר בילדה. ולגבי ענייןהביאה(יחסי המין) בעבר היו מסימים את החיים בגיל 30. הידעת? ועל כן כל הדין התחיל בגילים שהיום לקורא הם ממש מפחידים.

          הגב לתגובה זו

    • איזה זוועה, אני המומה.

      לא דתיה, 10/04/06 02:01

      ואני עוד החזקתי מהרמב''ם בגלל הידע האדיר שלו ברפואה.

      תראה, יכול להיות שצריך לקחת בחשבון את התקופה בה זה נכתב, אז עדיין לא היה שיוויון זכויות ...

      בלשון המעטה.

      העניין הוא, שהיום, בתקופתנו, מי שפוסק הלכות ברוח הזו,
      הוא פרא אדם פרימיטיבי.

      הגב לתגובה זו

      • תגובה ל''לא דתיה''

        גילי, 16/04/06 01:45

        את מוזמנת לקרוא את התגובה המלאה שכתבתי ולהגיב עליה.
        על כל פנים, אני חושב שאדם שמגיב כמו שהגבת, בלי לפתוח את הספרים ולבדוק בפנים - הוא הפרימיטיבי האמיתי.
        לא נורא, מותר לטעות, גם אני לא יודע הכל וטועה לא מעט פעמים. אבל השאלה הגדולה היא האם את מסוגלת ללמוד מהטעות שביצעת ולתקן זאת לפעם הבאה?
        בסך הכל רציתי לחשוף בפנייך חומר למחשבה. בהצלחה.

        הגב לתגובה זו

    • לא ניראה לי שהבנתה את ההלכה

      אורחת פורחת, 10/04/06 02:52

      הרמב''ם, בהלכות אישות, פרק כ''א, הלכה ז' (הציטוט הראשון שהבאת) מסביר את חלוקת העבודה בבית, גם הגבר יכול לעשות את המלאכות האלה אבל אם יש חילוקי דעות זה מה שהיא חייבת לעשות.
      הראב''ד לא אומר שצריך להרעיב את האישה. הוא אומר שאם היא לא עושה את העבודה שלה הבעל יכול להפחית במזונותיה =העבודה שלו (מידה כנגד מידה)
      והתלמוד במסכת קידושין מדבר על נשואים כשרים עם חופה וקידושין [בימנו הקניה נעשית רק ע''י טבעת(''הרי את מקודשת....'')]

      הגב לתגובה זו

      • אז הנה עוד אחת שלא הבנתי, עם הסבר של מר בן-מיימון:

        שפוי, 10/04/06 07:36

        ''והיות המילה מחלשת כוח הקושי [המילה מחלישה את הזיקפה] ופעמים שתחסר ההנאה [ומקטינה את ההנאה מיחסי המין], הוא דבר שאין ספק בו כי האבר כשישפך דמו ויוסר מכסהו [הערלה] מתחילת בריאתו יחלש בלי ספק, ובבאור אמרו החכמים ז''ל הנבעלת לערל [המקיימת יחסי מין עם מי שלא נימול] קשה לפרוש ממנו [קשה לה להפסיק באמצע], זהו החזק בטעמי [בסיבות] המילה אצלי.''

        -- הרמב''ם, מורה נבוכים חלק שלישי, פרק מ''ט

        הגב לתגובה זו

        • זה מה שקורה למי שלומד יותר מדי פילוסופיה

          בן יפונה, 11/04/06 00:21

          בסופו של דבר, ביזוי הגוף והמיניות בעולם היווני (עיינו לדוגמא בנאום השלישי במשתה של אפלטון או בפרק הראשון של ספרו הנפלא של דניאל בויארין, 'הבשר שברוח') העבירו גם תלמיד חכם כרמב''ם על דעתו.

          הגב לתגובה זו

          • היזהר בלשונך

            אורחת פורחת, 11/04/06 12:34

            ''העבירו גם תלמיד חכם כרמב''ם על דעתו.'' מאיפה הבאתה את זה?
            זה שהנימוקים של הרמב''ם ''לא נראים לך'' או ''לא מתאים לך'' או אנהערף מה, זה לא אומר שהרב יצא מדעתו!
            ולשפוי, אני לא מבינה בדברים האלה עד כדי כך, וגם אין לי כרגע מורה נבוכים כדי לברר את זה. אבל אני בטוחה שיש שם הסברים שיניחו את דעתך!

            הגב לתגובה זו

            • אז הוסיפי בבקשה גם את זה למאמצייך:

              שפוי, 11/04/06 14:02

              ''המקיים יחסי מין עם ילדה, הקטנה מגיל שלוש, פטור מעונש אפילו אם עשה זאת עם בתו , וכן המקיימת יחסי מין עם זכר פחות מגיל תשע פטורה מן העונש אפילו עשתה זאת עם בנה, וכן משכבי זכר עם קטין, פחות מגיל תשע, פטור מעונש''

              -- הרמב''ם, הלכות איסורי ביאה, פ''א,הלכה יג- יד

              הגב לתגובה זו

            • עוד פעם אני לא ממש יכולה לעזור לך

              אורחת פורחת, 14/04/06 15:40

              אני רק יכולה להגיד לך שאין איסור איחוד אם ילדה עד גיל שלוש וילד עד גיל תשע (שזה פחות או יותר אותו הדבר)
              אני חושבת שזה פשוט דבר הכרחי כי הילדים קטנים וצריך לשמור עליהם!
              אני גם חושבת שזה דבר כל כך לא הגיוני שיקרה ויכול להיות שזה בא מה כיוון ההפוך בגלל שאין איסור איחוד אין עונש על זה
              אבל כמו שכבר אמרתי אני לא מתבססת על שום דבר ולא בררתי כלום. אז אתה יכול לקבל את זה ככה, ואתה יכול לבדוק את זה.(זה בחירה שלך)
              דרך אגב,מאיפה כל הידע הזה?

