• 33.

    קומדית יעקובס/זון והאסונות הטרגיים

    מייקל, 26/03/06 20:55

    סטנדפיסט אשכנזי עם אנולוגיה של מזרחי והופס הבן אדם נחשד באטרקציית יתר של ילדים

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    הסבר לתופעת ה''שבאבניקים''

    אהרן, 22/03/06 10:48

    אנו חיים בדור בו מתרחשות תמורות משמעותיות כהכנה לגאולה. אין ספק כי יש לתת ''הזדמנויות שוות'' לכל עם ישראל להתקרב לבורא עולם, ובמה חטאו אותם אלה שהתחנכו בחינוך המרוחק מיהדות? ובכן, אנו עדים לתופעה בה ''הקרובים מתרחקים והרחוקים מתקרבים''. כלומר, אין שום ערובה לכך שאדם הגדל בבית חרדי לא יהפוך לאפיקורוס גמור, ואין שום מניעה לכך שאדם הגדל בבית חילוני יגלה את אורו של בורא עולם לפתע פתאום. הקדוש ברוך הוא מאזן את חופש הבחירה של כל אחד ודורש מכל אחד להתקרב אליו בכוחות עצמו ומרצונו המלא, מבלי שיהיו מעורבים בתהליך זה גורמים אחרים - גנים של צדיקים ורבנים, ייחוס מפואר, חינוך במוסדות הנחשקים ביותר וכד'. פשוט, כל אחד נבחן בפני עצמו האם הוא חפץ לקבל עול מלכות שמים בלב שלם או חלילה לא!

    ועל כן אל לנו להתפלא שתהליך החזרה למקורות בקרב חוגים רחוקים יימשך ביתר שאת וביתר עוז, בד בבד עם תהליך של הידרדרות מוחלטת בקרב נוער שגדל במשפחות המיוחסות ביותר. מי שיזכה לקבל פני משיח יהיה אך ורק מי שיקשיב וייענה לקריאה: '' מי לה' אלי!''

    הגב לתגובה זו

    • אוי ריבונו של אולם.

      חנה- בת מלך!, 18/02/07 20:14

      בס''ד
      אשרייך שאתה ככה מבין את העניין. דבריך נכונים וצודקים הם. אין לי יותר מילים.

      הגב לתגובה זו

      • ממש סורי.

        חנה, 18/02/07 21:01

        בס''ד
        האות א' קרובה לע' ובטעות יצא ''אולם'' במקום ''עולם''.
        אבל מה זה משנה? הרי את שניהם הוא עשה...

        הגב לתגובה זו

  • 31.

    יש לומר: ''שתי הסעיפים''-פא דגושה, היחיד הוא סעפה! (ל''ת)

    תמר, 19/03/06 14:42

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    המדע מגלה את האמת שביהדות

    קקטוס, 19/03/06 12:38

    הטענות שהבאת אכן מעניינות אבל לא ממש נכונות כבר נמצאו ממצאים היסטוריים שמוכיחים את תקופת המבול בשכבה שחורה של מוות.
    המדע מסוגל לשער מה קרה אבל לא להיות קרוב לאמת. הויכוח העתיק בין הדת למדע התבדה כבר לפני שתי עשורים אם היית מעודכן מבחינה יהודית. כיום אפשר למצוא במדע מספיק הוכחות לאמיתות האלוקית ןלקשר שבין הגוף (החומר) והנשמה(הרוח). אתה פשוט מושפע מהתרבות הנוצרית שאכן התנגדה לגילויים מרעישים במדע ששינו את דעת הקהל הנוצרית. ליהדות אף פעם לא היתה בעיה עם המדע למרות שניסו לשוות לה בעיה כזו.

    הגב לתגובה זו

    • שטפו לך את המוח

      והידע שלך מוגבל, 19/03/06 16:50

      ליהדות הרבנית ישנם בעיות רבות עם המציאות והמדע.
      דוגמאות:
      1. כינים לא נולדים מזיווג כי אם מזייע
      2. פרעושים לא נולדים מזיווג כי אם מעפר
      3. ישנם תולעים שנולדים מעצם הפרי
      4. השמש בכל לילה מסתתרת ברקיע זבול ומלאך בכל בוקר יורה בה חייצים בכדי שתצא להאיר לעולם
      5. הארבה לעולם לא תוקף את מיצרים
      6. העולם שלנו החלל וכל אשר בו קיימים פחות מ-6000 שנה
      7. ועוד הרבה שכדאי לך לחקור

      הגב לתגובה זו

      • וגם לך שטפו את המוח לא פחות

        ., 19/03/06 20:34

        כל דברי חז''ל שמנית כרגע (אני לא מכירה את כולם כך שאני לא יכולה להתיחס אילהם אחד לאחד) מה הקשר בינם לבין האמונה?
        התפיסה הנוצרית אומרת שהאפיפיור לא יכול לטעות. ביהדות רב הוא בן אדם ולכן הוא יכול לטעות כך שגם אם רב פירש משהו בהתאם למדע שבזמנו והיום המדע השתנה אני לא מבינה למה זה מוכיח מבחינתך משהו. חוץ מזה שאף מדען בעולם לא יודע מה האמת שכן האמת המדעית משתנה חדשות לבקרים ואי אפשר לדעת מי צודק ומי לא.
        פרט לכך יש הרבה מדרשי חז''ל שלא נאמרו כפשוטם ולפרש אותם בפשט זו סתם בורות או דמגוגיה.

        הגב לתגובה זו

        • את באמת לא יודעת כלום (ל''ת)

          חז''ל ברוח הקודש, 19/03/06 21:23

          הגב לתגובה זו

          • לא אשמת אסרו עליה ללמוד (ל''ת)

            תלמוד, 19/03/06 21:29

            הגב לתגובה זו

            • מי פה לא יודע כלום?

              לומד תלמוד, 19/03/06 22:07

              תקרא את רבי אברהם בן הרמב''ם שכותב שלא סומכים על חז''ל בענייני רפואה, תקרא את הרמב''ן ב''ויכוח'' שכותב שיש מדרשים שלא סומכים עליהם, תקרא את הרב האי גאון שכותב דברים דומים ואחרי זה אולי אתה יכול להתחחיל לדבר תתחיל

              הגב לתגובה זו

            • לא מדובר ברפואה מדובר במדע

              ובהלכה, 19/03/06 23:25

              שהם טוענים שקיבלו ברוח הקודש, כמו בירכת הלבנה המטופשת, או שסמך ומם שבלוחות בנס עמדו, אף על פי שלא היו כתובים באשורית כי אם בכתב עיברי שנישכח מהם ובעיברית לא צריך לזה נס, ועוד אין ספור שטויות כמו עוף בחלב אסור מפני שניראה כבשר

              הגב לתגובה זו

      • אי אי אי יהודי צדיק.

        חנה- חרדית גאה, 18/02/07 21:06

        בס''ד
        אני אישית לא שמעתי על כל הכינים והצפרדעים שם. אם אתה רוצה אני יברר לך:
        אי סי קיו:
        259179575.
        אבל על הדבר ה6, שהעולם יהיה רק 6000 שנה- זה מאוד מאוד נכוןןןןןןןןןןןןןןןןן.
        והסברים באי סי קיו.

        אשרייך: הרי אתה בן של מלך מלכי המלכים. יהיה רצון שתזכה להכיר את בוראך במהרההההה

        הגב לתגובה זו

    • חוץ מדבר אחד.

