• 8.

    כל הכבוד פשוט מגיע לה

    רחל, 12/04/06 06:41

    זו חוויה לשמוע וללמד אצלה.
    היא ממש העשירה אותי

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    אני לא מבין מה זה פרס לחקר הקבלה?

    אניני, 12/04/06 02:14

    זה שהיא חקרה המון והגיע לממצאים חשובים? מה חשוב? היא עזרה לחברה?אם כן כל הכבוד.
    מחלקים פרסים על ימין ועל שמאל לפחות שהם או אתם העיתונאים המהוללים תתנו הסבר קצת יותר נאור ומעמיק מאשר כותרת חסרת תכלית על אשה שכתבה 20 ספרים וכו'.
    לכתוב ספרים זה לא חוכמה להעשיר אותם בתוכן מאיר זו המופלאות.
    ואם כתבתי שטויות או משהו לא לעניין אני מתנצל, אבל שום דבר לא ברור באתר שלכם - אתם שטחיים בכתבות, קצת תעמיקו ותתנו לקורא תחושה של עניין.
    חג חירות שמח

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    כל הכבוד

    שרית לוי, 10/04/06 17:01

    כל הכבוד לך!
    עתיד אקדמי זה מקצוע קשה ומפרך.
    וכל הכבוד לך שאת עומדת בו.
    אני למשל לא חושבת על עתיד אקדמי.
    מכיוון שבשבילי זה לא מקצוע נוח ואהוב.(נעזרתי בייעוץ תעסוקתי מעולה על מנת להתאים לי בדיוק מקצועות תעסוקה המתאימים לי ולשאיפותיי השונות).
    נשלחו אליי הביתה קרנות מחקר שונות ,אך אני לא מעוניינת לעסוק במחקר מפני שזה דורש המון המון.
    וגם יש מקצועות שהרבה הרבה יותר אהובים ומתאימים לי ולדרישותיי ממקצוע.
    אני יודעת עד כמה להיות חוקרת זה קשה.
    אז כל הכבוד לך!!!

    הגב לתגובה זו

    • עיסוק במחקר

      שרית לוי, 10/04/06 18:47

      עיסוק במחקר דורש המון,ובאמת כל הכבוד לך שאת מוכנה לזה.
      אני למשל רוצה זמן לרקוד,לנגן,ללמוד מוסיקה קלאסית ותולדות האמנות,הליכה יומית של שעה,אימוני עיצוב,ועוד דברים לפיתוחי האישי,וגם הזוגי והחברתי וכמובן גם זמן לנוח ולבלות.וזה לא אפשרי בעיסוק במחקר.אולי חלק מהדברים ניתנים,אך בוודאי שלא כולם ,לכן בחרתי בקפדנות וביסודיות מקצועות תעסוקה כאלו שמצד אחד יהיו אהובים אך מצד שני יהיו נוחים כדי שיהיה לי את הפנאי לעשות כל מה שאוהבת.ומחקר דורש המון המון השקעה ואנרגיה.
      אז כל הכבוד לך שאת מוכנה להשקיע בזאת!!!

      הגב לתגובה זו

      • מצטרף לברכות ואשר לך ידידתי שרית-

        נאמן רביב, 12/04/06 03:59

        אשריך! לא כל אחד מאיתנו מגיע לתובנות כאלה על עצמו, הלוואי שהייתי בצד שלך! אני, למשל, מסתכל על מעשיי יום-יום ואיני יודע מהי תכליתם, ואנה עלי לפנות. מצד אחד אני שכלתן גדול, בקיא בתורות מגוונות ורבות, הדורשות מאמץ שכלי רב. אך מצד שני אני מאוד אוהב לקרוא את המדורים השונים בפורטלי האינטרנט, ולהנעים זמני במוזיקה שאני מאוד אוהב. אני חושב שבקרוב אצטרך להחליט- כשזה יקרה, אני אשמח להודיע על כך לכל עם ישראל! חג שמח לך שרית לוי ידידתי, ויישר כוח!