              הגב לתגובה זו

            • שקרן. שמת מרכאות כציטוט והרמב''ם בכלל לא כותב את זה

              גילי, 16/04/06 01:40

              והנה הציטוט המדוייק: ''כל אשה אסורה מאלו, אם היתה בת ג' שנים ויום אחד ומעלה, גדול הבא עליה חייב מיתה או כרת או מלקות והיא פטורה מכלום, אלא אם כן היתה גדולה. ואם היתה פחותה מזה הרי שניהן פטורין שאין ביאתה ביאה. וכן אשה גדולה שבא עליה קטן, אם היה בן ט' שנים ויום אחד ומעלה, היא חייבת כרת או מיתה או מלקות והוא פטור. ואם היה בן ט' שנים ולמטה, שניהם פטורין''.
              הרמב''ם מדבר על כך שילדה שקטנה מגיל שלש ביאתה אינה ביאה, והוא רואה אקט כזה כבלתי אפשרי בילדה בגיל כזה. כנ''ל לגבי ילד פחות מגיל תשע, מצב כזה הוא פשוט לא מציאותי .
              לגבי הכותב שנקרא ''שפוי'', אני חושב שלא רק שאתה לא שפוי, אתה גם סוטה בהגדרה הרפואית של המילה. לגבי משכב זכר עם קטין פחות מגיל תשע, הרמב''ם כותב בפירוש בסעיף הבא (י''ד), ואני מצטט במדוייק: ''וראוי לבית דין להכות הגדול מכת מרדות, לפי ששכב עם זכר, ואע''פ שהוא פחות מבן ט' ''. הרמב''ם ודאי לא כותב את הזוועות שציטטת בשמו, אבל אין דבר, אתה עוד תשלם מחיר אישי על ההסתה המכוערת הזאת.
              ונקודה נוספת לקוראים: כשמישהו מצטט מהרמב''ם (ושם מרכאות לציטוט) במילים כמו - ''המקיים יחסי מין עם ילדה'', רק אהבל אמיתי שלא פתח רמב''ם בחיים שלו, מסוגל להזדעזע ולחשוב שזהו ציטוט מהרמב''ם. המלצה: תתחילו ללמוד בצורה מסודרת, במקום שיש בו יראת שמים, ולא מסוטים וחולי רוח כמו ה''שפוי'' שניסה ללמד אותנו את דברי הרמב''ם.
              ואז, כשלומדים כמו שצריך, ומבינים את עוצמתו התורנית המדהימה של הרמב''ם ואת עומק לשון הזהב שלו, גם אם לא מסכימים לכל דבר שהוא כותב (יש לא מעט גדולי ישראל שחולקים על הרמב''ם בנושאים שונים), כבר לא מזדעזעים, כי רואים את המכלול, רואים את תפיסת העולם העמוקה שעומדת ביסוד הדברים, ואז לימוד התורה נראה אחרת לגמרי.
              לא כולם זוכים לזה. אבל מי שרוצה באמת ולומד כמו שצריך - זוכה.

              הגב לתגובה זו

            • תודה גילי (ל''ת)

              אורחת פורחת, 16/04/06 14:17

              הגב לתגובה זו

  • 35.

    ''אז אני יודעת שלא בא לך עדין להתחתן,

    רווקה,דתיה,27, 09/04/06 10:09

    לקחת על עצמך עול, אולי אפילו להביא ילדים לעולם. ומה יהיה על הלימודים, והקריירה והטיולים? והחופש? ''

    ???

    אם רק היית יודעת עד כמה אני כמהה לבעל וילדים...
    לאהבה...
    לזוגיות...

    נורא מכאיב מה שכתבת.כואב כמעט כמו העקיצות של אמא שלי.
    כאילו זה תלוי רק בי.

    וכדאי שאנשים יפסיקו לטמון את הראש באדמה ולהתעלם מהצרכים שלנו.
    וזה לא יצר הרע!!
    זה פשוט יצר שקיים בכל אחד מאיתנו!
    פשוט בגיל 20 קל יותר לשלוט בו.. כשמתבגרים זה כבר יותר קשה!!!


    הגב לתגובה זו

    • לרווקה בת ה-27

      מיכל, 09/04/06 11:24

      קראתי את מה שכתבת ונבצט לי הלב - במיוחד עכשיו, ערב פסח, הדברים צובטים עוד יותר.

      אני מאמינה שרבקה כתבה את הדברים על מנת לתקן ולעזור אבל גם בעיני, הנשואה מזמן, הם פוגעים וכואבים.

      ברור שרוצים להתחתן, ברור שעדיף עם מישהו אוהב מאשר לבד, ברור שיצר בריא הוא משהו שהן גברים והן נשים נתברכו בו וברור שאוי לה לאישה שבעלה התחתן איתה רק בגלל שהיא לא נתנה לו לפני החתונה-
      זו ודאי שלא סיבה טובה מספיק להינשא.

      אבל, ם בעיני הפתרון של פילגש אינו הפתרון והוא מזעזע למדי -
      מדובר הרי על יחסים קבועים וארוכים - אז באמת במקרה שכזה למה לא להינשא?
      ואם מישהי טובה דיה לשמש כפילגש מדוע אינה ראויה להיות רעיה?

      אין לי פתרונות לכל הכאבים של הרווקים והרווקות - הלואי והיו לי.
      אני מקווה שהימים הטובים והמאושרים עוד בדרך ושהם קרובים יותר משנדמה לך.
      חג שמח.

      הגב לתגובה זו

      • למיכל

        ש, 09/04/06 12:24

        אני אגיד לך מה היתרון של הפלגשות, או בו נקרא לזה בשמו חיים ללא חופה וקידושין.
        כידוע נישואים בהלכה זה עסק מסובך, מספיק שצד אחד לא רוצה לתת גט וכבר מתחילה תסבוכת ומלחמת עולם שלא נגרמת. והיום מה לעשות זוג אחד מכול שלש מתגרש.
        אני דתי אך בתור מי שהתחתן ונכווה קשות, אני הייתי שמח בפעם השנייה לחיות שנה-שנתיים לפני חתונה לוודא שאנו מסתדרים ורק אחר כך להתחתן.
        כך שאם יחסים מהסוג הזה יכולים לעזור לאנשים מסוג מסוים למה לשלול? המצב הזה שאנשים מפחדים להתחתן יותר טוב?

        הגב לתגובה זו

        • ל-ש מחיפה

          מיכל, 09/04/06 18:03

          אתה מתאר כאן משהו אחר לחלוטין-
          עניתי לרווקה שתארה את הכאב שלה ואת ה''תוספת'' לכאב בדברים אטומים שעלו בטור.