      חנה- חרדית גאה!, 18/02/07 20:46

      בס''ד
      לא תמיד היהדות הקדושה שלנו מסכימה עם המדע.
      המדע אומר כל מיני דברים כאילו שהכל דרך הטבע. ואולי זה נכון. אבל גם הטבע הוא נס. אם משהו יכול להסביר לי איך הפה שלו מדבר כשהנשמה בקרבו, ואיך הוא לא מדבר כשהיא יוצאת ממנו. הרי יש לו פה. הטבע עצמו הוא נס גלוי אבל תמידי. לכן זה נראה כ''כ מוכר ולא מתייחסים לזה ממש. הרב אלעזר מנחם מן שך זצוק''ל אמר: ''אני יכול להשבע שאני רואה את אלוקים בקלמנטינה.'' איך? הוא פשוט התבונן בנס שב'טבע'.
      עוד דבר שהמדע אומר והיהדות חולקת: המדע אומר שמה שאנחנו רואים זה אמת ומה שלא- פשוט לא קיים. ואיך פעם שאלו את הגאון הרב אמנון יצחק שליט''א שלא הגיוני שיש נשמה ואלוקים (ח''ו), אחרת למה לא רואים אותו? הרב ענה לו בסיפור: פעם היה כל מיני כתות שהיו תופסים ילדים יהודים על מנת להרחיקם מדתם חלילה. מורה שעבדה באותו מקום אמרה את זה, שאין אלוקים אם לא רואים אותו. אז הילד היהודי והחכם ענה לה: 'מורתי ה'יקרה', האם יש לך שכל?' 'כן, בודאי'. והילד שאל את הכיתה כולה כולל המורה: 'מישהו ראה את השכל של המורה?' אף אחד לא ענה הילד אמר: 'אם כך, סביר והניח שלמורתינו ה'חכמה' אין שכל, ואיך אנחנו יכולים להאמין לשיטת החינוך שלך?.
      עוד דבר שהיהדות אינו מסכימה עם המדע: המדע אומר שאנחנו נוצרנו מקוף (אם זה מה שהם חושבים על עצמם אז למה לא?) התורה הקדושה לא מסכימה עם זה. ושוב אנחנו נדבר על הרב אמנון יצחק שאמרו לו: ''אנחנו האנשים נוצרנו מקוף.'' הרב אמר בציניות ע''מ להסביר את השאלה-עובדה של אותו אדם: 'אדוני היקר! אני לא קוף! אם אתה חושב שאתה קוף אז דבר בשם עצמך. אל תשתף אחרים לקופות שלך!'.
      אז צ'יפופויים יקרים של היום- אנחנו לא קופים. אם מישהו מוכן להסביר לי איך הוא עושה לעצמו את הפדיחה הזו ולהבין את זה שהוא מקוף, אני דורשת גם ל'דעת' אולי אני ח''ו קוף?
      חעחעחעחעחעחעחעחעחעחעחעחעחעח
      ממש עצובבבבבבבבבבבבבבב.
      יהודים יקרים: הבדל יש ביננו לבין החיה והבהמה: אנחנו לבושים, הם לא. למה? כי אין להם שכל להבין שזוהי בושה. ככל שאנחנו היהודים נתרחק מהלבוש ופחות נצטנע הרי אנחנו דומים לבהמות. ככל שאנחנו נתלבש יותר- הרי אנחנו ניהיה יותר אנשים. אז אנחנו לא קופים. נכון?
      מה ההבדל ביננו לבין הגויים? התורה הקדושה. התורה מראה לו לאדם את הדרך האמיתית. הדרך שהקב''ה אוהב ורוצה אותה. אם נלך בצורה שהתורה רוצה- ניהיה האנשים הכי מאושרים בעולםםםם. הגויים לא זכו לזה. מה לעשות? עשו את הטעות שלא אמרו בהר סיני 'נעשה ונשמע'.
      אוי ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם שלא עשני גוי
      יהודי, תחייך. אתה פשוט בן של מלךךךךךך

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    שבבאניקים הם אנשים אמיצים

    איציק, 19/03/06 11:56

    אני אדם דתי שומר תורה ומצוות שמעריך אנשים אשר למרות לחץ החברה פועלים בדיוק לפי צו מצפונם ולא מתחבאים מאחורי העמדת פנים וצביעות ולכן צריך רק להעריך ולקוות שאותם בחורים יובלו עם כוחות הנפש העצומים שלהם לדרכים דתיות ומועילות לחברה ולתעל את כל הטוב שלהם למען החברה ולא נגדה

    הגב לתגובה זו

    • הם אמיצים בלהתחיל עם בחורות במדרחוב

      דודי, 19/03/06 14:10

      ולעשות חילול ה' בפרהסיא

      הגב לתגובה זו

      • גם אתה צודק.

        חנה- בת מלך!, 18/02/07 21:17

        בס''ד
        אין לי פיצול אישיות. אבל גם אתה צודק. בתחילה הם חושבים, לצערינו (וגם לצערם) שאין על בחורות, שזה מה שיעשה אותם מאושרים, שהכללל.. אבל כל זה קרה כי הרחוב קרץ להם. אתה יודע מה יכול לצאת מכל אחד מהם? רק צריך להתפלל. ''השיבנו אבינו לתורתך'' אמןןןןן

        הגב לתגובה זו

    • צודק.

      חנה- בת מלך!, 18/02/07 21:12

      בס''ד
      אתה אכן צודק. אני דווקא מקווה שאת כוחות הנפש שלהם הם יפעילו למען התורה. כל אחד מהם יכול לאצת גאון בתורה

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    לא מבין למה הם הולכים בשאלה

    חילוני מתון, 19/03/06 11:42

    אני מבין את תופעת ה''שבאבניקיות''.
    מבין שיש כאלו שאינם יכולים, מתאימים או אינם רוצים לשבת בישיבה וללמוד.
    לא מבין מה הבעיה ?
    שיתגייסו לצבא כמו כל בני גילם, ואח''כ יעשו בגרות, ילמדו מקצוע מכובד או באוניברסיטה.
    הם יכולים להישאר לגור בסביבה חרדית, אני בטוח שיש שם עוד הרבה אנשים ונשים שעובדים לפרנסתם.
    הם יכולים אפילו להישאר עם לבוש-חרדי.
    אני ממש לא מבין מדוע הם חייבים להיות חילונים, הם יכולים להיות דתיים-לאומיים (או סתם דתיים). והם יכולים אפילו להיות חילוניים מתונים ושפויים.

    לא מבין מדוע הם נגררים לפשע ולסמים.
    למה דתי שמתחלן לא נהפך לפושע ? אלא ממשיך באותו אורח חיים של עבודה ומשפחה, גם כשאינו מקיים תרי''ג מצוות ?

    ממש לא מבין מה קורה שם.

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק - אבל נוער שמרגיש מנוקר מהחברה והמשפחה שלו

      ==========, 19/03/06 15:52

      מגיב בצורה קיצוני.
      מה שצריך זה מזגרת חלופית ו''מקובלת''
      זה האי קבלה /הדיחוי וכוי של משפחתם וחברתם שגורם לכל התופעות הקצוניות והחורות.

