• 33.

    בן אדם היה באושוויץ ומת רק עכשיו - איזה יכולת הישרדות מדהימה (ל''ת)

    סער, 02/04/06 18:26

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    מדוע לא נישאר לחיות בישראל? (ל''ת)

    פקק תנועה, 02/04/06 09:12

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    תנצב''ה (ל''ת)

    אלון, 01/04/06 21:23

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    רודולף ורבה

    מנחם, 01/04/06 20:46

    כתב ספר ברחתי מאושוויץ

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    היתה שואה?

    רוני ערמון, 01/04/06 20:39

    הציונים משתמשים ב''שואה'' להצדקת פשעי כיבוש.

    אנרכיזים עכשיו !

    הגב לתגובה זו

    • חולה נפש!!!

      נלחמת למען האמת, 01/04/06 21:06

      דיברת עם פליטים ממחנות ההשמדה? היית בפולין וראית את זרידי הזוועות? איך אתה מסוגל להכחיש שואה מהשם שלך רואים שאתה יהודי, כל היהודים בזמן השואה לא משנה אם הם שמואלים, אוהבי ארץ ישראל, מתבוללים, חרדים וכו' היו נצאים תחת אותו פיקוח רצחי ומפלצתי הכחשת שואה בקרב היהודים זה נקודת שפל חדשה שהגענו אליה, המצב מספיק נורא עכשיו להכחיש את העבר של העם שלך...

      הגב לתגובה זו

    • אדיוט והדיוט (ל''ת)

      עינת, 01/04/06 21:31

      הגב לתגובה זו

    • אם אתה רוצה מטפל טוב אנא פנה

      אחד 1, 01/04/06 21:38

      אל אבי יסעור. הוא פסיכולוג קליני ומטפל מעולה ביותר.

      הגב לתגובה זו

    • היתה,על זה אין מחלוקת,אך המימדים האמיתיים

      $$$$$$$$$$$$$$$, 02/04/06 02:50

      היתה,על זה אין מחלוקת,אך המימדים האמיתיים
      הם סוד.
      וישארו סוד כל עוד מכנים ''מכחיש שואה'' גם את מי שאומר שהיו רק 5 וחצי ולא 6 מיליון,ושולחים לכלא,וזה חוק הכחשת השואה שבגירסאות שונות קיים ונאכף כמעט בכל העולם,
      השאלה היא : למה בחוקים הללו נכללים גם אילו שחולקים על המספרים הרשמיים? וגם הם נקראים ''מכחישי שואה'' למרות שאין אנשים שפויים שיכולים לטעון שכלל לא היתה שואה.
      ולכן הרדיפה של כל מי שחולק ולו במעט מהסיפור הרשמי רק מגבירה את הספק בלב רבים.
      והרי היו כבר סיפורים שהתבררו כגוזמאות ,למשל סיפור הסבונים הידוע...אם היתה תעשיה כזו מי היו רוצים בכלל להתקלח עם זה? ואיך שלא נשאר אפילו סבון אחד מתעשיה שלמה? ואם עשו סבונים אז למה המשרפות?...סליחה על התאורים הלא נעימים...אבל דעת האדם שואלת, וזה חטא לאמת ולזיכרון השואה אם פשוט שולחים לכלא גם מי שיש לו תהיות.

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    יהי זיכרנו ברוך

    שלומי, 01/04/06 20:33

    ה' ישמור אותו!
    זיכרונו לברכה

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    מרכין ראש בצער

    נורי, 01/04/06 20:05

    כמי שמתעניין בנושא ועוקב אחרי פרשיית עדותך על שהתחולל באושוויץ והתגובות שהתעוררו בשל כך עד היום.
    אני מרכין ראש בצער ובכאב על מותך,ומתנחם שעדותך, בריחתך הנועזת מאושוויץ ונסיונך ההרואי להציל את יהדות הונגריה הולכים ותופסים את מקומם הראוי בהיסטוריה של השואה ובתודעת העם בישראל.
    יהי זכרך ברוך ונשמתך צרורה בצרור החיים.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    העולם שתק והנאצים המשיכו לרצוח!!!!