          האם רצוי לחיות יחד לפני הנישואין?
          מי אני שאייעץ לך? מאין לי לדעת?
          ישנם זוגות שחיו יחד ואחר כך התגרשו (והרי כל זוג שלישי מתגרש - וביניהם רבים שחיו יחד קודם, לא?), יש זוגות שהתחתנו צעירים מאוד ובכל זאת הצליח להם, ויש כאלה שחיים באומללות גדולה למרות שחיו קודם יחד או מבלי שחיו יחד קודם.

          הכל קיים.
          אין כאן מתכונים בטוחים וטוב היתה עושה הכותבת שהיא יועצת זוגית, אם היתה פחות דוגמטית כלפי רווקים ונשואים כאחד.

          לך אני מאחלת הצלחה רבה בפרק ב' שלך, רק אל תתלה את כל הצלחת הנישואין בחיים יחד קודם לכן-
          הצלחה בנישואין היא עניין עדין מאוד, שזקוק לסיעתא דשמיא, להרבה מזל, להרבה רצון טוב ואיזשהו חוט של חסד, חמקמק ועדין שאין לבטאו במילים.
          בהצלחה!

          הגב לתגובה זו

      • תודה רבה

        רווקה,דתיה,27, 10/04/06 00:23

        הבנתי את כוונתך מתוך דבריך.
        תודה על המילים החמות והלוואי שברכותיך יתגשמו.
        חג שמח.

        הגב לתגובה זו

    • לרווקה בת ה27

      דרור, 09/04/06 21:03

      אני מעוניין להכיר אותך

      הגב לתגובה זו

      • דרור

        רווקה,דתיה,27, 10/04/06 00:25

        תקשר איתי במייל
        princess260@walla.com

        הגב לתגובה זו

        • נו, יצא משהו? (ל''ת)

          הסקרן, 11/04/06 03:31

          הגב לתגובה זו

    • הנה תגובה שהתפרסמה פה בעבר. חייבים לקרוא!

      נשואה מזדהה, 11/04/06 04:19

      כ''כ כואב לראות את שטיפת המוח והקמפיין נגד יצר הרע שממשיך להיות מנוהל ע''י אנשים שפוטרים את דעות האחרים בתואנה כי אין להם ערכים.
      אותם מטיפים אומרים לנו שהצעירים היום רוצים להיות חופשיים מאחריות: לקיים קשר אינטימי בלי להתחתן, ללמוד\ לצבור כסף\ לעשות קריירה במקום להביא ילדים. הם שכנעו את כולכם שאנשים אלו הדרדרו מבחינה מוסרית ואמונית, הולכים אחר ''יצר הרע'' וזנחו עקרונותיהם.
      לצערי לא תמיד הכל יסתדר אם רק נשמור על נגיעה וזה לא אומר שהתדרדרנו. אנחנו בני אדם עם יצרים בריאים ורגשות. גם אם מדובר ברווקה ''מבוגרת'' וגם אם בנשואה כמוני שנסיבות גורמות לה לדחות כבר כמה שנים בצער רב מאוד את הריונה הראשון.
      יש לנו ערכים ויש לנו אמונה ויראת שמיים ועד שלא תשימו עצמכם במקומנו כנראה שלא תוכלו להבין.

      ורק כדי להבין את האבסורד עליו דיברתי:

      הנה תגובה שפורסמה באתר זה בעבר בהקשר למאמר של אפרת ליבמן בו הועלתה בין השאר סוגיית איסור הנגיעה.
      לקרוא ולכאוב...

      * * * *
      כותרת התגובה:המגזר מעודד הדחקת היצר בבנותיו
      גרושה בגלל, נגיעה, 19/10/05 12:54
      כל חיינו חונכנו לדכא את היצר. כבת ישראל כשרה וחסודה חונכתי תמיד על הערכים:
      לנשים אין ממש יצר מיני, מין הוא לא חלק חשוב ומשמעותי בחיים
      אין לדבר על עניינים הקשורים למין למעט הלכות קדושה וטהרה
      גברים הן חיות מין מסונוורות (טוב.. אולי יש בזה משהו.. (-:)
      ובמיוחד בהדרכה לחתונה נזרקות ''פנינים'' שכאלה לכל עבר.
      בחברה הסובבת אותנו אומרים על סצינות אהבה בסרטים ''איכס''
      ואחרי כל זה מצפים מאתנו להתחתן ולקיים מערכת יחסים זוגית(רגשית ופיזית) תקינה!?!
      כלמודת נסיון אני יכולה להגיד שהצליח להם מעבר למצופה.
      תמיד חשבתי (והתפלאתי) שרק לי יש יצר מיני ועם השנים כנראה שהפנמתי טוב את כל הערכים והאשמה.
      יצר עדיין היה אבל הרגשה טובה לא. כשבגרתי ופגשתי את בעלי לשעבר ראיתי שאם אני רוצה ללבוש שמלה לבנה בחתונה עלי לשים גבולות מסוימים ולעמוד עליהם. היה קשה ומורט עצבים. לאחר זמן רב, כאשר התחתנו נוכחתי לגלות שכל ההתרגשות(הפיזית) שהיתה בתחילת הקשר נעלמה ככל שהתקרב מועד החתונה וגם אחריה, ואותה החליפה תחושת אשמה ורתיעה שקיננה שם כל השנים. ההדרדרות במישור האינטימי הביאה להתדרדרות כללית ולמרות טיפול לא הצלחנו יחדיו.
      אני יודעת שאני לא היחידה עם סיפור כזה או דומה. רוב בנות המגזר חוות סוג מסויים של טראומה לאחר החתונה וזה חייב להגיד משהו על החינוך.
      עכשיו כשיצאתי שוב ל''שוק'' אני יודעת על איזה טעויות לא לחזור וגם אני כמו הכותבת מחזיקה בדעה שמישהו לאחר גיל שלושים ששומר נגיעה הוא דבר שצריכים להתרחק ממנו.
      נגיעה לא שווה לאינטמיות אבל אם היא לא מופיעה באיזשהוא שלב, אח''כ יש גרורת ביחסים.
      נקודה למחשבה..




      הגב לתגובה זו

    • שיר לרווקה בת ה27

      משוררת רווקה 25, 23/04/06 15:30

      מה שכתבת נגע ללבי והזכיר לי שיר שכתבתי לא מזמן, אותו אני מקדישה לך:

      כאילו לא מספיק שאני לבד
      אתם כועסים עלי
      והזמן אתכם,
      על החיים שלי
      ועל זה שהילדים שלא ילדתי מתים.

