• 61.

    אמנון שפירא שירבו כמותך והלוואי שתצטרף להנהגת ישראל (ל''ת)

    גבריאלה, 19/11/08 21:04

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    עת לעשות לה'

    חנוך אבלמן, 13/05/07 19:53

    צודק אמנון שפירא שהיה כורח לשנות דברים, לפני מאה ומאתיים שנה. אלא שהיום לא פחות, אנו זקוקים לסינתזה חדשה. הממלכתיות המאובנת פוגעת בעם הזה בצורה קשה.

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    לא הסכמתי עם הכל אבל נהנתי לקרוא ,כתוב בטעם (ל''ת)

    עוזי, 04/04/06 15:44

    הגב לתגובה זו

    • גם אני מצטרף להנ''ל... (ל''ת)

      אני, 16/04/06 15:49

      הגב לתגובה זו

  • 58.

    אילו אמנון שפירא מבין מה שקולך לא מבינות

    יפית, 02/04/06 13:17

    שהאויב זה לא הרבנים אלא אתן עצמכן באויב יחד עם אמנון שפירא

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    אמנון שפירא צודק מאד

    קומונרית במיל', 02/04/06 12:48

    לולא ההקצנה - לא היינו כ''כ הרבה רווקים עד היום. ודווקא בגלל ששמרנו כל מה שאמרו לנו.

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    התמוגגתי

    אבי אנגל, 02/04/06 10:45

    נהנתי מאוד מאוד

    רואים שמדובר באיש רב אשכולות,
    חריף ובקי.
    כל המבקרים למינם ,אנשים רדודים ,
    שלא קרו ולא שנו.
    אשמח לקרא עוד מפניניו של האיש הנכבד והנעלה.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    צר עולמו כעולם נמלה

    מם, 02/04/06 01:45

    ראה ערך ''מוזיקה מזרחית'', ראה ערך ''די לכיבוש''. שנאמר ''לא כל המלומד משכיל הוא וגו''' (כתבי יוסף בן בצקת כרך א' ע''ע 93-94)

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    44אתה גדול! אמנון שפירא אתה פיצי! (ל''ת)

    יפית, 02/04/06 00:27

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    בושה,ועוד יותר מזה עצוב

    מתנחלת בלבבות, 01/04/06 23:47

    שמזכ''ל תנועת בנ''ע (התנועה שלי ושלכם) מעז לפתוח פה על רבנים שגדולים ממנו בחכמה ובמניין.
    עצוב ומקומם.

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    מבקש הסבר

    לא מבין, 01/04/06 22:59

    ''פעם ב''בני עקיבא'' הבנים היו נפגשים בסניף עם הבנות והיו המון חתונות. כך צמחו רוב הרבנים בדור הקודם''.

    מישהו מוכן להסביר מה הקשר לרבנים?

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    אינך טוב ולו מאית עמה מהחרדים!!

    סמי, 01/04/06 16:03

    אתה גם חושב שאין עוד מלבדך וכל מי שחושב שונה אידיוט או חסר יושר!
    אתה הוא העונש האמיתי!
    הצנע לכת, הצנע לכת!!!

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    זה לא יפה לשלוף בציבור. (ל''ת)

    עורך לשון, 31/03/06 17:12

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    פעם ראשונה בחיי שאני מזדהה עם כל מלה של מתראיין בעתון. נפלא! (ל''ת)

    בבלי, 31/03/06 00:10

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    יש רינונים, שהרפורמים שילמו המון כסף בכדי שיתקפו אותם

    שולי, 30/03/06 22:36

    זה ממש מדהים, איך הוא לא מרגיש אדיוט לצטט כאלה ''רינונים'' ולתת לגיטימציה ל''שמועות'' המופצות בעולם החרדי שהוא כל כך מעריך..

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    זה לא ''שליפות'' זה סיפורים - מה האריכות? (ל''ת)

    ג'חנון, 30/03/06 21:58

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    די!! חב''דניקים זה לא משיחיסטים!!

    חב''דניקית שפויה, 30/03/06 20:28

    זה 2 זרמים שונים עם מנהיג אחד ויחיד!! כבר לא יכול ליהיות דבר כזה??

    הגב לתגובה זו

    • החבדניקית שפויה?! (ל''ת)

      יעקב, 30/03/06 22:18

      הגב לתגובה זו

      • מה הבעיה? (ל''ת)

        ירון, 31/03/06 12:10

        הגב לתגובה זו

  • 45.