    יחיאל, 01/04/06 19:43

    גם היום יש מי שרוצה לשכוח את ההשמדה ההיא. בארץ נוח להתיחס למתים. אלה ששרדו ועדיין חיים כאן לא מקבלים כל יחס. אין כל התחשבות במה שעבר עליהם.
    כ''א חושב שהניצולים קבלו מיליונים מהגרמנים, האמת שונה בתכלית. בחיפה מציגים תמונות של היטלר ואיש לא זועק!!!. ועוד ועוד.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    עד היום במחנה בירקנאו יש באוויר מוות...

    ש.לוין, 01/04/06 19:08

    מי שהגיע למקום הארור הזה אושוויץ בירקנאו במסגרת מצעד החיים יכול עד היום לחוש באוויר את המוות .. המצמרר שהיה שם. את הטבח.. הנוראי עלי אדמות. אושוויץ ממלכת המוות המפלצתית שיצרו הגרמנים על אדמת פולין. השואה לא תשכח לעולם- לזכור ולעולם לא לשכוח.
    העדים החיים שחיים בקרבינו לאט לאט בדרך כל בשר הולכים לעולמם ומן הרואי הוא להנציח את דברי כולם לדורות הבאים וכנגד מכחישי השואה .

    הגב לתגובה זו

    • נכון!

      יהודי בראש מורם, 01/04/06 19:56

      תמיד המוות מורגש במחנות גם אני הייתי שם... ובמיידאנק במיוחד מרגישים מוות הכל קיים במקום... תאי גז, משרפה,מיטת ניתוח גופות, והר אפר...

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    איש חכם נורא

    בן, 01/04/06 17:25

    חיי ומת בקנדה רחוק מכל ההנהגה המושחתת והכלכלה שמורידה אנשים על הבירכיים

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    גם היום העולם שותק על פשעי כבוש ודכוי עמים בעולם (ל''ת)

    צחי מנשה, 01/04/06 16:35

    הגב לתגובה זו

    • איך אפשר להשוות בין הערבים לבן אחיך היהודים שנרצחו בדם קר

      יהודיה גאה, 01/04/06 21:09

      מתי הפעם האחרונה שחנקנו ערבים בגז, הרגנו את ילדיהם ולא שקטנו עד שכל ילד ערבי מת, מתי הפעם האחרונה שהרגנו ערבים על ידי שפיכת סיד אתה מכחיש שואה ומשווה בין שני דברים שלא ניתנים להשוואה!!!!

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    מלחמה סודית נגד יהודים נמשכת בארץ ישראל

    @ בנצי-א @, 01/04/06 16:15

    הגירוש
    אירועי עמונה
    שטיפת מוח נגד שיבת ציון
    וחלוצי התנחלות
    ע''י קאפואיזם החדש הישראלי
    ומח' המדינה של ארה''ב
    המשך של מלחמה סודית נגד יהודים
    ותקשורת אחראית על הרדמה

    הגב לתגובה זו

    • בנצי-א@

      גדעון, 01/04/06 16:48

      דבריך ראויים לבוזזזזזזזזזזזזזזז
      אחד ארוך.

      הגב לתגובה זו

      • גדעון הסמרטוט - אנא, התחבר נא לי. (ל''ת)

        כל הכבוד בנצי, 19/04/06 09:01

        הגב לתגובה זו

    • 48 - אתה השתגעת לגמרי

      דפנה, 01/04/06 18:39

      אני שותפה לדעתו של קודמי בנצי - אין לך כנראה שום מושג מה היתה השואה, ודבריך ראויים לגינוי מוחלט ולבוז. תתבייש לך. תודה.

      הגב לתגובה זו

    • אפילו כימני דתי הגזמת לחלוטין

      יהודי, 01/04/06 20:04

      צריכה להיות פגיעה קוגניטיבית חזקה מאד כדי לכתוב טיפשות כל כך גדולה כמו שכתבת. הפעם התעלית על עצמך ימני דתי.