      כאילו לא מספיק שאני לבד
      אתם מהנהנים בעצב
      אולי ברחמים.
      אבל אני מכירה כל כך הרבה אנשים
      חולים פתאום
      וילדים יתומים.

      כאילו לא מספיק שאני לבד
      מישהו תמיד בא ומזכיר לי
      והולך מיד.
      כאילו לא מספיק שאני לבד
      כל כך.

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    כרגיל, הגברים...

    הוגה דעות, 09/04/06 07:12

    גב' רבקה הנכבדה,

    אם את בסה''כ מנסה לעשות שימוש (ציני) בפמניזם בשביל לקבע תפיסת עולם דתית, אז אין לי טענה אליך.

    אם את באמת חושבת שפרשיות הפילגש/נגיעה וכו' הן מזימות של גברים רעבתנים חסרי מצפון לפתות ילדות צדיקות ותמימות, אז את כנראה לא ממש מכירה את השטח, ובנוסף לכך מוציאה שם רע.

    בציבור הרווקיה יש רווקים רבים שחיים בגבורה ובקדושה, ומצד שני רווקות שמחפשות לגעת ולהינגע, מפחדות ממחוייבות או חסרות עומק רגשי.

    ההבדל הוא, שכשגבר רוצה מגע אז הוא בתפקיד 'האיש הרע', האנס הפוטנציאלי חסר הרגשות והנכונות להתחייב. אבל כשהבחורה היא החרמנית, אז כמובן שמדובר ברצון בחום ואהבה שבסה''כ מתבטא במגע, ולא חלילה בתשוקה מינית חייתית.

    הגב לתגובה זו

    • תרתי לריעותא

      חברותא, 11/04/06 06:09

      תרתי לריעותא, הפמיניזם הקלאסי על העיוותים שבו
      ותפיסת היהדות לפי פרשנות חברתית שמרנית

      על ראשון ראשון - הפמיניזם הארכאי הופך כלי שרת לפרשנות מאויימת של היהדות, כמו על אחרון - יהדות מיושרת מצפונית עם האוריינטציה המערבית נוצרית

      ביגמיה היא יהודית כמו פילגש, בימנו הן על הגבול ההלכתי ואינן חברתיות

      בין משכב פנויה [מזדמנת] לבין משכב פילגש [קבועה], להלכה יש העדפה אחת!

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    תגידי, את אמא של יקרת פרידמן?

    רחלי, 08/04/06 23:19

    עוד פעם הכתיבה הזאת שמנסה להראות מצד אחת ''עכשיות'' ו''קולית'', ומצד שני שמרנית עד כדי כאב.
    יותר מכך, זה משפיל גם את גברים וגם את הנשים. זה הופך את כל הנשים ליצורים של כל מעייניהם לתפוס גבר שסוף סוף יתן להם טבעת ויגאל אותן מיסוריהן כנשים עצמאיות.
    את הגברים זה הוך ליצורים שכל מה שמעניין אותם זה סליחה על הבוטות, לשכב ולשכב ולשכב.
    מיתנתי את המילים, בכל זאת זה מדור יהדות.
    בכל מקרה זה פתתי להחריד.

    הגב לתגובה זו

    • רחלי! רבקה פמיניסטית 'של פעם'...

      רץ עם זאבות, 11/04/06 06:12

      עם קורטוב 'פולניות' מתוחכמת שבעת חתונות...

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    יישר כח! (ל''ת)

    אסנת, 07/04/06 21:32

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    הדתיים לייט פוגעים בכבוד נשים, כנסו:

    דליה, 07/04/06 15:55

    בביצה בקטמון, כולם כבר יודעים, להיות בתול זה out. ומי סובל מזה? כמובן הבנות. בנים שוכבים עם בנות בסבבה אבל בשום אופן לא רוצים להתחתן עם בחורה שהיא לא בתולה.
    לגברים מותר להשתרלל, לבנות אסור.

    עלק ליברלים, עלק מתקדמים. הם שוביניסטים.

    הגב לתגובה זו

    • הן פראייריות ולכן שיאכלו אותה

      yeshurun, 10/04/06 00:23

      זה בעיה נפשית שגבר לא מוכן להינשא לבחורה שמן דהו הכשיר אותה בשבילו.

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    מי אמר שמנהרת הזמן אינה פועלת?

    דאג וטוני, 07/04/06 12:03

    הנה אנחנו בימי הביניים.

    גילוי נאות, אני דתי עם קצת שכל נשוי בן 33.

    הגב לתגובה זו

    • דתי עם קצת שכל = תדי שמת לבגוד.....

      תן תגובה ענייני, 07/04/06 14:58

      למה שלא תיפטר מהכיפה ואחתה כל חוקי ''ימי הביניים''....
      מעניין מה יש לאשתך להגיד בנושא...
      או שרק בימי ביניים זה היה פקטור...
      עוד ''דתי'' שחושב שיש לו יותר שכל מל''חשוכים'' וסופו להיטמע בחילונים ה''נאורים''...

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    When we see the picture writer

    Rocco, 07/04/06 09:58

    we understand why men need at least three more women

    הגב לתגובה זו

    • אתה רק מוכיח את טענתה (ל''ת)

      א, 07/04/06 13:33

      הגב לתגובה זו

    • Good Point. Very little erotic value there (ל''ת)

      Crumbs, 07/04/06 17:10

      הגב לתגובה זו

    • אתה באמת מוכיח את הטענה שלה..

      מיכל, 11/04/06 16:33

      תתבייש לך..
      יש אנשים שיש בהם מעבר למראה חיצוני..יש להם גם רובד פנימי.
      ברור לי כרגע שאתה לא מאלה.

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    אז מה בעצם את מנסה להגיד לי?

    עינבר, 07/04/06 09:57

    אל תשכבי עם החבר שלך שמא חס וחלילה הוא יקום וילך מייד אחרי שיטעם מהסוכריה?

    תשמעי, אם החבר שלי אתי רק כדי לשכב איתי וכל תפקידי מסתכם ב''להחזיק'' אותו עד אחרי החתונה שלא יברח לי - עדיף שאני אדע את זה לפני החתונה.

