• 46.

    למערכת שלום.

    שמואל., 15/03/06 15:32

    ראיתי כתבה זו באיחור, לכן האיחור בתגובתי. אנא הכניסוה, כי היא חשובה מאד, על מנת לשבור מיתוס, שהוא הפוך למה שקרה בשטח ולמעשה. כוונתי לכותר ששלחתי עתה, שנושאו ,יחסו השלילי של פורז ההפוך מהצהרותיו.

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    יחסו השלילי של פורז, ההיפך מהצהרותיו.

    שמואל., 15/03/06 15:28

    דברי הם ישירים למגיבים אחדים. נתקלתי אישית ביחסו השלילי של פורז. פורז גילה חוסר אימפתיה כלפי זוגות מעורבים. פורז הפריד בין בני זוג, לא נתן להם לחיות ביחד בארץ. .פורז ואנשי לישכתו במשרד הפנים,לא התייחס למאות מכתבים שהגיעו אליו. זה , בניגוד לאנשי שס ,שהכריזו הפוך, אבל דאגו מאד לפתור בעיות הומניטריות. המגיב חילוני ,לא איש שס ולא שינוי.

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    נפש בריאה בגוף בריא

    תאריך, 11/03/06 17:27

    ראו את כל הפוליטיקאים נראים זוועה כמו כדורים בלונים שהסוף שלהם ידוע מראש רק הכסף שלנו מחזיק אותם בחיים כך כך הרבה זמן.

    אולמרט - רזה
    תזהרו מנשים רזות הם הכי רעות.
    נשים שמנות = אוכל, טוב לב ואהבה

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    נשואי אזרחית בקפךיסין

    קורן, 11/03/06 01:42

    לי לא הייתה שום בעייה להתחתן בארץ, אבל אני חילוני ולדעתי זו בדיחה להתחתן עם רב.ולא רציתי שהאהבה והקשר ביננו יהיה צבוע ומוכתם במשהו שאנו לא מאמינים.
    מה שאני אומר שגם אם אין לנו בעיה להתחתן, מגיעה לנו הזכות להתחתן כרצוננו.

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    רק מרצ עושה בנושא ולא רק מדברת

    טל, 09/03/06 14:04

    לכן קולי מובטח למרצ.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    פחד לקרוא את התגובה המטומטמת של שס (ל''ת)

    אפלת ימי הבינים, 09/03/06 13:49

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    נישואים אזרחיים - כמה עובדות שכדאי לכולם לדעת

    רוני, 09/03/06 09:30

    לגבי הנושא של נישואים אזרחיים... להלן מס' עובדות שכדאי לכולם לדעת :

    על הנושא של נישואים אזרחיים יש שתי דרכים להסתכל :

    1) מבחינת החוק האזרחי של מדינת ישראל : זוג שערך נישואים אזרחיים במדינה שבה זה חוקי (לדוגמא, קפריסין) יכול להירשם במדינת ישראל כזוג נשוי וזאת מכיוון שישראל חתומה על אמנות בינלאומיות וחייבת לכבד נישואין שנערכו במדינה זרה.

    2) מבחינת החוק ההלכתי שאותו מייצגת הרבנות : כאן המצב הוא הרבה יותר מסובך ובכלל לא פשוט... לכאורה - מבחינת ההלכה אין בטקס האזרחי עניין של קידושין והאישה איננה נחשבת ''אשת איש'' ואינה צריכה גט אם היא רוצה להתגרש. (אין קידושין, אין עדים כשרים ואין צורך ב גט)

    אבל.... הבעיה מתחילה מזה שכתוב במקורות ''חזקה שאין אדם עושה בעילתו בעילת זנות''. כלומר: חכמי ישראל יצאו מתוך נקודת הנחה בסיסית שאם אדם מישראל מקיים יחסי אישות עם בחורה מישראל אז כנראה שהוא מתכוון לקדש אותה ולכן... היא צריכה ממנו גט אם הם רוצים להיפרד.