    אפיקורס שנהנה מאוד ללמוד יהדות..

    בן, 30/03/06 19:47

    למדתי אצל ד''ר שפירא במכללת עמק הירדן ונהניתי מכל רגע. האיש נאור, ידען, מעניין ומרצה בחסד. לא חזרתי בתשובה בעקבות הקורס שלו, אך בהחלט הקשבתי ולמדתי דברים חדשים אליהם הייתי אטום.
    בעניין הרמב''ם והתגובות לדבריו של שפירא, אומר רק זאת : אין מעריץ גדול יותר של הרמב''ם מאמנון שפירא. כך בכל אופן אני התרשמתי ממנו.

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    לכל מי שקשה לו להבין...

    מאיר, 30/03/06 15:03

    שליפות חביבות
    רק נראה שלא כל מי שקרה מסוגל להבין מהי בקורת הומוריסטית שבה מקצינם מעט על מנת להעביר דעה במהירות. ובעצם מי שלא הבין כנראה לוקה לא רק בהבנתו אלה אף בחוש הומור סולייתי משהוא.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    מצויין (ל''ת)

    בב, 30/03/06 13:12

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    איש קטן עם פה גדול

    חרדי אקדמאי, 30/03/06 12:57

    אין לי זמן וסבלנות להתייחס לכל ההבלים של שפירא אבל אינני יכול להתאפק מלהגיב על דבריו אודות הרמב''ם ויחס החרדים אליו.
    1. אינני חושב שישנה עוד אישיות נערצת כמו הרמב''ם בעולם הרבני החרדי. כל מילה וכל פסיק מדבריו נשקלים ונמדדים ומיוחסים להם חשיבות ודיוק כמעט על טבעיים .
    2. שפירא אולי איננו יודע אך במשך רוב שנות חייו הרמב''ם לא עבד אלא התפרנס מרווחים שקבל מאחיו דוד על כסף שהיה מושקע אצלו.
    רק לאחר טביעת האח החל הרמב''ם לעבוד כרופא וזאת בניגוד לרצונו.
    אינני טוען שהרמבם דגל בקבלת תמיכה ציבורית או פרטית כדרך חיים אך נא לדייק בעובדות.
    3. אינני יודע מה הופך את הרמב''ם למודרן-אורטודוקס בעיני שפירא אך אני כן יודע שהרמב''ם דגל בכל מאודו בשמירה מוחלטת וקפדנית של ההלכה בכל התחומים, גם של תקנות חז''ל שטעמם לכאורה פג.
    צא ולמד דיני אישות וקדושה ברמב''ם ותראה שאין שום היתר לכל קשר בין גברים לנשים שאינם נשואים. כל זה כמובן לא מפריע לשפירא לדגול בתנועת נוער מעורבת ביודעו היטב מה הן ההשלכות ההכרחיות.
    4. אופן דבורך מתחזה ליודע כל אך מאחוריו מסתתרת בורות במקרה הטוב וסילוף מכוון במקרה הרע.
    אינני יודע כיצד אתה מלמד באוניברסיטה אך דקלום סיסמאות והפרחת בקורת ללא שום קשר לעובדות מוציאות שם רע לתואר הד''ר שבו אתה מתהדר.

    הגב לתגובה זו

    • מסכימה עם רוב התגובה שלך

      שושנה, 30/03/06 15:43

      בעיקר עם הפרשנות המסולפת על הרמב''ם.
      אין שום היתר לפעולות מעורבות! סימן קריאה...

      הגב לתגובה זו

    • ל- 42. אולי אתה לא מסכים, אבל אלה לא הבלים!

      איילה, 23/04/06 12:01

      בס''ד
      לא היה לי זמן וסבלנות לקרוא את כל התגובה שלך, אבל הזלזול שלך ניכר.
      אמנון שפירא, סבי היקר, הוא דווקא איש גדול ועליך לחשוב פעמיים לפני שאתה משמיץ אנשים כמוהו!

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    היה המרצה שלי באריאל.....

    שי מוצירי, 30/03/06 12:47

    איש מדהים עם ידע עצום ותובנות ממש מענינות ...נהנתי מכל רגע!

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    גם לא הבנתי מה הקשר ל''חטא וענשו'' -

    סוף דיבור, 30/03/06 12:33

    החרדים והרפורמים. האם הרפורמה בגרמניה בימיהם של גרמנים בני דת משה, באה כתגובה ל''התחרדות''?