    אני עדיין חושבת שאפשר למצוא זוגית טובה בלי לחיות בימי הביניים.

    הגב לתגובה זו

    • הסטטיסטיקה נגדך (ל''ת)

      בהצלחה, 07/04/06 13:33

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    צר לי עלייך מאוד

    תמר, 07/04/06 09:23

    ועוד יותר על בנות תמימות שקוראות ומשתכנעות
    את מתלוננת על השיח הפטריארכלי הפטרוני ואני איתך. פילגש זה שם גרוע.
    ואז את מביאה את הציטוטים השוביניסטיים של המהר''ל ור' נחמן (גברים למיטב ידיעתי).
    את באמת מאמינה בזה? שאת כרית החומר הרך? שנשים שיש להן ניסיון מיני של יותר מגבר אחד הן ול''שחרור'' ה''אמיתי'', לא יסתירו את העובדה שזה מה שאת חושבת על נשים וככה את תופשת מין.
    צר לי עלייך.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    מה אתם רוצים מימנה?

    בת שבע, 07/04/06 08:10

    גם אני כייפתי עם דוד

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    קראו את המאמר מעמד האשה בהלכה היהודית באתרנו ותבינו יותר

    דעת אמת, 07/04/06 08:05

    את הפולמוס סביב ואודות האשה או הפלגש.........

    הגב לתגובה זו

    • קראתי את המאמר על מעמד האשה בהלכה ואני מכחישה את הכל

      פתיה דתית, 07/04/06 15:18

      למרות שאני שומעת באתר דעת אמת ובאתר חופש שככל שמעמד הדת מתחזק מעמד האשה מתדרדר אני בכל זאת לא מאמינה ודורשת הוכחות.

      הגב לתגובה זו

      • כדי לא להעליל על היהדות יותר מדי

        חילוני אהבל, 07/04/06 16:47

        ראי את מעמד האישה בטורקיה (מוסלמית לייט) מול מעמד האישה באיראן (מוסלמית חרדית).
        אם לא הבנת את ההקבלה, קבלי רמז: המוסלמים העתיקו מאיתנו הכל.

        הנה, הייתי נחמד ולא אמרתי דבר רע על היהדות

        הגב לתגובה זו

  • 24.

    יאאלה תפסיקו להתחסד!

    שחורציאידיס, 07/04/06 00:01

    באמת שאני לא יודע איפה אתם חיים ובאיזב חור טמנת ת'ראש שלך בימיינו כולם נהנים מסקס בצורות השונות שלו מי מלא ומי חלקי כולל כולם ! די עם ההתחסדות הזו!

    הגב לתגובה זו

    • הלואי

      מנחם, 07/04/06 01:52

      הלואי שיום אחד תגיע לרמה כזאת שאתה עושה סקס רק לשם שמים ואם אתה חושב שזה רחוק ולא הגיוני אז אתה תועה הכל עבודה על המידות. בהצלחה

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    הדתיים מה זה מנותקים

    דודידו, 06/04/06 23:38

    וואלה אתם מה זה תלושים מהמציאות שחבל על הזמן.

    הגב לתגובה זו

    • נקודה למחשבה?

      מנחם, 07/04/06 01:57

      רק רגע מי אמר שאנחנו תלושים מהמציאות אני שואל אותך מה עדיף?לרדוף אחרי תאוות וריגושים יום אחרי יום שנה אחרי שנה לקום בבוקר ללכת לעבודה ואז מאוחר יותר לצאת לבלות במסיבה עד שבוא מגיע היום שאתה שוכב על המיטה ימים ספורים לפני שאתה מת וחושב מה עשיתי בחיים? הבאתי כמה ילדים. נו ומה עכשיו לאן אני הולך? זהו נעלם? בעזרת ה תחזור בתשובה

      הגב לתגובה זו

      • כן! זה עדיף!

        מתהולל ומסומם, 07/04/06 05:50

        3 מיליון ישראלים חילונים שעושים את זה יומיום לא יכולים לטעות!

        כשתלמד לחדול מלדבר בסיסמאות נבובות שהחדירו לך (בקלות רבה) בשטיפת מוח דתית, תבין שהנימוקים שהעלית תלושים מהמציאות ונועדו רק לספק תשובה שקרית לאורח החיים העלוב שלך. בעזרת שכל ישר תחזור בשאלה.

        הגב לתגובה זו

        • פשוט עצוב... רחמנות...

          מרחמת, 08/04/06 23:13

          חבל שאתה אפילו לא חושב על מה שאתה כותב...
          יחסי מין הם הדבר האינטימי ביותר. למה שלא יישארו מקודשים ומיועדים רק למי שמיוחד לכך.
          במקום זה החילוניים קופצים למיטה עם כל אחת שעושה עיניים...
          פשוט עצוב.
          יש אנשים שבאמת חושבים ככה בלי שטיפת מוח.

          הגב לתגובה זו

        • יהלומים נמצאים במיעוט..

          מיכל, 11/04/06 16:29

          אולי 3 מיליון ישראלים עושים זאת..
          אבל הסחורה הטובה באמת היא הסחורה השמורה.

          הגב לתגובה זו

  • 22.

    אין צורך באהבה כשיש שידוך - אצל החרדים יש רק שמחה בנישואין - לא (ל''ת)

    איזה כיף בשידוך, 06/04/06 23:31

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    כמה שערות על המצח?

    רות, 06/04/06 23:21

    יעשו אותך יותר יפה. לי עדיף להיות פילגש מלכסות את הראש . זוועה. נשים תמיד יסבלו או מלהראות זוועה בגלל כיסוי ראש או עדיף לא להתחתן לחיות כפילגש ולהרגיש נשית ומהעולם המודרני.

    הגב לתגובה זו

    • ומי אמר שפילגש לא חייבת בכיסוי ראש?!

      הרב עכשיו, 07/04/06 17:26

      עייני בהלכה...

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    זאת המציאות...

    יוסי, 06/04/06 22:56

    אולי את לא מכירה מספיק את המציאות, אבל חלק גדול מאד מן הבנות הדתיות וכמובן גם הלא דתיות, חיות חיי מין מלאים לפני הנישואין. והשאלה היא, כמובן, איך להקטין את הנזק, וגם לתת לצעירים דתיים איזשהו פורקן חוקי לייצרים שלהם.