      הגב לתגובה זו

    • יהודי יקר. בן של מלך-

      חנה- בת מלך!, 18/02/07 21:38

      בס''ד
      לפי דברך את באמת נורא רוצה לדעת מדוע התופעה הזו קיימת.
      תבין, לבן תורה יש את כל האושר שבעולם. הוא יושב מול דף הגמרא, ומתווכח בלימוד על הסטנדר. אם היית יודע איזה תענוג זה. (גם אני לא יודעת כי אני בת. אבל הרב שלי אומר לנו מה זה). זה תענוג שמתמשך.
      כאשר בחורים יקרים, בני תורה, שזה עתה יצאו לבחוץ כשכול כולו מלא תורה, והוא נתקל בבחורה לא צנועה, או שחילוני שנראה לאותו בחור- מואשר, אזי הוא חושב לעצמו ''למה שאני לא אהיה כמוהו? למה שאני לא יהיה מאושר?'' וכשהם רוצים לעשות את הצעד המכריע הזה הם עושים אותו עד הסוף כדי להראות שהם לא טעו. לא כל הבחורים הם כאלו. דברים כאלו קורים רק לבחורים שלא למדו כמו שצריך מוסר. שכן אם היו לומדים, היו מחוסנים נגד הרחוב.
      ואני מבטיחה לך, אין שבבניק או חוזר בשאלה, שלא רוצה לחזור לאבא שבשמיים, בורא עולם. אין אחד כזה. אחרי שהוא טועם את המר, הרחוב, הבחורות, הפריצות, ה''אושר'', הוא מבין שהוא מגיע לכלל דיכאון, אין טעם לחיו אם הוא לא הולך בדרך ה'. אני מכירה אדם צדיק שמוסר שיעורי תורה בב''ב לבחורים ולבחורות בנפרד, שהם שבבניקים, או שחזרו בשאלה בכלל, ואחד מהם ביקש ממנו: ''כבוד הרב, אני מתחנן בפניך, תברך אותך!'' הרב אמר לו: ''אני לא מברך אותך סתם. רק אם תגיד לי מה אתה רוצה שאני יברך אותך? בריאות? פרנסה? זיווג?'' ומה ענה לו הנער המסכן הזה אם לא כך: ''הרב, אני בחור חילוני שהייתי בישיבה, תברך אותי שהקב''ה יפתח ליבי לאהבתו ויראתו ואקיים מצוותיו''.
      תאמין לי, שכשאני כותבת ועונה לך, ליבי שותת דם על אותם בני תורה שירדו מהרכבת ועדיין לא מצאו את הקרון לחזור אליו.
      יהי רצון שגם אתה תזכה לראות את האור האמיתי והנכון.
      אם תשובתי איננה מספקת הייתי שמחה לענות בהרחבה באי סי:
      259179575
      חודש טוב-
      חנה עובדיה

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    שבבניקים = חלק מהחברה החרדית !!!

    שבב_בע''מ, 18/03/06 20:25

    אין מה להסתיר ולטאטות מתחת השטיח !
    השבבניקים הם זרם בלתי נפרד מהציבור החרדי !!!!
    אנחנו, השבבניקים , חרדים לכל דבר !!!!
    חייבים לשנות את הגישה לשבבניקים, ולא להדחיק לשוליים , ולתקוף !!!
    *נקודה למחשבה להורים לשבבניקים*
    - יהודים מקרבים, לא מרחקים - !!!

    הגב לתגובה זו

    • כמה שאתה צודק.

      חנה- חרדית גאה!, 18/02/07 21:49

      בס''ד
      אכן, את המגזר של השבבניקים יש לקרב- (אוי אם היית יודע כמה שאני מסכימה עם זה), אבל אם הם זרם בלתי נפרד, למה שלא יהיו רגילים ויפסיקו עם כל השטויות.? בורא עולם מחכה להם. ''אהבתי אתכם אמר ה''' ואי אפשר להחליפם באומה אחרת כי בנים הם לה'.
      אשריכם ישראל.
      נ.ב.- אתה שבבניק? כי ככה אתה משדר בהודעה
      259179575

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    מעניין אם הם דיברו עם הטרדה בעלמא

    יוסקה, 18/03/06 19:49

    הארגון שתומך בשבבניקים ומחלק מודעות בכל הארץ בעד השבבניקים זה הטרדה בעלמא מעניין אם הם התעניינו לדעת למה הם בעד השבבניקים

    הגב לתגובה זו

    • דוד חלפון, מנהיג השבבניקים !

      שבבניק גאה!, 18/03/06 21:06

      ראש אירגון ''מלכא דעלמא'' (הטדדה בעלמא לשעבר) דוד חלפון, תושב נתניה .
      הוא יוכל להסביר לכולם על השבבניקים !
      יש לו את הכח ,
      אנחנו עם דוד חלפון !!!

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    הדתות המונותאיסטיות נמצאות במלחמה חסרת סיכוי עם המדע מאז ימי גלילאו

    אדי, 18/03/06 18:31

    נקודת התורפה היא קבלת הבריאה המקראית כהוכחה מדעית...
    המדענים היוונים גילו שהעולם עגול כ-400 שנה לפני הספירה, ואריסטו כמדען קבע שהשמש, הירח והכוכבים סובבים את הארץ על פני מסילות של בדולח...
    הכנסיה הנוצרית אימצה ''אמת'' מדעית זו כהוכחה לאמיתות הבריאה המקראית, ולא יכלה לקבל את גלילאו שהפריך זאת...
    תורת האבולוציה מציעה חלופה לקיומה של השגחה עליונה...
    ההרוגליפים במצרים מפריכים את סיפור המבול...
    ןלסיכום: האמונה הדתית המונותאיסטית לא יכולה להתמודד עם המדע, אלא אם תותיר לו את עולם החומר ותתמקד בעולם הרוח בלבד...

    הגב לתגובה זו

    • מה הקשר? (ל''ת)

      מה אתה מתפרץ?, 19/03/06 11:16

      הגב לתגובה זו

      • הקשר הוא שהשבבניקים יכולים היו להיות אזרחים מועילים...

        אדי, 19/03/06 14:48

        אילו למדו מקצוע שניתן להתקיים ממנו בעולם האמיתי, ולא בעולמם הווירטואלי של החרדים...
        הקשר הוא שהסתגרות בחומות של בורות לא תועיל ובמוקדם או במאוחר, המציאות תפרוץ פנימה...

        הגב לתגובה זו

  • 24.

    אם היהדות דת כ''כ טובה אז למה נוטשים אותה?למה החרדים מפחדים מהמרת

    היהדות טובה?, 17/03/06 14:50

    דת? אם הדת היהודית כל כך טובה אם היא חושך לגויים כפי שטוענים החרדים אז למה היא מתפוררת?למה יש יותר ויותר שאבבניקים?למה יותר ויותר אנשים מתעבים את הדת והממסד הדתי?יותר ויותר נשים רוצות להמיר את דתן בגלל הסבל ועינוי הדין שנגרם להן ע''י הדיינים.הדת היהודית בדרך לתהום ואת זה גם חובשי כיפות יודעים.

    הגב לתגובה זו

    • דת ישראל טובה לכל העמים דת היהודים

      שהמציאו רבנים, 17/03/06 23:33

      באשור, רעה ורעועה!

      הגב לתגובה זו

    • אני יחזור על דברי

      חנה- חרדית גאה, 18/02/07 21:46

      בס''ד
      השגחה מלמעלה שכתבתי תשובה אונלי פור יו אפילו בלי לדעת. הסתדל למעלה..

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    גם אני רוצא B.M.W 745 כמו לעובדיה. (ל''ת)

    שבבניק, 17/03/06 12:51

    הגב לתגובה זו

    • שב ללמוד 50 שנה ותקבל

      יאיר, 17/03/06 15:57

      כשתלמד קמצוץ מלימודו של הרב עובדיה אולי תוכל לבקש

      הגב לתגובה זו

      • אבא שלי לומד כבר 60 שנה יש לא סקודה (ל''ת)

        שבבניק, 17/03/06 20:48

        הגב לתגובה זו

  • 22.

    הרב יעקובסון ?? זה רש''י מפורש !!

    מישהו, 17/03/06 09:18

    רש''י ויקרא פרק כ''ו פסוק ט''ו:

    ''...הרי שבע עבירות ... לא למד, לא עשה, מואס באחרים העושים, שונא את החכמים, מונע את האחרים, כופר במצוות, כופר בעיקר''.

    מי שיודעים רק את הפסוקים שמובאים ב''קצות'', מכירים כנראה את רש''י רק אם הרב יעקבסון מצטט אותו. ...