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    מר ורבה הודיע לעולם-בארץ ישנם ניצולים

    רמי, 01/04/06 16:07

    צר לקרוא על מותו של ורבה שכנראה חי טוב בקנדה.מה שלום כל אותם ניצולי שואה שבמדינת היהודים חלקם נזרקים בכל מיני מוסדות וגוזלים את רכושם.פוגעים ברצונם לחיות חיים נורמלים במידת האפשר,פוגעים בפרטיותם.מי יודע איזה זיכרונות איזו היסטוריה של העם היהודי הם אוצרים בזיכרונם.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    איך השם שלו השתנה מ וולטר רוזנברג לרודולף ורבה ????

    איך, 01/04/06 15:57

    איך השם שלו השתנה מ וולטר רוזנברג לרודולף ורבה ????

    הגב לתגובה זו

    • שינוי השם

      מיכה בוצר, 01/04/06 16:28

      לאחר הבריחה מאושוויץ' החליף את שמו בעת שהצטרף למחתרת, לאחר המלחמה החליט להשאיר את השם שבחר.

      הגב לתגובה זו

      • זה נכון אבל בין השורות

        אחד 1, 01/04/06 21:41

        בולט לעין כי האנטישמיות שררה גם בין הפרטיזנים והוא החליף את השם למען בטחונו האישי.

        הגב לתגובה זו

  • 19.

    למה התעלמו ומתעלמים ממנו ביד ושם????

    מיכה בוצר, 01/04/06 15:46

    למרות שהבריחה מאושוויץ של רודוף ורבה ושל וצלר הינה ייחודית וחשובה להיסטורחה של העם היהודי - כי היו הם אלו שהתריעו על כך שעומדים להשמיד את יהדות הונגריה. לא ניתן להם מקום של כבוד וישנה התעלמות מציון מעשיהם ביד ושם.

    למה??????

    הגב לתגובה זו

    • עובדות לידיעתך

      אלי, 01/04/06 17:45

      תקרא את ספרו ''ברחתי מאושוויץ'' ויתגלה לך מדוע, לאחר שנמלט מאושויץ והגיע בחזרה לסלובקיה,היהודים שנשארו שם לא התיחסו לדבריו. מהסבה הפשוטה שהיתה בבסיס כל ספור השואה:אשליה עצמית ותקווה לא מובנת ''שיהיה טוב''. היחידים שהקשיבו לו היו נציג הכנסיה הקתולית ששליח מיוחד מטעם הוותיקאן נשלח במיוחד לברטיסלבה לשמוע את ספורו. גם אזהרתו של ורבה שיהדות הונגריה בתור להשמדה
      לא נלקחה ברצינות ומי שפעל היה קסטנר ששמר את המידע לעצמו ומילט את מקורביו.
      ורבה ניסה לפרסם את ספורו כשהיה בארץ בשנות הששים אבל האסטבלישמנט הישראלי חשש מהפרסום.רק שנים לאחר מכן בעזרת פרופסורית מאוניברסיטת חיפה שהיתה בשבתון בקנדה,שמעה ממנו והאמינה ושכנעה את הוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה לפרסם את הספר.
      מצער לדעת שלמוסדות הישוב ולאחר מכן למוסדות המדינה היו רגשות אשם בהקשר לטפולם במושא השואה לכן השתדלו למנוע ספורים ''לא נעימים''. הגיע הזמן שכולנו נבין שהאמת בסופו של דבר עולה וצפה.

      הגב לתגובה זו

    • לא ממש

      יהודי, 01/04/06 20:07

      דו''ח ורבה ידוע לכל מי שהתעניין אפילו קלושות בשואה. בסיור שערכנו במחנות ההשמדה, במאידנק, פגשנו ניצול שואה מיד ושם שהדריך אותנו וסיפר בהרחבה עליו. חיים הכט ציין את דו''ח ורבה בהרחבה בסרט ''טיסה אחת בשבילנו'' ואת התחמקות ראשי המטות האמרקנים והבריטים מדו''ח זה והמלצת נשיא ארה''ב ורוה''מ בריטניה לפגוע במחנות ההשמדה.