        הגב לתגובה זו

        • לנאמן רביב

          שרית לוי, 12/04/06 11:30

          תשמע,כדי לבנות עתיד תעסוקתי מתאים ומהנה,צריך לחשוב טוב.
          יש בשרות התעסוקה ובספריית מכון הדסה לבחירת מקצוע ספריית מקצועות ענפה.שבה אתה יכול לקרוא על המקצועות המעניינים אותך,מה הדרישות,מה אופי המקצוע וכו'.
          אני הייתי ממליצה לכל אלו שלא יודעים מה לעשות בעתיד לפנות לייעוץ בבחירת מקצוע.
          אמנם אני יודעת את דרכיי,אך נעזרתי בייעוץ מעולה,שנתן לי התמקדויות אחדות בקשר להתפתחות מקצועית בהמשך.
          אז אם לי זה מאוד עזר,לאחרים שלא יודעים זה בוודאי ובוודאי יכול לעזור.
          שיהיה לך בהצלחה רבה רבה!!!

          הגב לתגובה זו

  • 5.

    לאשה אסור להתקרב לקבלה

    משה, 08/04/06 21:04

    ועוד אשה חילונית? ה' ישמור. רק אדם חרדי אמיתי שבקיא בכל התורה יכול להתעסק בזה. האשה הזאת כופרת בתורה והיא תענש על כך.

    הגב לתגובה זו

    • חוץ מלנסות להקטין נשים חשובות, מה עוד אתה יודע ?

      רונה, 10/04/06 02:46

      אתה אוכל את הלב על כך שאשה מוכשרת שהיא פרופסורית במקרה, יגעה ממושכות וקיבלה פרס על כך ?

      אני מקווה אתה יודע לעשות את ההפרדה בין מחקר לאמונה.

      הגב לתגובה זו

    • חבל מאד שזו דעתך..

      ליה, 15/04/06 17:44

      השם ישמור אותך מאמירות שכאלה. ממש חשכת ימי הביניים.
      אני מכירה מקורב את החוקרת- אישה אצילת נפש, מבריקה והתמצאותה וידיעותיה ביהדות ממש מדהימות ועולות לאין שיעור מזו של רבים.
      חבל שלא הזדמן לך לצקת מים על ידיה.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    אור אלי מקצה המנהרה

    המקובלים, 08/04/06 16:16

    סוף סוף, הגענו לעיקר. מחקרים מלומדים כשל פרופ' אליאור מהווים קפיצת קוואנטום בעולם הקבלה. חיזקי ואימצי את בדרך הנכונה לבית הנשיא.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    פרס לאליחושך?

    שדה חמד, 07/04/06 09:46

    גרשם שלום מתהפך בקברו.
    פרס בקבלה(!) לאליאור.
    לאן הגענו!
    לא פלא שמספר התלמידים צונח

    הגב לתגובה זו

    • אישה מדהימה

      גאולה, 15/04/06 17:48

      ב''ה
      איני יודעת על מה את מדברת..תיתכן אוליי ירידה במספר הנרשמים בזנה מסוימת אבל מה עם יתר השנים?
      כל שנה היא מוזמנת למקומות אחרים
      בעולם. קוראת כותבת מציירת מעשירה את כל מי שבא במגע איתה.
      אישה מדהימה
      כל הכבוד לה

      תלמידה דתייה מלפני שנתיים

      הגב לתגובה זו

      • אני מקנא בך

        שדה חמד, 16/04/06 11:33

        מקנא שאת מחזיקה ממנה. שיהה לכן רק טוב. אך טוב לישראל. מועדים בשמחה(!).

        הגב לתגובה זו

  • 2.

    חקר הקבלה

    סטודנט, 06/04/06 21:29

    יש לזכור שבחקר הקבלה הוכח בצורה חותכת ע''י גרשום שולם, ישעיהו תשבי והחוקרים הפועלים בימינו (יהודה ליבס, משה אידל ועוד), כי ספר הזוהר לא נכתב ע''י רבי שמעון בר-יוחאי.
    ידועים שמות של מספר מחברים, ביניהם משה דה לאון, יוסף אנג'לט ועוד מספר מחברים עלומי שם (נראה שלא היו רבנים בעלי שם), שכתבו את הזוהר במה שנודע ''חבורות הזוהר''.

    למי שמעוניין לקרוא על כך, ניתן לעיין בספרו של פרופ' ישעיהו תשבי ''משנת הזוהר''.