    ולמה הכוונה ''קבלו דרך ארץ בלי תורה''? העובדה שהם הצליחו להחזיק מעמד למרות התקפות נוסח הנאציזם (''כשאני רואה את החרדים, עם המעילים השחורים שלהם ועם הילדים שהם משריצים, אני מבין את הנאצים...'', תומרקין, חתן פרס ישראל), עליהם במשך עשרות שנים, כשה''דתיים'', מחרים מחזיקים אחרי שונאי ישראל - ''אני מרגיש קרבה גדולה יותר לקבוצניק השוכב אתי באוהל סיירים, מאשר לחרדי הממית עצמו באהלה של תורה...''. לא הבינו שטופי המח ה''ממלכתיים'', שהקבוצניק שונא אותם לא פחות, ואולי יותר, מאשר את החרדים. היום הקבוצניק מגרש אותם מבתיהם ומחריב עליהם את עולמם. וציבורים גדולים של חרדים נלחמים למען העם והארץ.
    גם היהודים, ילידי גרמניה, חשבו ששנאת הגרמנים אליהם היא בגלל ה''אוסט יודען'', אך הראשונים לרדיפה היו פרופסורים ורבנים....

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    זעקה גדולה

    דוד, 30/03/06 11:06

    שומו שמיים!

    הרינו יוצאים בזעקה גדולה נגד דברי הבלע שנכתבו פה על מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט''א והרינו מבקשים מהם סליחה ומחילה.


    אנא ה' סלח לנו!!

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    נוהגים שלא להזכיר לבעל תשובה את חטאיו

    אך כאן זה מחויב, 30/03/06 10:47

    בשעתו התאבל אמנון שפירא על ''אבדן'' הנוער ה''ציוני דתי'', בעטיין של הישיבות התיכוניות ש''הקצינו''.
    ואיך הן ''הקצינו''? ב''ציונות הדתית'' לא היה כלל קאדר של אנשי חינוך בעלי רמה, בוודאי לא רמה תורנית, ללמד בישיבות תיכוניות, אשר על כן נאלצו לגייס לענין רמי''ם חרדיים, שהרביצו תורה בנערים, על פי ההלכה.
    כך ניצל הנוער ה''ציוני דתי'' מאבדן, ובזכות אותם רמי''ם, צמח בישיבות האלה הקאדר התורני להמשך המפעל המבורך הזה.
    וב''ה, היום יש לנו נוער חרד''לי, בעוד רוב בני הקבוצים שכחו מזמן מהי שמירת שבת, ובאים לבקר את הוריהם בשבתות, יום הטיולים השבועי.
    החרדים צדקו תמיד בשלילה ה''ממלכתיות'' הציונית דתית. ה''ציונות הדתית'' נושאת בעיקר האשמה לחורבן הארץ המתמשך והולך. משיחיות ה''ממלכתיות'' הפנאטית של - ציות לפקודה, וגם הודעה מראש למהרסינו ומחריביני, שזו תהיה ה''תגובה'' להרס ולחורבן, היא שהחריבה ומחריבה את הארץ.
    אילולא החרדים, לא היתה היום ''ציונות דתית'' - שומרי מצוות וארץ!!!
    אמנון שפירא מאשים בחורבן עמונה את זורקי הבלוקים. אז, על מה חרב גוש קטיף? אולי דווקא הנשיקות הן שגורמות לחורבן?
    לא אולי, בטוח! מזה עשרות שנים, בעטייה של ה''שותפות ההסטורית'', מהרסינו ומחריבינו לא קבלו גם יריקה אחת מן ה''ציונות הדתית'', להיפך, תמיד התפלשה זו בעפר רגליהם, בהתנצלויות, חשבון נפש והתנערות מן ה''עשבים השוטים''. הבוז ל''ציונות הדתית''.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    נופת צופים !

    אליק, 30/03/06 10:23

    המון המון , ים של זמן
    לא קראתי שליפות שהן לא שליפות, אלא , עומק צרוף של מחשבה בהירה ומשמחת.

    שמחתני רבי.
    עשית לי את השבת !!

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    החרדים לא סולחים לרמב''ם ?

    משה, 30/03/06 08:49

    למה לכתוב שטויות והבלים אמנון ?
    אין מעריצים של הרמב''ם יותר מהחרדים.
    אין לומדים והוגים ומפלפלים בכל אות ברמב''ם כמו החרדים.
    אין הערצה יותר גדולה לאדם כהערצת החרדים את הרמב''ם.