    הסוגיה הזאת יצרה פולמוסים וויכוחים בין חכמים שנמשכים כבר כמה מאות שנים ולא זה המקום להיכנס לכל הפרטים...

    עכשיו, אנחנו מגיעים למאה ה 20 שבה, כידוע, נהיה הנושא הרבה יותר רלוונטי (מכיוון שהרבה זוגות יהודיים בארץ ובחו''ל בוחרים להינשא בנישואים אזרחיים) : לסוגיה הזאת נדרשו כמה מהרבנים הגדולים שחיו במאה ה 20 וכמה מהגדולים שבהם קבעו כדלקמן:

    א) במקרה שבו יהודי ויהודיה חיים במדינה שבה אין בעיה להינשא בנישואים דתיים (לדוגמא: ישראל וארה''ב) אבל הם בחרו להינשא בנישואים אזרחיים מרצונם החופשי ומתוך רצון שלא לעבור דרך הרבנות הרי שלא צריך להכיר בנישואים שלהם (מבחינה דתית). כלומר אי אפשר להתייחס אל זה כאל ''ביאה לצורך קידושין'' שהרי, אם הם היו רוצים להתקדש כדת משה וישראל הם יכלו פשוט ללכת לרב.

    ב) במקרה שבו יהודי ויהודיה חיים במדינה שבה יש בעיה להינשא בנישואים דתיים (לדוגמא: ברית המועצות הקומוניסטית או מדינות נידחות שבהן אין קהילה יהודית) הרי שהאפשרות היחידה שלהם הייתה להינשא בנישואים אזרחיים ואז צריך להכיר בנישואים האלה מכיוון שיש יסוד סביר להניח שהביאה הייתה לצורך קידושין.

    לסיכום:

    הרבנות הראשית לא צריכה להכיר בזוג שהתחתן בנישואין אזרחיים כזוג נשוי (למרות שמדינת ישראל כן חייבת להכיר בהם) וזאת מכיוון שהם בחרו (מרצונם החופשי) שלא להתקדש כדת משה וישראל ולכן לא צריך להתייחס אל הביאה כאל ''ביאה לצורך קידושין''.
    זאת אומרת שאפשר היה ליצור מסלול של גירושין אזרחיים מבלי לתת גט רבני ואז הם לא נחשבים לגרושים על פי ההלכה והאישה אפילו מותרת לכהן.
    במלים אחרות : אין שום הבדל (הלכתי) בין זוג שנישא בנישואין אזרחיים ובין זוג שניהל רומן ארוך ללא נישואים... אין פה עניין של קידושין כדת משה וישראל ולא אמורה להיווצר בעיה של ממזרים.

    הרבנות בארץ החליטה להתייחס אל הזוגות הללו כאל ''ספק נשואים'' ולכן הם מקבלים ''גט לחומרה'' כלומר : מכיוון שהעבירה של ניאוף עם אשת איש היא עבירה מאד חמורה ביהדות... הם ''כביכול'' לא רוצים לקחת סיכון ומחייבים אותם להתגרש אבל אלו גירושים הרבה יותר פשוטים.

    לדעתי – המדינה והרבנות צריכות לבחון/לאשר מסלול כלשהו של נישואין + גירושין אזרחיים מבלי ליצור בעיה של ''ספק ממזרים''. נהפוך הוא, דווקא המציאות העכשווית שבה אלפי זוגות חיים ביחד כידועים בציבור (ולפעמים גם מביאים ילדים) היא זאת שעלולה ליצור בעיות וספקות.....

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    חילוני שמצביע חץ

    אורי פאביאן, 08/03/06 11:24

    לאורטודוקסים יש ייצוג, גם החילוניים צריכים כוח בכנסת. חברי הכנסת של חץ עסקו ועוסקים בעבודה אמיתית יום-יומית למען החילוניים, רפורמים וקונסרבטיבים. שינוי של היום זה בלוף אחד גדול, שרוצה לקחת טרמף על הישגי ההנהגה של חץ.