    הגב לתגובה זו

    • כתבו דבר א' אמרו דבר אחר (ל''ת)

      אנטי, 06/04/06 21:48

      הגב לתגובה זו

    • לסטודנט

      הפרופסור, 06/04/06 22:54

      ובאוניברסיטה גם מלמדים שהעולם נוצר מבוםםםםםם פיצוץ , נחתו קופים הורידו את הזנב , שמו חליפה לקחו תיק ונהיו עורכי דין , ובשנת 2000 אנחנו אמורים להוציא מהראש 2 אנטנות כדי לתקשר , אבל מה ? מסכנים הקופים בספארי הם לא יתפתחו

      הגב לתגובה זו

      • רצוי שתקרא מקורות לפני שתגיב

        סטודנט, 07/04/06 15:34

        כל הטיעונים הרבניים באשר לקדמות הזוהר הופרכו על-ידי החוקרים. אני בטוח שלא קראת את המחקרים, אני כן קראתי. קצרה היריעה פה מלהביא את הטיעונים. אתה צריך לעיין במקורות שהביאותי.

        המפץ הגדול היא תיאוריה מדעית, תיאוריות מדעיות עשויות להשתנות, אבל אי אפשר בשם הדת לפסול תיאוריה מדעית, כי זה לא אתי מבחינה מדעית.

        לתיאורית האבולוציה, שמשתמע מתגובתך כי חשבת עליה, יש ראיות, כמו ביות של כלבים, אבולוציה של חיידקים, חקר מאובנים ושלדים שנמצאו. מאקרו אבולוציה לוקחת הרבה שנים, לכן באמת הקופים בספארי לא יתפתחו.

        דרך אגב, האבולוציה איננה טוענת שהאדם נוצר מקוף, אלא שלאדם ולקופי האדם (הפרימטים) יש אב קדמון משותף שנכחד.

        מה שאתה מנסה לעשות, לפגוע במדע בשם הדת, זה דבר מסוכן. אנו זוכרים את הקתולים שהעלו על המוקד את תלמידו של קופרניקוס (שהוא עצמו פחד מהכנסיה), שפרסם את התיאוריה ההליוצנטרית, שהיום אין עוד איש מערער בה, וגם מדענים רבים אחרים כמו מישל סרבה הספרדי, חלוץ התיאוריה של מחזור הדם, שהועלה על המוקד בספרד במאה ה-16.

        אם אינך מאמין באבולוציה, אני מציע לך שכשחס וחלילה תחלה, תשתמש באנטיביוטיקה מלפני 50 שנה.

        הגב לתגובה זו

        • מעניין ומפליא..

          פילוסופיה יהודי, 08/04/06 23:42

          שעדיין מתייחסים למדע באדיקות שכזאת,
          כאילו היה אמת מוחלטת ובלתי מעורערת...
          גישה ימי-בייניימית משהו, שהיית חושב שכבר תעבור מן העולם.

          אבל לא, נראה שיש הממשיכים לסגוד למדע כאילוה היה...
          דת????

          קראתי את מאמריו של שלום, תשבי, אידאל.
          מולם גם עיינתי, עד כמה שהגיעה ידי בטקסטים עצמם (מעט בכתבי האר''י ז''ל וכטקסטים בחסידות) מצאתי אבחונים מכונים לצד סתירות לרוב.
          אינני מערער על המדע,
          אני רק זוכר שייתכן שבעוד שנה,שנתיים, עשר יבא מישהו ויהפוך את הקערה על פיה.

          מי שמחפש אמת (ולא רק לנגח את הדת) טוב לו שיתן דעתו על כך...

          הגב לתגובה זו

          • אם אתה רוצה להפריך

            סטודנט, 09/04/06 01:19

            את המחקרים, אז תביא ראיות לכך.

            אין קשר בין כתבי האר''י לשאלת קדמוניות הזוהר. האר''י חי במאה ה16, ויצר את יצירתו הרוחנית בהסתמך על הזוהר, שרובו נכתב בין שנות השמונים של המאה ה13 לבין שנות השלושים של המאה ה14.

            (חלק מ) הזוהר הופיע לראשונה בצורת קונטרסים כמאה שנה לאחר הופעת הקבלה עצמה. בזמן פרסום הקבלה (ע''י רבי יצחק סגי נהור וממשיכו רבי אשר בן דוד שהביאה לספרד), קמו רבנים שהתנגדו אליה, וטענו, בין השאר, כי אין לה זכר בתורת ישראל, במשנה, בתוספתא ובתלמודים, והיא בבחינת עבודה זרה (למשל איגרת רבי מאיר בן שמעון מנרבונה).