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    7 דרכי יציאה

    משטיפת מוח, 17/03/06 03:42

    1.לחקור אחר לימוד
    2. לקיים את מה שחובה עליך לקיים
    3. להתעלם מהמחמירים
    4. לרחם על חכמי חלם שאומרו שכינים נולדים מזיע ושהשמש מסתתרת בכל לילה וכו....
    5. להתעלם מהמאמינים להם
    6. לקיים את כל מצוות התורה ולהתעלם ממצוות חכמי חלם
    7. לדעת שיש בורא שלא נושא פנים ולא לוקח שוחד

    הגב לתגובה זו

    • 100 0/0 !!! (ל''ת)

      AVIVA, 17/03/06 14:09

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    כשהחרדים יבינו שהחילוניות שגויה לדעתם אבל לגיטימית, הם יוכלו ...

    אדי, 17/03/06 00:38

    להתמודד עם המעבר בין שתי השקפות העולם האלה ביתר הצלחה...
    הנסיון למנוע מהילד החרדי את האפשרות להשתלב בעולם החילוני על ידי הפיכתו לבור גמור בלימודים של חול, בלימוד מקצוע שיאפשר לו להתפרנס בכבוד, פוגעת בראש ובראשונה בקהיליה החרדית עצמה...
    במוקדם או במאוחר ישבר הטאבו, והעולם החרדי יבין שאם אין לחם אין תורה...

    הגב לתגובה זו

    • אף אחד, אף פעם

      יואל, 17/03/06 11:26

      לא יסכים להכיר בלגיטימיות של החילונים. זה כמו (להבדיל) שאתה תכיר בלגיטימיות בתורה הנאצית. עצם ההכרה פשוט סותרת את הבסיס לקיומך.
      אין ''שגויה לדעתם'', או שגויה לדעתינו. יש פשוט שגויה.

      הגב לתגובה זו

      • ממש נכון. וכדאי שכל החילונים יבינו זאת - עצם קיומם פסול!

        שבאבניק שיצא, 17/03/06 14:07

        וכל מי שחולם על דו-קיום עם החרדים כדאי שיבין את מה שהם אומרים בלי הפסק (ושהחילונים פשוט לא רוצים לשמוע!) - לחילונים פשוט אין זכות קיום. המדינה הזו תהיה דתית. החוק שלה יהיה ההלכה ומי שלא ישמור מצוות יטופל כמו שמטפלים בכופרים:
        ראו רמב''ם, משנה תורה, הלכות ממרים, פרק ג' הלכה ב'. היתר הלכתי להריגתו של כל הכופר ביהדות!!!

        הגב לתגובה זו

        • החילוניות מבוססת על המדע, והיא תפריך בהתמדה את ''אמיתות'' האמונה...

          אדי, 17/03/06 15:03

          כוחו של המדע, שאינו ניתן להפרכה...
          על חורבותיה של תאוריה מדעית כושלת תקום באופן טבעי תאוריה מדעית חדשה...
          המדע הוא דינאמי, אין בו מגבלות של קדושה, ואין טאבו. הוא יונק את כוחו ואת אמיתותו מהשכל והידע האנושי שהולך ומתרחב...
          ההקצנה של הדת שמתרחשת בעיקר אבל לא רק בעולם המוסלמי, נובעת מהקושי ההולך וגובר להתמודד עם אמיתותו...
          הנסיון המגוכח והכושל להפריך את תורת האבולוציה מעיד על חולשתה של הדת...
          הפתרון האפשרי היחיד הוא בדו קיום, בו תוותר הדת לחלוטין על יומרותיה בידיעת עולם החומר, והתמקדות בעולם הרוח שבו המדע אינו מתיימר לעסוק כלל...

          הגב לתגובה זו

          • המדע מגלה את האמת שביהדות

            קקטוס, 19/03/06 12:37

            הטענות שהבאת אכן מעניינות אבל לא ממש נכונות כבר נמצאו ממצאים היסטוריים שמוכיחים את תקופת המבול בשכבה שחורה של מוות.
            המדע מסוגל לשער מה קרה אבל לא להיות קרוב לאמת. הויכוח העתיק בין הדת למדע התבדה כבר לפני שתי עשורים אם היית מעודכן מבחינה יהודית. כיום אפשר למצוא במדע מספיק הוכחות לאמיתות האלוקית ןלקשר שבין הגוף (החומר) והנשמה(הרוח). אתה פשוט מושפע מהתרבות הנוצרית שאכן התנגדה לגילויים מרעישים במדע ששינו את דעת הקהל הנוצרית. ליהדות אף פעם לא היתה בעיה עם המדע למרות שניסו לשוות לה בעיה כזו.

            הגב לתגובה זו

            • וגם את השקרים של (ל''ת)

              חכמי חלם, 19/03/06 16:52

              הגב לתגובה זו

          • לידיעתך האבולוציה מופרכת מבחינה סטטיסטית

            ., 19/03/06 20:10

            איפה לך שטפו את המוח?

            הגב לתגובה זו

            • רק בעיני חסרי ידע (ל''ת)

              והשכלה, 19/03/06 21:26

              הגב לתגובה זו

            • בורותך איננה יוצאת דופן בחברה שנכשלת בנסיון להשתמש במדע כדי להפריכו (ל''ת)

              אדי, 20/03/06 10:40

              הגב לתגובה זו

          • תשובה:

            חנה- חרדית גאה!, 18/02/07 22:18

            בס''ד
            המדע תמיד נכון? והיהדות חלילה אינה נכנה תמיד?
            אם אין הקב''ה, איך את חיה? איך את מזיזה אצבע? איך פיך מדבר ועינייך רואות? ואז תגידי לי: ''יש לי עיניים שהם רואות, והמפעיל הוא המוח'' אז אני יגיד לך: ''כשאדם נפטר מן העולם הזה והולך לעולם הבא, גם אם יש לו עיניים ופה, הוא לא יראה ולא ידבר.'' למה? כי בורא עולם ישתבח ויתעלה שמו תמיד, רצה לקחת לו את הנשמה. ואם אין לו נשמה, אז יכול להיות שכל גופו יהיה תקין, כולל המוח, אבל הגוף שלו לא חושב, רואה, שומע, וכ'ו. רק שאחרי שהוא נפטר, הגוף נעלם אחרי כמה שנים שהוא בקבר, והנשמה לעולם אינה נעלמת, היא קיימת לנצח נצחים. היא שומעת, רואה, מדברת, הכל. כל זה בעולם האמת. אם את לא מאמינה, יש כאלו שחזרו מהעולם הזה, עברו מוות קליני, ונצלו את ההזדמנות הזו לחזור אל אביהם שבשמיים.
            אחד כזה, היום הוא רב, שעבר את המוות קליני, הוא חוזר ומחזיר אנשים בתשובה ב''ה, והוא היה מאוד שמח להסביר לך על גוף ונשמה.
            הוא גם היה מאוד שמח אם הייתי מפרסמת את הטלפון:
            0524422172- רב בכר.
            יהי רצון שתביני את האמת לאמיתה

            הגב לתגובה זו

    • ואחזק את דבריך- אבל לטובה

      חנה- חרדית גאה, 18/02/07 21:57

      בס''ד
      רבן גמליאל בנו של ר' יהודה הנשיא אומר, יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ שיגיעת שניהם משכחת עוון. וכל תורה שאין עמה מלאכה, סופה בטלה וגוררת עוון.


      אבל אם יש מלאכה שאין עמה תורה, אזי האדם יכול להיות מיליונר מפורסם ואין בו אפילו טיפת אושר. אם אין תורה אין אושר. הכסף לא מביא סיפוק. כמה פעמים שמענו על מיליונרים שהתאבדו?! וכמה אנחנו היינו מקנאים בהם לפעמים. אוי לה לאותה קנאה שלא יודעת מה הוא הנכון.
      אמנם אם אין קמח אין תורה. אבל גגם אם אין תורה אז אין קמח. והוא פשוט לא שווה.