    הגב לתגובה זו

    • אורי אני מסכימה איתך (ל''ת)

      דליה, 08/03/06 15:37

      הגב לתגובה זו

      • חץ לא יעברו את אחוז החסימה וכך תחזקו החרדים.

        גלעד, 09/03/06 14:06

        לכן תצביעו למרצ.
        מרצ, גם להבדיל מחץ, פועלת בעיניין ולא רק מדברת.

        הגב לתגובה זו

    • חץ יעשו ????

      מוטי הלברסברג, 09/03/06 19:16

      היו להם שלוש שנים וכח אדיר ומה קרה?
      התבטלו
      זיגזגו
      ולבסוף ברחו

      ממש מציאה לוהטת החץ הללו

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    על מי מסתכל לוינטל בתמונה? (ל''ת)

    ממש מוזר, 08/03/06 08:18

    הגב לתגובה זו

    • הסתכלתי למעלה,

      גשש, 09/03/06 01:09

      וראיתי את פורז, ואת גב'' גרינפלד, לא נראה לי כי לבנטל המחייך באושר הסתכל עליהם, בטח תמונתו לקוחה ממקום אחר.

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    אני בעד חץ. פורז אמין (ל''ת)

    שאול, 08/03/06 08:18

    הגב לתגובה זו

    • שכולם ידעו

      שאול, 09/03/06 01:04

      השאול מעליי ,מתחזה, אני שאול האמיתי!

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    המפלגה האזרחית של ישראל !!! (ל''ת)

    שינוי, 08/03/06 06:37

    הגב לתגובה זו

    • חבל שאין לשינוי הנהגה ראויה (ל''ת)

      דרור, 08/03/06 07:54

      הגב לתגובה זו

    • שינוי לא רצינית. חבורת תמהונים. (ל''ת)

      גליה, 08/03/06 08:17

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    למה אתם רוצים למחוק אותנו

    רועי, 08/03/06 00:06

    כל יפי הנפש מה אתם רוצים מה?
    למחוק את העם היהודי למוטט אותנו כי אתם לא יודעים אפילו הלכה אחת
    הלוואי והידע הכללי שלכם על יהדות לא היה רק מהעיתון או מרוצי רעה לכו תשאלו אם הגבר באמת קונה את האישה?
    לכו תשאלו מה באמת היא האישה ביהדות
    לכו תשאלו מהי קדושת הנישואין
    למה אתם רוצים למחוק את העם היהודי שלנו
    די כבר שנים מנסים להרוג אותנו לרצוח בנו ושעוזבים אותנו בשקט קמים מתוכנו אנשים שלא יודעים דבר על יהדות אבל יודעים לקבוע הלכות על דעתם

    אם היה אדם מלומד מספיק שיכול לסתור את כל היהדות אזיי הייתי מאמין לכם

    אבל הבעיה שאין לכם שום טיעון אךתם סתם נגד

    אז אני יגיד כך - היטלר ניסה למחוק אותנו היוונים הרומאים ומי לא
    אבל הם לא הצליחו וכאן במדינת היהודים קמים מתוכנו אנשים שפוט מוחקים אותנו
    די יש לנו תורה ומסורת מדהימה והעתיקה בעולם
    למה למחוק אותה

    הרי בודאיזם יוגה פנג שוי
    זה מדהי אבל יהדות לא זה לא טוב

    תתעוררו כל מי שחושב כך על היהדות ולא העמיק בה שיראה את עצמו לא שונה מאותם אנטישמים גם הם כמוהו רוצים להחריב את העם היהודי רק שהבעיה שהפעם אתם מתוכנו

    הגב לתגובה זו

    • רועי אתה קצת סתום

      יואב, 09/03/06 15:48

      מי זאת הישות היהודית הזאת שנהרסת כשאני רוצה להנשא באופן אזרחי?
      יש כל מיני סוגים של יהודים בעולם ומדינת ישראל היא בית לאומי גם לאלה שאינם מעונינים לחיות חיים דתיים.אחרי הכל כשהיטלר חיפש את אותם יהודים הוא לא בדיוק התעניין אם חיו חיים דתיים או לא.
      אם אתה מעוניין לשמור את התורה והמסורת ''המדהימה '' של היהדות תעשה את זה בעצמך.
      אבל מי אתה שתכתיב לאחרים איך לחיות ומי שם אותך דובר לאל?
      כל עוד מדינת ישראל מכריחה אותי להנשא ע''י הרבנות או לצאת מהארץ כדי להתחתן זוהי פגיעה נוסח אירן בזכויות הפרט.

