• 28.

    סעי לצרפת ונראה אותך מדברת שם (ל''ת)

    שי, 02/04/06 01:02

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    בוז לסטודנטים הישראלים. (ל''ת)

    משה, 21/03/06 07:58

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    וואי איזה יפה .... (ל''ת)

    רוני, 20/03/06 22:28

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    התשובה היא פשוטה

    סטודנט בצרפת, 20/03/06 20:35

    עד היום בצרפת, חוקי העבודה הגנו באופן סיסטימטי על העובדים,
    דהיינו,
    *פטרון* (הבוס) היה מחוייב לכבד את חוזה העבודה עד לסיומו החוקי,
    חוזה לחצי שנה או חוזה לשנה או שנתיים.
    התנאי היחיד אשר מאפשר *לפטרון* לשבור חוזה לפני שפג תוקפו הוא,
    קשיים כלכליים של החברה!!!!

    היום ממשלת דה-וילפן, בחסות הנשיא שיראק, *שולפת* חוק חדש אשר באופן עיקרוני מבטל לחלוטין את *הגנת העובדים הצעירים* מפני פיטורים,
    החוק,
    מאפשר באופן חוקי ביותר לפטר כל פועל אשר עובד פחות משנתיים,
    וזאת,
    ---ללא---כל---סיבה---ממשית---או---כלכלית!!!!!

    גברת שיר גנור,
    אין לך מה לקנות מצעירי צרפת,
    כי,
    אילו ממשלת ישראל הייתה מבצעת שינוי דרסטי,שכזה,
    בחוקי העבודה אשר מגינים על *שוק* העובדים הצעיר של המדינה,
    כפי שממשלת צרפת מציעה........
    אני מבטיח לך,
    שתגובת הסטודנטים ודור העובדים הצעיר במדינת ישראל,
    לא היו *מאפשרים לעיניין להיתגלגל באופן נורמאלי*,
    ובלי כל......תגובה.............

    הגב לתגובה זו

    • בוז לסטודנטים הישראלים. (ל''ת)

      משה, 21/03/06 07:57

      הגב לתגובה זו

    • היכן אתה חיי

      משה, 21/03/06 08:02

      היום בארץ הוא הגרוע ביותר לעובדים כי לעובדים אין גם זכויות מינימליות.
      חלקים גדולים מהעובדים מועסקים ע''י חברות כ''א ללא זכויות מינימליות וכל אחד יכול להיות מפוטר בשעה.
      חברות כ''א השתלטו על חיינו ומה הציבור עושה כ ל ו ם. רוב העובדים החדשים מרוווחים שכר מינימום מינוס.

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    הסטודנטים בארץ עלובים ומפונקים (ל''ת)

    סמי, 20/03/06 17:23

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    את בעצם קוראת לעבור על החוק (ל''ת)

    זו עבירה פלילית, 20/03/06 14:18

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    גברת, שמעת על בחירות ופרלמנט? (ל''ת)

    למה באלימות????, 20/03/06 14:17

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    לא מוכרחים לעשות הכל אותו דבר מה את תוכי (ל''ת)

    תעשי לי ילד, 20/03/06 13:57

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    תפגיני,קדימה... אני ישבור לך את הפנים! אין יס''ם בצרפת הפחדנית

    יסמני''ק, 20/03/06 13:20

    כי שברנו לכם ידים ורגלים בפעם הקודמת, יא משכילולים....

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    זה לא למען ''עובדים'' - זה למען סטודנטים בני 21.

    C-cyclist, 20/03/06 13:11

    בניגוד לסטודנט הBA הישראלי הממוצע שמסיים את לימודיו בגיל 27, סטודנט הBA האירופאי הממוצע מסיים את ליומודיו בגיל 21-22.

    כלומר - ממשלת צרפת יוצרת מצב בו חברות יכולות לפטר מהיום למחר בוגרי אוניברסיטה בני 22 בעלי תעודת BA מתחת לגיל 26, וכך גם המעסיק הבא שלהם, והמעסיק הבא שלהם, במשך 4 השנים מסיום האוניבריטסה לגיל 26, או עד שימצא ''פראייר'' שיעסיק אותם שנתיים.

    זה אינטרס מובהק של הסטודנטים להגן על עצמם ב4 השנים שבין סיום האוניבריטה לגיל 26, ולכן הם יוצאים לרחובות.