    על מה בכלל אתה מדבר ?

    השנאה שלך לחרדים פטטית.
    מיד רואים שזו אובססיה אצלך. וחבל.
    כידוע אמרו חז''ל (שהיו כמובן לא חרדים אלא מפדלניקים ללא ספק)
    'השנאה מקלקלת את השורה'.

    הגב לתגובה זו

    • מכיר את הבדיחה?

      שאול, 30/03/06 13:16

      מכיר את הבדיחה על הרבנים זי''ע שיושבים בגן עדן ולומדים את כתבי הרמב''ם? כשרמב''ם בכבודו ובעצמו מנסה להפריך את הפרשונויות שלהם, הרבנים נוזפים בו: ''מה כבר הפרענק מבין ברמב''ם?!''

      את הרמב''ם לומדים אך ורק בחב''ד. כל השאר מסתפקי בסיפורי צדיקים חביבים על הרופא היהודי המסור.

      הגב לתגובה זו

    • לומדים משנה תורה, אבל לא לומדים

      אריאל, 02/04/06 11:43

      את מורה נבוכים ושאר הכתבים הפילוסופיים, שלמרבה הפלא יש כאלה שבשבילם ההגות של הרמב''ם עדיין חתרנית ומפחידה.

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    אם ראשונים כבני אדם אנחנו כחמורים

    בן אדם, 30/03/06 02:16

    אמנון היקר
    אני מציע לך להתחיל קצת ללמוד גם גמרא
    לפני שאתה מגבב שטויות ושכמה טפשים משווים אותך לישעיהו ליבוביץ
    מי שמך לבקר אחרים בזמן שאתה נמצא בתנועה כל כך לא רלוונטית וכושלת כמו הקיבוץ הדתי
    אגב פורים.. שמעת על זר''ש?...
    הזרם השיתופי למי שלא מכיר
    מי שמך לבקר את גדולי התורה ואת הישיבות הגדולות
    מה אתה עשית בכלל???

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    מבריק (ל''ת)

    יוסי גמזו, 29/03/06 23:11

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    הערה לעורך

    אברום, 29/03/06 22:48

    חבל מאוד שלא הצלחתם למצוא בכל נבכי הארכיון של nrg, תמונה עדכנית של הד''ר הנכבד.
    זה משאיר טעם של חובבניות,וחבל.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    עד היום הערכתי אותך, אבל יש לך משהו נגד חב''ד והרב אליהו, אני נגדך (ל''ת)

    אז ככה, 29/03/06 22:18

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    לישראל

    ישראלית, 29/03/06 21:53

    חזרתי למטבח וחשבתי והגעתי למסקנה שאתה מטומטם ושאני מרחמת על זו שהיא או תהיה אשתך.
    זו לא שאלה של מין אתה גבר אבל עם מוח בגודל של אגוז אבל לוז לא ברזיל.
    כן אני ממורמרת שאנשים כמוכם עדיין קיימים.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    עוד גזען ימני פנאט (שמתחפש ל''נאור'')

    בן אדם, 29/03/06 19:58

    בשביל זה לא צריך לקרוא עד סוף הכתבה...

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    למה לא נתת תמונה מהבר מצוה? (ל''ת)

    אורי, 29/03/06 19:37

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    מי מיליטנט

    יהודי, 29/03/06 19:19

    אחרי שהגנת בחירוף נפש על ידידך מבר אילן הייתי מצפה ממך להכריז על שתיקה כי מספר הטעויות שלך לא קטן משל בשיא

    הגב לתגובה זו

    • אמנון תענה לו בקשר לכהן (ל''ת)

      יהודי נוסף, 30/03/06 06:36

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    מזכיר את רבי עקיבא

    רועי, 29/03/06 17:00

    אבל בזמן שהיה רועה צאן. רבי עקיבא עצמו התוודה על כך שבאותה תקופה, אם היה נופל לידיו תלמיד חכם, היה נושכו כחמור.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    בגלל המודרן אורתודוקס הצבעתי לחרדים

    כפה סרוגה, 29/03/06 15:43

    האנשים הללו הם סכנה ליהדות,זה ברור כשמש בצהריים..
    כמוני עוד עשרות אלפים..כיפות סרוכגות שהצביעו לאגודה ולש''ס..
    מדינה בלי תורה היא כלום.