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    ורבה

    דרורה, 01/04/06 14:56

    כמה חבל וכמה כואב ומקומם שלא שעו לדיווחים שלו על המתרחש במחנות הריכוז. גם סבי וסבתי מצד אבי חיו בצכוסלובקיה וניספו במחנות הריכוז. וגם משפחתה שלאמי בלטביה
    לא לגדול בלי להכיר סבים וסבתות. עכשיו משבגרתי ולי יש נכדים אני יודעת בדיוק כמה זה כואב וקשה.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    אולי הוא גבור בגלל משהוא אחר לגמרי

    שמחה, 01/04/06 14:47

    שהחליט לחיות בקנדה ולא בישראל ???

    הגב לתגובה זו

    • שמחה !

      גדעון, 01/04/06 16:46

      כדאי שתקרא את ספורו לפני שאתה פולט מן שטות שאין לה מקום.
      חבל ! קצת כבוד לגבור אמיתי שחי בצל.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    הוא הודיע לעולם ב1944??????

    דרור, 01/04/06 14:09

    ההשמדה החלה ב1942!!!!!!!!
    לעולם לא היה אכפת ממילא מה קורה ליהודים...
    אנחנו שוב מנסים למצוא גיבורים בנרות, הגיבורים היחידים שהיו באותה תקופה הם גיבורי מרד גטו וורשה שדווקא אותם היהודים לא העריכו ואף לא תמכו בהם עד הרגע האחרון...

    הגב לתגובה זו

    • עד 1944 לא ידעו על קיום המחנות י'טמבל.

      המתנתק, 01/04/06 14:26

      ב1944 התחילו המרידות כשיהודים בזכות מרדכי אנילביץ(שהיה יכול לברוח) הודיע ליהודים ואז התחילו כל המרידות. ההשמדה עצמה החלה ב-1942 אבל רק כשנה וחצי אחר-כך נודע ליהודים על הנורא מכל. בסה''כ היו 4 מחנות השמדה ליהודים(ברקנאו,סוביבור, אושוויץ ועוד אחד).
      השאר היו מחנות עבודה.
      מעשיו של אותו אדם שנפטר הם לא פחות אמיצים, נראה אותך בורח ללא כלום מהגטו ומצטרף לפרטיזנים. רק שתדע שבסוף 1943 התחיל המרד עצמו. אם היית קורא גם היית מבין.

      הגב לתגובה זו

      • כבר ב-1941 כולם ידעו

        ש, 01/04/06 15:00

        האנגלים פיצחו את הצופן של הגרמנים, ולכן הם ידעו הכל ואמרו לאמריקאים
        כבר ב-1940 ידעו על הכוונ ה לחסל את יהודי אירופה.
        כבר ב-1941 ידעו על מחנות ההשמדה.
        אבל להם לא היה איכפת מבני אדם אחרים. אני מקווה שאנחנו שונים מהם....

        הגב לתגובה זו

        • טעות, אף אחד לא שונה מאף אחד

          זיוה, 01/04/06 16:36

          כל בני האדם הם אותו הדבר הכפת להם ממשפחתם, וקצת פחות מבני עמם ! לאחר השואה הגדולה בגרמניה היו עוד כמה שואות קטנות שאנחנו לא מתייחסים אפילו אלייהן (כמו באיזה מדינה ליד רוסיה ) כמובן שיש כמה שהכפת להם אבל הרוב לא. והכי חשוב ___כאשר האדם הוא בקבוצה הוא יכול להיות רע מאוד ___כיחיד הוא טוב ואפילו פחדן !!! אחרי הכל אנחנו רק ממשפחת היונקים ...

          הגב לתגובה זו

      • נא לדייק

        אלי, 01/04/06 17:31

        בפולין,בשטחי הג'נרל גוורנמט.היו 6מחנות השמדה:טרבלינקה,מידניק,בלזץ,סוביבור חלמנו ואושוויץ/בירקנאו ולקראת סוף המלחמה רק אושויץ/ בירקנאו המשיך ''לעבוד'' עד ששוחרר עי''י הצבא האדום בתחילת 1945.
        הידיעות הראשונות על השמדה זלגו החוצה בתחילת 1943.
        חוץ מאשר בטרבלינקה ובורשה היהודים למעשה לא התמרדו.ששה מליון הושמדו כמעט ללא התנגדות ומרד ורשה התרחש משום שסוף סוף היהודים התחילו להאמין שהגרמנים באמת מתכוננים לחיסול.אנילביץ היה גבור ולא פחות ממנו חבריו,כולל חייקה גרוסמן שהיתה גבורה אמיתית.
        רצוי שגם אתה תלמד את העובדות הן ישנן וצריך רק לפתוח ספר ולא רק לנחש.