    אין לכותבת סיבה לקנא. זו אינה התגיסות למען ''העובדים'' אלא הגנה על זכויות אותם הסטודנטים בעוד כמה שנים.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    מטורפת - חסר לנו צרות

    אלפי אנשים, 20/03/06 12:48

    אין לנו מה לעשות - יש לנו יותר מדי הפגנות אחרות וקשות - את יכולה לעבור לצרפת אם בא לך להפגין בצורה נוראית זו.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    צביעות

    שחר, 20/03/06 12:31

    כשאלפי אנשים וילדים הפגינו בגוש קטיף ועמונה קראתם לזה ''בזיון הדמוקרטיה'', ''מי שלח את הילדים האלה'', ''הנוער צריך להיות מחוץ למשחק הפוליטי''
    מעורבות חברתית זה טוב, עד שזה מנוגד לדעות הפוליטיות שלכם

    הגב לתגובה זו

    • סטודנטים זה אנשים מעל גיל 18, לא תלמידי בית ספר

      הבנת הנקרא, 20/03/06 13:22

      יש הבדל בין אנשים מעל גיל 18 - בגירים בעלי זכות הצבעה, ואנשים מתחת לגיל 18 - קטינים, ובמיוחד אנשים מתחת לגיל 16 שחל עליהם חוק חינוך חובה.

      ההבדל הוא שאדם בגיר אחראי לעצמו מבחינת החוק, ויכול להחליט לקחת יום חופש כדי להפגין. קטין - יש מי שאמור לגלות אחריות לגבי חינוכו הפורמאלי.


      למרות זאת, אני מקווה שמפלגת גנבי הקולות של אולמרט תכשל בבחירות האמת.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    ###על פיצות ושקט תעשייתי כנסו#####

    הברגדות, 20/03/06 12:08

    אני לא הייתי סטודנט לא זכיתי להיות סטודנט לא משנה מה הסיבה אך בישראל ישנם פערי השכלה וצדק חברתי בדיוק כמו כמו יקומים מקבילים שלעולם לא יתנגשו אפילו גשר אינשטיין לא יכול לחבר בינהם.
    אחת הסיבות היא יצירת פערים מכוונת שידול וסימום מוחי בהפיכת אוכלוסייה מסויימת לצייתנית רובוטים ממושמעים עבדים סריסים אנשי כותנה זה מתחיל בהזנחת הפריפרייה והפיכתה לנחשלת ושמירתה כך עוד מתקופת בן גוריון הפיכת ערביי ישראל לפסולת אנושית כולל הבדוואים הכול מהונדס ומכוון מגורמים חזקים הזקוקים לכוח עבודה זול שלעולם לא יתרומם יתפתח יצמח יגדל ישגשג זו שיטה אכזרית כי אותם בעלי כוח שולטים בתקשורת ובהזרמת מידע מוטעה למגזרים האלו
    שהרפיון המוחי שלהם הפך לפודינג
    אפילו מוות בחסד לא יעזור להם.
    נתניהו בזמנו קנה את שתיקת הסטודנטים במחיר של פיצה קיבינימאט פיצה אפילו בלי זיתים הסטודנטים שהם כוח שמביא להפיכות ולשבירת מסגרות של הדינוזאורים הישנים נקנו עיי פיצה אפילו דאגו שהפיצות היו מקרטונים ממותגים להרוויח גם פרסומת נתניהו שיתק את התודעה האחרונה למרד סטודנטים במחיר של בצק.
    בשום מקום בעולם לא קיים רדידגות מוחית וחוסר הזדהות כמו הסטודנטים
    הישראלים שמה שמעניין אותם לשבת בדשא לעשן באנגים ולחלום על משגלים.
    בנתיים הדיקטטורים הביאו לפת לחם זקנים ילדים נכים הקדמאים מובטלים בהמונים מעמד בינוני מרוסק בתי תמחוי שהפכו כמו הפריחה של רשת מקדולנד ברחבי ארצות הברית אפילו שקיות ניילון בעלי סמל מסחרי יש לארגוני השנור תרומה ''לתת'' ראבאק
    כמה אפשר להיות כבשים חסרי מודעות כוח להילחם בשם הצדק הצדק הצדק כמה עוולה גזענות הפליות ניתן להאכיל אזרחים ילדים כאלו גודלים פרא כמוני הופכים ''לרונין'' כמו סמוראים שננטשו עיי אדונם המושחת הבוגדני שמכר אותם בנזיד עדשים.
    לפעמים אני מתעצבן על שיטות הפרד ומשול ספינים וריסוק כול אדם שצועק רבותיי ''המלך הוא ערום'' החכמים ישר מתייגים אותו כחולה נפש רק על מנת לנטרל כול התנגדות .
    לראות את הצעירים שמה שמעניין אותם לשבת בלופט באר לוגמים גיימסון בנות מה מעניין אותם למצוא שוגר דאדיז במקום לקום לצעוק להילחם לשבור להרוס ולהבריא מחדש את המדינה והחברה החולה הזו אני לבד לא יכול אבל כולנו כן.
    רק שלא ישלחו לי תשבכ מדינת סטאלין.