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    יש לי לפעמים הרגשה, ש...

    גרשון, 16/03/06 23:49

    לחילונים יש יותר ''אלוהים'' מלחרדים.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    הפוסל במומו הוא פוסל

    שאבבניק, 16/03/06 21:34

    השתחררנו מהמום של הגיטו החרדי הנחשל,עני,נבער,טפילי ומושחת ותאמינו לי שזה לא היה פשוט להחלץ מהמלכודות שהחברה החרדית טומנת לאלה שרוצים לעזוב אותה.

    הגב לתגובה זו

    • שאבבניק זה כמו רפורמי וישו

      ביסלי, 16/03/06 23:49

      הרב של השבבניקים זה נח , כי הם עושים מה שנח להם

      הגב לתגובה זו

      • יותר טוב נח (ככה כותבים, בור) ממ''ר הנודניק... (ל''ת)

        עוד אחד שניצל, 17/03/06 14:10

        הגב לתגובה זו

    • אגיד לך את האמת

      חנה- בת מלך!, 19/02/07 19:34

      בס''ד
      כבר אתמול קראתי את ההודעה שלך. לא היה לי ''כח'' לענות.
      אבל עכשיו אני שוב רואה את זה וממש כואב לי עליך. בכל אופן, אתה יהודי.
      אתמול קראתי מכתב התאבדות של נערה שירדה מהחרידים בגיל 16 (אני מניחה שזה בערך גילך), אחרי כן היא פשוט לא הצליחה לחיות בלי תורתה, ולא היו בה הכוחות לחזור ליהדות, היא לא בקשה עזרה. הנערה הזו כנה מאוד. היא אמרה את האמת שהייתה לה. שהיא לא יכלה בלי המגזר הזה, ויותר נכון בלי התורה.
      קראתי את הכתוב שם ופשוט בכיתי. לא רק עליה. פשוט חשבתי לעצמי: ''תתארי לך עוד כמה שבבניקים מסתובבים כך, בלי תכלית ומטרה. מעדיפים מותם מחייהם.'' יהודי יקר, נפשך קשרה בבורא עולם. היא ירדה מכסא הכבוד. אני מתביישת לומר לך את זה, אני יודעת שיש בך את הידע הזה. הרי היית בחור ישיבה, כך אני מבינה.
      אני יגיד לך גם למה לא רצית את המגזר. אתה פשוט לא ראית את הטוב בו. וכל כולו טוב. אבל אני מתכוונת המגזר הבאמת חרידי. ממש חרד לדבר ה'. לא חרד למה שאומרים אנשים ובלב הם רעים. אלא אמיתיים. כי אחרת הוא לא חרדי. אם היית מבין ורואה את הטוב שבהם, את טוב התורה הקדושה, לא היית חושב לעזוב אותה.
      עוד דבר הגיוני: יכול להיות מאוד שהיו לך לחצים בבית ובישיבה, שהיא פשוט לא התאימה לך, ובגלל שלא היה לך טוב שם, אולי ההורים לחצו לא בכוונה, עזבת אותנו. אבל היית צריך לבקש עזרה לפני השטות שעשית.
      יהי רצון שתחזור לדרך האמיתית שאתה אוהב אותה (אולי אפילו אתה לא יודע ).
      אבא מחכה לך.
      :'(

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    חונכתי להיות טפיל,בור ועם הארץ בקצור תינוק שנשבה

    רובוט חרדי, 16/03/06 21:17

    יש כאלה ממחננו שהצליחו לגייס כוחות ולהשתחרר מטפרי הרבנים ומהמקום הנמוך הזה שנקרא דת להמריא לחיי חופש בחירה. הבעייה היא שהאיממים לא מאפשרים בעידוד הממשלה לחרדים ללמוד לימודי מדע וטכנולוגיה,אנגלית,מתמתיקה וכו' השאבבניקים אלה האמיצים עזבו את עולם הדת אך אין הם מצודיים בכלים שיעזרו להם להתמודד בהצלחה עם אתגרי העולם המודרני.

    הגב לתגובה זו

    • סיגנון התבטאות של חילוני מוסט ע''י גבלס ודומיו בקדימה ושינוי

      מגעיל, 16/03/06 22:22

      לדבר עם נוער גרמני פאשיסטי זה תענוג לעומת לשמוע אותך...

      הגב לתגובה זו

      • הוא צודק אבל מוסט מהשקר הדתי לאמת וזה גרוע (ל''ת)

        חרדי נחשל, 16/03/06 23:04

        הגב לתגובה זו

      • סגנון התבטאות של רובוט דתי

        נגעל, 17/03/06 18:55

        כשדתי משווה את המתווכח עימו לנאצים, סימן שהדתי הפסיד בוויכוח.

        הגב לתגובה זו

    • שרעבי, שוב ברחת לנו? (ל''ת)

      אחות ראשית, 17/03/06 06:41

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    הטעות של המחנכים

    דוד, 16/03/06 21:00

    המחנכים והרבנים מעדיפים ''לשמור'' על השבבניקים ובכך בעצם להשאיר אותם בלב הציבור החרדי, ולכן השפעת הולכת וגוברת וכמו שאמרו ''אין בית אשר אין שם מת'', וכיום תופעות שפעם היו בשוליים תופסות מקומות מרכזיים בקרב הנוער ואף המבוגרים (די להזכיר בילויים, סרטים, מוסיקה חרדית מזויפת - לפידות, ישראל וכו'). במקום זאת, אם היו מתנערים מהם - היו שומרים על הנורמליים שמתהלכים ומתחנכים באהלה של תורה, ושומרים על טוהר המחנה.

    הגב לתגובה זו

    • תיקון טעות

      מתקן בחצות, 16/03/06 23:00

      הנורמלים הם אלה שעוזבים את חיי הטפילות ועוברים מימי הביניים למאה ה-21. הלא-נורמלים הם כל השאר.

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    גמרא מנחות דף צ''ט ע''א

    צחי לאון, 16/03/06 20:32

    תוכלו לימצוא בחק לישראל . כי תשא ליום ה והמבין יבין

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    הגיע סוף תקופת הרבנות (ל''ת)

    המושחתת, 16/03/06 19:46

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    האשמה היא בחינוך שהם מקבלים

    שרי, 16/03/06 18:56

    עוד לפני 20 שנה אני טענתי שהחינוך הרדי במגמת הקצנה ומכל החדרים שנפתחים חדשים לבקרים שלא לומדים בהם כלום חוץ ממקצות קודש יהיה אסון תתחילו לפתוח בתי ספר מודרנים יותר עם יותר שעות לימודי חול יותר ישיבות תכוניות פתוחות לתת לילד לשחק כדורסל וכדור-רגל ואם הוא ישחק במחשב לא יהיה אסון וצריך להכנים לראש שלא כולם בנוים להיות בני תורה בדורות הקודמים היהגם מעמד בעלי בתים כאן צריך להיות כמו ארהב תת עם הרבה לימודי חול ישיבות תיכוניות ואחר כך ישבות כמו ישבית נר ישראל בבליטמור אבל העסקנים וכל מלככי הפינכה מפחדים שהשפעה שלהם תרד אבל זה לא להם האמת תנצח ולא ההקצנה ולא החנוקים

    הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד לך! (ל''ת)

      נכון מאד, 16/03/06 20:54

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    החרדים מטאטאים מתחת לשטיח

    השכן החילוני, 16/03/06 17:19

    תופעות שליליות כמו שבאבניקים, סמים, אלימות במשפחה, גילוי עריות,וגם תופעות נורמליות כמו הומוסקסואליות - החברה הדתית מעדיפה לעצום את עיניה ולהעמיד פנים שאינן קיימות

    הגב לתגובה זו

    • מחלת בדידות

      יאיר, 16/03/06 19:33

      אתה מחפש שותפים לתחלואות העולם החילוני??????