        הגב לתגובה זו

    • לשופט הנרות

      גולו, 01/04/06 14:46

      אתה מכיר בכלל את היסטורית החיים שלו, וכיצד הצליח לברוח מאושוויץ, שאתה כל כך מהיר לשפוט?
      אתה יודע כמה מיהודי הונגריה ניצלו בזכותו?

      הגב לתגובה זו

      • המידע שהעביר ל''ציונים'' ולמערב לא הגיע ליהודי בודפשט (ל''ת)

        מיכה בוצר, 01/04/06 16:32

        הגב לתגובה זו

    • מה אתה אומר?כן?לא?נכון?לא?הוא ברח ב 44

      מדינה בהפרעה!!!, 01/04/06 14:57

      44 וסיפר את סיפורו.

      הוא לא היה הראשון . ידעו ושתקו. ידעו והתעלמו. ידעו והדחיקו.

      גם בארץ ישראל ידעו על מה שמתרחש והפחד הגדול היה מפני כיבוש הארץ ע''י רומל.

      וגם ממשלות ארה''ב ואנגליה ועוד ידעו. זו אחת הסיבות שהתחילו אז להפציץ את מחנות ההשמדה.

      כדאי לקרוא עובדות היסטוריות לפני שפורצים בקריאות אי אמון.

      הגב לתגובה זו

    • דרור, קרא את ספרו ברחתי מאושויץ ותבין. (ל''ת)

      אשר, 01/04/06 22:11

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    הוא הודיע לעולם ב1944??????

    דרור, 01/04/06 14:09

    ההשמדה החלה ב1942!!!!!!!!
    לעולם לא היה אכפת ממילא מה קורה ליהודים...
    אנחנו שוב מנסים למצוא גיבורים בנרות, הגיבורים היחידים שהיו באותה תקופה הם גיבורי מרד גטו וורשה שדווקא אותם היהודים לא העריכו ואף לא תמכו בהם עד הרגע האחרון...

    הגב לתגובה זו

    • הדרור הזה בעייתי או מה? (ל''ת)

      גדי, 01/04/06 16:02

      הגב לתגובה זו

    • גבורי גיטו ורשה

      אלי, 01/04/06 17:15

      בהחלט גבורים אבל בא לא נשכח שעד שבועות אחדים לפני הקרב האחרון היה וכוח מר בין התנועות הפוליטיות בגיטו. תנועות השמאל היו מסוכסכות בינן לבין עצמן וכולן עם בית''ר והבונד נגד התנועות הציוניות.איך זה מוצא חן בעיניך שרוב תושבי הגיטו כבר נשלחו לטרבלינקה
      ואושוויץ אבל היהודים המשיכו להתווכח בינם ובין עצמם על ''מהות''
      והתאחדו נגד הגרמנים אלא רק לקראת הסוף. אפילו אל מול פני המוות היהודים המשיכו לשנוא את עצמם בגלל דיעות פוליטיות.

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    הוא הודיע לעולם ב1944??????

    דרור, 01/04/06 14:09

    ההשמדה החלה ב1942!!!!!!!!
    לעולם לא היה אכפת ממילא מה קורה ליהודים...
    אנחנו שוב מנסים למצוא גיבורים בנרות, הגיבורים היחידים שהיו באותה תקופה הם גיבורי מרד גטו וורשה שדווקא אותם היהודים לא העריכו ואף לא תמכו בהם עד הרגע האחרון...