    playds@hotmail.co.il

    הגב לתגובה זו

    • עוצמתי!!!!!!!!!! (ל''ת)

      עינת, 20/03/06 12:47

      הגב לתגובה זו

      • חחחחח lol lol lol (ל''ת)

        איתי, ירושלים, 20/03/06 21:15

        הגב לתגובה זו

  • 15.

    כי אנחנו לא נגועים בנגע העצלות הצרפתי

    דנית, 20/03/06 11:48

    יש להבחין בין סוציאליזם אמיתי, כזה שדואג לחלשה ומטפח אותה לבין מחאות שבשם הסוציאליזם מגנות דווקא על שכבות הביניים ועונות על צרכים לאו דווקא תמימים של הטוענים.
    במקרה דנן העניין הוא מורכב, כל מי שחי בצרפת, איטליה, אפילו גרמניה ואנגליה מכיר את הבעיה בשוק העבודה והיא קשורה יותר מכל בעצלות ושובע דווקא. יותר מכל הרושם הוא שלאירופאים אבד הדרייב להתקדם/להצליח ויותר ויותר הם מתרכזים בשמירה על 'איכות חיים' גבוהה כלומר ימי חופש רבים, אוכל טוב ובריא, וכד'. אין בי טרוניה על כך וללא ספק האירופאים חלוצים באיכות חיים (אין להשוות עם האמריקאים שאיכות חיים נמוכה בהרבה למרות שהם מרוויחים יותר) אך דומה שההפגנה קשורה יותר בשמירה על איכות חיים גבוהה של מעמד הביניים (אסור לפטר אותנו) ופחות על זכויות סוציאליות למי שבאמת זקוק להם.

    הגב לתגובה זו

    • תגובה מעניינת

      גלעד, 20/03/06 13:40

      לא יודע אם זה ממש נכון מה שכתבת אבל ללא ספק פתחת עוד כיוון מחשבה מסקרן

      הגב לתגובה זו

    • גם אתה טיפש

      משה, 21/03/06 08:38

      רוב רובם של האנשים יהיו לשכירים ולכן צריך להגן על השכירים וכל הכבוד לסטודנטים שיצאו למאבק.
      בישראל רוב השכירים החדשים מועסקים דרך חברות כ''א ומנוצלים בצורה מחפירה גם הסטודנטים שלנו בסיום לימודיהם ימצאו את עצמם נתונים לחסדי חברות כ''א וללא זכויות סוציאליות מינימליות.

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    למה לסטודנט הישראלי לא יהיה איידס ?

    סטודנטית, 20/03/06 11:43

    כי הוא לא מזיז את התחת
    לא פותח את הפה
    ולא שם זין

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    מחר עולים על הכנסת

    סטודנט צפוני, 20/03/06 11:08

    חבריי הסטודנטים ושאר הצעירים שנמאס לכם, בואו העלה מחר עם כל העופות החולים שרק נשיג במשחטות ונמלא את ההיכל המזוהם הזה בפולקה ורבעי עוף

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    כל מילה דורבן

    יונתן, 20/03/06 10:46

    שיר, כל הכבוד..
    כל מילה חקוקה בסלע, מסכים איתך במאה אחוז ואנחנו כאן באונ' בן-גוריון מתחילים במאבקי צדק-חברתי- פנסיה,זכויות עובדים-דברים שנוגעים לכולנו..רות הישר.....