    הגב לתגובה זו

    • קשקוש

      רננה, 06/04/06 23:16

      אני בחורה דתיה בת 24 מקושרת וחברותית, ולהגיד שרוב הצעירות הדתיות מקימות יחסים לפני החתונה זו הגזמה פרועה או חוסר הכרות עם המיגזר. רובן לא.

      הגב לתגובה זו

      • i agree

        daniel, 07/04/06 00:50

        renana,

        i happen to agree with you. but im sure youre well aware that the more bourgenise you get within our migzar- the more chances people do have relations.

        i think that i, just like you, would like to believe that NO one does it- but its just not true.

        can i have your e-mail?;)

        הגב לתגובה זו

  • 19.

    חרם רבינו דגרשום

    חנה, 06/04/06 22:38

    בשם רבינו גרשום מאור הגולה נגיד לא ל''מוסד הפילגשות'', אחת היצירות החשובות ביותר של יהדות אשכנז לא תהיה למרמס לפי השפעות זרות

    הגב לתגובה זו

    • ישראל אבינו לא היה אשכנזי

      שמעון ולוי, 07/04/06 14:46

      והיו לו שתי נשים ושתי פילגשים.

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    אני מתה לחזור להיות פילגש

    המזרון של, 06/04/06 21:56

    אין לך מושג כמה טוב זה היה!!!

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    אחמדינג'אד נשיא איראן מברך אותך על מאמרך

    עדו, 06/04/06 21:56

    נישואים של שני ילדים בני 19 זה יותר טוב ? רק בגלל שבני הזוג רוצים לגעת במישהו שאינו הדוד/ה ?
    מה את מציעה ?
    נישואים מווקדמים בלי עבודה, דירה, כסף והשכלה ?
    בחיי שאני מנסה למצוא הגיון באורח החיים הדתי ואיני מצליח למצוא אותו.
    חות מהשבת אולי, שזה רעיון סוציאלי הגיוני.
    אבל בכל מה שקשור למין וזוגיות, ליהדות- כמו לכל דת, פשוט אין מה למכור חוץ מפרמיטיביות , התחסדות ופוריטניות מגוחכת .

    הגב לתגובה זו

    • עדו היקר - כנס!!

      יוסי כהן, 07/04/06 01:15

      לפי התגובה שלך אין לך מושג איך היהדות וההלכה רואים את חיי הזוגיות. אני אשמח מאוד לשוחח איתך בעיניין זה אך לא דרך התגובות, אם הינך מעוניין לדעת יותר צור קשר לכתובת''yosefc7@walla.com

      כל טוב לך

      הגב לתגובה זו

      • לפי התגובה שלך אין לך מושג כמה טמטום יש בחיי הדת

        כ, 08/04/06 08:40

        ותפסיקו לנסות להחזיר אותי בתשובה.

        הגב לתגובה זו

    • אני בן 19 ואישתי בת 18

      מנחם, 07/04/06 02:12

      אני נשוי באושר ובעושר ברוך ה'. חוץ מזה שאיזה העשיר השמח בחלקו! ויש לי כסף. מה עדיף לעשות סקס עם 30 בנות ואחרי זה להתחתן? וכל יום שעובר לחשוב על בנות אחרות או לבגוד באישתך? או להתגרש? שסתם דרך אגב אחוז הגירושים אצל החילונים יותר גדול וכבר בגיל 12 הילדה שלי תלך חס וחלילה ותקיים יחסי מין מלאים ואולי גם תיכנס להרין? אני שואל אותך שאלה ותחשוב עליה ואני מצפה לתשובה שתישלך לרבקה שמעון(אמא שלי) איך העולם יהיה יותר יפה עם המון בנות יולידו בגיל 13 כי נקרע הקונדום וכל בעל יסתכל על מישהי אחרת או יבגוד בה(מה הבעיה? אין שום דבר שאוסר את זה למה לא הכל מותר בא נעשה סקס עם בעלי חיים למה לא?) או לעומת זאת כל גבר ידבק אך ורק באשתו ובנות יתלבשו צנוע ולא יולידו בגיל 13 ילדים שילכו ויעשנו סמים וכ יום ירדפו אחרי בנות והלכוהול? וכל אחד ידאג לחבר ולא רק לעצמו! לי ניראה שככה העולם יראה יותר טוב! לך לא????????

      הגב לתגובה זו

      • בעוד 10 שנים תדבר אחרת

        זרגיאלה, 07/04/06 08:03

        כשיהיו לך 6 או 7 ילדים ואשתך תיראה סמרטוטית לא רק שתחשוב אחרת, גם תתנהג אחרת. 110% שאתה תצטרף לרשימה הארוכה של לקוחותי הדתיים.

        הגב לתגובה זו

        • במצב של מנחם, 10 שנים אח''כ

          נשואה מגיל 19, 08/04/06 23:20

          התחתנתי בגיל 19 עם חבר בן 19 ויצרנו זוגיות מדהימה. בנינו ביחד יחסי מין מלאים בכבוד הדדי והנאה רבה. למה לדעתכם צריך לנהוג בהפקרות כדי לקבל סיפוק מיני?
          אצלינו יחסי המין הם ערך מקודש. אחרי טבילה במקווה. וב''ה גם תוצאות יש כשיחסי המין הם בקדושה, שלושה ילדים מקסימים המבהירים עוד מטרה חשובה ליחסי מין.

          הגב לתגובה זו

      • אתה דואג לילדך בני ה 12?

        החגיגה, 12/04/06 08:45

        לילדיך העתידיים שעשויים לעשות סקס בגיל 12 אתה דואג, אבל אתה שוכח שאשתך לפי דבריך לא הרבה יותר מבוגרת 18.

        הגב לתגובה זו

  • 16.

    איך אמא לעשרה ילדים יכולה להיות מנחה למשהו חוץ מהחתלה ? (ל''ת)

    כ, 06/04/06 21:47

    הגב לתגובה זו

    • תתפלא... (ל''ת)

      יכולה ומספיקה.., 06/04/06 23:16

      הגב לתגובה זו

    • אז זהו שרבקה שמעון אשה רבת פעלים

      מישהי, 07/04/06 00:08

      מה שהגברת הזו עושה חוץ מהחתלה אפילו רווקות לא מצליחות להספיק.