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    רק חץ עשתה - ותעשה

    ליברל, 07/03/06 23:57

    חוק ברית הזוגיות הוא פרוייקט של ח''כ רוני בריזון מחץ. הצעת החוק מוכנה, ולא הגיע להצבעה כי ח''כ רוני בראון שהיה יו''ר הועדה מטעם ההליכוד, וכיום בקדימה, הכשיל אותו.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    שימו לב שרק לליכוד חשוב איחוד העם

    מלחמת אחים, 07/03/06 23:34

    ובינינו מה יותר חשוב מזה???

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    אני יהודייה כנראה ''כשרה'' על פי הדתיים, אבל-

    אנה, 07/03/06 23:10

    כאישה מודרנית ופמיניסטית, אני בשום אופן לא מוכנה לסבול עליי את הכפייה הדתית, במיוחד כשרוצים להגדיר אותי כקיניין של הגבר... זה ממש דוחה ומקומם אותי, ועוד יותר דוחה ומקוממת אותי העובדה שכרגע המדינה מכריחה אותי לשחק את המשחק של הדת היהודית, בלי קשר לתפיסת העולם והאמונות שלי...
    אני רואה את עצמי כשייכת לעם היהודי, כי נולדתי ככה, אבל מבחינה רוחנית אני משהו אחר לגמרי, אני פגנית!!! יאלה, עכשיו תסקלו אותי באבנים!!!...

    הגב לתגובה זו

    • פגאניזם זה עבודת אלילים... נדמה לי שהתכוונת לאתיאיזם... (ל''ת)

      פיקוס, 09/03/06 13:41

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    דעה אישית

    אוראל, 07/03/06 23:00

    אני בחורה שאין לה שום בעיות עם הרבנות אבל יש מהיכרות מעמיקה עם הסוגיות האלה במסגרת קורס שאני לומדת באוניברסיטה המון בעיות עם נישואים דתיים ולמרות שאני בחורה מסורתית מאוד (חלק ממשפחתי דתיים) יש בעיות עם בית הדין הרבני ויש לעדכן חוקים שאבד עליהם הכלח ולהתאימם לזמנינו אנו

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    החלטתי ללכת על שינוי..לא יודע מה אתכם אבל

    מיכאל, 07/03/06 22:34

    אפשר לראות איך שכולם מבלבלים במח על כל מיני סיפורים, גרושים כאלה נישואיםן כאלה, הכל על תנאי אצלם.
    נסו לשים את עצמכם במקומם של האנשים האלה, שתלויים ב''תנאים'' המשפילים של המפלגות הגדולות לפתרון הבעיה הזו. החלטתי ללכת על שינוי כיוון שהיא היחידה שבאמת אכפת לה מהנושא והיא תעשה הכל כדי לקדמו, אין סכנה שהיא תתפתה לשלטון או לחרדים.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    למה אני כן -

    בן שלום, 07/03/06 22:02

    ראיתי את הבחור, ראיתי איך הוא מתרוצץ וראיתי אותו לא מגולח.
    הוא בסדר

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    רק חץ מחוייבת ותקיים (ל''ת)

    לא אנונימי, 07/03/06 21:46

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    רק חת מחויבת לברית הזוגיות- תבדקו אותי

    לא אנונימי, 07/03/06 21:45

    דיווח מהדיון על הנושא בכנסת בשבוע שעבר

    ח''כ בריזון מחץ העלה את הנשוא עם סדר היום של הכנסת. אילו רוני בר און היה רוצה הוא יכול היה להגיש הצ''ח ממשלתית ולהעבירה - אבל הוא לא תמך בהצעה של הועדה שבראשה עמד.....
    אנשי שינוי אפילו לא טרחו להגיע וגם לא מוכנים לחתום על בקשה לדיון במליאה - כך הם מחוייבים לנישואים אזרחיים.
    ח''כ סולודקין, נציגת העולים ברחה מהדיון...