            אפרופו האר''י, מעניין לעמוד על הסתירות בין תורותיו שהגה בהיותו במצרים לפני הגעתו לצפת, מול כתבי ויטאל (וגם כתביהם של סרוק וטבול תלמידיו), המתעדים, בין השאר, את ''תורת התיקון'' שהגה בצפת בסוף ימיו.

            חקר היהדות, כמו גם חקר ההיסטוריה איננו ממש מדע, אני נוהג לקרוא לזה ''לימודי יהדות'' ולא ''מדעי היהדות''.

            ואני דווקא בעצמי מדען, מתמטיקאי.

            הגב לתגובה זו

            • בבקשה בבקשה

              מלא צער, 09/04/06 17:11

              תכתבו על משהו אחר, אבולוציה, המפץ הגדול ,הכל ,אבל אל תגעו בזוהר. חבל. הזוהר הוא כר יפה ועדין מכדי להפגין עליו ידיעות סרק ואינטלקטואליזם כושל
              תודה

              הגב לתגובה זו

            • חוקרים נכבדים, אל תבלבלו את הפנאטים כאן עם עובדות.

              רונה, 10/04/06 02:35

              זה גורם להם לבלבלות ולפחדים
              שהם לא יכולים לשאת אותם.

              הגב לתגובה זו

            • בסדר, לא נבלבל אותך עם עובדות (ל''ת)

              רונה, 10/04/06 02:38

              הגב לתגובה זו

            • גם מדענים זורקים ''הוכחות לא מדוייקות''

              לא סטודנט, 12/04/06 02:02

              חוקרים מצאו מאובן בן 375000 שנה זה כמו לזרוק מספר ולהגיד שחוף ת''א יש שלושה מילארד גריגירי חול. אין שום הוכחה והכל נוסחאות לא מדוייקות בעליל ולא צריך להיות מדען כדי להבין שלא הגיוני שרוב ממצאים היסטורים הם מאלפי השנים האחרונות ופתאום צץ לו דג מלפני 375 אלף שנה (לא 323 אלף) ומה עם כל הזמן שבין לבין, לא היו חיים.
              אני רוכש כבוד למתמטיקאים, מדענים, היסטוריונים ואנשי רוח וכולם בלי יוצאי כלל מגזימים ברמות היסטריות בממצאים תגליות שכעבור תקופה מובנות כמופרכות. לא צריך להיות חכם גדול רק להביט קצת על ההיסטוריה הקצרה שלנו.

              הגב לתגובה זו

            • יש מליוני מאובנים

              סטודנט, 12/04/06 05:07

              מלפני מליוני שנים ויותר.
              הפיסיקה טוענת שהיקום הוא בן כ15 מליארד שנה.

              לפי מניין התורה, העולם בן 5766 שנים.
              זה, כמובן, בכלל לא הגיוני.
              היום מגיע אלינו אור מכוכבים המרוחקים מליוני שנות אור מכדור הארץ. כלומר, האור יצא מהם לפני מליוני שנים. אז איך זה שהעולם בן 5766?

              הגב לתגובה זו

          • מהו מדע

            סטודנט, 09/04/06 01:29

            במדעי הטבע והחיים, אנשים הוגים תיאוריות כדי להסביר תופעות טבע, והן נבחנות במספר דרכים:
            1. ניסויים אמפירים והשלכות פרקטיות.
            2. אימות על-ידי ממצאים ותגליות.

            תיאוריות מדעיות עשויות להשתנות ולהתפתח, כמו למשל העובדה שבאמצעות מכניקה ניוטונית, לא ידעו להסביר את הסיבה לכך שמהירות האור קבועה ואינה יחסית, ואז בא אינשטין וניסח את תורתו שהסבירה את התופעה. רק מאוחר יותר אומתה תורתו ע''י ניסויים נוספים.

            אבל אינך יכול להציג את התורה (או את פירושך לתורה) כאמת המדעית, ובאמצעותה לסתור תזות מדעיות.
            ניתן לעשות זאת רק בדרך של הפרכה ע''י ניסוי או מציאת ממצאים מתאימים.