    הגב לתגובה זו

    • מסתבר שאתה אגו מאניאק.חבל על בזבוז זמני. (ל''ת)

      מדינה בהפרעה!!!, 01/04/06 14:57

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    אדם אמיץ ויקר

    עופר, 01/04/06 14:08

    ורבה היה אחד העדים החשובים ביותר לזוועות הגרמנים באושויץ-בירקנאו. משום מה הוא לא זכה לכבוד הראוי בישראל. ספרו '' ברחתי מאאשוויץ '' נדפס בישראל בעברית רק בשנת 1998. הוא פעל רבות בחייו להביא לידיעת העולם את הזוועות האיומות ביותר בהסטוריה האנושית נוסח גרמניה. אנחנו צריכים להרכין ראש לזכרו של האיש היקר הזה, ולדאוג להנצחת דמותו במדינת ישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    ותיקי ''הנוקמים'' מצדיעים לך

    ארתור, 01/04/06 13:57

    רודולף ורבה.
    בעינינו אתה גיבור וכזה תהיה לנצח!
    מקומך לא יפקד מהשורה הראשונה של גיבורי ההתנגדות היהודית בתקופת השואה, ביניהם מרדכי אנילביץ מפקד גטו ורשה.
    אנחנו ''הנוקמים'', ותיקי המלחמה בנאצים שיצאנו לנקום בשם שארית הפליטה את נקמת אחינו המעונים והטבוחים וחיסלנו במו ידינו עשרות מהרוצחים הנאצים, מצדיעים לך רודולף ורבה!!!

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    יהי זכרו ברוך

    אודליה, 01/04/06 13:45

    ת.נ.צ.ב.ה.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    גבור שלא זכה להכרה מספקת

    גדעון, 01/04/06 13:43

    על ידי בני-עמו. מפנה את כל המתעניינים לספרו:''ברחתי מאושוויץ''
    הוצאת אוניברסיטת חיפה/זמורה-ביתן. ספור מדהים!!! מומלץ!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    לדעתי צריך

    בן של ניצול, 01/04/06 13:39

    לדעתי צריך לקחת את כל ילדי ישראל בלי הבדל גזע /דת/לאום לראות את המוזאון החדש ביד ושם

    הגב לתגובה זו

    • ורבה לא מוזכר ביד ושם בצורה מספקת (ל''ת)

      מיכה בוצר, 01/04/06 16:33

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    מעולם לא שמעתי על האיש

    ינטל, 01/04/06 13:38

    מעניין למה עזב את הארץ.
    יהי זכרו ברוך.

    הגב לתגובה זו

    • המלצה ל- 8

      נורי, 01/04/06 19:49

      רק בשנים האחרונות מתחיל מר ורבה לקבל את המקום הראוי לו בתודעת השואה.
      אני ממליץ לך לקרוא את ספרו ''ברחתי מאושוויץ'' שתורגם לעברית ויצא לאור בראשונה ב-1998. בלי בעיות ניתן להשיגו בחנויות ספרים.
      הספר שלו מרתק מהעמוד הראשון ומעורר רושם כביר.
      מומלץ בכאב ובהרבה התרגשות.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    למה אנחנו בישראל לא שמענו עליו?

    רועי, 01/04/06 13:24

    האם מערכת החינוך פשטה את הרגל?

    הגב לתגובה זו

    • אנחנו יוצאי צ.ס.ר. זוכרים אותו ושמענו עליו

      זאב, 01/04/06 13:35

      יתכן כיוון שהם סלובקים הסיפור שלהם לא פורסם. בקבוצי חי (הוא כבר נפטר) חבר שאירח אותם בימים הראשונים בברטיסלבה. סיפור יוצא דופן מוזר שלא זכה לתהודה יותר גדולה.

      הגב לתגובה זו

    • הנה התשובה למה לא שמעו עליו

      gunter, 01/04/06 13:52

      blog.tapuz.co.il/germaniacapta

      הגב לתגובה זו

    • ורבה ז''ל

      רחל, 01/04/06 14:06

      זה איננו המקרה הראשון ואף לא היחיד המעיד על אזלת ידה של מערכת החינוך במדינת ישראל. יש עוד כמה וכמה ערכי יסוד שנקברו אי-שם במערכת.

      אבל היכן הרשויות האחרות שנמנעו מלספר ומלהאדיר את האיש שלגבינו הלך לעולמו כאלמוני.

      הגב לתגובה זו

    • שאלה מצויינת (ל''ת)

      מיכה בוצר, 01/04/06 16:33

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    איש גיבור. יהי זכרו ברוך.