      הגב לתגובה זו

      • החילונים טובעים בתחלואים כגון סמים אלימות סוטי מין וכו'

        האמת, 16/03/06 22:20

        אצל החילונים כל הסטיות והתחלואים כל כך נפוצים שאין תקווה לחזור למוטב, אז מקבלים זאת כגזירת הטבע שחייבים להשלים איתה
        והמצב רק הולך ומדרדר ......

        לדתיים תקווה לחיים מתוקנים
        לחילוניים אין גם תקווה זו

        הגב לתגובה זו

        • כל מה שנפשך יוצאת אליו, נכון...? ניכרים דברי עורג. (ל''ת)

          שבבוני, 17/03/06 14:16

          הגב לתגובה זו

        • 3000 שנה אתם מקווים ומקווים

          נגעל, 17/03/06 18:58

          ובאות עליכם כל הפרעות, הגזירות והשואה. למה שלא תנסו פעם אחת לחשוב שכבר 3000 שנה אתם טועים ביג-טיים, שכל שאר העולם (כולל החילונים) רואים את זה ורק אתם לא?

          הגב לתגובה זו

          • 3000 שנה...

            יניב, 29/04/07 04:29

            אתה רוצה לומר שעמים שהם די חדשים בהיסטוריה ומתחלפים כל הזמן, קמים אימפריות ונופלות הם אלו שמבינים יותר מעם הנצח שקיים למעלה מ-3000 שנה מה באמת טוב? איך זה שהם מזמן כבר לא קיימים? ואנו עם הגלות וכל הרדיפות עדיין קיימים ולא נמצאים בקצה התודעה העולמית אלא בכותרות?
            כדאי לך לחשוב טוב לפני שאתה מנסה לשפוט או אפילו ''להבין'' מה זה עם ישראל!!!
            רק מנהיגות חילונית כמו שקמה בארץ יכולה לחנך את אחי ואחיותי לבורות כזו.
            חבל שהגענו למצב הזה.

            הגב לתגובה זו

        • רגעעעעעעע

          חנה, 19/02/07 20:09

          בס''ד
          יש להם את היכולת לחזור בתשובה. ואת זה אנחנו רואים יומיום. אבל אם הוא נשאר עדיין חילוני, באמת אין לו תקווה לחיים טובים ומאושים. ויש על זה המון תשובות

          הגב לתגובה זו

  • 11.

    הזדמנות פז לצרף את החברה החרדית לארץ ישראל

    דרור, 16/03/06 17:13

    החברה החרדית רואה את כל בניה כאילו הם יהיו חכמים גדולים בתורה, כל אחד מיועד להיות עילוי. בפועל הדבר אינו מציאותי.

    יש לבדוק יכולות, ללמד את אלו הפחות מתאימים יותר מקצועות חול, להכינם לחיים יצרניים בהם יוכלו ללמוד תורה ומצוות ולקיימם, אך גם להחזיק במשרה מכובדת.

    זוהי הזדמנות פז להכניס את החרדים לחברה הישראלית ע''י שילובם במערכות החינוך הדתיות, שילובם בצה''ל וכן בכח העבודה.

    הגב לתגובה זו

    • החברה החרדית יותר מכל בארץ

      חנה, 19/02/07 20:13

      בס''ד
      אם לא אלו שלומדים כל היום, אין אתה קיים, ואין אני קיימת. על התורה העולם עומד.
      ובקשר ללימוד התורה ועבודה:
      כל המקבל עליו על תורה מעבירין ממנו על מלכות ועול דרך ארץ.. (וכן ההפך). זא''מ שאם אדם לומר תורה, הוא לא צריך להיות בצבא (עול מלכות) ולא בשירות לאומי וכדומה. ועול דרך ארץ: זא''מ שהוא לא צריך לעבור כדי לקבל פרנסה.
      אבם אם אין לו מזון לחיות, הוא חייב ללמוד ולעבוד.
      ''יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ שיגיעת שניהם משכחת עוון''

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    הבעייה אינה אצל הנוער!

    נ, 16/03/06 17:08

    היו רבנים שהבינו עוד לפני שנים רבות שלא כל אחד מתאים ללימוד עיוני, וביקשו להקים ישיבות מקצועיות אלא שהם נבלמו ע''י פוסקי הדור.

    היום רואים את התוצאות הקשות.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    כמה מתוך השבאבניקים הולכים לצבא ?

    עובר ושב, 16/03/06 17:01

    או ליתר דיוק כמה מתוכם ממשיכים להתחמק מהחובות האזרחיות של יתר הציבור בישראל ?

    הגב לתגובה זו

    • בנתניה רובם הולכים לצבא

      מוטי.ב, 18/03/06 19:51

      אני גר בנתניה והייתי עד לפני שנה שבבניק ואח''כ פרשתי לגמרי. כאן רוב השבבניקים הולכים לצבא

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    כנסו

    שבבניק בן 24, 16/03/06 16:21

    אני לא מרגיש מוכן לחתונה אני פוחד עדיין והתפילות והמצוות לא עושות לי את זה כמו כבוד הרב עובדיה אני צעיר עם יצר עד איזה גיל אתם רוצים שאני יחכה? 21 שנה חיכיתי כמו חמור עשיתי דברים שאני לא מספיק מאמין בהם לא מוכן נישואין נקודה רב עובדיה זה שאתה זקן ושכחת זה לא אומר כלום על הצעירים ומצידי תעשה מה בראש שלך אותי לא תגרור איתך ולא פוחד מהעולם הבא אני רוצה לחיות בעולם הזה טוב במקום לסבול בעולם הזה כמו איוב 70 שנה אני הייתי בצבא ראיתי תמוות מול הפנים המון אז התפילות שלך עם כול הכבוד על הפנים ומנשיקה על הלחי או חיבוק אף אחד לא מת!!! זה רק אתה שנגעל!! מאיפה בגדי הזהב שלך הרב עובדיה? !! אנשים תעשו מה בראש שלכם רק בבקשה בחגים תלכו לבית כנסת ותניחו תפילין כול יום שלכם שבבניק גאה לנצח!!!

    הגב לתגובה זו

    • לא נשמע איטלגנט במיוחד.. (ל''ת)

      ח, 16/03/06 17:29

      הגב לתגובה זו

    • לא ברור

      שני, 16/03/06 19:32

      התגובה ממש לא ברורה.וזה נשמע בחור עם פיצול אישיות שלא סגור עם עצמו מה הוא רוצה להיות!

      הגב לתגובה זו

    • יפה שאתה לפחות יודע לכתוב (ל''ת)

      יאיר, 16/03/06 19:35

      הגב לתגובה זו

      • כדי להכתוב אמת,

        אברם, 17/03/06 00:02

        לא מספיק לדעת לכתוב.
        כדי להבין את הכתוב,לא מספיק לדעת לקרוא.

        הגב לתגובה זו

    • אני מתביישת בשביל השבבניקים

      מתביישת, 18/03/06 21:55

      אתה מגעיל אותי כנראה שהייתי הרבה יותר מדי נאיבית אבל הייתי בטוחה שרק אנטישמי אמיתי יוכל לכתוב דברים מזעזעים שכאלו.
      מילא היית חילוני שלא מבין..אבל ככה
      לדבר על רבנים הם הרי יקבלו שכר שאתה לא מסוגל אפילו במח המעוות שלך לדמיין..
      ולהכיר בעובדה שיש עולם הבא וחשוב
      שאפשר להתחמק ממנו אתה אדם סרוט אם ראית ככה את המוות בעניים כל כך הרבה ולא הבנת עדיים שיש משהו מעבר לעולם הזה
      סרוט.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    בושה לעיתון - עוקפים את מרן

    המשגיח, 16/03/06 16:01

    יום ליום צריך להתבייש בכך שהדליף כתבה שהרב עובדיה פסל. זהו לעג למרן. תתארו לעצמכם שהרב עובדיה היה פוסק לא לפרסם מכתב ברבים והמכתה היה מודלף. הפגיעה היא בכבוד התורה. ובכוחו של הרב.