      לפני חמש שנים למשל היא למדה איתי קולנוע במעלה...

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    דברים של טעם

    דבורה, 06/04/06 21:42

    מסכימה בהחלט (אם כי פחות אהבתי את הציטוט של המהר''ל). אין ספק שהאלטרנטיבה למקובל ביהדות לא הוכיחה את עצמה.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    את מתעלמת מהצורך הנשי במין

    מיכל, 06/04/06 21:32

    גם גברים וגם נשים זקוקים למגע ומין.
    ואם יש אפשרות להתיר את זה זה נפלא בעיני.
    וכל אחד יחליט מתי ואיך מתאים לו.
    אף פעם לא ראיתי בזה משהו רע כל כך.

    הגב לתגובה זו

    • אז יש לך בעיה! (ל''ת)

      אמיר, 07/04/06 00:05

      הגב לתגובה זו

    • You're My Kind of Woman (ל''ת)

      Crumbs, 07/04/06 00:07

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    לגברת רבקה שמעון בתור מדריכת כלות דתיה הייתי מצפה שתלמדי מדברים..

    גיישה- הספר/סרט, 06/04/06 20:51

    יותר צנועים .למה צריך להחשף לזנות ולא יודעת בדיוק מה יש שם.. ניצול מיני ? לא משנה...הנקודה שזה לא מתאים למעמדך כדתיה כאם לעשרה וכמדריכת כלות לעניות דעתי...

    הגב לתגובה זו

    • מה הקשר זכותה להגיב

      שרון, 06/04/06 21:43

      ולכתוב מה היא חושבת על הסרט למה להיתפס לטפל????

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    לא אהבתי את המשפט

    נעמה, 06/04/06 20:34

    ''והקב''ה, הפטרון שלנו, נחלץ להגן עלינו, החלשות.''

    למה את רואה בנשים חלשות?

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    שום פולמוס. אז פרופ' אחד אמר. את מי מעניין מה הפרופ' חושב? (ל''ת)

    ??, 06/04/06 20:24

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    את מבלבלת בין פילגש למין חופשי . זה האחרון מותר כאחריות אישית של כל

    אדם מעצם היותו, 06/04/06 19:48

    חופשי . חופש זה מעניק לנו כאנשים את זכות ויכולת הבחירה במה שאנו רוצים ומה שלא .
    וזה בסדר .
    להיות פילגש , לעומת זאת זו בחירה שאינה מגיעה ממקום של הערכה אישית של אותה אישה כלפי עצמה. להיפך - זו אישה שברור לה שהיא אינה ראויה לאהבת אמת , ראויה וטובה.
    וזה לא בסדר .
    תבדילי, ובטח שאל תקציני , גם אם במהות של כל אשר כתבת - אני איתך .
    עלינו לשמור על כבודנו לעצמנו כנשים גאות ובעלות עוצמה ובשל כך לא לאפשר לעצמנו יתר על המידה, הנאות שווא של רגע , ללא ידיעה נכונה כי זו היא אהבת אמת .
    בשל נאמנותנו לעצמנו ולא בשל איזו תנועה של פריג'דיות שנפגעו מינית , וכעת הן במחאה כלל עולמית על כל הגברים. לא צריך להגזים...

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    מה שאת קוראת לו תחמנות גברית מתעלם מזה שאל אישך תשוקתך

    זה הקטן גדול, 06/04/06 19:30

    תחמנות גברית?
    לפי אמונתך תשוקתך היא אל אישך - זה בועלך או בעלך באותה מידה.
    בכלל האינטרסים השונים הם של שני הצדדים, כשתגלי את זה תהיי מאושרת.
    תחמנות גברית? אלו רק הגברים המתחמנים? נרפית אופי שכמותך!
    בלי קשר, מצער שאת פגועה!

    הגב לתגובה זו

    • רפה שכל לא יהיה גדול בכלום

      אלעד, 07/04/06 03:08

      וזה בדיוק מה שאתה עם התגובה המפגרת שלך.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    ..הי דודה! תני לכל אחת להחליט בעצמה ולעצמה. תודה!

    עין שלישית, 06/04/06 19:12

    ולעצם הדיון ההלכתי, זו מחלוקת ראשונים, כך שזה על הגבול. במקרה שהפרופסור מתייעץ.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    את בעצמך חושבת במונחים גבריים

    מישהי, 06/04/06 18:50

    אבל זה לא מפתיע כי את דתיה ומאמינה במסורת פטריאכלית שמאז שנוסדה רק ניסתה בכל אמצעי לרומם את מעמד הגברים על חשבנן של הנשים, תור רמיסה ברגל גסה את כבודן.
    הדרך היחידה לצאת מזה היא להתחיל לחשוב במונחים קצת יותר שיוויוניים, להבין שנשים הן בני אדם עם אותם צרכים, מחשבות, חולשות ודאגות כמו גברים!
    את באמת מאמינה שגברים לא רוצים להיות בזוגיות? שהם לא צריכים אהבה? את לא רואה את האכזריות שבזה?
    זה מה שאני תמיד טענתי, סקסיזם פוגע בעיקר בנשים, אבל לא רק. תנסי לדמיין איך היו נראים חייך אם מגיל אפס היית עוברת שטיפת מוח שאוסרת עליך להביע רגשות. אם לא היית יכול לחבק חבר טוב, אלא רק לתת לו צ'פחה, אם לא היית יכולה לבכות כשעצוב, אלא רק להוציא את זה בצורת אלימות.
    מקווה שהמין האנושי יצליח לצאת מהמילכוד שהוא שרוי בו כבר אלפי שנים ושכולנו נהיה מאושרים יותר.

    הגב לתגובה זו

    • גברים ונשים אינם שווים. נקודה. הם בעלי זכות שווה לממימוש עצמי כדרכם (ל''ת)

      רגע בסיסי, 06/04/06 19:16

      הגב לתגובה זו

      • ''בעלי זכות שווה למימוש עצמי כדרכם''. אהבתי את זה.

        פירורים, 07/04/06 04:59

        עם זה אפשר לעשות המון דברים, בלי צורך להצדיק את העמדה שלך! זה גדול!
        דוגמא: אני רוצה עוד אישה. את מתנגדת. אני הרי בעל זכות שווה למימוש עצמי כדרכי.
        עוד דוגמא: אני רוצה לעבור להודו לכמה שנים. את מתנגדת. אני בעל זכות שווה למימוש עצמי. כדרכי!
        הלוואי שהיו מבינות את הענין הזה!