    כרמלה, 01/04/06 13:10

    מדהים לראות את חוסר התגובות לכתבה הזו.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    מהיגנו גזלו את כספם של ניצולי השואה אבל מסתלבטים על השואה

    איריס, 01/04/06 12:42

    בכל הזדמנות מנפנפים עם השואה, 6 מיליון... אוי אוי אוי !!! אבל נותנים להם לניצולים למות ברעב ובחוסר כל.
    זו מדינת היהודים, בושה.

    הגב לתגובה זו

    • את צודקת בכל מילה

      זאב, 01/04/06 13:38

      ארלה שמקבלים פצויים ישר מהגרמנים משך שנים רבות מקבלים סכום נדיב ואילו אנו שמדינה קיבלה את כספנו לפני 50 שנה מקבלים היום 1000 שקלים לחודש בושה וחרפה

      הגב לתגובה זו

      • כספי הניצולים

        ענת, 01/04/06 15:53

        ככל הניראה רק ניצולי שואה -המעטים שעדיין בחיים מנסים לזעוק את זעקת הגזל הנוראי שאתה ,זאב מדבר עליו וגם אנחנו הדור השני לניצולי השואה מרגישים את הגזלה הזו שמתהדרת באיצטלה של מדינת היהודים אבל הגישה הזו היתה נכונה לתקופת קום המדינה.היום כשיש לנו מדינה היגיע הזמן שכספים אלו יגיעו ישירות לניצולים!!!

        הגב לתגובה זו

    • מדינת ישראל ביחסה אל ניצולי השואה

      ענת, 01/04/06 14:40

      מדינת ישראל עשתה ועושה מאמצים ניכרים לשמר את זכרון שואת היהודים באירופה כחלק מההיסטוריה של העם היהודי אבל כשזה נוגע לפרט, כלומר לניצולי השואה ששרדו את מחנות ההשמדה ונישארו ללא משפחה וללא רקע כלכלי להאחז בו מדינת ישראל על כל ממשלותיה המשיכו וגזלו ורמסו כל חלק שהוא לחיזוק ולעידוד צד אנושי.
      כל ניצול שואה הוא נכס של גבורה שאנחנו אזרחיה צריכים להצדיע לסיפור האישי שכל אחד מהם נושא עליו.

      הגב לתגובה זו

    • כלכך נכון וכלכך מכעיס.המדינה הזו גזלה מניצולי השואה את הפיצויים

      מדינה בהפרעה!!!, 01/04/06 15:01

      שמגיעים להם לפי כל דין, חוק וצדק.

      מזה שנים חלק מהאומללים האלה כלוא באשפוז כפוי. משתינים עליהם בקשת וחוגגים על סבלותיהם על הכספים שלהם.
      אחריםזקוקים נואשות לטיפולים נפשיים ופיזיים כתוצאה מהזוועה ואוזני הרשעים אטומות.

      צרכים בסיסיים ביותר לא מספקים להם.

      מדינת רשעות ולב אבן.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    אומץ וגבורה

    nomi, 01/04/06 12:14

    על אומץ ליבו ועל גבורתו הפיזית והנפשית תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    ורבה גבור שלא זכה להוקרה

    ארנסט, 01/04/06 11:42

    ורבה נפטר ביום שני בשבוע שעבר ולא היום. היום הופיע הידיעה על מותות בטיימס של לונדון. ורבה שניסה לעורר את תודעת העולם לזוועת אוושויץ לא זכה להוקרה הראויה, גם לא על ידי הממסד של יד ושם, שהתעלם ממקומו הראוי של ורבה בהיסטוריה של השואה. את כל הפרטים על המחלוקת סביב עדותו של ורבה, הנמלט מאוושויץ, קראו כאן:
    blog.tapuz.co.il/germaniacapta

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    יהי זכרו ברוך (ל''ת)

    גבי, 01/04/06 11:25

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    יהי זכרו נצור לעד עמנו (ל''ת)

    נתי, 01/04/06 10:53

    הגב לתגובה זו

    • מסכים איתך (ל''ת)

      עוזי פיגוזי, 01/04/06 11:42

      הגב לתגובה זו