    הגב לתגובה זו

    • ל-26

      סרוג, 29/03/06 16:27

      ''גם אויל יחריש חכם יחשב''

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    כמה הרבה שנאת חרדים יש אצל הד''ר ''הנכבד'' (ל''ת)

    מלחמת אחים, 29/03/06 15:23

    הגב לתגובה זו

    • מה לעשות שהוא צודק בכל מילה!!!!! (ל''ת)

      חרדי, 29/03/06 18:12

      הגב לתגובה זו

      • תגיד, אתה חרדי שפוי?

        יואב, 02/04/06 06:10

        האם לא הבנת שיש לו ביקורת כלפי המגזר החרדי? אבל בטח, ברגע שמישהו מדבר בשנאה על השמאל, הוא הופך להיות הגיבור שלך

        הגב לתגובה זו

  • 24.

    ד''ר שפירא פטפטן

    חרדי, 29/03/06 15:10

    עד שלא תבינו שיש לפתוח מוסדות תורה לילדים חילוניים נוסח ההתנהלות של ש''ס ואגודה תמשיכו לפטפט ...

    הגב לתגובה זו

    • לעצמם הם לא מסוגלים לפתוח ולנהל בתי ספר, אז לחילוניים?

      אוליב אויל, 29/03/06 17:28

      אם צריך לשלם היום לישיבה תיכונית או לאולפנא כמו לאוניברסיטה אז נראה לך שחילוניים יבואו?

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    היתר מכירה

    מצגר, 29/03/06 15:09

    לתשומת ליבו של הכותב- היתר המכירה יפול כשרב שלמה עמאר יהיה אחראי על מערכת הכשרות והוא יתן לכם פתרונות

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    נאמת בחסד עליון בכנס בשבע. ישר כוח. (ל''ת)

    אמנון שפירא -, 29/03/06 15:05

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    שפירערערערע-זוכ?.אחרי ריפרוף על תשובותיך

    פרי באושים, 29/03/06 14:45

    אני מתחזק בדעתי.
    לפחות שלוש מתגטבותיך מבהירות שני עיניינים.
    דעתך על צביה גרינפילד.אינני יודע עד כמה היא חרדית וגם לא ברור לי מי מוסמך לקבוע זאת אך זה שהיא אשה חכמה מאד מאד,ישרה והגונה ובעיקר אמיצה,על כך אין לחלוק.
    אבל חשוב יותר העיניין השני.
    בדבריך על בג'צ,על החוק והצדק והמוסר העומדים מעליו (דהיינו דין התורה וההלכה) אתה מצביע על האסון שטמון בכם,כל הדתיים מכל הסוגים והמינים.
    דבריך הינם העמדת דין ההלכה כעליון על חוק המדינה.חוק המדינה צריך לסגת בפני עליונות ההלכה.
    על כך נלך למילחמה ממש,בדם.
    באירופה הוכנסה הדת לכנסיות והועפה מכס השילטון לאחר מילחמות דמים.
    גם כאן נגיע לרגע הזה.
    אסור להמשיך בדרך ובצורה הנוכחיים
    על פיהם מתנהלת המדינה.
    העיניין השלישי קשור לשני.הצביעות.
    בסך הכל רציתם לחיות בשקט בין ועם הערבים ורק השמאל משבש הכל.
    כולכם לאישפוז או בבאר יעקב או בכלא באר שבע.

    שפירערערערערעערערערעעעעעעעע.

    הגב לתגובה זו

    • סוף-סוף קול שפוי בכל ההזוי

      יואב, 02/04/06 06:08

      תגובה יפה

      הגב לתגובה זו

      • שתתפוצץ

        ידידיה, 10/04/06 23:36

        אתה יודע שאילולא היה דבר ה' מעל החוק המוסר והמצפון האנושי כבר היית אתה ואבותיך לאודים עשנים בכבשני פולין.
        גיליתי ששפירא לא כופר כל כך כמו שהוא מנסה להציג את עצמו, וזאת בזכות מחויבותו להלכה אותה למד מהרב סולוביציק.
        אך ברור שהרב קוק היה גדול מהרב סולוביציק בהרבה.

        הגב לתגובה זו

  • 20.

    רק לפי תגובות הטוקבקים ...