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    צביעות של נשים

    פירורים, 06/04/06 18:19

    It is very threatening to women, not to be Number One. This makes sense to a woman pushing thirty or forty years.
    Yet, where was this cry of protest while they were young and hot, out there seducing and rejecting men?
    You can't have it both ways. You're either committed to marriage and family, or a vessel of pleasure for men.
    Don't cry chauvinism only after your biological clock starts ticking!

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    מה זה משאיר את חותמו? זה לא נכון! תפסיקו כבר להתעסק בקבלה, די כבר!!

    אתם ממילא לא, 06/04/06 18:18

    ממילא אתם לא יודעים סודותיו של הקב''ה, אז למה לנסות לגלות אותם? חוצפה!
    די לעיסוק בקבלה! משאיר את חותמו? רק על נשמתה. אבל הרי כל אדם, איש או אישה, שאנו פוגשים ומכירים (בעבודה, בשכונה, באוניברסיטה, בערב חברתי כלשהו) משאיר/ה חותם עלינו. זה לא קשור לקיום קשר זוגי.
    לא צריך לקיים יחסים כי זה לא דרך נכונה, אבל מי שכבר עשה כהבנתו או היה חלש וכו' (וטעה, בסדר?) לא השאיר שום חותם ותפסיקו כבר עם הפחדות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

    • צודק! כל הענין הזה של ''משאיר חותמו'' רק מנציח את העליונות של גברים! (ל''ת)

      פירורים, 06/04/06 21:42

      הגב לתגובה זו

    • נכון!! (ל''ת)

      יעכעיתעכדחל, 07/04/06 02:16

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    נראה אותך אומרת את זה לרווקה בת 30

    בתוך עמי אנוכי, 06/04/06 18:16

    שכמהה למגע אנושי. בואי נניח לצורך הדיון שהיא איננה ''אשמה'' ברווקותה. יש לה עכשיו ידיד חילוני שהיא בשום אופן לא תינשא לו, והיא מוכנה אפילו לוותר על הסקס; רק קצת מגע, חיבוק מלטף בסוף יום או שבוע מפרך...

    הגב לתגובה זו

    • ל-4 , אני איתך . הכל בסדר . מותר לקבל אהבה ואפילו לא להתחתן איתו... (ל''ת)

      הכל בסדר, 06/04/06 19:51

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    כשאת מאוהבת בגבר נשוי- את מוכנה

    לולי, 06/04/06 18:09

    גם להיות פילגש. לא חשבתי שזה יקרה לי, אבל עובדה

    הגב לתגובה זו

    • תתביישי, מחריבת משפחות!! (ל''ת)

      אסון לאומי, 06/04/06 20:19

      הגב לתגובה זו

    • איככססססע עלייך. (ל''ת)

      אילנית, 06/04/06 20:39

      הגב לתגובה זו

    • את טיפוס אגואיסטי ומזוהם!! מנוולת

      ילד גרוש, 09/04/06 15:39

      לאמא שלי היה ''פילגש ממין זכר'' והכלב המלוכלך הזה יחד עם אמא שלי שאנ'לא רוצה לכתוב מה אני חושב עליה , הרסו לי ולאחיות שלי את הבית.

      היום אני נשוי ואני אומר לך, משעמם לך? תקני ויברטור ואל תהרסי עוד משפחות- חתיכת חלאה!

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    דמגוגיה

    יחזקאל, 06/04/06 17:12

    לא מדובר בפילגש אלא בחברה.

    היום יש למילה פילגש משמעות שונה מזו המקורית.

    ואם את חושבת שהנשים מעדיפות להימנע ממין עד החתונה, או שזה מרומם את מעמדן, סבבה. הרבה בנות חושבות אחרת והן אינן רוצות להינמק (''למען הכבוד והמעמד'') עד גיל מאוחר.

    הגב לתגובה זו

    • מאחורי כל קביעה כשלך

      אמיר, 07/04/06 00:07

      עומד דמגוג עוד יותר זול.

      הגב לתגובה זו

      • אז מי יותר זול?

        דמגוג זול, 07/04/06 04:14

        שלי!

        שלי!

        לא נכון, שלי יותר זול!

        לא, שלי!

        (כלומר, מה לימדה הערתך מלבד שביכולתך להשתמש בדמוגוגיה זולה?)

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    לא להאמין! המסקנה שלך ושל יחיאב נגר זהה

    דרור, 06/04/06 17:03

    את מגיעה למסקנה זו דרך סגירות הלכתית ויחיאב נגר דרך פתיחות הלכתית ודאגה למעמד האשה (שהוא גם מעמדך). בקיצור, מסקנה מפתיעה! גם החרד''ל וגם ה''ריאלי'' אחידי דעים - לא לקיים יחסים לפני נישואין!

    הגב לתגובה זו

    • ואם לקיים - אז לפחות לא ליהנות! (ל''ת)

      באבא, 06/04/06 18:23

      הגב לתגובה זו

      • ולהשתדל לסבול גם אחרי הנישואין.. (ל''ת)

        אריאלה, 06/04/06 20:21

        הגב לתגובה זו

    • לא נראה לי שהבנת את מה שכתב יחיאב

      חיליק, 06/04/06 21:56

      אם הוא כותב ''תחכו לפחות שנה עד ש...'' אז זה אומר שאח''כ זה סבבה.

      הגב לתגובה זו

    • לשמור נגיע=לא לקיים יחסי מין

      אורן, 08/05/06 20:22

      לשמור נגיע - זה אומר לא לקיים יחסי מין, ולא לא לגעת אחד בשני.
      אני חושב לתת יד אחד לשני מותר, והמון דתיים עושים זאת. גם כן לגבי נשיקות וחיבוקים. זה רק מחזק את הקשר בין השתיים. אחרת ניראה לי בלתי אפשרי ללכת ולהיות אחד עם השני בלי נגיעות חיבוקים וכד'.
      אני נגד יחסי מין לפני החתונה, ואני חושב שמושג ''שמירת נגיע'' מתייחס לקטע הזה, איך אתם חושבים?

      הגב לתגובה זו