    הגב לתגובה זו

    • אוי- יוי- יוי ! פגעו בכבודו של הרב! אוי-יוי-יוי! (ל''ת)

      אוי, 16/03/06 16:25

      הגב לתגובה זו

      • קצת כבוד לאנשים/תרבות אחרת לא יזיק לנו

        חילוני אדוק, 16/03/06 18:01

        אסור לנו להיגרר למשחק של המתנחלים הפנאטים

        הגב לתגובה זו

        • פסיכולוגיה הפוכה

          מתנחל פנאט, 17/03/06 13:55

          רק תסביר לי דבר אחד, למה? מי הרס אותך? מי עשה לך את זה?

          הגב לתגובה זו

        • כבוד?

          חנה, 19/02/07 20:32

          בס''ד
          חחח- לא יזיק? תגיד אתה עושה צחוק? הרי בלי התורה שלנו- שזוהי התרבות שלנו חד וחלק, אין אנחנו קיימים בכלל.
          לא יזיק?
          יותר מיזיק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          הגב לתגובה זו

    • אוי כמה צודקת

      בת מלך! חנה, 19/02/07 20:30

      בס''ד
      על פגיעה של רבנים אין בכלל מחילה.
      ''והוי זהיר בגחלתן שנשיכתן נכישת שועל ועקיצתן עקיצת עקרב ולחישתן לחישת שרף וכל דבריהם כגחלי אש.
      יהי רצון שאותו בחור יחזור בו, לטובה. אמן

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    שבביניקים בסוד?

    אודי, 16/03/06 15:50

    ברדיו ''קול הנשמה'' יש תוכנית שבועית עם יוסי רבין שמדברת גלויות על הנושא. זה לא סוד ולא פלא שיש לה האזנה מטורפת כל הלילה.
    יש לתוכנית אתר www.c-s.co.il

    הגב לתגובה זו

    • כמי שהיה רגע לפני הנשירה..

      מאיר, 16/03/06 16:50

      אני חייב לומר תודה לרדיו קול הנשמה על התוכנית הזאת. היא הצילה אותי!

      זה לא סוד שאני ועוד חברים רבים כמעט נשרנו, טוב שיש אנשים שגם מדברים וגם עוזרים. תודה!

      הגב לתגובה זו

      • קול הנשמה זה לא של הרב עובדיה? (ל''ת)

        נוני, 16/03/06 22:19

        הגב לתגובה זו

      • אין לך מושג כמה שמחת אותי

        חנה- ישתבח שמך!, 19/02/07 20:36

        בס''ד
        מאיר, אני פשוט מודה לך. אתה קורא כאן תגובות מזילות דמעות. בחורים שנשרו, לא רוצים לחזור לאבא, והנה בא אחד כמוך ואומר את האמת ''היצילו'' זא''מ שאתה שמח בזה שחזרת לאבא.
        הלוואי וכל השבבניקים היו חוזרים בתשובה כמוך.
        אין מילים חוץ מ:
        צ=ד=י=ק=

        הגב לתגובה זו

  • 5.

    אני לא מבין מה הבעיה שיהיו חילונים

    עותי, 16/03/06 15:38

    יש הרבה אנשים ששינו תפיסות והשקפות עולם במשך חייהם.

    היו דתיים והיום חילונים
    או
    היו חילונים והיום דתיים,

    מה ההבדל בעצם? מה הבעיה?

    הגב לתגובה זו

    • בתור בחורה דתיה

      אי, 16/03/06 16:21

      אני אומרת לך שאין שום בעיה. לפחות לא בציבור שלי, הדתי לאומי.
      אבל צריך להבין שהציבור החרדי הוא סגור, ומי שיוצא טיפה מהגדרות שהם הגדירו לעצמם הוא מנודה או לא מנודה אבל עם כתם גדול. וזה כתם לכל המשפחה שלו ויהיה קשה למצוא שידוכים לאחים ולאחיות שלו...
      ושבבניקים, הם לא חילונים, פשוט לא מתאימה להם המסגרת של לימוד תורה מהבוקר עד השעות הקטנות של הלילה אז הם יוצאים מהישיבה ואין להם מסגרת אחרת אז הם ''מתפקרים''. ומבחינת הציבור החרדי מה שהם עושים זה אסור וכו'.

      הגב לתגובה זו

      • גם אני בחורה דתיה וזה כן בעיה (ל''ת)

        להיות חילוני, 16/03/06 17:38

        הגב לתגובה זו

    • אין לנו דבר נגד חילוניים אבל מתפקידינו לשמר את הנוער שלנו

      רמי, 16/03/06 16:47

      נכון שישנם חילוניים שחזרו בתשובה ונכון שישנם גם דתיים שחזרו לשאלה, למי שאין השקפת עולם ברורה וחד משמעית נראה הדבר בעיניו כדבר תקין שקיימת זליגה מכיוון לכיוון, אך לא כך הוא הדבר בעיני האדם הדתי המאמין בדרכו ומאמין שהיא הדרך היחידה הנכונה (כן, ככה אנו חושבים) בעינינו מי שסר מהדרך הזו סר בעצם מדרך הישר ובחר בדרך קלוקלת ומחובתינו לעשות הכל בכדי לשכנעו לחזור בו ולחזור לדרך הישר.
      אין הבדל בין חילוניים לדתיים ברמה הלאומית כולנו יהודים ואחים אנחנו (אני באמת מתכוין לזה) אבל באותה מידה אני מאמין שאחי החילוניים טועים בדרכם טועים במעשיהם, ומי מבין אחי הדתיים שירצה ללכת בדרך החילונית אומר לו, נכון שהם אחינו אבל דרכם היא לא דרכינו.

      הגב לתגובה זו

      • צודק.

        חילונית, 16/03/06 18:48

        גם אני כחילונית אתאיסטית לא ארצה שאחי יחזור בתשובה. ההפרדה היא לגיטימית, אבל תלוי עד כמה מחמירים בסביבה המיידית ומנתקים את החורג מהמשפחה. וזה עניין ספציפי של כל משפחה...

        הגב לתגובה זו

      • השקפת העולם החילונית מוצקה לא פחות מההשקפה הדתית...!!!

        אדי, 17/03/06 00:29

        נקודת המוצא החילונית ''זכות הבחירה'', קשה ביותר...
        האדם החילוני צריך לעצב את דרכו במו ידיו, בעולם שבו מערכת הערכים איננה מוצקה וברורה.
        אין לו סמכות עליונה שהוא יכול להתבטל בפניה ולומר כזה ראה וקדש. בסופו של דבר הוא חייב להחליט על דרכו בעצמו...
        וכחילוני בהכרה אני משוכנע שהחילוניות היא הדרך הנכונה, היא קשה, מרתקת וכדאית...

        הגב לתגובה זו

        • הבורות שלך מדהימה אתה בכלל לא מבין את השקפת העולם הדתית

          ., 19/03/06 20:18

          אולי כדי שתלמד עליה קצת לפני שאתה כותב כ''כ הרבה?
          הייתי מסבירה לך בשמחה רק שאתה לא נראה כמו אדם שמוכן להקשיב.

          הגב לתגובה זו

        • אני מכירה הרבה חילונים ומשום מה אף אחד מהם לא חילוני מתוך אמונה

          שרית, 19/03/06 20:24

          מעטים הם האנשים שבאמת מאמינים בכפירה שבאמת חושבים שזאת האמת רובם חילונים כי זה נוח ולפעמים גם ממציאים אידיאולוגיות. לי כדתיה אין פחות חופש בחירה לחילוני. אני פשוט בוחרת בה'.
          באופן כללי הטענות שלך נשמעות כמו ניסיון נואל לשוות לדרך חיים שלך (שבה בחרת מתוך נוחות) איזה תוכן עמוק.