            הגב לתגובה זו

        • אתה קצת מגזים בתגובה שלך ידידי

          לא סטודנט, 12/04/06 01:54

          דבר מסוכן? אתה רוצה להעלות את הבחורצ'יק על מוקד אש, הוא סך הכל הגיב לך.
          גדולי המדענים כמו אנשטיין שהפכו עולמות והגיעו לתוצאות מרשימות ומדהימות הודו שלא משנה מה האדם קטן מלהבין ולהכיל את כל מה שיש בעולם הזה(ורחוק שנות אור אדירות מעבר לכדוה''א) ויש כח עליון שברא.
          מי שקורא מאמרים של אנשטיין והרבה מחבריו המדענים מהעבר היותר רחוק הודו בקיומו של כח עליון.
          המדע מחזק את הדת( או התורה).
          להיות חכם זה לא ללמוד רק את הצד שלך אלא גם את הצד האחר ותראה איך עולמות משלימים אחד את השני ולפעמים גם סותרים.
          התורה לא מפריכה את האבולוציה אבל לא מסכימה בדרך שנאמני דארווין(והוא בעצמו כתב סה''כ תאוריה ולא הוכחה)לדורותיהם פיתחו.
          ביום שהמדע יידע איך נוצר התא הראשון ולמה הוא נוצר, ולמה אטום פועל ככה ולא אחרת אז יבוא שלום נצחי לכל העולם, עד אז הוויכוח יישאר סתום.
          איזהו החכם הלמד מכל אדם.
          חג חירות שמח

          הגב לתגובה זו

          • בהחלט מסוכן

            סטודנט, 12/04/06 05:04

            מי שהעלה את המדענים, האנשים שלא קיבלו את התשובה של הדת, האוסרת לחקור את הטבע, על המוקד - היו דווקא אנשי הדת, ולא להיפך, כפי שאתה מנסה לצייר.
            הדת היהודית היתה תמיד דת תשובה ואסרה עיסוק ב''חכמה חיצונית''. רק בזכות תנועת ההשכלה, שמקורה בגרמניה, התחילו יהודים מתבוללים, החל מהמחצית השניה של המאה ה19, לעסוק במדע.
            הדת הקתולית עכבה, בשם התורה שאין לערער עליה, את התפתחות המדע והרפואה במשך למעלה מ1000 שנה.

            אי אפשר להביא את אינשטיין כדוגמה לאדם התומך ביהדות. הוא לא קיים מצוות. האם הוא שמר שבת? האם הניח תפילין? מעבר לזה, הוא אף נחשב אפיקורס מבחינת ההלכה היהודית, כיוון שהיה פנתיאיסט, כלומר כפר באמונת היחודית עפ''י התורה שבעל פה.
            הוא מעולם לא תיאר את אלהים כישות כלשהי, אלא בשבילו הטבע ומופלאותו זה בעצם אלהים.

            אף מדען לא הוכיח קיומו של ''כח עליון''. מדען רציני אסור שיערבב דת ומדע. הדת היא דוגמא, הנחות המונחות מראש בלי אפשרות לערער עליהן.

            לפי פירוש מסוים, אפשר להביא לכך שהתורה לא תפריך את האבולוציה. עדיין, אי אפשר להתעלם מכך שהאבולוציה מדברת על אקראיות ולא על תכנון, ולזה לדעתי המכשול העיקרי ביישוב התורה עם האבולוציה.
            אני לא רואה כל צורך ליישב את התורה, שהיא חיבור ישן, מגמתי והיסטוריוגרפי, עם האבולוציה.

            מדען אמיתי צריך לגשת למחקר אובייקטיבי, ולא עם הנחות יסוד דתיות.

            המדע מעולם לא התיימר לגלות מדוע דברים נוצרו, אלא רק כיצד הם פועלים, ואולי כיצד נוצרו. אדרבא, המדע הטוען לאקראיות פוטר עצמו מהכורח להסביר מדוע נוצרו הדברים.

            הגב לתגובה זו

      • להבא לפני שתגיב, רצוי שתקרא את המאמרים

        סטודנט, 07/04/06 15:58

        בספר שציינתי מביא פרופ'
        תשבי את הטיעונים הרבניים המצדדים בקדמות הזוהר מול טיעוני החוקרים, ומראה שכל הטיעונים בעד קדמות הזוהר מופרכים הם.
        הזכרתי גם את תזת ''חבורות הזוהר'', שאותה הגה לראשונה פרופ' יהודה ליבס מהאוניברסיטה העברית, וכיום היא מקובלת מאוד.