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    מישהו פה יודע מה שכ''ל?

    אורן, 20/03/06 10:30

    את כמה שידוע לי, שכר הלימוד הוא כ 1000 יורו, יותר מ5000 שקל!!!
    אז יחד עם הפיקדון מהצבא +פרוייקט פר''ח המצב לא כל כך נורא

    הגב לתגובה זו

    • הרבה יותר

      יאיר, 20/03/06 11:20

      שכר הלימוד הבסיסי הוא כ10 אלפים ש''ח לשנה. תכפיל את זה בשלוש שנים (לפחות), תחשוב שלא כולם מקבלים מענק של חיילים קרביים ותראה שהמצב לא פשוט כל כך.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    בישראל המצב הרבה יותר טוב

    יונית, 20/03/06 10:06

    המערכות החברתיות והמשפחתיות בישראל הרבה יותר הדוקות מאשר בצרפת. גם אם ישראלי מובטל יש לו מספיק עוגנים כדי להחזיק מעמד, וכן יש לו הרבה יותר אפשרויות מאשר בצרפת בגלל גודלה הקטן של ישראל.

    לא כל מה שקורה בחו''ל יש לו הצדקה בישראל. די לרגשי הנחיתות המולדים של הישראלים.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    תתעוררו אזרחים עניים

    ירושלמית, 20/03/06 09:43

    אין לי ספק שגם אני לא מבינה מדוע
    אנו תמיד שותקים ולא מפגינים או מגיבים בצורה אחרת למרות כל הגזרות הקשות שנתניהו הנחית עלינו
    למרות שהובטח מספר פעמים ששכר הלימוד יירד, למרות שכר המינימום,
    למרות פיטורי עובדים, למרות תנאי
    עבודה קשים ללא תמורה.
    התשובה: תמצאו במשכורות הענק
    של בכירי סלקום, פלאפון, פרטנר
    והגניבה של בזק וחברת החשמל
    וכו' . פתאום צץ לנו סעיף חדש דמי שימוש קבועים בחשבונות הגז, חשמל, בזק, על מה ולמה? על זה שאנו אזרחי
    המדינה לא נלחמים על זכות קיום בכבוד.
    למה בכירי סלקום שמקבלים כ- 50 מליון שקל בשנה + 7-8 מליון שקל מניות לא תורמים לעניים ולילדים רעבים ואנשים חולים שאין ידם מספקת לקניית תרופות.
    שמישהו יתנדב ויארגן קבוצה שתשמיע קולה כנגד כל העוול שנעשה לנו כאזרחים וכאדם החי במדינתו בפרט.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    שיר גנור דו''צ חה''י תעשי לי ילד!! (ל''ת)

    אלמוני, 20/03/06 09:31

    הגב לתגובה זו

    • גם לי!! (ל''ת)

      מה אני, 20/03/06 11:02

      הגב לתגובה זו

      • ditto

        רותם, 20/03/06 13:10

        אקח שניים.

        הגב לתגובה זו

    • גם לי !!!! (ל''ת)

      מעריץ שחום, 20/03/06 13:14

      הגב לתגובה זו

    • אני הזמנתי ראשון . (ל''ת)

      הסטודנט, 20/03/06 14:02

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    שיר, מילים כדורבנות

    הראל מהאוטובוס, 20/03/06 09:05

    כל הכבוד לך. את צודקת וכותבת יופי.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    אם המובטלים לא יצאו לרחוב אז למה שהסטודנטים יצאו? (ל''ת)

    י, 20/03/06 08:52

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    למה? אני אסביר לך:

    לא מתרשם, 20/03/06 08:48

    1.כי לנו אין לימודים בחינם כמו לצרפתים
    2.כי תרמנו כבר 3 שנים מחיינו למדינה וזה יותר מכל הפגנה של כמה ימים
    3.כי אם לך רע כל כל כך אז לכי בעצמך להפגין ואל תצפי מאחרים שילחמו את מלחמותייך
    4. חוץ צזה ראית איך מתייחסת המדינה ה''דמוקרטית'' שלנו להפגנות מחאה? ראית איך פיצצו במכות את הנוער בעמונה?