    אוליב אויל, 29/03/06 14:34

    אמנון, תענוג לקרוא, וגם להבין למה בדיוק התכוונת. כל מי שקרא רדוד ושטוח לא הבין למה הכוונה בדיוק.
    הכי קטע, בסוף לא הצלחתי להבין איפה לקטלג אותך במדור הציונות דתית.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    המרצה שלי ל''מלחמות במקרא'' בבר אילן

    אורי קידן, 29/03/06 13:43

    איש חביב,
    דעותיך החברתיות נוגעות בחלקן הגדול באמת. אך נוטות לעסוק במיעוט הדתי במדינתנו.. כך גם השפה בה אתה משתמש... וחבל. יש פחות מסוגך ולדעתי יהיו בעתיד פחות למרות המחשבות הדמוגרפיות..
    ראה ערבים, ש''סניקים ועוד..
    דעותייך המדיניות נוגעות ברובן לפלגים קיצוניים והלא ראליים.
    בשיעורים באוניברסיטה, נזהר אתה מלבטא את דעותייך ויפה שכך.

    וציטוט משיעור 5 שאתה מעביר: ''...כי האדם עץ השדה...'' האם גם עתה אתה נעמד לימין חברייך בגבעות?

    הקורס היה נחמז ומהנה.

    סטודנט 2004

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    מעולם

    דתי על הגדר, 29/03/06 13:38

    לא נקבצו דברי אמת עם דברי הבל במאמר אחד כמו מאמר מתנשא זה.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    מי הוא זה ואיזה הוא?

    זלי''ז, 29/03/06 13:09

    הרשע הזה ששונא חרדים ומעריץ את צביה גרינפלד? באמת שיחזור לבני עקיבא .

    הגב לתגובה זו

    • תגיד אתה קורא בלי ניקוד? או שהבעיה שלך היא בהבנת הנקרא?

      אוליב אויל, 29/03/06 14:27

      חזור וקרא.
      והתנצל.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    כמה חבל

    ישראלית, 29/03/06 12:42

    שאדם כביכול ''נאור'' חושב שנשים לא צריכות להיות חכמות כמו גברים וכשהן חכמות השידוך שלהם קשה.
    מי בכלל קבע שגברים היו או יהיו או כעת חכמים מנשים? מי אמר שמי שלמד בישיבה או נושא בתואר רב הוא חכם יותר מאשה? יש כאלה שרק מחממים את הכסא ויוצאים עם תואר רב ומביישים את עולם התורה.
    אתה קיצוני מאד בדעותיך ובחלקן הן גם פרימיטביות.
    חבל שבמקום לשמוע מאדם כמוך קצת דברי בינה אתה מנסה להחזיר את האשה למטבח.

    הגב לתגובה זו

    • מה לעשות..

      ישראל, 29/03/06 19:39

      איו שוויון ביהדות אם את יהודיה, כמו שאין שיוויון בין כהן לוי וישראל,
      מח האשה וכו אנטומית וכן רגשית
      שונה משל הגבר, מי שגרם לך להיות כה ממורמרת אלו הפמיניסטיות=רפורמיות שרוצות לשנות את יסודות היהדות ולתת שיוויון מגוחך.. עליך להיות מאושרת שנולדת אשה, פחות שכל פחות דאגות.. ועכשיו תחזרי למטבח ותחשבי על זה.

      הגב לתגובה זו

    • יש לך בעיות קשות בהבנת הנקרא

      אשר, 31/03/06 12:34

      אני לא חושב שזה בגלל שאת אשה, כנראה זה בגלל שאת פמינסטית.

      תשתדלי לשבת עם איזה אשה נורמלית שתסביר לך שלא קראת נכון את שפירא.

      הגב לתגובה זו

    • לנשום עמוק..

      מוריה, 02/04/06 12:44

      אמנון שפירא לא אמר לרגע שלבנות אסור ללמוד תורה ולפי מיטב קריאתי המילים ''שכל'', ''מטבח'' או כל מיני קונוטציות שוביניסטיות לא עלו על דל שפתיו, לפחות לא כאן. הוא בסה''כ הצביע על בעיה אמיתית שדורשת טיפול עדין בהגדרה נכונה ומדויקת יותר של העמידה של האשה והגבר- הלמדנים שניהם, אחד מול השני ועל מורכבות היחסים ביניהם. דורש עיון.

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    אמנון, תחזור לבני עקיבא!!

    יוגב, 29/03/06 12:37

    אמנון, כל עוד הקב''ה נותן לך כוח לעשות חיל, תחזור לבני עקיבא! אנחנו צריכים אותך כל כך הרבה. מנסים לעשות דברים בתנועת הנוער שלא כמו החרד''לים, אבל הם מתגברים עלינו יותר ויותר.