        באשר לתיאוריות מדעיות כמו המפץ הגדול והאבולוציה, אין זה רצוי שאנשי דת יתערבו במדע. להזכירך, תלמידו של קופרניקוס, שפרסם את התיאוריה ההליוצנטרית במאה ה16 הועלה על המוקד, ובאותה מאה, מישל סרבה הספרדי שגילה את מחזור הדם הועלה על המוקד בספרד.

        בכך שאתה מכניס למדע שיקולים זרים, אתה מסכן את התפתחות המדע והרפואה.
        התיאוריות המדעיות נבדקות אך ורק בכלים מדעיים, תוך התבססות על ממצאים וניסויים אמפיריים.

        אם אתה שולל את האבולוציה, האם היית מסכים להשתמש באנטיביוטיקה מלפני 50 שנה? הרי החיידקים עוברים שינויים מוטנטיים מתמידים שמשפרים את עמידותם לתרופות ולמנגנוני ההגנה של הגוף.

        הגב לתגובה זו

    • לא ממש מדויק

      בן יפונה, 09/04/06 04:42

      התיאוריה שאתה מתייחס אליה, שמדברת על חבורה, קשורה ליהודה ליבס, ולא לתשבי. תשבי, בעקבות שולם מציין רק את רבי משה די ליאון.

      מאמרו של ליבס 'כיצד נתחבר ספר הזהר' נמצא באינטרנט.

      הגב לתגובה זו

      • כתבתי את זה וגם

        סטודנט, 09/04/06 16:02

        כתבתי שתזת חבורות הזוהר הועלתה לראשונה ע''י יהודה ליבס, אבל גם שולם עצמו הכיר בכך שאת ''רעיא מהימנא'' ואת ''תיקוני זוהר'' לא חיבר משה די ליאון.

        הגב לתגובה זו

    • ספר הזוהר

      לא סטודנט, 12/04/06 02:08

      לא קראתי אותו ואני בטוח שגם לא אתה. יכול להיות שהוא לא נכתב ע''י מי שנאמר, מה שחשוב הוא התוכן וההבנה של התוכן.
      זה כמו להגיד קראתי את התנ''ך אני מבין את התנ''ך ולא משה כתב את החומש.
      האנשים האלה הולכים סחור סחור ורוצים לגלות זהב שכבר גילו אותו, מיותר אבל עם יש כאלה שזה עושה להם את זה, אדרבא.

      הגב לתגובה זו

      • בדיוק לשם הבנת התוכן

        סטודנט, 12/04/06 04:56

        צריך להבין גם באיזה הקשר חובר.
        תיאוריות ''חבורות הזוהר'' של פרופ' יהודה ליבס (שמאז פורסמה לראשונה בשנת 1979, עסקו בה חוקרים נוספים), שופכת אור על מחברי הזוהר, שהיו יהודים מהמעמד הבינוני בספרד בסוף המאה ה-13 ובתחילת המאה ה-14. הם לא היו חלק מהממסד הרבני המסורתי, וגם לא עשירים, ולכן היו חייבים להתקבץ בחבורות כדי ללמוד תורה (וקיבלו לשם כך היתר מהשלטונות הספרדים).
        ניגוד ההשקפות בין החבורות השונות, מסביר קונפליקטים וסתירות בין סיפורים בזוהר (למשל העדפה של שיפור ההתנהגות המוסרית, לעומת העדפה של העיסוק במיסטיקה). כמו כן, היצירתיות הרבה בסיפורי הזוהר, נובעת מתוך כך שכתבוהו מחברים רבים.
        אני קראתי דווקא חלקים מהזוהר, על אף שאינני עוסק כלל ביהדות או ב''מדעי הרוח''.

        הגב לתגובה זו

    • על זה אתם מבזבזים את כל החיים שלהם באוניברסיטה?

      רועי, 17/04/06 23:30

      אייי.. ה' ישמור.
      לזוהר מגיעים רק יראי שמיים שסיימו את כל הש''ס ויודעים אותו טוב כולל פוסקים והלכות ותוספות וכל הדברים הקשים האלה.
      אתם אומרים שהרשב''י הקדוש לא רשם את הזוהר הקדוש???
      אוי לכם מיום הדין

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    כל הכבוד, כן ירבו... (ל''ת)

    אני, 06/04/06 21:03

    הגב לתגובה זו