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    כי כל הסטונדטים בארץ כוסיות!!! (ל''ת)

    ששל''ח, 20/03/06 08:46

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    אין מה לקנאות!!

    רז, 20/03/06 08:30

    ההפך יש להתגאות שאין אצלנו סטודנטים חולגנים כמוהם,חוץ מזה כשצריך מפגינים ,הפחתת שכר לימוד בעקבות ההפגנות(ועדת גרנט) כאילו...?

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    תרגעי, לסטודנטים בצרפת אין מילואים

    יודעת משהו, 20/03/06 08:23

    שכר הלימוד נמוך מאד והחיים טובים, אז קצת משעמם ואפשר לצאת להפגין.

    הגב לתגובה זו

    • מותק, ומתי את עשית מילואים לאחרונה?

      קובי, 20/03/06 12:57

      ומתי משהו מאיתנו......תירוץ גרוע!!!!

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    תשובה לשיר

    שרה, 20/03/06 07:52

    שיר אתם הסטודנטים לא יוצאים לרחובות כי אתם נגועים בנגע האגואיזים, כמו כל שאר תושבי הארץ, כרגע אתם נמצאיםבמגדלי השן, ולא כל כל מסתכלים מה מסביבכם. לדעתי ברגע שתצאו לשוק העבודה תמצאו את עצמכם בשוק העבדים, כן אפילו שאתם משכילים. מעט מאוד צעירים עובדים כיום במקומות מסודרים עם זכויות עובדים כמו שהיה עד לפני כ-10 שנים. כיום אתם מתקבלים לעבודה ב''חוזה אישי'', והמעסיק ברגע שימאס בכם יעיף אותכם. על זה בדיוק ההפגנות בצרפת. נו נראה אותך לוקחת את אש הלפיד, ומרחיבה את ההפגנה הזו גם לארצנו אנו. תנסי דווקא נראה לי שתצליחי, כי לדעתי אתם הצעירים בארץ במצב הרבה יותר גרוע מאלה שבצרפת. תסתכלו על כל הזקנים המחטטים בפחי זבל כדי למצוא אוכל, זה קורא כשעובדים ב''חוזה אישי''.

    הגב לתגובה זו

    • צודקת צודקת צודקת

      ע, 20/03/06 08:37

      ואכן זו אחת הבעיות החמורות ביותר שלנו - האגואיזם! כל אחד חושב רק על עצמו ולא מוכן לנקוף אצבע למען הזולת, גם אם בטווח הארוך זה יעזור גם לו! עצוב עצוב!
      וכל הכבוד לצרפתים האלה! אצלנו כבר מזמן שוק העבדים פורח ואף אחד לא יוצא לרחובות. אנחנו לא מבינים איזה כוח עצום יכול להיות לנו האזרחים אם רק נתאחד!

      הגב לתגובה זו

    • חוזה אישי ומרד

      שץ, 20/03/06 14:05

      אכן, רבים מאיתנו הצעירים מועסקים בשיטת החוזה האישי. אינני משוכנע שזהו הסממן לדיכוי ולפגיעה בנו.
      אולם, אני מזהה את הטלת האשמה ב''חוזה האישי'' כסממן לבורות כלכלית וחברתית. בורות שאינה מבינה את המציאות וכללי המשחק האמיתיים.

      הדרך לשיחרור אינה מאבק בסממניה של הכלכלה הקפיטליסטית, אלא בזיהויים של האילוצים האמיתיים, שבגינם חשים רבים כי המסגרת הכלכלית והחברתית הנוכחית מדכאת את הרצונות והשאיפות האישיות.

      רבותי, האילוצים הללו הם בראש ובראשונה עניין של מחשבה והסתכלות. אם אלו לא ניתנו לכם באמצעות מערכת החינוך (בתי חרושת לציונים), ראשית פעלו כדי לשנות אותה. שנית, קחו אחריות והחלו לחנך עצמכם מחדש.

      להולכים בדרך הזו מובטח דבר אחד, עם הזמן הבנה טובה יותר של עצמכם וכיצד תוכלו לממש את שאיפותכם, לא כנוסחת קסם, אלא כדרך שיש לצעוד בה.

      הגב לתגובה זו

      • מה פגע בך? (ל''ת)

        משה, 21/03/06 08:11

        הגב לתגובה זו