    אמנון, למה הציעירים בבני עקביא לא מכירים אותך אישית? ואם בכלל שמעו עליך, למה זה רק מתוך ההשמצות מפי רבניהם? תחזור אלינו! תבוא לדבר איתנו בסניפים! תבוא לכל הכנסים!

    ובבקשה, תשתמש בכל כוח ההשפעה שלך להחזיר את בני עקיבא לדרך המוטב. דווקא היום, לאחר הכישלון בבחירות, יש אולי קצת רצון לשמוע על דרך אחרת.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    באמת חבל שבנות לומדות ....

    עוברת אורח, 29/03/06 12:32

    נו, עוד מתחזה ל''מתקדם''.

    הגב לתגובה זו

    • תחזרי למטבח ותמשיכי לבשל ותפסיקי (ל''ת)

      לבלבל.., 29/03/06 13:37

      הגב לתגובה זו

    • זה לא מה שנאמר

      מוריה, 02/04/06 12:40

      הוא בסה''כ הצביע על בעיה אמיתית שנדרש לה פתרון אמיתי. ח''ו לומר שבנות לא צריכות ללמוד תורה. כל מי שחשקה נפשו בתורה- שילמד! ואכן רבות הלומדות. ב''ה.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    חבל

    ., 29/03/06 12:30

    שגם אנשים משכילים בעלי אור מהמגזר הדתי מאפשרים רק לאמונה לומר את דברה ולהוות חיץ מול שאר המגזרים במדינה. מה קרה למכנה המשותף שלנו כחברה, 'לבני ישראל ערבים זה לזה', לגישור. כל הקוטביות הזו מועדת לפורענות ותוביל את העם בישראל למלחמת אחים ולשנאת חינם.
    זוהי לא דרכה של היהדות האמיתית.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    סתירה פנימית

    חרדלית, 29/03/06 12:14

    שפירא טוען שבגלל החינוך הנפרד יש לנו הרבה רווקים ורווקות. אחר כך הוא טוען שבגלל לימודי התורה הגבוהים הבנות לא מוצאות חתנים ראויים- תחליט זה בגלל המודרנה או בגלל החרדליות?זה לא יכל להיות שהרווקות הפכה להיות תופעה בגלל שתי סיבות סותרות. טוב, אבל נעזוב את העובדות כשיש הזדמנות לנגח את החרדלים. לגופו של הענין תופעת הרווקות כל כך מתרחבת בגלל הערכים של העולם המודרני. זה קורה בכל העולם ולצערנו זה קורה גם לנו בלי להרגיש. דוקא בחינוך הנפרד מתחתנים יותר. אבל אמנון זה אמנון לא מתבלבל מהעובדות.

    הגב לתגובה זו

    • אין סתירה בכלל

      מוריה, 02/04/06 12:38

      במדרשות שהולכות על פי מה שמכנה אמנון שפירא ''המודרנה''- שאליהן הוא התייחס, באמת יש בעית רווקות גדולה, כי הבנות לא תמיד מצליחות להבין את מקומן ביחס לבן הזוג המיועד. אבל- במדרשות החרד''ליות יותר יש דגש גם על הפן הזה- של היחסים בין הגבר לאישה כזוג וכראשי משפחה והאיזון נשמר ואפילו מוגדר בצורה ברורה יותר בלי שום פגיעה באף אחד מהמינים. תופעת הרווקות קיימת אבל לא אצל כל בתי המדרש, או לפחות מצטמצמת בחלקם. שיזכו/תזכנה כולם/ן להקים בנין עדי עד שיהיה חלק מגאולת ישראל השלמה. אמן.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    מעניין מה יגיד על זה הרב אליהו

    משה שלוש, 29/03/06 12:14

    מאוד מעניין מה יגיד על דבריך הרה''ג מרדכי אליהו שליט''א, שככה אתה מדבר עליו ועל החרדים, שכחת שהרב אליהו חרדי?