    ראיתי הכל - הייתי שם.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    חוץ משינוי לאף אחד באמת לא אכפת

    מתחתן סדרתי, 07/03/06 21:44

    מנישואים וגירושים אזרחיים.
    המפלגות הגדולות רק מחפשות דרכים לפשק רגליים לחרדים, פורז ולפיד מכרו את האידאלים עבור חברות עם ביבי ואולמרט, מרצ נמצאת שמאלה מעבר לקו הירוק.
    כל כך פשוט, אם יהיו נישואים אזרחיים זה יבוא רק משינוי.

    הגב לתגובה זו

    • בריזון גבר, לוינטל אפס

      יצחק, 08/03/06 10:46

      מי שבאמת נלחם עבור הנישואים האזרחיים הוא ח''כ בריזון וחבריו מ''חץ''.
      לוינטל הוא אפס, קשקשן ודמגוג שהביא לקיצה של מפלגה חילונית מפוארת ורבת הישגים.

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    זו תמונת ילדות של לוינטל

    אילנה, 07/03/06 21:41

    אבל כבר אז נהג ככל הנראה לגלג עיניים לשמיים.

    הגב לתגובה זו

    • חיפשו תמונה שלא חושפת את אישויותו הבעייתית (ל''ת)

      אובססיבי הזוי, 07/03/06 23:49

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    חץ או שינוי הם הפתרון. וכיוון שעל פי הסקרים

    רוני, 07/03/06 21:15

    לשינוי יש יותר סיכוי, אני הולך עליה

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    רק שינוי תצליח!תנו כוח לשינוי! (ל''ת)

    דנה, 07/03/06 21:14

    הגב לתגובה זו

    • שינוי?אין חיה כזאת (ל''ת)

      דן, 08/03/06 07:55

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    באמת הגיע הזמן

    ריטה, 07/03/06 21:13

    הגיע הזמן השאלה אם באמת ייעשה משהו בקשר לכך
    ?

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    שינוי תותחים (ל''ת)

    רק שינוי, 07/03/06 21:11

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    לונטל מרמה! המכון שלו לא עושה ''נישואים'', רק מספק לו הכנסה יפה!

    חילונים זה ''חץ'', 07/03/06 21:09

    בס''ה הוא מציע את עצמו (ואחרים) להנחות מסיבות תמורת תשלום בכלל לא רע. לא ''נישואים'' ולא נעליים אלא עסק לכל דבר. וגם לא חילוני ולא נעליים, אלא ליהודים בלבד!! היכנסו לאתר של המכון שלו
    והיווכחו בעצמכם.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    בואו לאוגנדה !! האו''ם יתן לנו לבנות שם מדינת שמאלנים, תעזבו את היהו

    הרצל אמר .., 07/03/06 20:56

    העולם החליט שבישראל יקום בית לאומי לעם היהודי, לא לעם של תומכי טומי פורז, אז בואו עלי לאוגנדה, כן תוכלו לשלוט על כול האנטישמים אני התן לכם להנהיג את מפלגת 'האנטישמים' באמת !

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    לוינטל הוכיח את עצמו כהכי בטוח מבין כולםן כאן

    קול מיתנדנד, 07/03/06 20:36

    מקווה שהוא לא עובד על כולם...

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    כבר חדלנו להיות מדינה יהודית?