          הגב לתגובה זו

          • ...

            חנה- בת מלך!, 19/02/07 21:04

            בס''ד
            אין לך פחות חופש ובחירה? אוי כמה שאת צודקת. אני מבטיחה לך שיש לך הרבה יותר משל החילונים. למה?
            אבהיר לך בסיפור:
            החפץ חיים הלך ברחוב ושמע ילדים מפטפטים בינהם, ושניהם צדיקים וחרדים:
            1. אתה יודע מה קרה לי היום?
            2. מה?
            1. עליתי על האוטובוס, ואיך שהנהג ראה אותי התחיל להתנפל עלי, כאילו כדי לפגוע בה'. הוא אמר לי: ''איזה מסכן אתה! אין לך חופש. אתה לא יכול לעשות מה שאני עושה! תראה, אני יכול לעשות מה שבא לי: לראות הכל, לאכות הכל, לשמוע הכל, ללכת לאן שאני רוצה, לעשות פשוט הכל. ואילו אתה לא יכול.''
            2. ומה ענית לו?
            1 אמרתי לו: ''אתה חושב שאני לא יכול לעשות הכל כמוך? הרי שיש לי את אותם אברים כמו שלך, עיניים- לראות מה שאני רוצה ובוחר לראות. אוזניים- לשמוע מה שאני רוצה לשמוע. ו'כו.
            ההבדל ביני לבניך הוא שאתה לא יכול להשתלט על האברים שלך. אתה עושה מה שאתה חושב בהתחלה שהוא טוב וכאילו יעשה אותך מאושר. אני יודע מה יעשה אותי מאושר- התורה הקדושה, וגם אני יכול לעשות מה שאתה עושה, אבל לי יש יתרון- אני יכול להשתלט על האברים שלי. אם יהיה לי תאווה למאכל לא כשר- אני לא יאכל אותו- יש לי את הכוחות להתגבר על היצר. מה שלך אין.

            והנה ילד בן 8 עונה למי ששאל את השאלה הזו על הבחירות.

            הגב לתגובה זו

      • כל מילה- משהו נכון וקולע.

        חנה- בת מלך!, 19/02/07 20:53

        בס''ד
        אשרייך צדיק.
        נהנתי מכל מילה.
        ובקשר ל''(ככה אנחנו חושבים)''- אז אנחנו לא חושבים- אלא יודעים!

        הגב לתגובה זו

    • עותי, אין להם את הידע הבסיסי הדרוש כדי להשתלב בעולם החילוני...!!! (ל''ת)

      אדי, 17/03/06 00:18

      הגב לתגובה זו

      • ואיך את רוצה שיהיה?

        חנה, 19/02/07 20:51

        בס''ד
        ברוך ה' שאין להם את הידע הזה איך להיות חילוני. איך את רוצה שבן מלך ידע איך מתנהגים בכפר?

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    כבר התחלתי לדאוג...

    אוליב אויל, 16/03/06 15:17

    התופעה של השבאבניקים ובעיקר השבאבניקיות הפכה להיות כל כך נפוצה עד ששאלתי את עצמי איך לא מדברים על זה? על החצאיות מיני, החולצות הצמודות מידי, התמכרות לסמים קלים וקשים, וכן גם ורסצ'ה בקטגוריה של הפרחים והפרחות.
    לא כולם יכולים להיות שפיצים או עוקרי הרים או אפילו סתם אברך. לא יתכן שקהילה שלמה תרגיש יסורי מצפון כי הם לא הולכים בתלם.
    החברה החרדית חייבת להתעשת ולהחליט כי גם אנשים שאינם תלמידי חכמים צריכים להיות יצרניים, שילמדו מחשבים, ראיית חשבון, אדריכלים, מהנדסים חסר עוד מקצועות?
    חייבים לתת לנוער מסגרת שלא יסתובבו ברחובות סתם כי הבטלה מביאה לידי חטא.

    הגב לתגובה זו

    • הבעיה היא שהם גם לא מסוגלים שכלית ללמוד את המקצועות שמנית כאן! (ל''ת)

      אריאל, 17/03/06 14:34

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    פרסמו את המאמר בשלמותו ונקראהו ! (ל''ת)

    חכם בקהאם, 16/03/06 15:15

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    במשפחה לא מפסיקים לכתוב

    על התופעה, 16/03/06 14:59

    זה לא חדש וזה לא סוד
    והכי חשוב הכותרות לא ישנו כלום אז מה ההתרגשות.
    כן יכתבו לא יכתבו. כאילו שלא נדע מזה....

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    חשבתי בהתחלה שיש פתרון פשוט: ללמד מקצועות חופשיים במקביל

    בלגן בראש, 16/03/06 14:12

    מי שהולך לו בדרך תורה שיצליח שם
    ומי שלא הולך לו שיצליח בעבודה הגשמית

    לענ''ד בקושי 10% יכולים להיות עובדי ה' בצורה סבירה ב 100% משרה.

    ולכן מי שלא בנוי לזה יש לו לעבוד עבודה פיזית. רצוי בסביבה של שומרי תו''מ

    הבעיה ש90% הלא מוצלחים יקלקלו ויבזו את אלה שעובדי ה' ב 100% משרה ולא מרוויחים כמותם - לפי עולם המושגים החילוני (שיונקים ממנו) ...

    לכן אינני יודע מה הפתרון ...
    90% אסירים של 10% עובדי ה'
    או חורבן עובדי ה'

    או אולי יש משהו באמצע?!

    או אולי יש לחמש אותם בכלים החזקים ביותר של המחזירים בתשובה - לימוד קבלה מאסיבי?!

    חסידות ?!

    א-ברוך

    הגב לתגובה זו

    • לא הבנתי למה העובדים יבזו תלמידי

      שיינה-יפה, 16/03/06 20:38

      חכמים - אם הם יהיו מרוצים ומסופקים בעצמם הם לא יקלקלו אף אחד. גם היום יש שכבה שלימה של ''בעלי בתים'' וכבודם במקומם מונח. הרעיון הוא פשוט : במקום להכריז שאתה 100% אתנו או 100% בחוץ - להבין שיש גם אמצע, דהיינו אם עלם צעיר מרגיש שאין לו סבלנות ללמוד כל היום , לא לזרוק אותו החוצה אלא ליצור מסגרות של חצי חצי. למיטב ידיעתי יש כבר התחלות של ישיבות כאלו .

      הגב לתגובה זו

      • כי כשיראו שת''ח בקושי מתפרנסים ביחס לכלל

        חוק הטבע, 16/03/06 22:11

        הם אוטומאטית יהפכו לנחותים
        אמנם ידברו כי לימוד התורה שלהם חשוב אבל אף אחד לא ירצה לכניס עצמו בעוני מיותר.

        זה כמו שאם יבטלו חוק גיוס חובה לצה''ל 90% ימצאו תירוץ מדוע לא להתגייס (ולא 40% כמו היום)
        ובסוף המתגייסים יוצגו כנכשלים שלא מסוגלים להתקיים בעולם האמיתי ולכן נאלצים להתנדב...

        הגב לתגובה זו

        • אולי אתה צודק, אבל יש מציאות שבה

          שיינה-יפה, 17/03/06 06:39

          מאדירים את שמם של האידיאליסטים שבחברה שלא עובדים רק עבור דברים גשמיים, וזה קיים בכל תרבות. מאידך, חברה של ''בעלי בתים'' יכולה לתמוך בתלמידי חכמים אמיתיים ברמה יותר טובה מהיום. אני לא מתכוונת לבקר שום צבור, רק חומר למחשבה

          הגב לתגובה זו