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק, אמנון שפיו רע חוצפן! (ל''ת)

      תתתתת, 29/03/06 22:19

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    יצאתי מפרגן

    אריה, 29/03/06 11:27

    זוכר אותו מימי בני עקיבא המורכבות
    שפיתח במהלך השנים הפתעה נעימה
    כנראה בזכות הלימודים.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    כל הכבוד

    מזלי, 29/03/06 11:13

    כל כך נעים לקרוא אמירות הפוקחות מעט עיניים שבמשך השנים האחרות עבדו קשה על מנת לכסות אותן . בציבור של הכיפות הסרוגות הפכנו עם הזמן לקיצוניים בעל כורכנו וחבל .חשוב מאוד שמר שפירא יהיה בעמדות המשפיעות ולא רק באקדמיה.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    אדם נבון אבל מוכה בסנוורים

    אברום, 29/03/06 11:07

    הוא לא מבין שלא נוכל לשלוט על מיליוני ערבים. הוא סומא בארובה וצביה גרינפילד רואה את המציאות.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    זה לא קשור לכאן אבל תודה למרזל על התוצאות

    מורי אל כניס, 29/03/06 10:32

    אפס מנופח שגורם רק צרות לימין. הלך לנו מנדט או שנים בגללו.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    אתה חבר מליאה בבני עקיבא

    חניך,מדריך וקומ, 29/03/06 10:29

    יש לך את הכח להשפיע על מה שקורה היום בתנועה. אז למה לא שומעים על מהלכים שלך לחיזוק התנועה?.... בנ''ע זקוקה לתומכים ולא למבקרים...

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    מופלא - כל מילה אמת

    אבימאל, 29/03/06 10:25

    קצת חבל שאנחנו ,צעירי הציונות הדתית , בדרכנו למהפכת הישובים והישיבות, הפסקנו להאזין לקולם של וותיקי הציונות הדתית.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    לאמנון שפירא / לכותב הכתבה

    אבי, 29/03/06 10:22

    תענוג לקרוא את האבחנות החדות של אמנון שפירא, שאני מודה לבושתי, לא ידעתי מי הוא....
    (מזכיר בחלק מהדברים את האבחנות של ישעיהו לייבוביץ' - ואיני מתכוון להעליב)
    אשמח לקבל לינקים למאמרים ולחומר נוסף של אמנון שפירא.

    הגב לתגובה זו

    • תחפש בהצופה

      אחד העם, 02/04/06 09:14

      הוא כותב הרבה שם, וחלק מהמאמרים שלו גם באתר (לא כולם)

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    בשליפות- 7 נשים ולמעלה מ-40 גברים

    שלומית, 29/03/06 10:07

    נראה לכם הגיוני?

    ירעם נתניהו, אם אפשר קצת איזון, זה יהיה נחמד.

    מספיק להתלונן על קיפוח בתקשורת-
    אם אתם לא עושים את זה בעצמכם

    הגב לתגובה זו

    • only 12 men

      miki, 29/03/06 12:10

      sorry but you must work on you math, or rather on your undarstanding.

      הגב לתגובה זו

      • איזה קישקוש

        שלומית, 29/03/06 15:14

        תסתכל על רשימת ה''שליפות'' בארכיון, ורק אח''כ תצחק על המתמטיקה שלי

        הגב לתגובה זו

    • וזה שרוב הדעות פה זה נשים ולא גברים

      רני, 29/03/06 16:12

      - זה גם מפריע לך?

      הגב לתגובה זו

      • ''רוב הדיעות של נשים''??

        שלומית, 30/03/06 22:05

        יש שתיים בדיוק- רבקה יפה ויעל משאלי שכותבות על בסיס קבוע.
        כל השאר-גברים

        הגב לתגובה זו

        • מה עם רויטל ויטלזון

          יהודי, 31/03/06 12:38

          אפרת ליבמן , ושאר הרווקות שמביאות טור פעם בחודש?

          בכל מקרה היות והנשים פה (לא כולל רבקה יפה) בדר''כ יודעות לדבר רק על נושא אחד, די ברור למה ראוי היה שיכתבו כאן פחות נשים.

          הגב לתגובה זו

  • 2.

    מה השנאה הרבה הזו לחרדים? (ל''ת)

    טל, 29/03/06 10:06

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    מה זאת אומרת ''אין לו בן''? עוד יהיה!

    חב''דניק, 29/03/06 09:47

    איפה האמונה שלך?

    הגב לתגובה זו

    • אתה חי בסרט? הרבי מת....... (ל''ת)

      המשיח אכן קרוב, 29/03/06 10:25

      הגב לתגובה זו

    • מצוין-אך חוששני שחלק לא יבינו את בדיחתך (ל''ת)

      אמיתי אברמסון-כ, 30/03/06 09:40

      הגב לתגובה זו

    • כמה רשעות וטמטום בתגובה אחת? (ל''ת)

      יעקב, 30/03/06 22:21

      הגב לתגובה זו