    חי'ה, 07/03/06 20:22

    סליחה, להיכן הגענו, רומסים את כל הקדוש והיקר לנו מדור לדור. אפילו בן גוריון רצה מדינה בעלת צביון יהודי! אם רוצים דווקא להגביר את אחוזי ההתבוללות, שיטריחו עצמם בני הזוג לחו''ל ולא נסבול את החרפה הזאת פה? מה כבר נשאר מהעם היהודי? ישנם רבים שוויתרו על סממנים טובים ויפים של המסורת שלנו, לפחות פה, בארץ היהודית, שבעבורה הקרבנו את מיטב בנינו, על מנת שנחיה כאן כיהודים בהתאם למסורת ולהלכה היהודית, לפחות פה ראוי שתישמר מסורת הנישואין היהודיים. זה לא המינימום?

    הגב לתגובה זו

    • מ-דינה ויהודית-איזה קטע!איך אתה מכיר אותן?

      יהודה ישראלי, 07/03/06 23:29

      17 צודק,צוקד,צודק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    לא מאמין למספר 1

    אסף, 07/03/06 20:16

    למה אתה לא מאמין לליכוד, נניח? או למפלגה אחרת?

    נוח שמשלמים על תגובה, אה?

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    שינוי היחידה שתביא נישואים אזרחיים

    אברי, 07/03/06 20:10

    לוינטל אתה כלי

    הגב לתגובה זו

    • שינוי לא תביא כלום. רק מפח נפש (ל''ת)

      ליבוביץ, 08/03/06 07:56

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    משעשע... מפלגות שמחזיקות סה''כ

    סטודנט, 07/03/06 20:02

    ביותר משני שלישי מבית הנבחרים לכאורה תומכות בנישואים אזרחיים, ועם זאת ההצעות שעולות כל כמה שנים נדחות תמיד. כמה מפתיע...

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    רק שינוי- אני עם לוינטל (ל''ת)

    אורי, 07/03/06 20:01

    הגב לתגובה זו

    • כמה כסף קיבלת? (ל''ת)

      רותי, 08/03/06 07:56

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    הכל דיבורים !!!!

    ,''שלמה השובב'', 07/03/06 19:53

    לפני הדיבורים.ההצעות .והפרשניות,
    חוקה לישראל,
    לאחר מכן העבודה תהפוך לקלה יותר
    בכל נושא ונושא,,,
    עד אז הכל דיבורים
    '''' חרטה דה חרטה''''

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    לוינטל הליצן הכנסת זה לא קרקס

    אינסה, 07/03/06 19:50

    ראה את התגובה שלך לעומת היחס המכובד של אברהם פורז לעניין.

    בדיוק לכן אצביע לו ולא לכם.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    פורז הכי משכנע (ל''ת)

    אריאלה, 07/03/06 19:47

    הגב לתגובה זו

    • רק את טומי....

      מוטי, 07/03/06 23:25

      שני זקנים מנותקים. רק שינוי, שינינו את שינוי, נשנה את המדינה

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    קידמה סיכלה את ברית הזוגיות (ל''ת)

    גליה, 07/03/06 19:47

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    לא מאמין לקדימה (ל''ת)

    צחי, 07/03/06 19:44

    הגב לתגובה זו

    • and I do not believe you (ל''ת)

      Ziv Tadmor, 07/03/06 19:54

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    קדימה סיכלה את ברית הזוגיות (ל''ת)

    ראו הוזהרתם, 07/03/06 19:44

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    רק אחת לא היתה מובנת

    סתם, 07/03/06 19:42

    אם צביה גרינפלד מתיימרת להיות דתיה, היא צריכה להבין שיש הלכה. היא לא יכולה לעשות מה שבראש שלה ואחרי זה יהיו לה טענות על הגברים או הרבנים או מי שזה לא יהיה. אם ההלכה החזיקה אותנו יחד 2,000 שנה בגלות, אין שום סיבה שזה יפסיק לעבוד, אפילו אם ''אנחנו במאה ה21''.
    כל אחד ודעתו כמובן, אבל אם את דתיה, סלחי לי אבל זאת דו פרצופיות.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    על מי לוינטל מסתכל בתמונה? (ל''ת)

    צביה, 07/03/06 19:38

    הגב לתגובה זו

    • לא יודעת אבל הוא משכנע...

      תומכת בשינוי, 07/03/06 21:09

      רק שינוי!!!

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    אני בעד חץ (ל''ת)

    שמוליק, 07/03/06 19:32

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    אני בעד ברית הזוגיות של חץ (ל''ת)

    דניאלה, 07/03/06 19:28

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    פורז צודק (ל''ת)

    גדי, 07/03/06 19:26

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    בדקתי, באוגנדה יש נישואים אזרחיים !! שמאלנים בואו לאוגנדה !! (ל''ת)

    הרצל אמר ., 07/03/06 19:15

    הגב לתגובה זו

    • בדקתי, באירן אין נשואין אזרחיים

      שטופי מוח, 07/03/06 21:41

      לכו לאירן!!

      הגב לתגובה זו

      • מדינה י-ה-ו-ד-י-ת זה כאן?

        השמדה עצמית, 07/03/06 23:21

        לכל מי שמחפש מדינת כל אזרחיה-טעיתם במיקוד פה חיים יהודים! ויש מעט מאוד דברים ששמרו על העם הזה מהעלמותו המוחלטת. היטלר לא ידע אבל הדרך היותר מוצלחת להפטר מאיתנו זו התבוללות שלנו עם עמים אחרים,כך מסתבר עמים נכחדים, במלחמות הם רק מתחזקים.

        הגב לתגובה זו

        • מדינת העם היהודי ולא הדת

          שינויניק, 08/03/06 10:28

          זאת מדינה של כל העם היהודי על שלל אמונותיו השונות - גם החילונים. אין לאף אחד במדינה שום זכות להכתיב לאף אדם אחר שום דבר בנושא אמונה דתית, ובנושא הדת (או חוסר הדת) שיאמץ לעצמו ושלפיה יקבע את אורח חייו כולל נישואים וגירושים.

          מי שרוצה נישואים לפי הזרם האורתודוכסי של היהדות - זכותו. כנ''ל לגבי מי שרוצה נישואין שלא לפי שום דת. מה שמאחד אותנו זה השייכות הלאומית לעם היהודי, למרות שיש לנו אמונות דתיות שונות: חלקנו דתיים וחלקנו חילונים. דת אינה הבסיס המשותף שלנו לחיים ביחד.

          הגב לתגובה זו

          • פתרון של נישואים אזרחיים חייב להגיע. חובתינו גם לדאוג...

            ברק, 09/03/06 18:22

            ...שהפתרון יהיה מתואם עם הרבנים (רק לגבי היהודים). ניתן הרי בשניה לאשר נישואין אזרחיים. הבעיות יחלו אח''כ אם רבנים יפסקו שמי שנשוי בנישואים אזרחיים חייב בגט ויוכרזו כממזרים ילדיה של מי שנישאה שנית ללא גט. בג''ץ יוכל למנוע מהרבנות צעדים רשמיים כאלו אבל אז יתחילו לנהל פה ספרי יוחסין קהילתיים כמו שהיה בחו''ל ויווצרו שתי אוכלוסיות יהודיות שלא יוכלו להתחתן זו עם זו.
            אני מניח שלא מדובר על חילוניים מול דתיים אלא חילונים מול דתיים + חלק ניכר מהמסורתיים. זו עלולה להיות בכיה לדורות. הפתרון חייב להמצא ומסתבר שלא שינוי ולא ש''ס הן המפלגות שיצליחו לפרק בעדינות את המוקש הזה.
            בכ''מ ראוי לזכור שזה אינטרס משותף גם של דתיים וגם של חילוניים.
            נראה כאילו הליכוד מבטאת עמדה הכי מתאימה למה שאמרתי- אבל אנחנו בתקופת בחירות כך שלא ניתן לסמוך על שום הצהרה שנאמרה בכתבה זו.
            ניתן אפילו להניח ששינוי וש''ס (כמשל...) מציגות במכוון עמדה קיצונית בגלל הבחירות ע''מ לקרוץ לבוחריהן הפוטנציאלים.

            הגב לתגובה זו